Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een demo van een pc-game in 1999-2001 omtrent.
Als ik me niet vergis speelde het spel (of althans een episode) zich af in een slaap- speelkamer.
Er waren verschillende objecten, die elk een minigame vormden. Je moest deze winnen om het level te vervolledigen of te kunnen ontsnappen, denk ik.
Ik dacht dat er een onderdeel was met speelgoedsoldaatjes waren. Je kon napalm inzetten. Een ander minigame in de kamer was een bordspel, ik meen te herinneren dat dit GO! was, maar ik ben er niet zeker van.
Er waren nog meer zaken, maar dit is alles wat ik me nog kan herinneren. Iemand die weet waarover ik het heb?

Gevonden: Army Men: Air Tactics

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 00:20 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 928797

Ik zoek ook een spel het gaat over een egel het is niet iets met Sonia maar je bent dus een egel en loopt door een wereld en vecht tegen allemaal rare dingen ik weet verder niet zo veel want het is best lang geleden maar als iemand het vind ben ik zoooooook blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is niets met Sonic niet sonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
@Verwijderd ik weet precies welk spel je bedoelt. Geen idee van de naam. Uit dezelfde tijd als dat spel van 7up met de rode schijf.
Het karakter leek volgens mij op een metal achtig zwarte sonic. Alleen was het spel minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het niet precies maar het was helemaal gepixeld en het was inderdaad wel wat langer geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens het hele spel zie je de hele tijd vanaf de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Anoniem: 928797 het was inderdaad een platformer. Metaal achtig zwarte ninja egel als ik het me goed herinner.

PS, wijzig je bericht even als je de laatste bent binnen 24 uur die reageert. Dat wordt hier gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De egel was trouwens gekleurd het spel was in kleur maar je kon het volgens mij wel in zwart wit zetten en ik weet ook niet zeker of het een ninja was en die pa die je stuurde snap ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Arunia schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:55:
@Verwijderd ik weet precies welk spel je bedoelt. Geen idee van de naam. Uit dezelfde tijd als dat spel van 7up met de rode schijf.
Het karakter leek volgens mij op een metal achtig zwarte sonic. Alleen was het spel minder snel.
Klinkt als Zool, maar of dat is wat @Anoniem: 928797 bedoelt... ik twijfel. Die rode schijf is Spot, had ook een game op de NES en op de Megadrive geloof ik (die laatste heb ik vroeger weleens gespeeld toen Megadrives nog cool waren en we die weleens huurden bij de videotheek. :))

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 02-06-2017 22:00 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar zou oud is het ook weer niet het was gewoon voor iOS en in de tijd van de iphone 4s geloof ik oh en zool is het inderdaad niet het gaat echt om gewoon een bruine egel hij ziet er normaal uit hij begint als een baby en wordt langzaam volwassen en hij is gepixelt

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 928797 op 02-06-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/be/Zool_snes.jpg/220px-Zool_snes.jpg

Dat was idd wat ik in mijn hoofd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het niet het is letterlijk een egel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:15
Anoniem: 928797 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:15:
Maar zou oud is het ook weer niet het was gewoon voor iOS en in de tijd van de iphone 4s geloof ik oh en zool is het inderdaad niet het gaat echt om gewoon een bruine egel hij ziet er normaal uit hij begint als een baby en wordt langzaam volwassen en hij is gepixelt
Dat het voor iOS is had je er wel direct bij moeten zeggen, denk je niet? Het enige dat ik daarvoor kon vinden is dit: http://clubgames888.blogs...dgehog-adventure.html?m=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry had er niet aangedacht maar dit is het helaas ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:31
Ik ben op zoek naar een spel dat volgens mij uit het tijdperk Windows 95 moet stammen. Het was een vechtspel zoals Street Fighter, maar speelde zich volgens mij in China of Japan af, je speelde namelijk met Aziatische personen en je speelde met wapens, zoals een lange stok met daaraan een bijl.

Heel cryptisch, maar misschien slaat iemand erop aan..



Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee mijn spel is nog niet opgelost hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 23:26

Edmin

Crew Council

get on my horse!

yorroy schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:32:
Ik ben op zoek naar een spel dat volgens mij uit het tijdperk Windows 95 moet stammen. Het was een vechtspel zoals Street Fighter, maar speelde zich volgens mij in China of Japan af, je speelde namelijk met Aziatische personen en je speelde met wapens, zoals een lange stok met daaraan een bijl.

Heel cryptisch, maar misschien slaat iemand erop aan..
Sango Fighter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Anoniem: 928797 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:32:
Hee mijn spel is nog niet opgelost hoor
Iedereen mag een vraag stellen. Wellicht komt er later nog iemand met het antwoord op jouw vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:31
Fantastisch, in 1 keer goed. Aan de screenshots te zien zocht ik naar Sango Fighter 2 en kennelijk was deze nog voor DOS.
Thx!



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joerivanbenten
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 22:43
Beste leden,

Ik heb vroeger met me beste vriend een racegame gespeeld met het zelfde concept als Sonic & All-Stars Racing Transformed.

De wagens kunnen transformeren in verschillende modes. Als ik met het goed herinner moest je handmatig kiezen welke modes het beste was om het terrein zo efficiënt mogelijk door te komen. Je had een boot, off-road, vliegtuig en voor verharde wegen. Misschien waren er zelfs meer.

Maar ik weet de naam niet meer :?
Elke keer als ik er aan denk, Probeer ik een zoek poging. Maar vergeefs.

Kan iemand mij helpen?

Als vast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33

Zeror

Ik Henk 'm!

Diddy Kong Racing?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-07 08:55
Anoniem: 926473 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:52:
IK BEN OP ZOEK NAAR DE NAAM VAN DIT SPEL

Een paar jaar geleden speelde ik een 2d spel waarin je speelde als een groene familie die in afval woonde oid. Op ene vuilnisbelt ofzo. Je speelde dus als een soort van groene monsters die erg op mensen leken qua vorm met van die alienachtige hoorns/oren enzo.
Ik kan me verder niet super veel herinneren van het spel maar wat ik wel nog weet ik dat je puzzels moet oplossen waaronder een doolhof op een spinnenweb oid...
Volgensmij is de naam iets van 'de ogii' of 'oties' of iets met die woordvorm, ik kan zelf alleen echt niks vinden op internet...
Ik speelde het spel op een pc en het stond op een disk.
Iemand die dit herkent?
Was dit niet Gobliiins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joerivanbenten
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 22:43
De game niet gericht op kinderen, meer voor (jong) volwassenen. je had een aantal wagens om te kiezen. Niet dat er figuren inziten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33

Zeror

Ik Henk 'm!

joerivanbenten schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:33:
[...]

De game niet gericht op kinderen, meer voor (jong) volwassenen. je had een aantal wagens om te kiezen. Niet dat er figuren inziten.
Had het ook powerups? Hoe oud schat je dat de game is?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 18:03
Is er iemand hier die mij kan vertellen hoe dit spel heet? Heb hem gisteren gekocht op een rommelmarkt, maar kan er online echt helemaal niets over terugvinden. Het zou natuurlijk al helpen als ik de naam zou weten, of Japans zou kunnen ontcijferen...
Bandai Electronics
Er zit ook geen stickertje meer op de achterkant.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Phr34k schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:33:
Is er iemand hier die mij kan vertellen hoe dit spel heet? Heb hem gisteren gekocht op een rommelmarkt, maar kan er online echt helemaal niets over terugvinden. Het zou natuurlijk al helpen als ik de naam zou weten, of Japans zou kunnen ontcijferen...
[afbeelding]
Er zit ook geen stickertje meer op de achterkant.
Lijkt op deze versie. Nostradamus.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 18:03
AstralizeR schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:38:
[...]

Lijkt op deze versie. Nostradamus.
Dat lijkt hem inderdaad te zijn, dank je wel! Gisteravond zeker een uur aan het zoeken geweest...

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721043

Kan iemand mij helpen met een spel?

Het spel stelde niks voor hoor, was volgens mij op Windows'95/windows XP.

Je kon een fruit kiezen en hem dan een soort van laten leven door ogen te selecteren en ee neus enzovoort. Volgens mij ook een houding.

Het was geen game met graphics hoor, het was meer een spel van selecteren en je hebt je levende fruit af.

Ik zoek dit spel aangezien ik het speelde toen ik drie of vier jaar was. Maar ik wil het gewoon weer eens zien en eventueel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 23:26

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@Anoniem: 721043 Een Mr. Potato Head game oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-07 09:45
Hmm, handig topic :p

Mijn oom speelde af en toe een spel wat nogal futuristisch was, qua gebouwen en eenheden. Je moest zelf een vestiging opbouwen met defense ( kanonnen etc. ) en speelde tegen een NPC. Welke je zelf dus ook kon aanvallen doormiddel van eenheden. Land, water kon sowieso, lucht zou ik niet zeker weten.

Al een poosje terug, dus weet er niet heel veel meer van helaas. Het is een soort van Age of Empires, hopelijk weet iemand over welk spel ik het heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721043

Zoiets ja. Maar dan met een banaan en volgens mij andere soorten fruit.
Toxic_Dreams schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:04:

Mijn oom speelde af en toe een spel wat nogal futuristisch was, qua gebouwen en eenheden. Je moest zelf een vestiging opbouwen met defense ( kanonnen etc. ) en speelde tegen een NPC. Welke je zelf dus ook kon aanvallen doormiddel van eenheden. Land, water kon sowieso, lucht zou ik niet zeker weten.

Al een poosje terug, dus weet er niet heel veel meer van helaas. Het is een soort van Age of Empires, hopelijk weet iemand over welk spel ik het heb :)
Enige aanwijzing die ik kan geven is dat het misschien een Tower Defense game is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:14
Star craft of Total annihilation? Alhoewel dat RTS is en niet TD.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saiboth
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Iets in de Command & Conquer serie? Red Alert 1 / 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:42

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Dune? Warcraft? Hoe oud is het spel?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:25
KKND (Krush, Kill N Destroy) had je ook nog, die is wellicht iets minder bekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 12:46

Khaine

Python liefhebber

Toxic_Dreams schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:04:

Supreme Commander? Of misschien Earth 2150 als het ouder is. Total Annihilation kan ook nog.

Maar zoals bovenstaande tweakers al aangeven kan dit echt van alles zijn :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-07 09:45
Sagat schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:37:
Star craft of Total annihilation? Alhoewel dat RTS is en niet TD.
Khaine schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:37:
Supreme Commander? Of misschien Earth 2150 als het ouder is. Total Annihilation kan ook nog.

Maar zoals bovenstaande tweakers al aangeven kan dit echt van alles zijn :D
Het is inderdaad Total Annihilation! Alhoewel het er in je mijn hoofd beter uitzag :p Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:42

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Toxic_Dreams schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:16:
[...]

[...]

Het is inderdaad Total Annihilation! Alhoewel het er in je mijn hoofd beter uitzag :p Bedankt!
Ah, Total Annihilation, prachtig spel was dat! Gigantisch grote maps voor die tijd.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij nog helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:06
Misschien nog wat meer info geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxford bastard
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2021
Men typt in Google: Hedgehog game for iOS en dan moet je.. Oh nee da was het!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Hedgehog Launch iPhone Gameplay Review - AppSpy.com

[ Voor 38% gewijzigd door oxford bastard op 13-06-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Argh,

Op zoek naar de naam van een spel waarbij je een stad/straat moet bouwen en je rekening moet houden met de maffia, is al behoorlijk oud maar er is pas een opvolger (deel 3?) van uitgekomen/komt uit.
2d, isometrisch pov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
@Potato42 Constructor eventueel?

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 26-06-2017 20:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
yup, dat is 'm, kon er niet opkomen dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-07 16:36
Ik zoek een game waarvan het begin start vanuit een gecrashed vliegtuig. Je bent daar een secret service agent of de president zelf en afaik is Air Force 1 neergestort in vijandelijk (russisch) gebied.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:40:
Ik zoek een game waarvan het begin start vanuit een gecrashed vliegtuig. Je bent daar een secret service agent of de president zelf en afaik is Air Force 1 neergestort in vijandelijk (russisch) gebied.
Caliber 50, arcade cabinet van Seta uit 1989:

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.worthpoint.com/zoom/images3/1/0611/12/seta-romstar-cal-50-caliber-50-jamma_1_1d1376e2adbf9b2c35c961b100210f26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 02:36:
[...]

Caliber 50, arcade cabinet van Seta uit 1989:

[afbeelding]
Was wel iets recenter, minstens een FPS. Ik twijfel nu toch even of het geen film was..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManoS
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-07 21:13
Big game dan misschien?

\http://www.imdb.com/title/tt2088003/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Steephh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 06:07:
[...]

Was wel iets recenter, minstens een FPS. Ik twijfel nu toch even of het geen film was..
_/-\o_
Toch wel mooi, dat we zover gekomen zijn dat in je geheugen film en game ervaringen bijna niet meer te onderscheiden zijn!

* Sagat gaat verder met 10 second ninja x spelen :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steephh
ManoS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:11:
Big game dan misschien?

\http://www.imdb.com/title/tt2088003/
Hmm, die is weer te nieuw.. Ik gok dat het ergens tussen 2006-2010 was... :P

Nu twijfel ik trouwens nog meer, misschien heb ik jaren geleden een dergelijke scene gedroomd... :D

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Steephh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 06:07:
[...]
Iets met een FPS en crash (mag het ook 3rd person zijn?) uit die periode is volgens mij Splinter Cell, 5e deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 951571

Beste allen

Ik zoek een oud kinderspel van vroeger (vroeger = ergens 1995 - 2005).

Het ging over een jongetje die met zijn familie verhuisde of op vakantie ging naar een hotel, en in dat hotel zaten heel veel monsters. Ergens op dat eiland moest je dan een tovenaar vinden, ofzoiets.

Eén scene die ik me herinner is dat je in het begin van het spel, voor je dus op vakantie ging, je koffer moest inpakken.

Je nam ook je huisdieren mee. Dit waren dan een vlieg, een hond en een muis geloof ik. Je kon ook met deze personages spelen, waarbij dan telkens andere ruimtes toegankelijk werden.

Ergens in een hotel was er een vrouw (Vampierella?) die de hele tijd de "Koningin van de nacht" aria uit Mozarts Toverfluit zong.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FienTrien
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09-2022
Hallo allemaal

Enkele jaren geleden (+- 10 jaar) speelde ik regelmatig een spelletje op de pc. Een online game. Nu zoveel jaren later, zoek ik (voor de nostalgie) dat spelletje weer. Maar ik ben de naam vergeten.

Het gaat om het volgende. Eigenlijk is het een soort oorlog dat je moet voeren. Je moet eerst windmolens, fabrieken en huizen bouwen (en upgraden) om mensen, soldaten en wapens te verkrijgen. Je moet muren bouwen (en upgraden) en deze bemannen. Na een tijd word je aangevallen door andere soldaten, legerjeeps, ... en uiteindelijk door grote robots die je moet verslaan.

Nu vind ik dit spel niet meer, maar ik weet ook de juiste naam niet meer. Ik weet niet dat iemand mij met deze beknopte uitleg kan helpen natuurlijk.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@FienTrien lijkt me iig op een tower defence spel. Mede ook vanwege de molens en het bemannen van muren etc.
Wellicht die richting uit zoeken?

Kon je bewegen over de kaart of zag je alles op 1 scherm staan? Bij dat laatste moet het haast wel een tower defence game zijn. Ook wanneer vijanden op een baan lopen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 16:41
En bedoel je met online dat je het via internet tegen andere speelde, of dat het zon spelletje was dat je alleen in je browser kan spelen (al die flash spelletjes van een paar jaar geleden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FienTrien
Het is geen spelletje dat je tegen andere speelt. Dus in je browser. Als je begint aan het spel zie je eigenlijk een grasveld, met een weg, ... Je ziet al wel waar je je torens en je muren kan bouwen, ...

Je kon niet bewegen. Je overzag zogezegd van bovenuit alles. De aanval kwam dan van onderuit en ze liepen NO over het scherm. Als er een van de soldaten, jeeps, robots, door je defensie kwam, ging er wat van je leven af (zoals bijvoorbeeld 100% in begin en dat zakte.)

Tower Defence is het niet hoor, die heb ik al overlopen. Bij Tower Defence komen de aanvallers mooi op een rij, dat is niet in dit spel waar ik het over heb! De aanvallers waren groene soldaten, groene jeeps en robots op 2 poten). De weg die op het spel was, was ook niet het enige waar de overvallers overliepen. Het was gewoon moeilijker om die te beschermen, want enkel vooraan in een soort woestijn kon je daar 1 toren zetten en die moest dan die weg beschermen. Op de andere plaatsen had je meer bescherming. Daar had je een muur, met een toren (met soldaten) achter. Naargelang de upgrade kon je meer soldaten plaatsen in deze torens.

Achter deze muren en torens stonden dan je windmolens, fabrieken en huizen.

Als je 1 van deze dingen kon upgraden, dan kon je een bzzz geluid horen.

Goh moeilijk om allemaal uit te leggen

[ Voor 85% gewijzigd door FienTrien op 06-08-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dan nog kan het een tower defence game zijn. En nee, dan hoeven ze niet netjes in een rijtje langs te komen. Het gaat met waves. Dat je ziet waar je kunt bouwen en de weg, zegt eigenlijk wel voldoende. Lopen ze over die weg?
Je hebt namelijk ook tower defence gehad waar ze over een route door je basis lopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FienTrien
Nee, de aanvallers lopen niet perse over die weg. Het is wel zo, als ze komen volgen ze een rechte lijn naar achter, maar dat is dus niet over die weg. Als ze over die weg komen is het gemakkelijk, dan maken ze geen muur, toren, fabriek, ... stuk.

Het is eigenlijk ook een tijd die je bovenaan ziet lopen. Daar bedoel ik mee, er lopen jaartallen bovenaan. Als je het kan volhouden tot er een bepaald jaartal (kan ik me niet meer herinneren welk) verschijnt, dan heb je het spel uit.

[ Voor 32% gewijzigd door FienTrien op 06-08-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954791

Hallo ik ben op zoek naar een oud spel.

Speelde dit ongeveer 20 jaar geleden vanaf een floppy.
Ik weet niet precies meer hoe of wat maar je was met een mannetje ergens in een soort grotten of tempels en dan schoot je met een soort lasers op spiegels en dingen om eruit te komen

De spiegels moest je draaien om uiteindelijk de juiste straal te schieten.. geheugen is wat vertroebeld hahaha maar hoop dat iemand weet wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:19
Mirror Magic (Amiga) misschien, al heb je daar geen mannetje, maar een vaste laser die je via spiegels op een doel moet zien te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het helaas niet.. zat te denken dat het ook pijlen kunnen zijn.. dacht echt dat het een mannetje was. Volgens mij ook geen kleur in het spel.. of vrij weinig in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 01:03
Anoniem: 954791 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:45:
Hallo ik ben op zoek naar een oud spel.

Speelde dit ongeveer 20 jaar geleden vanaf een floppy.
Ik weet niet precies meer hoe of wat maar je was met een mannetje ergens in een soort grotten of tempels en dan schoot je met een soort lasers op spiegels en dingen om eruit te komen

De spiegels moest je draaien om uiteindelijk de juiste straal te schieten.. geheugen is wat vertroebeld hahaha maar hoop dat iemand weet wat ik bedoel
Ik denk dat ik weet welk spel je bedoelt, maar ik kom zo ook even niet op de titel.
Kan het zijn dat de hoofdpersoon een (rode?) helm op heeft waaruit de laserstraal kwam?
Het spel wat ik bedoel heb ik op een PC (DOS, 386 of 486) gespeeld. En ik gok ongeveer 25 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Anoniem: 951571 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:26:
Beste allen

Ik zoek een oud kinderspel van vroeger (vroeger = ergens 1995 - 2005).

Het ging over een jongetje die met zijn familie verhuisde of op vakantie ging naar een hotel, en in dat hotel zaten heel veel monsters. Ergens op dat eiland moest je dan een tovenaar vinden, ofzoiets.

Eén scene die ik me herinner is dat je in het begin van het spel, voor je dus op vakantie ging, je koffer moest inpakken.

Je nam ook je huisdieren mee. Dit waren dan een vlieg, een hond en een muis geloof ik. Je kon ook met deze personages spelen, waarbij dan telkens andere ruimtes toegankelijk werden.

Ergens in een hotel was er een vrouw (Vampierella?) die de hele tijd de "Koningin van de nacht" aria uit Mozarts Toverfluit zong.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt
toon volledige bericht
Long shot, maar die Vampierella...zou dat misschien Elvira kunnen zijn? Zo ja dan is het spel mogelijk Elvira mistress of the dark. Heb het zelf nooit/nauwelijks gespeeld dus het koffer inpakken zegt me niks.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 01:03
FrankRicard schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat ik weet welk spel je bedoelt, maar ik kom zo ook even niet op de titel.
Kan het zijn dat de hoofdpersoon een (rode?) helm op heeft waaruit de laserstraal kwam?
Het spel wat ik bedoel heb ik op een PC (DOS, 386 of 486) gespeeld. En ik gok ongeveer 25 jaar geleden.
Nog wat googlen later weet ik in ieder geval welk spel ik bedoelde:
Challenge of the Ancient Empires!!
Anoniem: 954791 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:08:
Is het helaas niet.. zat te denken dat het ook pijlen kunnen zijn.. dacht echt dat het een mannetje was. Volgens mij ook geen kleur in het spel.. of vrij weinig in ieder geval
Daar zit wel kleur in, maar wellicht heb je hem op een monochroom monitor gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaaa die is het.. wel een beetje anders als hoe ik het in mijn hoofd had.. maar het is ook al even geleden.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 11:05
ruuxx schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:35:
Hallo,

Ik zoek een spel die ik als kind veel heb gespeeld. Begin jaren 2000. (2002,2003.) Het is een 2d game waar je als een soort speurder moest rondlopen. Het spel speelde ik op de computer. Windows 95. Het doel van het spel weet ik niet meer, wellicht was het zelfs een educatief spel.

Er zijn aantal zaken die ik mij goed kan herinneren:

- De hoofdpersoon had een hoge kraag en een pet op en je kon daardoor zijn gezicht niet zien.
- Er was een professor die volgens mij de 'vijand' was. Hij kwam af en toe een deurtje uit en had allemaal elektriciteit in/rond zijn haar.
- De hoofdpersoon had een soort zapper/buzzer in zijn handen met een grote rode knop. Volgens mij diende dat als bescherming ofzo, en kon je de professor wegzappen.
- Het muziekje die je tijdens het spel hoorde was denk ik een 8 bit versie van het begin van de 40e symfonie van Mozart.

Iemand enig idee? Ik ben al zo lang hier naar op zoek...

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Weet je inmiddels al welk spel dit was? Volgens mij werd de professor ingesproken door Midas Dekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 957113

Hallo,

Ik zoek een spel van internet. Het was volgens mij te vinden op Spele.nl en Speeleiland.nl. In het spel was je een geel of oranje bolletje (ik weet het niet zeker) met 1 oog en moest je voor zover ik me herinner een ster bereiken. De balkjes waar je overheen moest waren volgens mij groen/blauw geblokt. Als je naar het volgende level ging, ging je op een soort berg omhoog en zo moest je de top bereiken. Ook waren er meerdere delen van dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 957113

Anoniem: 957113 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:37:
Hallo,

Ik zoek een spel van internet. Het was volgens mij te vinden op Spele.nl en Speeleiland.nl. In het spel was je een geel of oranje bolletje (ik weet het niet zeker) met 1 oog en moest je voor zover ik me herinner een ster bereiken. De balkjes waar je overheen moest waren volgens mij groen/blauw geblokt. Als je naar het volgende level ging, ging je op een soort berg omhoog en zo moest je de top bereiken. Ook waren er meerdere delen van dit spel.
Ik heb de spellen zelf al gevonden. De naam schoot me ineens te binnen. Het heet Hopper. Voor de mensen die ze ook zoeken, hier zijn ze: http://www.speeleiland.nl/search.html?q=hopper

Edit: Ik zie nu dat er op Funnygames de zoals ik het herinner 'originele' eerste 2 Hoppers staan. Met een andere stijl dan op Speeleiland. Die zijn hier te vinden: http://www.funnygames.nl/zoeken/?s=hopper

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 957113 op 12-08-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 15:33
Ik ben op zoek naar een game, maar waarschijnlijk kunnen jullie me niet helpen omdat het echt een hele vage beschrijving is. Maar probeer het toch.

Ik leende het spel vroeger van de bieb, in die tijd hadden wij wel een computer, maar nog geen internet verbinding. (Ik speelde het op de computer). Ik vermoed zo rond 2002/2003.

Ik weet nog dat je een huis hebt en dat je dan een avontuur kon aangaan (tja kinder game he). Het was nederlands dubs en op cd-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wellicht iets meer beschrijven? Welk genre? Hoe zag het personage eruit? Welke spellen heb je zelf al gevonden, maar waren uiteindelijk niet diegene die je zoekt? Wellicht kunnen we daarmee verder komen. Nu is de beschrijving wel heel erg summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Heb er ook nog een.

Het is een side scrolling helikopter game.
Rond het jaar 1995 gok ik.
Lijkt een beetje op Silkworm.
Platform: PC/Win
Vond het als kleine pieper best lastig, en was er vaak gauw klaar mee.
Wat ik me nog heel goed kon herinneren is dat de explosies vrij realistisch waren (als in graphics), en dat je gigantisch grote raketten en kogels schoot (als in bv outlaw 1997, al was dat niet humoristisch bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:36:
Kun je wellicht iets meer beschrijven? Welk genre? Hoe zag het personage eruit? Welke spellen heb je zelf al gevonden, maar waren uiteindelijk niet diegene die je zoekt? Wellicht kunnen we daarmee verder komen. Nu is de beschrijving wel heel erg summier.
Ja veel meer weet ik er zelf dus ook niet meer van haha.
Als ik het zie denk ik vast van oohja!

Maar wat ik wel gevonden had, wat we ook hadden dus rond dezelfde tijd is uitgekomen is
guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
tendmex schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:19:
[...]

Maar wat ik wel gevonden had, wat we ook hadden dus rond dezelfde tijd is uitgekomen is
guus
Blijft een beetje summier zoeken.
Kindergame; je hebt een huis en gaat op avontuur. :/

Wat moest je doen op die avonturen? Had je 'vriendjes' waren er voorwerpen?
Was het 2d, 3d, isometrisch, zij-aanzicht?
Moest je springen, obstakels vermijden, was het alleen maar een verhaallijn, keuzemenu, moest je dingen zoeken in het beeld?

• CrazyBliep
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-02-2021
tendmex schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:19:
[...]

guus
Wat er ook rond die tijd is uitgekomen met hetzelfde principe was Max en het gele sokjesspook.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ynkNEZMRuxE/hqdefault.jpg

maar ook Heksenspul.
Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2015/3/14/a/2/8/a28fb6ea-c9e0-11e4-9b5f-ea6a10e38dea.jpg

Wat ook avontuurlijk in een huis afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617015

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een oude game waarvan ik ooit een demo CD heb gekregen, en dit helemaal grijs heb gespeeld. Aangezien ik toen nog jong was, had ik de middelen niet om het volledige spel te spelen.
Nu ben ik echte al een geruime tijd opzoek naar het spel!

Het lastige is ik kan me maar een aantal features / onderdelen herrineren (ook waarschijnlijk omdat ik de demo versie speelde) dus ik hoop dat het voldoende is om een goed beeld van het spel te maken.

Het spel was een RPG spel, je begint met bijna niets en gaat op pad (het uiteindelijke doel is mij nooit helemaal duidelijk geworden destijds haha).
Aller eerst is een eventueel herkeningspunt dat wanneer je ging *moven* je "van scherm wisselde", oftewel een scherm had meestal een pijl met de route vervolgen, of teruggaan, en wanneer je hier op klikte en je character liep ernaar toe, veranderde het beeld in het vorige of volgende scherm. Daarbij moet ik wel zeggen dat voor die tijd het er aardig goed uitzag (geen pixel art oid., wel 3d maar dan top down view).

Wanneer je kleine irritante goblins encounterde brulden deze o.a. de tekst:
Aiiiiiii kill you (zo werdt het wat uitgesproken :P ) in hoge krijsstem.

Daarnaast encouterde je op een gegeven punt een blokhut, waar ik me zo goed als herriner dat er een tovernaar vast zat in een vijfertje (je zag zijn gezicht in het water reflecteren) en hiervoor moest je een aantal handelingen doen om hem te bevrijden. Daarna kreeg je van deze een reward.
zijn tekst wanneer je hem voor het eerst tegen kwam was in oude stem;
Help me please young warrior............

Zelf ben ik een RPG fan, en dit spel spookt al denk ik een jaar of 2 in mijn hoofd, maar nooit heb ik het kunnen vinden. ik ben al sites gaan afsneupen van o.a. escapistmagazine e.d. waar ze paginas hebben van old games, wich names you dont remember. En heb zoektermen zoals de bovengenoemde informatie gebruikt ... helaas geen resultaat ..............

hopelijk weet iemand hier heel toevallig de naam ! wellicht is het spel een stuk minder uitgebreid of leuk als ik het me herriner >:) maar toch zou ik het nog een x willen ervaren :)

BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 09:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je al bij mobygames gekeken? : http://www.mobygames.com/...playing-rpg/dos/top-down/
Wognummer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:09:
Ik zou een mod vragen dit topic te sluiten hier gaan niet de juiste mensen op reageren >:)

alle specialisten zitten nl hier

[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5

ik denk dat je daar de meeste kans maakt 8)
Een topic merge lijkt me dan een beter idee en is een fluitje van een cent ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:00
Standeman schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:15:
Heb je al bij mobygames gekeken? : http://www.mobygames.com/...playing-rpg/dos/top-down/

[...]

Een topic merge lijkt me dan een beter idee en is een fluitje van een cent ;)
wist ik veel dat een mod zou reageren :) tnx :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:18

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik moet in eerste instantie denken aan Silver (vooral door die goblin quote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 09:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 617015 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:22:
Moet ik hier nu iets voor doen ? haha ik ben namelijk niet zo'n ster met forums e.d. :D

(HELP? haha)
Nee, je hoeft er niets voor te doen. Er komt vanzelf wel een lokale mod langs.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617015

@ Sumerechny - de stijl van *top down* is wel identiek, de rest helaas niet :( toch bedankt het lijkt wel nameljik van hetzelfde jaartal ongeveer

@ Standeman - bedankt :)

heb ook veel naar de oude diablo gekeken, het had er veel van weg.. maar zoals hierboven beschreven ook weer veel dingen niet

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 617015 op 30-08-2017 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

Nee, je hoeft er niets voor te doen. Er komt vanzelf wel een lokale mod langs.
Done, reacties zijn gemerged in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moektoe
  • Laatst online: 01-05-2021
Hey Tweakers!

Ik ben op zoek naar een spel van tussen (waarschijnlijk) de jaren 1985 en 1990. Het was een tekst-based game (dus zwarte achtergrond en steeds een windrichting kiezen om verder te gaan). Ik dacht dat het 'Chicago' heette, maar met die term vind ik op het internet helemaal niets. Het spel was Nederlandstalig en ik speelde het rond 1997-1999

De gameplay:
Het verhaal begint in een vliegtuig, de hoofdpersoon heeft een koffer bij zich met geheime papieren over een bacterie/anti-materie bom (dit weet ik niet precies meer). Vervolgens moet je dus door steeds oost/west/zuid/noord te kiezen je voortbewegen door het spel. Je kunt 'onderweg' objecten vinden zoals een schep of een rotte vis. Wanneer je de rotte vis opeet ga je dood. Je kunt ook in de gevangenis belanden, dan eindigt het spel.

Waar gespeeld:
Het spel stond vroeger op een cd of een floppie samen met een hoop andere spellen (mogelijk zo'n verzamel CD met klassieke DOS games). De CD heb ik helaas niet meer.

Met vriendelijke groet,
Moektoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 12:19
Hier staat een lijst met nederlandstalige adventure spelletjes. Er staat ook Chicago op, helaas zonder beschrijving, dus geen idee of dat degene is die je zoekt.

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-07 10:26
Moektoe schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:59:
Hey Tweakers!

Ik ben op zoek naar een spel van tussen (waarschijnlijk) de jaren 1985 en 1990. Het was een tekst-based game (dus zwarte achtergrond en steeds een windrichting kiezen om verder te gaan). Ik dacht dat het 'Chicago' heette, maar met die term vind ik op het internet helemaal niets. Het spel was Nederlandstalig en ik speelde het rond 1997-1999

De gameplay:
Het verhaal begint in een vliegtuig, de hoofdpersoon heeft een koffer bij zich met geheime papieren over een bacterie/anti-materie bom (dit weet ik niet precies meer). Vervolgens moet je dus door steeds oost/west/zuid/noord te kiezen je voortbewegen door het spel. Je kunt 'onderweg' objecten vinden zoals een schep of een rotte vis. Wanneer je de rotte vis opeet ga je dood. Je kunt ook in de gevangenis belanden, dan eindigt het spel.

Waar gespeeld:
Het spel stond vroeger op een cd of een floppie samen met een hoop andere spellen (mogelijk zo'n verzamel CD met klassieke DOS games). De CD heb ik helaas niet meer.

Met vriendelijke groet,
Moektoe
toon volledige bericht
Deze?

http://thehouseofgames.org/index.php?t=10&id=94

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 19:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Moektoe schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:59:
Hey Tweakers!

De gameplay:

Waar gespeeld:

Met vriendelijke groet,
Moektoe
toon volledige bericht
http://www.ifarchive.org/...chiveXgamesXpcXdutch.html
Die van @hcQd is hier te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12-2023
Hi,

Ik ben al jaren op zoek naar een bepaald spel. Let wel: Mijn omschrijving zal hoogst waarschijnlijk zeer vaag over komen. Wat ik nog weet:

[list]
[li]Het draaide op DOS[/li]
[li]Het was een complete 3D shooter maar zeer primitief[/li]
[li]Het had een beetje een 'egyptisch mythologisch' tintje (van wat ik herinner) maar het waren robots volgensmij[/li]
[li]Je speelde met meerdere (4?) karakters die elkaar overhoop moesten schieten[/li]
[li]Één van de levels was een soort pyramide waar je ook in kon[/li]
[li]Schieten creerde enorme projectielen in de vorm van een diamant: <> (3D & omdat het primitief was)[/li]
[li]Volgensmij kon je ook bommen o.i.d neergooien[/li]
[/list]

Gevonden! Het was: SCARAB

[ Voor 31% gewijzigd door Particlebox op 03-09-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 19:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Particlebox schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:10:
Hi,

Ik ben al jaren op zoek naar een bepaald spel. Let wel: Mijn omschrijving zal hoogst waarschijnlijk zeer vaag over komen. Wat ik nog weet:
  • Het draaide op DOS
  • Het was een complete 3D shooter maar zeer primitief
  • Het had een beetje een 'egyptisch mythologisch' tintje (van wat ik herinner) maar het waren robots volgensmij
  • Je speelde met meerdere (4?) karakters die elkaar overhoop moesten schieten
  • Één van de levels was een soort pyramide waar je ook in kon
  • Schieten creerde enorme projectielen in de vorm van een diamant: <> (3D & omdat het primitief was)
  • Volgensmij kon je ook bommen o.i.d neergooien
The Terminator: Future Shock?
Cybermage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
Pathogen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:28:
[...]

The Terminator: Future Shock?
Cybermage?
Thanks voor je antwoord maar die was het niet :)

De karakters die je gebruikte waren volgensmij echt Anubis etc. dus Egyptische goden ofzo. Tenminste... dat is wat ik mij herinner.

Het was ook echt een potje in een soort van "arena" (wat dus een soort van pyramide was) in compleet 3D (dus ook de wapens etc.) maar zeer primitief. (Het had geen echte lichteffecten volgens mij maar wel gesloten polygonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:13
Powerslave of Exhumed? YouTube: Powerslave (DOS) - Game Play Of is dat te nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
Deze maakt gebruik van sprites, de game die ik bedoel had echt complete 3D modellen, maar wel met maar 10 polygonen per stuk bij wijze van. In ieder geval een stuk simpelere dan bijv. Quake nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Particlebox schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:10:
Hi,

• Het draaide op DOS
  • Het was een complete 3D shooter maar zeer primitief
  • Het had een beetje een 'egyptisch mythologisch' tintje (van wat ik herinner) maar het waren robots volgensmij
  • Je speelde met meerdere (4?) karakters die elkaar overhoop moesten schieten
  • Één van de levels was een soort pyramide waar je ook in kon
  • Schieten creerde enorme projectielen in de vorm van een diamant: <> (3D & omdat het primitief was)
  • Volgensmij kon je ook bommen o.i.d neergooien
Klinkt een beetje als SCARAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
Yes! Dat is hem! :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Laatst online: 11-07 18:42
Wat ik zoek is het volgende:

- Een game uit begin jaren '90, voor op de PC
- Het was een side-scrolling game, in kleur
- Je bestuurde een duiker die door verschillende levels moest zwemmen

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flex0r
  • Laatst online: 30-07 15:57
MatsuoDestro schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:54:

Iemand enig idee?
Is het misschien "Treasure Cove!" ?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ok, heb hier mogelijk een zeer lastige, lastig omdat ik de game ooit eens rond de 30 jaar geleden bij een kennis gespeeld had, en alleen nog maar 1 aspect van de game kan herinneren.

Platform: Commodore 64 (compact cassette)

Geen flauw idee waar de game over gaat, wat ik me nog wel kan herinneren is dat je uiteindelijk ingrediënten zoals ogen, slijm en andere spullen in een soort van blender of kookketel moest stoppen zodat daar weer iets uitkwam afhankelijk van wat er ingestopt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

MatsuoDestro schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:54:

Iemand enig idee?
Klinkt als Sink or Swim voor DOS.

• Sk313t0r
Helaas, dit is 'm niet ;(

• Sk313t0r
@Khaine

Dit is 'm helaas ook niet =(

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:25
Madshark schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:13:
Ok, heb hier mogelijk een zeer lastige, lastig omdat ik de game ooit eens rond de 30 jaar geleden bij een kennis gespeeld had, en alleen nog maar 1 aspect van de game kan herinneren.

Platform: Commodore 64 (compact cassette)

Geen flauw idee waar de game over gaat, wat ik me nog wel kan herinneren is dat je uiteindelijk ingrediënten zoals ogen, slijm en andere spullen in een soort van blender of kookketel moest stoppen zodat daar weer iets uitkwam afhankelijk van wat er ingestopt werd.
Cauldron?

YouTube: C64-Longplay - Cauldron (720p)

[ Voor 51% gewijzigd door stefanass op 07-09-2017 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flex0r
  • Laatst online: 30-07 15:57

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Pagina: 1 ... 48 ... 72 Laatste