wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Anoniem: 904201
Zo wat ik kan herinneren was het een first-person game, maar ik ben er niet helemaal zeker van.Khaine schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:45:
[...]
Bedoel je hier first-person of third-person mee? Of totaal iets anders natuurlijk.
Is al lang geleden
Thief misschien?Anoniem: 904201 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:36:toon volledige bericht
Dag allemaal,
ik ben ook op zoek naar een oud spel wat ik graag nog een keer wil spelen.
Het spel is ergens van eind jaren 90 ongeveer en ik weet niet of het op dos draaide of op Windows 95.
Je speelde dit spel vanuit een personage en je liep rond in een soort middeleeuws landschap en je kwam ook in kastelen. Het was meer een soort puzzelachtig spel waarbij je ook poppetjes moest doden.
In een level liep je dus rond en moest je allerlei items verzamelen. Zoals "bescherming" en "munitie" (ik dacht pijlen). Ook waren er items waarmee je kon vliegen, duiken en harder kon lopen. Ook kon je extra leven vinden.
Er waren ook sleutels te vinden waarmee je deuren kon openen.
Onderweg kwam je allerlei poppetjes tegen die je uit de weg moest ruimen.
1 level bestond uit meerdere stukken. Als je naar een ander stuk level wilde, moest je naar een bepaald punt lopen (deur?) en werd er een ander stuk level geladen.
Wat ik me kan herinneren moest je aan het einde van een level een eindgevecht overwinnen. Bij 1 level moest je vechten tegen een ridder op een paard ofzo. dit kon ik nooit winnen
Wie oh wie kan me helpen???
Steam/Discord: Flimovic
Het is een open kale en vrij kleurloze wereld waar het doel is om op een soort oneindige toren van platformen en puzzels omhoog te klimmen. Lasers, draaidingen en via een parcours hoger en hoger klimmen zonder er af te vallen. Als je valt val je in het oneindige of een flink stuk omlaag in de open 'toren'
De wereld is nogal hoekig zonder veel kekke textures of veel grafische pracht.
De elementen van de toren hangen als het ware in de lucht en er zijn geen muren waardoor je in het oneindige kijkt.
Wie weet welk spel dit kan zijn?
Geen:
- Mirror's Edge
- Toren
- Minecraft
[ Voor 19% gewijzigd door Tijgert op 09-04-2017 19:16 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Minecraft wellicht?Tijgert schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:23:
Het spel wat ik probeer te identificeren is voor de PC en max twee jaar oud schat ik. Een 3D platform spel voor single player vanuit first person perspective en je speelt zonder NPC.
Het is een open kale wereld waar je op een soort oneindige toren van platformen en puzzels omhoog moet klimmen. Lasers, draaidingen en via een parcours hoger en hoger klimmen zonder er af te vallen. Als je valt val je in het oneindige of een flink stuk omlaag in de open 'toren'
De wereld is erg hoekig en blokkerig zonder veel kekke textures of veel grafische pracht.
Of de game Toren?Tijgert schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:23:
Het spel wat ik probeer te identificeren is voor de PC en max twee jaar oud schat ik. Een 3D platform spel voor single player vanuit first person perspective en je speelt zonder NPC.
Het is een open kale wereld waar je op een soort oneindige toren van platformen en puzzels omhoog moet klimmen. Lasers, draaidingen en via een parcours hoger en hoger klimmen zonder er af te vallen. Als je valt val je in het oneindige of een flink stuk omlaag in de open 'toren'
De wereld is erg hoekig en blokkerig zonder veel kekke textures of veel grafische pracht.
Nee, dat bestaat al veel langer en voldoet niet aan meerdere delen van de beschrijving.
Ook niet helaas.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik ben op zoek naar een spel dat uitsluitend(?) gespeeld kon worden op de basisschool (groep 5 - 8 ). Het gaat hier om een 3D-fietsspel op (waarschijnlijk) CD-ROM voor Windows van 13-15 jaar geleden dat je leerde over het verkeer, en dan vooral hoe je je moet gedragen op de fiets (stoppen voor rood licht, niet fietsen op de stoep, niet andere mensen aanrijden, etc.). Het spel had destijds een beetje Grand Theft Auto 3-achtige uitstraling, omdat je sommige gebouwen in kon fietsen, met je fiets in halfpipes kon gaan en mensen kon aanrijden (bij het laatste kreeg je natuurlijk "Game over"), en het was op mijn basisschool dan ook relatief populair (ook omdat het in 3D was, destijds vrij speciaal wat betreft basisschoolspellen). Bij het laatste level diende je naar Schiphol (of een naamloze luchthaven)(?) te fietsen. In de intro van het spel zag je een cartoonachtige bij / wesp / vlieg het scherm in vliegen; waarschijnlijk de mascotte van de uitgever van het spel, want je zag deze bij / wesp / vlieg niet in het spel zelf, voor zover ik mij kan herinneren.
Iemand enig idee over welk spel ik het heb? Het was een pareltje op de basisschool. Ik heb alles ingevoerd in Google, maar tot dusver geen succes.
[ Voor 7% gewijzigd door MysticSpoon op 09-04-2017 22:01 ]
Misschien iets van de makelij van Davilex? Dat was een Nederlandse spelletjesmaker, onder andere bekend van A2-racer. Kan goed zijn dat ze ook wat educatieve software hebben gemaakt.MysticSpoon schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:40:
Oké, ik heb overal gekeken maar nog niet gevonden wat ik zocht, dus ik vraag het hier maar:
Ik ben op zoek naar een spel dat uitsluitend(?) gespeeld kon worden op de basisschool (groep 5 - 8 ). Het gaat hier om een 3D-fietsspel op (waarschijnlijk) CD-ROM voor Windows van 13-15 jaar geleden dat je leerde over het verkeer, en dan vooral hoe je je moet gedragen op de fiets (stoppen voor rood licht, niet fietsen op de stoep, niet andere mensen aanrijden, etc.). Het spel had destijds een beetje Grand Theft Auto 3-achtige uitstraling, omdat je sommige gebouwen in kon fietsen, met je fiets in halfpipes kon gaan en mensen kon aanrijden (bij het laatste kreeg je natuurlijk "Game over"), en het was op mijn basisschool dan ook relatief populair (ook omdat het in 3D was, destijds vrij speciaal wat betreft basisschoolspellen). Bij het laatste level diende je naar Schiphol (of een naamloze luchthaven)(?) te fietsen. In de intro van het spel zag je een cartoonachtige bij / wesp / vlieg het scherm in vliegen; waarschijnlijk de mascotte van de uitgever van het spel, want je zag deze bij / wesp / vlieg niet in het spel zelf, voor zover ik mij kan herinneren.
Iemand enig idee over welk spel ik het heb? Het was een pareltje op de basisschool. Ik heb alles ingevoerd in Google, maar tot dusver geen succes.
Steam/Discord: Flimovic
Deadcore of Polarity ?Tijgert schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:23:toon volledige bericht
Het is een open kale en vrij kleurloze wereld waar het doel is om op een soort oneindige toren van platformen en puzzels omhoog te klimmen. Lasers, draaidingen en via een parcours hoger en hoger klimmen zonder er af te vallen. Als je valt val je in het oneindige of een flink stuk omlaag in de open 'toren'
De elementen van de toren hangen als het ware in de lucht en er zijn geen muren waardoor je in het oneindige kijkt.
Geen:
- Mirror's Edge
- Toren
- Minecraft
Zelf nooit gespeeld maar wel docu over gekeken. Is het misschien Fez?Tijgert schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:23:toon volledige bericht
Geen:
- Mirror's Edge
- Toren
- Minecraft
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Deadcore!
Erg bedankt, mijn zoon en zijn toekomstige platform skills nemen hun hoed af ter ere
Dan zou ik de naam van dat spel gemakkelijk moeten vinden, dus ik denk niet dat het van Davilex was.Flimovic schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:22:
[...]
Misschien iets van de makelij van Davilex? Dat was een Nederlandse spelletjesmaker, onder andere bekend van A2-racer. Kan goed zijn dat ze ook wat educatieve software hebben gemaakt.
Overigens nog een belangrijk detail: in het spel had je aan de voorkant (misschien achterkant) van je fiets een mandje met daarin een hondje.
Mogelijk iets van Veilig Verkeer Nederland of zo?MysticSpoon schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:35:
[...]
Dan zou ik de naam van dat spel gemakkelijk moeten vinden, dus ik denk niet dat het van Davilex was.
Overigens nog een belangrijk detail: in het spel had je aan de voorkant (misschien achterkant) van je fiets een mandje met daarin een hondje.
'Thuis in het Milieu' was wel een bekender spel dat op scholen werd gebruikt, maar of deze ook zo makkelijk te vinden is?
Op zoek naar een (vrij zeker) DOS-spel, 2D, van bovenaf bekeken, turn-based, waarbij je het oude Europa moest veroveren. Je kon legers huren, je kon een crusade-leger krijgen als je de kerk achter je had, je kon cardinalen kopen en proberen te vermoorden van de tegenstander, idem met politici.. Daarnaast kon je ook ruilhandel voeren binnen Europa.. Gevechten kon je volgens mij weinig aan doen, behalve dat je de uitslag zag (per poppetje zag je er 1 dood gaan geloof ik).. iemand enig idee?
Geeen idee mbt het fietsspel hierboven trouwens..al herken ik het verhaal wel..
Anoniem: 695873
Hoe heet de game die uitkwam voor Chrono trigger?
Het is geen JRPG maar een adventure game die nooit buiten Japan uitgebracht is. Het is het verhaal dat zich afspeelt voor de game Chrono Trigger en er bestaat een fantranslation voor de game. Veel fans van Chrono Trigger weten geeneens dat er nog een voor-verhaal op de game bestaat.
Dit doet mij denken aan 'Van groot gewicht'. Een fietsspel met vooral aandacht voor de kijkhoeken van vrachtwagens. Ik heb hem in de eerste klas middelbare wel eens gezien, misschien bedoel je die?MysticSpoon schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:40:
Oké, ik heb overal gekeken maar nog niet gevonden wat ik zocht, dus ik vraag het hier maar:
https://www.onderwijsdata...van-groot-gewicht-cd-rom/
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Anoniem: 695873
Dankje, je bent een held 😊
Dacht dat de game uitkwam voor Chrono Trigger omdat het verhaal zich er ook voor afspeeld,vandaar dat ik het niet meer terug kon vinden.
Anoniem: 910119
Je moest een poster ophangen, een straat in lopen en mensen interviewen, en ieder persoon was goed in iets en had ook verschillen attributen (bijv. fototoestel)
Anoniem: 910119
Tijdperk? Platform? View?Anoniem: 910119 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:23:
Wie kent het spel waar je in een hotel verschillende opdrachten moest uitvoeren. Als je een kamer binnen wilde treden waar je niet in mocht kwam er een super enge hotelmanager in je scherm tevoorschijn en deze veranderde in een rat. Ik denk dat ik hier al minstens drie jaar naar opzoek ben, verschillende mensen heb gevraagd, en nu ik mijn zus hier ook in heb betrokken, kunnen we het echt niet meer loslaten!! HELP![]()
Handigste is als we wat aankopingspunten hebben. Heb je dit in het dos tijdperk gespeeld of later? Was het op de PC? etc. etc.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Yes, dat is 'm! Heel erg bedankt.Egocentrix schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:32:
[...]
Dit doet mij denken aan 'Van groot gewicht'. Een fietsspel met vooral aandacht voor de kijkhoeken van vrachtwagens. Ik heb hem in de eerste klas middelbare wel eens gezien, misschien bedoel je die?
https://www.onderwijsdata...van-groot-gewicht-cd-rom/
Anoniem: 910891
Ik ben op zoek naar een spel dat ik op de pc speelde toen ik klein was. Dit moet rond 2005 zijn geweest. Ik geloof dat je in dit Nederlandstalige spel een toneelstuk moest voorbereiden.
Zo kon je de kostuums samenstellen, en wat ik me nog heel goed kan herinneren is dat er als je klaar was met een deftige stem: "kostelijk kostuum!" werd gezegd.
Ik hoop dat iemand dit herkent!
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Nee, denk het niet, ik kan me geen auto's herinneren.Nat-Water schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:40:
Toevallig GTA 1 of GTA 2?
Een beetje gegoogled en het was Postal!
YouTube: ***POSTAL*** PC Gameplay
[ Voor 28% gewijzigd door Soldaatje op 18-04-2017 00:04 ]
Wellicht dat iemand het herkent? Was uit de tijd van Star Reach/Alladin/Duke Nukem.
Het is een vechtspel alla street fighter. Het apparte was dat je als je won wat ehhh "aparte" cutscenes kreeg.
Als mannetje van 8 kijk je toch anders naar gebonden vrouwen met een staaf dynamiet tussen hun billen haha.
Iemand?
Tattoo Assassins of Catfight?smekkos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:45:
Heb al tijden geprobeerd een spel te vinden. Het is wel een oudje. Het kwam dacht ik van een twilight-cd af.
Wellicht dat iemand het herkent? Was uit de tijd van Star Reach/Alladin/Duke Nukem.
Het is een vechtspel alla street fighter. Het apparte was dat je als je won wat ehhh "aparte" cutscenes kreeg.
Als mannetje van 8 kijk je toch anders naar gebonden vrouwen met een staaf dynamiet tussen hun billen haha.
Iemand?
Het was trouwens ook een vrij normaal spel. Tot je bij de cutscenes kwam.
[ Voor 38% gewijzigd door smekkos op 19-04-2017 16:12 ]
Anoniem: 93012
Beetje late reactie dit maar volgens mij bedoel je The matrix path of Neo? Mijn broertje speelde dat en ik heb toevallig meegekeken met dat level zoals je het omschreef, metro loop net als in de film.tendmex schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:46:
Ik zoek een spel wat ik een aantal jaar geleden speelde.
Het is in de PS2 tijd dat ik het speelde maar ik weet niet of IK het ook op de ps2 speelde. Dat kan ook op de oude xbox of de PS1 zijn
Het gaat om een spel (of een level?) waar je in een metro station bent. Samen met een oude man. Die oude man pakt steeds een trein en als die in de trein stapt komt hij bij de volgende trein weer aan aan de overkant van het perron.
Ik heb geen idee hoe dit spel heet welk jaar het komt of welke console (zoals ik al zei kan zijn ps1/2 of oude xbox)
Misschien een beetje vaag maar dat komt omdat ik het spel in mijn kindertijd speelde
Zelf ben ik op zoek naar een oude arcade game/kast die vroeger (+/- 1989) bij ons in de friettent stond. 2D soort van adventure game met vrolijke kleurtjes en vriendelijke ronde vormen. Horizontale scroller. Volgens mij was het een jump and shoot game met een poppetje. Het thema was in ieder geval vrolijk en zeker geen fighter.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 93012 op 19-04-2017 23:50 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik ben behoorlijk fan van fighting games, maar dit zegt me werkelijk waar helemaal niks. Misschien een soort van fan rip of hack van een bestaande game? Ik ga het hier @worksmekkos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:45:
Heb al tijden geprobeerd een spel te vinden. Het is wel een oudje. Het kwam dacht ik van een twilight-cd af.
Iemand?
Qua tijdsframe zit je volgens mij ergens in sf2 tijdperk........snk heeft toen ook zeer veel fighters uit gebracht, daar zou je ook is op kunnen zoeken (snk en neo geo 2d fighters).
10 second ninja DONE
Ik heb vroeger ook weleens zo'n vechtspelletje gehad, heette Doll Messenger 2 (hij was in het Japans of Chinees dus ik weet nieteens meer hoe ik bij die vertaling komsmekkos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:04:
Nee beide niet. Was echt getekend. Volgens mij alleen vrouwelijke karakters.
Het was trouwens ook een vrij normaal spel. Tot je bij de cutscenes kwam.

Saved by the buoyancy of citrus
Zou kunnen, maar kan dat specifieke level zo snel niet vinden. Wel een ander level met een metro station wat er wel op lijkt. En naar mijn idee waren de graphics ook minder realistisch.Anoniem: 93012 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:35:
[...]
Beetje late reactie dit maar volgens mij bedoel je The matrix path of Neo? Mijn broertje speelde dat en ik heb toevallig meegekeken met dat level zoals je het omschreef, metro loop net als in de film.
Zelf ben ik op zoek naar een oude arcade game/kast die vroeger (+/- 1989) bij ons in de friettent stond. 2D soort van adventure game met vrolijke kleurtjes en vriendelijke ronde vormen. Horizontale scroller. Volgens mij was het een jump and shoot game met een poppetje. Het thema was in ieder geval vrolijk en zeker geen fighter.
Muhaha! dat is hem! Mijn dank is groot. Echt lang op gezocht maar kon het nooit vinden. Ben benieuwd of het was zoals ik me herinner.Cyphax schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:54:
[...]
Ik heb vroeger ook weleens zo'n vechtspelletje gehad, heette Doll Messenger 2 (hij was in het Japans of Chinees dus ik weet nieteens meer hoe ik bij die vertaling kom). Ik kom er eigenlijk vrijwel niks op tegen bij zoeken, behalve een setje screenshots. Het is een long shot, maar wellicht bedoel je die?
[afbeelding]
En natuurlijk nergens te vinden... zucht.
Edit:
Gevonden! Stond niet op Twilight-CD maar op Crazybytes uitgave 16.
Maar is een windows 95 vm opstarten.
[ Voor 10% gewijzigd door smekkos op 20-04-2017 11:44 ]
Oeh Crazybytes, dan zal ie daar wel vandaan komen, die heb ik vroeger ook weleens gehad of geleend. Ik dacht net "hoe kom je alleen nog aan die ouwe meuk", maar die kan je gewoon downloaden blijkbaar
[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 20-04-2017 12:09 ]
Nee helaas maar dit is inderdaad van dezelfde categorie. Graphics waren wel iets beter en volgens mij was het een snellere game waar soms veel gebeurde. Staat me ook iets bij van blokken waar je op kon springen maar dat weet ik niet zeker.
Bedankt!
Deze was ook vrij populair als arcadekast. Maar eerlijk, er zijn bergen spellen gemaakt die wel aan jouw omschrijving voldoen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
"The station" is het niet iig
EDIT: Ik heb hem gevonden... Het is ADR1FT! En voor VR
[ Voor 8% gewijzigd door Awesomo4k op 20-04-2017 13:16 ]
Ja ik vrees het ook. En helaas, die ook niet. Wel bedankt voor het meedenken. Het was een vrolijke game met snelle gameplay en heeft veel weg van bijvoorbeeld Midnight Wanderers. Ook die graffiti stijl (noem ik het maar) heeft er veel van weg.EvaluationCopy schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:07:
YouTube: Arcade Longplay \[115] Ghosts´n´Goblins
Deze was ook vrij populair als arcadekast. Maar eerlijk, er zijn bergen spellen gemaakt die wel aan jouw omschrijving voldoen.
Ik noem het wel een "adventure" maar het had weinig storyline en het was gewoon rennen, springen schieten.
Als ik zelf zoek verdwaal ik echt in vanalles en nog wat dus hoopte ik misschien wel hier iemand te vinden die het spel herkent.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93012 op 20-04-2017 19:01 ]
Eerst wat bij me opkomt is Mega Twins (aka Chiki Chiki Boys), of anders misschien Willow (arcade)Anoniem: 93012 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:35:
[...]
Als dat ze niet zijn dan kan je evt. hier verder zoeken
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Je kon volgens mij niet schieten, het was puur een behendigheids/race spelletje. Zag er wel mooi uit voor een MSX2. Ik meen dat de naam met een P begon, maar dat kan maar zo iets anders zijn ook.
Het was een beetje zoals Zanac en RoadFighter van boven naar beneden, maar mooiere graphics en je moest dus "springen" via ramps van wolk tot wolk of eilandje tot eilandje, anders ging je dood.
Niet heel toevallig City Connection? Althans, je omschrijving doet me er grotendeels aan denken op de wolken na...is ook voor de NES uitgebracht meen ik.firebird_1979 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:11:
Ik zoek een oud spel dat ik vroeger op mijn MSX2 speelde. Ik geloof dat het Japans was, je reed in een autootje (kon geloof ik ook in splitscreen). De levels waren in de wolken en soms moest je van het ene stuk naar het andere stuk springen dmv een ramp. De kleuren waren een beetje pastel achtig, gras bijvoorbeeld was licht-donker-licht-donker groen gekleurde vierkantjes.
Je kon volgens mij niet schieten, het was puur een behendigheids/race spelletje. Zag er wel mooi uit voor een MSX2. Ik meen dat de naam met een P begon, maar dat kan maar zo iets anders zijn ook.
Het was een beetje zoals Zanac en RoadFighter van boven naar beneden, maar mooiere graphics en je moest dus "springen" via ramps van wolk tot wolk of eilandje tot eilandje, anders ging je dood.
Kosmonauts of Skyroads?firebird_1979 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:11:
Ik zoek een oud spel dat ik vroeger op mijn MSX2 speelde. Ik geloof dat het Japans was, je reed in een autootje (kon geloof ik ook in splitscreen). De levels waren in de wolken en soms moest je van het ene stuk naar het andere stuk springen dmv een ramp. De kleuren waren een beetje pastel achtig, gras bijvoorbeeld was licht-donker-licht-donker groen gekleurde vierkantjes.
Waarschijnlijk bedoel je Nyancle Racingfirebird_1979 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:11:
Ik zoek een oud spel dat ik vroeger op mijn MSX2 speelde.
..
Het was een beetje zoals Zanac en RoadFighter van boven naar beneden
[ Voor 5% gewijzigd door BdR op 23-04-2017 22:20 ]
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Exorcist schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:33:
[...]
Niet heel toevallig City Connection? Althans, je omschrijving doet me er grotendeels aan denken op de wolken na...is ook voor de NES uitgebracht meen ik.
Nyancle Racing, ja dat is hem! Zag er beter uit in mijn herinnering, maar het is ook al tegen de 25-30 jaar terug.
Ook bedankt voor het meedenken Exorcist en Khaine! Jullie suggesties kende ik geeneens dus ook nog wat nieuws ontdekt.
Dat is vaak zofirebird_1979 schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:09:
[...]
[...]
[...]
Nyancle Racing, ja dat is hem! Zag er beter uit in mijn herinnering, maar het is ook al tegen de 25-30 jaar terug.
Kwestie van 'never meer your heroes'
Skyroads is ook waar ik aan dacht, maar week te veel af van je beschrijvingOok bedankt voor het meedenken Exorcist en Khaine! Jullie suggesties kende ik geeneens dus ook nog wat nieuws ontdekt.
Dit is volgens mij Cap&CoAnoniem: 910119 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:19:
Ik zoek een spel: samen met twee vrienden probeer je je ontvoerde hond terug te vinden. Je was in een clubhuis wat (volgens mij) een boomhut was, en je vrienden waren een dikke jongen en een roodharig meisje.
Je moest een poster ophangen, een straat in lopen en mensen interviewen, en ieder persoon was goed in iets en had ook verschillen attributen (bijv. fototoestel)
fookin mad fer it
Het spel is van de Windows 3.1 tijd. De naam heb ik geen idee van.
Het doel was om de vierkantjes (de spawn points van de vijandige pijltjes) te vernietigen. Zelf zat je in een soort doolhof. De pijltjes probeerden op je te schieten, en jij moest terugschieten.
Er waren meerdere moeilijkheidsgraden. Op de hogere moeilijkheidsgraden ging je al dood als je een muur raakte.
Een map van hoe een level eruit kon zien. Zelf zag je maar een klein deel.

Wat je in-game zag. De pijltjes zijn enemy's, middelste pijltje is de player. vierkantje is spawn point enemy's. Als je heel lang wachtte, waren er heeel veeel enemy's.

Dit is zo'n beetje de eerste game die ik speelde volgens mij.
Ik denk dat je Snipes zoekt.Waah schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:02:
Ik zoek ook een game.
Oh... wow... Ik herinner me dit spel nog!
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Er is een 2016 port die goedgekeurd is door de originele makers. Volledig overgezet naar C/C++.Trinsec schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:50:
[...]
Oh... wow... Ik herinner me dit spel nog!Jeez, wat vliegt de tijd!
Snipes ported to C/C++ with 100% logic compatibility and replay recording
Directe link: unzip and play. Pijltjes om te bewegen, WASD om te schieten

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 25-04-2017 11:36 ]
Ik zit nu al een tijdje met een game in mijn hoofd waarvan ik er maar niet achter kom hoe deze nou eigenlijk heet.
Het gaat om een race game (geen simulatie).
Ik zit de hele tijd met het idee dat het van Volkswagen is, maar het is in geen geval Volkswagen GTI racing.
Het was zoals ik al zei geen sim, eerder beetje over the top, zoals speedbusters (dat is denk ik ook de periode waarin het uitgebracht is), met stevige hoogteverschillen in de circuits, vrolijke knallende kleuren, en een auto (volgens mij de beste) die de bijnaam Joker had.
Hoop dat jullie er iets mee kunnen
Of iets als Test Drive 4? Is het een PC-game?
[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 03-05-2017 11:24 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Nope, maar dankzij deze kwam er een afbeelding naar boven die leidde naar een naam die leidde tot de juiste game.Angeloonie schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:29:
Beetle Adventure Racing?
Beetle Crazy Cup

dank voor de hulp en ingeving
Iemand die met zo weinig info een idee heeft welk spel dit was?
Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X
HELD! Meteen goedCyphax schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:11:
Ik ken alleen Ports of Call, van vroeger. In 2008 is er ook een opvolger verschenen mer dezelfde naam. Is die het?
Bedankt!
Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X
Anoniem: 918303
Ik zoek een spel dat ik vroeger op de computer speelde met een vriend van me. Ik weet niet meer precies welke periode het was, dus qua jaartal zal ik 2000-2010 nemen (hoewel ik eerder neig naar rond 2004).
Het was een nederlandstalig spel, en ik weet niet of het vertaald werd uit een andere taal.
Het spel was een soort puzzel/mysteriespel. Je bevond je in een kasteel/mansion, waar je voor de tijd op was (die werd weergegeven door kaarsen die brandden) het mysterie moest oplossen. Je kon extra tijd krijgen door oplossingen te vinden. Er kwamen ook gele vonkjes in voor, ik denk dat dat de extra tijd was.
Er was een grote hal met een trap, en ergens een soort planetarium/studie waar je een puzzel moest oplossen ivm sterren en planeten.
Als iemand het weet en ik het zo kan vinden, enorm bedankt!
Ik zoek een oud spel. Volgens mij moet het de Nederlandse versie zijn van "Bundesliga Manager".
Was een voetbal manager spel waarin je Nederlandse clubs kon managen, incl. de lagere divisies, zoals bijvoorbeeld IJsselmeervogels.
Dit is de Duitse versie:

They made me do it.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dat klinkt als een avonturen/puzzelspel. Kijk hier (http://www.adventuregamers.com/games) eens, met de filters kun je misschien het spel vinden.Anoniem: 918303 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:25:
Hallo allemaal,
Ik zoek een spel dat ik vroeger op de computer speelde met een vriend van me. Ik weet niet meer precies welke periode het was, dus qua jaartal zal ik 2000-2010 nemen (hoewel ik eerder neig naar rond 2004).
Het was een nederlandstalig spel, en ik weet niet of het vertaald werd uit een andere taal.
Het spel was een soort puzzel/mysteriespel. Je bevond je in een kasteel/mansion, waar je voor de tijd op was (die werd weergegeven door kaarsen die brandden) het mysterie moest oplossen. Je kon extra tijd krijgen door oplossingen te vinden. Er kwamen ook gele vonkjes in voor, ik denk dat dat de extra tijd was.
Er was een grote hal met een trap, en ergens een soort planetarium/studie waar je een puzzel moest oplossen ivm sterren en planeten.
Zeker weten "Skipper en Skeeto: de Grote Schattenjacht".Anoniem: 918303 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:25:
Hallo allemaal,
YouTube: Skipper & Skeeto - The Great Treasure Hunt - Gameplay
[list]
[li]Een racespel[/li]
[li]Eind jaren '90[/li]
[li]3D / third person?[/li]
[li]Metalen ballen/ronde kooien (nee, geen Rollcage
[li]Multi player; je kon elkaar van de baan stoten[/li]
[li]Duistere omgevingen[/li]
[li]Groenige speedstrips op de grond[/li]
[/list]
Lijkt een beetje op:
Vertigo http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=374036
En het ballen level van Wikipedia: Fuzion Frenzy
edit: SCORCHER
YouTube: Scorcher gameplay
[ Voor 12% gewijzigd door SannrHerr op 09-05-2017 17:04 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Police Quest SWAT 2? http://www.old-games.com/download/6282/police-quest-swat-2ge-flopt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:46:
Ik ben op zoek naar een spel. Als ik terug denk dat komt het spel denk ik uit 1995/1997. Een maat van me had dat spel. Het was een tactisch spel, eigenlijk Rainbow Six, maar dan niet het 3d effect, uit mijn hoofd was het topdown. Je speelde een swat team (denk ik) en je moest van te voren je leden positioneren en dan een ruimte binnen vallen.
[ Voor 74% gewijzigd door Angeloonie op 12-05-2017 00:43 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat was eerste waar ik ook aan dacht, echter dit "waar je voor de tijd op was (die werd weergegeven door kaarsen die brandden) het mysterie moest oplossen. Je kon extra tijd krijgen door oplossingen te vinden. Er kwamen ook gele vonkjes in voor, ik denk dat dat de extra tijd was" klopt er volgens mij totaal niet mee.Arunia schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:12:
@Anoniem: 918303 7th guest. Moet haast wel. Spel was er ook voor de CD-i waar ik het van ken. Heb het liggen voor de pc op dit moment. Erg leuk puzzelspel.
Als ik met goed herinner had je gewoon zoveel tijd als je nodig had.
Anoniem: 923493
Ik ben op zoek naar een spel dat ik zon 14 jaar geleden heb gespeeld. Je doel was hierbij om allemaal dieren te fotograferen. Je had hier ook een soort van minigames door deze dieren te helpen. Er was een zwijn dat op zoek was naar voedsel en die zei altijd 'hé vergeet mij niet!'. Je kon ook de bevers helpen met een dam bouwen en die zongen daar dan een liedje bij. Iets van 'ik bouw mijn eigen beverdam..... en kleine doet ching en die grote doet kaploen'. Het is een kinderspel als je het nog niet doorhad
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Anoniem: 923621
Ik ben op zoek naar een spel van vroeger.
Je was een soort beest/mens en je moest alle blokken vrij spelen,
maar soms kwam je langs lava en dat kwam dus achter je aan en verspreide zich in de weg waar jij gelopen hebt. Het spelt heeft allemaal levels, soms met een ijs omgeving soms met een snoep omgeving.
Bij level 1 begon het nog gemakkelijk en kon het lava niet komen. Maar elk level wordt moeilijker en uitgebreider!
Ben me echt suf aan het zoeken naar dit spel.
Het is geen 3d spel ofzo, weet even niet hoe ik het moet benoemen, je kijkt gewoon naar het ding wat loopt, je bekijkt het niet vanuit de ogen van de speler in het spel
Wie hem voor me vind ben ik eeuwig dankbaar!!
Tegenwoordig ook op iOS te verkrijgen. Gratis IIRC
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bekijk je het van boven, of opzij?Anoniem: 923621 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 01:11:
Hallo,
maar soms kwam je langs lava en dat kwam dus achter je aan en verspreide zich in de weg waar jij gelopen hebt. Het spelt heeft allemaal levels, soms met een ijs omgeving soms met een snoep omgeving.
Bij level 1 begon het nog gemakkelijk en kon het lava niet komen. Maar elk level wordt moeilijker en uitgebreider!
Het is geen 3d spel ofzo, weet even niet hoe ik het moet benoemen, je kijkt gewoon naar het ding wat loopt, je bekijkt het niet vanuit de ogen van de speler in het spel
Definieer 'vroeger'?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
en wat versta jij onder vroeger?
[ Voor 46% gewijzigd door guus1611 op 19-05-2017 14:09 ]
Inderdaad verwacht ik ook 7th Guest : https://g.co/kgs/Jo96ljAnoniem: 918303 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:25:
Hallo allemaal,
Wat voor spel was het precies? Wel een actiespel of strategie? Als het een (turn-based) strategisch spel was zou het eventueel Sabre Team kunnen zijn, da's wel iets ouder, maar wel ongeveer zo'n type spel.ge-flopt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:46:
Ik ben op zoek naar een spel. Als ik terug denk dat komt het spel denk ik uit 1995/1997. Een maat van me had dat spel. Het was een tactisch spel, eigenlijk Rainbow Six, maar dan niet het 3d effect, uit mijn hoofd was het topdown. Je speelde een swat team (denk ik) en je moest van te voren je leden positioneren en dan een ruimte binnen vallen.
Aw, dacht even aan 'beyond good and evil'. Maar die is ook nog geen 14 jaar.........errr misschien ook wel?Anoniem: 923493 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:50:
*snip*
Het is een kinderspel als je het nog niet doorhad
10 second ninja DONE
Zou dit hem kunnen zijn?ge-flopt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:46:
Hostages:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeI am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Het is al gevonden: Angeloonie in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5"Snowdog schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:16:
[...]
Wat voor spel was het precies? Wel een actiespel of strategie? Als het een (turn-based) strategisch spel was zou het eventueel Sabre Team kunnen zijn, da's wel iets ouder, maar wel ongeveer zo'n type spel.
het is een pc spel, het is in de richting van street fighter spellen.
Je kan uit alle characters bijv een hond kiezen die met een bepaalde toetsen combinatie in een groot mechanisch beest veranderd, die je ook weer met dezelfde toetsen combinatie weer de normale hond maken. beide hebben eigen aanvallen (de kleine en grote variant). het laat scherm is een soort doolhof of race door buizen. Het speelt zich af op een basis of fabriek (volgens mij) met een soort grijs/half kale man die zegt dat je daar niet mag zijn en die gaat je proberen te vangen.
Je kan het met z'n 2en spelen.
ergens tussen 1990 en 2000 uitgekomen (volgens mij).
Battle Beast - YouTube: Battle Beast gameplay (PC Game, 1995)deffal1997 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:25:
Beste mede tweakers, ik ben opzoek naar een spel, ik hoop dat iemand mij kan helpen:
het is een pc spel, het is in de richting van street fighter spellen.
Je kan uit alle characters bijv een hond kiezen die met een bepaalde toetsen combinatie in een groot mechanisch beest veranderd, die je ook weer met dezelfde toetsen combinatie weer de normale hond maken. beide hebben eigen aanvallen (de kleine en grote variant). het laat scherm is een soort doolhof of race door buizen. Het speelt zich af op een basis of fabriek (volgens mij) met een soort grijs/half kale man die zegt dat je daar niet mag zijn en die gaat je proberen te vangen.
Je kan het met z'n 2en spelen.
ergens tussen 1990 en 2000 uitgekomen (volgens mij).
Iemand??
Q*berthe3763 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:55:
Ik zoek een spel dat zeker iemand zal kennen. Was in de jaren 80 (begin 90?).Ik denk PC anders ZX Spectrum Een rond mannetje met een slurfneus springt op een piramide van blokken. Alle blokjes besprongen ging je naar het volgende level. En van de top van de piramide rolden er iets naar beneden dat je moest ontwijken (ballen ofzo?) en je moest niet van de piramide afspringen. Dacht dat de naam iets van Pingo/Pengo/Pingu was.
Iemand??
Is het een platformer in de sferen van Trolls? Misschien Zool?Anoniem: 923621 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 01:11:
Hallo,
Andere platformers met een snoep-level kan ik mij zo 1,2,3 namelijk niet herinneren.
Anoniem: 924321
ik en mijn broertje zijn al een tijdje op zoek naar een game die we vroeger speelden.
Je was een man/jongen die een raket aan het bouwen was en onderdelen moest zoeken in de stad. Volgens mij was er ook een hond. Als je alle onderdelen had kon je je raket laten lanceren en naar de ruimte gaan. Wij zijn nooit veel verder gekomen dan dit.
Het was in kleur, cartoon-achtig maar wel uitgebreid.
Als vaag detail weet ik nog dat er een vrouw in de stad woonde die bekend stond om haar groene vingers.
Ik hoop dat iemand dit herkent, op internet kunnen wij het niet vinden.
We weten ook niet meer of het een programma was of iets in een browser of een cd-rom ofzo.
We speelden het rond 2005/2007.
Thanks!!
Dat kan niet anders dan: " Miel Monteur - Miel Verkent De Ruimte!" zijn. Ik heb overigens de eerste versie (met auto's) en de versie met boten helemaal kapot gespeeld! Letterlijk: de CD-roms werkten niet meer...Anoniem: 924321 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:36:
Hallo iedereen,
ik en mijn broertje zijn al een tijdje op zoek naar een game die we vroeger speelden.
Je was een man/jongen die een raket aan het bouwen was en onderdelen moest zoeken in de stad. Volgens mij was er ook een hond. Als je alle onderdelen had kon je je raket laten lanceren en naar de ruimte gaan. Wij zijn nooit veel verder gekomen dan dit.
Het was in kleur, cartoon-achtig maar wel uitgebreid.
Als vaag detail weet ik nog dat er een vrouw in de stad woonde die bekend stond om haar groene vingers.
Ik hoop dat iemand dit herkent, op internet kunnen wij het niet vinden.
We weten ook niet meer of het een programma was of iets in een browser of een cd-rom ofzo.
We speelden het rond 2005/2007.
Thanks!!
Anoniem: 924321
Heeeeel erg bedankt! Dat is hem!! Geweldig spel!msnguy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 01:16:
[...]
Dat kan niet anders dan: " Miel Monteur - Miel Verkent De Ruimte!" zijn. Ik heb overigens de eerste versie (met auto's) en de versie met boten helemaal kapot gespeeld! Letterlijk: de CD-roms werkten niet meer...
Anoniem: 926473
Een paar jaar geleden speelde ik een 2d spel waarin je speelde als een groene familie die in afval woonde oid. Op ene vuilnisbelt ofzo. Je speelde dus als een soort van groene monsters die erg op mensen leken qua vorm met van die alienachtige hoorns/oren enzo.
Ik kan me verder niet super veel herinneren van het spel maar wat ik wel nog weet ik dat je puzzels moet oplossen waaronder een doolhof op een spinnenweb oid...
Volgensmij is de naam iets van 'de ogii' of 'oties' of iets met die woordvorm, ik kan zelf alleen echt niks vinden op internet...
Ik speelde het spel op een pc en het stond op een disk.
Iemand die dit herkent?