Ik zoek de naam van een spel, waarin je moest racen over een groot raster, en je achter je auto een kleur aansleepte, beetje het tron idee. Het was ook echt zo'n 16 kleuren-achtig ding geloof ik. Was al low-budget toen het uitgebracht werd. Eind jaren 90 denk ik.
Armagetron... Extreme-G?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Bijna zeker dat het third person was, en het was een PC spel, de kwaliteit was heel blokkerig, het zou zomaar een DOS-spel kunnen zijn die in een emulator draaide.TheKillingBean schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Weet je zeker dat het thirdperson is? In de die had je niet veel van zulke spellen (meestal firstperson). Heb je misschien wat meer info? Welke platform (PC, SNES, PSX, etc.), wie waren je vijanden (aliens, duitsers, etc).
De vijanden waren gewoon ''bad guys'', geen landen ofzo.
Je had ook speciale levels met lava enzo, en hoe meer levels je had voltooid hoe moeilijkere levels unlocked weren, het speelde zich alleen maar buiten af in verschillende kale landschappen.
Op het moment dat je dood was (of max aantal keren geprobeerd had) moest je weer vanaf 0 beginnen.
Volgens mij kreeg je voor het voltooien van bepaalde levels een hoeveelheid punten, en met die punten kon je andere levels unlocken, maar weet dit niet zeker.
Ik kan me wel herinneren dat op het moment dat je iemand vermoord, schreeuwen ze zo gigantisch over de top, lijkt wel op een Wilhelm Scream.
[ Voor 43% gewijzigd door dvdk126 op 15-01-2017 23:15 ]
Ik moet toch (ook gezien je beschrijving van het eerste level) denken aan Commandosdvdk126 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:40:
[...]
Bijna zeker dat het third person was, en het was een PC spel, de kwaliteit was heel blokkerig, het zou zomaar een DOS-spel kunnen zijn die in een emulator draaide.
Je had ook speciale levels met lava enzo, en hoe meer levels je had voltooid hoe moeilijkere levels unlocked weren, het speelde zich alleen maar buiten af in verschillende kale landschappen.
Op het moment dat je dood was (of max aantal keren geprobeerd had) moest je weer vanaf 0 beginnen.
Volgens mij kreeg je voor het voltooien van bepaalde levels een hoeveelheid punten, en met die punten kon je andere levels unlocken, maar weet dit niet zeker.
Ik kan me wel herinneren dat op het moment dat je iemand vermoord, schreeuwen ze zo gigantisch over de top, lijkt wel op een Wilhelm Scream.
Nee, helaas niet. Ouder toch nog denk ik. En veel minder 3D. Zeg maar gerust topdown-2D.Acid_Burn schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:33:
Armagetron... Extreme-G?
Was het echt een schietspel waar je op de voet was? En wat voor een wapens?dvdk126 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:40:
[...]
Bijna zeker dat het third person was, en het was een PC spel, de kwaliteit was heel blokkerig, het zou zomaar een DOS-spel kunnen zijn die in een emulator draaide.
misschien is het een van deze:
Soldner Secret Wars
Project IGI
Tribes
Hidden & Dangerous
Deadly Dozen
Codename Eagle
Command & Conquer Renegade
of als het een racespel was, dan Carmageddon wellicht?
Spel in het circus waarbij een van de onderdelen was het van grote hoogte in een kleine waston te springen. Iemand een idee?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik heb vroeger ten tijde van de iPod Touch (2e generatie) eens een spelletje gekocht voor iOS. Het betreft een tamelijk simpel towerdefense spelletje, waarbij de werelden altijd kubussen waren die je kon draaien (het was dus 3D). Het zag er natuurlijk allemaal vrij simpel uit. Iemand een idee om welke game het gaat?
Star defense prelude?Thomas schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:44:
Ik heb vroeger ten tijde van de iPod Touch (2e generatie) eens een spelletje gekocht voor iOS. Het betreft een tamelijk simpel towerdefense spelletje, waarbij de werelden altijd kubussen waren die je kon draaien (het was dus 3D). Het zag er natuurlijk allemaal vrij simpel uit. Iemand een idee om welke game het gaat?

Fiendish Freddy's Big Top O'Fun misschien?Wom schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:42:
Spel in het circus waarbij een van de onderdelen was het van grote hoogte in een kleine waston te springen. Iemand een idee?
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Helemaal goed. Nu weet ik eindelijk wat het laatste spel was. Noot gehaald haha.Flex0r schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:12:
[...]
Fiendish Freddy's Big Top O'Fun misschien?
[video]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hi,
Ik zoek een game van heel vroeger wat op snake lijkt maar toch net niet. Je hebt een vlak en jij staat aan de buitenkant. De snake/worm beweegt in het vlak en je moet zoveel mogelijk van het vlak dichtmaken zodat de snake/worm er niet bij kan. Ik hoop dat ik het goed zeg allemaal, want het is zeker 24 jaar geleden dat ik dit voor het laatst heb gezien.
Kent iemand deze game?
Ik zoek een game van heel vroeger wat op snake lijkt maar toch net niet. Je hebt een vlak en jij staat aan de buitenkant. De snake/worm beweegt in het vlak en je moet zoveel mogelijk van het vlak dichtmaken zodat de snake/worm er niet bij kan. Ik hoop dat ik het goed zeg allemaal, want het is zeker 24 jaar geleden dat ik dit voor het laatst heb gezien.
Kent iemand deze game?
Een spel zoals Volfied?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Klinkt als Qix:Exqua schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:31:
Hi,
Kent iemand deze game?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Wvzyd0OZg1I]
Bij sommigen ook wel beter bekend als Gals Panic:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Xu0VQHkyoSghttps://www.youtube.com/watch?v=Xu0VQHkyoSg]
Of een van de andere varianten op het spel (zoals Volfied, zie ik nu).
[ Voor 1% gewijzigd door Wee Man op 22-01-2017 22:48 . Reden: Volfied toegevoegt ]
Dit lijkt er inderdaad erg veel op.Wee Man schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:47:
[...]
Klinkt als Qix:
[video]
Bij sommigen ook wel beter bekend als Gals Panic:
[video]
Of een van de andere varianten op het spel (zoals Volfied, zie ik nu).
Alleen twijfel ik of dit het was, destijds had ik alleen een monochrome scherm.
Ik ga hier eens naar kijken. Bedankt!
Ik zoek een spel. Spel waarin je een tank bestuurd. Isometrisch, sprites vrij kleurrijk. Veel gebouwen, met meerdere schade niveaus.speelde in de 2 wereldoorlog. je moest andere tanks uitschakelen, was volgens mij mogelijk in multiplayer te spelen. Was in begin pentium tijdperk (volgens mij gespeeld op pentium 100 of 166). Meerdere levels, sowieso stad omgeving en sneeuwomgeving.
onderstaand is van een nieuwer spel, maar geeft ongeveer aan waar het op leek, alleen dit spel was ouder
http://matrixgames.com/files/games/508/20131022012444.jpg
edit: echt, dan ben je jarenlang op zoek, nooit iets kunnen vinden, zoek nog ff een keer, ja hoor. Gaat dus om Battle Europe:
onderstaand is van een nieuwer spel, maar geeft ongeveer aan waar het op leek, alleen dit spel was ouder
http://matrixgames.com/files/games/508/20131022012444.jpg
edit: echt, dan ben je jarenlang op zoek, nooit iets kunnen vinden, zoek nog ff een keer, ja hoor. Gaat dus om Battle Europe:

[ Voor 51% gewijzigd door Bensel15 op 23-01-2017 00:44 ]
Verwijderd
Light Bike(s) of iets dergelijks?Megalodon86 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:41:
Ik zoek de naam van een spel, waarin je moest racen over een groot raster, en je achter je auto een kleur aansleepte, beetje het tron idee. Het was ook echt zo'n 16 kleuren-achtig ding geloof ik. Was al low-budget toen het uitgebracht werd. Eind jaren 90 denk ik.
Helaas niet, wel dat principe inderdaad. Bedankt voor het meedenken.
Ik zoek de naam van een racespel, het stijltje heeft iets wel van lemans op de c64 (auto's waren wat rechthoekiger) (YouTube: C64 Gamevideo 03 - LeMans maar dan bestaat de race trek uit 2/3 banen waartussen je moet switchen. Je eigen auto was geloof ik rood en de mede weggebruikers blauw en groen.
Heb het zelf rond 95 gespeeld maar de c64/atari oid had ik tweedehands van een oom gekrijgen dus het spel moet ouder zijn.
Heb het zelf rond 95 gespeeld maar de c64/atari oid had ik tweedehands van een oom gekrijgen dus het spel moet ouder zijn.
Klinkt qua beschrijving op Road Fighter. Ik speelde dat op de NES, dus weet niet of het op de bovengenoemde platformen ook beschikbaar was.HMR90 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:32:
Ik zoek de naam van een racespel, het stijltje heeft iets wel van lemans op de c64 (auto's waren wat rechthoekiger) (YouTube: C64 Gamevideo 03 - LeMans maar dan bestaat de race trek uit 2/3 banen waartussen je moet switchen. Je eigen auto was geloof ik rood en de mede weggebruikers blauw en groen.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Deze toevallig?HMR90 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:32:
Saved by the buoyancy of citrus
Dat is hem idd maar ik heb hem niet op de nes gespeeld, dat weet ik zeker. Volgens wikipedia is hij ook uitgekomen op de msx, die heeft wel wat weg van een c64(ook pc in toetsenbord). Waarschijnlijk heb ik hem daarop gespeeld, had vroeger toch meer intresse voor hardware moeten hebbenKhaine schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:30:
[...]
Klinkt qua beschrijving op Road Fighter. Ik speelde dat op de NES, dus weet niet of het op de bovengenoemde platformen ook beschikbaar was.
Hier is een youtube filmpje van de msx versie, die hartjes voor benzine kwamen meteen bekend voor. YouTube: Road Fighter (Konami, 1985) MSX \[073] Walkthrough
Bedankt voor de hulp!
Ik zoek een spel wat ik een aantal jaar geleden speelde.
Het is in de PS2 tijd dat ik het speelde maar ik weet niet of IK het ook op de ps2 speelde. Dat kan ook op de oude xbox of de PS1 zijn
Het gaat om een spel (of een level?) waar je in een metro station bent. Samen met een oude man. Die oude man pakt steeds een trein en als die in de trein stapt komt hij bij de volgende trein weer aan aan de overkant van het perron.
Ik heb geen idee hoe dit spel heet welk jaar het komt of welke console (zoals ik al zei kan zijn ps1/2 of oude xbox)
Misschien een beetje vaag maar dat komt omdat ik het spel in mijn kindertijd speelde
Het is in de PS2 tijd dat ik het speelde maar ik weet niet of IK het ook op de ps2 speelde. Dat kan ook op de oude xbox of de PS1 zijn
Het gaat om een spel (of een level?) waar je in een metro station bent. Samen met een oude man. Die oude man pakt steeds een trein en als die in de trein stapt komt hij bij de volgende trein weer aan aan de overkant van het perron.
Ik heb geen idee hoe dit spel heet welk jaar het komt of welke console (zoals ik al zei kan zijn ps1/2 of oude xbox)
Misschien een beetje vaag maar dat komt omdat ik het spel in mijn kindertijd speelde
Das wel HEEL erg vaag 
Wat voor soort spel was het? Actie / puzzel / etc.?
Wat voor soort spel was het? Actie / puzzel / etc.?
Volgens mij was het een (first person?) shooter. Overigens was dit een level / onderdeel van modus in die game het was niet de hele game.
Nope, helaas allemaal niet, lijkt echt onmogelijk om dit spel dit vinden.Cooler_King schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:24:
[...]
Was het echt een schietspel waar je op de voet was? En wat voor een wapens?
misschien is het een van deze:
Soldner Secret Wars
Project IGI
Tribes
Hidden & Dangerous
Deadly Dozen
Codename Eagle
Command & Conquer Renegade
of als het een racespel was, dan Carmageddon wellicht?
Ik zal het nog 1x proberen;
* Volgens mij was het een DOS-spel (zowel ontworpen als hoe het er grafisch uit zag), ik heb het wel op Windows 98 gespeeld, de muis werkte iig niet in het menu.
* Grafisch zag het er ongeveer uit zoals foto hier beneden
* De levels spelen zich voornamelijk af in grote, kale, landschappen, elk level heeft zijn eigen thema (zo is er bijvoorbeeld een lava thema, sneeuw thema, eiland thema, groen thema, grijs thema, etc..)
* Je kunt in het begin maar iets van 3 levels spelen, om de rest van de levels te spelen moet je eerst een aantal unlocken/voltooien.
* Het eerste level begin je in het water bij een strand.
* Volgens mij was het spel third person, het doel van het spel was om iedereen in het level te doden (geen aliens ofzo, ik dacht soldaten), je had een kaart in het scherm waar je d.m.v. een rood stipje kon zien waar je vijanden waren die je nog moest doden, volgens mij moest dit ook binnen bepaalde tijd.
* Je kon ook in bijvoorbeeld een buggy stappen en rijden, er waren ook pickups voor munitie.
* Als je iemand dode hoorde je vreselijk neppe gil, leek wel beetje op een wilhelm scream.
* Grafisch zag het er ongeveer uit zoals foto hier beneden (dit is niet het spel!)

Volgens mij heb ik het spel erg gedetailleerd beschreven, helaas kent niemand dit spel..
EDIT: het is "D.O.G - Fight For Your Life"
Island Peril? Voldoet (lang) niet aan alles maar who knowsdvdk126 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:11:
[...]
Nope, helaas allemaal niet, lijkt echt onmogelijk om dit spel dit vinden.
* Volgens mij was het een DOS-spel (zowel ontworpen als hoe het er grafisch uit zag), ik heb het wel op Windows 98 gespeeld, de muis werkte iig niet in het menu.
* De levels spelen zich voornamelijk af in grote, kale, landschappen, elk level heeft zijn eigen thema (zo is er bijvoorbeeld een lava thema, sneeuw thema, eiland thema, groen thema, grijs thema, etc..)
* Je kunt in het begin maar iets van 3 levels spelen, om de rest van de levels te spelen moet je eerst een aantal unlocken/voltooien.
* Volgens mij was het spel first person, het doel van het spel was om iedereen in het level te doden (geen aliens ofzo, ik dacht soldaten), je had een kaart in het scherm waar je d.m.v. een rood stipje kon zien waar je vijanden waren die je nog moest doden, volgens mij moest dit ook binnen bepaalde tijd.
* Je kon ook in bijvoorbeeld een buggy stappen en rijden, er waren ook pickups voor munitie.
* Als je iemand dode hoorde je vreselijk neppe gil, leek wel beetje op een wilhelm scream.
* Grafisch zag het er ongeveer uit zoals foto hier beneden (dit is niet het spel!)
[afbeelding]
Volgens mij heb ik het spel erg gedetailleerd beschreven, helaas kent niemand dit spel..
YouTube: Island Peril - Rare DOS Game
Of anders deze: YouTube: Z.A.R. "Zone of Artificial Resources" (PC) gameplayExorcist schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:23:
[...]
Island Peril? Voldoet (lang) niet aan alles maar who knows
YouTube: Island Peril - Rare DOS Game
Misschien Terra Nova?dvdk126 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:11:
[...]
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Hij valt me net binnen. Dit moet hem wel zijn: YouTube: DOS Game: D.O.G - Fight For Your Lifedvdk126 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:11:
[...]
Nope, helaas allemaal niet, lijkt echt onmogelijk om dit spel dit vinden.
* Volgens mij was het spel third person, het doel van het spel was om iedereen in het level te doden (geen aliens ofzo, ik dacht soldaten), je had een kaart in het scherm waar je d.m.v. een rood stipje kon zien waar je vijanden waren die je nog moest doden, volgens mij moest dit ook binnen bepaalde tijd.
[afbeelding]
JA dat is hem!!! bedankt!!!Cooler_King schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:31:
[...]
Hij valt me net binnen. Dit moet hem wel zijn: YouTube: DOS Game: D.O.G - Fight For Your Life
Verwijderd
Ik zoek de naam van een pc game van vroeger, uit de 90's.
Het was een oorlogsspel, waarbij je je troepen van bovenaf door levels moest loodsen. Je kan ze als groep opdrachten geven of opdelen in kleinere groepjes of zelfs individueel.
De app tactile wars heeft er wel wat weg van evenals tiny troopers.
Wie kent het?
Het was een oorlogsspel, waarbij je je troepen van bovenaf door levels moest loodsen. Je kan ze als groep opdrachten geven of opdelen in kleinere groepjes of zelfs individueel.
Wie kent het?
Commandos Behind Enemy Lines toevallig?Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:51:
Ik zoek de naam van een pc game van vroeger, uit de 90's.
Wie kent het?
Of Cannon Fodder?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Yes!! Dat is hem.CodeCaster schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:12:
Of Cannon Fodder?
Thanks!!
Ik zoek me al een tijdje suf naar een spel wat ik ooit aan het einde van de jaren negentig heb gespeeld en wat vooral uitblonk in het aantal bugs waar ik tegen aan liep.
Wat weet ik nog weet:
- Uitgekomen tussen 1995 en 2000 op een CD-ROM, gekocht in de winkel.
- Het spel had een strategische kaart en een 3D actie RPG element waar je gear kon verzamelen door kastelen te raiden van tegenstanders
- Ik kan me veel bugs herinneren, dus wellicht is het spel snel van de markt verdwenen.
- De setting was fantasy.
- Volgens mij was er sprake van level-ling van je character. Kan me niet meer herinneren of er meerdere characters waren.
- De voorwerpen die ik vond hadden volgens mij hun eigen attributen.
- Volgens mij bestond de titel uit iets van evil, throne, dark, lord, etc. Maar daar kan mijn geheugen me in de steek hebben gelaten.
Heeft iemand een idee welk spel dit is? Ik ben de nodige abandonware en wikipedialijsten afgelopen, maar kon nog niets vinden, ik heb dit spel ooit fysiek in mijn bezit gehad dus mijn geheugen kan mij wat dat betreft niet bedriegen
Wat weet ik nog weet:
- Het spel had een strategische kaart en een 3D actie RPG element waar je gear kon verzamelen door kastelen te raiden van tegenstanders
- Ik kan me veel bugs herinneren, dus wellicht is het spel snel van de markt verdwenen.
- Volgens mij was er sprake van level-ling van je character. Kan me niet meer herinneren of er meerdere characters waren.
- Volgens mij bestond de titel uit iets van evil, throne, dark, lord, etc. Maar daar kan mijn geheugen me in de steek hebben gelaten.
Heeft iemand een idee welk spel dit is? Ik ben de nodige abandonware en wikipedialijsten afgelopen, maar kon nog niets vinden, ik heb dit spel ooit fysiek in mijn bezit gehad dus mijn geheugen kan mij wat dat betreft niet bedriegen
Dedun schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:00:
Ik zoek me al een tijdje suf naar een spel wat ik ooit aan het einde van de jaren negentig heb gespeeld en wat vooral uitblonk in het aantal bugs waar ik tegen aan liep.
Wat weet ik nog weet:

Is alleen uit 2001
Bedankt, Throne of Darkness heb ik ook helemaal grijsgespeeld maar dat is het spel niet wat ik zoek. Het 3D-actie element van het spel was overigens first person. En het strategy-element bestond uit een kaart waar je uiteindelijk de landen/provincies moet veroveren. Ik vrees dat door de vele bugs die ik me kan herinneren het spel nooit echt bekend geworden is.
Meer in de sferen van Warlords: Battlecry dan?Dedun schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:16:
Bedankt, Throne of Darkness heb ik ook helemaal grijsgespeeld maar dat is het spel niet wat ik zoek. Het 3D-actie element van het spel was overigens first person. En het strategy-element bestond uit een kaart waar je uiteindelijk de landen/provincies moet veroveren. Ik vrees dat door de vele bugs die ik me kan herinneren het spel nooit echt bekend geworden is.
Of Magic&Mayhem?
Nee, meer een platte top-down landkaart met daarop wat kastelen en een turn based systeem. Indien je ervoor kiest om een kasteel te raiden, dan wel niet als onderdeel van een quest kwam je in een 1st person actie-rpg spel terecht met een character die op basis van ervaring en loot zichzelf kan verbeteren.
Bedankt voor het zoeken, maar ik heb het gevonden, op het gebied van de naam liet mijn geheugen mij inderdaad in de steek: Birthright:The Gorgon's Alliance
Terwijl ik lekker kastelen aan het raiden was werd ik wel eens geconfronteerd met de Gorgon en schrok me de eerste paar keer echt helemaal te pletter.
Bedankt voor het zoeken, maar ik heb het gevonden, op het gebied van de naam liet mijn geheugen mij inderdaad in de steek: Birthright:The Gorgon's Alliance
Terwijl ik lekker kastelen aan het raiden was werd ik wel eens geconfronteerd met de Gorgon en schrok me de eerste paar keer echt helemaal te pletter.
[ Voor 39% gewijzigd door Dedun op 11-02-2017 20:45 . Reden: Gevonden ]
Verwijderd
Ok Guys, ik heb hier speciaal vanuit Australië een account voor aangemaakt. Geen idee of ik er zo brutaal tussen mag knallen. Excuus daarvoor dan. Hoop dat ik niks tegen de regels doe. Maar ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen.
Ik zoek een computerspel (PC dus) ik denk eind jaren 90 maar misschien begin 2000/2001.
Het was een spel met als doel zeepkisten te bouwen. Je gebruikte letterlijk "blauwdrukken" om erachter te komen welke onderdelen je nodig had. Woorden: "Romp" en "wielen" en "assen" kwamen er in voor. Je moest onder andere (volgens mij bauwe rechtopstaande) chimpansees ontwijken of verslaan om onderdelen te vinden . Maar ook andere dingen en opdrachten. Of je daadwerkelijk zelfs moest racen weet ik niet meer. Ik denk dat de race computer gestuurd was en de winst afhankelijk van welke kwaliteit onderdelen je had. Het spel was in het Nederlands en ik gok zelf Nederlandse makelij. Gameplay en perspectief weet ik niet meer zo goed. Ik zie ook een jonge jongen met een blauwe pet voor me als karakter, maar dat kan ik mis hebben.
Zeer benieuwd
Thanks alvast, Edwin (1991)
Ik zoek een computerspel (PC dus) ik denk eind jaren 90 maar misschien begin 2000/2001.
Het was een spel met als doel zeepkisten te bouwen. Je gebruikte letterlijk "blauwdrukken" om erachter te komen welke onderdelen je nodig had. Woorden: "Romp" en "wielen" en "assen" kwamen er in voor. Je moest onder andere (volgens mij bauwe rechtopstaande) chimpansees ontwijken of verslaan om onderdelen te vinden . Maar ook andere dingen en opdrachten. Of je daadwerkelijk zelfs moest racen weet ik niet meer. Ik denk dat de race computer gestuurd was en de winst afhankelijk van welke kwaliteit onderdelen je had. Het spel was in het Nederlands en ik gok zelf Nederlandse makelij. Gameplay en perspectief weet ik niet meer zo goed. Ik zie ook een jonge jongen met een blauwe pet voor me als karakter, maar dat kan ik mis hebben.
Zeer benieuwd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2017 12:02 ]
Ik weet welke je bedoelt, maar ben de naam kwijt. Deze speelde ik in 2000 of 2001 op een PC'tje met Win95 of Win98. Perspectief was platform, je keek vanaf de zijkant de fabriek 'in' met mogelijkheden via trappen en deuren te verplaatsen. Aan de zijkant was een deur naar buiten om daadwerkelijk te gaan racen.
Was ten tijde dat ik met m'n zusjes Freddi Fish speelde, net voordat het interessant werd mee te kijken hoe pa GTA3 speelde.
Bonushint: Is verkocht geweest in een combinatiebox met 3 andere spellen. Een ervan was (een demo van) een deel uit de Miel Monteur serie.
Was ten tijde dat ik met m'n zusjes Freddi Fish speelde, net voordat het interessant werd mee te kijken hoe pa GTA3 speelde.
Bonushint: Is verkocht geweest in een combinatiebox met 3 andere spellen. Een ervan was (een demo van) een deel uit de Miel Monteur serie.
Verwijderd
Hey Thanks voor je reactie. Ja ws bedoelen we 't zelfde. Miel monteur heb ik ff opgezocht maar zegt me niets. Ws had ik een aparte CD-rom. Die fabriek en deur naar buiten komt me bekend voor idd.ShitHappens schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:19:
Ik weet welke je bedoelt, maar ben de naam kwijt. Deze speelde ik in 2000 of 2001 op een PC'tje met Win95 of Win98. Perspectief was platform, je keek vanaf de zijkant de fabriek 'in' met mogelijkheden via trappen en deuren te verplaatsen. Aan de zijkant was een deur naar buiten om daadwerkelijk te gaan racen.
Verwijderd
Meer meer meer?Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:58:
Ok Guys, ik heb hier speciaal vanuit Australië een account voor aangemaakt. Geen idee of ik er zo brutaal tussen mag knallen. Excuus daarvoor dan. Hoop dat ik niks tegen de regels doe. Maar ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen.
Zeer benieuwd![]()
Edwin
Ben in een nostalgische bui en ben op zoek naar een DOS game uit mijn jeugd. Hierin ga je de ruimte in en daar moet je allemaal missies doen o.a. een ruimtewandeling en volgens mij ook het uitladen van een satelliet uit de space shuttle.
Enig idee welke game dit kan zijn? Ook mogelijk dat dit een edu game of simulatie game was...
Enig idee welke game dit kan zijn? Ook mogelijk dat dit een edu game of simulatie game was...
Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar 1 spel uit mijn jeugd...echter is het zeer lang geleden (1992?) dat ik dit spel heb gezien/gespeeld.
Het was een NES game waarbij je één of andere special agent of spaceship captain speelde die aliens af moest schieten (geen Metroid ofc).
Het was een sidescrolling game. Het karakter leek een beetje op een kleine/karikatuur versie van Blake stone.
Het enige wat ik mij nog herinner is dat we in het allereerste level (dat leek op een hangar of space station) altijd, al vast kwamen te zitten (we waren nog jong
) en daardoor het spel nooit verder konden spelen.
Waarschijnlijk was er ergens een deur waar we doorheen moesten maar deze konden we gewoon niet vinden of openen.
Volgens mij leek de game qua uiterlijk een beetje op Crystal caves (MS-DOS).
Het was een NES game waarbij je één of andere special agent of spaceship captain speelde die aliens af moest schieten (geen Metroid ofc).
Het was een sidescrolling game. Het karakter leek een beetje op een kleine/karikatuur versie van Blake stone.
Het enige wat ik mij nog herinner is dat we in het allereerste level (dat leek op een hangar of space station) altijd, al vast kwamen te zitten (we waren nog jong
Waarschijnlijk was er ergens een deur waar we doorheen moesten maar deze konden we gewoon niet vinden of openen.
[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 14-02-2017 12:29 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Gradius?Da_maniaC schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:20:
Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar 1 spel uit mijn jeugd...echter is het zeer lang geleden (1992?) dat ik dit spel heb gezien/gespeeld.
Het enige wat ik mij nog herinner is dat we in het allereerste level (dat leek op een hangar of space station) altijd, al vast kwamen te zitten (we waren nog jong) en daardoor het spel nooit verder konden spelen.
/edit je hebt het niet over een sidescrolling shooter zoals ik dacht
[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 14-02-2017 12:30 ]
Nope.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik zoek een spel, volgens mij zijn er meerdere versies van.
Ik zoek een 2d game waarin je met een ruimte schip vliegt. Je ziet het ruimte schip van boven en je vliegt naar boven, althans het beeld scrolt van boven naar beneden en in het scherm kun je rond vliegen. Er komen ook andere ruimte schepen die je kapot moet schieten, er zitten geschutskoepels tegen de muren. Soms kan een vijandelijk ruimte schip door een soort worm heen vliegen en komt op een andere plaats uit.
Als je een level hebt uitgespeeld, kun je add-ons voor je ruimte schip kopen, die zitten dan aan de buiten kant van je schip. Uit mijn hoofd kan aan beide kanten raketten en laser installaties zitten en kan achter je ruimte schip ook een soort bol komen die alle kanten op schieten.
Al gevonden!!
Xenon!!
Ik zoek een 2d game waarin je met een ruimte schip vliegt. Je ziet het ruimte schip van boven en je vliegt naar boven, althans het beeld scrolt van boven naar beneden en in het scherm kun je rond vliegen. Er komen ook andere ruimte schepen die je kapot moet schieten, er zitten geschutskoepels tegen de muren. Soms kan een vijandelijk ruimte schip door een soort worm heen vliegen en komt op een andere plaats uit.
Als je een level hebt uitgespeeld, kun je add-ons voor je ruimte schip kopen, die zitten dan aan de buiten kant van je schip. Uit mijn hoofd kan aan beide kanten raketten en laser installaties zitten en kan achter je ruimte schip ook een soort bol komen die alle kanten op schieten.
Al gevonden!!
Verwijderd
rolling thunderDa_maniaC schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:20:
Het enige wat ik mij nog herinner is dat we in het allereerste level (dat leek op een hangar of space station) altijd, al vast kwamen te zitten (we waren nog jong) en daardoor het spel nooit verder konden spelen.
Sow, dat lijkt er verrekte veel op maar volgens mij is het hem nog niet. Er staat me bij dat het character wat kleiner was (zoals mijn crystal caves screenshot). Nog meer games die hier op lijken toevallig?
Volgens mij zit je wel close...
Verwijderd
Megaman 1,2 of 3Da_maniaC schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:17:
[...]
Sow, dat lijkt er verrekte veel op maar volgens mij is het hem nog niet. Er staat me bij dat het character wat kleiner was (zoals mijn crystal caves screenshot). Nog meer games die hier op lijken toevallig?
Nope, Megaman is een vrij bekende titel dus die games ken ik wel (deel 4, 5 en 6 zijn het ook niet).
[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 15-02-2017 12:46 ]
Afgelopen jaren al vaak op zoek geweest naar een bepaald spel - uiteindelijk zelfs op pagina 24 van google images terecht gekomen van verschillende zoektermen, maar helaas geen resultaat.. dus hopelijk kan iemand mij hier helpen :-)
Het was een DOS, 2d, side-view vliegspel waarbij je een raster van een stuk of 40 (?) vliegtuigjes kon kiezen, waaronder ook een rescue heli waarmee je aparte missies had om iets te redden.. besturing was met pijltjes geloof ik.. zat ook een groene (?) harrier jet tussen geloof ik..
Wie kan mij helpen?
Het was een DOS, 2d, side-view vliegspel waarbij je een raster van een stuk of 40 (?) vliegtuigjes kon kiezen, waaronder ook een rescue heli waarmee je aparte missies had om iets te redden.. besturing was met pijltjes geloof ik.. zat ook een groene (?) harrier jet tussen geloof ik..
Wie kan mij helpen?
Weet het niet zeker, maar volgens mij is dat het spel jetstrike http://www.myabandonware.com/game/jetstrike-2dtSnoF schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:15:
Afgelopen jaren al vaak op zoek geweest naar een bepaald spel - uiteindelijk zelfs op pagina 24 van google images terecht gekomen van verschillende zoektermen, maar helaas geen resultaat.. dus hopelijk kan iemand mij hier helpen :-)
Wie kan mij helpen?
Ik ben op zoek naar een spel op de NES of SNES (lang geleden, ik weet niet zeker welke het is). Het was een side scrolling spel waarin je een soort ridder speelt en je allerlei monsters moet afmaken. Je kunt verschillende wapens en harnassen oppakken, de harnassen hebben verschillende kleuren (rood/koper achtig, goud etc.).
Niet veel informatie maar misschien komt het bekend voor bij iemand. Ik heb zelf in de jaren vaak gezocht maar ik kan geen zoekopdrachten verzinnen die het resultaat opleveren wat ik zoek.
Niet veel informatie maar misschien komt het bekend voor bij iemand. Ik heb zelf in de jaren vaak gezocht maar ik kan geen zoekopdrachten verzinnen die het resultaat opleveren wat ik zoek.
Castlevania? Simon's quest?EnigmaNL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:32:
Ik ben op zoek naar een spel op de NES of SNES (lang geleden, ik weet niet zeker welke het is). Het was een side scrolling spel waarin je een soort ridder speelt en je allerlei monsters moet afmaken. Je kunt verschillende wapens en harnassen oppakken, de harnassen hebben verschillende kleuren (rood/koper achtig, goud etc.).
Zero.
Gravity Force?Tweakmans schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:48:
Ik zoek een oude game die ik vroeger met m'n broertje op de pc speelde, maar we kunnen ons allebei de naam niet meer herinneren. Ik denk dat we de game speelden op een oude 486 of Pentium I.
Het speelveld (de grootte van het beeldscherm) was met een dikke rand afgebakend waartegen je kon botsen met je spaceship. Als je te hard vloog, kaatste je terug. Je kon schieten (met kogeltjes van een pixel groot) en er waren verschillende updates voor wapens. De 'arena' waarin je moest vechten tegen vijanden bevatte ook obstakels waar je niet mochten tegen botsen. Je speelde met een klein wit schip dat je elke richting uit kon sturen. Het hele speelveld was zwart, met slechts een paar kleuren voor wapens/vijanden, denk ik.
Heb zelf al wat zitten googelen, maar kon niets vinden. Het concept lijkt wel wat op Bit Blaster XL (zie afbeelding), maar het was ouder en ongetwijfeld wat minder verfijnd. Maar visueel vertoont het wel gelijkenissen, dus voor de 'inspiratie' heb ik het plaatje toegevoegd.
Iemand een idee?
Visuele gelijkenis:
[afbeelding]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ghosts n GoblinsEnigmaNL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:32:
Ghouls n Ghosts
?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Alien 3?Da_maniaC schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:17:
[...]
@pelox2002, nee, die zijn het niet.
@corset, deze heb ik recent gespeeld maar ze zijn het allebei niet
Bedankt voor de moeite
Bedankt voor de moeite
Helaas niet, maar bedankt voor het meedenken!
Nope, helaas dat is hem ook niet.
Ik heb net 91 pagina's met NES doorgegeken op Thegamesdb.net en ook daar zat de game niet tussen.
En toch weet ik 100% zeker dat het een europese cartridge op de NES was.
1 van deze misschien?EnigmaNL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:13:
@pelox2002, nee, die zijn het niet.
Bedankt voor de moeite
- Faxanadu
- Battle for olympus
- Wizards and warriors
Zero.
Jaaa dank! Held!sjekneck schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:22:
[...]
Weet het niet zeker, maar volgens mij is dat het spel jetstrike http://www.myabandonware.com/game/jetstrike-2dt
Dragon's Lair?EnigmaNL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:32:
The Legend of Zelda: A Link to the Past wellicht?
Bij graphics ala Crystal Caves denk ik aan de DOS game Secret Agent. Maar dat is dus een DOS-game. Kan het zijn dat je een soort "pirated" cartridge had? Die hebben ook nog een tijd lang in de winkels gelegen en daar zaten soms games in die niet specifiek voor de NES ontwikkeld waren. Heel vaak waren dat echter 50-in-1 cartridges.Da_maniaC schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:16:
[...]
Nope, helaas dat is hem ook niet.
Ik heb net 91 pagina's met NES doorgegeken op Thegamesdb.net en ook daar zat de game niet tussen.
En toch weet ik 100% zeker dat het een europese cartridge op de NES was.
Sword Master?EnigmaNL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:32:
Nee, helaas zit hij hier ook niet tussen.Pelox schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:17:
[...]
1 van deze misschien?
- Faxanadu
- Battle for olympus
- Wizards and warriors
Ook al niet.
Nee dat was hem helaas niet.Khaine schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:24:
[...]
Bij graphics ala Crystal Caves denk ik aan de DOS game Secret Agent. Maar dat is dus een DOS-game. Kan het zijn dat je een soort "pirated" cartridge had? Die hebben ook nog een tijd lang in de winkels gelegen en daar zaten soms games in die niet specifiek voor de NES ontwikkeld waren. Heel vaak waren dat echter 50-in-1 cartridges.
Ik herinner me dat de game wel in een zwarte box zat met een heus nintendo logo.
Volgens mij stond het character hier ook in het groot op afgebeeld.
The King of Dragons?EnigmaNL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:32:
Een jaar of 10 terug heb ik eens een spel gespeeld ergens (geen idee meer bij wie of hoe ik er wellicht zelf aan gekomen ben) waar ik wel weer interesse in heb. Wat ik nog weet is dat het een soort strategie spel in de ruimte was. In principe was het beeld helemaal zwart met wellicht wat sterren op de achtergrond. Enige wat je had was een soort van vloot van ruimteschepen die je langzaam (in zetten zoals civ?) heen en weer kon laten vliegen om andere schepen aan te vallen. Wat ik er destijds zo mooi aan vond was dat de schepen zeer gedetailleerd waren en dat je veel verschillende soorten had. Eigenlijk is dit alles wat ik er nog van weet, heel summier dus maar wellicht dat jullie het herkennen.
Heb het zelf nooit gespeeld, maar van wat ik gehoord heb jaren terug klinkt het als Master of Orion. Er zijn meerdere delen en even snel googlen geeft me iig dat de schepen gedetailleerd zijn.Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:50:
Een jaar of 10 terug heb ik eens een spel gespeeld ergens (geen idee meer bij wie of hoe ik er wellicht zelf aan gekomen ben) waar ik wel weer interesse in heb. Wat ik nog weet is dat het een soort strategie spel in de ruimte was. In principe was het beeld helemaal zwart met wellicht wat sterren op de achtergrond. Enige wat je had was een soort van vloot van ruimteschepen die je langzaam (in zetten zoals civ?) heen en weer kon laten vliegen om andere schepen aan te vallen. Wat ik er destijds zo mooi aan vond was dat de schepen zeer gedetailleerd waren en dat je veel verschillende soorten had. Eigenlijk is dit alles wat ik er nog van weet, heel summier dus maar wellicht dat jullie het herkennen.
Leek op Civ in de ruimte zeg maar.
Dat lijkt er wel aardig op maar denk niet dat dat het is, kan me minder kleur herinneren en meer human, dus geen aliens. Maar het zou hem zomaar kunnen zijn hoor, het is zo vaag in mijn gedachten.Arunia schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:53:
[...]
Heb het zelf nooit gespeeld, maar van wat ik gehoord heb jaren terug klinkt het als Master of Orion. Er zijn meerdere delen en even snel googlen geeft me iig dat de schepen gedetailleerd zijn.
Leek op Civ in de ruimte zeg maar.
Kan me ook herinneren dat als je een schip ergens heen liet vliegen dat je dan een lijn zag van het pad wat hij ging afleggen. Beetje zoals bij deze image alleen minder 3D: https://goo.gl/images/mtd0Fq
[ Voor 36% gewijzigd door Malt007 op 17-02-2017 15:58 ]
https://www.google.nl/sea...pAM#imgrc=wr5R2B7V1N5YbM:Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:55:
[...]
Dat lijkt er wel aardig op maar denk niet dat dat het is, kan me minder kleur herinneren en meer human, dus geen aliens. Maar het zou hem zomaar kunnen zijn hoor, het is zo vaag in mijn gedachten.
Kan me ook herinneren dat als je een schip ergens heen liet vliegen dat je dan een lijn zag van het pad wat hij ging afleggen. Beetje zoals bij deze image alleen minder 3D: https://goo.gl/images/mtd0Fq
Weet je het heel zeker? De plaatjes van het eerste deel zijn heel simpel.
Die is het niet, dat weet ik wel. Kan me juist veel detail van de verschillende schepen herinneren.Arunia schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:00:
[...]
https://www.google.nl/sea...pAM#imgrc=wr5R2B7V1N5YbM:
Weet je het heel zeker? De plaatjes van het eerste deel zijn heel simpel.
Je bedoeld zeker niet "sins of a solar empire".
Hierin kan je ok aan je schepen sleutelen
Iemand die weet welke toffe game dit is?icecoolsniper schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:18:
Ben in een nostalgische bui en ben op zoek naar een DOS game uit mijn jeugd. Hierin ga je de ruimte in en daar moet je allemaal missies doen o.a. een ruimtewandeling en volgens mij ook het uitladen van een satelliet uit de space shuttle.
Shuttle misschien?icecoolsniper schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:26:
[...]
Iemand die weet welke toffe game dit is?
Mocht het niet zo zijn hier staan nog wel een aantal.
[ Voor 33% gewijzigd door Flex0r op 17-02-2017 16:34 ]
Homeworld ?Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:50:
90% zeker dat dat hem is alleen kan me totaal niet al die kleuren herinneren en al helemaal niet die 3d beelden. Misschien heb ik dit dan toch niet zolang gespeeld als ik had gedacht en dat zal ook wel de reden zijn dat ik er niet meer kon opkomen.BTGarmann schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:18:
Je bedoeld zeker niet "sins of a solar empire".
Ook als het hem niet is kan ik hem je zeker aanraden.Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:44:
[...]
90% zeker dat dat hem is alleen kan me totaal niet al die kleuren herinneren en al helemaal niet die 3d beelden. Misschien heb ik dit dan toch niet zolang gespeeld als ik had gedacht en dat zal ook wel de reden zijn dat ik er niet meer kon opkomen.
Knights of the Round dan? Alhoewel dat meer medieval double dragon was en ik geen idee had of armour een andere kleur kreeg.EnigmaNL schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:47:
[...]
Nee, helaas zit hij hier ook niet tussen.
[...]
Ook al niet.
Pax Imperia? Of VGA Planets?Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:44:
[...]
90% zeker dat dat hem is alleen kan me totaal niet al die kleuren herinneren en al helemaal niet die 3d beelden. Misschien heb ik dit dan toch niet zolang gespeeld als ik had gedacht en dat zal ook wel de reden zijn dat ik er niet meer kon opkomen.
En als het iets minder serieus was, dan "Spaceward Ho!"
[ Voor 8% gewijzigd door Khaine op 18-02-2017 10:47 ]
Ik zoek een PC spel (DOS) uit de jaren 90, wat ik me kan herinneren is het volgende.
Je bestuurt een soort van vliegtuig/spaceship, en je beweegt je van links naar rechts door een level heen. Je moet diverse vijanden kapotschieten (andere ruimteschepen) om door dat level te komen.
Elk level eindigde met een eindbaas, een heel groot spaceship, maar het kan ook zijn dat dit een groot monster was.
Details die ik me verder nog herinner:
- Je kon powerups oppakken en daarmee je ruimteschip upgraden. Bv 2 missiles tegelijkertijd, betere schields, etc
- Ik kan me 1 specifiek level herinneren wat leek op een jungle (veel groen in ieder geval)
- Volgens mij waren er maar een paar levels, misschien 5 ofzo.
- Zeker VGA graphics, ik vond het (toentertijd iig) er best wel mooi uit zien
- Tijdens het eindbaas gedeelte beweegt het level niet automatisch naar rechts toe
Na een poos gegoogled te hebben was dit blijkbaar een vrij populair genre in die tijd
.. dat maakte de zoektocht er niet gemakkelijker op.
Het is in ieder geval NIET:
- Xatax
- Stargunner
- Project-X
- R-Type
(maar deze games lijken er wel op)
Je bestuurt een soort van vliegtuig/spaceship, en je beweegt je van links naar rechts door een level heen. Je moet diverse vijanden kapotschieten (andere ruimteschepen) om door dat level te komen.
Elk level eindigde met een eindbaas, een heel groot spaceship, maar het kan ook zijn dat dit een groot monster was.
- Je kon powerups oppakken en daarmee je ruimteschip upgraden. Bv 2 missiles tegelijkertijd, betere schields, etc
- Ik kan me 1 specifiek level herinneren wat leek op een jungle (veel groen in ieder geval)
- Tijdens het eindbaas gedeelte beweegt het level niet automatisch naar rechts toe
Na een poos gegoogled te hebben was dit blijkbaar een vrij populair genre in die tijd

- Xatax
- Stargunner
- Project-X
- R-Type
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Xenon, mogelijk. Werd hier ook al gezocht (en zelf gevonden).
Staat ie hier misschien tussen??Wasp schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:01:
Na een poos gegoogled te hebben was dit blijkbaar een vrij populair genre in die tijd.. dat maakte de zoektocht er niet gemakkelijker op.
- Xatax
- Stargunner
- Project-X
- R-Type
Raptor: Call of shadows ook wel veel gespeeld vroeger maar dat is een verticaal scrollende shooter.
[ Voor 73% gewijzigd door Flex0r op 20-02-2017 17:20 ]
waarschijnlijk zit ie hier wel bij:Wasp schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:01:
Ik zoek een PC spel (DOS) uit de jaren 90, wat ik me kan herinneren is het volgende.
Na een poos gegoogled te hebben was dit blijkbaar een vrij populair genre in die tijd.. dat maakte de zoektocht er niet gemakkelijker op.
- Xatax
- Stargunner
- Project-X
- R-Type
- Delvion Star Interceptor
- Prototype
- Nebula Fighter
- Tubular Worlds
Hoi,
Kan iemand mij helpen 2 spellen te vinden?
Wat ik herinner:
Ik herinner me dat ik het spel 10+ jaar geleden gespeeld hebt op een oude demo cd rom doos met 100+ spellen.
Het map vindt plaats in de lucht met vliegende eilanden.
Je kan mits genoeg resources mana/geld/cooldown base defense gebouwen maken die schieten of constant mobs/minions spawnen.
Je hebt 1 leider/shaman die je direct controle over hebt mbt lopen en iets verzamelen.
Die kan niet dood, maar bij aangevallen wordt hij/zij disabled en kan niet bewegen.
De vijand moet iemand afsturen om je leider te dragen naar eigen basis om te verslaan.
De spel die het meest op lijkt is populous the beginning, alleen speelt dit spel af in tussen de wolken met vliegende eilandjes.
-----------------------
2e spel,
Je bestuurt een poppetje en vecht net als de spel silver. Demo versie spawnt je bij een chinatown waarna je naar undead plek naartoe gaat.
Veel info heb ik niet maar het zit me dwars dat ik het niet kan vinden...
Wat ik herinner:
Ik herinner me dat ik het spel 10+ jaar geleden gespeeld hebt op een oude demo cd rom doos met 100+ spellen.
Je kan mits genoeg resources mana/geld/cooldown base defense gebouwen maken die schieten of constant mobs/minions spawnen.
Je hebt 1 leider/shaman die je direct controle over hebt mbt lopen en iets verzamelen.
Die kan niet dood, maar bij aangevallen wordt hij/zij disabled en kan niet bewegen.
De vijand moet iemand afsturen om je leider te dragen naar eigen basis om te verslaan.
De spel die het meest op lijkt is populous the beginning, alleen speelt dit spel af in tussen de wolken met vliegende eilandjes.
-----------------------
2e spel,
Je bestuurt een poppetje en vecht net als de spel silver. Demo versie spawnt je bij een chinatown waarna je naar undead plek naartoe gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Ryuji op 03-03-2017 21:08 ]
Verwijderd
Ik ben opzoek naar de titel van een Super Famicom game.
De game is een Space Invaders clone in een "cute 'em up" style. (Kleurrijke schattige graphics).
Interessant topic dat ik nog niet kon. Ik blijf het in de gaten houden en kan misschien een ander ook nog eens helpen.
Edit: Heb de titel alsnog met wat geluk kunnen achterhalen, het ging om Cosmo Gang.
De game is een Space Invaders clone in een "cute 'em up" style. (Kleurrijke schattige graphics).
Interessant topic dat ik nog niet kon. Ik blijf het in de gaten houden en kan misschien een ander ook nog eens helpen.
Edit: Heb de titel alsnog met wat geluk kunnen achterhalen, het ging om Cosmo Gang.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2017 13:48 ]
1. Staat ie hier misschien tussen, wellicht Project Nomads, die heeft wel wat weg van je beschrijving.Ryuji schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:07:
Hoi,
Wat ik herinner:
-----------------------
2e spel,
1ste spel klinkt als populous (een latere versie die ook op de PS1 is uitgekomen, de eerste versie was namelijk een dos game en erg brakRyuji schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:07:
Hoi,
Wat ik herinner:
-----------------------
2e spel,
2de spel, no clue
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Klinkt een beetje als Sacrifice.Ryuji schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:07:
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 19-03-2017 19:45 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dat is netstormRyuji schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:07:
Hoi,
Wat ik herinner:
-----------------------
2e spel,
Klinkt als Kaeon http://www.myabandonware.com/game/kaeon-1fsWasp schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:01:

[ Voor 5% gewijzigd door CrazyBliep op 23-03-2017 08:22 ]
Held!CrazyBliep schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:21:
[...]
Klinkt als Kaeon http://www.myabandonware.com/game/kaeon-1fs
[afbeelding][afbeelding]
Grappig, het zijn nog zelfs minder dan 5 levels, nooit geweten dat het een spel is wat nooit afgemaakt is.
Zelf ook gespeeld vroeger?
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Pas geleden nog. Ik gebruik D-Fend en heb een vrij grote verzameling met Dosbox spellen. Dus af en toe even herinneringen van vroeger nog.
Verwijderd
Dag allemaal,
ik ben ook op zoek naar een oud spel wat ik graag nog een keer wil spelen.
Het spel is ergens van eind jaren 90 ongeveer en ik weet niet of het op dos draaide of op Windows 95.
Je speelde dit spel vanuit een personage en je liep rond in een soort middeleeuws landschap en je kwam ook in kastelen. Het was meer een soort puzzelachtig spel waarbij je ook poppetjes moest doden.
In een level liep je dus rond en moest je allerlei items verzamelen. Zoals "bescherming" en "munitie" (ik dacht pijlen). Ook waren er items waarmee je kon vliegen, duiken en harder kon lopen. Ook kon je extra leven vinden.
Er waren ook sleutels te vinden waarmee je deuren kon openen.
Onderweg kwam je allerlei poppetjes tegen die je uit de weg moest ruimen.
1 level bestond uit meerdere stukken. Als je naar een ander stuk level wilde, moest je naar een bepaald punt lopen (deur?) en werd er een ander stuk level geladen.
Wat ik me kan herinneren moest je aan het einde van een level een eindgevecht overwinnen. Bij 1 level moest je vechten tegen een ridder op een paard ofzo. dit kon ik nooit winnen
Wie oh wie kan me helpen???
ik ben ook op zoek naar een oud spel wat ik graag nog een keer wil spelen.
Het spel is ergens van eind jaren 90 ongeveer en ik weet niet of het op dos draaide of op Windows 95.
Je speelde dit spel vanuit een personage en je liep rond in een soort middeleeuws landschap en je kwam ook in kastelen. Het was meer een soort puzzelachtig spel waarbij je ook poppetjes moest doden.
In een level liep je dus rond en moest je allerlei items verzamelen. Zoals "bescherming" en "munitie" (ik dacht pijlen). Ook waren er items waarmee je kon vliegen, duiken en harder kon lopen. Ook kon je extra leven vinden.
Er waren ook sleutels te vinden waarmee je deuren kon openen.
Onderweg kwam je allerlei poppetjes tegen die je uit de weg moest ruimen.
1 level bestond uit meerdere stukken. Als je naar een ander stuk level wilde, moest je naar een bepaald punt lopen (deur?) en werd er een ander stuk level geladen.
Wat ik me kan herinneren moest je aan het einde van een level een eindgevecht overwinnen. Bij 1 level moest je vechten tegen een ridder op een paard ofzo. dit kon ik nooit winnen
Wie oh wie kan me helpen???
Bedoel je hier first-person of third-person mee? Of totaal iets anders natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:36:
Je speelde dit spel vanuit een personage en je