Facts don't care about your feelings
Een side-scroller uit de jaren 90, daar zijn er maar een paar van, dus dik denk dat we je binnen no time de naam van het spel kunnen noemen [/sarcasme]YoshiBignose schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:47:
Ik zoek de naam van een side scrolling game uit de jaren 90, maar je liep automatisch van links naar rechts en je moest zelf met zo'n visier gewoon schieten. Volgens mij zag je het ook veel in arcade hallen.
Sorry, maar je moet toch echt met meer info komen.
Steam/Discord: Flimovic
Zoals de T2 arcade-game bedoel je?YoshiBignose schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:04:
Sorry ik legde het niet eens goed uit. Het is een first persoon shooter waarbij je dus helemaal geen poppetje ziet. Je moet gewoon schieten op mensen, zoals Time Crisis, maar het is niet 3D.
Of Operation Wolf misschien?
[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 08-07-2016 13:30 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Bedoel je misschien Terminator Judgement day?YoshiBignose schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:04:
Sorry ik legde het niet eens goed uit. Het is een first persoon shooter waarbij je dus helemaal geen poppetje ziet. Je moet gewoon schieten op mensen, zoals Time Crisis, maar het is niet 3D.
Je begint op een vliegdekschip, op de landingsbaan. Je hebt dus zo'n vliegtuig waar je in zit, en om te opstijgen kwam er een rechthoek op het scherm. Als de bovenlijn weg was moest je op pijl omhoog drukken. Is de lijn aan de linkerkant weg, op links drukken.. tenminste, ik denk dat dat zo ging want ik crashte meestal.
Er zijn waarschijnlijk een paar verschillende missies, maar de enige die ik me nog kan herinneren is dat je met je vliegtuig over een lege map vloog. En dan maakte je foto's van het landschap door eroverheen te vliegen. Allemaal topdown view. Geen cockpit of zo, dat is veel te geavanceerd.
Meer details weet ik eigenlijk niet. De kleuren waren simpel, veel blauw en groen dacht ik. Maar ja, dat is dan waarschijnlijk de oceaan en land.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Beetje ala Blue Max of simpeler?Trinsec schreef op zondag 10 juli 2016 @ 05:24:
Verhaal....
Of misschien als River Raid?
[ Voor 9% gewijzigd door Khaine op 10-07-2016 10:46 ]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Volgens mij zag het spel er nog simpeler uit dan deze 2. Je zag alleen het icoontje van het vliegtuig van bovenaf dacht ik. Er lijkt helemaal niets isometrisch/3D. Alleen de landingsbaan zag er een beetje uit alsof je zo daarvan kon opstijgen. Dus beetje schuine strepen getekend om een idee van 'diepte' te geven. Tenminste, dat /denk/ ik. Dan ging dat rechthoekje langs die 'baan' van beneden naar boven. Volgens mij zat er ook een blokje in. Als je niet snel genoeg reageerde, viel dat blokje eruit en had je de lancering gefaald.Khaine schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:44:
[...]
Beetje ala Blue Max of simpeler?
Of misschien als River Raid?
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Duurde wel vrij lang om te laden op tape, gelukkig kan je de meeste tape games wel vinden op een DSK image voor de simulator
Held!shaiwa887 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:55:
Yep, dat klinkt 99,99% zeker als Flight Deck op de MSX.
Duurde wel vrij lang om te laden op tape, gelukkig kan je de meeste tape games wel vinden op een DSK image voor de simulator
Ik kon het steeds maar niet vinden in Google en werd er gek van!
Het is dus waarschijnlijk Flight Deck of Flight Deck II. Ik herken een paar van de graphics, alhoewel ik dacht dat de mijne nog simpeler was. Zo weinig herinnerde ik me dus!
Ik vraag me af of er ergens een remake is...
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
het komt uit 2000-2005 (weet niet zeker)
het is een kinderspel en je kan er een raket in maken
graag snel laten weten hoe het spel heet!
Dat is wel weer héél karig. Heb je niet íets meer informatie over de setting van het spel?_BombZ_ schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:49:
Ik zoek een spel. het is (volgensmij) een avontuur-spel
het komt uit 2000-2005 (weet niet zeker)
het is een kinderspel en je kan er een raket in maken
graag snel laten weten hoe het spel heet!
Ik vermoed echter dat je Miel Monteur Verkent de Ruimte bedoelt.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het eerste spel was een soort van verdedigingsspel waarbij er vijandelijke eenheden dropte met parachute en daarna van muur naar muur liepen. Je kon ze dan beschieten vanuit je bunker of toren tot ze binnen waren.
Tweede spel was een tweedewereldoorlog flightsimulator welke zich afspeelde op de pacific dus tussen de VS en Japan. Je kon volgens mij met verschillende vliegtuigen spelen en bij iedere "kill"kreeg je een nieuw kruisje op je vliegtuig. Ik kan me nog de dogfights met zero's herinneren.
Zero.
Verder had deze game ook normale races in een zandcircruit.. Iemand die deze game herkent? Alvast bedankt!
Anjunabeats
Dat moet haast wel Motocross Madness zijn.wizai schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:50:
Ik zoek al enige tijd naar een motor cross game die ik op windows XP eens heb gespeeld(2003 - 2006?). Je zat op een crossmotor te stunten in een grote zandwoestijn, waarbij je (onder andere) naar de hoge zijkanten van de map kon rijden. Als je daar bovenop reed, werd je een eind de lucht in geschoten
Verder had deze game ook normale races in een zandcircruit.. Iemand die deze game herkent? Alvast bedankt!
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Ja, bingo! Dankjewel!AdmiralSnipe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:59:
[...]
Dat moet haast wel Motocross Madness zijn.
Voorbeeld van Motocross Madness:
YouTube: MotoCross Madness \[1998/DE]
Anjunabeats
Die eerste is volgens mij beach head 2. Beide delen zijn briljant!Pelox schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:39:
Ik zoek de naam van 2 games voor de 486 volgens mij. Kan ook nog commodore zijn geweest.
Het eerste spel was een soort van verdedigingsspel waarbij er vijandelijke eenheden dropte met parachute en daarna van muur naar muur liepen. Je kon ze dan beschieten vanuit je bunker of toren tot ze binnen waren.
Tweede spel was een tweedewereldoorlog flightsimulator welke zich afspeelde op de pacific dus tussen de VS en Japan. Je kon volgens mij met verschillende vliegtuigen spelen en bij iedere "kill"kreeg je een nieuw kruisje op je vliegtuig. Ik kan me nog de dogfights met zero's herinneren.
Het tweede spel komt me bekend voor, maar kan er nog niet opkomen.
Jaaa! Beach head 2, dat is hem!MRIdev schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:29:
[...]
Die eerste is volgens mij beach head 2. Beide delen zijn briljant!
Wat een schitterend spel was dat toch! Was heel het stuk na de landing vergeten, heli, messengooien
[ Voor 15% gewijzigd door Pelox op 12-07-2016 21:35 ]
Zero.
Gokje voor de tweede. Kwam ik tegen nadat ik naar Beach Head (1 en 2) rond aan het zoeken wasPelox schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:39:
Ik zoek de naam van 2 games voor de 486 volgens mij. Kan ook nog commodore zijn geweest.
F15 Strike Eagle misschien
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Misschien Wings of Fury van Broderbund?MRIdev schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:29:
[...]
Die eerste is volgens mij beach head 2. Beide delen zijn briljant!
Hmmm, zo had ik er nog niet over nagedacht

Aces of the Pacific?Pelox schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:39:
Wikipedia: Aces of the Pacific
Anders een spel uit deze lijst?
Wikipedia: Combat flight simulator
Zero.
Het bleek Time Runner te zijn:GSX-MAN schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:18:
Ik dacht vanmorgen ineens aan een spel voor de Amiga. Je vloog rond met een soort jetpack, door levels waar je doorgangen moest openen met gekleurde sleutels in de vorm van een bijl. Ik herinner me een soort jungle-level en een groot huis waar je doorheen vloog.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik kwam via Google uit op deel 3 van dit topic. Dezelfde vraag als ik heb, maar geen antwoord. Ik denk dat het 10 jaar later nog kanslozer is geworden, maar iemand een idee? Als we hetzelfde spel bedoelen is het een tekstbased spel. Een hele verre voorloper van Football manager.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:45:
1) Een Nederlandstalig voetbal manager spel uit begin jaren '90. Ik speelde het altijd in DOS door het bestand league.exe op te starten. Je speelde altijd met het fictieve team "Terrasvogels" in de nederlandse eredivisie. Volgens mij heet dit spel gewoon league... maar ik kan nergens op internet meer info over dit spel vinden, laat staan dat ik er aan kan komen...
Niet iets van Davilex?Chillosophy schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:17:
[...]
Ik kwam via Google uit op deel 3 van dit topic. Dezelfde vraag als ik heb, maar geen antwoord. Ik denk dat het 10 jaar later nog kanslozer is geworden, maar iemand een idee? Als we hetzelfde spel bedoelen is het een tekstbased spel. Een hele verre voorloper van Football manager.
Slecht idee... Hoe laat?
Maar dat was niet tekstgebaseerd verder.
Saved by the buoyancy of citrus
Er was ook nog ASF Betaald Voetbal Simulator.Cyphax schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:46:
Davilex maakte wel Competitie Manager in de 90's. Ik heb versie 96-97 volgens mij nog in de kast liggen.
Maar dat was niet tekstgebaseerd verder.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een computerspel uit de jaren 90.
Ik herinner mij slechts vage beelden, korte omschrijving:
Het is een soort kinder zoekgame, en het speelt zich af in een kasteel in de Middeleeuwen (denk ik).
Hetgeen ik mij nog herinner is dat je een bepaalde machine in gang moest zetten door bepaalde verbindingen te maken, en ergens een scene met een fret en een mesthoop...
Ik dacht dat het hoofdpersonage iets met een eend te maken heeft maar daar ben ik helemaal niet zeker van.
Zeer vage beschrijving dus
Eeuwige dank voor diegene die het weet
Het was een kart spel waar je soms sluiproutes kon nemen en ook jumps kon pakken of over boosters kon rijden waardoor je harder ging dan de rest. Het zal zo rond 1996 geweest zijn dat ik dat spel speelde.
In mijn gedachten waren het best mooie graphics, maar dat zal wel tegen vallen als je het nu ziet.
Bedankt
Weet je zeker dat het voor de PC was? Met name rond die periode had je voor de PSX onwijs veel van dat soort spellen, Crash Bandicoot Racing, S.C.A.R.S, Speed Freaks, etc.Dappzor schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:34:
Ik ben al een tijdje opzoek naar de naam van een windows spel uit de jaren 90.
Het was een kart spel waar je soms sluiproutes kon nemen en ook jumps kon pakken of over boosters kon rijden waardoor je harder ging dan de rest. Het zal zo rond 1996 geweest zijn dat ik dat spel speelde.
In mijn gedachten waren het best mooie graphics, maar dat zal wel tegen vallen als je het nu ziet.
Bedankt
Het was in iedergeval voor de pc, zal ongetwijfeld voor DOS geweest zijn. Maar wij hadden toen nog geen playstation oid. Maar het was echt karten met mens figurenUTwizard schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:40:
[...]
Weet je zeker dat het voor de PC was? Met name rond die periode had je voor de PSX onwijs veel van dat soort spellen, Crash Bandicoot Racing, S.C.A.R.S, Speed Freaks, etc.
Dan zou het misschien Virtual Karts kunnen zijn geweest uit 1995. Indien het wel een cartoon style had, dan zou het wellicht Kart Race uit 1996 kunnen zijn geweest.
EDIT: SuperKarts uit 1995 zou het ook nog weleens kunnen zijn
[ Voor 13% gewijzigd door G-Meister op 09-09-2016 11:33 . Reden: Extra game toegevoegd ]
Wow, superkarts heb ik dus ook nog gespeeld, denk shareware van een cd-tje af. Cool! Nice memories!G-Meister schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:31:
@Dappzor, zag het er realistisch (voor die tijd) uit? Dus geen cartoon style?
Dan zou het misschien Virtual Karts kunnen zijn geweest uit 1995. Indien het wel een cartoon style had, dan zou het wellicht Kart Race uit 1996 kunnen zijn geweest.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
[video]https://www.youtube.com/watch?v=6UouHaZby7Q"[/video]G-Meister schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:31:
@Dappzor, zag het er realistisch (voor die tijd) uit? Dus geen cartoon style?
SuperKarts uit 1995 Dat was het ja!!
Echt mooi om nu die gameplay beelden te zien, terwijl het er in mijn hoofd zo veel malen mooier uit zag
bedankt voor jullie hulp
[ Voor 3% gewijzigd door Dappzor op 09-09-2016 13:47 ]
Het is een adventure puzzle game met in de hoofdrol een muis personage.
Je begint op een main eiland waarna je met een boot naar een ander eiland wordt gestuurd.
Muziek is heel mysterieus.
1 eiland is met vleermuizen in een grot en druppels die je duidelijk hoort vallen.
Ook tegenstanders in de vorm van andere muizen/ratten.
Het is inmiddels lang geleden dat ik dit spel gespeeld hebt dus helaas herinner ik mij niet heel veel meer ervan.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen om dat toffe spel van toen opnieuw te spelen.
EDIT: Gevonden, is little big adventure namelijk :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Ditvoorst op 28-09-2016 11:59 ]
Verwijderd

Ik dacht captain commando , maar dat lijkt toch iets anders. Anyone?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Kan een gedeelte van je post (totaal) niet rijmen met LBA, maar goed dat je het gevonden hebtDitvoorst schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:48:
Ik ben op zoek naar een spel uit de tijd van windows 95-2000?
Je begint op een main eiland waarna je met een boot naar een ander eiland wordt gestuurd.
1 eiland is met vleermuizen in een grot en druppels die je duidelijk hoort vallen.
Het is inmiddels lang geleden dat ik dit spel gespeeld hebt dus helaas herinner ik mij niet heel veel meer ervan.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen om dat toffe spel van toen opnieuw te spelen.
EDIT: Gevonden, is little big adventure namelijk :-)
Verwijderd
Nee, het is een scrollende fighting game a la Final Fight. Ik zag het plaatje op een braziliaanse site van iemand die een emulator voor cps1/2 verkoopt dus zeer waarschijnlijk van capcom arcade.Wom schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:18:
Guilty Gear misschien?
Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeger wel eens op mijn ds heb gespeeld. Het was een soort van pokemon look a like met pillen. Ik weet het, dat klink vrij raar. Zelf was je een jongen die niet wist waar die was beland. Je begin "pokemon" is een meisje die je moet helpen. Daarna als je verder liep kwam je bij een open plek aan met een podium stage die bedekt was met zombies. Vervolgens moest je dan een "pokemongevecht" houden met dat meisje tegen die zombies. je team bestond uit 3 poppetjes en als je daarna er meer tegenkwam verbleven deze in een camper. Tevens had je ook een professor die je hielp bij het spel.
Weet iemand welk spel ik bedoel?
Verwijderd
Monsters racers ?ShooterGuy666 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:21:
Howdy
Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeger wel eens op mijn ds heb gespeeld. Het was een soort van pokemon look a like met pillen. Ik weet het, dat klink vrij raar. Zelf was je een jongen die niet wist waar die was beland. Je begin "pokemon" is een meisje die je moet helpen. Daarna als je verder liep kwam je bij een open plek aan met een podium stage die bedekt was met zombies. Vervolgens moest je dan een "pokemongevecht" houden met dat meisje tegen die zombies. je team bestond uit 3 poppetjes en als je daarna er meer tegenkwam verbleven deze in een camper. Tevens had je ook een professor die je hielp bij het spel.
Weet iemand welk spel ik bedoel?
Helaas niet, maar ziet er wel leuk uit
Ik ook niet, totdat ik nog eens goed keek.Exorcist schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:04:
[...]
Kan een gedeelte van je post (totaal) niet rijmen met LBA, maar goed dat je het gevonden hebt
Muis = haas, dat begindier
De ferry uit LBA2
Goede OST, op sommige punten snap ik dat je die mysterieus vind
De sewers die je in gaat, daar staat de muziek uit maar hoor je druppels vallen.
Zie nummer 1, dus hazen in de vorm van mensen. Dat zijn de gebrainwashte (is dit een woord?) inwoners van het dorp
Verwijderd
Ik ben ook opzoek naar de naam van een spel van vroegâh (toen Kwibox nog een Kwidoosje was).
Wat ik nog weet:
- Origineel Nederlands spel voor kinderen
- Uitgegeven tussen 1990 en 2000
- Muziek van Herman van Veen (o.a. het nummer 'Toveren')
- Het spel is een beetje als een point en click met puzels en gaat geloof ik over een jongen die zoek/vermist is. Er komt o.a. een scene in voor dat je op de zolder van het huis met een zaklamp aan het zoeken bent. Ik geloof dat je in bepaalde scene's een vlieg of lieveheersbeestje bent. Ook kan mij een scene herinneren van een gang(kast) en een keuken. Je gaat het hele huis door om aanwijzingen te zoeken naar waar wat er met die jongen gebeurd is,
Ik en mijn broer zijn al een flinke poos opzoek naar de naam van dit spel, maar hebben tot nu toe nog niks kunnen vinden. (mogelijke) Namen van spellen zijn van harte welkom
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 21:11 ]
Verwijderd
Alternatieven:ShooterGuy666 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:33:
[...]
Helaas niet, maar ziet er wel leuk uitGa ik ff proberen in het weekend.
DQM: Joker 1 and 2
Digimon Dawn/Dusk and World Championship
Fossil Fighters
Monster Rancher
Een van de 3 warriors of fate games denk ikVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:12:
Weet iemand welk spel dit is, zeer vermoedelijk een cps1/cps2 spel van Capcom
[afbeelding]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Dat ken ik zo niet, maar het plaatje gedownload en het deel van het spel uitgeknipt en google laten zoeken:Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:12:
[afbeelding]
Geen idee of je daar wat mee kunt.
Uit YouTube: CPS1PSP STREET FIGHTER 2 EN PSP GO 6.20!!!!!!!!!!!!! blijkt vanaf 6:12 dat het om Cadillacs and Dinosaurs gaat. Screenshot is op 6:43 te zien.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:12:
[afbeelding]
Verwijderd
bij dit spel kon je een puppy/kitten kiezen en deze opvoeden en dingen leren enz..
google vind niks
alvast bedankt 😆
Misschien staat ie hier tussen? Wikipedia: List of artificial pet gamesVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:01:
ik zoek een spel van omstreeks 95/98
bij dit spel kon je een puppy/kitten kiezen en deze opvoeden en dingen leren enz..
google vind niks
alvast bedankt 😆
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Klinkt als de Petz serie: Wikipedia: PetzVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:01:
ik zoek een spel van omstreeks 95/98
google vind niks
alvast bedankt 😆
Een spel dat Clowns heette,
============================================================================
Hoi, ik ben iets kwijt. Vroeger toen ik 4-5 jaar oud was / 6. Hadden we op de basisschool een spel op de PC's staan (Win 3.11) dat Clowns heette..
Alleen ik heb overal gezocht en de diskette die ik er nog van heb die is leeg, nu zoek ik het want ben een Dos systeem aan het bouwen

Weet iemand nog hoe het precies exact heette zodat ik het ergens kan opsporen?
CLOWNS, het was een spel met kleurplaten, en andere leipe dingen. Ben inmiddels 22, maar wil toch graag nog 1x die beelden die ik in mijn hoofd heb daarvan zien.

============================================================================
er was nog een spel waarbij je X (keer) sommen moest doen en een muurtje moest metsellen, echt super verslavend en leuk voor kinderen nu.

Verwijderd
Het spel leek een beetje op mario kart battle, je moest er ook wapens verzamelen (zoals een knuppel of een vriestraal) waar je elkaar mee moest raken. Je had dan verschillende 'werelden' waarin je kon spelen, zoals de grand canyon, een soort van ruimteschip of planeet of het wilde westen (hier kwam ook om de zoveel tijd een trein langs die je af kon maken of je kon van een brug afvallen).
Is er iemand die weet welk spel ik bedoel, meer informatie heb ik namelijk niet voor jullie.
Alvast bedankt!
Misschien; Cel Damage?Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:04:
Ik ben de naam vergeten van een spel dat ik vroeger altijd speelde, hopelijk kan iemand me daarbij helpen. Het probleem is namelijk dat ik er niet veel meer van weet. Zelfs niets eens meer waarop ik dit spel speelde (waarschijnlijk playstation 1 of de gamecube).
Het spel leek een beetje op mario kart battle, je moest er ook wapens verzamelen (zoals een knuppel of een vriestraal) waar je elkaar mee moest raken. Je had dan verschillende 'werelden' waarin je kon spelen, zoals de grand canyon, een soort van ruimteschip of planeet of het wilde westen (hier kwam ook om de zoveel tijd een trein langs die je af kon maken of je kon van een brug afvallen).
Is er iemand die weet welk spel ik bedoel, meer informatie heb ik namelijk niet voor jullie.
Alvast bedankt!
Of één van de Crash Kart games?
I'm an Ironman!
Klinkt idd. zoals Madstorm zegt als Cel Damage.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:04:
Ik ben de naam vergeten van een spel dat ik vroeger altijd speelde, hopelijk kan iemand me daarbij helpen. Het probleem is namelijk dat ik er niet veel meer van weet. Zelfs niets eens meer waarop ik dit spel speelde (waarschijnlijk playstation 1 of de gamecube).
Alvast bedankt!
Blijft toch met enige regelmaat weer voorbij komen.
Flex0r schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:09:
[...]
Dan moet dit hem zijn: http://www.mobygames.com/game/ps2/cel-damage
Voldoet zelfs nog beter aan de beschrijving.![]()
[video]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
1.
Oude platformer met 9 a 10 levels. Ik herinner de mechanics niet precies meer, maar één van de levels heette 'suburbia'.
2.
Een soort 'reis rond de wereld in 80 dagen spel' waar je keuzes moest maken hoe je van A naar B reist. Het spel had ook een cartoonachtige world map geloof ik.
3.
Een milieuspel waar je van bovenaf in kijkt. Je moet met een mannetje in een huis rondlopen, en ondertussen quizvragen over het milieu beantwoorden. Op basis van je acties en je antwoorden krijg je aan het eind van een week een bepaalde score.
4.
Een spel waarin je als jongetje aanbelt bij een huis, en vervolgens door een valstrik in de deurmat naar beneden valt. Je komt in een soort martelkamer van een gekke geleerde die je transformeert in Frankenstein. Vervolgens moet je uit het huis zien te ontsnappen. Door te klikken op de omgeving en items te verzamelen kun je steeds verder komen. Het is een soort puzzelspelletje die qua gameplay lijkt op 'pyjama sam'.
spel 3 lijkt me "Thuis in het Milieu (DOS)". Was niet vanaf bovenaf maar kan niet anders dan dat spel zijn :markverrot schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:37:
Ik ben op zoek naar een aantal games uit 1990-2000 die ik als kind speelde en graag weer eens terug zou willen vinden. Ik herinner me niet veel details, maar misschien heeft iemand een idee om welke spellen het zou kunnen gaan?
n cartoonachtige world map geloof ik.
3.
Een milieuspel waar je van bovenaf in kijkt. Je moet met een mannetje in een huis rondlopen, en ondertussen quizvragen over het milieu beantwoorden. Op basis van je acties en je antwoorden krijg je aan het eind van een week een bepaalde score.
4.
Een spel waarin je als jongetje aanbelt bij een huis, en vervolgens door een valstrik in de deurmat naar beneden valt. Je komt in een soort martelkamer van een gekke geleerde die je transformeert in Frankenstein. Vervolgens moet je uit het huis zien te ontsnappen. Door te klikken op de omgeving en items te verzamelen kun je steeds verder komen. Het is een soort puzzelspelletje die qua gameplay lijkt op 'pyjama sam'.
YouTube: Thuis in het Milieu (1990) \[MS-DOS]
spel 4 misschien Maniac Mansion?
YouTube: NES Longplay \[252] Maniac Mansion
spel 2 wilde gok, Where in the World is Carmen San Diego?
YouTube: Where in the world is Carmen Sandiego? (Mega Drive)
spel 1 Lawnmower Man?
YouTube: SNES Longplay \[237] The Lawnmower Man
[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 16-11-2016 23:44 ]
Woo, je hebt spel 2 gevondenExorcist schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:41:
[...]
spel 3 lijkt me "Thuis in het Milieu (DOS)". Was niet vanaf bovenaf maar kan niet anders dan dat spel zijn :
YouTube: Thuis in het Milieu (1990) \[MS-DOS]
spel 4 misschien Maniac Mansion?
YouTube: NES Longplay \[252] Maniac Mansion
spel 2 wilde gok, Where in the World is Carmen San Diego?
YouTube: Where in the world is Carmen Sandiego? (Mega Drive)
spel 1 Lawnmower Man?
YouTube: SNES Longplay \[237] The Lawnmower Man
Spel 4 is iets moderner dan Manic Mansion (tegen 2000?). Het is ook een pc game.
Spel 2 is iets anders. Maar ik herinner me er denk ik te weinig van om het te achterhalen. Het was een kleurrijk spel op de basisschool.
Spel 1 is iets ouder dan Lawnmower man. We hadden het nog op de zwartwit PC (waarschijnlijk komt het uit 1990 of daarvoor).
YouTube: Windows - Gahan Wilson's The Ultimate Haunted House ?markverrot schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:56:
[...]
Woo, je hebt spel 2 gevonden
Spel 4 is iets moderner dan Manic Mansion (tegen 2000?). Het is ook een pc game.
Spel 2 is iets anders. Maar ik herinner me er denk ik te weinig van om het te achterhalen. Het was een kleurrijk spel op de basisschool.
Spel 1 is iets ouder dan Lawnmower man. We hadden het nog op de zwartwit PC (waarschijnlijk komt het uit 1990 of daarvoor).
Het spel speelt zich af in een science fiction setting. Je bent een tank-achtig voertuig en je bestuurt het of vanuit first person of third person. Besturing gebeurde dacht ik met de muis + toetsenbord. De landschappen waren kaal, maar er zat wel hoogteverschil in het terrein. Ik kan me nog een woestijnachtig landschap herinneren, maar volgens mij waren er ook wel 'groene' grasachtige werelden. Struiken en bomen kwamen dacht ik niet voor.
Het doel van het spel is het verslaan van de vijand. Met je tank kan je basissen aanvallen. Op het moment dat je een basis hebt vernietigd kan je op dezelfde plek je eigen gebouwen neerzetten. Dit waren verdediging-gebouwen, maar ook gebouwen die eenheden konden maken. Als je eenmaal je basis had gebouwd, kon je met 1 t/m 4 op je toetsenbord deze eenheden aanroepen. Je had infanterie, vliegtuigen en tanks. En ongetwijfeld nog een 4e type unit. Nu je dus versterking had kon je naar de volgende vijandelijke basis oprukken. Tegelijkertijd kon de vijand proberen jouw basis weer aan te vallen. Als je alle vijandelijke basissen had vernietigd was je klaar.
Ik denk dat je tussen de missies door je troepen kon upgraden, maar dit weet ik niet helemaal zeker.
Heeft een van jullie een idee wat ik voor spel zoek?
[ Voor 76% gewijzigd door Neophyte_NL op 07-12-2016 09:55 ]
Weet je de periode zeker?
Het klinkt namelijk ook wel een beetje als C&C Renegade al kwam die in 2002 uit.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Periode weet ik niet zeker, het zou misschien ook wel wat later kunnen zijn. Ik weet wel zeker dat het C&C renegade niet is, dat was echt een shooter waar je vijandelijke NOD-basissen kon aanvallen. Leuke game ook, heb em ook nog gespeeld.Flex0r schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:24:
[...]
Weet je de periode zeker?
Het klinkt namelijk ook wel een beetje als C&C Renegade al kwam die in 2002 uit.
edit: Ik zie dat Neophyte ook gepost heeft:
Hey, dat lijkt er sterk op. Ik denk dat dat em is inderdaad! Leuke game
[ Voor 23% gewijzigd door Flimovic op 07-12-2016 11:38 ]
Is het toevallig Urban Assault, uitgegeven door microsoft?Flimovic schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:34:
Ik zit met een spel in mijn hoofd wat ik lang geleden heb gespeeld. Ik vermoed dat het ergens tussen 1994 en 2000 is geweest. Dit spel heb ik gespeeld op de PC. Het is een soort kruising tussen een FPS en een RTS
Het spel speelt zich af in een science fiction setting. Je bent een tank-achtig voertuig en je bestuurt het of vanuit first person of third person. Besturing gebeurde dacht ik met de muis + toetsenbord. De landschappen waren kaal, maar er zat wel hoogteverschil in het terrein. Ik kan me nog een woestijnachtig landschap herinneren, maar volgens mij waren er ook wel 'groene' grasachtige werelden. Struiken en bomen kwamen dacht ik niet voor.
Het doel van het spel is het verslaan van de vijand. Met je tank kan je basissen aanvallen. Op het moment dat je een basis hebt vernietigd kan je op dezelfde plek je eigen gebouwen neerzetten. Dit waren verdediging-gebouwen, maar ook gebouwen die eenheden konden maken. Als je eenmaal je basis had gebouwd, kon je met 1 t/m 4 op je toetsenbord deze eenheden aanroepen. Je had infanterie, vliegtuigen en tanks. En ongetwijfeld nog een 4e type unit. Nu je dus versterking had kon je naar de volgende vijandelijke basis oprukken. Tegelijkertijd kon de vijand proberen jouw basis weer aan te vallen. Als je alle vijandelijke basissen had vernietigd was je klaar.
Ik denk dat je tussen de missies door je troepen kon upgraden, maar dit weet ik niet helemaal zeker.
Heeft een van jullie een idee wat ik voor spel zoek?
Nr 2. is waarschijnlijk dr. drago's mad cab chase, uitgegeven door bluebyte voor windows 3.1markverrot schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:37:
Ik ben op zoek naar een aantal games uit 1990-2000 die ik als kind speelde en graag weer eens terug zou willen vinden. Ik herinner me niet veel details, maar misschien heeft iemand een idee om welke spellen het zou kunnen gaan?
1.
Oude platformer met 9 a 10 levels. Ik herinner de mechanics niet precies meer, maar één van de levels heette 'suburbia'.
2.
Een soort 'reis rond de wereld in 80 dagen spel' waar je keuzes moest maken hoe je van A naar B reist. Het spel had ook een cartoonachtige world map geloof ik.
3.
4.
Lastig om deze op moderne systemen werkend te krijgen aangezien het geheel op winG draait.
Nee ik denk dat het battlezone was, maar bedankt voor de tipgravitone schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:21:
[...]
Is het toevallig Urban Assault, uitgegeven door microsoft?
Het spel is volgens mij al een aantal jaar oud. ik denk drie ofzo. het is een indie game.
Alvast bedankt.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
settlers ? maar die hadden geen goblinsYerap schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:42:
Ik speelde laatst rimwold en moet toen denken aan een ander spel maar ik weet de naam niet meer. De setting is middeleeuwen. je begon met een aantal man die elk zijn eigen specialiteiten hadden. Visser, bouwer, vechter, boogschutter etc. Je kon je eigen gebouwen maken. en om de zoveel dagen kwam er een invasie van goblins, en volgens mij ook soms van skeleten of een necromancer?
Het spel is volgens mij al een aantal jaar oud. ik denk drie ofzo. het is een indie game.
Alvast bedankt.
op een gegeven moment was er een hele hype aan dwarf fortress achtige kloons
gnomoria
dwarfs
castle story
Maar je had er meer, 1 van die ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Bedankt voor de hulp soms heb je ff wat ideeën nodig om je eigen geheugen aan de praat te krijgen
Oude tekst:
Nee geen van die allen jammer genoeg. Ik kan mij net wel weer herinneren dat je ook schietschijven kon maken om je boogschutters te trainen en dan kon je ze weer repareren met touw.
Misschien dat dat nog iemand op ideeën brengt
[ Voor 34% gewijzigd door Yerap op 21-12-2016 19:15 ]
Het speelveld (de grootte van het beeldscherm) was met een dikke rand afgebakend waartegen je kon botsen met je spaceship. Als je te hard vloog, kaatste je terug. Je kon schieten (met kogeltjes van een pixel groot) en er waren verschillende updates voor wapens. De 'arena' waarin je moest vechten tegen vijanden bevatte ook obstakels waar je niet mochten tegen botsen. Je speelde met een klein wit schip dat je elke richting uit kon sturen. Het hele speelveld was zwart, met slechts een paar kleuren voor wapens/vijanden, denk ik.
Heb zelf al wat zitten googelen, maar kon niets vinden. Het concept lijkt wel wat op Bit Blaster XL (zie afbeelding), maar het was ouder en ongetwijfeld wat minder verfijnd. Maar visueel vertoont het wel gelijkenissen, dus voor de 'inspiratie' heb ik het plaatje toegevoegd.
Iemand een idee?
Visuele gelijkenis:

Was het niet gewoon Asteroids? Of denk ik nu echt te makkelijk?Tweakmans schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:48:
Iemand een idee?
Visuele gelijkenis:
[afbeelding]
Vergeet wat ik heb gezegd. Asteroids is veel simpeler, bevat geen echte enemies en ook geen rand
[ Voor 16% gewijzigd door Khaine op 29-12-2016 23:07 ]
Star Control?Tweakmans schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:48:
Ik zoek een oude game die ik vroeger met m'n broertje op de pc speelde, maar we kunnen ons allebei de naam niet meer herinneren. Ik denk dat we de game speelden op een oude 486 of Pentium I.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Helaas niet, maar het lijkt er inderdaad op.Megalodon86 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:52:
Star Control?
Jill of the Jungle?Lasmibalsingh schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:06:
Ik zoek een dos spel waarbij je volgens mij als een vrouw speelde in een tomb raider achtige setting en je zwaarden moest ontwijken of kon afvuren, je moest platformen en je had rechts een verticale inventory balk.
Space Wars dan misschien? Op zich zou je eens verder kunnen googlen op die namen, wellicht vind je nog meer soortgelijke games.Tweakmans schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:20:
[...]
Helaas niet, maar het lijkt er inderdaad op.
Verwijderd
Het is, als ik me het goed herinner een 'point and click'-spel, veelal gezien vanuit een zijwaarts perspectief (maar niet 2D-platform).
Iconische dingen die ik mij herinner uit het spel zijn:
-Een roze poedel
-Een lange jonge met rossig (wortel) haar
-Een hete lucht ballon
-Een groot huis met een grote tuin (denk aan een villa).
Volgens mij was de speler de roodharige jongen, en was de poedel zijn sidekick. In de tuin meen ik me te herinneren dat er een doolhof was. De hete luchtballon was het vervoersmiddel van de roodharige jongen.
Ik probeer me nu al maanden dit spel te herinneren. Ik speelde het vroeger, zeker 8 jaar geleden, mogelijk nog ouder.
Ergens twijfel ik ook of het misschien een boek was, dus als iemand dit niet herkend als spel maar wel als boek, zeg het gerust.
Continuum? Hoe heette dat ook alweer voordat het die naam kreeg... Ohja, Subspace!Tweakmans schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:48:
Ik zoek een oude game die ik vroeger met m'n broertje op de pc speelde, maar we kunnen ons allebei de naam niet meer herinneren. Ik denk dat we de game speelden op een oude 486 of Pentium I.
Het speelveld (de grootte van het beeldscherm) was met een dikke rand afgebakend waartegen je kon botsen met je spaceship. Als je te hard vloog, kaatste je terug. Je kon schieten (met kogeltjes van een pixel groot) en er waren verschillende updates voor wapens. De 'arena' waarin je moest vechten tegen vijanden bevatte ook obstakels waar je niet mochten tegen botsen. Je speelde met een klein wit schip dat je elke richting uit kon sturen. Het hele speelveld was zwart, met slechts een paar kleuren voor wapens/vijanden, denk ik.
Heb zelf al wat zitten googelen, maar kon niets vinden. Het concept lijkt wel wat op Bit Blaster XL (zie afbeelding), maar het was ouder en ongetwijfeld wat minder verfijnd. Maar visueel vertoont het wel gelijkenissen, dus voor de 'inspiratie' heb ik het plaatje toegevoegd.
Iemand een idee?
Visuele gelijkenis:
[afbeelding]
Aan het einde van het level kon je geweren kopen die in een soort glazen kast zaten. Als je omhoog schoot dan viel het geweer naar beneden en had je het geweer het volgende level tot je beschikking.
Welke game is dit?

Midnight Resistance?Xildur schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:21:
Ik zoek de naam van een spel waarbij je van links naar rechts door het scherm liep en tegenstanders moest neerschieten. Je kon het met twee spelers spelen op de Amiga/MSX/Commodore.
Aan het einde van het level kon je geweren kopen die in een soort glazen kast zaten. Als je omhoog schoot dan viel het geweer naar beneden en had je het geweer het volgende level tot je beschikking.
Welke game is dit?
YouTube: Midnight Resistance - Amiga Walkthrough 1/2
Die By The Sword?rebelscum666 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:44:
Ik zoek een ridder FPS op de PC waarbij je met experience meer combo's leert. Begin 2000. Veel vazen slopen. Tempeliers?
YouTube: Die by the Sword (1998) - PC Gameplay Windows 7 / Win 7 HD 1080p 60fps
EDIT: oh wacht je zoekt een FPS...
[ Voor 4% gewijzigd door itons op 07-01-2017 10:41 ]
Het spel komt waarschijnlijk uit de 90's, grafisch lijkt het een beetje op Doom/Quake.
Je speelt in thirdperson, en er zijn allemaal levels die je kunt unlocken als je genoeg levels hebt voltooid, de levels waren eigenlijk grote bergachtige en thema-landschappen
In het eerste level komt je uit het water en zwem je naar een strand toe, het doel van het spel is om iedereen in de map te vermoorden binnen een bepaalde tijd, je kon op de kaart zien waar iedereen was die je nog uit moest schakelen, je kunt ook in legervoertuigen stappen en wapen oppakken, voor de tijd/leeftijd was het een vrij gewelddadig spel.
Ik heb al heel veel gegoogeld maar ik kom helaas nergens op uit.
[ Voor 10% gewijzigd door dvdk126 op 15-01-2017 17:43 ]
Far Cry?dvdk126 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:15:
Ik ben al jaren op zoek naar het volgende spel;
Het spel komt waarschijnlijk uit de 90's, grafisch lijkt het een beetje op Doom/Quake.
Je speelt in thirdperson, en er zijn allemaal levels die je kunt unlocken als je genoeg levels hebt voltooid.
In het eerste level komt je uit het water en zwem je naar een strand toe, het doel van het spel is om iedereen in de map te vermoorden binnen een bepaalde tijd, je kunt ook in legervoertuigen stappen en wapen oppakken, voor de tijd/leeftijd was het een vrij gewelddadig spel.
Nee helaas niet, ik snap dat je dat denk ivm het strand maar het spel wat ik zoek ziet er veel ouder uit.
Weet je zeker dat het thirdperson is? In de die had je niet veel van zulke spellen (meestal firstperson). Heb je misschien wat meer info? Welke platform (PC, SNES, PSX, etc.), wie waren je vijanden (aliens, duitsers, etc).dvdk126 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:15:
Ik ben al jaren op zoek naar het volgende spel;
Je speelt in thirdperson, en er zijn allemaal levels die je kunt unlocken als je genoeg levels hebt voltooid, de levels waren eigenlijk grote bergachtige en thema-landschappen
In het eerste level komt je uit het water en zwem je naar een strand toe, het doel van het spel is om iedereen in de map te vermoorden binnen een bepaalde tijd, je kon op de kaart zien waar iedereen was die je nog uit moest schakelen, je kunt ook in legervoertuigen stappen en wapen oppakken, voor de tijd/leeftijd was het een vrij gewelddadig spel.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Met veel ouder bedoel je dan in de sferen van "Isle of the Dead"? Of meer in de sferen van de eerste (originele) Operation Flashpoint?dvdk126 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:40:
[...]
Nee helaas niet, ik snap dat je dat denk ivm het strand maar het spel wat ik zoek ziet er veel ouder uit.