Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Standeman schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:15:
[...]

Dan kan je beter een topic aanmaken in Film, TV & Muziek Echter bestaat die al, namelijk Hoe heet deze film? Deel 2

/spuit 11 :P
dank jullie wel!!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:30
PcComm schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:45:
je had een kleur tank en moest op splitscreen elkaar zien te vinden. Je speelde dus met z'n 2en op 1 scherm. Het was van bovenaf en je tank was niet meer dan een gekleurd blokje met een loop. Je moest zelf gangen maken door rots (kleur bruin), dan reed je heel langzaam maar als je die gang eenmaal gemaakt had kon je er hard doorheen rijden. Je kon ook gewoon voor je uit schieten dan verscheen er ook een pad.
Ah, Tunneler. Vroeger ook eens gespeeld. DOS, CGA 160x100 met 16 kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

ik zoek een spel uit mijn jeugd! Ik gok een jaar of 10, 12 geleden, toen gespeeld op windows 96 (?).
Het was een strategy game, waarbij je een ondergrondse stad moest bouwen aanleggen door middel van trollen / goblins of iets in die richting.
Het was een vrij geweldadig / gruwelende game die ik eigenlijk niet mocht spelen van m'n moeder, haha.
Wat ik me nog goed kan herinneren was dat je grote trainingskamers kon aanleggen, waar een soort houten palen met spikes daarop draaide, om zo je fighters te kunnen trainen!

Het spel had een duistere look, vroeger vond ik het een heel spannend spel! Ik zou er graag achter komen of iemand iets weet, zodat ik nog een keer een kijkje kan nemen!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:17:
Beste tweakers,

ik zoek een spel uit mijn jeugd! Ik gok een jaar of 10, 12 geleden, toen gespeeld op windows 96 (?).
Het was een strategy game, waarbij je een ondergrondse stad moest bouwen aanleggen door middel van trollen / goblins of iets in die richting.
Het was een vrij geweldadig / gruwelende game die ik eigenlijk niet mocht spelen van m'n moeder, haha.
Wat ik me nog goed kan herinneren was dat je grote trainingskamers kon aanleggen, waar een soort houten palen met spikes daarop draaide, om zo je fighters te kunnen trainen!

Het spel had een duistere look, vroeger vond ik het een heel spannend spel! Ik zou er graag achter komen of iemand iets weet, zodat ik nog een keer een kijkje kan nemen!

Alvast bedankt :)
Dungeon keeper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat moet haast wel. al is die nu niet bepaald "gruwelijk" :P
Mocht je intresse hebben : War for the Overworld is een game die nu gemaakt word als "spirituele opvolger"

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 19-04-2016 15:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 15:36
PcComm schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:45:
Wat mooi om te lezen dat er nog zoveel oude spellen opgerakeld worden hier. Ik speelde zelf vaak een tankspelletje met vriendjes. je had een kleur tank en moest op splitscreen elkaar zien te vinden. Je speelde dus met z'n 2en op 1 scherm. Het was van bovenaf en je tank was niet meer dan een gekleurd blokje met een loop. Je moest zelf gangen maken door rots (kleur bruin), dan reed je heel langzaam maar als je die gang eenmaal gemaakt had kon je er hard doorheen rijden. Je kon ook gewoon voor je uit schieten dan verscheen er ook een pad. Het plaatje van Olrox (paar reacties hierboven) dat is ongeveer de layout van wat ik zoek.

Als je elkaar gevonden had in de map moest je elkaar overhoop schieten uiteraard. Het probleem met zo'n omschrijving is dat het niet te Googlen valt, en met de omschrijving 'tank spel' komen er heul veul naar voren die ik niet zoek.

De tijd dat ik dit speelde is zeker 10-12 jaar geleden, wss Windows ME, misschien zelfs al XP.
hcQd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:28:
[...]

Dat is inderdaad zeker Tunneler, gratis te downloaden op de website van de ontwikkelaar:
http://tunneler.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:34
Ik zoek een spel van ergens eind jaren '80, begin jaren '90, ik weet zelfs niet meer op welk systeem het was.
Het spel ging over twee karakters (robots meen ik me te herinneren) die in een 2D omgeving op elkaar moesten schieten en door de omgeving van toren naar toren konden springen.
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 14:05
XAEROCOOL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:03:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een spel:
Ik heb het minstens 15 jaar geleden gespeeld in een arcadehal.
Het is een 2d vechtspel in de stijl van street fighter, mortal kombat.
1 van de character die je kon kiezen was een man in een konijnenpak (of een konijn die eruit zag als een man) , 1 van zijn moves was omdraaien en met zijn handen in de grond graven waarna er ananas achtige dingen naar achter vlogen en exploderen op impact.
Bedoel je soms Brutal: Paws of Fury? Een van de weinige fighters met een konijn dat ik ken.

Ook te downloaden via Abandonware:
http://www.abandonia.com/...rutal+-+Paws+of+Fury.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:17
r_acker schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:40:
[...]

Bedoel je soms Brutal: Paws of Fury? Een van de weinige fighters met een konijn dat ik ken.

Ook te downloaden via Abandonware:
http://www.abandonia.com/...rutal+-+Paws+of+Fury.html
Bedankt voor je reactie, maar helaas is dit nit wat ik zocht.
Alleen een enkel vechter zag er uit als een konijn, rest van de vechters waren meer van het type street fighter, meer volwassen en gespierd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
XAEROCOOL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:03:
Geweldige topic, jammer dat ik het nu pas zie.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een spel:
Ik heb het minstens 15 jaar geleden gespeeld in een arcadehal.
Het is een 2d vechtspel in de stijl van street fighter, mortal kombat.
1 van de character die je kon kiezen was een man in een konijnenpak (of een konijn die eruit zag als een man) , 1 van zijn moves was omdraaien en met zijn handen in de grond graven waarna er ananas achtige dingen naar achter vlogen en exploderen op impact.

Volgens mij kon je voor elk gevecht 2 characters kiezen, als je eerste dood was kwam je tweede (of je kon tijdens het gevecht wisselen)

Dit weet ik niet zeker maar er was ook een ninja achtig character die kleine zwarte bommetjes kon strooien.

Verder kan ik niet zo heel veel herinneren.

iig bedankt voor jullie tijd om dit te lezen.
Waku Waku (hihi) 7 ? :+

YouTube: Waku Waku 7 Arcade playtrough Arina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:02
XAEROCOOL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:19:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar helaas is dit nit wat ik zocht.
Alleen een enkel vechter zag er uit als een konijn, rest van de vechters waren meer van het type street fighter, meer volwassen en gespierd.
Bloody roar/beastorizer ?

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:54
Ik ben op zoek naar een spel uit de basisschooltijd, ik schat 1996? Het was een educatief spel, in 2d, waarbij het draaide om bewustwording van energie, gaswinning, watergebruik etc.

Je speelde in een soort sim, een gezinnetje. Kon ze laten douchen, kachel aanzette etc etc.

Oud... maar ken iemand het?

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:03
Moet je eens zoeken op 'energie' in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 20:50
Ik ben op zoek naar een heel oud spel, ik speelde het op mijn 286 en het moet rond 1992 geweest zijn.
Frans spel, moest het toen spelen met een oud woordenboekje ernaast en ik ben nooit verder gekomen.

Je speelt een soort mechanische robot draak, en het betrof een sidescroller. Volgens mij toen zelfs nog pagina per pagina.

Ik heb ooit 1 keer voor elkaar gekregen om zover te komen dat er uit die draak een mechanische mug kwam, en die kon je toen besturen. Het is bij die ene keer gebleven, en ik zou dat graag nog eens proberen. Nog een detail is dat het spel slechts in CGA kleurenpallet gespeeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
Beninho schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:38:
Ik ben op zoek naar een spel uit de basisschooltijd, ik schat 1996? Het was een educatief spel, in 2d, waarbij het draaide om bewustwording van energie, gaswinning, watergebruik etc.

Je speelde in een soort sim, een gezinnetje. Kon ze laten douchen, kachel aanzette etc etc.

Oud... maar ken iemand het?
YouTube: Milieu.avi

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:54
D-Three schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:47:
Moet je eens zoeken op 'energie' in dit topic ;)
... yes.. Thanks That's it. Zoekfunctie gaf em ook al.. :)

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is 'm! super bedankt. Leuk dat er ook een opvolger is nu, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
hcQd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:28:
[...]

Brings back memories, wat heb ik dat spel veel gepeeld zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lohk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-02-2022
Hallo,

Ik ben opzoek naar een spel die ik in 2002 speelde op mijn pc. Ik had het spel gekregen dus het hoeft niet perse van 2002 te zijn.

Genre van het spel is stategy/action. Het spel is futuristisch en de bedoeling is om je basis uit te breiden aan de hand van grondstoffen en technologie en de computer te verslaan. Gameplay bestaat niet (alleen?) uit een birdsview zoals andere strategy spellen, maar je speelt het zelf ook mee. Je kon aanvalsopdrachten geven aan je troepen die dan bestaan uit hoverende voertuigen.

Wat ik me nog kan herinneren is dat als je voertuig verloren ging tijdens een gevecht dat je kon ejected en best hoog de lucht in ging met een soort jetpack en dat je dan de voertuig van je eigen man kon overnemen.

Kent iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Speelde vroeger een race game op de PC, volgens mij begin jaren 90, iets met Frisco Racer of zo? Een vrij eenvoudig racespel. Iemand een idee?

EDIT: al zelf gevonden, kreeg opeens een ingeving door cisco te gebruiken als zoekterm en idd: het was Cisco Heat. YouTube: Jaleco - Cisco Heat

[ Voor 41% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-04-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lohk schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:45:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een spel die ik in 2002 speelde op mijn pc. Ik had het spel gekregen dus het hoeft niet perse van 2002 te zijn.

Genre van het spel is stategy/action. Het spel is futuristisch en de bedoeling is om je basis uit te breiden aan de hand van grondstoffen en technologie en de computer te verslaan. Gameplay bestaat niet (alleen?) uit een birdsview zoals andere strategy spellen, maar je speelt het zelf ook mee. Je kon aanvalsopdrachten geven aan je troepen die dan bestaan uit hoverende voertuigen.

Wat ik me nog kan herinneren is dat als je voertuig verloren ging tijdens een gevecht dat je kon ejected en best hoog de lucht in ging met een soort jetpack en dat je dan de voertuig van je eigen man kon overnemen.

Kent iemand het?
Ik gok Battlezone (1 of 2)?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 19:17
Magic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:07:
[...]

Je was me net voor, dit klinkt wel heel erg als BattleZone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lohk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-02-2022
Magic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:07:
[...]

Dankjewel dat is hem, toch nog goed gegokt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Beninho schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:14:
[...]

[...]

... yes.. Thanks That's it. Zoekfunctie gaf em ook al.. :)
Heb het spel toevallig nog in een VM draaien. Had hem volgens mij in 1993/4 op de basisschool als educatief programma. Nog steeds hilarisch is het feit dat je "dood" gaat als je de krant niet haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ben op zoek naar een game, alweer tijdje uit, 3d person shooter, pakweg 10 jaar oud denk ik. Eerste level (of de demo) was in een shopping mall. Je had vrij brute wapens (bazooka's, granaten, machinegeweren) en je kon letterlijk hoofden eraf schieten en lichaamsdelen. Wie o wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Laatst online: 22:19
Deruxian schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:45:
Ben op zoek naar een game, alweer tijdje uit, 3d person shooter, pakweg 10 jaar oud denk ik. Eerste level (of de demo) was in een shopping mall. Je had vrij brute wapens (bazooka's, granaten, machinegeweren) en je kon letterlijk hoofden eraf schieten en lichaamsdelen. Wie o wie weet het?
Soldier of Fortune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nee het was 3rd person. Ook waren de graphics wat meer cartoonesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
3rd person.. shooter.. dismemberment.. cartoony... Shopping mall.. Ik zat aan Dead Rising te denken maar zo lang geleden was dat nog niet (of is dat mijn beleving).

Pak 'm beet 10 jaar geleden, maar geen shopping mall zover ik weet: Bedoel je Foreign Legion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:07
Team fortress?

Battlefield heroes had geen shopping mall geloof ik.Moet ook aan Postal denken maar vind dat niet heel cartoony. Die had wel een shopping mall geloof ik.

[ Voor 107% gewijzigd door CrystalViriS op 04-05-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bedankt voor de input maar helaas. Cartoonesk is misschien niet helemaal goed omschreven, het benaderde iig geen realisme. Postal dacht ik eerst ook aan maar die is het ook niet. Foreign legion ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Battlefield Heroes heb je geen dismembertment toch? Of zag het er zo schattig uit dat me dat niet is bijgebleven :).

Games als 'The Punisher' en 'Total Overdose' komen nog in de buurt van de beschrijving maar ook niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Sin ?

Eerste level speelt zich ook gedeeltelijk in een shopping mall af en je had volgens mij ook dismemberment.
Is wel wat langer geleden dan 10 jaar, spel is van 1998.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
En 1st person, niet 3rd person :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Punisher, total overdose en Sin even opgezocht, deze zijn het helaas niet. Hoewel total overdose wel een vette game was die ik eens gespeeld heb haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 13:58
Ik zoek een spel.

De bedoeling van het spel was buslijnen (en treinen misschien) aanleggen in een stad, door bushokjes te plaatsen en dan bussen te kopen en aan een lijn toe te wijzen. De stad was altijd hetzelfde volgens mij. In die stad was aan de onderkant een soort eilandje met een wijk. Het was altijd een redelijk lastig spel ging altijd snel failliet (of ik was als klein mannetje gewoon heel slecht :+).

Het is een redelijk oud spel heb hem 7-8 jaar geleden( misschien wel meer) in een heel klein tweedehands spellen winkeltje gekocht in Frankrijk voor 2 euro. Op het hoesje stonden volgens mij 3 treinen of bussen die op je af kwamen. In de naam van het spel zat geen tycoon of sim (denk ik :P).

Edit: Heb hem gevonden spel heet Traffic Giant! :D

[ Voor 3% gewijzigd door moijamie op 04-05-2016 21:13 . Reden: Typo ]

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Wildfire

Joy to the world!

Jackbq schreef op woensdag 20 april 2016 @ 00:19:
Ik ben op zoek naar een heel oud spel, ik speelde het op mijn 286 en het moet rond 1992 geweest zijn.
Frans spel, moest het toen spelen met een oud woordenboekje ernaast en ik ben nooit verder gekomen.

Je speelt een soort mechanische robot draak, en het betrof een sidescroller. Volgens mij toen zelfs nog pagina per pagina.

Ik heb ooit 1 keer voor elkaar gekregen om zover te komen dat er uit die draak een mechanische mug kwam, en die kon je toen besturen. Het is bij die ene keer gebleven, en ik zou dat graag nog eens proberen. Nog een detail is dat het spel slechts in CGA kleurenpallet gespeeld werd.
Metal Mutant van het (Franse) Silmarils. Wikipedia: Metal Mutant

Afbeeldingslocatie: http://img.squakenet.com/snapshot/4941/94954-MetalMutant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/l/3080-metal-mutant-dos-screenshot-dinos-vga.gif

Spel was er ook in het Engels, jij hebt gewoon de Franse versie gehad. En het was er ook in VGA :)

Kan niet missen dat dit 'm is. Franse developer, sidescroller, metalen draak (dino), die "mug" was een "Remote Mechanical Fly".

Je kon trouwens nog veranderen in een cyborg en een soort robot/tank op rupsbanden.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 04-05-2016 20:59 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 20:50
Wildfire schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:49:
[...]

Metal Mutant van het (Franse) Silmarils. Wikipedia: Metal Mutant

[afbeelding]

[afbeelding]

Spel was er ook in het Engels, jij hebt gewoon de Franse versie gehad. En het was er ook in VGA :)

Kan niet missen dat dit 'm is. Franse developer, sidescroller, metalen draak (dino), die "mug" was een "Remote Mechanical Fly".

Je kon trouwens nog veranderen in een cyborg en een soort robot/tank op rupsbanden.
Ja, dat was het! Bedankt, eens kijken of we die nog ergens kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Deruxian schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:58:
Bedankt voor de input maar helaas. Cartoonesk is misschien niet helemaal goed omschreven, het benaderde iig geen realisme. Postal dacht ik eerst ook aan maar die is het ook niet. Foreign legion ook niet helaas.
Klinkt toch echt als Postal 2.. hier lijkt iemand op zoek naar hetzelfde spel: https://www.reddit.com/r/...here_the_first_level_was/ (of ben jij dat ook? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nee lijkt qua setting etc wel alleen het was 3rd person, zeker weten. En postal heb ik gespeeld😜
Ben er nog steeds niet achter helaas😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Wildfire

Joy to the world!

Jackbq schreef op zondag 08 mei 2016 @ 04:36:
[...]

Ja, dat was het! Bedankt, eens kijken of we die nog ergens kunnen downloaden.
Ongetwijfeld, maar dat zoek je idd zelf maar uit :P

Was wel een leuke game ja, maar ik ben er nooit ver in gekomen volgens mij :+

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Deruxian schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:03:
Nee lijkt qua setting etc wel alleen het was 3rd person, zeker weten. En postal heb ik gespeeld😜
Ben er nog steeds niet achter helaas😩
Weet je al wat meer? Ben toch wel nieuwsgierig eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dipje2 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:17:
3rd person.. shooter.. dismemberment.. cartoony... Shopping mall.. Ik zat aan Dead Rising te denken maar zo lang geleden was dat nog niet (of is dat mijn beleving).

Pak 'm beet 10 jaar geleden, maar geen shopping mall zover ik weet: Bedoel je Foreign Legion?
Dead Rising 1 komt uit 2006, dat zou nog best kunnen. Was 3rd person, semi-cartoonie en je kon alles wat los en vast zit kapot schieten :P Maar afaik een X360 only game geweest, geen idee waar hij deze game op speelde?

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 20-05-2016 12:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potuil
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-05-2021
Beste allen,

ik ben even mijn oude gamelijst aan het bijwerken en ik herinner mij 1 game waarvan ik de naam totaal niet meer weet en het dus niet kan vinden. Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

Het spel is onderverdeeld in levels. In iedere level heb je 1 grote en 2 - 4 kleinere tegenstanders die over het scherm zweven. De speler (was denk ik een klein ruimteschipje) start aan de rand van het scherm en moet het scherm proberen vullen door middel van lijnen te trekken die uiteindelijk terug een verbinding maakt met de rand van het scherm. Wanneer voltooid wordt dat stuk scherm van jou en kan je van daaruit verder lijnen trekken. Terwijl je de lijn maakt ben je echter wel kwetsbaar voor de tegenstanders. Wanneer die je lijn raken wanneer die nog niet klaar is, dan komt er een rood bolletje achter je aan. Als die je raakt ben je verloren. Ik weet dat je in iedere level het scherm voor ongeveer 80 % moest vol krijgen vooraleer je naar de volgende kon gaan. Verder waren er ook nog power-ups te verkrijgen in de vorm van vierkante blokken op het scherm. Wanneer je daar een lijn omheen had getrokken, dan kreeg je tijdelijk speciale krachten.

Weet iemand waarover ik het heb?

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004

Clush

Do as I say...

volvied ofzo... weet niet meer hoe je het schrijft.

Edit: Volfied dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Clush op 20-05-2016 18:48 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Ik ken dat soort spellen ook nog uit de XT tijd (8086 en zo :P) als 'xonix'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:58

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat soort spel is er in vele soorten. Ik ken het als een 'Qix-type game'. Qix dus, maar ook als Fortix, Lightfish, etc... :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Stix op de C64 is de variant die ik heb gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 13:03
Ik zoek een spel...mijn dochter is 9 maar verstandelijk 5 jaar oud. Ik zoek voor haar een spel zo makkelijk als minecraft. Het moet helemaal Nederlandstalig zijn en het liefst iets met dieren of paarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wie kent dit spel, arcade racer met vreemde tracks, staat me iets bij van een TRex die over de weg loopt. Auto's jaren 50 hot rod style, met customisen en nitro packs etc. Periode gok ik 2000-2005, zeer waarschijnlijk op XP.
Het enige wat ik kan vinden is dit plaatje wat er enigszins op lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.soft-go.com/games_images/2928.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07

Wom

FitzChevalric. schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:09:
Ik zoek een spel...mijn dochter is 9 maar verstandelijk 5 jaar oud. Ik zoek voor haar een spel zo makkelijk als minecraft. Het moet helemaal Nederlandstalig zijn en het liefst iets met dieren of paarden.
Misschien zijn de Barbie Riding Club games iets? Is voor alle leeftijden geschikt en je kunt daarmee paardrijden, Barbie verschillend aankleden en ook de paarden versieren. Is zowel voor consoles als PC uitgekomen, maar zijn wel al wat jaren oud inmiddels.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
wagenveld schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:23:
Wie kent dit spel, arcade racer met vreemde tracks, staat me iets bij van een TRex die over de weg loopt. Auto's jaren 50 hot rod style, met customisen en nitro packs etc. Periode gok ik 2000-2005, zeer waarschijnlijk op XP.
Het enige wat ik kan vinden is dit plaatje wat er enigszins op lijkt:

[afbeelding]
Dat ziet er verdacht veel uit als Speedbusters!
Daar kwam je inderdaad onderweg een T-Rex tegen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 24-05-2016 10:02 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ha! Dat is hem Cyphax. Kreeg t niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 09:29
De laatste tijd is er veel reclame van "Vloten commando" op Facebook.
Met daarin valse filmpjes en fotos van bijvoorbeeld world of warships en battlestations.
Maar van de week zag ik iets nieuws.
Een moderne naval game filmpje dat ik niet herkende.
Helaas geen screenshot gemaakt.

Al met al zag het er best strak uit en kwamen de units uit de moderne tijd.

Iemand enig idee? Of iemand die een leuke modern navalwarfare game weet?
Ik ken al navalwar arctic circle.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Wom schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Misschien zijn de Barbie Riding Club games iets? Is voor alle leeftijden geschikt en je kunt daarmee paardrijden, Barbie verschillend aankleden en ook de paarden versieren. Is zowel voor consoles als PC uitgekomen, maar zijn wel al wat jaren oud inmiddels.
Toptip, vandaag gekocht uit de rommelbak voor 2 euro en het was een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
FitzChevalric. schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:33:
[...]

Toptip, vandaag gekocht uit de rommelbak voor 2 euro en het was een succes.
Helaas krijg ik Barbie Paardrijclub niet aan de praat. Graphic probleem. Nu kwam ik ook "My horse and Me" tegen. Is er ook een nieuwer paardrij spel op de markt die Nederlands is en 3+ of 5+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zijn gewoon de simpele web spelletjes niks ?
http://www.roundgames.com/onlinegame/Horse+Riding

overigens zou ik minecraft nu niet direct simpel willen noemen,. met zijn 4 miljoen componenten :)

[ Voor 35% gewijzigd door heuveltje op 26-05-2016 09:49 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

FitzChevalric. schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:09:
Geen idee of je dochter beschikt over een Nintendo DS maar daar zijn legio "verzorg dier X" voor uitgekomen. Dus met paarden, katten, honden en weet ik het al niet. Je moet ze dan kammen, wassen, eten geven en alles.

Iets met titels als "Horsez" of "MyHorseClub". Een google-actie op n"nintendo horse game" moet uitkomst bieden.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speelde toen ik nog erg klein was een spelletje op XP/Vista waar je fruitstukken een gezien kon geven, een houding kon laten aannemen en ik weet het niet meer zeker maar ook kleren. Heel misschien dat iemand weet welke spel ik bedoel? Het is trouwens geen browser game, echt een game die op de computer stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowheart
  • Laatst online: 17-09 10:04
Ik zoek:

een Zelda achtig spel op de sega genisis. Ik herinner mij vaag dat ik het spel als kind heb gehad en dat het erg leek op Zelda(ook van bovenaf en een rpg). Vrij weinig details dit maar meer weer ik ook niet!
Misschien dat iemand mij in de goede richting kan wijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 22:08

Standeman

Prutser 1e klasse

shadowheart schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:28:
Ik zoek:

een Zelda achtig spel op de sega genisis. Ik herinner mij vaag dat ik het spel als kind heb gehad en dat het erg leek op Zelda(ook van bovenaf en een rpg). Vrij weinig details dit maar meer weer ik ook niet!
Misschien dat iemand mij in de goede richting kan wijzen?
Staat hij hier tussen? Anders even met de filters spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 30-05-2016 10:33 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowheart
  • Laatst online: 17-09 10:04
Thanks! _/-\o_ Dit was hem Tōgi Ō: King Colossus :). Ik ga maar es een emulator zoeken ;)
Standeman schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Staat hij hier tussen? Anders even met de filters spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

damitch300 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:48:
De laatste tijd is er veel reclame van "Vloten commando" op Facebook.
Met daarin valse filmpjes en fotos van bijvoorbeeld world of warships en battlestations.
Maar van de week zag ik iets nieuws.
Een moderne naval game filmpje dat ik niet herkende.
Helaas geen screenshot gemaakt.

Al met al zag het er best strak uit en kwamen de units uit de moderne tijd.

Iemand enig idee? Of iemand die een leuke modern navalwarfare game weet?
Ik ken al navalwar arctic circle.

Thanks!
World of Warships, of bedoel je die juist niet?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hi tweakers!

Ik ben opzoek naar een spel welke ik een jaar of twee geleden gespeeld heb. Deze wil ik nu voor de xbox One aanschaffen maar ik kom er niet meer op.

Het is een 2D 'puzzel'spel met een bewegende achtergrond. Het speelt zich af in het bos en toen de release was, was iedereen zeer positief over het spel. Dit vooral door de muziek welke bij de game zat!

Wie oh wie helpt mij?
Zit momenteel met mijn zwager maar komen er maar niet op...

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Famous schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:22:
Hi tweakers!

Ik ben opzoek naar een spel welke ik een jaar of twee geleden gespeeld heb. Deze wil ik nu voor de xbox One aanschaffen maar ik kom er niet meer op.

Het is een 2D 'puzzel'spel met een bewegende achtergrond. Het speelt zich af in het bos en toen de release was, was iedereen zeer positief over het spel. Dit vooral door de muziek welke bij de game zat!

Wie oh wie helpt mij?
Zit momenteel met mijn zwager maar komen er maar niet op...
Zie mijn antwoord in het andere topic. Moet bijna wel Ori and the Blind Forest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

PilatuS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:34:
[...]

Zie mijn antwoord in het andere topic. Moet bijna wel Ori and the Blind Forest zijn.
Yes! Dank u

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een oude flash game in een 8-bit stijl.

het is een spel waarbij je je eigen poppetjes samensteld en ze op een grid in een positioneerd om een legerformatie te vormen.
je steld deze poppetjes samen met verschillende soorten armor, staffen, volgens mij ook ringen en schilden maar dat weet ik niet meer zeker.
het is een redelijk oud spel en het is in kleur.

hopelijk weet iemand wat ik bedoel.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Ik speelde heel vroeger (windows 98 tijdperk) een spel, maar ik weet er de naam niet meer van. Het is een point and click spel en het vreemde/weirde verhaal gaat als volgt:

Het spel was Nederlands en je begon als jongetje of meisje (broer zus) in een soort kamer met een schilderij. Als je hierop klikte, ging je in dat schilderij en dat was een soort extra wereld. Hierin moest je je broer/zus zien te redden, want die was gekidnapped. In een soort boerderij moest je dieren vangen en een schilderij inkleuren, later in een bos met een houtmachine werken.
Daarna kwam je aan bij een boot met een gat en moest je ergens een kurk vandaan halen.

De stijl is pixel achtig (8 bit kleur?) en gaf je een heel vaag en vreemd gevoel. Was echt weird.
Iemand die het bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 09:29
Nee helaas niet.
Wows is ook ww2 en niet modern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Laatst online: 18-07-2024
damitch300 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:37:
[...]

Nee helaas niet.
Wows is ook ww2 en niet modern
Geen idee of het al gezegd is, kom net binnen maar bedoel je misschien Navyfield?

edit: nvm is ook ww2

[ Voor 4% gewijzigd door CrawlFish op 07-06-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdk126
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Spel speelt zich af in een soort van grote winkel met veel planken waar allerlei spullen op staan, je kon op die spullen klikken en dan kreeg je een minigame waarbij je zeer leerzame opdrachten moest doen, zoals een radio uit elkaar halen, of een raket bouwen uit wc-rollen of zo iets.

Het was een Point-and-click game net zoals Freddi Fish, maar dan meer educatief bedoeld, spel kwam waarschijnlijk uit Windows 98-tijdperk.

[ Voor 81% gewijzigd door dvdk126 op 22-06-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Laatst online: 16-07 11:09
dvdk126 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 01:03:
Ik heb heel het internet al afgegoogled maar kon niets vinden, iemand die hier raad mee weet?

- Spel komt uit Windows 98 tijdperk.
- Spel lijkt kwa uiterlijk en werking op spellen zoals Freddy Fish, Pajama Sam, etc..
- Het spel is overduidelijk leerzaam/educatief bedoeld, variërend van stroom tot knutselen.
- Speelt zich af in een grote winkel, met veel planken waar spullen op staan.
- Je kunt op die spullen klikken (minigame?) en er is altijd wat mee te doen (opdrachten).
- Bijvoorbeeld een radio uit elkaar halen, en er werd uitgelegd hoe het werkte etc..
- Volgens mij [niet zeker] was er een oude man in de zaak (eigenaar) die je kon helpen.
Is dat ook dat spel dat je af en toe in een soort van transport iets zat (in mijn hoofd ruimteschip achtig)? Komt misschien niet helemaal overeen met wat je beschrijft, maar ik moest daar op eens aan denken.

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdk126
CptMeatball schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 01:12:
[...]

Is dat ook dat spel dat je af en toe in een soort van transport iets zat (in mijn hoofd ruimteschip achtig)? Komt misschien niet helemaal overeen met wat je beschrijft, maar ik moest daar op eens aan denken.
Nee dat is hem niet, iemand nog ideeën?

[ Voor 14% gewijzigd door dvdk126 op 14-06-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Goedendag allemaal,

ik ben opzoek naar een PC game die ik een lange tijd geleden hebt gespeeld maar kan er niks meer over vinden.

de game stamt uit de jaren 2000+ en was voorzover ik weet alleen voor de PC beschikbaar.

het betrof een schaars gekleede dame met een zwaard (kettingzaag?) in een hardrock/vreemde wereld.

en het was 3rd person voor zover ik me kan herinneren meer zit er eigenlijk niet in mijn hoofd maar hoop dat jullie mij kunnen helpen!

alvast erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Misschien Lollipop Chainsaw? :)
Maar dat is wel weer érg recent.
Zou ook Heavy Metal: F.A.K.K.² kunnen zijn?

[ Voor 50% gewijzigd door Cyphax op 14-06-2016 10:01 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een (RTS(??)) game van rond 2000-2002. (XP 98)

Heb het spel toendertijd maar enkele keren kunnen spelen omdat de PC het niet aankon, daarna nooit meer kunnen vinden. (CD-rom, geleend van een vriendje)

Het is een soort battleships, waarbij je eerst een plaatsingsrond had(?) op een groot rood raster(?) veld.
Schepen hadden diverse functies, en waren van destroyer tot carrier vertegenwoordigd in de game. Ook waren er onderzeeboten en vliegtuigen beschikbaar.

Verder dan dit scherm ben ik eigenlijk nooit gekomen, spel liep standaard vast bij doorgaan.

Erg vage omschrijving, maar wie weet gaat er ergens een lampje branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:57:
Misschien Lollipop Chainsaw? :)
Maar dat is wel weer érg recent.
Zou ook Heavy Metal: F.A.K.K.² kunnen zijn?
dat is hem heavy metal fakk!!! thx nu nog ergens zie te vinden waar ik hem kan kopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdk126
dvdk126 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 01:03:
Spel speelt zich af in een soort van grote winkel met veel planken waar allerlei spullen op staan, je kon op die spullen klikken en dan kreeg je een minigame waarbij je zeer leerzame opdrachten moest doen, zoals een radio uit elkaar halen, of een raket bouwen uit wc-rollen of zo iets.

Het was een Point-and-click game net zoals Freddi Fish, maar dan meer educatief bedoeld, spel kwam waarschijnlijk uit Windows 98-tijdperk.
Iemand nog een idee?

[ Voor 44% gewijzigd door dvdk126 op 22-06-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyuken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 19:32
Een point-en-click spel ala Freddi Fish met twee bevers/eekhoorns, een boomhuis, een achtbaan en een soort van levende schoonmaak robot in een bibliotheek van het boomhuis. Alle actie/puzzels gebeuren in het boomhuis.

Heb me helemaal rot gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 20:44

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Reyuken schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:28:
Een point-en-click spel ala Freddi Fish met twee bevers/eekhoorns, een boomhuis, een achtbaan en een soort van levende schoonmaak robot in een bibliotheek van het boomhuis. Alle actie/puzzels gebeuren in het boomhuis.

Heb me helemaal rot gezocht.
YouTube: Treehouse, The gameplay (PC Game, 1991) ?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyuken
die is het niet helaas, kwam hem ook al tegen. bedankt! volgensmij was er zelfs een nederlandse vertaling

[ Voor 31% gewijzigd door Reyuken op 20-06-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:52
Reyuken schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:46:
die is het niet helaas, kwam hem ook al tegen. bedankt! volgensmij was er zelfs een nederlandse vertaling
Even wat meer details proberen te geven zoals, jaar, OS, first/third-person/etc. Dat maakt het voor mensen en stuk makkelijker om wat voor je te kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyuken
point en click puzzel spel, ik denk 1997-2000, gericht op kinderen, third person, je ziet de bevers/eekhoorns in een omgeving en klikt op dingen om puzzels op te lossen.

Edit: gevonden! Howie's boomhut / The Great Word Adventure. het was een stinkdier en een beer? zo zie je maar hoe slecht je geheugen is in je kindertijd.

[ Voor 31% gewijzigd door Reyuken op 21-06-2016 10:14 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik ben op zoek naar een RTS spel. Ik heb het spel leren kennen via PcGameplay. Als ik het me nog goed herinner, stond er ook een demo op de toen nog meegeleverde CD van het nummer.

Als mijn geheugen me niet bedriegt, kreeg het spel een goede beoordeling. Het was een van de eerste RTS'en waarbij je items aan units kon toekennen (nog voor Warcraft III). Daar werd het spel toen voor geprezen in de PcGameplay.

Wie heeft een idee om welk spel het zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

mattderi schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:08:
Ik ben op zoek naar een RTS spel. Ik heb het spel leren kennen via PcGameplay. Als ik het me nog goed herinner, stond er ook een demo op de toen nog meegeleverde CD van het nummer.

Als mijn geheugen me niet bedriegt, kreeg het spel een goede beoordeling. Het was een van de eerste RTS'en waarbij je items aan units kon toekennen (nog voor Warcraft III). Daar werd het spel toen voor geprezen in de PcGameplay.

Heb je iets meer info? Wat was de setting van het spel bijvoorbeeld? Weet je uit welk jaar het ongeveer komt?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Flimovic schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:33:
[...]

Heb je iets meer info? Wat was de setting van het spel bijvoorbeeld? Weet je uit welk jaar het ongeveer komt?
Het was een fantasy RTS. Ik vermoed dat het eind jaren '90, begin 2000 geweest moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
mattderi schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Het was een fantasy RTS. Ik vermoed dat het eind jaren '90, begin 2000 geweest moet zijn.
Staat ie hier misschien tussen?
https://en.wikipedia.org/...time_strategy_video_games

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Ik heb die lijst al overlopen, maar vond het er niet onder terug. Het spel speelt al lange tijd door mijn hoofd zonder resultaat en deze plaats is mijn ultieme poging om het nog terug te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 02-10 14:30
mattderi schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:16:
[...]

Ik heb die lijst al overlopen, maar vond het er niet onder terug. Het spel speelt al lange tijd door mijn hoofd zonder resultaat en deze plaats is mijn ultieme poging om het nog terug te vinden :)
Toevallig Warlords (Battlecry)
De normale warlords zijn wel Turn Based en niet realtime (Battlecry wel)

Wikipedia: Warlords (game series)
Wikipedia: Warlords Battlecry (game series)

En zowel Warlords III (+exp) en Warlords Battlecry zijn van (net) voor WC3

[ Voor 15% gewijzigd door Puc van S. op 23-06-2016 13:23 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruuxx
  • Laatst online: 19-08-2020
Hallo,

Ik zoek een spel die ik als kind veel heb gespeeld. Begin jaren 2000. (2002,2003.) Het is een 2d game waar je als een soort speurder moest rondlopen. Het spel speelde ik op de computer. Windows 95. Het doel van het spel weet ik niet meer, wellicht was het zelfs een educatief spel.

Er zijn aantal zaken die ik mij goed kan herinneren:

- De hoofdpersoon had een hoge kraag en een pet op en je kon daardoor zijn gezicht niet zien.
- Er was een professor die volgens mij de 'vijand' was. Hij kwam af en toe een deurtje uit en had allemaal elektriciteit in/rond zijn haar.
- De hoofdpersoon had een soort zapper/buzzer in zijn handen met een grote rode knop. Volgens mij diende dat als bescherming ofzo, en kon je de professor wegzappen.
- Het muziekje die je tijdens het spel hoorde was denk ik een 8 bit versie van het begin van de 40e symfonie van Mozart.

Iemand enig idee? Ik ben al zo lang hier naar op zoek...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik dacht vanmorgen ineens aan een spel voor de Amiga. Je vloog rond met een soort jetpack, door levels waar je doorgangen moest openen met gekleurde sleutels in de vorm van een bijl. Ik herinner me een soort jungle-level en een groot huis waar je doorheen vloog.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
Ik zoek de naam van een arcade spel, waarbij je met een joystick binnen een bepaalde tijd een veld van vakjes dicht moest maken.

het veld is eerst ěén kleur en elk vakje dat je sluit veranderd va kleur. Als alle vakjes gesloten zijn binnen de tijd is je scherm vol kleuren en kan je naar het volgende level.

ik vraag dit voor een vriendin die dit speelde in een frituur jaren 80. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Dinny op 27-06-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo Hendriks
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09-2022
GSX-MAN schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:18:
Ik dacht vanmorgen ineens aan een spel voor de Amiga. Je vloog rond met een soort jetpack, door levels waar je doorgangen moest openen met gekleurde sleutels in de vorm van een bijl. Ik herinner me een soort jungle-level en een groot huis waar je doorheen vloog.
Atari 2600 --> het spel HERO?
Zie YouTube: Hero (Atari 2600) - Fases 1 a 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Helaas, die is het niet. Was voor de Amiga, dus grafisch en qua geluid net iets beter dan deze.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59

Leek het een beetje op Sid Meijers Colonisation? Anders misschien wat meer informatie. Wat voor soort karakters? Wat voor soort eenheden?

Edit: Is het misschien Battle Realms?
Afbeeldingslocatie: http://img3.gamespace.daemon-tools.cc/img/media/games/screenshots/min800x600/5/53/5361ef441f70b1a50b766d4c8e627c29.jpeg?v=1339061834

[ Voor 17% gewijzigd door Lanithro op 28-06-2016 09:34 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Lanithro schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:31:
[...]

Leek het een beetje op Sid Meijers Colonisation? Anders misschien wat meer informatie. Wat voor soort karakters? Wat voor soort eenheden?

Edit: Is het misschien Battle Realms?
[afbeelding]
Jammer genoeg niet (wel een toppertje, Battle Realms) Het was een fantasy game. Ik heb toen enkel de demo gespeeld en het is al een hele tijd geleden. Daarom ook dat ik maar vage omschrijvingen kan geven. Jammer genoeg heb ik bij mijn verhuis al mijn PcGameplays weg gedaan, anders had ik het nog kunnen opzoeken via hun databank tool.

Alvast bedankt aan iedereen die meegedacht heeft om het spel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Klinkt wel een beetje als Blood and Magic (ook wel eens afgekort tot BAM). Van Interplay als ik mij niet vergis.

Daar kon je met een unit over een item lopen en pakte hij dit op. Op-en-top fantasy game trouwens.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik wil dus heel graag weer dat een spel spelen wat ik 8 jaar geleden wel eens heb gespeeld op sites zoals spele.nl of spelletjes.nl. Misschien dat iemand van jullie weet welke het is.

Het gaat dus over een spel dat lijkt op een dambord.. Een compleet zwart vlak met een aantal witte vlakken overal. Je hebt 4 teams. Waarvan je zelf 1 kunt kiezen om te besturen. Het is een spel dat je van bovenaf bekijkt. Je kunt dus niet zelf rondlopen. Je moet de poppetjes verplaatsen door op een ander vakje te klikken met de muis.

De poppetjes die spawnen steeds weer totdat je af bent. Je moet die poppetjes zo besturen zodat ze gaan vechten met poppetjes van andere teams. als al die poppetjes dood zijn van 1 team dan zijn ze dood ofzo dat weet ik niet meer precies, maar ik weet wel dat je die witte vakje in beslag kan nemen zodat ze van jou zijn.
Maar de 4 team zijn niet gelijk en hebben ook andere kleuren, bijvoorbeeld

1 die laat die poppetjes weer heel snel respawnen
1 die hit heel erg hard op andere poppetjes
1 die is heel snel met lopen
1 die heeft heel veel hitpoints

Ik vond het echt zon leuk spel om gewoon met alle 4 de teams proberen te winnen van de anderen..
Misschien weet iemand hier over welk spel ik het heb en waar ik die tegenwoordig nog kan tegenkomen.

Alvast bedankt!

Groeten,
Ritchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:49
Dinny schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:51:
Ik zoek de naam van een arcade spel, waarbij je met een joystick binnen een bepaalde tijd een veld van vakjes dicht moest maken.

het veld is eerst ěén kleur en elk vakje dat je sluit veranderd va kleur. Als alle vakjes gesloten zijn binnen de tijd is je scherm vol kleuren en kan je naar het volgende level.

ik vraag dit voor een vriendin die dit speelde in een frituur jaren 80. :)
Wikipedia: Amidar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
Zo te zien aan de link MOET het dit spel wel zijn :*) 8)

Cool dat je dat wist, hartelijk dank _/-\o_
Pagina: 1 ... 44 ... 72 Laatste