Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zat toevallig in het "Ken je deze nog nog nog nog vergeten spellen" topic.

Toen moest ik ineens denken aan een oud pc spel.
combinatie van RTS + first person. Je kon d.m.v. een knop een unit overnemen.

Je kon in ieder geval een sort alien robots bouwen op meerdere poten die groene lasers schoten. De duurdere (geupgrade) units schoten er 2 tegelijk.

Meer dan dat weet ik niet meer.
Spel is nog uit het 56K modem inbel verbinden tijdperk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Viper® schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:17:
Zat toevallig in het "Ken je deze nog nog nog nog vergeten spellen" topic.

Toen moest ik ineens denken aan een oud pc spel.
combinatie van RTS + first person. Je kon d.m.v. een knop een unit overnemen.

Je kon in ieder geval een sort alien robots bouwen op meerdere poten die groene lasers schoten. De duurdere (geupgrade) units schoten er 2 tegelijk.

Meer dan dat weet ik niet meer.
Spel is nog uit het 56K modem inbel verbinden tijdperk
Uprising?
Battlezone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha nee die bedoel ik niet toch bedankt.
de game die ik bedoel is volgens mij niet via dos en met betere graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee sorry die bedoel ik niet, eentje met betere graphics en volgens mij dus niet via dos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

markheloking schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:28:
Nou ik me laatste tijd dood heb gezocht post ik dan toch die vraag maar eens hier.

Ik herinner mij dat vroeger, eerst op een laptop en later op de desktop die we hadden, een super toffe game speelde met mijn neef. Gezien de leeftijd die ik schat geweest te zijn zal dat ergens tussen 2000 en 2004 zijn geweest. Het was een fixed-shooter space game zoals space invaders, galaga, galaxian, etc. Dat wil zeggen: 2D waarbij je alleen links-rechts kan bewegen en dus niet naar boven (of iig heel weinig).
Het verschil met de bovengenoemde games was echter dat er een aantal onderscheidende elementen in zaten. Wat ik zeker weet is dat je met upgrades andere "wapens" kreeg. Je begon met een enkele soort van blaster achtig wapen zoals space invaders (alleen schoot je sneller achter elkaar zegt mijn geheugen). Kreeg je er een upgrade bij, waren dit er twee naast elkaar, vervolgens drie. Bij hogere upgrade levels kreeg je ook lasers, grotere plasma ballen van verschillende kleuren etc. Als je geraakt werd verloor je een (of meerdere?) niveaus van je wapen, alhoewel dat detail vager is in mijn geheugen.
Ik herinner me ook dat er iedere zoveel "levels" ook een boss was, en dat die steeds groter werden en imposantere kogels schoten.

Qua graphics doet dit schip me erg denken aan de originele graphics, voornamelijk in de vorm.

Ook herinner ik me nog dat er op een gegeven moment een soort peer-vormige ruimteschepen waren met twee (ik verneem) raketten aan de zijkant.
Een half vage herinnering is ook dat de upgrades (die langzaam in de stroom met kogels naar beneden "vallen") een soort van blok met een gele H erin waren (maar dat kan eens goed niet kloppen).

Ik vermoed dat het toen heeft gedraait op een windows 95/98 laptop (en later XP computer). Ik weet niet heel zeker of het een echte windows game was of een emulator, maar gezien de tijd waar dit over gaat (en de kracht van laptops toen) vermoed ik dat het om een echte windows game gaat.
Ik heb zo'n vermoeden dat het ontwikkeld is door microsoft of atari, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik dat vermoeden vandaan heb, dus dat zal wel niet kloppen.

Wie o wie gaat mij helpen deze game te vinden :D
Gokje: Major striker van apogee?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markheloking
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 06:50
Oeh, major stryker voldoet inderdaad aan mijn omschrijving, maar het is hem niet. Ik herinner me niet dat er zon statusbalk aan de zeikant zat (in de style van tetris zoals hij dus ook in stryker zit). Hopenlijk kan iemand iets met die informatie en mij de goede kant op wijzen.

Ik begin nou te twijfelen of het geen emulator was ofzo, maar dat kan bijna niet gezien de tijd en de power (nouja, lack thereof) van de machine waar het indertijd op draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

markheloking schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:51:
Oeh, major stryker voldoet inderdaad aan mijn omschrijving, maar het is hem niet. Ik herinner me niet dat er zon statusbalk aan de zeikant zat (in de style van tetris zoals hij dus ook in stryker zit). Hopenlijk kan iemand iets met die informatie en mij de goede kant op wijzen.

Ik begin nou te twijfelen of het geen emulator was ofzo, maar dat kan bijna niet gezien de tijd en de power (nouja, lack thereof) van de machine waar het indertijd op draaide.
klinkt als galactix
was één van de eerste pc games met soundblaster geluid en VGA graphics en een beetje het niveau haalde van amiga en atari ST games :P

[ Voor 58% gewijzigd door knightofn1 op 05-11-2015 13:29 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markheloking
knightofn1 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:27:
[...]

klinkt als galactix
was één van de eerste pc games met soundblaster geluid en VGA graphics en een beetje het niveau haalde van amiga en atari ST games :P
Jesus, toen ik de screenshots (in het klein) op google images zag dacht ik hem gevonden te hebben (kreeg bijna een hartaanval van vreugde haha), maar tijdens het kijken van de video bleek toch weer dat het om een ander spel gaat. De achtergrond is opvallend gelijkend: iets in deze trend was het wel. Ook hoe de schepen bewegen is erg hetzelfde als ik mij herinner. Ook lijken de tegenstanders best wel (dat soort type schepen kwam je inderdaad tegen). Het schip ziet er alleen "verkeerd uit", het was meer een platgeslagen F16 in mijn geheugen. Wat echter voor mij het grootste verschil is: het systeem waarbij je upgrade levels had voor je wapen die tegelijk ook golden als health. Dit was zó vet. Dan kreeg je een nieuw wapen, en dan moest je daar maar mee leren te werken, anders kon je nooit bij de volgende komen. Lukte het niet: game over!

Super bedankt voor alle suggesties tot zover! Ik waardeer het heel erg!

[ Voor 6% gewijzigd door markheloking op 05-11-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
markheloking schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:28:
[...]

Jesus, toen ik de screenshots (in het klein) op google images zag dacht ik hem gevonden te hebben (kreeg bijna een hartaanval van vreugde haha), maar tijdens het kijken van de video bleek toch weer dat het om een ander spel gaat. De achtergrond is opvallend gelijkend: iets in deze trend was het wel. Ook hoe de schepen bewegen is erg hetzelfde als ik mij herinner. Ook lijken de tegenstanders best wel (dat soort type schepen kwam je inderdaad tegen). Het schip ziet er alleen "verkeerd uit", het was meer een platgeslagen F16 in mijn geheugen. Wat echter voor mij het grootste verschil is: het systeem waarbij je upgrade levels had voor je wapen die tegelijk ook golden als health. Dit was zó vet. Dan kreeg je een nieuw wapen, en dan moest je daar maar mee leren te werken, anders kon je nooit bij de volgende komen. Lukte het niet: game over!

Super bedankt voor alle suggesties tot zover! Ik waardeer het heel erg!
Is het niet Star Defender 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markheloking
Star defender komt qua gameplay het dichst in de buurt tot zover. Als ik over 1.1 echter lees dat je meerdere schepen hebt (herinner ik me niet) en maar 5 upgrade levels (het waren er zeker weten beduidend meer), is het hem toch niet. Het koppelen van hp en upgardes lijkt wel te kloppen. Het schip van star defender 3 klopt wel heel erg sterk met wat ik me herinner. Het enige probleem is alleen dat de rest van de graphics wat "geavanceerder" zijn dan ik me herinner.

Heeft iemand ergens iets waar ik star defender 1 (en de rest) kan downloaden/spelen? Ik zal later als ik op een niet capped verbinding zit eens op youtube kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

man man man, plots schoot mij een spelletje in gedachten. Een game die mij zelfden zo verslaafd heeft gemaakt. Een game die je steeds "nog 1 rondje dan" laat doen en je weer te laat naar bed gaat. Ik heb gezien dat er meer mensen naar zochten:

Gazillionaire

Wat een game! Sterk door de eenvoud! Jammer dat de game achter een betaalmuur is gekomen. Vragen ze bovendien veel te veel geld voor.

Zijn er nog leuke alternatieve turn based games als deze heden ten daag? Misschien in een browser met een turn based systeem ala 24 uur per turn?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:22:
man man man, plots schoot mij een spelletje in gedachten. Een game die mij zelfden zo verslaafd heeft gemaakt. Een game die je steeds "nog 1 rondje dan" laat doen en je weer te laat naar bed gaat. Ik heb gezien dat er meer mensen naar zochten:

Gazillionaire

Wat een game! Sterk door de eenvoud! Jammer dat de game achter een betaalmuur is gekomen. Vragen ze bovendien veel te veel geld voor.

Zijn er nog leuke alternatieve turn based games als deze heden ten daag? Misschien in een browser met een turn based systeem ala 24 uur per turn?
Ik heb vroegâh best een aantal rounds van Planetarion (en een paar clones) gespeeld. Geen 24, maar 1-uurs ticks, wat wel de nodige nachtelijke actie heeft opgeleverd :P
Geweldig, text-based gaming. Kun je tegenwoordig niet meer mee weg komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Pathogen schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:30:
[...]

Ik heb vroegâh best een aantal rounds van Planetarion (en een paar clones) gespeeld. Geen 24, maar 1-uurs ticks, wat wel de nodige nachtelijke actie heeft opgeleverd :P
Geweldig, text-based gaming. Kun je tegenwoordig niet meer mee weg komen :D
haha ja ik ga die eens even bekijken. Het idee van een 24h turn based game voor mij zou zijn dat ik er dus niet ieder uurtje naar gaat kijken. Want dat gaat gewoon mis bij mij. Dan ben ik aan het spelen ipv werken. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:32:
[...]

haha ja ik ga die eens even bekijken. Het idee van een 24h turn based game voor mij zou zijn dat ik er dus niet ieder uurtje naar gaat kijken. Want dat gaat gewoon mis bij mij. Dan ben ik aan het spelen ipv werken. |:( 8)7
Het was ook perfect in de tijd dat ik nog naar school ging :D *those were the days*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Pathogen schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:44:
[...]

Het was ook perfect in de tijd dat ik nog naar school ging :D *those were the days*
Ja, het was een magische tijd. Misschien ook wel omdat we toen nog niet zo verwend waren met prachtige graphics. Je moest zelf een beetje fantaseren. Daar kom je nu niet meer mee weg. De pick up, use, look at - games.. die mis ik ook heel erg. Ik heb weken in "The Dig" gezeten. In het donker met een kaarsje aan. Ik weet het nog zo goed. Het was zooo mysterieus met mijn 14" SVGA color monitor. Prachtige tijd.

Toevallig gisteren een Monkey Island game op mn mackbook aan de praat gekregen. In slaap gevallen toen ik op bed begon te spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:52
RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:22:

Gazillionaire

Tja, ik speel op mijn telefoon de echte moeder van TBS via de app chesstime. Zelfs meerdere dagen per turn mogelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

MRIdev schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:30:
[...]

Tja, ik speel op mijn telefoon de echte moeder van TBS via de app chesstime. Zelfs meerdere dagen per turn mogelijk. :+
Ja dat is leuk, spelen waaneer je kan en geen druk. Ik ben zelf niet zo een schaker. Ik zoek een beetje een imperium bouw spelletje.. Dat vind ik zo leuk aan Gazillionaire

Beginnen met een simpel schip. Proberen goed in te kopen, verkopen, beetje geluk hebben en zo heer en meester worden. Er zijn geloof ik niet zo heel erg veel van dit soort spelletjes. Je komt dan al snel in de bekende tycoons met een humor karakter.

EDIT
ik stuit ineens op dit" http://businessgame.be

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 23-11-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Laatste post van 23 November, NECRO!! :P

Anyway, ik heb eens iets anders. Ik weet de titel van een spel maar kan nergens een CD, DVD of Download vinden. Het gaat om: Gordi - Paniek in de Studio.

Vroeger helemaal kapot gespeeld en wilde weer eens kijken wat ik vroeger zo geweldig vond aan het spel, maar natuurlijk is nergens meer iets te vinden van deze game. Zelfs de torrents worden niet meer geseed.

Heeft iemand deze toevallig nog liggen of een werkende download link? Zou het erg op prijs stellen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24
Wahloh schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:45:

Anyway, ik heb eens iets anders. Ik weet de titel van een spel maar kan nergens een CD, DVD of Download vinden. Het gaat om: Gordi - Paniek in de Studio.

Vroeger helemaal kapot gespeeld en wilde weer eens kijken wat ik vroeger zo geweldig vond aan het spel, maar natuurlijk is nergens meer iets te vinden van deze game. Zelfs de torrents worden niet meer geseed.

Heeft iemand deze toevallig nog liggen of een werkende download link? Zou het erg op prijs stellen.
Ik vond wel een link op marktplaats: http://www.marktplaats.nl...-paniek-in-de-studio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Wahloh schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:45:

Volgens mij heb ik die een keer op Steam langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een ds game dat ik tussen 2003/2013 gespeeld heb (weet niet meer wanneer) maar wil de naam van die game wel weer weten

Het spel werkt als volgt je bent een persoon die in een stad woont.
In het begin moet je iets bij het gemeentehuis doen om jezelf toe te laten tot de stad.
Later in de game ontgrendel je de busvervoer.

Wanneer je vanuit de stad waar je huis staat boven de stad uitloopt of onder de stad uitloopt ga je naar een ander deel van de map maar uit eindelijk zijn de gebieden zo met elkaar bevestigd dat je als je de stad onder verlaat er boven weer in komt.

Er is ook een optie om te vissen en de vissen die je gevangen hebt weer te verkopen.

De game lijkt veel op animal crossing maar dat was niet de naam van de game.
Hoop dat ik een lijstje krijg van alle animal crossing/sims lookalike games for the ds als dit mogelijk is.

Met vriendelijke groeten,
Stibbie23

(My sims is de game had net na deze post ontdekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:35
Ethnic schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:40:
Ongeveer rond de jaren 1992 heb ik een ms dos spel gespeeld. Wat ik mij nog kan herinneren is dat ik een poppetje bestuur. Wanneer ik een andere kamer betreed is het pikdonker en ik kan niets zien, maar wel horen volgens mij. Ik was dus toen 4 jaar oud en kan het mij heel moeilijk herinneren. Er was ook iets als een hond of een kat? volgens mij was het een kat.

Ik vermoed dat het een puzzel spel was, maar kon het ook nooit oplossen.

Iemand enig idee?
Alley Cat? http://www.myabandonware.com/game/alley-cat-1q

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 07:04
ALLEY CAT!

Dat is em! Wooow wat een nostalgie gevoel. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:35
Ethnic schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:41:
[...]

ALLEY CAT!

Dat is em! Wooow wat een nostalgie gevoel. Bedankt!
Hahaha prachtig man, zo vaak dat ik het niet weet. Deze schoot me toevallig net te binnen en volgens mij was er ondanks oude post nog geen reactie op. Vroeger zelf als klein mannetje ook veel gespeeld :D Graag gedaan!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
ik zoek een 3d pc spel uit de jaren 90 ofzo dan zit je in een gele duikboot en kun je met een robot arm verschillende misies hale. Het was niet sub culture maar lijkt er wel veel op qua duikboot met draaiende propellors, het verder een serieuze ondertoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ha Tweakers, op zoek naar een game voor de Nintendo DS. Het was 3D, je speelde een mannetje in een wereld waarin je in mijn herinnering vrij kon rondlopen, en wat ik me in het bijzonder kan herinneren was dat er een "batcave" achtig iets was hoewel het spel totaal niks met batman te maken had, het was ook een soort parodie/variatie op een batcave. Voor de rest kan ik me vrij weinig herinneren...

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 16-12-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

deTuinman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:
ik zoek een 3d pc spel uit de jaren 90 ofzo dan zit je in een gele duikboot en kun je met een robot arm verschillende misies hale. Het was niet sub culture maar lijkt er wel veel op qua duikboot met draaiende propellors, het verder een serieuze ondertoon.
Klinkt als Dr Riptide.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:23
deTuinman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:
AquaNox?

Niets...

• deTuinman
beide zjin het niet helaas. Je kijkt wel vanuit het perspectief zoals AquaNox, en je kunt camera's switchen zoals het eruit ziet als Sub Culture. Qua graphics ziet het er ook het meeste uit als Sub Culture.

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 14:12
Wie helpt me uit de brand...ik zoek een game...(anders zat ik hier niet denk ik hahaha) Het was een spel wat ging over hell volgens mij je had iets met hell freezes over of zo en lambada? was een strategie game wat ik nog vaaaag herinner...

En alles zweefde in de lucht volgens mij..volgens mij moest je zieltjes winnen...

[ Voor 14% gewijzigd door TheRyzenDude op 17-12-2015 21:05 ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 22:03

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

amdboy1983 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:03:
[X] Het was een spel wat ging over hell
[X] volgens mij je had iets met hell freezes over of zo
[?] en lambada? (Je zal wel 'Limbo (structures)' bedoelen, zeker?
[X] was een strategie game wat ik nog vaaaag herinner...
[X] En alles zweefde in de lucht volgens mij..
[X] volgens mij moest je zieltjes winnen...
Ik concludeer dat dit 'Afterlife' moet zijn geweest: https://en.wikipedia.org/wiki/Afterlife_(video_game)

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 14:12
Omni je bent een held ! Dat was em idd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
deTuinman schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:12:
beide zjin het niet helaas. Je kijkt wel vanuit het perspectief zoals AquaNox, en je kunt camera's switchen zoals het eruit ziet als Sub Culture. Qua graphics ziet het er ook het meeste uit als Sub Culture.
Is het misschien Archimedean Dynasty?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
nee helaas, het is meer in de stijl van Sub Culture, lang niet zo futuristisch. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

deTuinman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:17:
nee helaas, het is meer in de stijl van Sub Culture, lang niet zo futuristisch. Toch bedankt!
Zat je heel het spel in een sub of was dat slechts een onderdeel van het geheel?

Weet je het OS nog te benoemen? (dos / win31 / win95 /etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Khaine schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:14:
[...]

Zat je heel het spel in een sub of was dat slechts een onderdeel van het geheel?

Weet je het OS nog te benoemen? (dos / win31 / win95 /etc.)
het hele spel zit je idd in een sub en dan kun je met een soort kraantje of grijper spullen van de bodem pakken. OS was denk ik win95 of 98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

deTuinman schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:24:
[...]

het hele spel zit je idd in een sub en dan kun je met een soort kraantje of grijper spullen van de bodem pakken. OS was denk ik win95 of 98
Kan het Fatal Abyss zijn? Voldoet aan de meeste punten uit jouw omschrijving, behalve dat je volgens mij niet in een gele sub zat in dat spel.

Alternatief:
- Treasures from the Deep

Je zou als beide het niet zijn ook even hier een blik kunnen werpen:
http://www.mobygames.com/...ubmarine/offset,50/so,1d/

[ Voor 19% gewijzigd door Khaine op 22-12-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
itons schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:10:
dieptebommen zou best kunnen inderdaad, maar het was sowieso geen basic game. heb een windows versie gevonden met bijna dezelfde gameplay, http://www.acid-play.com/download/windepth/. Heeft toch niet de charme van de DOS versie :(
Enorme necro, maar gevonden vandaag:

http://ftpmirror.your.org...0/files/010K/DEPTHCHG.EXE

YouTube: Obscure Old DOS Games - Depth Charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een spel dat een tijd geleden eens op de frontpage van Tweakers heeft gestaan (geloof ik).
Het is een spel dat zich afspeelt in de oertijd en je moet puzzels oplossen door symbolen te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Wildfire

Joy to the world!

Niet de oertijd, maar er zitten wel scenes in die erop lijken: The Talos Principle. Is het dat wellicht? nieuws: 'The Talos Principle verschijnt op 11 december'

Is ondertussen alweer een jaar uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 29-12-2015 23:01 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 19:40
Ik zoek de namen van een paar PC games die ik in mijn jeugd gespeeld heb :). Wellicht dat mijn informatie te summier/vaag is om op de naam te komen, maar wie weet:

- Een (waarschijnlijk) DOS spel waarbij je door middel van tandwielen een puzzel moet oplossen, zoiets: http://www.fundamentallyc...Gears_app_3-w800-h600.jpg Ik weet nog dat de tandwielen verschillende kleuren hadden, en dat het DOS is weet ik ook bijna zeker. Al gezocht op "gears game DOS", niet zoveel gevonden.

- Dan een ander puzzel spel, met een Egyptische stijl en symbolen. Het zou best kunnen dat het een variant op Mahjong was (of andere puzzel, in ieder geval kan ik me veel Egyptische symbolen herinneren). Ik weet in ieder geval wel dat aan het eind van ieder spel er een Egyptische god langskwam die zei "You Lose" of "You Win". Gespeeld op Windows 95.

- Een Windows (95?) spel waarbij je met dikke rupsen moest racen. Er zaten ook powerups in volgens mij, je kon ook tegen elkaar spelen op een toetsenbord weet ik nog. Je kon een enkele race spelen of een Grand Prix competitie.

Bedankt :D

[ Voor 3% gewijzigd door gravit0n_ op 03-01-2016 21:26 ]

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
gravit0n_ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:04:
Ik zoek de namen van een paar PC games die ik in mijn jeugd gespeeld heb :). Wellicht dat mijn informatie te summier/vaag is om op de naam te komen, maar wie weet:

- Een Windows (95?) spel waarbij je met dikke rupsen moest racen. Er zaten ook powerups in volgens mij, je kon ook tegen elkaar spelen op een toetsenbord weet ik nog. Je kon een enkele race spelen of een Grand Prix competitie.

Bedankt :D
Die laatste is Superworms: http://www.wieringsoftware.nl/sw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
Yes, dat is 'm, tnx!! Je kunt 'm zelfs nu nog nieuw kopen haha. Toendertijd de shareware versie vanaf een diskette gespeeld volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door gravit0n_ op 02-01-2016 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:03

- Een (waarschijnlijk) DOS spel waarbij je door middel van tandwielen een puzzel moet oplossen, zoiets: http://www.fundamentallyc...Gears_app_3-w800-h600.jpg Ik weet nog dat de tandwielen verschillende kleuren hadden, en dat het DOS is weet ik ook bijna zeker.
Gear Works?
http://www.myabandonware.com/game/gear-works-1ev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
Ja, dat moet 'm wel geweest zijn :D. Even geprobeerd en zelfs nu nog leuk haha. Tnx.

Die laatste die ik nog zoek is denk ik wel zo'n heel 12 in een dozijn spel geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
gravit0n_ schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:29:
[...]

Ja, dat moet 'm wel geweest zijn :D. Even geprobeerd en zelfs nu nog leuk haha. Tnx.

Die laatste die ik nog zoek is denk ik wel zo'n heel 12 in een dozijn spel geweest.
Een wilde gok: Jewels of the Oracle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
D-Three schreef op maandag 04 januari 2016 @ 07:30:
[...]

Een wilde gok: Jewels of the Oracle?
Nope, het was puur een puzzle game van bovenaf, zeker geen 3D adventure. Ik heb wel iemand anders gevonden die de game ook zoekt :D http://www.escapistmagazi...ms/jump/9.166417.20852349

Looking for an older game I remember playing as a kid, it was an Egyptian-themed puzzle game where you had to build pyramids by matching tiles together or something like that. If you lost, Anubis would walk out and say "You Lose" and was rather scary, but if you won than Ra would come out of the other side and say "You win" and strike your creation with lightening to bring it to life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

NeFoRcE schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:57:
Uit HK:

Heren,

Ik zoek de naam van een spel wat lijkt op; 'Bio Menace'. Speelt zich af in een jungle achtige omgeving (of in ieder geval een aantal levels). Maar wat mij vooral bijgebleven is, is dat er een 'hidden rainbow' in voor kwam. Waarbij de kleurenvolgorde uitmaakte. Details weet ik zo niet meer, maar de kernpunten:

- Bio menace achtig spel
- Jungle achtig
- Verborgen(?) regenboog
- Volgorde kleuren regenboog was belangrijk

Lijkt een beetje op een omgeving als:

[afbeelding]

Wie o wie helpt mij uit de brand? :P
Holy Mother of God. Ik werd vannacht wakker en dacht ineens aan dit topic. En na even denken wist ik het weer;

ELFLAND!

Afbeeldingslocatie: http://www.bogturtlegames.com/Images/ElflandScreenshot1.jpg

Ik.ben.blij.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
NeFoRcE schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Holy Mother of God. Ik werd vannacht wakker en dacht ineens aan dit topic. En na even denken wist ik het weer;

ELFLAND!

[afbeelding]

Ik.ben.blij.
Zoooo het duurt even( :P ) maar zo zie je maar weer uiteindelijk schiet het toch wel te binnen. _O- *O*
Top dat jullie het ook hier nog even posten. d:)b

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 22:05
ik ben op zoek naar een horror game op de pc .. van eind 90 begin 2000

het was volgens mij 3d en derde persoons view
en je moest een parcour lopen
je was in een soort van live show en je moest zien te ontsnappen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

7th guest?

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 22-01-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

ravw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:34:
ik ben op zoek naar een horror game op de pc .. van eind 90 begin 2000

het was volgens mij 3d en derde persoons view
en je moest een parcour lopen
je was in een soort van live show en je moest zien te ontsnappen
The Devil Inside?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gezocht:
Naam van een MS-DOS racegame ik gok dat de game tussen 88 en 93 is gereleased.

Het was een racegame met hoogteverschillen en een berg geometrische, kleurrijke vormen waaruit de stage was opgebouwd.

Edit Gevonden:
Stunts

[ Voor 16% gewijzigd door eL_Jay op 23-01-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14

neliss

h00t h00t!

Ik ben op zoek naar een strategy game van rond 2000 waarbij je tanks mocht kiezen en die stonden dan op een rij aan een kant van het veld. De computer had zijn tank aan de andere kant staan.
Je mocht dan omstebeurt een van de tanks verzetten, maar dan had je kans dat die werden geraakt door schoten vanaf de andere kant.
Je had geloof ik ook een soort robots die veel groter waren dan de tanks en die schoten ook in een keer een hele tank kapot.
Veel meer weet ik er niet meer van, het was een vrij doelloos spelletje voor zover ik me het herinner.
De naam van de game was vrij cheesy, iets van ultimate destruction oid.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 22:05
ja thx dat is hem :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een spel dat ik op de basisschool speelde in groep 7/8 (2000/2001) op de computer. Dit spel ging over rond reizen en het kiezen van verschillende beroepen. Hierbij moest je vragen beantwoorden en volgens mij geld verdienen.

Ook nog een ander spel op de basisschool rond dezelfde tijd moest je een dobbelsteen gooien en bij het eind als je af ging moest je weer opnieuw beginnen of een stuk terug. Het was dacht ik 3D en er kwam ook een kat in voor. Vakjes waar je op kon komen waren onder andere waterlelie bladeren

Iemand die hier iets van weet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:27
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:30:

Ook nog een ander spel op de basisschool rond dezelfde tijd moest je een dobbelsteen gooien en bij het eind als je af ging moest je weer opnieuw beginnen of een stuk terug. Het was dacht ik 3D en er kwam ook een kat in voor. Vakjes waar je op kon komen waren onder andere waterlelie bladeren

Ganzenbord...? :+

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers, ik kwam vandaag op school een game tegen welke er leuk uitzag, het leek erg op minecraft (vierkante blokken), alleen waren de kleuren erg fraai en aantrekkelijk (felle mooie kleuren), ook leek het spel inspiratie te hebben opgedaan uit anime.
Ook kan ik me nog herrineren dat ik het spel (afgeprijsd?) op Steam zag voor 11,99 oid.

Weet iemand over welke spel ik het heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 15:41
Avatar_Aang schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:01:
Beste Tweakers, ik kwam vandaag op school een game tegen welke er leuk uitzag, het leek erg op minecraft (vierkante blokken), alleen waren de kleuren erg fraai en aantrekkelijk (felle mooie kleuren), ook leek het spel inspiratie te hebben opgedaan uit anime.
Ook kan ik me nog herrineren dat ik het spel (afgeprijsd?) op Steam zag voor 11,99 oid.

Weet iemand over welke spel ik het heb?
Een gokje, bedoel je blockscape? http://store.steampowered.com/app/223490/?l=dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Hartelijk bedankt, maar dat is hem niet, ik had het ook al op een ander forum gevraagd en daar kreeg ik het antwoord, het was Portal Knights.

Iig hartelijk bedankt Donool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:00
Dit is een longshot, maar daar gaat ie:

Ik ben op zoek naar een spel waarvan ik enkele jaren geleden enkel een trailer heb gezien. Met het idee dat het toen snel wel uit zou komen heb ik daarop geen onderzoeksactie ondernomen, en vervolgens heb ik het spel nooit meer voorbij zien komen. Nu ben ik benieuwd of het alsnog uit is gekomen.

Het was een zombie-survival spel met een dag-nacht cyclus, waarbij je overdag naar upgrades voor je basis kon zoeken en waarbij 's nachts de zombies aan kwamen vallen. Het had een cartoony artstyle á la battlefield heroes en was vrij kleurrijk en dus niet 'realistisch'.

De basis begon als een klein gebouwtje dat je steeds kon upgraden met een hek, een poort etc.

Meer details weet ik helaas niet meer. Iemand die dit leest en weet wat ik bedoel?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 09:18
Malfunctions schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:07:
Dit is een longshot, maar daar gaat ie:

Ik ben op zoek naar een spel waarvan ik enkele jaren geleden enkel een trailer heb gezien. Met het idee dat het toen snel wel uit zou komen heb ik daarop geen onderzoeksactie ondernomen, en vervolgens heb ik het spel nooit meer voorbij zien komen. Nu ben ik benieuwd of het alsnog uit is gekomen.

Het was een zombie-survival spel met een dag-nacht cyclus, waarbij je overdag naar upgrades voor je basis kon zoeken en waarbij 's nachts de zombies aan kwamen vallen. Het had een cartoony artstyle á la battlefield heroes en was vrij kleurrijk en dus niet 'realistisch'.

De basis begon als een klein gebouwtje dat je steeds kon upgraden met een hek, een poort etc.

Meer details weet ik helaas niet meer. Iemand die dit leest en weet wat ik bedoel?
Klinkt als de teaser trailer van Fortnite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:00
Snowbank schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Klinkt als de teaser trailer van Fortnite.
Dat is precies de trailer die ik bedoel :)

Mijn dank is groot! _/-\o_

PS. Is dit al zolang in ontwikkeling dan? Kan me dit echt van minimaal 3-4 jaar geleden herinneren. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Malfunctions op 01-03-2016 11:43 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 14:49
Malfunctions schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Dat is precies de trailer die ik bedoel :)

Mijn dank is groot! _/-\o_

PS. Is dit al zolang in ontwikkeling dan? Kan me dit echt van minimaal 3-4 jaar geleden herinneren. :?
Trailer is al uit 2011, game is nu in Alpha, gaat niet zo snel nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKwolff
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-07-2017

- Dan een ander puzzel spel, met een Egyptische stijl en symbolen. Het zou best kunnen dat het een variant op Mahjong was (of andere puzzel, in ieder geval kan ik me veel Egyptische symbolen herinneren). Ik weet in ieder geval wel dat aan het eind van ieder spel er een Egyptische god langskwam die zei "You Lose" of "You Win". Gespeeld op Windows 95.
The curse of Ra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik zoek de naam van een Nintendo DS spel dat (naar mijn weten) enkel in de USA en Japan is uitgebracht. Je bouwde een robot en daarmee moest je robots verslaan. Het leek op Robot Arena, maar dan portable en uitgebreider. Wie o wie weet de titel van dit spel? Ik kan hem nergens meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Googlen op nintendo ds robot arena levert Custom Robo Arena op. Is dat het?

[ Voor 27% gewijzigd door D-Three op 05-03-2016 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ja dat is hem! Bizar, ik had zowel op Google als Offlinelist gezocht op "Robot Game DS USA" en op beiden kreeg ik dat resultaat niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
Ik heb er ook eentje, een spel welke ik midden/eind jaren 90 heb gespeeld op de pc waarbij me niet alle details meer zijn bijgebleven.

Het betreft een game waar je automatisch van planeet naar planeet kon gaan (je hoefde niet zelf te vliegen) om zo te handelen in verschillende grondstoffen waardoor je geld kon verdienen. Wat het uiteindelijke doel precies was, kan ik me niet herinneren. Het zag er cartoony uit en het spel was volgens mij in het Nederlands.

Zoeken op Google heeft me veel "space games" opgeleverd, maar volgens mij niet de juiste. Wellicht kan de kennis hier me verder helpen.

Alvast bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Standeman

Prutser 1e klasse

Klinkt een beetje als Privateer, maar die is niet in het Nederlands.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Standeman schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:02:
Klinkt een beetje als Privateer, maar die is niet in het Nederlands.
Die is het niet, helaas.

Of het Nederlands was weet ik ook niet helemaal zeker, maar aangezien ik voor mijn gevoel nog op de basis school zat toen ik het speelde en dus nog niet dusdanig Engels kon dat ik de game succesvol kon spelen. Vandaar dat ik eigenlijk vermoed dat het Nederlands moet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:58

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

JapieTalent schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:59:
Het betreft een game waar je automatisch van planeet naar planeet kon gaan (je hoefde niet zelf te vliegen) om zo te handelen in verschillende grondstoffen waardoor je geld kon verdienen. Wat het uiteindelijke doel precies was, kan ik me niet herinneren. Het zag er cartoony uit en het spel was volgens mij in het Nederlands.
Gazillionaire?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Volgens mij is dat 'm inderdaad! Zal het vanavond even beter bekijken. Thanks voor het meedenken! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 17:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Klinkt inderdaad wel zo ;) Game is overigens nog gewoon te spelen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik zoek de naam van een spel wat ik speelde iets van 10 jaar geleden ongeveer. Het doel was dat je leerde rekenen door middel van het beklimmen van een ijsberg waarbij je volgens mij klimgereedschap kon krijgen door gewichten aan beide kanten gelijk te kunnen maken in een huisje,of kristallen te tellen. Ook moest je iets doen met sneeuwballen.

Als je eenmaal bij de top was sprong je weer naar beneden en kreeg je een cadeau voor in je grot waar je woonde.

Super nostalgisch maar het zou super zijn als iemand het wist!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBliep
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-02-2021
Treasure MathStorm toevallig? Is wel alweer 20 jaar geleden. 1996, maar klinkt wel precies als je beschrijving.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:18:
Hey mensen,

Ik zoek de naam van een spel wat ik speelde iets van 10 jaar geleden ongeveer. Het doel was dat je leerde rekenen door middel van het beklimmen van een ijsberg waarbij je volgens mij klimgereedschap kon krijgen door gewichten aan beide kanten gelijk te kunnen maken in een huisje,of kristallen te tellen. Ook moest je iets doen met sneeuwballen.

Als je eenmaal bij de top was sprong je weer naar beneden en kreeg je een cadeau voor in je grot waar je woonde.

Super nostalgisch maar het zou super zijn als iemand het wist!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

IceStorm schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:41:
Klinkt inderdaad wel zo ;) Game is overigens nog gewoon te spelen op de website.
Helaas is de game achter een betaalmuur terecht gekomen. Ik was er een half jaar geleden ook naar op zoek (zie wat verder hier naar boven) en heb de game gevonden. Je kan hem gratis tot een x aantal beurten spelen. Nog steeds zo verslavend als wat. Je blijft denken "nog 1 rondje, nog 1 rondje"

Helaas vragen ze er echt veel te veel geld voor. Als de game voor 5 euro te spelen was had ik het gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
RoyK schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:55:
[...]

Helaas is de game achter een betaalmuur terecht gekomen. Ik was er een half jaar geleden ook naar op zoek (zie wat verder hier naar boven) en heb de game gevonden. Je kan hem gratis tot een x aantal beurten spelen. Nog steeds zo verslavend als wat. Je blijft denken "nog 1 rondje, nog 1 rondje"

Helaas vragen ze er echt veel te veel geld voor. Als de game voor 5 euro te spelen was had ik het gewoon gedaan.
Heb hier nog wel ergens een cdtje met het spel :P
Echt super verslavend inderdaad.
:7 Money Money Money

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02 10:37
Ik ben op zoek naar een spel dat ik op de basisschool speelde in groep 7/8 (2000/2001) op de computer. Dit spel ging over rond reizen en het kiezen van verschillende beroepen. Hierbij moest je vragen beantwoorden en volgens mij geld verdienen.
Een beetje een long shot hoor, maar was het Ronde van Europa? Kan zo 1 2 3 niet meer beeldmateriaal vinden dan alleen een cover:

Bemachtigen wordt al helemaal lastig denk ik, maar succes!

Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/uploads/magazine/images/article/r/rondevaneuropa1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 17:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

RoyK schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:55:
Helaas is de game achter een betaalmuur terecht gekomen.
Ah das idd niet relaxed. Ik speel het niet wat je noemt dagelijks maar was een tijdje terug wel blij verrast dat het online speelbaar was (en toen naar mijn idee gewoon ongelimiteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Jones in the Fast Lane? (Is suggestie van mijn zus, zij was verslaafd aan dit spel :s)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een spel wat ik altijd op de basisschool speelde (1998-2001) rond die periode. Het was een spel waarbij je moest koken in een luchtballon of zappelin. Je ging dan van plek naar plek en had een kookboek. Ik weet nog dat het allerlaatste recept een chocolade mousse was.
Helaas weet ik niet meer over bijv de studio/naam etc.

Iemand die mij kan helpen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:58

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat moesten wel luchtige gerechten zijn geweest. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:52
Dit klinkt als het spel "off to europe" ook wel bekend als Eurotour. Deze heb ik vroeger ook op een diskette gehad :D.

Voor meer informatie:
YouTube: Dos Remonizia Episode 1 - Off To Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
Nee, helaas niet, mijn spel was wel iets jonger als ik de graphics zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otawanta
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09-2021
Ik ben op zoek naar een oud spel op de PC.
Het ging over een meisje die een oud pratend boek ofzo vond. In het spel ging je met het vliegtuig naar verschillende landen op een kaart, bij iedere reis verbruikte je brandstof. Bij ieder land moest je een minigame doen, bijvoorbeeld verschillende dieren verschillende instrumenten laten spelen, of flesjes uit een rivier vissen (vage herinneringen). Het uiteindelijke doel was volgens mij om een kluis te openen maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

één van de Carmen Sandiego spellen misschien ?

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrox
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ben op zoek naar een oude Mac-game die ik rond 2000 speelde.

Deze game was vergelijkbaar met Asteroids (dezelfde besturing / physics). Het spel kon in meerdere te selecteren arena's gespeeld worden. Het kon daarnaast met meerdere spelers op 1 toetsenbord worden gespeeld via split screen.

Je ruimteschip was weinig meer dan een gevuld driehoekje of een paar lijntjes (je kon zelf instellen welke van de twee).

De wereld zag er pixel-art-achtig uit. Deze kon ook verwoest worden (vergelijkbaar met Worms). Een opvallend detail was dat je met je schip door een tunnel kon vliegen van maar 1 pixel / blokje breed (zie blauwe speler).

Er kon verder tussen verschillende wapens gewisseld worden (ik geloof onder andere een laser en een vlammenwerper).

Kleine schets:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/ddkeeyccx/gameunknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Laatst online: 16-02 18:04
ben op zoek naar een oud PC spel dat mijn grootouders op de computer hadden staan

de gameplay was vrijwel identiek aan http://store.steampowered.com/app/116120/?l=dutch maar had meer een robot/alien thema

tijdperk zal ergens tussen midden jaren 90 tot vroeg 2000 liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 10:37
CrazyBliep schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:11:
Treasure MathStorm toevallig? Is wel alweer 20 jaar geleden. 1996, maar klinkt wel precies als je beschrijving.

[video]

[...]
Wow, hier zocht ik dus ook al jaren naar. Ik kan mij wel herinneren dat het spel ook in het Nederlands was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

lethalnl schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:30:
ben op zoek naar een oud PC spel dat mijn grootouders op de computer hadden staan

de gameplay was vrijwel identiek aan http://store.steampowered.com/app/116120/?l=dutch maar had meer een robot/alien thema

Spore?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Volfied ?
https://www.google.nl/sea...AUIBygB&biw=1905&bih=1099

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Laatst online: 16-02 18:04
dat is hem!

geweldig, heb toen dat andere spel op steam uitkwam nog gezocht naar wat het was maar nooit kunnen vinden tot ik dit draadje tegenkwam

1989 en een DOS spel...damn, stond die PC daar toch wat langer dan ik dacht

[ Voor 8% gewijzigd door lethalnl op 19-04-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:17
Geweldige topic, jammer dat ik het nu pas zie.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een spel:
Ik heb het minstens 15 jaar geleden gespeeld in een arcadehal.
Het is een 2d vechtspel in de stijl van street fighter, mortal kombat.
1 van de character die je kon kiezen was een man in een konijnenpak (of een konijn die eruit zag als een man) , 1 van zijn moves was omdraaien en met zijn handen in de grond graven waarna er ananas achtige dingen naar achter vlogen en exploderen op impact.

Volgens mij kon je voor elk gevecht 2 characters kiezen, als je eerste dood was kwam je tweede (of je kon tijdens het gevecht wisselen)

Dit weet ik niet zeker maar er was ook een ninja achtig character die kleine zwarte bommetjes kon strooien.

Verder kan ik niet zo heel veel herinneren.

iig bedankt voor jullie tijd om dit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcComm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 08:55
Wat mooi om te lezen dat er nog zoveel oude spellen opgerakeld worden hier. Ik speelde zelf vaak een tankspelletje met vriendjes. je had een kleur tank en moest op splitscreen elkaar zien te vinden. Je speelde dus met z'n 2en op 1 scherm. Het was van bovenaf en je tank was niet meer dan een gekleurd blokje met een loop. Je moest zelf gangen maken door rots (kleur bruin), dan reed je heel langzaam maar als je die gang eenmaal gemaakt had kon je er hard doorheen rijden. Je kon ook gewoon voor je uit schieten dan verscheen er ook een pad. Het plaatje van Olrox (paar reacties hierboven) dat is ongeveer de layout van wat ik zoek.

Als je elkaar gevonden had in de map moest je elkaar overhoop schieten uiteraard. Het probleem met zo'n omschrijving is dat het niet te Googlen valt, en met de omschrijving 'tank spel' komen er heul veul naar voren die ik niet zoek.

De tijd dat ik dit speelde is zeker 10-12 jaar geleden, wss Windows ME, misschien zelfs al XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naappie
  • Laatst online: 11-07 17:42
PcComm schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:45:
Wat mooi om te lezen dat er nog zoveel oude spellen opgerakeld worden hier. Ik speelde zelf vaak een tankspelletje met vriendjes. je had een kleur tank en moest op splitscreen elkaar zien te vinden. Je speelde dus met z'n 2en op 1 scherm. Het was van bovenaf en je tank was niet meer dan een gekleurd blokje met een loop. Je moest zelf gangen maken door rots (kleur bruin), dan reed je heel langzaam maar als je die gang eenmaal gemaakt had kon je er hard doorheen rijden. Je kon ook gewoon voor je uit schieten dan verscheen er ook een pad. Het plaatje van Olrox (paar reacties hierboven) dat is ongeveer de layout van wat ik zoek.

Als je elkaar gevonden had in de map moest je elkaar overhoop schieten uiteraard. Het probleem met zo'n omschrijving is dat het niet te Googlen valt, en met de omschrijving 'tank spel' komen er heul veul naar voren die ik niet zoek.

De tijd dat ik dit speelde is zeker 10-12 jaar geleden, wss Windows ME, misschien zelfs al XP.
Bedoel je toevallig tank 1990?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
misschien erg onbeleefd maar kon geen vergelijkbaar topic vinden met mijn vraag betreffende een film naam waar ik al lang naar op zoek ben maar nergens iets over kan vinden. zou ik hem hier kunnen stellen of beter een nieuw topic aanmaken?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSurfMan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 07:42

Op de C64 heette dat Styx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

copywizard schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:57:
misschien erg onbeleefd maar kon geen vergelijkbaar topic vinden met mijn vraag betreffende een film naam waar ik al lang naar op zoek ben maar nergens iets over kan vinden. zou ik hem hier kunnen stellen of beter een nieuw topic aanmaken?
Hoe heet deze film? Deel 2

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Standeman

Prutser 1e klasse

copywizard schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:57:
Dan kan je beter een topic aanmaken in Film, TV & Muziek Echter bestaat die al, namelijk Hoe heet deze film? Deel 2

/spuit 11 :P

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1 ... 43 ... 72 Laatste