Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
pr0mano schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:35:
Het spel wat ik zoek is nog niet super oud, Super Nintendo era dacht ik.
Je kunt er met 3 een soort van ninja turtles spelen maar ze zijn een stuk langer en kunnen sloopkogelhanden en cementblok voeten krijgen om de vijanden te slopen.

Was echt een van m'n favo spellen doordat het toen volgens mij aardig moeilijk was en een stuk vloeiender dan andere spellen verliep.

Bonuspunten
Ook een spel van de super nintendo. Ditmaal speel je een soort van kat die gewoon 2d van links naar rechts een level uit moet rennen. Het spel heeft iets weg van sonic maar dan dus met een kat die i.p.v. munten, bolletjes wol moet verzamelen.
1e spel lijkt me Battletoads?

2e is Bubsy denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 00:10

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

GS88 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:24:
Ik zoek 2 spellen die ik vroeger speelde (ergens tussen '93 en '99 ofzo).

- De één is een soort robocop gast, maar (ik heb al gezocht, het spel heet zelf geen robocop.. anders had ik em gevonden :p ).. het poppetje zelf herinner ik me nog best goed, hij had een grijze helm op, en je zag zijn armen.. mocht de omschrijving nog wat te vaag zijn hoor ik 't graag :p

- De tweede weet ik ook de naam niet meer van, maar het spel speelde zich af in een soort van grieks/romeinse stad of gebouw.. je zwom volgens mij als een soort zeemeermin (echter weet ik dat niet 100% meer zeker) door gebouwen die dus gedeeltelijk onder water stonden.

Iemand?
Op welk platform speelde je dit?
Zou de 1e niet Halloween Harry / Alien Carnage kunnen zijn?
En de 2e Battle of olympus misschien? Of Altered beast?

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Nappa schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 01:18:
[...]

Het was beide op de pc, dacht windows 95 of 98 ofzo. De eerste was volgens mij gewoon écht een spel geïnspireerd op robocop. De tweede was (dacht ik bijna zeker!) een gast die naakt (dankzij graphics viel het mee, en viel het niet eens echt op) was en door verschillende levels liep/zwom en parels verzamelde etc.

Die eerste zag er een beetje 8bit-achtig uit overigens :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GS88 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:36:
[...]

Het was beide op de pc, dacht windows 95 of 98 ofzo. De eerste was volgens mij gewoon écht een spel geïnspireerd op robocop.
Die eerste zag er een beetje 8bit-achtig uit overigens :9
Misschien Urban: The cyborg project ?

YouTube: U.R.B.A.N: The cyborg project

[ Voor 53% gewijzigd door Magic op 27-02-2015 13:18 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:43
Schoot me laatst ook nog iets te binnen. Ooit al eerder geprobeerd hier, zonder succes. Enige dat ik nog weet:

- Speelde het op de Amiga rond 1992
- Game was een combi tussen een Testdrive rip-off en een sidescrolling shooter (afwisselende levels dus, level autorijden, dan kwam je op bestemming aan en daar was het schieten geblazen)
- Speelde een soort van politieagent denk ik? Er liepen ook kleine meisjes rond in de levels en je moest voorzichtig doen om die niet te raken.

Iemand? ;(

-edit-

LOL!!! Toch nog maar eens goed gegoogled en binnen 3 minuten gevonden, het is dus Techno Cop

http://www.giantbomb.com/techno-cop/3030-11861/

[ Voor 13% gewijzigd door EvaluationCopy op 27-02-2015 13:28 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:11
supayoshi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:39:
Hoi, ik ben iets kwijt. Vroeger toen ik 4-5 jaar oud was / 6. Hadden we op de basisschool een spel op de PC's staan (Win 3.11) dat Clowns heette..

Alleen ik heb overal gezocht en de diskette die ik er nog van heb die is leeg, nu zoek ik het want ben een Dos systeem aan het bouwen :/ maar ik kan het nergsns vinden.

Weet iemand nog hoe het precies exact heette zodat ik het ergens kan opsporen?

CLOWNS, het was een spel met kleurplaten, en andere leipe dingen. Ben inmiddels 22, maar wil toch graag nog 1x die beelden die ik in mijn hoofd heb daarvan zien. 8)7 8)7 8)7

Thanks voor de moeite iig
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Nee, de levels hadden een soort robots (2-benig zonder armen.. beetje zoiets, maar dan kleiner en simpeler)erin, geen soldaten.. en de graphics waren een stuk simpeler. Het was geïnspireerd op robocop, alleen heet het spel jammer genoeg niet zo.

Er waren ook een soort gouden platformen (met een driehoek) waardoor je kon teleporteren.. er waren batterijen (dacht ik, pin me er niet op vast :P ) die je op kon pakken als 'health' of upgrade van je wapen..

Ik vond die games vroeger echt leuk :P jammer dat ik ze niet meer vinden kan. Blijkbaar waren ze niet zo populair :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:13

Khaine

Python liefhebber

GS88 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:10:
[...]

Nee, de levels hadden een soort robots (2-benig zonder armen.. beetje zoiets, maar dan kleiner en simpeler)erin, geen soldaten.. en de graphics waren een stuk simpeler. Het was geïnspireerd op robocop, alleen heet het spel jammer genoeg niet zo.

Er waren ook een soort gouden platformen (met een driehoek) waardoor je kon teleporteren.. er waren batterijen (dacht ik, pin me er niet op vast :P ) die je op kon pakken als 'health' of upgrade van je wapen..

Ik vond die games vroeger echt leuk :P jammer dat ik ze niet meer vinden kan. Blijkbaar waren ze niet zo populair :9
Deze dan?

Walker (Psygnosis / Amiga)

Nevermind, strookt niet met de eerdere uitleg.

[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 03-03-2015 21:39 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 542814

Toen ik jong was heb ik een keer een nintendo 64 spel gekregen en maar 1 keer gespeeld omdat het gehuurd was. Heb internet afgezocht maar kan niks vinden.

Het was een 3D avonturenspel vergelijkbaar met zelda in dat het 3D en third person was. Volgens mij had je ook een zwaard. De monsters bevechten was realtime maar de bosses waren ineens quicktime events. Ik weet nog dat de eerste boss een skelet was en een andere boss was een slang.

Er was een 'day-night cycle' and elke keer als je dood ging veranderde de dungeon. Ook had je, als ik het me goed herinner, vaak water nodig anders ging je gewoon dood. Water kon je eventueel in de dungeon halen bij een clownachtige npc waarbij je 50/50 kans op water.

Het spel is echt nergens te vachterhalen, net of het nooit bestaan heeft. Echt ziek. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
In het topic dat je in eerste instantie zelf had geopend werd Castlevania voorgesteld. Dat is 'm niet? Dat spel heeft wel die dag/nacht-cyclus volgens Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Castlevania_%28Nintendo_64%29)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 542814

Dat spel is em niet. Ik heb lijst op youtube gekeken en daar stond hij ook niet tussen. Zal dus best kunnen dat het een spel was dat nooit winkel heeft bereikt en vergeten is.
Des tijds was hij gehuurd uit videotheek.

e: Als ik het me goed herinner had het spel ook een vage intro waarbij slechterikken een gekke dans deden en de main character zich verschuilde en het aanschouwde. Het dansen was achteraf gezien waarschijnlijk een ritueel voor wat de eindbaas moest zijn.
De intro had wel meer vooruitblikken op het spel zelf weet ik nog. Misschien was het gewoon een soort tech demo die nooit in de winkel is gekomen.

Haha ik heb em gevonden. Reden dat ie niet te vinden was is omdat het een ps2 game was. Godverdomme man. Ik wist zeker dat hjet een n64 game was omdat we die altijd huurden.

Spel het trouwens "Dark Cloud"

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 542814 op 05-03-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 12:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Anoniem: 542814 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:36:
Dat spel is em niet. Ik heb lijst op youtube gekeken en daar stond hij ook niet tussen. Zal dus best kunnen dat het een spel was dat nooit winkel heeft bereikt en vergeten is.
Des tijds was hij gehuurd uit videotheek.

e: Als ik het me goed herinner had het spel ook een vage intro waarbij slechterikken een gekke dans deden en de main character zich verschuilde en het aanschouwde. Het dansen was achteraf gezien waarschijnlijk een ritueel voor wat de eindbaas moest zijn.
De intro had wel meer vooruitblikken op het spel zelf weet ik nog. Misschien was het gewoon een soort tech demo die nooit in de winkel is gekomen.

Haha ik heb em gevonden. Reden dat ie niet te vinden was is omdat het een ps2 game was. Godverdomme man. Ik wist zeker dat hjet een n64 game was omdat we die altijd huurden.

Spel het trouwens "Dark Cloud"
Nu maar wachten op deel 3:
http://www.gamespot.com/f...r-playstation-4-31587847/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

GS88 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:10:
[...]

Beetje een long shot, maar xevil dan? Daar zat in ieder geval ook een soort 'walker' enemy in, en cyborgs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Nappa schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:46:
[...]

Beetje een long shot, maar xevil dan? Daar zat in ieder geval ook een soort 'walker' enemy in, en cyborgs.
Ik heb em net gevonden :|
Een tijdje terug toen ik het spel zocht voerde ik als zoekterm in bij google "Dosgame inspired by Robocop".. wat geen resultaat opleverde, soortgelijke zoekopdrachten leverde me ook niks op, totdat ik vanochtend "Dosgame similar to Robocop" intikte en dit resultaat eruit rolde :D

Afbeeldingslocatie: http://www.classicgamingpresents.com/wp-content/uploads/2013/11/electroman4.gif

Electroman! 8)

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-9NB1ndOpYlM/UP2VnTVd7FI/AAAAAAAAFKw/u_T_otxxHtg/s320/em_003.png

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Ik zoek een Beat 'em up op de Amiga. Het was erg cartoony gemaakt. Wat ik me nog vaag kan herinneren is dat je oa. hele lange basketball spelers, oma's etc. moest vechten.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:01
GS88 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:30:
[...]

Ik heb em net gevonden :|
Een tijdje terug toen ik het spel zocht voerde ik als zoekterm in bij google "Dosgame inspired by Robocop".. wat geen resultaat opleverde, soortgelijke zoekopdrachten leverde me ook niks op, totdat ik vanochtend "Dosgame similar to Robocop" intikte en dit resultaat eruit rolde :D

[afbeelding]

Electroman! 8)

[afbeelding]
Die heb ik echt teveel gespeeld Oo was een awesome spel :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

TheKillingBean schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:44:
Ik zoek een Beat 'em up op de Amiga. Het was erg cartoony gemaakt. Wat ik me nog vaag kan herinneren is dat je oa. hele lange basketball spelers, oma's etc. moest vechten.
Bad street brawler?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 20:43
Ik zoek ook nog een spel ik weet vrijwel zeker dat het op de nes was maar zou ook zomaar op de snes geweest kunnen zijn. Het spel kwam van een videotheek heb ook een vermoeden dat het een import spel is geweest dat nooit officieel in NL is gereleased.

Het spel bestaat uit 2 elementen top down zoals de eerste zelda nes game en het 2e gedeelte een traditioneele space shooter in de geest van space invaders . De opzet was dat je in de eerste modus een gebouw/grot of wat dan ook in gaat en dan vervolgens in het 2e element uitkomt omdat je een baas of iets dergelijks moet doden.

edit:
En zelf uiteindelijk gevonden... zo vaak al opgezocht en niet kunnen vinden The Guardian Legend spel is wel gereleased in europa, maar vond het in een famicon lijstje.

[ Voor 26% gewijzigd door Morocius op 06-03-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samdolyn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-06 17:09
Hoi allemaal,

Ik zag dit topic voor het eerst vandaag en toen bedacht ik me, er is een spel waarvan ik de naam niet meer weet. Het gaat om een scooter, volgens mij first person. Er waren twee teams en er wat in ieder geval een map met een toren die beide teams hadden en die moest veroverd worden. er waren healthpacks op de grond en ook wapens volgens mij. Meer kan ik er niet over vertellen, het is een spel dat me broer speelde een jaar of tien of meer geleden op zijn pc, en ik keek altijd mee. Helaas kan ik het hem niet meer vragen.. ;(

Ik hoop dat jullie weten hoe het spel heet, ben er al tijden naar op zoek. Het spel in in ieder geval meer dan tien jaar oud (naar mijn weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:49

iambig

* z.o.z *

Samdolyn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:12:
Hoi allemaal,

Ik zag dit topic voor het eerst vandaag en toen bedacht ik me, er is een spel waarvan ik de naam niet meer weet. Het gaat om een scooter, volgens mij first person. Er waren twee teams en er wat in ieder geval een map met een toren die beide teams hadden en die moest veroverd worden. er waren healthpacks op de grond en ook wapens volgens mij. Meer kan ik er niet over vertellen, het is een spel dat me broer speelde een jaar of tien of meer geleden op zijn pc, en ik keek altijd mee. Helaas kan ik het hem niet meer vragen.. ;(

Ik hoop dat jullie weten hoe het spel heet, ben er al tijden naar op zoek. Het spel in in ieder geval meer dan tien jaar oud (naar mijn weten)
Unreal Tournament? Facing Worlds map is een absolute classic!

Afbeeldingslocatie: https://feb33d8763de0c0f2e0a-dd07187202f57fa404a8f047da2bcff5.ssl.cf1.rackcdn.com/images/X0kxxf-ZrHfz.878x0.Z-Z96KYq.jpg

Gameplay video

[ Voor 5% gewijzigd door iambig op 06-03-2015 22:35 ]

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samdolyn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-06 17:09
Ja!!! Dank je wel :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb op de ipad met mijn zoontje ooit een spel gespeeld met draken die je in een dorpje bouwt. Nu kwam er om de zoveel tijd ineens iemand op een bezem overvliegen waar je dan op moest drukken. Kan alleen de titel niet vinden. Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06 11:16
Hoe heet het spel op de DS (nog voor de tijdperk van 3DS) waarbij je torens moest bouwen om een blauwe source moest verdedigen met machines die de robots vergiftigde enzo?

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Dat is het inderdaad.Dacht dat ik hem speelde op de Amiga, maar zo te zien was het op de C64. Dank je :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616620

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 23-01-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:53:
Ik ben op zoek naar een spel die ik vroeger op de computer speelde. Ik speelde het spel op een Windows 95/98 systeem. Het spel was een RTS die zich afspeelde in de ruimte.

Het spel zag er als dit uit:
http://www.rageofwar.net/...-strategy-rts-game-03.jpg

Weet niet of iemand weet wat ik bedoel op basis van deze cryptische beschrijving.
Zoiets als Star Command Revolution?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616620

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 23-01-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 14:26
Ik heb ooit een arcade spel gespeeld in Benidorm met een of ander vaag wit/grijs alien humanoid met een gigantisch hoofd. Ik kan er zo snel niets van terug vinden. Elke keer als ik ook maar iets zoek met alien, vind ik een berg aan zooi over Alien Isolation :p

Let op dat ik dit spel gespeeld heb toen ik een jaar of 10 of zo was... Het beeld wat ik daarvan had was iets als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EdQQwsV.png

Zelf gemaakt; cartoon skillz + 1 :D

Any help would be welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 23:30
Alien Syndrome misschien?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Nope, was een side scroller, volgens mij niet eens een platformer, maar gewoonconstant naar rechts en dan baddies ontwijken/mollen. Was ook nog een power up of zo waarmee je gigantisch werd en de enemies kon mollen door er tegenaan te lopen.

Ik zoek zelf ook nog even verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Nappa schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 01:18:
[...]

De 2e game heb ik inmiddels ook gevonden, zoekresultaten naar dosgame rome, en soortgelijke zoekopdrachten leverden niks op".. toen heb ik vanmiddag maar geprobeerd met atlantis en voila:

Lost City of Atlantis:
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/files/games/1066/Lost%20City%20of%20Atlantis,%20The_2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/files/games/1066/Lost%20City%20of%20Atlantis,%20The_7.png
Afbeeldingslocatie: http://img.squakenet.com/snapshot/8558/65866-TheLostCityofAtlantis.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/files/games/1066/Lost%20City%20of%20Atlantis,%20The_6.png

't heeft me even geduurd, maar toch nog gevonden.. ik denk dat 't niet écht een bekend spelletje was, of wel?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-07 22:34
Joostlek schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:48:
Hoe heet het spel op de DS (nog voor de tijdperk van 3DS) waarbij je torens moest bouwen om een blauwe source moest verdedigen met machines die de robots vergiftigde enzo?
Lock's Quest?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r6PaQSJpiC8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06 11:16

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662379

Ik speelde ooit eens een spel, het was met een man met een hoed en stok ofzo, en die kon ineens in een aarde-, wind-, vuur- & waterman veranderen, en die hadden allemaal speciale effecten en zo en je moest dan het level halen.

Volgens mij een platform spel, maar misschien ook puzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662939

Hallo

Ik ben heb heel lang geleden toen ik nog Windos xp of Windows 95 had een heel leuk spel gespeelt
maar ik weet niet meer hoe het speel heet, Ik weet wel dat het spel een beetje lijkt op Mario kart maar dan met mensen in de karts en met grappige stemmetjes een map die ik nog weet was of op de maan of ergens vaar veel satellieten waren

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen

Gr Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 662379 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:16:
Ik speelde ooit eens een spel, het was met een man met een hoed en stok ofzo, en die kon ineens in een aarde-, wind-, vuur- & waterman veranderen, en die hadden allemaal speciale effecten en zo en je moest dan het level halen.

Volgens mij een platform spel, maar misschien ook puzzel.
Afbeeldingslocatie: http://www.argusjeux.fr/medias/felix-the-cat-nes-e20759.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Anoniem: 662939 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:52:
Hallo

Ik ben heb heel lang geleden toen ik nog Windos xp of Windows 95 had een heel leuk spel gespeelt
maar ik weet niet meer hoe het speel heet, Ik weet wel dat het spel een beetje lijkt op Mario kart maar dan met mensen in de karts en met grappige stemmetjes een map die ik nog weet was of op de maan of ergens vaar veel satellieten waren

Gr Kevin
Wacky Wheels(< niet met mensen maar dieren maar goed)
Super karts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:22
@Exorcist: geniaal - daar had ik met die omschrijving niet aan gedacht. :)

Flex0r schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:13:
[...]

Super karts
Is dat niet nog een MSDos game? Zat zelf aan Street Racer te denken, maar volgens mij zijn dat alleen semi-realistische locaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 17-03-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
of misschien de sequel daarop, Manic Kart, ik kan me herinneren dat daar ook nog wel gekke banen in zaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Magic op 17-03-2015 13:27 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennetje
  • Laatst online: 07-05 15:37
Gegroet,
Járen geleden (1995 - 2000) heb ik een spel geleend van een vriend voor de Sega (Mega Drive). en al jaren loop ik te denken hoe dit spel ook alweer heetten.
Zoals ik al zei betreft het een spel voor op de Sega; het was een actieve side-scroller (je kon dus tussen de linkerrand en sommige obstakels geplet worden); het was ook mogelijk om dit spel met 2 spelers te spelen.

Wat ik nog weet van het spel is dat het een shooter was; er kwam van alles van rechts het beeld in en dat moest je afschieten. Je speelde al een mannetje wat 'zweefde' en dus vrijelijk voor/achter/omhoog/omlaag kon bewegen.
Een stukje voor het mannetje had je een 'bolletje' waaruit je schoot. Als ik mij het nog goed herinner kon je dit 'bolletje' 360 graden om je mannetje heendraaien. Daarnaast kwam je 'winkels' tegen welke in het level onderin te vinden was; je moest dus met het mannetje naar de onderkant van het spel bewegen om te winkelen. In deze winkel kon je dan andere aanvallen kopen zodat uit het 'bolletje' bijvoorbeeld niet 1 rechte lijn kwam; maar bijv. 3 stralen.

Wie o wie weet hoe dit spel heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bennetje schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:26:
Gegroet,
Járen geleden (1995 - 2000) heb ik een spel geleend van een vriend voor de Sega (Mega Drive). en al jaren loop ik te denken hoe dit spel ook alweer heetten.
Zoals ik al zei betreft het een spel voor op de Sega; het was een actieve side-scroller (je kon dus tussen de linkerrand en sommige obstakels geplet worden); het was ook mogelijk om dit spel met 2 spelers te spelen.

Wat ik nog weet van het spel is dat het een shooter was; er kwam van alles van rechts het beeld in en dat moest je afschieten. Je speelde al een mannetje wat 'zweefde' en dus vrijelijk voor/achter/omhoog/omlaag kon bewegen.
Een stukje voor het mannetje had je een 'bolletje' waaruit je schoot. Als ik mij het nog goed herinner kon je dit 'bolletje' 360 graden om je mannetje heendraaien. Daarnaast kwam je 'winkels' tegen welke in het level onderin te vinden was; je moest dus met het mannetje naar de onderkant van het spel bewegen om te winkelen. In deze winkel kon je dan andere aanvallen kopen zodat uit het 'bolletje' bijvoorbeeld niet 1 rechte lijn kwam; maar bijv. 3 stralen.

Wie o wie weet hoe dit spel heet?
http://www.racketboy.com/...s-megadrive-shmup-library

Staat het hier ergens tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:22
Qua omschrijving lijkt het op Burai Fighter, maar dat is een NES / Gameboy release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennetje
  • Laatst online: 07-05 15:37
Bedankt; als je weet waar je moet zoeken :-)
Ik heb hem gevonden, het ging om Forgotten worlds:
Afbeeldingslocatie: http://www.racketboy.com/images/Genesis-Forgotten-Worlds.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flex0r schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:13:
[...]

Super karts
Nope dit is hem niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magic schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:27:
[...]

of misschien de sequel daarop, Manic Kart, ik kan me herinneren dat daar ook nog wel gekke banen in zaten.
Nope dit ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flozem schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:22:
@Exorcist: geniaal - daar had ik met die omschrijving niet aan gedacht. :)

[...]

Is dat niet nog een MSDos game? Zat zelf aan Street Racer te denken, maar volgens mij zijn dat alleen semi-realistische locaties.
Nope dit ook niet , en als ik zeg het lijkt op Mario Kart dan bedoel ik natuurlijk ook dat er ook is dat je spullen kan afvuren tegen de andere spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 662939 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:34:
[...]

Nope dit ook niet , en als ik zeg het lijkt op Mario Kart dan bedoel ik natuurlijk ook dat er ook is dat je spullen kan afvuren tegen de andere spelers
Wacky Wheels kwam ook in mij op, maar dat was het dus niet.

Wellicht dan Skunny Kart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 18:28
Een tijdje geleden kwam dit spel ineens terug op in mijn gedachten en sindsdien ben ik me suf aan het zoeken/denken op de titel. Tot hiertoe ben ik er nog niet in geslaagd om hem te vinden (anders zou ik geen topic openen uiteraard) dus hoop ik dat jullie hem ook kennen.. Ik ga mijn best doen om het te beschrijven, maar het is nogal vaag:

Ik herinner me enkel dat je in een (rode?) sportwagen moest rijden naar een gebouw, daar moest schieten/vechten met tegenstanders om daarna terug naar de wagen te wandelen en naar de volgende locatie te rijden. :) Als ik me niet vergis is het schiet/vecht-gedeelte 2D of sidescrolling..

Als ik er een screenshot van zie denk ik wel dat ik het spel zou herkennen.. Ik heb bovenstaande vage omschrijving aan mijn pa verteld en hij denkt dat het een Atari ST spel is. Een jaartal kan ik er niet meteen op plakken, ik schat ergens rond 1993-1995, maar het kan uiteraard wel een ouder spel zijn dat ik toen ontdekt heb..

Is er hier toevallig iemand die weet welk spel ik bedoel? :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Khaine schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:56:
[...]

Wacky Wheels kwam ook in mij op, maar dat was het dus niet.

Wellicht dan Skunny Kart?
Nope dit is hem ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-07 10:17

Madstorm

Derping all the way!

Anoniem: 662939 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:52:
Hallo

Gr Kevin
Staat hij misschien hier tussen:

http://retro-sanctuary.com/kart%20racers.html

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope ook daar staat het er niet bij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:19
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een spel dat voor de PC was. Volgens mij is het niet enorm oud, zo rond het jaar 2000 en 2001.

Het is een race game met auto's die zowel normaal konden rijden als op de kop. Zo kon je in tunnels op de kop rijden etc. Ook kon je bij bepaalde levels de omgeving slopen en zo je tegenstanders langzamer laten rijden (dacht ik).

De naam Rollout blijft de hele tijd in mijn hoofd zitten maar daarmee kan ik hem niet vinden.

Edit: Ugh, ik vraag het net op mijn stage en ja hoor, Rollcage!

Collega zocht op: racing game with cars that could drive against the ceiling. Leve Google _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Zenety op 18-03-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Laatste poging:

Super karts voor DOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Khaine schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:50:
[...]

Laatste poging:

Super karts voor DOS?
quote:
ApppLLeChackNL schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:52:
Hallo

Gr Kevin
Super karts

Nope dus -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 662939 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:39:
[...]

quote:
ApppLLeChackNL schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:52:
Hallo

Gr Kevin
Super karts

Nope dus -_-
My bad, over het hoofd gezien.

Je weet zeker dat het met karts was enzo? MegaRace leek ook nog wel enigsinds op de beschrijving (en komt uit dat tijdperk).

Ik kan het niet uitstaan dat we het niet kunnen vinden :P

[EDIT]

Ook geen "Toon Car"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

detheavn schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:11:
Nope, was een side scroller, volgens mij niet eens een platformer, maar gewoonconstant naar rechts en dan baddies ontwijken/mollen. Was ook nog een power up of zo waarmee je gigantisch werd en de enemies kon mollen door er tegenaan te lopen.

Ik zoek zelf ook nog even verder :)
Weet niet of je deze al gevonden had, maar was het misschien Metal Mutant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Khaine schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:07:Weet niet of je deze al gevonden had, maar was het misschien Metal Mutant?
Net even sneaky gekeken hier op het werk, maar dat is hem niet. Dat is echter wel een spel dat ik vroeger ook al eens gespeeld had, dus die moet ik weer eens opzoeken.

Maar... Er zat dus wel "Mutant" in de titel, dus nog gevonden ook:
http://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=8798

Dus, een indirecte dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Khaine schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:00:
[...]

My bad, over het hoofd gezien.

Je weet zeker dat het met karts was enzo? MegaRace leek ook nog wel enigsinds op de beschrijving (en komt uit dat tijdperk).

Ik kan het niet uitstaan dat we het niet kunnen vinden :P

[EDIT]

Ook geen "Toon Car"?
Dankje wel Khaine Het was Toon Car _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Ha, graag gedaan beiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2020
Ik ben op zoek naar een command and conquer (red alert) kloon waarvan ik de naam niet meer weet en ik kan het ook nergens meer vinden helaas. Ongeveer 2 jaar geleden kwam ik deze game tegen. Het was een opensource project.

Het heeft nog het meeste weg van openRA alleen is het uitgebreider. Keuze uit meer en grotere mappen, uitbreidingen van nieuwe units, gebouwen etc.

Kan iemand met deze beperkte informatie zeggen welke game dit eventueel geweest zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Groet,
sandemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat voor setting heb je het over? Units? etc.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
Ik weet alleen dat het grafisch niet super was maar de gameplay was top.
De attackdogs zagen er grafisch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAD84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 17:01
sandemen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:31:
Ik ben op zoek naar een command and conquer (red alert) kloon waarvan ik de naam niet meer weet en ik kan het ook nergens meer vinden helaas. Ongeveer 2 jaar geleden kwam ik deze game tegen. Het was een opensource project.

Het heeft nog het meeste weg van openRA alleen is het uitgebreider. Keuze uit meer en grotere mappen, uitbreidingen van nieuwe units, gebouwen etc.

Kan iemand met deze beperkte informatie zeggen welke game dit eventueel geweest zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Groet,
sandemen
Warzone 2100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
Warzone 2100 is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
Ik weet nog dat ik destijds via Twitch de videos van de game heb zitten kijken.
Uit mijn herinnering lijkt het nog het meeste op openRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsja zonder meer info over units en stijl wordt het nogal lastig. Je wilt niet weten hoeveel C&C clones er zijn in alle soorten en vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
Kan me nog wel herinneren dat er honderden mappen waren en dat die attack dogs er grafisch verschrikkelijk uitzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r

Alvast bedankt

Groet,
sandemen
Bos Wars misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
Helaas ook geen Bos Wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
Zijn er misschien lijsten beschikbaar met titels die een C&C kloon zijn? Dan kan ik zelf eens kijken of ik de game kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

sandemen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:31:
Kan me nog wel herinneren dat er honderden mappen waren en dat die attack dogs er grafisch verschrikkelijk uitzagen.
Schiet natuurlijk niet op, want dat zei je 2 posts naar boven ook al..

Je moet toch nog wel iets meer weten?

Waren er naast attack dogs nog andere eenheden? Zo ja, welke?
Wat voor setting? Realistische oorlog zoals C&C, iets komischer zoals Red Alert of futuristisch als StarCraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
SpringRTS of vroeger TA Spring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
Tja het is al lang geleden.....het leek nog het meeste op Red Alert.
Kan me nog een soort van Tesla coil achtige tanks herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
woestijnachtige setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Dune??
Das de eerste game waar ik aan denk als RTS en woestijnachtig hoor, enkel zitten daar geen honden in. :/

Staat hier misschien iets tussen?
http://osgameclones.com/

[ Voor 11% gewijzigd door Flex0r op 23-03-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
staat helaas niets tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandemen
Weet iemand of er soortgelijke projecten zoals openRA zijn voor c&c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Graag wat minder doublepost, wijzig gewoon netjes je vorige post. op osgameclones kan je bijvoorbeeld ook bij Dune kijken oid.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 21:13
Hoi, Ik ben op zoek naar een game uit de jaren 95 of later op de PC. Het spel begon dat je een soort van politie agent / detective bent en je ontwaakt in je huis / slaapkamer. De game heb ik echter nooit verder kunnen spelen omdat ik maar niet uit het appartement geraakte. Ik moest als eerste een key card hebben en die kon ik maar niet vinden.

Het was een fist person spel. Wie weet hoe dat spel heet en of het nog ergens te krijgen is

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Zou het misschien Normality kunnen zijn? Dat was first person en je begint in een appartement. Je bent daarin echter niet echt een agent of detective te noemen... :P Of was het geen adventure game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Nappa schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 01:35:
Zou het misschien Normality kunnen zijn? Dat was first person en je begint in een appartement. Je bent daarin echter niet echt een agent of detective te noemen... :P Of was het geen adventure game?
Neen dit is het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Net als Nappa zou ik ook wel willen weten of het echt geen adventure game was. Het klinkt namelijk betrekkelijk veel als "Rise of the Dragon" van Dynamix. Dat kun je rond 1995 wel gespeeld hebben (alhoewel het iets ouder al was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Khaine schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:31:
[...]

Net als Nappa zou ik ook wel willen weten of het echt geen adventure game was. Het klinkt namelijk betrekkelijk veel als "Rise of the Dragon" van Dynamix. Dat kun je rond 1995 wel gespeeld hebben (alhoewel het iets ouder al was).
Ja dit lijkt er veel op. Ik ga het checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-07 19:40
sandemen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:39:
Tja het is al lang geleden.....het leek nog het meeste op Red Alert.
Kan me nog een soort van Tesla coil achtige tanks herinneren.
dat is red alert met de Aftermath uitbreiding, als je als de Soviets speelt heb je toegang tot Attack dogs en Tesla Tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 10:18

Alvast bedankt

Groet,
sandemen
Die andere open source kloon die ik mij kan herinneren heet FreeRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-07 19:40
Giesber schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:09:
[...]

Die andere open source kloon die ik mij kan herinneren heet FreeRA.
of http://cncnet.org/red-alert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ha tweakers, ben op zoek naar de naam van een game, weet er vrij weinig meer van maar hier komt 'ie.

Komt uit rond, wellicht voor 2000, speelde het op de PC. 3de persoon shooter/adventure game (weet bijna zeker dat het 3rd person is, in ieder geval delen van het spel, maar misschien is het deels 1st en deels 3rd person), ik kan me herinneren dat je in het eerste level helemaal in het begin door een soort van tunnel of gang met allerlei lava watervalletjes loopt. Het karakter dat je bespeelt is geen mens, maar een alien of misschien een dier, ik weet het niet meer goed. Ik geloof dat hij een geel pak aanhad maar dat weet ik ook niet zeker :P.

Op een gegeven moment beland je in een tunnel met tanks, daar ging ik altijd dood :(.

Meer info heb ik helaas niet, als iemand weet welk spel het zou kunnen zijn hoor ik het graag!

E: Wonder boven wonder gevonden;

MDK;

[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 14-04-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 15:30
Misschien weet iemand van jullie het, google geeft mij geen antwoorden.

Heel heel vroeger een spelletje gehad waarmee ik maar niet verder kwam. Voor op de SNES, het enige wat ik mij goed herinner is het feit dat je met yoshi speelt en dat irritante begin.

Je begint, er zitten allemaal baby yoshi's vast op 2 bomen waar je maar niet bij kan. Uren heb ik gesprongen om de mini's te pakken te krijgen, geprobeerd uit het level te komen maar dat lukt allemaal niet. Je speelde echt met yoshi zelf, dus niet met baby mario erop of met een gun oid.

Hoe heet dit spel? Ik ben hem kwijt ;(! En wil nu wel eens voorbij dat stomme level :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Is het niet gewoon Super Mario World 2: Yoshi's Island met een level waar je toevallig zonder Mario speelt?
Kan verder namelijk niet zoveel Yoshi SNES titels vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 12:39
Evolet schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:20:
Misschien weet iemand van jullie het, google geeft mij geen antwoorden.

Heel heel vroeger een spelletje gehad waarmee ik maar niet verder kwam. Voor op de SNES, het enige wat ik mij goed herinner is het feit dat je met yoshi speelt en dat irritante begin.

Je begint, er zitten allemaal baby yoshi's vast op 2 bomen waar je maar niet bij kan. Uren heb ik gesprongen om de mini's te pakken te krijgen, geprobeerd uit het level te komen maar dat lukt allemaal niet. Je speelde echt met yoshi zelf, dus niet met baby mario erop of met een gun oid.

Hoe heet dit spel? Ik ben hem kwijt ;(! En wil nu wel eens voorbij dat stomme level :+.
Kan haast niet anders dan:
http://en.wikipedia.org/w...World_2:_Yoshi%27s_Island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 15:30
Die heb ik hier liggen ;).

Is hem helaas niet, de zoektocht gaat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Weet je het zeker dat je het op de SNES hebt gespeeld?
En speelde je altijd met Yoshi, of speelde je met Mario die op Yoshi zat?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670377

Ik zoek ook een heeeel oud spel.. Ik kan het echt nergens vinden. Een beetje in de tijd van het spel prince of persia en the roadrunner.. Het ging over dat je met een poppetje (jongen of meisje) op zoek moest gaan naar plaatjes die bij engelse woorden hoorden. terwijl je daar op zoek was kon je ook tegen monsters enzo vechten. Volgens mijn zus heette het spel iets met WORDS, maar als je dat intikt krijg je duizende andere spellen zoals woordzoekers enz. Ik vond het echt een leuk spel maar ik kan het nergens terug vinden..

Daarnaast zoek ik ook het spel KANE. over een poppetje met een helm die ondergronds met wormen enzo vocht ofso.. iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Dat speel heette Word Rescue, en was wel leerzaam met Engelse woorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 670377 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:59:
Daarnaast zoek ik ook het spel KANE. over een poppetje met een helm die ondergronds met wormen enzo vocht ofso.. iemand enig idee??
Crystal Caves was ondergrond en mannetje met een helm. Dat wormen-stuk kan ik mij niet voor de geest halen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 12:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Anoniem: 670377 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:59:
Ik zoek ook een heeeel oud spel.. Ik kan het echt nergens vinden. Een beetje in de tijd van het spel prince of persia en the roadrunner.. Het ging over dat je met een poppetje (jongen of meisje) op zoek moest gaan naar plaatjes die bij engelse woorden hoorden. terwijl je daar op zoek was kon je ook tegen monsters enzo vechten. Volgens mijn zus heette het spel iets met WORDS, maar als je dat intikt krijg je duizende andere spellen zoals woordzoekers enz. Ik vond het echt een leuk spel maar ik kan het nergens terug vinden..

Commander Keen zeg ik meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Onbekend schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:03:
Dat speel heette Word Rescue, en was wel leerzaam met Engelse woorden. :)
Word Rescue

Geweldig spel was het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Khaine schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:35:
[...]

Crystal Caves was ondergrond en mannetje met een helm. Dat wormen-stuk kan ik mij niet voor de geest halen alleen.
Volgens mij stond Word Rescue en Crystal Caves op de zelfde diskette. :)

Hier zie je zo'n paarse worm:
Afbeeldingslocatie: http://www.ellosnuncaloharian.com/imagenes/pantallas/big/ccaves_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hier ook nog eentje spel tussen 1991 en 1993 en je was een vrouw en het leek op keen/duke nukem en had iets weg van een jungle setting dat je appels of iets voor healt had en als wapen iets van een werp ding had en vaak had je slangen als tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:21

Wildfire

Joy to the world!

bobsquad schreef op donderdag 30 april 2015 @ 01:22:
Hier ook nog eentje spel tussen 1991 en 1993 en je was een vrouw en het leek op keen/duke nukem en had iets weg van een jungle setting dat je appels of iets voor healt had en als wapen iets van een werp ding had en vaak had je slangen als tegenstander.
Klinkt als Jill of the Jungle. Komt uit dezelfde periode als Good Ol' Duke, heeft een vrouw in de hoofdrol, heeft appels voor health en ja, de jungle zit al in de naam :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/l/314044-jill-of-the-jungle-dos-screenshot-this-is-a-bonus-level-there.png

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 30-04-2015 01:58 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 40 ... 72 Laatste