Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 23:30
Maniac Mansion II: Day of the Tentacle misschien.
Om gelijk maar even een van de bekendste point-and-click adventures van de jaren 90 te noemen.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien Toonstruck, klinkt volgens mij redelijk bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:06
Afgelopen weekend op zoek naar oude game.

Gevonden!:

https://www.youtube.com/watch?v=7znFfLj6EMc

Total Mayhem/Mania

Misschien een leuke klassieker vvvoor de spelers hier.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukijama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-04 16:52
Ik ben op zoek naar een spel dat ongeveer 15 tot 20 jaar geleden te spelen was op een arcadekast in de meubelzaak Van Gils in Oldenzaal.

Het was een race spel dat van bovenaf te zien was. Dus top down. Het spel had 1 rechte weg en geen echte bochten. Wel zaten er vertakkingen en versmallingen in en zaten er stukken in waar je over een gat moest springen. Je kon dus volgens mij ook de afgrond invallen en exploderen.

Het spel leek een klein beetje op dit spel
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CiaiqIn.gif

[ Voor 13% gewijzigd door fukijama op 13-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53
fukijama schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:01:
Ik ben op zoek naar een spel dat ongeveer 15 tot 20 jaar geleden te spelen was op een arcadekast in de meubelzaak Van Gils in Oldenzaal.

Het was een race spel dat van bovenaf te zien was. Dus top down. Het spel had 1 rechte weg en geen echte bochten. Wel zaten er vertakkingen en versmallingen in en zaten er stukken in waar je over een gat moest springen. Je kon dus volgens mij ook de afgrond invallen en exploderen.

[afbeelding]
Bump 'n' Jump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:13

Khaine

Python liefhebber

Slicks 'n Slide misschien?
Nvm , sns was niet 1 rechte weg, maar het hele circuit op 1 beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Khaine op 13-01-2015 21:09 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:06

Onbekend

...

[afbeelding]
Het lijkt wel op Race17, zo heette dat bij ons dacht ik.
Schermprintje niet kunnen vinden, maar het was een grijze weg met groen aan de zijkant. De weg werd verbreed en versmalt met 45-graden hoeken maar je ging wel steeds rechtdoor.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

waarschijnlijk burning rubber (is het origineel van Bump 'n' Jump zoals eerder genoemd, alleen is die voor de console uitgebracht en niet als kast)
of spy hunter

[ Voor 23% gewijzigd door knightofn1 op 15-01-2015 08:58 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 18:00
Ik moest denken aan Micro Machines.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 652478

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oud spelletje.

Het betreft een spelletje waarbij je een klein balletje bestuurde met de pijltjestoetsen. Het balletje stuiterde, waardoor het op een soort arkanoid game leek, maar in plaats van een balkje waar hij op weerkaatste, stuiterde hij gewoon tegen de wanden.

Het kleine stuiterballetje kon van kleur veranderen wanneer je het tegen een speciaal blokje aan wist te kaatsen. Doel van het spel was om met het balletje een aantal blokjes weg te spelen door telkens de juiste kleur te halen en hiermee de blokjes weg te schieten (wederom een soort arkanoid idee).

Beste mensen, ik zou heel graag willen weten wat de naam van dit spel was, en op welke manier ik de poorten naar mijn jeugd weer zou kunnen openen :p

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 652478 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:31:

Het betreft een spelletje waarbij je een klein balletje bestuurde met de pijltjestoetsen. Het balletje stuiterde, waardoor het op een soort arkanoid game leek, maar in plaats van een balkje waar hij op weerkaatste, stuiterde hij gewoon tegen de wanden.

Het kleine stuiterballetje kon van kleur veranderen wanneer je het tegen een speciaal blokje aan wist te kaatsen. Doel van het spel was om met het balletje een aantal blokjes weg te spelen door telkens de juiste kleur te halen en hiermee de blokjes weg te schieten (wederom een soort arkanoid idee).

Beste mensen, ik zou heel graag willen weten wat de naam van dit spel was, en op welke manier ik de poorten naar mijn jeugd weer zou kunnen openen :p

Bij voorbaat dank.
Welk platform moeten we hier aan denken? En heb je iets van een aanknopingspunt qua jaartal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653041

Hoi allemaal,

Ik ben al zooo lang opzoek naar de naam van een spel. Ik dacht altijd dat het spel dracula heette maar ik kan het niet vinden. In het spel begin je bij een begraafplaats en je moet steeds voorwerpen zoeken en aanklikken. Je hebt verschillende delen: een moeras, bij een heks en bij een skelet dat in een kooi zit. Uiteindelijk kom je bij een brug die je met alle verzamelde voorwerpen moet bouwen. Ik hoop dat een van jullie weet hoe dit spel heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:10

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je ook een jaartal / platform en perspectief (top-down / FPS / side scrolling)?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Anoniem: 653041 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:59:
Hoi allemaal,

Ik ben al zooo lang opzoek naar de naam van een spel. Ik dacht altijd dat het spel dracula heette maar ik kan het niet vinden. In het spel begin je bij een begraafplaats en je moet steeds voorwerpen zoeken en aanklikken. Je hebt verschillende delen: een moeras, bij een heks en bij een skelet dat in een kooi zit. Uiteindelijk kom je bij een brug die je met alle verzamelde voorwerpen moet bouwen. Ik hoop dat een van jullie weet hoe dit spel heet
King's Quest VIII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:37
your_rival schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:22:
Goedemiddag allen op deze oudjaarsdag!

Ik ben op zoek naar een wat oude PC-game. heb er een jaar terug ook al eens naar geïnformeerd, maar toen kon niemand me verder helpen.

Dus nu met voorschrijdend inzicht en meer informatie maar een nieuwe optie.

Voorzover ik me herinner is het een Windows spel wat ik speelde op een 98SE. Het spel is denk ik uitgekomen ergens tussen 1993 en 2000. De speler was een CIAachtige instantie die de touwtjes in verschillende delen van de wereld in handen moest zien te krijgen en houden, dmv regimes omverwerpen, HQ's bouwen enzovoorts. Het was een topdown/isometrisch vormgegeven spel, strategie met een beetje management. Management omdat ik me meen te herinneren dat er ook een sterk logistiek element in zat (voor al je units (tanks en voetsoldaten enz) moesten ook bijvoorbeeld transportvliegtuigen worden gekocht).
Verder was geldmanagement ook van belang.

Ik hoop dat jullie me zo op de valreep van 2014 kunnen helpen aan dit spel te geraken! Heb zelf mobygames en wikipedia en dit topic uiteraard afgestruind, maar dat mocht niet baten..
Syndicate toch gewoon??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben weer op zoek naar de games die ik vroeger zelf speelde. Dit gaat van UT tot Swat, Need for Speed,..

Echter heb ik een vraag voor de racers onder jullie.

Ik herinner me een race game, waar je de politie moet zien kwijt te raken. Meer bepaald heb ik een beeld in mijn hoofd dat ik aan het racen ben om politie kwijt te raken in de buurt van water, een pier zeg maar. Waar je een brugje had waar je je kon onder verstoppen (ik vermoed dat je er ook kon oprijden). Er stond volgens mij ook een reuze rad of iets in dat genre.

Ik kom zelf op Need For Speed Most Wanted (omdat ik dat vroeger wel eens speelde), maar ik kan via google images deze omgeving helemaal niet terug vinden.

Driver zou ook nog kunnen, maar in google kan ik precies geen afbeelding van die scenery vinden.

Iemand die nog een idee heeft welk spel het zou kunnen zijn, ondanks de weinige info?
Ik ben redelijk zeker dat als ik het beeld zie, dat ik het zou herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
hanzer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:00:
Ik ben weer op zoek naar de games die ik vroeger zelf speelde. Dit gaat van UT tot Swat, Need for Speed,..

Echter heb ik een vraag voor de racers onder jullie.

Ik herinner me een race game, waar je de politie moet zien kwijt te raken. Meer bepaald heb ik een beeld in mijn hoofd dat ik aan het racen ben om politie kwijt te raken in de buurt van water, een pier zeg maar. Waar je een brugje had waar je je kon onder verstoppen (ik vermoed dat je er ook kon oprijden). Er stond volgens mij ook een reuze rad of iets in dat genre.

Ik kom zelf op Need For Speed Most Wanted (omdat ik dat vroeger wel eens speelde), maar ik kan via google images deze omgeving helemaal niet terug vinden.

Driver zou ook nog kunnen, maar in google kan ik precies geen afbeelding van die scenery vinden.

Iemand die nog een idee heeft welk spel het zou kunnen zijn, ondanks de weinige info?
Ik ben redelijk zeker dat als ik het beeld zie, dat ik het zou herkennen.
Burnout Paradise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Ik heb meer en meer het vermoeden dat het gaat over Driver 1 van Atari.
Die heb ik hopelijk deze week in bezit. Ik laat jullie iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02 10:37
Nee helaas ook niet, het was minder x-com achtig. Voor zo ver ik me kan herinneren zat er ook geen grafisch uitgewerkte combat in. Alles speelde zich af op een wereldkaart, naar ik me meen te herinneren.

Maar bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:08
Ik zoek altijd nog een spel met Pink Panther het was een point en click game. Meer staat me niet echt bij

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Hokus Pokus Pink of Passport to Peril?

[ Voor 35% gewijzigd door Standeman op 29-01-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:08
Jaa! Passport to Peril haha goede ouwe tijd. Enig idee waar die nog te krijgen is of te downloaden?

NVM heb hem al:) nu nog even zien om werkend te krijgen op Mac

[ Voor 25% gewijzigd door Pukson op 29-01-2015 12:21 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653041

Neee, het is echt een kinderspel van rond 2000, het waren een soort puzzeltjes die je moest oplossen, verborgen voorwerpen vinden in verschillende omgevingen, en het is wel iets met dracula en transsylani. Het is wel echt voor kinderen hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653855

hEE ik heb net zoals iedereen hier ook een game die ik zoek, ik speelde hem vogens mij rond mn 4e of 5e, het is een motorspel waar je brons zilver of goud moest halen om naar andere levels te kunnen. elke stage had weer bepaalde uiterlijk. ik kan mij nog herinneren dat er een van de eerste stages een soort kust was waar je dus op het strand moest racen en daar zat ook ergens een hele lange bocht onder een klif. een andere stage die ik me nog herinner was eentje in een soort van grand canyon/woestijn achtig gebied. in een bepaalde bocht kwam je daar een helikopter tegen die over je heen vloog. je kon bij personages kiezen uit pak en man of vrouw. ook kon je je tegenstander een lichte beuk geven volgens mij. nog een klein gedeelte wat ik me herinner is dat er een stage was die me, nu ik wat ouder ben ;) doet denken aan de isle of men, die stage was in het donker. alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rond mn 4e of 5e is zo rond 2000
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Qua beuken zou ik zeggen Road Rash.
Al ga je bij Road Rash enkel langs het strand en kon je volgens mij geen karakter kiezen.

Andere motor race game rond die tijd is de Motoracer franchise.

Of staat ie hier misschien tussen.

[ Voor 39% gewijzigd door Flex0r op 31-01-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:21

painkill

Pain(k)(ill)

Ik zoek een spel waar je eigenaar was van een ski resort oid. Je kon sowieso huizen bouwen etc.. Ik kwam zelf op ski resort tycoon, maar het spel wat ik zoek is nieuwer. Het was in ieder geval een soort tycoon spel in de sneeuw. Qua tijdperk moet je denken aan 2004-2008

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
hanzer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:00:Meer bepaald heb ik een beeld in mijn hoofd dat ik aan het racen ben om politie kwijt te raken in de buurt van water, een pier zeg maar. Waar je een brugje had waar je je kon onder verstoppen (ik vermoed dat je er ook kon oprijden). Er stond volgens mij ook een reuze rad of iets in dat genre.
Ter info:
Het is wel degelijk need for speed most wanted! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-07 15:55
painkill schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:38:
Ik zoek een spel waar je eigenaar was van een ski resort oid. Je kon sowieso huizen bouwen etc.. Ik kwam zelf op ski resort tycoon, maar het spel wat ik zoek is nieuwer. Het was in ieder geval een soort tycoon spel in de sneeuw. Qua tijdperk moet je denken aan 2004-2008
Ski Park Tycoon misschien?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Nf-kiobiHCo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flex0r schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:37:
Qua beuken zou ik zeggen Road Rash.
Al ga je bij Road Rash enkel langs het strand en kon je volgens mij geen karakter kiezen.

Andere motor race game rond die tijd is de Motoracer franchise.

Of staat ie hier misschien tussen.
nee helaas.. dacht eerst ook aan road rash, maar je kan elkaar er niet van af beuken ofzo...,
volgens mij waren wheelies ook een optie

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 653855 op 03-02-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hoi1234 schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:09:
Ik zoek ook een game.

De game was op het internet en je moest een account aanmaken. Het was een Harry Potter game waar je volgens mij achievements moest unlocken (weet het doel niet meer zeker). Je kon ook naar de wegisweg weet ik nog en als je een account maakte, kun je aangeven in welke afdeling je graag wou (betekende niet dat je wens uitkwam). Zou ergens rond 2006-2007 geweest zijn dat ik 't speelde, maar kan ook 2 jaar eerder of later geweest zijn.
Ben nog steeds op zoek naar het naam van het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314405

Anoniem: 653855 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:29:
hEE ik heb net zoals iedereen hier ook een game die ik zoek, ik speelde hem vogens mij rond mn 4e of 5e, het is een motorspel waar je brons zilver of goud moest halen om naar andere levels te kunnen. elke stage had weer bepaalde uiterlijk. ik kan mij nog herinneren dat er een van de eerste stages een soort kust was waar je dus op het strand moest racen en daar zat ook ergens een hele lange bocht onder een klif. een andere stage die ik me nog herinner was eentje in een soort van grand canyon/woestijn achtig gebied. in een bepaalde bocht kwam je daar een helikopter tegen die over je heen vloog. je kon bij personages kiezen uit pak en man of vrouw. ook kon je je tegenstander een lichte beuk geven volgens mij. nog een klein gedeelte wat ik me herinner is dat er een stage was die me, nu ik wat ouder ben ;) doet denken aan de isle of men, die stage was in het donker. alvast bedankt!!
Moto racer?
https://www.youtube.com/watch?v=3oml876_Cg0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314405

Anoniem: 652478 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:31:

Bij voorbaat dank.
Klik een beetje als POP UP of Cool Ball voor de gameboy alleen was dat volgens mij niet in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas niet! je speelde tegen 3 andere racers volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 653855 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:29:
Als het niet Moto Racer is (heel fijn spel overigens), misschien is het dan Redline Racer?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyphax schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:00:
[...]

Als het niet Moto Racer is (heel fijn spel overigens), misschien is het dan Redline Racer?
JA heerlijk! hartstikke bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 19:02

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik ben opzoek naar een spel waar ik alleen een afbeelding van heb;

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/24pmgef.png

Herkent iemand dit spel? Het is op de Xbox volgens mij.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Frits Flits schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:56:
Ik ben opzoek naar een spel waar ik alleen een afbeelding van heb;

[afbeelding]

Herkent iemand dit spel? Het is op de Xbox volgens mij.
Volgens mij is dit Killer Instinct (Xbox One).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is inderdaad Killer Instinct op de XBO, Sabre en Jago op de achtergrond.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 06-02-2015 10:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 03-07 19:02

Frits Flits

SOUND! Designer

Heel erg bedankt! _O_

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33
hoi1234 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:40:
[...]

Ben nog steeds op zoek naar het naam van het spel
Is dit hem toevallig https://www.pottermore.com/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik denk het niet, maar zal thuis eens beter kijken. Zit nu op school op MN mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 11:13

Fresh

nee is nee

Ben opzoek naar een racegame wat redelijk 3d was in de tijd. Ik dacht dat het allemaal soort van F1 wagens waren of Indycar achtig gedoe. Denk aan het tijdperk 1997 - 2002.
Zodra je een race won dan hoorde je een commentator ofzoiets "UNBELIEVEABLE" roepen.
Speelde het altijd op een laptop/pc, dus ik weet niet of het spel ook op de console beschikbaar was.

[ Voor 11% gewijzigd door Fresh op 06-02-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Haswell schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:32:
Ben opzoek naar een racegame wat redelijk 3d was in de tijd. Ik dacht dat het allemaal soort van F1 wagens waren of Indycar achtig gedoe. Denk aan het tijdperk 1997 - 2002.
Zodra je een race won dan hoorde je een commentator ofzoiets "UNBELIEVEABLE" roepen.
Speelde het altijd op een laptop/pc, dus ik weet niet of het spel ook op de console beschikbaar was.
Speed Haste misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Topicstarter

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:06
Ik zou zeggen stunts, maar kleine kans

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Laatst online: 20-06 11:13

Fresh

nee is nee

JA, dat is hem. Super erg bedankt _/-\o_ .

Het is zelfs van 1995 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

Afbeeldingslocatie: http://img.izismile.com/img/img8/20150130/1000/daily_gifdump_769_21.gif
Uit het gif topic. iemand enig idee van welk spel ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

heuveltje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:10:
[afbeelding]
Uit het gif topic. iemand enig idee van welk spel ?
Trackmania (2) (met mods) denk ik.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 12:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Kan ook TrackMania Sunrise zijn oid, maar dat het iets in die familie is is wel duidelijk.

• MoleM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-01 17:56
Formula One Grand Prix van Microprose?

• Flex0r
MoleM schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:27:
[...]
Formula One Grand Prix van Microprose?
Je had even verder naar beneden moeten scrollen :P
http://gathering.tweakers...message/43706353#43706353

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zoek een spel, van rond 1995. Het stond op onze eerste computer met windows 95, 166MHz.

Het spel speelde zich af in de ruimte. Je bestuurde een klein raketje, waarmee je rond kon vliegen langs planeten en planeten kon innemen. Je moest altijd heel voorzichtig landen omdat je anders snel neerstortte.
Zwaartekracht van de planeten hadden ook veel effect op je raketje. Ik kan me niet meer herinneren of er ook vijanden waren, maar er was wel een soort "game" interface.
Graphics waren van de kwaliteit asteroids al was er wel meer kleur in de planeten.

Heeft iemand een idee?

• Magic
  • Niet online
Zou een van de vele "Lander" varianten kunnen zijn.

[ Voor 102% gewijzigd door Magic op 12-02-2015 14:35 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Netsrek schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:20:
Ik zoek een spel, van rond 1995. Het stond op onze eerste computer met windows 95, 166MHz.

Het spel speelde zich af in de ruimte. Je bestuurde een klein raketje, waarmee je rond kon vliegen langs planeten en planeten kon innemen. Je moest altijd heel voorzichtig landen omdat je anders snel neerstortte.
Zwaartekracht van de planeten hadden ook veel effect op je raketje. Ik kan me niet meer herinneren of er ook vijanden waren, maar er was wel een soort "game" interface.
Graphics waren van de kwaliteit asteroids al was er wel meer kleur in de planeten.

Heeft iemand een idee?
Dat kan Star Control 2 zijn.. Is een leuke HD remake van Ur-Quan Masters

• Netsrek
  • Niet online
Het was geen star control. Ik ben even los gegaan in paint, het zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15894216/Game.png

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Anoniem: 653855 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:25:
[...]

helaas niet! je speelde tegen 3 andere racers volgens mij..
Road Rash? YouTube: Road Rash

• Flex0r
Netsrek schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:20:

Heeft iemand een idee?
Een deel uit de Elite serie misschien?
Of staat ie hier tussen: http://en.wikipedia.org/w...ce_flight_simulator_games

• Netsrek
  • Niet online
Ben er zojuist achter gekomen, de game heet Gravity Well! Dank voor jullie hulp!

• john_ven24
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
Vroeger (jaren 90) kocht ik vaak bij de intertoys games op diskette voor een gulden of 5 voor in mijn 286. Games als commander keen enzo. Ik kocht er ook ooit een diskette met ik geloof 72 games ofzo. Simpele dingen als push your luck, press your luck en dat soort dingen. Er zat ook 1 game op, een soort van dungeon crawler, met top-down perspective, heel basic graphics, misschien zelfs zwart-wit. Weet iemand welke game dit is? Sorry voor de vage beschrijving.

SH|T Happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

john_ven24 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:00:
Vroeger (jaren 90) kocht ik vaak bij de intertoys games op diskette voor een gulden of 5 voor in mijn 286. Games als commander keen enzo. Ik kocht er ook ooit een diskette met ik geloof 72 games ofzo. Simpele dingen als push your luck, press your luck en dat soort dingen. Er zat ook 1 game op, een soort van dungeon crawler, met top-down perspective, heel basic graphics, misschien zelfs zwart-wit. Weet iemand welke game dit is? Sorry voor de vage beschrijving.
Eigenlijk een rogue-like dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe basic is heel basic? Springen? Schieten? Vijanden of alleen zorgen dat je het level doorkomt? Tijdlimiet? Levels van 1 scherm of groter? Iets van verhaal te bespeuren geweest? Dit is wel heel weinig info zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 20:08
Ik zoek een game die ik vroeger gespeeld heb.
Het betreft een schuin van boven (net als isometrisch, maar dan geen diagonale levels maar gewoon horizontaal en verticaal) gespeelde tsjah.., hoe noem je zoiets.. space-shooter (oh jah.., 2D)?
Je had een open level (een space-"stad", maar dan zonder woningen :-S) waar je overal kon komen (free-roaming), centraal was er een noord-zuid road en een oost-west road, dit zorgde voor een natuurlijke 4 quadranten/zones op je map. Onderin beeld had je horizontaal een split in je scherm waar in het onderste deel een map zat, en ik weet niet meer precies wat verder, maar het was zeg maar de cockpit van je space-ship.
Jij was de piloot van een space-craft die allerlei opdrachten moest uitvoeren. Meestal moest je transporten van andere space-ship beschermen tegen aanvallen van bandit-spaceships oid of juist zelf bandit's opsporen en vernietigen (dit waren missies die je toebedeeld kreeg). Ik geloof dat er ook nog timers bij betrokken waren om enige druk te creeren :-P
Met het afronden van deze missions kon je geloof ik je space-ship opwaarderen (andere wapens/upgrades) aan je ship doen.
Ik had deze game van zo'n shareware-cd destijds, en het draaide allemaal onder MS-DOS (ik speelde het op een 486DX-66).
Het zal ergens begin jaren 90 geweest zijn.

Iemand enig idee?

EDIT: Het blijkt "Traffic Department 2192" te zijn (thnx Seal64).

[ Voor 4% gewijzigd door wopie op 16-02-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Netsrek schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:44:
[...]

Het was geen star control. Ik ben even los gegaan in paint, het zag er zo uit:
[afbeelding]
Enige wat ik kan verzinnen is Xpilot

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 03-07 17:24
wopie schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:15:
Ik zoek een game die ik vroeger gespeeld heb.
Het betreft een schuin van boven (net als isometrisch, maar dan geen diagonale levels maar gewoon horizontaal en verticaal) gespeelde tsjah.., hoe noem je zoiets.. space-shooter (oh jah.., 2D)?
Je had een open level (een space-"stad", maar dan zonder woningen :-S) waar je overal kon komen (free-roaming), centraal was er een noord-zuid road en een oost-west road, dit zorgde voor een natuurlijke 4 quadranten/zones op je map. Onderin beeld had je horizontaal een split in je scherm waar in het onderste deel een map zat, en ik weet niet meer precies wat verder, maar het was zeg maar de cockpit van je space-ship.
Jij was de piloot van een space-craft die allerlei opdrachten moest uitvoeren. Meestal moest je transporten van andere space-ship beschermen tegen aanvallen van bandit-spaceships oid of juist zelf bandit's opsporen en vernietigen (dit waren missies die je toebedeeld kreeg). Ik geloof dat er ook nog timers bij betrokken waren om enige druk te creeren :-P
Met het afronden van deze missions kon je geloof ik je space-ship opwaarderen (andere wapens/upgrades) aan je ship doen.
Ik had deze game van zo'n shareware-cd destijds, en het draaide allemaal onder MS-DOS (ik speelde het op een 486DX-66).
Het zal ergens begin jaren 90 geweest zijn.

Iemand enig idee?
Klinkt als Traffic Department 2192.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 00:10

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Was het grafisch of ascii? Wat weet je er nog meer van? Voor geval ascii, Castle adventure is een terugkerende klassieker hier, verder kan het ook richting Nethack of Angband gaan.

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Seal64 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:18:
[...]

Moest ik ook meteen aan denken, maar ik geloof niet dat daar upgrades te doen waren. Wel een topspel met fijne humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik speelde vroeger een spel.. je was een motorrijder en je kon andere motorrijders van hun bike aftrappen en ook met kettingen naar elkaar slaan, de naam van het spel ligt op me tong maar ik kom er echt maar niet op :) (zal je zien, wordt de naam genoemd en krijg ik zo'n "oh ja!" moment :p dat had ik een tijd terug met een spelletje genaamd -ZOOL-)

Edit: Krijg nou.. ik lees de laatste 8 a 10 reacties en er begint een lampje te gloeien bij Road Rash :D

[ Voor 14% gewijzigd door GS88 op 15-02-2015 17:48 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 10:50
Kon je dat niet in Full Throttle?

Hoewel dat een LucasArts adventure is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 20:08
Seal64 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:18:
[...]

Dat is em! Geweldig :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 03-07 17:24
wopie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:17:
[...]

Dat is em! Geweldig :) thnx!
Fantastisch geschreven game, dat. De gameplay was maar zo-zo, maar de dialogen waren briljant, vooral dat sarcasme van Velasquez hakte er lekker in. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:56
http://www.abandonia.com/en/games/27622/IndyCar+Racing.html Deze misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zoek een spel uit ca. 1995-1998... Het stond op een demo cd van iets als Intermarc of zo, samen met Overboard en volgens mij zelfs nog Theme Hospital :P.

Een top down tank game, 3D en het demo level had een vliegveld op de westkant van de map en sneeuw landschap ten oosten daarvan. Je tankje kon andere wapens oppikken zoals een mortier geloof ik. Gebouwen konden volledig kapot, en ook bijvoorbeeld de radar schotel bij het vliegveld kon kapot...

Kan er niet van slapen, haha :). Ik heb al heel wat game databases bekeken, maar alle namen die ik herkende waren andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Welke namen waren dat, zodat wij die niet meer hoeven te opperen? :P
Het klinkt als Return Fire iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ik zoek 2 spellen die ik vroeger speelde (ergens tussen '93 en '99 ofzo).

- De één is een soort robocop gast, maar (ik heb al gezocht, het spel heet zelf geen robocop.. anders had ik em gevonden :p ).. het poppetje zelf herinner ik me nog best goed, hij had een grijze helm op, en je zag zijn armen.. mocht de omschrijving nog wat te vaag zijn hoor ik 't graag :p

- De tweede weet ik ook de naam niet meer van, maar het spel speelde zich af in een soort van grieks/romeinse stad of gebouw.. je zwom volgens mij als een soort zeemeermin (echter weet ik dat niet 100% meer zeker) door gebouwen die dus gedeeltelijk onder water stonden.

Iemand?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Heel vaag beschreven.
Was het 2D, 3D, of van bovenaf te zien. Wat moest je doen in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Allebei 2D, en van de zijkant gezien.. Het is enigzins te vergelijken met Jazz Jack Rabbit (2D van de zijkant af gezien.. en je gaat in enige mate vergelijkbaar door een level... met vijanden, mogelijkheden om te schieten en dingen te verzamelen)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Nee, het was een beetje een grieks/romeinse setting.. je was ook regelmatig boven water :p en je was volgens mij een mannetje

[ Voor 16% gewijzigd door GS88 op 22-02-2015 11:53 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Cyphax schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:02:
Welke namen waren dat, zodat wij die niet meer hoeven te opperen? :P
Het klinkt als Return Fire iig.
Onder andere Return Fire, haha :). Ook Uprising bijvoorbeeld, en nog wat andere titels die helemaal geen tank games waren. Het spel lijkt in ieder geval qua gameplay op Return Fire, maar ik herinner me het als een spel met betere/modernere graphics, snellere gameplay en niet zo'n gigantische 'HUD' onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
GS88 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:53:
Nee, het was een beetje een grieks/romeinse setting.. je was ook regelmatig boven water :p en je was volgens mij een mannetje
https://www.youtube.com/watch?v=lSbLrWRLWl4

Was je niet gewoon een dolfijn? Komen wel van die Romeinse zuilen enzo voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
GS88 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:24:
- De tweede weet ik ook de naam niet meer van, maar het spel speelde zich af in een soort van grieks/romeinse stad of gebouw.. je zwom volgens mij als een soort zeemeermin (echter weet ik dat niet 100% meer zeker) door gebouwen die dus gedeeltelijk onder water stonden.

Iemand?
Ik was net een demo van Shantae aan het kijken op mijn 3DS... Verandert ze zomaar in een zeemeermin... Ik vreet een bezem als dat je spel niet is. :D

Jammer dat er geen fysieke release is van die ds spellen, en de Gameboy color release te prijzig is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Nee.. jammer dat was em ook niet.. volgens mij was je een half naakte (of volledig zelfs?) man, je liep zowel op 't droge en je dook ook 't water in.. je kon parels verzamelen om wapens mee te kopen.. er waren bad guys (sommige leken op een soort stiermens enz.), volgens mij was één van de wapens zelfs bliksem (en heette het zeus -> Griekse mythologie).. ach, volgens mij was 't niet zo'n populair spel :p

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Heb je zout voor bij mijn bezem? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

[afbeelding]
Is het toevallig deze?
YouTube: Obscure DOS Games: Racer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
PC
Adventure (point and click)
1997 - 2003

Vermoedelijk een demo uit de PC-active.

In de demo is het de bedoeling om voorbij een hek met een beveiliger proberen te komen. Wanneer je over het hek probeert te klimmen, springt een hond tegen het hek aan en komt er een bewaker om te kijken wat er aan de hand is. Links van het hek is het de bedoeling om de hond op een houten luik te krijgen en vervolgens de hond in het water laten vallen.

Tijdens het gesprek verteld de hoofdpersoon dat zijn vriendin kortgeleden om het leven is gekomen en probeert uit te zoeken wat er met haar is gebeurd.

De demo speelt zich af dichtbij een haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
crazycrab schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:57:
PC
Adventure (point and click)
1997 - 2003

Vermoedelijk een demo uit de PC-active.

In de demo is het de bedoeling om voorbij een hek met een beveiliger proberen te komen. Wanneer je over het hek probeert te klimmen, springt een hond tegen het hek aan en komt er een bewaker om te kijken wat er aan de hand is. Links van het hek is het de bedoeling om de hond op een houten luik te krijgen en vervolgens de hond in het water laten vallen.

Tijdens het gesprek verteld de hoofdpersoon dat zijn vriendin kortgeleden om het leven is gekomen en probeert uit te zoeken wat er met haar is gebeurd.

De demo speelt zich af dichtbij een haven.
Dat moét wel Broken Sword II zijn, The Smoking Mirror.

Afbeeldingslocatie: http://img.slidetoplay.com/screenshots/broken-sword-the-smoking-mirror-remastered_1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 25-02-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ja dat moet idd. Broken Sword II zijn.
Ha nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik die vraag ook al eens gesteld hier en dan ook nog ongeveer dezelfde scene omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Exorcist schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:37:
[...]

Dat moét wel Broken Sword II zijn, The Smoking Mirror.

[afbeelding]
Bedankt, dat is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Flex0r schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:40:
Ja dat moet idd. Broken Sword II zijn.
Ha nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik die vraag ook al eens gesteld hier en dan ook nog ongeveer dezelfde scene omschrijven.
Klopt :+

Flex0r in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschutte
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-01-2021
Ik zoek een spel, het is sowieso van voor 2005. Het speelt zich af in de middeleeuwen, het is 2D en van boven af. Je bestuurt een leger van zwaardvechters boogschutters enzo en je moet kastelen overnemen. Ik weet de naam niet meer, maar wat me nog bij staat is dat de soldaten heel vaak "Ja mijn heer" zeggen als je ze een beweging laat uitvoeren.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschutte
Jep, dat is hem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
eschutte schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:42:
Ik zoek een spel, het is sowieso van voor 2005. Het speelt zich af in de middeleeuwen, het is 2D en van boven af. Je bestuurt een leger van zwaardvechters boogschutters enzo en je moet kastelen overnemen. Ik weet de naam niet meer, maar wat me nog bij staat is dat de soldaten heel vaak "Ja mijn heer" zeggen als je ze een beweging laat uitvoeren.

Iemand een idee?
In het Nederlands of in het Engels.(de "Ja mijn heer" dan)
Knights & Merchants misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Enne, Stronghold, zou die het nog kunnen zijn? Al dan niet Stronghold Crusader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschutte
Nee het was zeker ouder dan stronghold crusader, ook niet zulke hele goeie graphics. Ja ik had de nederlandse versie en daar zeiden ze dan ook "ja mijn heer".

Je kon bepaalde gebieden spelen die je dan met een beperkt aantal troepen moest overnemen. In dat gebied zat dan een bepaald fort dat je moest overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-07 13:12
Lords of the Realm (of een opvolger)? Was in ieder geval waar ik aan dacht toen ik je omschrijving las. Geen idee meer of ze Nederlands spraken, maar kon me herinneren dat ik zo een soort spel ook ooit gespeeld heb en dit dus gevonden (na lang hersenkraken) ;)
Wikipedia: Lords of the Realm

[ Voor 5% gewijzigd door Hoof op 25-02-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschutte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mano
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-04-2024
Het spel wat ik zoek is nog niet super oud, Super Nintendo era dacht ik.
Je kunt er met 3 een soort van ninja turtles spelen maar ze zijn een stuk langer en kunnen sloopkogelhanden en cementblok voeten krijgen om de vijanden te slopen.

Was echt een van m'n favo spellen doordat het toen volgens mij aardig moeilijk was en een stuk vloeiender dan andere spellen verliep.

Bonuspunten
Ook een spel van de super nintendo. Ditmaal speel je een soort van kat die gewoon 2d van links naar rechts een level uit moet rennen. Het spel heeft iets weg van sonic maar dan dus met een kat die i.p.v. munten, bolletjes wol moet verzamelen.

[ Voor 3% gewijzigd door pr0mano op 25-02-2015 18:36 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 72 Laatste