Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:12
TFDev schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:20:
Ik ben opzoek naar een (volgens mij) oud side-scrolling platform spel. Ik kan me er maar heel vaag iets van herinneren. Je bent zelf wel een mens (man) en er komen aliens in voor, voor zover ik me kan heugen moet je ook opzoek naar een wapen. Het speelt zich ook wel af op de aarde, niet in de ruimte. 15 jaar oud is het spel ook zeker wel... Ik heb via google al gezocht, en via wiki met side scrollers enz, maar kom niets tegen wat er op lijkt....
Of de 'voorloper', Another world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Another World zeker niet, die is echt te nieuw. Flashback lijkt in de buurt te komen, maar volgens mij is t spel (kwa looks) ouder. Lagere resolutie, minder kleuren zegmaar. Ik wou dat ik me er meer van kon heugen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19

Cyphax

Moderator LNX
TFDev schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:20:
Ik ben opzoek naar een (volgens mij) oud side-scrolling platform spel. Ik kan me er maar heel vaag iets van herinneren. Je bent zelf wel een mens (man) en er komen aliens in voor, voor zover ik me kan heugen moet je ook opzoek naar een wapen. Het speelt zich ook wel af op de aarde, niet in de ruimte. 15 jaar oud is het spel ook zeker wel... Ik heb via google al gezocht, en via wiki met side scrollers enz, maar kom niets tegen wat er op lijkt....
Misschien dan Blackthorne?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bio menace?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ,

Ik ben dus al een heletijd op zoek naar een bepaald spel wat ik vroeger heb gespeeld.
Het ging over 2 bende's die tegen elkeer moesten vechten , de ene bende droeg gele hoofdbanden en de andere rode.
Je had ook bepaalde wapens zoals een pistool of een knuppel.

Heb het rond het jaar 2002 + - gespeeld.
Het is een pc game maar het zat niet op een floppy , wie kan mij helpen :).

btw: Het was een platform spel , dus geen fps 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:31:
Hey ,

Ik ben dus al een heletijd op zoek naar een bepaald spel wat ik vroeger heb gespeeld.
Het ging over 2 bende's die tegen elkeer moesten vechten , de ene bende droeg gele hoofdbanden en de andere rode.

2d platformer of meer beat-em-up style, zoals bijvoorbeeld Streets of Rage?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:12
TFDev schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:10:
Another World zeker niet, die is echt te nieuw. Flashback lijkt in de buurt te komen, maar volgens mij is t spel (kwa looks) ouder. Lagere resolutie, minder kleuren zegmaar. Ik wou dat ik me er meer van kon heugen :(
Te nieuw? Another World komt oorspronkelijk uit 1991. Flashback is nieuwer dan Another World :)

Zie ook Wikipedia: Another World (video game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:12:
[...]

2d platformer of meer beat-em-up style, zoals bijvoorbeeld Streets of Rage?
2d platformer , het is echt een beetje van bovenaf maar ook weer niet helemaal van bovenaf, het heeft wel wat van "City of gangsters".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Offperception schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:37:
[...]

Het was zeker in het Nederlands. Ik meen nog te herinneren dat je in die kantoor elke computer moest aanzetten en de floppy's op uit proberen.

En nee, zeker geen Davilex :+
Succes met zoeken :+
Wikipedia: List of video games developed in the Netherlands

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:02:
[...]

2d platformer , het is echt een beetje van bovenaf maar ook weer niet helemaal van bovenaf, het heeft wel wat van "City of gangsters".
Weet je zeker dat het dan een platformer was en niet een isometric game?
Kun je nog iets melden over de besturing? Alles muis? Of muis/keyboard? Dat soort dingen.
Wellicht ook of het turn-based was of realtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 22:18

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:31:
Hey ,

Hooligans: Storm over Europe?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 22:09

c0burn

Feed your head

Ik ben op zoek naar een spel uit de jaren 2000. Het was een spel met enkel Japans teksten, waarbij je een ruimteschip bestuurde in een top-down view. Doel was het eigen schip op te blazen en door de kettingreactie ook alle tegenstanders. Lukt dat dan ging je naar een nieuw level. Besturing gebeurde dan ook alleen met pijltjes en spatiebalk meen ik. Design was erg simpel, tegenstanders bestonden alleen uit geometrische vormen.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat spel ook met zeer veel plezier gespeeld , maar het is hem niet ;),
het lijkt een beetje op Omerta: City of gangsters wat ik al beschreef maar toch bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik zoek de naam van het spel uit het Windows 95 tijdperk.

Het speelde zich af in de tweede wereld oorlog en je zat in 'trenches'. Tegenover je zaten vijanden in trenches. De kunst was om te wachten voordat de vijhand zijn kop liet zien en zo de vijand afmaakte.

Je had verschillende wapens waar je uit kon kiezen zoals geweren, een airstike en werpmessen. Ook kon je - volgens mij - een jeep oproepen. De vijand in ieder geval wel. Je moest iedere keer op tijd weer naar beneden duiken. Bij een airstrike moest je altijd heel snel naar rechts of links.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

First Person, 3rd Person? Isometric?

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-08 08:53
Hoi, ik ben iets kwijt. Vroeger toen ik 4-5 jaar oud was / 6. Hadden we op de basisschool een spel op de PC's staan (Win 3.11) dat Clowns heette..

Alleen ik heb overal gezocht en de diskette die ik er nog van heb die is leeg, nu zoek ik het want ben een Dos systeem aan het bouwen :/ maar ik kan het nergsns vinden.

Weet iemand nog hoe het precies exact heette zodat ik het ergens kan opsporen?

CLOWNS, het was een spel met kleurplaten, en andere leipe dingen. Ben inmiddels 22, maar wil toch graag nog 1x die beelden die ik in mijn hoofd heb daarvan zien. 8)7 8)7 8)7

Thanks voor de moeite iig

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:33
Angeloonie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:27:
First Person, 3rd Person? Isometric?
Je zag jouw soldaten van achteren. De vijand stond bovenaan het scherm. Je kon alleen van links naar rechts bewegen wat je zat achter de zandzakken.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10
Ik gok dat het begin jaren 90 was. Het spel had een middeleeuwse/fantasy setting. Het begon met een scene van een kerel (de hoofdpersoon) die op een paard een dorpje binnen gegalopeerd kwam lopen. Alle personages zagen er voor die tijd "realistisch" uit. Dat wil zeggen: het was allemaal in 3D. De camera stond volgens mij in elke scene vast, maar je kon wel vrij bewegen. Ik kan me herinneren dat het allemaal een beetje creepy was. Het dorpje was uitgestorven maar er was wel iemand opgehangen bijvoorbeeld.

Kunnen jullie iets met deze hersenspinsels?

Edit: Zal je net zien. Ik ben erachter. Het is Ecstatica! :D

[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 14-11-2014 11:43 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:30

greatgonzo

schit-te-rend!

rond 1998 (zal het zijn geweest) speelde ik eens een spel op de PC, waarbij je een bovenaanzicht had. Je kon racen met een politieauto, schoolbus, enz. Ik weet alleen nog dat het demolevel door een waterval landschap ging...

Het lijkt me haast dat dit ooit wel geport is naar android.. wie kan op de naam komen, en is het spel beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo computerspel-raders.

Ik ben op zoek naar het volgende spel, ik weet echter niet veel informatie van het spelletje dus ik zou extreem verbaasd en blij zijn als iemand het spel weet!

Het spel speelde ik tegelijkertijd met Theme Hospital. (komt dus ongeveer uit die tijd 1995-1998 denk ik zelf zo). Bij het spelletje had je verschillende puzzel elementen.
De 2 elementen die me het beste bijgebleven zijn, is het binnenloodsen van gekleurde treinen. Dit deed je door een spoor "om" te zetten en daardoor kon je de treinen naar binnen loodsen.
Het tweede spelelement was het namaken van liedjes zoals Beethoven. Je moet dan echt de noten op een balk. Dan ging het spelletje jou stuk spelen en kreeg je te horen of het goed of niet goed is. (bij mij was het vaak Niet goed :) )

Dit is alle informatie die ik heb. Ik hoop dat bij een van jullie een belletje gaat rinkelen!

Mvg,
Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:30

greatgonzo

schit-te-rend!

rond 1998 (zal het zijn geweest) speelde ik eens een spel op de PC, waarbij je een bovenaanzicht had. Je kon racen met een politieauto, schoolbus, enz. Ik weet alleen nog dat het demolevel door een waterval landschap ging...

Het lijkt me haast dat dit ooit wel geport is naar android.. wie kan op de naam komen, en is het spel beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

greatgonzo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:27:

U zoekt denk ik Ignition: http://www.mobygames.com/game/windows/ignition
SacreBleu schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:31:
[...]

Je zag jouw soldaten van achteren. De vijand stond bovenaan het scherm. Je kon alleen van links naar rechts bewegen wat je zat achter de zandzakken.
Ik kan hem echt niet vinden. Staat hij hier tussen? http://en.wikipedia.org/w..._World_War_II_video_games

[ Voor 26% gewijzigd door Angeloonie op 14-11-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:27:
Hallo computerspel-raders.

Ik ben op zoek naar het volgende spel, ik weet echter niet veel informatie van het spelletje dus ik zou extreem verbaasd en blij zijn als iemand het spel weet!

Het spel speelde ik tegelijkertijd met Theme Hospital. (komt dus ongeveer uit die tijd 1995-1998 denk ik zelf zo). Bij het spelletje had je verschillende puzzel elementen.
De 2 elementen die me het beste bijgebleven zijn, is het binnenloodsen van gekleurde treinen. Dit deed je door een spoor "om" te zetten en daardoor kon je de treinen naar binnen loodsen.
Het tweede spelelement was het namaken van liedjes zoals Beethoven. Je moet dan echt de noten op een balk. Dan ging het spelletje jou stuk spelen en kreeg je te horen of het goed of niet goed is. (bij mij was het vaak Niet goed :) )

Dit is alle informatie die ik heb. Ik hoop dat bij een van jullie een belletje gaat rinkelen!

Mvg,
Albert
Klinkt een beetje als de serie "Castle of dr Brain". Ik neem hier even voor het gemak aan dat het hele spel een puzzel-game is/was en dat beide spelelemtenten in hetzelfde spel zaten.

Als beide spellen los zijn dan is Shortline Railroad (a.k.a. Shortline) nog een kandidaat voor het trein spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-08 22:53
Ik zoek een mythologisch spel van rond 2002 ergens. Het was een rpg/rts waarbij je maar een groepje poppetjes had, of zelfs maar 1. Het was isometrisch. Het is niet Age of mythology.
Ik heb echt geen idee wat voor naam het had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Britske schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:38:
Ik zoek een mythologisch spel van rond 2002 ergens. Het was een rpg/rts waarbij je maar een groepje poppetjes had, of zelfs maar 1. Het was isometrisch. Het is niet Age of mythology.
Ik heb echt geen idee wat voor naam het had.
Dat is wel HEEL summier :D

Kan tot zover nog alles van Myth t/m Baldur's Gate gaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 19:02
Even dit topic weer wat nieuw leven inblazen :-)

Ik zoek een game, die (meen ik me te herinneren) zelfs van een NL developer komt. Ik speelde het op stage en ze vertelde me het gekocht te hebben om een andere developer te steunen.

Het is een shooter, maar geen standaard shooter. Je kunt namelijk switchen tussen de shooter-modus en een soort strategische modus waarbij je het speelveld van boven ziet en mijnen, kanonnen en weet ik veel wat nog meer allemaal kunt plaatsen om de vijand tegen te houden die probeert je gebied binnen te stormen. Er komen ook een soort tanks in voor.

Gui is niet mooi, ziet eruit als een mod voor quake of zo. Over het algemeen was het een zeer donkere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

CrystalViriS schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:50:

Ik zoek een game, die (meen ik me te herinneren) zelfs van een NL developer komt. Ik speelde het op stage en ze vertelde me het gekocht te hebben om een andere developer te steunen.

Het is een shooter, maar geen standaard shooter. Je kunt namelijk switchen tussen de shooter-modus en een soort strategische modus waarbij je het speelveld van boven ziet en mijnen, kanonnen en weet ik veel wat nog meer allemaal kunt plaatsen om de vijand tegen te houden die probeert je gebied binnen te stormen. Er komen ook een soort tanks in voor.

Gui is niet mooi, ziet eruit als een mod voor quake of zo. Over het algemeen was het een zeer donkere game.
Sanctum?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Thx maar helaas dat is em niet. Dat ziet er toch echt wel té mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SacreBleu schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:31:
[...]

Is het Cabal?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

iron grip warlord

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• CrystalViriS

Verwijderd

YEZZZZZZZ ! Dankuwel Exorcist ! Het is inderdaad Gizmos & gadgets! Fris geheugen man!

Maar in ieder geval, hartelijke dank !

Groeten Lars

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik zoek een vrij nieuw scifi basebuilding spel waar je bent neer gestort op een planeet en je moet een basis bouwen (ala dwarffortress/towns/gnomoria) en langzamerhand door nieuwe technologieën te ontwikkelen een ruimteschip bouwen zodat je weer weg kunt.

Kan me herinneren dat je allerlei defences kan bouwen om vijanden te verslaan.
Al je apperatuur had stroom nodig die je kon opwekken door zonnepanelen en een machine op een warmtebron (geiser) te zetten.
Je moest ook kabels trekken naar apparatuur.

Tijd geleden een "let's play" filmpje van gezien maar ben de naam kwijt.

Rimworld!
Altijd hetzelfde hèh, ben je een uur aan het zoeken... stel je de vraag maar ergens op een forum en een paar minuten later schiet het je ineens te binnen 8)7 B)

[ Voor 13% gewijzigd door ScrooLoose op 20-11-2014 23:26 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan521
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo mensen,
Ik ben op zoek naar een educatief spel dat ik ooit had geleend bij de bibliotheek. Ik weet dat je groentes/planten moest verbouwen. Ook weet ik nog dat er een soort grote koepel in het spel zat. Het spel was nederlandstalig. Ik heb het een jaar of 10 geleden gehuurd bij de bibliotheek.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- PC
- Eind 90s
- Gratis / Freeware
- Sidescrolling
- Space shooter.
- Co-op op hetzelfde toetsenbord/muis.
- Meteorites kapot schieten voor upgrades?

Iemand een idee? (niet R-type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:56:
YEZZZZZZZ ! Dankuwel Exorcist ! Het is inderdaad Gizmos & gadgets! Fris geheugen man!

Maar in ieder geval, hartelijke dank !

Groeten Lars
Latertje :+, no problem. Kende het niet btw, Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:48:
- PC
- Eind 90s
- Gratis / Freeware
- Sidescrolling
- Space shooter.
- Co-op op hetzelfde toetsenbord/muis.
- Meteorites kapot schieten voor upgrades?

Iemand een idee? (niet R-type)
Gevonden : Space Hog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 15:35
Naam zegt me niks meer, maar dit spel ken ik nog herinneren inderdaad. Geweldig was het als je sneller was. Zoniet, werd ik echt pissig en moest ik achter de computer vandaan van mammaxD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Ik zoek een race spel waarbij je ook wapens op je voertuig had, het was geen al te bekende titel, ik schat tussen 1998-2002 en er staat me iets van bij dat het outbreak/break out/ through of wat dan ook heette, alleen kan ik er niks over vinden.

De game cover was geloof ik vrij donker en er stond zo'n wagen op geloof ik:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQg6yt5Q6bcZmV_HBJK0p_91MOavZIOjxhqvWHVmPecuQ7eQCIQ

Volgens mij was de cover van de game ook in 2en gesplitst en dat had geloof ik ook te maken met de titel van de game.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkElement op 03-12-2014 12:45 ]

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 15:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Death Rally?

Heb je ook een platform / perspectief / etc?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Gewoon van achter de auto, en het begon met break geloof ik. Platform was PC.

Death Rally is het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door DarkElement op 03-12-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Interstate 76
Twisted metal
Mega race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
DarkElement schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:43:
Ik zoek een race spel waarbij je ook wapens op je voertuig had, het was geen al te bekende titel, ik schat tussen 1998-2002 en er staat me iets van bij dat het outbreak/break out/ through of wat dan ook heette, alleen kan ik er niks over vinden.

De game cover was geloof ik vrij donker en er stond zo'n wagen op geloof ik:

[afbeelding]

Volgens mij was de cover van de game ook in 2en gesplitst en dat had geloof ik ook te maken met de titel van de game.
Enige racespel dat ik ken met een blauwe Viper is Test Drive 5.

Zie nu pas dat er wapens op je auto zaten. Dat had Test Drive niet :+

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 03-12-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08 14:14
De naam schoot me ineens tebinnen.

Moet BreakNeck zijn denk ik dan.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51SPTVT3MFL._SY300_.jpg

Zo kwam ik door deze zoektocht ook terecht bij Viper Racing.
Ook de nodige uren aan besteed. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Flex0r op 03-12-2014 13:25 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Jaren terug, heb ik een online strategy spel gespeeld, waarin je je eigen eiland kon uitbouwen. Tegen andere eilanden vechten. Pompje erop, kanon erop, dat soort dingen. Ik kan het alleen nergens meer vinden... :( Zal wel retired zijn...

Maar ik vroeg me toch af of iemand de precieze naam van het spel kent? Ik kan het gewoon nergens meer vinden. Was geen board game. 3D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Ik zoek al een lange tijd naar een spel met de volgende punten:

- 2 konijntjes, paars (?)
- side scrolling levels
- ze konden vuurballetjes schieten dacht ik.

meer kan ik er niet over herinneren :$

[ Voor 12% gewijzigd door wizai op 04-12-2014 15:08 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
ik moest denken aan jazz jack rabbit, maar dies groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:27
MeneerKrab schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:27:
ik moest denken aan jazz jack rabbit, maar dies groen.
Jha Groen en Rood zijn de standaard kleuren.

Maar in multiplayer kon je ook een paarse krijgen (2 player co-op /versus)

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jazz Jackrabbit 2

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 04-12-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

banaan521 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:19:
Hallo mensen,
Ik ben op zoek naar een educatief spel dat ik ooit had geleend bij de bibliotheek. Ik weet dat je groentes/planten moest verbouwen. Ook weet ik nog dat er een soort grote koepel in het spel zat. Het spel was nederlandstalig. Ik heb het een jaar of 10 geleden gehuurd bij de bibliotheek.
Alvast bedankt!
Forever Growing Garden?

Afbeeldingslocatie: http://www.museumofplay.org/online-collections/images/Z003/Z00386/Z0038665.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~tew4515/Watkins/AuctionItems/ForeverGrowingGarden.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
jazz jackrabbit lijkt er wel veel op, maar naar mijn idee niet het spel dat ik zoek.
Het spel wordt in het filmpje in dos gestart, dit kan ik mij niet herinneren :)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
wizai schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:36:
jazz jackrabbit lijkt er wel veel op, maar naar mijn idee niet het spel dat ik zoek.
Het spel wordt in het filmpje in dos gestart, dit kan ik mij niet herinneren :)
Dat is Dosbox niet Dos, anders kun je het spel niet starten op "modernere" pc's

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
alsnog, het spel werd op een (voor die tijd) moderne pc gespeeld, denk aan 2003 - 2006.
Dos(box) oid werd niet gebruikt iig.

[ Voor 3% gewijzigd door wizai op 05-12-2014 11:58 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 00:29

Battlezone 1/2 toevallig?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Ik zoek een ouder spel (van rond 2000) waarin je heksenbrouwsels moest maken :p volgens mij was het nederlands talig en je moest bijvoorbeeld kattenharen zoeken, je had dan geloof ik ook een inventory onderin en de boel ontplofte geloof ik als je mengsel verkeerd was.

Heel fout i know, maar was destijds (althans in mijn herinnering) een geniaal spel.

Dit was zo'n beetje de stijl van de game voor zover ik weet (niet de betreffende game):

Afbeeldingslocatie: http://www.impulsegamer.com/pc/dire03.jpg

Destijds geloof ik van zon nederlandse freeware cd-rom./

[ Voor 22% gewijzigd door DarkElement op 05-12-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ehh.. CrystalViriS in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5" :P
DarkElement schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:57:
Ik zoek een ouder spel (van rond 2000) waarin je heksenbrouwsels moest maken :p volgens mij was het nederlands talig en je moest bijvoorbeeld kattenharen zoeken, je had dan geloof ik ook een inventory onderin en de boel ontplofte geloof ik als je mengsel verkeerd was.

Heel fout i know, maar was destijds (althans in mijn herinnering) een geniaal spel.
http://www.speelmee.nl/spelletjes/12915/heksen-brouwsel

? :P :+

[ Voor 44% gewijzigd door Angeloonie op 05-12-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Het was absoluut geen flash game. Volgens mij kreeg je ook elke keer rijmpjes met hints van die heks, en dan moest je een voorwerp in een ketel stoppen, dat dan weer wel :p

Vooral die kattenharen staat me nog goed bij :p

[ Voor 79% gewijzigd door DarkElement op 05-12-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik zoek een game die ik vroeger op de allereerste Gameboy speelde.
Het was een sidescroller, ik geloof in het Japans, je speelde als een bouwvakker, het was een vecht-achtige game je verplaatste je wel door het level (dus je bleef niet op een stuk staan).

Ik herinner me nog een onderwater level en volgens mij ook een in een fabriek met rollende banden en een level waarbij je in een vliegtuig zat.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik zoek... een spel in de stijl van Prince of Persia, maar met betere graphics en meer afwisseling... PC, 1994-1996, was op drie diskettes.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 16-12-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:10
Remcom00 schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:26:
Ik zoek een game die ik vroeger op de allereerste Gameboy speelde.
Het was een sidescroller, ik geloof in het Japans, je speelde als een bouwvakker, het was een vecht-achtige game je verplaatste je wel door het level (dus je bleef niet op een stuk staan).

Ik herinner me nog een onderwater level en volgens mij ook een in een fabriek met rollende banden en een level waarbij je in een vliegtuig zat.
Hammerin' Harry
Zit in mijn verzameling. Is overigens vrij zeldzaam.
YellowOnline schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 00:09:
Ik zoek... een spel in de stijl van Prince of Persia, maar met betere graphics en meer afwisseling... PC, 1994-1996, was op drie diskettes.
Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame
Ik meen me te herinneren dat die op meerdere floppies stond.

[ Voor 29% gewijzigd door Flozem op 16-12-2014 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:04
Die vliegende schedels... Ik slaap er nog slecht van ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Flozem schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 06:16:

[...]

Hammerin' Harry
Zit in mijn verzameling. Is overigens vrij zeldzaam.

[...]

Held _/-\o_.
Had ik m nog maar :+.
Dan word het de emulator aan slingeren :).

Gaat op Ebay voor +/- 70 euro :o

[ Voor 4% gewijzigd door Remcom00 op 16-12-2014 09:09 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Flozem schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 06:16:

[...]

Zo gemakkelijk was het niet :) Het is in dezelfde stijl qua beweging denk ik, maar wel degelijk een ander spel.

[ Voor 12% gewijzigd door YellowOnline op 16-12-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
YellowOnline schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:31:
[...]

Zo gemakkelijk was het niet :) Het is in dezelfde stijl qua beweging denk ik, maar wel degelijk een ander spel.
Collega van mij denkt dat het misschien Blackthorne is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hydrosine schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:37:
[...]

Collega van mij denkt dat het misschien Blackthorne is!
Neen, maar door dat spel op te zoeken heb ik het wel gevonden *O*
Flashback. Uit 1992 - ik dacht dat wel het zo oud was, maar vertrouwde mijn herinnering niet :)

Geen idee of nog iemand dat kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
YellowOnline schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:45:
[...]

Neen, maar door dat spel op te zoeken heb ik het wel gevonden *O*
Flashback. Uit 1992 - ik dacht dat wel het zo oud was, maar vertrouwde mijn herinnering niet :)

Fantastisch spel, super om te spelen op de Amiga :) Another world is de voorloper.. ook een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:19

Cyphax

Moderator LNX
YellowOnline schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:45:
[...]

Ja tuurlijk, ik heb 'm op CD voor de PC, daar hadden ze de filmpjes opnieuw van gedaan (prerendered). Geweldig spel!

Maar ken je de opvolger ook, Fade To Black (op de Playstation)? En de remake? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 16-12-2014 14:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:08
Cyphax schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:40:
[...]

Ja tuurlijk, ik heb 'm op CD voor de PC, daar hadden ze de filmpjes opnieuw van gedaan (prerendered). Geweldig spel!

Maar ken je de opvolger ook, Fade To Black (op de Playstation)? En de remake? ;)
Fade to Black was er ook gewoon voor de PC. Geen idee of het wat was overigens. Heb 'm wel nog ooit gekocht, maar vond het (na 5 minuten spelen) niet echt te vergelijken met Flashback doordat geen side scroller en heb 'm toen eigenlijk nooit meer gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een kinderspel waarmee je een soort van piraat speelt, die een paars monster als vriend heeft. het is een point en click spel (net zoiets als putput en freddyfish etc.). het spel speelt zich af op een eiland. je moet 2 stenen op elkaar zetten waarvan de onderste steen klein en licht is en de andere heel groot en zwaar. volgensmij moest je die grote steen met behulp van een lucht ballon die je moest naaien op moest tillen. ik en mijn broer willen dit spel heel graag weer spelen maar we komen maar niet op de naam.

Mvg. Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:47:
Ik zoek een kinderspel waarmee je een soort van piraat speelt, die een paars monster als vriend heeft. het is een point en click spel (net zoiets als putput en freddyfish etc.). het spel speelt zich af op een eiland. je moet 2 stenen op elkaar zetten waarvan de onderste steen klein en licht is en de andere heel groot en zwaar. volgensmij moest je die grote steen met behulp van een lucht ballon die je moest naaien op moest tillen. ik en mijn broer willen dit spel heel graag weer spelen maar we komen maar niet op de naam.

Mvg. Rik
Torin's Passage?

Afbeeldingslocatie: http://www.myabandonware.com/media/screenshots/t/torins-passage-3z4/torins-passage_14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 19:10
Ok,

Dit fossiel heeft er ook een, ik ben benieuwd of iemand deze van naam weet.

- het is een NES game
- het is een sidescroller
- het doel was altijd naar een soort fort te komen
- onderweg werd je beschoten met pijlen vanuit de bergen (achtergrond)
- en er waren obstakels waar je overheen moest springen.
- uit mijn herrinneringen was er veel blauw/wit met ijs enzo

De game is ongeveer nu 30 jaar oud en ik vraag me al ruim 10/15 jaar af hoe dat deze nou ook al weer heette

Dus kom er maar in :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ik zou bijna zeggen Kid Icarus, maar dat is een platformer en geen side-scroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Flozem schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:40:
Ik zou bijna zeggen Kid Icarus, maar dat is een platformer en geen side-scroller.
Kid Icarus die ken ik wel :P das geen probleem, fire and Ice was het ook niet......is echt waardeloos, heb hem ooit grijs gespeeld samen met een basisschool vriendje, maar ja 35 inmiddels dus mag ff terug in de herinneringen graven :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

SpoekGTi schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:24:
Ok,

Dit fossiel heeft er ook een, ik ben benieuwd of iemand deze van naam weet.

- het is een NES game
- het is een sidescroller
- het doel was altijd naar een soort fort te komen
- onderweg werd je beschoten met pijlen vanuit de bergen (achtergrond)
- en er waren obstakels waar je overheen moest springen.
- uit mijn herrinneringen was er veel blauw/wit met ijs enzo

De game is ongeveer nu 30 jaar oud en ik vraag me al ruim 10/15 jaar af hoe dat deze nou ook al weer heette

Dus kom er maar in :)
Het was dus geen platformer? Ik dacht met de bergen op de achtergrond eerst aan "Rush 'n Attack", maar daar komen voor zover ik weet geen pijlen in voor,

Iceclimber dacht ik daarna aan, omdat er veel ijs in zat. Dat is meer top-scroller want naar de zijkant scrollde het niet. Je moest wel dingen ontwijken en over obstakels heen springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Khaine schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:02:
[...]

Het was dus geen platformer? Ik dacht met de bergen op de achtergrond eerst aan "Rush 'n Attack", maar daar komen voor zover ik weet geen pijlen in voor,

Iceclimber dacht ik daarna aan, omdat er veel ijs in zat. Dat is meer top-scroller want naar de zijkant scrollde het niet. Je moest wel dingen ontwijken en over obstakels heen springen.
Nee, geen platformer, echt een side scroller. Je liep ook gewoon over de grond van links naar rechts en elk scherm had een ander obstakel waar je langs/over moest, en dan kwam je aan het eind bij een of ander fort waar je dan met pijlen werd beschoten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zoek ook een game.

De game was op het internet en je moest een account aanmaken. Het was een Harry Potter game waar je volgens mij achievements moest unlocken (weet het doel niet meer zeker). Je kon ook naar de wegisweg weet ik nog en als je een account maakte, kun je aangeven in welke afdeling je graag wou (betekende niet dat je wens uitkwam). Zou ergens rond 2006-2007 geweest zijn dat ik 't speelde, maar kan ook 2 jaar eerder of later geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:35
Ik zoek een game op de PC die ik ergens in de jaren 90 heb gespeeld (ik gok tussen 1995 en 1999). Het is een player vs. computer oorlogsgame die je zowel van bovenaf als first person kon spelen. Je had timers waarmee je reinforcements kon spawnen (volgens mij had je infantry, tanks en vliegtuigen die je kon spawnen).

De graphics waren vrij vierkant (zoals rond die tijd gebruikelijk was)

Edit: Volgens mij zag de first person er ongeveer uit als Mechwarrior 2, maar hierin kan ik mij vergissen.

[ Voor 12% gewijzigd door Roflzor op 24-12-2014 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Battlezone

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Battlezone_(1998_video_game)

[ Voor 73% gewijzigd door Flozem op 24-12-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Roflzor schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:22:
Ik zoek een game op de PC die ik ergens in de jaren 90 heb gespeeld (ik gok tussen 1995 en 1999). Het is een player vs. computer oorlogsgame die je zowel van bovenaf als first person kon spelen. Je had timers waarmee je reinforcements kon spawnen (volgens mij had je infantry, tanks en vliegtuigen die je kon spawnen).

De graphics waren vrij vierkant (zoals rond die tijd gebruikelijk was)

Edit: Volgens mij zag de first person er ongeveer uit als Mechwarrior 2, maar hierin kan ik mij vergissen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/l/401305-uprising-join-or-die-windows-screenshot-several-bombers-and.png

Uprising?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:35
Ja, Uprising zocht ik! Hartelijk dank!

Verwijderd

Hallo, ik ben de naam van een game vergeten die ik zo'n 4/5 jaar geleden graag speelde (ik was toen 11/12jaar oud) dus ik ga er wat tags van noemen misschien weet iemand die het hier dan leest welk spel het is.

- voor pc
- pegi 3/7 of 12.
- op een eilland.
- met je huisdier monstertje een wild monstertje charmeren voor eieren.
- grondstoffen zoeken zoals hout, olie, maar ook soorten fruit als citroen. later in het spel ook cacao enzo.

ik weet verder het doel niet meer van het spel, maar ik hoop toch dat dit genoeg is voor iemand om te weten waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10
Klinkt als een of andere flutgame van Peter Molyneux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10
Arnlith schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:59:
Ik zoek een spel waarbij je uit een gevangenis moet ontsnappen. Het spel is uitgebracht nog voor het jaar 2000. (Denk ik :x) Je moest spullen verzamelen, taken uitvoeren voor andere gevangenen en zodoende ontsnappen. Een van de mogelijkheden was volgens mij via de bak met vuile was... maar dat is een vage herinnering :p

*edit erbij* Het spel speelt zich van bovenaf.. af
Godnondeju ik weet welke je bedoeld, maar ik kom niet op de naam.

Daar is later nog een vervolg/spinoff van geweest wat nog een best populaire serie werd volgens mij. Alleen dan niet meer in 2D maar in 3D. Iets in de richting van Wolfenstein of Metal Gear Solid zit ik te denken, maar volgens mij is het dat niet helemaal, ik vind ik in elk geval niks. Zoiets was het en daar een vroege voorloper van.

Muren waren voornamelijk blauw meen ik mij vaag te herinneren. Ik speelde het volgens mij op de Amiga in de jaren 90 ergens. Dacht ik.

[ Voor 10% gewijzigd door vosss op 26-12-2014 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat is hem niet, wel bedankt voor het antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 31-07 18:51
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:00:
Hallo, ik ben de naam van een game vergeten die ik zo'n 4/5 jaar geleden graag speelde (ik was toen 11/12jaar oud) dus ik ga er wat tags van noemen misschien weet iemand die het hier dan leest welk spel het is.

- voor pc
- pegi 3/7 of 12.
- op een eilland.
- grondstoffen zoeken zoals hout, olie, maar ook soorten fruit als citroen. later in het spel ook cacao enzo.

ik weet verder het doel niet meer van het spel, maar ik hoop toch dat dit genoeg is voor iemand om te weten waar ik het over heb.
Creatures 3 (of 4)? Of Spore?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 31-07 18:51
vosss schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 03:03:
[...]

Daar is later nog een vervolg/spinoff van geweest wat nog een best populaire serie werd volgens mij. Alleen dan niet meer in 2D maar in 3D. Iets in de richting van Wolfenstein of Metal Gear Solid zit ik te denken, maar volgens mij is het dat niet helemaal, ik vind ik in elk geval niks. Zoiets was het en daar een vroege voorloper van.

Muren waren voornamelijk blauw meen ik mij vaag te herinneren. Ik speelde het volgens mij op de Amiga in de jaren 90 ergens. Dacht ik.
La Fuga?
Afbeeldingslocatie: http://www.exelweiss.com/gfx/capturas/fuga4.jpg

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ! Moop en Dreadly: De Schat van Bing Bong Eiland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02 10:37
Goedemiddag allen op deze oudjaarsdag!

Ik ben op zoek naar een wat oude PC-game. heb er een jaar terug ook al eens naar geïnformeerd, maar toen kon niemand me verder helpen.

Dus nu met voorschrijdend inzicht en meer informatie maar een nieuwe optie.

Voorzover ik me herinner is het een Windows spel wat ik speelde op een 98SE. Het spel is denk ik uitgekomen ergens tussen 1993 en 2000. De speler was een CIAachtige instantie die de touwtjes in verschillende delen van de wereld in handen moest zien te krijgen en houden, dmv regimes omverwerpen, HQ's bouwen enzovoorts. Het was een topdown/isometrisch vormgegeven spel, strategie met een beetje management. Management omdat ik me meen te herinneren dat er ook een sterk logistiek element in zat (voor al je units (tanks en voetsoldaten enz) moesten ook bijvoorbeeld transportvliegtuigen worden gekocht).
Verder was geldmanagement ook van belang.

Ik hoop dat jullie me zo op de valreep van 2014 kunnen helpen aan dit spel te geraken! Heb zelf mobygames en wikipedia en dit topic uiteraard afgestruind, maar dat mocht niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:00:

- voor pc
- pegi 3/7 of 12.
- op een eilland.

Black & White 2 ?
Leuk idee, matige afwerking.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 03:03:
[...]

The Great Escape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

your_rival schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:22:
Goedemiddag allen op deze oudjaarsdag!

Ik ben op zoek naar een wat oude PC-game. heb er een jaar terug ook al eens naar geïnformeerd, maar toen kon niemand me verder helpen.

Dus nu met voorschrijdend inzicht en meer informatie maar een nieuwe optie.

Voorzover ik me herinner is het een Windows spel wat ik speelde op een 98SE. Het spel is denk ik uitgekomen ergens tussen 1993 en 2000. De speler was een CIAachtige instantie die de touwtjes in verschillende delen van de wereld in handen moest zien te krijgen en houden, dmv regimes omverwerpen, HQ's bouwen enzovoorts. Het was een topdown/isometrisch vormgegeven spel, strategie met een beetje management. Management omdat ik me meen te herinneren dat er ook een sterk logistiek element in zat (voor al je units (tanks en voetsoldaten enz) moesten ook bijvoorbeeld transportvliegtuigen worden gekocht).
Verder was geldmanagement ook van belang.

Ik hoop dat jullie me zo op de valreep van 2014 kunnen helpen aan dit spel te geraken! Heb zelf mobygames en wikipedia en dit topic uiteraard afgestruind, maar dat mocht niet baten..
Misschien Superpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanydu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08-2024
Misschien kunnen jullie mij helpen om de naam van de volgende twee (voor mij nostalgische) games te vinden. (Edit: beiden PC Games)

1) Je bent een holbewoner en gebruikt je houten knuppel als wapen. Het gaat om een 2d platformer. Qua stijl en graphics lijkt het redelijk op Joe & Mac Caveman Ninja, maar het verschil is dat je ook ladders kon beklimmen, en in grotten kon gaan.

2) Een 2d shooter/platformer die er (in mijn herinneringen) redelijk mooi/realistisch uit zag. Ook de gameplay was redelijk realistisch. Het enige wat mij er echt duidelijk van bij staat is dat er door de levels heen mensen aan kettingen aan de muur hingen, en je kon er voor kiezen om deze 'uit hun leiden te verlossen'. Verder begon het met een lift/platform waarbij je omhoog ging en vervolgens naar links moest lopen.

Alvast excuus voor mijn onduidelijkheid, en hulde voor de persoon(en) die weten wat ik bedoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zanydu schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:00:
Misschien kunnen jullie mij helpen om de naam van de volgende twee (voor mij nostalgische) games te vinden. (Edit: beiden PC Games)

1) Je bent een holbewoner en gebruikt je houten knuppel als wapen. Het gaat om een 2d platformer. Qua stijl en graphics lijkt het redelijk op Joe & Mac Caveman Ninja, maar het verschil is dat je ook ladders kon beklimmen, en in grotten kon gaan.

2) Een 2d shooter/platformer die er (in mijn herinneringen) redelijk mooi/realistisch uit zag. Ook de gameplay was redelijk realistisch. Het enige wat mij er echt duidelijk van bij staat is dat er door de levels heen mensen aan kettingen aan de muur hingen, en je kon er voor kiezen om deze 'uit hun leiden te verlossen'. Verder begon het met een lift/platform waarbij je omhoog ging en vervolgens naar links moest lopen.

Alvast excuus voor mijn onduidelijkheid, en hulde voor de persoon(en) die weten wat ik bedoel!
1) Prehistorik
2) geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanydu
1) Prehistorik
2) geen idee
Dank voor dit snelle antwoord! Het was inderdaad Prehistorik :)
Gameplay voor geïnteresseerden : https://www.youtube.com/watch?v=xtvTKvjfVl8
En dankzij archive.org ook nog eens te spelen: https://archive.org/strea...zip?module=dosbox&scale=2

[ Voor 27% gewijzigd door Zanydu op 08-01-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23
2) Klinkt als Blackthorne ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanydu
Helemaal geweldig!! Beiden ontzettend bedankt, het is grappig hoeveel bijzondere herinneringen je kan hebben aan deze pixelige games waarmee je als kind gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02 10:37
Thanks voor je reactie, helaas was dit niet de game die ik zoek. Het begint (na de gehele strategy lijst van mobygames) aardig hopeloos te lijken haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een spelletje dat ik vroeger speelde met mijn zus, op onze allereerste computer. Het moet ongeveer halverwege de jaren 90 geweest zijn. Ik kan het me niet precies herinneren, wat het alleen maar moeilijker maakt. De setting was een hotel waar allerlei monsters en griezels woonden, en de bedoeling was om voorwerpen te verzamelen, deze te combineren tot nieuwe gebruiksvoorwerpen en zo het hotel te ontsnappen (denk ik). Je kon de lift nemen en in alle kamers gaan rondneuzen, voorwerpen en hints verzamelen om zo monsters of obstakels passeren. Ik herinner me nog dat er een greenhouse was, waar je iets met het licht moest doen (de precieze mechanic ontsnapt me). Er was een moment waarbij je moest inbreken in het kantoor van de manager/eigenaar en dat de beveiliging voice encrypted was, dus moest je een cassetteopname van de stem van de eigenaar beluisteren en de woorden in een andere volgorde zetten opdat je de kamer kon openen met je nieuwe opname. Het was een point en click en was heel cartoony getekend, eigenlijk helemaal niet eng.
Dat is zo ongeveer alles dat ik me kan herinneren, mocht iemand de naam weten van dit spel, hoor ik het graag. Jullie hulp word zeer geapprecieerd!
Pagina: 1 ... 38 ... 72 Laatste