Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
*edit erbij* Het spel speelt zich van bovenaf.. af
[ Voor 7% gewijzigd door ItMeAedri op 21-08-2014 19:04 ]
Zou het Daggerfall zijn dan? Uit de Elder Scrolls-serie?iamzero456 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:16:
Lijkt er op zegt ie maar is het niet. Medievel settings trouwens
Saved by the buoyancy of citrus
Het spel dat ik in gedachten heb, is the great escape, maar die is van wat, 86 meen ik.Arnlith schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:59:
Ik zoek een spel waarbij je uit een gevangenis moet ontsnappen. Het spel is uitgebracht nog voor het jaar 2000. (Denk ik :x) Je moest spullen verzamelen, taken uitvoeren voor andere gevangenen en zodoende ontsnappen. Een van de mogelijkheden was volgens mij via de bak met vuile was... maar dat is een vage herinnering
*edit erbij* Het spel speelt zich van bovenaf.. af
Link.
En dan is er de 2003 remake: link.
[ Voor 8% gewijzigd door Nazanir op 21-08-2014 21:17 ]
-
Helaas, speelt zich af in een normale gevangenis en het is een 2d game.Nazanir schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:16:
[...]
Het spel dat ik in gedachten heb, is the great escape, maar die is van wat, 86 meen ik.
Link.
En dan is er de 2003 remake: link.
Verwijderd
Side Scrolling.
Space ships game.
Groene space ships kan ik me nog herinderen.
Rond heet jaar 2001-2003 gok ik zo.
Gratis? ( dacht ik)
Je krijg gaan de weg powerups enzo,
en je kan ook met 2 man spelen op het zelfde toetsenbord.
Geen emulator of iets, afaik was het een non install game.
het spel dat ik zoek is hoogstwaarschijnlijk een windows 95 spel. het kwam tegeleijkertijd uit met dungeon keeper. je bestuurde met de muis een character en je begon er met een. naarmate je verder kwam werden dat er meer. Max. 4 characters en altijd dezelfde. je kon kiezen uit verschillende aanvalsmanieren zoals melee en ranged. elk character had zijn eigen specialiteit en als je dood was kon je als geest teruglopen naar een standbeeld waar je kon herrijzen. mijn beste herrinnering aan het spel is dat je begon in de woestijn. het point of view was van boven af net als diablo. en ik liep altijd vast op een rivier die ik niet over kon steken. een paar tegeltjes op die rivier die schitterde en daar kon je op staan. maar ik kon altijd maar halverwege de rivier komen en dus zat ik vast. wie o wie weet welk spel dit kan zijn?onderop zag je de vier gezichten gezichten van je characters en door daar op te klikken switchte je van character en de rest volgde je trouw.
Klinkt heel erg als Gradius. (Of 1 van de 100 andere versiesVerwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:21:
Komt ie weer:
Side Scrolling.
Space ships game.
Groene space ships kan ik me nog herinderen.
Rond heet jaar 2001-2003 gok ik zo.
Gratis? ( dacht ik)
Je krijg gaan de weg powerups enzo,
en je kan ook met 2 man spelen op het zelfde toetsenbord.
Geen emulator of iets, afaik was het een non install game.
Baldurs gate?iamzero456 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:42:
Hier nogmaals de onbekende game met medievel setting: Zwager zoekt een spel met de volgende beschrijving:
[...]
Bovendien staan de character portraits rechts van het scherm en wordt de party 6 man groot.
Sacred zou kunnen, maar daar loop je niet terug tot het spawn point, maar teleporteer je. Bovendien is dat spel maar met één character.
Misschien staat het spel hier bij?
http://gameslikefinder.com/games-like-diablo/
[ Voor 42% gewijzigd door Flozem op 26-08-2014 12:26 ]
Speelt zich af in een grote, Japanse villa waar geesten rondwaren welke je kunt verslaan dmv je foto camera (foto's maken). Om die camera te gebruiken moet je filmrolletjes vinden en bepaalde items om je camera te upgraden. Het verhaal gaat over een meisje die achter haar broer aan gaat die in datzelfde huis is verdwenen.
Ff speuren leverde mij Fatal Frame op.Daantjeeuh schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:40:
Heb dit PS2 spel een tijdje terug gespeeld, ontzettend veel lol gehad, maar ben de naam helaas vergeten...
Speelt zich af in een grote, Japanse villa waar geesten rondwaren welke je kunt verslaan dmv je foto camera (foto's maken). Om die camera te gebruiken moet je filmrolletjes vinden en bepaalde items om je camera te upgraden. Het verhaal gaat over een meisje die achter haar broer aan gaat die in datzelfde huis is verdwenen.
[ Voor 4% gewijzigd door Flex0r op 27-08-2014 10:54 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
[ Voor 10% gewijzigd door Flex0r op 27-08-2014 11:17 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Idd beide games niet, ik zal de lijst even doorsturen dankje!Flozem schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:24:
Zeker weten dat het BG niet is. Als je dood gaat is het game over.
Bovendien staan de character portraits rechts van het scherm en wordt de party 6 man groot.
Sacred zou kunnen, maar daar loop je niet terug tot het spawn point, maar teleporteer je. Bovendien is dat spel maar met één character.
Misschien staat het spel hier bij?
http://gameslikefinder.com/games-like-diablo/
Weet het volgende van de game.
-je had een bepaald ras dat beserkers had
-je kon technology ontwikkelen (replicators voor eten en dergelijken)
-Je had een bepaald aanvalsvoortuig genaamt dreadnaught
-meerde rassen
-iets met holocaust kwam er ook in voor ???
-Je kon poppetjes van hun huis slepen naar de gebouwen waar ze moesten werken werd volgens mij dan rood? weet nie zeker meer :-)
1 ras leek een beetje op chewbaka in elk geval erg militair gericht
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Fatal Frame was de USA benaming. Helaas is deel 4 alleen op de Wii daar verschenen. Zelf ook genoten van de serie op de PS2, één van de betere horrors.Daantjeeuh schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:09:
Ik kon het echt niet vindenmaar bedankt! Dat was inderdaad het spel! Ik ken het dan als Project Zero
Is het toevallig Rage of Mages? Beschrijving komt me wel enigszins bekend voor, en de naam van de game is mij altijd bij gebleven.iamzero456 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:42:
Hier nogmaals de onbekende game met medievel setting: Zwager zoekt een spel met de volgende beschrijving:
[...]
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een computerspel dat ik op mijn middelbare school speelde, ergens in de periode 1997-2000. Het was een soort detective waarin je een mysterie moest oplossen. Wat voor mysterie weet ik niet meer, maar het hele verhaal speelde zich af in een hotel. Je kon daar praten met de receptionist, je had een hotelkamer en er woonde een dame in het penthouse. In het begin is dat een vriendelijke persoon, maar aan het einde van het verhaal blijkt zij de bad guy te zijn.. Afhankelijk van hoe je het speelde liep het óf voor jou niet zo goed af, óf voor haar.
De stijl was realistisch getekend, 3D, point-and-click, en vanuit first person.
Ik zag ergens eerder in dit topic "Evidence: The last resort" voorbij komen bij een andere vraag. Dit spel was niet wat ik zocht, maar lijkt er volgens mij wel erg op.
Ik speelde het spel in het Spaans als taaloefening, maar volgens mij was het gewoon Engels/Nederlands. Onze lokale bibliotheek had het ook te leen, dus heel exotisch zal het niet geweest zijn.
Hoop dat er na dit verhaal bij iemand belletjes gaan rinkelen :-)
Een beetje in de stijl van "Dagger of Amon Ra"?Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:08:toon volledige bericht
Na veel loze pogingen met google kom ik het hier eens proberen...
Ik ben op zoek naar een computerspel dat ik op mijn middelbare school speelde, ergens in de periode 1997-2000. Het was een soort detective waarin je een mysterie moest oplossen. Wat voor mysterie weet ik niet meer, maar het hele verhaal speelde zich af in een hotel. Je kon daar praten met de receptionist, je had een hotelkamer en er woonde een dame in het penthouse. In het begin is dat een vriendelijke persoon, maar aan het einde van het verhaal blijkt zij de bad guy te zijn.. Afhankelijk van hoe je het speelde liep het óf voor jou niet zo goed af, óf voor haar.
De stijl was realistisch getekend, 3D, point-and-click, en vanuit first person.
Ik zag ergens eerder in dit topic "Evidence: The last resort" voorbij komen bij een andere vraag. Dit spel was niet wat ik zocht, maar lijkt er volgens mij wel erg op.
Ik speelde het spel in het Spaans als taaloefening, maar volgens mij was het gewoon Engels/Nederlands. Onze lokale bibliotheek had het ook te leen, dus heel exotisch zal het niet geweest zijn.
Hoop dat er na dit verhaal bij iemand belletjes gaan rinkelen :-)
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Steam/XBL: Avioto
Verwijderd
De stijl was al iets gelikter/moderner en ook minder cartoonachtig..Khaine schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:15:
[...]
Een beetje in de stijl van "Dagger of Amon Ra"?
Even op de wiki-pagina met deze spellen gekeken, maar dat zijn ze ook niet. De hoofdpersoon had volgens mij niet echt een achtergrondverhaal, en het speelde ook niet in een post-WOIII-wereld (volgens mij was het gewoon als het "nu" bedoeld).Avioto schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:21:
Een Tex Murphy game misschien?
amdboy1983 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:26:
Ik zoek een oude RTS game.
Weet het volgende van de game.
-je had een bepaald ras dat beserkers had
-je kon technology ontwikkelen (replicators voor eten en dergelijken)
-Je had een bepaald aanvalsvoortuig genaamt dreadnaught
-meerde rassen
-iets met holocaust kwam er ook in voor ???
-Je kon poppetjes van hun huis slepen naar de gebouwen waar ze moesten werken werd volgens mij dan rood? weet nie zeker meer :-)
1 ras leek een beetje op chewbaka in elk geval erg militair gericht
Weet je wat meer over de grafische stijl/engine?amdboy1983 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:25:
Iemand al een idee ? :-) sorry blijft knagen in mijn hoofd hahaha.
[...]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Je had ook met tiles te maken dus beetje civ achtig.
Postius schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:28:
[...]
Weet je wat meer over de grafische stijl/engine?
Colony Wars 2492?amdboy1983 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:25:
Iemand al een idee ? :-) sorry blijft knagen in mijn hoofd hahaha.
[...]
Je had soms ook cutscene's als je een nieuwe techniek had ontwikkeld...bv robotarm cutscene...of hydrophonic farm volgens mij kwam er ook in voor...weet niet zeker.
Misschien Fallen Haven?amdboy1983 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:52:
Nope had ook wat meer kleur dan deze.
Je had soms ook cutscene's als je een nieuwe techniek had ontwikkeld...bv robotarm cutscene...of hydrophonic farm volgens mij kwam er ook in voor...weet niet zeker.
[...]
En anders misschien KKND, maar dat verwacht ik zelf niet.
[ Voor 10% gewijzigd door UTwizard op 08-09-2014 11:09 ]
Een bepaald volk had ook gebouwen die me herinneren aan termietenheuvels..wellicht helpt het iets.
UTwizard schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:08:
[...]
Misschien Fallen Haven?
En anders misschien KKND, maar dat verwacht ik zelf niet.
Standeman schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:02:
Star -of warcraft 1 ?
[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 08-09-2014 14:05 ]
Maar geen m.a.x en ufo... je kunt echt kiezen uit verschillende rassen...humans...beserkers volgens mij en soort greys maar dan blauw volgens mij.
Cyphax schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:04:
Weet je zeker dat het realtime was, of zou het ook turn-based kunnen zijn? Iets als UFO: Enemy Unknown bijvoorbeeld? Of M.A.X. (1 of 2)?
Heren,
Ik zoek de naam van een spel wat lijkt op; 'Bio Menace'. Speelt zich af in een jungle achtige omgeving (of in ieder geval een aantal levels). Maar wat mij vooral bijgebleven is, is dat er een 'hidden rainbow' in voor kwam. Waarbij de kleurenvolgorde uitmaakte. Details weet ik zo niet meer, maar de kernpunten:
- Bio menace achtig spel
- Jungle achtig
- Verborgen(?) regenboog
- Volgorde kleuren regenboog was belangrijk
Lijkt een beetje op een omgeving als:

Wie o wie helpt mij uit de brand?
Professioneel Heftruck Syndroom
Wat is de setting (dus: modern / medieval / sci-fi / etc.) ? Er zijn echt honderden platformers gemaakt in de tijd.NeFoRcE schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:57:toon volledige bericht
Uit HK:
Heren,
Ik zoek de naam van een spel wat lijkt op; 'Bio Menace'. Speelt zich af in een jungle achtige omgeving (of in ieder geval een aantal levels). Maar wat mij vooral bijgebleven is, is dat er een 'hidden rainbow' in voor kwam. Waarbij de kleurenvolgorde uitmaakte. Details weet ik zo niet meer, maar de kernpunten:
- Bio menace achtig spel
- Jungle achtig
- Verborgen(?) regenboog
- Volgorde kleuren regenboog was belangrijk
Lijkt een beetje op een omgeving als:
[afbeelding]
Wie o wie helpt mij uit de brand?
Jill of the Jungle
Duke Nukem 1 / 2
Cosmo's Cosmic Adventure
Om maar een paar te noemen.
[ Voor 122% gewijzigd door The.Terminator op 11-09-2014 09:40 ]
Jill of the Jungle
Bio Menace
Wat een herinneringen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Ik ben al een tijdje op zoek naar de naam van een spel die ik speelde ergens rond 2001.
Het gaat over een jongen die volgens mij bananen moet verzamelen om zo onderdelen te verkrijgen voor het bouwen van een auto (kan ook een voertuig op zonne-energie zijn ofzo) of een vliegtuig, maar in sommige gevallen moest je opdrachtjes uitvoeren zoals een schakelaar laten werken of een lamp in werking krijgen. En als je genoeg onderdelen had kon je 'de baas' uitdagen om te racen en zo kon je zien of je al genoeg onderdelen verzameld had. Het is een vrij kindvriendelijk
Hopelijk kan iemand mij helpen!

Met vriendelijke groeten
Lars
Nee helaas niet, nog geen succes met vinden gehad. HIj probeert zich details te herrineren maar tot zo ver alleen nog dat level met die rivier.Martell schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:24:
[...]
Is het toevallig Rage of Mages? Beschrijving komt me wel enigszins bekend voor, en de naam van de game is mij altijd bij gebleven.
Misschien herkent hij een titel:iamzero456 schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:59:
[...]
Nee helaas niet, nog geen succes met vinden gehad. HIj probeert zich details te herrineren maar tot zo ver alleen nog dat level met die rivier.
http://www.csoon.com/top10097.htm
1) Een spel waarin je technologische vooruitgang maakt en aldus andere stammen uitmoord. Ik dacht eerst aan Populous, maar na video's te zien op YouTube denk ik niet dat het dat is, tenzij ik me vergis. Het zicht was in ieder geval eveneens isometrisch. Te bezien als een verre voorvader van Civilization.
2) Een spel waarbij je Punische oorlogen uitvocht. Total War: Rome, maar dan veel ouder.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Zou best kunnen! Ik bekijk wat YT video's om te zien of ik zeker ben.Magic schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:05:
1: misschien Powermonger? Wikipedia: Powermonger
Edit: Ik denk het niet, maar het lijkt er wel héél sterk op.
Ik spreek van een spel van eind jaren 80/begin 90. Dit ziet er wat moderner uit
[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 22-09-2014 12:15 ]
Volgens mij moet deze uitgekomen zijn tussen '95-2003.
Was een top-down shooter, alleen dan een stuk makkelijker dan die van tegenwoordig.
Je bestuurde een klein goudbruin schipje dat in grote lijnen een beetje de vorm van een driehoek had.
Het was dus top-down, en naast andere vliegtuigjes kon je ook bruggen, huisjes en tanks e.d. kapotschieten. Upgrades waren er volgens mij ook, en aan het eind van een level was meestal een eindbaas.
Om de een of andere reden doet Raptor: Call of the shadows me er aan denken.
Iemand?
EDIT:
Gevonden, Tyrian 2000.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennis de Vries op 01-10-2014 11:30 ]
Dat is ook zo'n beetje elke 16 bit top-down shooter everDennis de Vries schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:12:toon volledige bericht
Hoi,
Volgens mij moet deze uitgekomen zijn tussen '95-2003.
Was een top-down shooter, alleen dan een stuk makkelijker dan die van tegenwoordig.
Je bestuurde een klein goudbruin schipje dat in grote lijnen een beetje de vorm van een driehoek had.
Het was dus top-down, en naast andere vliegtuigjes kon je ook bruggen, huisjes en tanks e.d. kapotschieten. Upgrades waren er volgens mij ook, en aan het eind van een level was meestal een eindbaas.
Om de een of andere reden doet Raptor: Call of the shadows me er aan denken.
Iemand?
EDIT:
Gevonden, Tyrian 2000.
hoidoei
Megalomania ?YellowOnline schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:51:
Twee vragen in één klap. Beide zijn Sega, vermoedelijk Master System (SMS). Ik herinner me zeer weinig na 25 jaar ^^
1) Een spel waarin je technologische vooruitgang maakt en aldus andere stammen uitmoord. Ik dacht eerst aan Populous, maar na video's te zien op YouTube denk ik niet dat het dat is, tenzij ik me vergis. Het zicht was in ieder geval eveneens isometrisch. Te bezien als een verre voorvader van Civilization.
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Vroegah, zo rond 1999-2001 speelde een vriend en ik veel een playstation 1 arcade racer split-screen maar ik ben de naam ervan kwijt. Wat ik er nog van herinner is dat het kleine autootjes waren en als je een autootje uitkoos kwam deze omhoog op een soort platformpje, wat dan draaide( dacht ik) en dan reden de karretjes weg bij continue. Er waren verschillende banen van zanderige kleur tot gewoon asfalt. Het was totaal niet realistisch( geen echte merken etc, rc auto-achtige design). Helaas weet ik niet veel meer maar als er iemand is die dit herkent hoor ik het graag! Bedankt voor de reacties. CTR is het niet
Nostalgie ten top xd
Re-Volt?PrinsK schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:02:
Yoo,
Vroegah, zo rond 1999-2001 speelde een vriend en ik veel een playstation 1 arcade racer split-screen maar ik ben de naam ervan kwijt. Wat ik er nog van herinner is dat het kleine autootjes waren en als je een autootje uitkoos kwam deze omhoog op een soort platformpje, wat dan draaide( dacht ik) en dan reden de karretjes weg bij continue. Er waren verschillende banen van zanderige kleur tot gewoon asfalt. Het was totaal niet realistisch( geen echte merken etc, rc auto-achtige design). Helaas weet ik niet veel meer maar als er iemand is die dit herkent hoor ik het graag! Bedankt voor de reacties. CTR is het niet
Nostalgie ten top xd
Haha dat spel heb ik ook nog gespeeld. Hoe vet was dat! Je koos die auto's uit vanuit een kast met dozen oid. Alsof ze in de winkel stonden. In de tijd dat je rc auto's echt vet vond xd Maar helaas dat is 'm niet. Thanks iig. Wel opvallend dat ik alleen onthoud hoe je de auto's uitkiest

[ Voor 17% gewijzigd door PrinsK op 06-10-2014 22:01 ]
Big Red Racing mss?PrinsK schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:02:
Yoo,
Nostalgie ten top xd
BoGu5 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:12:
Micro machines?
Ai nee alledrie niet. Thanks tho. Het is ook wel lastig met zo weinig info
[ Voor 17% gewijzigd door Flozem op 06-10-2014 22:43 ]
Ook niet helaas, thanks!Flozem schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:36:
Rock n roll racing of Rush?
Nee, shit zeg xd Dank. Ik hoop dat er iemand is die de car selection shizzle herkent anders wordt het lastig.Flozem schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:52:
Penny Racers?
Mogelijk staat hij bij Mobygames er wel op:PrinsK schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:09:
[...]
Nee, shit zeg xd Dank. Ik hoop dat er iemand is die de car selection shizzle herkent anders wordt het lastig.
http://www.mobygames.com/.../racing-driving/top-down/
Eventueel nog wat spelen met de filters
Verwijderd
Wie kan mij helpen, ik ben al een paar jaar op zoek naar een spel die ik vroeger speelde (ik denk eind jaren 90).
Het was een educatief, point and click adventure voor kinderen, wat ik me er nog van kan herinneren is:
Een bebost gebied met bergen en een rivier. als je op de rivier drukte kreeg je een leuke animatie te zien.
Er waren ook dieren zoals bijvoorbeeld een beer, deze dieren waren cartoonachtig getekend en waren dus geen foto's of realistisch getekend. mijn broertje herinnert zich een rode auto in het spel.
Ik weet dat het best vaag is maar kan iemand mij helpen dit spel te vinden ?
Mvg
Circuit Breakers?PrinsK schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:09:
[...]
Nee, shit zeg xd Dank. Ik hoop dat er iemand is die de car selection shizzle herkent anders wordt het lastig.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Wat dit nederlands of engels? Volgens mij is de vraag wel eens voorbij gekomen in dit topic (of 1 v/d vorige delen) en ging het daarbij om iets als "Ecoquest" oid.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:49:
Beste Iedereen
Wie kan mij helpen, ik ben al een paar jaar op zoek naar een spel die ik vroeger speelde (ik denk eind jaren 90).
Het was een educatief, point and click adventure voor kinderen, wat ik me er nog van kan herinneren is:
Een bebost gebied met bergen en een rivier. als je op de rivier drukte kreeg je een leuke animatie te zien.
Er waren ook dieren zoals bijvoorbeeld een beer, deze dieren waren cartoonachtig getekend en waren dus geen foto's of realistisch getekend. mijn broertje herinnert zich een rode auto in het spel.
Ik weet dat het best vaag is maar kan iemand mij helpen dit spel te vinden ?![]()
![]()
Mvg
Als het Engels en minder educatief is zou het eventueel ook nog "Willy Beamish" kunnen zijn (Wikipedia: The Adventures of Willy Beamish).
Het was een programma met meerdere spellen/puzzels volgens mij, maar het enige wat ik me nog kan herinneren en wat ik ook leuk vond was een spel waarbij je in het waterbeheer zat. Je moest zorgen dat het water in de polder op niveau bleef en je moest waterplanten verwijderen etc. Dit kon dan op verschillende manieren.
Iemand enig idee wat dit was?
Altijd eerst zelf zoeken...
Zorg om het water
Wat ziet dat er uit
[ Voor 14% gewijzigd door SaN op 11-10-2014 17:19 ]
Ik zou zweren dat dat Micro Machines V3 zou zijn, maar dat is hem dus niet volgens jou.PrinsK schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:09:
[...]
En RC De Go? (Nooit van gehoord overigens, ondanks het feit dat ik toch aardig op de hoogte ben
YouTube: RC De Go (PS1)
[ Voor 22% gewijzigd door Exorcist op 11-10-2014 17:49 ]
Ja! Dat is 'm, haha thanks! Herkende je wat ik zei over die car selection xD? Grappig trouwens hoe zo'n spel in je geheugen er heel mooi uitziet. Toch mooi dat je fantasie zoveel invult.
Thanks, het was Circuit Breakers. Rc de Go ken ik ook nietExorcist schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:21:
[...]
Ik zou zweren dat dat Micro Machines V3 zou zijn, maar dat is hem dus niet volgens jou.
En RC De Go? (Nooit van gehoord overigens, ondanks het feit dat ik toch aardig op de hoogte ben)
YouTube: RC De Go (PS1)
Red cat misschien?Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:49:
Beste Iedereen
Ik weet dat het best vaag is maar kan iemand mij helpen dit spel te vinden ?![]()
![]()
Mvg
Wikipedia: RedCat

[ Voor 3% gewijzigd door Pikoe op 11-10-2014 21:13 ]
PrinsK schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:07:
[...]
Ja! Dat is 'm, haha thanks! Herkende je wat ik zei over die car selection xD? Grappig trouwens hoe zo'n spel in je geheugen er heel mooi uitziet. Toch mooi dat je fantasie zoveel invult.
[...]
Thanks, het was Circuit Breakers. Rc de Go ken ik ook niet
Inderdaad altijd leuk om te zien dat nostalgie altijd beter ook nostalgie kan blijven. Heb het al zo vaak meegemaakt met 'die goede oude games'
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
1) Van 1 spel weet ik dat het tomb raider heet, echter weet ik de versie niet.
Jaar: ~2002-2006 en gespeeld op windows 95.
Ik kan me herinneren dat je in de mist met een motor (volgens met mij zijspan) moest rijden door de mist. Verder kan ik me nog een ruimte herinneren met water en een hoop planten, je kon dan via de ruimte onder water verder naar een andere ruimte. Verder volgens mij iets met egypte o.i.d.
2) Van dit spel ken ik de naam niet, echter heb ik wel een vage herinnering van iets met wizard.
In dit spel moest je als een soort van mario game met ladders omhoog klimmen, obstakels ontwijken af en toe een aanval doen door een spreuk uit te spreken. In dit spel speelde je als een wizard (echt met een blauwe muts met volgens mij wat sterren erop). Volgens mij kon je ook als een dwerg spelen.
Laatmaar ik heb het al gevonden, het was: Brave dwarves 1.2. Blijkbaar een spel dat je kreeg of kon kopen bij hp computers in de tijd.
[ Voor 2% gewijzigd door Frozen op 15-10-2014 02:46 . Reden: Heb spel 2 per toeval gevonden ]
Die moet toch wel snel te vinden zijn zo? pffFrozen schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 02:44:
Ik ben op zoek naar 2 computer spellen.
1) Van 1 spel weet ik dat het tomb raider heet, echter weet ik de versie niet.
Jaar: ~2002-2006 en gespeeld op windows 95.
Ik kan me herinneren dat je in de mist met een motor (volgens met mij zijspan) moest rijden door de mist. Verder kan ik me nog een ruimte herinneren met water en een hoop planten, je kon dan via de ruimte onder water verder naar een andere ruimte. Verder volgens mij iets met egypte o.i.d.
Zie hier: http://www.wikiraider.com/index.php/Motorcycle en hier http://www.wikiraider.com/index.php/Motorcycle_with_Sidecar
[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 15-10-2014 09:00 ]
Je bent geweldig!Angeloonie schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:00:
[...]
Die moet toch wel snel te vinden zijn zo? pff
Zie hier: http://www.wikiraider.com/index.php/Motorcycle en hier http://www.wikiraider.com/index.php/Motorcycle_with_Sidecar
Ook fijn om te weten dat ik dat onthouden heb! Ik dacht dat ik toen iets van 8 of 9 o.i.d. was
[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 15-10-2014 13:32 ]
[ Voor 1% gewijzigd door banaan521 op 17-10-2014 23:51 . Reden: incompleet ]
Weet je ook geen andere details? 3D of 2D bijvoorbeeld? Was het een strategy game, of wellicht puzzel. Dat soort dingen?banaan521 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:50:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel dat ik zo rond 2002 speelde op de PC Ik weet er eigenlijk vrijwel niets van ik ban alleen benieuwd of iemand de naam weet. Ik weet alleen nog dat er scène inzat met twee kabouters in een toren terwijl het omweerde. Volgens mij moest je veel op trappen lopen in het spel en kon je dingen bouwen. Er zaten iig kabouters in. Ook weet ik dat er erg funky muziek inzat. Ik weet dat het heel vaag is dus de verwachtingen zijn niet te hoog.
Thirty Flights of Loving
(Blendo Games)
[ Voor 67% gewijzigd door Flozem op 23-10-2014 23:22 ]
Dat is de sequel
[ Voor 16% gewijzigd door StrongArmLance op 23-10-2014 23:32 ]
Medievel setting en rond 1995 - 2000 gokt ie. Wie o wie?het spel dat ik zoek is hoogstwaarschijnlijk een windows 95 spel. het kwam tegeleijkertijd uit met dungeon keeper. je bestuurde met de muis een character en je begon er met een. naarmate je verder kwam werden dat er meer. Max. 4 characters en altijd dezelfde. je kon kiezen uit verschillende aanvalsmanieren zoals melee en ranged. elk character had zijn eigen specialiteit en als je dood was kon je als geest teruglopen naar een standbeeld waar je kon herrijzen. mijn beste herrinnering aan het spel is dat je begon in de woestijn. het point of view was van boven af net als diablo. en ik liep altijd vast op een rivier die ik niet over kon steken. een paar tegeltjes op die rivier die schitterde en daar kon je op staan. maar ik kon altijd maar halverwege de rivier komen en dus zat ik vast. wie o wie weet welk spel dit kan zijn?onderop zag je de vier gezichten gezichten van je characters en door daar op te klikken switchte je van character en de rest volgde je trouw.
[ Voor 5% gewijzigd door NL-RaVeR op 29-10-2014 15:52 ]
Als iemand die weet krijgen ze eeuwige roem en dankbaarheid
Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
Ik ben op zoek naar een Nederlands spel voor Windows 3.0/3.1 van ergens begin jaren 90.
Het was een soort point and click adventure waar je in eerste-persoons perspectief in een steeg begon, maar vrijwel meteen langs een Hard Rock cafe kon en dan een kantoor gebouw in waar je sleutels en floppy disks moest verzamelen. Het had dat typische Windows 3.x 16-kleur palet en het enige geluid was PC speaker.
Klinkt ook een beetje als de Might and Magic serie. Welke je precies bedoeld is alleen niet duidelijk.iamzero456 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:39:
[...]
Medievel setting en rond 1995 - 2000 gokt ie. Wie o wie?
Wikipedia: Might and Magic
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Het begin stukje lijkt op Full Throttle, maar daar herken ik geen Kantor gebouw in. Ook de floppy disks ken ik er niet in.Offperception schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:30:
Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar een Nederlands spel voor Windows 3.0/3.1 van ergens begin jaren 90.
Het was een soort point and click adventure waar je in eerste-persoons perspectief in een steeg begon, maar vrijwel meteen langs een Hard Rock cafe kon en dan een kantoor gebouw in waar je sleutels en floppy disks moest verzamelen. Het had dat typische Windows 3.x 16-kleur palet en het enige geluid was PC speaker.
Daarnaast was het meer windows 9x tijdperk.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Davilex is het iig niet
Het is een spel dat klinkt in beeld begint en met geld dingen koopt doe voor je vechten. Eerst een trex en zo. Mocht je dan boeken hebben verzameld ga je naar een nieuw tijdperk en weer nieuwe dingen. Een paard met wagen enzo. Weer verder tanks van de 2e wereldoorlog enz. Is een heel simpel spel maar kan hem niet vinden
Edit: never mind. Het is The Wars 2
[ Voor 4% gewijzigd door jaydenjarno op 31-10-2014 22:23 ]
Wellicht zoek je Centurion: Defender of Rome?YellowOnline schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:51:
2) Een spel waarbij je Punische oorlogen uitvocht. Total War: Rome, maar dan veel ouder.
Het was zeker in het Nederlands. Ik meen nog te herinneren dat je in die kantoor elke computer moest aanzetten en de floppy's op uit proberen.Angeloonie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:46:
Ik vraag mij meer af of het wel echt een Nederlands spel was, die waren er namelijk nauwelijks, en dan zou iets met Hard Rock cafe wel erg uitzonderlijk zijn.
Davilex is het iig niet
En nee, zeker geen Davilex