Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
Ook weer een briljante reeks die commercieel vern**kt is en daarna nooit meer wat van gehoord. Jammerdebammer.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
ik ben op zoek naar de naam van een spel dat ik een jaar of 12-15 geleden gespeeld heb. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Het betreft dus een Adventure game. Helaas weet ik er niet al te veel meer van. Behalve dan dat je speelde als een Maya (in het spel veel Maya tempels, oerwoud, jaguar goden, een of andere 'parrises squares pit o.i.d.'. Het spel kwam op 3 of 4 cd-rom schijfjes waarbij je tijdens het spel van schijfje moest wisselen. Het was een 'click and forward' game. Dus middels een muisklik ging het beeld een stap vooruit en daarna was het weer statisch. Onderweg moest je allemaal puzzels oplossen. Beetje ala de bewegingen in Myst. Volgens mij kwam de ontwikkelstudio uit Frankrijk.
Weten jullie welk spel dit is? Ik loop mijn hersenen nu al maanden te pijnigen....maar tot op heden nog zonder resultaat

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Ik denk dat je Aztec: The Curse in the Heart of the City of Gold van Cryo Entertainment bedoelt.Panzer_V schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:20:
Allen,
ik ben op zoek naar de naam van een spel dat ik een jaar of 12-15 geleden gespeeld heb. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Het betreft dus een Adventure game. Helaas weet ik er niet al te veel meer van. Behalve dan dat je speelde als een Maya (in het spel veel Maya tempels, oerwoud, jaguar goden, een of andere 'parrises squares pit o.i.d.'. Het spel kwam op 3 of 4 cd-rom schijfjes waarbij je tijdens het spel van schijfje moest wisselen. Het was een 'click and forward' game. Dus middels een muisklik ging het beeld een stap vooruit en daarna was het weer statisch. Onderweg moest je allemaal puzzels oplossen. Beetje ala de bewegingen in Myst. Volgens mij kwam de ontwikkelstudio uit Frankrijk.
Weten jullie welk spel dit is? Ik loop mijn hersenen nu al maanden te pijnigen....maar tot op heden nog zonder resultaat
http://www.mrbillsadventu...ews/a-b/aztecR/aztecR.htm
Thanks voor je reactie. Maar deze bedoel ik niet. Het ging echt over Maya's, niet over Aztecen.P-Rock schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 04:01:
[...]
Ik denk dat je Aztec: The Curse in the Heart of the City of Gold van Cryo Entertainment bedoelt.
http://www.mrbillsadventu...ews/a-b/aztecR/aztecR.htm
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Feanathiel op 01-06-2014 11:10 ]
request.getCookies();
Hij stond op een 5-10 tal CD's en was volgens mij uit de jaren '95-'00.
Het was een adventure/puzzle game volgens mij. Helemaal het begin speelt zich af in een ruimteschip.
Het had een first-person perspectief.
Het was denk ik wel een echte volwassen game, en heel donker, in ieder geval niet echt een game voor kinderen.
Het is van een hele tijd geleden, toen ik nog vrij jong was.
[ Voor 13% gewijzigd door xAnarchyBaS op 03-06-2014 13:38 ]
Het precieze aantal weet ik niet maar het waren er wel veel.itons schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:52:
System Shock 2. Twijfel alleen over de 5-10 cd's...
Ik ook: ik heb de Steam-versie en die is minder dan 700MB groot. Dat kan het eigenlijk niet zijn.itons schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:52:
System Shock 2. Twijfel alleen over de 5-10 cd's...
Saved by the buoyancy of citrus
kijk anders in dit lijstje want de ontwikkelings studio zal wel kloppenPanzer_V schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:44:
[...]
Thanks voor je reactie. Maar deze bedoel ik niet. Het ging echt over Maya's, niet over Aztecen.
Wikipedia: List of video games by Cryo Interactive
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Deze?Panzer_V schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:20:
Allen,
Wikipedia: Nibiru: Age of Secrets
Ik herinner me ook dat je door middel van klikken navigeerde, dus als een point and click game.
Je begon ook in een kleine cabine van een ruimteschip waar je volgens mij alleen was.
Het begin was in ieder geval duister en licht claustrofobisch.
Kijk anders hier ff:
http://www.nowgamer.com/f...mes_not_by_lucasarts.html
Prachtig nr., hoorde dat het in een game terug te vinden was, welke?
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 05-06-2014 00:27 ]
Best vaag maar heeft iemand een idee?
Ryzen 3600 - GTX1060
Nope, ook niet. het was in 3d en behoorlijk duister.Flozem schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:11:
Spacequest? Maar dat zou eerder op 5-10 floppies passen...
Kijk anders hier ff:
http://www.nowgamer.com/f...mes_not_by_lucasarts.html
Anoniem: 602304
Het is een strategisch spel dat zich afspeelt in de Middeleeuwen. Je begint met een gebied, waar jij over heerst. Het doel van het spel is om andere gebieden te veroveren. Op deze gebieden staan bijvoorbeeld kastelen maar je hebt ook (neutrale) gebieden waar alleen maar wat boeren wonen. Om een gebied aan te vallen heb je troepen nodig. En als je met je paarden en pijl en bogen zo'n dorp aanvalt dan krijg je verzet van boeren met hooivorken.
In je eigen gebieden moet je je populatie tevreden houden, dit kan Door bijvoorbeeld bier en koeien voor ze te kopen.
Dit is zowat het enige wat ik er nog van weet, weet niet of ik het ooit van een twilight cd hebt gehaald of dat ik er op een andere manier aan kwam.
Ik ben benieuwd! Groet, Patrick
Wikipedia: Atlantis II heeft in het begin een (soort van) ruimteschip en stond op meerdere CD's.xAnarchyBaS schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:34:
[...]
Nope, ook niet. het was in 3d en behoorlijk duister.
Waren het 3D tactische gevechten? Zo ja, een van de Total War: Medieval games misschien, of Mount & Blade Warband?
Als het turn-based was is misschien "Lords of the Realm"? Komt volgens mij aardig overeen met de beschrijving. Is mogelijk alleen wel wat ouder dan 1998, dus dan deel 2 ipv 1?Anoniem: 602304 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:40:
Goedemorgen! Ben al twee jaar op zoek naar een spel dat ik rond 1998 speelde denk ik. Ik hoop dat ik het goed kan uitleggen en dat iemand mij kan helpen!
Het is een strategisch spel dat zich afspeelt in de Middeleeuwen. Je begint met een gebied, waar jij over heerst. Het doel van het spel is om andere gebieden te veroveren. Op deze gebieden staan bijvoorbeeld kastelen maar je hebt ook (neutrale) gebieden waar alleen maar wat boeren wonen. Om een gebied aan te vallen heb je troepen nodig. En als je met je paarden en pijl en bogen zo'n dorp aanvalt dan krijg je verzet van boeren met hooivorken.
In je eigen gebieden moet je je populatie tevreden houden, dit kan Door bijvoorbeeld bier en koeien voor ze te kopen.
Dit is zowat het enige wat ik er nog van weet, weet niet of ik het ooit van een twilight cd hebt gehaald of dat ik er op een andere manier aan kwam.
Ik ben benieuwd! Groet, Patrick
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Tja - ik heb inderdaad even niet op het jaartal gelet.Cocytus schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:44:
Hij zegt 1998, Mount & Blade (Warband) komt uit 2008 (2010)... En het klinkt totaal niet als MTW dat overigens ook niet eerder dan 2002 uitkwam.
Wanneer je niet aan een gevecht bezig was keek je over het gebied en kon je zien welk gebied Door wie bezet was.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Dan weet ik het spel, alleen niet de naam
Zo gedetailleerd weet ik het helaas niet meer.. Vooral bier en koeien staan me nog bij!
Was het het spel Ring? Kwam met aardig wat CD's. Was een s/f adaptation van Wagner's opera. Point en click adventure en begon zo. Was een epish spelxAnarchyBaS schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:48:
Het is niet system shock 2.
Ik herinner me ook dat je door middel van klikken navigeerde, dus als een point and click game.
Je begon ook in een kleine cabine van een ruimteschip waar je volgens mij alleen was.
Het begin was in ieder geval duister en licht claustrofobisch.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Anoniem: 602646
Ik ben ook zoek naar een rally racing game die ik ongeveer 10 jaar geleden speelde. Ik zoek al heel lang naar de naam en ik zou het zo graag nog eens willen spelen.
Het leukste aan het spel was dat je moest tanken, langs het parcours waren soms stroken (een soort pitstop) waar je in moest gaan staan en door vervolgens op pijltje naar onder te drukken kreeg je benzine erbij. Ook waren de parcours volgens mij vrij lang en waren er verschillende weersomstandigheden. De graphics waren dacht ik niet al te best. Ik heb al heel veel Games van bijvoorbeeld Sega en Need for Speed bekeken maar die waren het niet.
Wie o wie weet de naam van dit spel??
David
Heb je meer informatie omtrent de setting? Kwam er bijvoorbeeld ook fantasy in voor, of was alles "realistisch"?Anoniem: 602304 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:53:
Jullie zijn snel met reageren! Helaas zijn het niet deze genoemde games. Het waren 2D veldslagen..
Wanneer je niet aan een gevecht bezig was keek je over het gebied en kon je zien welk gebied Door wie bezet was.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik dacht eerst nog aan Ceasar 2, daarna aan Master of Magic (maar dat is duidelijk fantasy en volgens mij geen bier en koeien) en dan ook nog aan Knights and Merchants, maar dat heb ik al zo lang niet meer gespeeld dus ik weet niet of er nog een overview was tussen battles door.
Toch klinkt het mij nog steeds het meest in de oren als Lords of the Realm, alhoewel je al duidelijk hebt gemaakt dat dat het niet is. Om er zeker van te zijn dat we op 1 lijn zitten:
Overview:

Battle:

Voor zover ik weet was er helemaal niks dat met fantasy te maken had..
Klinkt als stronghold tbh alleen is die van 2001Anoniem: 602304 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:56:
Beste Khaine, had de plaatjes ook gegoogled maar begin nu toch te twijfelen. Weet je of je daar ook kon aanvallen met paarden?
Voor zover ik weet was er helemaal niks dat met fantasy te maken had..
Je kon lekker je eigen kastelen ontwerpen, wat in lords of the realms 2 weer niet meer kon. Tegenwoordig goed werkend in een bundel te koop op GOG
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Wat deze man zegt.knightofn1 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:14:
Lords of the realm is ouder dan stronghold en had ook paarden (knights).
Je kon lekker je eigen kastelen ontwerpen, wat in lords of the realms 2 weer niet meer kon. Tegenwoordig goed werkend in een bundel te koop op GOG
Anoniem: 602646
Misschien Rome Total War?Daanieyel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:31:
Ik zoek een strategy game. Van wat ik er nog van weet lijkt het een beetje op Age of Empires. De game is in ieder geval meer dan 4 jaar oud. Volgens mij kon je een land kiezen waaronder perzië. En volgens mij kon je met perzië olifanten hebben.
zeker weten dat het perzie was en niet india ?Daanieyel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:31:
Ik zoek een strategy game. Van wat ik er nog van weet lijkt het een beetje op Age of Empires. De game is in ieder geval meer dan 4 jaar oud. Volgens mij kon je een land kiezen waaronder perzië. En volgens mij kon je met perzië olifanten hebben.
Dan is het namelijk rise of nations. die is net op steam opnieuw uitgebracht met wat verbeteringen.
Staat hier misschien iets tussen?Anoniem: 602646 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:16:
Hallo,
Ik ben ook zoek naar een rally racing game die ik ongeveer 10 jaar geleden speelde. Ik zoek al heel lang naar de naam en ik zou het zo graag nog eens willen spelen.
Het leukste aan het spel was dat je moest tanken, langs het parcours waren soms stroken (een soort pitstop) waar je in moest gaan staan en door vervolgens op pijltje naar onder te drukken kreeg je benzine erbij. Ook waren de parcours volgens mij vrij lang en waren er verschillende weersomstandigheden. De graphics waren dacht ik niet al te best. Ik heb al heel veel Games van bijvoorbeeld Sega en Need for Speed bekeken maar die waren het niet.
Wie o wie weet de naam van dit spel??
David
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Denk jij toevallig aan Beasts & Bumpkins?Dreeke fixed schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:22:
@Laus1985, was het ook met koeien, schapen voor eten en kruisbogen, handbogen, paarden en zwaard/pike soldaten?
Dan weet ik het spel, alleen niet de naam
Dat is denk ik niet wat Laus zoekt.
Anoniem: 605603
Ik zoek een pc game uit volgens mij de jaren 90.
Het is een oorlogsspel op een wat speelse manier.
Je start met een aantal soldaten die je vervolgens door met je muis op te klikken allemaal individueel kunt verplaatsen naar strategische posities op het speelveld en opdrachten kunt geven. (je kan ook een groepje soldaten selecteren en een positie/opdracht) geven . Het spel zie je van boven af.
Ik hoop dat iemand me aan de naam kan helpen.
The Settlers?Anoniem: 605603 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:07:
Hallo,
Ik zoek een pc game uit volgens mij de jaren 90.
Het is een oorlogsspel op een wat speelse manier.
Je start met een aantal soldaten die je vervolgens door met je muis op te klikken allemaal individueel kunt verplaatsen naar strategische posities op het speelveld en opdrachten kunt geven. (je kan ook een groepje soldaten selecteren en een positie/opdracht) geven . Het spel zie je van boven af.
Ik hoop dat iemand me aan de naam kan helpen.
Knights and Merchants?
Nee dat zijn ze niet. Het waren soldaten met geweren of bommen werpers etc. Je moest per level wat huisjes etc en troepen verwoesten. Het waren korte levels. In speelveld kon je de soldaten verstoppen achter bomen of rotsen en vanaf daar laten schieten. Volgens mij kon je gaande weg ook airsupport aanvragen.
Saved by the buoyancy of citrus
Bingo!Cyphax schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:21:
Het klinkt een beetje als Cannon Fodder. Of als je dat te oud vindt misschien Commando's.
Connon Fodder it is!!!!
Bedankt!
Het lijkt op Gazillionaire kom ik nu achter maar twijfel eigenlijk of dat het wel was... YouTube: Gazillionaire - LavaMind's Business Simulation Games
[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 13-07-2014 16:55 ]
Supaplex.Sj44k13 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:30:
Een heel oud dosspel, waarin je met volgens mij een rood mannetje in een moederbord of iets dergelijks rondliep en moest zorgen dag je niet dood ging. Echt geen idee meer hoe dit mag heten...
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Ik zoek een spel dat (gok ik) een jaar of 10-15 oud is, het leen heel veel elementen van het spel Descent.
Je kon kiezen uit een aantal schepen dat qua uiterlijk wel wat weg had van verschillende insecten (en die benaming hadden ze ook) zoals Beetle, Locuts, etc. De statistieken per schip verschillen zoals vuurkracht, snelheid, armor, etc en zelfs special attacks. Je kon daarnaast ook 2 wingmen kiezen en een schip toewijzen.
Daarna begeef je je naar een arena, waar je kan winnen door of het vijandige team uit te schakelen, of tegen bepaald objectives "botsen" om ze of blauw of rood te maken (corresponderend met je team kleur) als je alle objectives bezit, win je eveneens. Dit spel had ook een multiplayer, waar je in plaats van AI wingmen en AI tegenstanders tegen andere spelers speelde, maar het spel is nooit een groot succes geworden.
Iemand enig idee?
-
Oke hier komt hij.
Ik ben op zoek naar een spel waarvan ik de demo rond het jaar 2000/2002 gespeeld heb.
Voor zover ik het herinner was het zo een soort spel:
De percentage achter elke zin geeft aan hoe zeker ik van me zaak ben.
- Het gaat om een 2d strategiespel waarbij je van boven kijkt (warcraft idee). 100%
- De computer kon 1 zet doen dan weer jij 1 en dan weer de computer. 30%
- Het spel kwam volgens mij niet uit 2000/2002. Ik doe een wilde gok, 1996/1998. 10%
- Map was verdeelt in blokken. Dit zag je niet door de textuur (Final Fantasy achtig) 50%
- Je had poppetjes en die kon je rond de map bewegen. Zodra ze op de gewenste plek stonden, kon je ze van vorm laten veranderen. Vormen zoals een muur of volgens mij zelfs een toren waaruit geschoten wordt op de vijand. 90%
- Spel had voor zover ik het herinner donkere kleuren. Het was geen kleurrijk game. 70%
- Spel had een middel Eeuwes look. 50%
- Het spel had ik geïnstalleerd van een cd. Het was een cd waar allemaal demos op stonden. Het was een soort cd die je krijgt bij het kopen van een tijdschrift. Ik denk zelf dat het van Power Unlimited was. 50%
- Op hetzelfde cd stond ook het spel Blood 2. 90%
Het enige waar ik 100% zeker van ben is dat ik het een vette game vond maar nooit verder kon komen omdat het een demo was.
Wie kan mij hierbij helpen. Is dit genoeg informatie? meer kan ik niet bedenken.
[ Voor 3% gewijzigd door Watchmano op 11-08-2014 16:49 ]
Ik speelde het vroeger altijd bij mijn opa maar ik kan het niet meer terug vinden.
Het was nogal een beperkt spelletje aangezien het een soort demo was.
Het was een verticale shoot em up. Je vloog in een ruimteschip en het eerste level bestond uit een ruimtestation. Daarna vloog je lager naar de planeet waar je eerst in de wolken vloog en later lager op het land. Één van de laatste speelbare levels was in een vulkaan.
Iemand enig idee?
Twee van de bekendere verticale shoot em up games die ook al wat ouder zijn, Tyrian en Raptor. Is het toevallig een van die twee?Xanthian schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:40:
Hey, ik zoek eigenlijk best wel oud spelletje.
Ik speelde het vroeger altijd bij mijn opa maar ik kan het niet meer terug vinden.
Het was nogal een beperkt spelletje aangezien het een soort demo was.
Het was een verticale shoot em up. Je vloog in een ruimteschip en het eerste level bestond uit een ruimtestation. Daarna vloog je lager naar de planeet waar je eerst in de wolken vloog en later lager op het land. Één van de laatste speelbare levels was in een vulkaan.
Iemand enig idee?
Nee, ik denk het niet. Raptor lijkt er wel erg op, maar naar mijn idee was iets simpeler qua kleur.UTwizard schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:09:
[...]
Twee van de bekendere verticale shoot em up games die ook al wat ouder zijn, Tyrian en Raptor. Is het toevallig een van die twee?
Als ik het me goed herinner kon je in de full game naar drie verschillende planeten toe.
461943
Je had ruimtes waarbij je als je rechtsom liep wel een uitgang had, maar als je linksom liep niet. Ook was er een deur die dicht viel wanneer je er naar keek, dus je moest er met je rug naartoe staan om er door te kunnen. Er zaten ook nog een soort van sloten in die je open moest maken door blokjes in het goede figuur te zetten oid. Je moest ook achteruit lopen door een gang, waarna je pijlen zag die je de weg wezen. Vooruit lopend kon je die pijlen niet zien door het donker.
Wie helpt me aan een naam?
[ Voor 13% gewijzigd door 461943 op 11-08-2014 22:32 ]
je omschrijving doet mij direct denken aan Antichamber:461943 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:23:
Ik ben hier, want... Ik zoek de naam van een spelHet was een puzzelspel met een hele simpele grafische stijl, denk een mix van Mirror's Edge, Portal, en Minecraft, maar dan nog simpeler.
Je had ruimtes waarbij je als je rechtsom liep wel een uitgang had, maar als je linksom liep niet. Ook was er een deur die dicht viel wanneer je er naar keek, dus je moest er met je rug naartoe staan om er door te kunnen. Er zaten ook nog een soort van sloten in die je open moest maken door blokjes in het goede figuur te zetten oid. Je moest ook achteruit lopen door een gang, waarna je pijlen zag die je de weg wezen. Vooruit lopend kon je die pijlen niet zien door het donker.
Wie helpt me aan een naam?
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Ik hoop dat je dit nog leest, maar volgens mij zoek je Forsaken van Acclaim. Stond vooral bekend om zijn (voor die tijd) mooie graphics.Nazanir schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:10:
Laat ik ook maar eens een gooi doen.
Ik zoek een spel dat (gok ik) een jaar of 10-15 oud is, het leen heel veel elementen van het spel Descent.
Je kon kiezen uit een aantal schepen dat qua uiterlijk wel wat weg had van verschillende insecten (en die benaming hadden ze ook) zoals Beetle, Locuts, etc. De statistieken per schip verschillen zoals vuurkracht, snelheid, armor, etc en zelfs special attacks. Je kon daarnaast ook 2 wingmen kiezen en een schip toewijzen.
Daarna begeef je je naar een arena, waar je kan winnen door of het vijandige team uit te schakelen, of tegen bepaald objectives "botsen" om ze of blauw of rood te maken (corresponderend met je team kleur) als je alle objectives bezit, win je eveneens. Dit spel had ook een multiplayer, waar je in plaats van AI wingmen en AI tegenstanders tegen andere spelers speelde, maar het spel is nooit een groot succes geworden.
Iemand enig idee?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
461943
Verrek, dat is hemBad_Boy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:26:
[...]
je omschrijving doet mij direct denken aan Antichamber:
[video]
Ik zoek een PC game, dat naar mijn voor of ergens rond de zelfde tijd van Raptor / Jill of the Jungle uitgegeven is. Naar mijn beste beleving is het een side scroller, gezet op een verre planeet of verre toekomst op aarde. Alle bouwwerken/items zijn bedekt in groen/begroeiing maar zijn verweven met 'werkende' technologie. Wat precies het doel van het spel was kan ik me niet meer herrinneren, maar wat me nog goed bijstaat is dat er een systeem met pasjes was om deuren door te komen. Deze pasjes werden gevonden/verkregen. het enige character dat ik voor me kan halen was mannelijk, niet zo heel erg oud.
Alvast bedankt!
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Hmm, klinkt een beetje als Flashback.EJonk schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:50:
Ik zoek een PC game, dat naar mijn voor of ergens rond de zelfde tijd van Raptor / Jill of the Jungle uitgegeven is. Naar mijn beste beleving is het een side scroller, gezet op een verre planeet of verre toekomst op aarde. Alle bouwwerken/items zijn bedekt in groen/begroeiing maar zijn verweven met 'werkende' technologie.
Alvast bedankt!
Niets...
Waaa! Dat is hem! Dank je!
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Age of Wonders?Watchmano schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:39:
Hallo
Oke hier komt hij.
Ik ben op zoek naar een spel waarvan ik de demo rond het jaar 2000/2002 gespeeld heb.
... hele beschrijving
Het enige waar ik 100% zeker van ben is dat ik het een vette game vond maar nooit verder kon komen omdat het een demo was.
Wie kan mij hierbij helpen. Is dit genoeg informatie? meer kan ik niet bedenken.
Heroes of Might and Magic?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Whow Flaskack ja! Die game was ik alweer helemaal vergeten. Het is een beetje als Prince of Persia in een andere tijd. De animaties komen enorm overeen :-)
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Anoniem: 591604
Ik ben op zoek naar een spel wat ik ooit heb gekregen bij een games tijdschrift. Er zat een demo cd bij het spel ging alleen over het handelen in de ruimte meer niet (geen actie game).
Het was een engels spel niet te moeilijk maar wel leuk om te handelen met verschillende planeten (schepen)
Wie weet welk spel ik bedoel.
gr ilona
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
HeyStandeman schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:52:
[...]
Age of Wonders?
Heroes of Might and Magic?
Nee dat zijn ze niet, bij de spel die ik bedoel veranderden de mannetjes/monstertjes zelf in iets.
Ik heb zo een gevoel dat die cd bij me broer ligt. Hij gaat voor mij kijken.
Update: Volgens mij is het de demo cd van de linker plaatje. Kan me nog herinneren dat Monkey Island er ook in zat.
[ Voor 22% gewijzigd door Watchmano op 12-08-2014 15:25 ]
Het was niet echt een game, maar meer een simulatie. Aan het bein maakte je een nieuw beest aan. Dit was Herbi-, Omni of Carnivoor. Je gaf hem een lichaam. Dit bestond (uit mijn hoofd) uit een paar basis delen. Dus je kon kiezen uit 5 hoofden, 5 lichamen, 5 benen, 5 armen, etc. Vervolgens werd hij automatisch in een landschap gezet en kon je alleen het beest volgen. Hij kon zich verplaatsen, dingen eten, groeien, voortplanten (je kon zelfs zien wat de voorouders of nazaten waren, en ook hoe dat ze op elkaar leken), maar ook als ze overleden he ze gestorven waren (dus natuurlijk of wie dat hem opgegeten had).
Iemand bekend met zoiets en/of een andere versie (liefst webbased)
dat klinkt wel heel erg als Sporege-flopt schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:25:
Ik zoek al enige tijd naar een spel (meer een simulatie) wat ik jaren geleden op het web gespeeld heb, maar de naam niet van weet. Eventueel een andere vergelijkbare "game" is ook leuk.
.....

Deze is ook wel aardig, maar zou iets basics willen gebruiken.
[ Voor 41% gewijzigd door Standeman op 12-08-2014 16:34 ]
TechnoSphere!!
Wikipedia: TechnoSphere
Misschien een game uit de cossacks serie?mrspacecake schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:10:
hey beste tweakers, ik zoek een spel dat lijkt op age of empires, alleen dan zonder het wereldwonder gedoe of tempel gedoe, wat ook anders is was dat je grote kastelen kon maken, of bouwen. en dat de groepen soldaten niet zoals AoE in groepen van 1/2 zaten, maar echt in grote groepen van 10/20 man. het spel speelt zich ook af in de middeleeuwen, en heb ik zon 3/4 jaar geleden een keer gezien bij een kennis, alleen was ik het toen vergeten te vragen. ik heb ook geen contact meer met deze persoon, de kwaliteit van het spel was zeer goed,
Niets...
1 Uit de Stronghold series?mrspacecake schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:10:
hey beste tweakers, ik zoek een spel dat lijkt op age of empires, alleen dan zonder het wereldwonder gedoe of tempel gedoe, wat ook anders is was dat je grote kastelen kon maken, of bouwen. en dat de groepen soldaten niet zoals AoE in groepen van 1/2 zaten, maar echt in grote groepen van 10/20 man. het spel speelt zich ook af in de middeleeuwen, en heb ik zon 3/4 jaar geleden een keer gezien bij een kennis, alleen was ik het toen vergeten te vragen. ik heb ook geen contact meer met deze persoon, de kwaliteit van het spel was zeer goed,
Blood and Magic? Alhoewel dat wel een stuk ouder is dan 2001, eerder rond 1996.Watchmano schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:39:
Hallo
Oke hier komt hij.
- Het gaat om een 2d strategiespel waarbij je van boven kijkt (warcraft idee). 100%
- De computer kon 1 zet doen dan weer jij 1 en dan weer de computer. 30%
- Het spel kwam volgens mij niet uit 2000/2002. Ik doe een wilde gok, 1996/1998. 10%
- Map was verdeelt in blokken. Dit zag je niet door de textuur (Final Fantasy achtig) 50%
- Je had poppetjes en die kon je rond de map bewegen. Zodra ze op de gewenste plek stonden, kon je ze van vorm laten veranderen. Vormen zoals een muur of volgens mij zelfs een toren waaruit geschoten wordt op de vijand. 90%
- Spel had voor zover ik het herinner donkere kleuren. Het was geen kleurrijk game. 70%
- Spel had een middel Eeuwes look. 50%
- Het spel had ik geïnstalleerd van een cd. Het was een cd waar allemaal demos op stonden. Het was een soort cd die je krijgt bij het kopen van een tijdschrift. Ik denk zelf dat het van Power Unlimited was. 50%
- Op hetzelfde cd stond ook het spel Blood 2. 90%
[ Voor 54% gewijzigd door Khaine op 12-08-2014 21:12 ]
Het hoofdpersonage had dus ook warme kleren aan en moest vervolgens de top van de berg weer bereiken. Volgens mij bevatte het spel ook rekenelementen. Het spel moet ergens tussen 1995 en 2000 zijn uitgebracht, denk ik. Ik ben ten einde raad!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Het was idd Blood and magic. Ik dank u.Khaine schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:11:
[...]
1 Uit de Stronghold series?
[...]
Blood and Magic? Alhoewel dat wel een stuk ouder is dan 2001, eerder rond 1996.
Ik kan het me heel vaag herinneren maar ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven (zoek hem al heel lang)
(Wat ik me herinner van de demo)
Het speelt zicht af in een soort van "herfst" sfeer en je speelde in een third-person view
Je ben een man en je staat in een verlaten stad. Je heb geen wapens niks en hoewel het lijkt op een freeroam spel, kan je toch maar één kant op omdat daar dan net een opening is. Op weg om de "map te volgen" moet je soms springen over dingen, en kom je soms scavengers tegen (zwervers) en daar kan je of rustig mee praten (je krijgt opties te zien) of je kan hem neerslaan etc.
Zo kom je aan je eerste wapen en je vervolg je weg. Aan het einde van de demo kom je in je eigen huis en blijkt het helemaal leeg te zijn. Je moet dan iets vinden in je huis (weet niet wat meer) en wanneer je dat heb gevonden eindigt de demo. Ik herinner me nog dat hij naar een foto keek met zijn vrouw en dochter.
Dit speelt allemaal af in een plek waar helemaal niks is (soort ghost stad)
Als iemand me hiermee kan helpen... Want door dit had ik geen goede nachtrust
Edit: net even gekeken en hoewel The Division er heel erg veel op lijkt, is het hem toch niet
link: YouTube: Tom Clancy's The Division - E3 gameplay reveal [North America]
Verschil met het spel wat ik bedoel en "the division"
Je ben solo ipv een party
Je heb geen high tech dingen/snufjes
herfst sfeer ipv winter sfeer
scavengers/zwervers in plaats van soldaten
P.S. weet niet voor 100% zeker dat het voor de PC was...
[ Voor 20% gewijzigd door Knamix op 14-08-2014 11:10 ]
of I Am Alive?
[ Voor 60% gewijzigd door Angeloonie op 14-08-2014 11:20 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Helaas nietAngeloonie schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:16:
Niet gewoon The Last of Us?
of I Am Alive?
Het is I am alive! Dankjewel!Angeloonie schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:16:
Niet gewoon The Last of Us?
of I Am Alive?

Forsaken is het helaas niet, maar wel een spel die qua beschrijving een stukje past.Major_ton schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:46:
[...]
Ik hoop dat je dit nog leest, maar volgens mij zoek je Forsaken van Acclaim. Stond vooral bekend om zijn (voor die tijd) mooie graphics.
-
Nou weet ik het niet zeker, maar deze game kon op een CD met iets van 100 games hebben gestaan. (Kan een stuk minder zijn, maar er stonden er zeer veel op. Er stonden heel wat verschillende games op, waaronder ook een paar platform games.) Zo niet, daar ben ik ook naar op zoek, maar kan me echt niet meer herinneren wat er zoal op deze CD stond.
[ Voor 13% gewijzigd door Vuule op 16-08-2014 12:48 ]
Laser Light?Vuule schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:46:
Heb jaren, maar dan ook jaren geleden (denk aan ergens in de jaren '90) een spel gespeeld op de PC waarbij je een soort van driehoekjes moest verplaatsen om bepaalde lasers te blokkeren of om te leiden. Het spel bestond voornamelijk uit grijstinten.
Nou weet ik het niet zeker, maar deze game kon op een CD met iets van 100 games hebben gestaan. (Kan een stuk minder zijn, maar er stonden er zeer veel op. Er stonden heel wat verschillende games op, waaronder ook een paar platform games.) Zo niet, daar ben ik ook naar op zoek, maar kan me echt niet meer herinneren wat er zoal op deze CD stond.
Nee, dat is em helaas niet. Zo lang geleden, veel details weet ik er niet meer van helaas, behalve dan het bovengenoemde.
[ Voor 17% gewijzigd door Vuule op 17-08-2014 19:54 ]
Nog maar eens proberenNazanir schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:10:
Laat ik ook maar eens een gooi doen.
Iemand enig idee?
-
Staat ie hier misschien tussen?
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Nope, maar bedankt voor demoeite, ik zoek zelf ook nog even door.
-
klinkt als descent freespace, schepen waar je tegen vocht hadden namelijk zulke namen.
het spel dat ik zoek is hoogstwaarschijnlijk een windows 95 spel. het kwam tegeleijkertijd uit met dungeon keeper. je bestuurde met de muis een character en je begon er met een. naarmate je verder kwam werden dat er meer. Max. 4 characters en altijd dezelfde. je kon kiezen uit verschillende aanvalsmanieren zoals melee en ranged. elk character had zijn eigen specialiteit en als je dood was kon je als geest teruglopen naar een standbeeld waar je kon herrijzen. mijn beste herrinnering aan het spel is dat je begon in de woestijn. het point of view was van boven af net als diablo. en ik liep altijd vast op een rivier die ik niet over kon steken. een paar tegeltjes op die rivier die schitterde en daar kon je op staan. maar ik kon altijd maar halverwege de rivier komen en dus zat ik vast. wie o wie weet welk spel dit kan zijn?onderop zag je de vier gezichten gezichten van je characters en door daar op te klikken switchte je van character en de rest volgde je trouw.