Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun321
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12-2024
We hadden het zonet over een game van vroeger die we wel is speelde op een oude windows xp computer.
het is een platform en lijkt voor mij gevoel een klein beetje op icy tower maar het zou dus minstuns 8 jaar oud moeten zijn.
volgens me vader is het een blauw draakje of iets wat er op lijkt wat een toren in moet klimmen en soms wat gevaartes tegenkomt. zoals vuurspuwende draakjes en water waar je in kon . volgens me vader heete het draakje maar ik kan het nergens vinden als iemand weet welke game het is meld het alsjeblieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Speelde vroeger toen ik nog klein was bij een kameraad een spel voor kinderen op de computer als ik me niet vergis begin je op een boerderij, en je moet auto's maken, het is ook met benzine en tanken en je speelt steeds meer onderdelen voor je auto vrij, tegen het einde kan je een raket maken. Kan iemand me helpen? :)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-04 10:01

thorgal21

Forum Noob

Miel monteur bouwt auto's @Mathias ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44

Khaine

Python liefhebber

teun321 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:55:
We hadden het zonet over een game van vroeger die we wel is speelde op een oude windows xp computer.
het is een platform en lijkt voor mij gevoel een klein beetje op icy tower maar het zou dus minstuns 8 jaar oud moeten zijn.
volgens me vader is het een blauw draakje of iets wat er op lijkt wat een toren in moet klimmen en soms wat gevaartes tegenkomt. zoals vuurspuwende draakjes en water waar je in kon . volgens me vader heete het draakje maar ik kan het nergens vinden als iemand weet welke game het is meld het alsjeblieft!
Enige blauwe draakje wat ik ken (of issie paars?) is Spiro. Weet alleen niet of dat ook een PC game was ooit.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 12:01

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Nee, spyro was er allen voor consoles.

Wikipedia: Spyro (series)

Hier een lijst met computerspellen met draakjes: Wikipedia: List of dragon video games

[ Voor 9% gewijzigd door Roman op 10-02-2014 07:06 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:47

Dograver

>> Insert Title Here <<

Ik ben op zoek naar een heel oud spelletje van vroeger. It kinda akward though.

De oudste zoon van mijn oppasmoeder, nu dus zo'n 22/23 jaar geleden, had op zijn PC een spelletje waar je een heel discutabel doel had. In het midden van het level lag een vrouw op bed. Naakt. Jij als speler was een piemeltje. Je liep op je ballen en moest uiteindelijk bij de vrouw uitkomen en haar "benaderen" wanneer ze haar benen uit elkaar deed. Er liepen kleine tegenstanders (soa's???) rond die je kapot kon maken door te ejaculeren.

Uiteraard een pedagogisch verantwoord spelletje voor een kind van 4/5 maar briljant in de opzet.
Heeft iemand van jullie een flauw idee welk spelletje ik bedoel.

Was dus volgens mij op de PC zo'n dik 20 jaar geleden.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat is als ik het goed heb de "Tag" modus in Forza 5.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Undeclinable schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:41:
Dat is als ik het goed heb de "Tag" modus in Forza 5.
ja klopt. thnx!

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Dograver schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:38:
Ik ben op zoek naar een heel oud spelletje van vroeger. It kinda akward though.

De oudste zoon van mijn oppasmoeder, nu dus zo'n 22/23 jaar geleden, had op zijn PC een spelletje waar je een heel discutabel doel had. In het midden van het level lag een vrouw op bed. Naakt. Jij als speler was een piemeltje. Je liep op je ballen en moest uiteindelijk bij de vrouw uitkomen en haar "benaderen" wanneer ze haar benen uit elkaar deed. Er liepen kleine tegenstanders (soa's???) rond die je kapot kon maken door te ejaculeren.

Uiteraard een pedagogisch verantwoord spelletje voor een kind van 4/5 maar briljant in de opzet.
Heeft iemand van jullie een flauw idee welk spelletje ik bedoel.

Was dus volgens mij op de PC zo'n dik 20 jaar geleden.
Zoiets?
http://www.mobygames.com/game/bombx :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

thorgal21 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:11:
Miel monteur bouwt auto's @Mathias ?
Dat is hem ! Thanks, later gaat de kleine hier veel plezeir aan beleven ^^.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:44
Ik ben op zoek naar een commodore 64 (cassettebandje) game die ik +/- 20 jaar geleden heb gespeeld. Het lijkt op de originele Wolfenstein maar de achtergrond is vaak geel van kleur en de vijanden zijn volgens mij monsters. Het is een soort doolhof er zijn vaak meerdere uitgangen die zich aan het uiteinde bevinden van het scherm (dus noord, zuid, west, oost) Voor mijn gevoel ging het spel oneindig door, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het is zo lang geleden, mijn memory's zijn behoorlijk vervaagd. Ik vond het als kind soms zeer spannend, zo spannend dat ik nog weleens een bloedneus kreeg. Het had voor mij een beklemmende sfeer maar dat kan aan mijn childmind destijds hebben gelegen.

Alle hints zijn welkom. Ik ben namelijk al jaren op zoek (passief op zoek maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 11:36

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Gateway to Apshai misschien?

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Ik zoek een game maar ik ben de naam vergeten :p.
Wat ik nog weet:

- Jaartje of 5 oud.
- Post-apocalyptische setting (volgens mij een virus uitgebroken op een eiland ofzo).
- Toffe wapens, zoals een slow-motion sniper.
- Werd niet enorm goed beoordeeld omdat de textures nogal lelijk waren, maar wel punten voor originaliteit.
- Half-life achtige gameplay, wat puzzel elementen (?)
- Soort van tapes die je kon verzamelen en in een projector kon steken, zou kunnen dat dit alleen in het begin van de game was.
- FPS,
- Gemaakt door een kleine studio, spin-off of overblijfselen van een andere studio (?)
- Singleplayer..

Heb al gezocht op oa post-apocalyptic fps game, maar ik kon m zelf niet vinden.

hoidoei

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:00
Niet S.T.A.L.K.E.R. denk ik he?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sowieso: tegen wat vecht je en is het realistisch bedoeld, of over the top etc. Wat meer info dus :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Heb m al, het is Singularity :).

hoidoei

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lol daar zat ik al naar te kijken, maar klopte niet echt met je omschrijving :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:10
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb helaas een slecht geheugen maar dus het kan zijn dat ik het me verkeerd herinner.

De game die ik zoek speelde ik op een windows pc. Kan misschien web based zijn maar dat lijkt me sterk omdat het minimaal 10 jaar geleden is dat ik het speelde. (denk ik)

Je speelde een drugs dealer/smokkelaar die via (hoodzakelijk?) vliegvelden over de hele wereld verschillende soorten drugs smokkelde/verkocht. Er zat een redelijk economisch systeem achter. Je kocht drugs bij de ene en verkocht het aan de ander. Je kon ook gepakt worden door de politie.

De game was afaik text based.

Verder laat mijn geheugen me compleet in de steek. ;)

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

AtlAntA schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:21:

Je speelde een drugs dealer/smokkelaar die via (hoodzakelijk?) vliegvelden over de hele wereld verschillende soorten drugs smokkelde/verkocht. Er zat een redelijk economisch systeem achter. Je kocht drugs bij de ene en verkocht het aan de ander. Je kon ook gepakt worden door de politie.

De game was afaik text based.

Verder laat mijn geheugen me compleet in de steek. ;)
Drug Wars?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:10
Dankzij jou kwam ik bij de game uit die ik bedoelde (via Google /afbeeldingen) en ik bedoelde dope wars 2.2. Helaas zit elke Windows versie die ik vind vol met agressieve adware. Voor Android zijn er wel leuke versies te vinden.

Bedankt!

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Zwaar onderschatte game, die erg weinig promotie heeft gekregen. Ik vond die namelijk erg tof, maar multiplayer was al vrij snel morsdood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:47

Dograver

>> Insert Title Here <<

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan56666
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10-2021
Ik ben op zoek naar een spel voor de PlayStation '1'. Ik had dat vroeger een paar keer gespeeld en ik herinner me dat ik er niets van begreep, en dat ik niet wist wat ik ervan moest denken.

Je was een mannetje geloof ik, en je liep op een soort blauwe kubussen waarvan sommige af en toe de afgrond in stortten, als ik het me goed herinner. Ik had vroeger veel van die Demo CD's, misschien dat hij daar tussen zat...

Sorry voor de vage informatie, ik weet er echt heel weinig nog van :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457485

daan56666 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:58:
Ik ben op zoek naar een spel voor de PlayStation '1'. Ik had dat vroeger een paar keer gespeeld en ik herinner me dat ik er niets van begreep, en dat ik niet wist wat ik ervan moest denken.

Je was een mannetje geloof ik, en je liep op een soort blauwe kubussen waarvan sommige af en toe de afgrond in stortten, als ik het me goed herinner. Ik had vroeger veel van die Demo CD's, misschien dat hij daar tussen zat...

Intelligent Qube?

YouTube: Intelligent Cube ( Playstation 1 ) HD !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daan56666 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:58:

Dat klinkt als Kurushi

EDIT: linkje. Buiten Europa is Kurushi bekent als Intelligent Qube. Dus hierboven is ook een correct antwoord gegeven. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 406530 op 24-02-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 22:53
Zag vandaag een advertentie op marktplaats zonder een lijst met de spelletjes, op de foto stond dit spel er tussen. weet iemand welk spel dit is (het lijkt op pokemon ?) http://nl.tinypic.com/r/244yueu/8 Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/244yueu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 23:09
Dat is pokemon mystery dungeon red rescue team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan56666
  • Laatst online: 04-10-2021
Intelligent Qube, dat is 'm! Geweldig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 20:45
Toen ik nog klein was, speelde ik bij een vriendje vaak een spelletje op de computer, ik vermoed Windows 98. Ik weet dat ik toen nog op de basisschool zat en ik net met computeren begon, het spel zal dus zijn uitgebracht rond 1998, maar dit is echt een grove schatting.

Het was een Duitstalig spel (geen idee of het ook in Nederland gereleased was) maar je speelde een zwart schaap en het was de bedoeling dat je je met zoveel mogelijk witte schapen in de wei voortplantte 8)7 . Dat is serieus alles wat ik erover weet, al kan ik het zwarte schaap heel gemakkelijk voor de geest halen :P

Iemand die een idee heeft?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 11:29
ChokingHazard schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:52:
Toen ik nog klein was, speelde ik bij een vriendje vaak een spelletje op de computer, ik vermoed Windows 98. Ik weet dat ik toen nog op de basisschool zat en ik net met computeren begon, het spel zal dus zijn uitgebracht rond 1998, maar dit is echt een grove schatting.

Het was een Duitstalig spel (geen idee of het ook in Nederland gereleased was) maar je speelde een zwart schaap en het was de bedoeling dat je je met zoveel mogelijk witte schapen in de wei voortplantte 8)7 . Dat is serieus alles wat ik erover weet, al kan ik het zwarte schaap heel gemakkelijk voor de geest halen :P

Iemand die een idee heeft?
Deze toevallig?
Wikipedia: Sven Bømwøllen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 17:23
Remcom00 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:05:
Ik zoek een game maar ik ben de naam vergeten :p.
Wat ik nog weet:

- Jaartje of 5 oud.
- Post-apocalyptische setting (volgens mij een virus uitgebroken op een eiland ofzo).
- Toffe wapens, zoals een slow-motion sniper.
- Werd niet enorm goed beoordeeld omdat de textures nogal lelijk waren, maar wel punten voor originaliteit.
- Half-life achtige gameplay, wat puzzel elementen (?)
- Soort van tapes die je kon verzamelen en in een projector kon steken, zou kunnen dat dit alleen in het begin van de game was.
- FPS,
- Gemaakt door een kleine studio, spin-off of overblijfselen van een andere studio (?)
- Singleplayer..

Heb al gezocht op oa post-apocalyptic fps game, maar ik kon m zelf niet vinden.
damkit van de zomer nog gespeeld (had hem nog liggen ongespeeld) zal thuis eens kijken hoe hij ook alweer heette, had ook iets met timetravel te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Op mijn oude 486er speelde ik altijd een spel waar je een mijnwerker was en naar diamanten moest graven, geen idee meer hoe deze heet, het was een singleplayer spel maar er waren wel meerdere mijnwerkers die je hielpen graven. Het zag er voor zijn tijd ook goed uit.

Iemand een idee?

EDIT: Soms kwam je in een voorgegraven tunnel terecht en hier zaten dan een soort monsters in geloof ik, sorry weet echt niet meer details is al zo lang geleden :P

[ Voor 22% gewijzigd door vandermeerc op 25-02-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:36
vandermeerc schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:03:
Op mijn oude 486er speelde ik altijd een spel waar je een mijnwerker was en naar diamanten moest graven, geen idee meer hoe deze heet, het was een singleplayer spel maar er waren wel meerdere mijnwerkers die je hielpen graven. Het zag er voor zijn tijd ook goed uit.

Iemand een idee?
meer details graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 15:47
Mine Bombers misschien?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 20:45

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 11:55

MetalPool

Boe!

Ik ben op zoek naar een oud vlieg spelletje....

Toentertijd speelde ik het spelletje op een 486 en ik zal wat dingen opsommen wat ik nog een beetje weet.

Het spel was 2d.
Je bestuurde een blauw Amerkiaans vliegtuigje en je kon zowel schieten als bommen droppen.
Je vocht tegen de japanners en je had volgens mij ook geen keuze om een japans vliegtuigje te besturen.
Het spel begon volgens mij altijd dat je van een vliegdekship moest opstijgen.
Het spel had volgens mij ook weinig kleur.....zo was de achtergrond gewoon zwart.
En de japanse vliegtuigjes simpel wit met een rode stip op de zijkant van het vliegtuig.

1942 is het niet....althans op youtube kom ik alleen maar filmpjes tegen van boven af en dat je in een verticale lijn naar voren vliegt.....maar dit spel was echt gezien vanaf de zijkant.

Wie o wie :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:05

hellknight

Medieval Nerd

Klinkt een beetje als Wings of Fury

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 11:55

MetalPool

Boe!

Oh wat goed! Dat is m inderdaad :D Damn ik kon gewoon echt niet meer op de naam komen!
Kijken of ik m ergens vandaan kan plukken.

Thanks!

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Kick!

Ben opzoek naar het volgende:
Het is een game wat ik vroeger op mijn DOS pc speelde, vanaf een floppy. Het kwam dacht ik uit 1999-2001 Het is een arcade game, bediend met de pijltjes toetsen. Je vliegt met een soort van ruimte-schip(dacht rood), die je dus stuurt met de pijltjes toetsen. Het is een 2D omgeving met zicht van bovenaf.

Tijdens het spelen schiet het ruimte-schip waarschijnlijk de hele tijd door. Je schiet op andere ruimte-schepen van allerlei soorten. Er kwam dan een "Wave" met vijandelijke schepen. Als je die hebt verslagen kom je uit bij een eind baas. Als je die versloeg kreeg je extra wapen aan je schip, die heette dacht ik "Docks" of iets in die richting. Alsof je upgrade "aan-gedockt" word. Het waren ongeveer 10 levels/docks.

Redelijk vage beschrijving maar misschien kunnen jullie me op weg helpen.
Alvast bedankt! :)

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Yoram schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:47:
Kick!

Ben opzoek naar het volgende:
Het is een game wat ik vroeger op mijn DOS pc speelde, vanaf een floppy. Het kwam dacht ik uit 1999-2001 Het is een arcade game, bediend met de pijltjes toetsen. Je vliegt met een soort van ruimte-schip(dacht rood), die je dus stuurt met de pijltjes toetsen. Het is een 2D omgeving met zicht van bovenaf.

Tijdens het spelen schiet het ruimte-schip waarschijnlijk de hele tijd door. Je schiet op andere ruimte-schepen van allerlei soorten. Er kwam dan een "Wave" met vijandelijke schepen. Als je die hebt verslagen kom je uit bij een eind baas. Als je die versloeg kreeg je extra wapen aan je schip, die heette dacht ik "Docks" of iets in die richting. Alsof je upgrade "aan-gedockt" word. Het waren ongeveer 10 levels/docks.

Redelijk vage beschrijving maar misschien kunnen jullie me op weg helpen.
Alvast bedankt! :)
Lijkt het qua gameplay een beetje op Raptor of Raiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 07:54
Ik zoek de naam van het spel uit het Windows 95 tijdperk.

Het speelde zich af in de tweede wereld oorlog en je zat in 'trenches'. Tegenover je zaten vijanden in trenches. De kunst was om te wachten voordat de vijhand zijn kop liet zien en zo de vijand afmaakte.

Je had verschillende wapens waar je uit kon kiezen zoals geweren, een airstike en werpmessen. Ook kon je - volgens mij - een jeep oproepen. De vijand in ieder geval wel.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
vandermeerc schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:03:

Iemand een idee?

EDIT: Soms kwam je in een voorgegraven tunnel terecht en hier zaten dan een soort monsters in geloof ik, sorry weet echt niet meer details is al zo lang geleden :P
Boulderdash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
Arcadespel waar je kon kiezen tussen twee verschillende personages en kreeg je slaag dan riepen ze: what a day!

Ook zoek ik een voetbalspel die ook in de arcade voorkwam, waar je banana shot en zo kon hebben als special power

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Dragunov schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:21:
Arcadespel waar je kon kiezen tussen twee verschillende personages en kreeg je slaag dan riepen ze: what a day!

Ook zoek ik een voetbalspel die ook in de arcade voorkwam, waar je banana shot en zo kon hebben als special power

Bedankt!
dat voetbalspel, was dat toevallig microprose soccer ? en anders is het sensible soccer. (als het tenminste ook op de pc was uitgekomen)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decyphered
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 16:57
Ik ben op zoek naar een game die ik rond 2003-2004 op een demo disk had staan uit een game magazine(uit duitsland of nederland) samen met aquanox(1 of 2) en Hitman Contracts. De rest van de games weet ik niet meer en de demo disk ben ik natuurlijk kwijt. Het was volgens mij een actie/avonturen game in een fantasie setting waarbij het verhaal zich op 1 of meerdere planeten afspeelde.

Één van de gebieden had vliegende stuken rots met een wat donkerder sfeertje. Ik heb in gedachten een beetje een stijl van ratchet & clank in mijn hooft zitten, maar weet niet of het klopt.

Wat ik weet:
- Ergens tussen 2003 en 2004
- PC game
- Actie/Avontuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Misschien Rayman 2? Kan je iets vertellen over de gameplay anders, of characters?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decyphered
Nee ik kan je helaas niks anders vertellen over de characters. Ik heb even gekeken maar het is zeker weten geen Rayman 2. Je hebt wel wapens uit de toekomst geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469249

Ik ben op zoek naar een game die ik ongeveer 10 jaar geleden speelde. Het was een platform game en het enigste wat ik nog egt goed kan herinneren was dat het personage waarmee ik speelde een soort gele kip was met een groen witte broek.

Dit spel speelde ik op de pc.

Helaas weet ik niet veel meer misschien dat iemand hier iets mee kan en weet wat ik bedoel?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 469249 op 17-04-2014 14:40 . Reden: platform er bij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Decyphered schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:10:
Ik ben op zoek naar een game die ik rond 2003-2004 op een demo disk had staan uit een game magazine(uit duitsland of nederland) samen met aquanox(1 of 2) en Hitman Contracts. De rest van de games weet ik niet meer en de demo disk ben ik natuurlijk kwijt. Het was volgens mij een actie/avonturen game in een fantasie setting waarbij het verhaal zich op 1 of meerdere planeten afspeelde.

Één van de gebieden had vliegende stuken rots met een wat donkerder sfeertje. Ik heb in gedachten een beetje een stijl van ratchet & clank in mijn hooft zitten, maar weet niet of het klopt.

Wat ik weet:
- Ergens tussen 2003 en 2004
- PC game
- Actie/Avontuur
Armed and dangerous?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 06-05 19:48
Anoniem: 469249 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:09:
Ik ben op zoek naar een game die ik ongeveer 10 jaar geleden speelde. Het was een platform game en het enigste wat ik nog egt goed kan herinneren was dat het personage waarmee ik speelde een soort gele kip was met een groen witte broek.

Helaas weet ik niet veel meer misschien dat iemand hier iets mee kan en weet wat ik bedoel?
Geen groen witte broek wel een gele vogel: Toki Tori.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Alfred Chicken is er ook eentje, maar kip voldoet niet aan omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:46:
Alfred Chicken is er ook eentje, maar kip voldoet niet aan omschrijving.
Het zal best ook iets anders kunnen zijn in mijn beleving was het een kip maar alfred chicken is het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 469249 op 17-04-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:14
Uncle Mel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:57:
[...]

damkit van de zomer nog gespeeld (had hem nog liggen ongespeeld) zal thuis eens kijken hoe hij ook alweer heette, had ook iets met timetravel te maken toch?
Black?

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoor
  • Laatst online: 08-04 17:20
Ik ben op zoek naar een game die ik vroeger bij een vriend heb gespeelt.

Het spel was volgens mij van de PS1, en was in 3D.
Het was een fighting game waarbij het mogelijk was om close range te vechten, maar het was ook mogelijk om long range aanvallen te doen.

Er was een meisje die de mogelijkheid had om ranged aanvallen uit te voeren in de vorm van gekleurde driehoeken, vierkanten, rondjes etc.
Verder was er nog een karakter die een soort van rood/zwarte ballen kon afschieten.

iemand enig idee welke dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 15:47
Madoor schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:55:

Het was een fighting game waarbij het mogelijk was om close range te vechten, maar het was ook mogelijk om long range aanvallen te doen.

Er was een meisje die de mogelijkheid had om ranged aanvallen uit te voeren in de vorm van gekleurde driehoeken, vierkanten, rondjes etc.
Verder was er nog een karakter die een soort van rood/zwarte ballen kon afschieten.

Ik zou het zo niet weten.
Heb je hier al gekeken?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aantal van de PS1 die ik kan herinneren: Ergeitz (of ergens een h ertussen), fighting force, Tekken, Toshinden en DOA.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 10:56

Dit spel speelde ik op de pc.

Afbeeldingslocatie: http://pc.9lives.be/files/images/packshots/large/2805-1.jpg

:p ?

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Ik zoek een oud point en click spel (tussen 1994 en 1999 gok ik) en je speelde geloof ik als een NAR. iemand enig idee welk spel ik bedoel?

-edit- Never mind, net nu ik uren heb zitten zoeken kom ik er opeens op, het was:

Legend of Kyrandia Book 3: Malcolm's Revenge.

http://img.gamefaqs.net/screens/c/d/f/gfs_29620_2_4.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door DarkElement op 17-04-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chicken litle is het niet het was meer 2d maar toch bedankt voor de sugesties iedereen. Het enigste wat ik nog meer kan herinneren is dat je ook wel is glazen moest ontwijken met een chemische stof

ik weet het is niet egt een duidelijk omschrijving. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DarkElement schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:26:
Ik zoek een oud point en click spel (tussen 1994 en 1999 gok ik) en je speelde geloof ik als een NAR. iemand enig idee welk spel ik bedoel?

-edit- Never mind, net nu ik uren heb zitten zoeken kom ik er opeens op, het was:

Legend of Kyrandia Book 3: Malcolm's Revenge.

http://img.gamefaqs.net/screens/c/d/f/gfs_29620_2_4.jpg
Het spel wat ik nooit uitgespeeld heb gekregen, pas jaren later met zo'n txt-bestand als walkthrough eindelijk gehaald :) Had toch verschillende endings?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoor
  • Laatst online: 08-04 17:20
Madoor schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:55:

Ik heb hem gevonden, de naam is Destrega. :9
YouTube: Destrega - Endurance Mode Gameplay in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
SinergyX schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:58:
[...]

Het spel wat ik nooit uitgespeeld heb gekregen, pas jaren later met zo'n txt-bestand als walkthrough eindelijk gehaald :) Had toch verschillende endings?
Zou zomaar kunnen ik herinner me vrijwel niks van dat spel, maar ik zag opeens 'Westwood Studios' en 'Malcolm's Revenge' en toen dacht ik jaaa :o dat is 'm!

Ik zoek nog een oud Minigolf spel dat ik in het windows 95/98 tijdperk speelde, het beeld was van bovenaf, hbet lijkt een beetje op dit spel, en ik weet nog als je in 3x geen bal in het gaatje had dan hoorde je allemaal gasten lachen (ja je werd uitgelachen), oh ja er was geen golf-club in beeld te zien, je moest gewoon met je muis de bal neerzetten op een streep (geloof ik) en dan slepen en richten (waarbij het zo was dat hoe verder je de muis sleepte hoe harder de bal ging)

De besturing was met de muis, het spel lijkt qua graphics en camera aardig op het volgende screenshot, alleen gaat het niet om deze game:

Afbeeldingslocatie: http://www.old-games.com/screenshot/4772-10-minigolf-1shot.jpg

Dat gelach weet ik nog heel goed

-edit-

Dan heb je ook wat, een screenshot die na een uur niet meer werkt :p

[ Voor 49% gewijzigd door DarkElement op 18-04-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decyphered
Nee, ik heb even de demo bekeken maar die leek helaas niet op de demo die ik toen had gespeeld. Het was wel meer avontuur dan die game, ook was het een hele andere omgeving in de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 21:53

Fresh

nee is nee

Tweakers,

Ik ben opzoek naar een game uit de jaren 90 of net begin 2000. Dit spel speelde ik altijd in mijn jeugd op een oud bakbeest van een laptop en heb er mooie herinneringen aan :). Het enige wat mij dwars zit, dat ik niet op de naam kan komen. Het spel bevatte een soort Duke Nukem achtig figuur in 3rd person view en het was ook een open-world/free-roam game. Er waren verschillende landschappen, onder andere duinen, sneeuw en heuvels/bergen. Weet helaas niet meer precies wat je missie nu was.

Er waren dacht ik wel vijanden. Soort politieagenten/soldaten. Je kon in een buggy stappen of een quad nemen en dan rond scheuren.

Hopelijk kan iemand mij helpen die de naam weet van deze game! Dan kan ik gerust mijn jeugdherinneringen naar boven halen _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-03 15:33
Haswell schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:37:
Tweakers,

Ik ben opzoek naar een game uit de jaren 90 of net begin 2000. Dit spel speelde ik altijd in mijn jeugd op een oud bakbeest van een laptop en heb er mooie herinneringen aan :). Het enige wat mij dwars zit, dat ik niet op de naam kan komen. Het spel bevatte een soort Duke Nukem achtig figuur in 3rd person view en het was ook een open-world/free-roam game. Er waren verschillende landschappen, onder andere duinen, sneeuw en heuvels/bergen. Weet helaas niet meer precies wat je missie nu was.

Er waren dacht ik wel vijanden. Soort politieagenten/soldaten. Je kon in een buggy stappen of een quad nemen en dan rond scheuren.

Hopelijk kan iemand mij helpen die de naam weet van deze game! Dan kan ik gerust mijn jeugdherinneringen naar boven halen _/-\o_.
Outcast?

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
In je eerste topic hadden ze Serious Sam genoemd, was dat m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tweakers,

Multi player/singleplayer?
Wat voor wapens en tegenstanders waren?
Opvallende grafische eigenschappen of levels?

Hoe meer informatie hoe beter en specifieker is ook beter!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh

Fresh

nee is nee

Postius schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:56:
[...]

Multi player/singleplayer?
Wat voor wapens en tegenstanders waren?
Opvallende grafische eigenschappen of levels?

Hoe meer informatie hoe beter en specifieker is ook beter!
Geen Outcast of Serious Sam (Serious Sam is trouwens 1st person).

Het was alleen singleplayer dacht ik. De vijand had gewoon normale wapens (pistool, smg).

Kan mij ook herinneren dat er een level was dat op het strand begon en dat was op een eiland en in het midden was bos/jungle. Weet nog goed dat je altijd kon rijden op een quad of buggy.

[ Voor 6% gewijzigd door Fresh op 29-04-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Haswell schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:27:
[...]

Geen Outcast of Serious Sam (Serious Sam is trouwens 1st person).

Het was alleen singleplayer dacht ik. De vijand had gewoon normale wapens (pistool, smg).

Kan mij ook herinneren dat er een level was dat op het strand begon en dat was op een eiland en in het midden was bos/jungle. Weet nog goed dat je altijd kon rijden op een quad of buggy.
In de sferen van Just Cause?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh

Fresh

nee is nee

Khaine schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:06:
[...]

In de sferen van Just Cause?
Nee niet zoals Just Cause. Het was niet echt een tropisch eiland. Het had wel echt de jaren 90 graphics. Beetje zoals Outcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweakers,

Far Cry is te nieuw, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thirdheart
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02-2022
Overigens ook geen Third Person

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tweakers,

Damn, ik weet welke game je bedoeld, de buggy had een machinegeweer bovenop en er staat me iets bij dat er heel veel barrels langs de route waren, volgens mij was het niet echt open-world, maar meer tussen de duinen van A naar B racen/schieten. Er staat me ook iets van bij dat de duinen uit voxels bestonden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thirdheart
Staat me iets bij dat het D.O.G. heet maar ik kan daar helemaal niks over vinden. Ik weet dat het in die richting zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat rinkelt ook een belletje bij mij inderdaad.

Edit: volgens mij was het inderdaad D.O.G. Ik had hem van een twilight CD, (good times :P ) en die staat op nr 15 :)

Nu google nog zover krijgen dat ie acroniemen niet samenvoegt :P

Dit zijn de enige afbeeldingen die ik kan vinden, in ieder geval de game die ik bedoelde :P
Afbeeldingslocatie: http://twilight-cd.com/wp-content/blogs.dir/7/files/twilight15cdcontent/DOG.001.gif
Afbeeldingslocatie: http://twilight-cd.com/wp-content/blogs.dir/7/files/twilight15cdcontent/DOG.002.gif
Afbeeldingslocatie: http://twilight-cd.com/wp-content/blogs.dir/7/files/twilight15cdcontent/DOG.003.gif

[ Voor 114% gewijzigd door Magic op 30-04-2014 11:43 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thirdheart
Nu nog bevestiging of dit is wat hij zoekt, zo niet dan zoeken we weer verder.

*Edit
Complete naam van het spel is D.O.G. Fight for your life

[ Voor 30% gewijzigd door Thirdheart op 30-04-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh

Fresh

nee is nee

Jongens, GEWELDIG dat jullie de game hebben gevonden! Super bedankt _/-\o_

Toen ik de screenshots zag wist ik gelijk dat het gewoon dè game was. Weet iemand waar ik hem legaal vandaan kan halen? Ik moet deze game echt weer spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fresh op 30-04-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Nee hoor, dat moet je helemaal niet. Never meet your childhood heroes ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
*snip*

[ Voor 97% gewijzigd door BM op 05-05-2014 09:55 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:24

KrazyJay

Ik ben al maanden op zoek naar een game dat over treinen ging. Het was een volledig 3d game, waarin je treinen van een startpunt aan de rand van de map naar een bepaald doel moest leiden. Zover ik me kan herinneren waren de verschillende doelen met kleuren aangegeven. Sommige treinen, zoals nucleair transport, hadden een bonus als ze op tijd op hun doel aankwamen. Als je teveel treinen te laat liet arriveren, dan was het afgelopen. Er waren verschillende maps, en meestal (misschien zelf alleen maar) enkelsporen. Wel waren er veel wissels zodat de treinen naar het juiste doel gestuurd konden worden. Verder was grafisch voor die tijd erg mooi, en konden de treinen van elke kant komen.

Iemand enig idee? Denk niet dat het erg populair was. Ik vermoed dat dit voor 2005 nog was, maar ben niet zeker hoe ver voor 2005, het kan net zo goed 2001 zijn, om maar eens wat te zeggen. Destijds gekocht op CD-ROM, en zoals het de hedendaagse gamer betaamt, heeft Gabe me dat soort media blindelings laten verdwijnen zonder er bij na te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Train Town Deluxe?

Wikipedia: 3D Ultra Lionel Traintown

[ Voor 75% gewijzigd door DarkElement op 04-05-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Wel, ik denk een stuk nieuwer. Het was echt een 3d-omgeving, maar het concept komt overeen. Het had een vrij generieke titel, Lionel kwam er niet in voor... Als is deze game zo zie, denk ik eerder richting het jaartal 2004-2005. (Wat is er toch eigenlijk veel veranderd in game-wereld in die laatste 15 jaar, als je zo naar die games kijkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

KrazyJay schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:01:
Wel, ik denk een stuk nieuwer. Het was echt een 3d-omgeving, maar het concept komt overeen. Het had een vrij generieke titel, Lionel kwam er niet in voor... Als is deze game zo zie, denk ik eerder richting het jaartal 2004-2005. (Wat is er toch eigenlijk veel veranderd in game-wereld in die laatste 15 jaar, als je zo naar die games kijkt.)
Misschien kun je hier een blik werpen?

http://www.listal.com/list/all-aboard-history-trains

Industry giant komt volgens mij wel in de buurt van jouw beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Bedankt voor de suggestie, maar de game die ik zoek staat er niet tussen... heel maf. Morgen ga ik kijken of ik nog meer weet te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Je bedoelt niet gewoon Railroad Tycoon ofzo? Of Sid Meier's Railroads? En was het een simluator of meer een soort puzzel ofzo? En was het first person vanuit de trein of bird view?

Zou het Loco-Commotion kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i.neoseeker.com/p/Games/PC/Simulation/Life/lococommotion_profilelarge.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door DarkElement op 05-05-2014 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

DarkElement schreef op maandag 05 mei 2014 @ 00:39:
Je bedoelt niet gewoon Railroad Tycoon ofzo? Of Sid Meier's Railroads? En was het een simluator of meer een soort puzzel ofzo? En was het first person vanuit de trein of bird view?

Zou het Loco-Commotion kunnen zijn?
Loco-Commotion leek het te zijn, maar nee, het was het niet. Daar kwam ik pas achter na het zoeken naar gameplay via Google/Youtube. Wel was dat precies het soort spel waar ik naar op zoek was, en dus googlen naar Loco-Commotion alternative gaf me ergens op de 1e pagina van resultaten Loco Mania op een Duitstalige site. en na een paar seconden gameplay bekeken te hebben, wist ik dat dat het was. 1 Heikel punt: het was pas in 2006 uitgekomen, dus mijn eerste informatie was incorrect.

Dus, hartelijk bedankt allemaal! Nu nog op zoek naar het: [Centraal] Het 'Waar koop ik dit spel' topic... :9 Lijkt me erg tof Loco Mania en trouwens ook Loco-Commotion (weer) eens te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:54
Van heel vroeger kon ik mij het volgende herinneren:

Een soort rpg. Je keek op een landkaart en kon selecteren naar welke plek en/of dorp je kon lopen. De gevechten waren een soort van Heroes of might and magic look. Dus 2 legers en je moest op elkaar inslaan. Je kon rondlopen en gevechten voeren en levelen. Heeeeel summier maar is dan ook heel lang geleden. Ik heb het in ieder geval op de pc gespeeld ik denk zelfs in de 386 tijd....

wat ik me vooral herinner is dat je in het begin ergens een karakter kon halen wat heel sterk was en daardoor veel kon winnen en dat het voor de rest erg moeilijk was (maar ik was dan ook jong)

te vaag of zegt iemand: oh ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutO
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06-2019
xxxMaverick schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:49:
Van heel vroeger kon ik mij het volgende herinneren:

Een soort rpg. Je keek op een landkaart en kon selecteren naar welke plek en/of dorp je kon lopen. De gevechten waren een soort van Heroes of might and magic look. Dus 2 legers en je moest op elkaar inslaan. Je kon rondlopen en gevechten voeren en levelen. Heeeeel summier maar is dan ook heel lang geleden. Ik heb het in ieder geval op de pc gespeeld ik denk zelfs in de 386 tijd....
De voorloper van heroes of M&M, Kings Bounty? Als het echt 386 tijd was misschien Warlords?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Master of Magic? Subliem spel.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet451
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-05-2021
Ik ben opzoek naar de naam van een kook spel, ik heb dit spel een jaar of 5 of langer geleden voor het laatst gespeeld. In dit spel ben jij de chef in een luchtballon, en je moet dingen doen zoals pannekoeken bakken of een salade maken, je bestuurd bijvoorbeeld je mes met de muis, het spel heeft verschillende 'ruimtes', een ruimte met een gasfornuis, een met een snijplank of een met een slacentrifuge, het is een spel voor de PC.

Ik ben al lange tijd opzoek naar dit spel maar via google kom ik er niet uit, ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen.

Groet Piet451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 01:12
Piet451 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:49:
Ik ben opzoek naar de naam van een kook spel, ik heb dit spel een jaar of 5 of langer geleden voor het laatst gespeeld. In dit spel ben jij de chef in een luchtballon, en je moet dingen doen zoals pannekoeken bakken of een salade maken, je bestuurd bijvoorbeeld je mes met de muis, het spel heeft verschillende 'ruimtes', een ruimte met een gasfornuis, een met een snijplank of een met een slacentrifuge, het is een spel voor de PC.

Ik ben al lange tijd opzoek naar dit spel maar via google kom ik er niet uit, ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen.

Groet Piet451
Google op "game chef hot air balloon" zegt: ChefVille
http://zynga.com/game/chefville

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet451
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-05-2021
Blackbird-ce schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 06:46:
[...]

Google op "game chef hot air balloon" zegt: ChefVille
http://zynga.com/game/chefville
Dit is helaas niet het spel dat ik zoek, bij het spel dat ik zoek ben je echt zelf de chef, je staat letterlijk in de keuken. het spel verloopt als volgt, je krijgt een missie, bijvoorbeeld pannekoeken bakken, dan moet je eerst het betslag maken, daarna ga je naar het fornuis en moet je het vuur aansteken, je bakt de pannekoeken en als je er genoeg hebt kan je de tafel opdienen, maar dit kan niet te vroeg.

volgensmij is het ook niet een spel dat is te spelen via zynga of een dergelijke site maar alleen via cdrom te spelen.

groet Piet451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 01:12
Order Up lijkt er ook op, maar was niet op PC dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
WoutO schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:46:
[...]

De voorloper van heroes of M&M, Kings Bounty? Als het echt 386 tijd was misschien Warlords?
Daar moest ik ook aan denken maar kon niet op de titel komen!!! Je hebt mij alvast wel geholpen, fucking vet spel was dat Warlords, heerlijk wat uurtjes aan verknoeid. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk dat het inmiddels al zo'n 14 jaar geleden is dat ik het gespeeld heb; een soort (volgens mij) 2d strategiespel.
Je speelt een soldaat die moet rondsluipen om vijandige soldaten en tanks e.d. moet ontwijken. Je vijanden stralen volgens mij een soort lichtbundel uit waar je niet in terecht moet komen, anders wordt iedereen gealarmeerd.

Heeft iemand een idee welk spel ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het als de eerste Metal Gear Solid klinken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1 ... 35 ... 72 Laatste