Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Dat klinkt als ESPN Extreme Games.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zeer duidelijk ESPN Extreme Games (PS1). Echt een topspel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Nooit geweten dat die er ook voor DOS was trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 15:08

auto660

1991 240 GL Brick

Het is ook geen mappy. Het was echt een spel waarbij je heel weinig elementen op het scherm had. Een soort van (staande?) muis, zo hier en daar een muntje als je geluk had en een paar blokken met een ijs texture. Het level is 2d en werkt zeg maar ook niet in de hoogte. Je hebt maar een laag waar je over heen loopt welke soms wel van hoogt verschild. Maar het niet als secret agent dat je het halve level al in beeld hebt. Het is wel wat vaag maar meer weet ik er ook niet meer van en het zou dan toch wel leuk zijn als jullie hem alsnog kunnen vinden. Bedankt voor de inzet trouwens!

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:27

Khaine

Python liefhebber

auto660 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:11:
Het is ook geen mappy. Het was echt een spel waarbij je heel weinig elementen op het scherm had. Een soort van (staande?) muis, zo hier en daar een muntje als je geluk had en een paar blokken met een ijs texture. Het level is 2d en werkt zeg maar ook niet in de hoogte. Je hebt maar een laag waar je over heen loopt welke soms wel van hoogt verschild. Maar het niet als secret agent dat je het halve level al in beeld hebt. Het is wel wat vaag maar meer weet ik er ook niet meer van en het zou dan toch wel leuk zijn als jullie hem alsnog kunnen vinden. Bedankt voor de inzet trouwens!
Misschien helpt het ook als je het exacte platform waarop je het spel speelde weet te herinneren. Was het een oude dos-spel? Had je een VGA/CGA monitor? Dat soort details helpen soms wel.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Dat staat allemaal nog op de vorige pagina :p Het is op dos en het was wel met een kleurenscherm. (crt met AT computer en windows 98)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

auto660 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:39:
Dat staat allemaal nog op de vorige pagina :p Het is op dos en het was wel met een kleurenscherm. (crt met AT computer en windows 98)
Is het Kangaroo of misschien Fgodmon? Of Pack Rat kan ook nog. Mijn laatste gok is Willy the Worm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Ik vermoed Pack rat want ik heb dat spel ook gespeeld en lijkt precies op zijn omschrijving:D is het hem auto660?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
Iemand een idee hoe dit zou kunnen heten?

Spel met een muis, waarbij je een kamer inricht. Stond op diskette en executable bestand had als naam strips.exe of strip.exe. Je begrijpt ook vast wel dat ik het niet vind via Google met zo'n bestandsnaam :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

timmie1 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:43:
Iemand een idee hoe dit zou kunnen heten?

Spel met een muis, waarbij je een kamer inricht. Stond op diskette en executable bestand had als naam strips.exe of strip.exe. Je begrijpt ook vast wel dat ik het niet vind via Google met zo'n bestandsnaam :P
Heb je meer informatie? Is de muis je karakter, of bedoel je de muis als besturing? Welk platform was het op? PC/Amiga etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmeloene
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
Laatst heb ik hier gevraagd naar een editie van call of duty.
Door mijn wazige uitleg had ik hem nog steeds niet gevonden.

Nu heb ik uren naar gezocht op internet en heb ik 2 foto's van deze editie gevonden.

Als er hier dan nog iemand is die me kan vertellen welke dat precies is dan kan ik hem gaan kopen en weer eens net zoals vroeger knallen.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-DisCtKzg7Xs/UBnNnUR88rI/AAAAAAAAA3M/nK-oYvxI2ZU/s640/506th-(Carentan).jpg

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-hfqBKJXei-k/UBm5JhflUVI/AAAAAAAAA0s/L-qFlkD-k_k/s640/Bregun5fork.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
In principe zou ik zeggen dat je gewoon CoD 1 & CoD 2 moet gaan halen. (Blijven toch de beste)
Gister toevallig beide weer geïnstalleerd en gespeeld, na afgelopen zondag praktisch de hele dag op NatGeo WWII docu te hebben gekeken.

Beide maps zijn van CoD 1 trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Flex0r op 03-12-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Ik zoek een PS1 spel, een race game. Top down (meer birds eye) met op de cover meen ik een (hoge) snelweg. Soort Micro Machines met normale auto's zeg maar. Cover was (volgens een maat die hem zoekt) met name grijs. Ligt op het puntje van mijn tong, maar kom er niet op. Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:12

Salandur

Software Engineer

auto660 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:05:
Hallo,
Ook ik zoek nog een spel. Het spel stond nog op de computer van mijn oma welke nog een AT voeding enzo had en de pc draaide windows 98. (zelf weet ik niet hoe oud het spel is maar misschien geeft dit een richtlijn) Het spel ging over een (staande?) soort van muis (?) waarmee je over een soort van 2D parkoer moest lopen waar ook ijs op/tussen zat waardoor je verder gleed als je wilde stoppen. (een beetje als minecraft als je vliegt in creative) Verder moest je ook omhoog en omlaag (?) springen. Het staat mij ook bij dat het spelletje een msdos icoon had op het bureaublad en dat de game paarse kleuren had. Je kon ook muntjes verzamelen. Met het parkoer bedoel ik een beetje iets zoals dit maar dan natuurlijk niet in mario stijl :p :
[afbeelding]
mouser?

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

In de sferen van Death Rally, Exorcist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Khaine schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:20:
In de sferen van Death Rally, Exorcist?
Nee, was semi-serieus.

/Speedster was het :)

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 04-12-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Mijn excusus voor de late reactie, Sinterklaas drukte, andere projecten en er niet zeker van zijn of dat het spel was :p Pack rat lijkt er enorm op maar de "muis" was groter, alles was nog even iets verder ingezoomt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

auto660 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:44:
Mijn excusus voor de late reactie, Sinterklaas drukte, andere projecten en er niet zeker van zijn of dat het spel was :p Pack rat lijkt er enorm op maar de "muis" was groter, alles was nog even iets verder ingezoomt zeg maar.
Klinkt heel stom hoor, maar weet je zeker dat je het spel niet op een ander platform hebt gespeeld, waar het tot een bepaalde resolutie was geschaald?

Ik bedoel, afgaande op deze link zit zelfs de beschrijving van het ijs-level erin..
http://gamebub.com/dos_games.php?game=173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Het lijkt er voor 90% op, alleen de character had veel grotere oren. Verder weet ik zeker dat het op ms-dos/windows95/windows98 was. Want er stond zo'n oude crt monitor met daarnaast een mooie at kast met een slotje er in en een oud toetsenbord. Op dezelfde pc werd ook super mario gespeeld. En later moest die pc in veilige modus omdat er te veel mee geklooid was, dus het was 100% zeker windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoi, ik weet dat het erg ver terug is, maar heb heel wat jaren terug een "3D-Shooter" gespeeld van een collega van mijn vader op de pc. volgens mij draaide "men" wel al windows.
De graphics waren van het niveau Doom.
De besturing was, waarschijnlijk zelf ingesteld, WSAD en muis + evt andere toetsen.

Het was, van wat ik van dat level heb onthouden, in een gebouw waarin er camera's waren die je kapot kon schieten om niet/minder snel ontdekt te worden. De mensen deden hun handen omhoog als je op ze richtte, maar weet niet meer of je ze nou wel of niet dood moest schieten.
Zo af en toe werd je wel aangevallen door mannetjes met pistolen en/of slagwapens. Het was iig niet met monsters.
Ik heb een tijdje gedacht dat het wellicht "secret agent" was.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
Rise of the triad misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Koos2009 schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:58:
Hoi, ik weet dat het erg ver terug is, maar heb heel wat jaren terug een "3D-Shooter" gespeeld van een collega van mijn vader op de pc. volgens mij draaide "men" wel al windows.
De graphics waren van het niveau Doom.
De besturing was, waarschijnlijk zelf ingesteld, WSAD en muis + evt andere toetsen.

Het was, van wat ik van dat level heb onthouden, in een gebouw waarin er camera's waren die je kapot kon schieten om niet/minder snel ontdekt te worden. De mensen deden hun handen omhoog als je op ze richtte, maar weet niet meer of je ze nou wel of niet dood moest schieten.
Zo af en toe werd je wel aangevallen door mannetjes met pistolen en/of slagwapens. Het was iig niet met monsters.
Ik heb een tijdje gedacht dat het wellicht "secret agent" was.
De originele Deus Ex? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Nee helaas. Het was echt nog veel ouder. Het is echt van rond Doom II en dat soort games. RoTT heb ik ook nog gespeeld, net als Deus Ex (Alleen de eerste, die was echt geweldig, maar niet die game.

Heb het spel verder ook nooit ergens gezien behalve daar.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:29
Klinkt ook wel een beetje als Tek War, de serie van WIlliam Shatner.

Van de wiki:
When the player draws his gun, policemen shout: "Freeze! Drop your gun!" before they start shooting at the player. When a policeman or enemy is killed, their ammo can be picked up. When the player aims at a civilian, he/she ducks and screams: "Please, don't shoot!"
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/l/262742-william-shatner-s-tekwar-dos-screenshot-that-s-gotta-hurt.gif

[ Voor 76% gewijzigd door cheiron op 08-12-2013 11:48 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

auto660 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:17:
Het lijkt er voor 90% op, alleen de character had veel grotere oren. Verder weet ik zeker dat het op ms-dos/windows95/windows98 was. Want er stond zo'n oude crt monitor met daarnaast een mooie at kast met een slotje er in en een oud toetsenbord. Op dezelfde pc werd ook super mario gespeeld. En later moest die pc in veilige modus omdat er te veel mee geklooid was, dus het was 100% zeker windows.
Meh, dan ben ik op qua ideeen helaas. Misschien heb je wat aanknooppunten met Pack Rat om door te googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
Heel erg oud spel:

Stond vroeger op een verzameldiskette, waar ook andere spelletjes op stonden.
Ik was erg jong, dus veel van het engels begreep ik nog niet
Je was een soort van spion of iets in die richting en in een deel van het spel zat je vast in een cel, door de lamp uit het plafond te trekken en de stroomdraden in je bord met eten te leggen, kon je de bewaker elektrocuteren zodat je uit je cel kon.

Was een point & click game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Duurde eventjes voordat ik bij een walk-through terecht waarin de eerste missie overeen kwam met je uitleg.Teenagent

Is trouwens gratis te verkrijgen bij gog.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
Flex0r schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:09:
Duurde eventjes voordat ik bij een walk-through terecht waarin de eerste missie overeen kwam met je uitleg.Teenagent

Is trouwens gratis te verkrijgen bij gog.com
Ja! Perfect! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56
Hallo,

Mijn vriendin zoekt de naam van dit spel, heeft iemand enig idee? Heb zelf al wat gezocht en geraden, maar dat was het allemaal niet.

Naam van dit spel?

Alvast bedankt!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:51:
Hallo,

Mijn vriendin zoekt de naam van dit spel, heeft iemand enig idee? Heb zelf al wat gezocht en geraden, maar dat was het allemaal niet.

[afbeelding]

Alvast bedankt!
Jagged Alliance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56
Dat is em! Tof thanks :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:45
loewie1984 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:51:
Hallo,

[afbeelding]

Alvast bedankt!
Als je een plaatje hebt wordt het al een stuk makkelijker.
Sleep de volgende keer het plaatje in de google search bar, dan krijg je een optie om op afbeelding te zoeken, vaak komt de titel dan vanzelf in beeld.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Ik zoek twee spellen..

PC : Zoek bijna hetzelfde spel als "Jagged Alliance" maar dan met het leger

uit me hoofd had je vier verschillende poppetjes en interface zag er hetzelfde uit.

was volgens mij in WW2

PS2: een race spel waar je elkaar kon neerknallen met de wapens op je auto (zag er cartoony uit)
Je had ook een roze "caddy" met een vrouw erin (met nog meer verschillende personages en auto's)
auto en personage konden niet apart worden gekozen.

Volgens mij kon je ook met je auto springen maar dat weet ik niet zeker
Je had ook power ups die je moest pakken

[ Voor 116% gewijzigd door Knamix op 21-12-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Knamix schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:41:
PS2: een race spel waar je elkaar kon neerknallen met de wapens op je auto (zag er cartoony uit)
Je had ook een roze "caddy" met een vrouw erin (met nog meer verschillende personages en auto's)

Wacky Races?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zoek twee spellen..

PC : Zoek bijna hetzelfde spel als "Jagged Alliance" maar dan met het leger

uit me hoofd had je vier verschillende poppetjes en interface zag er hetzelfde uit.

was volgens mij in WW2
Commandos?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand het met deze informatie kan vinden: ik zoek een game uit het DOS-tijdperk. Het was een soort adventure (?) game. Ik heb volgens mij alleen de demo gespeeld, en daarin moest je ontsnappen (?) uit een soort ondergronds (?) labyrinth (?). Het enige wat ik met 100% zekerheid kan zeggen is dat er een puzzel in zat waarbij je langs een sumoworstelaar moest komen. Wat je ook probeerde, het lukte niet, totdat je een naald vond en daarmee de sumoworstelaar lek prikte.

Oh ja, er staat me ook vaag iets bij dat de game bestond uit heel veel "kamers", en in elk van de kamers moest je een puzzel oplossen. Geloof ik. Ik weet het niet zeker.

Ik hoop dat iemand iets met deze extreem summiere informatie kan. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

eventueel A2 Racer gezien die roze auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
bobsquad schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:45:
[...]

eventueel A2 Racer gezien die roze auto....
nee het was echt een cartoon achtige stijl zoals dit: YouTube: Cartoon Network Racing - Gameplay PS2 HD 720P (PCSX2)

Alleen bij het spel wat ik bedoel was het een kleine map waar je vrij kon rondrijden (geen race) maar elkaar moest neerschieten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zoek twee spellen..

Vigilante?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Cel Damage!! zeker weten

Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/games/ss/28/image2146.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
yes!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• bal130
  • Laatst online: 21-09 20:05
Hoi allemaal,

ik speelde een paar jaar terug in 2009 een spelletje op de ipod met vrienden en ben hier de naam dus van kwijt:

je was een soort van pijltje op een rode of groene achtergrond en dan kwamen er steeds meer bolletjes bij die dan een beetje op je werden aangetrokken, maar als je ze raakte was je af. Je kon door speciale krachten/acties zoals een freeze, thunder, fire die bolletjes wegspelen en hierdoor kreeg je punten maar deze bolletjes kwamen wel steeds terug.

Besturing was door je ipod horizontaal te houden en dan te kantelen in richting dat je met je eigen pijltje wou gaan, zodat je die bolletjes kon ontwijken en bij de speciale krachten kon komen.

Hoop dat iemand de naam hiervan nog weet!

EDIT;
Na nog wat langer googlen, en ook in 2010 te zoeken heb ik de game gevonden!

Tilt to live!

[ Voor 10% gewijzigd door bal130 op 26-12-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 07:35
Zit al een tijdje met een game in m'n hoofd, heb het ooit van een vriend gekregen die het voor mij installeerde op onze PC. Ik kan me herinneren dat het een race game was met jetski's of waterscooters en dat er iets met een soort moeras in zat waar je doorheen moest racen/varen. Draaide destijds op Windows 95, maar ik denk dat 98 ook al uit was, moet dus ergens tussen 97 en ~2001 geweest zijn.

Wie kan mij hiermee helpen? Ik kom er met google niet echt uit helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

In de sferen van Wave Racer enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 07:35
Khaine schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:44:
In de sferen van Wave Racer enzo?
Had het wel wat van weg ja, maar dat was hem volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:45
marti-n schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:31:
Zit al een tijdje met een game in m'n hoofd, heb het ooit van een vriend gekregen die het voor mij installeerde op onze PC. Ik kan me herinneren dat het een race game was met jetski's of waterscooters en dat er iets met een soort moeras in zat waar je doorheen moest racen/varen. Draaide destijds op Windows 95, maar ik denk dat 98 ook al uit was, moet dus ergens tussen 97 en ~2001 geweest zijn.

Jet Moto (Jet Rider in Europa)?

Afbeeldingslocatie: http://oyster.ignimgs.com/wordpress/write.ign.com/96952/2012/06/391432-jet-moto-playstation-screenshot-swamps2.png

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
Ik zoek niet zozeer de naam van een spel, als wel een Genre.

'vroeger' waren er Games zoals 'The Secret of the Nautilus" en een serie uitgebracht door Ubisoft met o.a. Myst, Riven, Myst 3,4 en 5. Na enig zoeken kom ik wel het e.e.a. tegen maar niet meer in deze stijl.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben zijn 'point and click' games, met een hoog 'puzzel-zoek' gehalte, maar dan wat recenter (Myst komt uit 1995 ofzo)

Het is een wat vage omschrijving, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en of er zoiets meer recent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

Cyphax

Moderator LNX
Hmmm, adventures, point & click, dan denk ik in eerste instantie aan Telltale Games, maar die games lijken qua games meer op de adventures van Lucasarts, niet zozeer die van Cryo, en Myst.
En LA Noire wellicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 30-12-2013 21:24 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ghengis schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:14:

'vroeger' waren er Games zoals 'The Secret of the Nautilus" en een serie uitgebracht door Ubisoft met o.a. Myst, Riven, Myst 3,4 en 5. Na enig zoeken kom ik wel het e.e.a. tegen maar niet meer in deze stijl.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben zijn 'point and click' games, met een hoog 'puzzel-zoek' gehalte, maar dan wat recenter (Myst komt uit 1995 ofzo)

Het is een wat vage omschrijving, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en of er zoiets meer recent is.
Point & Click adventures

Recente goede: The Runaway series http://en.wikipedia.org/wiki/Runaway:_A_Road_Adventure
Zijn drie delen van (de eerste is het beste, de rest is leuk genoeg)

Deponia http://store.steampowered.com/app/214340/ (voor 4 euro is het diefstal)

The whispered world http://store.steampowered.com/app/18490/?snr=1_7_15__13 (voor 2 euro...enfin ;) ).

Het genre is inderdaad behoorlijk dood, maar de paar games die er voor uitkomen zijn wel sterk en vrij creatief, gelukkig.

Maar deze 3 moet je allemaal wel goede flashbacks geven naar Full throtle en Day of the Tentacle ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 30-12-2013 21:38 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adventure games are NOT dead ;) (quote uit de Broken Age-Kickstarter campagne van Tim Schafer)

Er komen er nog zat uit, alleen liggen die helaas niet meer in de winkels juist omdat iedereen roept dat er geen markt meer voor is. Gevolg, niemand komt ze tegen, niemand weet dat ze bestaan, niemand koopt ze en zo is het cirkeltje rond en hebben de publishers "bewijs" dat er geen markt voor is... Als je weet waar je moet zoeken bestaan ze echter nog volop.

Via Kickstarter zijn de afgelopen twee jaar zo ongeveer alle oude developers langsgekomen. Van de teams achter Broken Sword tot Space Quest, van de ontwikkelaar van The Longest Journey tot Gabriel Knight en ook Cyan (developer van Myst) komt met een nieuw spel: Obduction http://www.kickstarter.com/projects/cyaninc/obduction

Kijk eens op gespecialiseerde reviewsites zoals adventuregamers.com (lees bijvoorbeeld de top 100 allertijden http://www.adventuregamers.com/articles/view/18643 of de artikelen over beste van de afgelopen jaren 2012, 2011 2010 etc etc.
Als je een beetje Duits kent: adventure-treff.de en adventurecorner.de
Ook in de Indie-wereld zijn er genoeg te vinden (freeware of tegen een klein prijsje). Natuurlijk is niet alles in de stijl die je zoekt ("Myst-kloon" is onder sommige developers een soort vreselijke belediging) maar er is echt genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Je krijgt een hoop adventure games en Indie games via www.gog.com, Kost ook vaak maar heel weinig. Goede keuze zijn altijd Deadlic games, die publiceren een hoop van die spellen.

En als je nog een goede zoekt probeer een The Dream Machine http://thedreammachine.se/

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bingoo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 15:49
Een paar oude spellen, ik geloof allemaal op 1 verzamel-CD. Rond het windows 95 tijdperk. Heb er al een hele avond naar zitten zoeken maar helaas niet gevonden. Mijn herrineringen zijn vrij vaag:

- Een "Rush Hour" achtige game, waarbij je een (ik geloof rode) auto uit een garage moest loodsen door andere auto's te verplaatsen. Er zat sowieso een type auto in die je maar een aantal keer kon bewegen (en daarna kapot ging). Er staat me ook iets bij van olievlekken.

- Een spel waarbij je het verkeer moest laten doorstromen door op kruispunten verschillende situaties te "bouwen". Je kon kiezen tussen bijvoorbeeld een brug, stopbord, stoplichten. Geloof dat je van de verschillende situaties maar een bepaald aantal kon bouwen, dus je moest keuzes maken. Point of view was van bovenaf.

- Een Atomix of Brix achtige game, weet er niet heel veel meer van! Zag er geloof ik wel iets beter uit dan deze 2.

Informatie per game is niet zo heel specifiek, maar ik hoop dat iemand ze misschien in combinatie herkent, want ik geloof dat deze (met misschien nog andere games) bij elkaar op 1 CD stonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 19:09
OK, nog eentje uit m'n jeugd.

Een educatief spelletje, komend uit DOS/W3.11 tijdperk (héél misschien W95). Bevatte een reeks opdrachten die je moest doen, over de verschillende schoolvakken.
Wat ik me herinner:
- Op gegeven moment moest je met een boot mee naar volgend level
- Minigame voor aardrijkskunde was dat je pakketjes kreeg, en je moest op de kaart klikken waar het heen moet
- Er speelde zich iets af in een steegje
- Je moest herogliefen verzamelen (hele spel had sowieso wel een Egyptisch tintje)
- Er zat een interactie in tussen een mannelijke en vrouwelijke personage. Deze waren menselijk.
- Bepaalde items verzamelde je in een rugzakje, welke je wel eens moest legen.
- Was in het Nederlands

Wie heeft een ideetje? Was in elk geval geen RedCat spelletje :p
EDIT: Het is Wikipedia: The ClueFinders 4th Grade Adventures: Puzzle of the Pyramid . In het Nederlands is het Groep 6: de puzzel van de piramide uit de De junior detectives serie. Verklaart ook wel waarom ik 'm vrij lastig vond, speelde 'm rondom groep 3 :p

[ Voor 39% gewijzigd door ShitHappens op 05-01-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Ik heb een tijdje geleden een keer een review gezien van iemand op Youtube die een game speelde (op de PC) wat onmogelijk bleek te doen. Game zelf zag er er vrij simpel uit (meer DOS style graphics), de truc was alleen dat het scherm in diverse vakken verdeeld was waarbij elk vak een eigen mini-game draaide met daarbij horende besturing. De youtube reviewer probeerde dus (volgens mij 9) games tegelijk te spelen op één scherm. Onmogelijk en frustrerend zo bleek ...

Ik kan echter niet meer op de naam en/of link komen. Iemand die zich dit nog kan herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Weet eigenlijk iemand of het spel Tower of Babel (van Rainbird/Microprose) uit de jaren 80 nog ergens te krijgen is of een remake van gemaakt is?

Had het spel vroeger op de Amiga 2000. Was tof spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Wikipedia: Tower of Babel (1989 video game)

Dat is het, maar om je vraag te beantwoorden. Geen idee. Misschien is een emulator afgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renz420
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 10:54
Ik zoek een spel van een aantal jaren geleden, ongeveer 6 -8 denk ik maar ik kan het mis hebben.

Het is een spel over mensen of dwergen ofzo die gedwongen onder de grond moeten leven omdat er bovengronds iets gebeurt is. Het doel is om allemaal verschillende huizen enzo te bouwen onder de grond.
Ik heb echt geen idee of dit duidelijk genoeg is, maar meer kan ik me echt niet van herrineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Renz420 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:21:
Ik zoek een spel van een aantal jaren geleden, ongeveer 6 -8 denk ik maar ik kan het mis hebben.

Het is een spel over mensen of dwergen ofzo die gedwongen onder de grond moeten leven omdat er bovengronds iets gebeurt is. Het doel is om allemaal verschillende huizen enzo te bouwen onder de grond.
Ik heb echt geen idee of dit duidelijk genoeg is, maar meer kan ik me echt niet van herrineren.
A game of dwarves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius

A game of dwarves (zou ik je geld niet aan verspillen)
Gnomoria. (ouder)
Dwarf Fortress (nog ouder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoe is Gnomoria 'ouder'? Het is in beta. :P En ze zijn niet gedwongen om onder de grond te leven.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
marti-n schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:31:

http://www.abandonia.com/files/games/22/Ski%20or%20Die_2.png

Ski or die?

Ik mag wel beter leren lezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Trinsec schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:01:
Hoe is Gnomoria 'ouder'? Het is in beta. :P En ze zijn niet gedwongen om onder de grond te leven.
Al langer in ontwikkeling en speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renz420
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 10:54
Postius schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:22:
[...]

A game of dwarves (zou ik je geld niet aan verspillen)
Gnomoria. (ouder)
Dwarf Fortress (nog ouder)
Nope, geen van deze bedoel ik :|

Het enige wat ik echt zeker weet is dat je een samenleving moest bouwen onder de grond omdat de bovenwereld niet meer bewoonbaar was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:11
Renz420 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:24:
[...]

Nope, geen van deze bedoel ik :|

Het enige wat ik echt zeker weet is dat je een samenleving moest bouwen onder de grond omdat de bovenwereld niet meer bewoonbaar was ofzo.
De stijl van het spel, was het cartoonish of juist niet... Ik neem aan dat het een RTS is. Iets anders heel erg typerend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghengis schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:14:

Broken Sword en volgens mij ook Jack Keane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 17:04
Ik zoek een spel dat op de PS1 was uitgekomen.

In het spel moest je draken zoeken en deze verslaan. Het spel had in totaal 4 CD's en het was een hack and slash achtige game en je kon het volgens mij coop spelen(weet het niet meer zeker maar speelde het vroeger met een maat van me, kan ook zijn dat we toen omstebeurt deden:P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Staat ie hier misschien tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 17:04
Daar zat ik gister ook al tussen te kijken maar daar kon ik hem niet tussen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

kidh0tsh0t schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:30:
[...]

Daar zat ik gister ook al tussen te kijken maar daar kon ik hem niet tussen vinden.
Is het niet deze uit die lijst?

Beschrijving komt wel overeen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb hulp nodig :) ik zoek een oud puzzel spel wat erg tof was.

volgens mij iets met grunge. je hebt een view van bovenaf, kleurijk level enzo. En je hebt 4 mannetjes (soort buitenaardse wezens) die het hele level doormoeten met allerlei puzzels enzo. Mannetjes zijn groen.

Denk meer dan 10 jaar oud, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Tennisbal schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:40:
Ik heb hulp nodig :) ik zoek een oud puzzel spel wat erg tof was.

volgens mij iets met grunge. je hebt een view van bovenaf, kleurijk level enzo. En je hebt 4 mannetjes (soort buitenaardse wezens) die het hele level doormoeten met allerlei puzzels enzo. Mannetjes zijn groen.

Denk meer dan 10 jaar oud, iemand een idee?
Platform? PC of een console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Khaine schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:54:
[...]

Platform? PC of een console?
Pc. die mannetjes roepen vaak "grunge don't kill grunge"... Beetje lastige omschrijving maar kan niks beters bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

heet het spel geen Gruntz ?

Wikipedia: Gruntz

het klinkt wel verder als Lost Vikings, alleen dat is een puzzel platformer en niet van boven.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
knightofn1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:14:
heet het spel geen Gruntz ?

Wikipedia: Gruntz

het klinkt wel verder als Lost Vikings, alleen dat is een puzzel platformer en niet van boven.
yes bingo! tnx, wist dat het iets met grunge oid was :) tof spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 17:09
Ik zoek een heel oud spel wat ik vroeger altijd speelde, heel veel info er over heb ik niet meer maar ik weet dit nog: Je moest als player vierkantjes maken en enemy's ontwijken. Beetje pacman style dat je balletjes moest pakken om een vierkant "compleet" te maken en als je dit haalde had je 1 van de vierkantjes in het level. Een level had meestal rond de 10-20 vierkanten die je moest halen. Was 2D en is denk ik rond de tijd van Pacman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Klinkt vaag als QIX

Wikipedia: Qix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
Nee het was niet Qix, daar had ik ook als eerste naar gezocht. Maar je moest de vierkanten niet zelf maken die waren al gemaakt. Ik kan me alleen de vierkanten herinneren volgens mij waren er ook geen andere figuren. Je moest echt over de lijnen heen lopen/rijden/vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 09:37

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
Ook niet helaas, je moest echt over de lijnen heen om een heel vierkant om hem vol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als ik erop google vind ik Pacxon, maar dat is volgens mij ook niet wat jij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
Roman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:21:
Als ik erop google vind ik Pacxon, maar dat is volgens mij ook niet wat jij bedoeld.
Nee inderdaad, sorry voor de extreem vage beschrijving ook echter is dit wat ik me kan herinneren en dit was echt het doel van het spel. De achtergrond was volgens mij trouwens zwart. Dat is of gewoon een normale zwarte achtergrond of het is in de ruimte als dat helpt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

escapeVektor lijkt er volgens mij op, alleen is dat nog vrij jong en voor de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
Roman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:26:
escapeVektor lijkt er volgens mij op, alleen is dat nog vrij jong en voor de DS.
Het is niet degene van de DS want ik heb het een jaartje of 5-10 geleden nog op Mame gespeeld om het toen al te simuleren haha. Echter deze screenshot: http://wiimedia.ign.com/w...r-1-20110929080521888.jpg van de DS laat wel een beetje het doel van het spel zien, ik heb al gezocht op Vektor alleen maar dat is weer een compleet andere game. Die van de DS laat dus wel een beetje het doen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Amidar?

Wikipedia: Amidar

http://homepage.isomedia.com/~blutz/emurumor/rotw2.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Roman op 20-01-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ah die kwam ik net ook al tegen op m'n speurtocht.

Fits the description.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
JE BENT EEN HELD ! je wilt niet weten hoe lang ik er naar heb gezocht haha. Dit gaan weer vele uren speelplezier worden. Echt super bedankt ! ook andere bedankt die hebben gezocht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
Ik zoek dus eigenlijk een soort van interactieve horrormovie van vroeger (ik gok midden of eind jaren 90).

Wat ik me er vooral nog van kan herinneren was dat hij veels te eng was voor mijn destijds erg jonge oogjes en dat het interactieve er aan was dat je vaak slechts uit 2 opties kon kiezen bij elk keuzemoment.

Verder weet ik nog goed dat het verhaal zich (veelal) 's nachts afspeelde en dat met een soort van nightvision achtig iets e.e.a. werd weergegeven. Het enge eraan was dat er op een gegeven moment een persoon (man of vrouw) zijn/haar ogen eruit haalde en recht in de camera keek (schreeuwend).

Als je de verkeerde keuze maakte liep het vaak al snel verkeerd af en kon je (deels) opnieuw beginnen.

Ik heb al lijsten gezocht en bekeken van 'classic horror games' en 'interactive horrormovies' maar ben hem helaas nog niet tegengekomen.

Please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32

Bedoel je niet Diggles uit 2002? Dat was een erg vermakelijk spel alleen vrijwel niemand kent het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Harvester
The 7th Guest
The 11th Hour
Phantasmagoria serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37
Ik zoek een race/kart minitrack game gezien van bovenaf, waar je wapens kon kopen zoals rakketen maar je kon uiteraard ook je auto upgraden panser dingetjes.
Rond de jaren 2000.

Hopelijk niet te vaag te lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 09:37
Joostje123 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:27:
Ik zoek een race/kart minitrack game gezien van bovenaf, waar je wapens kon kopen zoals rakketen maar je kon uiteraard ook je auto upgraden panser dingetjes.
Rond de jaren 2000.

Hopelijk niet te vaag te lang geleden.
Wikipedia: Death Rally
http://www.joystiq.com/ga...ly-for-windows-full-game/

[ Voor 9% gewijzigd door Nnoitra op 04-02-2014 17:57 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:08
Joostje123 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:15:
[...]

Yeah ik kwam uit op death race, maar dat was hem niet ;)
_/-\o_
Er is overigens ook een Android versie van dezelfde makers als de oude windows versie, en het is een soort port met extra functies (zodat ze er geld aan kunnen verdienen). De extra functies kan je negeren en het spel is dan ongeveer hetzelfde als het origineel.

Maar de Windows versie voldoet natuurlijk ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok een raadsel hier:

Het is een spel uit de NES/SNES tijd. Dus 90s.
Het is een soort van citybuilder. (grieks tintje)
Je bestuurt een vliegende Engel waarmee je gebouwtjes etc. neerzet.
Om gebieden vrij te spelen/nieuwe dingen vrij spelen moet je middels sidescrolling dungeons verslaan.
Dit met een soort van blauwe Ridder.

Wie o Wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 20:37
ActRaiser? Even gegoogled op NES citybuilder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Leuk spel was dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makster schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:56:
ActRaiser? Even gegoogled op NES citybuilder ;)
Aha dat is m, en hij is ook op virtual console voor DS zie ik, schilt weer piraten.
Pagina: 1 ... 34 ... 72 Laatste