Gratis mobiel bellen via internet ... wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Gisteren een brief van Alice gehad. Netjes uitgelegd ik wel moet betalen tot 9 januari, maar dat ik dat geld wel terugkrijg. Ik had dat niet meer verwacht. Reactie op brieven is dus langzaam maar wel netjes.
Yo.
Iemand anders ook problemen (klik) met het aansluiten van een extra router naast de Alice modem.
Hier hetzelfde probleem, ook last van de storing. Net met Alice gebeld en de meneer aan de telefoon kon mij vertellen dat BBNed het probleem níet voor 31-12 heeft opgelostpyro83 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:57:
Hier een (nieuwe) Alice-klant... mijn verhaal...
5 november 2008 : Alice Easy via internet besteld.
6 november 2008: Bevestiging per mail over de bestelling
19 november 2008: maar eens gebeld; nog geen nieuws over levering en activering. Helpdeskmedewerker vertelde me dat Alice Easy op 3 december zou worden geactiveerd en een week daarvoor de modem wordt afgeleverd. (so far so good)
27 november 2008: modem en handleiding worden afgeleverd
3 december 2008: de dag van de oplevering: ’s Avonds om 18:00 nog niets. Maar eens naar alice gebeld: door een storing bij BB-Ned duurde activering 4 tot 6 dagen langer.![]()
9 december 2008: nog steeds niets: ’s avonds maar eens naar Alice gebeld: morgen wordt uw internetverbinding geactiveerd.
10 december 2008: de hele dag niets: ’s avonds maar eens naar Alice gebeld: we moesten ons ISRA-punt maar even openschroeven en het ‘trucje’ uithalen met de oranje-witte aderpaar. Gedaan: nog geen internet. Weer bellen: mijn vriendin wordt door de technische dienst afgeblaft en krijgt de melding dat de technische ons binnen 1 tot 10 dagen terugbelt…
Pff… ik wordt hier niet goed van…iemand nog tips?

Dat is de standaard uiterste responstijd (10 werkdagen). In de praktijk zal dat bijna niet voorkomen tenzij het een probleem in het KPN domein betreft.aaajeetee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:08:
[...]
Hier hetzelfde probleem, ook last van de storing. Net met Alice gebeld en de meneer aan de telefoon kon mij vertellen dat BBNed het probleem níet voor 31-12 heeft opgelost
nope. mijn etech deed het prima (modem op de wan poort gezet) totdat ik er achter kwam dat de wan-pport slechts 10 Mbit was en dat ik daarom niet sneller ging ... *hehehe*.ApexAlpha schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:19:
Iemand anders ook problemen (klik) met het aansluiten van een extra router naast de Alice modem.
Toen een linksys er achter neer gezet die het ook zonder problemen deed. (ook hier het modem op de wan-poort geloof ik) Zelfs de linksys achter de etech achter het modem werkte prima toen ik eenmaal het lan-ip-adres van de linksys had aangepast (van 192.168.1 naar 192.168.2 omdat er anders een overlap in IP-adressen was tussen lan- en wan-kant van de linksys). Verder niets bijzonders gedaan. Alleen de gegevens van Alice goed invoeren geloof ik.
Kort vraagje, zal vast ergens genoemd worden, maar kon het de laatste 6 paginas iig niet terugvinden.
Ik heb nu ADSL ( 1 ) via Telebyte icm een analoge telefoonlijn van KPN.
Graag wil ik gaan overstappen op Alice met een 20MBit lijn, maar dan wel Alice Easy, alleen internet dus.
Maar als ik mij via internet wil op gaan geven, komt er de vraag of ik mijn nummer wil meenemen naar Alice, maar ik wil gewoon analoge lijn van kpn behouden.
Ik hoef dus geen VoIP via Alice, vandaar dat ik ook voor Easy wil gaan.
Weet iemand hoe ik dit goed kan aanvrage, zonder dat ik de 69 euro extra ga moeten betalen aan Alice?
** nu zie ik net nadat ik post het onderstaande topic voorbij komen en blijkbaar is dit dus niet mogelijk...
Alice is een rare bedrijf
Das dan wel weer jammer, moet bij Telebyte ook al 75 euro betalen om op te mogen zeggen en dan ook nog eens 69 euro betalen om bij Alice te beginnen schiet dan ook niet op om kosten te gaan besparen
Graag wil ik gaan overstappen op Alice met een 20MBit lijn, maar dan wel Alice Easy, alleen internet dus.
Maar als ik mij via internet wil op gaan geven, komt er de vraag of ik mijn nummer wil meenemen naar Alice, maar ik wil gewoon analoge lijn van kpn behouden.
Weet iemand hoe ik dit goed kan aanvrage, zonder dat ik de 69 euro extra ga moeten betalen aan Alice?
** nu zie ik net nadat ik post het onderstaande topic voorbij komen en blijkbaar is dit dus niet mogelijk...
Das dan wel weer jammer, moet bij Telebyte ook al 75 euro betalen om op te mogen zeggen en dan ook nog eens 69 euro betalen om bij Alice te beginnen schiet dan ook niet op om kosten te gaan besparen
[ Voor 23% gewijzigd door SaiBork op 11-12-2008 15:38 ]
Wacht een aantal dagen tot de nieuwe site online is gegaan, ook in het bestelproces zijn wat zaken aangepast.SaiBork schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:32:
Kort vraagje, zal vast ergens genoemd worden, maar kon het de laatste 6 paginas iig niet terugvinden.
[ Voor 40% gewijzigd door denan op 11-12-2008 16:54 ]
Het kan wel gewoon hoor, kwestie van juiste gegevens invullen en opties aan klikken. Ik heb het iig wel besteld en laat KPN nog even door lopen. Mocht Alice niet zo goed werken dan stap ik weer over en hoef ik KPN niet opnieuw aan te laten sluiten.SaiBork schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:32:
Eigen topic van gemaakt, is niet echt Alice specifiek
[ Voor 103% gewijzigd door VonFoX op 12-12-2008 11:06 ]
Yo.
Nog even een update:pyro83 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:57:
Hier een (nieuwe) Alice-klant... mijn verhaal...
5 november 2008 : Alice Easy via internet besteld.
6 november 2008: Bevestiging per mail over de bestelling
19 november 2008: maar eens gebeld; nog geen nieuws over levering en activering. Helpdeskmedewerker vertelde me dat Alice Easy op 3 december zou worden geactiveerd en een week daarvoor de modem wordt afgeleverd. (so far so good)
27 november 2008: modem en handleiding worden afgeleverd
3 december 2008: de dag van de oplevering: ’s Avonds om 18:00 nog niets. Maar eens naar alice gebeld: door een storing bij BB-Ned duurde activering 4 tot 6 dagen langer.![]()
9 december 2008: nog steeds niets: ’s avonds maar eens naar Alice gebeld: morgen wordt uw internetverbinding geactiveerd.
10 december 2008: de hele dag niets: ’s avonds maar eens naar Alice gebeld: we moesten ons ISRA-punt maar even openschroeven en het ‘trucje’ uithalen met de oranje-witte aderpaar. Gedaan: nog geen internet. Weer bellen: mijn vriendin wordt door de technische dienst afgeblaft en krijgt de melding dat de technische ons binnen 1 tot 10 dagen terugbelt…
Pff… ik wordt hier niet goed van…iemand nog tips?
11 december 2008: zowaar gebeld door een monteur van KPN; hij wou de volgende dag (12 december) wel even langs komen
12 december 2008: ik wordt 's middags gebeld door de kpn monteur dat er iets fout was in een centrale schakelkast en hij dat gemaakt heeft. Ik plug de modem in het stopcontact en alles werkt
Ondanks een beetje vertraging en 'moeilijke' communicatie met de helpdesk van Alice is alles toch nog vrij vlot opgelost; redelijk tevreden dus.
Snelheid valt nog wel een beetje tegen: 10mbit download en 0.8mbit upload.
Anoniem: 283418
Tussen 20:00 en 22:00 is het meestal heel rustig, s'ochtends net zo.tweaktubbie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:33:
Is er trouwens iemand die een gewoon (vast) nummer voor de 0900-helpdesk heeft gevonden? Heb al aantal keer (langere tijd) aan de lang gehangen, en is toch behoorlijk zonde... Ga ze vanmiddag weer eens bellen voor het 'opnemen en geen kiestoon' plus het 'neem op als ie gaat en krijg dode lijn' wat geregeld -niet altijd- voorkomt...
Nu krijg ik opeens toch een retourbox met de post, met een brief waarin staat dat ik over enkele dagen een nieuw modem ontvang om mijn defecte vervangen. Ik kan mijn defecte modem retour sturen in de box. Wat moet ik hier nu weer mee???IkWilbert schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:24:
[...]
Kreeg van Alice onderstaande reactie terug...
Geachte heer IkWilbert
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft de modem retourbox.
Het is niet nodig om te wachten op de retourbox. U kunt het modem kosteloos opsturen naar het onderstaand adres:
BNS
t.a.v. Alice Retouren
Antwoordnummer 53232
3454 ZV
De Meern
Een postzegel is niet nodig.
Onze excuses voor het ongemak.

Ik heb helemaal geen defect modem, wil alleen mijn modem retour sturen omdat ik mijn abo heb beindigd. trouwens het antwoordnummer op de retourbox wijkt ook af met bovenstaand adres in mijn quote.
I intend to live forever. So far, so good.
Anoniem: 283528
Mijn ervaring met alice,
Mijn DSL verbinding is volgens alice 9 december opgeleverd of geactiveerd, maar er is een probleem, ik heb geen modem.
Alice beweert dat het modem 4 december is verstuurd, een andere medewerker zegt weer van niet, weer een andere medewerker zegt van wel, nu zegt een medewerker hij is 10 december verstuurd.
Is er iemand hier op het forum die hier achter kan komen.
Klantnummer nl00143058
Mijn DSL verbinding is volgens alice 9 december opgeleverd of geactiveerd, maar er is een probleem, ik heb geen modem.
Alice beweert dat het modem 4 december is verstuurd, een andere medewerker zegt weer van niet, weer een andere medewerker zegt van wel, nu zegt een medewerker hij is 10 december verstuurd.
Klantnummer nl00143058
Nog meer mensen last van verbinding die telkens paar seconde wegvalt? Super irritant bij het gamen
Anoniem: 247292
Heb je de stekker van je modem al eens een paar minuten uit het stopcontact getrokken...?ApexAlpha schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:32:
Nog meer mensen last van verbinding die telkens paar seconde wegvalt? Super irritant bij het gamen
Waarschijnlijk een verkeerde standaardbrief meegestuurd.IkWilbert schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:49:
[...]
Nu krijg ik opeens toch een retourbox met de post, met een brief waarin staat dat ik over enkele dagen een nieuw modem ontvang om mijn defecte vervangen. Ik kan mijn defecte modem retour sturen in de box. Wat moet ik hier nu weer mee???![]()
Ik heb helemaal geen defect modem, wil alleen mijn modem retour sturen omdat ik mijn abo heb beindigd. trouwens het antwoordnummer op de retourbox wijkt ook af met bovenstaand adres in mijn quote.
Anoniem: 280068
@pipoAnoniem: 283528 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:38:
Mijn ervaring met alice,
Mijn DSL verbinding is volgens alice 9 december opgeleverd of geactiveerd, maar er is een probleem, ik heb geen modem.![]()
Klantnummer nl00143058
Het duurt een week voordat de order bij het magazijn is, dan nog eens 3 dagen voor het modem wordt afgeleverd. De Helpdesk kan je het nummer van de zending geven, dan kun je zelf op TNTpost track en trace zien waar je modem is. (Met het nummer weet je in elk geval dat ze iets hebben verstuurd)
Bij mij valt de verbinding sinds woensdag ook steeds weg. In de statuspagina zie ik dan "Cable disconnected" staan, vervolgens wordt de verbinding weer opgebouwd om na 5 tot 10 seconden weer weg te vallen. Het lijkt echter een intern netwerk probleempje te zijn, want als ik de utp kabel eruithaal, blijft de verbinding in de lucht...ApexAlpha schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:32:

edit: toch geen intern probleempje, vanaf vanavond blijft de lijn resetten ook zonder utp erin... Zucht!
[ Voor 8% gewijzigd door corny op 14-12-2008 22:41 ]
Heb eergisteren eindelijk mijn Alice-modem gekregen. Alleen even kabeltjes omgeplugd om mijn InterNLnet modem te vervangen (een Copperjet 816-2p) en het werkte meteen. Gekke is alleen dat in het status overzicht er nu bij ethernet geen groen vinkje meer staat en de status "N/A".
Mijn oude modem zei hier altijd "up" net als bij de DSL status. Het werkt verder wel, maar vraag me af waarom hij het niet weergeeft. Ethernet-LED brandt ook netjes op het modem en op de switch die er achter zit is ook alles verlicht.
Mijn oude modem zei hier altijd "up" net als bij de DSL status. Het werkt verder wel, maar vraag me af waarom hij het niet weergeeft. Ethernet-LED brandt ook netjes op het modem en op de switch die er achter zit is ook alles verlicht.
Stay safe
Ik heb een eigen domein naam, maar vanaf 1 van die mail adressen mail versturen lukte me niet met out.alice.nl. Poort veranderd, username, pass, niets werkte. Toen smtp.alice.nl ingevuld, en toen werkte het meteen
Maar dat kon ik niet in de Alice documentatie vinden, dit was gewoon een probeersel

Maar dat kon ik niet in de Alice documentatie vinden, dit was gewoon een probeersel
Yo.
Vorige week zijn we door Alice gebeld vanwege het outporting porbleem van KPN. Binnen een week teruggebeld en zij maken er tenminste wel werk van, terwijl het gewoon een KPN probleem moet zijn.
Alice werkt in ieder geval actief mee, terwijl KPN alle smoesjes gebruikt om vooral niks te hoeven doen.
Alice werkt in ieder geval actief mee, terwijl KPN alle smoesjes gebruikt om vooral niks te hoeven doen.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Anoniem: 283528
@bruno001Anoniem: 280068 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:21:
[...]
@pipo
Het duurt een week voordat de order bij het magazijn is, dan nog eens 3 dagen voor het modem wordt afgeleverd. De Helpdesk kan je het nummer van de zending geven, dan kun je zelf op TNTpost track en trace zien waar je modem is. (Met het nummer weet je in elk geval dat ze iets hebben verstuurd)
Vandaag maar even gebeld, er is geen verzend nummer bekend, de medewerker wist ook niet of het modem is verstuurd.
Zij kon het niet achterhalen, volgens haar kan ik het aan het eind van de week verwachten, ik heb mijn twijfels.
Ik kreeg nog een andere vraag binnen over hetzelfde verhaal en het lijkt erop dat er een storing is geweest bij de distributiepartij. Hierdoor stonden de modems in het systeem als 'verzonden' maar lagen ze op een stapel in het magazijn. De distributiepartij had de storing ook al geconstateerd en heeft de modems vanmorgen op de post gedaan.Anoniem: 283528 schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:05:
[...]
@bruno001
Vandaag maar even gebeld, er is geen verzend nummer bekend, de medewerker wist ook niet of het modem is verstuurd.
Zij kon het niet achterhalen, volgens haar kan ik het aan het eind van de week verwachten, ik heb mijn twijfels.
Zie dat de nieuwe Alice lounge online is, ff een kijkje nemen ziet er wel gelikt uit
edit: fijn nieuwe abonnees krijgen blijkbaar wel een goede modem en 'oudere' abonnees mogen hem niet inruilen
edit: fijn nieuwe abonnees krijgen blijkbaar wel een goede modem en 'oudere' abonnees mogen hem niet inruilen
[ Voor 40% gewijzigd door ApexAlpha op 15-12-2008 16:58 ]
Ik wilde het nog niet melden aangezien er momenteel een storing is in de MIP-check bij BBNED/KPN .. maar.. de nieuwe site is inderdaad online (www.alice.nl). Naast aanpassingen in het design is vooral goed gekeken naar de logica van het orderproces en de werking van de lounge. Alle bekende onduidelijkheden en "bugjes" zijn verdwenen en het loginproces is compleet aangepast.ApexAlpha schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:51:
Zie dat de nieuwe Alice lounge online is, ff een kijkje nemen ziet er wel gelikt uit
Ook de werking van telco-telco migraties is verbeterd evenals de processen omtrent linesharing en alice easy. Dit zal moeten leiden tot een aanzienlijke toename van het aantal orders waarvoor de NLS kosten niet zullen gelden... of in ieder geval duidelijker is wat men moet kiezen om zo voordelig mogelijk uit te zijn.
Add: zojuist een update dat de storing verholpen is.. Het is nu dus weer mogelijk om orders in te schieten
add2: apex->Die AVM 5125 leveren ze al een tijdje aan een selecte groep deelnemers. Ruilen van de modems is niet mogelijk aangezien de AVM 5125 werkt met VoIP en de CJT met VoDSL.
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 15-12-2008 16:59 ]
Anoniem: 139714
Mijn aanvraag is geannuleerd omdat ik nog een aktieve adsllijn had.
Lijkt me normaal dat je een aktieve adsllijn hebt toch?, anders heet het geen overstappen.
Dit alles zonder bericht en werd me verteld toen ik ze opbelde over de status van mijn aanvraag.
Ik heb het maar zo gelaten, heb er geen vertrouwen in,de eerste aanvraag ging ook al fout met dat ik mijn telnr wil overnemen en in de bevestiging stond dat mijn telnummer komt te vervallen.
Lijkt me normaal dat je een aktieve adsllijn hebt toch?, anders heet het geen overstappen.

Dit alles zonder bericht en werd me verteld toen ik ze opbelde over de status van mijn aanvraag.
Ik heb het maar zo gelaten, heb er geen vertrouwen in,de eerste aanvraag ging ook al fout met dat ik mijn telnr wil overnemen en in de bevestiging stond dat mijn telnummer komt te vervallen.
@lex: ligt eraan of je oude provider toestemming geeft om de lijn over te nemen.Anoniem: 139714 schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:59:
Mijn aanvraag is geannuleerd omdat ik nog een aktieve adsllijn had.
Lijkt me normaal dat je een aktieve adsllijn hebt toch?, anders heet het geen overstappen.![]()
Worden er op het moment alleen nog maar nieuwe modems uitgeleverd? Ik heb m'n bestelling een tijdje geleden al gedaan met opleverdatum eind januari.
Nee, momenteel rolt Alice een klein percentage uit om te kijken hoe de modems in het veld bevallen. Natuurlijk is aan de selectie van nieuwe hardware een uitgebreid testproces vooraf gegaan, maar het is nooit verstandig om dan maar meteen 100% uit te rollen. Selectie wie hem krijgt doen ze via de 1e lijns helpdesk. Vanaf Maart/April 2009 zullen alle nieuwe lijnen standaard een AVM 5125 krijgen.Heineken schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:50:
Worden er op het moment alleen nog maar nieuwe modems uitgeleverd? Ik heb m'n bestelling een tijdje geleden al gedaan met opleverdatum eind januari.
Ik heb m'n verbinding sinds zaterdag, alleen hij klappert (te) vaak nu 
Morgen maar eens bellen...

Morgen maar eens bellen...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Anoniem: 123341
Ik heb al ruim een maand ellende met Alice (comfort ;-). Kan wel bellen en internetten, maar volgende oncomfortabele problemen blijven:
1) Uitgaande mail van mijnnaam@mijndomijn.nl >> Krijg het niet aan de praat met out.alice.nl en en/of smtp.alice.nl. met smtp.alice.nl krijg ik als foumelding: reactie van server was 550 5.7.1
Ik heb hiervoor de helpdesk gebeld, en die gaven aan dat het niet mogelijk is om andere dan mijnnaam@alice.nl email adressen te gebruiiken, en dat ze er geen ondersteuning voor geven.
2) Internet is traag. Bij een speedtest op bbned kom ik niet boven de 2,5 mbps. Al tig keer aangegeven bij helpdesk, geen concrete oplossing gekomen tot op heden.
3) Inkomende nummerherkenning werkt niet. Er vallen enkele cijfers weg van het nummer dat ons belt. Al tig keer aangegeven bij helpdesk, geen concrete oplossing gekomen tot op heden.
Ik vrees dat mijn volgende contact met Alice de opzegbrief gaat worden!
Weet er iemand raad, vooral de mail is erg irri.. blijf maar klooien met webmail, terwijl ik gewwon mijn outlook weer wil kunnen gebruiken voor mijn uitgaande mail.
1) Uitgaande mail van mijnnaam@mijndomijn.nl >> Krijg het niet aan de praat met out.alice.nl en en/of smtp.alice.nl. met smtp.alice.nl krijg ik als foumelding: reactie van server was 550 5.7.1
Ik heb hiervoor de helpdesk gebeld, en die gaven aan dat het niet mogelijk is om andere dan mijnnaam@alice.nl email adressen te gebruiiken, en dat ze er geen ondersteuning voor geven.
2) Internet is traag. Bij een speedtest op bbned kom ik niet boven de 2,5 mbps. Al tig keer aangegeven bij helpdesk, geen concrete oplossing gekomen tot op heden.
3) Inkomende nummerherkenning werkt niet. Er vallen enkele cijfers weg van het nummer dat ons belt. Al tig keer aangegeven bij helpdesk, geen concrete oplossing gekomen tot op heden.
Ik vrees dat mijn volgende contact met Alice de opzegbrief gaat worden!
Weet er iemand raad, vooral de mail is erg irri.. blijf maar klooien met webmail, terwijl ik gewwon mijn outlook weer wil kunnen gebruiken voor mijn uitgaande mail.
Als je gewoon de documentatie goed leest, dan zul je zien dat je authenticated smtp moet gebruiken als je out.alice.nl gebruikt.Anoniem: 123341 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:04:
Ik heb al ruim een maand ellende met Alice (comfort ;-). Kan wel bellen en internetten, maar volgende oncomfortabele problemen blijven:
Als je smtp.alice.nl gebruikt hoeft dit niet en via deze kan je zeker ook mail versturen met een ander afzender adres dan @alice.nl (ik neem aan dat je dit bedoeld ?)
Zoals ook al vaker opgemerkt:
out.alice.nl staat ergens in Italie, smtp.alice.nl staat in Nijmegen bij InterNLnet. Welke zou jij willen gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 15-12-2008 22:49 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Anoniem: 123341
Mail versturen via mijnnaam@alice.nl via out.alice.nl had ik aan de praat, maar mijn niet alice-mail lukt niet.gjs schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:43:
[...]
Als je gewoon de documentatie goed leest, dan zul je zien dat je authenticated smtp moet gebruiken als je out.alice.nl gebruikt.
Als je smtp.alice.nl gebruikt hoeft dit niet en via deze kan je zeker ook mail versturen met een ander afzender adres dan @alice.nl (ik neem aan dat je dit bedoeld ?)
Zoals ook al vaker opgemerkt:
out.alice.nl staat ergens in Italie, smtp.alice.nl staat in Nijmegen bij InterNLnet. Welke zou jij willen gebruiken
Ik heb beiden geprobeerd: zowel smtp.alice.nl zonder verificatie als out.alice.nl met verificatie (en andersom). Mocht er iemand van alice, of met connecties bij alice meelezen.. mijn klantnummer is NL00123279
Probeer eens een email te versturen via smtp.alice.nl en stuur dan het emailadres dat je zelf gebruikt even naar denan@inter.nl.net.. zal ik even in de logs kijken wat er gebeurtAnoniem: 123341 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:56:
[...]
Mail versturen via mijnnaam@alice.nl via out.alice.nl had ik aan de praat, maar mijn niet alice-mail lukt niet.
Ik heb beiden geprobeerd: zowel smtp.alice.nl zonder verificatie als out.alice.nl met verificatie (en andersom). Mocht er iemand van alice, of met connecties bij alice meelezen.. mijn klantnummer is NL00123279
Ik denk ik deel mijn ervaringen met (het aanvragen van) Alice hier ook maar eens:
Ergens in Oktober heb ik Alice Comfort aangevraagd. Ik heb gekozen voor een nieuwe lijn aangezien ik de huidige KPN lijn in stand wilde houden. Deze lijn was in Oktober gratis.
Na ongeveer 6 weken na de aanvraag heb ik maar eens gebeld naar de klantenservice, hoe het staat met mijn aanvraag. Tot mijn verbijstering kreeg ik doodleuk te horen "Uw aanvraag is geannuleerd meneer..". Op mijn vraag waarom dit het geval was bleek er iets mis te zijn met mijn huisnummer toevoeging. De toevoeging die ik zou hebben opgegeven wordt geweigerd door BBNed. Erg vreemd, aangezien er twee huizen in mijn straat staan met het nummer 63, waarvan mijn woning een extra A heeft. Ingewikkeld is het dus zeker niet. Toch kon de aanvraag zo niet uitgevoerd worden en moest ik even de CANVAS gegevens opvragen bij KPN. Dit kon Alice niet zelf doen en dus moest ik maar even bellen met de KPN. Aangekomen bij de klantenservice van KPN werd me verteld dat ze deze gegevens niet zomaar verstrekken aan particulieren. Alice moest zelf maar deze gegevens opvragen. Er was geen andere weg. Weer terug bij Alice dan maar: "Ja meneer, zonder die gegevens kunnen we echt niets voor u betekenen.". Ik moest het maar eens bij de Primafoon proberen. Daar zouden ze minder moeilijk doen. Je raad het al: Ook hier kreeg ik geen enkele medewerking. Weer Alice gebeld en nu kreeg ik iemand met een totaal andere instelling. Er kon een ticket aangemaakt worden voor hun technische dienst, die dezelfde gegevens boven water kon halen.
Hartstikke mooi dacht ik. Niet dus. Na een week weer gebeld hoe het stond. De technische dienst had nog niets van zich laten horen en de klantenservice kon me niet vertellen hoe lang dit nog ging duren. Dit kon mogelijk in de weken gaan lopen. Nog mooier was dat me verteld werd dat mijn aanvraag in zijn geheel was geannuleerd. Dit betekende dat ik geen gebruik meer kon maken van de gratis lijn actie van oktober en sowieso 70 euro extra moest gaan betalen. Dit naast het feit dat ik wederom rekening moest houden met de 25 dagen levertijd van de verbinding! Dit zou betekenen dat ik misschien na in totaal 15 weken wachten internet zou hebben!
Daarnaast werd me verteld dat de aanvraag helemaal nooit is ingediend op huisnummer 63-A. Er was een poging gedaan op nummer 63 (mijn buren) en op 63-A1 (bestaat niet).
Ik heb nu via adslwinkel.nl een nieuwe poging gedaan op 63-A met een nieuwe lijn. Hopelijk gaat dit wel goed. Alice op een nieuwe lijn is de enige goedkope mogelijkheid die ik heb als ik van de Kabel af wil..
Ergens in Oktober heb ik Alice Comfort aangevraagd. Ik heb gekozen voor een nieuwe lijn aangezien ik de huidige KPN lijn in stand wilde houden. Deze lijn was in Oktober gratis.
Na ongeveer 6 weken na de aanvraag heb ik maar eens gebeld naar de klantenservice, hoe het staat met mijn aanvraag. Tot mijn verbijstering kreeg ik doodleuk te horen "Uw aanvraag is geannuleerd meneer..". Op mijn vraag waarom dit het geval was bleek er iets mis te zijn met mijn huisnummer toevoeging. De toevoeging die ik zou hebben opgegeven wordt geweigerd door BBNed. Erg vreemd, aangezien er twee huizen in mijn straat staan met het nummer 63, waarvan mijn woning een extra A heeft. Ingewikkeld is het dus zeker niet. Toch kon de aanvraag zo niet uitgevoerd worden en moest ik even de CANVAS gegevens opvragen bij KPN. Dit kon Alice niet zelf doen en dus moest ik maar even bellen met de KPN. Aangekomen bij de klantenservice van KPN werd me verteld dat ze deze gegevens niet zomaar verstrekken aan particulieren. Alice moest zelf maar deze gegevens opvragen. Er was geen andere weg. Weer terug bij Alice dan maar: "Ja meneer, zonder die gegevens kunnen we echt niets voor u betekenen.". Ik moest het maar eens bij de Primafoon proberen. Daar zouden ze minder moeilijk doen. Je raad het al: Ook hier kreeg ik geen enkele medewerking. Weer Alice gebeld en nu kreeg ik iemand met een totaal andere instelling. Er kon een ticket aangemaakt worden voor hun technische dienst, die dezelfde gegevens boven water kon halen.
Hartstikke mooi dacht ik. Niet dus. Na een week weer gebeld hoe het stond. De technische dienst had nog niets van zich laten horen en de klantenservice kon me niet vertellen hoe lang dit nog ging duren. Dit kon mogelijk in de weken gaan lopen. Nog mooier was dat me verteld werd dat mijn aanvraag in zijn geheel was geannuleerd. Dit betekende dat ik geen gebruik meer kon maken van de gratis lijn actie van oktober en sowieso 70 euro extra moest gaan betalen. Dit naast het feit dat ik wederom rekening moest houden met de 25 dagen levertijd van de verbinding! Dit zou betekenen dat ik misschien na in totaal 15 weken wachten internet zou hebben!
Daarnaast werd me verteld dat de aanvraag helemaal nooit is ingediend op huisnummer 63-A. Er was een poging gedaan op nummer 63 (mijn buren) en op 63-A1 (bestaat niet).
Ik heb nu via adslwinkel.nl een nieuwe poging gedaan op 63-A met een nieuwe lijn. Hopelijk gaat dit wel goed. Alice op een nieuwe lijn is de enige goedkope mogelijkheid die ik heb als ik van de Kabel af wil..
Zelfde verhaal hier. Zelfs op de bevestigingsbrief staat WEL een toevoeging. Ik vind alice maar een onprofessionele partij en zodra ik iets anders vind wat in de buurt van 30 euro komt ben ik weg met mn 4 aansluitingen.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Bevestigingsbrieven worden altijd verzonden naar het contactadres. Zoals je wellicht wel kunt raden is dat iets compleet anders dan het opleveradres. Indien een ISP een lijn moet opleveren op een locatie waarvoor de Postcode/huisnummer gegevens niet overeenkomen met de gegevens in de database van KPN zal het altijd fout gaan. Zo zal de hele wereld je kennen als 666a maar in canvas kun je te boek staan als 666-I of 666-Ia. ISP's kunnen daar bar weinig aan doen en dit probleem zul je dus vaak tegenkomen als je DSL probeert te leveren op een locatie waar geen actieve telefoonlijn aanwezig is. Met een telefoonnummer kunnen ISP's namelijk een MIP-check uitvoeren om te zien wat de serviceID is (en wat voor diensten er op de lijn aanwezig zijn).Jrz schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:52:
[...]
Zelfde verhaal hier. Zelfs op de bevestigingsbrief staat WEL een toevoeging. Ik vind alice maar een onprofessionele partij en zodra ik iets anders vind wat in de buurt van 30 euro komt ben ik weg met mn 4 aansluitingen.
Het aansluit adres stond een toevoeging bij. Helpdesk beweerde van niet. Zowiezo vind ik het raar dat ik nog nooit antwoord heb gehad op ook maar 1 emailtje. Mijn ene aansluiting heeft meer dan een maand geduurd, waar alice beweerde dat er een monteur was langsgeweest en mijn aansluiting thuis is instabiel (telefoneren). Hier ga ik echter niet over bellen, omdat het toch geen zin heeft.denan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:37:
[...]
Bevestigingsbrieven worden altijd verzonden naar het contactadres. Zoals je wellicht wel kunt raden is dat iets compleet anders dan het opleveradres. Indien een ISP een lijn moet opleveren op een locatie waarvoor de Postcode/huisnummer gegevens niet overeenkomen met de gegevens in de database van KPN zal het altijd fout gaan. Zo zal de hele wereld je kennen als 666a maar in canvas kun je te boek staan als 666-I of 666-Ia. ISP's kunnen daar bar weinig aan doen en dit probleem zul je dus vaak tegenkomen als je DSL probeert te leveren op een locatie waar geen actieve telefoonlijn aanwezig is. Met een telefoonnummer kunnen ISP's namelijk een MIP-check uitvoeren om te zien wat de serviceID is (en wat voor diensten er op de lijn aanwezig zijn).
Voor de rest sja.. wat er werkt werkt wel.. + ik voel me nu toch niet optimaal dus let niet op mij
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Anoniem: 179526
Ik overweeg om (wanneer mijn abo bij Orange/Wanadoo/Online afloopt) over te stappen naar Alice.
Het Alice Easy pakket lijkt mij wel erg aantrekkelijk..
Voor 20 euro p/maand een verbinding van tot de 20 mb/s.. volgens de site zit mijn
postcode dan tussen de 16 - 20 mb/s. Prima.
Een aanzienlijke verbetering gezien ik nu met mijn huidige abo maar 11 mb/s haal.. en 34 euro daarvoor betaal.
Terwijl dat 2 jaar geleden 32 euro voor gemiddeld 18 mb/s was.. maargoed. Time for change..
Ik twijfel nu wel wegens bepaalde ervaringen van mensen hier.. klinkt best frustrerend allemaal.
Gelukkig heb ik nog een paar maanden te gaan.. hopelijk is dan het een en andere verbeterd.
Ik heb nu wel een vraag, over de AVM 5125 modem.
Ik maak momenteel gebruik van de wanadoo Livebox, deze heeft 2 ingangen voor internetkabels..
1 gaat er een naar mijn pc en de andere gaat naar mn ps3, zo gebruik ik de livebox dus ook als verbinding
tussen de 2 apparaten voor het streamen van media etc.
Is dit met de AVM 5125 modem ook mogelijk?
Het Alice Easy pakket lijkt mij wel erg aantrekkelijk..
Voor 20 euro p/maand een verbinding van tot de 20 mb/s.. volgens de site zit mijn
postcode dan tussen de 16 - 20 mb/s. Prima.
Een aanzienlijke verbetering gezien ik nu met mijn huidige abo maar 11 mb/s haal.. en 34 euro daarvoor betaal.
Terwijl dat 2 jaar geleden 32 euro voor gemiddeld 18 mb/s was.. maargoed. Time for change..
Ik twijfel nu wel wegens bepaalde ervaringen van mensen hier.. klinkt best frustrerend allemaal.
Gelukkig heb ik nog een paar maanden te gaan.. hopelijk is dan het een en andere verbeterd.
Ik maak momenteel gebruik van de wanadoo Livebox, deze heeft 2 ingangen voor internetkabels..
1 gaat er een naar mijn pc en de andere gaat naar mn ps3, zo gebruik ik de livebox dus ook als verbinding
Ik weet niet of je de AVM al krijgt, ik kreeg nog zo een copperjet ding...
Bovendien kun je eens kijken op tweakdsl.nl of telfort, deze hebben ook 20MB/s voor 20 euro.
En voor de ervaringen, hier geen succes als er na het weekend geen verbetering is(ook TOTAAL geen ondersteuning van helpdesk) zeg ik Alice op
Bovendien kun je eens kijken op tweakdsl.nl of telfort, deze hebben ook 20MB/s voor 20 euro.
En voor de ervaringen, hier geen succes als er na het weekend geen verbetering is(ook TOTAAL geen ondersteuning van helpdesk) zeg ik Alice op
Zoals Denan schrijft, zal het nog tot Maart/April duren voordat Alice alleen nog de AVM levert, dat zal ongetwijfelt ook afhangen van de ervaringen, dus wordt misschien nog later.
Voor de snelheid zal het niet uitmaken welke provider je hebt, bepalend is de afstand tot de centrale, kun je vinden op postcodecheck bij BBned. Zit je onder 500 mtr, heb je goede kans op 16 Mb, zit je verder weg, haal je nooit wat de check aangeeft.
Ik zit zelf op 1500 mtr en de copperjet traint op 10 Mb, dan hoef je er niet op te rekenen dat KPN of Telfort wel 20 op de lijn krijgt.
Verder is het maar de vraag of Voip wel zo fijn is, lees maar bij de mensen die Telfort hebben, word je ook niet vrolijk van. Telefoon gaat en internet valt uit.
Zolang de lijnen niet beter zijn, is het een leuke reclame, maar er staat altijd tot 20 Mb, kleine lettertjes lezen, de snelheid wordt niet gegarandeerd: Lees wordt niet geleverd.
Er zijn ook forums voor Telfort gebruikers,
Neem Alice Easy en hou je KPN budget lijn ernaast, kun je Voipbuster gebruiken voor Euro.2,50 pmaand. Wacht je op een aanbieding van Alice met gratis lijn (geen Eur. 70.-), ben je werkelijk het goedkoopste. Bevalt Alice niet, heb je tenminste geen gezeik met nummerportering en kan je altijd per maand weg, vanaf 1 januari moeten ze de overgang naadloos uitvoeren, dat is een overeenkomst van alle ISP.
De fouten van Alice hebben mij Eur. 150.- gekost en een maand geen telefoon. Antwoord op mijn klachtenbrief aan Alice hebben geen antwoord opgeleverd, ook geen vergoeding voor mijn extra kosten.
Zoals Gradus(Alice) op de televisie heeft gezegd, wij zullen alle claims bekijken, maar over vergoeding heeft hij het wijselijk niet gehad.
Bij Telfort zeggen ze het gewoon eerlijk. Vergoeding krijgt U niet, waarom zouden we betalen voor ongemak of kosten wegens niet nakomen van ons kontrakt (Lees Consumnetenbond forum Telfort)
Je gelooft toch ook niet in Sinterklaas?
Helpdesk bij een abo van 20 Euro, keep on dreaming, Cendris zit er om geld te verdienen, niet om weg te geven. (btw Cendris is TNT als ik het goed begrijp en verhuurt "service" aan Alice)
Ik ben nog klant bij Alice, maar ik weet niet voor hoe lang, hangt af van de volgende brief.
Voor de snelheid zal het niet uitmaken welke provider je hebt, bepalend is de afstand tot de centrale, kun je vinden op postcodecheck bij BBned. Zit je onder 500 mtr, heb je goede kans op 16 Mb, zit je verder weg, haal je nooit wat de check aangeeft.
Ik zit zelf op 1500 mtr en de copperjet traint op 10 Mb, dan hoef je er niet op te rekenen dat KPN of Telfort wel 20 op de lijn krijgt.
Verder is het maar de vraag of Voip wel zo fijn is, lees maar bij de mensen die Telfort hebben, word je ook niet vrolijk van. Telefoon gaat en internet valt uit.
Zolang de lijnen niet beter zijn, is het een leuke reclame, maar er staat altijd tot 20 Mb, kleine lettertjes lezen, de snelheid wordt niet gegarandeerd: Lees wordt niet geleverd.
Er zijn ook forums voor Telfort gebruikers,
Neem Alice Easy en hou je KPN budget lijn ernaast, kun je Voipbuster gebruiken voor Euro.2,50 pmaand. Wacht je op een aanbieding van Alice met gratis lijn (geen Eur. 70.-), ben je werkelijk het goedkoopste. Bevalt Alice niet, heb je tenminste geen gezeik met nummerportering en kan je altijd per maand weg, vanaf 1 januari moeten ze de overgang naadloos uitvoeren, dat is een overeenkomst van alle ISP.
De fouten van Alice hebben mij Eur. 150.- gekost en een maand geen telefoon. Antwoord op mijn klachtenbrief aan Alice hebben geen antwoord opgeleverd, ook geen vergoeding voor mijn extra kosten.
Zoals Gradus(Alice) op de televisie heeft gezegd, wij zullen alle claims bekijken, maar over vergoeding heeft hij het wijselijk niet gehad.
Bij Telfort zeggen ze het gewoon eerlijk. Vergoeding krijgt U niet, waarom zouden we betalen voor ongemak of kosten wegens niet nakomen van ons kontrakt (Lees Consumnetenbond forum Telfort)
Je gelooft toch ook niet in Sinterklaas?
Helpdesk bij een abo van 20 Euro, keep on dreaming, Cendris zit er om geld te verdienen, niet om weg te geven. (btw Cendris is TNT als ik het goed begrijp en verhuurt "service" aan Alice)
Ik ben nog klant bij Alice, maar ik weet niet voor hoe lang, hangt af van de volgende brief.
Bij mij werkt het gewoon hoor. Gaat het fout bij sturen naar een bepaalde afzender ?Anoniem: 123341 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:56:
[...]
Mail versturen via mijnnaam@alice.nl via out.alice.nl had ik aan de praat, maar mijn niet alice-mail lukt niet.
telnet smtp.alice.nl 25
220 smtp.alice.nl ESMTP Sendmail 8.14.2/8.14.3; Tue, 16 Dec 2008 23:48:49 +0100 (CET)
helo aap
250 smtp.alice.nl Hello 78-27-51-xxx.dsl.alice.nl [78.27.51.xxx], pleased to meet you
mail from: aap@noot.nl
250 2.1.0 aap@noot.nl... Sender ok
rcpt to: gj@mijndomein.nl
250 2.1.5 gj@mijndomein.nl... Recipient ok
data
354 Please start mail input.
subject: test123
abcd
.
250 Mail queued for delivery.
quit
221 Closing connection. Good bye.
Deze mail komt dus gewoon aan (gj@mijndomein.nl is even fiktief).
Dit is met elke router mogelijk, dus ook met de oudere cjt 1616/816-2p en de AVM 5125.Anoniem: 179526 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:57:
@bruno:
Mijn ervaring is juist dat Alice redelijk coulant is met het toekennen van een vergoeding of het verzetten van de startdatum van een abonnement. Mits de klacht correct is en de claim realistisch, denk bvb aan mensen die 18k claimen omdat hun telefoon er een weekend uitgelegen heeft.
@gjs:
Ik kan ook gewoon blijven emailen dus volgens mij is er niets aan de hand. Ik kreeg btw een emailtje dat hij het al opgelost had.
Waar kan ik zo'n'claim indienen?denan schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:16:
[...]
Mijn ervaring is juist dat Alice redelijk coulant is met het toekennen van een vergoeding of het verzetten van de startdatum van een abonnement. Mits de klacht correct is en de claim realistisch, denk bvb aan mensen die 18k claimen omdat hun telefoon er een weekend uitgelegen heeft.
Via de normale klachteningang wellicht?
Eumm ja, ik heb al een aantal mails gestuurd, maar ik heb nog nooit iets ontvangen van ze.
En om nou 4 uur te bellen met een 0900 nummer om daar weer een deel van terug te krijgen zie ik ook niet echt zitten
Lezen is ook een vakJrz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:40:
[...]
Eumm ja, ik heb al een aantal mails gestuurd, maar ik heb nog nooit iets ontvangen van ze.
En om nou 4 uur te bellen met een 0900 nummer om daar weer een deel van terug te krijgen zie ik ook niet echt zitten
Ze willen echt dat je een papieren brief verstuurt. Ik denk dat het te maken heeft met het verschil in juridische status. Iedereen kan wel een email sturen, zeggen dat ie jrz heet en dat ie geld wil zien.Jrz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:40:
Een brief die op de normale wijze gedagtekend is (datum, plaats, handtekening) heeft wel een juridische status.
Ik begrijp dat overal logisch en technische verklaringen voor zijn. Maar als consument verwacht je gewoon dat een bedrijf als Alice iets voor je kan regelen. Als er iets niet klopt met de toevoeging dat kan Alice blijkbaar na lang aandringen ook de juiste canvas-gegevens opvragen. Om de klant hiervoor op te laten draaien vind ik belachelijk. Daarbij vind ik de nog altijd onbeantwoorde mails naar de helpdesk en het mij nooit laten weten van die annulering ook erg onprofessioneel. De aanvraagbevestiging kwam ook bij mij door de brievenbus dus mijn adres hebben ze wel.denan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:37:
[...]
Bevestigingsbrieven worden altijd verzonden naar het contactadres. Zoals je wellicht wel kunt raden is dat iets compleet anders dan het opleveradres. Indien een ISP een lijn moet opleveren op een locatie waarvoor de Postcode/huisnummer gegevens niet overeenkomen met de gegevens in de database van KPN zal het altijd fout gaan. Zo zal de hele wereld je kennen als 666a maar in canvas kun je te boek staan als 666-I of 666-Ia. ISP's kunnen daar bar weinig aan doen en dit probleem zul je dus vaak tegenkomen als je DSL probeert te leveren op een locatie waar geen actieve telefoonlijn aanwezig is. Met een telefoonnummer kunnen ISP's namelijk een MIP-check uitvoeren om te zien wat de serviceID is (en wat voor diensten er op de lijn aanwezig zijn).
Anoniem: 221517
Nog meer mensen die er vanmiddag uitgelegen hebben en waarbij hun static ipadres is gewijzigd naar 95.36.*.*. Ik had altijd 78.27.*.*
Daar heb je dan ook weer een puntCs_Alpha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:52:
[...]
Ik begrijp dat overal logisch en technische verklaringen voor zijn. Maar als consument verwacht je gewoon dat een bedrijf als Alice iets voor je kan regelen. Als er iets niet klopt met de toevoeging dat kan Alice blijkbaar na lang aandringen ook de juiste canvas-gegevens opvragen. Om de klant hiervoor op te laten draaien vind ik belachelijk. Daarbij vind ik de nog altijd onbeantwoorde mails naar de helpdesk en het mij nooit laten weten van die annulering ook erg onprofessioneel. De aanvraagbevestiging kwam ook bij mij door de brievenbus dus mijn adres hebben ze wel.
Add: naar het beantwoorden dus.. het canvas verhaal blijft lastig voor elke ISP.
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 17-12-2008 20:10 ]
Denan, misschien dat jij dat weet... ik heb voor mijn ouders Alice Comfort aangevraagd (met bellen dus) en aangegeven dat het nummer behouden dient te worden. Nu krijg ik de opleveringsbrief en daar staat in dat ik een nieuw nummer krijg en dat ik niet meer bereikbaar ben op die datum op mijn huidige (KPN) nummer. Moet ik actie ondernemen of moet het wel goedkomen met de portering? Bedankt voor je support.
Dit is normaal. Nummerportering duurt gemiddeld 2 weken je zal nader een brief ontvangen die dit bevestigd en je krijgt van Alice tijdelijk een ander nummer. Iets met 077 ofzoAnoniem: 221517 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:31:
Denan, misschien dat jij dat weet... ik heb voor mijn ouders Alice Comfort aangevraagd (met bellen dus) en aangegeven dat het nummer behouden dient te worden. Nu krijg ik de opleveringsbrief en daar staat in dat ik een nieuw nummer krijg en dat ik niet meer bereikbaar ben op die datum op mijn huidige (KPN) nummer. Moet ik actie ondernemen of moet het wel goedkomen met de portering? Bedankt voor je support.
Hmm, dit is wel heel vreemd. Met crosskabel aan een laptop blijft de lijn gewoon up. Als ik hem aan een 3Com switch hang, gaat het ook goed. Met een Zyxel 2602R van Tweak blijft de lijn ook gewoon connected (inmiddels 5 uur probleemloos), maar dan heb ik geen telefoon. Alleen de combinatie Copperjet en de Netgear GS116 switch levert een klapperende lijn op.corny schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:34:
[...]
Bij mij valt de verbinding sinds woensdag ook steeds weg. In de statuspagina zie ik dan "Cable disconnected" staan, vervolgens wordt de verbinding weer opgebouwd om na 5 tot 10 seconden weer weg te vallen. Het lijkt echter een intern netwerk probleempje te zijn, want als ik de utp kabel eruithaal, blijft de verbinding in de lucht...
edit: toch geen intern probleempje, vanaf vanavond blijft de lijn resetten ook zonder utp erin... Zucht!
Iemand suggesties? De Netgear switch zelf heeft m.i. geen probleem, vooral omdat de Zyxel nu gewoon connected blijft en ik met alle andere LAN clients ook geen problemen ondervind.

Dat is wel minder dan. Mijn eigen fout misschien, had ik denk beter moeten lezen, maar is dit enigszins nog terug te draaien cq te stoppen? M'n moeder "maakt me af" als ze 2 weken niet op haar telefoonnummer bereikbaar is, of komt inkomend belverkeer wel gewoon op dat nummer binnen en is uitgaand bellen alleen met dat tijdelijke nummer?ApexAlpha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:01:
[...]
Dit is normaal. Nummerportering duurt gemiddeld 2 weken je zal nader een brief ontvangen die dit bevestigd en je krijgt van Alice tijdelijk een ander nummer. Iets met 077 ofzo
Dit loopt bij mij ook nog, inkomende gesprekken alleen op het tijdelijke nummer en uitgaand krijgt geen nummerweergave mee. Hoort zo bij een tijdelijk nummer zei de helpdesk. Ik hoop dat ik mijn nummer nog terug krijg, het had volgens de helpdesk gisteren geporteerd moeten zijn.Anoniem: 221517 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:37:
[...]
Dat is wel minder dan. Mijn eigen fout misschien, had ik denk beter moeten lezen, maar is dit enigszins nog terug te draaien cq te stoppen? M'n moeder "maakt me af" als ze 2 weken niet op haar telefoonnummer bereikbaar is, of komt inkomend belverkeer wel gewoon op dat nummer binnen en is uitgaand bellen alleen met dat tijdelijke nummer?
Verder is bij mij alles goed gegaan, had problemen met het modem, maar heb uiteindelijk een nieuw modem gekregen. Dit aangesloten en kon gelijk internetten. Ik haal 10Mb/s, net als bij Online, en zit op 2400m vd centrale. Ben dus op het telefonie gedeelte tevreden. De communicatie kan wel beter, in de broef stond dat ik bereikbaar was op mijn oude nummer als op mijn tijdelijke en dit was niet zo. Kan volgens mij technisch ook niet, maar zet het dan niet in de brief denk ik dan. De helpdesk vertelde wel hoe het zat, alleen de termijn is iedere keer anders.
Maar goed, ik ging voor de lagere prijs bij Alice, dus ik zeur niet.
Hoeiendag!
Nee kan niet terug. Je kan je moeder het tijdelijke nummer tog even gevenAnoniem: 221517 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:37:
[...]
Dat is wel minder dan. Mijn eigen fout misschien, had ik denk beter moeten lezen, maar is dit enigszins nog terug te draaien cq te stoppen? M'n moeder "maakt me af" als ze 2 weken niet op haar telefoonnummer bereikbaar is, of komt inkomend belverkeer wel gewoon op dat nummer binnen en is uitgaand bellen alleen met dat tijdelijke nummer?

edit: verkeerde quote
[ Voor 70% gewijzigd door ApexAlpha op 17-12-2008 22:19 ]
Zojuist mijn oude zwarte Zyxel 2602H-61c modem omgeruild voor een zilveren Zyxel 2602H-D1A.
Gescoord voor 20 euro op marktplaatst. Hij trained op 15908 kbps / 1195 kbps.
Ik haal nu een download van 1.60MB/sec ipv 1.50MB/sec.
Het copperjet modem was nog iets trager dan 1.50MB/sec.
Leuke snelheidswinst, nu maar hopen dat de VOIP ook wat stabieler is.
Gescoord voor 20 euro op marktplaatst. Hij trained op 15908 kbps / 1195 kbps.
Ik haal nu een download van 1.60MB/sec ipv 1.50MB/sec.
Het copperjet modem was nog iets trager dan 1.50MB/sec.
Leuke snelheidswinst, nu maar hopen dat de VOIP ook wat stabieler is.
@MauzApexAlpha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:19:
[...]
Nee kan niet terug. Je kan je moeder het tijdelijke nummer tog even geven
edit: verkeerde quote
Zolang je nummer niet geporteerd is kun je de KPN lijn blijven gebruiken, zowel in als uit. Het tijdelijke nummer van Alice ku je gebruiken om uitgaand te bellen (gratis) maar dan moet je de stekker omzetten, dus als je het simpel houd, probeer je de Alice lijn, dan weet je of alles werkt en zet je daarna de telefoon op de splitter, blijft alles KPN. op de dag van porteren loopt je oude nummer over Alicebox en ben dus via Alice op het oude KPN nummer aangesloten. de tussenliggende tijd heb je dan internet van Alice en telefoon van KPN. Heeft bij mij gewerkt, alleen klapte de copperjet op de dag van porteren eruit en zat ik een maand zonder telefoon.
bruno
@ denan,
Bedankt voor de morele support, ik ook nog abonnee en wacht op antwoord, begrijp ook wel dat het een paar weken kan duren bij de klantenservice. Ik heb overigens een gewone papieren brief gestuurd naar Alice Nijmegen, met gespecificeerde kosten over 1 maand, dit werd mij door de consumentenbond geadviseerd, daar zijn ze ook benieuwd hoe het antwoord van Alice is, komt binnenkort een nieuw artikel in de Gids. Ben benieuwd.
Kijk eens in de manual van de Netgear of die wel automatisch het verschil tussen een cross- en een straight cable herkennen kan. Ik vermoed dat de 3Com (weet ik haast wel zeker) en de Zyxel dat wel ondersteunen en de Netgear niet. Dat wil niet zeggen dat de Netgear kapot is, hij mist gewoon die optie. Auto-negotiation MDI/MDIX heet deze feature met een duur woord.corny schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:13:
Iemand suggesties? De Netgear switch zelf heeft m.i. geen probleem, vooral omdat de Zyxel nu gewoon connected blijft en ik met alle andere LAN clients ook geen problemen ondervind.
Nee, dat is het niet in ieder geval: "Every port automatically senses the right speed and full/ half duplex mode, while Auto UplinkTM technology automatically adjusts for straight-through or crossover cables." Had ik ook geprobeerd overigens om een cross en straight te gebruiken.grun93 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:13:
[...]
Kijk eens in de manual van de Netgear of die wel automatisch het verschil tussen een cross- en een straight cable herkennen kan. Ik vermoed dat de 3Com (weet ik haast wel zeker) en de Zyxel dat wel ondersteunen en de Netgear niet. Dat wil niet zeggen dat de Netgear kapot is, hij mist gewoon die optie. Auto-negotiation MDI/MDIX heet deze feature met een duur woord.
Wat ik nog vergeten ben te melden, is dat de configuratie met Netgear het anderhalve maand probleemloos heeft gedaan. En sinds vorige week alleen maar problemen.
Het is toch trouwens ook vreemd, dat iets wat op het LAN gebeurt tot gevolg heeft dat de WAN connectie eruit klapt? Zou m.i. gescheiden moeten zijn.
@Mods, als dit ergens anders besproken moet worden, laat het dan even weten svp.
@bruno001
Dank voor je heldere uitleg, dan ga ik het zo doen!
Verder ben ik wel te spreken over Alice, alleen jammer van die ip change gisteren, aangezien ik thuis een mailserver draai, maar goed, dns records aanpassen zo gepiept, alshet maar niet elke maand is
Verder ben ik wel te spreken over Alice, alleen jammer van die ip change gisteren, aangezien ik thuis een mailserver draai, maar goed, dns records aanpassen zo gepiept, alshet maar niet elke maand is
Hmmm die IP's zouden static moeten zijn. Email eens een tracert naar denan@inter.nl.net dan zal ik de beheerders van Alice eens vragen om er naar te kijken.Anoniem: 221517 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:52:
@bruno001
Wij hadden dit ook en moesten er wel even achteraan. Het bleek een fout in het aanmeldproces, waardoor nummerportering niet goed geregistreerd werd. Als in je aanmeldbevestiging staat dat je een nieuw nummer krijgt dan is dat waarschijnlijk verkeerd gegaan. Ik zou hier zeker achteraan gaan om te voorkomen dat je voor vervelende verrassingen komt te staan.Anoniem: 221517 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:31:
Bij ons hebben ze de aanmelding meteen gewijzigd.
Wanneer heb je die mails verstuurd?Cs_Alpha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:52:
[...]
Ik begrijp dat overal logisch en technische verklaringen voor zijn. Maar als consument verwacht je gewoon dat een bedrijf als Alice iets voor je kan regelen. Als er iets niet klopt met de toevoeging dat kan Alice blijkbaar na lang aandringen ook de juiste canvas-gegevens opvragen. Om de klant hiervoor op te laten draaien vind ik belachelijk. Daarbij vind ik de nog altijd onbeantwoorde mails naar de helpdesk en het mij nooit laten weten van die annulering ook erg onprofessioneel. De aanvraagbevestiging kwam ook bij mij door de brievenbus dus mijn adres hebben ze wel.
Het blijkt dat men binnen het BBNED netwerk een interne migratie heeft gehad, hierdoor hebben een aantal mensen een nieuwe poort gekregen en dus ook een nieuw IP-adres.Anoniem: 221517 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:52:
@bruno001
Bijvoorbeeld op 9 december 2008...Anoniem: 283418 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:53:
[...]
Wanneer heb je die mails verstuurd?
Subject: Nog niet aagesloten NL00137500
Ik heb inmiddels een nieuwe aanvraag gedaan via ADSLwinkel.nl, aangezien daar de gratis lijn actie er was.

[ Voor 0% gewijzigd door Cs_Alpha op 19-12-2008 09:56 . Reden: typo ]
Ach.. het heeft zelfs een eigen topic op Got: KPN doet moeilijk bij doorgeven canvasgegevensCs_Alpha schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:55:
[...]
Bijvoorbeeld op 9 december 2008...
Subject: Nog niet aagesloten NL00137500
Ik heb inmiddels een nieuwe aanvraag gedaan via ADSLwinkel.nl, aangezien daar de gratis lijn actie er was.Ik heb dus inmiddels een ander klantnummer.. Ik kreeg mijn bevestigingsbrief trouwens weer van de buren aangereikt aangezien er op de brief huisnummer 63 was gebruikt in plaats van 63-A. In het overzicht dat bij de brief zat stond trouwens wel 63-A. Waarom zijn die toevoegingen toch zo ingewikkeld? In Utrecht waar ik woon hebben tig huizen hetzelfde huisnummer met als enige onderscheid een toevoeging..
Zelfs Telfort (onderdeel van KPN) heeft problemen met het verkrijgen van canvasgegevens.
Dit gaat niet meer over de canvasgegevens. Dit gaat over mijn correspondentieadres. En als ik ze mail dat ze op hun brieven de A steeds vergeten krijg ik nu terug dat ik voor een adreswijziging de klantenservice moet bellen..denan schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:44:
[...]
Ach.. het heeft zelfs een eigen topic op Got: KPN doet moeilijk bij doorgeven canvasgegevens
Zelfs Telfort (onderdeel van KPN) heeft problemen met het verkrijgen van canvasgegevens.
Ik ben echt wel wat gewend qua slechte service bij bedrijven maar toch valt het me keer op keer weer tegen hoe flexibel een bedrijf is. Als je je als Alice profileert als snel, helder en overzichtelijk dan moet je je ook zo gedragen. Toch heb ik nog goede hoop dat als ik eenmaal ben aangesloten erg tevreden ga zijn met Alice..
De maat is nu vol bij mij. De deadline staat op 4 uur vanmiddag. Als de technische dienst dan nog niet gebeld heeft ga ik weg bij Alice.
Ze hebben van 18 oktober tot en met vandaag de tijd gehad om mij aan te sluiten maar dat is ze niet gelukt. Meerdere malen is er bij de technische dienst een ticket aangemaakt om mij te bellen maar ik hoor maar niks van ze.
Ik heb slechts 1 woord voor alic:BAGGER!
Totale incompetentie van de mensen bij de helpdesk, de administratie. En blijkbaar ook de technische dienst. Mocht je momenteel ISDN hebben en een overstap overwegen. VERGEET HET MAAR.
By the way: Wist je dat je tegenwoordig je telefoon nummer op de alice website kunt invoeren en dat ze je dan gratis terug bellen (werkt automatisch) Dit natuurlijk alleen als je een abonnement bij ze wilt afnemen. Ik vind het de laatste dagen echt leuk om daar random nummers in te voeren
Ze hebben van 18 oktober tot en met vandaag de tijd gehad om mij aan te sluiten maar dat is ze niet gelukt. Meerdere malen is er bij de technische dienst een ticket aangemaakt om mij te bellen maar ik hoor maar niks van ze.
Totale incompetentie van de mensen bij de helpdesk, de administratie. En blijkbaar ook de technische dienst. Mocht je momenteel ISDN hebben en een overstap overwegen. VERGEET HET MAAR.
By the way: Wist je dat je tegenwoordig je telefoon nummer op de alice website kunt invoeren en dat ze je dan gratis terug bellen (werkt automatisch) Dit natuurlijk alleen als je een abonnement bij ze wilt afnemen. Ik vind het de laatste dagen echt leuk om daar random nummers in te voeren
[ Voor 20% gewijzigd door Dekaasboer op 19-12-2008 14:44 ]
Wellicht dat ze je sneller hadden kunnen helpen als je had gedaan wat de "miepen" gevraagd hadden ipv tegen de verzoeken van de helpdesk in te gaan?Dekaasboer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:41:
By the way: Wist je dat je tegenwoordig je telefoon nummer op de alice website kunt invoeren en dat ze je dan gratis terug bellen (werkt automatisch) Dit natuurlijk alleen als je een abonnement bij ze wilt afnemen. Ik vind het de laatste dagen echt leuk om daar random nummers in te voeren![]()
Verder heb je mogelijkheden zat om hier via Mojo iets te escaleren ipv je niveau te verlagen tot kinderachtige pesterijtjes.... Vraag me namelijk af of je daar iets mee opschiet

Eind oktober gebeld wegens instabiliteit, vandaag kwam de monteur.
Door de instabiliteit van die eerste dagen had ik tot 1 december KPN gebruikt op het andere aderpaar, maar sinds 1 december blijkt Alice nu ook stabiel, zij het betrekkelijk langzaam (4 / 0.9) te werken.
De monteur dacht dan ook snel klaar te zijn, maar nu we er toch zijn, toch even in het ISRA-punt geprikt. Volgens de meter zou er geen internet mogelijk moeten zijn op dat punt. Modem er weer ingeprikt, traint in op 6 / 0.8.
Er zou nog even over worden overlegd. Gelet op die meting zou het nodig (of in ieder geval verantwoord) zijn een nieuw aderpaar te trekken, maar omdat ik toch stabiel op internet zit, zal er waarschijnlijk niets gebeuren (totdat ik weet te melden dat internet helemaal niet meer mogelijk is).
Door de instabiliteit van die eerste dagen had ik tot 1 december KPN gebruikt op het andere aderpaar, maar sinds 1 december blijkt Alice nu ook stabiel, zij het betrekkelijk langzaam (4 / 0.9) te werken.
De monteur dacht dan ook snel klaar te zijn, maar nu we er toch zijn, toch even in het ISRA-punt geprikt. Volgens de meter zou er geen internet mogelijk moeten zijn op dat punt. Modem er weer ingeprikt, traint in op 6 / 0.8.
Er zou nog even over worden overlegd. Gelet op die meting zou het nodig (of in ieder geval verantwoord) zijn een nieuw aderpaar te trekken, maar omdat ik toch stabiel op internet zit, zal er waarschijnlijk niets gebeuren (totdat ik weet te melden dat internet helemaal niet meer mogelijk is).
Joh van dat nummer invoeren is een grapje, dat moet je niet al te serieus nemen.
En ik heb ondertussen zat met de telefoonmiepen aan de lijn gezeten en alles op verschillende manieren aangesloten.
Maar feit is dat ik momenteel slechts 1 signaal op mijn isra punt heb, en dat is van mijn isdn telefoon.
Officieel moeten ze ook een monteur langs sturen om de lijn af te breken want bij isdn levert kpn de lijn tot en met het NT1 kastje. Maar die is ook niet langsgeweest.
Daarnaast klopt het toch niet dat ik al 3,5 weken probeer de technische dienst te berijken.
En ik heb ondertussen zat met de telefoonmiepen aan de lijn gezeten en alles op verschillende manieren aangesloten.
Maar feit is dat ik momenteel slechts 1 signaal op mijn isra punt heb, en dat is van mijn isdn telefoon.
Officieel moeten ze ook een monteur langs sturen om de lijn af te breken want bij isdn levert kpn de lijn tot en met het NT1 kastje. Maar die is ook niet langsgeweest.
Daarnaast klopt het toch niet dat ik al 3,5 weken probeer de technische dienst te berijken.
Op zich is dat met NLS niet echt nodig.. maar aangezien je aangeeft dat er geen signaal aanwezig is op al je aderparen zal het wel een KPN issue zijn.Volgens mij hebben die monteurs daar momenteel toch al een enorme backlog. Als het probleem in het BBNED domein ligt kan BBNED eigen monteurs sturen en dan gaat het vaak een stuk sneller. Wat betreft de technische dienst-> Als het inderdaad een KPN issue is zal de technische dienst van Alice niets voor je kunnen betekenen. Zij schieten het in bij KPN en bewaken de voortgang. Geen enkele ISP zal klanten kunnen doorverbinden naar KPN engineers.Dekaasboer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:24:
Waar het probleem precies ligt... tja.denan schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:37:
[...]
Op zich is dat met NLS niet echt nodig.. maar aangezien je aangeeft dat er geen signaal aanwezig is op al je aderparen zal het wel een KPN issue zijn.Volgens mij hebben die monteurs daar momenteel toch al een enorme backlog. Als het probleem in het BBNED domein ligt kan BBNED eigen monteurs sturen en dan gaat het vaak een stuk sneller. Wat betreft de technische dienst-> Als het inderdaad een KPN issue is zal de technische dienst van Alice niets voor je kunnen betekenen. Zij schieten het in bij KPN en bewaken de voortgang. Geen enkele ISP zal klanten kunnen doorverbinden naar KPN engineers.
Er komen 2 aderpaden het huis in. Slechts op 1 staat een signaal.
Op dat aderpaar werkt momenteel mijn isdn telefoon. (meet ook 90v) Nu kan adsl2+ wel op een isdn lijn geleverd worden maar volgens mij niet als er nog een ander signaal overheen loopt.
Ik heb op het actieve aderpaar mijn modem aangesloten, en daarbij heb ik het ook nog met omgekeerde polariteit geprobeerd. Helaas niks.
Alle probeersels heb ik natuurlijk direct op het ISRA geprobeerd, zonder NT1 er tussen.
Op dit moment houd het dan op wat je als afnemer kan doen. Dus dan bel je de helpdesk. Alleen als die je een paar maanden later nog niet verder geholpen heeft dan geef je het op.
Dan kan mij op dat moment spreekwoordelijk aan mijn derriere roesten bij wie het probleem ligt. Ik neem bij Alice een product af en het werkt niet. Nu ben ik nog een technisch onderlegt persoon. Als leek wordt je helemaal gek.
En het is toch ook van de zotte dat je in de huidige ICT maatschappij zomaar een kwart jaar zonder internet kan zitten wegens de incompetente communicatievaardigeden onderling tussen de providers. Ik studeer 1e jaars Technische Bedrijfskunde aan de TH rijswijk en mijn zusje doet momenteel eindexamen 5 havo. Nu mogen wij van de buren gelukkig op hun netwerk, maar anders was dit een drama geweest.
Heb je nu wel of niet het andere (volgens jou inactieve) aderpaar geprobeerd aan te sluiten?Dekaasboer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:16:
[...]
Ik heb op het actieve aderpaar mijn modem aangesloten, en daarbij heb ik het ook nog met omgekeerde polariteit geprobeerd. Helaas niks.
Alle probeersels heb ik natuurlijk direct op het ISRA geprobeerd, zonder NT1 er tussen.
Nou ik heb ook weer wat leuks hoor... not
Als de pc aan staat, kan er amper gebeld worden
Of je krijgt geen kiestoon, of hoort de ander je niet maar jij hun wel, of andersom of helemaal niks.
Tot geen kiestoon aantoe.
Modem zit rechtsstreeks op israpunt via meegeleverde kabeltjes.
En via de modem met bijgeleverde kabel naar pc.
Splitter zit er niet tussen.
Wat kan ik hier eerst zelf checken voordat ik ga bellen ?
En ook de snelheid is weer bedroevend laag in Buitenveldert ( zo'n 7MB)
Ooh .... KPN monteur heeft hier toentertijd alles aangesloten.(7 aderparen kwestie)
Als de pc aan staat, kan er amper gebeld worden
Of je krijgt geen kiestoon, of hoort de ander je niet maar jij hun wel, of andersom of helemaal niks.
Tot geen kiestoon aantoe.
Modem zit rechtsstreeks op israpunt via meegeleverde kabeltjes.
En via de modem met bijgeleverde kabel naar pc.
Splitter zit er niet tussen.
Wat kan ik hier eerst zelf checken voordat ik ga bellen ?
En ook de snelheid is weer bedroevend laag in Buitenveldert ( zo'n 7MB)
Ooh .... KPN monteur heeft hier toentertijd alles aangesloten.(7 aderparen kwestie)
[ Voor 7% gewijzigd door MarElo op 19-12-2008 17:20 ]
Heb net gebeld met Alice om even goed te checken wat de mogelijkheden zijn van het aansluiten op een tweede aderpaar zodat ik mijn huidige DSL verbinding ook kan aanhouden. Mijn god, de mensen die ik aan de lijn had hebben niet het licht gezien. Ik heb eerst heel lang iemand ervan moeten overtuigen dat ik géén ISDN (of zoals zij zei "IDSN") aansluiting had. Daarna kreeg ik iemand van de technische afdeling aan de telefoon die niet snapte wat ik bedoelde met mijn vraag of ik zelf het tweede aderpaar mag aansluiten (en dus mijn ISRA-punt mag open maken) of dat KPN dat moet doen. "Iedereen heeft twee aderparen" zei hij, "je moet gewoon de stekker erin stoppen". Sja...
Goed, ik vraag het dus nog maar even hier voor de zekerheid. Ik woon in een oude flat en mijn ISRA-punt is een wandcontactdoos (varkenssnuit). Die moet ik dus vervangen voor een wandcontactdoos met 2 aansluitingen. Kan ik dat zomaar zelf doen, of moet de KPN daarvoor langskomen? Dat laatste lijkt me sowieso prettiger, omdat ik aanneem dat ze de boel dan ook direct doormeten wat betreft het signaal.
Goed, ik vraag het dus nog maar even hier voor de zekerheid. Ik woon in een oude flat en mijn ISRA-punt is een wandcontactdoos (varkenssnuit). Die moet ik dus vervangen voor een wandcontactdoos met 2 aansluitingen. Kan ik dat zomaar zelf doen, of moet de KPN daarvoor langskomen? Dat laatste lijkt me sowieso prettiger, omdat ik aanneem dat ze de boel dan ook direct doormeten wat betreft het signaal.
Tijd voor een nieuw deeltje onderhand, wie wil deze klus op zich nemen ?
Alice heeft net teruggebeld (2e keer, totaal binnen 2 weken):
Mijn nummer komt van KPN en is niet helemaal goed geporteerd. Ergens in de voiceswitch (o.i.d.) blijft mijn nummer hangen als iemand dat probeert te bellen (bij ons is het maar één persoon, de rest kan ons gewoon bereiken). Dit heeft de KPN aangegeven.
Alice heeft vervolgens aan KPN gevraagd of ze dit aan willen passen. Het antwoord: NEE..
Lekkere klantenservice van KPN, zeker voor hun abonnees. Ben ik blij dat ik daar weg ben..
Alice
En KPN zuigt gewoon.. prutsers. Ook lekker makkelijk om Alice in een slecht daglicht stellen.
Volgens mij ga ik de Opta/Consuwijzer eens bellen..
(beetje late) edit: Ik hoorde net van mijn vriendin dat Alice de betreffende KPN-abonnee ook een aantal keer heeft gebeld om het e.e.a. te testen. En dat terwijl KPN dus helemaal niets onderneemt.
Mijn nummer komt van KPN en is niet helemaal goed geporteerd. Ergens in de voiceswitch (o.i.d.) blijft mijn nummer hangen als iemand dat probeert te bellen (bij ons is het maar één persoon, de rest kan ons gewoon bereiken). Dit heeft de KPN aangegeven.
Alice heeft vervolgens aan KPN gevraagd of ze dit aan willen passen. Het antwoord: NEE..

Lekkere klantenservice van KPN, zeker voor hun abonnees. Ben ik blij dat ik daar weg ben..
En KPN zuigt gewoon.. prutsers. Ook lekker makkelijk om Alice in een slecht daglicht stellen.
Volgens mij ga ik de Opta/Consuwijzer eens bellen..
(beetje late) edit: Ik hoorde net van mijn vriendin dat Alice de betreffende KPN-abonnee ook een aantal keer heeft gebeld om het e.e.a. te testen. En dat terwijl KPN dus helemaal niets onderneemt.
[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 20-12-2008 11:38 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Gisteren een brief van de KPN gekregen dat mijn nummer door een andere partij gaat worden overgenomen. Meteen even Alice gebeld (pluim voor de KS - binnen 10 seconden iemand aan de lijn) en de porteringsdatum staat op 23 december. Eens kijken hoe dat gaat verlopen. Heb er opzich alle vertrouwen in.
Stay safe
Stuur je contactgevens anders eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik de mensen van Alice vragen wat de huidige status is van je probleem (en ze niet bij KPN moeten escaleren omdat het zo lang duurt).Dekaasboer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:16:
En het is toch ook van de zotte dat je in de huidige ICT maatschappij zomaar een kwart jaar zonder internet kan zitten wegens de incompetente communicatievaardigeden onderling tussen de providers. Ik studeer 1e jaars Technische Bedrijfskunde aan de TH rijswijk en mijn zusje doet momenteel eindexamen 5 havo. Nu mogen wij van de buren gelukkig op hun netwerk, maar anders was dit een drama geweest.
@marElo:
Ik bouw wel een nieuwe starttopic... maar het zal waarschijnlijk pas maandag/dinsdag worden. Eerst even uitzoeken wat er allemaal veranderd is bij Alice de afgelopen maanden
@posttoast:
Dat kan inderdaad gewoon.. maar dat kun je het beste zelf doen. KPN komt daarvoor niet langs, of het is voor een enorm uurloon.
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 20-12-2008 12:51 ]
Anoniem: 247292
Dat zal toch geen probleem zijn? Het is toch een van de doelen van dit forum anderen te helpen? En dat doe jij! En ik zie weinig (eigenlijk: geen!) reclame-uitingen van jouw kant als het om Alice gaat.denan schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:50:
[...]
Ik bouw wel een nieuwe starttopic... maar het zal waarschijnlijk pas maandag/dinsdag worden. Eerst even uitzoeken wat er allemaal veranderd is bij Alice de afgelopen maanden(de vraag is natuurlijk wel of de mods/tweakers wel willen dat ik de TS ben aangezien ik banden heb met alice..)
Ik zie Mojo hier de laatste weken nooit meer...
Anoniem: 218826
Wij hebben sinds een week internet van Alice (20mbit)
Echter is de snelheid niet wat het hoort te zijn. Ik heb het hierover de download speed.
Deze is 600-800kbps, maar dit hoort toch rond de 1mb/1.5mb te zitten?
We wonen een kleine 800m bij zo'n centrale vandaan.
Zijn er meer mensen die dit hebben of klopt deze snelheid?
Want ik kan me herinneren dat ik 4 jaar geleden met speedxs 8mbit op de 900kb al zat, dus vind het raar.
Echter is de snelheid niet wat het hoort te zijn. Ik heb het hierover de download speed.
Want ik kan me herinneren dat ik 4 jaar geleden met speedxs 8mbit op de 900kb al zat, dus vind het raar.
Mojo,
zou jij willen reageren op mijn vraag betreffende het administratieve systeem van alice.
Gr. Barracuda
zou jij willen reageren op mijn vraag betreffende het administratieve systeem van alice.
Gr. Barracuda
Tja, als je kbps bedoelt (dus kilobits per seconde) dan is het behoorlijk langzaam. Bedoel je kB (dus bytes) dan vind ik het zelf niet zo verkeerd. Er zijn downloads dat ik over de 1 MB per seconde kom, maar dat zijn bij mij grote uitzonderingen. Overigens woon ik wel wat verder weg (bijna 2 km van de centrale). Aangenomen dat je bytes en geen bits bedoelt zou ik persoonlijk niet ontevreden zijn met die cijfers.Anoniem: 218826 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:11:
Wij hebben sinds een week internet van Alice (20mbit)
Ik weet niet of mojo er is deze weken.. maar wat is je vraag dan?barracuda2806 schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:13:
Mojo,
Gr. Barracuda
Ja sorry het moest kB zijn... Maar ik vind het juist beneden pijl! Als je met een 8mbit verbinding sneller of betere verbinding haalde 4 jaar geleden, dan klopt dit gewoon niet. Naja het is niet aan mij om er over te bellen maar aan mn stiefpaZentbeer schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:00:
[...]
Tja, als je kbps bedoelt (dus kilobits per seconde) dan is het behoorlijk langzaam. Bedoel je kB (dus bytes) dan vind ik het zelf niet zo verkeerd. Er zijn downloads dat ik over de 1 MB per seconde kom, maar dat zijn bij mij grote uitzonderingen. Overigens woon ik wel wat verder weg (bijna 2 km van de centrale). Aangenomen dat je bytes en geen bits bedoelt zou ik persoonlijk niet ontevreden zijn met die cijfers.
Ik heb een nieuwe startpost aangemaakt: Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4 .. ben nog even aan het editten en de informatie aan het opzoeken maar ik verwacht de startpost over een uurtje compleet te hebben.
Tja, misschien heb ik er dan niet echt verstand van. Met een 8mbit verbinding kun je theoretisch max 1 MB/s halen (en dan reken ik geen overhead e.d. mee). Dus met die verbinding van toen ben je volgens mij wel verwend. Maar goed, ik gaf alleen mijn ervaring, die vroeg je tenslotteAnoniem: 218826 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:32:
[...]
Ja sorry het moest kB zijn... Maar ik vind het juist beneden pijl! Als je met een 8mbit verbinding sneller of betere verbinding haalde 4 jaar geleden, dan klopt dit gewoon niet. Naja het is niet aan mij om er over te bellen maar aan mn stiefpa
Weinig verwend, betaalde er grof voor en was een verbinding weinig gebruikt.Zentbeer schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:26:
[...]
Tja, misschien heb ik er dan niet echt verstand van. Met een 8mbit verbinding kun je theoretisch max 1 MB/s halen (en dan reken ik geen overhead e.d. mee). Dus met die verbinding van toen ben je volgens mij wel verwend. Maar goed, ik gaf alleen mijn ervaring, die vroeg je tenslotte
Was van SpeedXS en toen de tijd veel al alleen door gamers gebruikt.
Maar 8Mbit vs 20Mbit Adsl2, dan verwacht je toch dat de 20mbit de 8mbit overtreft.
Dat kan van een hoop dingen afhangen.. Maar gebruik aub de nieuwe thread dan kan deze op slot:
Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4
@moderator: kan er een slotje op deze?
Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4
@moderator: kan er een slotje op deze?
staat in het nieuwe topic
[ Voor 95% gewijzigd door barracuda2806 op 22-12-2008 13:01 ]
Anoniem: 284766
Vanaf het begin af aan werkte men lijn, echt super, alleen mijn lijn klappert vanaf het begin (15-10-2008) dat ik aangesloten ben tot heden.
Ze hebben al verschillende profiel updates gedaan (zeggen ze) en nu is mijn snelheid onder de 10mbit ipv 19mbit wat ik bij het begin haalde met de lijn.(dus geen resultaat geboekt) Ik was er erg te spreken over ( de snelheid dan) alleen de TD en de helpdesk laat wat te wensen over, beide bellen ook niet meer terug
Ik moet zelf bellen wil ik iets nieuws horen of de ticket updaten
. De mensen op de helpdesk hadden gezegd een klacht brief te schrijven alleen tot op heden ook niks meer gehoord
Heb je een update mojo? of iemand anders? wordt er wel heel heel erg moe van, want de telefoon valt dus ook compleet weg
Klantnummer: NL00114866
Gr, Chris
Ze hebben al verschillende profiel updates gedaan (zeggen ze) en nu is mijn snelheid onder de 10mbit ipv 19mbit wat ik bij het begin haalde met de lijn.(dus geen resultaat geboekt) Ik was er erg te spreken over ( de snelheid dan) alleen de TD en de helpdesk laat wat te wensen over, beide bellen ook niet meer terug
Heb je een update mojo? of iemand anders? wordt er wel heel heel erg moe van, want de telefoon valt dus ook compleet weg
Gr, Chris
aub deze thread niet meer gebruiken, maar: Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4 .. dan kan deze op slot.Anoniem: 284766 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:13:
Vanaf het begin af aan werkte men lijn, echt super, alleen mijn lijn klappert vanaf het begin (15-10-2008) dat ik aangesloten ben tot heden.
Ze hebben al verschillende profiel updates gedaan (zeggen ze) en nu is mijn snelheid onder de 10mbit ipv 19mbit wat ik bij het begin haalde met de lijn.(dus geen resultaat geboekt) Ik was er erg te spreken over ( de snelheid dan) alleen de TD en de helpdesk laat wat te wensen over, beide bellen ook niet meer terugIk moet zelf bellen wil ik iets nieuws horen of de ticket updaten
. De mensen op de helpdesk hadden gezegd een klacht brief te schrijven alleen tot op heden ook niks meer gehoord
Heb je een update mojo? of iemand anders? wordt er wel heel heel erg moe van, want de telefoon valt dus ook compleet weg![]()
Gr, Chris
Dit topic is gesloten.