Alice is een raar bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 3.644 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs willen aanmelden voor Alice en dan wel te verstaan voor het Easy pakket. Gelet dat ik al een KPN budget abonnment heb, wil ik dat ze alleen ADSL leveren over deze lijn. Ik ben tot de verassing gekomen dat Alice je verplicht om de KPN lijn door hen te laten overnemen. Als je dit echter niet wilt, dan moet je alsnog de €69 betalen voor een nieuwe lijn!

Alice is een raar bedrijf, want ik ga mijn KPN lijn niet opzeggen om dan afhankelijk van Alice te worden. Ook al krijg ik die schaars geklede dame er gratis bij of voor één nacht dan doe ik het zelfs daar niet voor! De klantenservice is echt een ramp. Men weet zelf niet bij de klantenservice, dat Alice je lijn perse overneemt of je moet bereid zijn de €69 neer te tellen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Ja en wat wil je met deze post bereiken? Dit forum is namelijk niet om alléén je problemen van je af te schrijven.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
En wat is nu je vraag dan? Dan neem je toch een andere provider?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Om Alice Easy te kunnen activeren, heeft u een telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan biedt Alice deze service aan voor het eenmalige bedrag van € 69,-
Heb je doorgegeven dat je geen lijn hebt?

edit:
Ohw wacht, ze willen een extra lijn laten aanleggen als je het niet door alice wilt laten overnemen? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 11-12-2008 14:55 ]

☻/
/▌
/ \

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bedankt voor deze mededeling.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Weet je dat zeker? er wordt n.l. op de site andere informatie gegeven;

Om Alice Easy te kunnen activeren, heeft u een telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan biedt Alice deze service aan voor het eenmalige bedrag van € 69,-

Zijn er nog extra kosten?
Er zijn kosten voor het verzenden van de modem (€ 9,90) en wanneer u geen klassieke'' KPN lijn heeft dan betaalt u NewLineService kosten van € 69,-.

@Kixtart TS heeft het over Alice Easy, idd werkt het bij Comfort anders.

/me vermoed eerder een PEBKAC situatie :X

offtopic:
Vergeet je geen nickchange aan te vragen? naar van versatel_speed naar alice_speed :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 15:10 ]

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Goed... je verontwaardiging is duidelijk :)

Maar, niemand verplicht je toch om naar Alice te gaan? Als het zo moet zou ik het mooi niet doen en verder kijken. Waarom eigenlijk overstappen?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het lijkt er wel op als je Internet+bellen neemt je KPN niet kunt behouden:
Telefonie (alleen voor Alice Comfort)
Nee, dat is niet mogelijk. Wanneer Alice wordt geactiveerd op de KPN lijn dan zal uiteindelijk (na enkele weken) uw KPN worden beëindigd.

[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 11-12-2008 14:57 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik vind het wel belangrijk dat mensen er degelijk weet van moeten hebben! Je moet je KPN Budget lijn opzeggen of je mag onder voorwaarden, €69, gebruik maken van Alice. Nou dat is wat mij betreft een vorm van obstructie voor de consument. Ik denk dat de OPTA ze wel rauw lust zulks soort praktijken. Oohh shit de OPTA is meer een dekmantel om dat soort bedrijven te beschermen i.p.v. de constument of de MKB'er. Shit helemaal vergeten 8)7 .

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:56:
Het lijkt er wel op als je Internet+bellen neemt je KPN niet kunt behouden:

[...]
Nou ja je haalt de woorden uit mijn vingers :*) !

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:27:
Nou ik vind het wel belangrijk dat mensen er degelijk weet van moeten hebben! Je moet je KPN Budget lijn opzeggen of je mag onder voorwaarden, €69, gebruik maken van Alice. Nou dat is wat mij betreft een vorm van obstructie voor de consument. Ik denk dat de OPTA ze wel rauw lust zulks soort praktijken. Oohh shit de OPTA is meer een dekmantel om dat soort bedrijven te beschermen i.p.v. de constument of de MKB'er. Shit helemaal vergeten 8)7 .
And the point is.... ?
OPTA is een bedrijf wat handelt (o.a.) naar aanleiding van klachten.. dus dien een klacht in bij de OPTA ipv een topic op Tweakers te plempen met je ongenoegen zou ik zeggen :) (hoewel het inderdaad wel handig is om even te weten)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar gaat dit in vredesnaam over. Het is toch niet zo verwonderlijk dat je geen 2 telefonie-abonnementen over 1 lijn kan laten lopen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt toch niet telefonie van KPN over dezelfde lijn laten lopen als ADSL van Alice? Alice gebruikt BBNed... 8)7

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
CodeCaster schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:33:
[...]

Je kunt toch niet telefonie van KPN over dezelfde lijn laten lopen als ADSL van Alice? Alice gebruikt BBNed... 8)7
Leg mij dan even uit waarom ik een KPN belbudget abbo heb in combinatie met adsl2 van UNET (op netwerk van BBNed).

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ach, het is dat op de kabel een monopolie heerst anders zou dit ook kunnen:

Ziggo is een raar bedrijf: ik wil digitale TV van ze, maar ik wil wel mijn analoge signaal van UPC af blijven nemen. Dat gaat natuurlijk ook niet.

Als je KPN en Alice tegelijk wilt, heb je twee aansluitingen nodig. Heb je er maar één, dan moet je een tweede aan laten leggen.
L4m0r schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:41:
[...]

Leg mij dan even uit waarom ik een KPN belbudget abbo heb in combinatie met adsl2 van UNET (op netwerk van BBNed).
Twee lijnen..

[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 11-12-2008 16:41 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Wat heeft de opta in godsnaam te maken met de manier waarop zij een product verkopen? Ben je het daar niet mee eens dan koop je het niet :)
Anyway.. zet het aluhoedje even af en kijk dan nog eens goed naar je vraag:
Je wilt dus Alice easy bestellen in een linesharing situatie (met behoud van je analoge telefoonlijn). Dat werkt gewoon als je dat doet via www.alice.nl maar dan moet je wel de juiste zaken invullen. Vul bijvoorbeeld geen VoIP nummer invullen bij het telefonieveld en geef aan dat je geen portering wilt.

Verder kun je ook een paar dagen wachten op de nieuwe site en het nieuwe orderproces, daar staan wat zaken duidelijker in dan nu het geval is.

add: ik vroeg me al af waar ik de naam van kende.. Hoi shenene ;)

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:41:
Als je KPN en Alice tegelijk wilt, heb je twee aansluitingen nodig. Heb je er maar één, dan moet je een tweede aan laten leggen.
[...]

Twee lijnen..
Bruuuh? ADSL kan niet over een bestaande KPN lijn met enkelt BelBudget?

De vooruitgang gaat zo snel, ik kan het allemaal niet meer bijhouden. ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 17:03 ]

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:01:
[...]

Bruuuh? ADSL kan niet over een bestaande KPN lijn met enkelt BelBudget?

De technologie gaat zo snel, ik kan het allemaal niet meer bijhouden. ;(
Dat zit volgens mij voor Comfort inderdaad niet in de specs van het abonnement. Daar gaat alice er van uit dat je alles overzet naar Alice, dus ook je traditionele KPN telefoonlijn. Easy (alleen Internet) kan wel in een linesharing situatie.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

@fridgeman
Jawel, maar niet als Alice de lijn/telefoonnummer overneemt voor Internet+Bellen. Wanneer je alleen Internet neemt dan zou het gewoon moeten kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 11-12-2008 17:06 ]

☻/
/▌
/ \

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Nee hoor.
Ook ik heb een belabo (en dus een lijn) van kpn, en adsl over bbned.
KPN is mijn telefoonprovider en concepts (bbned) mijn isp.

Ook de TS kan waarschijnlijk gewoon 'alleen adsl' aanvragen op zijn kpn-lijn. Hij blijft dan telefonie van KPN houden terwijl hij internet krijgt van Alice.

edit:
/laat

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17
Zonder olie op het discussie vuur te willen gooien.
Als je een kpn budget lijn hebt kun je daar toch technisch gezien prima een alice adsl + bellen bij op laten lopen? (Dus dat je een kpn belbudget lijn hebt + op die zelfde aansluiting een alice internet en bellen aansluiting)

Dat bellen gaat in principe gewoon over het adsl deel van de lijn (toch?), dus vanuit alice verandert er niks. Die belbudget is wel een beetje "overbodig" maar als dat je gerust stelt, en je hebt die centen er voor over.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is toch ook het geval bij XS4all Only?

Nu ken ik vanuit het verleden wel meer 'limitaties' van de KN BelBudget, mischien dat KPN zelf hier een reden voor heeft?

[ Voor 62% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2008 17:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb zelf ook gewoon KPN budget + ADSL. Daarna heb ik zelf Voip ingesteld om te kunnen bellen via Voipbuster en dat kan goed.

Volgens mij is het enige probleem dat ze het KPN-nummer/lijn overnemen evenals het abonnement wat je normaal aan KPN betaald. Het is dan óf KPNlijn + Alice-Internet óf Alice-Internet+Bellen.

☻/
/▌
/ \

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17
SinergyX schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:12:
Is toch ook het geval bij XS4all Only?

Nu ken ik vanuit het verleden wel meer 'limitaties' van de KN BelBudget, mischien dat KPN zelf hier een reden voor heeft?
Inderdaad xs4all only neemt ook de "kpn lijn" over.

Weet dat er vroeger geen adsl aansluiting gelevert werd als je niet minstens kpn basis abbonement gebruikte. Maar dat is nog uit het mxstream tijdperk en al een aantal jaar niet meer de regel.
Kixtart schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:16:
Ik heb zelf ook gewoon KPN budget + ADSL. Daarna heb ik zelf Voip ingesteld om te kunnen bellen via Voipbuster en dat kan goed.

Volgens mij is het enige probleem dat ze het KPN-nummer/lijn overnemen evenals het abonnement wat je normaal aan KPN betaald. Het is dan óf KPNlijn + Alice-Internet óf Alice-Internet+Bellen.
Ik denk dat inderdaad de nummerporting "dwars" zit.
Geeft alice eigen telefoonnummers op hun voip uit? In dat geval zou ik verwachten dat een adsl en bellen aanvraag zonder porting gewoon je oude kpn situatie ongewijzigd laat.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Of heeft het te maken met de ~10 euro die je aan de KPN BelBudget lijn kwijt bent en daar bovenop nog eens ~20 euro aan Alice moet betalen?

Als Alice je KPN lijn zou overnemen (Dus wss €69) zou je dat KPN tientje per maand niet hoeven te betalen.

Tegelijkertijd heb je dan ook geen backup lijn voor mocht de VoIP lijn klapperen. (of bij een stroomstoring)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 17:32 ]

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Deze informatie over ALICE EASY staat op adslwinkel

telefoonabonnement nodig (?) Nee, indien u geen KPN lijn heeft kunt u Alice ook aanvragen, u betaalt dan eenmalig € 69,-. De maandelijkse kosten van KPN abonnement worden door Alice overgenomen. Verder u behoudt gewoon uw huidige telefoonnummer!
opties (?)

overige informatie Indien gewenst kunt u nadat het pakket is opgeleverd uw KPN abonnement opzeggen, u betaalt dan eenmalig € 69,-. aan Alice

Wat ik vreemd vind dat als je aangesloten bent en je zegt je KPN abonnement op, dat je dan 69 euro moet betalen.

Verwijderd

Topicstarter
denan schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:03:
[...]

Dat zit volgens mij voor Comfort inderdaad niet in de specs van het abonnement. Daar gaat alice er van uit dat je alles overzet naar Alice, dus ook je traditionele KPN telefoonlijn. Easy (alleen Internet) kan wel in een linesharing situatie.
Dat is helemaal niet waar, want ik heb het zelf aangevraagd zowel online als via het wel bekende 0900 nummer. Zodra je de Easy pakket afneemt moet je gelijk kiezen of Alice je KPN lijn overneemt of je betaalt die €69. Anders komt Alice haar bed echt niet uit om je aan te sluiten!
Btw: Don't be threatenin' me! 'Cause can't nobody mess you up! 'Cause mother nature already done did that :X !

Verwijderd

Topicstarter
hakuin schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:29:
Deze informatie over ALICE EASY staat op adslwinkel

telefoonabonnement nodig (?) Nee, indien u geen KPN lijn heeft kunt u Alice ook aanvragen, u betaalt dan eenmalig € 69,-. De maandelijkse kosten van KPN abonnement worden door Alice overgenomen. Verder u behoudt gewoon uw huidige telefoonnummer!
opties (?)

overige informatie Indien gewenst kunt u nadat het pakket is opgeleverd uw KPN abonnement opzeggen, u betaalt dan eenmalig € 69,-. aan Alice

Wat ik vreemd vind dat als je aangesloten bent en je zegt je KPN abonnement op, dat je dan 69 euro moet betalen.
Da is helemaal waar want hoe je het wend of keert je bent sowieso die €69 kwijt! Ook al heb je een KPN Bel Budget abonnement daar liggen ze bij die Alice helemaal niet wakker van. Immers ADSL is geen primaire levensbehoefte dus betalen, betalen en nog eens betalen of was het profiteren?

Dus voor mij nooit meer Alice, zijn 10 keer erger dan die Telfort met haar oplichters baas KPN. Afroompolitiek is het motto en bij Alice is het afromen en nog eens afromen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:52:
[...]
Dat is helemaal niet waar, want ik heb het zelf aangevraagd zowel online als via het wel bekende 0900 nummer. Zodra je de Easy pakket afneemt moet je gelijk kiezen of Alice je KPN lijn overneemt of je betaalt die €69. Anders komt Alice haar bed echt niet uit om je aan te sluiten!
En bij kpn kan je een gratis modem krijgen als je internet aansluit. Als je die later nog wilt kopen kost dat ook geld in de winkel.

Dus de beredenering van Alice is compleet normaal. Als je later wat nodigt hebt komen er gewoon kosten bij. Niets gekst toch :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Rare situatie. Lineshare is toch een algemeen iets onder providers.
Alice zelf geeft dit op hun eigen site aan:

Telefoonnummer
Als u ook voor bellen met Alice kiest, kunt u uw huidige nummer gewoon meenemen. U kunt er ook voor kiezen een nieuw telefoonnummer te nemen. Als u alleen internet van Alice wilt en uw huidige telefoonlijn voor bellen wilt behouden, dan kan dat ook. U blijft in dat geval voor het telefoniegedeelte de abonnements- en gesprekskosten aan uw huidige leverancier betalen.

Volgens mij hebben ze zich gewoon vergist.
Ik zou toch even mailen met dit probleem.
Ik zou me niet verbazen als dit toch gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:01:
Rare situatie. Lineshare is toch een algemeen iets onder providers.
Alice zelf geeft dit op hun eigen site aan:

Telefoonnummer
Als u ook voor bellen met Alice kiest, kunt u uw huidige nummer gewoon meenemen. U kunt er ook voor kiezen een nieuw telefoonnummer te nemen. Als u alleen internet van Alice wilt en uw huidige telefoonlijn voor bellen wilt behouden, dan kan dat ook. U blijft in dat geval voor het telefoniegedeelte de abonnements- en gesprekskosten aan uw huidige leverancier betalen.

Volgens mij hebben ze zich gewoon vergist.
Ik zou toch even mailen met dit probleem.
Ik zou me niet verbazen als dit toch gewoon kan.
Nou dat dacht ik ook, toen ik de online aanvraag deed, dacht ik echt dat ik misschien een fout had gemaakt in één van de stappen. Maar toen ik de klantenservice opbelde om mijn aanvraag aan te passen kwam de wel bekende aap uit de mouw.

Dus geachte ADSL'ers, let op met het aanvragen van Alice Easy abonnement. Want je moet je KPN lijn over laten nemen, zodat je lekker afhankelijk wordt van Alice.

Je moet het zo zien, als Alice je aanbiedt om elke maand je abonnement te ontbinden, dan moeten ze een manier zien te hebben, dat je dat niet gaat doen. Dat doen ze door middel van je KPN lijn over te nemen zodat je wel twee keer over na denkt om te stoppen. En als je geen lijn van KPN hebt, dan brengen ze gelijk €69 in rekening.

Dus het heeft helemaal geen zin, ik denk zelf dat ze in het begin Linesharing ondersteunde. Kijk maar bij Veel gestelde vragen (check link), maar dat dit verliesgevend was in de vorm van klantenbestand gelet dat je je abonnement kunnen ontbinden per maand. En daar zitten ze bij Alice niet op te wachten. Ik ga een klacht indienen bij Alice omdat men duidelijk moet zijn wat men aanbiedt :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 07:38:
[...]

Dus geachte ADSL'ers, let op met het aanvragen van Alice Easy abonnement. Want je moet je KPN lijn over laten nemen, zodat je lekker afhankelijk wordt van Alice.
Voglens mij schiet je hier nu net mis. Je lijn wordt overgenomen als je Alice Comfort hebt (Internet + Bellen) zodat er geen 2 telefoonnummers op 1 lijn zitten. Neem je Alice Easy dan neem je alleen internet af bij Alice en dan blijf je bellen bij KPN.

Die laatste constructie werkt prima, heb ik thuis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
-ET- schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 07:49:
[...]

Voglens mij schiet je hier nu net mis. Je lijn wordt overgenomen als je Alice Comfort hebt (Internet + Bellen) zodat er geen 2 telefoonnummers op 1 lijn zitten. Neem je Alice Easy dan neem je alleen internet af bij Alice en dan blijf je bellen bij KPN.

Die laatste constructie werkt prima, heb ik thuis ook.
Klopt. ik heb het hier ook staan (easy + kpn belbudget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 07:38:
[...]

En anders ben je afhankelijk van KPN, Ziggo, etc.. Ik vraag me af wat nou erger is. Als ik al over wilde stappen (wat ik helemaal niet wil), dan zou ik ook voor bv. Ziggo kunnen kiezen. Ik zie die afhankelijkheid niet zo. Beter in ieder geval dan de jaarcontracten van KPN, dát is pas raar (die kosten zijn vele malen hoger dan één keer 69 euro betalen).

Ik zie je punt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MrSleeves schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:52:
[...]

En anders ben je afhankelijk van KPN, Ziggo, etc.. Ik vraag me af wat nou erger is. Als ik al over wilde stappen (wat ik helemaal niet wil), dan zou ik ook voor bv. Ziggo kunnen kiezen. Ik zie die afhankelijkheid niet zo. Beter in ieder geval dan de jaarcontracten van KPN, dát is pas raar (die kosten zijn vele malen hoger dan één keer 69 euro betalen).

Ik zie je punt niet zo.
Nogmaals.. er is geen punt. Zoals al meerdere keren in deze thread staat kun je gewoon Alice easy nemen en je oude KPN lijn behouden. Dat is voor Alice juist de situatie die de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denan schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:59:
[...]

Nogmaals.. er is geen punt. Zoals al meerdere keren in deze thread staat kun je gewoon Alice easy nemen en je oude KPN lijn behouden. Dat is voor Alice juist de situatie die de voorkeur heeft.
Dat is veranderd hoor! Bel maar op of surf naar en vraag een Alice Easy abonnment aan. Denk je dat ik deze topic voor Jan met de wel bekende doedel ben begonnen :( ? Als ik zeg dat het niet meer mogelijk is, dan is het ook niet meer mogelijk. Je kunt alleen een Alice Easy abonnment naast je KPN Budget krijgen als je bereidt bent om die 69 Euro te betalen. Dan zullen zij zogenaamd een extra lijn in het leven roepen naast je KPN Budget abonnement.

Jij hebt gewoon geluk dat jij het in een vroeg staduim hebt afgesloten, maar nu moet je echt die 69 Euro betalen ook al heb je KPN Budget abonnement. Waarom zou ik een topic starten als dat niet het geval was? Dus let op de klantservice weet zelf ook niet dat je die 69 Euro moet betalen. Daar kom je pas achter als de brief op je deurmat valt. Let op een gewaarschuwd mens telt voor twee zoals ze weleens zeggen.

Ziggo en kornuiten daar ben ik allang van afgestapt. Dat is pas afromer pur sang wat mij betreft (elk wel denkend mens zou zeggen monopolie :X ). Dus ik ben 100% afhankelijk van mijn KPN Bel Budget abonnement. Zodra deze door een ISP bedrijf wordt overgenomen, ben ik echt pas genaaid ;( . Dus ik moet mijn KPN Bel Budget behouden anders ben ik verdoemd tot de monopolisten zoals Ziggo in mijn geval. Of ik moet diep in de buidel tasten om weer een KPN Bel Budget abonnement aan te vragen voor een bedrag van 50 Euro :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:28:
[...]

Dat is veranderd hoor! Bel maar op of surf naar en vraag een Alice Easy abonnment aan. Denk je dat ik deze topic voor Jan met de wel bekende doedel ben begonnen :( ? Als ik zeg dat het niet meer mogelijk is, dan is het ook niet meer mogelijk. Je kunt alleen een Alice Easy abonnment naast je KPN Budget krijgen als je bereidt bent om die 69 Euro te betalen. Dan zullen zij zogenaamd een extra lijn in het leven roepen naast je KPN Budget abonnement.
- *opent procesbeschrijving & orderflows van Alice Easy*.
- *ziet "Easy unbundled" en "Easy linesharing"*

Nu jij weer :)

Het lijkt me in ieder geval gewoon een fout van de helpdeskmedewerker. Toegegeven: op de huidige website is het niet altijd even duidelijk hoe & wat, maar na het weekend komt de nieuwe site online en daar is het allemaal een stuk duidelijker.

add: geef anders je postcode/huisnummer en telefoonnummer maar eens door aan denan@inter.nl.net dan loop ik het orderproces eens na, wellicht dat er in de KPN mip15-check iets fout gaat waardoor de alice orderflow je naar een NLS situatie forced.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 12-12-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:28:
[...]

denan en Alice schijnen buren te zijn die af en toe bij elkaar op de koffie gaan. ;)
Of ik moet diep in de buidel tasten om weer een KPN Bel Budget abonnement aan te vragen voor een bedrag van 50 Euro :/ .
Beetje abo van KPN (IPB) kost al 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:49:
[...]

Het lijkt me in ieder geval gewoon een fout van de helpdeskmedewerker. Toegegeven: op de huidige website is het niet altijd even duidelijk hoe & wat, maar na het weekend komt de nieuwe site online en daar is het allemaal een stuk duidelijker.
en nu echt?
Ik hoorde alweer verhalen van half januari :|

Easy en KPN gaat inderdaad wel naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:02:
[...]

en nu echt?
Ik hoorde alweer verhalen van half januari :|

Easy en KPN gaat inderdaad wel naast elkaar.
Nooit op "verhalen" af gaan.. alleen op feiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik had ze een mail gestuurd over linesharing bij Alice en of ze maken een grote fout of je moet gewoon betalen:
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft informatie Alice Easy.

Het is mogelijk om Alice Easy aan te vragen en daarbij uw bestaande KPN abonnement te behouden. Houdt u rekening mee dat hierbij eenmalig €69,- in rekening wordt gebracht voor het activeren van de analoge lijn. Mocht u uw KPN abonnement willen behouden, kunt u dit bij een telefonische aanmelding aangeven.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kixtart schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:12:
Ik had ze een mail gestuurd over linesharing bij Alice en of ze maken een grote fout of je moet gewoon betalen:

[...]
Kun je de complete response (incl headers) doorzetten naar denan@inter.nl.net? Dan kan ik laten uitzoeken wie die reactie verzonden heeft.. hij klopt in ieder geval niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die 69 euro is voor het activeren van een analoge lijn, voor zover ik begrepen heb bedoelt die persoon dat als je geluk hebt, je alice op het andere koperpaar (wat nog vrij is als het meezit) geleverd wordt. Dan heb je kpn en alice, maar zonder linesharing, op verschillende aderparen (aangenomen dat een aansluiting op een ander koperpaar naar hetzelfde adres geen linesharing genoemd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verstuurd denan.

@blaataaps:
Ik had juist in de email staan of het langs elkaar kon blijven bestaan d.m.v. linesharing. Maar ik verwacht dus dat het een foutje is als ik de reacties van denan lees :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 19:44

IEF

Why so serious?

Blijkbaar wordt er een keuze gemaakt tussen linesharing of NLS. Voor zover ik weet was in de startsituatie zelfs alleen NLS mogelijk.

Het topic gaat wel dicht, deze informatie is vrij van Alice beschikbaar, en puur moddergooien omdat jij het product/ISP 'raar' vindt is hier dan ook zeker niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.