Letten jullie bij aanmelden op de extra 10 euro korting die je krijgt als je het klantnr van een 'vriend' vermeld! Je kunt mijn nr gebruiken: NL00141606 Succes
1 opmerking op tweakers van dit account.. en puur voor eigen gewin. (sneeuwpad krijgt namelijk 20 euro korting als hij een klant aanbrengt)... Wellicht is het 'eerlijker' om de klantnummers te gebruiken van mensen die actief in deze thread reagerenVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:19:
Letten jullie bij aanmelden op de extra 10 euro korting die je krijgt als je het klantnr van een 'vriend' vermeld! Je kunt mijn nr gebruiken: NL00141606 Succes
Vind ik ook eerlijker, anders kan iedereen hier 'binnenlopen' en even zijn klantnummer droppen.denan schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:58:
[...]
1 opmerking op tweakers van dit account.. en puur voor eigen gewin. (sneeuwpad krijgt namelijk 20 euro korting als hij een klant aanbrengt)... Wellicht is het 'eerlijker' om de klantnummers te gebruiken van mensen die actief in deze thread reageren
[ Voor 7% gewijzigd door aaajeetee op 05-12-2008 13:40 ]
Ik zit eraan te denken om ook over te stappen naar Alice. Ik heb nu een abonnement bij TweakDSL. Omdat ik in verband met werk zo min mogelijk downtime wil hebben zit ik eraan te denken om Alice dan op mijn andere aderpaar (via NSL) aan te vragen. Ik heb daarover een paar vragen, waarvan ik hoop dat iemand er het antwoord op weet 
* Zitten er nadelen aan het aanvragen op een ander aderpaar?
* Is er ook sprake van crosstalk wanneer ik op het andere aderpaar alleen telefonie heb?
* Is het überhaupt mogelijk om eerst op het andere aderpaar Alice aan te sluiten en dan Tweak (die op hetzelfde aderpaar zit als mijn telefoon) af te sluiten?
* Ik heb het vermoeden (lang verhaal) dat het tweede aderpaar wel eens beschadigd zou kunnen zijn (buiten mijn woning, maar wel in mijn flat). Hoe ver gaat KPN om dat aderpaar werkende te krijgen?
* Is er ook sprake van crosstalk wanneer ik op het andere aderpaar alleen telefonie heb?
* Is het überhaupt mogelijk om eerst op het andere aderpaar Alice aan te sluiten en dan Tweak (die op hetzelfde aderpaar zit als mijn telefoon) af te sluiten?
* Ik heb het vermoeden (lang verhaal) dat het tweede aderpaar wel eens beschadigd zou kunnen zijn (buiten mijn woning, maar wel in mijn flat). Hoe ver gaat KPN om dat aderpaar werkende te krijgen?
'Telecom Italia zet Alice en Bbned in de etalage'
KLIK
En nu?
KPN zal BBned/Alice niet overnemen verwacht ik vanwege het monopolie wat KPN dan zou krijgen.
Zijn er andere kandidaten?
Misschien BBned ISP's die gezamelijk het BBned netwerk opkopen?
KLIK
En nu?
KPN zal BBned/Alice niet overnemen verwacht ik vanwege het monopolie wat KPN dan zou krijgen.
Een stuk beter dan het onzinartikel van telecompaper (en de 1 op 1 kopie van Emerce van dat artikel) maar nog steeds erg speculatief. Ze zeggen in ieder geval niet meer dat Tele 2 alles gaat opkopen.. die staan zelf al tenminste 1.5 jaar te koop maar dat wist men bij telecompaper schijnbaar nietHoppyF schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:40:
'Telecom Italia zet Alice en Bbned in de etalage'
KLIK
En nu?
Het enige wat men zo te zien gedaan heeft bij TI is aangeven dat men zich wil gaan concentreren op de kernactiviteiten in Italie/Brazilie, een eventuele verkoop van Alice-Nederland is een heel ander verhaal.
[ Voor 11% gewijzigd door denan op 05-12-2008 19:18 ]
Mee eens, misschien kunnen we een tabel maken met de kn van de tweakers hier,zodat iedereen eerlijk korting kan krijgen.aaajeetee schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:38:
[...]
Vind ik ook eerlijker, anders kan iedereen hier 'binnenlopen' en even zijn klantnummer droppen.
Hierbij die van mij N L 0 0 1 2 6 4 4 0
NL 0 0 1 2 1 7 9 9 - dit doet me overigens aan die Fon-referrals tijd terug denken
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Ik heb de internal IP-range die het modem aan een aangesloten PC kan geven veranderd, hij stond op:
172.19.3.2 tot 172.19.3.100
dit heb ik veranderd naar:
172.19.3.2 tot 172.19.3.2
Ik wilde hiermee bereiken dat het ip-adres dat hij aan mijn router geeft, vast is (aangezien er toch maar 1 lanpoort op het modem zit). Maar sinds die tijd kan ik niet meer inloggen op 172.19.3.1 (admin modem). IIk kan dus ook niet bij de factory defaults pagina komen. k ben bang dat als ik het modem uit- en aanzet, dat ik dan helemaal niets meer kan doen. Iemand een oplossing?
Maar van de andere kant... als ik nu eerst het modem en de router uitzet, vervolgens het modem aan en dan de router, dan zou hij (de router) gewoon 172.19.3.2 toegewezen moeten krijgen of niet?
Ik wilde hiermee bereiken dat het ip-adres dat hij aan mijn router geeft, vast is (aangezien er toch maar 1 lanpoort op het modem zit). Maar sinds die tijd kan ik niet meer inloggen op 172.19.3.1 (admin modem). IIk kan dus ook niet bij de factory defaults pagina komen. k ben bang dat als ik het modem uit- en aanzet, dat ik dan helemaal niets meer kan doen. Iemand een oplossing?
Maar van de andere kant... als ik nu eerst het modem en de router uitzet, vervolgens het modem aan en dan de router, dan zou hij (de router) gewoon 172.19.3.2 toegewezen moeten krijgen of niet?
[ Voor 20% gewijzigd door flo_ op 05-12-2008 21:08 ]
Je kan het modem naar default resetten, dan krijg je hem weer in de staat als die door Alice geregeld is.flo_ schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:04:
Ik heb de internal IP-range die het modem aan een aangesloten PC kan geven veranderd, hij stond op:
Waarom zo moeilijk doen en rommelen met je dhcp pool ? Geef je Router gewoon een vast ip adres in de 172.19.3.x range.
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Router: 172.19.3.1 (Dit IP kun je toch gewoon vastleggen bij "LAN connection" in je modem-setup?
Netwerk PC's: 172.19.3.1x ->
Zo heb ik het geregeld. En works for me. Mijn desktops hebben allemaal een vast IP, alleen m'n laptop niet. Omdat deze ook in andere netwerkomgevingen wordt gebruikt en dan via DHCP voorzien wordt van een IP.
Netwerk PC's: 172.19.3.1x ->
Zo heb ik het geregeld. En works for me. Mijn desktops hebben allemaal een vast IP, alleen m'n laptop niet. Omdat deze ook in andere netwerkomgevingen wordt gebruikt en dan via DHCP voorzien wordt van een IP.
[ Voor 13% gewijzigd door Master FX op 05-12-2008 23:44 ]
Stay safe
Verwijderd
@ Floflo_ schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:04:
Dat laatste gaat niet werken als je 1 adres in de DHCP hebt, krijgt je PC geen nummer in de range en kan je niet inloggen.
Geef je PC 172.19.3.3 handmatig, dan kun je wel inloggen op je router (172.19.3.2) en geef deze vast IP x.x.x.2. Je kunt dan ook inloggen op de CJT x.x.x.1 en de range wat ruimer zetten, daarna je PC weer vrij zetten op IP via DHCP.
Of je sluit je PC aan met de cross, krijgt je PC eerst 172.19.3.2, dan de range DHCP op de CJT wat ruimer zetten, sla wel x.x.x.2 over. Als je dan reset en na elkaar eerst de CJT opstart daarna de router en daarna de PC zie je bij status de IP adressen die in gebruik zijn. 1 keer inloggen en de router een vast adres geven x.x.x.2 en klaar.
Als je de CJT reset naar fabrieksinstellingen gaat ook, maar dan zijn je andere wijzigingen ook weg.
Heb exact hetzelfde gehad...maakte gebruik van de draadloze actiedagen, vervolgens heb ik alice de order laten wijzigen met nummerbehoud, wat blijkt hebben ze dit na het einde actiedatum gedaan, en pis ik mooi naast de actie door een fout aan hun kant. Hierop een klachtenmail gestuurd naar de "klantenservice" krijg ik een mail terug dat ik dit alleen per briefpost kan doen??????? Ga dus maar mijn klachtmail uitprinten en versturen per post. Krijg ik niet afdoende antwoord ben ik geneigd mijn rechtsbijstandsverzekering in de schakelen voor de geleden " schade" van het missen van 3 maanden actiekorting ad 10 euro p/mnd en een draadloze router en USB dongel...tov wired router. Denk dat de eerste provider die redelijke prijzen neerlegt en een fatsoenlijke klantenservice heel veel klanten kan verwelkomen.....die bij alice kon bij mijn cancelling van de order alleen maar zeggen " graag gedaan".....hoezo commercieel...???Kev!n schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:44:
Hallo mensen,
Ik heb dus Alice besteld vorige week vrijdag. Hierop de bestelling aangegeven nummerbehoud te willen. Dit vervolgens gechecked op de maandag aangekomen bevestiging. Dit stond er dus niet bij.
Ik bellen of ze alsnog nummerbehoud konden activeren. Ja meneer dat kan zal ik meteen even veranderen.
Ok ik denk mooi heb ik dat probleem niet. Bel ik dus vandaag even om te checken of het goed is doorgekomen en wat blijkt!!!! Staat er niet in :S:S:S ik vragen nou kan je dat nog veranderen As we speak.
Nee meneer dat kan niet want de status is verzonden. HALLLOOOO hoe gaan we dat dan regelen. Nou meneer u kunt na de activering nog nummerbehoud aanvragen.
Ik zeg dus: ik ga naar alice om kosten te verlagen niet om te wachten tot activering en dan over te stappen?? Heb geen zin in dubbele kosten want me oma heeft het al niet breed!!..
Zegt ie doodeleuk. Ja dat is maar een maand...
Wat nu?? Iemand een idee? Harder klagen en schreeuwen heeft dat zin?
Email je nieuwe en je oude klantnummer eens naar denan@inter.nl.net, wellicht dat ik iets kan regelen.Goofy73 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 02:24:
[...]
Heb exact hetzelfde gehad...maakte gebruik van de draadloze actiedagen, vervolgens heb ik alice de order laten wijzigen met nummerbehoud, wat blijkt hebben ze dit na het einde actiedatum gedaan, en pis ik mooi naast de actie door een fout aan hun kant. Hierop een klachtenmail gestuurd naar de "klantenservice" krijg ik een mail terug dat ik dit alleen per briefpost kan doen??????? Ga dus maar mijn klachtmail uitprinten en versturen per post. Krijg ik niet afdoende antwoord ben ik geneigd mijn rechtsbijstandsverzekering in de schakelen voor de geleden " schade" van het missen van 3 maanden actiekorting ad 10 euro p/mnd en een draadloze router en USB dongel...tov wired router. Denk dat de eerste provider die redelijke prijzen neerlegt en een fatsoenlijke klantenservice heel veel klanten kan verwelkomen.....die bij alice kon bij mijn cancelling van de order alleen maar zeggen " graag gedaan".....hoezo commercieel...???
Verwijderd
Die fout maakte ze bij mij ook, mijn eigen nummer zou vervallen terwijl ik mijn nummer wilde over laten nemen.Goofy73 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 02:24:
[...]
Heb exact hetzelfde gehad...maakte gebruik van de draadloze actiedagen, vervolgens heb ik alice de order laten wijzigen met nummerbehoud, wat blijkt hebben ze dit na het einde actiedatum gedaan, en pis ik mooi naast de actie door een fout aan hun kant. Hierop een klachtenmail gestuurd naar de "klantenservice" krijg ik een mail terug dat ik dit alleen per briefpost kan doen??????? Ga dus maar mijn klachtmail uitprinten en versturen per post. Krijg ik niet afdoende antwoord ben ik geneigd mijn rechtsbijstandsverzekering in de schakelen voor de geleden " schade" van het missen van 3 maanden actiekorting ad 10 euro p/mnd en een draadloze router en USB dongel...tov wired router. Denk dat de eerste provider die redelijke prijzen neerlegt en een fatsoenlijke klantenservice heel veel klanten kan verwelkomen.....die bij alice kon bij mijn cancelling van de order alleen maar zeggen " graag gedaan".....hoezo commercieel...???
Kon niet gewijzigd worden en er werd direct een nieuwe aanmelding gemaakt.
Wanneer kreeg je bericht dat de order was ingevoerd, bij mij op 2 december 1 uur s,nachts twerwijl ik de zaterdag ervoor de wijziging heb doorgegeven, ik voel al nattigheid.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 15:45 ]
Verwijderd
3 nieuwe modems, oneindig veel brieven en 2 maanden wachten op die monteur die binnen 10 dagen langs zou komen, geven mij niet echt de indruk dat dit bedrijf zich erg veel zorgen maakt over de klant tevredenheid.
Ik denk dat hun policy is: Die ,,% klanten bij wie het internet het niet in een keer doet, is makkelijker en voordeliger om af te stoten, dan om monteurs langs te sturen.
Volgens mij hebben die gasten daar niet eens een technische dienst, en als ze die wel hebben, met VEEL te weinig mensen.
Verschrikkelijke domme dozen en uitzendkrachten van de helpdesk maken mijn dag ook niet vrolijker.
Alice, het is echt ongelofelijk WAT een slecht verdorven bedrijf het is, met een directeur die HEEL veel geld in z'n eigen zak stopt.
Ik denk dat hun policy is: Die ,,% klanten bij wie het internet het niet in een keer doet, is makkelijker en voordeliger om af te stoten, dan om monteurs langs te sturen.
Volgens mij hebben die gasten daar niet eens een technische dienst, en als ze die wel hebben, met VEEL te weinig mensen.
Verschrikkelijke domme dozen en uitzendkrachten van de helpdesk maken mijn dag ook niet vrolijker.
Alice, het is echt ongelofelijk WAT een slecht verdorven bedrijf het is, met een directeur die HEEL veel geld in z'n eigen zak stopt.
De capaciteit is juist recentelijk sterk uitgebreid en de gemm. wachttijd van het callcentre is rond de 1-1.5 minuten. Verder ligt in een aantal gevallen het probleem ergens in het domein van KPN, daar mogen BBNED monteurs dan niet aan komen. Maar even to the point: Wat is je probleem?Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:47:
3 nieuwe modems, oneindig veel brieven en 2 maanden wachten op die monteur die binnen 10 dagen langs zou komen, geven mij niet echt de indruk dat dit bedrijf zich erg veel zorgen maakt over de klant tevredenheid.
Dat jij een slechte ervaring hebt wil niet zeggen dat dat hele bedrijf verdorven is.. verder raakt je opmerking over een directeur kant noch wal. Het is op tweakers verstandiger om zulke opmerkingen achterwege te laten als ze geen basis hebbenAlice, het is echt ongelofelijk WAT een slecht verdorven bedrijf het is, met een directeur die HEEL veel geld in z'n eigen zak stopt.
Dat kan ik onderschrijven: afgelopen donderdag echt bizar snel. Na een keuze gemaakt echt direct iemand aan de lijn.denan schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:03:
[...]
De capaciteit is juist recentelijk sterk uitgebreid en de gemm. wachttijd van het callcentre is rond de 1-1.5 minuten.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Schopje!posttoast schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:25:
Ik zit eraan te denken om ook over te stappen naar Alice. Ik heb nu een abonnement bij TweakDSL. Omdat ik in verband met werk zo min mogelijk downtime wil hebben zit ik eraan te denken om Alice dan op mijn andere aderpaar (via NSL) aan te vragen. Ik heb daarover een paar vragen, waarvan ik hoop dat iemand er het antwoord op weet
1 - Het kan zijn dat je je isra punt moet opentrekken om het juiste aderpaar te vinden.
2 - Nope.
3 - Yup, ander aderpaar andere ServiceID
4 - Niet ver, tenzij je op dat aderpaar iets van KPN aanvraagt
Bedankt denan! 
Tja, lastig. Als ik nu Alice aanvraag en dat tweede aderpaar blijkt niet te werken, dan is dat goed balen natuurlijk. Is er een manier waarop ik zelf de lengte van die kabel kan meten (nee, niet met een meetlat, het zit in de muur)? Het zou namelijk 6 verdiepingen moeten overbruggen, als de afstand korter is weet ik dat er iets mis is.
Tja, lastig. Als ik nu Alice aanvraag en dat tweede aderpaar blijkt niet te werken, dan is dat goed balen natuurlijk. Is er een manier waarop ik zelf de lengte van die kabel kan meten (nee, niet met een meetlat, het zit in de muur)? Het zou namelijk 6 verdiepingen moeten overbruggen, als de afstand korter is weet ik dat er iets mis is.
In het weekend nog maar eens even mijn hele installatie nagelopen, maar ik kom met de speedtest niet boven de 5.5 Mbit. Downloaden van Eweka nieuwsgroepen gaat met rond de 700KB/s.
Voor de rest draait het nu wel stabiel. 1-3 pc's aangesloten via een router (via LAN-poort van de router). Maar ook direct op de modem geeft hij max. 5.5 Mbit.
Is dit een acceptabele snelheid bij 1999 meter van de centrale, of is er iets fout en moet ik maar eens met de helpdesk gaan bellen?
Voor de rest draait het nu wel stabiel. 1-3 pc's aangesloten via een router (via LAN-poort van de router). Maar ook direct op de modem geeft hij max. 5.5 Mbit.
Is dit een acceptabele snelheid bij 1999 meter van de centrale, of is er iets fout en moet ik maar eens met de helpdesk gaan bellen?
[ Voor 0% gewijzigd door weertenaar op 08-12-2008 21:25 . Reden: schandalige taalfout verwijderd ]
Afstand is bij mij ongeveer 2100 meter. Krijg zelf ook een 5.8-5.9 Mbit verbinding..weertenaar schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:11:
In het weekend nog maar eens even mijn hele installatie nagelopen, maar ik kom met de speedtest niet boven de 5.5 MBit. Downloaden van Eweka nieuwsgroepen gaat met rond de 700KB/s.
Voor de rest draait het nu wel stabiel. 1-3 pc's aangesloten via een router (via LAN-poort van de router). Maar ook direct opde modem geeft hij max. 5.5 Mbit.
Is dit een acceptabele snelhij bij 1999 meter van de centrale, of is er iets fout en moet ik maar eens met de helpdesk gaan bellen?
En verder kan ik beamen dat het porteren (overnemen nummer) tussen KPN en Alice best een drama is.
We wachten hier nu ook iets meer dan 3 weken op het oude nummer, en kreeg vanmiddag nog te horen dat hier 5 dagen bij kwamen omdat er technische storingen waren. Dat is in totaal dan bijna een maand.
Enige voordeel dat het wel erg lekker rustig is met bellers.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Verwijderd
ik zeg het niet snel. maar alice.nl is een bende oplichters. verzinnen allerlei redenen om je WEL te factureren en van je rekening te incasseren maar hebben GEEN idee hoe ze je als klant te vreden moeten stellen. we hebben ongeveer 100 euro aan telefoonkosten moeten maken om allerlei leugens en klunzigheid aan te moeten horen. ze beloven je de wereld maar leveren totaal niet. er is altijd iets aan de hand bij ze.
of ze zijn je aanvraag kwijt of ze zijn je gegevens kwijt of ze weten niet of ze de modem al verstuurd hebben, of ze zijn je accountgegevens kwijt, of de kpn werkt niet mee of de site heeft last van errors. en als klap op de vuurpijl sturen ze je als bedankje voor het klant worden een dozijn facturen voordat je ook maar 1 keer in hebt kunnen loggen.
dus voor diegene die zich willen aanmelden een tip: stopzetten! het voorkomt een hoop frustratie, verspilde energie en financieel gelazer!
alice staat toch te koop en gaat een onzekere toekomst tegemoet.
en zo lang niet bekend is wie de tent over gaat nemen kun je je beter bij telfort of upc aanmelden. hebben ook zo hun ups en downs maar als alles meezit heb je binnen 14 dagen supersnel internet. holadijee!
of ze zijn je aanvraag kwijt of ze zijn je gegevens kwijt of ze weten niet of ze de modem al verstuurd hebben, of ze zijn je accountgegevens kwijt, of de kpn werkt niet mee of de site heeft last van errors. en als klap op de vuurpijl sturen ze je als bedankje voor het klant worden een dozijn facturen voordat je ook maar 1 keer in hebt kunnen loggen.
dus voor diegene die zich willen aanmelden een tip: stopzetten! het voorkomt een hoop frustratie, verspilde energie en financieel gelazer!
en zo lang niet bekend is wie de tent over gaat nemen kun je je beter bij telfort of upc aanmelden. hebben ook zo hun ups en downs maar als alles meezit heb je binnen 14 dagen supersnel internet. holadijee!
Verwijderd
Dus ongeveer net zo als bij Alice...Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:57:
... bij telfort of upc aanmelden. hebben ook zo hun ups en downs maar als alles meezit heb je binnen 14 dagen supersnel internet. holadijee!
Bij mij leverden ze zelfs twee maanden te vroeg op! Ook niet helemaal zoals het hoort. En afgezien van het feit dat ik zelf moest gaan uitvogelen (mbv de heren denon/mojo) hoe ik mijn huidige modem moest configureren voor Alice, heb ik nog niks te klagen gehad. Helpdesk is steeds supersnel beschikbaar. Wacht nu alleen nog op het Alice modem. Deze komt als het goed is de 12 december.
En mocht de hele handel op de fles gaan. Je hebt geen vast contract dus je bent er ook zo weer weg. En er zal ongetwijfeld wel een partij zijn die de boel overneemt.
En mocht de hele handel op de fles gaan. Je hebt geen vast contract dus je bent er ook zo weer weg. En er zal ongetwijfeld wel een partij zijn die de boel overneemt.
Stay safe
De geruchtenmolen draait al hard? Alice staat niet te koop. Dat TI aangeeft zich op hun core markten te willen focussen houd niet automatisch in dat Alice NL in de verkoop staat. Als je het artikel goed leest staat daar ook 'waarschijnlijk.. wellicht.. etc'. Daarbij: mochten ze ooit verkocht worden dan heb je je contract toch nog steeds?Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:57:
Abonnement per 30 november beindigd, hoelang duurt het voordat de retourbox komt? Heb tot op heden namelijk nog niets ontvangen...
I intend to live forever. So far, so good.
1-2 weken ongeveer.IkWilbert schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:06:
Abonnement per 30 november beindigd, hoelang duurt het voordat de retourbox komt? Heb tot op heden namelijk nog niets ontvangen...
Thanks, dan wacht ik nog even af
Verwijderd
Hey jongens,
ik was laatst verhuisd en toen heb ik me aangemeld bij Alice of ja mijn broertje die inmiddels niet meer thuis woont heeft Alice conform aangevraagd. Daarna kreeg mijn broertje telefonisch te horen van ja ‘’we kunnen jouw aanvraag niet verwerken ivm technische problemen’’ Ik heb toen een aanvraag ingediend bij Tele2. Vervolgens kreeg ik een installatiepakket van Alice binnen. Nooit bevestigingsbrieven gehad nooit überhaupt een brief van Alice ontvangen, dus aan de telefoon gehangen met Alice, na lang wachten (bij elke provider heb je wel wachttijden) kreeg ik een aardige mevrouw aan de lijn. Vertelde mij dat per 1 december alles in zou gaan. Maar vervolgens gaf ze me aan dat nummer portering niet goed was gegaan. Vervolgens vroeg ze of ik de aanvraag via internet had ingediend. Dit was dus inderdaad het geval, zei ze van ja dit komt vaker voor dat online de aanvraag niet goed verwerkt wordt. Hoe dan ook mijn nummerweergave kon niet worden verwerkt en ik moest opnieuw bellen om mijn nummer alsnog geporteerd wilde hebben. Ik zei toen van ja maar dan betaal ik een maand lang voor KPN, dat klopt zei ze heel droog. Ik moest er wel om lachen hehe. Ik ben sowieso niet een persoon die snel kwaad wordt. Al is het de schuld van Alice, ik begrijp natuurlijk dat er fouten kunnen ontstaan, de medewerkster zij wel dat ze er nog voor zou zorgen dat ik een bevestigingsbrief met mijn gegevens zou krijgen. En dat ik terug moest bellen om alsnog het nummer over te laten nemen. Ik ging daarmee akkoord, nou inmiddels is het 1 december geweest maar nog altijd wilt dat adsl lampje op het modem niet branden. Waardoor ik dus geen internet en telefonie heb. Ik heb geprobeerd het modem direct met isra punt te verbinden, maar nog altijd geen adsl lampje. Weer terug gebeld met Alice, de 1ste medewerker wilde wat controleren maar daarvoor moest ik iets in de hoofdcontact doen. Alleen ik zat te bellen met mijn huisstelefoon lol. Dus doen verbrak de verbinding, heel stom van mij. De 2de werknemer zou een taak aanmaken voor de technische dienst en deze zouden contact opnemen met mij. Het vervelende is, dat ik vanaf 8:00 s’morgens tot 17:00 op stage zit en dan vanaf 17:30 tot 22:00 op werk. Ik ben pas 23:00 thuis. Dit elke dag. Mijn enige vrij dag is op zaterdag. Maar de medewerker gaf aan dat hij niet ervoor kan zorgen dat de technische dienst mij op een bepaalde dag belt en hij kon ook niet vertellen wanneer ik ongeveer teruggebeld word.
Hehehe een hele verhaal, mijn vraag concreet
1. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het ADSL lampje gaat branden lol, ik heb wel alles goed verbonden. Dat weet ik zeker
2. Ohw helemaal vergeten volgens mij heb ik recht op een router, volgens de Alice website zou je een router en een usb twv 89 euro gratis krijgen. Deze heb ik niet ontvangen. Wie weet hier meer over?
Wel moet ik zeggen dat de medewerkers die ik aan de lijn heb gehad, wel gevoel voor humor hebben en opgewekt klinken. Bij mijn oude provider kreeg ik van die zure mensen aan de lijn, maar bij Alice klinken ze op de 1 of ander manier toch heel vrolijk hehe
ik was laatst verhuisd en toen heb ik me aangemeld bij Alice of ja mijn broertje die inmiddels niet meer thuis woont heeft Alice conform aangevraagd. Daarna kreeg mijn broertje telefonisch te horen van ja ‘’we kunnen jouw aanvraag niet verwerken ivm technische problemen’’ Ik heb toen een aanvraag ingediend bij Tele2. Vervolgens kreeg ik een installatiepakket van Alice binnen. Nooit bevestigingsbrieven gehad nooit überhaupt een brief van Alice ontvangen, dus aan de telefoon gehangen met Alice, na lang wachten (bij elke provider heb je wel wachttijden) kreeg ik een aardige mevrouw aan de lijn. Vertelde mij dat per 1 december alles in zou gaan. Maar vervolgens gaf ze me aan dat nummer portering niet goed was gegaan. Vervolgens vroeg ze of ik de aanvraag via internet had ingediend. Dit was dus inderdaad het geval, zei ze van ja dit komt vaker voor dat online de aanvraag niet goed verwerkt wordt. Hoe dan ook mijn nummerweergave kon niet worden verwerkt en ik moest opnieuw bellen om mijn nummer alsnog geporteerd wilde hebben. Ik zei toen van ja maar dan betaal ik een maand lang voor KPN, dat klopt zei ze heel droog. Ik moest er wel om lachen hehe. Ik ben sowieso niet een persoon die snel kwaad wordt. Al is het de schuld van Alice, ik begrijp natuurlijk dat er fouten kunnen ontstaan, de medewerkster zij wel dat ze er nog voor zou zorgen dat ik een bevestigingsbrief met mijn gegevens zou krijgen. En dat ik terug moest bellen om alsnog het nummer over te laten nemen. Ik ging daarmee akkoord, nou inmiddels is het 1 december geweest maar nog altijd wilt dat adsl lampje op het modem niet branden. Waardoor ik dus geen internet en telefonie heb. Ik heb geprobeerd het modem direct met isra punt te verbinden, maar nog altijd geen adsl lampje. Weer terug gebeld met Alice, de 1ste medewerker wilde wat controleren maar daarvoor moest ik iets in de hoofdcontact doen. Alleen ik zat te bellen met mijn huisstelefoon lol. Dus doen verbrak de verbinding, heel stom van mij. De 2de werknemer zou een taak aanmaken voor de technische dienst en deze zouden contact opnemen met mij. Het vervelende is, dat ik vanaf 8:00 s’morgens tot 17:00 op stage zit en dan vanaf 17:30 tot 22:00 op werk. Ik ben pas 23:00 thuis. Dit elke dag. Mijn enige vrij dag is op zaterdag. Maar de medewerker gaf aan dat hij niet ervoor kan zorgen dat de technische dienst mij op een bepaalde dag belt en hij kon ook niet vertellen wanneer ik ongeveer teruggebeld word.
Hehehe een hele verhaal, mijn vraag concreet
1. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het ADSL lampje gaat branden lol, ik heb wel alles goed verbonden. Dat weet ik zeker
2. Ohw helemaal vergeten volgens mij heb ik recht op een router, volgens de Alice website zou je een router en een usb twv 89 euro gratis krijgen. Deze heb ik niet ontvangen. Wie weet hier meer over?
Wel moet ik zeggen dat de medewerkers die ik aan de lijn heb gehad, wel gevoel voor humor hebben en opgewekt klinken. Bij mijn oude provider kreeg ik van die zure mensen aan de lijn, maar bij Alice klinken ze op de 1 of ander manier toch heel vrolijk hehe
Mijn moeder heeft ongeveer drie weken geleden de Philips LivingColors lamp aangevraagd, maar nog niks gehoord erover. Klopt dat wel? Of moet ze nogmaals actie ondernemen?
Toen ik het aanvroeg, kreeg ik een mailbevestiging die je moest opsturen. Daarna is het wel een tijdje stil geweest (meer dan drie weken in ieder geval; eerder 2 maanden ofzo). Toen er een briefje voor een pakketje binnenkwam, moest ik ook heel hard nadenken.ernstblaauw schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:50:
Mijn moeder heeft ongeveer drie weken geleden de Philips LivingColors lamp aangevraagd, maar nog niks gehoord erover. Klopt dat wel? Of moet ze nogmaals actie ondernemen?
aangezien ik mijn abbo bij alice opgezegt heb moet ik nu dus mijn modem inclusief alle accessoires terug sturen. Helaas ben ik enkele zaken kwijtgeraakt waaronder een zogenaamde ( Rj11 4-pins telefoon stekker doos ). Nu zijn er verschillende van deze dozen te verkrijgen. Kan iemand misschien een fotootje plaatsen van de doos welke door alice meegeleverd word? kan ik de doos daarna compleet weer terug sturen.
Mijn dank is groot!!!
Mijn dank is groot!!!
[ Voor 0% gewijzigd door stippel op 10-12-2008 20:12 . Reden: typos ]
Kreeg van Alice onderstaande reactie terug...
Geachte heer IkWilbert
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft de modem retourbox.
Het is niet nodig om te wachten op de retourbox. U kunt het modem kosteloos opsturen naar het onderstaand adres:
BNS
t.a.v. Alice Retouren
Antwoordnummer 53232
3454 ZV
De Meern
Een postzegel is niet nodig.
Onze excuses voor het ongemak.
Hier een (nieuwe) Alice-klant... mijn verhaal...
5 november 2008 : Alice Easy via internet besteld.
6 november 2008: Bevestiging per mail over de bestelling
19 november 2008: maar eens gebeld; nog geen nieuws over levering en activering. Helpdeskmedewerker vertelde me dat Alice Easy op 3 december zou worden geactiveerd en een week daarvoor de modem wordt afgeleverd. (so far so good)
27 november 2008: modem en handleiding worden afgeleverd
3 december 2008: de dag van de oplevering: ’s Avonds om 18:00 nog niets. Maar eens naar alice gebeld: door een storing bij BB-Ned duurde activering 4 tot 6 dagen langer.
9 december 2008: nog steeds niets: ’s avonds maar eens naar Alice gebeld: morgen wordt uw internetverbinding geactiveerd.
10 december 2008: de hele dag niets: ’s avonds maar eens naar Alice gebeld: we moesten ons ISRA-punt maar even openschroeven en het ‘trucje’ uithalen met de oranje-witte aderpaar. Gedaan: nog geen internet. Weer bellen: mijn vriendin wordt door de technische dienst afgeblaft en krijgt de melding dat de technische ons binnen 1 tot 10 dagen terugbelt…
Pff… ik wordt hier niet goed van…
iemand nog tips?
19 november 2008: maar eens gebeld; nog geen nieuws over levering en activering. Helpdeskmedewerker vertelde me dat Alice Easy op 3 december zou worden geactiveerd en een week daarvoor de modem wordt afgeleverd. (so far so good)
3 december 2008: de dag van de oplevering: ’s Avonds om 18:00 nog niets. Maar eens naar alice gebeld: door een storing bij BB-Ned duurde activering 4 tot 6 dagen langer.
9 december 2008: nog steeds niets: ’s avonds maar eens naar Alice gebeld: morgen wordt uw internetverbinding geactiveerd.
10 december 2008: de hele dag niets: ’s avonds maar eens naar Alice gebeld: we moesten ons ISRA-punt maar even openschroeven en het ‘trucje’ uithalen met de oranje-witte aderpaar. Gedaan: nog geen internet. Weer bellen: mijn vriendin wordt door de technische dienst afgeblaft en krijgt de melding dat de technische ons binnen 1 tot 10 dagen terugbelt…
Pff… ik wordt hier niet goed van…
Verwijderd
Alice gaat mobiel
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 22:57 . Reden: Even een linkje aan "mobiel" gehangen ]
Heey,
Hier ook een nieuwe Alice klant, omdat mijn vader dit wou dat dan weer wel - ik wou Tweakdsl -
enfin, 8 december HetNet eruit en we zouden Alice 12 december krijgen.
9 dec: Modem enzovoorts binnen, ff instellen kabels trekken en ja, HIJWERKT!
10dec: Ook telefoon nu *blijkbaar* goed gemigreerd naar Alice want werkt.
Nu nog wachten tot mijn account worden 'geactiveerd' want ik dan de Lounge niet in
Helaas was problemen met mijn router die ik erachter aan wil aansluiten want dat modem wat je van alice krijgt is 3 keer niks...
Hier ook een nieuwe Alice klant, omdat mijn vader dit wou dat dan weer wel - ik wou Tweakdsl -
Nu nog wachten tot mijn account worden 'geactiveerd' want ik dan de Lounge niet in
Helaas was problemen met mijn router die ik erachter aan wil aansluiten want dat modem wat je van alice krijgt is 3 keer niks...
Zoek in dit topic op zipb en je weet hoe je de CJT als 'semi'-bridge in kunt stellen.ApexAlpha schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:26:
Heey,
Wat betreft de lounge: over een aantal dagen (laatste tweaks worden nu gemaakt) zal er een nieuwe lounge online komen. In eerste instantie is de functionaliteit hetzelfde (maar er is al een aardige wish-list) maar de werking en achterliggende logica zijn compleet aangepast.
Gratis mobiel bellen via internet ... wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Gisteren een brief van Alice gehad. Netjes uitgelegd ik wel moet betalen tot 9 januari, maar dat ik dat geld wel terugkrijg. Ik had dat niet meer verwacht. Reactie op brieven is dus langzaam maar wel netjes.
Yo.
Iemand anders ook problemen (klik) met het aansluiten van een extra router naast de Alice modem.
Hier hetzelfde probleem, ook last van de storing. Net met Alice gebeld en de meneer aan de telefoon kon mij vertellen dat BBNed het probleem níet voor 31-12 heeft opgelostpyro83 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:57:
3 december 2008: de dag van de oplevering: ’s Avonds om 18:00 nog niets. Maar eens naar alice gebeld: door een storing bij BB-Ned duurde activering 4 tot 6 dagen langer.![]()
Pff… ik wordt hier niet goed van…iemand nog tips?

Dat is de standaard uiterste responstijd (10 werkdagen). In de praktijk zal dat bijna niet voorkomen tenzij het een probleem in het KPN domein betreft.aaajeetee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:08:
[...]
Hier hetzelfde probleem, ook last van de storing. Net met Alice gebeld en de meneer aan de telefoon kon mij vertellen dat BBNed het probleem níet voor 31-12 heeft opgelost
nope. mijn etech deed het prima (modem op de wan poort gezet) totdat ik er achter kwam dat de wan-pport slechts 10 Mbit was en dat ik daarom niet sneller ging ... *hehehe*.ApexAlpha schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:19:
Iemand anders ook problemen (klik) met het aansluiten van een extra router naast de Alice modem.
Toen een linksys er achter neer gezet die het ook zonder problemen deed. (ook hier het modem op de wan-poort geloof ik) Zelfs de linksys achter de etech achter het modem werkte prima toen ik eenmaal het lan-ip-adres van de linksys had aangepast (van 192.168.1 naar 192.168.2 omdat er anders een overlap in IP-adressen was tussen lan- en wan-kant van de linksys). Verder niets bijzonders gedaan. Alleen de gegevens van Alice goed invoeren geloof ik.
Kort vraagje, zal vast ergens genoemd worden, maar kon het de laatste 6 paginas iig niet terugvinden.
Ik heb nu ADSL ( 1 ) via Telebyte icm een analoge telefoonlijn van KPN.
Graag wil ik gaan overstappen op Alice met een 20MBit lijn, maar dan wel Alice Easy, alleen internet dus.
Maar als ik mij via internet wil op gaan geven, komt er de vraag of ik mijn nummer wil meenemen naar Alice, maar ik wil gewoon analoge lijn van kpn behouden.
Ik hoef dus geen VoIP via Alice, vandaar dat ik ook voor Easy wil gaan.
Weet iemand hoe ik dit goed kan aanvrage, zonder dat ik de 69 euro extra ga moeten betalen aan Alice?
** nu zie ik net nadat ik post het onderstaande topic voorbij komen en blijkbaar is dit dus niet mogelijk...
Alice is een rare bedrijf
Das dan wel weer jammer, moet bij Telebyte ook al 75 euro betalen om op te mogen zeggen en dan ook nog eens 69 euro betalen om bij Alice te beginnen schiet dan ook niet op om kosten te gaan besparen
Graag wil ik gaan overstappen op Alice met een 20MBit lijn, maar dan wel Alice Easy, alleen internet dus.
Maar als ik mij via internet wil op gaan geven, komt er de vraag of ik mijn nummer wil meenemen naar Alice, maar ik wil gewoon analoge lijn van kpn behouden.
Weet iemand hoe ik dit goed kan aanvrage, zonder dat ik de 69 euro extra ga moeten betalen aan Alice?
** nu zie ik net nadat ik post het onderstaande topic voorbij komen en blijkbaar is dit dus niet mogelijk...
Das dan wel weer jammer, moet bij Telebyte ook al 75 euro betalen om op te mogen zeggen en dan ook nog eens 69 euro betalen om bij Alice te beginnen schiet dan ook niet op om kosten te gaan besparen
[ Voor 23% gewijzigd door SaiBork op 11-12-2008 15:38 ]
Wacht een aantal dagen tot de nieuwe site online is gegaan, ook in het bestelproces zijn wat zaken aangepast.SaiBork schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:32:
Kort vraagje, zal vast ergens genoemd worden, maar kon het de laatste 6 paginas iig niet terugvinden.
[ Voor 40% gewijzigd door denan op 11-12-2008 16:54 ]
Het kan wel gewoon hoor, kwestie van juiste gegevens invullen en opties aan klikken. Ik heb het iig wel besteld en laat KPN nog even door lopen. Mocht Alice niet zo goed werken dan stap ik weer over en hoef ik KPN niet opnieuw aan te laten sluiten.SaiBork schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:32:
Eigen topic van gemaakt, is niet echt Alice specifiek
[ Voor 103% gewijzigd door VonFoX op 12-12-2008 11:06 ]
Yo.
Nog even een update:pyro83 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:57:
3 december 2008: de dag van de oplevering: ’s Avonds om 18:00 nog niets. Maar eens naar alice gebeld: door een storing bij BB-Ned duurde activering 4 tot 6 dagen langer.![]()
Pff… ik wordt hier niet goed van…iemand nog tips?
11 december 2008: zowaar gebeld door een monteur van KPN; hij wou de volgende dag (12 december) wel even langs komen
12 december 2008: ik wordt 's middags gebeld door de kpn monteur dat er iets fout was in een centrale schakelkast en hij dat gemaakt heeft. Ik plug de modem in het stopcontact en alles werkt
Ondanks een beetje vertraging en 'moeilijke' communicatie met de helpdesk van Alice is alles toch nog vrij vlot opgelost; redelijk tevreden dus.
Snelheid valt nog wel een beetje tegen: 10mbit download en 0.8mbit upload.
Verwijderd
Tussen 20:00 en 22:00 is het meestal heel rustig, s'ochtends net zo.tweaktubbie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:33:
Is er trouwens iemand die een gewoon (vast) nummer voor de 0900-helpdesk heeft gevonden? Heb al aantal keer (langere tijd) aan de lang gehangen, en is toch behoorlijk zonde... Ga ze vanmiddag weer eens bellen voor het 'opnemen en geen kiestoon' plus het 'neem op als ie gaat en krijg dode lijn' wat geregeld -niet altijd- voorkomt...
Nu krijg ik opeens toch een retourbox met de post, met een brief waarin staat dat ik over enkele dagen een nieuw modem ontvang om mijn defecte vervangen. Ik kan mijn defecte modem retour sturen in de box. Wat moet ik hier nu weer mee???IkWilbert schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:24:
[...]
Kreeg van Alice onderstaande reactie terug...
Geachte heer IkWilbert
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft de modem retourbox.
Het is niet nodig om te wachten op de retourbox. U kunt het modem kosteloos opsturen naar het onderstaand adres:
BNS
t.a.v. Alice Retouren
Antwoordnummer 53232
3454 ZV
De Meern
Een postzegel is niet nodig.
Onze excuses voor het ongemak.

Ik heb helemaal geen defect modem, wil alleen mijn modem retour sturen omdat ik mijn abo heb beindigd. trouwens het antwoordnummer op de retourbox wijkt ook af met bovenstaand adres in mijn quote.
Verwijderd
Mijn ervaring met alice,
Mijn DSL verbinding is volgens alice 9 december opgeleverd of geactiveerd, maar er is een probleem, ik heb geen modem.
Alice beweert dat het modem 4 december is verstuurd, een andere medewerker zegt weer van niet, weer een andere medewerker zegt van wel, nu zegt een medewerker hij is 10 december verstuurd.
Is er iemand hier op het forum die hier achter kan komen.
Klantnummer nl00143058
Mijn DSL verbinding is volgens alice 9 december opgeleverd of geactiveerd, maar er is een probleem, ik heb geen modem.
Alice beweert dat het modem 4 december is verstuurd, een andere medewerker zegt weer van niet, weer een andere medewerker zegt van wel, nu zegt een medewerker hij is 10 december verstuurd.
Klantnummer nl00143058
Nog meer mensen last van verbinding die telkens paar seconde wegvalt? Super irritant bij het gamen
Verwijderd
Heb je de stekker van je modem al eens een paar minuten uit het stopcontact getrokken...?ApexAlpha schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:32:
Nog meer mensen last van verbinding die telkens paar seconde wegvalt? Super irritant bij het gamen
Verwijderd
Waarschijnlijk een verkeerde standaardbrief meegestuurd.IkWilbert schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:49:
[...]
Nu krijg ik opeens toch een retourbox met de post, met een brief waarin staat dat ik over enkele dagen een nieuw modem ontvang om mijn defecte vervangen. Ik kan mijn defecte modem retour sturen in de box. Wat moet ik hier nu weer mee???![]()
Ik heb helemaal geen defect modem, wil alleen mijn modem retour sturen omdat ik mijn abo heb beindigd. trouwens het antwoordnummer op de retourbox wijkt ook af met bovenstaand adres in mijn quote.
Verwijderd
@pipoVerwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:38:
Mijn ervaring met alice,
Mijn DSL verbinding is volgens alice 9 december opgeleverd of geactiveerd, maar er is een probleem, ik heb geen modem.![]()
Klantnummer nl00143058
Het duurt een week voordat de order bij het magazijn is, dan nog eens 3 dagen voor het modem wordt afgeleverd. De Helpdesk kan je het nummer van de zending geven, dan kun je zelf op TNTpost track en trace zien waar je modem is. (Met het nummer weet je in elk geval dat ze iets hebben verstuurd)
Bij mij valt de verbinding sinds woensdag ook steeds weg. In de statuspagina zie ik dan "Cable disconnected" staan, vervolgens wordt de verbinding weer opgebouwd om na 5 tot 10 seconden weer weg te vallen. Het lijkt echter een intern netwerk probleempje te zijn, want als ik de utp kabel eruithaal, blijft de verbinding in de lucht...ApexAlpha schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:32:

edit: toch geen intern probleempje, vanaf vanavond blijft de lijn resetten ook zonder utp erin... Zucht!
[ Voor 8% gewijzigd door corny op 14-12-2008 22:41 ]
Heb eergisteren eindelijk mijn Alice-modem gekregen. Alleen even kabeltjes omgeplugd om mijn InterNLnet modem te vervangen (een Copperjet 816-2p) en het werkte meteen. Gekke is alleen dat in het status overzicht er nu bij ethernet geen groen vinkje meer staat en de status "N/A".
Mijn oude modem zei hier altijd "up" net als bij de DSL status. Het werkt verder wel, maar vraag me af waarom hij het niet weergeeft. Ethernet-LED brandt ook netjes op het modem en op de switch die er achter zit is ook alles verlicht.
Mijn oude modem zei hier altijd "up" net als bij de DSL status. Het werkt verder wel, maar vraag me af waarom hij het niet weergeeft. Ethernet-LED brandt ook netjes op het modem en op de switch die er achter zit is ook alles verlicht.
Stay safe
Ik heb een eigen domein naam, maar vanaf 1 van die mail adressen mail versturen lukte me niet met out.alice.nl. Poort veranderd, username, pass, niets werkte. Toen smtp.alice.nl ingevuld, en toen werkte het meteen
Maar dat kon ik niet in de Alice documentatie vinden, dit was gewoon een probeersel

Maar dat kon ik niet in de Alice documentatie vinden, dit was gewoon een probeersel
Yo.
Vorige week zijn we door Alice gebeld vanwege het outporting porbleem van KPN. Binnen een week teruggebeld en zij maken er tenminste wel werk van, terwijl het gewoon een KPN probleem moet zijn.
Alice werkt in ieder geval actief mee, terwijl KPN alle smoesjes gebruikt om vooral niks te hoeven doen.
Alice werkt in ieder geval actief mee, terwijl KPN alle smoesjes gebruikt om vooral niks te hoeven doen.
Verwijderd
@bruno001Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:21:
[...]
@pipo
Het duurt een week voordat de order bij het magazijn is, dan nog eens 3 dagen voor het modem wordt afgeleverd. De Helpdesk kan je het nummer van de zending geven, dan kun je zelf op TNTpost track en trace zien waar je modem is. (Met het nummer weet je in elk geval dat ze iets hebben verstuurd)
Vandaag maar even gebeld, er is geen verzend nummer bekend, de medewerker wist ook niet of het modem is verstuurd.
Zij kon het niet achterhalen, volgens haar kan ik het aan het eind van de week verwachten, ik heb mijn twijfels.
Ik kreeg nog een andere vraag binnen over hetzelfde verhaal en het lijkt erop dat er een storing is geweest bij de distributiepartij. Hierdoor stonden de modems in het systeem als 'verzonden' maar lagen ze op een stapel in het magazijn. De distributiepartij had de storing ook al geconstateerd en heeft de modems vanmorgen op de post gedaan.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:05:
[...]
@bruno001
Vandaag maar even gebeld, er is geen verzend nummer bekend, de medewerker wist ook niet of het modem is verstuurd.
Zij kon het niet achterhalen, volgens haar kan ik het aan het eind van de week verwachten, ik heb mijn twijfels.
Zie dat de nieuwe Alice lounge online is, ff een kijkje nemen ziet er wel gelikt uit
edit: fijn nieuwe abonnees krijgen blijkbaar wel een goede modem en 'oudere' abonnees mogen hem niet inruilen
edit: fijn nieuwe abonnees krijgen blijkbaar wel een goede modem en 'oudere' abonnees mogen hem niet inruilen
[ Voor 40% gewijzigd door ApexAlpha op 15-12-2008 16:58 ]
Ik wilde het nog niet melden aangezien er momenteel een storing is in de MIP-check bij BBNED/KPN .. maar.. de nieuwe site is inderdaad online (www.alice.nl). Naast aanpassingen in het design is vooral goed gekeken naar de logica van het orderproces en de werking van de lounge. Alle bekende onduidelijkheden en "bugjes" zijn verdwenen en het loginproces is compleet aangepast.ApexAlpha schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:51:
Zie dat de nieuwe Alice lounge online is, ff een kijkje nemen ziet er wel gelikt uit
Ook de werking van telco-telco migraties is verbeterd evenals de processen omtrent linesharing en alice easy. Dit zal moeten leiden tot een aanzienlijke toename van het aantal orders waarvoor de NLS kosten niet zullen gelden... of in ieder geval duidelijker is wat men moet kiezen om zo voordelig mogelijk uit te zijn.
Add: zojuist een update dat de storing verholpen is.. Het is nu dus weer mogelijk om orders in te schieten
add2: apex->Die AVM 5125 leveren ze al een tijdje aan een selecte groep deelnemers. Ruilen van de modems is niet mogelijk aangezien de AVM 5125 werkt met VoIP en de CJT met VoDSL.
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 15-12-2008 16:59 ]
Verwijderd
Mijn aanvraag is geannuleerd omdat ik nog een aktieve adsllijn had.
Lijkt me normaal dat je een aktieve adsllijn hebt toch?, anders heet het geen overstappen.
Dit alles zonder bericht en werd me verteld toen ik ze opbelde over de status van mijn aanvraag.
Ik heb het maar zo gelaten, heb er geen vertrouwen in,de eerste aanvraag ging ook al fout met dat ik mijn telnr wil overnemen en in de bevestiging stond dat mijn telnummer komt te vervallen.
Lijkt me normaal dat je een aktieve adsllijn hebt toch?, anders heet het geen overstappen.

Dit alles zonder bericht en werd me verteld toen ik ze opbelde over de status van mijn aanvraag.
Ik heb het maar zo gelaten, heb er geen vertrouwen in,de eerste aanvraag ging ook al fout met dat ik mijn telnr wil overnemen en in de bevestiging stond dat mijn telnummer komt te vervallen.
@lex: ligt eraan of je oude provider toestemming geeft om de lijn over te nemen.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:59:
Mijn aanvraag is geannuleerd omdat ik nog een aktieve adsllijn had.
Lijkt me normaal dat je een aktieve adsllijn hebt toch?, anders heet het geen overstappen.![]()
Worden er op het moment alleen nog maar nieuwe modems uitgeleverd? Ik heb m'n bestelling een tijdje geleden al gedaan met opleverdatum eind januari.
Nee, momenteel rolt Alice een klein percentage uit om te kijken hoe de modems in het veld bevallen. Natuurlijk is aan de selectie van nieuwe hardware een uitgebreid testproces vooraf gegaan, maar het is nooit verstandig om dan maar meteen 100% uit te rollen. Selectie wie hem krijgt doen ze via de 1e lijns helpdesk. Vanaf Maart/April 2009 zullen alle nieuwe lijnen standaard een AVM 5125 krijgen.Heineken schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:50:
Worden er op het moment alleen nog maar nieuwe modems uitgeleverd? Ik heb m'n bestelling een tijdje geleden al gedaan met opleverdatum eind januari.
Ik heb m'n verbinding sinds zaterdag, alleen hij klappert (te) vaak nu 
Morgen maar eens bellen...

Morgen maar eens bellen...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Ik heb al ruim een maand ellende met Alice (comfort ;-). Kan wel bellen en internetten, maar volgende oncomfortabele problemen blijven:
1) Uitgaande mail van mijnnaam@mijndomijn.nl >> Krijg het niet aan de praat met out.alice.nl en en/of smtp.alice.nl. met smtp.alice.nl krijg ik als foumelding: reactie van server was 550 5.7.1
Ik heb hiervoor de helpdesk gebeld, en die gaven aan dat het niet mogelijk is om andere dan mijnnaam@alice.nl email adressen te gebruiiken, en dat ze er geen ondersteuning voor geven.
2) Internet is traag. Bij een speedtest op bbned kom ik niet boven de 2,5 mbps. Al tig keer aangegeven bij helpdesk, geen concrete oplossing gekomen tot op heden.
3) Inkomende nummerherkenning werkt niet. Er vallen enkele cijfers weg van het nummer dat ons belt. Al tig keer aangegeven bij helpdesk, geen concrete oplossing gekomen tot op heden.
Ik vrees dat mijn volgende contact met Alice de opzegbrief gaat worden!
Weet er iemand raad, vooral de mail is erg irri.. blijf maar klooien met webmail, terwijl ik gewwon mijn outlook weer wil kunnen gebruiken voor mijn uitgaande mail.
1) Uitgaande mail van mijnnaam@mijndomijn.nl >> Krijg het niet aan de praat met out.alice.nl en en/of smtp.alice.nl. met smtp.alice.nl krijg ik als foumelding: reactie van server was 550 5.7.1
Ik heb hiervoor de helpdesk gebeld, en die gaven aan dat het niet mogelijk is om andere dan mijnnaam@alice.nl email adressen te gebruiiken, en dat ze er geen ondersteuning voor geven.
2) Internet is traag. Bij een speedtest op bbned kom ik niet boven de 2,5 mbps. Al tig keer aangegeven bij helpdesk, geen concrete oplossing gekomen tot op heden.
3) Inkomende nummerherkenning werkt niet. Er vallen enkele cijfers weg van het nummer dat ons belt. Al tig keer aangegeven bij helpdesk, geen concrete oplossing gekomen tot op heden.
Ik vrees dat mijn volgende contact met Alice de opzegbrief gaat worden!
Weet er iemand raad, vooral de mail is erg irri.. blijf maar klooien met webmail, terwijl ik gewwon mijn outlook weer wil kunnen gebruiken voor mijn uitgaande mail.
Als je gewoon de documentatie goed leest, dan zul je zien dat je authenticated smtp moet gebruiken als je out.alice.nl gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:04:
Ik heb al ruim een maand ellende met Alice (comfort ;-). Kan wel bellen en internetten, maar volgende oncomfortabele problemen blijven:
Als je smtp.alice.nl gebruikt hoeft dit niet en via deze kan je zeker ook mail versturen met een ander afzender adres dan @alice.nl (ik neem aan dat je dit bedoeld ?)
Zoals ook al vaker opgemerkt:
out.alice.nl staat ergens in Italie, smtp.alice.nl staat in Nijmegen bij InterNLnet. Welke zou jij willen gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 15-12-2008 22:49 ]
Verwijderd
Mail versturen via mijnnaam@alice.nl via out.alice.nl had ik aan de praat, maar mijn niet alice-mail lukt niet.gjs schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:43:
[...]
Als je gewoon de documentatie goed leest, dan zul je zien dat je authenticated smtp moet gebruiken als je out.alice.nl gebruikt.
Als je smtp.alice.nl gebruikt hoeft dit niet en via deze kan je zeker ook mail versturen met een ander afzender adres dan @alice.nl (ik neem aan dat je dit bedoeld ?)
Zoals ook al vaker opgemerkt:
out.alice.nl staat ergens in Italie, smtp.alice.nl staat in Nijmegen bij InterNLnet. Welke zou jij willen gebruiken
Ik heb beiden geprobeerd: zowel smtp.alice.nl zonder verificatie als out.alice.nl met verificatie (en andersom). Mocht er iemand van alice, of met connecties bij alice meelezen.. mijn klantnummer is NL00123279
Probeer eens een email te versturen via smtp.alice.nl en stuur dan het emailadres dat je zelf gebruikt even naar denan@inter.nl.net.. zal ik even in de logs kijken wat er gebeurtVerwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:56:
[...]
Mail versturen via mijnnaam@alice.nl via out.alice.nl had ik aan de praat, maar mijn niet alice-mail lukt niet.
Ik heb beiden geprobeerd: zowel smtp.alice.nl zonder verificatie als out.alice.nl met verificatie (en andersom). Mocht er iemand van alice, of met connecties bij alice meelezen.. mijn klantnummer is NL00123279
Ik denk ik deel mijn ervaringen met (het aanvragen van) Alice hier ook maar eens:
Ergens in Oktober heb ik Alice Comfort aangevraagd. Ik heb gekozen voor een nieuwe lijn aangezien ik de huidige KPN lijn in stand wilde houden. Deze lijn was in Oktober gratis.
Na ongeveer 6 weken na de aanvraag heb ik maar eens gebeld naar de klantenservice, hoe het staat met mijn aanvraag. Tot mijn verbijstering kreeg ik doodleuk te horen "Uw aanvraag is geannuleerd meneer..". Op mijn vraag waarom dit het geval was bleek er iets mis te zijn met mijn huisnummer toevoeging. De toevoeging die ik zou hebben opgegeven wordt geweigerd door BBNed. Erg vreemd, aangezien er twee huizen in mijn straat staan met het nummer 63, waarvan mijn woning een extra A heeft. Ingewikkeld is het dus zeker niet. Toch kon de aanvraag zo niet uitgevoerd worden en moest ik even de CANVAS gegevens opvragen bij KPN. Dit kon Alice niet zelf doen en dus moest ik maar even bellen met de KPN. Aangekomen bij de klantenservice van KPN werd me verteld dat ze deze gegevens niet zomaar verstrekken aan particulieren. Alice moest zelf maar deze gegevens opvragen. Er was geen andere weg. Weer terug bij Alice dan maar: "Ja meneer, zonder die gegevens kunnen we echt niets voor u betekenen.". Ik moest het maar eens bij de Primafoon proberen. Daar zouden ze minder moeilijk doen. Je raad het al: Ook hier kreeg ik geen enkele medewerking. Weer Alice gebeld en nu kreeg ik iemand met een totaal andere instelling. Er kon een ticket aangemaakt worden voor hun technische dienst, die dezelfde gegevens boven water kon halen.
Hartstikke mooi dacht ik. Niet dus. Na een week weer gebeld hoe het stond. De technische dienst had nog niets van zich laten horen en de klantenservice kon me niet vertellen hoe lang dit nog ging duren. Dit kon mogelijk in de weken gaan lopen. Nog mooier was dat me verteld werd dat mijn aanvraag in zijn geheel was geannuleerd. Dit betekende dat ik geen gebruik meer kon maken van de gratis lijn actie van oktober en sowieso 70 euro extra moest gaan betalen. Dit naast het feit dat ik wederom rekening moest houden met de 25 dagen levertijd van de verbinding! Dit zou betekenen dat ik misschien na in totaal 15 weken wachten internet zou hebben!
Daarnaast werd me verteld dat de aanvraag helemaal nooit is ingediend op huisnummer 63-A. Er was een poging gedaan op nummer 63 (mijn buren) en op 63-A1 (bestaat niet).
Ik heb nu via adslwinkel.nl een nieuwe poging gedaan op 63-A met een nieuwe lijn. Hopelijk gaat dit wel goed. Alice op een nieuwe lijn is de enige goedkope mogelijkheid die ik heb als ik van de Kabel af wil..
Ergens in Oktober heb ik Alice Comfort aangevraagd. Ik heb gekozen voor een nieuwe lijn aangezien ik de huidige KPN lijn in stand wilde houden. Deze lijn was in Oktober gratis.
Na ongeveer 6 weken na de aanvraag heb ik maar eens gebeld naar de klantenservice, hoe het staat met mijn aanvraag. Tot mijn verbijstering kreeg ik doodleuk te horen "Uw aanvraag is geannuleerd meneer..". Op mijn vraag waarom dit het geval was bleek er iets mis te zijn met mijn huisnummer toevoeging. De toevoeging die ik zou hebben opgegeven wordt geweigerd door BBNed. Erg vreemd, aangezien er twee huizen in mijn straat staan met het nummer 63, waarvan mijn woning een extra A heeft. Ingewikkeld is het dus zeker niet. Toch kon de aanvraag zo niet uitgevoerd worden en moest ik even de CANVAS gegevens opvragen bij KPN. Dit kon Alice niet zelf doen en dus moest ik maar even bellen met de KPN. Aangekomen bij de klantenservice van KPN werd me verteld dat ze deze gegevens niet zomaar verstrekken aan particulieren. Alice moest zelf maar deze gegevens opvragen. Er was geen andere weg. Weer terug bij Alice dan maar: "Ja meneer, zonder die gegevens kunnen we echt niets voor u betekenen.". Ik moest het maar eens bij de Primafoon proberen. Daar zouden ze minder moeilijk doen. Je raad het al: Ook hier kreeg ik geen enkele medewerking. Weer Alice gebeld en nu kreeg ik iemand met een totaal andere instelling. Er kon een ticket aangemaakt worden voor hun technische dienst, die dezelfde gegevens boven water kon halen.
Hartstikke mooi dacht ik. Niet dus. Na een week weer gebeld hoe het stond. De technische dienst had nog niets van zich laten horen en de klantenservice kon me niet vertellen hoe lang dit nog ging duren. Dit kon mogelijk in de weken gaan lopen. Nog mooier was dat me verteld werd dat mijn aanvraag in zijn geheel was geannuleerd. Dit betekende dat ik geen gebruik meer kon maken van de gratis lijn actie van oktober en sowieso 70 euro extra moest gaan betalen. Dit naast het feit dat ik wederom rekening moest houden met de 25 dagen levertijd van de verbinding! Dit zou betekenen dat ik misschien na in totaal 15 weken wachten internet zou hebben!
Daarnaast werd me verteld dat de aanvraag helemaal nooit is ingediend op huisnummer 63-A. Er was een poging gedaan op nummer 63 (mijn buren) en op 63-A1 (bestaat niet).
Ik heb nu via adslwinkel.nl een nieuwe poging gedaan op 63-A met een nieuwe lijn. Hopelijk gaat dit wel goed. Alice op een nieuwe lijn is de enige goedkope mogelijkheid die ik heb als ik van de Kabel af wil..
Zelfde verhaal hier. Zelfs op de bevestigingsbrief staat WEL een toevoeging. Ik vind alice maar een onprofessionele partij en zodra ik iets anders vind wat in de buurt van 30 euro komt ben ik weg met mn 4 aansluitingen.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Bevestigingsbrieven worden altijd verzonden naar het contactadres. Zoals je wellicht wel kunt raden is dat iets compleet anders dan het opleveradres. Indien een ISP een lijn moet opleveren op een locatie waarvoor de Postcode/huisnummer gegevens niet overeenkomen met de gegevens in de database van KPN zal het altijd fout gaan. Zo zal de hele wereld je kennen als 666a maar in canvas kun je te boek staan als 666-I of 666-Ia. ISP's kunnen daar bar weinig aan doen en dit probleem zul je dus vaak tegenkomen als je DSL probeert te leveren op een locatie waar geen actieve telefoonlijn aanwezig is. Met een telefoonnummer kunnen ISP's namelijk een MIP-check uitvoeren om te zien wat de serviceID is (en wat voor diensten er op de lijn aanwezig zijn).Jrz schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:52:
[...]
Zelfde verhaal hier. Zelfs op de bevestigingsbrief staat WEL een toevoeging. Ik vind alice maar een onprofessionele partij en zodra ik iets anders vind wat in de buurt van 30 euro komt ben ik weg met mn 4 aansluitingen.
Het aansluit adres stond een toevoeging bij. Helpdesk beweerde van niet. Zowiezo vind ik het raar dat ik nog nooit antwoord heb gehad op ook maar 1 emailtje. Mijn ene aansluiting heeft meer dan een maand geduurd, waar alice beweerde dat er een monteur was langsgeweest en mijn aansluiting thuis is instabiel (telefoneren). Hier ga ik echter niet over bellen, omdat het toch geen zin heeft.denan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:37:
[...]
Bevestigingsbrieven worden altijd verzonden naar het contactadres. Zoals je wellicht wel kunt raden is dat iets compleet anders dan het opleveradres. Indien een ISP een lijn moet opleveren op een locatie waarvoor de Postcode/huisnummer gegevens niet overeenkomen met de gegevens in de database van KPN zal het altijd fout gaan. Zo zal de hele wereld je kennen als 666a maar in canvas kun je te boek staan als 666-I of 666-Ia. ISP's kunnen daar bar weinig aan doen en dit probleem zul je dus vaak tegenkomen als je DSL probeert te leveren op een locatie waar geen actieve telefoonlijn aanwezig is. Met een telefoonnummer kunnen ISP's namelijk een MIP-check uitvoeren om te zien wat de serviceID is (en wat voor diensten er op de lijn aanwezig zijn).
Voor de rest sja.. wat er werkt werkt wel.. + ik voel me nu toch niet optimaal dus let niet op mij
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Verwijderd
Ik overweeg om (wanneer mijn abo bij Orange/Wanadoo/Online afloopt) over te stappen naar Alice.
Het Alice Easy pakket lijkt mij wel erg aantrekkelijk..
Voor 20 euro p/maand een verbinding van tot de 20 mb/s.. volgens de site zit mijn
postcode dan tussen de 16 - 20 mb/s. Prima.
Een aanzienlijke verbetering gezien ik nu met mijn huidige abo maar 11 mb/s haal.. en 34 euro daarvoor betaal.
Terwijl dat 2 jaar geleden 32 euro voor gemiddeld 18 mb/s was.. maargoed. Time for change..
Ik twijfel nu wel wegens bepaalde ervaringen van mensen hier.. klinkt best frustrerend allemaal.
Gelukkig heb ik nog een paar maanden te gaan.. hopelijk is dan het een en andere verbeterd.
Ik heb nu wel een vraag, over de AVM 5125 modem.
Ik maak momenteel gebruik van de wanadoo Livebox, deze heeft 2 ingangen voor internetkabels..
1 gaat er een naar mijn pc en de andere gaat naar mn ps3, zo gebruik ik de livebox dus ook als verbinding
tussen de 2 apparaten voor het streamen van media etc.
Is dit met de AVM 5125 modem ook mogelijk?
Het Alice Easy pakket lijkt mij wel erg aantrekkelijk..
Voor 20 euro p/maand een verbinding van tot de 20 mb/s.. volgens de site zit mijn
postcode dan tussen de 16 - 20 mb/s. Prima.
Een aanzienlijke verbetering gezien ik nu met mijn huidige abo maar 11 mb/s haal.. en 34 euro daarvoor betaal.
Terwijl dat 2 jaar geleden 32 euro voor gemiddeld 18 mb/s was.. maargoed. Time for change..
Ik twijfel nu wel wegens bepaalde ervaringen van mensen hier.. klinkt best frustrerend allemaal.
Gelukkig heb ik nog een paar maanden te gaan.. hopelijk is dan het een en andere verbeterd.
Ik maak momenteel gebruik van de wanadoo Livebox, deze heeft 2 ingangen voor internetkabels..
1 gaat er een naar mijn pc en de andere gaat naar mn ps3, zo gebruik ik de livebox dus ook als verbinding
Ik weet niet of je de AVM al krijgt, ik kreeg nog zo een copperjet ding...
Bovendien kun je eens kijken op tweakdsl.nl of telfort, deze hebben ook 20MB/s voor 20 euro.
En voor de ervaringen, hier geen succes als er na het weekend geen verbetering is(ook TOTAAL geen ondersteuning van helpdesk) zeg ik Alice op
Bovendien kun je eens kijken op tweakdsl.nl of telfort, deze hebben ook 20MB/s voor 20 euro.
En voor de ervaringen, hier geen succes als er na het weekend geen verbetering is(ook TOTAAL geen ondersteuning van helpdesk) zeg ik Alice op
Verwijderd
Zoals Denan schrijft, zal het nog tot Maart/April duren voordat Alice alleen nog de AVM levert, dat zal ongetwijfelt ook afhangen van de ervaringen, dus wordt misschien nog later.
Voor de snelheid zal het niet uitmaken welke provider je hebt, bepalend is de afstand tot de centrale, kun je vinden op postcodecheck bij BBned. Zit je onder 500 mtr, heb je goede kans op 16 Mb, zit je verder weg, haal je nooit wat de check aangeeft.
Ik zit zelf op 1500 mtr en de copperjet traint op 10 Mb, dan hoef je er niet op te rekenen dat KPN of Telfort wel 20 op de lijn krijgt.
Verder is het maar de vraag of Voip wel zo fijn is, lees maar bij de mensen die Telfort hebben, word je ook niet vrolijk van. Telefoon gaat en internet valt uit.
Zolang de lijnen niet beter zijn, is het een leuke reclame, maar er staat altijd tot 20 Mb, kleine lettertjes lezen, de snelheid wordt niet gegarandeerd: Lees wordt niet geleverd.
Er zijn ook forums voor Telfort gebruikers,
Neem Alice Easy en hou je KPN budget lijn ernaast, kun je Voipbuster gebruiken voor Euro.2,50 pmaand. Wacht je op een aanbieding van Alice met gratis lijn (geen Eur. 70.-), ben je werkelijk het goedkoopste. Bevalt Alice niet, heb je tenminste geen gezeik met nummerportering en kan je altijd per maand weg, vanaf 1 januari moeten ze de overgang naadloos uitvoeren, dat is een overeenkomst van alle ISP.
De fouten van Alice hebben mij Eur. 150.- gekost en een maand geen telefoon. Antwoord op mijn klachtenbrief aan Alice hebben geen antwoord opgeleverd, ook geen vergoeding voor mijn extra kosten.
Zoals Gradus(Alice) op de televisie heeft gezegd, wij zullen alle claims bekijken, maar over vergoeding heeft hij het wijselijk niet gehad.
Bij Telfort zeggen ze het gewoon eerlijk. Vergoeding krijgt U niet, waarom zouden we betalen voor ongemak of kosten wegens niet nakomen van ons kontrakt (Lees Consumnetenbond forum Telfort)
Je gelooft toch ook niet in Sinterklaas?
Helpdesk bij een abo van 20 Euro, keep on dreaming, Cendris zit er om geld te verdienen, niet om weg te geven. (btw Cendris is TNT als ik het goed begrijp en verhuurt "service" aan Alice)
Ik ben nog klant bij Alice, maar ik weet niet voor hoe lang, hangt af van de volgende brief.
Voor de snelheid zal het niet uitmaken welke provider je hebt, bepalend is de afstand tot de centrale, kun je vinden op postcodecheck bij BBned. Zit je onder 500 mtr, heb je goede kans op 16 Mb, zit je verder weg, haal je nooit wat de check aangeeft.
Ik zit zelf op 1500 mtr en de copperjet traint op 10 Mb, dan hoef je er niet op te rekenen dat KPN of Telfort wel 20 op de lijn krijgt.
Verder is het maar de vraag of Voip wel zo fijn is, lees maar bij de mensen die Telfort hebben, word je ook niet vrolijk van. Telefoon gaat en internet valt uit.
Zolang de lijnen niet beter zijn, is het een leuke reclame, maar er staat altijd tot 20 Mb, kleine lettertjes lezen, de snelheid wordt niet gegarandeerd: Lees wordt niet geleverd.
Er zijn ook forums voor Telfort gebruikers,
Neem Alice Easy en hou je KPN budget lijn ernaast, kun je Voipbuster gebruiken voor Euro.2,50 pmaand. Wacht je op een aanbieding van Alice met gratis lijn (geen Eur. 70.-), ben je werkelijk het goedkoopste. Bevalt Alice niet, heb je tenminste geen gezeik met nummerportering en kan je altijd per maand weg, vanaf 1 januari moeten ze de overgang naadloos uitvoeren, dat is een overeenkomst van alle ISP.
De fouten van Alice hebben mij Eur. 150.- gekost en een maand geen telefoon. Antwoord op mijn klachtenbrief aan Alice hebben geen antwoord opgeleverd, ook geen vergoeding voor mijn extra kosten.
Zoals Gradus(Alice) op de televisie heeft gezegd, wij zullen alle claims bekijken, maar over vergoeding heeft hij het wijselijk niet gehad.
Bij Telfort zeggen ze het gewoon eerlijk. Vergoeding krijgt U niet, waarom zouden we betalen voor ongemak of kosten wegens niet nakomen van ons kontrakt (Lees Consumnetenbond forum Telfort)
Je gelooft toch ook niet in Sinterklaas?
Helpdesk bij een abo van 20 Euro, keep on dreaming, Cendris zit er om geld te verdienen, niet om weg te geven. (btw Cendris is TNT als ik het goed begrijp en verhuurt "service" aan Alice)
Ik ben nog klant bij Alice, maar ik weet niet voor hoe lang, hangt af van de volgende brief.
Bij mij werkt het gewoon hoor. Gaat het fout bij sturen naar een bepaalde afzender ?Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:56:
[...]
Mail versturen via mijnnaam@alice.nl via out.alice.nl had ik aan de praat, maar mijn niet alice-mail lukt niet.
telnet smtp.alice.nl 25
220 smtp.alice.nl ESMTP Sendmail 8.14.2/8.14.3; Tue, 16 Dec 2008 23:48:49 +0100 (CET)
helo aap
250 smtp.alice.nl Hello 78-27-51-xxx.dsl.alice.nl [78.27.51.xxx], pleased to meet you
mail from: aap@noot.nl
250 2.1.0 aap@noot.nl... Sender ok
rcpt to: gj@mijndomein.nl
250 2.1.5 gj@mijndomein.nl... Recipient ok
data
354 Please start mail input.
subject: test123
abcd
.
250 Mail queued for delivery.
quit
221 Closing connection. Good bye.
Deze mail komt dus gewoon aan (gj@mijndomein.nl is even fiktief).
Dit is met elke router mogelijk, dus ook met de oudere cjt 1616/816-2p en de AVM 5125.Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:57:
@bruno:
Mijn ervaring is juist dat Alice redelijk coulant is met het toekennen van een vergoeding of het verzetten van de startdatum van een abonnement. Mits de klacht correct is en de claim realistisch, denk bvb aan mensen die 18k claimen omdat hun telefoon er een weekend uitgelegen heeft.
@gjs:
Ik kan ook gewoon blijven emailen dus volgens mij is er niets aan de hand. Ik kreeg btw een emailtje dat hij het al opgelost had.
Waar kan ik zo'n'claim indienen?denan schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:16:
[...]
Mijn ervaring is juist dat Alice redelijk coulant is met het toekennen van een vergoeding of het verzetten van de startdatum van een abonnement. Mits de klacht correct is en de claim realistisch, denk bvb aan mensen die 18k claimen omdat hun telefoon er een weekend uitgelegen heeft.
Via de normale klachteningang wellicht?
Eumm ja, ik heb al een aantal mails gestuurd, maar ik heb nog nooit iets ontvangen van ze.
En om nou 4 uur te bellen met een 0900 nummer om daar weer een deel van terug te krijgen zie ik ook niet echt zitten
Lezen is ook een vakJrz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:40:
[...]
Eumm ja, ik heb al een aantal mails gestuurd, maar ik heb nog nooit iets ontvangen van ze.
En om nou 4 uur te bellen met een 0900 nummer om daar weer een deel van terug te krijgen zie ik ook niet echt zitten
Ze willen echt dat je een papieren brief verstuurt. Ik denk dat het te maken heeft met het verschil in juridische status. Iedereen kan wel een email sturen, zeggen dat ie jrz heet en dat ie geld wil zien.Jrz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:40:
Een brief die op de normale wijze gedagtekend is (datum, plaats, handtekening) heeft wel een juridische status.
Ik begrijp dat overal logisch en technische verklaringen voor zijn. Maar als consument verwacht je gewoon dat een bedrijf als Alice iets voor je kan regelen. Als er iets niet klopt met de toevoeging dat kan Alice blijkbaar na lang aandringen ook de juiste canvas-gegevens opvragen. Om de klant hiervoor op te laten draaien vind ik belachelijk. Daarbij vind ik de nog altijd onbeantwoorde mails naar de helpdesk en het mij nooit laten weten van die annulering ook erg onprofessioneel. De aanvraagbevestiging kwam ook bij mij door de brievenbus dus mijn adres hebben ze wel.denan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:37:
[...]
Bevestigingsbrieven worden altijd verzonden naar het contactadres. Zoals je wellicht wel kunt raden is dat iets compleet anders dan het opleveradres. Indien een ISP een lijn moet opleveren op een locatie waarvoor de Postcode/huisnummer gegevens niet overeenkomen met de gegevens in de database van KPN zal het altijd fout gaan. Zo zal de hele wereld je kennen als 666a maar in canvas kun je te boek staan als 666-I of 666-Ia. ISP's kunnen daar bar weinig aan doen en dit probleem zul je dus vaak tegenkomen als je DSL probeert te leveren op een locatie waar geen actieve telefoonlijn aanwezig is. Met een telefoonnummer kunnen ISP's namelijk een MIP-check uitvoeren om te zien wat de serviceID is (en wat voor diensten er op de lijn aanwezig zijn).
Verwijderd
Nog meer mensen die er vanmiddag uitgelegen hebben en waarbij hun static ipadres is gewijzigd naar 95.36.*.*. Ik had altijd 78.27.*.*
Daar heb je dan ook weer een puntCs_Alpha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:52:
[...]
Ik begrijp dat overal logisch en technische verklaringen voor zijn. Maar als consument verwacht je gewoon dat een bedrijf als Alice iets voor je kan regelen. Als er iets niet klopt met de toevoeging dat kan Alice blijkbaar na lang aandringen ook de juiste canvas-gegevens opvragen. Om de klant hiervoor op te laten draaien vind ik belachelijk. Daarbij vind ik de nog altijd onbeantwoorde mails naar de helpdesk en het mij nooit laten weten van die annulering ook erg onprofessioneel. De aanvraagbevestiging kwam ook bij mij door de brievenbus dus mijn adres hebben ze wel.
Add: naar het beantwoorden dus.. het canvas verhaal blijft lastig voor elke ISP.
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 17-12-2008 20:10 ]
Verwijderd
Denan, misschien dat jij dat weet... ik heb voor mijn ouders Alice Comfort aangevraagd (met bellen dus) en aangegeven dat het nummer behouden dient te worden. Nu krijg ik de opleveringsbrief en daar staat in dat ik een nieuw nummer krijg en dat ik niet meer bereikbaar ben op die datum op mijn huidige (KPN) nummer. Moet ik actie ondernemen of moet het wel goedkomen met de portering? Bedankt voor je support.
Dit is normaal. Nummerportering duurt gemiddeld 2 weken je zal nader een brief ontvangen die dit bevestigd en je krijgt van Alice tijdelijk een ander nummer. Iets met 077 ofzoVerwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:31:
Denan, misschien dat jij dat weet... ik heb voor mijn ouders Alice Comfort aangevraagd (met bellen dus) en aangegeven dat het nummer behouden dient te worden. Nu krijg ik de opleveringsbrief en daar staat in dat ik een nieuw nummer krijg en dat ik niet meer bereikbaar ben op die datum op mijn huidige (KPN) nummer. Moet ik actie ondernemen of moet het wel goedkomen met de portering? Bedankt voor je support.
Hmm, dit is wel heel vreemd. Met crosskabel aan een laptop blijft de lijn gewoon up. Als ik hem aan een 3Com switch hang, gaat het ook goed. Met een Zyxel 2602R van Tweak blijft de lijn ook gewoon connected (inmiddels 5 uur probleemloos), maar dan heb ik geen telefoon. Alleen de combinatie Copperjet en de Netgear GS116 switch levert een klapperende lijn op.corny schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:34:
[...]
Bij mij valt de verbinding sinds woensdag ook steeds weg. In de statuspagina zie ik dan "Cable disconnected" staan, vervolgens wordt de verbinding weer opgebouwd om na 5 tot 10 seconden weer weg te vallen. Het lijkt echter een intern netwerk probleempje te zijn, want als ik de utp kabel eruithaal, blijft de verbinding in de lucht...
edit: toch geen intern probleempje, vanaf vanavond blijft de lijn resetten ook zonder utp erin... Zucht!
Iemand suggesties? De Netgear switch zelf heeft m.i. geen probleem, vooral omdat de Zyxel nu gewoon connected blijft en ik met alle andere LAN clients ook geen problemen ondervind.

Verwijderd
Dat is wel minder dan. Mijn eigen fout misschien, had ik denk beter moeten lezen, maar is dit enigszins nog terug te draaien cq te stoppen? M'n moeder "maakt me af" als ze 2 weken niet op haar telefoonnummer bereikbaar is, of komt inkomend belverkeer wel gewoon op dat nummer binnen en is uitgaand bellen alleen met dat tijdelijke nummer?ApexAlpha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:01:
[...]
Dit is normaal. Nummerportering duurt gemiddeld 2 weken je zal nader een brief ontvangen die dit bevestigd en je krijgt van Alice tijdelijk een ander nummer. Iets met 077 ofzo
Dit loopt bij mij ook nog, inkomende gesprekken alleen op het tijdelijke nummer en uitgaand krijgt geen nummerweergave mee. Hoort zo bij een tijdelijk nummer zei de helpdesk. Ik hoop dat ik mijn nummer nog terug krijg, het had volgens de helpdesk gisteren geporteerd moeten zijn.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:37:
[...]
Dat is wel minder dan. Mijn eigen fout misschien, had ik denk beter moeten lezen, maar is dit enigszins nog terug te draaien cq te stoppen? M'n moeder "maakt me af" als ze 2 weken niet op haar telefoonnummer bereikbaar is, of komt inkomend belverkeer wel gewoon op dat nummer binnen en is uitgaand bellen alleen met dat tijdelijke nummer?
Verder is bij mij alles goed gegaan, had problemen met het modem, maar heb uiteindelijk een nieuw modem gekregen. Dit aangesloten en kon gelijk internetten. Ik haal 10Mb/s, net als bij Online, en zit op 2400m vd centrale. Ben dus op het telefonie gedeelte tevreden. De communicatie kan wel beter, in de broef stond dat ik bereikbaar was op mijn oude nummer als op mijn tijdelijke en dit was niet zo. Kan volgens mij technisch ook niet, maar zet het dan niet in de brief denk ik dan. De helpdesk vertelde wel hoe het zat, alleen de termijn is iedere keer anders.
Maar goed, ik ging voor de lagere prijs bij Alice, dus ik zeur niet.
Hoeiendag!
Nee kan niet terug. Je kan je moeder het tijdelijke nummer tog even gevenVerwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:37:
[...]
Dat is wel minder dan. Mijn eigen fout misschien, had ik denk beter moeten lezen, maar is dit enigszins nog terug te draaien cq te stoppen? M'n moeder "maakt me af" als ze 2 weken niet op haar telefoonnummer bereikbaar is, of komt inkomend belverkeer wel gewoon op dat nummer binnen en is uitgaand bellen alleen met dat tijdelijke nummer?

edit: verkeerde quote
[ Voor 70% gewijzigd door ApexAlpha op 17-12-2008 22:19 ]
Zojuist mijn oude zwarte Zyxel 2602H-61c modem omgeruild voor een zilveren Zyxel 2602H-D1A.
Gescoord voor 20 euro op marktplaatst. Hij trained op 15908 kbps / 1195 kbps.
Ik haal nu een download van 1.60MB/sec ipv 1.50MB/sec.
Het copperjet modem was nog iets trager dan 1.50MB/sec.
Leuke snelheidswinst, nu maar hopen dat de VOIP ook wat stabieler is.
Gescoord voor 20 euro op marktplaatst. Hij trained op 15908 kbps / 1195 kbps.
Ik haal nu een download van 1.60MB/sec ipv 1.50MB/sec.
Het copperjet modem was nog iets trager dan 1.50MB/sec.
Leuke snelheidswinst, nu maar hopen dat de VOIP ook wat stabieler is.
Verwijderd
@MauzApexAlpha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:19:
[...]
Nee kan niet terug. Je kan je moeder het tijdelijke nummer tog even geven
edit: verkeerde quote
Zolang je nummer niet geporteerd is kun je de KPN lijn blijven gebruiken, zowel in als uit. Het tijdelijke nummer van Alice ku je gebruiken om uitgaand te bellen (gratis) maar dan moet je de stekker omzetten, dus als je het simpel houd, probeer je de Alice lijn, dan weet je of alles werkt en zet je daarna de telefoon op de splitter, blijft alles KPN. op de dag van porteren loopt je oude nummer over Alicebox en ben dus via Alice op het oude KPN nummer aangesloten. de tussenliggende tijd heb je dan internet van Alice en telefoon van KPN. Heeft bij mij gewerkt, alleen klapte de copperjet op de dag van porteren eruit en zat ik een maand zonder telefoon.
bruno
@ denan,
Bedankt voor de morele support, ik ook nog abonnee en wacht op antwoord, begrijp ook wel dat het een paar weken kan duren bij de klantenservice. Ik heb overigens een gewone papieren brief gestuurd naar Alice Nijmegen, met gespecificeerde kosten over 1 maand, dit werd mij door de consumentenbond geadviseerd, daar zijn ze ook benieuwd hoe het antwoord van Alice is, komt binnenkort een nieuw artikel in de Gids. Ben benieuwd.
Dit topic is gesloten.