Kijk eens in de manual van de Netgear of die wel automatisch het verschil tussen een cross- en een straight cable herkennen kan. Ik vermoed dat de 3Com (weet ik haast wel zeker) en de Zyxel dat wel ondersteunen en de Netgear niet. Dat wil niet zeggen dat de Netgear kapot is, hij mist gewoon die optie. Auto-negotiation MDI/MDIX heet deze feature met een duur woord.corny schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:13:
Iemand suggesties? De Netgear switch zelf heeft m.i. geen probleem, vooral omdat de Zyxel nu gewoon connected blijft en ik met alle andere LAN clients ook geen problemen ondervind.
Nee, dat is het niet in ieder geval: "Every port automatically senses the right speed and full/ half duplex mode, while Auto UplinkTM technology automatically adjusts for straight-through or crossover cables." Had ik ook geprobeerd overigens om een cross en straight te gebruiken.grun93 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:13:
[...]
Kijk eens in de manual van de Netgear of die wel automatisch het verschil tussen een cross- en een straight cable herkennen kan. Ik vermoed dat de 3Com (weet ik haast wel zeker) en de Zyxel dat wel ondersteunen en de Netgear niet. Dat wil niet zeggen dat de Netgear kapot is, hij mist gewoon die optie. Auto-negotiation MDI/MDIX heet deze feature met een duur woord.
Wat ik nog vergeten ben te melden, is dat de configuratie met Netgear het anderhalve maand probleemloos heeft gedaan. En sinds vorige week alleen maar problemen.
Het is toch trouwens ook vreemd, dat iets wat op het LAN gebeurt tot gevolg heeft dat de WAN connectie eruit klapt? Zou m.i. gescheiden moeten zijn.
@Mods, als dit ergens anders besproken moet worden, laat het dan even weten svp.
Anoniem: 221517
@bruno001
Dank voor je heldere uitleg, dan ga ik het zo doen!
Verder ben ik wel te spreken over Alice, alleen jammer van die ip change gisteren, aangezien ik thuis een mailserver draai, maar goed, dns records aanpassen zo gepiept, alshet maar niet elke maand is
Verder ben ik wel te spreken over Alice, alleen jammer van die ip change gisteren, aangezien ik thuis een mailserver draai, maar goed, dns records aanpassen zo gepiept, alshet maar niet elke maand is
Hmmm die IP's zouden static moeten zijn. Email eens een tracert naar denan@inter.nl.net dan zal ik de beheerders van Alice eens vragen om er naar te kijken.Anoniem: 221517 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:52:
@bruno001
Wij hadden dit ook en moesten er wel even achteraan. Het bleek een fout in het aanmeldproces, waardoor nummerportering niet goed geregistreerd werd. Als in je aanmeldbevestiging staat dat je een nieuw nummer krijgt dan is dat waarschijnlijk verkeerd gegaan. Ik zou hier zeker achteraan gaan om te voorkomen dat je voor vervelende verrassingen komt te staan.Anoniem: 221517 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:31:
Denan, misschien dat jij dat weet... ik heb voor mijn ouders Alice Comfort aangevraagd (met bellen dus) en aangegeven dat het nummer behouden dient te worden. Nu krijg ik de opleveringsbrief en daar staat in dat ik een nieuw nummer krijg en dat ik niet meer bereikbaar ben op die datum op mijn huidige (KPN) nummer. Moet ik actie ondernemen of moet het wel goedkomen met de portering? Bedankt voor je support.
Bij ons hebben ze de aanmelding meteen gewijzigd.
Anoniem: 283418
Wanneer heb je die mails verstuurd?Cs_Alpha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:52:
[...]
Ik begrijp dat overal logisch en technische verklaringen voor zijn. Maar als consument verwacht je gewoon dat een bedrijf als Alice iets voor je kan regelen. Als er iets niet klopt met de toevoeging dat kan Alice blijkbaar na lang aandringen ook de juiste canvas-gegevens opvragen. Om de klant hiervoor op te laten draaien vind ik belachelijk. Daarbij vind ik de nog altijd onbeantwoorde mails naar de helpdesk en het mij nooit laten weten van die annulering ook erg onprofessioneel. De aanvraagbevestiging kwam ook bij mij door de brievenbus dus mijn adres hebben ze wel.
Het blijkt dat men binnen het BBNED netwerk een interne migratie heeft gehad, hierdoor hebben een aantal mensen een nieuwe poort gekregen en dus ook een nieuw IP-adres.Anoniem: 221517 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:52:
@bruno001
Bijvoorbeeld op 9 december 2008...Anoniem: 283418 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:53:
[...]
Wanneer heb je die mails verstuurd?
Subject: Nog niet aagesloten NL00137500
Ik heb inmiddels een nieuwe aanvraag gedaan via ADSLwinkel.nl, aangezien daar de gratis lijn actie er was.

[ Voor 0% gewijzigd door Cs_Alpha op 19-12-2008 09:56 . Reden: typo ]
Ach.. het heeft zelfs een eigen topic op Got: KPN doet moeilijk bij doorgeven canvasgegevensCs_Alpha schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:55:
[...]
Bijvoorbeeld op 9 december 2008...
Subject: Nog niet aagesloten NL00137500
Ik heb inmiddels een nieuwe aanvraag gedaan via ADSLwinkel.nl, aangezien daar de gratis lijn actie er was.Ik heb dus inmiddels een ander klantnummer.. Ik kreeg mijn bevestigingsbrief trouwens weer van de buren aangereikt aangezien er op de brief huisnummer 63 was gebruikt in plaats van 63-A. In het overzicht dat bij de brief zat stond trouwens wel 63-A. Waarom zijn die toevoegingen toch zo ingewikkeld? In Utrecht waar ik woon hebben tig huizen hetzelfde huisnummer met als enige onderscheid een toevoeging..
Zelfs Telfort (onderdeel van KPN) heeft problemen met het verkrijgen van canvasgegevens.
Dit gaat niet meer over de canvasgegevens. Dit gaat over mijn correspondentieadres. En als ik ze mail dat ze op hun brieven de A steeds vergeten krijg ik nu terug dat ik voor een adreswijziging de klantenservice moet bellen..denan schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:44:
[...]
Ach.. het heeft zelfs een eigen topic op Got: KPN doet moeilijk bij doorgeven canvasgegevens
Zelfs Telfort (onderdeel van KPN) heeft problemen met het verkrijgen van canvasgegevens.
Ik ben echt wel wat gewend qua slechte service bij bedrijven maar toch valt het me keer op keer weer tegen hoe flexibel een bedrijf is. Als je je als Alice profileert als snel, helder en overzichtelijk dan moet je je ook zo gedragen. Toch heb ik nog goede hoop dat als ik eenmaal ben aangesloten erg tevreden ga zijn met Alice..
De maat is nu vol bij mij. De deadline staat op 4 uur vanmiddag. Als de technische dienst dan nog niet gebeld heeft ga ik weg bij Alice.
Ze hebben van 18 oktober tot en met vandaag de tijd gehad om mij aan te sluiten maar dat is ze niet gelukt. Meerdere malen is er bij de technische dienst een ticket aangemaakt om mij te bellen maar ik hoor maar niks van ze.
Ik heb slechts 1 woord voor alic:BAGGER!
Totale incompetentie van de mensen bij de helpdesk, de administratie. En blijkbaar ook de technische dienst. Mocht je momenteel ISDN hebben en een overstap overwegen. VERGEET HET MAAR.
By the way: Wist je dat je tegenwoordig je telefoon nummer op de alice website kunt invoeren en dat ze je dan gratis terug bellen (werkt automatisch) Dit natuurlijk alleen als je een abonnement bij ze wilt afnemen. Ik vind het de laatste dagen echt leuk om daar random nummers in te voeren
Ze hebben van 18 oktober tot en met vandaag de tijd gehad om mij aan te sluiten maar dat is ze niet gelukt. Meerdere malen is er bij de technische dienst een ticket aangemaakt om mij te bellen maar ik hoor maar niks van ze.
Totale incompetentie van de mensen bij de helpdesk, de administratie. En blijkbaar ook de technische dienst. Mocht je momenteel ISDN hebben en een overstap overwegen. VERGEET HET MAAR.
By the way: Wist je dat je tegenwoordig je telefoon nummer op de alice website kunt invoeren en dat ze je dan gratis terug bellen (werkt automatisch) Dit natuurlijk alleen als je een abonnement bij ze wilt afnemen. Ik vind het de laatste dagen echt leuk om daar random nummers in te voeren
[ Voor 20% gewijzigd door Dekaasboer op 19-12-2008 14:44 ]
Wellicht dat ze je sneller hadden kunnen helpen als je had gedaan wat de "miepen" gevraagd hadden ipv tegen de verzoeken van de helpdesk in te gaan?Dekaasboer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:41:
By the way: Wist je dat je tegenwoordig je telefoon nummer op de alice website kunt invoeren en dat ze je dan gratis terug bellen (werkt automatisch) Dit natuurlijk alleen als je een abonnement bij ze wilt afnemen. Ik vind het de laatste dagen echt leuk om daar random nummers in te voeren![]()
Verder heb je mogelijkheden zat om hier via Mojo iets te escaleren ipv je niveau te verlagen tot kinderachtige pesterijtjes.... Vraag me namelijk af of je daar iets mee opschiet

Eind oktober gebeld wegens instabiliteit, vandaag kwam de monteur.
Door de instabiliteit van die eerste dagen had ik tot 1 december KPN gebruikt op het andere aderpaar, maar sinds 1 december blijkt Alice nu ook stabiel, zij het betrekkelijk langzaam (4 / 0.9) te werken.
De monteur dacht dan ook snel klaar te zijn, maar nu we er toch zijn, toch even in het ISRA-punt geprikt. Volgens de meter zou er geen internet mogelijk moeten zijn op dat punt. Modem er weer ingeprikt, traint in op 6 / 0.8.
Er zou nog even over worden overlegd. Gelet op die meting zou het nodig (of in ieder geval verantwoord) zijn een nieuw aderpaar te trekken, maar omdat ik toch stabiel op internet zit, zal er waarschijnlijk niets gebeuren (totdat ik weet te melden dat internet helemaal niet meer mogelijk is).
Door de instabiliteit van die eerste dagen had ik tot 1 december KPN gebruikt op het andere aderpaar, maar sinds 1 december blijkt Alice nu ook stabiel, zij het betrekkelijk langzaam (4 / 0.9) te werken.
De monteur dacht dan ook snel klaar te zijn, maar nu we er toch zijn, toch even in het ISRA-punt geprikt. Volgens de meter zou er geen internet mogelijk moeten zijn op dat punt. Modem er weer ingeprikt, traint in op 6 / 0.8.
Er zou nog even over worden overlegd. Gelet op die meting zou het nodig (of in ieder geval verantwoord) zijn een nieuw aderpaar te trekken, maar omdat ik toch stabiel op internet zit, zal er waarschijnlijk niets gebeuren (totdat ik weet te melden dat internet helemaal niet meer mogelijk is).
Joh van dat nummer invoeren is een grapje, dat moet je niet al te serieus nemen.
En ik heb ondertussen zat met de telefoonmiepen aan de lijn gezeten en alles op verschillende manieren aangesloten.
Maar feit is dat ik momenteel slechts 1 signaal op mijn isra punt heb, en dat is van mijn isdn telefoon.
Officieel moeten ze ook een monteur langs sturen om de lijn af te breken want bij isdn levert kpn de lijn tot en met het NT1 kastje. Maar die is ook niet langsgeweest.
Daarnaast klopt het toch niet dat ik al 3,5 weken probeer de technische dienst te berijken.
En ik heb ondertussen zat met de telefoonmiepen aan de lijn gezeten en alles op verschillende manieren aangesloten.
Maar feit is dat ik momenteel slechts 1 signaal op mijn isra punt heb, en dat is van mijn isdn telefoon.
Officieel moeten ze ook een monteur langs sturen om de lijn af te breken want bij isdn levert kpn de lijn tot en met het NT1 kastje. Maar die is ook niet langsgeweest.
Daarnaast klopt het toch niet dat ik al 3,5 weken probeer de technische dienst te berijken.
Op zich is dat met NLS niet echt nodig.. maar aangezien je aangeeft dat er geen signaal aanwezig is op al je aderparen zal het wel een KPN issue zijn.Volgens mij hebben die monteurs daar momenteel toch al een enorme backlog. Als het probleem in het BBNED domein ligt kan BBNED eigen monteurs sturen en dan gaat het vaak een stuk sneller. Wat betreft de technische dienst-> Als het inderdaad een KPN issue is zal de technische dienst van Alice niets voor je kunnen betekenen. Zij schieten het in bij KPN en bewaken de voortgang. Geen enkele ISP zal klanten kunnen doorverbinden naar KPN engineers.Dekaasboer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:24:
Waar het probleem precies ligt... tja.denan schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:37:
[...]
Op zich is dat met NLS niet echt nodig.. maar aangezien je aangeeft dat er geen signaal aanwezig is op al je aderparen zal het wel een KPN issue zijn.Volgens mij hebben die monteurs daar momenteel toch al een enorme backlog. Als het probleem in het BBNED domein ligt kan BBNED eigen monteurs sturen en dan gaat het vaak een stuk sneller. Wat betreft de technische dienst-> Als het inderdaad een KPN issue is zal de technische dienst van Alice niets voor je kunnen betekenen. Zij schieten het in bij KPN en bewaken de voortgang. Geen enkele ISP zal klanten kunnen doorverbinden naar KPN engineers.
Er komen 2 aderpaden het huis in. Slechts op 1 staat een signaal.
Op dat aderpaar werkt momenteel mijn isdn telefoon. (meet ook 90v) Nu kan adsl2+ wel op een isdn lijn geleverd worden maar volgens mij niet als er nog een ander signaal overheen loopt.
Ik heb op het actieve aderpaar mijn modem aangesloten, en daarbij heb ik het ook nog met omgekeerde polariteit geprobeerd. Helaas niks.
Alle probeersels heb ik natuurlijk direct op het ISRA geprobeerd, zonder NT1 er tussen.
Op dit moment houd het dan op wat je als afnemer kan doen. Dus dan bel je de helpdesk. Alleen als die je een paar maanden later nog niet verder geholpen heeft dan geef je het op.
Dan kan mij op dat moment spreekwoordelijk aan mijn derriere roesten bij wie het probleem ligt. Ik neem bij Alice een product af en het werkt niet. Nu ben ik nog een technisch onderlegt persoon. Als leek wordt je helemaal gek.
En het is toch ook van de zotte dat je in de huidige ICT maatschappij zomaar een kwart jaar zonder internet kan zitten wegens de incompetente communicatievaardigeden onderling tussen de providers. Ik studeer 1e jaars Technische Bedrijfskunde aan de TH rijswijk en mijn zusje doet momenteel eindexamen 5 havo. Nu mogen wij van de buren gelukkig op hun netwerk, maar anders was dit een drama geweest.
Heb je nu wel of niet het andere (volgens jou inactieve) aderpaar geprobeerd aan te sluiten?Dekaasboer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:16:
[...]
Ik heb op het actieve aderpaar mijn modem aangesloten, en daarbij heb ik het ook nog met omgekeerde polariteit geprobeerd. Helaas niks.
Alle probeersels heb ik natuurlijk direct op het ISRA geprobeerd, zonder NT1 er tussen.
Nou ik heb ook weer wat leuks hoor... not
Als de pc aan staat, kan er amper gebeld worden
Of je krijgt geen kiestoon, of hoort de ander je niet maar jij hun wel, of andersom of helemaal niks.
Tot geen kiestoon aantoe.
Modem zit rechtsstreeks op israpunt via meegeleverde kabeltjes.
En via de modem met bijgeleverde kabel naar pc.
Splitter zit er niet tussen.
Wat kan ik hier eerst zelf checken voordat ik ga bellen ?
En ook de snelheid is weer bedroevend laag in Buitenveldert ( zo'n 7MB)
Ooh .... KPN monteur heeft hier toentertijd alles aangesloten.(7 aderparen kwestie)
Als de pc aan staat, kan er amper gebeld worden
Of je krijgt geen kiestoon, of hoort de ander je niet maar jij hun wel, of andersom of helemaal niks.
Tot geen kiestoon aantoe.
Modem zit rechtsstreeks op israpunt via meegeleverde kabeltjes.
En via de modem met bijgeleverde kabel naar pc.
Splitter zit er niet tussen.
Wat kan ik hier eerst zelf checken voordat ik ga bellen ?
En ook de snelheid is weer bedroevend laag in Buitenveldert ( zo'n 7MB)
Ooh .... KPN monteur heeft hier toentertijd alles aangesloten.(7 aderparen kwestie)
[ Voor 7% gewijzigd door MarElo op 19-12-2008 17:20 ]
Heb net gebeld met Alice om even goed te checken wat de mogelijkheden zijn van het aansluiten op een tweede aderpaar zodat ik mijn huidige DSL verbinding ook kan aanhouden. Mijn god, de mensen die ik aan de lijn had hebben niet het licht gezien. Ik heb eerst heel lang iemand ervan moeten overtuigen dat ik géén ISDN (of zoals zij zei "IDSN") aansluiting had. Daarna kreeg ik iemand van de technische afdeling aan de telefoon die niet snapte wat ik bedoelde met mijn vraag of ik zelf het tweede aderpaar mag aansluiten (en dus mijn ISRA-punt mag open maken) of dat KPN dat moet doen. "Iedereen heeft twee aderparen" zei hij, "je moet gewoon de stekker erin stoppen". Sja...
Goed, ik vraag het dus nog maar even hier voor de zekerheid. Ik woon in een oude flat en mijn ISRA-punt is een wandcontactdoos (varkenssnuit). Die moet ik dus vervangen voor een wandcontactdoos met 2 aansluitingen. Kan ik dat zomaar zelf doen, of moet de KPN daarvoor langskomen? Dat laatste lijkt me sowieso prettiger, omdat ik aanneem dat ze de boel dan ook direct doormeten wat betreft het signaal.
Goed, ik vraag het dus nog maar even hier voor de zekerheid. Ik woon in een oude flat en mijn ISRA-punt is een wandcontactdoos (varkenssnuit). Die moet ik dus vervangen voor een wandcontactdoos met 2 aansluitingen. Kan ik dat zomaar zelf doen, of moet de KPN daarvoor langskomen? Dat laatste lijkt me sowieso prettiger, omdat ik aanneem dat ze de boel dan ook direct doormeten wat betreft het signaal.
Tijd voor een nieuw deeltje onderhand, wie wil deze klus op zich nemen ?
Alice heeft net teruggebeld (2e keer, totaal binnen 2 weken):
Mijn nummer komt van KPN en is niet helemaal goed geporteerd. Ergens in de voiceswitch (o.i.d.) blijft mijn nummer hangen als iemand dat probeert te bellen (bij ons is het maar één persoon, de rest kan ons gewoon bereiken). Dit heeft de KPN aangegeven.
Alice heeft vervolgens aan KPN gevraagd of ze dit aan willen passen. Het antwoord: NEE..
Lekkere klantenservice van KPN, zeker voor hun abonnees. Ben ik blij dat ik daar weg ben..
Alice
En KPN zuigt gewoon.. prutsers. Ook lekker makkelijk om Alice in een slecht daglicht stellen.
Volgens mij ga ik de Opta/Consuwijzer eens bellen..
(beetje late) edit: Ik hoorde net van mijn vriendin dat Alice de betreffende KPN-abonnee ook een aantal keer heeft gebeld om het e.e.a. te testen. En dat terwijl KPN dus helemaal niets onderneemt.
Mijn nummer komt van KPN en is niet helemaal goed geporteerd. Ergens in de voiceswitch (o.i.d.) blijft mijn nummer hangen als iemand dat probeert te bellen (bij ons is het maar één persoon, de rest kan ons gewoon bereiken). Dit heeft de KPN aangegeven.
Alice heeft vervolgens aan KPN gevraagd of ze dit aan willen passen. Het antwoord: NEE..

Lekkere klantenservice van KPN, zeker voor hun abonnees. Ben ik blij dat ik daar weg ben..
En KPN zuigt gewoon.. prutsers. Ook lekker makkelijk om Alice in een slecht daglicht stellen.
Volgens mij ga ik de Opta/Consuwijzer eens bellen..
(beetje late) edit: Ik hoorde net van mijn vriendin dat Alice de betreffende KPN-abonnee ook een aantal keer heeft gebeld om het e.e.a. te testen. En dat terwijl KPN dus helemaal niets onderneemt.
[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 20-12-2008 11:38 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Gisteren een brief van de KPN gekregen dat mijn nummer door een andere partij gaat worden overgenomen. Meteen even Alice gebeld (pluim voor de KS - binnen 10 seconden iemand aan de lijn) en de porteringsdatum staat op 23 december. Eens kijken hoe dat gaat verlopen. Heb er opzich alle vertrouwen in.
Stay safe
Stuur je contactgevens anders eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik de mensen van Alice vragen wat de huidige status is van je probleem (en ze niet bij KPN moeten escaleren omdat het zo lang duurt).Dekaasboer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:16:
En het is toch ook van de zotte dat je in de huidige ICT maatschappij zomaar een kwart jaar zonder internet kan zitten wegens de incompetente communicatievaardigeden onderling tussen de providers. Ik studeer 1e jaars Technische Bedrijfskunde aan de TH rijswijk en mijn zusje doet momenteel eindexamen 5 havo. Nu mogen wij van de buren gelukkig op hun netwerk, maar anders was dit een drama geweest.
@marElo:
Ik bouw wel een nieuwe starttopic... maar het zal waarschijnlijk pas maandag/dinsdag worden. Eerst even uitzoeken wat er allemaal veranderd is bij Alice de afgelopen maanden
@posttoast:
Dat kan inderdaad gewoon.. maar dat kun je het beste zelf doen. KPN komt daarvoor niet langs, of het is voor een enorm uurloon.
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 20-12-2008 12:51 ]
Anoniem: 247292
Dat zal toch geen probleem zijn? Het is toch een van de doelen van dit forum anderen te helpen? En dat doe jij! En ik zie weinig (eigenlijk: geen!) reclame-uitingen van jouw kant als het om Alice gaat.denan schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:50:
[...]
Ik bouw wel een nieuwe starttopic... maar het zal waarschijnlijk pas maandag/dinsdag worden. Eerst even uitzoeken wat er allemaal veranderd is bij Alice de afgelopen maanden(de vraag is natuurlijk wel of de mods/tweakers wel willen dat ik de TS ben aangezien ik banden heb met alice..)
Ik zie Mojo hier de laatste weken nooit meer...
Anoniem: 218826
Wij hebben sinds een week internet van Alice (20mbit)
Echter is de snelheid niet wat het hoort te zijn. Ik heb het hierover de download speed.
Deze is 600-800kbps, maar dit hoort toch rond de 1mb/1.5mb te zitten?
We wonen een kleine 800m bij zo'n centrale vandaan.
Zijn er meer mensen die dit hebben of klopt deze snelheid?
Want ik kan me herinneren dat ik 4 jaar geleden met speedxs 8mbit op de 900kb al zat, dus vind het raar.
Echter is de snelheid niet wat het hoort te zijn. Ik heb het hierover de download speed.
Want ik kan me herinneren dat ik 4 jaar geleden met speedxs 8mbit op de 900kb al zat, dus vind het raar.
Mojo,
zou jij willen reageren op mijn vraag betreffende het administratieve systeem van alice.
Gr. Barracuda
zou jij willen reageren op mijn vraag betreffende het administratieve systeem van alice.
Gr. Barracuda
Tja, als je kbps bedoelt (dus kilobits per seconde) dan is het behoorlijk langzaam. Bedoel je kB (dus bytes) dan vind ik het zelf niet zo verkeerd. Er zijn downloads dat ik over de 1 MB per seconde kom, maar dat zijn bij mij grote uitzonderingen. Overigens woon ik wel wat verder weg (bijna 2 km van de centrale). Aangenomen dat je bytes en geen bits bedoelt zou ik persoonlijk niet ontevreden zijn met die cijfers.Anoniem: 218826 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:11:
Wij hebben sinds een week internet van Alice (20mbit)
Ik weet niet of mojo er is deze weken.. maar wat is je vraag dan?barracuda2806 schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:13:
Mojo,
Gr. Barracuda
Ja sorry het moest kB zijn... Maar ik vind het juist beneden pijl! Als je met een 8mbit verbinding sneller of betere verbinding haalde 4 jaar geleden, dan klopt dit gewoon niet. Naja het is niet aan mij om er over te bellen maar aan mn stiefpaZentbeer schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:00:
[...]
Tja, als je kbps bedoelt (dus kilobits per seconde) dan is het behoorlijk langzaam. Bedoel je kB (dus bytes) dan vind ik het zelf niet zo verkeerd. Er zijn downloads dat ik over de 1 MB per seconde kom, maar dat zijn bij mij grote uitzonderingen. Overigens woon ik wel wat verder weg (bijna 2 km van de centrale). Aangenomen dat je bytes en geen bits bedoelt zou ik persoonlijk niet ontevreden zijn met die cijfers.
Ik heb een nieuwe startpost aangemaakt: Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4 .. ben nog even aan het editten en de informatie aan het opzoeken maar ik verwacht de startpost over een uurtje compleet te hebben.
Tja, misschien heb ik er dan niet echt verstand van. Met een 8mbit verbinding kun je theoretisch max 1 MB/s halen (en dan reken ik geen overhead e.d. mee). Dus met die verbinding van toen ben je volgens mij wel verwend. Maar goed, ik gaf alleen mijn ervaring, die vroeg je tenslotteAnoniem: 218826 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:32:
[...]
Ja sorry het moest kB zijn... Maar ik vind het juist beneden pijl! Als je met een 8mbit verbinding sneller of betere verbinding haalde 4 jaar geleden, dan klopt dit gewoon niet. Naja het is niet aan mij om er over te bellen maar aan mn stiefpa
Weinig verwend, betaalde er grof voor en was een verbinding weinig gebruikt.Zentbeer schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:26:
[...]
Tja, misschien heb ik er dan niet echt verstand van. Met een 8mbit verbinding kun je theoretisch max 1 MB/s halen (en dan reken ik geen overhead e.d. mee). Dus met die verbinding van toen ben je volgens mij wel verwend. Maar goed, ik gaf alleen mijn ervaring, die vroeg je tenslotte
Was van SpeedXS en toen de tijd veel al alleen door gamers gebruikt.
Maar 8Mbit vs 20Mbit Adsl2, dan verwacht je toch dat de 20mbit de 8mbit overtreft.
Dat kan van een hoop dingen afhangen.. Maar gebruik aub de nieuwe thread dan kan deze op slot:
Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4
@moderator: kan er een slotje op deze?
Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4
@moderator: kan er een slotje op deze?
staat in het nieuwe topic
[ Voor 95% gewijzigd door barracuda2806 op 22-12-2008 13:01 ]
Anoniem: 284766
Vanaf het begin af aan werkte men lijn, echt super, alleen mijn lijn klappert vanaf het begin (15-10-2008) dat ik aangesloten ben tot heden.
Ze hebben al verschillende profiel updates gedaan (zeggen ze) en nu is mijn snelheid onder de 10mbit ipv 19mbit wat ik bij het begin haalde met de lijn.(dus geen resultaat geboekt) Ik was er erg te spreken over ( de snelheid dan) alleen de TD en de helpdesk laat wat te wensen over, beide bellen ook niet meer terug
Ik moet zelf bellen wil ik iets nieuws horen of de ticket updaten
. De mensen op de helpdesk hadden gezegd een klacht brief te schrijven alleen tot op heden ook niks meer gehoord
Heb je een update mojo? of iemand anders? wordt er wel heel heel erg moe van, want de telefoon valt dus ook compleet weg
Klantnummer: NL00114866
Gr, Chris
Ze hebben al verschillende profiel updates gedaan (zeggen ze) en nu is mijn snelheid onder de 10mbit ipv 19mbit wat ik bij het begin haalde met de lijn.(dus geen resultaat geboekt) Ik was er erg te spreken over ( de snelheid dan) alleen de TD en de helpdesk laat wat te wensen over, beide bellen ook niet meer terug
Heb je een update mojo? of iemand anders? wordt er wel heel heel erg moe van, want de telefoon valt dus ook compleet weg
Gr, Chris
aub deze thread niet meer gebruiken, maar: Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4 .. dan kan deze op slot.Anoniem: 284766 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:13:
Vanaf het begin af aan werkte men lijn, echt super, alleen mijn lijn klappert vanaf het begin (15-10-2008) dat ik aangesloten ben tot heden.
Ze hebben al verschillende profiel updates gedaan (zeggen ze) en nu is mijn snelheid onder de 10mbit ipv 19mbit wat ik bij het begin haalde met de lijn.(dus geen resultaat geboekt) Ik was er erg te spreken over ( de snelheid dan) alleen de TD en de helpdesk laat wat te wensen over, beide bellen ook niet meer terugIk moet zelf bellen wil ik iets nieuws horen of de ticket updaten
. De mensen op de helpdesk hadden gezegd een klacht brief te schrijven alleen tot op heden ook niks meer gehoord
Heb je een update mojo? of iemand anders? wordt er wel heel heel erg moe van, want de telefoon valt dus ook compleet weg![]()
Gr, Chris
Dit topic is gesloten.