Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/templates/layout/header/header.gifAfbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/resources/images/alice_pose1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/templates/layout/header/header.gif

Alice Producten

Alice heeft momenteel 3 producten in haar oude portfolio zitten:

Alice Comfort: Internet tot 20Mbps + Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland (€29,90)
Alice Easy: Internet tot 20Mpbs (€19,90) *1
Alice Comfort Plus: 20/20Mpbs glasvezelinternet + onbeperkt bellen + televisie * (€44,90)
Opstartkosten (Administratie + verzendkosten modem): (€24,90)

Aanpassing Abonnementen Alice per 1/3/2010
Per 1/3/2010 heeft Alice nieuwe abonnementen voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten zal niets veranderen!

Alice Comfort Vast
Specificaties: Onbeperkt bellen en een wide open ADSL verbinding (tot 20-24Mbit)
Contractstermijn: 12 maanden
Prijs: 29,90 / maand

Alice Easy Vast
Specificaties:Wide open ADSL (tot 20-24Mbit)
Contract termijn: 12 maanden
Prijs: 19,90 / maand

Actie bij Alice Comfort Vast en bij Alice Easy Vast: (In Maart en April)
- Gratis NewLineService als je geen actieve telefoonlijn hebt. (Normaal 99,90)
- Geen administratiekosten (Normaal 24,90)
- Inclusief aansluithulp

Alice Comfort flexibel
Specificaties:Onbeperkt bellen en een wide open ADSL verbinding (tot 20-24Mbit)
Contract termijn: Geen (maandcontract)
Prijs: 34,90 / maand

Alice Easy flexibel
Specificaties:Wide open ADSL (tot 20-24Mbit)
Contract termijn: Geen (maandcontract)
Prijs: 24,90 / maand

*2 alleen leverbaar in een aantal gebieden. Om te zien of glasvezel in je omgeving te leveren is kun je het beste de postcodecheck doen op www.alice.nl. Indien glasvezel leverbaar is, of bijna leverbaar is, zul je daarvan automatisch een melding krijgen waarna je kunt kiezen om ipv ADSL een glasvezelaansluiting te krijgen.

Note: Bovenstaande tarieven zijn actueel per 15-6-2008. Check altijd voor de juiste tarieven www.alice.nl.

Mogelijke snelheid bij Alice

Indien je de mogelijkheid hebt om glasvezel van Alice te krijgen zal de snelheid van 20/20Mbit gegarandeerd zijn. Bij ADSL aansluitingen is dit echter een ander verhaal, Alice levert hier 'tot' 20Mbit. Dit zal inhouden dat je snelheid lager zal zijn naarmate je verder van de wijkcentrale woont. Ook is er een verschil tussen wijkcentrales die geschikt zijn voor ADSL en wijkcentrales die geschikt zijn voor ADSL2+. ADSL gaat tot maximaal 8mbit, ADSL2+ tot maximaal 20Mbit.

Op www.alice.nl staat een postcodechecker die rekening zal houden met ADSL/ADSL2+ centrales en in de meeste gevallen de juiste snelheid zal schatten. Echter: de werkelijk behaalde snelheid is niet alleen afhankelijk van de afstand van de wijkcentrale tot je aansluiting, maar ook van de kwaliteit van het kopernetwerk in de grond. Er is dus geen garantie te geven op de werkelijk behaalde snelheid.
Als extra check kun je ook op bij bbned een postcodecheck uitvoeren, alice levert namelijk op basis van het BBNED netwerk: http://pcdb.bbned.nl In de meeste gevallen kun je ervan uitgaan dat je tot een afstand van 1-1.5KM boven de 12Mbit uit zult komen, zit je onder die afstand dan zul je vaak op 16-24Mbit* uitkomen.

* Aangezien Alice levert op basis van een BBNED 'Wide-Open' profiel is het inderdaad mogelijk om een 24Mbit lijn te krijgen. In de praktijk zijn er echter maar heel weinig mensen die zo dicht op de wijkcentrale wonen dat men dit kan halen. Om die reden adverteert Alice dan ook niet met deze snelheid en staat hij ook niet in de productspecificaties of snelheidschecker.

Telefonieopties bij Alice

Indien je kiest voor een Alice Comfort of Alice Comfort Plus abonnement bel je standaard gratis naar alle vaste nummers binnen Nederland (uitgezonderd betaalnummers, betaalde persoonlijke nummers en inbelnummers). Ook rekenen ze geen starttarief dus er zijn geen verborgen kosten bij het gebruik van de telefoonlijn.

Ook is het mogelijk om een Talk4free abonnement (€ 19,90 per maand) af te sluiten. Hiermee bel je gratis naar een aantal landen en krijg je 250Belminuten naar een aantal andere landen. Mobiele nummers vallen vaak buiten deze pakketten.

Landen binnen Europa (onbeperkt):

Andorra, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Engeland, Estland, Faroe Eilanden, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Israel, Italië, IJsland, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Vaticaan Stad, Zweden, Zwitserland.

Landen buiten Europa(onbeperkt):

Australië, Canada, China (behalve Hongkong), Japan, Palestina en Verenigde Staten (behalve Alaska en Hawaï).

Landen met per maand een maximum van 250 belminuten per land:

Nederlandse Antillen, Marokko, Suriname, België, Duitsland en Turkije.

Belt u méér dan 250 minuten naar deze landen, dan gelden onze internationale tarieven, inclusief het starttarief.

Productspecificaties Alice

Snelheid: tot 20/24Mbps (BBNED wide-open profiel)
IP: Statisch (via DHCP)
Aansluitkosten: geen
KPN kosten/linesharing fee: geen (indien je de lijn laat overnemen door Alice)
Contract: Per maand op te zeggen
Nummerbehoud: Ja, gratis voor één nummer

NLS - NewLineService

Om Alice te kunnen leveren is een actieve telefoonlijn nodig. Indien deze aanwezig is en je bestelt 'comfort' zal Alice de complete lijn overnemen. Je hebt dus geen kosten meer voor KPN. Als er geen actieve lijn aanwezig is, of als je Alice graag wilt laten opleveren op je tweede aderpaar (bijvoorbeeld om meerdere DSL aansluitingen naast elkaar te gebruiken) dan kun je tijdens het orderproces kiezen voor NewLineService. Dit kost eenmalig € 99,90.

Monteur bij oplevering

Mocht je er zelf niet uit kunnen komen dan kun je bij Alice een monteur bestellen a € 69,90. Aangezien de meeste mensen al een DSL lijn in huis hebben liggen zal het in de praktijk neerkomen op het omprikken van de stekkertjes en het gaat werken. Een monteur zal dus in de meeste gevallen overbodig zijn.

[ Voor 109% gewijzigd door denan op 01-03-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Handige "weetjes"

Contactgegevens Alice:

Helpdesk: 0900-1560 (€ 0,15 per minuut)
Emailsupport: klantenservice@nl.alice.nl
Website: www.alice.nl
Alice webcare: ferry@nl.alice.nl (zijn ook actief in dit forum. Kom je er met de normale helpdesk niet uit dan kunnen deze 2e/3e lijners je wellicht wel helpen)

Uitgaande mailservers

Alice heeft twee uitgaande mailservers: smtp.alice.nl en out.alice.nl. Ondanks het feit dat beide servers smtp servers zijn zijn er toch wat wezenlijke verschillen.

smtp.alice.nl
Hiermee is het mogelijk om emails te versturen vanaf een Alice IP adres zonder je eerst aan te melden met username en password. Bij de SMTP-instellingen van je mailclient moet je dus 'authentication' uit zetten. Het is niet mogelijk om via deze emailserver email te versturen als je van een non-Alice IP-adres af komt. Ben je dus onderweg en maak je gebruik van een mobiele verbinding van een andere provider dan moet je de onderstaande server gebruiken.

out.alice.nl
Deze server heeft als default instelling 'authenticated SMTP'. Indien je deze server wilt gebruiken moet je dus in je mailclient bij de SMTP settings 'authentication' aanzetten en de gebruikersnaam en wachtwoord invullen die je bij je account hebt gekregen.

Controle bij verbindingsproblemen

Is er geen linesync? (DSL lampje brand niet terwijl de lijn wel al opgeleverd zou moeten zijn)
Volg dan de instructies op deze pagina: http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Is de snelheid niet naar wens of is de lijn onstabiel? Loop dan even het onderstaande lijstje af:

- Probeer de telefoonkabel tussen je isra punt en je modem zo kort mogelijk te houden (20-50cm).
- Controleer of de bekabeling niet aan het corroderen is. Maak de aansluitingen (indien nodig) open en schuur de draadjes even goed schoon.
- Doe het bovenstaande ook voor het aansluitpunt. Oudere aansluitpunten kunnen onder invloed van vocht aardig wat aanslag verzamelen.
- Controleer de kwaliteit van de kabels zelf (de telefoonkabel). Indien het oude/slappe kabeltjes zijn kan het handig zijn om de kabel te vervangen.
- Test je bandbreedte eens met en zonder splitter. Soms zorgt het plaatsen van de splitter ervoor dat je er een megabit bij krijgt.. soms zorgt het er juist voor dat je 2Mbit kwijtraakt.
- Reset je router eens naar de factory defaults.
- Sluit je computer direct aan op de Alice modem, dus zonder eigen (wireless) routers ertussen.
- Test de snelheid op http://speedtest.bbned.nl en zet tijdens het testen firewalls en antivirus scanners uit.
- Indien er al een splitter aangesloten was-> controleer wat voor splitter dat is. Een ISDN splitter zal tot gevolg hebben dat de upspeed 200kpbs is en de lijn zal onstabiel worden. Het correcte type splitter = Pots/Analoog.

Alice modems

Alice is overgaan op het leveren van AVM5125's sinds eind juni 2010. De CJT's worden alleen nog uitgeleverd aan klanten die al een CJT hadden en een probleem met hun modem hebben. Een CJT vervangen door een AVM is niet mogelijk, de CJT werkt met VoDSL en de AVM met VoIP.

* VoIP loopt in de AVM5125 over een voice PVC dus zwaar downloaden zal geen invloed hebben op de spraakkwaliteit. Het data-PVC en Voice-PVC zijn gescheiden.

Supportpagina's voor de modems:

Afbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/support/instellingen/images/avm5125xsmall.jpg

Link naar de uitleg over het configureren van de AVM 5125

Afbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/support/instellingen/images/cjtxsmall.jpg

Link naar de uitleg over het configureren van de CJT 1616

Uitleg over portforwarding op de CJT1616

Copperjet 1616 "tweaks"

Andere DNS servers gebruiken met de Copperjet 1616:
Alice configureert standaard de juiste DNS server in de modems die zijn uitleveren. Mocht je echter in de copperjet (het oranje doosje) een andere DNS server willen invullen dan kan dat als volgt:

Vul in je browser het IP-adres van de Copperjet (meestal 172.19.3.1) en log in met username:user password:user.

Invullen bij: configuration --> dns relay (na herstart staan DNS Servers Alice als optie 3 en 4)
Invullen bij: status --> LAN Status --> DHCP Server settings (na herstart staat er nog een Alice server als laatste DNS server)

InterNLnet:
resolve10.dns.internl.net 217.149.196.6 (5 hops)
resolve20.dns.internl.net 217.149.192.6 (7 hops)

Surfnet:
ns0.amsterdam1.surf.net 192.87.106.106 (9 hops)
ns0.tilburg1.surf.net 192.87.36.36 (8 hops)
ns0.nijmegen1.surf.net 195.169.124.124 (8 hops)

Opendns:
resolver1.opendns.com 208.67.222.222 (13 hops)
resolver2.opendns.com 208.67.220.220 (13 hops)

Inloggen als admin in de Copperjet 1616:

Username: admin
Wachtwoord: bb@l1cE322

De Copperjet 1616 in "semi"-bridge mode zetten:

Zet je modem in ZIPB mode en refresh het ip adres van het opgegeven device. Je netwerkkaart zal nu het externe ip adres gaan gebruiken. Let hier echter wel op dat je geen portforwards ingesteld hebt, hier kan de copperjet aardig van in de war raken.

Hogere snelheid.
Log in met de admin username/passwd.

kijk bij je ATM interface. Vraag advanced opties op, zoek nu de CODING GAIN op.
Deze zal op AUTO staan. zet je deze op een andere waarde, (7 schijnt het beste resultaat te geven) en laat je copperjet opnieuw intrainen.
Met een beetje geluk haal je er zo wat extra snelheid er uit. :)

Één persoon ging van 16.9 naar 18.6Mbit, een andere lijn ging van 16.1 naar 20.1Mbit.
Let wel, dit kan een instabiliteit veroorzaken. Combineer dit eventueel met onderstaande. Mocht je stabiliteitsproblemen hebben en onderstaande niet helpt, zet hem dan uiteraard weer op Auto.

Klapperlijn.
Bij een goede lijn wordt Local SNR Margin op 6 dB ingesteld, wordt het lijn onstabiel kun je dat proberen op te lossen door SNR Margin hoger in te stelen. Om dat te kunnen bereiken moet je Max Bits Per Bin warde lager zetten. Standard wordt het op 15 ingesteld. Beste kun je bij 14 beginnen en stapsgewijs naar beneden gaan werken. Na elke verandering moet je instellingen opslaan (apply + save config) en modem opnieuw op te starten.

Mocht het verhoging van Local SNR Margin niet helpen, kun je jouw modem dwingen om ADSL verbinding tot stand te brengen in plaats van ADSL2+. Bij Code Type , ADSL2A in AnnexA veranderen, opslaan en modem restart. Hal je zeker 8Mb/s.

Om de instellingen van de modem aan te kunnen passen moet je met admin rechten ingelogd zijn.
1. Status pagina van Copperjet
2. Port Connection Status, op DSL klikken
3. View adwanced atrtributes…
4. Max Bits Per Bin, warde omlaag (beginnen met 14)
5. Apply
6. Configuration
7. Save config
8. System
9. Restart Device
10. Reset to vendor default settings niet aanvinken
11. Restart

Helpt het niet kun je alsnog de helpdesk inschakelen. Bedenk wel, snelheid verlaging in opdracht van de helpdesk is definitief, dit kun je in principe niet meer terug draaien.

Let op: Alice levert heel bewust bovenstaande gegevens niet aan klanten. Het is namelijk mogelijk om de copperjet met bovenstaande "tweaks" onbereikbaar te maken of de configuratie onherroepelijk te slopen. Alles wat je doet met bovenstaande info is geheel op eigen risico en mensen die nog nooit een firewall/portfoward hebben geconfigureerd kunnen beter uit de admin login blijven. Ook het VoDSL deel (telefonie) zit een stuk ingewikkelder in elkaar dan je gewend zou zijn van bvb VoIP-instellingen. Maak je iets stuk met bovenstaande opties dan zal de schade voor jezelf zijn. Alice gaat geen modems vervangen en zal een factuur sturen als de modem naar de leverancier teruggaat en het blijkt dat je zelf iets stuk gemaakt hebt.

[ Voor 255% gewijzigd door denan op 30-06-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorige threads

Deel 1: Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring
Deel 2: Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Deel 3: Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3

Disclaimer

Ik werk niet bij Lijbrandt/XMS of een van de andere ISP's waarover ik hier post. maar bij een wholesale dienstenleverancier voor een aantal van deze partijen. Aan mijn posts op tweakers zijn geen rechten te ontlenen t.o.v. de ISP's waarover ik post. Alles wat ik hier post doe ik op persoonlijke titel en in mijn vrije tijd.

[ Voor 211% gewijzigd door denan op 23-10-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 16:34
quote]denan schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:57:
[...]

Ik weet niet of mojo er is deze weken.. maar wat is je vraag dan?
[/quote]

Hoi Denan,

Ik heb nu Alice comfort op ISDN, heb iom de helpdesk het modem van Alice omgezet naar ANEXB firmware en deze direct op mijn isra punt aangesloten. Ik ben nu op mijn ISDN lijn niet meer bereikbaar. Omdat Alice deze variant niet kent (ADSL over ISDN) wordt er bij in het administratieve systeem geen vinkje gezet bij geactiveerd. Door dit ene vinkje kan nummer portering niet worden afgerond.Als nummer portering is doorgevoerd kan ik mijn ISDN lijn opzeggen zodat ik uiteindelijk ADSL comfort op basis van line sharing heb.

Mijn vraag is dan ook of het vinkje geactiveerd in het systeem gezet kan worden zodat nummerportering kan worden doorgevoerd.

m.vr.grt. Barracuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barracuda2806 schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:01:
Ik heb nu Alice comfort op ISDN, heb iom de helpdesk het modem van Alice omgezet naar ANEXB firmware en deze direct op mijn isra punt aangesloten. Ik ben nu op mijn ISDN lijn niet meer bereikbaar. Omdat Alice deze variant niet kent (ADSL over ISDN) wordt er bij in het administratieve systeem geen vinkje gezet bij geactiveerd. Door dit ene vinkje kan nummer portering niet worden afgerond.Als nummer portering is doorgevoerd kan ik mijn ISDN lijn opzeggen zodat ik uiteindelijk ADSL comfort op basis van line sharing heb.

Mijn vraag is dan ook of het vinkje geactiveerd in het systeem gezet kan worden zodat nummerportering kan worden doorgevoerd.
De helpdesk kan in principe gewoon handmatig een "nummerportering na activatie" aanvragen. Als je dat doet zal je ISDN lijn vanzelf stopgezet worden, mits je het hoofdnummer laat porteren. Check dan wel even je lopende contracten bij KPN.. voor je het weet zit je daar nog een flinke tijd aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
denan schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:14:
[...]

De helpdesk kan in principe gewoon handmatig een "nummerportering na activatie" aanvragen. Als je dat doet zal je ISDN lijn vanzelf stopgezet worden, mits je het hoofdnummer laat porteren. Check dan wel even je lopende contracten bij KPN.. voor je het weet zit je daar nog een flinke tijd aan vast.
Denan,

volgens KPN is het nummer al een maand vrijgegeven voor portering. Helaas kunnen ze bij Alice hier verder niets mee doen. Ik heb inmiddels al vijf keer gebeld met de helpdesk over dit onderwerp en tot op heden hebben zij nog steeds niet het Activatie vinkje kunnen zetten.

Ik laat idd mijn hoofdnummer porteren aldus de helpdesk wordt dan niet automatisch mijn ISDN lijn stopgezet.
Eén van de helpdesk medewerkers heeft zelfs aangegeven dat ik mijn isdn lijn moet opzeggen voordat nummer portering gereed is !!! (Volgens KPN ben ik dan mijn nummer kwijt.)

Ik ben echt ten einde raad, met de helpdesk kom je gewoon niet verder er zit daar een te groot gebrek aan kennis als je het mij vraagt.

Gr. Barracuda.

ps. ik ga direct weer eens bellen naar de helpdesk, mijn calls staan inmiddels al langer dan 10 dagen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:43
Nu bij ShopADSL.nl een Logitech webcam kadeau bij Alie Easy en natiuurlijk de Philips Living colors bij een Alice Comfort. Deze laatste actie loopt ook direct via Alice

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284766

(Dubbele post ik weet het, het andere topic ging opslot)
Vanaf het begin af aan werkte men lijn, echt super, alleen mijn lijn klappert vanaf het begin (15-10-2008) dat ik aangesloten ben tot heden.
Ze hebben al verschillende profiel updates gedaan (zeggen ze) en nu is mijn snelheid onder de 10mbit ipv 19mbit wat ik bij het begin haalde met de lijn.(dus geen resultaat geboekt) Ik was er erg te spreken over ( de snelheid dan) alleen de TD en de helpdesk laat wat te wensen over, beide bellen ook niet meer terug :( Ik moet zelf bellen wil ik iets nieuws horen of de ticket updaten :( . De mensen op de helpdesk hadden gezegd een klacht brief te schrijven alleen tot op heden ook niks meer gehoord

Heb je een update mojo? of iemand anders? wordt er wel heel heel erg moe van, want de telefoon valt dus ook compleet weg :(

Klantnummer: NL00114866

Gr, Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 284766 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:14:
Ze hebben al verschillende profiel updates gedaan (zeggen ze) en nu is mijn snelheid onder de 10mbit ipv 19mbit wat ik bij het begin haalde met de lijn.(dus geen resultaat geboekt) Ik was er erg te spreken over ( de snelheid dan) alleen de TD en de helpdesk laat wat te wensen over, beide bellen ook niet meer terug :( Ik moet zelf bellen wil ik iets nieuws horen of de ticket updaten :( . De mensen op de helpdesk hadden gezegd een klacht brief te schrijven alleen tot op heden ook niks meer gehoord
Klappert hij onder de 10Mbit nog steeds? ook als je de splitter er tussenuit haalt en de kabels tussen je isra punt en je modem zo kort mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hij blijft klapperen. :( ISRA kan niet korter en heb de bekabeling vernieuwt (hierdoor ging de snelheid verder omhoog waardoor ik de 19mbit haalde), splitter is er allang tussen uit net zoals die a b geval, en zit recht op het ISRA punt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 284766 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:15:
Ja hij blijft klapperen. :( ISRA kan niet korter en heb de bekabeling vernieuwt (hierdoor ging de snelheid verder omhoog waardoor ik de 19mbit haalde), splitter is er allang tussen uit net zoals die a b geval, en zit recht op het ISRA punt aangesloten.
En met splitter? Dat ding is een frequentiefilter dus het kan stabieler worden met een splitter ertussen. Als hij toch op 10Mbit blijft 'klapperen' is het een probleem in het kopernetwerk en zal de snelheid nog verder omlaag moeten om hem stabiel te krijgen. Dit probleem zul je wel bij elke isp hebben aangezien het meer een probleem is met de kabels die naar je woning toe lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54
denan schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:22:
[...]

En met splitter? Dat ding is een frequentiefilter dus het kan stabieler worden met een splitter ertussen. Als hij toch op 10Mbit blijft 'klapperen' is het een probleem in het kopernetwerk en zal de snelheid nog verder omlaag moeten om hem stabiel te krijgen. Dit probleem zul je wel bij elke isp hebben aangezien het meer een probleem is met de kabels die naar je woning toe lopen.
Toch wel naar eigenlijk, want in dat geval kun je het dus wel helemaal vergeten? Je enige optie is dan kabelinternet waar je voor dezelfde snelheid een stuk meer betaalt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:22:
[...]

Ik heb altijd de snelste verbinding van xs4all gehad en hierbij had ik dus 18mbit download snelheid en geen klaplijn gehad..
KPN ontkent dat hier een probleem in het kopernetwerk is, ze hebben 4jaar geleden hier een gloednieuwe kabel binnen gebracht. omdat hier nooit geen "echte" aansluiting zit.

En nu krijg ik een heel erg dom mailtje van de klanten services.
"Bedankt voor uw e-mail, we hebben deze correct ontvangen. Ons is echter niet volledig duidelijk wat uw vraag is. Wij willen u daarom vriendelijk verzoeken uw vraag nogmaals te formuleren en dan contact met ons op te nemen. Onze excuses voor het ongemak dat hier mogelijk door wordt veroorzaakt.

Een bijna ex klant alice :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 284766 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:11:
[...]
En nu krijg ik een heel erg dom mailtje van de klanten services.
"Bedankt voor uw e-mail, we hebben deze correct ontvangen. Ons is echter niet volledig duidelijk wat uw vraag is. Wij willen u daarom vriendelijk verzoeken uw vraag nogmaals te formuleren en dan contact met ons op te nemen. Onze excuses voor het ongemak dat hier mogelijk door wordt veroorzaakt.
Dat je kabel vroeger goed werkte is geen garantie dat alles nu in orde is. De laatste tijd zie je wel vaker dat telefoonlijnen last hebben van overspraak (zie wiki). Heb je van je XS4all lijn geen modem overgehouden btw? Dan kun je die er kort tussen hangen om te kijken of daarmee de problemen verdwijnen. Dan kun je in ieder geval de modem als mogelijk probleem uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hier nooit geen kabel gehad, altijd adsl ? heb de 2 modems geprobeerd er tussen te hangen, het lampje gaat branden van de link alleen er gaat geen data lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 284766 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:34:
ik heb hier nooit geen kabel gehad, altijd adsl ? heb de 2 modems geprobeerd er tussen te hangen, het lampje gaat branden van de link alleen er gaat geen data lopen..
Je moet hem natuurlijk wel configureren voor het BBNED netwerk & Alice. In de vorige thread staan een aantal voorbeelden, veel werk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 284766 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:34:
ik heb hier nooit geen kabel gehad, altijd adsl ?
Denan bedoelt je telefoonkabel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier altijd al adsl gehad zonder problemen adsl2+ ook, dat was men vorige aanbieder.. daar heb ik nooit geen problemen mee gehad tot ik alice in huis haalde.
Heb die settings al geprobeerd op de zyxel (adsl modem en adsl2+ modem met voip, alleen kreeg ze beide niet aan de praat, welke settings ik ook probeerde..

Dus ik geef het op, als het zo doorgaat ga ik met een nieuwe start in het nieuwjaar naar een andere aanbieder die wel zijn beloftes etc nakomt.. dan maar iets meer betalen maar wel zeker zijn van de services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Nou ik heb Alice aangevraagd en het begint al goed.
Bij de aanmelding 01-02-2009 vermeld:
Eerste Ontvangstbevestiging:
Over ongeveer vier weken zal Alice Easy geleverd worden..... Als u heeft aangegeven op een latere datum te willen starten, dan hebben wij daar uiteraard rekening mee gehouden.
so far so good, maar dan iets verder in de brief:
U heeft een vaste telefoonlijn, maar aangegeven deze niet te willen behouden. Om gebruik te kunnen maken van de door u bestelde Alice dienst is een nieuwe lijn voor u besteld. De kosten hiervan zijn eenmalig €69.
Pardon? Ik bestel Alice Easy, ik hoef geen lijn en de ADSL lijn van KPN (Provider ADSL, Telebyte) kan per 01-02-2009 overgenomen gaan worden.

Ik bel, wordt mij verteld dat het een standaard brief is en dat het wel goed komt (ook gecontroleerd en erbij gezet in het systeem, zegt men)

Dus alles lijkt nog steeds goed, maar dan......

Krijg ik vandaag de Opdrachtbevestiging binnen....
U kunt uw Alice-abonnement vanaf 05.01.2009 gebruiken....
pardon?? Ik heb toch 01-02-2009 opgegeven? Dat is op een zondag ja, maar dan lijkt me 02-02-2009 een stuk logischer dan een maand eerder? Per 05-01-2009 is mijn andere abonnement helemaal nog niet opgezegd....

Ik weer bellen, wordt er mij gewoon verteld dat ze dit nu niet meer kunnen wijzigen? Ik heb toch duidelijk een andere datum opgegeven?

Denan (of iemand anders), kan jij mij misschien vertellen of je denkt dat deze overname van Telebyte naar Alice dan wel goed gaat per 05.01.2009? Die ene maand betalen kom ik wel overheen, maar dan wil ik wel dat mijn internet het meteen gaat doen.

Ik kon mijn aanvraag wel annuleren en dan opnieuw indienen, dan kwam het MISSCHIEN wel dichter bij die datum in de buurt.... Nogmaals... Ermm.. ik mag een datum opgeven, maar die wordt dus eigenlijk gewoon totaal genegeerd :(

Positief is dat het wel snel is, heb het 16.12.2008 aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251501

mijn verbinding heeft tot 1,5 week geleden prima gewerkt, nu klappert de verbinding. heb mn router ertussenuit gehaald, om te kijken of het daaraan lag, maar helaas hetzelfde probleem. ook is mn snelheid ineens dramatisch. Zal morgen eens gaan bellen met de helpdesk, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 20:40
Weer even een positieve noot:

Waar ik met Alice eerder wat kleine strubbelingetjes had. Ging het daarna al snel beter. En zoals door Alice aangegeven in een gesprek met de helpdesk zou vandaag mijn nummer geporteerd worden van KPN naar Alice en dat is gewoon vlekkeloos verlopen. Pluim voor Alice.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snowbiatch:
Ik kan de mensen van Alice vragen de lijn op een nog lager profiel in te laten trainen, maar dan ga je toch al snel naar de 8-6 of 4Mbit. De vraag is of je het daar mee eens bent.

@sai:
Dat zal gewoon goed gaan. ISP's kunnen de oude lijn gewoon "omprikken" en dat zal Alice op die datum gewoon gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
@denan:
Laten we het hopen *begint alvast met duimen* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 19:14

gjs

Scoobydoobydoo

@Denan
Wellicht handig om even wat over smpt in de topic start te schrijven, een hoop mensen kunnen nog steeds niet goed lezen en vergeten daardoor authenticatie aan te zetten wanneer ze out.alice.nl gebruiken. smtp.alice.nl is veel makkelijker omdat je hier wel unauthenticated mag smtp-en, maar dat is op de Alice site niet terug te vinden :?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:52:
@Denan
Wellicht handig om even wat over smpt in de topic start te schrijven, een hoop mensen kunnen nog steeds niet goed lezen en vergeten daardoor authenticatie aan te zetten wanneer ze out.alice.nl gebruiken. smtp.alice.nl is veel makkelijker omdat je hier wel unauthenticated mag smtp-en, maar dat is op de Alice site niet terug te vinden :?
Goed punt! (aangepast maar vraagt zich af of klopt wat er nu staat.. het is al weer een tijdje geleden dat ik daar naar keek).

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 24-12-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284910

Ik heb het volgende probleem.

Woensdag 10-12 zou mijn nieuwe verbinding opgeleverd worden. Helaas geen signaal, op beide aders.
Gelijk een case aangemaakt bij de helpdesk. Het zou na het weekend opgelost worden.

Vrijdag 19-12 stond de nummer portering gepland. Ik kom van UPC overigens. De helpdesk had mij aangegeven dat de portering niet door zou gaan als ik nog geen signaal zou hebben.
Waar ik al bang voor was, vanaf vrijdag de 19e geen signaal én geen telefoon meer... :(

Inmiddels twee weken verder en er brandt nogsteeds maar 1 lampje. Uit wanhoop iedere avond toch maar het andere aderpaar proberen.
Iedere keer als ik nu bel met de helpdesk krijg ik te horen dat het bij de tweede lijn ligt. Maar daar kunnen ze niet zien wat mee gedaan is.

Maar hoe zit dat nu precies bij geen signaal. Ligt het dan bij de 2e lijn van Alice of moet KPN aangestuurd worden. Ik begrijp dat het druk kan zijn, zeker deze dagen. Maar toch.... Twee weken geen signaal moet toch wel sneller opgelost kunnen worden? Voor de UPC tijd heb ik adsl van KPN gehad. Bekabeling in de grond zou dus goed moeten zijn.

Mijn klantnummer is: NL00143696 (inmiddels uit mn hoofd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:14:
@snowbiatch:
Ik kan de mensen van Alice vragen de lijn op een nog lager profiel in te laten trainen, maar dan ga je toch al snel naar de 8-6 of 4Mbit. De vraag is of je het daar mee eens bent.

@sai:
Dat zal gewoon goed gaan. ISP's kunnen de oude lijn gewoon "omprikken" en dat zal Alice op die datum gewoon gaan doen.
Nee ik wil men snelheid terug die ik bij het begin had (19mbit dat was echt super! alleen na 1weekje begon die te klapperen..), Ik ben niet de enige die zo de heletijd klappert zoals ik over het gehele internet lees,het maakt niet uit op wat voor snelheid je de lijn zet..En mijn telefoon valt er ook mee uit hoor.. mijn vorige modems krijg ik echter niet met alice aan de praat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 17:44
Ik heb inmiddels internet.

Kreeg onlangs een factuur van Alice, dus ik bellen, aangezien mij verteld werd dat de niet gebruikte uren niet gefactureerd zouden worden (vanwege de storing bij BBNed).

Ik het verhaal aan de persoon aan de lijn vertellen, hij snapte er niets van aangezien er geen storing zou zijn. Ik zou gewoon internet moeten hebben.
Hij met mij geprobeerd om de boel goed aan te sluiten, geen succes. Toen wist hij genoeg en heeft hij het bij hun technische dienst neergelegd.

Sinds gister (leuk verjaardagscadeau :p) heb ik dus internet.

Persoon aan de lijn raadde mij aan om een klachtbrief te schrijven waarin ik verzoek om het bedrag voor de periode dat ik geen internet had terug te storten.

Ik heb nu in ieder geval internet, vind het wel vreemd dat 2 personen mij vertellen dat er storing is en een derde zegt dat er geen storing is (geweest). Maargoed, ik ben nu tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 284766 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:21:
[...]

Nee ik wil men snelheid terug die ik bij het begin had (19mbit dat was echt super! alleen na 1weekje begon die te klapperen..), Ik ben niet de enige die zo de heletijd klappert zoals ik over het gehele internet lees,het maakt niet uit op wat voor snelheid je de lijn zet..En mijn telefoon valt er ook mee uit hoor.. mijn vorige modems krijg ik echter niet met alice aan de praat :/
Een tijd geleden is er nog een check geweest op alle alice lijnen (dat doen ze regelmatig) om te zien of er in bepaalde gebieden meer klapperlijnen voorkomen dan in andere gebieden. Daar kwamen geen noemenswaardige aantallen uit. Het feit dat je het op internet vaker leest heeft voornamelijk te maken met het feit dat mensen alleen posten als ze een probleem hebben. Zo lijkt iets al snel een enorme issue terwijl in de praktijk slechts een handjevol mensen er last van hebben.

Verder ontstaat zo'n klapperlijn doorgaans door externe factoren (kwaliteit telefoonkabel naar de woning/grondwaterstand in het gebied/etc). Dat je lijn op dag X stabiel is zal dus niet automatisch inhouden dat de lijn 2 dagen later nog steeds stabiel is. Wel heb je nog steeds geen ander modem getest dus dat is nog niet uit te sluiten als mogelijke probleemveroorzaker. Probeer anders bij de helpdesk een vervangend modem te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
denan schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:33:
[...]

Een tijd geleden is er nog een check geweest op alle alice lijnen (dat doen ze regelmatig) om te zien of er in bepaalde gebieden meer klapperlijnen voorkomen dan in andere gebieden. Daar kwamen geen noemenswaardige aantallen uit. Het feit dat je het op internet vaker leest heeft voornamelijk te maken met het feit dat mensen alleen posten als ze een probleem hebben. Zo lijkt iets al snel een enorme issue terwijl in de praktijk slechts een handjevol mensen er last van hebben.

Verder ontstaat zo'n klapperlijn doorgaans door externe factoren (kwaliteit telefoonkabel naar de woning/grondwaterstand in het gebied/etc). Dat je lijn op dag X stabiel is zal dus niet automatisch inhouden dat de lijn 2 dagen later nog steeds stabiel is. Wel heb je nog steeds geen ander modem getest dus dat is nog niet uit te sluiten als mogelijke probleemveroorzaker. Probeer anders bij de helpdesk een vervangend modem te krijgen.
Van iemand die bij telfort 20mb zit hoorde ik een vergelijkbaar verhaal. Hij heeft ervoor gezorgd dat zijn router een nieuw extern ip-adres opvroeg, (Hoe dat moet weet ik niet, ask denan.) Zodra dat was gelukt had hij weer prima internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Dat lijkt me heel sterk, voor zover ik weet gaat het ander IP adres niet helpen tegen een klapperende lijn.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:34:
[...]

Goed punt! (aangepast maar vraagt zich af of klopt wat er nu staat.. het is al weer een tijdje geleden dat ik daar naar keek).
Volgens mij klopt het wel, echter ik heb nog nooit getest of out.alice.nl ook werkt buiten het Alice netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
Thomzh schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:11:
Van iemand die bij telfort 20mb zit hoorde ik een vergelijkbaar verhaal. Hij heeft ervoor gezorgd dat zijn router een nieuw extern ip-adres opvroeg, (Hoe dat moet weet ik niet, ask denan.) Zodra dat was gelukt had hij weer prima internet.
Bij Telfort kan dat ook want die hebben dynamische (lees: variabele) adressen. Alice geeft je echter een vast adres. Los daarvan zou dat niets mogen uitmaken, ik kan geen reden bedenken waarom het ene adres beter zou werken dan het andere.

denan schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:33:
[...]

Met xs4all cq demon internet heb ik dit normaal nooit gehad, toen was ik bij babyxs ofzo aangesloten als netwerk, Ze hebben me vandaag eindelijk gebeld :) 1 of andere manager ofzo zei die.. en die stond er ook van te kijken dat ze van 19mbit ( wat hun ook ongeveer gemeten hebben ) tot nu 12/10mbit hebben neergezet op mijn verbinding.. Hij heeft gezegd dat ze een andere oplossing moeten nemen omdat dit te vlug geconcludeerd werd door de Technische Dienst.Na het nieuwe jaar zou dit probleem hervat worden.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

gjs schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:52:
@Denan
Zelfs met authenticatie kan ik niets versturen met out.alice.nl vanaf een niet alice.nl mail adres.

Yo.

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 20:29
Ik ben een beetje klaar met Alice! De snelheid is na een week gehalveerd van 8mbit naar 4mbit, factureren gaat mis (de kortingen worden niet berekend), slechte behandeling van klachten.. beloftes komen ze niet na, ze zeiden dat ze na 10 dagen terug zouden bellen dit gebeurde niet, dus ik nogmaals contact opnemen en toen werd me verteld dat er helemaal geen melding was gemaakt :s Vervolgens heb ik het hele verhaal weer verteld en ik zou weer na 10 dagen terug worden gebeld wederom geen reactie van alice, dus ik nam weer contact op. Krijg je een rot smoes te horen van ja, het is erg druk dus het duurt allemaal wat langer. Het zou fijn zijn als alice dat ook communiceerde en ik niet continu contact moet zoeken. Al met al een triest begin met Alice.

Ik hoop dat Denan/Mojo mij kan helpen

Alvast bedankt,
klantnummer Nlxxxx

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
Even op Alice zeiken, ik heb het in Augustus opgezegd omdat ze geen statisch ip konden bieden ben ik overgestapt naar XS4All.

Vervolgens krijg ik tot nu toe nog steeds facturen toegezonden. Heb ze gebeld maar moest een brief schrijven en opsturen naar de klachtenservice. Daar krijg ik weer een vage brief van terug dat ze het gaan regelen en ze gaven aan dat ik nog een factuur had gekregen voor de modem die ze niet hadden terug ontvangen maar inmiddels volgens hunzelf nu weer wel terug hadden ontvangen, dus dat zou weer verrekend worden.

Tsja kan ik er wat aan doen dat ze de retour box 2 maanden te laat naar mij op sturen. Nou krijg ik in Jarnuarie weer een factuur die de boel zou moeten verrekenen. Ben benieuwd...

Maar voor de rest gewoon geen excuses in de brief .. :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-03 13:57
Ik heb ook last van een klapperlijn, maar ik stoor me daar verder niet aan. Modem traint in tussen 8-8,5 mbit. Afgelopen zondag merkte ik dat mijn snelheid gehalveerd was. het was nu 4mbit. Heb n.a.v. deze halvering van de snelheid contact opgenomen met de helpdesk. Ze hadden de lijn inderdaad verlaagd naar 4mbit, omdat ie niet stabiel was. Ik heb dat bevestigd en tevens aangegeven dat ik dat niet bezwaarlijk vond. Afgelopen maandag weer de snelheid gehalveerd, had nu nog 2mbit up was steeds 1mbit. Dinsdag internet super traag. Gechecked en jawel hoor, weer gehalveerd. Heb nu nog 1mbit down en 509kbit up. Ik woon ongeveer 2500 meter van de centrale dus ik weet dat ik maximaal tussen de 6 en 9mbit moet kunnen halen. Helpdesk van Alice kent geen wachttijden en geen deskundig personeel. Zijn wel erg vriendelijk, maar daar schiet ik niks mee op. Na de kerst meteen over naar een andere provider.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Omdat er nu een Alice - adsl/glasvezel topic is, kan ik dit ook wel hier zeggen.

Ik had afgelopen maandag Alice Comfort Plus besteld, via de website van Alice. Ik kreeg direct een beknopte ontvangstbevestiging e-mail. Vandaag ontving ik nog een e-mail met daaraan een PDF-bestand als attachment. In de PDF een uitgebreidere ontvangstbevestiging. Daarin staat onder andere
U heeft gekozen voor een aanvullende binnenhuisinstallatie. Dit betekent dat uw apparatuur (één computer, één telefoon en één televisie) wordt aangesloten op het glasvezelmodem. Wanneer het glasvezelmodem door GNA is geïnstalleerd, neemt het installatiebedrijf NACAP contact met u op voor het maken van een afspraak voor de binnenhuisinstallatie. Let op, mocht de monteur u op de afgesproken dag niet aantreffen en u heeft ons daar niet tijdig over geinformeerd, dan zal dit bezoek bij u in rekening worden gebracht.
Terwijl ik geen monteur had besteld. Is dit gebruikelijk bij Alice? Zit er wellicht toch nog een bug in de website van Alice. In de PDF werd gevraagd om het door te geven als deze gegevens niet correct zijn, via 0900 1560 (€ 0,15 per minuut.) Of geef uw gegevens door via info@nl.alice.nl of Postbus 1404, 6501 BK Nijmegen.

Hebben anderen ook zoiets gehad? Welke daarvan heeft de voorkeur? Ik heb nu in ieder geval een klantnummer en een ordernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop1960 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:59:

Hebben anderen ook zoiets gehad? Welke daarvan heeft de voorkeur? Ik heb nu in ieder geval een klantnummer en een ordernummer.
Ik kan het maandag wel even bij Alice navragen. Stuur je klantgegevens maar even door naar denan@inter.nl.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
denan schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:20:
[...]

Ik kan het maandag wel even bij Alice navragen. Stuur je klantgegevens maar even door naar denan@inter.nl.net.
Ik heb mijn klantgegevens zojuist verzonden. Maar is het nog nodig dat ik zelf ook nog een e-mail stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218826

Heb net gekeken in mn modem en daar staat dat ik gecapped bent :S

Rx Bit Rate 7445200
Rx Attn DR 7456000

Das lekker, bestel je 20mbit word je gecapped op 8mbit schiet je weinig mee op dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Anoniem: 218826 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:40:

Rx Bit Rate 7445200
Rx Attn DR 7456000

Das lekker, bestel je 20mbit word je gecapped op 8mbit schiet je weinig mee op dan
Je hebt TOT 20 Mbit/s besteld...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280068

Ik denk dat je verkeerd kijkt, dit zijn de snelheden waarop de moden intraint, max download is hoe ver je profiel open staat. Dat moet hoger zijn als je intraining. Als het verschil groot is, kan het zijn dat de copperjet geen stabiele verbinding krijgt op hogere snelheid. Kan helpen om een reset uit te voeren.
Bereken ook eens wat werkelijk kan gezien de lengte van de kabel naar de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Anoniem: 218826 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:40:

Rx Bit Rate 7445200
Rx Attn DR 7456000

Lees ook hier even.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Laatst online: 08-03 22:36
Denan,

Weet jij of iemand anders :) een overzicht te vinden van de kosten welke Alice in rekening mag brengen voor mutaties via de helpdesk?

Bij het eerste telefoontje naar de helpdesk met de vraag (en de mededeling dat het portal het (weer eens) niet deed) en hoe ik 090x nummers kan blokkeren kreeg ik te horen: dat kunnen wij. Kost u 10 euro.

Bij het tweede telefoontje (portal deed het maar niets te vinden) met de vraag hoe het met nummerportering werkt: dat kunnen wij. kost u 10 euro.

edit: verkoopflyer Nummerbehoud: gratis overzetten van uw bestaande telefoonnummer naar Alice.

Alles gaat via 15ct/min en alles kost 10 euro. In de AV niets te vinden over kosten. Op het portal ook niets te vinden. Afgezien van het feit dat ik zelf moet constateren dat ze 69 euro een maand lenen.. en vervolgens bij elke vraag een 10-tje vragen, vraag ik me af hoe lang ik bij ze wil blijven op deze manier. De aansluiting was er zo maar dan..

Wie-o-Wie..

Arjan

ps. de NLS gratis actie ging niet goed. Ze houden de korting niet in (hebben nu dus 69 euro een maand te leen en ik vraag me af of het de volgende maand wel terugkomt want ik lees er nergens wat van terug)

[ Voor 4% gewijzigd door HamsterDance2 op 27-12-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
Hier precies het zelfde verhaal, actie van oktober NLS ad 69€ gratis staat toch op mijn factuur.

Weer gebeld met de helpdesk 15ct/min voor 30 minuten, deze tijd hadden ze blijkbaar nodig om uit te zoeken wanneer ik mijn aanvraag heb ingediend.

Uiteindelijke resultaat, het wordt verrekend met de eerst volgende factuur.

Ik ben geen bank en leen per defenitie geen geld uit, deze onjuiste factuur is ontstaan door een fout in het financiele/administratieve systeem van Alice en ik vind derhalve dat Alice dit direct dient te corrigeren december is al een dure maand.

Grt Barracuda
HamsterDance2 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:31:
Denan,

Weet jij of iemand anders :) een overzicht te vinden van de kosten welke Alice in rekening mag brengen voor mutaties via de helpdesk?

Bij het eerste telefoontje naar de helpdesk met de vraag (en de mededeling dat het portal het (weer eens) niet deed) en hoe ik 090x nummers kan blokkeren kreeg ik te horen: dat kunnen wij. Kost u 10 euro.

Bij het tweede telefoontje (portal deed het maar niets te vinden) met de vraag hoe het met nummerportering werkt: dat kunnen wij. kost u 10 euro.

edit: verkoopflyer Nummerbehoud: gratis overzetten van uw bestaande telefoonnummer naar Alice.

Alles gaat via 15ct/min en alles kost 10 euro. In de AV niets te vinden over kosten. Op het portal ook niets te vinden. Afgezien van het feit dat ik zelf moet constateren dat ze 69 euro een maand lenen.. en vervolgens bij elke vraag een 10-tje vragen, vraag ik me af hoe lang ik bij ze wil blijven op deze manier. De aansluiting was er zo maar dan..

Wie-o-Wie..

Arjan

ps. de NLS gratis actie ging niet goed. Ze houden de korting niet in (hebben nu dus 69 euro een maand te leen en ik vraag me af of het de volgende maand wel terugkomt want ik lees er nergens wat van terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218826

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:38:
[...]

Je hebt TOT 20 Mbit/s besteld...!!!
Tot ja, en geen afgeknepen verbinding ;)

Deze auto kan tot 300km/h maar we knijpen hem af op 100, want dan is hij stabieler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 218826 schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:22:
[...]

Tot ja, en geen afgeknepen verbinding ;)

Deze auto kan tot 300km/h maar we knijpen hem af op 100, want dan is hij stabieler...
Meer: Deze auto kan tot 300km/h maar je rijd over een slecht onderhouden zandweggetje. Ga je harder dan breken de assen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hoe kan ik het met Copperjet 1616 modem aan apparaten een vast IP toewijzen? krijg het niet gevonden, en ben zo aan het stoeien met mijn HP netwerkprinter |:(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VonFoX schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:00:
Hoe kan ik het met Copperjet 1616 modem aan apparaten een vast IP toewijzen? krijg het niet gevonden, en ben zo aan het stoeien met mijn HP netwerkprinter |:(
Goede vraag :) Kun je op die HP geen static IP instellen btw? Zolang dat in de range van de copperjet blijft (bvb 172.19.3.200) zal dat gewoon werken.

@hamsterdance:
Volgens mij rekenen ze voor elke mutatie 10 euro administratieve kosten. Ik ben het met je eens dat dat in sommige gevallen aan de hoge kant is.. in andere gevallen (bvb nummerportering na activatie) zijn handmatige werkzaamheden nodig en kan ik me die kosten prima voorstellen. Ik zal iemand bij Alice vragen om eens naar deze mutatiekosten te kijken. Veel zaken zullen over niet al te lange tijd via de lounge te regelen zijn en dan is het niet meer nodig om de helpdesk te bellen.

@barracuda/hamsterdance:
Het lijkt mij dat dit te maken heeft met het feit dat je eerste factuur nooit exact over een maand loopt. Omdat het een speciale actie is die loopt via externe verkooppunten crediteren ze dit ook pas na de bevestiging van de sale richting dat verkooppunt. Door de vertraging die daardoor ontstaat zal dat pas op de 2e factuur van Alice terugkomen.
Anoniem: 284910 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:32:
Ik heb het volgende probleem.

Woensdag 10-12 zou mijn nieuwe verbinding opgeleverd worden. Helaas geen signaal, op beide aders.
Gelijk een case aangemaakt bij de helpdesk. Het zou na het weekend opgelost worden.

Vrijdag 19-12 stond de nummer portering gepland. Ik kom van UPC overigens. De helpdesk had mij aangegeven dat de portering niet door zou gaan als ik nog geen signaal zou hebben.
Waar ik al bang voor was, vanaf vrijdag de 19e geen signaal én geen telefoon meer... :(

Inmiddels twee weken verder en er brandt nogsteeds maar 1 lampje. Uit wanhoop iedere avond toch maar het andere aderpaar proberen.
Iedere keer als ik nu bel met de helpdesk krijg ik te horen dat het bij de tweede lijn ligt. Maar daar kunnen ze niet zien wat mee gedaan is.

Maar hoe zit dat nu precies bij geen signaal. Ligt het dan bij de 2e lijn van Alice of moet KPN aangestuurd worden. Ik begrijp dat het druk kan zijn, zeker deze dagen. Maar toch.... Twee weken geen signaal moet toch wel sneller opgelost kunnen worden? Voor de UPC tijd heb ik adsl van KPN gehad. Bekabeling in de grond zou dus goed moeten zijn.

Mijn klantnummer is: NL00143696 (inmiddels uit mn hoofd :) )
Uit de reactie van Alice blijkt dat KPN al een keer of acht heeft geprobeerd je te bellen op de telefoongegevens die opgegeven zijn bij aanvraag van het abonnement. Ik gok dat KPN het nog 1-2x gaat proberen en het vervolgens gaat opgeven. Email het 06-nummer waarop je te bereiken bent naar denan@inter.nl.net en ik zal zorgen dat het bij Alice support terecht komt.

[ Voor 89% gewijzigd door denan op 29-12-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

denan schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:05:
[...]

Goede vraag :) Kun je op die HP geen static IP instellen btw? Zolang dat in de range van de copperjet blijft (bvb 172.19.3.200) zal dat gewoon werken.
Zal ik proberen. De HP printer zou ook upnp moeten ondersteunen. Maar dat werkt niet echt :P
Zo. Printer via de printer zelf een vast IP gegeven. Maar waarom kan dit niet met het copperjet modem ?

[ Voor 12% gewijzigd door VonFoX op 29-12-2008 09:51 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:54
Ik zie dat National Geographic Channel niet in het glasvezel-pakket zit... Wordt deze zender in de toekomst misschien nog toegevoegd?

[ Voor 3% gewijzigd door Onno ! op 29-12-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OvdStelt schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:46:
Ik zie dat National Geographic Channel niet in het glasvezel-pakket zit... Wordt deze zender in de toekomst misschien nog toegevoegd?
De analoge tv diensten vallen onder beheer van de netwerkbeheerder (BBNED) en op de inhoud van het zenderpakket hebben de ISP's (alice/concepts/internlnet etc) geen invloed. Volgens mij zijn er momenteel geen plannen voor uitbreiding daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:54
Ok, dankjewel voor de snelle reactie :)

Over digitale televisie en HD kanalen in de (nabije) toekomst weet jij dan zeker ook niet meer?

Ik zal eens contact opnemen met Alice om te kijken of ik intussen kan bestellen. De postcode check werkt niet met ons huisnummer, waarschijnlijk door de toevoeging (A##). Voor mijn huisnummer geeft de site tig keer de toevoeging "A" weer, zonder de huisnummers. Blijkbaar staat ons appartementen complex niet goed in het systeem. Als ik het huisnummer van een winkel 20 meter verderop in de straat invoer kan ik namelijk wel gewoon bestellen via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OvdStelt schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:00:
Ok, dankjewel voor de snelle reactie :)

Over digitale televisie en HD kanalen in de (nabije) toekomst weet jij dan zeker ook niet meer?

Ik zal eens contact opnemen met Alice om te kijken of ik intussen kan bestellen. De postcode check werkt niet met ons huisnummer, waarschijnlijk door de toevoeging (A##). Voor mijn huisnummer geeft de site tig keer de toevoeging "A" weer, zonder de huisnummers. Blijkbaar staat ons appartementen complex niet goed in het systeem. Als ik het huisnummer van een winkel 20 meter verderop in de straat invoer kan ik namelijk wel gewoon bestellen via de site.
Digitale tv: geen idee
Bestellen: Als de website je adres niet kent komt het niet voor op de lijsten van de netwerkbouwer, daar checked de nieuwe website namelijk op. De helpdesk van Alice zal je dus ook niet verder kunnen helpen, maar wellicht dat ik kan laten uitzoeken of je adres aan het bestand van de netwerkbouwer toegevoegd kan worden. Email je gegevens eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik dat laten uitzoeken .. maar dat gaat wel een paar dagen duren aangezien het vakantietijd is (en daarom ben ik hier ook zo actief.. ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 10:42

corny

And his yellow flame

VonFoX schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:18:
[...]

Zal ik proberen. De HP printer zou ook upnp moeten ondersteunen. Maar dat werkt niet echt :P
Zo. Printer via de printer zelf een vast IP gegeven. Maar waarom kan dit niet met het copperjet modem ?
Kan wel hoor, dan moet je voor het betreffende MAC adres een fixed ip opgeven bij je DHCP server settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Laatst online: 08-03 22:36
Dank voor je antwoord! Ik ben het met je eens dat er voor sommige zaken geld staat. Maar....
1. dat is nergens terug te vinden (had dus ook <geen> of 100 kunnen zijn)
2. bijna iedere provider regelt dit soort zaken automagisch. Dat er nu een portering is gaan lopen dat moet ik maar aannemen. geen indicatie op dit moment dat het zo is (kan het niet terug zien)

anyway. ik zal nog eens een briefje schrijven want nergens vermelden maar wel rekenen is als een café zonder prijslijst (je wordt er wel dronken maar de prijs per biertje zal de snelheid ervan bepalen :)

@hamsterdance:
Volgens mij rekenen ze voor elke mutatie 10 euro administratieve kosten. Ik ben het met je eens dat dat in sommige gevallen aan de hoge kant is.. in andere gevallen (bvb nummerportering na activatie) zijn handmatige werkzaamheden nodig en kan ik me die kosten prima voorstellen. Ik zal iemand bij Alice vragen om eens naar deze mutatiekosten te kijken. Veel zaken zullen over niet al te lange tijd via de lounge te regelen zijn en dan is het niet meer nodig om de helpdesk te bellen.

@barracuda/hamsterdance:
Het lijkt mij dat dit te maken heeft met het feit dat je eerste factuur nooit exact over een maand loopt. Omdat het een speciale actie is die loopt via externe verkooppunten crediteren ze dit ook pas na de bevestiging van de sale richting dat verkooppunt. Door de vertraging die daardoor ontstaat zal dat pas op de 2e factuur van Alice terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 26-05 19:49

AzzKickah

06-CENSORED

Beste mensen,

Ik heb ook Alice aangevraagd.

Na problemen met de levering van de modem (2 weken vertraging) heb ik deze nu eindelijk binnen, maar nu zit ik dus ECHT met de handen in het haar. Ik kom er niet uit en ik wil niet nog eens 2 weken (!) wachten op de KPN-monteur. Vooral niet terwijl ik van mening ben dat ik dit makkelijk zelf moet kunnen.

Mijn telefoonaansluiting in de muur heeft de volgende kleuren en draden:

2 rode in elkaar gedraaid
2 blauwe in elkaar gedraaid
2 groene in elkaar gedraaid
2 gele in elkaar gedraaid
1 zwarte + 1 doorzichtige in elkaar gedraaid
1 witte + 1 doorzichtige in elkaar gedraaid
1 iets dikkere grijze draad

Welke moet ik in vredesnaam aansluiten om een ADSL-signaal naar de modem te krijgen???
En hoe kan ik testen of die hele aansluiting het eigenlijk wel doet?! Als ik een telefoon erin druk hoor ik helemaal niks...

Ik heb echt heel Google en het Alice-forum al af zitten struinen maar ik kom nergens hetzelfde probleem tegen. Ik heb blijkbaar 1 of ander erg ouderwets ISRA-punt oid?

Wie kan mij heel erg alsjeblieft uit de brand helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:59:
Welke moet ik in vredesnaam aansluiten om een ADSL-signaal naar de modem te krijgen???
En hoe kan ik testen of die hele aansluiting het eigenlijk wel doet?! Als ik een telefoon erin druk hoor ik helemaal niks...

Ik heb echt heel Google en het Alice-forum al af zitten struinen maar ik kom nergens hetzelfde probleem tegen. Ik heb blijkbaar 1 of ander erg ouderwets ISRA-punt oid?
Sinds gisteravond online: http://www.alice.nl/support/instellingen/nls_ztl

[ Voor 38% gewijzigd door denan op 30-12-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat is nou juist het probleem, zoals ik al aangaf.
Ik heb blijkbaar iets ouderwets of iets dergelijks en ik heb dus geen oranje draad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:23:
Dat is nou juist het probleem, zoals ik al aangaf.
Ik heb blijkbaar iets ouderwets of iets dergelijks en ik heb dus geen oranje draad....
Dan pak je de gele? Ik heb thuis ook 12 draden in een dikke kabel zitten en het was even puzzelen totdat ik sync had :) Gewoon één voor één de combinaties aansluiten en even wachten om te kijken of je modem sync krijgt. Heb je op geen enkel aderpaar sync dan zul je op die KPN monteur moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:30:
[...]

Dan pak je de gele? Ik heb thuis ook 12 draden in een dikke kabel zitten en het was even puzzelen totdat ik sync had :) Gewoon één voor één de combinaties aansluiten en even wachten om te kijken of je modem sync krijgt. Heb je op geen enkel aderpaar sync dan zul je op die KPN monteur moeten wachten.
OK dus jij zegt feitelijk: probeer de witte en de gele?

Moet ik een kiestoon op de telefoon krijgen als ik de juiste draden heb aangesloten en ik druk de telefoon rechtstreeks in de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

denan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:30:
[...]

Dat zijn 132 combinaties? :) Dat ga ik dan ook krijgen zomeeten. Ik heb volgens mij dezelfde kabel.. Laat het hier even weten welke kleurtjes het geworden zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:34:
[...]

OK dus jij zegt feitelijk: probeer de witte en de gele?

Moet ik een kiestoon op de telefoon krijgen als ik de juiste draden heb aangesloten en ik druk de telefoon rechtstreeks in de muur?
Die smalle gele is de aarde dus die zou ik niet pakken. Meestal is het een combinatie van donker & licht dus dat maakt het zoeken iets makkelijker. Telefonie staat er niet op omdat dat deel uitmaakt van je abonnement (alice Comfort gok ik?) je moet dus de modem aansluiten en 10-20 seconden wachten tot je linesync krijgt.

@cs_alpha:
Wie zegt dat zijn 2e lijn op hetzelfde aderpaar staat als jouw 2e lijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

denan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:45:
@cs_alpha:
Ik ga er vanuit dat de mensen die de lijn aansluiten uiterst consistent werken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

[...]

Die smalle gele is de aarde dus die zou ik niet pakken. Meestal is het een combinatie van donker & licht dus dat maakt het zoeken iets makkelijker. Telefonie staat er niet op omdat dat deel uitmaakt van je abonnement (alice Comfort gok ik?) je moet dus de modem aansluiten en 10-20 seconden wachten tot je linesync krijgt.

@cs_alpha:
Ik heb geen combi's van donker en licht.

Het is gewoon groen, geel, rood, blauw --> van al die kleuren 2 draadjes die in elkaar gedraaid zitten.
En dan nog zwart+doorzichtig(in elkaar) en wit+doorzichtig(in elkaar) en 1 enkele grijze die iets dikker is.

Ik gok dat die grijze de aarde is?

Toen ik gisteren het ISRA-punt voor de eerste keer losschroefde zaten de zwarte+doorzichtige aangesloten maar er was geen actieve telefoonlijn op mijn adres. Die heb ik dus voor € 69,- laten activeren door Alice.

En ik kan dus alleen een kiestoon krijgen door de telefoon via de modem aan te sluiten, maar dan moet ik dus wel de juiste combi aangesloten hebben? Plz een simple yes or no, om het duidelijk te houden in dit oerwoud van kleurtjes, draadjes en combi's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:51:
[...]

Ik heb geen combi's van donker en licht.

Het is gewoon groen, geel, rood, blauw --> van al die kleuren 2 draadjes die in elkaar gedraaid zitten.
En dan nog zwart+doorzichtig(in elkaar) en wit+doorzichtig(in elkaar) en 1 enkele grijze die iets dikker is.
Groen/blauw zijn donker, geel/rood licht.
Ik gok dat die grijze de aarde is?
Waarschijnlijk wel, of de kern van de kabel als hij erg dik is.
Toen ik gisteren het ISRA-punt voor de eerste keer losschroefde zaten de zwarte+doorzichtige aangesloten maar er was geen actieve telefoonlijn op mijn adres. Die heb ik dus voor € 69,- laten activeren door Alice.

En ik kan dus alleen een kiestoon krijgen door de telefoon via de modem aan te sluiten, maar dan moet ik dus wel de juiste combi aangesloten hebben? Plz een simple yes or no, om het duidelijk te houden in dit oerwoud van kleurtjes, draadjes en combi's... :)
Let niet op je telefoonlijn, dat kan tot wel 10 minuten duren. Gewoon je modem aansluiten, draadjes tegen de contactpunten in de stekker houden en 30 seconden wachten tot je DSL of SYNC lampje gaat knipperen/branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:55:
[...]

Groen/blauw zijn donker, geel/rood licht.

[...]

Waarschijnlijk wel, of de kern van de kabel als hij erg dik is.

[...]

Let niet op je telefoonlijn, dat kan tot wel 10 minuten duren. Gewoon je modem aansluiten, draadjes tegen de contactpunten in de stekker houden en 30 seconden wachten tot je DSL of SYNC lampje gaat knipperen/branden.
OK dan, vooral dat laatste is een tip waar ik wat mee kan! Thanx! Kan niet wachten om naar huis te gaan om te proberen! :D

Maar dan nu alsnog voor de duidelijkheid: ik krijg dus geen kiestoon als ik de telefoon rechtstreeks in de muur druk, onder welke omstandigheid dan ook?
[...]

@cs_alpha:
Wat bedoelde je heir trouwens met de smalle gele?
Alle draadjes zijn even breed/dik ? :?

[ Voor 37% gewijzigd door AzzKickah op 30-12-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK dan, vooral dat laatste is een tip waar ik wat mee kan! Thanx! Kan niet wachten om naar huis te gaan om te proberen! :D

Maar dan nu alsnog voor de duidelijkheid: ik krijg dus geen kiestoon als ik de telefoon rechtstreeks in de muur druk, onder welke omstandigheid dan ook?
Nee, er staat tenslotte geen actief telefoniesignaal op die lijn.
Wat bedoelde je heir trouwens met de smalle gele?
Alle draadjes zijn even breed/dik ? :?
Bij mij thuis was hij smaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:18:
[...]

Nee, er staat tenslotte geen actief telefoniesignaal op die lijn.

[...]

Bij mij thuis was hij smaller :)
OK dan, super. Nu is het me in ieder geval al een stuk duidelijker en ik heb nu een goede test-manier :)

Alvast super bedankt! Ik post mijn bevindingen hier vanavond! (stiekem via de WLAN van me buurman ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Schiet me toch nog 1 vraag te binnen:

Van de rode, gele, groene en blauwe zijn van elke kleur 2 draadjes, die dus in elkaar gedraaid zitten.
Moet ik bij het aansluiten gewoon allebei de draden van 1 kleur pakken?

Dus gewoon bijv. de 2 groene draadjes vastschroeven onder het ene schroefje en de 2 gele onder de andere?
Of moet ik ze apart aansluiten, dus 1 draadje per kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Hey beste mensen en dames,

Ik heb een fritzbox 7025 aangeschaft en ga nu ook bij Alice...
wat ik graag zou willen is gewoon op internet te gaan met mijn fritzbox. Ik kan op dat ding alles configureren en installeren. Dus ook PPPoA e.d. Vci/vpi en veel meer... echter deze instellingen kan ik niet vinden. Als deze bekend zijn, kunnen ze dan ook niet toegevoegd worden in de starterspost?

Of praat ik nu alleen poep en is dit niet mogelijk?

Met vriendelijke groeten,
uw Kaasboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR
Even bruut gekopieerd uit een reply van denan op eenzelfde vraag van mij. Dus kudos aan denan ;)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Wat m'n vader nou weer overkomt; telefoonproblemen zijn inmiddels over, en 2e maandtermijn is inmiddels geincasseerd. Het leek toch nog goed te komen met Alice.

Komt er een aanmaningsbrief met als strekking binnen drie dagen betalen anders krijg je kosten, afsluiting enzovoorts. Blijkt dat 1e termijn nooit is afgeschreven, terwijl machtiging direct is gegeven en op 1e papieren factuur gewoon staat dat ze gaan afschrijven!

Nooit herinnering gehad, ook niet bij 2e (digitale) factuur die gewoon is afgeschreven. Zelf reageren ze niet op dat mailtje over die onterechte 2,50 papierenfactuurkosten, en dan wel dit dreigende geneuzel presenteren :(

Klantnr: NL00121799

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 15:04

Sosabowski

nerd

Overweeg nu ook om naar Alice over te stappen.
Heb nu ADSL via orange, helemaal geen telefonie. Betaal dus 10e aan orange voor de lijnhuur.
Begrijp ik het allemaal goed dat ik bij Alice eenmalig 70e betaal en verder geen lijnhuur?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

IorGie schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:47:
Heb nu ADSL via orange, helemaal geen telefonie. Betaal dus 10e aan orange voor de lijnhuur.
Begrijp ik het allemaal goed dat ik bij Alice eenmalig 70e betaal en verder geen lijnhuur?
Dat klopt. Ik weet niet of de actie nu nog loopt maar bij Alice Comfort is/was de activatie van € 69,- gratis (iig nog wel toen ik het aanvroeg 4 weken geleden.

En heeft er toevallig nog iemand antwoord op deze vraag van mij (staat heel iets hoger in dit topic):
Schiet me toch nog 1 vraag te binnen:

Van de rode, gele, groene en blauwe zijn van elke kleur 2 draadjes, die dus in elkaar gedraaid zitten.
Moet ik bij het aansluiten gewoon allebei de draden van 1 kleur pakken?

Dus gewoon bijv. de 2 groene draadjes vastschroeven onder het ene schroefje en de 2 gele onder de andere?
Of moet ik ze apart aansluiten, dus 1 draadje per kant?
:)

[ Voor 32% gewijzigd door AzzKickah op 30-12-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 09:23

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Foutje van mijn kant.. Vergeet dit ... 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door supernova op 30-12-2008 16:59 ]

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OK hier een foto'tje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/57663706.jpg

Rarara.... wie oh wie brengt mij de oplossing?

Geprobeerd:
Rood + Blauw
Geel + Groen
Geel + Wit
Groen + Rood
Blauw + Geel
Wit + doorzichtige

Situatie bij 1e keer openen ISRA-punt:
De zwarte en 1 doorzichtige waren aangesloten.

Wie oh wie? :D (ik breng het vrolijk maar ik zit letterlijk met de handen in het haar :'( )

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 30-12-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25

IkWilbert

Het is mij!

Argh... ik dacht dat het bij mij allemaal goed zou gaan. Abonnement per 30 november j.l opgezegd. Hier netjes bevestiging van gehad dat het abonnement per 30-11-2008 afgelopen zou zijn. Nu schrijven ze toch opeens 29,90 euro af voor de maand januari (omdat ze van te voren innen). Ik laat dit morgen morgen meteen storneren...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AzzKickah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:19:
Wie oh wie? :D (ik breng het vrolijk maar ik zit letterlijk met de handen in het haar :'( )
Je doet wel een beetje heel erg dramatisch. Je schreef al dat er over twee weken een monteur langskomt. Dus het valt allemaal wel mee. Ik kan me voorstellen, dat je graag met je nieuwe ADSL-aansluiting aan de gang wilt, maar volgens mij heb je alles gewoon geprobeerd wat je kon doen en is twee weken wachten zo te zien de enige oplossing. Maar wie weet, komt er nog iemand met een snelle oplossing of los je het gewoon zelf op. Maar "letterlijk met de handen in het haar zitten" om een ADSL-aansluiting is wel een erg zwaarmoedige reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 247292 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:50:
[...]

Je doet wel een beetje heel erg dramatisch. Je schreef al dat er over twee weken een monteur langskomt. Dus het valt allemaal wel mee. Ik kan me voorstellen, dat je graag met je nieuwe ADSL-aansluiting aan de gang wilt, maar volgens mij heb je alles gewoon geprobeerd wat je kon doen en is twee weken wachten zo te zien de enige oplossing. Maar wie weet, komt er nog iemand met een snelle oplossing of los je het gewoon zelf op. Maar "letterlijk met de handen in het haar zitten" om een ADSL-aansluiting is wel een erg zwaarmoedige reactie...
haha :) mwoah ok gedeeltelijk. 5 weken zonder internet wonen in je eentje?! :o (tijd vanaf aanvraag is nu 7 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Probeer de overige combinaties eens? :/

[ Voor 42% gewijzigd door Cs_Alpha op 31-12-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Net gezien de '1e herinnering' met dreigende afsluiting binnen 3 dagen maar de klantenservice gebeld.
Wat blijkt; ze beweren dat door een storing alle incasso's van november niet zijn verwerkt, en daarom de klanten een brief (ik noem een dreigbrief als deze geen herinnering of brief) kregen met het verzoek handmatig over te maken. Ze beweren ten onrechte dat ze maar 1x per maand mogen afschrijven.

Ook gaf ik aan het onbegrijpelijk te vinden dat als deze fout al minimaal 2 dagen (en vorige maand aangezien incasso bij velen niet is uitgevoerd door iets aan hun kant) bekend is, er geen mail is verstuurd of het op je Lounge komt te staan. Of als melding bij het bellen direct wordt genoemd.

Ze hebben niet teruggebeld na de telefoonstoringen (beloofd binnen 10 werkdagen), niet de beloofde correctie uitgevoerd van papiernota-kosten en nu een stijlloze fout opgeblazen. :|

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Nou en ik heb vandaag dan eindelijk een aansluitdatum! Voorop de PDF-brief uiteraard weer mijn huisnummer zonder toevoeging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Cs_Alpha schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:42:
[...]

Probeer de overige combinaties eens? :/
Al heeeeel erg druk mee geweest. Heb echt zowat alles geprobeerd.
Rood en blauw, rood en rood, geel en groen, geel en geel, etc, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

[afbeelding]

Rarara.... wie oh wie brengt mij de oplossing?

Geprobeerd:
Rood + Blauw
Geel + Groen
Geel + Wit
Groen + Rood
Blauw + Geel
Wit + doorzichtige

Situatie bij 1e keer openen ISRA-punt:
De zwarte en 1 doorzichtige waren aangesloten.

Lijkt niet echt op een ISRA punt. Dit is gewoon een wandaansluiting met een niet standaard kabel.
Is dit het enige punt in het huis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

vraag over 06 nummers blokkeren
ik heb een mail gestuurd naar Alice of het mogelijk is om 0900 nummers en 06 nummers te blokkeren
volgens Alice is het alleen mogelijk telefonisch en alleen 0900 nummers
weet een van jullie of het mogelijk is op de persoonlijke pagina iets in te stellen zodat 06 nummers geblokkeerd worden (ik heb nog geen user\passw)
of is het mogelijk om in de voip instellingen iets aan te passen zodat 06 geblokkeerd worden
de telefoon komt nl. bij mijn dochter te staan en daar wonen veel studenten
ik heb ook gegoogeld en forum doorgespit maar zonder bevredigend resultaat

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 156697 op 31-12-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 156697 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:19:
vraag over 06 nummers blokkeren
ik heb een mail gestuurd naar Alice of het mogelijk is om 0900 nummers en 06 nummers te blokkeren
volgens Alice is het alleen mogelijk telefonisch en alleen 0900 nummers
weet een van jullie of het mogelijk is op de persoonlijke pagina iets in te stellen zodat 06 nummers geblokkeerd worden (ik heb nog geen user\passw)
of is het mogelijk om in de voip instellingen iets aan te passen zodat 06 geblokkeerd worden
de telefoon komt nl. bij mijn dochter te staan en daar wonen veel studenten
ik heb ook gegoogeld en forum doorgespit maar zonder bevredigend resultaat
Dit is niet via het klantenportal in te stellen.. (nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285604

Ik heb Alice Comfort, de CJT 1616 en sinds vandaag ook een D-link DIR655. Nu heb ik de modem aan de Internetpoort van de D-link gehangen en alles werkt. Maar als ik de Alice-topics doorkijk, dan lees ik dat dat niet helemaal is zoals het zou moeten (2 routers achter elkaar), maar meer dan dat snap ik er ook niet van. Ik ben ook niet echt geneigd om mijn modem in semi-bridge te zetten zoals aangeraden, aangezien ik niet begrijp wat ik dan doe en waarom iets veranderen als het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285604 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:08:
Ik heb Alice Comfort, de CJT 1616 en sinds vandaag ook een D-link DIR655. Nu heb ik de modem aan de Internetpoort van de D-link gehangen en alles werkt. Maar als ik de Alice-topics doorkijk, dan lees ik dat dat niet helemaal is zoals het zou moeten (2 routers achter elkaar), maar meer dan dat snap ik er ook niet van. Ik ben ook niet echt geneigd om mijn modem in semi-bridge te zetten zoals aangeraden, aangezien ik niet begrijp wat ik dan doe en waarom iets veranderen als het werkt?
Ik heb achter de Copperjet een Tornado 242 hangen. En ook niet in-welke-bridge-dan-ook, omdat ik hier ook niks van begrijp en me er ook niet in wil verdiepen. En het werkt al ongeveer een half jaar goed. Daarom ben ik ook van mening: waarom iets veranderen als het (al maandenlang goed) werkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 12:31

junglebeast

hier staat iets

Zijn er meer mensen die nu even niet gebeld kunnen worden, maar wel kunnen bellen? Is er een storing wellicht?

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Zijn er mensen hier die Alice (easy) hebben en ook op Xbox live zitten? ZO ja -->

Alleen maar problemen sinds mijn overstap van Ziggo naar Alice, wel moet ik er bij zeggen dat dat in een volledig andere buurt en huis was.

Maar het ligt niet aan Xbox live,kan eigenlijk niet, want mijn broer en vrienden hebben er totaal geen last van. Ook kan het mijn Linksys router niet meer zijn, want ik heb deze niet aangesloten als ik games speel via Xbox live. Omdat het voor mij de boel alleen nog maar erger blokkeerd. Sommige mensen kunnen dan niet in mijn chats komen, of parties. Echter toen ik nog een andere ISP had...had ik de router er wel aan hangen en was er niks aan de hand.

Kortom...ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat het of aan mijn ISP of modem ligt. de ISP is Alice..,qua kosten en downloadsnelheid NIKS te klagen. Voor 20 euro per maand en dan 1,5MB/sec downloaden vind ik super. Maar met Xbox live lijkt het totaal niet te werken.

Vorige week had ik nog een hoop shit omdat sommige mensen dus niet in mijn chats en parties konden komen op Xbox live, nu is dat probleem verholpen nadat ik de router ertussen uit gehaald heb....maar ik blijf er gewoon constant uitgegooid worden. Vanavond ook...een uurtje of twee GTA IV op Live gespeeld....en ik werd echt om de 5-10 minuten eruit gesmeten. Dan stond er weer 'die en die left the server' en bij COD5 krijg ik dan gewoon een connection interrupted of timeout error. Vraag ik vervolgens of mijn vrienden er ook last van hadden zeggen ze dat ik de enige was die eruit geflikkerd werd. OM GEK VAN TE WORDEN!!!!!

Waar kan dit nou toch aan liggen?

Ik heb ook in de settings van mijn Modem gekeken, maar daar staan zoveel settings, ik ga daar niet teveel rommelen, wellicht dat hier misschien iets verkeerd staat. Iemand enig idee?

Ik bel hoe dan ook Alice morgen op...want dit kan niet zo doorgaan.
Want toen ik nog Ziggo had....had ik hier nooit problemen mee.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 02-01-2009 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 15:18
Bij alice easy rekenen ze nu ook lijnkosten. Misschien kan dat ook in de startpost worden gezet. Dus geen alice voor mij in het nieuwe jaar.

abonnement informatie Heeft u nu geen KPN telefoon abonnement dan betaalt u eenmalig € 69,00 aansluitkosten en € 9,90 per maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:51:
Ik bel hoe dan ook Alice morgen op...want dit kan niet zo doorgaan.
Want toen ik nog Ziggo had....had ik hier nooit problemen mee.
Zet eens een of andere streaming radiozender op je pc aan terwijl je op je xbox aan het spelen bent. Valt het geluid terwijl je disconnect uit je online game dan is de verbinding van alice uitgevallen. Valt het geluid tijdens het spelen niet weg dan is het een probleem in je router/xbox.

@hakuin: done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

@devilsknight:

Ik zit op Xbox live icm Alice, en dat werkt prima! Ik had bij Telfort altijd problemen om mijn NAT op open te krijgen, maar met het Copperjet 1616 modem van Alice ging dat meteen goed! Zonder poorten te openen oid.

Als ik iets voor je kan controleren, laat maar weten.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 285604 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:08:
Ik heb dezelfde spullen, en heb de DHCP server van de 655 uit gezet. Ik heb het Alice modem op een LAN poort van de 655 aangesloten. Dat werkt prima.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

hakuin schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:48:
[...]
Bij alice easy rekenen ze nu ook lijnkosten. Misschien kan dat ook in de startpost worden gezet. Dus geen alice voor mij in het nieuwe jaar.

abonnement informatie Heeft u nu geen KPN telefoon abonnement dan betaalt u eenmalig € 69,00 aansluitkosten en € 9,90 per maand extra.
Tsja het is idd erg onduidelijk op de site, dat zal betekenen dat je beter Alice comfort kan nemen want dat heb je voor het zelfde geld ook telefonie erbij. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...
[quote]
Om Alice Easy te kunnen bestellen, heeft u een actieve analoge telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan kan Alice deze leveren voor het eennmalige bedrag van € 69,-. U betaalt de lijnhuur dan direct aan Alice (€ 9,90 per maand). Doet u eerst de postcodecheck om te kijken welke dienst wij u kunnen leveren. U ontvang direct advies over uw telefoonlijn.

En hier staat ook nog een keer:

Installatie nieuwe analoge lijn (eenmalig) € 69,-
Lijnhuur voor de analoge lijn (maandelijks) € 9,90

Zit deze 9.90 per maand nu wel of niet verwerkt in de 19.90 ? (volgens mij dus wel, althans het was wel zo)

Wellicht kan Denan het uitleggen,

Ik heb zelf de KPN opzegd en betaal alleen 19.90 per maand. Hoe het met een NLS gaat weet ik verder niet.

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 02-01-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

[afbeelding]
lijkt me geen ISRA punt (loopt er nergens een dikkere kabel het huis binnen ?)

of is het zo'n 'geval ?

ISRA - IK heb m helemaal niet!
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste