"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik zou ze even bellen, ik heb zojuist telefonisch m'n abbo opgezegd en vanaf 22-09-2011 zit ik bij Ziggo. Ging lekker rap moet ik zeggen.Anoniem: 247292 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:18:
Ik heb twee weken geleden mijn abonnement schriftelijk per aangetekende brief opgezegd, maar heb nog geen reactie van Alice ontvangen. Ben ook benieuwd...
Overigens tot dit besluit gekomen nadat ik de afgelopen maand regelmatig problemen heb gehad met het ADSL signaal, deze valt vrij regelmatig weg. Heb 't vermoeden dat 't aan de Copperjet 1616-2P ligt, echter is de 'technische helpdesk' niet technisch genoeg om dit in te zien (maargoed, het niveau was ook best laag...) en heb geen zin om er maanden mee te stoeien.
Daarnaast een bloedhekel aan Tele2, dus dan is 't besluit helemaal snel genomen
Surfin' paradise!
Edit: Na twee uur en drie kwartier was ik weer online
[ Voor 40% gewijzigd door FiscBiker op 20-09-2011 11:07 ]
Op basis van een minuut gebeurt er...
PPP Connection: Cable disconnected <-- 40 seconden
PPP Connection: Connection established <-- 20 seconden
In de tijd dat er een verbinding is is het internet bijzonder tergend traag.
Probleem had ik al gemeld gister bij Alice, jammerlijk genoeg nog niet opgelost.
Wel was dit probleem opgelost rond kwart voor 10 in de avond.
Internet was stabiel en snel om weer wat te realiseren.
Maar helaas aan alles komt een eind en zo ook in de ochtend als je lekker wakker word.
Probleem is weer terug en mijn irritatie ook.
Maar goed blijven lachen en hopen dat Alice dit probleem nog kan oplossen.
Wat mij wel opviel was dat mijn huidige contract verliep op 28 Sept en sindsdien mijn verbinding weer in een trip is geraakt.
Update: 3 Okt.
Alice gebeld voor een status, maar Alice wilde weer een Modem versturen... dit terwijl ik erg duidelijk was dat ik er nog 2 had liggen en geprobeerd.
Update: 4 Okt.
Ben er nu wel klaar mee en heb inmiddels een Ziggo abo afgenomen.
Toch Alice gebeld om persoonlijk mijn contract te beëindigen, en natuurlijk was heel toevallig net de technische dienst begonnen met mijn probleem.
Alice abo stopt officieel op 1 Nov. Ook had ik nog recht op een werkende verbinding tot die tijd.
Update: 5 Okt.
Uiteraard nog steeds geen internet.
Morgen is het al een week.
Lang leven mijn telefoon met datalimiet -.-
update: 6 Okt
Inmiddels een week... kom op zeg.
[ Voor 38% gewijzigd door HaveHam op 06-10-2011 21:27 ]
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
update: 6 Okt
Inmiddels een week... kom op zeg.
[/quote]
Heeft u nog vragen over deze verandering? Onze klantenservice staat voor u klaar: 0900-1560 (€ 0,15/min). Wilt u naar aanleiding van deze verandering uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit tot 1 maart 2012 kosteloos doen.
[ Voor 39% gewijzigd door murata op 31-01-2012 09:25 ]
En Alice/Tele2 heeft dat goed weten te verstoppen in de email...
Vanaf 1 maart 2012 gelden er nieuwe tarieven voor een aantal Alice-diensten. Dit betekent voor u dat uw Alice-abonnement wordt gewijzigd van € 29,90 per maand naar € 32,40 per maand.
U weet waarschijnlijk al dat Alice haar krachten heeft gebundeld met Tele2. En daarom hebben wij voor u een scherpe aanbieding voor Interactieve Televisie van Tele2. Stap nú over op het Televisie, Internet & Bellen-pakket van Tele2 en betaal de eerste 6 maanden maar € 20, - per maand! Het enige wat u hoeft te doen, is op de bestelknop te klikken.
Voordelen van Interactieve TV
Interactieve TV geeft u keuze uit meer dan 70 TV- en Radiozenders. Met de interactieve TV-gids stelt u makkelijk uw eigen TV-avond samen. En voor het huren van een film hoeft u de deur niet meer uit dankzij de Tele2 Videotheek.
Vertrouwd
Uw internetsnelheid blijft zoals u gewend bent, razendsnel tot 20Mb/s. Voor bellen betaalt u voortaan, naast het starttarief van € 0,10 per gesprek, maar € 0,08 per minuut. En dat naar alle vaste én mobiele nummers in Nederland (m.u.v. betaalde servicenummers). U behoudt gewoon uw huidige telefoonnummer.
Heeft u nog vragen over deze verandering? Onze klantenservice staat voor u klaar: 0900-1560 (€ 0,15/min). Wilt u naar aanleiding van deze verandering uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit tot 1 maart 2012 kosteloos doen.
We hopen dat u ook in 2012 weer veel plezier beleeft aan uw abonnement.
Met vriendelijke groet,
Alice
[ Voor 79% gewijzigd door HeyDude op 31-01-2012 09:52 ]
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
qua kosten scheelt het misschien niet zoveel maar dan heb ik een Upload tot 3 Mb/s
Anoniem: 218826
In plaats daarvan krijgen wij een verbinding die ik in 2005 zo'n beetje.
Behoorlijk ontevreden dus!

Misschien noemingswaardig om dit in de TS te zetten?
Dit kan alleen als jouw firmware afwijkend is geweest. Admin/admin is het copperjet default (en het default voor bijna alle modems) maar de firmware die alice in de CJT als 'factory default' heeft geplaatst heeft andere accounts.ThinkCreative schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:12:
Laatst een factory reset op de router gedaan, waarna het niet meer mogelijk was om in te loggen op de CJT 16162P. Bleek dat de username en password voor "WebUser" veranderd waren naar admin/admin. Hiermee had ik wel ineens toegang tot alle admin functies (waarvoor je normaal admin/bb@ etc.) moet invullen.
Misschien noemingswaardig om dit in de TS te zetten?
Verder geen probleem nu ik het weet, wel apart dat ik dit nergens kon vinden. Lijkt me toch stug dat ik de enige ben met dit probleem. Normaal zijn problemen namelijk niet zo zeldzaam op het internet.
Heb ik het zo staan: Copperjet >>>> Linksys WRT54GL >>>> Computer.
Websites met web 2.0 elementen werken niet meer. Ik kan tweakers.net niet meer normaal browsen. Amazon.de. En een heel aantal andere websites. Ik heb dit probleem al echt maanden.Het light duidelijk aan de ADSL lijn want ik heb het probleem niet met m'n 3G internet (fff via de iPhone getethered).
Als ik door de Amazon.de website zoek krijg ik deze foutmelding. ""this webpage is not available"".

Herkennen jullie dit?
Soms. Probeer de google dns servers eens: 8.8.8.8 en 8.8.4.4iBurger schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:14:
M'n Alice verbinding heeft vaak in de avond uren een vreemd probleem.
Websites met web 2.0 elementen werken niet meer. Ik kan tweakers.net niet meer normaal browsen. Amazon.de. En een heel aantal andere websites. Ik heb dit probleem al echt maanden.Het light duidelijk aan de ADSL lijn want ik heb het probleem niet met m'n 3G internet (fff via de iPhone getethered).
Als ik door de Amazon.de website zoek krijg ik deze foutmelding. ""this webpage is not available"".
[afbeelding]
Herkennen jullie dit?
....
Niet meteen een goed resultaat. Ik heb nog steeds de errors. Waar stop je die dns server er eigenlijk bij? (ik heb ze nu in de DNS client en DNS relay ingevuld.)
Gewoon in de tcp/ip settings van je computer. Dan weet je zeker dat je de goede hebt.iBurger schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:38:
Hey denan, thanks voor je tip. Ik ga het nu direct proberen.
....
Niet meteen een goed resultaat. Ik heb nog steeds de errors. Waar stop je die dns server er eigenlijk bij? (ik heb ze nu in de DNS client en DNS relay ingevuld.)
Ook bleek ik nog steeds bij Alice te zitten, dus ondanks dat het nu Tele 2 is, zit ik nog steeds bij Alice. Ik begrijp er niks meer van. Ik kon een nieuwe modem van hun krijgen maar die was dan van Tele 2, en dan moest mijn abbo bij Alice beeindigd worden zodat ik over kon gaan naar Tele 2. Ik moet alleen wel uitzoeken wat voor gevolgen dat heeft, of dat het gewoon allemaal hetzelfde blijft. Maar dat er iets niet goed is, is zeker. Of met de Alice modem of Alice zelf in algeheel loopt vreselijk te fucken.
Alice was het consumentenmerk van BBNed.
BBned is overgenomen door Tele2.
De Alice contracten bleven hetzelfde zoals ze waren.
Omdat er best weinig Alice klanten zijn tegenover de Tele2 klanten, heeft Tele2 besloten Alice leeg te laten lopen.
Dus geen nieuwe Alice klanten en die iets willen veranderen aan hun contract, moeten maar overstappen naar Tele2.
In die situatie zit jij nu.
Je hebt dus de keuze om naar Tele2 te wisselen of een andere provider te kiezen als je weg wilt bij Alice.
Als je naar Tele2 gaat, moet je overgezet worden naar het Tele2 netwerk en je hebt een Tele2 modem nodig.
Bij Tele2 is het Tele2 modem verplicht om te gebruiken.
Helaas is het modem een zeer verouderd model van meer dan 6 jaar oud. (Davolink). Kijk dus goed uit wat je wilt.
Welke inloggegevens heb je dan nodig?
PPPoA? Die staan in het Alice modem.
Als je op het BBNed netwerk zit, heb je geen inlog nodig.
Dat moet je vriend allemaal weten. Anders andere vriend zoeken met meer kennis.
Het lukt helaas nog totaal niet.
Heb het ADSL kabeltje in de Sitecom gestopt.
Ik heb zoals de FAQ beschrijft van Alice bij PPP (In de sitecom settings) de juiste inlog en password ingevoerd. Al die andere opties kan ik echter niet eens kiezen.
Bij ISP kan ik geen Alice kiezen, wel Tele 2 Bbned, maar ik heb geen Tele 2. Dus ik heb manual config gedaan. En daar kan ik dus maar een paar dingen kiezen. Bij het volgende scherm kies ik
Kanaal modus : PPPoA (volgens die vriend moet ik deze kiezen)
De juiste inlog info en password.
En dan sla ik de boel op en laat de router rebooten. En vervolgens geen internet verbinding.
Heb je het kopje "eigen modem gebruiken" wel gezien?devilsnight schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:32:
Al die tijd dacht ik dat hij andere gegevens nodig had. Ik heb hem nog gezegd of hij deze gegevens nodig had en hij zei nee, maar goed, misverstandje.
Het lukt helaas nog totaal niet.
Heb het ADSL kabeltje in de Sitecom gestopt.
Ik heb zoals de FAQ beschrijft van Alice bij PPP (In de sitecom settings) de juiste inlog en password ingevoerd. Al die andere opties kan ik echter niet eens kiezen.
Bij ISP kan ik geen Alice kiezen, wel Tele 2 Bbned, maar ik heb geen Tele 2. Dus ik heb manual config gedaan. En daar kan ik dus maar een paar dingen kiezen. Bij het volgende scherm kies ik
Kanaal modus : PPPoA (volgens die vriend moet ik deze kiezen)
De juiste inlog info en password.
En dan sla ik de boel op en laat de router rebooten. En vervolgens geen internet verbinding.
Eigen modem gebruiken.
Het is mogelijk een eigen modem te gebruiken met Alice. Dit werkt alleen met Alice Easy, omdat er met Alice Comfort een VoDSL dienst is, welke door bijna geen enkel ander modem wordt ondersteund.
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR
Of course heb ik die gezien. Dat probeerde ik ook uit te leggen. Maar afgezien van de username,password en VPI en VCI, is de rest niet in te vullen. Ik zie het nergens staan in de Sitecom settings.denan schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:41:
[...]
Heb je het kopje "eigen modem gebruiken" wel gezien?
Eigen modem gebruiken.
Het is mogelijk een eigen modem te gebruiken met Alice. Dit werkt alleen met Alice Easy, omdat er met Alice Comfort een VoDSL dienst is, welke door bijna geen enkel ander modem wordt ondersteund.
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR
Maar het is geen wonder dat het niet werkt. Heb net Alice gebeld en zij vertelden mij dat het eigenlijk gewoon niet werkt bij Alice met een eigen modem. Er zijn een paar gevallen van mensen die het is gelukt, maar over het algemeen werkt het gewoon niet.
Ik heb nog even twee screenshots hier van hoe de settings eruit ziet...en ik kan heel weinig doen. Al die settings kan ik in elk geval nergens invoeren. En wanneer ik de dingen heb ingevoerd die ik kan invoeren, dan doe ik apply. Maar ik krijg helemaal niet het idee dat er dingen werd opgeslagen. Hoe dan ook..het werkt niet.
http://imageshack.us/g/850/sitecom2.png/
[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 14-07-2012 16:58 ]
Dat is natuurlijk onzin. Alleen VoDSL werkt niet, ip wel. (en ik kan het wetendevilsnight schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:50:
Maar het is geen wonder dat het niet werkt. Heb net Alice gebeld en zij vertelden mij dat het eigenlijk gewoon niet werkt bij Alice met een eigen modem. Er zijn een paar gevallen van mensen die het is gelukt, maar over het algemeen werkt het gewoon niet.
Probeer eens:
vpi 0
vci 35
encapsulation vc mux
kanaal modus: (kun je hier geen ubr without PCR selecteren?)
PPP-instellingen
gebruikersnaam: user0@alice.nl
wachtwoord: user0
Mijn siemens werkt prima met de volgende settings:
ATM PVC
VPI :
0 (min:0, max:255)
VCI :
35 (min:32, max:65535)
Service Category:ubr without pcr
protocol: PPP over ATM (PPPoA)
data encapsulation: VC MUX
WAN IP: DHCP (obtain an ip automatically)
[ Voor 24% gewijzigd door denan op 14-07-2012 17:11 ]
Thanks voor het advies. Ik ga het eens proberen.denan schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:09:
[...]
Dat is natuurlijk onzin. Alleen VoDSL werkt niet, ip wel. (en ik kan het weten)
Probeer eens:
vpi 0
vci 35
encapsulation vc mux
kanaal modus: (kun je hier geen ubr without PCR selecteren?)
PPP-instellingen
Mijn siemens werkt prima met de volgende settings:
ATM PVC
VPI :
0 (min:0, max:255)
VCI :
35 (min:32, max:65535)
Service Category:ubr without pcr
protocol: PPP over ATM (PPPoA)
data encapsulation: VC MUX
WAN IP: DHCP (obtain an ip automatically)
Bij Kanaal modus heb ik dit alleen:
1483 MER/Bridged
PPPoE
PPPoA
1483 Routed
En het is me ook niet helemaal duidelijk wat ik moet doen wanneer die settings zijn gesteld..moet ik dan op 'add ' klikken. of moet ik naar onderen scrollen en apply kiezen? Ik vond de Linksys echt handiger qua interface en duidelijker.
Kies dan PPPoA.. wat betreft het opslaan.. gewoon even proberen en kijken wanneer de verbinding in de interface te zien is als geconfigureerd.devilsnight schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:29:
Bij Kanaal modus heb ik dit alleen:
1483 MER/Bridged
PPPoE
PPPoA
1483 Routed
En het is me ook niet helemaal duidelijk wat ik moet doen wanneer die settings zijn gesteld..moet ik dan op 'add ' klikken. of moet ik naar onderen scrollen en apply kiezen? Ik vond de Linksys echt handiger qua interface en duidelijker.
1- ADSL stekkertje in de Sitecom Router/Modem gedaan.
2- Bij de sitecom ingesteld dat ie PPPoA moet gebruiken en de juiste username + password
3- De juiste settings die jij gaf voor de VPI en VCI, die ook in de faq stonden.
4- Apply geklikt en dan moet ie rebooten....daarna
Geen internet toegang.
Ik ben redelijk ten einde raad.
Tele2 is eigenaar van BBNed. Dus probeer dat eens.Bij ISP kan ik geen Alice kiezen, wel Tele 2 Bbned, maar ik heb geen Tele 2.
Allemaal geprobeerd maar het heeft niks veranderd. Volgende week krijg ik een vervangend modem van Alice, en dan zullen we het verder zien.cornfed99111 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:02:
[...]
Tele2 is eigenaar van BBNed. Dus probeer dat eens.
Oftewel, gaat het DSL lampje branden?