Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Administratief foutje (de laatste keer, de eerste keer was de portering afgeketst), het nummer was wel geporteerd maar had ergens een inactieve flag gekregen. Daardoor liep de portering vast en moest men wat zaken handmatig aanpassen.jaapvanderplas2 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:20:
Denan,
Mijn complimenten voor het zeer snel oplossen van het probleem van de nummerportering.
Vanochtend een emailtje met alle gegevens gestuurd en rond het middaguur is alles opgelost.
Ik begrijp alleen niet dat Alice vanaf 23-12-2010 bezig is om het nummer overgezet te krijgen,
maar dat het ze steeds maar niet gelukt is.
@hellstorm: in de startpost staan nog zo'n 12 dingen die je kunt checken
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 02-02-2011 08:54 ]
Nadat alles twee dagen perfect gewerkt heeft, kan ik niet meer naar buiten bellen en als er naar mij toegebeld wordt krijg je een in gesprektoon te horen.
Weet jij misschien waardoor dit komt ?
Met vriendelijke groet,
Jaap van der Plas
Wat voor toon hoor je als je de hoorn oppikt?jaapvanderplas2 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:16:
Nadat alles twee dagen perfect gewerkt heeft, kan ik niet meer naar buiten bellen en als er naar mij toegebeld wordt krijg je een in gesprektoon te horen.
Weet jij misschien waardoor dit komt ?
Doorgenomen, geen van alle relevant of al geprobeerd.denan schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:53:
[...]
@hellstorm: in de startpost staan nog zo'n 12 dingen die je kunt checken
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Dan moet je even de helpdesk bellen voor een lijnmeting.HellStorm666 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:49:
[...]
Doorgenomen, geen van alle relevant of al geprobeerd.
Sorry dat mijn antwoord zolang duurde, maar ik ben nu pas in de gelegenheid om te reageren op je vraag.
Het geluid als je de telefoon opnam waren volgens mijn vrouw rare piepjes en er kon niet gebeld worden.
Maar om +/-11:30 konden we weer bellen en gebeld worden.
Met vriendelijke groet,
Jaap van der Plas
Mijn broer kan nu bellen en gebelt worden. We zijn erg blij dat we deze 'ingang' hadden, want met de helpdesk van Alice kwamen we er niet uit. Nu hopelijk uitkijken naar een aantal jaren probleemloos telefoneren en internetten
Groeten van twee (inmiddels, en hopelijk nog lange) tevreden Alicegebruikers
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Ik hoop dat, net als bij XS4ALL, er nieuwe routers de deur uitgaan met Wifi N-standaard. Dat zou voor mij thuis ook wel schelen... Netgear wireless routertje heeft soms wat moeite!
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Het netwerk is ipv6 ready maar de hardware die nu in het veld staat is alleen ipv4 geschikt. Dat aanpassen (in het geval van de AVM's) is slechts een kwestie van een firmware update. AVM heeft al tijden een IPv6 stack dus de kans dat je nieuwe hardware krijgt is minimaal Momenteel is het echter niet nodig om voor de huidige base over te gaan naar ipv6, het bericht op tweak gaat vooral over de beschikbaarheid van IP's voor nieuwe klanten. Jullie hebben allemaal al een verbindingFrizzz schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:19:
Denan, hoe staat het nu, gezien de berichtgeving op Tweakers.net, met de overstap naar ipv6? Is er al enig zicht op hoe dit er voor gebruikers uit gaat zien? Worden er nieuwe (ADSL/Wifi) modems / routers verscheept naar de klanten? Of? Ben erg benieuwd.
Ik hoop dat, net als bij XS4ALL, er nieuwe routers de deur uitgaan met Wifi N-standaard. Dat zou voor mij thuis ook wel schelen... Netgear wireless routertje heeft soms wat moeite!
AVM?denan schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:45:
[...]
Het netwerk is ipv6 ready maar de hardware die nu in het veld staat is alleen ipv4 geschikt. Dat aanpassen (in het geval van de AVM's) is slechts een kwestie van een firmware update. AVM heeft al tijden een IPv6 stack dus de kans dat je nieuwe hardware krijgt is minimaal Momenteel is het echter niet nodig om voor de huidige base over te gaan naar ipv6, het bericht op tweak gaat vooral over de beschikbaarheid van IP's voor nieuwe klanten. Jullie hebben allemaal al een verbinding
Ik heb thuis een Copperjet staan..
*zit sinds oktober 2007 bij Alice*
Overigens.. is 't ook een idee om in een vervolgtopic de wijziging van de telefoontarieven te vermelden in de TS?
[ Voor 9% gewijzigd door Frituurman op 04-02-2011 11:29 ]
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Liever niet want dan moet ik dat bijhouden. Volgens mij verwijs ik ook naar de site van Alice voor de tarieven en aan de specs die ik wel heb gepost is niets gewijzigd.Frizzz schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:24:
[...]
Overigens.. is 't ook een idee om in een vervolgtopic de wijziging van de telefoontarieven te vermelden in de TS?
Wat betreft je CJT: die zal gewoon een ipv4 adres blijven behouden. Zolang je daarmee het hele internet kunt bereiken is er niets aan de hand.
True, zolang ik daarmee het hele internet kan bereiken is er niets aan de hand.... maarrrrrr... is Alice een provider die er voor blijft zorgen dat ik áltijd alles kan blijven bereiken, dat is eigenlijk de onderliggende vraag..denan schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:31:
[...]
Liever niet want dan moet ik dat bijhouden. Volgens mij verwijs ik ook naar de site van Alice voor de tarieven en aan de specs die ik wel heb gepost is niets gewijzigd.
Wat betreft je CJT: die zal gewoon een ipv4 adres blijven behouden. Zolang je daarmee het hele internet kunt bereiken is er niets aan de hand.
Dat is een makkelijke vraag: Ja.Frizzz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 07:21:
True, zolang ik daarmee het hele internet kan bereiken is er niets aan de hand.... maarrrrrr... is Alice een provider die er voor blijft zorgen dat ik áltijd alles kan blijven bereiken, dat is eigenlijk de onderliggende vraag..Heb tot nu toe zelf nog geen klachten (sinds oktober 2007!), maar ik hoor van sommige mensen wel wat anders....
Aangezien het netwerkbeheer bij ons ligt kan ik garanderen dat alles altijd te bereiken is, en vaak via de beste route. We hebben zelfs meerdere keren de routering naar blizzard-frankrijk aangepast aangezien cogentco (internationale upstreamprovider) routers een probleem hadden waardoor wow spelers 2-3x per avond een Disconnect kregen.
Mocht je serieus klachten hebben over een domein dat onbereikbaar is dan zou ik dat graag horen.
Alice heeft nooit meer wat van zich laten horen.
Ik heb alleen maar problemen en Alice doet gewoon niks meer.
Mijn telefoon werkt niet (kan alleen bellen als ik geluk heb),
En ik blijf gedisconnect van het internet.
Ik ga ze in gebreken stellen omdat ik gewoon nooit ben terug gebeld nog het probleem is opgelost.
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
Dat is raar want over het algemeen komt de helpdesk de afspraken netjes na. Stuur anders je gegevens naar denan@inter.nl.net dan kijk ik wat ik er mee kan doen.HaveHam schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:42:
Alice heeft nooit meer wat van zich laten horen.
Ik heb alleen maar problemen en Alice doet gewoon niks meer.
Mijn telefoon werkt niet (kan alleen bellen als ik geluk heb),
En ik blijf gedisconnect van het internet.
Ik ga ze in gebreken stellen omdat ik gewoon nooit ben terug gebeld nog het probleem is opgelost.
Ik kreeg te horen dat de verbinding nu zou moeten werken en dat men een nieuw modem (en installatiepakket) opgestuurd had. Werkt het stabieler nu?HaveHam schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:42:
Wat opviel was dat voornamelijk in het weekend (jaja net wanneer je daadwerkelijk gebruik wilt maken van je internet) de internetverbinding steeds wegviel.
Aangezien er soms dan ook geen wifi-signaal meer was hebben we besloten om de router te vervangen.
Dit was doordeweeks gebeurd en het volgende weekend was het weer raak. Alleen konden we niet zien dat wifi wegviel (oftewel het netwerk was altijd zichtbaar). Toch heb ik weer de router vervangen.
Internet bleef wegvallen en onderhand wisten we niet meer wat te doen, totdat ik een avond (in het weekend) zat te bellen (via alice) en achter de pc zat... Op dat moment had ik geen internet en waarempel mijn telefoongesprek viel ook uit... Toen had ik het door
Ik heb nu tweemaal met de klantenservice gebeld waarbij een portreset is uitgevoerd, mij is gevraagd om de tussenliggende splitter te verwijderen (wat ik ook heb gedaan, alleen vraag ik me dan af waarom die het de voorgaande 2 jaar wel goed deed. Lijden splitters aan kwaliteitsafname ofzo door de tijd ?).
Dat was vorige week zaterdag, ik moet toegeven dat ie het vervolgens voor een paar uur goed heeft gedaan maar Zondag zelf was weer een drama...
Wat ook opvalt is dat ik in het weekend naar mijn familie in Italie bel en ik soms gewoon midden in een gesprek van iemand anders belandt, of dat er opeens een ander persoon (en dus telefoonnummer) opneemt. Ook "kraakt" de lijn enorm tijdens een gesprek...
Ik vermoed dat ik morgen maar weer moet gaan bellen en ik hoop van harte dat er een stabielere oplossing komt...
[ Voor 7% gewijzigd door TIGER79 op 18-02-2011 10:40 ]
Een splitter verwijderen zal volgens mij nooit bijdragen aan stabielere verbinding, het enige dat het ding doet is het spraak en adsl verkeer scheiden met een spoeltje/condensator. Dit kan ook bijna niet stuk gaan. Je kan er wel een kleine snelheids winst mee boeken als hij er tussen uit is, maar meestal maakt het niets uit.TIGER79 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:22:
Ik heb nu tweemaal met de klantenservice gebeld waarbij een portreset is uitgevoerd, mij is gevraagd om de tussenliggende splitter te verwijderen (wat ik ook heb gedaan, alleen vraag ik me dan af waarom die het de voorgaande 2 jaar wel goed deed. Lijden splitters aan kwaliteitsafname ofzo door de tijd ?).
Dat was vorige week zaterdag, ik moet toegeven dat ie het vervolgens voor een paar uur goed heeft gedaan maar Zondag zelf was weer een drama...
De splitter verwijderen zorgt er ook voor dat er wat overbodige bekabeling wordt verwijderd wat ook voor eventuele storingen kan zorgen, dat zal dan ook wel de reden zijn waarom ze hem door jou hebben laten verwijderen.
Ik denk eerder dat jouw modem niet helemaal fris meer is...
Waarschijnlijk heeft de servicedesk dit ook al gezegd, maar probeer je modem met een zo kort mogelijk kabeltje op het ISRA punt aan te sluiten.
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Haal de splitter er inderdaad eens tussenuit en vervang de kabeltjes tussen je ISRA punt en je modem (zo kort mogelijk). Je verbindingsproblemen staan in ieder geval los van je telefonie issues, die zitten namelijk in het domein van de Italiaanse telefonieprovider en niet bij Alice.TIGER79 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:22:
Ik vermoed dat ik morgen maar weer moet gaan bellen en ik hoop van harte dat er een stabielere oplossing komt...
Ik heb geen kunde om dat te vervangen, qua lengte kijken we ongeveer tegen zo'n 2-3 meter aan kabel gezien de afstand van de aangelegde telefoon-stekker en de meterkast...
Kijk dan eens als de verbinding down gaat naar de webinterface van de modem. Daar kun je zien of de DSL link up of down is.TIGER79 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:30:
jah dat kabeltje is al doorgetrokken door de muur naar de woonkamer toe door de vorige bewoner.
Ik heb geen kunde om dat te vervangen, qua lengte kijken we ongeveer tegen zo'n 2-3 meter aan kabel gezien de afstand van de aangelegde telefoon-stekker en de meterkast...
Van de andere kant hoop ik gewoon dat er iets geregeld kan worden met een niewe modem ofzow... Ik heb er nu al heel wat tijd in zitten (bijvoorbeeld naar lampjes zitten staren totdat zo'n moment zich voordoet en ook maar 3-4 seconden duurt) en ook nog het nodige kapitaal (vervanging van 2 routers)... Owh en ook de nodige scheldwoordjes (vraag maar aan mijn vriendin)
[ Voor 7% gewijzigd door TIGER79 op 18-02-2011 12:14 ]
Nadat ik Alice weer heb contacteert, hebben ze eindelijk mijn 06 nummer opgenomen.
Daarnaast werd ik gebeld op Dinsdag ochtend door Alice dat ze mijn verbinding hebben genurft naar 4Mbit, en of ik sindsdien nog problemen ervaar.
dat kwam vrij rouw op mijn dak omdat daar nog niet eerder een melding van was gedaan dat ze mijn verbinding weer omlaag hebben gezet.
Maar goed prima dan maar en ik verwees Alice nog even dat nog steeds niemand mij kan bellen op mijn huisnummer.
Daar gingen ze naar kijken en werd in de middag gebeld door BBNed op mijn huisnummer op te vragen of het nu wel werkt. Dat werkt nu eindelijk.
Maar door even met BBNed in gesprek te zijn geweest en ook gezegd te hebben dat die modem hele vreemde kuren heeft waaronder het ADSL lampje dat niet werkt en dat als de lijn wegvalt ik niet in mijn modem kon komen, zei de meneer van BBNed dat er op 10 Januari een nieuwe modem geleverd zou moeten zijn geweest van Alice.
Dit is dus niet gebeurt want dit was ook de eerste keer dat ik dat hoor.
BBNed zou regelen met Alice dat ze mij een 100% nieuwe modem zouden sturen en de snelheid weer gaan verdubbelen om zeker te zijn dat de modem misschien niet de boosdoener was.
Snelheid is verhoogt en werd op Donderdag nog gebeld door Alice dat ze mij een echte nieuwe modem zouden sturen omdat BBNed dat aanraden.
Afijn vandaag modem ontvangen maar je raad het al.... (In de brief) Dit is geen nieuwe modem en blablabla...
En je kan het ook zien want de boven en onderkant zijn al geel aangeslagen.
BBNed is erg behulpzaam maar Alice totaal niet.
BBNED = Alice.. dus dat maakt qua support weinig uitHaveHam schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:43:
Afijn vandaag modem ontvangen maar je raad het al.... (In de brief) Dit is geen nieuwe modem en blablabla...
En je kan het ook zien want de boven en onderkant zijn al geel aangeslagen.
BBNed is erg behulpzaam maar Alice totaal niet.
Verder heb je zo te horen een gerefurbished modem gekregen. Het feit dat de buitenkant wat geel is aangeslagen wil niet zeggen dat het modem ook slechter werkt. Die modems worden eerst op een testbank geplaatst om te kijken of alles in orde is en of ze de maximale snelheid halen. Pas als alle tests ok zijn mogen ze weer naar eindklanten verzonden worden.
Maar het probleem wat Alice ook al te kennen gaf is dat mijn voormalige modem niet goed getest was.
En BBNed geeft ook te kennen om een gehele nieuwe modem te sturen.
Dus dan ga ik er ook vanuit dat (na een Alice telefoontje) dat ik een nieuwe krijg.
Ik ben geen zeikerd en heb prima ervaring met Alice, maar na mijn verhuizing ging dat erg berg afwaarts.
(Had jij trouwens nog mijn mail gehad denan?)
Yup, en doorgezet naar Alice 3e lijns. Die zijn er ook nog mee bezig geweest, vandaar mijn vraag of je de modem al ontvangen had.HaveHam schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:39:
(Had jij trouwens nog mijn mail gehad denan?)
Ik weet niet of het probleem bij de copperjet ligt of mijn sitecom router maar mischien dat er mensen zijn die ook alice hebben mij hier mee kunnen helpen?
Zet je CJT eens in ZIPB mode, dat helpt waarschijnlijk. Wel eerst de oude portforwards verwijderen.IseT schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:44:
kan iemand mij mischien helpen met mijn probleem in mijn post? [Copperjet 1616-2p + Sitecom Wl-303] Xbox live probleem
Ik weet niet of het probleem bij de copperjet ligt of mijn sitecom router maar mischien dat er mensen zijn die ook alice hebben mij hier mee kunnen helpen?
(denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4")
[ Voor 7% gewijzigd door denan op 28-02-2011 15:47 ]
Als ik dat doe dan klapt mijn internet er uitdenan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:47:
[...]
Zet je CJT eens in ZIPB mode, dat helpt waarschijnlijk. Wel eerst de oude portforwards verwijderen.
(denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4")
of doe ik iets verkeerds?
Ik klik op ZIPB Enable en kies in het vakje het ip adres 172.19.3.1
Begin dan eerst eens met een reset to factory defaults. Je moet natuurlijk niet vergeten om je router (sitecom) op DHCP te zetten.IseT schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:00:
[...]
Als ik dat doe dan klapt mijn internet er uit![]()
of doe ik iets verkeerds?
Ik klik op ZIPB Enable en kies in het vakje het ip adres 172.19.3.1
De copperjet heb ik vorige week naar factory defaults gereset wat eigenlijk verkeerd ging. Want ik moest de hele modem opnieuw instellen voor alice settings. Maar ik heb daarna eigenlijk geen veranderingen aangebracht die afwijken van de standaard alice settings (alle veranderingen die ik heb aangebracht, heb ik weer terug gezet nadat xbox live niet werkte) en DHCP staat aan op de sitecom router.denan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:34:
[...]
Begin dan eerst eens met een reset to factory defaults. Je moet natuurlijk niet vergeten om je router (sitecom) op DHCP te zetten.
btw.. moeten de portforwards uit op de alice of de sitecom router? (sitecom router heeft nog een paar portforwards aanstaat, copperjet niet)
Ja, dan kom ik wel op internet. Maar dan staat er ipv dat ip adres de naam van mijn pc. En de copperjet is daarna alleen nog te bereiken onder het ip adres http://172.19.3.1/ .denan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:28:
Alleen op de CJT. Heb je (met ZIPB) wel internet als je je computer direct aansluit (zonder de sitecom)?
Als je ZIPB correct geconfigureerd hebt krijgt je sitecom (via DHCP) het externe IP adres.IseT schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:06:
Ja, dan kom ik wel op internet. Maar dan staat er ipv dat ip adres de naam van mijn pc. En de copperjet is daarna alleen nog te bereiken onder het ip adres http://172.19.3.1/ .
Kun je mij vertellen hoe ik dit stap voor stap kan configureren? Want als ik nu kijk naar ZIPB staat er niet eens meer een ip adres in dat lijstje. Dit is voor mij zeer verwarrend omdat er de ene keer wel wat staat en de andere keer niet.denan schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:04:
[...]
Als je ZIPB correct geconfigureerd hebt krijgt je sitecom (via DHCP) het externe IP adres.
Google is je vriend: http://alice.gebruikers.e...hp?thread_id=678&pid=7428IseT schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:23:
[...]
Kun je mij vertellen hoe ik dit stap voor stap kan configureren? Want als ik nu kijk naar ZIPB staat er niet eens meer een ip adres in dat lijstje. Dit is voor mij zeer verwarrend omdat er de ene keer wel wat staat en de andere keer niet.
of
http://pelleke.blogspot.c...0%2B01%3A00&max-results=1
[ Voor 13% gewijzigd door denan op 01-03-2011 15:54 ]
Ik heb ZIPB werkend gekregen maar het probleem met xbox live is nog niet verholpen. Ik kan nog steeds geen party's joinen en sommige lobby's. Moet NAT of DHCP op een van de apparaten uitgeschakeld worden?
NAT moet op je sitecom aanstaan.. maar kijk eens of daar iets van QoS aanstaat of portforwarding. Als je nu nog een probleem hebt zit het in ieder geval in je sitecom.IseT schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:18:
[...]
Ik heb ZIPB werkend gekregen maar het probleem met xbox live is nog niet verholpen. Ik kan nog steeds geen party's joinen en sommige lobby's. Moet NAT of DHCP op een van de apparaten uitgeschakeld worden?
Heb je de checks uit de startpost al gedaan? Begin eerst eens met een volledige reset van je modem. Netwerktechnisch is er in ieder geval niets aan de hand.Jeffrey0416 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:22:
Ik heb de laatste 3 weken ontzettend veel problemen met alice.. internet valt telkens weg, snelheid is drastisch vermindert en ook de latency's zijn niet meer over te spreken ( in LoL zat ik rond de 60 a 70 nu constant boven de 200+ ) en kan daarom ook de meeste games niet meer spelen. Ben geneigd over te stappen aangezien ik dit probleem al meerdere keren heb aangegeven maar ze doen er gewoon niks mee.
Ik heb in de sitecom een paar portforwards ingesteld middels portforwarding, Virtuals server en DMZ. Als ik QoS aanzet lijkt het allemaal een stuk trager te gaan.
Maar ik heb nog een paar vragen over de copperjet die in ZIPB staat. Blokkeerd deze het verkeer nog of staat hij nu gewoon "open"? Kan ik verder nog wat instellen op de sitecom of moet deze het nu gewoon doen? want ik heb het idee dat er tog nog ergens iets niet goed is ingesteld.
ZipB is een soort bridgemode. Als je sitecom een extern IP krijgt hoef je op de CJT verder niets meer te configureren. Als er dan nog problemen zijn zul je de configuratie en pfwd's in de sitecom na moeten lopen.IseT schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:32:
Heb nu een tijdje met ZIPB aan zitten gamen. En het probleem lijkt nu half opgelost te zijn. Heel af en toe valt de verbinding weg en het inloggen gaat ook niet helemaal lekker bij de Xbox. Ook heb ik nog steeds het probleem dat ik niet met iedereen kan connecten of in de party joinen.
Ik heb in de sitecom een paar portforwards ingesteld middels portforwarding, Virtuals server en DMZ. Als ik QoS aanzet lijkt het allemaal een stuk trager te gaan.
Maar ik heb nog een paar vragen over de copperjet die in ZIPB staat. Blokkeerd deze het verkeer nog of staat hij nu gewoon "open"? Kan ik verder nog wat instellen op de sitecom of moet deze het nu gewoon doen? want ik heb het idee dat er tog nog ergens iets niet goed is ingesteld.
Gebruiker op Twitter meld: Gebeld met #Alice. Hebben last van 'algehele storing' op niet nader genoemde systemen = afwachten.
Het is (gelukkig) lang geleden dat er een storing was op het netwerk. Hopenlijk wordt het snel opgelost. Alice heeft helaas geen support op Twitter zitten. Alleen een promo acccount.
[ Voor 53% gewijzigd door funrider op 07-03-2011 15:40 ]
Denk dat we naar Californië moeten daar schijnt nog wel internet te zijn.
.
Ping en tracert geven deze resultaten.

Mijn vader kan mij ook nog gewoon mailen (ontvangst / verzenden) ook kan hij bellen.
Ik zal vragen of men de storing op de alice website kan plaatsen. Prioriteit lag even bij het storingsonderzoek. Als het goed is werkt alles weer voor Alice klanten nu.funrider schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:02:
Inmiddels doet de website van Alice en BBned het weer. Op de storing pagina staat echter niets vermeld.
Mijn vader kan mij ook nog gewoon mailen (ontvangst / verzenden) ook kan hij bellen.
Anoniem: 160536
Probleem: continu wegvallende verbinding
Huis +/- 3KM van de wijkcentrale af (inclusief weerstand op de lijn)
Poging : belletje met alice, probleem doorgegeven
oplossing : modem resetten, de beste man doet het een en ander aan meetwerk en het probleem zou nu opgelost moeten zijn. Uiteraard is dit niet het geval.
Na dit topic maar eens doorgespit te hebben en wat (negatieve) feedback vanuit mijn directe omgeving, waag ik me toch maar even aan mijn ervaring met, wat ik vind, een baggerproduct dat Alice heet. Vanuit mijn frustratie noem ik d'r al 'liefkozend' "een dame van lichte zeden die niet wil werken voor d'r geld!".
Begint goed, nietwaar?
In de loop der tijd blijft de verbinding maar keer op keer wegvallen. Soms om de haverklap, soms een dag niet, soms een minuut, soms enkele tientallen minuten, soms enkele uren. Het lijkt in ieder geval compleet random.
Heel eerlijk gezegd, kan ik de haren soms uit mijn hoofd trekken. Gamen is geen optie, soms hoge pings en een continu wegvallende lijn. Dowloaden zal niet op volle snelheid gaan, aangezien de lijn al is teruggezet in snelheid tbv de stabiliteit. (welke?) Ik las mooie uitspraken over routeringen die aangepast zijn speciaal voor blizzard? Mag ik als WoW-speler even heel onverschillig reageren met "Het zal wel!?" World of Warcraft heb ik inmiddels al de deur uit gedaan. Ik probeer nu af een toe maar een FPS te spelen, maar dat is met een dergelijke lijn ook al niet mogelijk. Momenteel ben ik solliciterende (ICT) en ook daarbij kom ik de nodige frustratie tegen. E-mailen en vacaturesites bezoeken kan, maar met tussenpozen. Ik moet vooral oppassen met een vacature online invullen, want de kans is erg groot dat internet er weer ‘even’ uitvliegt en ik weer opnieuw kan beginnen.
Vooralsnog vind ik de helpdesk werkelijk om te huilen. Mij werd o.a. geadviseerd om de firewall en mijn antivirus maar van de PC af te gooien en voortaan zonder zou moeten draaien. Dat ik de beste vrouw begon uit te lachen en haar vertelde dat ik dat nimmer zou doen, werd mij niet in dank afgenomen. Ook werd de bereidheid tot hulp geminimaliseerd.
Ik probeer de gesprekken met de helpdesk zoveel mogelijk in te korten, door te vermelden wat er intussen allemaal is gedaan. En toch elke keer opnieuw, word ik door dezelfde molen gehaald. En elke keer mag ik diezelfde stappen (die niets uithalen!) doorlopen. (heeft u een firewall? Heeft u antivirus? Heeft u een router? Reset het modem! Wij resetten iets in de centrale! Haalt u de router er eens tussenuit! Is uw kabel vanuit ISRA-punt niet te lang?(Hebben jullie die niet zelf geleverd?!) Heeft u een splitter…. Zucht… Elke keer opnieuw, probeer ik dit te doorbreken, wordt me de hulp ontzegd. Er was zelfs een keer dat de medewerker de hoorn erop heeft gegooid. (eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik op dergelijke momenten niet meer de meest subtiele persoon ben, ik blijf echter te allen tijde beleefd! )
Het bleek dat een goede vriend van me hetzelfde probleem met Alice heeft gehad(geen stabiele lijn). Hij woonde echter maar een paar honderd meter (fysiek) van de wijkcentrale af en zijn lijn viel ook constant weg. Alice heeft hem ook tijdenlang aan het lijntje gehouden(met diezelfde halve oplossingen die ik hier ook beschrijf) en uiteindelijk is hij overgestapt naar UPC (duurder, maar wel hoge snelheid, lage ping en een stabiele lijn) Maar ik zal niet voor hem spreken, maar al wat ik graag wil aangeven is, dat in mijn directe omgeving eigenlijk dezelfde geluiden te vinden zijn evenals in dit topic. Zonde.
Ik heb dit ongeveer 8 maanden geleden bij Alice aangekaart, terwijl het probleem al vanaf dag 1 bestaat. (abbo loopt iets meer dan 2 jaar nu) Je zult je misschien afvragen waarom ik niet eerder aan de bel heb getrokken? Dat is omdat ik daarvoor niet veel op dit adres aanwezig was en het niet direct opgemerkt heb, sinds 8 maanden dus wel.
De volgende stappen ben ik verder: 4 nieuwe modems, doorschakeling naar de TD die een lijnmeting oid uitvoeren (3x) en uiteindelijk een monteur die hier de zaak heeft nagekeken. Zijn conclusie: er zit 'waarschijnlijk' ergens een breukje in de lijn. Daar doet Alice niets aan, dat moet KPN maar oplossen. Zijn advies: Alice blijven bellen...
De oplossing die uiteindelijk is aangedragen: een langzamere verbinding (5 a 6Mbits van de 20Mbit). De volle snelheid is sowieso niet mogelijk, ivm de afstand met de wijkcentrale. Iets waar ik overigens begrip voor heb, als de lijn maar stabiel zou zijn.
Gelukkig kan Alice per maand opgezegd worden, zeker na dit topic eens door te lezen, ben ik erachter dat Alice haar klanten niet heel serieus neemt.
Ps. Nadat het internet hier vandaag al meer dan drie keer is weggevallen, schrijf ik dit uit pure frustratie en recht uit het hart. Mocht een modje het nodig vinden om wat aan te passen, dan kan ik daar volledig inkomen ^^
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 160536 op 17-03-2011 16:11 . Reden: typo ]
Spijtig te lezen dat je ervaring met Alice zo slecht is. Hier in dit topic kun je ook geregeld positieve ervaringen lezen over Alice. Ik neem aan dat je in goed overleg onder het contract uit moet kunnen als Alice de dienst niet stabiel/werkend kan krijgen. Als ik lees dat uw modem diverse keren is vervangen en de lijn is doorgemeten. Zijn uw buren ook op ADSL aangesloten? Zo ja welke provider? Hebben zij ook problemen? Ik had ruim 2 jaar geleden de overstap gemaakt van Tele2 naar Alice (was tevreden over Tele2 maar kon niet krijgen op huidige adres) en had toen een kapot modem ontvangen zo bleek uiteindelijk nadat de KPN monteur die via de Alice helpdesk was geregeld de volgende dag mij opbelde voor een afspraak en dezelfde week al bij ons binnen stond. Modem was kapot na dat gemeld te hebben dat monteur alles had doorgemeten en aan modem moest liggen nieuw modem gehad en sindsdien werkend. Wel helaas enige maanden geleden modem moeten vervangen omdat ie het niet meer deed. Die oranje Copperjet 1616 zijn niet de meest duurzaam. Ik woon 600 meter van wijkkast en ben tevreden met 10-12MB (draadloos) internet en Alice bellen (Comfort abo).Anoniem: 160536 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:19:
Product: Alice Easy 20Mbit (geen telefonie)
Probleem: continu wegvallende verbinding
Huis +/- 3KM van de wijkcentrale af (inclusief weerstand op de lijn)
Na dit topic maar eens doorgespit te hebben en wat (negatieve) feedback vanuit mijn directe omgeving, waag ik me toch maar even aan mijn ervaring met, wat ik vind, een baggerproduct dat Alice heet. Vanuit mijn frustratie noem ik d'r al 'liefkozend' "een dame van lichte zeden die niet wil werken voor d'r geld!".
Vooralsnog vind ik de helpdesk werkelijk om te huilen. Mij werd o.a. geadviseerd om de firewall en mijn antivirus maar van de PC af te gooien en voortaan zonder zou moeten draaien. Dat ik de beste vrouw begon uit te lachen en haar vertelde dat ik dat nimmer zou doen, werd mij niet in dank afgenomen. Ook werd de bereidheid tot hulp geminimaliseerd.
Ik probeer de gesprekken met de helpdesk zoveel mogelijk in te korten, door te vermelden wat er intussen allemaal is gedaan. En toch elke keer opnieuw, word ik door dezelfde molen gehaald. En elke keer mag ik diezelfde stappen (die niets uithalen!) doorlopen.
De volgende stappen ben ik verder: 4 nieuwe modems, doorschakeling naar de TD die een lijnmeting oid uitvoeren (3x) en uiteindelijk een monteur die hier de zaak heeft nagekeken. Zijn conclusie: er zit 'waarschijnlijk' ergens een breukje in de lijn. Daar doet Alice niets aan, dat moet KPN maar oplossen. Zijn advies: Alice blijven bellen...
De oplossing die uiteindelijk is aangedragen: een langzamere verbinding (5 a 6Mbits van de 20Mbit). De volle snelheid is sowieso niet mogelijk, ivm de afstand met de wijkcentrale. Iets waar ik overigens begrip voor heb, als de lijn maar stabiel zou zijn.
Gelukkig kan Alice per maand opgezegd worden, zeker na dit topic eens door te lezen, ben ik erachter dat Alice haar klanten niet heel serieus neemt.
Hier op het Tweakers topic van Alice kan wellicht denan je verder helpen om het op te lossen ofwel vanwege niet werken van dienst voortijdig op te kunnen zeggen.
In mijn optiek zijn er 2 oplossingen mogelijk: 1. Alice zorgt voor een stabiel werkende lijn 2. Alice geeft aan dat dit buiten hun bereik ligt en dat ik het hiermee zou moeten doen. Het niet weten waar ik aan toe ben (na 8 maanden) is voor mij het meest frustrerende. Ik kan mij namelijk prima voorstellen dat een dergelijke breuk er best kan zijn en nog lastiger is om op te sporen/repareren. Al helemaal voor (waarschijnlijk) 1 adres.
update: vandaag is internet er al wel 20x uitgevlogen. Vaak 1 minuut en dan is het er weer... om te huilen

update 2: vandaag 10-3-2011 -> tis verdomme net een knipperlicht. Ben nu een uur en 15 minuten online.. en het is serieus aan, uit, aan, uit... etc etc. Om gek van te worden.

Vandaag: 17-3-2011 ongeveer hetzelfde tijdstip als mijn tekst hierboven, wederom een knipperlicht! ADSL aanwezig voor 5 seconden (soms 10 seconden) en dan weer een minuut offline om te reconnecten. Ramgek word ik er van. Bellen doe ik al niet eens meer, want dat kost me nog geld ook. Dan moet ik weer dezelfde stappen doorlopen, weer word ik daarmee aan het lijntje gehouden. Ik ga hier maar bijhouden wanneer het uitvalt.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 160536 op 17-03-2011 16:06 . Reden: status update ]
Een paar maanden geleden ben ik mijn instellingen kwijt geweest in het modem. Het modem maakte geen verbinding. Dat is uiteindelijk opgelost.
Sindsdien heb ik een 4 mbit verbinding, terwijl ik normaal rond de 8 - 9 mbit zat.
Uit mijn CJ:
Name Value
Driver Version 1.75
API Version GS_API_626
Firmware Version E.67.5.58
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Operation Progress 0x00000000
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 4089300
Rx Attn DR 8888000
Vroeguh was de Rx Attn DR ongeveer gelijk aan de Rx bit rate, sinds een aantal maanden niet meer. Ik kom niet boven de 4099xxx uit. Ben ik gecapt (omdat ze eerst aan een klapperende lijn dachten), of is er iets anders aan de hand?
9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.
Na het veranderen van de instellingen ZIPB/CodingGain ging ik er ongeveer 100 a 200KB/sec op vooruit.
[ Voor 11% gewijzigd door tHe_BiNk op 23-03-2011 17:10 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Tegenwoordig de avm voor comfort klanten.. maar de telefoniedienst daarbij is anders dus je kunt niet van een cjt naar een avm overstappen. Je kunt (als je geen telefonie gebruikt) natuurlijk elk gangbaar ADSL modem gebruiken. De settings staan in de startpost.MsG schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:07:
Weet iemand ook of ze bij Alice ook andere modems uitleveren dan de gevreesde CopperJet 1616-2P? Dat ding kan hier amper connecties aan lijkt het. Het internet is hier vrijwel altijd ruk. na een reset werkt het vaak wel weer oke, maar het kakt retevaak in. Qua snelheid is het zo'n 850KB/s max, dat is op zich wel prima. Maar het is gewoon instabiel. De klantenhulp wil dan meteen een snelheidsverlaging, terwijl ik eerder denk dat het het modem zelf is.
Anoniem: 396735
Vooral 's avonds heb ik een verschrikkelijke klapperlijn waar niets mee te beginnen is.
Ik heb een lange weg achter de rug met de helpdesk van Alice (ook 2e lijns),
al 2 andere modems ontvangen,
bekabeling in huis helemaal op orde, geen gekke aansluitingen op port forwards,
en toch een verschrikkelijke klapperlijn.
Het duurt nu al maanden. Kan / wil iemand me nog helpen???????
JP
Beste JP,Anoniem: 396735 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:06:
H E L P !!!
Vooral 's avonds heb ik een verschrikkelijke klapperlijn waar niets mee te beginnen is.
Ik heb een lange weg achter de rug met de helpdesk van Alice (ook 2e lijns),
al 2 andere modems ontvangen,
bekabeling in huis helemaal op orde, geen gekke aansluitingen op port forwards,
en toch een verschrikkelijke klapperlijn.
Het duurt nu al maanden. Kan / wil iemand me nog helpen???????
JP
Ik kan je van harte mijn stukje aanbevelen: Anoniem: 160536 in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" ... Mijn advies? Wegwezen en andere provider zoeken. Dit antwoord lijkt erg kort door de bocht, maar het heeft mij inmiddels 9 maanden frustratie gekost. Ook vandaag weer, die verschrikkelijke klapperlijn. ...

Ik heb bij Alice nooit het Copperjet modem gebruikt, eerst had ik een Zyxel 2602, daarna een Fritz! 7170.
In het begin had ik altijd iets van 16mbit, van de 1 op andere dag is dit 14mbit geworden, verder altijd een stabiele lijn op paar kleine storingen na.
Mijn Alice Easy lijn kon destijds nog zonder linesharings kosten, dus voor 19,95 had ik internet zonder verder bijkomende kosten.
[edit] Ik moet toch nog even melden in mijn laatste maand dat ik nu een ping van 20 a 21 msec heb naar de dsl gateway wat normaal rond de 8ms (meestal net iets er onder) was.
PING 78.40.192.2 (78.40.192.2) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 78.40.192.2: icmp_seq=1 ttl=254 time=20.7 ms
64 bytes from 78.40.192.2: icmp_seq=2 ttl=254 time=20.9 ms
64 bytes from 78.40.192.2: icmp_seq=3 ttl=254 time=21.1 ms
Natuurlijk is de ping naar andere sites nu ook minimaal 21 msec
Modem al een schopje gegeven (Fritz! uptime van 242 dagen
Ook al verschillende machines geprobeerd (geen activieve down/uploads), allemaal de hogere ping.
Hebben meer mensen last van deze hogere pings ? Ik heb ook geen idee sinds wanneer dit zo is.
[edit2]
@Denan kan jij hier eens naar laten kijken ?
Als ik van buiten het Alice netwerk (Surfnet aansluiting) naar 78.40.192.2 ping dan krijg ik het volgende:
PING 78.40.192.2 (78.40.192.2) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 78.40.192.2: icmp_seq=1 ttl=248 time=13.9 ms
64 bytes from 78.40.192.2: icmp_seq=2 ttl=248 time=1.41 ms
64 bytes from 78.40.192.2: icmp_seq=3 ttl=248 time=1.46 ms
64 bytes from 78.40.192.2: icmp_seq=4 ttl=248 time=1.36 ms
64 bytes from 78.40.192.2: icmp_seq=5 ttl=248 time=1.35 ms
Dus daar is niets mis mee...
Als ik mij zelf ping:
PING 78.27.51.x (78.27.51.x) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 78-27-51-x.dsl.alice.nl (78.27.51.x): icmp_seq=1 ttl=56 time=93.6 ms
64 bytes from 78-27-51-x.dsl.alice.nl (78.27.51.x): icmp_seq=2 ttl=56 time=21.7 ms
64 bytes from 78-27-51-x.dsl.alice.nl (78.27.51.x): icmp_seq=3 ttl=56 time=21.2 ms
64 bytes from 78-27-51-x.dsl.alice.nl (78.27.51.x): icmp_seq=4 ttl=56 time=21.4 ms
64 bytes from 78-27-51-x.dsl.alice.nl (78.27.51.x): icmp_seq=5 ttl=56 time=21.8 ms
Zelfde ping tijden als ik van thuis uit ping.
Een willekeurig ander adres:
PING 78.27.51.224 (78.27.51.224) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 78.27.51.224: icmp_seq=1 ttl=120 time=67.5 ms
64 bytes from 78.27.51.224: icmp_seq=2 ttl=120 time=17.0 ms
64 bytes from 78.27.51.224: icmp_seq=3 ttl=120 time=16.6 ms
64 bytes from 78.27.51.224: icmp_seq=4 ttl=120 time=16.8 ms
64 bytes from 78.27.51.224: icmp_seq=5 ttl=120 time=16.8 ms
En zoals het (volgens mij) hoort te zijn (ook willekeurig):
PING 78.27.51.227 (78.27.51.227) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 78.27.51.227: icmp_seq=1 ttl=120 time=268 ms
64 bytes from 78.27.51.227: icmp_seq=2 ttl=120 time=8.91 ms
64 bytes from 78.27.51.227: icmp_seq=3 ttl=120 time=8.94 ms
64 bytes from 78.27.51.227: icmp_seq=4 ttl=120 time=8.80 ms
64 bytes from 78.27.51.227: icmp_seq=5 ttl=120 time=9.43 ms
[ Voor 83% gewijzigd door gjs op 04-04-2011 15:23 ]
Het is hier altijd rond de 8ms geweest, daarom valt het mij nu ineens op dat het nu rond de 21ms zit. Het is verder wel stabiel en de download snelheden zijn ook ok.denan schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:28:
Ik zit op 17ms gemm. naar de gateway. En 36ms naar jouw IP. vanuit mijn IP naar www.nu.nl is 20ms.. en dat is nog best netjes. Morgen vraag ik wel even na of er iets aangepast is in de config.. volgens mij zat ik op de meeste routes met wie wij een directe peering op de AMS-IX hebben ergens tussen de 9 en 16ms max.
Hmmm schijnbaar toch verkeerd gekeken. Zojuist bij de netwerkbeheerders de stats over het afgelopen jaar bekeken en de DSL pings van een klant naar -> AMS-IX zijn altijd minimaal 19-20ms. Volgens de netbeheerders is bij DSL de ping van modem->edge van netwerk minimaal 20ms en kun je daar nooit onder zitten.gjs schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:46:
[...]
Het is hier altijd rond de 8ms geweest, daarom valt het mij nu ineens op dat het nu rond de 21ms zit. Het is verder wel stabiel en de download snelheden zijn ook ok.
Tsja wat anders kan ik zeggen dat ik het er niet mee eens ben.denan schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:49:
Hmmm schijnbaar toch verkeerd gekeken. Zojuist bij de netwerkbeheerders de stats over het afgelopen jaar bekeken en de DSL pings van een klant naar -> AMS-IX zijn altijd minimaal 19-20ms. Volgens de netbeheerders is bij DSL de ping van modem->edge van netwerk minimaal 20ms en kun je daar nooit onder zitten.
Ik vind toevallig nog het volgende op mijn pc, deze logjes heb ik ooit gemaakt voor wat support bij AVM voor het Fritz! modem.
Pinging 78.40.192.2 with 32 bytes of data:
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=6ms TTL=254
Dat is nu dus 15ms meer, ik zuig het echt niet uit mijn duim.
Als ik dan een ping www.sara.nl deed was dat 7a8 ms.
Kijk ook nog even naar deze welliswaar was het toen Surfsnel adsl maar dat is ook gewoon BBNED/InterNLnet.
Ik weet niet hoe die netwerkbeheerder dan kan zeggen dat het minimaal 20ms is, dat klopt echt niet !
Hoe verklaar je dan dat ik vanaf een Surfnet aansluiting het volgende resultaat krijg:
ping 78.27.51.101
PING 78.27.51.101 (78.27.51.101) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=1 ttl=120 time=13.5 ms
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=2 ttl=120 time=8.23 ms
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=3 ttl=120 time=7.93 ms
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=4 ttl=120 time=8.07 ms
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=5 ttl=120 time=7.87 ms
Zo was het bij mij dus ook.
[ Voor 27% gewijzigd door gjs op 05-04-2011 20:03 ]
Ik heb de stats gezien van het afgelopen jaar en de ping vanaf dsl lijnen naar de rand van ons netwerk was toch echt 18-20ms. Grafiekjes zijn lastig te faken.gjs schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:37:
Kijk ook nog even naar deze welliswaar was het toen Surfsnel adsl maar dat is ook gewoon BBNED/InterNLnet.
Ik weet niet hoe die netwerkbeheerder dan kan zeggen dat het minimaal 20ms is, dat klopt echt niet !
Hoe verklaar je dan dat ik vanaf een Surfnet aansluiting het volgende resultaat krijg:
ping 78.27.51.101
PING 78.27.51.101 (78.27.51.101) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=1 ttl=120 time=13.5 ms
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=2 ttl=120 time=8.23 ms
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=3 ttl=120 time=7.93 ms
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=4 ttl=120 time=8.07 ms
64 bytes from 78.27.51.101: icmp_seq=5 ttl=120 time=7.87 ms
add: toch maar even dieper graven. Heb nog wat logs opgespit uit deze thread en doorgezet naar de netwerkbeheerder.
[ Voor 32% gewijzigd door denan op 06-04-2011 08:46 ]
Ik heb net het copperjet modem ook nog even aangsloten, de pings zijn iets beter, rond de 19ms. De snelheid is wel behoorlijk lager dan met het Fritz! modem, ook met de coding gain op 7.denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:42:
Ik heb de stats gezien van het afgelopen jaar en de ping vanaf dsl lijnen naar de rand van ons netwerk was toch echt 18-20ms. Grafiekjes zijn lastig te faken.
add: toch maar even dieper graven. Heb nog wat logs opgespit uit deze thread en doorgezet naar de netwerkbeheerder.

Hebben andere Alice gebruikers dit ook? Ondanks dat "Dit wachtwoord onthouden" gevinkt is, moet ik het bij die foutmelding toch weer opnieuw intypen in mijn email applicatie Evolution.
Meestal betekent dat dat jouw machine de pop server niet kan bereiken (timeout/storing) daarom vraagt hij opnieuw het wachtwoord. Gezien de Alice Exchange servers ergens in Italie gehost worden is dat niet eens zo gekjoop1960 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:04:
Ik heb hier de afgelopen week e-mail storing met mijn Alice glasvezel account. Ik heb meerdere malen de onderstaande foutmelding gezien
Hebben andere Alice gebruikers dit ook? Ondanks dat "Dit wachtwoord onthouden" gevinkt is, moet ik het bij die foutmelding toch weer opnieuw intypen in mijn email applicatie Evolution.
Heb je nog iets kunnen achter halen ?denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:42:
Inmiddels is mijn Alice lijn opgezegd, dat heeft overigens niets te maken met de verhoogde pingtijden.
Ze kijken er naar maar op de gemm. pingtijden naar de DSL gateway van alle klanten zijn geen significante verschillen te zien. Wellicht een issue in je centrale waardoor het iets trager is geworden?gjs schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:57:
Heb je nog iets kunnen achter halen ?
Inmiddels is mijn Alice lijn opgezegd, dat heeft overigens niets te maken met de verhoogde pingtijden.
Netwerktechnisch zijn er in ieder geval geen wijzigingen geweest en in de monitoring zijn ook geen vreemde dingen te zien. Gezien het minimale verschil (8-9 ms) zal het ook wel geen top prioriteit hebben.
Afbouwen van activiteiten in deze thread
Aangezien ik over een paar weken niet meer werkzaam ben bij InterNLnet zal ik me de komende weken terugtrekken uit deze thread. Mocht iemand zich geroepen voelen om de startpost over te nemen dan kun je natuurlijk de post copy/pasten of ik kan je aan de startpost toevoegen en mezelf verwijderen. Heb je daar interesse in, neem dan even contact op via een priv_msg.
Mocht je nog inhoudelijke vragen/problemen hebben dan heb je nog een week of anderhalf de tijd om het via mij bij Alice neer te leggen, daarna zal ik weinig meer voor je kunnen betekenen.
note: en ja.. het gaat lastig worden om mijn natuurlijke drang (dwangneurose?
We wonen met 2 mensen in het huis waar ik nu woon. Aangezien we allebei graag ons eigen gangetje gaan op computer gebied, zitten we met 1 WAN (ADSL IP) nog wel eens in elkaars vaarwater.
Het bovengenoemde topic laat zien dat het mogelijk is meerdere WAN IP's uit het internet te trekken.
Klopt het dat als ik een andere router neem dan de CopperJet van Alice, ik deze instel als Bridge en daar meteen een switch achter hang, wij allebei een eigen WAN IP hebben?
Dat zou geniaal zijn!
Wie kan me meer duidelijkheid geven?
Nope, je krijgt 1 extern IP per aansluiting van Alice. Dat staat los van wat je er zelf mee probeert te doen. Je zult gewoon een switch achter je CJT moeten plaatsen en dan krijg je vanuit de CJT (in router mode) allebei een eigen IP. In bridge mode krijgt maar 1 van de 2 aangesloten computers een IP: Hij die het eerste is.Sef24 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:13:
Wie kan me meer duidelijkheid geven?
[ Voor 39% gewijzigd door denan op 15-04-2011 15:53 ]
Ik dus gebeld met Alice en de mevrouw liet mij weten dat er al sinds 30 maart Alice geen retourbox meer verstuurt wordt, zodoende hoef je dus niks meer terug te sturen.....nu vraag ik mij wel af waarom er in de pdf nog gerept wordt over een retourbox + eventuele boete?.....is dit document nog niet geupdate naar de nieuwe policy? of krijg ik dalijk nog een "naheffing" a €75,-??
U ontvangt binnenkort een
retourbox waarmee u het modem kosteloos terug kunt sturen. Als u het modem incl. stekkers, kabels en
adapter niet voor 06.05.2011 terugstuurt, dan zal Alice u een bedrag van €75,00 in rekening brengen
| MSI K7T266 Pro2 | 1800DLT3C 0309MPMW 1530@2040MHz(15x136 Vc@1,55) | 2x256MB Samsung PC2100 | ATI Radeon8500(OEM)@Retail (passief gekoeld) |
Hier hetzelfde, maar ben pas een week aan het wachten op retourbox....!OptimusPrime schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:22:
Nu wil het volgende, ik heb mijn abbo van Alice opgezegd, normaal gesproken krijg je dan een retourbox toegezonden. Dit staat ook zo vermeld in het pdf bestand die aan de mail "Uw afsluiting" is toegevoegd, maar ik heb nog geen retourbox gekregen.
Ik dus gebeld met Alice en de mevrouw liet mij weten dat er al sinds 30 maart Alice geen retourbox meer verstuurt wordt, zodoende hoef je dus niks meer terug te sturen.....nu vraag ik mij wel af waarom er in de pdf nog gerept wordt over een retourbox + eventuele boete?.....is dit document nog niet geupdate naar de nieuwe policy? of krijg ik dalijk nog een "naheffing" a €75,-??
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 27-04-2011 09:22 ]
Dus iedereen die zo een modem heeft, mocht je internet het opeens niet meer doen check modem om te zien of het niet begint te stinken (letterlijk
Na 15 min gewacht te hebben op de KS, krijg ik volgend week een nieuwe modem.
(Zonder modem werkt mijn telefoon ook niet, is het mogelijk om mn telefoon alsnog werkend te krijgen? Bijgeleverde splitter heeft niet geholpen)
Bedoel ik zit er nu toch al een paar jaar en dit is dan ook de eerste keer dat ik dit lees.
Toch nog even wat post en mails door gebladerd of hun voorwaarden zijn veranderd maar daar kan ik niets over vinden.
Mis ik wat of?
Mogelijk heb je dan http://www.alice.nl/tariefwijziging gemist? Niet dat Alice het van de daken schreeuwde hoor .. Het (kortdurende) gekrakeel over deze wijziging begint in dit topic vanaf begin november 2010.HaveHam schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:35:
Mis ik wat of?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Je kan alleen telefonie krijgen via het modem. Die splitter is alleen voor de overgang van analoge telefonie naar digitaal. Er is dus niets aan te doen, wachten op de nieuwe of neem een kijkje op Marktplaats, ik heb de mijne net verkocht voor 20 euro...B0MBACI schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:27:
(Zonder modem werkt mijn telefoon ook niet, is het mogelijk om mn telefoon alsnog werkend te krijgen? Bijgeleverde splitter heeft niet geholpen)
The connection has timed out
The server at mailstore.alice-dsl.de is taking too long to respond.
Na een aantal retries (f5) werkt het dan vaak wel weer.
Alles is hetzelfde als voorheen, behalve de modem zelf.
Iemand een oplossing hiervoor? (diverse resets uitgevoerd, kabels opnieuw gecheckt)
(KS gebeld, die hebben een ticket aangemaakt)
update 1
**andere modem geprobeerd en het werkt...dus een kapotte modem, na 15 min met KS, overtuigt en krijg weer een nieuwe modem**
update 2
**vandaag werd ik gebeld door alice, mevrouw wilde zeker van zijn dat alle bekabeling oke was voordat ze een nieuwe willen sturen... Nadat ik 60x heb gezegd dat alle kabels oke zijn en 3 dubbel gecheckt zijn werd ik boos en heb dr nogmaals uitgelegd dat met een geleende modem alles werkt en dat het echt aan de modem moet liggen....

na mijn vakantie ga ik toch echt weer overstappen naar UPC word een beetje moedeloos van Alice.
to be continued...
[ Voor 54% gewijzigd door B0MBACI op 06-05-2011 02:26 ]
En daar wordt je blij van....B0MBACI schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:02:
.......
na mijn vakantie ga ik toch echt weer overstappen naar UPC word een beetje moedeloos van Alice.
to be continued...

Ik ben zelf onlangs overgestapt van Alice naar UPC, niet omdat Alice nu zo bagger was, maar omdat UPC mij een beter totaal aanbod deed. Ik heb inmiddels vaker en langer aan de telefoon gezeten met UPC en dan vooral met de afdeling facturatie, dan ik in mijn hele tijd (2,5jaar) bij Alice heb hoeven doen.

| MSI K7T266 Pro2 | 1800DLT3C 0309MPMW 1530@2040MHz(15x136 Vc@1,55) | 2x256MB Samsung PC2100 | ATI Radeon8500(OEM)@Retail (passief gekoeld) |
1:40 uur: en net zo plotseling als dat het uitviel, werkt het weer.
[ Voor 31% gewijzigd door FiscBiker op 19-05-2011 01:45 ]
Gistermorgen viel alles uit, volgens het modem geen link meer. Toevallig had ik een tweede Copperjet liggen die dezelfde signalen afgaf: link dood.
Belletje met de helpdesk, die overigens meteen opneemt, waarbij werd aangeraden een ander of nieuw kabeltje van ISRA naar modem te nemen en dan weer te bellen.
Tweede belletje werd ook meteen opgenomen en na enig proberen met het tweede modem werden wij het snel eens dat het aan de lijn zou moeten liggen. Ticket aangemaakt met de opmerking dat ik over vijf (5!) dagen mocht bellen als er niets gebeurde in de tussentijd.
De volgende dag belde iemand van de "technische dienst" die in opdracht van de "technische mensen" belde om te bekijken of het toch niet aan het modem lag. Niet alles wat ik met de eerste lijn had gedaan was in het ticket terechtgekomen denk ik, enfin.
Een uurtje geleden deed alles het weer, waarbij iemand van de buren het gerucht had gehoord dat er in het dorp ergens een kabel was stukgetrokken gisteren - oorzaak ook weer duidelijk
Helpdesk Alice vond ik goed: nemen snel de telefoon op, duidelijke, aardige en terzake kundige mensen daar. Verbeterpunt volgens mij is het volledig vermelden van de call in het ticket. Verder is vijf dagen oplostijd erg lang, naar mijn idee *te* lang.
De tweede lijn zal binnen hun mogelijkheid hun best hebben gedaan, maar oorzaak en oplossing lagen helemaal buiten hen als het verhaal over de kapotte kabel waar is. Daar geef ik dan ook geen oordeel over.
Kortom, complimenten aan de mensen achter Alice. Voor drie tientjes per maand verwacht ik niet een wereld aan service en werd dus prettig verrast.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
krijg alleen maar : HTTP/1.1 503 Service Unavailable
iemand zelfde probleem ?
[ Voor 17% gewijzigd door Wirehub op 30-05-2011 20:59 ]
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
deze week werkte tot aan vanmiddag rond 13:00 uur. sindsdien alleen nog toegang via Alice lounge wat ik niet wil . Via de lounge krijg ik nu mee foutmeldingen dus allemaal lekker stabieljoop1960 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:13:
@Wirehub, op 30 mei kon ik nog wel email ontvangen, via Alice glasvezel. Maar vandaag heb ik dezelfde email storing, als ik had op de vorige bladzijde joop1960 in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" Deze foutmelding via Evolution (of een via andere email cliënt), heb ik nu al de hele dag. Via webmail heb ik afwisselend wel en geen verbinding. Als ik geen verbinding heb via webmail, zie ik in de browser de volgende melding: De wachttijd voor de verbinding is verstreken. De server op alicemail.alice-dsl.de doet er te lang over om te antwoorden.

Gelukkig is dit een extra email adres, maar het zal je primaire adres maar zijn zeg , waardeloze mail servers daar
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Anoniem: 410359
En als ik gebeld werd hoorde ik niks als ik opnam, het betreft een siemens dect telefoon ap185
heb dit kunnen oplossen door twee weerstandjes tussen de rood en groene draad te zetten in de aansluiting waar mij telefoon op aangesloten is
had ergens gelezen dat een 10k weerstandje voldoende zou moeten zijn bij mij was het pas opgelost met een weerstandje van 10 en 15k

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 410359 op 11-06-2011 13:10 ]
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Zit alleen wel steeds vaker te denken aan opzeggen. Ik heb eigenlijk geen problemen gehad met Alice, slechts een keer een wat instabiele lijn door een storing ergens ver weg. Er zijn niet echt merkbare storingen in mijn verbinding geweest.
Ik merk nu alleen dat de snelheid langzaam daalt. Van een 1.6MB per seconde zit ik inmiddels op 1.2MB per seconde. Dit is met de tweaks in eht modem die in de TS zijn genoemd.
Daarnaast merk ik dat ik regelmatig mijn modem moet resetten, omdat anders mijn Teamspeakserver onbruikbaar is, alles komt haperend en stotterend binnen. Na een reset is het weer goed.
Ook zijn mijn pings in spellen inmiddels hoger dan vrienden waarmee ik speel. Toen ik net Alice had waren mijn pings juist aanzienelijk lager.
Door dit soort dingen wordt UPC aantrekkelijker, voor slechts een paar euro meer per maand heb ik 25mbit internet en digitale TV. En voor een tientje mer al 60mbit. Dat begint toch wel te trekken. Vooral als ik bij nieuwsgroepdownloads zie dat de snelheid onder 1.2 MB duikt.
[ Voor 6% gewijzigd door TheMe op 16-06-2011 12:08 ]
There is no place like 127.0.0.1
Ze hebben mij nog nooit gebeld voor een verlenging of nieuw aanbod.ThaDude schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:34:
Zijn hier mensen die gebeld zijn door Alice om te verlengen? Ze hebben mij niet meer teruggebeld helaas.
Ik ga binnenkort ook bij Alice weg.
Ben al klant vanaf het begin en ben op zich wel tevreden over het internet en telefonie.
De snelheid loopt bij mij ook terug terwijl er verder niets aan de thuissituatie gewijzigd is.
Administratief vind ik Alice niet goed, prijstechnisch zijn ze wel goed.
Waar kun je nog een 20/1 Mbits aansluiting inclusief telefonie vinden voor 30 Euro?
Bij UPC gaat dat zeker niet lukken, daar kun je wel wat meer snelheid krijgen maar daar betaal je dan ook dik voor en zeker als je daar nog digitale TV + HD kanalen bij wilt hebben.
dan moet je eens bij telfort kijken, ze hebben jaar actie,
eerste jaar komen je voor internet en telefoon uit op Totaal € 22,50 p/mnd, na 12 mnd € 34,90 p/mnd
Dezelfde ervaring heb ik ook, inmiddels zit ik al een aantal maanden op Ziggo alles in 1 plus (40/4mbit).TheMe schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:06:
Zit alleen wel steeds vaker te denken aan opzeggen. Ik heb eigenlijk geen problemen gehad met Alice, slechts een keer een wat instabiele lijn door een storing ergens ver weg. Er zijn niet echt merkbare storingen in mijn verbinding geweest.
Ik merk nu alleen dat de snelheid langzaam daalt. Van een 1.6MB per seconde zit ik inmiddels op 1.2MB per seconde. Dit is met de tweaks in eht modem die in de TS zijn genoemd.
Daarnaast merk ik dat ik regelmatig mijn modem moet resetten, omdat anders mijn Teamspeakserver onbruikbaar is, alles komt haperend en stotterend binnen. Na een reset is het weer goed.
Ook zijn mijn pings in spellen inmiddels hoger dan vrienden waarmee ik speel. Toen ik net Alice had waren mijn pings juist aanzienelijk lager.
Mijn snelheid was ook iets van 1.6MB/s, dat is ook gezakt naar 1.2MB/s in de afgelopen 3 jaar. Ook zijn in eens de pings stukken hoger geworden vlak voor dat ik opgezegd had. Denan is hier toen nog mee bezig geweest maar volgens de Alice netwerk beheerders was er niets aan de hand, maar als ineens de ping van een 8msec naar 21 msec gaan is er toch echt iets verandert. Helaas doet Denan niet meer actief mee in dit forum dus dit 'probleem' wordt niet aangepakt.
Ik was erg huiverig voor mijn overstap naar Ziggo, in het verleden heb ik daar niet hele goeie ervaringen mee gehad, maar ik moet zeggen het werkt prima. Ik betaal nu wel wat meer, maar heb wel een strakke 40mbit download !
Misschien heb ik zitten slapen hoor, maar Alice lijkt inmiddels Tele2 te zijn? https://consumer.tele2.nl/applications/dsl/index-2p.html
Inmiddels ben ik ook gebeld door Alice:
"We hebben een win-win situatie. Als u een jaar klant bij ons blijft, dan geven we u 10 euro korting per maand. Na dat jaar is het weer gewoon een maandelijks opzegbaar abonnement."
Ik heb ze gezegd dat ik eerst mijn apparatuur wil checken om te bekijken of de snelheidsdaling en hogere pings in mijn apparatuur ligt, of dat het echt een Alice verhaal is.
Dat vond de belmevrouw goed en ze belt mij dinsdag weer.
Dit weekend dus besteden aan het direct aansluiten van modem in standaard instellingen op mijn download systeem en mijn game pc.
(Ik gebruik: Alice modem (Copperjet) -> sitecom router -> 1Gbps switch en kan me voorstellen dat de sitecom de boel vertraagt, die staat trouwens op de nomiatie om vervangen te worden voor een router met ingebouwde Gbps switch)
Als de resultaten goed zijn blijf ik een jaar bij Alice, bellen en (stabiel) internet voor 19,95 per maand is een betere deal dan UPC snel internet en bellen. Zelfs als ik dan nog analoog UPC voor 14euro per maand kijk en luister. (Nog geen digitale tv / radio in huis)
[ Voor 10% gewijzigd door TheMe op 22-06-2011 12:27 . Reden: toevoeging ]
Ik ben destijds bij Alice gegaan om de prijs. Het is opzich stabiel en bellen doet het goed, maar het steekt mij al een tijd dat ik maar 6 MBit krijg. Waarschijnlijk omdat BBNed alleen ADSL1 levert in mijn straat, terwijl kpn al adsl2+ en (of?) vdsl levert. Volgens de Tele2 site kan ik zelfs tot 50 mbit krijgen, om maar niet over de kabel (Ziggo) te spreken.
Momenteel kan ik nog per maand opzeggen, en zit er stevig over te denken om over te stappen naar iets wat dus maar een klein beetje duurder, maar wel een stuk sneller is.
Het liefste zie ik dat BBNed gewoon ADSL2 of vdsl aanlegt... maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Verwijderd
Alleen dat al is een (extra) reden om op te zeggen...
Anoniem: 325451
Daarom maar mijn abbonnement opgezegd (helaas pas per 1/2/2012 omdat het contract is afgesloten voor een jaar). Wel een beetje vroeg, maar dan is het maar gebeurd. Wat blijkt nu? Men weigert mijn opzegging door te voeren! Reden: te vroeg, of ik het nog maar eens wil doen, maar dan maximaal 2 maanden voordat mijn abbonement afloopt!!! Hoe verzinnen ze het. In de algemene voorwaarden wordt alleen gesproken over een minimale opzegtermijn van een maand, rekening houdend met de minimale looptijd van het contract. Absoluut niets over een maximale termijn. Ik heb ze hierop gewezen en gemeld dat ik niet nogmaals zal opzeggen. Ben benieuwd of ze het nu wel doen. In ieder geval zal ik rond die tijd mijn bankrekening maar goed in de gaten houden om te zien af ze het toch niet in hun hoofd halen om het contract door te laten lopen. Ik heb weinig vertrouwen in ze.
Anoniem: 247292