Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Volgens mij liggen de DNS servers eruit.
217.149.196.6 en 217.149.192.6
Ik kan geen pagina opvragen en ze zijn niet te pingen..
Vul ik handmatig de google DNS servers in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geen enkel probleem..

Mail versturen gaat ook niet..

[ Voor 49% gewijzigd door fotojunk op 06-12-2010 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 13:15
fotojunk schreef op maandag 06 december 2010 @ 07:22:
Volgens mij liggen de DNS servers eruit.
217.149.196.6 en 217.149.192.6
Ik kan geen pagina opvragen en ze zijn niet te pingen..
Vul ik handmatig de google DNS servers in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geen enkel probleem..
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 19:41
Hier hetzelfde probleem. Telefoon doet het nog wel, maar DNS niet. Zo te zien zijn er meer problemen bij bbned: www.bbned.nl en www2.internlnet.nl liggen er ook uit. Dank voor de Google DNS servers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
aex351 schreef op maandag 06 december 2010 @ 02:03:
Ik ben destijds overgestapt van UPC naar Alice, omdat de prijs en het aanbod bij Alice gunstiger was. Maar sinds kort is dat niet meer zo. Afgelopen week heb ik UPC gebeld om weer over te stappen. Erg jammer. Het probleem is de trigger geweest. Ben vanaf het begin met plezier klant geweest bij Alice, maar dit probleem dat nu al maanden duurt is onacceptabel. We kunnen niet eens normaal bellen.
Ik kom nog steeds een stuk duurder uit bij UPC

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
manyac schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:34:
Hier hetzelfde probleem. Telefoon doet het nog wel, maar DNS niet. Zo te zien zijn er meer problemen bij bbned: www.bbned.nl en www2.internlnet.nl liggen er ook uit. Dank voor de Google DNS servers!
Geen DNS issue maar de DNS servers hadden er wel last van. Storing is nu (grotendeels) verholpen.. maar DNS zou sinds een uur of 9 weer goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Laatst online: 30-08 12:48
De DNS servers waren ook niet te pingen..en nu wel..
Dus leek mij toch echt wel een DNS server issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

Jrz

––––––––––––

Verhuizing is weer slecht geregeld.. Sinds aug. aangevraagd. Doorgevoerd, klapperlijn, 3 modems gestuurd naar oude adres, en systeem niet up to date.
Klantnr NL00078502

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fotojunk schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:33:
De DNS servers waren ook niet te pingen..en nu wel..
Dus leek mij toch echt wel een DNS server issue
Aangezien die servers bij ons gehost worden denk ik dat mijn storingsmelding klopt ;)

@jrz: alice webcare is niet echt actief meer op dit forum volgens mij. Heb je al contact gehad met de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 21:31

aex351

I am the one

dfrenner schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:15:
[...]
Ik kom nog steeds een stuk duurder uit bij UPC
Alice (Internet 20Mb + onbeperkt bellen): 30 euro, UPC (startpakket digitale televisie): 21 euro. Totaal 51 euro. Sinds kort heeft Alice voor het bellen starttarieven geïntroduceerd waardoor je boven de 51 euro uitkomt. Verder moet opgemerkt worden dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de 20Mb internetsnelheid gehaald wordt. In mijn situatie krijg ik zo'n 35-50% minder.

UPC (Internet 25Mb + onbeperkt bellen en EU + startpakket digitale televisie): 54 euro. Voordeel is dat die internetsnelheid wel gehaald kan worden en er zijn geen starttarieven. De prijs van 54 euro kan omlaag naar 45 euro als onbeperkt bellen niet belangrijk is. En kan natuurlijk ook omhoog als je meer dingen wil.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij Alice internetplusbellen wel een eigen modem gebruiken of worden deze gegevens ook niet vrij gegeven? En onder welke netwerk valt deze provider? Via bbned of kpn?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:37:
@jrz: alice webcare is niet echt actief meer op dit forum volgens mij. Heb je al contact gehad met de helpdesk?
We want Mojo! We want Mojo! We want Mojo! We want Mojo!
Helaas werkt hij niet meer bij Alice, maar hij wordt blijkbaar dus wel gemist... Jammer, dat Alice Webcare dit niet beter heeft overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Morgen het modem retourneren. Er wordt ook gevraagd om 'bijbehorende stekkers en bekabeling', maar ik neem aan dat daar mee bedoeld wordt het snoertje (met stekker) van het modem, niet een eventueel kapotte korte utp kabel en telefoonkabeltje?

Wie o wie weet wat met die 'bijbehorende stekkers en bekabeling' wordt bedoeld?

[ Voor 7% gewijzigd door Vhond op 07-12-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vhond schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:17:
Morgen het modem retourneren. Er wordt ook gevraagd om 'bijbehorende stekkers en bekabeling', maar ik neem aan dat daar mee bedoeld wordt het snoertje (met stekker) van het modem, niet een eventueel kapotte korte utp kabel en telefoonkabeltje?

Wie o wie weet wat met die 'bijbehorende stekkers en bekabeling' wordt bedoeld?
Gewoon terugsturen wat je nog hebt. Ze mogen echt niet verwachten, dat we jarenlang kapotte kabeltjes en andere onderdelen bewaren. Dan moeten ze maar kwalitatief beter spul leveren. En het is een feit dat er tussen die modems nogal wat rotte exemplaren zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Er zat geen telefoonstekker bij toch?

Het is heel onduidelijk wat ze bedoelen met 'bijbehorende stekkers en bekabeling'.

Wie heeft er laatst een pakket gehad en wat zat erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:27:
Er zat geen telefoonstekker bij toch?

Het is heel onduidelijk wat ze bedoelen met 'bijbehorende stekkers en bekabeling'.

Wie heeft er laatst een pakket gehad en wat zat erin?
De paklijst staat gewoon in de handleiding op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ok, dus wel splitter, maar geen telefoonstekker (ik kijk op: http://www.alice.nl/suppo...ngen/modem/copperjet1616/) Dit wordt niet paklijst genoemd by the way.

Excuus als het misschien mieren**kend overkomt maar als het zolang geleden dat je het eea ontvangen hebt, kan Alice misschien beter/helderder formuleren wat er precies teruggestuurd moet worden:

1) modem
2) adapter behorend bij modem,
3) utp kabeltje
4) telefoonsnoertje
5) splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
FiscBiker schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:38:
Bedankt zover.

Ik heb vandaag eerst nogmaals met KPN gesproken en zij geven aan dat het inderdaad niet verstandig is om ISDN al op te zeggen voordat Alice zijn werk heeft gedaan. Wel is er nog de mogelijkheid om de opzegging te annuleren.

Vervolgens Alice nog eens gebeld. Die geeft aan dat de portering 9 december uitgevoerd zal worden, dus op die datum moet ik toch maar even wachten...
Op het moment krijg ik op alle vijf telefoonnummers een "niet-aangesloten" toon, dus ze zijn er in ieder geval mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:31:
[...]

Helaas werkt hij niet meer bij Alice, maar hij wordt blijkbaar dus wel gemist... Jammer, dat Alice Webcare dit niet beter heeft overgenomen.
Ah dat wit ik niet :). Is al bij helpdesk geweest, komen een deze dagen gelukkig de lijn doormeten.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Nog steeds "niet-aangesloten", ticket aangemaakt, tot 5 werkdagen wachten...
's Ochtends gebeld, 's avonds gefixed. We zijn helemaal over.

[ Voor 31% gewijzigd door FiscBiker op 10-12-2010 19:27 ]

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

K heb een vraagje.
Ik heb Alice+Bellen 20Mbit.
Ik haal echter maar 11,6Mbit (via payed server usenet)

Coding Gain van auto op 7 zetten heeft helemaal geen enkel nut hier.

Ik zit grofweg op 1200meter van de centrale.
En dat zou volgende deze link nog steeds 24Mbit moeten kunnen leveren.

Wat kan ik hier aan doen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• FiscBiker
Afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale kan 11,6 best goed je maximum snelheid zijn. Je kan in het modem kijken op welke snelheid er wordt ingetraind. Zie ook de startpost.

• HellStorm666

HellStorm666

Ik kan in de start post niets vinden over de intrain snelheid in het modem... kan je mij op weg helpen?

Scientia Potentia Est

• FiscBiker
Gebruik de inloggegevens uit de tweede startpost (NB: ik ga hier uit van de copperjet, aangezien ik die heb), ga vervolgens naar "Configuration" - "Ports" - "DSL".

Achter "Rx Bit Rate" staat je downloadsnelheid in bits.

• HellStorm666

HellStorm666

de waarde achter Rx Bit Rate is: 13515000 dus 13,5Mbit.
Waarom staat deze zo laag? en hoe kan ik m hoger zetten? (of moet ik dat niet willen?)

iig alvast bedankt voor je hulp.

Scientia Potentia Est

• FiscBiker
HellStorm666 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:45:
de waarde achter Rx Bit Rate is: 13515000 dus 13,5Mbit.
Waarom staat deze zo laag?
Dat ligt aan de afstand tot de wijkcentrale
en hoe kan ik m hoger zetten? (of moet ik dat niet willen?)
Niet, je modem zoekt de beste snelheid bij de grootste stabiliteit. Als je het modem herstart kan het toevallig iets hoger of lager uitpakken, maar je zit min of meer vast aan deze snelheid. Daarom worden de abonnementen ook altijd verkocht als "tot 20Mb"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik wil de Copperjet vanwege verbindingsproblemen resetten naar de febrieks instellingen.
Ik kan hem restarten en dan aanvinken terugzetten naar fabrieks instellingen.
Kan ik dat zonder meer doen of moet ik de copperjet daarna geheel opnieuw configureren voor internet en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:46:
Hi,

Ik wil de Copperjet vanwege verbindingsproblemen resetten naar de febrieks instellingen.
Ik kan hem restarten en dan aanvinken terugzetten naar fabrieks instellingen.
Kan ik dat zonder meer doen of moet ik de copperjet daarna geheel opnieuw configureren voor internet en telefonie.
De alice instellingen staan geflashed als fabrieksinstellingen. Je kunt hem dus gewoon resetten naar factory defaults en dan ben je binnen een seconde of 40 weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Niet bij de nieuwe witte... dat deed ik dus en toen was hij z'n instellingen kwijt!
Nu eindelijk een nieuwe witte, maar nog steeds geen telefonie (al bijna 3 maanden niet). Stel prutsers zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:17:
[...]

De alice instellingen staan geflashed als fabrieksinstellingen. Je kunt hem dus gewoon resetten naar factory defaults en dan ben je binnen een seconde of 40 weer online.
Hi Denan,

Ik heb de helpdesk gebeld en deze vertelde mij als ik de modem (copperjet) zou resetten zij geen gegevens meer konden uitlezen van de helpdesk uit de modem. Ik mocht het wel doen om te kijken of mijn verbindingsproblemen over waren en daarna zou Alice meteen een nieuwe modem sturen.

Zover is het niet gekomen, mijn verbindingsproblemen zijn te wijten aan een router op het internet.
Ik heb problemen met een specifieke site die ik in onderhoud heb, ik kan hier niet meer naar toe FTP'en en de verbinding is zeer traag. Een traceroute vanaf de hoster heeft uitgewezen dat er een router problemen geeft. Alice heeft het in onderzoek en ook de hoster van de website. Vanuit mijn adres geeft de trace als alles goed aan.

Ik heb hier op tweakers een uitgebreider bericht staan hierover, ik hoop maar dat het snel is opgelost.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige met problemen maar hebben meer mensen en website's hier last van alleen zal het lang duren voordat dat boven water komt. De meeste gebruikers weten niet beter en zijn geen webmaster.

Hier het uitgebreide bericht:
Site komt traag op, onderzoek levert niets op. wie weet raad
en in het bijzonder de trace:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35303875

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:19:
Niet bij de nieuwe witte... dat deed ik dus en toen was hij z'n instellingen kwijt!
Nu eindelijk een nieuwe witte, maar nog steeds geen telefonie (al bijna 3 maanden niet). Stel prutsers zijn het.
Dat kon alleen als de witte voorzien was van een pre-final firmware. Er is een grote veegactie geweest toen bleek dat er een aantal in het veld stonden die nog op een oude firmware actief waren. Al die modems zijn geupgrade en voorzien van de juiste factory defaults.

@bolus:
Niets aan de hand met die site hoor. Ik zit op hetzelfde netwerk als jij en gebruik dezelfde DNS servers.
Wellicht is het al opgelost?
(btw: dat een tracert voorzien is van * wil niet zeggen dat die hop weg is. Die server reageert gewoon niet op je bericht..)

N:\>tracert 85.158.248.149

Bezig met het traceren van de route naar dutch77.vdx.nl [85.158.248.1
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms *******************
2 <1 ms <1 ms <1 ms *******************
3 6 ms 6 ms 6 ms vlan50.newxr1.nik-asd.internl.net [21
30]
4 6 ms 6 ms 6 ms ve4.br6.as16243.net [195.69.145.222]
5 9 ms 9 ms 9 ms ve81.br5.as16243.net [217.114.100.8]
6 10 ms 10 ms 10 ms ve2.far4.as16243.net [77.222.66.130]
7 9 ms 9 ms 9 ms dutch77.vdx.nl [85.158.248.149]

[ Voor 42% gewijzigd door denan op 04-01-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:35
[...]

@bolus:
Niets aan de hand met die site hoor. Ik zit op hetzelfde netwerk als jij en gebruik dezelfde DNS servers.
Wellicht is het al opgelost?
(btw: dat een tracert voorzien is van * wil niet zeggen dat die hop weg is. Die server reageert gewoon niet op je bericht..)

N:\>tracert 85.158.248.149

Bezig met het traceren van de route naar dutch77.vdx.nl [85.158.248.1
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms *******************
2 <1 ms <1 ms <1 ms *******************
3 6 ms 6 ms 6 ms vlan50.newxr1.nik-asd.internl.net \[21
30]
4 6 ms 6 ms 6 ms ve4.br6.as16243.net [195.69.145.222]
5 9 ms 9 ms 9 ms ve81.br5.as16243.net [217.114.100.8]
6 10 ms 10 ms 10 ms ve2.far4.as16243.net [77.222.66.130]
7 9 ms 9 ms 9 ms dutch77.vdx.nl [85.158.248.149]
Zoals ik al eerder schreef de storing zit 'm niet in de route van mij naar VDX maar van VDX naar mij toe.
De route die genomen wordt op de weg terug is helaas anders, (andere hops). Inmiddels weet ik dat de netwerk beheersbedrijf (wie dat is weet ik niet) van VDX bezig is om de zaak te onderzoeken.
Duidelijk is dat al het netwerkverkeer van VDX naar de Alice servers gestoord is. Men wist mij ook te vertellen dat er een onderzoek plaats vind om het verkeer vanaf hun servers anders te kunnen routeren.
E.a. is afwachten maar de storing duurt bij mij voort, ik kan niet FTP'en en de site is komt zeer traag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het standaard modem dat geleverd wordt bij het abonnement zonder bellen een beetje stabiel is?
Want ik kom van KPN af (kut speedtouch) en ik twijfel tussen Telfort (ZyXel) en Alice (??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Die nieuwe is een FritzBox... die zijn wel aardig oké :)

edit: oh wacht dit is het modem wat bij bellen hoort :)

[ Voor 34% gewijzigd door maarud op 04-01-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:04:
[...]
Zoals ik al eerder schreef de storing zit 'm niet in de route van mij naar VDX maar van VDX naar mij toe.
De route die genomen wordt op de weg terug is helaas anders, (andere hops). Inmiddels weet ik dat de netwerk beheersbedrijf (wie dat is weet ik niet) van VDX bezig is om de zaak te onderzoeken.
Dat zou best vaag zijn aangezien jij en ik dezelfde route terug zouden moeten krijgen. Bij mij werkt de site namelijk prima. heb je het al eens getest met een proxy?

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 05-01-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:34:
[...]

Dat zou best vaag zijn aangezien jij en ik dezelfde route terug zouden moeten krijgen. Bij mij werkt de site namelijk prima. heb je het al eens getest met een proxy?
Wellicht dat een bepaalde IP range problemen geeft. VDX geeft aan dat al hun verkeer richting Alice niet goed loopt. Ik weet niet welke IP ranges zij getest hebben. Indien ik een proxy gebruik dan komt de site aanmerkelijk sneller binnen.
Weet jij een goede proxy die ik vast kan instellen voor de tussentijd? Ik heb er nu een en krijg ik allemaal ads, om niet goed van te worden. En bovendien kan ik niet meer FTP'en naar de site en dat is hoogst irritant.
Als je bepaalde zaken moet regelen in de back-end van de site dan wordt ik niet goed van de wachttijden.
Het is gewoon niet werkbaar.
Ik vraag mij ook af waarom het zo lang moet duren deze storing, een rotte router moet toch zo gerepareerd of vervangen zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:54:
Ik vraag mij ook af waarom het zo lang moet duren deze storing, een rotte router moet toch zo gerepareerd of vervangen zijn.
Dat ligt eraan waar het probleem zit. Binnen hun netwerk zou het zo opgelost moeten zijn maar als het probleem bij hun upstream provider zit zal het een stuk lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:19:
[...]

Dat ligt eraan waar het probleem zit. Binnen hun netwerk zou het zo opgelost moeten zijn maar als het probleem bij hun upstream provider zit zal het een stuk lastiger worden.
Ik wacht het nog wel even af maar gezien ik zojuist ik uit betrouwbare bron heb vernomen is dat Alice is overgenomen door Tele2 denk ik dat ik mijn abbo daar af ga zeggen.
Alice stopt met haar bestaan en klanten moeten aan het einde van dit jaar overstappen naar Tele2. Dus dat houdt ook in dat klanten overgaan van BBned naar het KPN netwerk. Dat laatste zal mij bietworst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:23:
[...]
Ik wacht het nog wel even af maar gezien ik zojuist ik uit betrouwbare bron heb vernomen is dat Alice is overgenomen door Tele2 denk ik dat ik mijn abbo daar af ga zeggen.
Alice stopt met haar bestaan en klanten moeten aan het einde van dit jaar overstappen naar Tele2. Dus dat houdt ook in dat klanten overgaan van BBned naar het KPN netwerk. Dat laatste zal mij bietworst wezen.
Dat stond ook op alle nieuwssites.. dus zo geheim is dat niet. Alice zal zeker niet ophouden te bestaan en de klanten gaan ook niet over naar een ander netwerk. De hele insteek van tele2 is juist dat het een gescheiden bv blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:53:
[...]

Dat stond ook op alle nieuwssites.. dus zo geheim is dat niet. Alice zal zeker niet ophouden te bestaan en de klanten gaan ook niet over naar een ander netwerk. De hele insteek van tele2 is juist dat het een gescheiden bv blijft.
Ik heb het inmiddels ook gelezen via Google berichten. Maar dat Alice niet ophoudt met bestaan dat is nog niet zeker. Wellicht weet jij daar meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment heb ik een ernstig storing naar de website http://www.schaakverenigingdetoren.nl
Volgens de netwerkbeheerder van hoster van deze site is de storing gelegen in een router in de terugweg naar mijn computer. De definitie is dat de weg van de vraag anders is dan de route die de server neemt voor het antwoord.
Het probleem ligt bij een upstream provider van Alice (BBned waarschijnlijk). Het kan, in mijn ogen, eventueel dat een bepaalde IP range in deze router voor problemen zorgt om een goede doorvoer van data te verzorgen (rotte of redundante tabel o.i.d.). Niet alle Alice gebruikers hoeven daar last van te hebben.
Het gevolg is een trage website en als webmaster kan ik hier niet mee werken. Ondanks vele telefoontjes naar Alice heb ik bemerkt dat dit bedrijf zeer slecht georganiseerd is. Mails raken zoek, worden in verkeerde categorieën ingedeeld en bij de helpdesk kan ik na vele telefoontjes telkens het verhaal opnieuw afsteken.

Voor de goede orde, ik heb op mijn IP adres problemen met deze website, na inventarisatie bij andere gebruikers van deze website blijkt dat ik een uniek geval ben!
De website heeft, bewezen door diverse laad testen op internet, een responstijd die ruim binnen de marge ligt.
De hoster van deze website (de netwerkbeheerder hiervan) heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat een router niet meer reageert op de terugweg (vraag en antwoord) middels een traceroute, pathping en andere tools. Het ligt dus niet aan de website zelf!!

Wat mij het meest stoort is dat de helpdesk medewerkers onderwijl het gesprek regelmatig contact hebben met anderen om de problemen voor te leggen. Indien ik vraag naar een deskundige wordt er gezegd; ik mag u niet doorverbinden......
M.a.w. daardoor worden boodschappen naar de tweede lijn niet goed overgebracht en via versa.

Het ontbreekt de helpdeskmedewerkers gewoon aan deskundigheid, dat is op zich niet erg maar bij complexere problemen mogen ze wat meer hun best doen om door het gesprek heen te prikken en klanten door te verbinden naar een deskundig medewerker!
Ik ben inmiddels behoorlijk ziek van Alice. Meer ook dat Alice de afspraken niet nakomt; we bellen u terug meneer???? Mails die half gelezen worden en kwijtgeraakt met vitale informatie over het probleem.

Wat mij is overkomen ligt binnen het netwerk van BBnet en is een complex maar zeker een oplosbaar probleem, een fatsoenlijke analyse door een deskundige op het gebied van Internet Netwerken zou een oplossing moeten geven. Het mooiste van alles is dat Alice niet in staat is mij een ander IP adres te geven; volgens helpdesk kan dat niet omdat: 'dat automatisch gaat en soms ook weer niet'??????????????????????????????????????????????????

Een IP adres in een andere range zou voor mij waarschijnlijk een hoop problemen oplossen maar helaas laat Alice het tot nu toe af weten.

Edit: Inmiddels is bekend dat gebruikers van diverse providers last hebben van dezelfde storing, hopen dat deze escalatie er voor zorgt dat het probleem snel opgelost wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 15:02 . Reden: nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ja, qua KS kunnen ze nog heeeeeeeel wat verbeteren... Ze meoten echt eens ophouden om die stomme tickets aan te maken die 5 dagen duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:16:
Ja, qua KS kunnen ze nog heeeeeeeel wat verbeteren... Ze meoten echt eens ophouden om die stomme tickets aan te maken die 5 dagen duren :(
Je snapt het niet: het is *max* 5 dagen.. niet minimaal. :)

@bolus:
Een eerstelijns helpdesker heeft natuurlijk weinig kennis van het netwerk of de upstreamprovider. Stuur anders maar je NAW-gegevens + IP + ticketnummer + de traceroutes van jou naar die site + de tracerts van die site naar jouw ip naar denan@inter.nl.net

[ Voor 29% gewijzigd door denan op 06-01-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
denan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:53:
[...]

Je snapt het niet: het is *max* 5 dagen.. niet minimaal. :)

@bolus:
Een eerstelijns helpdesker heeft natuurlijk weinig kennis van het netwerk of de upstreamprovider. Stuur anders maar je NAW-gegevens + IP + ticketnummer + de traceroutes van jou naar die site + de tracerts van die site naar jouw ip naar denan@inter.nl.net
Ik weet het, maar het is een probleem wat ik heel goed gedocumenteerd heb en ik moet telkens 5 dagen wachten omdat ze dan pas weer een nieuw ticket mogen aanmaken.. Ik begrijp heel goed dat het max 5 dagen is, maar het probleem speelt al 65 dagen dus dat zijn al 13 tickets... In plaats van dat ze me nu even doorverbinden ofzo...Het is een probleem met nummerportering, dat schijnt ergens rond te zweven en dat kunnen ze niet koppelen aan mijn modem... maar even goed uitleggen wat er aan de hand is kunnen ze niet, het enige is 'de Technische Dienst is er mee bezig'. Dat vind ik gewoon stom :P

[ Voor 14% gewijzigd door maarud op 06-01-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:58:
[...]

Ik weet het, maar het is een probleem wat ik heel goed gedocumenteerd heb en ik moet telkens 5 dagen wachten omdat ze dan pas weer een nieuw ticket mogen aanmaken.. Ik begrijp heel goed dat het max 5 dagen is, maar het probleem speelt al 65 dagen dus dat zijn al 13 tickets... In plaats van dat ze me nu even doorverbinden ofzo...Het is een probleem met nummerportering, dat schijnt ergens rond te zweven en dat kunnen ze niet koppelen aan mijn modem... maar even goed uitleggen wat er aan de hand is kunnen ze niet, het enige is 'de Technische Dienst is er mee bezig'. Dat vind ik gewoon stom :P
Stuur het ticketnummer + je gegevens ook maar naar denan@inter.nl.net. (en aub ook even een uitleg wat er aan de hand is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
you've got mail... hopelijk kan je me wat meer vertellen, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds behoorlijke verbindingsproblemen met schaakverenigingdetoren.nl
FTP 'en is ook 'not done'. Ik wil toch e.a. doen op de site maar helaas is dat bijna onmogelijk.
Weet iemand hoe ik een ander IP adres kan krijgen van Alice, dat zou misschien voor mij een goede oplossing zijn? Alice zegt zelf dat dat niet gaat, volgens de helpdesk daar 'gaat dat de ene keer automatisch en de andere keer niet', ik wordt echt niet goed van die lui daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Bij mij ook nog problemen met telefonie... zal wel weer eens bellen en mailen, het vaste ritueel op maandag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:31:
[...]

Lol, wtf :+

Ik werk er echt al een dik jaar niet meer. Lange tijd hebben andere mensen dat ook gedaan hoor!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:24:
Ik heb nog steeds behoorlijke verbindingsproblemen met schaakverenigingdetoren.nl
FTP 'en is ook 'not done'. Ik wil toch e.a. doen op de site maar helaas is dat bijna onmogelijk.
Weet iemand hoe ik een ander IP adres kan krijgen van Alice, dat zou misschien voor mij een goede oplossing zijn? Alice zegt zelf dat dat niet gaat, volgens de helpdesk daar 'gaat dat de ene keer automatisch en de andere keer niet', ik wordt echt niet goed van die lui daar!
Kun je dat emailtje nog een keer sturen? Had last van een spamrun op denan@inter.nl.net en heb abusievelijk je mail gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:07:
[...]
Kun je dat emailtje nog een keer sturen? Had last van een spamrun op denan@inter.nl.net en heb abusievelijk je mail gewist.
Bedankt voor je belangstelling, ik heb de mail zojuist verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:26:
[...]
Bedankt voor je belangstelling, ik heb de mail zojuist verzonden :)
Over een half uur heb je een nieuw IP (wel even je modem van de stroom halen). Netwerktechnisch kunnen we niets vinden dat fout gaat maar de netwerkbeheerder vroeg nog wel wat voor subnetmask je ingesteld had (zie je mail).

add: kleine toevoeging-> vanacht krijg je het nieuwe IP.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 10-01-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:05:
[...]

Over een half uur heb je een nieuw IP (wel even je modem van de stroom halen). Netwerktechnisch kunnen we niets vinden dat fout gaat maar de netwerkbeheerder vroeg nog wel wat voor subnetmask je ingesteld had (zie je mail).

add: kleine toevoeging-> vanacht krijg je het nieuwe IP.
Bedankt voor alle moeite, ik laat je wel weten of het opgelost is. Tevens ben ik bezig met technische achtergrond informatie over het probleem te achterhalen die de netwerkbeheerder van mijn hosting provider heeft uit zijn onderzoek. Mocht ik deze binnen krijgen dan stuur ik je die per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Bedankt voor alle moeite, ik laat je wel weten of het opgelost is. Tevens ben ik bezig met technische achtergrond informatie over het probleem te achterhalen die de netwerkbeheerder van mijn hosting provider heeft uit zijn onderzoek. Mocht ik deze binnen krijgen dan stuur ik je die per mail.
Probleem gevonden. De upstreamprovider die ze gebruiken heeft wat issues. Van de 4 mogelijke routes hebben we nu 2 routes opgelost (die zouden moeten werken) en voor de overige 2 hebben we een melding uitstaan bij die provider. Toevallig had een andere klant ook al problemen met die partij.
Kijk even of het nu goed werkt.. Dat het specifiek om jouw adres gaat heeft met de adressering van je blok te maken. Iedereen in die range heeft dezelfde issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Probleem gevonden. De upstreamprovider die ze gebruiken heeft wat issues. Van de 4 mogelijke routes hebben we nu 2 routes opgelost (die zouden moeten werken) en voor de overige 2 hebben we een melding uitstaan bij die provider. Toevallig had een andere klant ook al problemen met die partij.
Kijk even of het nu goed werkt.. Dat het specifiek om jouw adres gaat heeft met de adressering van je blok te maken. Iedereen in die range heeft dezelfde issues.
Mooi dat het boven water is. De website is helaas nog steeds traag. Maar ik heb het nieuwe IP adres nog niet toegewezen. Daar kijk ik morgenochtend nog naar (restart modem).
Maar aangezien zaken bekend zijn zullen de problemen waarschijnlijk spoedig snel tot het verleden behoren.
Je hoort nog van mij of ik morgen verlost ben van het probleem.

Bedankt voor je info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Een ander IP adres heeft in ieder geval mijn problemen zo te zien weer opgelost.
De site van de schaakvereniging komt weer lekker snel binnen en staat vlot op het scherm.
Voordat ik de heb modem gereset heb ik nog even op mijn oude IP de site getest en deze gaf op dit adres nog steeds een vertraging te zien. Na de reset van de modem heb ik een nieuw adres gekregen en deze werkt feilloos. Denan nog bedankt voor al je moeite.

Vriendelijke groet. :)

Denan,

Ik heb je een mail gestuurd maar deze kreeg ik terug omdat hij als spam gezien wordt.
Zojuist heb ik contact gehad met VDX en zij zeggen dat een traceroute richting mijn nieuwe IP adres nog steeds problemen geeft te zien. Alhoewel ik dit niet merk met ophalen van de site. Ik heb de trace opgevraagd en ik wil 'm eventueel jou doen toekomen mocht je die willen hebben. Anders gaat het over. Zal ik deze hier posten?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:03:
Ik heb je een mail gestuurd maar deze kreeg ik terug omdat hij als spam gezien wordt.
Zojuist heb ik contact gehad met VDX en zij zeggen dat een traceroute richting mijn nieuwe IP adres nog steeds problemen geeft te zien. Alhoewel ik dit niet merk met ophalen van de site. Ik heb de trace opgevraagd en ik wil 'm eventueel jou doen toekomen mocht je die willen hebben. Anders gaat het over. Zal ik deze hier posten?
Nee dat hoeft niet. De upstream provider die ze hebben bij vdx (equinix ofzo?) moet wat routes aanpassen. Die hebben vanuit ons netwerkbeheer al een troubleticket gekregen met informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Nee dat hoeft niet. De upstream provider die ze hebben bij vdx (equinix ofzo?) moet wat routes aanpassen. Die hebben vanuit ons netwerkbeheer al een troubleticket gekregen met informatie.
Mooi om te horen dat alles wordt opgelost. Waarschijnlijk bestaat het probleem al vrij lang maar is het steeds erger geworden in loop der tijd. Nog bedank voor al je moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:43:
[...]
Mooi om te horen dat alles wordt opgelost. Waarschijnlijk bestaat het probleem al vrij lang maar is het steeds erger geworden in loop der tijd. Nog bedank voor al je moeite. :)
Het loopt inderdaad al een tijdje maar het ligt wel buiten ons netwerk. Die upstreamprovider had wel meer rare problemen met IP's binnen dezelfde range (.54 en .55) waarbij de ene niet naar een IP kon pingen en de andere wel. Hoe snel ze het oplossen hangt van die partij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:51:
[...]

Het loopt inderdaad al een tijdje maar het ligt wel buiten ons netwerk. Die upstreamprovider had wel meer rare problemen met IP's binnen dezelfde range (.54 en .55) waarbij de ene niet naar een IP kon pingen en de andere wel. Hoe snel ze het oplossen hangt van die partij af.
Toch wel een eigenaardige gang van zaken, deze netwerkbeheerder legde de schuld bij BBned en KPN, vandaar dat ik werd teruggestuurd naar Alice. Althans zo heb ik het begrepen via mijn hosting provider. Uiteindelijk zal het wel opgelost worden. Voor mij hoop ik hiermee dat de zaak is afgedaan en ik gewoon mijn onderhoud kan blijven doen aan de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Denan, weten ze bij Alice al wat meer over de portering van het nummer? Ben een beetje ongeduldig, maar wat wil je ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:51:
Denan, weten ze bij Alice al wat meer over de portering van het nummer? Ben een beetje ongeduldig, maar wat wil je ook :+
De persoon die het ging uitzoeken bleek ziek te zijn. Er gaat zo iemand naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
nice, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dienst is geactiveerd maar de nummerportering was schijnbaar niet goed gegaan. Ze hebben een nieuw verzoek ingeschoten en monitoren het nu actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Mooi :) Kan je me een ETA geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5-10 werkdagen? Je kunt zelf wel in de gaten houden of de lijn nu up komt met een tijdelijk nummer btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Oké, hopelijk gaat dat een beetje lukken...bedankt voor al je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapvanderplas2
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02-2011
Is de nummerportering van Alice altijd een probleem ?
Ben nu al vanaf 23-12-2010 bezig om mijn eigen telefoonnummer van Tele2 naar Alice overgezet te krijgen.
Krijg van de klantenservice steeds te horen dat de technische dienst ermee bezig is,
maar dit lijkt mij een sterk verhaal.
Het overzetten van internet en telefonie zou op 26-11-2010 gebeuren.
Internet is gelukt op die datum. ( er was alleen geen modem opgestuurd )
Het tijdelijke telefoonnummer is pas op 23-12-2010 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
bij mij is het nog steeds zo... 3 dagen nadat ik had besteld (11-11) was het al opgeleverd. Half december had ik pas internet en een modem. Dat het modem zo laat kwam komt door een storing bij hun, dus dat is nog te verklaren.

In de brief stond dat mijn tijdelijke nummer, het nummer was dat ik juist wilde porteren. Wees dus blij dat je een tijdelijk nummer krijgt :P

Verder wacht ik nu dus al 2 maanden op het porteren... pfff
ik zit dus al 2 maanden zonder telefoon :P

er wordt iig nu wat aan gedaan (zie hierboven) :)

[ Voor 22% gewijzigd door maarud op 17-01-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaapvanderplas2 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:53:
Krijg van de klantenservice steeds te horen dat de technische dienst ermee bezig is,
maar dit lijkt mij een sterk verhaal.
Heb je al een tijdelijk nummer (dus werkt je telefoonlijn al?): Dan is de portering afgeketst en proberen ze dat opnieuw. Zoniet is er iets mis met je oplevering.

@marud:
Bij jou is het om een andere reden misgegaan. In het opleverproces van Alice controleren ze of de voip verbinding werkt door het tijdelijke nummer uit te lezen. Als dat niet werkt dan weten ze namelijk dat een nummerportering niet goed gaat werken omdat je telefonie niet in orde is. Dan stokt het porteringsproces. Aangezien je tijdens de oplevering niet het Alice modem aangesloten had (doordat Alice het modem te laat verzonden heeft) kon de leverstraat geen voipdiensten activeren op je verbinding en stopte automatisch ook de portering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
denan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:54:
Bij jou is het om een andere reden misgegaan. In het opleverproces van Alice controleren ze of de voip verbinding werkt door het tijdelijke nummer uit te lezen. Als dat niet werkt dan weten ze namelijk dat een nummerportering niet goed gaat werken omdat je telefonie niet in orde is. Dan stokt het porteringsproces. Aangezien je tijdens de oplevering niet het Alice modem aangesloten had (doordat Alice het modem te laat verzonden heeft) kon de leverstraat geen voipdiensten activeren op je verbinding en stopte automatisch ook de portering.
True, true. Wet van murphy dus :P

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 18-01-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:33
Grote storing Alice @Tilburg,

fijn dat ze dit ook ff op de website zetten kan nu alles weer opruimen!
Zat vanmiddag heerlijk in frag sessie tot dat lagg and lost connection with steam aaaaa router check, utp check, modem check toen was tijd om te werken.
Eenmaal thuis re-check...dan maar ff bellen; ja meneer grote storing in Tilburg pweh heel fijn die communicatie van Alice.
Maar vooruit tweede storing in 3 jaar we wacht maar weer af.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Cry for help!!

Ik ben al een tijd een tevreden Alice klant, en mijn broer (& vriendin) hebben op mijn advies ook Alice compleet aangevraagd. Het zou per 13-12-2010 geleverd worden.

Modem was op tijd geleverd, internet was per die datum ook beschikbaar (al komen ze nooit verder dan 6 Mbit).

De telefoon deed echter niks, al was een aansluiting met een tijdelijk nummer beloofd. Als je de hoorn van de haak neemt (met een eenvoudig analoog toestel) krijg je direct een 'in gesprek-toon' te horen. Met en zonder splitter, beide telefoon-aansluitingen op het modem, maakt allemaal niks uit.

Ze hebben de afgelopen vijf(!) weken 1 à 2 keer per week de (duur betaalde) helpdesk gebeld. Hier werd bijvoorbeeld verteld dat het niet goed was gegaan met het porteren van het oude telefoonnummer, en of ze even geduld wilden hebben. Of dat er iets handmatig ingevoerd moest worden, en of ze nog een paar dagen wilden wachten. En dat ze "over twee dagen teruggebeld worden, echt ik beloof het u". Niets dus.

Afgelopen donderdag (13 januari) hebben ze Alice weer eens gebeld, kregen ze te horen dat ze het zouden 'escaleren' naar de technische afdeling. (WTF!! Ze kunnen al een maand niet bellen en hun internetverbinding is mank, en NU PAS iemand naar de aansluiting laten kijken!? ). Er werd weer plechtig beloofd dat binnen 2 werkdagen contact met ze opgenomen zou worden. Tot vandaag hebben ze NIETS van Alice gehoord. Ze zijn gelukkig wel consequent...

Heeft iemand een idee hoe ze het voor elkaar krijgen dat Alice eindelijk eens iets aan hun aansluiting gaat doen? Met name dat de telefoon het gewoon NIET doet (en Alice het oude nummer reeds van de KPN heeft overgenomen) is ERG vervelend...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
kijk eens hierboven... je bent niet de enige helaas...

ze hebben het wel twee keer geprobeerd (eerste keer had ik nog geen modem, tweede keer ook niet) dus er wordt wel iets aan gedaan, maar het gaat zo verschrikkelijk langzaam en je krijgt totaal geen feedback van hun kant.

En declareren van al die belachelijk dure telefoontjes mag ook al niet :P

Het is dat ik niet weg kan omdat mijn nummer ergens rondzweeft, anders had ik dat al lang gedaan...

als we nu alle mensen zoeken die dit probleem ook hebben, gaan we ons gewoon uniten en stappen we naar radar ofzo >:)

[ Voor 90% gewijzigd door maarud op 20-01-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EMP schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:44:
Heeft iemand een idee hoe ze het voor elkaar krijgen dat Alice eindelijk eens iets aan hun aansluiting gaat doen? Met name dat de telefoon het gewoon NIET doet (en Alice het oude nummer reeds van de KPN heeft overgenomen) is ERG vervelend...
Stuur je klantnummer maar naar denan@inter.nl.net

@maarud: Werkt je tijdelijke lijn eigenlijk al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

denan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:49:
Het gaat om de verbinding van mijn broer, maar ik heb zijn gegevens gemailt :)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
denan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:49:
[...]

@maarud: Werkt je tijdelijke lijn eigenlijk al?
nee, nog steeds ingesprektoon. er gaat ook geen lampje branden op het modem als ik de hoorn van de haak afhaal (wel iets; een heeeeeeeeeel dof lampje, maar geen helder groen licht zoals de andere lampjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Het surfen gaat hier op het moment voor geen meter. Pings zijn wel gewoon goed.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=27 ttl=57 time=7.56 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=28 ttl=57 time=7.57 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=29 ttl=57 time=8.08 ms
Hebben meer mensen hier last van ?

Dit is ook wel een raar verschijnsel:
[root@ds9 ~]# ping www.ams-ix.net
PING www.ams-ix.net (91.200.16.42) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.ams-ix.net (91.200.16.42): icmp_seq=1 ttl=59 time=34.3 ms
64 bytes from www.ams-ix.net (91.200.16.42): icmp_seq=3 ttl=59 time=8.45 ms
64 bytes from www.ams-ix.net (91.200.16.42): icmp_seq=4 ttl=59 time=58.7 ms
64 bytes from www.ams-ix.net (91.200.16.42): icmp_seq=5 ttl=59 time=8.73 ms
64 bytes from www.ams-ix.net (91.200.16.42): icmp_seq=6 ttl=59 time=14.4 ms
64 bytes from www.ams-ix.net (91.200.16.42): icmp_seq=7 ttl=59 time=8.07 ms
64 bytes from www.ams-ix.net (91.200.16.42): icmp_seq=8 ttl=59 time=51.2 ms
64 bytes from www.ams-ix.net (91.200.16.42): icmp_seq=9 ttl=59 time=8.13 ms

Volgens mij heeft ams-ix dit geintje al een keer eerder gehad...

[ Voor 53% gewijzigd door gjs op 21-01-2011 19:13 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hier zelfde verhaal, iets voor zevende ging de rem erop, krijg nu mondjes maat wat bytes binnen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
hier ook (zwolle).
Verschilt nogal per website, naar sommige websites had ik ook om de paar seconden timeouts. 't lijkt nu wel even te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:30

junglebeast

hier staat iets

Den Bosch, 5224. Ook wat problemen met traagheid. Sommige sites werken prima.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:58
Hier (3372) ook traag, vreemd genoeg als www.speedtest.net is geladen, dan gaat de test wel snel :? Modem al een restart gegeven, maar dat mocht niet baten...

Edit: en het lijkt weer te werken

[ Voor 10% gewijzigd door chapie op 21-01-2011 19:51 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tilburg, vrijdagavond ook problemen vanaf ca. 19.00 uur. Sommige websites laadden snel, maar de meesten traag of helemaal niet. Later op de avond was het opgelost en nu ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Even een ervaring die ik op het moment heb.

Ik ben in Augustus verhuisd en ben met een helpdesk medewerker tot een compromis gekomen om de verhuiskosten te laten vervallen om een één jarig abo af te nemen (Alice comfort).

Nou dit alles is prima tot het moment van opleveren.
Het opleveren duurde al langer dat de gezegde datum die in de brief stond (ook prima), maar het moment dat KPN de lijn heeft verwisseld met een actieve lijn kwamen de problemen.
Internet was onstabiel en liep niet harder dan 2Mbit (upload lag rond de 0.4Mbit).

Geen goede zaak dus, afijn gebeld met Alice en die zouden het naar de technische dienst sturen.
Maar ik kreeg al snel een brief dat ze mij probeerden te bereiken maar dat ik niet opnam, dus of ik hun even wilde bellen.
Nou dat gedaan te hebben gingen ze ervan uit dat de modem het laat afweten dus ze sturen een modem.
Nieuwe modem heb ik mogen ontvangen 2 dagen voordat ik 3 maanden weg ging op vakantie.
Het nieuwe modem (nou nieuw.. hij was duidelijk al gebruikt) mocht helaas het probleem niet oplossen.

Maar omdat ik 3 maanden weg was heb ik alles afgesloten en konden ze blijkbaar niet de connectie testen want een brief dat ze niet de modem konden bereiken lag op de deurmat.
Toen ik eenmaal terug was heb ik ze gebeld dat ze weer konden proberen om het probleem op te lossen.
Daarin belde niet lang daarna BBned mij voor een afspraak.
Deze meneer controleerde de lijn en kwam tot de conlusie dat er binnen een straal van 44 meter een probleem zat.
Afijn hij ging kijken en zou mij daar nog over bellen.
3 dagen later belde hij inderdaad dat hij langs zou komen met een KPN monteur want dit probleem zou bij KPN liggen.

BBned was netjes op tijd en KPN was er nog niet.
De man van BBned had inmiddels een idee nadat hij een andere test had uitgevoerd dat mischien KPN de b-draad had verwisseld, en inderdaad een van die draden klopten niet met a-draad.
Dit gecorrigeerd te hebben door BBned bleek de lijn het een stuk beter te doen.

Ze hebben de lijn naar 8Mbit verlaagt i.v.m. stabiliteit.
Maar het gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat de lijn er uit klapt, en dat heb ik gemeld naar Alice en die vroegen of ik wilde kijken naar het ADSL lampje op de modem.
Maar wat blijkt... het hele ADSL lampje van de modem doet het gewoon structureel niet.
Ook daarover heb ik Alice geïnformeerd en die zouden kijken wat ze konden doen.

En niet veel later kreeg ik weer een brief dat ze me hebben geprobeerd te bellen maar ik niet opnam.
Het was ook niet lang daarna dat ik hoorde van vrienden dat als ze mij probeerden te bellen via het huisnummer (Alice comfort), dat ze een "Het nummer dat u probeert te bereiken niet bestaat".
Maar ik kan wel naar buiten bellen met het zelfde nummer.

Dus Alice belde mij altijd op het huisnummer terwijl ze wisten dat mijn connectie weg valt en blijkbaar mijn huisnummer nog steeds niet werkt.
Ze hebben mijn mobiel nummer dus had dan daar op gebeld want met 0.15 cent PM is dit natuurlijk geen service.

Maar ik ben natuurlijk wel content met het snel handelen van Alice met het sturen van BBned.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Gaat lekker met Alice: Mijn broer's vriendin heeft vanochtend de helpdesk nog maar 'ns gebeld.

Die jongen weigerde pertinent om haar een telefoonnummer van de technische club te geven, en heeft uiteindelijk gezegd dat hij haar niet verder kon helpen en vervolgens gewoon de verbinding verbroken!

We weten echt niet meer wat we hier nou mee moeten. Ze in gebreke stellen en per direct het contract opzeggen?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EMP schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:44:
Gaat lekker met Alice: Mijn broer's vriendin heeft vanochtend de helpdesk nog maar 'ns gebeld.

Die jongen weigerde pertinent om haar een telefoonnummer van de technische club te geven, en heeft uiteindelijk gezegd dat hij haar niet verder kon helpen en vervolgens gewoon de verbinding verbroken!

We weten echt niet meer wat we hier nou mee moeten. Ze in gebreke stellen en per direct het contract opzeggen?
De 1e lijn kan niet doorverbinden naar de technische dienst, de mensen die met je case bezig zijn geweest zijn namelijk niet telefonisch te bereiken (engineers is iets anders dan een 2e/3e lijn). Gisteren heb ik een reactie gekregen over je status: de 27e is de nummerportering rond en gaat je dienst werken. Ik was er alleen nog niet aan toegekomen om je dat per mail te bevestigen. Bij deze dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Moet ik nog wat met mijn modem doen, denan? De portering zou gisteren voltooid moeten zijn maar nog steeds onbereikbaar (lampje gaat ook niet branden).

Het enige wat er anders is, is dat als ik nu naar het vaste nummer bel, ik geen ingesprekstoon(tuu too tiiiiiiiiiiiiii) krijg, maar dat de verbinding direct wordt verbroken (met 3 korte piepjes,ti ti ti)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:50:
Moet ik nog wat met mijn modem doen, denan? De portering zou gisteren voltooid moeten zijn maar nog steeds onbereikbaar (lampje gaat ook niet branden).

Het enige wat er anders is, is dat als ik nu naar het vaste nummer bel, ik geen ingesprekstoon(tuu too tiiiiiiiiiiiiii) krijg, maar dat de verbinding direct wordt verbroken (met 3 korte piepjes,ti ti ti)
Klinkt alsof je nummer wel geporteerd is maar de telefoniedienst niet lekker werkt. Ik zal vragen of men er even naar kan kijken.

add: Het duurt maximaal 24 uur, niet 12 uur. Het kan zijn dat de modem vanavond al online komt, anders moet je hem even resetten naar de factory defaults (inloggen op de modem).

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 25-01-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
gaat dat wel goed? Bij het eerste modem resette hij helemaal en had dus zelfs niet meer de alice instellingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:39:
gaat dat wel goed? Bij het eerste modem resette hij helemaal en had dus zelfs niet meer de alice instellingen :p
welke firmwareversie staat er nu in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hij doet het, stroom 10 seconden eraf en erop heeft geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Vanochtend brandde er een nieuw lampje :)
Even snel geprobeerd: Hij kon al wel naar buiten bellen, maar naar binnen nog niet. Vanavond nog maar eens 't modem resetten.

Het duurt even, maar gelukkig zit er nu eindelijk schot in de zaak :)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapvanderplas2
Op 25-01-2011 zou volgens Alice mijn eigen telefoonnummer overgezet zijn van Tele2 naar Alice,
het tijdelijke nummer zou het vanaf die datum niet meer doen.
Dit is per brief en email door Alice bevestigd.
Heb op 26-01-2011 telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, omdat ik nog steeds een in gesprek toon kreeg als ik mijn eigen telefoonnummer draaide.
Door de klantenservice werd er een ticket aangemaakt voor de technische dienst,
binnen 48 uur zou het opgelost worden.
Vanavond 28-01-2011 heb ik weer met de klantenservice gebeld, omdat het nummer nog steed niet werkt en ik nu een bandje krijg te horen dat het nummer niet meer in gebruik is.
Volgens de klantenservice is het nog steed niet mogelijk om mijn eigen telefoonnummer over te zetten, omdat er problemen waren.
Hij zou een ticket aanmaken voor de technische dienst dat ze e.e.a. zo spoedig mogelijk oplossen.
Hij kon niet aangeven hoelang dit weer gaat duren, maar dacht aan een paar dagen.
26-11-2010 was de datum dat internet en telefoon overgezet zouden worden van Tele2 naar Alice,
dus dat is al meer dan twee maanden geleden.

Denan, weet jij misschien hoe ik dit probleem opgelost krijg bij Alice ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Als eerste mijn complimenten voor Denan hoe hij hier een hoop tweakertjes weet te helpen. Keep up the good work.

In de hoop dat hij of iemand anders een helder licht op mjn probleem kan schijnen; Al twee jaar probleemloos internet via alice. Eigen modem, draytek 2710. Gegevens ADSL:

code:
1
2
3
4
5
6
7
ADSL Status: 
Mode: ADSL2+(G.992.5)
State   : SHOWTIME
Up Speed: 1229122
Down Speed: 1229122
SNR Margin: 6
Loop Att. 17

Kortom de perfecte lijn.
Sinds een week is het zo dat alles wat ik probeer te downloaden stop gewoon na plusminus 100kb. Beetje webpagina laadt dus niet. Testbestand van http://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/1M dus ook niet. Ook niet via ftp ipv http.

Ik heb het vermoeden dat Alice een of ander traphic shaping ding aan het doen is. Normaal internetten is er dus niet bij. Even windows updates binnenhalen, vergeet het maar.

Probleem treed op bij alle pc's hier in huis. Zowel windows als linux. Op de draytek zie ik dat er totaal geen verkeer is nog sessies. Kortom Alice lijkt direct mijn verbindingen te knijpen/verbreken als ik iets van enige grootte binnenhaal. Iemand enig idee?

Probleem is volledig reproduceerbaar. Als iemand wat getest wil hebben, roep maar. Instellingen / grafieken van het modem? Roep maar. Ik weet het niet meer. Mijn volgende stap is overstappen op een andere provider. :-(

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

jaapvanderplas2 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:37:
Volgens de klantenservice is het nog steed niet mogelijk om mijn eigen telefoonnummer over te zetten, omdat er problemen waren.
Hij zou een ticket aanmaken voor de technische dienst dat ze e.e.a. zo spoedig mogelijk oplossen.
Hij kon niet aangeven hoelang dit weer gaat duren, maar dacht aan een paar dagen.
26-11-2010 was de datum dat internet en telefoon overgezet zouden worden van Tele2 naar Alice,

Denan, weet jij misschien hoe ik dit probleem opgelost krijg bij Alice ?
Het probleem kan natuurlijk ook prima bij Tele2 liggen. Als die de portering afketsen dan kan Alice wel een nieuwe aanvragen maar daar gaan min 5 werkdagen overheen (dat is als Tele2 hem gelijk goedkeurt). Uit ervaring weet ik dat Tele2 geen makkelijke partij is qua porteringen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sosabowski schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:23:
[...]

Het probleem kan natuurlijk ook prima bij Tele2 liggen. Als die de portering afketsen dan kan Alice wel een nieuwe aanvragen maar daar gaan min 5 werkdagen overheen (dat is als Tele2 hem gelijk goedkeurt). Uit ervaring weet ik dat Tele2 geen makkelijke partij is qua porteringen.
Eigenaardige gang van zaken als je dit leest en wat had overstappen dan eigenlijk voor zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag heb ik. Als Alice niet meer is en Tele2 wordt. Wat gebeurt met huidige contracten?

Nu lees ik bij Tele 2 dat er per minute wordt afgerekend met bellen. Bij Alice is alleen starttarief van 10 cent en per minute gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:15:
Een vraag heb ik. Als Alice niet meer is en Tele2 wordt. Wat gebeurt met huidige contracten?

Nu lees ik bij Tele 2 dat er per minute wordt afgerekend met bellen. Bij Alice is alleen starttarief van 10 cent en per minute gratis.
Zover ik begrepen heb blijft Alice gewoon zoals het is. Het is enkel een kwestie van een ander moeder bedrijf.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sosabowski schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:19:
Probleem is volledig reproduceerbaar. Als iemand wat getest wil hebben, roep maar. Instellingen / grafieken van het modem? Roep maar. Ik weet het niet meer. Mijn volgende stap is overstappen op een andere provider. :-(
Hang de CJT er eens aan die je van Alice kreeg en loop de tip in de startpost even na. Alice doet niet aan trafficshaping.
gjs schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:24:
Zover ik begrepen heb blijft Alice gewoon zoals het is. Het is enkel een kwestie van een ander moeder bedrijf.
Klopt. Er gaat niets gebeuren met die contracten. Het artikel wat hierboven gequote is is ook een beetje klok/klepel.
jaapvanderplas2 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:37:
Stuur je gegevens + nummer even naar denan@inter.nl.net dan leg ik het bij Alice neer.

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 31-01-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapvanderplas2
Denan,

Mijn complimenten voor het zeer snel oplossen van het probleem van de nummerportering.
Vanochtend een emailtje met alle gegevens gestuurd en rond het middaguur is alles opgelost.
Ik begrijp alleen niet dat Alice vanaf 23-12-2010 bezig is om het nummer overgezet te krijgen,
maar dat het ze steeds maar niet gelukt is.

Groeten Jaap :)
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste