Op het moment heb ik een ernstig storing naar de website
http://www.schaakverenigingdetoren.nl
Volgens de netwerkbeheerder van hoster van deze site is de storing gelegen in een router in de terugweg naar mijn computer. De definitie is dat de weg van de vraag anders is dan de route die de server neemt voor het antwoord.
Het probleem ligt bij een upstream provider van Alice (BBned waarschijnlijk). Het kan, in mijn ogen, eventueel dat een bepaalde IP range in deze router voor problemen zorgt om een goede doorvoer van data te verzorgen (rotte of redundante tabel o.i.d.). Niet alle Alice gebruikers hoeven daar last van te hebben.
Het gevolg is een trage website en als webmaster kan ik hier niet mee werken. Ondanks vele telefoontjes naar Alice heb ik bemerkt dat dit bedrijf zeer slecht georganiseerd is. Mails raken zoek, worden in verkeerde categorieën ingedeeld en bij de helpdesk kan ik na vele telefoontjes telkens het verhaal opnieuw afsteken.
Voor de goede orde, ik heb op mijn IP adres problemen met deze website, na inventarisatie bij andere gebruikers van deze website blijkt dat ik een uniek geval ben!
De website heeft, bewezen door diverse laad testen op internet, een responstijd die ruim binnen de marge ligt.
De hoster van deze website (de netwerkbeheerder hiervan) heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat een router niet meer reageert op de terugweg (vraag en antwoord) middels een traceroute, pathping en andere tools. Het ligt dus niet aan de website zelf!!
Wat mij het meest stoort is dat de helpdesk medewerkers onderwijl het gesprek regelmatig contact hebben met anderen om de problemen voor te leggen. Indien ik vraag naar een deskundige wordt er gezegd; ik mag u niet doorverbinden......
M.a.w. daardoor worden boodschappen naar de tweede lijn niet goed overgebracht en via versa.
Het ontbreekt de helpdeskmedewerkers gewoon aan deskundigheid, dat is op zich niet erg maar bij complexere problemen mogen ze wat meer hun best doen om door het gesprek heen te prikken en klanten door te verbinden naar een deskundig medewerker!
Ik ben inmiddels behoorlijk ziek van Alice. Meer ook dat Alice de afspraken niet nakomt; we bellen u terug meneer???? Mails die half gelezen worden en kwijtgeraakt met vitale informatie over het probleem.
Wat mij is overkomen ligt binnen het netwerk van BBnet en is een complex maar zeker een oplosbaar probleem, een fatsoenlijke analyse door een deskundige op het gebied van Internet Netwerken zou een oplossing moeten geven. Het mooiste van alles is dat Alice niet in staat is mij een ander IP adres te geven; volgens helpdesk kan dat niet omdat: 'dat automatisch gaat en soms ook weer niet'??????????????????????????????????????????????????
Een IP adres in een andere range zou voor mij waarschijnlijk een hoop problemen oplossen maar helaas laat Alice het tot nu toe af weten.
Edit: Inmiddels is bekend dat gebruikers van diverse providers last hebben van dezelfde storing, hopen dat deze escalatie er voor zorgt dat het probleem snel opgelost wordt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 07-01-2011 15:02
. Reden: nieuws ]