Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, zeikerds houd je altijd en de nick van de zeikerd zegt al genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Heineken schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:10:
http://www.t-mobile.nl/Pe...ge/adsl/online-actie.aspx
Daar betaal je 15 euro per maand incl linesharing en incl draadloos.
Interessant maar je moet wel t-mobile abonnee zijn...

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Klopt, is inderdaad niet voor iedereen.

Een vraag : welke spullen moet je terug sturen naar Alice? De helpdesk wist te melden dat alle kabels ook terug moeten, ook de telefoonkabels dus. Het is alleen al een tijdje geleden dat de boel is aangesloten, ik heb geen idee wat er van Alice was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heineken schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:04:
Klopt, is inderdaad niet voor iedereen.

Een vraag : welke spullen moet je terug sturen naar Alice? De helpdesk wist te melden dat alle kabels ook terug moeten, ook de telefoonkabels dus. Het is alleen al een tijdje geleden dat de boel is aangesloten, ik heb geen idee wat er van Alice was..
http://www.alice.nl/suppo...leiding_copperjet1616.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Zo te lezen wordt BBned overgenomen door Tele2.

Nu is nu.nl niet de meest betrouwbare bron (in ieder geval op ICT gebied), maar op de sites van Tele2, Alice en BBned kan ik er nog niets over terugvinden.

Zou dit nog consequenties hebben voor de Alice gebruikers? Ik ben juist bij Alice gegaan om niet op het KPN adsl netwerk te zitten (niet eens om de kwaliteit, maar omdat ik vind dat er iets van concurrentie op deze markt moet blijven bestaan).

Ik hoop dat er weinig veranderd. In het verleden al Demon Internet (werd XS4All, werd KPN ADSL), toen SpeedLinq via BBNed, werd Telfort (werd KPN ADSL)...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik ben toch zo blij met m'n Alice lijntje :)

Vanmiddag stort de snelheid in, gehalveerd. Modem laat zien dat de verbinding 8 uur geleden is gemaakt (uh, ok). Paar keer gerestart, snelheid blijft dramatisch.

Na 5-en, geen helpdesk meer - dacht ik. Kijken of er bekende storingen zijn: nee. Maar wel tot 22:00 helpdesk :) Bellen, menu door, meteen iemand aan de lijn, die me meteen kan helpen. Standaard vragenlijstje, meting (hmm laag ja), reset, meting (hmm, nog laag). Hij maakt een incident aan en het probleem komt in onderzoek. Over een paar dagen hoor ik meer, als er info van mij nodig is wordt ik gebeld.

Misschien lijkt het alsof ik blij ben met niets, maar ik heb al aardig wat ISP-helpdesks meegemaakt en Alice blijft me de keren dat ik ze nodig heb (dit is de 2e in jaren) positief verbazen. En dat voor een -naar mijn mening- prijsvechter. Punt wat ik dus wil maken: zelf probleem constateren (15 minuten, eerder vanmiddag conclusie dat 't wel erg traag liep) duurt langer dan de hulp van de helpdesk krijgen die goed is (binnen 7 minuten gedaan).

Een provider blijkt niet goed te zijn als 't werkt, een provider blijkt pas goed te zijn als 't niet werkt: als je de helpdesk nodig hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door lhoBas op 11-10-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dus ik ben gelukkig neit de enige met een verbinding die van de ene op de andere dag dood lijkt.

De verbinding zelf is constant echter zijn er zoveel time outs het is dramatisch.
De upload snelheid is van 120kb/s naar 60kb/s gedropped. De download snelheid heeft nooit de 20mbit gehaald, omdat onze verbinding eerst nog 7 buurten door gaat (hemelsbreed lengte van 800 meter, maar bij meting is dat 2km+. Oh en deze zijn gedaan door vrienden die bij KPN werken) dus die zit ipv op 1mb+ op de 600-800kb.
Echter dat is ook nog maar de vraag, want het is nu meer 300-400kb/s.

De webpagina's timen out elke 5 minuten, behoorlijk irritant. Ik zelf heb nog geen contact opgezocht met Alice want het is de verbinding van mijn stiefpa (iig hij betaald), maar nu ik hier lees dat er meerdere zijn denk ik dat Alice toch maar even moet gaan kijken naar de verbindingen.

Toch jammer dat dit gebeurd na 8 maanden plezier en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denB >>> Al eens de stekker van je modem uit het stopcontact getrokken of op een andere manier jouw modem gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt eerder alsof de copperjet vol zit met connecties.. reboot hem eens (naar factory defaults pref) en kijk eens of dat helpt.

Add: dat zal me leren op de forumthread te openen en pas na een paar minuten te gaan lezen/reageren :P :)

[ Voor 29% gewijzigd door denan op 11-10-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik de modem al enkele keren gereset. Zelfs naar factory defaults, hielp niets. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:37:
Add: dat zal me leren op de forumthread te openen en pas na een paar minuten te gaan lezen/reageren :P :)
Denan >>> Blijven reageren. Altijd leuk om te weten, dat een amateur als ik op dezelfde lijn zit als een expert als jij...! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik blijf ook maar problemen houden, al paar keer gebeld telkens is er een storing ergens in het netwerk wat ook wel weer word opgelost maar komt wel heel vaak voor. Laatst lag halve Nijmegen eruit voor dikke 24 uur, word dan intern even ergens op geschreven, helpdesk jongen moest het via andere colleges horen storing was toen al 12 uur bezig, lekkere interne communicatie. :D

Maar goed, morgen maar weer even kijken of het opgelost is, anders maar weer bellen en aanhoren wat er nu weer roet in het eten gooit.

En die zipb mode wilt ook maar niet echt lekker werken, soms loopt de modem vast, ook maar even doorgeven. Is overigens niet het probleem dat de stroom eraf is geweest en dat in een 172.19.2.3 ip heb gekregen, modem slaat compleet vast.

Edit/
Verrek hij doet het weer, was dit keer maar 1 uurtje of zo,

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 22-10-2010 01:09 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mad_max234 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 01:02:
Ik blijf ook maar problemen houden, al paar keer gebeld telkens is er een storing ergens in het netwerk wat ook wel weer word opgelost maar komt wel heel vaak voor. Laatst lag halve Nijmegen eruit voor dikke 24 uur, word dan intern even ergens op geschreven, helpdesk jongen moest het via andere colleges horen storing was toen al 12 uur bezig, lekkere interne communicatie. :D

Maar goed, morgen maar weer even kijken of het opgelost is, anders maar weer bellen en aanhoren wat er nu weer roet in het eten gooit.

En die zipb mode wilt ook maar niet echt lekker werken, soms loopt de modem vast, ook maar even doorgeven. Is overigens niet het probleem dat de stroom eraf is geweest en dat in een 172.19.2.3 ip heb gekregen, modem slaat compleet vast.
Er zijn het afgelopen kwartaal een aantal grote storingen geweest maar dat lag buiten het DSL netwerk van Alice. Het blijft natuurlijk irritant als je merkt dat je wel internet hebt maar slechts een paar hops ver komt. (Een goede test is pingen naar 217.149.196.6. Lukt dat dan is er op DSL niveau niets mis maar ligt het ergens buiten het netwerk.)

Wat betreft die ZIPB mode: ik heb het nog niet meegemaakt dat de modem echt compleet vast liep. Als ik te veel torrents opengooi en daarna weer sluit komt de modem na een paar minuten vanzelf weer terug. Heb je de modem toevallig op een warme plek staan, of heb je iets op de ventilatiegaten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja daar kan alice niet veel aan doen, wellicht is dsl netwerk aan vervanging toe, is voor mij eigenlijk niet zo van belang waar het fout gaat, het gaat immers fout en dat is waar ik last van heb. Alice is nu eenmaal afhankelijk van het netwerk, en ik weer van alice. toch maar weer terug naar de kableboer, Want of het nu komt door alice of het netwerk waar ze zich op bevind, blijft voor mij één pot nat, ik heb geen verbinding.

Modem staat op een koele vloer in de meter kast, maar hij is wel warm als je hem vast pakt, niet echt heet of zo maar gewoon beetje warm. Ik doe niet aan torrent, ik benaderen alleen mijn mini server, dat gaat goed tot in stuk of 20 requests met twee pc's doe dan gaat die volgens mijn al over zijn nek. De server is gewoon te benaderen via interne netwerk(192.168.x.x, modem is dan niet meer bereikbaar en internet ligt er dan uit, er moet dan hard reset uitgevoerd worden,. .

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik heb een vraag over de Alice Box (die witte). Bij de instellingen staan een lijst van alle PC's, etc die op deze box zijn aangesloten. Hoe kan ik deze weer leeghalen en DHCP voor de aangesloten apparaten uitzetten?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mad_max234 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:56:
Ja daar kan alice niet veel aan doen, wellicht is dsl netwerk aan vervanging toe, is voor mij eigenlijk niet zo van belang waar het fout gaat, het gaat immers fout en dat is waar ik last van heb. Alice is nu eenmaal afhankelijk van het netwerk, en ik weer van alice. toch maar weer terug naar de kableboer, Want of het nu komt door alice of het netwerk waar ze zich op bevind, blijft voor mij één pot nat, ik heb geen verbinding.
De storingen lagen niet binnen het DSL netwerk maar ergens op de route tussen Alice en "het internet". Daarom ook de tip om dat IP te pingen. Lukt dat wel dan heb je nog wel een DSL verbinding en is er ergens anders een storing aan de hand.
Modem staat op een koele vloer in de meter kast, maar hij is wel warm als je hem vast pakt, niet echt heet of zo maar gewoon beetje warm. Ik doe niet aan torrent, ik benaderen alleen mijn mini server, dat gaat goed tot in stuk of 20 requests met twee pc's doe dan gaat die volgens mijn al over zijn nek. De server is gewoon te benaderen via interne netwerk(192.168.x.x, modem is dan niet meer bereikbaar en internet ligt er dan uit, er moet dan hard reset uitgevoerd worden,. .
Is het DSL lampje dan ook uit? Btw.. als het interne netwerk nog te bereiken is heb je er vast een router achter hangen. Sluit de volgende keer als dit gebeurt eens een computer direct op de oranje modem aan (met DHCP). Krijg je dan wel een IP en een verbinding dan is er waarschijnlijk iets mis met de IP toewijzing van de CJT aan je router. ZIPB kan wel eens problemen hebben met het vergeten van het interne IP.
groxgrox schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:43:
Ik heb een vraag over de Alice Box (die witte). Bij de instellingen staan een lijst van alle PC's, etc die op deze box zijn aangesloten. Hoe kan ik deze weer leeghalen en DHCP voor de aangesloten apparaten uitzetten?
Gewoon static IP's instellen (binnen de DHCP range van de Alice box) op al je aangesloten apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn Alice de CopperJet 1616-2P router gekregen..
Nu wil ik me netwerk upgraden naar een gigabit.

Moet ik perse deze router dan vervangen?
Of moeten mijn switches dan alleen vervangen worden?

Indien de router vervangen moet worden,
welke zou ik dan als vervanger kunnen kopen?
Wij gebruiken ook VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:32:
Ik heb bij mijn Alice de CopperJet 1616-2P router gekregen..
Nu wil ik me netwerk upgraden naar een gigabit.

Moet ik perse deze router dan vervangen?
Of moeten mijn switches dan alleen vervangen worden?

Indien de router vervangen moet worden,
welke zou ik dan als vervanger kunnen kopen?
Wij gebruiken ook VOIP.
Je router is de weg naar buiten dus zolang je die kunt scheiden van je interne netwerk maakt het niet uit wat de snelheid daarvan is. Het ligt er verder aan wat je eigenlijk van plan bent. Als je gigabit over ethernet gaat verstoken is een switch voldoende. Heb je ook plannen voor wireless N dan zou ik er een draadloze router tussen hangen (de nieuwe sitecom serie is erg snel.. en goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus verkeerd omschreven ja..
Het betreft alleen het interne netwerk uiteraard.

Momenteel heb ik op mijn alice een switch hangen met 5 stuks 100mbit poorten (bedraad),
deze kabels lopen door het huis heen en op zolder staat nog een switch met 5 poorten ook 100mbit,
maar deze heeft ook een draadloze antenne erop zitten, zodat draadloos op zolder optimaal is.

Ik zou dus 2 switches moeten kopen die gigabit ondersteunen.
Op welke doel jij van sitecom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bellen niet meer gratis:

Per 1 december wijzigt Alice haar telefonietarieven. De nieuwe tariefstructuur maakt het een stuk overzichtelijker voor u. Waar we eerst verschillende tarieven hanteerden voor internationale bestemmingen, gaan we dat indelen in zones met één vast tarief per zone. Daarnaast hebben wij het starttarief aangepast. Voor zowel mobiele, internationale als vaste Nederlandse nummers betaalt u vanaf 1 december één vast starttarief van € 0,10. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers wordt verlaagd van € 0,165 naar € 0,164 per minuut. Alle gesprekken worden per hele minuut naar boven afgerond. Een compleet overzicht van de Alice telefonietarieven kunt u onder aan deze pagina vinden. Mocht u vragen hebben over deze nieuwe telefonietarieven dan kunt u contact opnemen met de klantenservice op 0900 1560 (€ 0,15 p/m). Mocht u naar aanleiding van deze telefonie tariefwijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit voor 1 december 2010 kosteloos doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Lullig nu net de concurrentie steeds harder wordt er meer gaat leveren voor hetzelfde bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Vhond schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:39:
Bellen niet meer gratis:

Per 1 december wijzigt Alice haar telefonietarieven. De nieuwe tariefstructuur maakt het een stuk overzichtelijker voor u. Waar we eerst verschillende tarieven hanteerden voor internationale bestemmingen, gaan we dat indelen in zones met één vast tarief per zone. Daarnaast hebben wij het starttarief aangepast. Voor zowel mobiele, internationale als vaste Nederlandse nummers betaalt u vanaf 1 december één vast starttarief van € 0,10. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers wordt verlaagd van € 0,165 naar € 0,164 per minuut. Alle gesprekken worden per hele minuut naar boven afgerond. Een compleet overzicht van de Alice telefonietarieven kunt u onder aan deze pagina vinden. Mocht u vragen hebben over deze nieuwe telefonietarieven dan kunt u contact opnemen met de klantenservice op 0900 1560 (€ 0,15 p/m). Mocht u naar aanleiding van deze telefonie tariefwijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit voor 1 december 2010 kosteloos doen.
Sja, zoals altijd en overal! Nu al weer een klein jaartje tevreden klant van Alice.

Bellen gaat er regelmatig uit of een gesprek wordt gewoon onderbroken. Jammer dat we onder de nieuwe voorwaarden zelf weer moeten betalen voor het opnieuw opzetten van de verbinding.

Beetje flauw ook, maar onder modern management heel gebruikelijk: we voeren een maatregel in die gewoon centen moet opleveren, veel centen. Een start-tarief van 10ct is niet weinig. En hoe brengen we het nieuws? Alsof alles beter is, 1/10 cent korting op bellen naar mobiel wordt groots aangekondigd! Dat levert natuurlijk niets op voor de klant, dan moet je wel heel veel minuten bellen ( 1000 minuten naar mobiel bellen om 1 euro te verdienen! ).
Gewoon een ordinaire maatregel invoeren om centen te verdienen, jammer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Laat dat start tarief nou net de reden zijn van mijn overstap van Telfort naar Alice.

Weet iemand nog een aanbieder die dit start tarief niet in rekening brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:45:
en op zolder staat nog een switch met 5 poorten ook 100mbit,
maar deze heeft ook een draadloze antenne erop zitten, zodat draadloos op zolder optimaal is.
Je hebt een switch met draadloos?

Welk model/type? Volgen mij bedoel je een (wireless)router.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

renderb schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:47:
Laat dat start tarief nou net de reden zijn van mijn overstap van Telfort naar Alice.

BudgetPhone FreeNational icm Online werkt errug goed!
Idd jammer van het starttarief, voor velen zal het een reden zijn geweest om voor Alice te kiezen en voor sommigen een reden om nu weer over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice rekent v.a. 1 december 2010 bij bellen starttarief van € 0,10 per gesprek! 8)7 |:( http://www.alice.nl/tariefwijziging
Beste mensen, dit is het duurste starttarief van alle ISP providers.
Alice plaatst zichzelf hierdoor direct BOVENAAN de lijst van duurste ISP providers t.a.v. bellen.

Mijn advies: direct een ander zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Dus iedereen naar Online, daar heb je geen starttarief als je Bellen Vaak neemt.
voor de rest hebben ze allemaal starttarief en zelfs kosten per minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Het zal ze veel klanten gaan kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
is het toeval of beginnen ze nu al de tarieven van Tele2 over te nemen.
zij hebben namelijk ook 10 cent starttarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
murata schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:35:
Dus iedereen naar Online, daar heb je geen starttarief als je Bellen Vaak neemt.
Belonbeperkt bij KPN lijkt ook geen starttarief te hebben, kan het tenminste niet vinden op hun site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01

aex351

I am the one

murata schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:35:
De pakketprijzen bij Online zijn duurder dan die van Alice. Om voordeel te behalen moet je per maand minimaal 76 keer bellen. Telfort is ook duurder en Tele2 al helemaal. Kortom, Alice is nog steeds het goedkoopst. Toch vind ik het wel jammer dat Alice steeds duurder wordt, in plaats van goedkoper. Op een gegeven moment is de rek eruit en dan wordt de kabel steeds interessanter.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:53:
Alice rekent v.a. 1 december 2010 bij bellen starttarief van € 0,10 per gesprek! 8)7 |:( http://www.alice.nl/tariefwijziging
Beste mensen, dit is het duurste starttarief van alle ISP providers.
Alice plaatst zichzelf hierdoor direct BOVENAAN de lijst van duurste ISP providers t.a.v. bellen.

Mijn advies: direct een ander zoeken!
Waar baseer je dit op? Ik heb het ook een gecheckt en vele andere providers (UPC,KPN,Tele2) vragen ook 10 cent. Alice was de laatste van de grote providers die geen starttarief rekenden dat was wel een grote plus maar ze blijven nog steeds goedkoop qua abonnementsprijs van 29,90 p/mnd voor Internet tot 20MB en onbeperkt gratis vast > vast bellen echter nu met starttarief.

Online: 5,10 cent per gesprek of gratis (afhankelijk van abo)
KPN: 0,10 cent per gesprek
XS4All: geen starttarief
UPC: 10 cent per gesprek of gratis (afhankelijk van tijdstip en type abonnement)
Ziggo: 0,055 cent per gesprek
Telfort: 5 cent per gesprek
Tele2: 10 cent per gesprek
Scarlet: 5,23 of 6,24 cent per gesprek (afhankelijk van regio/landelijk bellen)
ConceptsICT: 0,0369 lokaal / 0,0472 cent Interlokaal per gesprek

Het is spijtig dat starttarief nu ook bij Alice is maar ik zal er niet door opzeggen. Als er een prijsstijging qua abonnementprijs zou komen net zoals Telfort enige tijd terug deed (34,95 ipv 29,99) dan wordt het een ander verhaal.

Ik heb zelf nog niet eerder gehad dan gesprekken worden afgebroken zoals eerder werd beschreven. Mijn ouders hebben dat echter weleens maar ik heb het idee dat het aan hun verbinding ligt die sowieso laag ligt (4MB max) met Alice Comfort terwijl wij zo'n 10-14MB max halen. Telefoon verbruikt toch nauwelijks ruimte en heeft voorrang op internet en gescheiden van internet dus dan moet het eigenlijk niet kunnen zijn.
datadevil schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:03:
[...]

Belonbeperkt bij KPN lijkt ook geen starttarief te hebben, kan het tenminste niet vinden op hun site?
Dat hebben ze wel zie ook deze pagina waar internet + bellen abo staat daar wordt wel degelijk over 10 cent starttarief gesproken ook voor Belonbeperkt altijd en weekend (die overigens weer 5-10 euro bovenop abo prijs kosten!) Het bellen is onbeperkt het starttarief blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 03-11-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga dus ook maar naar Online. Gezin belt 100x of meer per maand. Zou dus meer dan 10 euro extra per maand gaan kosten. Was best tevreden over Alice, maar deze stunt kan ik niet waarderen. Dat ze een starttarief invoeren, ok. Maar de manier waarop dit gebracht wordt

- onderaan een nieuwsbrief, overigens de eerste nieuwsbrief die ik van Alice in een jaar gekregen had. Ik voelde al nattigheid.
- Onder de noemer "alles wordt overzichtelijker" wordt het starttarief gebracht. Wat is nu overzichtelijk: gratis bellen 0,0 zodat je na 10, 20 of 120 gesprekken weet dat het 0,0 kost of 10 ct per gesprek ? Dan moet je dus bij gaan houden hoeveel je verbruikt hebt. Niks overzichtelijk, marketing gezwets. En daar pas ik voor
Als men gewoon had gezegd dat het gratis bellen niet meer kostendekkend is (of dat waar is...) had men meer begrip geoogst dan met deze onzin reden.

Jaar lang op zich tevreden klant geweest. Maar, alsof de duvel er mee speelt, laatste paar maanden vaker klapperverbinding en telefonie wat minder werkt. Betekent dus straks gesprek halverwege verbroken: opnieuw bellen en weer 10ct betalen.
Reaktie op bovenstaande tarieven: bij Online, Tele2 en mogelijk ook anderen kun je ook zonder starttik bellen. Kost je wel meer abo.geld. Maar als je veel belt, zoals in mijn gezin, dan is dat straks voordeliger dan Alice.
(heb nu bij online besteld: 1e half jaar 25 euro p/mnd, daarna 37,50 per maand. 7,5 euro duurder dus straks dan bij Alice. Maar gezien aantal gesprekken per maand dus uiteindelijk voordeliger.

Jammer Alice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:22:
Ga dus ook maar naar Online. Gezin belt 100x of meer per maand. Zou dus meer dan 10 euro extra per maand gaan kosten. Was best tevreden over Alice, maar deze stunt kan ik niet waarderen. Dat ze een starttarief invoeren, ok. Maar de manier waarop dit gebracht wordt

Reaktie op bovenstaande tarieven: bij Online, Tele2 en mogelijk ook anderen kun je ook zonder starttik bellen. Kost je wel meer abo.geld. Maar als je veel belt, zoals in mijn gezin, dan is dat straks voordeliger dan Alice.
(heb nu bij online besteld: 1e half jaar 25 euro p/mnd, daarna 37,50 per maand. 7,5 euro duurder dus straks dan bij Alice. Maar gezien aantal gesprekken per maand dus uiteindelijk voordeliger.

Jammer Alice...
100x bellen per maand naar mobiele of vaste nummers? Let je er wel op dat bij Online alleen naar vast > vast nummers geen starttarief geldt maar voor telefoontje naar mobiele nummers is daar ook bij Internet en bellen onbeperkt (Vaak) nog steeds 5,10 ct per gesprek starttarief weliswaar altijd beter dan nieuwe 10 cent (vast en mobiel starttarief) verhaal van Alice.

Wij (2 personen) bellen zelf niet zo vaak per maand met vaste lijn dus ik denk dat het wel meevalt. En wij bellen ook echt alleen vaste nummers. Voor de rest hebben we beide een mobiel abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
funrider schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:17:

Dat hebben ze wel zie ook deze pagina waar internet + bellen abo staat daar wordt wel degelijk over 10 cent starttarief gesproken ook voor Belonbeperkt altijd en weekend (die overigens weer 5-10 euro bovenop abo prijs kosten!) Het bellen is onbeperkt het starttarief blijft.
thanks, goed om te weten, ik kon het niet vinden maar wantrouwde KPN al wel een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:31:
[...]

100x bellen per maand naar mobiele of vaste nummers? Let je er wel op dat bij Online alleen naar vast > vast nummers geen starttarief geldt maar voor telefoontje naar mobiele nummers is daar ook bij Internet en bellen onbeperkt (Vaak) nog steeds 5,10 ct per gesprek starttarief weliswaar altijd beter dan nieuwe 10 cent (vast en mobiel starttarief) verhaal van Alice.

Wij (2 personen) bellen zelf niet zo vaak per maand met vaste lijn dus ik denk dat het wel meevalt. En wij bellen ook echt alleen vaste nummers. Voor de rest hebben we beide een mobiel abo.
de 100x per maand is naar vaste nrs (bellen veel naar buitenland via een "normaal" nr in Amsterdam. naar mobiel bellen doen we alleen met het mobieltje. Daar heb je voor vaste prijs x aantal belminuten per maand, dus weet je ook waar je aan toe bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:22:
Dat ze een starttarief invoeren, ok. Maar de manier waarop dit gebracht wordt

- onderaan een nieuwsbrief, overigens de eerste nieuwsbrief die ik van Alice in een jaar gekregen had. Ik voelde al nattigheid.
- Onder de noemer "alles wordt overzichtelijker" wordt het starttarief gebracht. Wat is nu overzichtelijk: gratis bellen 0,0 zodat je na 10, 20 of 120 gesprekken weet dat het 0,0 kost of 10 ct per gesprek ? Dan moet je dus bij gaan houden hoeveel je verbruikt hebt. Niks overzichtelijk, marketing gezwets. En daar pas ik voor
Als men gewoon had gezegd dat het gratis bellen niet meer kostendekkend is (of dat waar is...) had men meer begrip geoogst dan met deze onzin reden.

Jammer Alice...
Helemaal mee eens: even tussen neus en lippen door tussen 'hoe geweldig Alice wel niet is volgens de consumentenbond providermonitor' en 'leuke tips'

Ronduit sneaky...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met enig rekenwerk blijkt dat je bij bepaalde aanbieders (iets) goedkoper uit bent, het pakket van Alice om "onbeperkt" te kunnen bellen is wel érg duur. Wordt hier wel erg moe van. 1 jaar geleden ook overstapt van Telfort vanwege intro van het starttarief, en nu dus ook Alice.
Heb nu direct een IP/Voip telefoon besteld en ga direct overstappen op Voip bellen via Voipbuster of zo.
Gewoon netwerkkabel aansluiten van router op basisstation naast de normale RJ-11 telefoonaansluiting, instellen en klaar. Was hier al mee bezig een jaar geleden vanwege dat gedoe met Telfort, heb dat in de ijskast gezet na overstap naar Alice. Voip/IP bellen is (voorlopig) volgens mij wel DE oplossing. In de tussentijd hoop ik dat andere ISP's nu zwaar de concurrentie aangaan door te gaan stunten met onbeperkt bellen voor een redelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Voip telefoon vond ik juist met telfort Zyxel modems lekkerder werken, omdat je daar je SIP gegevens zelf kan invullen.
normale dect telefoon in poort 1 pluggen, SIP account gegevens invullen van Viopbuster en het werkt direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
renderb schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:47:

+1
Ik baal hier sterk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:33
Nieuwsbrief? Welke? Toevallig dat ik even dit draadje ging lezen... starttarief? Beetje jammer Alice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ivo-nl. Heb je in je alicemailbox gekeken? Vermoed dat ie daar binnen is gekomen. Ik heb alles mbt Alice laten doorsturen naar mn Gmail. Nieuwsbrief met wat borstklopperij van Alice, met onderaan de tariefwijziging.

Mooie vind ik de FAQ (wel 2 vragen!)

Alice gaat enkele telefonietarieven wijzigen. Moet ik nu meer gaan betalen?
Afhankelijk van uw belbedrag kan uw factuurbedrag hoger of lager uitkomen. Wij kunnen dat niet in zʼn algemeenheid aangeven.

Whaaah, Of je moet wel heel veel mobiel bellen en nooit naar vast, anders zul je altijd duurder uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik lees toevallig vandaag de Nieuwsbrief die in mijn email is binnengekomen.
Een vreemde manier van Alice om zo je klanten op de hoogte te stellen van een tariefsverhoging.

Waarom zie ik nu de dame van Alice niet op TV om dit groots aan te kondigen????

Verder lijkt me dit ook niet de uitgelezen manier om klanten te informeren. Ik heb immers een contract met Alice en betaal hier keurig mijn abonnementskosten voor.
Alice heeft mij officieel niet geïnformeerd en ik ga er dan ook vanuit dat deze eenzijdige aanpassing door Alice van de voorwaarden niet voor bestaande klanten geldt.

Verder is het invoeren van een starttarief bijzonder klantonvriendelijk en 10 cent is ook nog behoorlijk veel.
Veel gesprekken duren kort zo is de ervaring en de kosten van een starttarief vallen dus vaak ongunstig uit.
Een reden voor mij om naar een andere provider over te gaan stappen als Alice met dit soort acties door gaat.

Er staat immers niets tegenover deze tariefsverhoging.
Geen snelheidsverhoging, helemaal niets.
Ik wil best wel iets meer betalen voor een goed abonnement als de extra kosten ook een toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ja eigenlijk is het de omgekeerde weg:

Je abonnement uitkleden ipv voor hetzelfde geld meer te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:11:
Alice heeft mij officieel niet geïnformeerd en ik ga er dan ook vanuit dat deze eenzijdige aanpassing door Alice van de voorwaarden niet voor bestaande klanten geldt.
Alice heeft dit meegedeeld in hun gemailde nieuwsbrief. Tja, is dat "officieel"?
Dit geldt voor alle klanten, nieuwe (zal nu wel wat lastiger voor ze worden om nieuwe te werven .....!) én bestaande, ze vertellen er dan ook bij dat, als je het er niet mee eens bent, je tot 1 december 2010 je abo kosteloos kan opzeggen.
HoppyF schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:11:Verder is het invoeren van een starttarief bijzonder klantonvriendelijk en 10 cent is ook nog behoorlijk veel.
Veel gesprekken duren kort zo is de ervaring en de kosten van een starttarief vallen dus vaak ongunstig uit.
Starttarief van 10 cent is inderdaad behoorlijk veel, Telfort rekent bijv. 5 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:34:
[...]

Alice heeft dit meegedeeld in hun gemailde nieuwsbrief. Tja, is dat "officieel"?
Dit geldt voor alle klanten, nieuwe (zal nu wel wat lastiger voor ze worden om nieuwe te werven .....!) én bestaande, ze vertellen er dan ook bij dat, als je het er niet mee eens bent, je tot 1 december 2010 je abo kosteloos kan opzeggen.

[...]

Starttarief van 10 cent is inderdaad behoorlijk veel, Telfort rekent bijv. 5 cent.
Het is triest dat Alice zomaar de voorwaarden eenzijdig in het nadeel van de klant wijzigt.

In de algemene voorwaarden staat dit:

11.2 Indien de wijziging of aanvulling als bedoeld in dit artikel objectief ten nadele van de Eindgebruiker strekt, heeft de Eindgebruiker het recht de Overeenkomst op te zeggen tegen de datum waarop de wijziging of aanvulling van kracht wordt. Echter, indien de wijziging of aanvulling als bedoeld in dit artikel objectief niet ten nadele van de Eindgebruiker strekt, zal Alice de Eindgebruiker hierover dienovereenkomstig informeren alsmede dat de Eindgebruiker alsdan niet gerechtigd is de Overeenkomst op te zeggen..

Je kunt de overeenkomst dus opzeggen, de vraag is echter of je er wat mee op schiet.
Een alternatief zou zijn over te stappen naar het abonnement ZONDER telefonie, dus alleen internet te behouden.
De vraag is of Alice de klanten die mogelijkheid gaat aanbieden.
Het is mij niet duidelijk.
De communicatie naar klanten middels een nieuwsbrief vind ik echter heel slecht.
Zo ga je niet met klanten om. Een nieuwsbrief is om reclame over jezelf te verspreiden niet om de voorwaarden van een overeenkomst mede te delen.

Leuk voor de Consumentenbond om dit op te pakken.
Eens kijken of ze dan nog zo positief over Alice zijn.

Ik heb ook sterk het vermoeden dat veel mensen nog niet eens in de gaten hebben dat de voorwaarden gaan veranderen. Mensen die niet toevallig de Nieuwsbrief hebben gelezen of op dit forum komen zijn geheel onwetend. Die komen pas achter de nadelen als ze de factuur van Alice ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 04-11-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik was al aan het overstappen voor die 10cent start tarief nieuwsbrief, en heb nu een vraag over nummerporting: ik heb zelf Alice opgezegd en dat is per 12-11. KPN levert per 25-11 mijn nieuwe lijn op, en nu ben ik bang dat mijn nummer tussen wal en schip valt.
Kan ik Alice vragen om dat nummer tot 25-11 vast te houden voor KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
datadevil schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:32:
ik was al aan het overstappen voor die 10cent start tarief nieuwsbrief, en heb nu een vraag over nummerporting: ik heb zelf Alice opgezegd en dat is per 12-11. KPN levert per 25-11 mijn nieuwe lijn op, en nu ben ik bang dat mijn nummer tussen wal en schip valt.
Kan ik Alice vragen om dat nummer tot 25-11 vast te houden voor KPN?
Bij nummerportering moet je toch nooit zelf opzeggen maar dit aan de nieuwe partij overlaten?
Je zou ook KPN kunnen vragen de lijn iets eerder op te leveren. Misschien lukt dat.

Verder ben ik naarstig op zoek naar een nieuwe provider.
Wellicht Online (= T-mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:01:
[...]

Bij nummerportering moet je toch nooit zelf opzeggen maar dit aan de nieuwe partij overlaten?
Je zou ook KPN kunnen vragen de lijn iets eerder op te leveren. Misschien lukt dat.
Je hebt gelijk. anders raak je het nummer namelijk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
denan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:48:
[...]

sja, maar dat hadden ze eerder moeten zeggen dan, Alice heeft dit niet gemeld en ik kon Alice niet verhuizen dus toen zei ik van dan wil ik opzeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in Amsterdam Osdorp, binnenkort wordt mijn woonwijk ook aangesloten op Glashart en neem dan gelijk een Glasvezelabo met telefonie. In de tussentijd los ik de 10 cent problematiek met Alice op met een Voip telefoon. Beetje omslachtig, maar ik ga echt geen 10 cent starttarief betalen.
Alice zal wellicht zijn starttarief beleid alleen terugdraaien als > 25% van zijn klanten opzeggen, zoniet compenseren ze hun omzetderving door vertrekkende klanten ruimschoots met de omzetvergroting door het starttarief. Ik ben er wel van overtuigd dat de ontevreden klanten die niet persé (direct) willen overstappen, Alice massaal kunnen terugpakken door Voip/IP te gaan bellen, dit is echt niet zo ingewikkeld!
Enige wat je moet doen is:
- een Voip telefoon kopen (deze zijn tegenwoordig erg goedkoop),
- een account nemen bij een Voip provider, bijv. http://www.voipbuster.com/nl, http://www.voipnow.org/2007/04/want_free_voip_.html, http://www.voipwise.com/en/index.html, http://www.voip.com/index.aspx
- een netwerkkabel aansluiten vanuit je router (je moet dan wel een extra switch of oude multi-pc adsl modem/router aansluiten op de Alice modem omdat die maar één RJ-45 poort heeft, maar switches zijn ERG goedkoop en bijna elke switch die je aansluit kan direct gebruikt worden zonder verdere instellingen) naar de RJ-45 netwerkpoort die op je Voip telefoon zit, Op de iets betere Voip telefoons is er een gewone (RJ-11) telefoonaansluiting, daarop sluit je de Tel 1 poort van je Alice modem aan, én een RJ-45 netwerkaansluiting naast elkaar. Deze telefoons kan je zo programmeren dat de inkomende telefoons van je gewone (Alice) telefoonlijn op de Voip telefoon binnenkomen, en dat alle uitgaande gesprekken via de Voip verbinding gaan.
Het is zelfs zo dat je door verschillende lampjes e/o tonen op de telefoon kan zien/horen of je een normaal of een Voip telefoongesprek ontvangt.
- je telefoon instellen (SIP-code, naam Voip provider, je inlognaam, wachtwoord etc.).
Klaar.
Voip/IP bellen kan uiteraard ook via je computer, maar grote voordeel van een Voip telefoon is dat je kan bellen en gebeld worden zonder computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

AJM

[...]

Bij ons was het juist zo dat Alice meerdere malen via de helpdesk adviseerde om toch echt zelf het oude abonnement op te zeggen, maar pas zodra je een bevestiging hebt ontvangen van Alice dat ze de lijn (telefoonnummer) over hebben genomen. Zo heb ik dat destijds tenminste gedaan, Alice heeft ons KPN abonnement dus niet opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ja maar hier gaat het over als je Alice had en over wil naar een ander: dus NIET zoals je hierboven beschrijft van een andere aanbieder (in jouw geval KPN) naar Alice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
mja, KPN zei dat Alice het nummer gewoon wat langer vast moest houden, ik bel morgen wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

Vhond schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:08:
Ja maar hier gaat het over als je Alice had en over wil naar een ander: dus NIET zoals je hierboven beschrijft van een andere aanbieder (in jouw geval KPN) naar Alice...
Sorry verkeerd gelezen, maar dan nog zou ik dezelfde procedure aanhouden als je er echt zeker van wilt zijn dat je nummer goed geporteerd wordt, dus zelf Alice opzeggen als je van KPN een bevestiging hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Hoe nou het beste te handelen?

Ziggo zei dat ik het beste ZELF mijn abonnement bij Alice op kon zeggen en dan gelijk te melden dat ik mijn telefoonnummer wilde porteren naar Ziggo. (Dit omdat Alice niet aangesloten zou zijn bij een of andere instantie die vlekkeloos doorgeven van telefoonnummers regelt...)

Dus?

1) Alice bellen en abo opzeggen.
Duidelijk vragen wanneer het abonnement stopt en gelijk vragen om nummer niet 'weg te doen' en een bevestiging hiervan naar mij te mailen.
2) een paar dagen erna abo bij Ziggo aanvragen (waar als het goed is mijn nummer dan vrijgegeven kan worden bij Alice (na afloop van het Alice- abonnement)

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:20:
Hoe nou het beste te handelen?

1) Alice bellen en abo opzeggen.
Duidelijk vragen wanneer het abonnement stopt en gelijk vragen om nummer niet 'weg te doen' en een bevestiging hiervan naar mij te mailen.
2) een paar dagen erna abo bij Ziggo aanvragen (waar als het goed is mijn nummer dan vrijgegeven kan worden bij Alice (na afloop van het Alice- abonnement)

Klopt dit?
Nee. Het beste kun je ziggo aanvragen en daar dan een nummerportering inschieten. Aangezien Alice toch een opzegtermijn van één maand heeft (in de oude contractvorm) zal je nummer geporteerd worden. Daarna moet je pas Alice opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piertje123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik ben aan het denken om over te stappen van Surfsnel naar Alice easy. Ik woon echter in een studentenhuis waar ook veel gebruik gemaakt wordt van wifi. We hebben nu een modem en (wifi)router ineen. Ik vroeg me af of ik deze modem misschien kan blijven gebruiken (modem/router is WAG200G van Linksys). Ik lees overal dat je alleen de modem van Alice kan gebruiken, maar andere modem moet toch ook gewoon kunnen lijkt mij. Is wel zo makkelijk, dan hoef ik nergens mee te kloten.

Als het niet kan, dan vraag ik me af of ik wifi met het router deel van de modem kan regelen en of daar nog speciale instellingen voor zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

piertje123 schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:14:
Ik ben aan het denken om over te stappen van Surfsnel naar Alice easy. Ik woon echter in een studentenhuis waar ook veel gebruik gemaakt wordt van wifi. We hebben nu een modem en (wifi)router ineen. Ik vroeg me af of ik deze modem misschien kan blijven gebruiken (modem/router is WAG200G van Linksys). Ik lees overal dat je alleen de modem van Alice kan gebruiken, maar andere modem moet toch ook gewoon kunnen lijkt mij. Is wel zo makkelijk, dan hoef ik nergens mee te kloten.

Als het niet kan, dan vraag ik me af of ik wifi met het router deel van de modem kan regelen en of daar nog speciale instellingen voor zijn.

Alvast bedankt!
Ik heb thuis gewoon een experiabox van KPN (Siemens router) gekoppeld aan het modem van Alice, omdat het modem van Alice geen Wifi heeft, en de experiabox wel. Je kan dus gewoon je Linksys koppelen aan het modem van Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piertje123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb thuis gewoon een experiabox van KPN (Siemens router) gekoppeld aan het modem van Alice, omdat het modem van Alice geen Wifi heeft, en de experiabox wel. Je kan dus gewoon je Linksys koppelen aan het modem van Alice.
Dat klinkt goed, maar moest je ook nog instellingen veranderen in de experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
denan schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:57:
[...]

Nee. Het beste kun je ziggo aanvragen en daar dan een nummerportering inschieten. Aangezien Alice toch een opzegtermijn van één maand heeft (in de oude contractvorm) zal je nummer geporteerd worden. Daarna moet je pas Alice opzeggen.
Zij (=Ziggo) zegt dus dat ze geen nummerbehoud kunnen beloven als het van de kant van Alice niet 'vrijgegeven' is. Omdat Alice dus niet aangesloten is bij die instantie (helaas weet ik de naam van die instantie niet).

Wat Ziggo dus zegt is dat ze een nee van Alice te horen krijgen op het moment dat Alice niet van de klant te horen heeft gekregen dat deze een nummer wat in het bezit van Alice is door wil geven aan Ziggo (Ziggo zou dat zelf niet kunnen 'lospeuteren': de klant van Alice moet dat zelf 'aanvragen')

Zie ook de post van M146 op http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=13159&page=11 waarbij hetzelfde antwoord werd gegeven door een Ziggo medewerker

[ Voor 8% gewijzigd door Vhond op 07-11-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

piertje123 schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:14:
Alvast bedankt!
T.a.v. ADSL kan er ook een andere (Wifi) modem/router gebruikt worden, de instellingen geeft Alice niet maar zijn wel makkelijk te vinden op internet, telefonie is een ander verhaal mede gezien het feit dat Alice VoDSL techniek gebruikt en geen Voip, dit vergt specifieke modems/routers die erg dun gezaaid zijn, en als Alice dan zijn instellingen ook niet wil geven dan wordt dit moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

piertje123 schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:10:
[...]

Dat klinkt goed, maar moest je ook nog instellingen veranderen in de experiabox?
Ik ben nu niet thuis, maar volgens mij heb ik alleen DHCP aangezet, het internet signaal wordt gewoon vanuit het Copperjet modem doorgegeven via UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:16:
[...]
Zij (=Ziggo) zegt dus dat ze geen nummerbehoud kunnen beloven als het van de kant van Alice niet 'vrijgegeven' is. Omdat Alice dus niet aangesloten is bij die instantie (helaas weet ik de naam van die
Dat is onzin. (de instantie is btw de COIN overstap werkgroep). Als je een uitporting inschiet bij Alice zullen ze daar altijd gehoor aan geven tenzij je een wanbetaler bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ok, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
[...]

Denan: dat weet je 100% zeker? En weet je ook of ik perse dat modem moet terugsturen, ik heb nog zo'n oranje simpel ding, en ik heb nog geen retourbox mogen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

De laatste tijd heb ik last van een weg vallende verbinding. Het betreft zowel het internet als de telefoon. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn of in welke richting ik moet zoeken naar een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:14:
[...]

Denan: dat weet je 100% zeker? En weet je ook of ik perse dat modem moet terugsturen, ik heb nog zo'n oranje simpel ding, en ik heb nog geen retourbox mogen ontvangen...
Ja en ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
net nog gebeld, en inderdaad tweede is ja, maar eerste zei die medewerker dat het nog een tijdje elders vastgehouden zou worden, wettelijk zo geregeld ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:29:
net nog gebeld, en inderdaad tweede is ja, maar eerste zei die medewerker dat het nog een tijdje elders vastgehouden zou worden, wettelijk zo geregeld ofzo? :?
Daar zijn geen wettelijke regels voor maar controleer wel even of je bij een uitportering dat nummer kunt gebruiken als hij bij alice in de reservepool staat. De kans is namelijk groot (99%) dat het nummer na een opzegging 'in de koelkast' verdwijnt en niet aangeraakt mag worden tot de cooldown (bij veel providers 3-5 maanden) afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
denan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:08:
[...]

Daar zijn geen wettelijke regels voor maar controleer wel even of je bij een uitportering dat nummer kunt gebruiken als hij bij alice in de reservepool staat. De kans is namelijk groot (99%) dat het nummer na een opzegging 'in de koelkast' verdwijnt en niet aangeraakt mag worden tot de cooldown (bij veel providers 3-5 maanden) afgelopen is.
ehm..en hoe controlleer ik dat?

• vinom
Bah! Sinds gisterochtend ligt het internet uit bij ons uit. Als ik inlog op mijn modem (AVM) zegt hij bij online status: not connected. Gekke is dat de telefoon wel werkt en alle lampjes gewoon branden zoals altjd. Ik zal vanmiddag de helpdesk maar is bellen, maar volgens mij kunnen die weinig voor mij doen.

Weet iemand of er een storing is misschien?

EDIT: Net gebeld met de helpdesk en ja er zijn storingen, maar volgens hun vallen we daar net buiten, maar misschien toch weer niet. Het kan 2 tot 5 werkdagen duren.

Zijn ze helemaal van de pot ger*kt!!

[ Voor 22% gewijzigd door vinom op 11-11-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De helpdesk vragen hoe het zit? :)
vinom schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:00:
EDIT: Net gebeld met de helpdesk en ja er zijn storingen, maar volgens hun vallen we daar net buiten, maar misschien toch weer niet. Het kan 2 tot 5 werkdagen duren.

Zijn ze helemaal van de pot ger*kt!!
Ik ga er toch van uit dat een helpdeskmedewerker het volgende heeft aangegeven (gezien de details in je tekst):
- Er is een storing waar u wellicht onder valt. Is dat zo dan zal het snel opgelost worden (een paar uur max).
- Omdat niet 100% zeker is of u onder de storing valt laten we ook even een engineer naar kijken. Dit duurt hooguit 2-5 werkdagen.

Een storing waar een netwerkengineer voor nodig is duurt gewoon iets langer aangezien er dan "echt" iets aan de hand is ipv een regionale outage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:03:
Ik zit in Amsterdam Osdorp, binnenkort wordt mijn woonwijk ook aangesloten op Glashart en neem dan gelijk een Glasvezelabo met telefonie. In de tussentijd los ik de 10 cent problematiek met Alice op met een Voip telefoon. Beetje omslachtig, maar ik ga echt geen 10 cent starttarief betalen.
Alice zal wellicht zijn starttarief beleid alleen terugdraaien als > 25% van zijn klanten opzeggen, zoniet compenseren ze hun omzetderving door vertrekkende klanten ruimschoots met de omzetvergroting door het starttarief. Ik ben er wel van overtuigd dat de ontevreden klanten die niet persé (direct) willen overstappen, Alice massaal kunnen terugpakken door Voip/IP te gaan bellen, dit is echt niet zo ingewikkeld!
Enige wat je moet doen is:
- een Voip telefoon kopen (deze zijn tegenwoordig erg goedkoop),
- een account nemen bij een Voip provider, bijv. http://www.voipbuster.com/nl, http://www.voipnow.org/2007/04/want_free_voip_.html, http://www.voipwise.com/en/index.html, http://www.voip.com/index.aspx
- een netwerkkabel aansluiten vanuit je router (je moet dan wel een extra switch of oude multi-pc adsl modem/router aansluiten op de Alice modem omdat die maar één RJ-45 poort heeft, maar switches zijn ERG goedkoop en bijna elke switch die je aansluit kan direct gebruikt worden zonder verdere instellingen) naar de RJ-45 netwerkpoort die op je Voip telefoon zit, Op de iets betere Voip telefoons is er een gewone (RJ-11) telefoonaansluiting, daarop sluit je de Tel 1 poort van je Alice modem aan, én een RJ-45 netwerkaansluiting naast elkaar. Deze telefoons kan je zo programmeren dat de inkomende telefoons van je gewone (Alice) telefoonlijn op de Voip telefoon binnenkomen, en dat alle uitgaande gesprekken via de Voip verbinding gaan.
Het is zelfs zo dat je door verschillende lampjes e/o tonen op de telefoon kan zien/horen of je een normaal of een Voip telefoongesprek ontvangt.
- je telefoon instellen (SIP-code, naam Voip provider, je inlognaam, wachtwoord etc.).
Klaar.
Voip/IP bellen kan uiteraard ook via je computer, maar grote voordeel van een Voip telefoon is dat je kan bellen en gebeld worden zonder computer.
Ik wil wel naar Voip maar de vraag is dan hoe je dat moet aanpakken.
Laat je je binnenkomende gesprekken gewoon via Alice lopen? (anders zit je met nummerportering) en bel je alleen uitgaand met Voip?
Dat zou kunnen maar met twee telefoontoestellen werken wil ik niet.
Dus één toestel voor Voip en met behoud van het telefoonnummer, dat is waar ik naar streef. En dan natuurlijk wel goedkoper bellen dan met de 10ct starttarief.

Een uitdaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08 10:59
Plannetje: Ik heb een Zyxel modem van Telfort (maar is mijn eigendom, hoeft niet terug).
Ik heb nu Telfort bellen + internet voor 30 euro per maand. Maar als ik switch naar Alice zonder bellen houd ik 10 euro per maand over.

Hoe kan ik dan bellen? Mijn idee: Dan vraag ik bij Budgetphone een ingaand lijntje aan (20,- voor het eerste jaar). En ik bel uitgaand voor 10 euro per 4 maanden via Justvoip, dus 30 euro per jaar, inclusief alle gesprekskosten is dat. (Dat doe ik nu overigens ook al een paar maanden). Justvoip zit nu op mijn Zyxel modem, en ik gebruik een normaal Dect-toestel.

Vragen: Gaat dit lukken bij Alice? Zijn alle SIP-servers bereikbaar via Alice? Kan ik met mijn Zyxel direct het Alice netwerk op, of moet ik dan eerst via het Alice-modem (wil ik liever niet...) Waar loop ik nog meer tegenaan? Waar kan ik de instellingen van Alice voor in mijn Zyxel vinden? O ja, wat ik nu al heb is een inkomende SIP-server (telfort) die anders is dan de uitgaande SIP-server (Justvoip). Dat kan dus op mijn Zyxel, die ook nog eens een goede vorm van bandwidth-management heeft. Tenzij dat natuurlijk iets is dat afhankelijk is van ondersteuning aan de provider-kant, dat weet ik niet.....

Wie kan me helpen met antwoorden?
HJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:33
@henkjanj Alice Easy kost idd 19,95, maar daar komt wel weer 10 euro linesharing-kosten bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo-nl schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:00:
@henkjanj Alice Easy kost idd 19,95, maar daar komt wel weer 10 euro linesharing-kosten bovenop...
dat is duur. Dan is Alice Comfort het beste optie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08 10:59
Hmm. OK, 30 euro is evenveel als nu. En Comfort wil ik niet, want ik wil nu net bellen met Justvoip, niet met Alice. Ik ga eens kijken of ik naar Online moet (20 MB voor 22,50 per maand zonder linesharing-kosten, plus eerste 6 maanden goedkoper).

Iemand een idee over de andere vragen?
Zijn er providers die SIP-servers onbereikbaar maken?
Kun je een VOIP-account opzetten bij een Alice internet-abonnement, en een modem dat geschikt is voor VOIP (of b.v. een SIP-telefoon / VOIP-telefoon). Wanneer je de Alice-telefoon-opties dus niet wilt gebruiken of wanneer je toch Alice easy hebt? Let op: ik wil niet het standaard-modem van Alice gebruiken!

Gezien de post van dogo moet dit wel kunnen, zo lijkt het.
En: @HoppyF: zie de post van dogo, hij zegt dat je op zoek moet naar een telefoon met zowel een RJ-11 als een RJ-45 aansluiting. Dat lijkt inderdaad een oplossing. Uitgaand bel je dan met b.v. voipbuster (of, zoals ik, met justvoip) zo goed als gratis (10 euro of eig. 12,50 per 4 maanden). En inkomend gaat nog steeds via Alice. Justvoip heeft de mogelijkheid om een nummer mee te zenden (zodat nummerherkenning uitgaand werkt, ik bedoel zodat mensen je Alice nummer zien als je belt via justvoip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
henkjanj schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:44:
Hmm. OK, 30 euro is evenveel als nu. En Comfort wil ik niet, want ik wil nu net bellen met Justvoip, niet met Alice. Ik ga eens kijken of ik naar Online moet (20 MB voor 22,50 per maand zonder linesharing-kosten, plus eerste 6 maanden goedkoper).

Kun je een VOIP-account opzetten bij een Alice internet-abonnement, en een modem dat geschikt is voor VOIP (of b.v. een SIP-telefoon / VOIP-telefoon). Wanneer je de Alice-telefoon-opties dus niet wilt gebruiken of wanneer je toch Alice easy hebt? Let op: ik wil niet het standaard-modem van Alice gebruiken!

Gezien de post van dogo moet dit wel kunnen, zo lijkt het.
En: @HoppyF: zie de post van dogo, hij zegt dat je op zoek moet naar een telefoon met zowel een RJ-11 als een RJ-45 aansluiting. Dat lijkt inderdaad een oplossing. Uitgaand bel je dan met b.v. voipbuster (of, zoals ik, met justvoip) zo goed als gratis (10 euro of eig. 12,50 per 4 maanden). En inkomend gaat nog steeds via Alice. Justvoip heeft de mogelijkheid om een nummer mee te zenden (zodat nummerherkenning uitgaand werkt, ik bedoel zodat mensen je Alice nummer zien als je belt via justvoip).
Bellen met Alice zou niet nodig hoeven te zijn. Je kunt het telefonie deel ook links laten liggen.
Het modem is het probleem niet, je kunt ook een ander modem gebruiken.
Je hebt dan alleen geen telefonie omdat Alice immers VoDSL gebruikt ipv Voip. Maar goed dat is dus het probleem ook niet.

In mijn geval wil ik mijn nummer wel behouden, dus inkomende gesprekken mogen blijven binnenkomen. Uitgaan wil ik niet via Alice meer gaan bellen.
Dat kan inderdaad met een Voip adapter, bv de Tiptel Cyberbox 100 volgens mijn Google informatie.
Ik ga die opties eens bekijken.
Die Tiptel kan blijkbaar ook overweg met DECT telefoons en zo'n DECT heb ik dus (gewoon met analoge aansluiting).

Ik ben overigens van plan om niet lang meer bij Alice te blijven.
Het beleid en hoe Alice met klanten omgaat bevalt me helemaal niet.
Het gaat lang niet altijd om een dubbeltje meer of minder. Ik wil best wel iets meer betalen maar dan moet ik er ook wel wat voor terug krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 13-11-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

henkjanj schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:44:
Ja, dat kan ik gebruik al jaren een Zyxel modem en BudgetPhone voip met een prepaid lokaal vast nummmer (10 euro per jaar), wat ik alleen gebruik om bereikbaar te zijn. Ik heb mijn Alice Easy lijntje ook nog uit de tijd dat je de analoge telefonie kon opzeggen zonder linesharings kosten te krijgen. Dit kan tegenwoordig niet meer.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Het lijkt wel of de verbinding de laatste 1 a 2 maanden minder stabiel is. Al diverse relatief korte dipjes gehad. (Internet bijna onbruikbaar, erg hoge ping etc.) Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

renderb schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:12:
Het lijkt wel of de verbinding de laatste 1 a 2 maanden minder stabiel is. Al diverse relatief korte dipjes gehad. (Internet bijna onbruikbaar, erg hoge ping etc.) Iemand anders hier ook last van?
Mijn moeder heeft thuis ook Alice internet + telefonie, en ze had er gisteren over dat het internet de laatste tijd zo nu en dan weg valt, hetzelfde geldt voor de telefoonverbinding als ze aan het bellen is.

Zou dit een landelijk probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Tilburg) geen problemen met wegvallende internetverbindingen. Telefonie gebruik ik bijna niet. Te weinig om wegvallende telefoonverbindingen te constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

AJM schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:45:
[...]
Mijn moeder heeft thuis ook Alice internet + telefonie, en ze had er gisteren over dat het internet de laatste tijd zo nu en dan weg valt, hetzelfde geldt voor de telefoonverbinding als ze aan het bellen is.
Zou dit een landelijk probleem zijn?
Wij hebben dit probleem nu volgens mij al minimaal een maand. Het lijkt steeds erger te worden. Het is nu al voorgekomen tijdens het bellen en gebeld worden. Ik vind dit geen doen. Deze week maar eens zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:51:
Ik wil wel naar Voip maar de vraag is dan hoe je dat moet aanpakken.
Laat je je binnenkomende gesprekken gewoon via Alice lopen? (anders zit je met nummerportering) en bel je alleen uitgaand met Voip?
Dat zou kunnen maar met twee telefoontoestellen werken wil ik niet.
Dus één toestel voor Voip en met behoud van het telefoonnummer, dat is waar ik naar streef. En dan natuurlijk wel goedkoper bellen dan met de 10ct starttarief.

Een uitdaging?
Lijkt veel ingewikkelder dan het is maar het is echt erg simpel. De nieuwste en betere Voip telefoons hebben een netwerk (=RJ-45) én een analoge telefoon (=RJ-11) poort naast of bij elkaar. Aansluiting van de gewone telefoon (is dus RJ-11 kabel/plug) van Tel1 vanaf je router/modem (Copperjet of welk ADSL modem dan ook) naar de RJ-11 poort op de Voip telefoon. Zodoende komen de normale telefoongesprekken ook binnen op je Voip telefoon. Een netwerkkabel (RJ-45) aansluiten vanaf je switch (die aangesloten is op je Copperjet modem, een switch is nodig bij een Copperjet modem omdat die maar één netwerpoort heeft) of je multi-pc ADSL modem/router, op de RJ-45 poort van de Voip telefoon. Zodoende kan je uitgaande telefoongesprekken voeren via Voip en Voipbuster etc. (eerst account maken bij een Voip provider en een beetje geld overmaken, binnenlandse telefoongesprekken zijn meestal gratis maar er moet wel wat geld op je account staan). Dit moet je, uiteraard, wel eerst even instellen maar dat is niet moeilijk.
Dus ja, je binnenkomende tel. gesprekken lopen dan gewoon via Alice, en de uitgaande via Voip.
Bij verkeerd instellen, kan het echter wel zijn dat je nog steeds de uitgaande gesprekken voert via Tel1 (mét 10 ct. starttarief van Alice!) dus dat is even uitkijken. Dit doe je dus allemaal met één telefoon! :)
De simpele Voip telefoons hebben alleen een RJ-45 (netwerk) poort dus die moet je voor dit doel niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 12:42
aex351 schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:02:
[...]

Wij hebben dit probleem nu volgens mij al minimaal een maand. Het lijkt steeds erger te worden. Het is nu al voorgekomen tijdens het bellen en gebeld worden. Ik vind dit geen doen. Deze week maar eens zoeken naar een oplossing.
Heb het hier (Maastricht) ook... telefonie gebruik ik ook te weinig om te weten of het daarbij gebeurt, maar heb wel de laatste tijd regelmatig pagina's die niet willen laden en even later wel, downloads die bevriezen, videostreams die er uit klappen... en als het het ergst is en ik doe een doorlopende ping naar google of zo dan zie je inderdaad duidelijk packetloss en verhoogde ping. Zondag was het inderdaad wel weer erger, vandaag gaat het geloof ik weer beter. Momenteel heb ik in ieder geval nergens last van... overbelasting? Zondag kan natuurlijk best piektijd zijn.
Ik zou eigenlijk natuurlijk de klantenservice moeten bellen, maar ik heb al eerder moeten bellen voor een slechte verbinding en toen is het ook wel opgelost (na een week of zo), maar de verbinding (edit: snelheid bedoel ik) is tegelijk ook slechter geworden. Ondertussen mag ik blij zijn als ik meer dan 800 KB/s haal, dat was in het begin het dubbele... Oftewel, ik denk dat ik eens overstap naar ziggo, 120 Mb/s lijkt me best leuk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Eind vorige week heb ik naar de klantenservice gebeld. Ze zeiden dat het wellicht aan de wijkcentrale kon liggen. Die heeft hij dus gereset. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik zit er nu ook over na te denken om over te stappen naar UPC. Deze week maar eens bekijken wat het plan gaat worden. Met een vergelijkbaar pakket bij UPC ben ik zo'n 4 euro duurder uit, maar daar staat tegenover geen starttarief en 2x zo snel internet. Het break-even punt ligt bij 40x bellen per week.

Vandaag weer naar de klantenservice gebeld. Heb weer het probleem aangeven: zodra je probeert te bellen etc. valt de modem uit. Maar ze weigerde een nieuwe modem op te sturen. Nee, ze wilde dat ik eerst de kabels zou gaan vervangen. Bleef ook doorgaan over een splitter, maar die had ik niet. Nu gaat de technische dienst 5 dagen lang mijn lijn in de gaten houden. En wellicht ook lager laten intrainen. Volgens haar zou ik het verschil niet merken (denkt ze dat ik gek ben ofzo). De telefoon is nu al meer dan een maand gewoon totaal niet bruikbaar.

[ Voor 36% gewijzigd door aex351 op 23-11-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Aargh, 3 weken geleden Alice aangevraad. 2 weken geleden aansluiting geactiveerd (dus niet meer bereikbaar op KPN nummer, en geen internet meer) maar nog geen modem ontvangen.

Ik dus direct bellen, 'ja meneer we gaan een ticket aanmaken, duurt 5 dagen dan hebt u het modem'
7 dagen later, nog geen modem. Ik weer bellen (vandaag) 'ja meneer, we gaan een nieuw ticket aanmaken'

#$!@%@%@ Stuur mij gewoon een modem op! Onnodige tickets... stelletje prutsers. Kan ik niet het nummer weer terug laten geven aan KPN? Dan ga ik wel met een ander in zee, dit is waardeloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik wil graag inloggen op Alice Lounge om mijn facturen te bekijken, maa ik ben mijn inlog en/of wachtwoord vergeten. Ik zie ook geen knop met 'wachtwoord vergeten' oid. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

vinom schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:51:
Ik wil graag inloggen op Alice Lounge om mijn facturen te bekijken, maa ik ben mijn inlog en/of wachtwoord vergeten. Ik zie ook geen knop met 'wachtwoord vergeten' oid. Hoe kan ik dit oplossen?
Helpdesk even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Iemand nog een idee? Ik heb Alice Comfort maar nog geen modem ontvangen. Ik zat met die van mij te klooien. Het DSL lampje van m'n modem blijft keurig constant branden, maar ik krijg de melding 'verificatie mislukt'.

Ik gebruik als username user0@alice.nl en als password user.

Maar werkt deze combo wel met Alice Comfort? Iemand tips?

edit: Ik lees nu pas over het starttarief. Sinds wanneer geld dat? Want volgens mij heb ik mij aangemeld toen dat er nog niet was... Kan ik de overeenkomst dan nog ontbinden?

[ Voor 133% gewijzigd door maarud op 24-11-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:27:
Iemand nog een idee? Ik heb Alice Comfort maar nog geen modem ontvangen. Ik zat met die van mij te klooien. Het DSL lampje van m'n modem blijft keurig constant branden, maar ik krijg de melding 'verificatie mislukt'.

Ik gebruik als username user0@alice.nl en als password user.

Maar werkt deze combo wel met Alice Comfort? Iemand tips?
De instellingen van het alice.gebruikers.eu forum zouden moeten werken:

PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0 <- je wachtwoord klopt in ieder geval al niet
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

voor vodsl:
VPI: 0
VCI: 37
PCR: 900 cells/s
CDVT: 2 cells
Coder LAW: ALAW
Signalling: BLES ELCP
profile: ATM-Forum-9

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 24-11-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
denan schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:47:
[...]

De instellingen van het alice.gebruikers.eu forum zouden moeten werken:

PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0 <- je wachtwoord klopt in ieder geval al niet
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR
had met user0 al geprobeerd, maar dat werkte niet... zag even later iemand die user had gedaan, maar dat werkt ook niet :P

Die Vci/Vpi kan ik niet instellen op mijn modem (780WL), ik ga er vanuit dat als ik BBned kies in de speedtouch configuratietool, dat het dan wel goed is ingesteld?

[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 24-11-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
Ik probeer nu juist het KPN-nummer (ISDN, eerste aderpaar) over te zetten naar Alice (tweede aderpaar).
Begin november vertelde de Alice meneer dat eind november de hele overstap compleet zou zijn, inclusief nummerportering en dat ik vooral ISDN niet van tevoren op moest zeggen.

Sinds gisteren werkt Alice telefonie met een tijdelijk nummer, ik vandaag bellen hoe het met de portering staat. "Die is mislukt en ik weet niet waarom", even later: "Oh u heeft het oude abbo nog lopen? Dan is daarom het nummer nog niet geporteerd."

Hij zal dus opnieuw portering in gang zetten (5-10 werkdagen) en ik zal ISDN opzeggen.

Bij KPN (stoere bel-me-terug mogelijkheid!) was het verhaal natuurlijk anders. "Zodra wij ISDN opzeggen vervalt het nummer en kan het ook niet meer worden geporteerd."

ISDN is nu opgezegd per 2 januari en Alice probeert binnen 5 tot tien werkdagen de portering opnieuw, dus theoretisch moet alles goed gaan, maar ik lees hier toch graag wie er nu gelijk heeft en of ik er inderdaad op mag vertrouwen dat alles nu goed gaat.

00120591

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiscBiker schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:19:
ISDN is nu opgezegd per 2 januari en Alice probeert binnen 5 tot tien werkdagen de portering opnieuw, dus theoretisch moet alles goed gaan, maar ik lees hier toch graag wie er nu gelijk heeft en of ik er inderdaad op mag vertrouwen dat alles nu goed gaat.
Wat (in mijn ogen) het meest veilige proces is:
- Bij KPN aangeven dat je een nummer gaat uitporteren (bij isdn is het belangrijk of dat het hoofd of het subnummer is)
- Bij Alice een portering aanvragen
- Wachten op de porteringsbevestiging van Alice
- Het KPN contract opzeggen op de eerstmogelijke termijn na de porteringsdatum.

ISDN is bij KPN altijd een lastig verhaal. In jouw geval zou ik contact opnemen met KPN en daar duidelijk aangeven dat je het abonnement wel hebt stopgezet maar dat er nog wel een nummerportering aankomt. Nu loop je het risico dat het porteringsverzoek bij KPN binnen komt en dat men daar al bezig is met het verwerken van de opzegging. Afhankelijk van (het inzicht van) de betrokken medewerker kan het zijn dat ze gewoon een lock op het nummer zetten en de portering weigeren.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 02-12-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je telefonisch opzegt, kun je er eventueel nog een brief achteraan sturen. Hierin zet je dat je telefoonnummer beschikbaar moet blijven voor portering. Deze brief verstuur je "met handtekening retour". Zo heb je, als alles goed gaat, een handtekening van een KPN-er, zodat je kunt aantonen dat ze de brief hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
Bedankt zover.

Ik heb vandaag eerst nogmaals met KPN gesproken en zij geven aan dat het inderdaad niet verstandig is om ISDN al op te zeggen voordat Alice zijn werk heeft gedaan. Wel is er nog de mogelijkheid om de opzegging te annuleren.

Vervolgens Alice nog eens gebeld. Die geeft aan dat de portering 9 december uitgevoerd zal worden, dus op die datum moet ik toch maar even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou, Alice heeft na de opstartproblemen twee jaar perfect gedraaid! Nu was destijds het terugscroeven van de snelheid de oplossing het probleem. De lijn was instabiel en sinds dat het werkt haal ik een snelheid van 900 kb/s.
Tot mijn grote verbazing zag ik gisteren tijdens het downloaden 1300kb/s staan en ja hoor... Sinds vandaag werkt de telefoon niet meer en als ik een download start zie ik een piekje en dan down. Piekje en down enz. Lijkt dus weer heel instabiel.

Ik heb de helpdesk gesproken en vroeg of er iets aangepast is en ze zeiden natuurlijk van niet. Ik zie het niet zo zitten een ellelang durend traject in te gaan als de oplossing een andere is. Ik heb dit aangegeven maar de medewerker wilde perse een nieuw modem sturen...

Zitten hier nog techische medewerkers van Alice? Ik heb nu iedere 5 minuten ongeveer 30 seconden verbinding...

NL00126351

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:02:
Nou, Alice heeft na de opstartproblemen twee jaar perfect gedraaid! Nu was destijds het terugscroeven van de snelheid de oplossing het probleem. De lijn was instabiel en sinds dat het werkt haal ik een snelheid van 900 kb/s.
Tot mijn grote verbazing zag ik gisteren tijdens het downloaden 1300kb/s staan en ja hoor... Sinds vandaag werkt de telefoon niet meer en als ik een download start zie ik een piekje en dan down. Piekje en down enz. Lijkt dus weer heel instabiel.
Reboot je modem eens naar factory defaults en voer daarna de tweaks uit de startpost (zie "klapperlijn") eens uit. Kan je een hoop wachttijd schelen voordat er een engineer naar je lijn gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Het probleem is hier nog steeds niet opgelost. De modem valt nog steeds vaak uit na het opnemen van de telefoon. De technische dienst zou de lijn in de gaten houden en wellicht ook de internetsnelheid verminderen. En dat terwijl mijn internetsnelheid al op 12Mb (met tweak 14Mb) van de 20Mb was. Nu geven de statistieken aan dat de snelheid minder is (10Mb), maar het probleem is er nog steeds. Ook heeft de technische dienst geen contact met me opgenomen. De helpdesk vroeg nog speciaal naar mijn mobiele nummer. Morgenochtend nog maar een keer bellen.

Ik ben destijds overgestapt van UPC naar Alice, omdat de prijs en het aanbod bij Alice gunstiger was. Maar sinds kort is dat niet meer zo. Afgelopen week heb ik UPC gebeld om weer over te stappen. Erg jammer. Het probleem is de trigger geweest. Ben vanaf het begin met plezier klant geweest bij Alice, maar dit probleem dat nu al maanden duurt is onacceptabel. We kunnen niet eens normaal bellen.

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste