Zijn er eigenlijk concrete plannen van Alice of andere providers op het Amsterdamse glasvezelnet om HD-tv aan te gaan bieden?
Nummerherkenning doet het nog steeds niet terwijl Alice op haar website meldt dat het eea weer zou werken...
niet dus...
niet dus...
De router draait nu een week stabiel, dus misschien is het inderdaad dat bepaalde stralingen in de weg zitten.denan schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:05:
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een plafondventilator
Sluit de volgende keer anders een laptop met een netwerkkabel op je router aan. Werkt dat niet, sluit dan alles eens met een netwerkkabel aan op je AVM. Als dat wel gewoon werkt zit het probleem ergens in je router of in je router configuratie.
Zijn er nog meer mensen die geen werkende nummerherkenning hebben ?
Rebooten van modem als van telefoon hebben niks uitgehaald. Een tijdje geleden werkte het echter nog wel...
Rebooten van modem als van telefoon hebben niks uitgehaald. Een tijdje geleden werkte het echter nog wel...
[ Voor 45% gewijzigd door Vhond op 15-07-2010 10:23 ]
Verwijderd
Bij mij werkt zowel in- als uitgaande nummermelding nog steeds sinds de storing van een paar weken geleden.
Verwijderd
Is er verbetering te merken bij gebruik van de AVM in vergelijking met het oranje modem?
Vooral de snelheid tussen huis en wijkcentrale moet bij mij wel beter kunnen denk ik.
Vooral de snelheid tussen huis en wijkcentrale moet bij mij wel beter kunnen denk ik.
De avm ligt gemm 0.5 mbit hoger dan de CJT. Ik denk dat je meer te winnen hebt door de opties in de startpost na te lopen.Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:12:
Is er verbetering te merken bij gebruik van de AVM in vergelijking met het oranje modem?
Verwijderd
OK bedankt. Ik ga ermee aan de slag.denan schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:15:
[...]
De avm ligt gemm 0.5 mbit hoger dan de CJT. Ik denk dat je meer te winnen hebt door de opties in de startpost na te lopen.
Daar ben je dan mooi klaar mee!
De vraag is dus wat Tele2 met het merk Alice gaat doen.
We weten allemaal wat KPN met al haar merken gedaan heeft die ze heeft opgekocht. Exit!
Alice is misschien niet de allerbeste provider maar voor € 30 per maand inclusief telefonie heb ik nog niets beters kunnen vinden.
Het is overigens vreemd dat er over dit nieuws helemaal niets op de website van Alice staat.
[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 17-07-2010 00:25 ]
Sinds vanochtend heb ik last van een klapperende lijn oid. Internet valt steeds weg, het dsl-lampje op het Alice-modem knippert dan snel. Na een tijdje komt de verbinding weer terug en kan ik weer een paar minuten internetten, daarna is het weer over.
Ik heb het modem al een paar uur uitgezet en het net weer opnieuw gestart. Maar geen effect, het probleem trad gelijk weer op.
Op de website van Alice staat niets, ik neem dus aan dat het geen algemeen probleem is... Maar waar ligt het dan wel? (De afgelopen maand heeft het zonder problemen gewerkt.)
Update 18-7 18:15 uur: na 1,5 dag ellende is het sinds een half uurtje nu weer goed. Eens kijken hoe lang dat zo blijft. Iemand nog een idee wat de oorzaak is/kan zijn geweest?
Ik heb het modem al een paar uur uitgezet en het net weer opnieuw gestart. Maar geen effect, het probleem trad gelijk weer op.
Op de website van Alice staat niets, ik neem dus aan dat het geen algemeen probleem is... Maar waar ligt het dan wel? (De afgelopen maand heeft het zonder problemen gewerkt.)
Update 18-7 18:15 uur: na 1,5 dag ellende is het sinds een half uurtje nu weer goed. Eens kijken hoe lang dat zo blijft. Iemand nog een idee wat de oorzaak is/kan zijn geweest?
[ Voor 13% gewijzigd door wellproc op 18-07-2010 18:21 ]
Ben heel benieuwd hier naar.
[ Voor 76% gewijzigd door vinom op 17-07-2010 18:47 ]
Nee, is nog niet bekend hoe en wat. Zodra er nieuws over is dat gemeld mag worden zal ik kijken of ik dat doen kan.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:01:
[...]
@denan Is al duidelijk wat er met Alice klanten gaat gebeuren?
https://wren.co/join/Devian
geen idee.. maar ik verwacht dat er de eerste periode weinig gaat gebeuren. zo'n overname is een langdurig en gecompliceerd proces en het is nog niet officieel gestart. Men zal eerst de uitspraak van de nma moeten afwachten.
Ik zat net op de bb-ned postcode check site (http://pcdb.bbned...) te kijken en kwam daar de term "WES-C-Far-net" tegen. Na een korte google zoektocht kwam ik er achter dat dit glasvezel is. Ik in eerste instantie helemaal blij. Maar naar verdere inspectie kom ik er achter dat, welke postcode je ook gebruikt overal WES-C-Far-net bij staat.
Heeft iemand enig idee van bb-ned hier mee wil gaan doen?
Dat is wholesale glasvezel, dus niet echt voor particulieren.h.henkie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:59:
Ik zat net op de bb-ned postcode check site (http://pcdb.bbned...) te kijken en kwam daar de term "WES-C-Far-net" tegen. Na een korte google zoektocht kwam ik er achter dat dit glasvezel is. Ik in eerste instantie helemaal blij. Maar naar verdere inspectie kom ik er achter dat, welke postcode je ook gebruikt overal WES-C-Far-net bij staat.
Hum jammer. Weet jij toevallig of bbned nog plannen heeft mbt tot glasvezel en particulieren of is dat een zaak van alice? Ik weet dat er glasvezel ligt van de tel centrale tot aan huis.
er lopen wat trajecten in Amsterdam en Rotterdam.. maar op korte termijn zijn er geen plannen om dat uit te breiden naar andere gebieden.
Zeker het onbeperkt vast-vast bellen, ZONDER starttarief is uniek. Tele2 biedt dat niet aan voor 30 euro inclusief tot 20MB internet. Ik wacht het ook maar af. Ik heb voorheen 2 jaar bij Tele2 gezeten en was zeer tevreden over service,stabiliteit internet/bellen alleen was daar wel een starttarief voor het bellen en kon ik toendertijd voor 30 euro alleen avond/weekend gratis vast-vast bellen tegenwoordig niet meer in basis aanbod.HoppyF schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:24:
[...]
Daar ben je dan mooi klaar mee!
De vraag is dus wat Tele2 met het merk Alice gaat doen.
We weten allemaal wat KPN met al haar merken gedaan heeft die ze heeft opgekocht. Exit!
Alice is misschien niet de allerbeste provider maar voor € 30 per maand inclusief telefonie heb ik nog niets beters kunnen vinden.
Het is overigens vreemd dat er over dit nieuws helemaal niets op de website van Alice staat.
Telefoon viel steeds uit bij het opnemen, en soms waren we ook in het geheel niet bereikbaar. Aangezien modem steeds weer bij kwam viel het qua internet niet echt op, maar mensen begonnen te klagen dat we nooit meer de telefoon opnamen.
Alice gebeld, vakkundig advies gekregen en splitter ertussenuit gehaald.
Leek even beter te zijn, maar het probleem kwam duidelijk terug.
Alice gebeld, ditmaal doorgegeven aan tweede lijn. Volgende dag teruggebeld (op mobiel), nieuw modem gekregen (volgende dag), modem vervangen,
Problem solved.
Zelfs het terugsturen van het oude modem is gratis.
Nette service van de helpdesk, iemand die meteen kan zien wanneer mijn modem voor het laatst gereset is is veel beter dan iemand die alleen maar domme teksten van een scherm voor leest.
Alice gebeld, vakkundig advies gekregen en splitter ertussenuit gehaald.
Leek even beter te zijn, maar het probleem kwam duidelijk terug.
Alice gebeld, ditmaal doorgegeven aan tweede lijn. Volgende dag teruggebeld (op mobiel), nieuw modem gekregen (volgende dag), modem vervangen,
Problem solved.
Zelfs het terugsturen van het oude modem is gratis.
Nette service van de helpdesk, iemand die meteen kan zien wanneer mijn modem voor het laatst gereset is is veel beter dan iemand die alleen maar domme teksten van een scherm voor leest.
Nu Alice nog:
http://www.nu.nl/internet...elt-internetsnelheid.html
(gebruik van VDSL bedoel ik dan)
http://www.nu.nl/internet...elt-internetsnelheid.html
(gebruik van VDSL bedoel ik dan)
@webcare
Internet ligt er hier uit (Apeldoorn ), wel adsl op de lijn, geen wan-ip
Copperjet inmiddels even vervangen door een juist geconfigureerde speedtouch die nog hier in de kast lag en daar exact hetzelfde.
Gegevens konden wel weg...landelijke storing.....
Internet ligt er hier uit (Apeldoorn ), wel adsl op de lijn, geen wan-ip
Copperjet inmiddels even vervangen door een juist geconfigureerde speedtouch die nog hier in de kast lag en daar exact hetzelfde.
Gegevens konden wel weg...landelijke storing.....
[ Voor 11% gewijzigd door robbvdb op 02-08-2010 18:24 . Reden: gegevens weggehaald ivm privacy en geen nut wegens landelijke storing ]
Hier in Hoogvliet ligt Alice er ook uit. Kan niet naar buiten toe, inkomende telefoontjes komen nog wel binnen.
Modem een reset gegeven maar dat is ook niet de oplossing.
Webmail en Alice website zijn ook onbereikbaar, ook via andere verbindingen.
Modem een reset gegeven maar dat is ook niet de oplossing.
Webmail en Alice website zijn ook onbereikbaar, ook via andere verbindingen.
[ Voor 39% gewijzigd door WallieBTY op 02-08-2010 18:18 ]
Verwijderd
Ah ik ben dus niet de enige, hier in utrecht ook helemaal plat. Helpdesk zegt landelijke storing en ik moet even op de website kijken... leuk als je geen internet hebt. Even via telefoon verbinden en wat blijkt, ook de alice website ligt er uit.. gaat lekker zo.
Same here.
Kan wel bellen en gebeld worden en krijg ook een wan ip maar geen internet.
2517 (Den haag)
Kan wel bellen en gebeld worden en krijg ook een wan ip maar geen internet.
2517 (Den haag)
[ Voor 5% gewijzigd door HaveHam op 02-08-2010 18:21 ]
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
whahaha, op de website kijken? Die is ook leeg!!!!
Of is Alice failliet? De website laat zelfs geen bron meer zien ( html is ook leeg...)
gecontroleerd door verbinding met T-mobile!
We gaan het meemaken, morgenavond toch voor een tijdje op vakantie dus ik ga t wel weer zien als ik terug ben.

Of is Alice failliet? De website laat zelfs geen bron meer zien ( html is ook leeg...)

gecontroleerd door verbinding met T-mobile!
We gaan het meemaken, morgenavond toch voor een tijdje op vakantie dus ik ga t wel weer zien als ik terug ben.
Hier in Bergschenhoek (2661) ook geen Alice internet meer 
Telefoon doet het nog wel.
Telefoon doet het nog wel.
Ook hier in Doetinchem (7001) geen internet, ook geen wan ip!
Lijn status van dsl is wel up...
Lijn status van dsl is wel up...
Heb halve internet, kan niet overal opkomen. Kan wel op GOT komen maar niet op tweakers.net, zo zijn er nog heel veel sites waar ik niet op kan en ook wel wat andere site waar ik wel op kan. We wachten wel af, heb de laatste tijd sowieso vaker problemen met internet, soms paar uur dat alice gewoon geen verbinding maakt, eens per maand zo ongeveer, maar gelukkig heb ik aardige buren en kan ik ook van hun netwerk gebruik maken als die er van mijn eruit ligt.
Verwijderd
nu al dik 2 uur down.. wil net UPC gaan bestellen blijkt dat die hier niet leveren, nu maar ziggo nemen dan.
same here in Haaksbergen. Hoe kan het dan dat ik wel op deze site kan komen, maar niet op bijvoorbeeld mail??? Weten sommigen al meer, is het storing of is er meer aan de hand?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
hier in heerenveen ook al tijdje down nu.. zeldzaam want mn alicelijn werkt al sinds oplevering enkele jaren terug zonder downtime ;p
hier in den bosch 5224, doet de boel het weer..
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
hier nu ook net weer, na jou post
ik vermoed een overbelaste/kappote dns server of iets dergelijks..
@mvz . Ja op zich is mijn lijn vrij stabiel. Het is eerder dat ik zo een paar keer in de maand me speedtouch router moet resetten.
@mvz . Ja op zich is mijn lijn vrij stabiel. Het is eerder dat ik zo een paar keer in de maand me speedtouch router moet resetten.
[ Voor 50% gewijzigd door junglebeast op 02-08-2010 19:28 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Verwijderd
yay werkt hier ook weer in Utrecht.
Jammer voor Alice maar heb ondertussen 120 Mb ziggo alles in 1 besteld
Jammer voor Alice maar heb ondertussen 120 Mb ziggo alles in 1 besteld
er is een storing op een van de core routers bij bbned. Aangezien daarover het alice dataverkeer komt (ook het verkeer naar de website en het auth. Verkeer) heeft een groot deel van de klanten waarschijnlijk geen data verbinding. Ik zit zelf in ieder geval helemaal zonder. 
add: en toen werkte het weer.

add: en toen werkte het weer.
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 02-08-2010 19:38 ]
Sinds een minuut of 15 weer verbinding, kleine 2 uur er uit gelegen.
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Ik heb een vraag..
[edit] ik heb even een apart topic gemaakt voor mijn probleem:
[Alice] Telefoon aan, internet uit...
[edit] ik heb even een apart topic gemaakt voor mijn probleem:
[Alice] Telefoon aan, internet uit...
[ Voor 66% gewijzigd door Remko.me op 04-08-2010 18:12 ]
Helaas is bij mij de verbinding nog steeds prut. Dinsdag rond 17.00 uur is de verbinding weggevallen en ondanks dat er op de website staat 'einde: 19.25 uur' heb ik nog geen moment fatsoenlijk kunnen internetten. De lijn staat constant te klapperen.
Ik heb nu 2,5 maand internet van Alice en heb nog nooit zo'n slechte instabiele verbinding gehad.
@Denan: zou jij me evt. nog kunnen helpen? Ik wordt er nogal moedeloos van...
Ik heb nu 2,5 maand internet van Alice en heb nog nooit zo'n slechte instabiele verbinding gehad.
Reset je modem eens en controleer je splitters/kabels. Ik had laatst ook zo'n probleem en toen bleek de rj11 kabel tussen de cjt en de splitter kapot te zijn. Had eigenlijk niet verwacht dat een kabeltje van 30 cm wat altijd stil ligt stuk kon gaanwellproc schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:10:
Helaas is bij mij de verbinding nog steeds prut. Dinsdag rond 17.00 uur is de verbinding weggevallen en ondanks dat er op de website staat 'einde: 19.25 uur' heb ik nog geen moment fatsoenlijk kunnen internetten. De lijn staat constant te klapperen.
* Zodiac zucht
Hoewel de klantenondersteuning van Alice haar werk goed doet kan ik niet hetzelfde zeggen over de verbinding zelf.
Zoals ik eerder in dit topic al berichtte heb ik sinds maart een Alice abonnementje (Comfort). In juni viel de verbinding uit, bleek dat iemand anders een verbinding had aangevraagd op mijn adres. Enfin, goed, kan gebeuren, heeft echter een maand geduurd, verscheidene telefoontjes, ander modem. Halverwege juli weer aan de praat gekregen. Nu, 2 weken later, ligt de verbinding er wéér uit.
Uiteraard direct met klantenondersteuning gebeld, kunnen niet achterhalen waar probleem zit. Vreemd genoeg brandt DSL LEDje wel, alleen Info LED knippert ( (Alice AVM 5125). Doorgezet naar 2de lijn, 5 werkdagen, etc etc
Edit - Zelf wat onderzoek gedaan, knipperend info lampje zou duiden op een firmware upgrade die wordt uitgevoerd, maar dit LED knippert al een paar uur. Vreemd dat de helpdeskmedewerker me dit niet kon zeggen
Hoewel de klantenondersteuning van Alice haar werk goed doet kan ik niet hetzelfde zeggen over de verbinding zelf.
Zoals ik eerder in dit topic al berichtte heb ik sinds maart een Alice abonnementje (Comfort). In juni viel de verbinding uit, bleek dat iemand anders een verbinding had aangevraagd op mijn adres. Enfin, goed, kan gebeuren, heeft echter een maand geduurd, verscheidene telefoontjes, ander modem. Halverwege juli weer aan de praat gekregen. Nu, 2 weken later, ligt de verbinding er wéér uit.
Uiteraard direct met klantenondersteuning gebeld, kunnen niet achterhalen waar probleem zit. Vreemd genoeg brandt DSL LEDje wel, alleen Info LED knippert ( (Alice AVM 5125). Doorgezet naar 2de lijn, 5 werkdagen, etc etc
Edit - Zelf wat onderzoek gedaan, knipperend info lampje zou duiden op een firmware upgrade die wordt uitgevoerd, maar dit LED knippert al een paar uur. Vreemd dat de helpdeskmedewerker me dit niet kon zeggen

[ Voor 13% gewijzigd door Zodiac op 05-08-2010 10:59 ]
Haal hem dan eens van de stroom voor 15 minuten, dan hoort ie opnieuw de firmware op te halen.
Heb ik geprobeerd (al meerdere malen). Zowel modem reset als modem restart (met 15 sec. van de stroom af).denan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:56:
[...]
Reset je modem eens en controleer je splitters/kabels. Ik had laatst ook zo'n probleem en toen bleek de rj11 kabel tussen de cjt en de splitter kapot te zijn. Had eigenlijk niet verwacht dat een kabeltje van 30 cm wat altijd stil ligt stuk kon gaan
Alle kabeltjes zijn kort geleden vervangen toen ik een nieuw modem kreeg van Alice, maar dat heeft geen verschil gemaakt. Ook de splitter is toen vervangen.
Nog andere mogelijkheden???
Dan zul je even een lijmeting aan moeten vragen bij de helpdesk.. zij kunnen zo zien of er iets mis is met de lijn.wellproc schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:29:
[...]
Heb ik geprobeerd (al meerdere malen). Zowel modem reset als modem restart (met 15 sec. van de stroom af).
Alle kabeltjes zijn kort geleden vervangen toen ik een nieuw modem kreeg van Alice, maar dat heeft geen verschil gemaakt. Ook de splitter is toen vervangen.
Nog andere mogelijkheden???
Zonder irritant te willen doen of in herhaling te willen vallen, maar ook dat is al gebeurd. Ik heb in het begin (mei van dit jaar) erg veel problemen gehad om de verbinding met Alice werkend te krijgen. Vandaar het nieuwe modem ed. Heb toen diverse keren contact gehad met de helpdesk en daarbij is oa de lijn doorgemeten, hebben ze mijn profiel oid aangepast etc. Moet ik nu weer dat hele circus door?denan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:44:
[...]
Dan zul je even een lijmeting aan moeten vragen bij de helpdesk.. zij kunnen zo zien of er iets mis is met de lijn.
Als je het wilt oplossen wel, ik werk niet bij alice dus ik kan je daar niet bij helpen. Wellicht kan Alice webcare je verder helpen (zie startpost)? Daar zitten 2e/3e lijners achter die snel dingen kunnen uitzoeken.wellproc schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:59:
[...]
Zonder irritant te willen doen of in herhaling te willen vallen, maar ook dat is al gebeurd. Ik heb in het begin (mei van dit jaar) erg veel problemen gehad om de verbinding met Alice werkend te krijgen. Vandaar het nieuwe modem ed. Heb toen diverse keren contact gehad met de helpdesk en daarbij is oa de lijn doorgemeten, hebben ze mijn profiel oid aangepast etc. Moet ik nu weer dat hele circus door?
Dat weet ik, maar ik wordt er zo moedeloos van dat het niet werkt. Ben allang blij dat je wat oplossingen aandraagt, helaas lijken die voor mij niet te helpen.denan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:02:
[...]
Als je het wilt oplossen wel, ik werk niet bij alice dus ik kan je daar niet bij helpen.
Zonet het modem 15 minuten uitgehad en weer aangezet, maar dat levert geen verbetering op...
Ik ga daar even naar kijken, bedankt.denan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:02:
[...]
Wellicht kan Alice webcare je verder helpen (zie startpost)? Daar zitten 2e/3e lijners achter die snel dingen kunnen uitzoeken.
Hebben meer mensen last van het feit dat Alice stuk is?
In ieder geval telefonie doet het bij ons niet. Internet heb ik nog niet getest. (Regio Gorinchem)
Op de site van Alice stond nog niks.
Op de site van Alice stond nog niks.
[ Voor 10% gewijzigd door Gummie op 06-08-2010 10:43 . Reden: extra info toegevoegd ]
Hier in Den Bosch doet alles het iig nog naar behoren.
Maar ik heb het idee dat ze da afgelopen twee weken ongeveer met bepaalde onderhoudswerkzaamheden bezig zijn. Als je in dit topic terugkijkt zie je dat er wel meer mensen zijn die de laatste tijd opeens problemen hebben. Ik had het ook vorige week nog. Indien je iets soortgelijks hebt duurt het iig niet langer dan een dagdeel. Heb je er een router tussen zitten, wil het nog wel eens helpen om even een computer direct aan te sluiten, te resetten en dan daarna de boel weer terug te steken.
Maar ik heb het idee dat ze da afgelopen twee weken ongeveer met bepaalde onderhoudswerkzaamheden bezig zijn. Als je in dit topic terugkijkt zie je dat er wel meer mensen zijn die de laatste tijd opeens problemen hebben. Ik had het ook vorige week nog. Indien je iets soortgelijks hebt duurt het iig niet langer dan een dagdeel. Heb je er een router tussen zitten, wil het nog wel eens helpen om even een computer direct aan te sluiten, te resetten en dan daarna de boel weer terug te steken.
B.S.U.R.
Er zijn geen werkzaamheden geweest. Wel is er een storing geweest bij BBNED begin deze week. Heb je een outage dan is het belangrijk om de helpdesk te bellen zodat ze je lijn kunnen uitmeten. De checklists in de startpost kunnen in ieder geval voorkomen dat je de helpdesk voor niets belt.RaJitsu schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:35:
Hier in Den Bosch doet alles het iig nog naar behoren.
Goed ik heb hier een probleempje. Nu een weekje terug sinds vakantie en sindsdien ben ik blijkbaar gecapped op 1,2 MB/s. Mijn modem traint in om 1,45MB/s (Coding Gain = 6) maar ik kom maar niet boven de 1,2MB/s, soms dropped ie zelfs tot 900KB/s. Als ik Coding Gain op 7 zet dan krijg ik maar 400KB/s uit m'n lijntje geperst (heel raar dus), terwijl ik voordat ik wegging makkelijk 1,65MB/s haalde.
Zijn er meer mensen die last hebben van de 1,2MB/s cap (of althans ik ga ervanuit dat het een cap is)?
Zijn er meer mensen die last hebben van de 1,2MB/s cap (of althans ik ga ervanuit dat het een cap is)?
Alice zet geen caps, als je intraint op 1.45MB/s dan haal je ook 1.45MB/s. Zet anders eens een stuk of 4 extra downloads open naar andere locaties en kijk wat de totale download snelheid is.bdacier schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:33:
Goed ik heb hier een probleempje. Nu een weekje terug sinds vakantie en sindsdien ben ik blijkbaar gecapped op 1,2 MB/s. Mijn modem traint in om 1,45MB/s (Coding Gain = 6) maar ik kom maar niet boven de 1,2MB/s, soms dropped ie zelfs tot 900KB/s. Als ik Coding Gain op 7 zet dan krijg ik maar 400KB/s uit m'n lijntje geperst (heel raar dus), terwijl ik voordat ik wegging makkelijk 1,65MB/s haalde.
Dat is nou net het probleem, ik heb 4 threads lopen naar Eweka en ik trek maximaal 1,2MB/s. Op dit moment is de totale downstream teruggevallen naar 1MB/s terwijl het modem nog altijd aangeeft op 1,45MB/s te zijn ingetraind (4 weken terug haalde ik dan ook exact 1,45MB/s van Eweka). Als Alice daadwerkelijk geen caps zet, dan moet ik wel aannemen dat de overboeking in die paar weken ineens een heel stuk groter is geworden!denan schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:42:
[...]
Alice zet geen caps, als je intraint op 1.45MB/s dan haal je ook 1.45MB/s. Zet anders eens een stuk of 4 extra downloads open naar andere locaties en kijk wat de totale download snelheid is.
P.S. Ik heb ook even gecheckt door mijn pc direct in crossover op het modem aan te sluiten om zodoende de rest van het netwerk te kunnen uitsluiten en het blijft hetzelfde.
Overboeking kan het niet zijn, er is een enorme overcapaciteit in het netwerk. Reboot je modem anders eens om te kijken of de intrainwaarde gelijkt blijft.bdacier schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Dat is nou net het probleem, ik heb 4 threads lopen naar Eweka en ik trek maximaal 1,2MB/s. Op dit moment is de totale downstream teruggevallen naar 1MB/s terwijl het modem nog altijd aangeeft op 1,45MB/s te zijn ingetraind (4 weken terug haalde ik dan ook exact 1,45MB/s van Eweka). Als Alice daadwerkelijk geen caps zet, dan moet ik wel aannemen dat de overboeking in die paar weken ineens een heel stuk groter is geworden!
Mijn god, ik heb geen idee wat het kan zijn geweest maar ik trek nu 1,7MB/s door m'n lijntje. Even weer geprobeert coding gain op 7 te zetten, save config, restart en boem! Ik kan nog steeds geen logische verklaring hiervoor vinden anders dan dat m'n modem aardig ruk aan't worden is (2 jaar oud, dat moet toch niet kunnen)!denan schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:20:
[...]
Overboeking kan het niet zijn, er is een enorme overcapaciteit in het netwerk. Reboot je modem anders eens om te kijken of de intrainwaarde gelijkt blijft.
als het de modem was geweest had je er nou nog steeds last van gehad. Of hij moet te heet worden maar dat is alleen mogelijk als je er stapels boeken op legt en de koelgaten afsluit.
Ik zie dat Alice zijn prijzen voor nieuwe abonnees heeft verhoogd, onder de noemer van een jaarcontract. Het oorspronkelijke abonnement waarmee je maandelijks kan opzeggen kost nu 5 euro meer. Wanneer ik Alice vergelijk met andere ADSL aanbieder dan blijven ze vooralsnog één van de beste. Alleen de opstartkosten zijn hoog wanneer je nog geen KPN lijn hebt, waardoor de prijzen alsnog even hoog worden als bij andere aanbieders.
< dit stukje webruimte is te huur >
ik kan mijn modem hier ( en bij de burendenan schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:20:
[...]
Overboeking kan het niet zijn, er is een enorme overcapaciteit in het netwerk. Reboot je modem anders eens om te kijken of de intrainwaarde gelijkt blijft.
upstream is wel gewoon netjes 1.2mbit volgens de modems..
mn buurtjes hebben een Alice aansluiting.. ik zelf heb een Internl.net aansluiting voorzover dat boeit
zou dit kunnen komen door dat KPN tegenwoordig VDSL aanbied? waardoor er meer overspraak is ofzo?
( of zit er gewoon ergens een CAP op deze lijnen.. en moet ik eens bij de helpdesk zeuren?
404 Signature not found
De modem verkleurd aardig, door de warmte volgens mij.denan schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:28:
als het de modem was geweest had je er nou nog steeds last van gehad. Of hij moet te heet worden maar dat is alleen mogelijk als je er stapels boeken op legt en de koelgaten afsluit.
< dit stukje webruimte is te huur >
Alice op dit moment niet vooruit te branden @7327LB Apeldoorn dus!
Modem traint met grootste gemak in, waardes allemaal prima.
Ping en tracert naar diverse bestemmingen mooi laag, maar data druppelt binnen, om af en toe heel even ( halve seconde ) te racen en vervolgens weer stil te staan.
Modem traint met grootste gemak in, waardes allemaal prima.
Ping en tracert naar diverse bestemmingen mooi laag, maar data druppelt binnen, om af en toe heel even ( halve seconde ) te racen en vervolgens weer stil te staan.
midden van het land hetzelfde: kan het een DNS probleem zijn ?
Pingen naar BBNed en naar Alice gaat niet enorm traag, maar ook niet snel...
Pingen naar BBNed en naar Alice gaat niet enorm traag, maar ook niet snel...
[ Voor 51% gewijzigd door Vhond op 26-08-2010 09:37 ]
Zelfde hier.. zojuist een melding gemaakt bij de beheerders en die waren er al mee bezig. Er was een enorme dip te zien in het traffic en dat was men al aan het onderzoeken. Het vreemde was dat er " lokaal" niets mis is dus het zit waarschijnlijk ergens in een interconnect.
hier ook problemen. Er is wel verbinding, maar het gaat als dikke stront door een trechter. Heb ook ~ 10 procent packet loss op een ping naar alice.nl 
edit: alles lijkt weer ok
edit: alles lijkt weer ok

[ Voor 9% gewijzigd door GemengdeDrop op 25-08-2010 20:16 ]
Utrecht ook. Bagger traag, alleen Got laadt net wel snel
Hier (Ermelo) ook een heel trage verbinding.
Vreemd genoeg lijkt de ping wel snel te gaan.
voorbeeld:
Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=9 ms TTL=58
Resolving (DNS) werkt ook goed.
Als ik de website van Alice support zou kunnen zien, had ik misschien meer info ...
Edit;
"opeens" doet ie het weer ...
Heeft er iemand bij Alice op de verkeerde knopjes gedrukt???
Vreemd genoeg lijkt de ping wel snel te gaan.
voorbeeld:
Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Resolving (DNS) werkt ook goed.
Als ik de website van Alice support zou kunnen zien, had ik misschien meer info ...
Edit;
"opeens" doet ie het weer ...
Heeft er iemand bij Alice op de verkeerde knopjes gedrukt???
[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 25-08-2010 20:10 ]
Jup alles hier ook weer goed, het leek er op dat alleen http verkeer niet lekker ging. Een ftp naar ftp.surfnet.nl ging nog steeds vol door.
Yup.. storing op nikhef. Sinds ongeveer 20:00 is het daar opgelost.
Dan is het iets anders. Er was gisteren een outage op de ams-ix en dat is om 20:00 verholpen. Uiteindelijk heeft het nog tot 20:30 naweeën veroorzaakt maar als je nu nog ergens last van hebt dan is het waarschijnlijk iets lokaals (modem even resetten?)Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:46:
Hier (pc3452AA) nog steed problemen met de verbinding.
Verwijderd
Thanks, inmiddels is de lijn doorgemeten en is er een ticket aangemaakt voor 2e lijns support.denan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:52:
[...]
Dan is het iets anders. Er was gisteren een outage op de ams-ix en dat is om 20:00 verholpen. Uiteindelijk heeft het nog tot 20:30 naweeën veroorzaakt maar als je nu nog ergens last van hebt dan is het waarschijnlijk iets lokaals (modem even resetten?)
Zelfde hier, zit nu op z'n 250kb/s
Lijkt bijna wel of ik gekapt ben. Wel laden alle sites gewoon in tegen stelling tot gister.
Modem traint wel in op hogere snelheden:
Downstream Rate: 14263 Kbps
Upstream Rate: 1225 Kbps
Wat erg goed overeen komt met wat ik normaal haal (z'n 1.25megabyte/s down en 95 kilobyte/s up)
Modem traint wel in op hogere snelheden:
Downstream Rate: 14263 Kbps
Upstream Rate: 1225 Kbps
Wat erg goed overeen komt met wat ik normaal haal (z'n 1.25megabyte/s down en 95 kilobyte/s up)
Ik kreeg zojuist een emailtje van mijn Oma met de volgende mededeling (het internet werkt dus wel gewoon
)
Zoals mijn oma aangeeft, kunnen ze niet bellen naar vaste nummers. Ik denk dat ze naar geen enkel nummer kunnen bellen (Alice uitgesloten, want die hoeft niet door de centrale), maar dat kan ik momenteel niet verifiëren. Het feit dat ze kunnen bellen met Alice geeft natuurlijk aan dat er met de fysieke lijn niets mis is. Daarnaast heeft het de afgelopen twee jaar telefonie perfect gewerkt.
Zijn er meer mensen met dezelfde klachten / storingen en/of tips om dit probleem te localiseren?
Ikzel heb mijn oma het volgende advies gegeven wat ze iig nog kan proberen:
Ze wonen in Sliedrecht, regio Rotterdam dusWij hebben echter een probleem met onze telefoon sinds gisteren. Wij wilden gistermorgen een zaak bellen en was steeds in gesprek, met onze mobiel wel gelijk verbinding.
Het e.e.a. uitgeprobeerd en wij kunnen wel:
Bellen van onze vaste telefoon naar mobiele nummers.
Kunnen ook 0900 nummers bellen want wij hebben Alice gebeld.
Maar wij kunnen van onze telefoon niet naar vaste nummers bellen, als ik de nummers heb ingetoetst hoor ik dat de nummers worden gezocht en dan gaat ie niet aanbellen, maat gelijk in gesprek.
Gistermiddag Alice gebeld en die zeiden we gaan hem wel resetten is ook niet gelukt.
Weer gebeld en kregen toen te horen dat wij de modem maar in de meterkast moeten plaatsen, dus dat gaat niet bij ons.
Vind jij het ook niet raar dat wij kunnen bellen naar de nummers die betaald moeten worden en naar de vaste nummers (die gratis zijn om te bellen vanuit het ab.) in gesprek krijgen.
Zoals mijn oma aangeeft, kunnen ze niet bellen naar vaste nummers. Ik denk dat ze naar geen enkel nummer kunnen bellen (Alice uitgesloten, want die hoeft niet door de centrale), maar dat kan ik momenteel niet verifiëren. Het feit dat ze kunnen bellen met Alice geeft natuurlijk aan dat er met de fysieke lijn niets mis is. Daarnaast heeft het de afgelopen twee jaar telefonie perfect gewerkt.
Zijn er meer mensen met dezelfde klachten / storingen en/of tips om dit probleem te localiseren?
Ikzel heb mijn oma het volgende advies gegeven wat ze iig nog kan proberen:
(Namens mijn oma) Alvast bedankt1. Heeft u uw modem al 5 minuten zonder stroom gehad, dus de adapter uit het stopcontact, (ongeveer) 5 minuutjes wachten en dan de stekker er weer in en dan nogmaals 5 minuten wachten totdat het modem weer opgestart is alvorens te bellen?
2. Naar een ander 0900-nummer gebeld dan dat van Alice? Want bij het bellen naar Alice, hoeft de telefoon niet door de centrale van (bijvoorbeeld) KPN, maar komt het direct bij Alice uit.
3. Wat gebeurt er als u uw telefoon direct in de telefoonstekker stopt, die uit de meterkast komt? U overbrugt in dat geval gewoon het modem. Kunt u dan nog wel bellen naar Alice en/of andere (0900)-nummers?
4. Het is natuurlijk flauwekul dat zei zeggen dat u uw modem in de meterkast moet zetten, want u kunt prima internetten en bellen (het zij met Alice, maar dat werkt dus gewoon).
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Vandaag blijkt internet weer als vanouds te werken. Kennelijk hebben ze het gemaakt.Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:06:
[...]
Thanks, inmiddels is de lijn doorgemeten en is er een ticket aangemaakt voor 2e lijns support.
Overigens geen afmelding gehad van Alice.
Hoe kan ik erachter komen hoe snel ADSL ik echt binnen kan krijgen, via de website van alice zit ik theoretisch op 15/20. Alleen al meer dan jaar ga ik niet sneller als 8 (lijkt wel gecapped). Ligt dit aan alice of kan een andere adsl provider uitkomst bieden?
anders ga ik toch maar naar upc kijken (de 45 euro pack incl internationaal bellen voor 52 euro is eigenlijk evenduur als wat ik nu betaal aan alice, alleen hebt geen zin in overstappen tenzij dit moet)
anders ga ik toch maar naar upc kijken (de 45 euro pack incl internationaal bellen voor 52 euro is eigenlijk evenduur als wat ik nu betaal aan alice, alleen hebt geen zin in overstappen tenzij dit moet)
[ Voor 28% gewijzigd door B0MBACI op 08-09-2010 04:11 ]
Probeer de tips in de startpost eens.B0MBACI schreef op woensdag 08 september 2010 @ 04:02:
Hoe kan ik erachter komen hoe snel ADSL ik echt binnen kan krijgen, via de website van alice zit ik theoretisch op 15/20. Alleen al meer dan jaar ga ik niet sneller als 8 (lijkt wel gecapped). Ligt dit aan alice of kan een andere adsl provider uitkomst bieden?
Het onderstaande had ik uiteraard gedaan, alleen met admin rechten ga ik niet spelen had er ook verder niet mee gespeeld.
Maar wat ik me afvraag is dus dat een andere ADSL provider wel een sneller verbinding kan leveren?
"
- Probeer de telefoonkabel tussen je isra punt en je modem zo kort mogelijk te houden (20-50cm).
- Controleer of de bekabeling niet aan het corroderen is. Maak de aansluitingen (indien nodig) open en schuur de draadjes even goed schoon.
- Doe het bovenstaande ook voor het aansluitpunt. Oudere aansluitpunten kunnen onder invloed van vocht aardig wat aanslag verzamelen.
- Controleer de kwaliteit van de kabels zelf (de telefoonkabel). Indien het oude/slappe kabeltjes zijn kan het handig zijn om de kabel te vervangen.
- Test je bandbreedte eens met en zonder splitter. Soms zorgt het plaatsen van de splitter ervoor dat je er een megabit bij krijgt.. soms zorgt het er juist voor dat je 2Mbit kwijtraakt.
- Reset je router eens naar de factory defaults.
- Sluit je computer direct aan op de Alice modem, dus zonder eigen (wireless) routers ertussen.
- Test de snelheid op http://speedtest.bbned.nl en zet tijdens het testen firewalls en antivirus scanners uit.
- Indien er al een splitter aangesloten was-> controleer wat voor splitter dat is. Een ISDN splitter zal tot gevolg hebben dat de upspeed 200kpbs is en de lijn zal onstabiel worden. Het correcte type splitter = Pots/Analoog"
Je zult als admin moeten inloggen om de status van jouw verbinding te kunnen zien, bij DSL port kun je dan het volgende rijtje gegevens zien:B0MBACI schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:46:
[...]
Het onderstaande had ik uiteraard gedaan, alleen met admin rechten ga ik niet spelen had er ook verder niet mee gespeeld.
code:
1
2
3
4
| Tx Bit Rate 1097100 Rx Bit Rate 18523800 Rx Attn DR 18536000 Code Type Status ADSL2A |
Hier kun je dus aflezen wat de huidige up- en download snelheid is en welk type verbinding je hebt. In de meeste gevallen zal dit na toepassing van alle tips in de TS wat sneller zijn dan voorheen. Als voorbeeld moge gelden dat mijn verbinding van 17500Kb naar bovenstaande 18500Kb ging na proberen van de "coding gain" tip.
In een heel enkel geval gebruikt een provider een ander type DSL kaart in de centrale blijkt uit enkele posts in deze thread, waardoor de snelheid compleet anders kan uitpakken - zowel hoger als lager.Maar wat ik me afvraag is dus dat een andere ADSL provider wel een sneller verbinding kan leveren?
In het algemeen is de snelheid beperkt door afstand en kwaliteit van de kabel naar jouw woning toe, daar valt niets aan te verspijkeren als je bij dezelfde soort DSL verbinding blijft. Kortom, iedere provider die gebruik maakt van dezelfde randvoorwaarden zal dezelfde snelheid kunnen halen, daar zit geen grote marge tussen. Meten is weten natuurlijk, bel gewoon de servicedesk van Alice eens of stuur een email - wie weet valt er aan hun zijde nog iets te optimaliseren.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Thanks voor je antwoord, dit is wat ik heb, ik zal ff dat coding gain proberen
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 10218600
Rx Attn DR 10232000
Code Type Status ADSL2A
Tx Cell Rate 2408
Rx Cell Rate 24100
Phy Tx Cell Count 226391021
Phy Rx Cell Count 641094212
Phy Cell Drop Count 1
Overall Failure 0
Data Boost Disable
Local ITU Country Code 0x0000b5ff
Local SEF 0
Local End LOS 0
Local SNR Margin 5.0 dB
Local Line Attn 7.5 dB
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 10218600
Rx Attn DR 10232000
Code Type Status ADSL2A
Tx Cell Rate 2408
Rx Cell Rate 24100
Phy Tx Cell Count 226391021
Phy Rx Cell Count 641094212
Phy Cell Drop Count 1
Overall Failure 0
Data Boost Disable
Local ITU Country Code 0x0000b5ff
Local SEF 0
Local End LOS 0
Local SNR Margin 5.0 dB
Local Line Attn 7.5 dB
[ Voor 3% gewijzigd door B0MBACI op 08-09-2010 19:56 . Reden: coding gain heeft niet geholpen sterker nog na aanpassing lijkt ie trager te zijn geworden. ]
Splitters moet je met een Alice lijn helemaal niet gebruiken, tenzij je Alice Easy (ADSL+Analoge lijn) hebt. Zover ik weet levert Alice ook geen ADSL via ISDN, dus dat lijkt mij ook sterk dat een ISDN splitter het probleem zal zijn.B0MBACI schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:46:
- Test je bandbreedte eens met en zonder splitter. Soms zorgt het plaatsen van de splitter ervoor dat je er een megabit bij krijgt.. soms zorgt het er juist voor dat je 2Mbit kwijtraakt.
- Indien er al een splitter aangesloten was-> controleer wat voor splitter dat is. Een ISDN splitter zal tot gevolg hebben dat de upspeed 200kpbs is en de lijn zal onstabiel worden. Het correcte type splitter = Pots/Analoog"
Goed daar gaan we weer! Ik heb al sinds 3 dagen een snelheid van ongeveer 512KB/s (4 lijntjes naar Eweka). 5 dagen geleden had ik dit ook maar dat werd verholpen door een modem reboot. Het modem traint trouwens in op 14Mbit/s, maar reboots helpen niet meer. Ik snap er werkelijk de bal van. Meer mensen last hiervan?
512kb/s klinkt meer als een cap bij eweka. test anders eens een FTP download terwijl je op eweka zit. Gaat dat wel snel dan moet je even bij eweka informeren.bdacier schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:34:
Goed daar gaan we weer! Ik heb al sinds 3 dagen een snelheid van ongeveer 512KB/s (4 lijntjes naar Eweka). 5 dagen geleden had ik dit ook maar dat werd verholpen door een modem reboot. Het modem traint trouwens in op 14Mbit/s, maar reboots helpen niet meer. Ik snap er werkelijk de bal van. Meer mensen last hiervan?
Tja het is een algemeen probleem. Met DuMeter gecontroleerd en ik krijg max. ongeveer 512KB/s van welke bronnen ik ook download. Vanochtend had ik trouwens een half uurtje ongeveer 800KB/s maar nu is het weer terug op het vertrouwde 512KB/s. Ik kan twee dingen bedenken, ergens een probleem bij Alice (mijn lijn is normaal stabiel op 1,45MB/s) of een kapot modem.denan schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:10:
[...]
512kb/s klinkt meer als een cap bij eweka. test anders eens een FTP download terwijl je op eweka zit. Gaat dat wel snel dan moet je even bij eweka informeren.
ligt er hier uit.. storing bekend ergens ?
Je kan de Eweka test file nog even proberen.bdacier schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:31:
[..]
Tja het is een algemeen probleem. Met DuMeter gecontroleerd en ik krijg max. ongeveer 512KB/s van welke bronnen ik ook download. Vanochtend had ik trouwens een half uurtje ongeveer 800KB/s maar nu is het weer terug op het vertrouwde 512KB/s. Ik kan twee dingen bedenken, ergens een probleem bij Alice (mijn lijn is normaal stabiel op 1,45MB/s) of een kapot modem.
ik had gistermiddag 13.30/14.00 uur ook ineens dat alles eruit lag. Herstart modem/router hielp niet. Niks op storing pagina zien staan. Uur later werkte het ineens weer.mvz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:17:
ligt er hier uit.. storing bekend ergens ?
Na aanhoudende storingen met de telefonie en daardoor het vervangen van het modem en vervangen van het telefoontoestel gaat Alice nu de deur uit. Het heeft lang naar tevredenheid gewerkt, maar helaas nu niet meer. Jammer, de prijs was goed.
De nieuwe provider wordt Online met BudgetPhone als VoIP-provider. Is nog goedkoper ook.
De nieuwe provider wordt Online met BudgetPhone als VoIP-provider. Is nog goedkoper ook.
Goedkoper ? Ik heb nog een Alice Easy lijn zonder linesharekostenHeineken schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:01:
Na aanhoudende storingen met de telefonie en daardoor het vervangen van het modem en vervangen van het telefoontoestel gaat Alice nu de deur uit. Het heeft lang naar tevredenheid gewerkt, maar helaas nu niet meer. Jammer, de prijs was goed.
http://www.t-mobile.nl/Pe...ge/adsl/online-actie.aspx
Daar betaal je 15 euro per maand incl linesharing en incl draadloos.
Op een ander adres draait Alice Easy al jaren prima, het is echt de telefonie die de problemen veroorzaakt.
Daar betaal je 15 euro per maand incl linesharing en incl draadloos.
Op een ander adres draait Alice Easy al jaren prima, het is echt de telefonie die de problemen veroorzaakt.
Zins gister avond geen verbinding meer kunnen krijgen met alice. Gebeurt me iets te vaak de laatste tijd, ben ook aan het kijken naar een andere provider want paar keer per maand een dag eruit liggen is gewoon onacceptabele.
En goedkoop, nee zijn niet goedkoop. Ze berekenen ook nog eens geld voor administratie kosten die ze vooraf niet vermelden. Alice is eerder duur dan goedkoop.
En goedkoop, nee zijn niet goedkoop. Ze berekenen ook nog eens geld voor administratie kosten die ze vooraf niet vermelden. Alice is eerder duur dan goedkoop.
Die administratiekosten staan toch erg duidelijk op de website en in het orderproces.
Verder.. duur?
Volgens de providermonitor van de consumentenbond komt alice qua prijs/kwaliteit al een jaar als beste uit de bus. In die van september hadden ze een 7,6. Zeelandnet staat op de 2e plaats met een 6,9.
Verder.. duur?
Volgens de providermonitor van de consumentenbond komt alice qua prijs/kwaliteit al een jaar als beste uit de bus. In die van september hadden ze een 7,6. Zeelandnet staat op de 2e plaats met een 6,9.