[Alice] Telefoon aan, internet uit...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een vraag..

Sinds de storing van Alice j.l. heb ik iets raars, zodra wij de telefoon aandrukken en willen luisteren of hij een kiestoon geeft, knalt het kastje uit (CopperJet 1616-2P) en valt dus alles weg. (1 licht blijft branden, lichtje dat laat zien dat hij aan staat)

Ander Telefoon gaat over maar zodra wij opnemen, poef cable disconnected... en alles weer uit, internet valt weg.

Eventuele extra info:
WLAN router achter de CopperJet: Linksys Wireless-G-breedbandrouter WRT54G2

Ik heb op de dag van de storing de instellingen van de CopperJet gereset (Quickstart, Alice PPPoA)
Pre-defined settings
IP address: 172.19.3.1 / 255.255.0.0
DHCP Range: 172.19.3.2 - 172.19.3.100
WAN: PPPoA VPI/VCI 0/35

Iemand enig idee? Dit is erg storend, zodra wij gebeld worden of zelf willen bellen gaat dus alles uit. Je hoort ook een 'klik' in de meterkast bij de CopperJet.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De gegevens die je post boeien eigenlijk niet zo. Hoe je telefoon en modem zijn aangesloten is het enige belangrijke. Je isra, dan de splitter en dan je telefoon en je modem. En ook even kijken op je splitter of je de juiste aansluitingen gebruikt voor alles.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Splitter stuk, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Marzman schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:13:
De gegevens die je post boeien eigenlijk niet zo. Hoe je telefoon en modem zijn aangesloten is het enige belangrijke. Je isra, dan de splitter en dan je telefoon en je modem. En ook even kijken op je splitter of je de juiste aansluitingen gebruikt voor alles.
Er is niks veranderd, sinds de storing is dit euvel begonnen.

Ik zal is alles nalopen, maar hoe kan het dan zijn dat de telefoon wel over gaat en je ziet zelfs diegene die belt (nummerherkenning).. anyway er is dus niks veranderd en voorheen werkte het uitstekend. Aangesloten (1 jaar geleden) door een monteur zelf.
Hoe kun je dit testen?

[ Voor 10% gewijzigd door Remko.me op 04-08-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Of je hebt de splitter verkeerd aangesloten. Maar dat heb je vrij snel door en zal je dus niet zo snel zien bij een aansluiting welke al enige tijd in gebruik is :).

Zo'n splitter testen heb ik nooit van gehoord. Je krijgt meestal eenvoudig een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Chrones schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:15:
[...]

Er is niks veranderd, sinds de storing is dit euvel begonnen.

Ik zal is alles nalopen, maar hoe kan het dan zijn dat de telefoon wel over gaat en je ziet zelfs diegene die belt (nummerherkenning).. anyway er is dus niks veranderd en voorheen werkte het uitstekend. Aangesloten (1 jaar geleden) door een monteur zelf.
Weet je dat zeker? Bij een storing gaan mensen toch vaak alles controleren en dan kan het bij het terug aansluiten verkeerd gaan (kan ook vader, zusje, vriendin, vrouw etc gedaan hebben). Dat je telefoon over gaat als je het verkeerd aansluit is normaal, dat gesprekken je adsl verstoren en je signaal dan wegvalt is dan ook normaal.

Het zit of verkeerd aangesloten namelijk of je splitter of de splitterkaart in de centrale is stuk en die laatste twee zouden wel heel toevallig zijn. 95 procent kans dat het verkeerd zit aangesloten :p

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 04-08-2010 18:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Ah, een storing.. daar had ik overheen gelezen. Zelf prutsen kan tot verkeerd aansluiten leiden inderdaad.
Zo'n splitter heeft 3 aansluitpunten. dsl moet naar het modem. line moet naar de telefoonlijn en phone moet naar het telefoontoestel.
Vaak genoeg gezien dat mensen de telefoonlijn in de phone uitgang duwen, en de telefoon op line aansluiten.
Bellen gaat dan prima maar dan klapt het adsl er inderdaad uit.

Nieuwe spliters worden gelukkig met logische plaatjes geleverd of met Nederlandse opdruk.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 04-08-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Splitter kun je volgens mij niet testen. Maar misschien kun je even een splitter van een kennis lenen die ook adsl heeft (hoeft niet perse Alice te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Super bedankt voor deze info!

Ik ga het zo direct even proberen, kan nu even niet omdat mijn vriendin iets download, is binnen 20 min klaar. Ik laat het nog even weten zodra ik het nagekeken heb.

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Even een update...

Niks, werkt niet. Ik heb Alice gemaild want ik kan ze niet bellen.

Alle stekkers zitten goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Indien je via Alice belt heb je geen splitter nodig.
Mocht je alleen internet van Alice afnemen dan uiteraard wel.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Wij hebben bellen + internet.

Ze hebben mij nog niet teruggebeld, hoop toch wel dat ze iets haast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan is het helemaal vreemd want als je geen internet hebt heb je ook geen telefonie in principe. Misschien is je modem kapot.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Splitter stuk of verkeerd aangesloten. Ergens maakt het telefoon toestel verstoring op het ADSL signaal waardoor deze wegvalt als je een toestel oppakt. Kan ook nog bij Alice in de centrale zijn, maar de kans thuis is veel groter (komt 99 uit 100 voor).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 19:33
Chrones schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:11:
Wij hebben bellen + internet.

Ze hebben mij nog niet teruggebeld, hoop toch wel dat ze iets haast maken.
Mailafhandeling duurt altijd wat langer.. het beste kun je de helpdesk even bellen met een mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
bjck schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:45:
Splitter stuk of verkeerd aangesloten. Ergens maakt het telefoon toestel verstoring op het ADSL signaal waardoor deze wegvalt als je een toestel oppakt. Kan ook nog bij Alice in de centrale zijn, maar de kans thuis is veel groter (komt 99 uit 100 voor).
Ik denk inderdaad dat de splitter stuk is, hij is wel goed aangesloten ik heb het gecontroleerd.
denan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:47:
[...]

Mailafhandeling duurt altijd wat langer.. het beste kun je de helpdesk even bellen met een mobiel.
Ja snap ik maar ik vind 15cent p/m wel wat veel. + de kosten van je mobiel. Ik had vorige keer rond de 8 euro op mijn rekening en dat een paar dagen word je niet vrolijk van.

[ Voor 37% gewijzigd door Remko.me op 05-08-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je nou wel of niet een echte analoge lijn hebt, of dat je Voip belt.

Als je een echte analoge lijn hebt, dan heb je een splitter nodig. Aan de ene uitgang zit dan je ADSL modem, aan de andere uitgang je telefoon(s).
Als je vermoedt dat je splitter defect is waardoor je niet kunt bellen, haal dan de splitter er eens helemaal tussenuit en sluit een telefoon toestel rechtstreeks aan op de lijn, zonder splitter en dus ook zonder je ADSL modem aan te sluiten. Als je dan gewoon kan bellen, is je splitter dood.
En dat laatste zal wellicht het geval zijn. Een splittertje kan je denk ik best makkelijk regelen bij een lokaal computer zaakje oid. Daar heb je Alice niet voor nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 05-08-2010 16:04 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Chrones schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:54:
[...]
Ja snap ik maar ik vind 15cent p/m wel wat veel. + de kosten van je mobiel. Ik had vorige keer rond de 8 euro op mijn rekening en dat een paar dagen word je niet vrolijk van.
Zoek even op vraagalex of je een ander nummer kan vinden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Marzman schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:31:
[...]

Zoek even op vraagalex of je een ander nummer kan vinden.
http://www.vraagalex.nl/0...ernatief=Alice.nl&uid=834

als je dat belt krijg je wel iets heel raars lol. bbned en dat is ook wel alice maar niet wat je wilt.

@ remco_k analoog, ik test dat met de splitter zo even.

[ Voor 6% gewijzigd door Remko.me op 05-08-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Beetje vreemd, je zegt eerst dat je bellen + internet hebt, en later zeg je wel analoog.
Even voor de duidelijkheid. Heb je een telefonieabonnement bij KPN? Zoja, heb je geen splitter nodig.
Als je telefonie via Alice hebt (dat heb je als je telefoon op het modem zit aangesloten), dan bel je via VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:03

IEF

Why so serious?

bjck schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:45:
Alice biedt (afaik) VoDSL of VoIP aan. Tenminste, dat was de default situatie bij een paar alice installaties die ik heb 'begeleid' :) Ik gok zomaar dat de TS bedoelt dat het een 'analoog toestel' is op de Voice poort van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.henkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05-2022
@ jimster
De AVM modem gebruikt VoIP en de copperjet VoDSL. Ik heb telefonie ook van alice, icm met de AVM en hoef geen splitter te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Nou, niks werkt, splitter ertussen tijd... de aansluiting direct op de aansluitpunt van de PTT werkt ook niet.

Ik heb even een vraag

Telefoon en internet van Alice, werkt dit ook zonder splitter?
De splitter is toch eigenlijk helemaal niet nodig? CopperJet 1616-P2.

Zonder splitter maakt het internet sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door Remko.me op 08-08-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Aangezien alles via jouw modem gaat, heb je geen splitter nodig. Op de Phone uitgang van jouw splitter heb je ook niks aangesloten als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Dat is mooi, dan haal ik die ertussen uit.. weten we zeker dat dat het probleem niet kan zijn.

Hoe weet ik nou welke firmware ik moet hebben ?

ftp://ftp.allieddata.com/...n/VoATM/Annex_A/Firmware/

Version: CopperJet 1616-2P RouterPlus VoATM v6.11.36

Dan is die laatste toch een nieuwere versie he als ik het goed begrijp?

[edit] dat klopte, ik heb mijn firmware geupdate. Maakt geen verschil, modem is denk ik gewoon kapot. Alles al geprobeerd maar niks werkt.
Morgen maar weer Alice bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Remko.me op 08-08-2010 21:54 ]

Pagina: 1