Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:07:
Die reacties zie je bij alle providers terugkomen. Het is niet zo dat alleen bij Alice ongefundeerde reacties staan, die heb je dus net zo goed bij een Telfort of een XS4All.
Ik heb inderdaad niet bij alle providers gekeken (wel even bij XMS en XS4all) maar de resultaten matchen niet met de consumentenbond tests. Simpelste voorbeeld is de wachttijd. Alice komt daar als een van de snelste uit bij de consumentenbond.. en hier als laagste?

Sorry maar dan vertrouw ik meer op de consumentenbond. Die hebben tenminste zelf ook alles getest.
Dus om het nu meteen af te doen als onzin en de positieve quotes te highlighten vind ik een beetje een zwaktebod.
Het ging mij even om de stomste reacties.. en die zijn ook wel heel erg. Dat kun je niet ontkennen. Verder is het aantal radar klanten wat een Alice enquete heeft ingevuld een stuk lager dan de reacties bij Ziggo/UPC/XS4all. Heb je daar dan een paar mensen tussen zitten die geen idee hebben wat ze doen (zie bovenstaande quotes) dan heeft dat meteen een enorme impact op je eindtotaal.
Klik er zelf maar eens doorheen dan zul je zien wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 17:00
Uit eigen ervaringen helaas ook niet, erg erg jammer want ik had zo'n goed gevoel over de gang van zaken bij Alice/BBNed. Ondanks dat ik me niet vast kan klampen aan de snelheidsmeter op alice.nl zit er wel een groot gat tussen de "beloofde" 16mbit en de nogal vooroorlogse 4mbit die ik nu heb bij Alice.

Helaas heb ik gebruik gemaakt van de Alice VIP actie waarbij ik een jaarabonnement aan ben gegaan, kan ik dit contract uit enorme ontevredenheid alsnog ontbinden of zit ik nu nog 10 maanden vast aan een prehistorische interwebsconnectie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:04
heb je contact gehad met Alice of met Denan/Ferry. misschien dat zij je kunnen helpen of kunnen verklaren waarom je internet traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je kunt in ieder geval de instructies bij : denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" volgen. Wellicht dat je met die tweaks een betere verbinding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
murata schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:27:
heb je contact gehad met Alice of met Denan/Ferry. misschien dat zij je kunnen helpen of kunnen verklaren waarom je internet traag is.
Er is flink wat heen en weer gemaild met Ferry van Alice. Waar het tot op heden op neerkomt is het volgende.
Zojuist heb ik de terugkoppeling van BBNed gekregen.
Zij kunnen dit profiel niet instellen, gezien 4 Mbit op jouw locatie naar behoren werkt.
Volgens de snelheidstabel van BBNed is dit ook de snelheid die zijn kunnen garanderen op jouw locatie.

Daarnaast voert BBNed geen upgrades uit nadat er een onderzoek geweest is en het juiste profiel ingesteld staat.
Zoals ik eerder al vermelde: 4 Mbit is wat zij max. kunnen garanderen op jouw locatie.
Ik kan het voor jouw upgraden, maar op het moment dat de verbinding instabiel is, zullen wij er niets meer aan doen.
denan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:59:
je kunt in ieder geval de instructies bij : denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" volgen. Wellicht dat je met die tweaks een betere verbinding krijgt.
De 4mbit die er nu als profiel op staat is dus het profiel dat BBNed vastgezet heeft aan mijn verbinding.

Ik heb Ferry, die overigens zeer snel reageert waarvoor hulde, aangegeven dat ik echt de volle 20mbit niet hoef en ook helemaal niet verwacht. Wat ik wél verwacht is een verbinding die op z'n minst 2x zo snel is als de boutzooi die ik nu heb aangehaald. Op de website alice.nl wordt een indicatie (Ja, ik weet het ;)) gegeven van 16mbit terwijl 4 het maximale blijkt. Een verschil van twaalf mbit vind ik geen slechte indicatie meer maar eerder een enorm verschil waar ik voor mijn gevoel keihard ingetuind ben. Als ik eerder op de hoogte hiervan was, had ik natuurlijk nooit een jaarabonnement afgesloten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jermaine schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:50:
Ik heb Ferry, die overigens zeer snel reageert waarvoor hulde, aangegeven dat ik echt de volle 20mbit niet hoef en ook helemaal niet verwacht. Wat ik wél verwacht is een verbinding die op z'n minst 2x zo snel is als de boutzooi die ik nu heb aangehaald. Op de website alice.nl wordt een indicatie (Ja, ik weet het ;)) gegeven van 16mbit terwijl 4 het maximale blijkt. Een verschil van twaalf mbit vind ik geen slechte indicatie meer maar eerder een enorm verschil waar ik voor mijn gevoel keihard ingetuind ben.
Dit kan inderdaad voorkomen als er een probleem is met de koperlijnen naar je woning toe. Daar kan een snelheidsindicatie geen rekening mee houden. Maar ik neem aan dat je de tweaks getest hebt voordat je je profiel op 4mbit liet zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 02-06-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
denan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:31:
[...]

Dit kan inderdaad voorkomen als er een probleem is met de koperlijnen naar je woning toe. Daar kan een snelheidsindicatie geen rekening mee houden. Maar ik neem aan dat je de tweaks getest hebt voordat je je profiel op 4mbit liet zetten?
Ik heb inderdaad al jouw trucjes geprobeerd, ging vlekkeloos maar zonder enig soelaas. Blijft ook vreemd dat de eerste week de bitjes en byte'jes binnen kwamen vliegen met 1200kb per seconde en het daarna echt bergafwaarts ging. Inmiddels 8 weken na activatie en 3 modems verder zit ik nu dus met een prehistoric interwebs connection ;(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 18:25
Sinds vandaag geen nummerherkenning meer..
Met 2 verschillende telefoons getest..
Zijn er meer mensen die GEEN nummerherkenning meer hebben sinds vandaag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Een verschil van twaalf mbit vind ik geen slechte indicatie meer maar eerder een enorm verschil waar ik voor mijn gevoel keihard ingetuind ben. Als ik eerder op de hoogte hiervan was, had ik natuurlijk nooit een jaarabonnement afgesloten :).
[/quote]

Dat is het bekende probleem van BBNed, had vroeger ook een aansluitng van BBNed en ik haalde ook maar max. 4 mbit(ik had een 8mbit abonnement af gesloten-dat was bij Concepts ICT), had een brief op gesteld dat ze een wanprestatie leverende en met zeer veel bellen werd mijn abonnement na 2 maanden geannuleerd, want ik had bewijzen, er was 2x een monteur van KPN en 2x van BBNed geweest, en hadden gezien dat ik max. 8 mbit kon halen, daarna had ik een KPN abonnement genomen van 6mbit en haalde 8mbit.

Het beste wat je kan doen een monteur aanvragen(KPN+BBNed) en je lijn door laten meten wat je max. snelheid is.

[ Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 03-06-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:32:
Sinds vandaag geen nummerherkenning meer..
Met 2 verschillende telefoons getest..
Zijn er meer mensen die GEEN nummerherkenning meer hebben sinds vandaag ?
Nee, hier ook geen nummerherkenning meer. Met twee gsm's geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:30:
[...]
Nee, hier ook geen nummerherkenning meer. Met twee gsm's geprobeerd.
Modemtype? En vanaf welke provider komen de inkomende gesprekken af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
brommer1 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:03:
Het beste wat je kan doen een monteur aanvragen(KPN+BBNed) en je lijn door laten meten wat je max. snelheid is.
Ik wil geen KPN monteur meer over de vloer, daar ging het bij dag 1 al mis. Meneer wist mij (Gewapend met schroevendraaier, verder had 'ie NIETS mee!) te vertellen dat de verbinding tussen de DSLAM en mijn ISRApunt kwalitatief gezien top zou zijn. In de tijd dat ik een kop koffie uit de Senseo kon trekken was 'ie alweer weg. Als je op die manier geld denkt te kunnen verdienen mag je wat mij betreft aan het gas.

Betreffende BBNed/Alice; het blijft een vreemd gegeven dat de verbinding in den beginne goed werkte (Wat ik al aangaf; 1200kb downstream op Eweka is niet verkeerd en YouTube HD kwam binnen "als een malle") en dat het na een week een klapperverbinding werd. Misschien is een briefje naar Alice/BBNed geen slecht idee, ondanks dat ik het mooie door Alice uitgegeven telefoonnummer ga missen, ben ik nu wel een beetje klaar met deze vooroorlogse verbinding en idiote ultimatums die gesteld worden door Alice ("We kunnen wel je verbinding terugzetten naar 8-12mbit maar als 't dan weer misgaat heb je lekker pech")... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jermaine schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:58:
[...]
ben ik nu wel een beetje klaar met deze vooroorlogse verbinding en idiote ultimatums die gesteld worden door Alice ("We kunnen wel je verbinding terugzetten naar 8-12mbit maar als 't dan weer misgaat heb je lekker pech")... :F
Dat is iets genuanceerder. Ze kunnen de cap van de lijn halen maar als je verbinding dan gaat klapperen dan kunnen zij daar niets aan doen.. tenzij ze de verbinding weer cappen op 4Mbit.

Als het probleem in het domein DSLAM -> Isra punt ligt kun je er in ieder geval weinig aan doen, KPN gaat niet voor één verbinding de kabels uit de grond halen en vervangen.. maar in de meeste gevallen zit hier het probleem ook niet. Ik zou hem gewoon laten uncappen en alles in huis nalopen, eventueel zelfs nog de kabel voor het isra punt controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
denan schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:18:
[...]

Hoi Denan..

Maakt niet uit waar het telefoontje vandaan komt.
Zowel onderling alice <> alice als mobiele aanbieders...krijg van geen enkele een Nummer te zien..
Ik heb een oranje copperjet modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08

AJM

fotojunk schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:23:
[...]

Hoi Denan..

Maakt niet uit waar het telefoontje vandaan komt.
Zowel onderling alice <> alice als mobiele aanbieders...krijg van geen enkele een Nummer te zien..
Ik heb een oranje copperjet modem.
Zelfde probleem hier, zowel inkomende gesprekken vanaf een vaste lijn als GSM (KPN, T-Mobile) geen nummerherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
denan schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:10:
Ik zou hem gewoon laten uncappen en alles in huis nalopen, eventueel zelfs nog de kabel voor het isra punt controleren.
Daar zit nu net het probleem; mijn cap wordt niet meer verzet van 4 naar iets anders. "Testen", zoals ik dat zelf ook nog wil doen zit er dus niet meer in heb ik van je collega Ferry begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:18:
[...]

Mijn vraag is al door Fotojunk beantwoord. Ik heb ook een Copperjet en ik heb geprobeerd vanaf Vodafone en Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Als ik dan toch aan het zeiken ben; mijn Vodafone nummer wordt ook niet meer herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Ook geen nummerherkenning als ik zelf bel naar iemand zijn vaste vaste of mobiele nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
AJM schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:18:
[...]

Zelfde probleem hier, zowel inkomende gesprekken vanaf een vaste lijn als GSM (KPN, T-Mobile) geen nummerherkenning.
Hallo Denan,

Heb Alice hierover ook al benadert.

Kennelijk is er iets structureels aan de hand

[ Voor 3% gewijzigd door Vhond op 07-06-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 21:43
denan schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:33:
Hogere snelheid.
Log in met de admin username/passwd.

kijk bij je ATM interface. Vraag advanced opties op, zoek nu de CODING GAIN op.
Deze zal op AUTO staan. zet je deze op een andere waarde, (7 schijnt het beste resultaat te geven) en laat je copperjet opnieuw intrainen.
Is dit nog steeds van toepassing op de huidige modems? Ik wilde het proberen, maar kan deze optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:17:
Hallo Denan,
Heb Alice hierover ook al benadert.
Kennelijk is er iets structureels aan de hand (klantnr: NL00050392)
Yup, lijkt iets specifiek voor Siemens telefoons in combinatie met een upgrade van een paar systemen bij Alice. Men is er mee bezig.

@my-life: bij de AVM hoeft dat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 07-06-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb een CopperJet 1616-2P, dat is geen AVM toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:40:
Ik heb een CopperJet 1616-2P, dat is geen AVM toch?
Ah.. ik dacht dat je met 'huidige modems' de AVM's bedoelde. Je moet wel met admin inloggen anders zie je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
denan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:56:
[...]

Yup, lijkt iets specifiek voor Siemens telefoons in combinatie met een upgrade van een paar systemen bij Alice. Men is er mee bezig.
Het gaat inderdaad om een Siemens. Gebruikt Siemens dan een ander protocol voor nummerherkenning ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:10:
[...]
Het gaat inderdaad om een Siemens. Gebruikt Siemens dan een ander protocol voor nummerherkenning ??
Als het geschikt is voor de europese markt zou het gewoon moeten werken. Waarschijnlijk zit het probleem dus ergens in de upgrade die is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wellproc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:31
wellproc schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:54:
...
Trouwens: vanochtend had ik opeens wel 'connected' staan bij internetverbinding. Dat had als resultaat dat ik mijn mail (met MS Outlook) kon binnenhalen van diverse adressen, de virusscanner haalde een update binnen en de website van Alice zelf werkte 30 seconden. Verder geen enkele website die werkt, en na die 30 sec. ook die van Alice niet meer... :|
Dat was dus 20 mei, ondertussen is het 7 juni, ben ik in het begin om de dag gebeld door Alice met de standaardopmerking dat het probleem volgens hun opgelost zou moeten zijn. Waarop ik reageerde dat het niet zo was. Waarop de belofte werd gedaan om een nieuw modem toe te sturen.
En dat tot 3 keer toe. Daarna een week niets gehoord, maar plotseling wel een werkende verbinding (vanaf ongeveer 1 juni). Niet dat het snel is, de beloofde/geschatte 20 tot 24 mbit wordt zeker niet gehaald, als het 8 mbit is mag ik blij zijn. Maar goed, het werkt.
Krijg ik plotseling een brief: 'we hebben u meerdere malen gebeld, u bent niet bereikbaar, bel zelf maar' (en dan iets officiëler). Mailtje teruggestuurd dat ze mooi nog een keer mogen bellen (heb nl geen gemiste oproepen) en dat ik nog steeds wacht op 1 tot 3 nieuwe modems... >:)
Nu wel gebeld, opnieuw een uiterst vriendelijke dame en opnieuw de belofte van een nieuw modem (het stond wel in de computer als verzonden maar was dat niet... :?).

En zo zijn we bijna een maand verder, heb ik niets te klagen over de vriendelijkheid van de medewerkers van Alice, maar is het voor de rest dus doodgewoon slecht... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
denan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:48:
[...]

Ah.. ik dacht dat je met 'huidige modems' de AVM's bedoelde. Je moet wel met admin inloggen anders zie je het niet.
Sorry, ons modem is ruim een half jaar oud.
Ik ben als admin ingelogt, maar kan het toch niet vinden. (Geef mij maar een Cisco 2921 ;) ).

Kan iemand uitleggen waar ik precies moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
denan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:20:
[...]

Als het geschikt is voor de europese markt zou het gewoon moeten werken. Waarschijnlijk zit het probleem dus ergens in de upgrade die is uitgevoerd.
Heeft het altijd gedaan (tot voor kort dus ; )

@Denan: heb je een idee wanneer het verholpen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:10:
[...]
Heeft het altijd gedaan (tot voor kort dus ; )

@Denan: heb je een idee wanneer het verholpen is ?
Geen idee. Ik vermoed dat ze bij Alice eerst de update helemaal gaan nalopen. Rollback is hoogstwaarschijnlijk geen optie, zo'n update zetten ze er vast met een reden op. Als een van hun engineers het probleem gevonden heeft is het waarschijnlijk snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:47

HeyDude

Blijven lachen!

Hmm. sinds vandaag geen telefoon: in en/of uitgaand. De internet verbinding is ok
Net het modem gereset en dat lost het probleem niet op...

Is dit een incident :? (lees: dat moet ik zelf melden bji de helpdesk) of een landelijk probleem?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeyDude schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:05:
Hmm. sinds vandaag geen telefoon: in en/of uitgaand. De internet verbinding is ok
Net het modem gereset en dat lost het probleem niet op...

Is dit een incident :? (lees: dat moet ik zelf melden bji de helpdesk) of een landelijk probleem?
Gewoon de helpdesk bellen, zij kunnen het profiel op je modem uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:47

HeyDude

Blijven lachen!

Werkt best goed die helpdesk, snel aan de beurt en goed en vriendelijk geholpen.

Na een reset aan beide kanten werkt nu na een uurtje alles weer.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Heeft iemand enig idee hoe ik op de CopperJet 1616-2P poort 25 dicht kan zetten? Ik krijg de hele tijd meldingen dat mijn ip geblacklist wordt voor spam, maar ik heb even tijd nodig om uit te zoeken wie de schuldige is binnen het netwerk. Tot die tijd wil ik gewoon die poort even dichthebben, maar ik kan nergens vinden hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Skatespeare schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:22:
Heeft iemand enig idee hoe ik op de CopperJet 1616-2P poort 25 dicht kan zetten? Ik krijg de hele tijd meldingen dat mijn ip geblacklist wordt voor spam, maar ik heb even tijd nodig om uit te zoeken wie de schuldige is binnen het netwerk. Tot die tijd wil ik gewoon die poort even dichthebben, maar ik kan nergens vinden hoe.
Als je al een mailserver hebt draaien op poort 25 dan moet je daar een forward rule voor hebben ingesteld, dus weet je ook welke pc/server de boosdoender is lijkt mij :? Als er geen poort 25 forward is dan kan er ook niets misbruikt worden...
Als je wel zelf een mailserver draait dan is een betere optie om smtp.alice.nl als mail smarthost te gebruiken ipv mail van je eigen ip te sturen. Klant ip ranges van providers komen vaak op blacklists.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
gjs schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:24:
[...]

Als je al een mailserver hebt draaien op poort 25 dan moet je daar een forward rule voor hebben ingesteld, dus weet je ook welke pc/server de boosdoender is lijkt mij :? Als er geen poort 25 forward is dan kan er ook niets misbruikt worden...
Als je wel zelf een mailserver draait dan is een betere optie om smtp.alice.nl als mail smarthost te gebruiken ipv mail van je eigen ip te sturen. Klant ip ranges van providers komen vaak op blacklists.
Maar kan het niet zo zijn dat er iemand een of andere trojan of malware heeft? Die hebben meestal wel een smtp-server ingebouwd zitten dacht ik. Volgens Alice is daar de spam van afkomstig. Ik bedoel dus niet dat hier iemand bewust een mailserver heeft draaien voor zijn eigen gebruik, maar een trojan die mail loopt te versturen of iets dergelijks. Dat gaat over poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 19:46
Na eigenlijk altijd een goede evaring te hebben gehad toch weg gegaan bij alice.
Overgestapt op kabel van ziggo, omdat ADSL eigenlijk wel dood is en geen vooruitgang meer in zit.
Het scheelt uiteindelijk 5 euro p/m

Alice: 30,- // uiteindelijk 13,8/0,8 Mbit+ eindeloos bellen
Tv: 16,50 // digitaal
totaal: 46,50

Ziggo: 51,50 // HD ontvanger 80 euro . 20/3Mbit + eindeloos onderling (ziggo abonnees) bellen. Digitale tv

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik ga ook maar eens naar iets anders kijken. Antwoorden van de klantenservice dat ze ernaar gaan kijken als ze eraan toe komen op mijn vraag omtrent de RTSP-ondersteuning, het meerdere keren moeten herstarten van de modem en de trage snelheid van 10 mbit, dat moet beter kunnen. Alleen jammer van het gratis naar vast bellen. Maar ik merk dat ik me alleen maar zit te ergeren.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Jammer dat Alice alleen in de buurt van A'dam glasvezel aanbiedt.

Nog steeds geen nummerherkenning trouwens...

[ Voor 26% gewijzigd door Vhond op 14-06-2010 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 12:51
Tot op heden niks dan lof voor deze provider, maarrrrrr...

Omstreeks 13:15 vandaag viel mijn verbinding weg op de Copperjet 1616. Standaard resetje uitgevoerd (paar minuten stroom d'ruut), maar na 10 minuten nog steeds geen DSL link. Ook de interne pagina zegt dat er geen connectie gemaakt kan worden (cable disconnected)

Vervolgens dus Alice klantenondersteuning gebeld, waar mij men na enkele testjes vrolijk vertelt dat het aan de bekabeling in het pand ligt, omdat naar mate van gebruik, de bekabeling slijt. Nu al had ik moeite om het lachen te onderdrukken (mocht ik niet aan het telewerken zijn op dat tijdstip) en dus vroeg ik de (overigens zeer beleefde) helpdeskmedewerker waarom, na oplevering in april tijdens een duaal onderzoek van Alice/KPN waar de meting een uitstekende signaalsterkte als uitslag was, nu 2 maanden later de lijn zo versleten was dat er geen verbinding meer mogelijk was. Geen enkele keer de verbinding verbroken, 2.3 mB downstream, kortom, perfect.

Helaas kon hij me geen antwoord geven en was dit mijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik voel me schuldig dat ik mijn ouders en kennisen heb overgehaald om op Alice over te stappen, hopelijk "slijt" de bekabeling bij hen minder snel 8)7

Meteen maar een klacht aangemeld via de lounge toen ik op mn werk was, maar we zullen zien waar het uitkomt, heb weinig vertrouwen in dit hele verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:21
Nog steeds storing nummerherkenning? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:49
Ze doen geen ene blote kont met die klachten. Wij hebben denk ik 2,5 maand geleden ook een klacht ingediend en helemaal NIKS van of over gehoord.

Maar als het eenmaal werkt, dan werkt het ook goed. Nummerherkenning werkt nog altijd prima, verbinding is stabiel (1,55 MB/s) en telefoonlijn werkt goed. Alleen vervelend dat mijn router niet goed overweg kan met de moden (die soort Fritzbox). Als ik met torrents aan de gang ga klapt die er om de 10 minuten zowat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

Hmm, had wel wat meer verwacht van die Fritz!box. Maar die copperjet valt er ook met enige regelmaat uit, zoals ik al zei. Het is wat verbeterd sinds ik de DHCP-functie van mijn cheap-ass Belkin-router gebruik (ik had em voorheen als switch ingesteld). Ook media streamen gaat een stuk beter. Als modem is de Copperjet ruk, als router nog rukker.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 22:08

AJM

ivo-nl schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:20:
Nog steeds storing nummerherkenning? :(
Hier werkt de nummerherkenning weer op onze 2 Philips telefoons, op de 2 Siemens telefoons nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 12:51
vinom schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:36:Ze doen geen ene blote kont met die klachten. Wij hebben denk ik 2,5 maand geleden ook een klacht ingediend en helemaal NIKS van of over gehoord.
Mm, niet echt bemoedigend, maar ik zal hier achteraan blijven gaan, dit is gewoon onzin
vinom schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:36:Maar als het eenmaal werkt, dan werkt het ook goed. Nummerherkenning werkt nog altijd prima, verbinding is stabiel (1,55 MB/s) en telefoonlijn werkt goed. Alleen vervelend dat mijn router niet goed overweg kan met de moden (die soort Fritzbox). Als ik met torrents aan de gang ga klapt die er om de 10 minuten zowat uit.
Dat torrents je verbinding ontregelen is bekend. De meeste routers die een provider levert zijn cheap-ass troep die het aantal connecties die je met standaard een standaard torrent client opbouwt gewoon niet aankunnen. Probeer het aantal connecties te limiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodiac schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:37:
[...]
Dat torrents je verbinding ontregelen is bekend. De meeste routers die een provider levert zijn cheap-ass troep die het aantal connecties die je met standaard een standaard torrent client opbouwt gewoon niet aankunnen. Probeer het aantal connecties te limiteren
Hij heeft een nieuwe fritzbox (avm 5125) die moet prima met torrents overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ja, het is ook mijn cheap ass Belkin 54G router die de boel verziekt. Die klapt er met torrents uit. Met Usenet doet ie het wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Al iets bekend over wanneer nummerherkenning het op Siemens Dects het weer doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Dat zou ik ook graag willen weten..
Heb nl ook een siemens dect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:26:
Dat zou ik ook graag willen weten..
Ik ook.
Ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Skatespeare schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:39:
Maar kan het niet zo zijn dat er iemand een of andere trojan of malware heeft? Die hebben meestal wel een smtp-server ingebouwd zitten dacht ik. Volgens Alice is daar de spam van afkomstig. Ik bedoel dus niet dat hier iemand bewust een mailserver heeft draaien voor zijn eigen gebruik, maar een trojan die mail loopt te versturen of iets dergelijks. Dat gaat over poort 25.
Ik kreeg het idee dat het om een mailserver ging...
Maar als jij mail gewoon verstuurd via smtp.alice.nl of via out.alice.nl dan gebeurt dat niet vanaf jouw ip.
Dus ik snap niet waar jij die meldingen dan vandaan krijgt. Stuur je dan zelf wel smtp direct van je eigen ip ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Xentor schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:17:
Na eigenlijk altijd een goede evaring te hebben gehad toch weg gegaan bij alice.
Overgestapt op kabel van ziggo, omdat ADSL eigenlijk wel dood is en geen vooruitgang meer in zit.
Het scheelt uiteindelijk 5 euro p/m

Alice: 30,- // uiteindelijk 13,8/0,8 Mbit+ eindeloos bellen
Tv: 16,50 // digitaal
totaal: 46,50

Ziggo: 51,50 // HD ontvanger 80 euro . 20/3Mbit + eindeloos onderling (ziggo abonnees) bellen. Digitale tv
zolang je weinig vast-vast belt is het een interessante overstap. Heb je bij Ziggo net zoals bij Alice ook geen starttarief met bellen?

Voordeel van UPC/Ziggo is vaak wel 3-1 deal bespaart flink wat euro's korting waardoor je recorder/hd of meer zender pakket kan nemen voor dezelfde prijs 50/55 euro in mijn geval. Ik heb voorlopig nog Alice Comfort (29.90) en UPC analoog (16.80) + starter digitaal (4.50) en een losse analoge harddisk recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
denan schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:33:
Hogere snelheid.
Log in met de admin username/passwd.

kijk bij je ATM interface. Vraag advanced opties op, zoek nu de CODING GAIN op.
Deze zal op AUTO staan. zet je deze op een andere waarde, (7 schijnt het beste resultaat te geven) en laat je copperjet opnieuw intrainen.
My-life schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:05:
[...]

Is dit van toepassing op een CopperJet 1616-2P? Ik wilde het proberen, maar kan deze optie niet vinden.
Is er nog iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:25:
Is er nog iemand die mij hiermee kan helpen?
Die coding gain zit goed verstopt, maar Denan geeft de juiste aanwijzing. Gemakkelijker kunnen we het helaas niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vandaag (17 juni) licht de alice verbinding er om de minuut uit:S telefoon doet het de hele dag al niet.
Meer mensen hier last van?

in gem. Barneveld.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Oplossing gevonden.
Het modem is voor de 4e keer in 3 jaar kapot.
Heb nu tijdelijk de Siemens van KPN er tussen zitten (alleen geen telefoon nu dus:S )

Iemand die een modem weet welke vodsl en ADLS2+ heeft? behalve die copperjets.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 19:46
funrider schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:50:
[...]

zolang je weinig vast-vast belt is het een interessante overstap. Heb je bij Ziggo net zoals bij Alice ook geen starttarief met bellen?

Voordeel van UPC/Ziggo is vaak wel 3-1 deal bespaart flink wat euro's korting waardoor je recorder/hd of meer zender pakket kan nemen voor dezelfde prijs 50/55 euro in mijn geval. Ik heb voorlopig nog Alice Comfort (29.90) en UPC analoog (16.80) + starter digitaal (4.50) en een losse analoge harddisk recorder.
We bellen inderdaad weinig. En over het start tarief heb ik niet onderzocht. Maar omdat we zowiezo niet heel veel bellen, Leek het mij een goede overstap.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nummerherkenning voor Siemens' dect lijkt het weer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vhond schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:52:
Hier alleen als ik 'naar buiten' bel; niet als ik word gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer heeft die copperjet zichzelf opgehangen. Nu wederom enkele uren bezig om zipb aan de gang te krijgen, maar als ik eenmaal een ip adres heb gekregen op de router komt er helemaal geen extern verkeer meer doorheen. Ik kan dus alleen extern als ik 173.19.3.2 toegekend heb gekregen (dus niet op de zipb interface). Probeer het nog even maar dan ben ik er wel klaar mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
@Gordijnstok. Het is idd pure ellende dat Zip-B. Het kostte me uren en veel ergenis om het in stellen. M'n setup ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2q3x7vl.jpg

Verder heb ik alle porten in de firewall geforwarded naar de router. Het werkt goed zo, voor m'n torrents enzo... Alleen.. ik weet niet of je nu ook server kan gaan draaien met zo'n setup. Neem aan dat de je doel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:21:
[...]

Hier alleen als ik 'naar buiten' bel; niet als ik word gebeld.
Hier hetzelfde met een siemens gigaset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Vhond schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:52:
Mijn Gigaset geeft bij binnenkomende gesprekken nog steeds niets aan. Erg handig, op deze manier zie ik niet eens dat ik gebeld ben want alleen wanneer nummers met nummerherkenning aan hebben gebeld gaat mijn toestel knipperen. Wanneer wordt dit gefixed, Siemens Gigasets zijn niet bepaald a-populaire toestellen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBurger schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:09:
@Gordijnstok. Het is idd pure ellende dat Zip-B. Het kostte me uren en veel ergenis om het in stellen. M'n setup ziet er nu zo uit:
Het instellen is het punt niet, zipb op enable, target selecteren en daarna de router een reboot geven om een nieuw ip te krijgen.

Had hiervoor een wrt54g, en heb hier echt wekelijks de copperjet moeten resetten maar eenmaal weer ingesteld werkte het perfect.

Nu een wrt320 en nadat ik vanuit de copperjet een nieuw ip heb ontvangen is het drama. Connecties naar buiten toe zijn niet meer mogelijk.

Ik heb inmiddels al besloten eens verder te kijken bij andere aanbieders. Ik heb geen problemen met Alice, haar uptime, snelheden enzovoorts. Ik heb alleen een probleem met die takke modem :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jermaine schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:19:
[...]

Wanneer wordt dit gefixed, Siemens Gigasets zijn niet bepaald a-populaire toestellen? :X
En het heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Bij mij lijkt het weer te werken, vreemd allemaal.

Andere vraag:

Mij lukt het niet om de uitgaande mailserver van mijn werk te gebruiken via poort 587.

Mijn netwerkbeheerder heeft geverifieerd dat mijn instellingen kloppen en kan alleen verklaren dat het misschien aan de instelling van het Alice modem kan liggen. Iemand ervaring met het mailen via de mail submission poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:03:
Mijn netwerkbeheerder heeft geverifieerd dat mijn instellingen kloppen en kan alleen verklaren dat het misschien aan de instelling van het Alice modem kan liggen. Iemand ervaring met het mailen via de mail submission poort ?
Geen idee eigenlijk.. kun je wel vanaf thuis telnetten naar die poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Heb ik nog niet geprobeerd, maar een telnetverbinding opzetten is dichtgezet op mijn werk (en mijn collega netwerkbeheerder met een andere provider thuis heeft geen problemen met het versturen van mail via die submission poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:17:
Heb ik nog niet geprobeerd, maar een telnetverbinding opzetten is dichtgezet op mijn werk (en mijn collega netwerkbeheerder met een andere provider thuis heeft geen problemen met het versturen van mail via die submission poort)
Ik neem aan dat de telnet poorten zijn dichtgezet.. maar een telnet naar de mailserver zou toch moeten werken op die poort? Dan kun je in ieder geval zien of de mailserver te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:45:
[...]
Het instellen is het punt niet, zipb op enable, target selecteren en daarna de router een reboot geven om een nieuw ip te krijgen.

Had hiervoor een wrt54g, en heb hier echt wekelijks de copperjet moeten resetten maar eenmaal weer ingesteld werkte het perfect.

Nu een wrt320 en nadat ik vanuit de copperjet een nieuw ip heb ontvangen is het drama. Connecties naar buiten toe zijn niet meer mogelijk.
Aha. M'n wrt54gl geeft ongeveer dezelfd problemen als je oude wrt54. Met mijn router moet je elke keer handmatig in de Copperjet duiken na een reboot... omdat de Copperjet z'n zip-b instelling niet vasthoudt... :X

Heb een oplossing bedacht: een script dat via telnet de Copperjet zip-b instelling automatisch elke 24 uur opnieuw activeert. Met Tomato of andere alternatieve firmware zou je dit kunnen scripten denk ik.
Ik heb inmiddels al besloten eens verder te kijken bij andere aanbieders. Ik heb geen problemen met Alice, haar uptime, snelheden enzovoorts. Ik heb alleen een probleem met die takke modem :>
Heel herkenbaar. Alice is een prima provider met heel weinig downtime. Klantenservice goed bereikbaar... en ze weten wat ze aan het doen zijn. Kan je echt geen andere modem aan je lijn hangen dan die van Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iBurger schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:23:
[...]
Heel herkenbaar. Alice is een prima provider met heel weinig downtime. Klantenservice goed bereikbaar... en ze weten wat ze aan het doen zijn. Kan je echt geen andere modem aan je lijn hangen dan die van Alice?
Tuurlijk, de instellingen staan volgens mij in de startpost.

Verder krijgen alle nieuwe Comfort klanten een AVM5125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:21
Nummerherkenning: bij werkt het nu wel voor Siemens-toestellen? Hier niet... :(

Kom op Alice, heeft lang genoeg geduurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:35:
[...]

Tuurlijk, de instellingen staan volgens mij in de startpost.

Verder krijgen alle nieuwe Comfort klanten een AVM5125.
Heb je wel goede zip-b support met die Avm5125? Misschien een simpele upgrade voor gordijnstok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49
Ik ben al een paar keer bij een kennis van mij langsgeweest die regelmatig problemen heeft met zijn Alice ADSL verbinding. Vandaag weer gebeld, omdat de snelheid absurd laag is (up: 4Mbit, down 0,3Mbit). Afstand volgens Alice tot de centrale: 1660 meter. Nieuw modem heeft niks geholpen.
Vandaag dus weer gebeld en volgens de helpdeskmedewerker was alles in orde en moet hij het maar doen met deze snelheid. Overigens is de snelheid wel gecapped, omdat de lijn niet echt stabiel was (enkele onderbrekingen per dag).
Mijns inziens moet je met een lijnlengte van 1660 meter een veel hogere snelheid halen, zeker de upload blijft ver achter, wat zou moeten duiden op problemen met de lijn.
Het modem heb ik met een korte kabel aangesloten op het ISRA punt.
Wat kan ik het beste doen? Gewoon nog een keer bellen en hopen dat er een andere medewerker krijg te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:30:
[...]

Ik neem aan dat de telnet poorten zijn dichtgezet.. maar een telnet naar de mailserver zou toch moeten werken op die poort? Dan kun je in ieder geval zien of de mailserver te bereiken is.
Probleem is opgelost De interface van Thunderbird is verwarrend (use secure authentication moet uitgevinkt staan, maar moet wel aangeven welk type er geauthentificeerd wordt tussen client en server, bv STARTTLS): die staan bij elkaar in de interface...

[ Voor 47% gewijzigd door Vhond op 22-06-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:26
Vandaag wat meer en al eerder hetzelfde probleem gehad. Geen tot traag internet.

Modem (CP1616-2) komt goed online en traint prima in. Vanaf modem loopt het mis.
Na een reboot modem gaat het direct daarna weer prima zie:
http://img696.imageshack.us/img696/1756/klembord01.jpg

Vandaag na een enkel uurtje was het weer mis zie:
http://img22.imageshack.u...reenshotalicetreacert.jpg

DSLAM probleempje?

Op het moment dat de zaak echt stilstaat kom ik al niet meer bij de 78.40.192.2 , de eerste na mijn eigen modem.
Graag even kijken Alice webcare.
7327LB/924

BTW: een verder helemaal tevreden Alice-klant! Na een anderhalf jaar gezeur met Telfort is dit de eerste kleine storing sinds Alice hier de verbinding levert!

[ Voor 24% gewijzigd door robbvdb op 22-06-2010 15:04 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Jimster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:14:
Wat kan ik het beste doen? Gewoon nog een keer bellen en hopen dat er een andere medewerker krijg te spreken?
Vragen of het mogelijk is om de verbinding op +/- 12mbit te zetten. Zie mijn voorgaande posts, ik draai nu anderhalve week op een 12mbit profiel met dezelfde afstand en het werkt hier prima! 875-900 Down is al beter dan die 4mbit waarbij je max 1x iets kunt downloaden van Rapidshare en de 3FM webcamstream open kunt hebben omdat alles anders stottert :/.

Mail anders naar Ferry van de Alice Webcare, reageert verdomd snel en zo spek je je telco niet, mij heeft het ook al absurd veel duiten gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iBurger schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:27:
[...]
Heb je wel goede zip-b support met die Avm5125? Misschien een simpele upgrade voor gordijnstok.
de AVM heeft een DMZ instelling en geen zip-b.
robbvdb schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:00:
Vandaag wat meer en al eerder hetzelfde probleem gehad. Geen tot traag internet.

Modem (CP1616-2) komt goed online en traint prima in. Vanaf modem loopt het mis.
Na een reboot modem gaat het direct daarna weer prima zie:
http://img696.imageshack.us/img696/1756/klembord01.jpg

Vandaag na een enkel uurtje was het weer mis zie:
http://img22.imageshack.u...reenshotalicetreacert.jpg
Dat de servers op de route niet reageren op een tracert is geen enkel probleem, als je maar bij de eindbestemming uitkomt. En dat kom je op beide screenshots. Niets aan de hand dus.
Op het moment dat de zaak echt stilstaat kom ik al niet meer bij de 78.40.192.2 , de eerste na mijn eigen modem.
Graag even kijken Alice webcare.
7327LB/924
Wellicht een probleempje met je CJT, bvb een volgelopen routing table door p2p verkeer? Alice webcare kan hier niet naar kijken, die moeten op het moment dat het misgaat de lijn uitmeten. Het beste kun je als de verbinding wegvalt even de helpdesk bellen en om een lijnmeting vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrime
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
ivo-nl schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:56:
Nummerherkenning: bij werkt het nu wel voor Siemens-toestellen? Hier niet... :(

Kom op Alice, heeft lang genoeg geduurd!
Sinds gister werkt nummerherkenning icm Siemens DECT toestellen hier ook weer. :)

| MSI K7T266 Pro2 | 1800DLT3C 0309MPMW 1530@2040MHz(15x136 Vc@1,55) | 2x256MB Samsung PC2100 | ATI Radeon8500(OEM)@Retail (passief gekoeld) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
mooi, bij mij werkt het ook nog steeds http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een update: Niet alleen de Alice Comfort abonnementen krijgen een AVM5125, ook de Alice Easy abonnementen krijgen sinds kort een AVM5125 ipv een CJT.
add: en de startpost natuurlijk ook aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 30-06-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrime
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
denan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:50:
Even een update: Niet alleen de Alice Comfort abonnementen krijgen een AVM5125, ook de Alice Easy abonnementen krijgen sinds kort een AVM5125 ipv een CJT.
add: en de startpost natuurlijk ook aangepast.
Maar dit is dan alleen voor nieuwe klanten of kunnen bestaande klanten ook wisselen?

| MSI K7T266 Pro2 | 1800DLT3C 0309MPMW 1530@2040MHz(15x136 Vc@1,55) | 2x256MB Samsung PC2100 | ATI Radeon8500(OEM)@Retail (passief gekoeld) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OptimusPrime schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:27:
[...]

Maar dit is dan alleen voor nieuwe klanten of kunnen bestaande klanten ook wisselen?
Alleen voor nieuwe klanten.. staat ook in de startpost waarom (VoDSL op CJT en VoIP op de AVM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Waarom is Alice daar op over gegaan ?

By the way: heb de coding gain op 7 gezet en lijk inderdaad een 200 kb verbetering te hebben, maar klapperlijn heeft alleen gevolgen voor internet of ook voor telefonie ?

En hangt het ook af van eventuele andere gebruikers van Alice bij mij op de centrale ??

[ Voor 78% gewijzigd door Vhond op 30-06-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alice is voor nieuwe klanten overgestapt naar een nieuw platform (VoIP ipv VoDSL) aangezien dat meer flexibiliteit bood. Dat draait al een tijdje en daarom kregen Comfort klanten een AVM modem. Om niet met 2 verschillende modems te werken heeft men besloten vanaf medio Juni ook nieuwe Easy klanten een AVM uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Dat lijkt me een hele dure investering voor Alice: werken met 2 platforms. Waarom gaan ze niet alle VoDSL uitfaseren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:14:
Dat lijkt me een hele dure investering voor Alice: werken met 2 platforms. Waarom gaan ze niet alle VoDSL uitfaseren ?)
Als ik een gok zou wagen: omdat dat ook erg duur is? :) Verder zit er in de dienstverlening zelf geen verschil tussen VoIP en VoDSL. Het is dus niet zo dat klanten er iets mee op zouden schieten als ze omgezet worden. En ik denk dat het merendeel van de klanten niet zit te wachten op een migratietraject waarbij altijd dingen mis kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat gebeurt als er bij een klant de Copperjet kapot gaat? Krijgt hij dan een nieuwe Copperjet of een AVM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:51:
En wat gebeurt als er bij een klant de Copperjet kapot gaat? Krijgt hij dan een nieuwe Copperjet of een AVM?
Een nieuwe copperjet, anders zouden de diensten gemigreerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Sinds een paar dagen doet nummerherkenning het niet meer terwijl het een tijd wel weer heeft gedaan...

zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet-ie het nog wel steeds; zowel naar binnen als naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Volgens mij is er iets goed mis met die AVM modems. Ik heb vandaag mijn nieuwe router TP-Link WR1043ND ontvangen, in de hoop dat mijn verbinding niet meer zou uitvallen. Dit gebeurde namelijk op de meest random tijden bij mij Belkin54G router. Ik dus netjes alles aangesloten, geconfigureerd en werkend gekregen, blijkt toen ik TV was gaan kijken exact hetzelfde gebeurt als bij de Belkin54G router: hij loopt vast. Lampjes branden, maar knipperen niet. Mijn USB N ontvanger pikt het signaal van de router niet meer op en dan kan ik alles weer gaan herstarten. Dit lijkt mij dus niet aan de router te liggen, maar aan de AVM modem. Dit is de 2e moden van Alice die ik nu heb en bij alle twee is het voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:52:
Hier doet-ie het nog wel steeds; zowel naar binnen als naar buiten.
Maar gaat het hier om een Siemens Dect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vhond schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 07:13:
Maar gaat het hier om een Siemens Dect ?
Ja, SL370/375

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:14:
Volgens mij is er iets goed mis met die AVM modems. Ik heb vandaag mijn nieuwe router TP-Link WR1043ND ontvangen, in de hoop dat mijn verbinding niet meer zou uitvallen. Dit gebeurde namelijk op de meest random tijden bij mij Belkin54G router. Ik dus netjes alles aangesloten, geconfigureerd en werkend gekregen, blijkt toen ik TV was gaan kijken exact hetzelfde gebeurt als bij de Belkin54G router: hij loopt vast. Lampjes branden, maar knipperen niet. Mijn USB N ontvanger pikt het signaal van de router niet meer op en dan kan ik alles weer gaan herstarten. Dit lijkt mij dus niet aan de router te liggen, maar aan de AVM modem. Dit is de 2e moden van Alice die ik nu heb en bij alle twee is het voorgekomen.
Wellicht spookt het in je huis?
Maar even serieus: Als de verbinding tussen je computer en je router uitvalt heeft dat niets te maken met de AVM modem/router. Je geeft zelf al aan dat je eigen router niets meer doet.. hoe kan het probleem dan in de AVM liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik neem aan de het aan de AVM ligt, want je gaat me niet vertellen dat het toeval is dat het bij twee routers gebeurt en dat de verbinding, zowel op mijn PC wegvalt als op de laptop boven. Toen ik nog bij Scarlet zat had ik die Coppertjet en dat werkte feilloos met mijn Belkin54G en nu is het dus een ander verhaal met de AVM. Alsof ze niet goed met elkaar overweg kunnen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:12:
Ik neem aan de het aan de AVM ligt, want je gaat me niet vertellen dat het toeval is dat het bij twee routers gebeurt en dat de verbinding, zowel op mijn PC wegvalt als op de laptop boven.
Nee, maar wel dat je er niet uit kunt afleiden dat het aan de AVM ligt. Wat zou de AVM router kunnen doen waardoor jouw complete router uitvalt? Wellicht zit het probleem ergens anders?
Als de routers compleet uitvallen (dus je kunt ze niet meer op je wireless zien) gaat er toch echt iets mis in je router of in je software. Wellicht zit het probleem in je computer(s) en werkt de draadloze router nog prima? Of het is een lokale storingsbron en bedraad doet hij het nog wel goed.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de DHCP server van de AVM in dezelfde range staat als de DHCP server van je wireless routers.. maar daardoor mag echt niet je wireless uitvallen.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 03-07-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Hmm, ok. Ik hou het in de gaten de komende tijd. Blijft sowieso vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

vinom schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:11:
Hmm, ok. Ik hou het in de gaten de komende tijd. Blijft sowieso vreemd.
Een jaar of wat geleden viel mijn Wifi op de gekste tijden weg en kwam na een reset weer terug. Om een lang verhaal kort te maken, de buren hadden een wireless bewakingscamera op 2.4 GHz aangeschaft, zodra daar iemand mee ging spelen viel alle Wifi in de nabijheid weg - vooral de mijne. De laptop stond warempel iets van drie meter van mijn (Asus) router op dezelfde hoogte; toch viel alles weg.
Als jij tv gaat kijken zet je misschien de magnetron wel eens aan? Dat apparaat kan ook storen op dezelfde band.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een plafondventilator :)

Sluit de volgende keer anders een laptop met een netwerkkabel op je router aan. Werkt dat niet, sluit dan alles eens met een netwerkkabel aan op je AVM. Als dat wel gewoon werkt zit het probleem ergens in je router of in je router configuratie.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste