Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Alice 5125. Dus zie ik de optie quickstart met Alice profiel ook niet Jermaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Jermaine schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:41:
[...]
de oude eigenaar heeft aardig gerookt - waardoor het witte mooi cremegeel
Ik rook dus niet, maar mijn witte modem is na bijna twee jaar ook al aardig creme, bij mij komt het van de warmte die het modem opwekt. Modem staat trouwens niet in de zon en op ene geventileerde plek (En op een voormalig Pentium2 koelblok 8) )

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Moet dus voor 29-04 mijn copperjet retourneren maar nog steeds geen retourdoos binnen, enig idee wanneer ik die nou krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:32:
[...]

Ik heb de Alice 5125. Dus zie ik de optie quickstart met Alice profiel ook niet Jermaine.
Aha, ik was in de veronderstelling dat je de Copperjet had staan.
TheMe schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:40:
[...]

Ik rook dus niet, maar mijn witte modem is na bijna twee jaar ook al aardig creme, bij mij komt het van de warmte die het modem opwekt. Modem staat trouwens niet in de zon en op ene geventileerde plek (En op een voormalig Pentium2 koelblok 8) )
Vaag. Ik heb ook de 800-serie van Scarlet nog in mijn bezit, welke toch 2 jaar aan heeft gestaan en nog mooi wit is. Ondanks dat miste er ook nog een schroefje wat er op kan wijzen dat er toch gekloot is met dat apparaat. Toch een slechte zaak, je zou verwachten dat je een goed apparaat binnen zou krijgen dat langer zou functioneren. Nu maar even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:32:
[...]
De avm 5125 zou de instellingen automatisch goed moeten configureren na een powerflip. Wat jij omschrijft klinkt alsof er ergens een profiel niet goed geregistreerd is.

Email je klantnummer anders ook even naar denan@inter.nl.net dan zal ik er even naar laten kijken. Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om nog een keer een reset uit te voeren?

[ Voor 19% gewijzigd door denan op 08-04-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:08:
[...]

De avm 5125 zou de instellingen automatisch goed moeten configureren na een powerflip. Wat jij omschrijft klinkt alsof er ergens een profiel niet goed geregistreerd is.

Email je klantnummer anders ook even naar denan@inter.nl.net dan zal ik er even naar laten kijken. Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om nog een keer een reset uit te voeren?
Ja, klopt dat ik nog enkele keren het modem opnieuw gereset heb. Ik heb mijn klantnummer inmiddels gemaild.

Sorry dat ik soms zo laat reageer maar ik heb thuis natuurlijk geen internet op dit moment. Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:37:
[...]
Ja, klopt dat ik nog enkele keren het modem opnieuw gereset heb. Ik heb mijn klantnummer inmiddels gemaild.

Sorry dat ik soms zo laat reageer maar ik heb thuis natuurlijk geen internet op dit moment. Dus vandaar.
Ik heb niets ontvangen, ook niet in mijn spambox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wil_
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 23:08
Het zou fijn zijn als iemand nog even naar mijn vragen, met name vraag 1, zou willen kijken:

_wil_ in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Dan kan ik vandaag, indien nodig, nog even achter het e.e.a. aan voordat het weekend is. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 17:00
_wil_ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:26:
Het zou fijn zijn als iemand nog even naar mijn vragen, met name vraag 1, zou willen kijken:

_wil_ in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Dan kan ik vandaag, indien nodig, nog even achter het e.e.a. aan voordat het weekend is. Dank! :)
De brief met je inloggegevens ontvang je pas later. Ik ontving hem twee dagen nadat mijn lijn in de lucht was. Ik PM je anders zodirect wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Ik heb hetzelfde probleem met het witte AVM modem. Vanaf vorige week woensdag overgezet naar Alice en het werkte gelijk normaal. Maar na een reset van het modem werkte het internet niet meer, telefoon wel. Ben nu al ruim een week bezig internet te krijgen. Verbinding is ready and enabled. Internet geeft "without ISP account information" Je kan ook helemaal niets met dit modem. Bij mijn vorige provider kon ik in ieder geval zelf nog de firmware terugzetten. ;(
Probleem vind ik ook dat je alles via de helpdesk moet doen. Er zitten iedere keer een paar slagen tussen. Tweedelijns mensen krijg je niet te spreken. Heb hier vanmiddag maar weer mijn teleurstelling over geuit naar de helpdesk. En dit weekend nog geen internet. :N

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 11:16
nu Alice 1 maand te hebben gehad, met veel problemen, en waarbij de internet snelheid rond de 55kb/s ligt, heb ik besloten om mijn abonnement maandag direct op te zeggen. En ga ik overstappen naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:10:
[...]

Ik heb niets ontvangen, ook niet in mijn spambox.
Vreemd, maar Alice heeft het probleem inmiddels opgelost. Ik heb vandaag een nieuw modem gekregen en alles werkt weer. Voorlopig maar even niet resetten en afwachten tot het oude modem is getest.

Ik moet het modem namelijk niet naar de afdeling Logistiek sturen maar naar de Technische dienst van Alice. Zij gaan het modem onderzoeken. Volgens hun moet je nl. wel kunnen resetten.

We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:43:
Hallo Ik heb hetzelfde probleem met het witte AVM modem. Vanaf vorige week woensdag overgezet naar Alice en het werkte gelijk normaal. Maar na een reset van het modem werkte het internet niet meer, telefoon wel. Ben nu al ruim een week bezig internet te krijgen. Verbinding is ready and enabled. Internet geeft "without ISP account information" Je kan ook helemaal niets met dit modem. Bij mijn vorige provider kon ik in ieder geval zelf nog de firmware terugzetten. ;(
Probleem vind ik ook dat je alles via de helpdesk moet doen. Er zitten iedere keer een paar slagen tussen. Tweedelijns mensen krijg je niet te spreken. Heb hier vanmiddag maar weer mijn teleurstelling over geuit naar de helpdesk. En dit weekend nog geen internet. :N
Het is inderdaad vervelend dat je de firmware niet terug kunt zetten. Bij mijn vorige modem (Zyxel) had ik altijd een backup van de firmware achter de hand. Ik begrijp niet dat Alice dit niet inbouwt in de software (misschien zit het er wel in maar wordt het geblokkeerd) Scheelt voor Alice toch ook een boel telefoontjes richting de helpdesk, lijkt mij zo.

Even terug naar jouw probleem, volgens mij krijg je met je huidige modem geen internetverbinding meer. Ze moeten je dus een nieuw moden sturen. Is dit al toegezegd? Ik had hem al met 2 werkdagen binnen. Vond ik snel en wat dat betreft ben ik zeer tevreden over de afhandeling van de klacht door Alice.

Blijft vreemd dat de problemen zich voordoen na een reset, maar dat wordt nu onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:46:
[...]

Het is inderdaad vervelend dat je de firmware niet terug kunt zetten. Bij mijn vorige modem (Zyxel) had ik altijd een backup van de firmware achter de hand. Ik begrijp niet dat Alice dit niet inbouwt in de software (misschien zit het er wel in maar wordt het geblokkeerd) Scheelt voor Alice toch ook een boel telefoontjes richting de helpdesk, lijkt mij zo.

Even terug naar jouw probleem, volgens mij krijg je met je huidige modem geen internetverbinding meer. Ze moeten je dus een nieuw moden sturen. Is dit al toegezegd? Ik had hem al met 2 werkdagen binnen. Vond ik snel en wat dat betreft ben ik zeer tevreden over de afhandeling van de klacht door Alice.

Blijft vreemd dat de problemen zich voordoen na een reset, maar dat wordt nu onderzocht.
Er is woensdag gezegd door de helpdesk dat er op voorhand een modem gestuurd zou worden, om tijd te sparen indien de 2e lijn dit nodig vond. Ik heb het modem echter nog niet gezien. Er is mij vrijdag door Alice belooft dat ik teruggebeld zou worden over de call, zou zelfs op zaterdag nog kunnen zijn. Maar tot zover doodse stilte. Heb vandaag maar een klacht ingedient over de afhandeling.
Als dit representatief is voor de rest van de service van Alice dan ben ik zo weer weg. Vanmiddag maar weer de helpdesk bellen wat de status is. Die kosten lopen ook al aardig op. Ik hoop dat het nu zo spoedig mogelijk opgelost gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:46:
[...]

Het zit inderdaad ingebakken in de firmware van de modem maar in de versie die jij hebt gekregen stond nog een oude firmware. Het enige verschil tussen die firmware en de nieuwe is dat de standaard settings na een reset (via de webinterface) niet goed staan. Staat de juiste firmware in de router dan is dit probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo denan,
ik schrijf hier nu voor een collega van mij. Hij heeft probleem met bellen. Als hij belt, valt de verbinding naar ca. 10 minuten. De lijn is dan voor 5 minuten stil. Internet verbinding doet wel goed. Gebeld worden doet prima. Daar is niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:52:
[...]

Het zit inderdaad ingebakken in de firmware van de modem maar in de versie die jij hebt gekregen stond nog een oude firmware. Het enige verschil tussen die firmware en de nieuwe is dat de standaard settings na een reset (via de webinterface) niet goed staan. Staat de juiste firmware in de router dan is dit probleem verholpen.
Kan die firmwareupdate niet remote uitgevoerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:44:
[...]
Kan die firmwareupdate niet remote uitgevoerd worden?
Ja, daar is men momenteel al mee bezig. Schijnbaar liep het automatische proces bij een aantal gebruikers niet goed door. Normaal update het centrale systeem de AVM's namelijk direct bij het eerste aansluiten naar de nieuwste firmware en als er een nieuwere versie uitkomt gaan ze 's nachts (tussen 03:00 en 05:00) een minuutje offline.

@jetli:
Heeft hij glas of dsl.. en indien DSL: welk modem?

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 13-04-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:53:
[...]
@jetli:
Heeft hij glas of dsl.. en indien DSL: welk modem?
Hij heeft DSL met oranje Copperjet 1616 modem. Wij zitten in Veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:56:
[...]

Hij heeft DSL met oranje Copperjet 1616 modem. Wij zitten in Veenendaal.
In dat platform zit nergens een beperking om maximaal 10 minuten te bellen. Als hij inderdaad elke 10 minuten wegvalt zou ik even contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het is vast al eens aan de orde geweest maar het enige wat ik op het tweakers forum kan vinden is

Wisselgesprek uitzetten is: #43#.
Aanzetten is: *43#.
Wisselgesprek overnemen doe je met de R toets (flash toets).

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om wisselgesprek uit te zetten zodat een tweede inkomend gesprek de in gesprek toon krijgt ipv dat iemand continu jouw gesprek met de 1e beller lastigvalt met een irritant piepje waarbij het gesprek wegvalt.

Is bovenstaande code handset gebonden of Alice (provider) gebonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:38
Argh

Waarom lukt dit niet? Ik draai momenteel een een drupal server op mijn pc en ik heb mijn domein naam door laten verwijzen naar mijn ip-adres.

Nu moet ik al het inkomende verkeer dus naar het interne ip-adres van mijn server laten verwijzen. Dat ip adres is 172.19.3.2. Als ik dat in mijn browser invoer krijg ik ook netjes mijn home-page te zien.

Nu heb ik deze http://www.alice.nl/suppo...erjet1616_portforwarding/ handleiding van alice gebruikt om deze http://www.diywebserver.com/network.php poorten naar mijn lokale ip adres te laten verwijzen.

Dit werkt alleen voor geen meter! Ik krijg nu zeer netjes het instellingenscherm van de coperjet voorgeschoteld als ik naar mijn domein naam surf :(

Zucht... waarom moet dat alice modem over alle andere dhcp regels in het netwerk heen schijten? Ik heb een mooie linksys router waarmee dit allemaal zo ingesteld zou zijn. Echter zodra dat alice modem aan het netwerk gaat is deze totaal niet meer te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Dekaasboer op 13-04-2010 21:42 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dekaasboer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:40:
Argh

Waarom lukt dit niet? Ik draai momenteel een een drupal server op mijn pc en ik heb mijn domein naam door laten verwijzen naar mijn ip-adres.

Nu moet ik al het inkomende verkeer dus naar het interne ip-adres van mijn server laten verwijzen. Dat ip adres is 172.19.3.2. Als ik dat in mijn browser invoer krijg ik ook netjes mijn home-page te zien.

Nu heb ik deze http://www.alice.nl/suppo...erjet1616_portforwarding/ handleiding van alice gebruikt om deze http://www.diywebserver.com/network.php poorten naar mijn lokale ip adres te laten verwijzen.

Dit werkt alleen voor geen meter! Ik krijg nu zeer netjes het instellingenscherm van de coperjet voorgeschoteld als ik naar mijn domein naam surf :(
Dan doe je iets fout :)
Ik heb thuis 3 pfwd's staan die prima werken. Al moest ik de settings wel een paar keer opslaan voor ik effect zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:38
Het gekke is als ik met een proxy naar mijn website surf werkt het wel 8)7

Wat krijgen jullie te zien als je naar www.rijksbegroting.com gaat? (lekker veilig als jullie nu gelijk in modem kunnen inloggen) :p

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dekaasboer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:29:
Het gekke is als ik met een proxy naar mijn website surf werkt het wel 8)7

Wat krijgen jullie te zien als je naar www.rijksbegroting.com gaat? (lekker veilig als jullie nu gelijk in modem kunnen inloggen) :p
Oooow.. maar wat je hier omschrijft is 'gewenst gedrag' :)
Anders zou je met een portforward van poort 80 de webinterface van de cjt onbereikbaar maken!

En rijksbegroting.com laat je website gewoon zien btw.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 14-04-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Iemand ?/ Denan ?
Vhond schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:54:
Het is vast al eens aan de orde geweest maar het enige wat ik op het tweakers forum kan vinden is

Wisselgesprek uitzetten is: #43#.
Aanzetten is: *43#.
Wisselgesprek overnemen doe je met de R toets (flash toets).

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om wisselgesprek uit te zetten zodat een tweede inkomend gesprek de in gesprek toon krijgt ipv dat iemand continu jouw gesprek met de 1e beller lastigvalt met een irritant piepje waarbij het gesprek wegvalt.

Is bovenstaande code handset gebonden of Alice (provider) gebonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, helaas. Ik wist niet eens dat wisselgesprek beschikbaar was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:40:
[...]
Nee, helaas. Ik wist niet eens dat wisselgesprek beschikbaar was...
Hmmm wat probeer je precies te doen? Wisselgesprek altijd uitzetten? Dat is toch gewoon #43#?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:23
Ik heb op dit moment de Copperjet 1616. Echter als ik Semi Bridge ZIPB instel en daarna het modem reboot gaat deze instelling weg.. Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
denan schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:03:
[...]

Hmmm wat probeer je precies te doen? Wisselgesprek altijd uitzetten? Dat is toch gewoon #43#?
Ja, maar kan dat met elke toestel ? (ik volg de aanwijzingen zoals op http://alice.gebruikers.e...id=553&pid=4015#post_4015 beschreven staat maar ik hoor geen kiestoon na #43# te hebben getoetst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:21
grappig, vandaag gaat mijn nieuwe abbo bij Alice in en terwijl ik aan het typen ben heb ik nog steeds verbinding met mijn oude provider en doet het modem van Alice alles behalve een ADSL signaal doorgeven, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Newjersey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:48:
Ik heb op dit moment de Copperjet 1616. Echter als ik Semi Bridge ZIPB instel en daarna het modem reboot gaat deze instelling weg.. Hebben meerdere mensen hier last van?
Yup.
Vhond schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:53:
[...]
Ja, maar kan dat met elke toestel ? (ik volg de aanwijzingen zoals op http://alice.gebruikers.e...id=553&pid=4015#post_4015 beschreven staat maar ik hoor geen kiestoon na #43# te hebben getoetst...
Dat kan met elk toestel ja. In ieder geval zeker met Europese telefoons. Test het anders eens door jezelf met een mobiel te bellen tijdens een gesprek.
surfing john schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:46:
grappig, vandaag gaat mijn nieuwe abbo bij Alice in en terwijl ik aan het typen ben heb ik nog steeds verbinding met mijn oude provider en doet het modem van Alice alles behalve een ADSL signaal doorgeven, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!
Wellicht op het 2e aderpaar opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:23
Dat is dus niet op te lossen denan? jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
[...]

Dat kan met elk toestel ja. In ieder geval zeker met Europese telefoons. Test het anders eens door jezelf met een mobiel te bellen tijdens een gesprek.
Dat ik daar niet aan gedacht heb ;)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leoBO
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-01 12:10
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:43:
Heb het oranje copperjet modem, maar heb hetzelfde probleem. Op woensdag 24 maart werkte internet niet meer (na 2 weken alice zonder problemen), ik dacht dat het een kleine glitch was. Donderdag werd ik gebeld met de mededeling dat het internet als het goed is zou werken, toen ik thuis kwam was dat niet het geval. Vreemd telefoontje, aangezien ik niemand had gesproken over het niet werkende internet.

Vrijdag helpdesk gebeld, zaterdag een nieuw modem binnen (prima service) maar mocht niet baten.
Inmiddels heb ik al 3 weken geen internet... sta nu wel in contact met een technicus die mij helpt, echter hij heeft nu al sinds maandag niets van zich laten horen, terwijl BBned tests zou uitvoeren.
Hiervoor had ik Surfsnel bij Internl.net, werkte altijd prima, dus het probleem zou volgens mij niet lastig moeten zijn! :?

DSL lijn werkt volgens het modem, maar het kan geen ip-adres krijgen via PPP. Bellen werkt ook prima.

Is in de nacht van dinsdag op woensdag (23-24 maart) toevallig een firmware update gedaan o.i.d.?

Ik begrijp niet waarom de oplossing zo moeilijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week weer 2 keer aan de lijn gehangen met de helpdesk. Gisteren na veel gevraag er eindelijk uit gekregen dat het modem net op de post is gedaan. Was me maandag al toegezegd dat deze zo spoedig mogelijk opgestuurd zou worden. Zijn we ruim 2 weken verder na aanmelding. Nu maar hopen dat hij er voor het weekend is, anders weer een weekend geen internet. Maar totaal geen contact of update van de status van Alice zelf uit.Vroeg gisteren meteen of de nummerweergave van de telefoon welke wel goed werkt geblokkeerd kon worden (kan nog niet in de lounge geregeld worden). Antwoord was dat dit kon maar wel 10 euro kost. Hierna meteen de melding dat het ook nog niet uitgevoerd kon worden omdat er een nog een call openstond. Maar de factuur is er al wel. Ik begin Alice al goed zat te worden en is nog maar weinig nodig voordat ik het ga opzeggen. Je hebt wel snel en makkelijk contact met de helpdesk maar ze kunnen dan nog niets. En ook op mijn klacht nog geen enkele respons.
Ik snap niet dat Alice bij de consumentenbond er dit jaar zo goed uitkomt.
Erg jammer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hela hola :) Ik ben veranderd van een Linksys WRT54g naar een Linksys WRT320n, allemaal niet zo bijzonder zou je zeggen totdat ik tegen het volgende aan liep.

Als ik nu ZIPB activeer in de Copperjet (naar 172.19.3.2), dan kan ik na een tijdje in de nieuwe router een nieuwe lease aanvragen maar wat opvalt is dat daarna ook geen internetverkeer meer mogelijk is. Dus ik ging is kijken en zag dat waar normaliter de gateway netjes verwees naar de copperjet 172.19.3.1 krijg ik nu een heel bizar IP adres toegewezen.

Ik heb is gekeken in de copperjet, maar ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen. Ik heb lomp is de interface van ethernet0 naar zipb gewijzigd in de DHCP server, maar dat is natuurlijk kansloos als je al niet weet waar je mee bezig bent. :P

Iemand een slim idee of soortgelijke ervaringen? De vorige router werkte het allemaal echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm, vandaag heeft mijn copperjet het helaas begeven. Klantenservice van Alice heeft me prima geholpen, hadden vrij snel door dat ik niet in de categorie "brand lampje a, brand lampje b" viel en heeft na een test gelijk hetzelfde geconcludeerd, namelijk defect modem. Nieuwe is dus onderweg. Helaas gaat die morgen/maandag pas op de post dus is ie pas dinsdag of woensdag hier. Daarom tijdelijk even een Draytek Vigor 120 ertussen gezet en geconfigureerd. Na wat proberen prima in orde met de volgende settings:
code:
1
2
3
4
5
vpi: 0
vci: 35
Encaps: VC MUX
Protocol: PPPoA
Modulation: Multimode

Verder kan ik er weinig aan instellen. Modem maakt keurig verbinding maar klappert er onregelmatig uit. Traint hij misschien te hoog in en klappert daardoor mijn verbinding?

code:
1
UP Speed:1229000    Down Speed:20446000   SNR Margin:6   Loop Att.:16

Afstand tot centrale 637 meter

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 16-04-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 02:42
Sander schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:26:
Hmm, vandaag heeft mijn copperjet het helaas begeven. Klantenservice van Alice heeft me prima geholpen, hadden vrij snel door dat ik niet in de categorie "brand lampje a, brand lampje b" viel en heeft na een test gelijk hetzelfde geconcludeerd, namelijk defect modem. Nieuwe is dus onderweg. Helaas gaat die morgen/maandag pas op de post dus is ie pas dinsdag of woensdag hier. Daarom tijdelijk even een Draytek Vigor 120 ertussen gezet en geconfigureerd. Na wat proberen prima in orde met de volgende settings:
code:
1
2
3
4
5
vpi: 0
vci: 35
Encaps: VC MUX
Protocol: PPPoA
Modulation: Multimode

Verder kan ik er weinig aan instellen. Modem maakt keurig verbinding maar klappert er onregelmatig uit. Traint hij misschien te hoog in en klappert daardoor mijn verbinding?

code:
1
UP Speed:1229000    Down Speed:20446000   SNR Margin:6   Loop Att.:16

Afstand tot centrale 637 meter
Probeer eens adsl2+ ipv multimode. Dit is wel een van de risico's met een profiel op 6db. Als je problemen aanhouden vraag dan om een 10db profiel kom je rond 18 uit maar heb je een stuk stabielere lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
denan schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:04:
[...]

Yup.

[...]

[...]

Wellicht op het 2e aderpaar opgeleverd?
denk het niet,opeens gisteren geen internet (was wel de ingangsdatum volgens de helpdesk, ik had de 15e aangevraagd), 2x gebeld met de helpdesk, werd mij verzekerd dat het die dag opgeleverd, zoniet vandaag even bellen, vanochtend dus wederom aan de lijn gehangen alle lampjes branden, ethternet lampje op de modem gaat alleen knipperen als ik mijn pc aanzet, overige lampjes branden permanent, staat pc uit dan brand dit lampje niet, helpdesk adviseerde mij even in te loggen op de modem (copperjet) bij Status, bij PPP Connection button connect aangeklikt, zie wel Attempting to connect, maar verder gebeurt er niets, er wordt een ticket aangemaakt en binnen 5 dagen wordt u gebeld, ben benieuwd of dit 5 werkdagen zijn!, fantastisch begin bij Alice, heb nog even de laptop met kabel aangesloten zelfde verhaal, vrees dat de modem al naar de knoppen is, verpakking in de doos zag er uit dat diverse onderdelen al gebruikt waren, tevens wordt de modem behoorlijk heet is nog net met blote handen beet te pakken, zwaar k.. dus. ik heb nog wel een Siemens gigaset modem staan, maar denk niet dat het hier wel mee gaat lukken, aangezien ik niet weet welke instellingen ik moet gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door surfing john op 17-04-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 20:14
Vraagje: Ik woon 389 meter tot een centrale. Mijn huidige maximale snelheid is 12,8 mbit. Dit is al met de tweak in de modem en geen problemen. Daarvoor was het 11,2 mbit. Naar mijn idee moet dit sneller kunnen als ik naar de afstand kijk. Klopt dit?
Verder goed tevreden met Alice sinds ik een eigen woning heb.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mgear schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:24:
[...]

Probeer eens adsl2+ ipv multimode. Dit is wel een van de risico's met een profiel op 6db. Als je problemen aanhouden vraag dan om een 10db profiel kom je rond 18 uit maar heb je een stuk stabielere lijn.
Hmm, zowel multimode als adsl2+ is ie aan het klapperen, ga ze wel even bellen voor een ander profiel idd. Snelheid maakt mij weinig uit (zolang het boven de 8 mbit is is alles prima) als het maar enigzins stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
surfing john schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:28:
denk het niet,opeens gisteren geen internet (was wel de ingangsdatum volgens de helpdesk, ik had de 15e aangevraagd), 2x gebeld met de helpdesk, werd mij verzekerd dat het die dag opgeleverd, zoniet vandaag even bellen, vanochtend dus wederom aan de lijn gehangen alle lampjes branden,
Dan heeft KPN in de wijkcentrale op een verkeerd aderpaar lopen knopen. Dat gaat dan inderdaad even duren aangezien de KPN monteur dan terug moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
denan schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:52:
[...]

Dan heeft KPN in de wijkcentrale op een verkeerd aderpaar lopen knopen. Dat gaat dan inderdaad even duren aangezien de KPN monteur dan terug moet.
dat is dan zwaar kl... surf nu illegaal op een draadloos onbeveiligd netwerk uit de straat en moet veel werk voor mijn werkgever thuis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:52

Jrz

––––––––––––

Opgezegd en overgestapt naar upc (met tegenzin.. hele slechte ervaring gehad administratief gezien)
De zoveelste keer dat die klote verbinding brak is....

Heb overigens nog 2 stabiele alice lijnen op andere adressen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
surfing john schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:28:
[...]

denk het niet,opeens gisteren geen internet (was wel de ingangsdatum volgens de helpdesk, ik had de 15e aangevraagd), 2x gebeld met de helpdesk, werd mij verzekerd dat het die dag opgeleverd, zoniet vandaag even bellen, vanochtend dus wederom aan de lijn gehangen alle lampjes branden, ethternet lampje op de modem gaat alleen knipperen als ik mijn pc aanzet, overige lampjes branden permanent, staat pc uit dan brand dit lampje niet, helpdesk adviseerde mij even in te loggen op de modem (copperjet) bij Status, bij PPP Connection button connect aangeklikt, zie wel Attempting to connect, maar verder gebeurt er niets, er wordt een ticket aangemaakt en binnen 5 dagen wordt u gebeld, ben benieuwd of dit 5 werkdagen zijn!, fantastisch begin bij Alice, heb nog even de laptop met kabel aangesloten zelfde verhaal, vrees dat de modem al naar de knoppen is, verpakking in de doos zag er uit dat diverse onderdelen al gebruikt waren, tevens wordt de modem behoorlijk heet is nog net met blote handen beet te pakken, zwaar k.. dus. ik heb nog wel een Siemens gigaset modem staan, maar denk niet dat het hier wel mee gaat lukken, aangezien ik niet weet welke instellingen ik moet gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door surfing john op 23-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
jammer maar helaas, nog steeds geen internet, van de week 3x gebeld met de helpdesk, ze zijn er mee bezig, waarmee kan niemand mij vertellen, als ik vandaag (5e werkdag dat een call opgelost moet zijn) geen internet heb morgen bellen, ja daar hebben we wat aan, blijkt niet mogelijk te zijn een klant op de hoogte te stellen wat de problemen zijn of te vertellen wat de status is, zeer slecht naar de klant toe, morgen dus maar weer bellen, Alice heeft bij mij afgedaan, ga op zoek naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 06-10 23:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heb sinds vandaag in eens heel langzaam internet.
Haal maar 660KB/s ipv 1800kb/s
Gain staat al op 7
een keer de verbinding met de ppp server verbreken en weer maken geeft geen nut.

Wie o wie weet waar het door komt?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Heb je al eens een PING gedaan naar een paar websites en de resultaten bekeken?
Bv naar tweakers.net

Ik zie vanavond ook wat traagheid en soms wat packet loss.(4-8%)
Dat is zeker niet normaal.
Het gebeurt echter niet altijd.
De ping waardes zijn ook wat onstabiel, misschien toch een netwerk probleem bij Alice?

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 33, ontvangen = 33, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 52ms, Maximum = 127ms, Gemiddelde = 84ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 06-10 23:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

ping voor 213..239.154.35
min 8ms
max 313ms
gem 216

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ping dan de volgende keer eens de DNS servers van Alice (217.149.196.6 / 192.6) en kijk eens of er verschil zit tussen die pings en bvb www.nu.nl (62.69.179.199).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
zucht:

afgelopen zaterdag weer gebeld, 5e dag van de call was verstreken en natuurlijk nog steeds geen internet, helpdeskmedewerker (de eerste die informatie gaf) kon mij vertellen dat vandaag een KPN monteur naar de centrale gaat, het is nu 19.15 uur, ben benieuwd tot hoe laat de monteurs van de KPN op pad gaan, maar eigenlijk heb ik de hoop voor vandaag opgegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vandaag maar een klacht ingediend via de mail:

op 16-4 zou mijn abonnement ingaan, helaas aan het eind van de dag nog steeds geen internet, gebeld met de helpdesk, het kon nog in diezelfde avond aangesloten worden, zoniet de volgende dag maar even bellen, helaas zaterdag moeten bellen geen internet, ticket aangemaakt , 5 werkdagen kan het duren en dan is het opgelost, 20-4 gebeld om de voortgang te weten te komen, call is in behandeling, gevraagd of ik op de hoogte gehouden kon worden, jazeker u wordt gebeld, 22-4 wederom informatie gevraagd zelfde verhaal, 23-4 (5e werkdag van de call) vandaag kan het in orde komen, zoniet morgen (zaterdag bellen), wederom geen internet zaterdag 24-4 gebeld monteur KPN moet naar de centrale, op 27-4 nog steeds geen internet wederom zelf moeten bellen ondanks alle beloftes dat ik op de hoogte wordt gehouden, men gaat de zaak escaleren, binnen 48 uur moet het opgelost zijn, 29-4 na 48 uur wederom gebeld, ja het is geen 48 uur maar 2 werkdagen, dus men heeft de tijd tot 17.00 uur, weer belofte dat ik op de hoogte wordt gesteld, die avond om 18.00 uur zelf weer gebeld aangezien ik weer niets gehoord heb, de 2e lijn heeft het opgepakt men is er mee bezig, morgen koninginnedag en aansluitend het weekend inmiddels heb ik alle hoop opgegeven. talloze beloftes die niet worden nagekomen, de klant wordt niet op de hoogte gehouden, men kan mij niet vertellen wat er aan dehand is, als tegemoetkoming kan ik creditering aanvragen voor de dagen dat ik geen internet heb, pardon? moet ik dat gaan aanvragen? wie blijft hier in gebreke Alice toch en niet ik! Ik heb inmiddels flink veel kosten moeten maken voor alle telefoontjes en mijn abonnement voor mijn payserver loopt ook gewoon door, kortom een schandalige vertoning van de kant van de verkoper en ik als klant sta geheel machteloos, ik vraag mij af wie er nu eindelijk eens gericht gaat zoeken naar de oplossing, moet ik dan mij gaan wenden tot allerlei consumentenorganisaties? ik heb al jarenlang internet afgenomen bij diverse providers, nooit een enkel probleem ondervonden bij het overstappen, dit slaat werkelijk alles!

na het versturen krijg ik de melding dat ik na 10 dagen een bericht kan verwachten, dat schiet dus lekker op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vanavond werd ik opeens door Alice gebeld, wat blijkt mijn modem is kapot, dat was ook wat ik in eerste dacht wat er aan de hand was, dus alle verhalen over monteurs in de centrale, tja het zal wel, eergisteren
(29-4) is er een nieuwe modem verstuurd, zodra alles werkt gelijk maar opzeggen die hap, wat een drama bij Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
surfing john schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:44:
vanavond werd ik opeens door Alice gebeld, wat blijkt mijn modem is kapot, dat was ook wat ik in eerste dacht wat er aan de hand was, dus alle verhalen over monteurs in de centrale, tja het zal wel, eergisteren
(29-4) is er een nieuwe modem verstuurd, zodra alles werkt gelijk maar opzeggen die hap, wat een drama bij Alice.
Als Alice aangeeft dat er een KPN monteur langs is geweest dan hebben ze hem ook gestuurd. Als dat in de troubleshoot voorkomt dan schieten ze namelijk meteen een order in bij KPN. Dat daarna blijkt dat ook de modem stuk is is natuurlijk iets wat altijd kan gebeuren.

Maar om even een recap te geven:
16-4 zou je lijn opgeleverd worden.. maar het ging niet goed.
Met monteurbezoek in de centrale en extra troubleshoots zijn uiteindelijk 2 weken verstreken en nu zou alles verholpen moeten zijn.
En nu ga je alles opzeggen als het werkt? De logica van die beslissing ontgaat me een beetje. :)

Ik begrijp dat het irritant is dat de oplevering in eerste instantie niet goed is gegaan maar: "shit happens". Persoonlijk vind ik 10 werkdagen niet zo heel veel als er ook op het verkeerde aderpaar is opgeleverd door KPN.. en zoiets kan je bij alle providers overkomen. Je moet een provider altijd de kans geven om het probleem op te lossen.

Add: wat betreft die creditering->Schriftelijk aanvragen lijkt me inderdaad redelijk onzinnig als Alice gewoon in de systemen kan zien dat je oplevering 2 weken is verzet. Als ik het me goed herinner is dat ook niet het beleid.. maar ik kan het mis hebben. Email je klantnummer maar eens naar denan@inter.nl.net dan zet ik het door naar iemand binnen Alice.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 03-05-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
denan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:35:
[...]

Als Alice aangeeft dat er een KPN monteur langs is geweest dan hebben ze hem ook gestuurd. Als dat in de troubleshoot voorkomt dan schieten ze namelijk meteen een order in bij KPN. Dat daarna blijkt dat ook de modem stuk is is natuurlijk iets wat altijd kan gebeuren.

Maar om even een recap te geven:
16-4 zou je lijn opgeleverd worden.. maar het ging niet goed.
Met monteurbezoek in de centrale en extra troubleshoots zijn uiteindelijk 2 weken verstreken en nu zou alles verholpen moeten zijn.
En nu ga je alles opzeggen als het werkt? De logica van die beslissing ontgaat me een beetje. :)

Ik begrijp dat het irritant is dat de oplevering in eerste instantie niet goed is gegaan maar: "shit happens". Persoonlijk vind ik 10 werkdagen niet zo heel veel als er ook op het verkeerde aderpaar is opgeleverd door KPN.. en zoiets kan je bij alle providers overkomen. Je moet een provider altijd de kans geven om het probleem op te lossen.

Add: wat betreft die creditering->Schriftelijk aanvragen lijkt me inderdaad redelijk onzinnig als Alice gewoon in de systemen kan zien dat je oplevering 2 weken is verzet. Als ik het me goed herinner is dat ook niet het beleid.. maar ik kan het mis hebben. Email je klantnummer maar eens naar denan@inter.nl.net dan zet ik het door naar iemand binnen Alice.
Wat mij vooral stoort is dat de klant niet op de hoogte wordt gehouden, vandaag 3-5 is het modem nog niet binnen. natuurlijk kan er overal iets gebeuren, maar bij de vorige overstappen naar andere providers (6x overgestapt) is dit allemaal vlekkeloos verlopen, dus de frustratie zit behoorlijk hoog en nu maar afwachten met het nieuwe modem of alles ook gaat werken, als ze mij regelmatig op de hoogte hadden gehouden kon er nog wat begrip voor opbrengen, zoals het nu gegaan is niet meer, vandaar mijn besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Heb Alice opgezegd (per brief) vandaag. Jammer, maar goed, ik ga verhuizen dus en er ligt al ADSL. Hoop dat ze het ook werkelijk volgende maand gaan stop zetten. Nooit een klapper lijn gehad... maanden vele gigabytes binnen getorrent.... :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

Is iemand hier iets bekend van het niet ondersteund worden van het RTSP-protocol door de Copperjet? Het schijnt technisch wel te kunnen, maar door een standaard instelling in de Copperjet werkt het niet. Volgens bepaalde geluiden zou middels een update het verholpen kunnen zijn. Maar of dit ook voor de Alice-versie geldt, is natuurlijk maar de vraag.

Best irritant, wat verschillnde streamingservices werken via RTSP (bijv. uitzendinggemist op een NMT).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vandaag 4 mei en nog geen modem binnen, morgen 5 mei dan zal er wel niets bezorgd worden, hopen op overmorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vandaag maar weer eens gebeld, aangezien er nog geen modem binnen is, wat blijkt het modem is pas 3 mei verstuurd en niet 29-4, tja je blijft vriendelijk naar de medewerkers die kunnen er waarschijnlijk ook niets aan doen (tenminste de 1e lijns) maar van binnen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
surfing john schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:21:
vandaag maar weer eens gebeld, aangezien er nog geen modem binnen is, wat blijkt het modem is pas 3 mei verstuurd en niet 29-4, tja je blijft vriendelijk naar de medewerkers die kunnen er waarschijnlijk ook niets aan doen (tenminste de 1e lijns) maar van binnen........
Je hebt toch een track & trace gekregen voor TNT post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
tot mijn verbazing stond opeens TNT voor de deur, nieuw modem aangesloten en....... geen internet!
maar weer bellen, na wat testen in het modem, kreeg ik het verzoek om een andere pc aan te sluiten en e.e.a. uit te proberen, nog geen internet dan even bellen, ook op de andere pc geen internet, weer bellen weer wat testen in het modem, conclusie: modem kan geen IP adres verkrijgen, dit wordt doorgezet naar de 2e lijns, binnen 5 werkdagen moet dit opgelost worden, hadden we dit niet op 16-4 even kunnen checken om e.e.a. uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
surfing john schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:04:
tot mijn verbazing stond opeens TNT voor de deur, nieuw modem aangesloten en....... geen internet!
maar weer bellen, na wat testen in het modem, kreeg ik het verzoek om een andere pc aan te sluiten en e.e.a. uit te proberen, nog geen internet dan even bellen, ook op de andere pc geen internet, weer bellen weer wat testen in het modem, conclusie: modem kan geen IP adres verkrijgen, dit wordt doorgezet naar de 2e lijns, binnen 5 werkdagen moet dit opgelost worden, hadden we dit niet op 16-4 even kunnen checken om e.e.a. uit te sluiten?
Als ze op 16-4 al kunnen zien dat je geen linesync hebt op de poorten die zij uitlezen is het controleren van de IP uitgifte ook niet nuttig. Zover komt je modem dan namelijk niet eens.
Gezien je geschiedenis denk ik dat je (inderdaad erg irritant) de pech hebt dat je gewoon last hebt van 2 storingen: een KPN dat op het verkeerde aderpaar heeft opgeleverd en een administratieve fout bij Alice waardoor je geen IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 20:14
Ik wil Alice niet meteen lastig vallen, maar heb een vraagje;
Ik woon 389 meter tot een centrale. Mijn huidige maximale snelheid is 12,8 mbit. Dit is al met de tweak in de modem en geen problemen. Daarvoor was het 11,2 mbit. Naar mijn idee moet dit sneller kunnen als ik naar de afstand kijk. Klopt dit?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackiE1982 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:03:
Ik wil Alice niet meteen lastig vallen, maar heb een vraagje;
Ik woon 389 meter tot een centrale. Mijn huidige maximale snelheid is 12,8 mbit. Dit is al met de tweak in de modem en geen problemen. Daarvoor was het 11,2 mbit. Naar mijn idee moet dit sneller kunnen als ik naar de afstand kijk. Klopt dit?

zie: denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" (stukje scrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:21
Kan het zijn dat mijn downloadsnelheid inkakt als er iemand ook tegelijkertijd aan het bellen is? Dit lijkt namelijk bij mij het geval.

Ik heb de soort Fritzbox modem.

[ Voor 11% gewijzigd door vinom op 10-05-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
update:

7-5 zou het probleem opgelost zijn en ik zou gebeld zijn, helaas geen telefoontje gehad, vanmorgen vanuit mijn werk gebeld probleem is opgelost, alles zou moeten werken, zojuist alles uitgetest, modem kan nog steeds geen IP adres krijgen, dus niets is opgelost, gaat lekker zo stelletje amateurs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:01:
Kan het zijn dat mijn downloadsnelheid inkakt als er iemand ook tegelijkertijd aan het bellen is? Dit lijkt namelijk bij mij het geval.

Ik heb de soort Fritzbox modem.
Kun je je debiteurgegevens eens emailen naar denan@inter.nl.net inclusief de up/downspeed (speedtest.bbned.nl) van je lijn? Ik ben een tijd geleden met die AVM modems bezig geweest namelijk. Aub ook vermelden hoe erg de downloadsnelheid omlaag gaat als je aan het bellen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mijn woordenschat is niet zo heel zo, dus wat bedoel je met debiteurgegevens? welk soort abbo ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 16:16

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Hij bedoelt je klantgegevens, dus je naam, adres en klantnummer.

[ Voor 3% gewijzigd door Zondagskindje op 12-05-2010 17:38 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Aha, dank. Ik zal ze z.s.m naar je toe mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:53:
Aha, dank. Ik zal ze z.s.m naar je toe mailen.
En natuurlijk je internetsnelheid + de mate waarop het inzakt tijdens het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een oplossing voor dit probleeem?

Alice zou sinds 7 meiopgeleverd worden, nou telefoon werkte dus wel internet niet! lampjes branden wel allemaal.. op 192.168.1.1 stond internet niet aan, maar uit.. gebelt zou binne 5 dagen werken.. werkte maandag... werkte interdaad.. maar je wilt niet zien hoe.. het gaat om het witte modem.. ik kan de site van alice bezoeken die site voor speedstest google werkt soms.. rest werkt NIET! allemaal verbingsproblemen, en ohja msn werkt soms.. maar meestal geeft die een melding verkeerde proxy of firewall instelling.. ik heb hier nog nooit van gehooort.. internet werkt of wel of niet? of lagzaam.. nou liever langzaam dan dit... alice gebelt duuurt 5 dagen zijn om.. nog niets gehoord ga morgen weer bellen.. maar zal weinig zin hebben.. heb van alles geprobeerd 2e aansluitpunt 4 pcs andere kabels.. alles werkt goed, telefoon me pcs kabels.. alleeen internet werkt niet gewoon ja sommige sites.. pingen geld hetzelfde.. wat is dit probleeem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar het bericht boven jouw bericht. En daarna het bericht van dezelfde persoon daar vlak boven. Enz...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:45:
Kijk eens naar het bericht boven jouw bericht. En daarna het bericht van dezelfde persoon daar vlak boven. Enz...
hmmm dit is toch wel iets anders hoor. Als hij een verbinding heeft waarmee hij slechts een aantal sites kan bereiken is er iets vreemds aan de hand. Ik neem aan dat je de standaard stappen al hebt doorlopen? (modem even van de stroom.. 's nachts aan laten staan zodat hij een software upgrade krijgt.. etc)

Add:
Ik kreeg dat mailtje over het inzakken van de snelheid tijdens het bellen maar het bleek dat het slechts om 200Kb ging. Dat is normaal gedrag: de modem reserveert een deel van de beschikbare bandbreedte tijdens telefoongesprekken om voor QoS.

[ Voor 19% gewijzigd door denan op 18-05-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
een bizarre nachtmerrie genaamd Alice:

vanochtend werd ik gebeld dat er een nieuw profiel voor mijn verbinding is, helaas zat op mijn werk, bij thuiskomst gelijk uitproberen natuurlijk en ...........
geen internet!
zelf maar weer gebeld, geeist dat het probleem direct opgelost zou worden, blijkt niet mogelijk te zijn moet weer een call aangemaakt worden, dan maar gevraagd naar een leidinggevende, kan ook niet, 2e lijns dan maar kan ook niet, dan maar per direct het abbo opzeggen, kan ook niet, wel met een opzegtermijn van 1 maand, nog even aangegeven dat de leverancier Alice dus, (alhoewel je natuurlijk niet kan spreken van een levarancier die op 16-4 een abbo zou opleveren en die op 18-5 nog geen bitje heeft opgeleverd!) zwaar in gebreke is gebleven, tot 3 x aangegeven dit per vandaag te beeindigen zodat ik zsm kan overstappen naar een nieuwe aanbieder, helpdesk vraagt wilt u echt opzeggen? ja was ik niet duidelijk genoeg?
tja dan veranderd de situatie, dan mag ik u wel doorverbinden met de 2e lijns!!!!!!!!!!!!!!!
helaas doorverbinden mislukte omdat het inmiddels 18.30 is geworden en ze sluiten om 18.00 uur!
men verzekerd mij dat ik morgen aan het eind van de dag gebeld wordt
ik ben in een nachtmerrie beland en weet niet hoe ik (lees Alice) wakker moet worden!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaa, heb alle stapppen doorlopen, volgens alie is me lijn stabiel.. ruis is van de lijn weg.. werd door hn gebelt, of het probleem er nog was en ja die is er.. krijg weer een tickt zucht, en heb een jaarcontract dus kan er NOOIT onderruit, denk ik..

Maar goed, lijn stabiel modem is goed, alles werkt, soms werkt google en de site vn alice werkt altijd.. daar heb je het ook mee gehad, msn werkt niet.. verkeerde proxy of firewall instllling.. volgens alice ligt het aan me pc, maar kan echt niet.. want had bij mama ook alice. veder werkt internet via me telefoon prima.. dus rarara wat is dit probleeeem? niemand?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:29:
Jaaa, heb alle stapppen doorlopen, volgens alie is me lijn stabiel.. ruis is van de lijn weg.. werd door hn gebelt, of het probleem er nog was en ja die is er.. krijg weer een tickt zucht, en heb een jaarcontract dus kan er NOOIT onderruit, denk ik..

Maar goed, lijn stabiel modem is goed, alles werkt, soms werkt google en de site vn alice werkt altijd.. daar heb je het ook mee gehad, msn werkt niet.. verkeerde proxy of firewall instllling.. volgens alice ligt het aan me pc, maar kan echt niet.. want had bij mama ook alice. veder werkt internet via me telefoon prima.. dus rarara wat is dit probleeeem? niemand?????
Email je IP adres eens naar denan@inter.nl.net.. en aub ook wat traceroutes naar de volgende locaties:

www.alice.nl
www.nu.nl
217.149.196.6
208.69.38.150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:21:
[...]

Email je IP adres eens naar denan@inter.nl.net.. en aub ook wat traceroutes naar de volgende locaties:

www.alice.nl
www.nu.nl
217.149.196.6
208.69.38.150
Dat bedoelde ik: neem eens contact op met Denan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:34:
[...]

Dat bedoelde ik: neem eens contact op met Denan...
Wel met de kanttekening dat ik geen helpdesk ben en niet bij Alice werk.. ik kan naar sommige dingen kijken maar ik geef geen garanties dat ik het kan oplossen. Blijf dus altijd in gesprek met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wellproc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26
Vanwege toevoegen van telefonie bij internet heb ik besloten over te stappen van Telfort naar Alice. Aansluiting van beide zou geregeld worden op 17-5 (volgens de brief tussen 8.00 en 20.00, 'daarna bent u gelijk online')...
Op 17-5 11.00 uur stopt Telfort er idd mee, modem van Alice (Fritzbox 5125) hing al klaar, dus gelijk alle stekkers omgezet en afwachten maar... Even afgewacht gisteren, maar toen ik thuiskwam nog steeds geen internet.
Status was: geen internet, kan niet gebeld worden, kan wel zelf bellen.
Statuspagina van modem geeft aan dat deze ready is, maar dat er geen internetverbinding is 'not connected'. Er is geen knopje om verbinding te maken oid.

Toch maar even naar de helpdesk gebeld: splitter verwijderen aub, dan nogmaals proberen.
Splitter verwijderd, geen effect, opnieuw helpdesk gebeld: modem van stroom afhalen, 30 sec. wachten, opnieuw aansluiten, dan doet Alice een poortreset.
Dat gedaan, maar even eten en na het eten testen: geen internet...
Opnieuw gebeld (3e keer): medewerker doet diverse testen, begint een blaatverhaal over cross- en straightkabels (in mijn huis liggen overal straight en het modem kan alleen crosskabels aan... :?).
Laptop met Alice-crosskabel aangesloten, geen effect (nee duh, met straight kan ik al op de statuspagina komen, wat zal een cross dan voor verschil maken???).
Ja meneer: technische dienst zal er eens naar kijken, kost 5 werkdagen :X

En nu lees ik dit forum en begin ik eindeloos spijt te krijgen van mijn keuze voor Alice. Is dat terecht? En wat kan ik anders nog doen dan afwachten? Ik maak erg veel gebruik van internet en dit is behoorlijk frustrerend (en ook belachelijk anno 2010 dat het zo gaat).

Weet trouwens ook iemand hoe je dat 5125-modem kunt bedienen? Die config-pagina's stellen niets voor... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding in den haag bij ons thuis vliegt er steeds uit. De hele ochtend al. Is dit bekent? Router gereset, op de modem maakt hij steeds verbinding en vliegt er dan na 10min ofzo weer uit.

Postcode is 2545ej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
nog steeds geen internet, nieuwe call aangemaakt, duurt max. 5 werkdagen, doei jongens, morgen internet via XS4all, ik ben hier weg en iedereen sterkte met de nachtmerrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahja dat van den haag is gefixes. Blijkbaar heeft mn broertje gekloot met de routr en deze op static gezet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.henkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05-2022
wellproc schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:13:

Weet trouwens ook iemand hoe je dat 5125-modem kunt bedienen? Die config-pagina's stellen niets voor... :|
Ook ik ben de "gelukkige" bezitter van de AVM 5125 modem. En ben het mee eens dat de config pagina's zeer karig zijn. Er is geen enkele mogelijkheid om de modem tweaken zoals bji de copperjet (cj). Volgens de helpdesk is het niet mogelijk om de AVM om te wisselen voor een cj. Dit ivm technologie telefoon.

Vwb de crosskabels, dat is onzin. Alice levert zijn "eigen" kabels mee en deze zijn niet cross. Dus waar ze het vandaan halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h.henkie schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:30:
[...]
Ook ik ben de "gelukkige" bezitter van de AVM 5125 modem. En ben het mee eens dat de config pagina's zeer karig zijn. Er is geen enkele mogelijkheid om de modem tweaken zoals bji de copperjet (cj). Volgens de helpdesk is het niet mogelijk om de AVM om te wisselen voor een cj. Dit ivm technologie telefoon.

Vwb de crosskabels, dat is onzin. Alice levert zijn "eigen" kabels mee en deze zijn niet cross. Dus waar ze het vandaan halen ...
Waarom zou je de AVM willen tweaken? Je hebt de mogelijkheid tot het opzetten van een DMZ en portforwards zijn in te stellen. Verder is de DSL stack in de AVM een stuk geavanceerder dan die in de CJT en de te behalen snelheden liggen ook een stuk hoger. Op de testbank haalde de AVM op alle afstanden een aanzienlijk hogere snelheid dan de CJT.
Ook de omgang met instabiele lijnen is beter geworden waardoor de AVM op een onstabiele lijn een hogere snelheid kan halen. De "tweaks" uit de topicstart zijn bij de AVM dus ook niet nodig.

Dat crosscable verhaal is inderdaad onzin.. dat is alleen bij de CJT zo.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 20-05-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:29:

(had dit al gemailt naar je @live account maar hotmail heeft besloten me op de blocklijst te zetten)

Ik heb even naar je verbinding gekeken en ik zie niets vreemds. Je lijn is bereikbaar vanaf de buitenwereld en ook vanuit het Alice netwerk.
Een van de netwerkadmins van Alice heeft ook even naar je verbinding gekeken en heeft meerdere tests uitgevoerd vanuit alle delen van de wereld.
Je lijn is ook vanuit al deze testlocaties gewoon zichtbaar. Ook de routering klopt in alle gevallen dus daar kan het probleem niet in zitten.

Kun je zo aangeven met welke websites/locaties je exact problemen hebt?

Verder kun je altijd nog controleren of de DNS servers wellicht hard ingevuld staan in je tcp/ip settings. Probeer die dan te wijzigen in:
217.149.196.6
217.149.192.6

of openDNS:
156.154.71.22
216.131.94.5
69.111.95.106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wellproc
denan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:44:
[...]
Waarom zou je de AVM willen tweaken? Je hebt de mogelijkheid tot het opzetten van een DMZ en portforwards zijn in te stellen. Verder is de DSL stack in de AVM een stuk geavanceerder dan die in de CJT en de te behalen snelheden liggen ook een stuk hoger. Op de testbank haalde de AVM op alle afstanden een aanzienlijk hogere snelheid dan de CJT.
Ook de omgang met instabiele lijnen is beter geworden waardoor de AVM op een onstabiele lijn een hogere snelheid kan halen. De "tweaks" uit de topicstart zijn bij de AVM dus ook niet nodig.
Mooi, maar ik zou bijvoorbeeld graag zelf een ip-range in willen stellen voor het LAN, of een paar vaste ip's voor bepaalde pc's (of mijn netwerkprinter) en de rest variabel, of... of ...
Maw: een beetje meer configuratie-opties voor de LAN-kant van het modem zijn zeer welkom. De WAN-kant interesseert me minder, dat is aan Alice om die werkend te krijgen...
Dat crosscable verhaal is inderdaad onzin.. dat is alleen bij de CJT zo.
Gelukkig dat het door jou bevestigd wordt... Geeft me weer wat zelfvertrouwen ;)

Trouwens: vanochtend had ik opeens wel 'connected' staan bij internetverbinding. Dat had als resultaat dat ik mijn mail (met MS Outlook) kon binnenhalen van diverse adressen, de virusscanner haalde een update binnen en de website van Alice zelf werkte 30 seconden. Verder geen enkele website die werkt, en na die 30 sec. ook die van Alice niet meer... :|

We wachten af :O Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wellproc schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:54:
Mooi, maar ik zou bijvoorbeeld graag zelf een ip-range in willen stellen voor het LAN, of een paar vaste ip's voor bepaalde pc's (of mijn netwerkprinter) en de rest variabel, of... of ...
Maw: een beetje meer configuratie-opties voor de LAN-kant van het modem zijn zeer welkom.
Je kunt je printer toch gewoon configureren met een static IP? Ik heb thuis ook gewoon mijn mediatank/NAS/dreambox een ip gegeven in de range 192.168.0.200-240. Aangezien ik geen 200 devices heb komt de DHCP server van de AVM nooit in die range. Static IP's configureer ik bij voorkeur op het device, niet in de DHCP server.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 20-05-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wellproc
denan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:28:
[...]
Je kunt je printer toch gewoon configureren met een static IP? Ik heb thuis ook gewoon mijn mediatank/NAS/dreambox een ip gegeven in de range 192.168.0.200-240. Aangezien ik geen 200 devices heb komt de DHCP server van de AVM nooit in die range. Static IP's configureer ik bij voorkeur op het device, niet in de DHCP server.
Kan waarschijnlijk ook, maar is in ieder geval minder eenvoudig dan het in te stellen op de DHCP-server. Het gaat me trouwens niet perse om deze punten, maar gewoon om de configureerbaarheid van het modem. Het is af en toe handig om eea in te kunnen stellen en bij dit modem zijn de mogelijkheden daarvoor wel heel beperkt.
Maar goed, als er een specifieke vraag opdoet kom ik daar wel mee. Zal thuis eerst eens op de printer zoeken welke configopties die heeft.

Ben ook net gebeld door Alice. Omdat de problemen nog steeds bestaan is besloten een ander modem toe te sturen. Problemen lijken toch door het modem veroorzaakt te worden. Hopelijk lost een nieuw modem de problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Laatst online: 04-06 10:40
Weet iemand hoe ik het wachtwoord van de Copperjet 1616-2P kan wijzigen? Als ik het nu wijzig wordt het na een restart automatisch teruggezet naar default. Het zelfde geldt voor het wijzigen van de DNS. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Skatespeare,
heb je ook in Configuration - Save config geklikt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.henkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05-2022
[...]

Dat de AVM stabiel is zal ik niet ontkennen. Alhoewel ik geen vergelijking heb met de cj. Maar gebruikersvriendelijk is hij niet. Een simpele optie om de dhcp server uit te zetten is er niet. Dit zit wel in de meest eenvoudige NAS systeem. Ik weet wel dat je dmv een port forwarding het wel werkt. (en dat geeft ook geen 100% zekerheid) Maar weet een doorsnee gebruiker dit ook. Nee dus. Die breekt zijn hoofd over het feit dat hij de ene keer niet op internet kan en de andere keer niet bij zijn NAS kan. Nu kun je misschien de DHCP server van de nas uitzetten maar het gaat me hier om het principe.
Het kan ook een persoonlijke antipathie zijn van mij hoor. Ik heb nou eenmaal een hekel aan eenvoudige instellingen die vastgelegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h.henkie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:25:
[...]
Nu kun je misschien de DHCP server van de nas uitzetten maar het gaat me hier om het principe.
Het kan ook een persoonlijke antipathie zijn van mij hoor. Ik heb nou eenmaal een hekel aan eenvoudige instellingen die vastgelegd zijn.
Dat is helaas wel de regel van de grootste gemene deler. Het merendeel van de klanten heeft een router nodig die niet "stuk te maken" is door een aantal instellingen aan te passen. Tweakers zijn nou eenmaal geen doorsnee klanten.

add: en ik moet de gebruiker nog tegenkomen die een nas in zijn netwerk heeft hangen en niet slim genoeg is om het static IP op het eind van de range te gooien :)

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 26-05-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Alice sinds 17.05.2010. Ik heb vanaf begin probleem dat lijn regelmatig uitvalt. Gebeld met Alice en nu gaan ze monteur sturen om onderzoek te doen. Ook merk ik dat als mijn verbinding uitvalt, lampjes gaan knipperen maar heb ik geen internet meer. Pas na weghalen van stroom van modem (5125) krijg ik internet weer. Vreemd is dat op dat moment 5125 web info laat zien dat geen verbinding uitval geweest is. Is dit dan probleem met 5125 zelf? Weet ook iemand of ik op 5125 een poort range kan forwarden ipv 1:1 poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
h.henkie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:25:
[...]

Dat de AVM stabiel is zal ik niet ontkennen. Alhoewel ik geen vergelijking heb met de cj.
Copperjet 1616 werkt prima, afgezien van een kapotte CJ die ik de eerste keer ontving toen we zijn gestart met Alice in januari 2009. Ik heb in de afgelopen 1,5 jaar dat we bij Alice zitten hooguit 3 keer even de stekker van het modem uit stopcontact moeten halen voor een reset voor de rest best ok. Alleen af en toe ineens spontane line-drop maar dat hangt wellicht samen met leeghalen van nieuwsgroep. Enige jammere is dat we 479m van wijkkast wonen en draadloos maximaal 12/13mb halen (volgens speedtest.bbned.nl en speedtest.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Laatst online: 04-06 10:40
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:21:
Hallo Skatespeare,
heb je ook in Configuration - Save config geklikt?
Hmm ik dacht het wel, maar blijkbaar niet :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:04
alice komt niet al te best uit onderzoek van Radar
http://www.trosradar.nl/productradar/internetproviders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff.. wat een onzin onderzoek. Na een aantal pagina's doorklikken zie je dat de cijfers over het algemeen tussen de 7 en 8 liggen, met hier een daar een paar uitschieters naar 3.0 of 1.0. Lees je die teksten dan zijn dat mensen die tevreden zijn over de diensten en de service (waarom geven ze dan een 3.7?) of mensen die klagen dat ze geen 20Mbit halen. Zag zelfs 1 persoon een 2 geven omdat de helpdesk 35 ct per minuut kost. Volgens mij is dat al een jaar 15 cent.

Verder is de wachttijd bij alice al tijden 10-20 seconden.. dus hoe ze daarvoor een 5.9 kunnen krijgen is mij onduidelijk. Doet me een beetje denken aan de Iping onderzoekjes :)

add: Hoogepuntjes ;)

Anoniem - totaalscore: 3,0
9 mei 2010 - Bij Alice valt het nog wel mee maar Tele2 zijn helemaal laaielichters,leugens over de snelheid,tv storingen en telefoon kosten te hoog berekenen,een keer het teveel berekende terug betalen en daarna niet meer.Ik heb dan ook mijn abonnement opgezegd.Ik wil het te veel betaalde verekend zien van 6 maanden.Pas op voor Tele2.Oplichters!

Anoniem - totaalscore: 5,0
10 mei 2010 - Het bedrijf Alice vind ik een smerig bedrijf. Ik heb zo nu en dan wat meegemaakt en ik heb geen positieve ervaring met Alice al komt Alice vaak wel hun afspraken na, dat moet ik toegeven! Aan het begin stond je heel lang in de wacht voor de Helpdesk, tja belkosten lopen aardig op (? 0,35 pm.) Dat is nu verbeterd, je wordt meteen geholpen.(?0,35pm)!

Anoniem - totaalscore: 5,5
8 mei 2010 - Downloadsnelheid stond op 0.24 mb/s, dus ik heb 24 ingevuld. Ik weet niet of ik dit correct heb gedaan. Ik ben zeer tevreden over Alice. Mijn gebruik is gewoon het huis/tuin/keuken internetten. Nooit storing en nooit helpdesk nodig. Dit komt misschien mede doordat ik een eenvoudige gebruiker ben.

Anoniem - totaalscore: 5,7
8 mei 2010 - Ik ben tevreden over de provider. Ik weet niet precies wat het juiste aantal megabytes is. En ht is betaalbaar.

Anoniem - totaalscore: 4,4
7 mei 2010 - Uw enquete is niet helemaal correct. Ik zit pas een maand bij Alice en U stelt vragen over de afgelopen 6 maanden. Toen zat ik nog bij ziggo. Dus ik heb de vragen als ware ik nog bij ziggo beantwoordt. Ziggo is zeer duur en zee onvriendelijk. De helpdesk is zeer ondeskundig en stelt domme vragen die niet ter zake doen.

etcetc..
natuurlijk staan er ook terecht ontevreden klanten tussen.. maar als ik het merendeel lees heb ik sterke twijfels bij het niveau van de doorsnee radar kijker ;)

[ Voor 51% gewijzigd door denan op 01-06-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reacties zie je bij alle providers terugkomen. Het is niet zo dat alleen bij Alice ongefundeerde reacties staan, die heb je dus net zo goed bij een Telfort of een XS4All.

Dus om het nu meteen af te doen als onzin en de positieve quotes te highlighten vind ik een beetje een zwaktebod.

Ik heb zelf geen enkel probleem met Alice, stabiel, de snelheid is minimaal (maar dat ligt aan mijn eigen afstand tot centrale), en ik vind de prijsstelling prima.

Ik zal wel op den duur gaan kijken naar een andere aanbieder als Alice technologisch achter blijft op de markt omdat BBned nog niet zover is (of niet wil investeren). En dan bedoel ik; niet mee kan gaan in initiatieven zoals VDSL2 via FTTC. Er is bij mij behoefte aan een hogere upstream en daar zou ik best meer voor willen betalen.
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste