Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:17
denan schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:07:
[...]

Ja maar dat moet je dus niet doen. De volgende keer alleen je router resetten. Als de verbinding dan weer up komt lag het niet aan de modem. Komt de verbinding dan niet op dan moet je even in je modem inloggen om te kijken wat de status van je verbinding is.

@groxgrox: volgens de nederlandse philips site bestaat die telefoon niet in nederland. Is het geen vaag toestel wat je via een of andere zij import hebt verkregen.. en dus eigenlijk niet geschikt is voor de nederlandse markt?
nee, lijkt me niet, deze komt van de makro. ff onderop gekeken: serie: CD1352S/22. Alleen wanneer ik op Google zoek, dan vind ie bijna geen NL treffers.....

Verder staat op de sticker België en Nederland, zou toch moeten werken? DEZE is het.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:14:
[...]

Volgens mij maakt het helemaal niets uit. Als je eerste de ene test om het probleem te verhelpen, dat werkt niet, dan doe je daarna een andere optie. Is niet meer dan logisch. Kan moeilijk mijn eigen apparatuur de schuld alleen maar geven, terwijl het misschien wel aan dat van Alice ligt.
Ok, maar dat was mijn vraag dus ook: "heb je eerst je router gereset voordat je de modem resette". Log de andere keer dat hij down gaat dan eens in op je Alice modem om te kijken wat de line status is.. Staat daar disconnected dan weet je genoeg.
groxgrox schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:14:
[...]

nee, lijkt me niet, deze komt van de makro. ff onderop gekeken: serie: CD1352S/22. Alleen wanneer ik op Google zoek, dan vind ie bijna geen NL treffers.....

Verder staat op de sticker België en Nederland, zou toch moeten werken? DEZE is het.
Zou moeten werken inderdaad maar het blijft vreemd dat philips hem niet kent :) Maar kijk anders eens in de handleiding wat de aansluitfactor is, daar moet het echt in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Ik ga ook een abonnement nemen bij Alice, de Comfort. Is het mogelijk dat ik het AVM modem krijg in plaats van de copperjet? Dit in verband met de USB aansluiting, in mijn situatie zou dit een handig extraatje zijn!

(http://www.alice.nl/support/instellingen/modem/avm5125/) Volgens deze pagina zijn er in 2009 een aantal verdeeld, en kun je niet specifiek een keuze maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Zanthr op 27-02-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:21
Ik heb eergisteren de moden ontvangen van Alice en het is de AVM 5125 -_-
Ik dacht dat ze alleen nog maar Copperjets leverden. Ik had al moeite met de handleiding van de Copperjet, maar met de AVM 512 betwijfel ik of ik alles goed heb aangesloten, maargoed maandag word de verbinding opgeleverd, dus dan merk ik het wel. Iemand enig idee welke tijd je ongeveer word 'geactiveerd' ?

De overstap is sowieso wel dramatisch gegaan. Onze oude provider Scarlet heeft ons twee weken te vroeg afgesloten, waardoor we geen telefoon en geen internet hebben tot op de dag van vandaag. Ze zijn ook niet meer bereid ons te activeren. Echt zwaar klote om het maar even te zeggen, want je merkt dan pas hoe afhankelijk je van internet en telefonie bent. Hopelijk is dus maandag ALLES in orde en kan ik gaan genieten van Alice en van 400 Kb download snelheid naar zo'n ergens in de 1 - 1,5 MB (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

### /voorbarig mode ###

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:13:
Ik heb eergisteren de moden ontvangen van Alice en het is de AVM 5125 -_-
Ik dacht dat ze alleen nog maar Copperjets leverden. Ik had al moeite met de handleiding van de Copperjet, maar met de AVM 512 betwijfel ik of ik alles goed heb aangesloten, maargoed maandag word de verbinding opgeleverd, dus dan merk ik het wel. Iemand enig idee welke tijd je ongeveer word 'geactiveerd' ?
Er worden momenteel weer wat kleine batches AVM's uitgeleverd maar aangezien ik de exacte datums van de uitleveringen niet ken heb ik het hier niet gemeld.. Niets zo lastig als iemand die online leest dat ie op dag X een AVM krijgt bij een bestelling en uiteindelijk een CJT krijgt.

Wat betreft de handleiding: wat is er exact onduidelijk? Waarschijnlijk de Y-kabel instructie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanpassing Abonnementen Alice
Per 1/3/2010 heeft Alice nieuwe abonnementen voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten zal niets veranderen!

Alice Comfort Vast
Specificaties: Onbeperkt bellen en een wide open ADSL verbinding (tot 20-24Mbit)
Contractstermijn: 12 maanden
Prijs: 29,90 / maand

Alice Easy Vast
Specificaties:Wide open ADSL (tot 20-24Mbit)
Contract termijn: 12 maanden
Prijs: 19,90 / maand

Actie bij Alice Comfort Vast en bij Alice Easy Vast: (In Maart en April)
- Gratis NewLineService als je geen actieve telefoonlijn hebt. (Normaal 99,90)
- Geen administratiekosten (Normaal 24,90)
- Inclusief aansluithulp

Alice Comfort flexibel
Specificaties:Onbeperkt bellen en een wide open ADSL verbinding (tot 20-24Mbit)
Contract termijn: Geen (maandcontract)
Prijs: 34,90 / maand

Alice Easy flexibel
Specificaties:Wide open ADSL (tot 20-24Mbit)
Contract termijn: Geen (maandcontract)
Prijs: 24,90 / maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
denan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:31:
[...]

Er worden momenteel weer wat kleine batches AVM's uitgeleverd maar aangezien ik de exacte datums van de uitleveringen niet ken heb ik het hier niet gemeld.. Niets zo lastig als iemand die online leest dat ie op dag X een AVM krijgt bij een bestelling en uiteindelijk een CJT krijgt.

Wat betreft de handleiding: wat is er exact onduidelijk? Waarschijnlijk de Y-kabel instructie? :)
Dat onder andere. bij de CJP had ik een soort blokje waar 2 verbindingen 1 werd. Misschien kan je uitleggen hoe die moet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:25:
[...]
Dat onder andere. bij de CJP had ik een soort blokje waar 2 verbindingen 1 werd. Misschien kan je uitleggen hoe die moet zitten?
Bij de AVM is dat geintegreerd in de kabel... daar zit een kabeltje bij waarbij 1 kabel in 2 kabels splitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Okey...ik merk het wel of alles goed is aangesloten zodra ik thuis ben.
Verder wil ik even een opmerking maken over de klantenservice van Alice:

Ik vind deze echt buitengewoon goed. Je word vrijwel direct door een medewerker geholpen en ze zijn ook nog is ''aardig''. Complimenten hiervoor, echt houd dit vol.. Bij Scarlet was het echt 100% het tegenovergestelde.

Ik hoop vandaag wel trouwens de brief te ontvangen met het tijdelijk nummer en de inloggegevens voor Alice Lounge. Ik had die eigenlijk zaterdag al verwacht, zodat ik alvast een e-mail kon aanmaken en dit bekend kon maken en mijn contacten.

[ Voor 24% gewijzigd door vinom op 01-03-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 17:00
Zaterdag mijn aanvraag gedaan voor een Alice Comfort abonnementje in mijn soon-to-come woninkje. Hoe lang duurt het voor de eerste correspondentie/het modem binnenkomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Waar ik vandaag nog vol lof over Alice was, zakt het me vandaag diep in de schoenen.
Rond 6 uur was er nog steeds geen internet verbinding noch telefoon verbinding. Dus ik denk even bellen naar Alice of hun wat meer kunnen vertellen. ''Ja meneer, er is u verteld dat de verbinding op 1 maart word opgeleverd?" dus ik antwoord met ''Ja, dit is mij duidelijk gemaakt via e-mail, telefonie en per brief"
Waarop hij antwoord:"Nou meneer, ik zie dat de opleveringsdatum is veranderd naar 8 maart"
Nou na twee geen telefoon en internet te hebben gehad, was dit echt diep triest. ''En hoe kan die datum dan zomaar veranderd zijn?"
"Dit is voor ons ook een onbekende reden. De technische dienst heeft dit veranderd en hun hebben de touwtjes in handen. Ik kan alleen een klacht voor u indienen"

Naja, dat maar gedaan, maar ik weet dat er geen ene drol mee word gedaan (toch?) en dus wacht ik nog maar een week. Gewoon te goed om waar te zijn blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
denan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:39:
Actie bij Alice Comfort Vast en bij Alice Easy Vast: (In Maart en April)
- Gratis NewLineService als je geen actieve telefoonlijn hebt. (Normaal 99,90)
- Geen administratiekosten (Normaal 24,90)
- Inclusief aansluithulp
Ook fijn, per 12 februari internet Alice Comfort en gewoon 100 euro newlineservice dadelijk moeten betalen + administratiekosten. Kun je mij een zeur noemen, maar ik vind het uitermate vervelend dat ze nu net 2 weken nadat ik alles heb hiermee komen. Tuurlijk snap ik ook wel dat dat geen steekhoudend argument is. Want zo kan iedereen nadien kortingen claimen. Er zal dan waarschijnlijk ook geen mogelijkheid om hier als nog in aanmerking voor te komen? :'(

Ik zie trouwens niet 1,2,3, op de site dat je nu flexibel en vast hebt. Wel van bovenstaande quote. En wit met rood is dat de copperjet? Staat namelijk nergens op het kastje zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:58:
Naja, dat maar gedaan, maar ik weet dat er geen ene drol mee word gedaan (toch?) en dus wacht ik nog maar een week. Gewoon te goed om waar te zijn blijkbaar.
Klachten worden gewoon verwerkt door Alice dus als hij terecht is zul je daar wat van horen. Gezien je scarlet overstapproblemen denk ik dat het signaal van je oude provider nog niet van de lijn af was.. maar eigenlijk zou een helpdesk/technische dienst dat moeten melden bij het verplaatsen van de startdatum.
Joosie200 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:25:
[...]
Ik zie trouwens niet 1,2,3, op de site dat je nu flexibel en vast hebt. Wel van bovenstaande quote. En wit met rood is dat de copperjet? Staat namelijk nergens op het kastje zelf.
Als hij 4 ethernet poorten heeft is het een AVM.. heeft hij er maar 1 is het een copperjet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
denan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:39:
Aanpassing Abonnementen Alice
Per 1/3/2010 heeft Alice nieuwe abonnementen voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten zal niets veranderen!
...
Alice Comfort Vast
Specificaties: Onbeperkt bellen en een wide open ADSL verbinding (tot 20-24Mbit)
...
Alice Easy Vast
...
Waarom zie ik dit niet terug op de site?
En die snelheid 20 - 24 mbit, lijkt me toch echt niet dat Alice dat gaat garanderen. Mijn 20mbit lijn levert tussen de 13 en 16mbit (als ik een goede dag heb).

Lijkt me toch gek dat als mijn buurman zich nieuw aanmeldt hij opeens 20 - 24mbit krijgt...

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheMe schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:25:
[...]

Waarom zie ik dit niet terug op de site?
En die snelheid 20 - 24 mbit, lijkt me toch echt niet dat Alice dat gaat garanderen. Mijn 20mbit lijn levert tussen de 13 en 16mbit (als ik een goede dag heb).

Lijkt me toch gek dat als mijn buurman zich nieuw aanmeldt hij opeens 20 - 24mbit krijgt...
Staat gewoon op de mainpage hoor: www.alice.nl
En wat betreft de snelheid: alice levert altijd een wide open profiel. Het maximum daarbij is 24Mbit maar dan moet je wel vlak bij de centrale wonen... Vandaar de toevoeging "TOT 24Mbit" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:02
denan schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:00:
[...]

Staat gewoon op de mainpage hoor: www.alice.nl
En wat betreft de snelheid: alice levert altijd een wide open profiel. Het maximum daarbij is 24Mbit maar dan moet je wel vlak bij de centrale wonen... Vandaar de toevoeging "TOT 24Mbit" :)
Maar gaat Alice nu aanpassingen doorvoeren in de configuratie of blijft alles zoals het nu is?

Mijn gegevens:

Postcode: XXXX
Huisnummer: XXX

Beschikbare Dienst Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
IMA 9.2Mb/9.2Mb

(ik geloof dat ik onder de 300 meter van de centrale af zit)

Resultaat na speedtest:
Your current bandwidth reading is: 12.66 Mbps which means you can download at 1.58 MB/sec. from our servers.

Ik had eerst rond de 16 Mb, maar nu kom ik niet boven de 13 :(. Als ik de tabel van BBNED goed lees dan zou ik vanaf 16MB moeten hebben..

Hoor graag of Alice in het algemeen hier iets aan doen OF dat ik ff contact moet opnemen met de helpdesk.

[ Voor 3% gewijzigd door konehead op 03-03-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
konehead schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:32:
[...]

Maar gaat Alice nu aanpassingen doorvoeren in de configuratie of blijft alles zoals het nu is?
<znip>

(ik geloof dat ik onder de 300 meter van de centrale af zit)

Resultaat na speedtest:
Your current bandwidth reading is: 12.66 Mbps which means you can download at 1.58 MB/sec. from our servers.

Ik had eerst rond de 16 Mb, maar nu kom ik niet boven de 13 :(. Als ik de tabel van BBNED goed lees dan zou ik vanaf 16MB moeten hebben..

Hoor graag of Alice in het algemeen hier iets aan doen OF dat ik ff contact moet opnemen met de helpdesk.
Alice gaat niets aanpassen in de configuratie, de diensten zijn gewoon altijd al zo geweest. De aanpassingen in de portfolio van alice zijn puur administratieve aanpassingen, technisch zal er niets veranderen bij voice of bij het ADSL deel.

add: als je 300 meter van de centrale zit en maar 13Mbit haalt zou ik eens goed naar je isra punt en je telefoonkabels kijken. Je zou dan makkelijk rond de 20Mbit moeten halen.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 03-03-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
denan schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:00:
[...]

Alice gaat niets aanpassen in de configuratie, de diensten zijn gewoon altijd al zo geweest. De aanpassingen in de portfolio van alice zijn puur administratieve aanpassingen, technisch zal er niets veranderen bij voice of bij het ADSL deel.

add: als je 300 meter van de centrale zit en maar 13Mbit haalt zou ik eens goed naar je isra punt en je telefoonkabels kijken. Je zou dan makkelijk rond de 20Mbit moeten halen.
Ok thx, voor je reactie. Ik heb een isra-punt in de woonkamer ziiten (gewoon normale telefoonaansluiting). Ik zal het Modem is direct daar op aansluiten (nu zit er een telefoonkabel van +/- 5 meter tussen). Heb jij nog tips als je ISRA punt een gewone telefoon aansluiting is (bijvoorbeeld: rood en blauw omdraaien?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:16
Joosie200 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:25:
[...]

Ook fijn, per 12 februari internet Alice Comfort en gewoon 100 euro newlineservice dadelijk moeten betalen + administratiekosten. Kun je mij een zeur noemen, maar ik vind het uitermate vervelend dat ze nu net 2 weken nadat ik alles heb hiermee komen. Tuurlijk snap ik ook wel dat dat geen steekhoudend argument is. Want zo kan iedereen nadien kortingen claimen. Er zal dan waarschijnlijk ook geen mogelijkheid om hier als nog in aanmerking voor te komen? :'(
Ik heb hetzelfde probleem voor m'n oom. Ik heb hem ook rond 12 feb. bij Alice aangemeld en omdat hij nog geen tellijn had, heeft hij dus ook 100 pleuris + 25 euro admin.kstn moeten betalen.
Ik zie nu wel op de site van Alice dat de abonnement(en) icm met 12 mndn contract is. Toen ik me aanmeldde was er geen jaar contract en kun je per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
konehead schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:13:
[...]
Ok thx, voor je reactie. Ik heb een isra-punt in de woonkamer ziiten (gewoon normale telefoonaansluiting). Ik zal het Modem is direct daar op aansluiten (nu zit er een telefoonkabel van +/- 5 meter tussen). Heb jij nog tips als je ISRA punt een gewone telefoon aansluiting is?
- Probeer de telefoonkabel tussen je isra punt en je modem zo kort mogelijk te houden (20-50cm).
- Controleer of de bekabeling niet aan het corroderen is. Maak de aansluitingen (indien nodig) open en schuur de draadjes even goed schoon.
- Doe het bovenstaande ook voor het aansluitpunt. Oudere aansluitpunten kunnen onder invloed van vocht aardig wat aanslag verzamelen.
- Controleer de kwaliteit van de kabels zelf (de telefoonkabel). Indien het oude/slappe kabeltjes zijn kan het handig zijn om de kabel te vervangen.
- Test je bandbreedte eens met en zonder splitter. Soms zorgt het plaatsen van de splitter ervoor dat je er een megabit bij krijgt.. soms zorgt het er juist voor dat je 2Mbit kwijtraakt.
- Reset je router eens naar de factory defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
denan schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:21:
[...]

- Probeer de telefoonkabel tussen je isra punt en je modem zo kort mogelijk te houden (20-50cm).
- Controleer of de bekabeling niet aan het corroderen is. Maak de aansluitingen (indien nodig) open en schuur de draadjes even goed schoon.
- Doe het bovenstaande ook voor het aansluitpunt. Oudere aansluitpunten kunnen onder invloed van vocht aardig wat aanslag verzamelen.
- Controleer de kwaliteit van de kabels zelf (de telefoonkabel). Indien het oude/slappe kabeltjes zijn kan het handig zijn om de kabel te vervangen.
- Test je bandbreedte eens met en zonder splitter. Soms zorgt het plaatsen van de splitter ervoor dat je er een megabit bij krijgt.. soms zorgt het er juist voor dat je 2Mbit kwijtraakt.
- Reset je router eens naar de factory defaults.
Done! Dank voor de info. Heb iets verbetering, helaas nog geen 20 MB:

Your current bandwidth reading is: 13.61 Mbps which means you can download at 1.7 MB/sec. from our servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 19:46
konehead schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:06:
[...]

Done! Dank voor de info. Heb iets verbetering, helaas nog geen 20 MB:

Your current bandwidth reading is: 13.61 Mbps which means you can download at 1.7 MB/sec. from our servers.
Je kunt toch ook inzien hoe snel je modem in traint? :p weet je het meteen.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Xentor schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:19:
[...]

Je kunt toch ook inzien hoe snel je modem in traint? :p weet je het meteen.
8)7 Hoe kan je dat zien dan? alvast dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Eskiya schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:19:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem voor m'n oom. Ik heb hem ook rond 12 feb. bij Alice aangemeld en omdat hij nog geen tellijn had, heeft hij dus ook 100 pleuris + 25 euro admin.kstn moeten betalen.
Ik zie nu wel op de site van Alice dat de abonnement(en) icm met 12 mndn contract is. Toen ik me aanmeldde was er geen jaar contract en kun je per maand opzeggen.
op de site staat inderdaad niet duidelijk omschreven dat als je nu nog een maand contract wilt dat het 34.95 p/mnd is. Alleen de 12 maanden prijs van 29.90 p/mnd. Dat had denan hier in het forum een stuk duidelijker neergezet.

Vervelend dat je nu net achter het net vist. Helpdesk er nog over gesproken ivm kosten of je wellicht nog van de actie gebruik kunt maken vrees van niet. Is je oom al aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funrider schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:02:
op de site staat inderdaad niet duidelijk omschreven dat als je nu nog een maand contract wilt dat het 34.95 p/mnd is. Alleen de 12 maanden prijs van 29.90 p/mnd. Dat had denan hier in het forum een stuk duidelijker neergezet.
Op de site staat wel duidelijk dat de tarieven (en de VIP-promotie) alleen voor jaarcontracten gelden. Als je het bestelproces in gaat krijg je ook halverwege een duidelijk selectiescherm waarin je een keuze kunt maken tussen een maandcontract en een jaarcontract, inclusief de tarieven van elk.
Vervelend dat je nu net achter het net vist. Helpdesk er nog over gesproken ivm kosten of je wellicht nog van de actie gebruik kunt maken vrees van niet. Is je oom al aangesloten?
meer dan 2 weken verschil lijkt me net iets te veel. Als het nou een dag zou zijn geweest (of tijdens de cooloff periode) zou men wellicht nog iets met de actie kunnen doen. Maarja.. dat heb je altijd bij speciale acties.
konehead schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 07:36:
[...]
In het statusscherm van je modem (gewoon inloggen op 172.19.3.1 of 10.0.0.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Zou mooi zijn als ik nog van de actie gebruik kan maken, omdat ik een week te laat ben opgeleverd. (8 maart word het nu)
Zit er zeker niet in hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:17:
Zou mooi zijn als ik nog van de actie gebruik kan maken, omdat ik een week te laat ben opgeleverd. (8 maart word het nu)
Zit er zeker niet in hé?
De actie gaat in op het moment van aanvragen, niet van opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
konehead schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 07:36:
[...]

Ik zal vanavond thuis even kijken zit nu op school volgensmij moet het wel met de admin acc. anders kun je de waardes niet zien.

edit

Weet iemand of bbned binnenkort ook begint met vdsl2? of dergelijke of dat ze achter blijven op het kpn netwerk?

[ Voor 16% gewijzigd door Xentor op 05-03-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:14:
Toch maar even wat goed nieuws posten, wat dat gebeurd hier niet genoeg! ;)
Gisteravond viel de verbinding weg, telefoon en internet. Hulplijn gebeld, direct iemand aan de lijn gekregen. (ik was zeer verrast!) Heel vriendelijk geholpen en uiteindelijk een ticket gemaakt voor de technische dienst omdat het in eerste instantie niet gemaakt kon worden.
Vijf werkdagen zeiden ze, dat het maximaal kon duren, en wat ik persoonlijk ook verwachte aangezien mijn slechte ervaring met Alice in het (verre) verleden. Dus, de dag erna, ik kom net thuis, en internet is gemaakt, Alice heeft een berichtje achtergelaten en alles doet het weer.
Zeer positief verrast.

Toevallig vandaag ook met een collega gesproken met een soort gelijk probleem, en precies het zelfde verhaal, snelle hulp, geen wachttijd. Nu weet ik nog steeds niet zeker of dit uniek is, maar het lijkt er voor mij op dat Alice de zaakjes ondertussen heel wat beter voor elkaar heeft dan een jaar geleden.

Keep it up.

ps. en om eerlijk te zijn, zou ik ondertussen Alice ook aanraden aan vrienden, kennissen en familie.
Sindsdien is dit nu vier keer gebeurd. Ik word er ondertussen een beetje hopeloos. Voornamelijk van het probleem maar ook van Alice zelf/ Ze zeggen dat ze me terug bellen, maar dit gebeurd nooit. Ook nadat het probleem opgelost is.. Zeer vervelend.

Maarja, een stabiele verbinding is een must voor mij. Dus ik denk dat ik ondertussen maar eens naar een nieuwe provider ga zoeken.

Grappig, hoe positief ik vorige maand was, zo negatief ben ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
hummm, vandaag had ik geen telefoonverbinding, naar het rebooten van mijn modem wel...

Hopelijk is het geen voorteken van een slechter wordend modem.

@Denan: Heeft Alice ook bepalingen t.a.v. uitvallende modems ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Intrain waardes zijn deze (dacht ik)

Afbeeldingslocatie: http://www.luukoudehampsink.nl/intrain.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Xentor schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:45:
Intrain waardes zijn deze (dacht ik)

[afbeelding]
Thx, voor je reactie, hier kan ik meer uit opmaken (kon het n.l. niet vinden).

Mijn waarde:
Tx Bit Rate 1133100
Rx Bit Rate 16301200

Alleen nu nog de interpretatie van het verhaal, train ik in op 16 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Yap dacht het wel.

Maar je verliest altijd wat snelheid door overheads etc is dacht ik zon 10% ik downlaod namelijk met 13,3mbit ipv de 15 waarmee mn modem intraint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Xentor schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:27:
Yap dacht het wel.

Maar je verliest altijd wat snelheid door overheads etc is dacht ik zon 10% ik downlaod namelijk met 13,3mbit ipv de 15 waarmee mn modem intraint
Ja, dan klopt het wel met eerdere download cijfers. Nou, ik denk dat ik het maar ff hier bij laat. Ik zou niet weten hoe ik die laatste 4 mb uit het systeem kan persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo denan,
ik zit 879meter van de centrale en heb 10-12Mbit/s

Tx Bit Rate 1101000
Rx Bit Rate 12647400

Bij Alice Postcode check heb ik tussen de 16 en 20 Mbit/s. Waarom heb ik dan 10-12Mbit/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga als alles goed gaat ook over naar Alice, en vroeg me het volgende af.

Ik kom van XS4All-only, en heb dus een Fritzbox 7170 met draadloze verbinding. Die Alice-gebrande Fritzbox die ik van Alice heb gekregen, heeft geen wireless (wat ik heel gek vind! Zo'n basisvoorziening tegenwoordig, en voor die paar euro's..)

Weet iemand of en hoe ik m'n Fritzbox met draadloze verbinding als switch-met-wireless verbinding achter m'n Alice-adsl-modem/router/firewall kan zetten? Ik heb wel een draadloze verbinding nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 03:18:
Ga als alles goed gaat ook over naar Alice, en vroeg me het volgende af.

Ik kom van XS4All-only, en heb dus een Fritzbox 7170 met draadloze verbinding. Die Alice-gebrande Fritzbox die ik van Alice heb gekregen, heeft geen wireless (wat ik heel gek vind! Zo'n basisvoorziening tegenwoordig, en voor die paar euro's..)

Weet iemand of en hoe ik m'n Fritzbox met draadloze verbinding als switch-met-wireless verbinding achter m'n Alice-adsl-modem/router/firewall kan zetten? Ik heb wel een draadloze verbinding nodig!
als je geen VOIP dienst hebt van Alice kan je de FB 7170 gebruiken zonder de alice fritzbox. kijk maar op de eerste pagina van deze forum, daar staan de instellingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:16:
Hopelijk is het geen voorteken van een slechter wordend modem.
@Denan: Heeft Alice ook bepalingen t.a.v. uitvallende modems ??
As je zeker weet dat het het modem was wel ja.. maar in dit geval is dat niet mogelijk. Het kan best dat je VoDSL verbinding uitgevallen is door een storing ergens en dat je de verbinding weer opgestart hebt door de reboot.
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:37:
Tx Bit Rate 1101000
Rx Bit Rate 12647400
Bij Alice Postcode check heb ik tussen de 16 en 20 Mbit/s. Waarom heb ik dan 10-12Mbit/s?
Zie: denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
denan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:31:
[...]

@denan
Heb je ondertussen misschien al meer informatie over de beschikbaarheid van de AVM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 11:16
Vandaag is mijn Alice Comfort (Analoog) verbinding gaan werken, alleen valt het mij tegen dat ik alleen een snelheid heb van tussen de 1 tot 2 mbit download, terwijl ik meer verwacht had dat dit tussen de 14 tot 20 mbit zou liggen.

Ik heb ondertussen alles al geprobeerd wat hier in dit topic staat beschreven, :( maar geen resultaat.

Ik moet er wel even erbij vermelden dat het om een nieuwbouw complex gaat, dat vorig maand opgeleverd is. Ook KPN monteur is vandaag langs geweest, en die heeft de internet verbinding gecontroleerd (alleen kan ik dit niet in details vertellen want ik was zelf niet thuis aanwezig).

Hebben jullie nog ideeen wat ik nog meer allemaal kan doen? Voordat ik Alice support ga bellen?

Alvast bedankt,

yobikap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eigenlijk even proberen te achterhalen wat de afstand is tot je centrale. Ergens in dit topic heeft daar ooit eens een link voor gestaan om dat te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:00:
[...]

Dat heb ik gedaan, nog steeds het zelfde.
Dan is de kwaliteit van de koperlijn van KPN gewoon niet al te goed.. of heb je een probleem met je ISRA punt.
jurk738 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:14:
[...]
@denan
Heb je ondertussen misschien al meer informatie over de beschikbaarheid van de AVM's?
Over een paar weken kan ik meer zeggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:12:
[...]
Je moet eigenlijk even proberen te achterhalen wat de afstand is tot je centrale. Ergens in dit topic heeft daar ooit eens een link voor gestaan om dat te achterhalen.
PCDB.bbned.nl .. maar dat is wel hemelsbreed en kan afwijken. Het is dus slechts een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:12:
[...]

Afstand is 750 meter naar de centrale. Ik heb zelfs de modem direct aan het is/ra punt aangesloten en de router die eraan hing, heb ik eraf gehaald en direct met een crossover kabel vanaf copperjet aan mijn pc verbonden, het blijft tussen 1mbit tot 2mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yobikap schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Afstand is 750 meter naar de centrale. Ik heb zelfs de modem direct aan het is/ra punt aangesloten en de router die eraan hing, heb ik eraf gehaald en direct met een crossover kabel vanaf copperjet aan mijn pc verbonden, het blijft tussen 1mbit tot 2mbit.
Probeer dan deze dingen nog even: denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" en mocht dat niet werken dan kun je het beste de helpdesk bellen. Zij kunnen ook een lijntest doen om te kijken of er teveel fouten in de connectie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
denan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:47:
[...]

Probeer dan deze dingen nog even: denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" en mocht dat niet werken dan kun je het beste de helpdesk bellen. Zij kunnen ook een lijntest doen om te kijken of er teveel fouten in de connectie zitten.
Ik heb toch maar de helpdesk gebeld, ze gaven al aan dat er haperingen in de lijn zit, maar dat komt meer doordat de lijn in de centrale nog niet volledig is opgeleverd en dat vandaag de technische oplevering is.

Er werd aangeraden om de modem een aantal keren te resetten vandaag, en dat ik waarschijnlijk in de avond of morgen de juiste snelheid zal hebben.

Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murata schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:29:
als je geen VOIP dienst hebt van Alice kan je de FB 7170 gebruiken zonder de alice fritzbox. kijk maar op de eerste pagina van deze forum, daar staan de instellingen wel.
Geldt een telefoonlijn van Alice (vaste lijn aangesloten op hun modem; Alice comfort) als VOIP dienst?
Ik bedoel, het is natuurlijk wel VOIP uiteindelijk, maar sluit dit het gebruik van de FB 7170 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Waren er vandaag toevallig werkzaamheden in Buitenveldert dat iemand weet ?
Sinds vanmorgen al onstabiel Internet en zo na 1400uur vanmiddag ook klapperende lijn ADSL/Ethernet.
Niet kunnen bellen (geen kiestoon), niet gebeld kunnen worden.

Ik had de modem bij thuiskomst zo rond 1500uur al even 5 minuten stroomloos, maar daarna was het nog hetzelfde.
Om +/_ 1730uur werkt alles weer als tevoren :?

Postcode hier is 1082ET

[ Voor 8% gewijzigd door MarElo op 09-03-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
denan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:20:
[...]

PCDB.bbned.nl .. maar dat is wel hemelsbreed en kan afwijken. Het is dus slechts een indicatie.
afstand tot wijkkast wordt ineens niet meer getoond pcdb.bbned.nl is vernieuwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:20:
[...]

Dan is de kwaliteit van de koperlijn van KPN gewoon niet al te goed.. of heb je een probleem met je ISRA punt.
Ik bel dan de helpdesk, wat er fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
binnenkort bij de buurtjes de CJ1616 maar eens vervangen voor een 816.. de 1616 vergeet continu zn portforwards :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:36:
binnenkort bij de buurtjes de CJ1616 maar eens vervangen voor een 816.. de 1616 vergeet continu zn portforwards :/
Portforwards heb ik nog nooit zien verdwijnen.. ZIPB vergeet hij wel na elke reboot... maar daar zijn scriptjes voor te vinden die dat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
denan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:08:
[...]

Portforwards heb ik nog nooit zien verdwijnen.. ZIPB vergeet hij wel na elke reboot... maar daar zijn scriptjes voor te vinden die dat oplossen.
ik moet ook zo vaak port forwards opnieuw doen omdat ze zonder verklaarbare reden eruit zijn, zodra ik 1 port forward zet hij bijden op 0 en goot hij alle poorten volgensmij open naar dat ip adres ?

[ Voor 6% gewijzigd door Xentor op 10-03-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:08:
[...]

ZIPB vergeet dat ding ook gewoon zonder reboot :(

hoe we t ook proberen.. dat ding blijft t vergeten en gaat stug weer in de instellingen die in de rom zijn gemiept :|

maar scriptjes voor ZIPB enabled te houden? dat klinkt wel aantrekkelijk.. ( voor als de 816 niet bevallen gaat xD )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:38:
[...]

Sindsdien is dit nu vier keer gebeurd. Ik word er ondertussen een beetje hopeloos. Voornamelijk van het probleem maar ook van Alice zelf/ Ze zeggen dat ze me terug bellen, maar dit gebeurd nooit. Ook nadat het probleem opgelost is.. Zeer vervelend.

Maarja, een stabiele verbinding is een must voor mij. Dus ik denk dat ik ondertussen maar eens naar een nieuwe provider ga zoeken.

Grappig, hoe positief ik vorige maand was, zo negatief ben ik nu.
Vanavond, meerdere keren, een stuk of vijf keer dat de verbinding wegvalt. (zit ongeveer een uur tussen)
Het aparte/grappige is, het gebeurd zo snel dat sommige programma's zoals mIRC, gewoon even "laggen" en dan doorgaan, maar programma's zoals Ventrilo die vallen weg. :+

Terwijl dit gebeurd ben ik voor de rest niet echt intensief bezig met dingen op het internet, dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.

Maarja, dit is de toch wel druppel voor mij vooral omdat ik nog steeds niks gehoord heb. Als iemand hier misschien een soort gelijk probleem heeft gehad, of überhaupt advies, zou ik het graag willen horen, maar ik ben bang dat ik na drie en half jaar als tevreden klant, nu echt bij Alice weg ga.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:08:
[...]
maar scriptjes voor ZIPB enabled te houden? dat klinkt wel aantrekkelijk.. ( voor als de 816 niet bevallen gaat xD )
Even googlen op alice nederland zipb en dan staat hij er tussen... ergens (het is al weer een tijdje geleden). Verder ga ik binnenkort ook een 816-2p aansluiten maar dat heeft niet met wegvallende ZIPB instellingen te maken. De laatste tijd is mijn aantal connecties erg hard omhoog gegaan en dat zorgt voor problemen door de 2 nat's en ZIPB die ik geconfigureerd heb.
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:46:
[...]
Vanavond, meerdere keren, een stuk of vijf keer dat de verbinding wegvalt. (zit ongeveer een uur tussen)
Het aparte/grappige is, het gebeurd zo snel dat sommige programma's zoals mIRC, gewoon even "laggen" en dan doorgaan, maar programma's zoals Ventrilo die vallen weg. :+

Terwijl dit gebeurd ben ik voor de rest niet echt intensief bezig met dingen op het internet, dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.
Dit is geen verbindingsprobleem want het intrainen duurt al minimaal 30 seconden. Dit klinkt meer als een probleem in je modem/router met het aantal open connecties. Dat jij niet actief bezig bent op internet wil niet zeggen dat er op de achtergrond niet iets bezig is om 3284902+ connecties actief te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
Het is inmiddels twee dagen geleden dat de verbinding ook technisch opgeleverd is. Aan de snelheid is er niets veranderd, heb de helpdesk al in totaal drie keer aan de lijn gehad.

Gisteren werd aangeraden om de drivers van netwerkkaart updaten, na dit gedaan te hebben, heb ik nogmaals de speedtest gedaan en de snelheid blijft tussen de 1Mbit en 2Mbit, en volgens bbned is het tussen 100kb en 150kb.

Ik heb gisteren een Zyxel modem ingesteld en met dit modem haal ik hetzelfde snelheden.

Vandaag maar aangedrongen bij de helpdesk om een monteur te sturen naar de wijkcentrale om te kijken wat er precies mis is. Dit zou tussen 5 en 10 werkdagen duren.

Nu maar afwachten of dit helpt, indien dit niet helpt ga ik naar een ander aanbieder. Want dit helpt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
yobikap schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:45:

Vandaag maar aangedrongen bij de helpdesk om een monteur te sturen naar de wijkcentrale om te kijken wat er precies mis is. Dit zou tussen 5 en 10 werkdagen duren.

Nu maar afwachten of dit helpt, indien dit niet helpt ga ik naar een ander aanbieder. Want dit helpt gewoon niet.
Ik heb ook 1 keer monteur gevraagd bij het begin van mijn aansluiting. Ik had geen internet. Helpdesk diverse stappen doorgelopen toen uiteindelijk ook geregeld dat ik door KPN gebeld zou worden voor een monteur zodoende monteur van KPN nog de volgende dag op de stoep zeer snel. Had ik wel geluk mee. Bleek overigens uiteindelijk niks aan de hand qua aansluiting thuis of buiten in wijkkast maar lag aan kapot modem. Nieuw modem daarna aangevraagd en alsnog aan de slag. Nu 1,5 jaar tevreden klant met 10-13MB (draadloos) bij afstand van 600m wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
funrider schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:15:
[...]

Ik heb ook 1 keer monteur gevraagd bij het begin van mijn aansluiting. Ik had geen internet. Helpdesk diverse stappen doorgelopen toen uiteindelijk ook geregeld dat ik door KPN gebeld zou worden voor een monteur zodoende monteur van KPN nog de volgende dag op de stoep zeer snel. Had ik wel geluk mee. Bleek overigens uiteindelijk niks aan de hand qua aansluiting thuis of buiten in wijkkast maar lag aan kapot modem. Nieuw modem daarna aangevraagd en alsnog aan de slag. Nu 1,5 jaar tevreden klant met 10-13MB (draadloos) bij afstand van 600m wijkkast.
Modem heb ik al gecontroleerd, er is niets mis mee. Oude modem (van Zyxel) geeft namelijk zelfde snelheden door.

Monteur van KPN was maandag al langs geweest en hij constateerde niets verkeerds, ze gaan een monteur naar het wijkcentrale sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutieve splitters
Door een fout bij de leverancier van Alice zijn bij een aantal verzendingen in Januari/Februari per abuis ISDN splitters meegeleverd in plaats van analoge POTS splitters. Dit heeft tot gevolg dat de upspeed en downspeed incorrect zijn, zo is bij een aantal klanten de upspeed maar 200Kbps in plaats van 1-1.3Mbit.

Controleer dus even of er op de geïnstalleerde splitters POTS Analoog (goed) of ISDN/PSTN (fout) staat. Heb je een verkeerde splitter (ISDN/PSTN dus) dan kun je die er het beste tussenuit halen, de splitter is tenslotte alleen maar nodig tijdens het porteringsproces en heeft daarna geen functie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
denan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:26:
Foutieve splitters
Door een fout bij de leverancier van Alice zijn bij een aantal verzendingen in Januari/Februari per abuis ISDN splitters meegeleverd in plaats van analoge POTS splitters. Dit heeft tot gevolg dat de upspeed en downspeed incorrect zijn, zo is bij een aantal klanten de upspeed maar 200Kbps in plaats van 1-1.3Mbit.

Controleer dus even of er op de geïnstalleerde splitters POTS Analoog (goed) of ISDN/PSTN (fout) staat. Heb je een verkeerde splitter (ISDN/PSTN dus) dan kun je die er het beste tussenuit halen, de splitter is tenslotte alleen maar nodig tijdens het porteringsproces en heeft daarna geen functie meer.
Bij mij speelt dat geen rol, ik heb de splitter al sinds 10 maart eraf gehaald.

Als nog is mijn verbinding traag. Gisteren had de 2de lijns helpdesk mij gebeld om stappen door te nemen alleen was ik toen nog op werk. Om 19 uur zouden ze mij terugbellen, ik zit nu nog steeds te wachten wanneer ze mij gaan opbellen.

Mijn telefoonnr blijkt ook niet goed opgeleverd te zijn. Ik kan wel bellen maar gebeld worden gaat niet. Heb DECT telefoon toestel vervangen met een vaste toestel, en daarmee werkt het ook niet.

Ik wordt nu een langzamerhand een beetje zat van Alice. Ik wacht nog tot morgen, als ze geen oplossing hebben dan zeg ik dit rotzooi maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Tevreden Alice klant hier die eerst een jaar lang 12Mbit heeft gehad en nu wegens een klapperende lijn op 4mbit, overgestapt naar XS4ALL 8Mbit en ik haal die volle 8Mbit ook. Download snelheid van 1035KB/s.

Tevreden maar wegens die klapperende lijn en terwijl ik hoger zou moeten halen zit ik er niet meer bij :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yobikap schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:52:
[...]
Mijn telefoonnr blijkt ook niet goed opgeleverd te zijn. Ik kan wel bellen maar gebeld worden gaat niet. Heb DECT telefoon toestel vervangen met een vaste toestel, en daarmee werkt het ook niet.

Ik wordt nu een langzamerhand een beetje zat van Alice. Ik wacht nog tot morgen, als ze geen oplossing hebben dan zeg ik dit rotzooi maar op.
Heb je zo'n witte avm of zo'n oranje copperjet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Nou wij zijn overgestapt van Caiway naar Alice dit ivm 40 euro minder in de maand aan kosten.
Netjes alles aangevraagd en nummer portering erbij en klaar.

26 febr zou alles in werking worden gesteld en tot onze verbazing 24 maar alles al klaar.
Nu nog wachten op de nummer portering en dan zouden we klaar zijn.

Nu daar onstonden dus problemen.
Ten eerste we waren 2 jaar eerder al klant en zijn toen weg gegaan ivm slechte internet verbinding.
We hadden toen natuurlijk een email adres aangemaakt met onze naam erin.Nu met het nieuwe klant nummer konden we dit email niet meer gebruiken dus ik bellen en ze zouden dat email adres koppelen aan ons nieuw klant nummer. nu 3 weken verder is dit nog niet gebeurt!! Hoezo trage service ze lieten de ticket escaleren zoals ze dat noemen en dit mocht niet baten.

4 maart nummer is geporteerd en wat blijkt we kunnen wel bellen maar niet gebeld worden.Dit hebben wij 27 februari doorgegeven ze zouden dit dus gaan bekijken.5 maart konden we in 1 keer niet meer bellen en nog steeds niet gebeld worden,we dachten ze zijn ermee bezig.
9 maart weer eens bellen blijkt dat er iets is fout gegaan en nu is het naar de tweede lijn om dit handmatig er in te jassen.
15 maart weer gebeld hun antwoord ja meneer dit gaat naar de tweede lijn die moet dit handmatig doen. Dit wisten we al want dat was 9 maart al zo.
Vandaag 17 maart me dochtertje is jarig en we kunnen nog steeds niet bellen of gebeld worden, dus weer gebeld dat ik dit wel zeer slecht vind van alice en weer ja meneer nog even wachten tweede lijn heeft dit pas 15 maart gekregen en dit duurt dan 5 werkdagen.Ik zeg ja mooi is dat dit ligt al bij hun sinds 9 maart.Daar snapte deze meneer niks van.

Toch nog maar even wachten zegt die en onze excuses en hangt op.

Als ik dit bij mijn klanten zou doen dan bleef er niet veel over van ons bedrijf.Met service valt of staat je bedrijf.

Een 1 voor service zeer zeer slecht en jammer van de laconieke houding van sommige medewerkers daar.

ps het ligt niet aan me telefoon die is nog steeds dezelfde als in 2008 toen het wel werkte met alice. Een siemens telefoon voor adsl en kabel.

Heb nu die witte modem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:31:
ps het ligt niet aan me telefoon die is nog steeds dezelfde als in 2008 toen het wel werkte met alice. Een siemens telefoon voor adsl en kabel.

Heb nu die witte modem.
Het ligt inderdaad niet aan je telefoon, zo te zien is je portering niet administratief afgerond. Email anders je klantgegevens even naar denan@inter.nl.net dan zal ik zorgen dat dat bij iemand van Alice komt te liggen die daar snel naar kan kijken.

@yobikap: jij mag natuurlijk hetzelfde doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 17-03-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:14:
[...]

Het ligt inderdaad niet aan je telefoon, zo te zien is je portering niet administratief afgerond. Email anders je klantgegevens even naar denan@inter.nl.net dan zal ik zorgen dat dat bij iemand van Alice komt te liggen die daar snel naar kan kijken.

@yobikap: jij mag natuurlijk hetzelfde doen :)
Nou het is een wonder 1 uur na het posten doet mijn telefoon het.

Het enige wat vervelend is is dat mijn emailadres aan me oude klantnummer is gekoppeld en daar doen ze nu al 3 weken over, om dit op mijn nieuwe klant nummer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:23:
[...]

Nou het is een wonder 1 uur na het posten doet mijn telefoon het.

Het enige wat vervelend is is dat mijn emailadres aan me oude klantnummer is gekoppeld en daar doen ze nu al 3 weken over, om dit op mijn nieuwe klant nummer te krijgen.
Dat is volgens mij ook een verveld proces aangezien het emailadres in het systeem gelocked staat aan een unieke ID. Dat moeten ze dan handmatig aanpassen in de databases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:36:
[...]

Dat is volgens mij ook een verveld proces aangezien het emailadres in het systeem gelocked staat aan een unieke ID. Dat moeten ze dan handmatig aanpassen in de databases.
Ja dat snap ik dan nog hoeft een 10 min handeling geen 3 weken te duren en dan ook nog de ticket laten escaleren zodat dit in 2 dagen opgepakt hoort te zijn, we zijn alweer 5 dagen verder dan die 2 van escalatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
denan schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:22:
[...]

Heb je zo'n witte avm of zo'n oranje copperjet?
Ik heb een oranje copperjet.

Ik heb in het verleden zelf bij de technische helpdesk van speedlinQ gewerkt (BBned en BaByXL), af en toe lijkt het alsof ik de medewerkers instructie moet geven waarnaar hij/zij eventueel kan gaan kijken.

PS, ik heb je mijn klantnummer gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
De laatste tijd (maand) duurt het behoorlijk lang voordat mailtjes verstuurd worden.

Is er iets verandert aan de configuratie of belasting van de smtp server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope.. firewall/antivirus wellicht?
Mijn emails gaan er speersnel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Daar is niks aan veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:03:
Daar is niks aan veranderd...
Dat jij er niets aan hebt gedaan wil natuurlijk nog niet zeggen dat het nu automatisch goed werkt. Probeer beide maar eens uit te schakelen. Met de server is in ieder geval niets mis.

Kijk trouwens ook even in je outbox of daar boven aan de queue geen mail "vast" zit. Soms komt het voor dat outlook zich verslikt in bepaalde attachments waardoor een mail bovenaan de queue kan zorgen voor een wachttijd. Dan last outlook een pauze in van 30-60 seconden en slaat dan de email over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:55:
Geldt een telefoonlijn van Alice (vaste lijn aangesloten op hun modem; Alice comfort) als VOIP dienst?
Ik bedoel, het is natuurlijk wel VOIP uiteindelijk, maar sluit dit het gebruik van de FB 7170 uit?
Ik snap niet helemaal wat je met die 1e zin bedoeld, maar als jij Alice comfort hebt aangevraagd dan krijg je bijna zeker wel een Copperjet modem welke werkt met vodsl en niet met voip. Alice heeft wel wat AVM Fritz modems uit staan met voip maar dat is volgens mij een heel beperkte groep.
Je kan het modem wel gebruiken, echter dan heb je dus geen telefonie. Zelf heb ik de afgelopen weken ook wat lopen spelen met dit modem (ik heb geen telefonie van Alice) maar daar wordt je niet vrolijk van. Bij een beetje downloaden via ftp of nntp klapt de verbinding er uit. Met het normale modem heb ik daar dus absoluut geen last van. Ik ben nu met de supportdesk van AVM bezig om te kijken waar dat in zit.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:04:
[...]
weken ook wat lopen spelen met dit modem (ik heb geen telefonie van Alice) maar daar wordt je niet vrolijk van. Bij een beetje downloaden via ftp of nntp klapt de verbinding er uit. Met het normale modem heb ik daar dus absoluut geen last van. Ik ben nu met de supportdesk van AVM bezig om te kijken waar dat in zit.
Dat is op zich raar aangezien de DSL en routing stack in de 7170 en de 5125 (alice modem) gelijk zijn, AVM bouwt hun firmware namelijk op uit losse modules. Of men heeft bij AVM een update uitgebracht die specifiek voor de 7170 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op maandag 22 maart 2010 @ 08:54:
[...]

Dat is op zich raar aangezien de DSL en routing stack in de 7170 en de 5125 (alice modem) gelijk zijn, AVM bouwt hun firmware namelijk op uit losse modules. Of men heeft bij AVM een update uitgebracht die specifiek voor de 7170 is.
Ik heb er gewoon de laatste firmware op staan, dat is 58.04.78.
Verder valt het mij ook op dat tijdens een full speed download de ping tijden naar de dsl gateway ook heel slecht zijn en er zelfs regematig timeouts optreden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=3389ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=138ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=1154ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=135ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=201ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=219ms TTL=254
Request timed out.
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=311ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=184ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=116ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=964ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=392ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=195ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=567ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=440ms TTL=254
Request timed out.
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=1061ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=378ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=539ms TTL=254
Request timed out.
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=6ms TTL=254
Reply from 78.40.192.2: bytes=32 time=6ms TTL=254

Die laatste 6ms heb ik dus constant als er geen download meer loopt. Ik het idee dat de hardware het gewoon niet trekt. De management pagina van het modem is ook vrijwel niet te bereiken tijdens een download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:15:
Die laatste 6ms heb ik dus constant als er geen download meer loopt. Ik het idee dat de hardware het gewoon niet trekt. De management pagina van het modem is ook vrijwel niet te bereiken tijdens een download.
Heb je het dan over een torrent of over een single connectie? En heb je een avm 5125 of een andere fritz?

[ Voor 60% gewijzigd door denan op 23-03-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 08:50:
Heb je het dan over een torrent of over een single connectie? En heb je een avm 5125 of een andere fritz?
ftp is single connectie, nntp met 10 sessies. Het gaat om een Fritz 7170. Geen torrents of andere p2p ellende.

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 23-03-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:47:
[...]

ftp is single connectie, nntp met 10 sessies. Het gaat om een Fritz 7170. Geen torrents of andere p2p ellende.
Dan mag het zeker geen hardwareprobleem zijn. Lijkt me eerder een firmwarebugje.. een single connectie met 10 sessies trekt niet zo snel de CPU van die fritz vol .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
yobikap schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:51:
[...]

Ik heb een oranje copperjet.

Ik heb in het verleden zelf bij de technische helpdesk van speedlinQ gewerkt (BBned en BaByXL), af en toe lijkt het alsof ik de medewerkers instructie moet geven waarnaar hij/zij eventueel kan gaan kijken.

PS, ik heb je mijn klantnummer gemaild.
Gisteren nieuwe modem van Alice ontvangen, telefoonlijn werkt nu goed (dankzij Denan).

Internet snelheid is nog steeds traag. Vandaag ga ik weer bellen met Alice om dit laatste probleem te laten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Uiteindelijk heb ik mijn probleem (tHe_BiNk in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4") kunnen oplossen door gewoon de splitter te verwijderen tussen het aansluitpunt en de modem (Copperjet). Nu is de ADSL2 verbinding gewoon weer stabiel rond de 1.5MB/sec.. Het weer heeft er niks mee te maken gehad, aangezien de lijn nu ook bij vriezen gewoon goed werkte. Dus heb je problemen, probeer zeker eens de splitter te verwijderen.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
Gisteren de helpdesk van Alice gebeld. En ze konden niet verklaren waarom ik een lage snelheid haal.
Ze hebben een ticket aangemaakt voor de technische dienst, nu afwachten wat het oplossing dit keer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 23:56
Heeft die splitter überhaupt wel zin, bij KPN IPB werkt t ook zonder splitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ivo-nl schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:00:
Heeft die splitter überhaupt wel zin, bij KPN IPB werkt t ook zonder splitter...
De splitter heb je alleen nodig als je nog analoge telefonie hebt, of nog in de porterings fase zit. Daarna kan je die er gewoon tussen uit halen. Hij filtert nl het analoge spraak verkeer, zodat dit niet naar het modem gaat. Als er echter geen analoog spraakverkeer meer is, dan heeft filteren ook geen zin meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 23:56
Hoe in te loggen in de Alice Lounge als nieuw abonnee?

Hoe kan inloggen in de lounge, ik ben sinds gisteren online, maar nooit iets van een login ofzo ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:44:
Dan mag het zeker geen hardwareprobleem zijn. Lijkt me eerder een firmwarebugje.. een single connectie met 10 sessies trekt niet zo snel de CPU van die fritz vol .
AVM support is bezig met mijn support files, ze zijn het aan het onderzoeken en mogelijk komt er fix voor in de volgende firmware update. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
startpost aangepast, de "lijst met te controleren dingen bij snelheidsproblemen/stabiliteitsproblemen" staat er nu netjes tussen: denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Op/aanmerkingen of aanvullingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:41
ik kom vanaf hier (Alice internet niet goed opgeleverd?) omdat dit een beter subforum is schijnbaar.
Mijn alice lijn doet het na een verhuizing nog niet, kpn meneer heeft de lijn op opleverdatum nagekeken maar ik krijg geen adsl lampje, alleen power op mijn modem.
Heb nu de rood/blauwe draadjes op de bovenste punten van de aansluiting verwisseld voor oranje/wit, maar dat helpt ook niet.
Wat kan ik nog meer doen? Heb sterk het idee dat aan Alice kant er gewoon niks actief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regelmatig valt bij ons internet en telefonie eruit...
na de router van het stroom gehaald te hebben en het e.e.a te herstarten werkt alles weer..

meer die er last van hebben (omgeving rotterdam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:31:
na de router van het stroom gehaald te hebben en het e.e.a te herstarten werkt alles weer..

Misschien is het modem stuk? Pas geleden is het modem bij mij ook vervangen (omgeving rotterdam), en nu werkt telefonie naar behoren. Alleen internet is nog behoorlijk traag, verbinding is momenteel 650 kbps (ongeveer 0,6 Mbps), vorig week was dit nog 0,9 en 2 weken terug 1,5. Lijkt erop dat het i.p.v. beter, nog slechter gaat.

Call staat nog open bij Alice, wacht nog tot woensdag, anders is het bye bye met Alice.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer de volgende keer dat je modem down gaat eens naar je DSL link te kijken (DSL lampje moet branden). Lijkt dat goed te werken->log dan eens in op status pagina van je modem.

Uitlevering AVM modems
Alice Comfort orders die vanaf 11:00 vandaag (6 april 2010) besteld worden krijgen een AVM 5125 uitgeleverd ipv de oranje copperjets. Alice Easy orders krijgen nog een copperjet, fiber orders krijgen natuurlijk geen DSL modem uitgeleverd.

Is switchen mogelijk?
Nee, de AVM 5125 modems werken met VoIP en niet met VoDSL, het is dus een compleet andere techniek. Je copperjet inruilen voor een AVM is dus niet mogelijk.

Is er verschil in geluidskwaliteit tussen VoIP en VoDSL?
Nee, de AVM's maken gebruik van een gescheiden PVC voor VoIP verkeer. Deze bandbreedte staat gereserveerd en up/downloaden mag geen invloed hebben op de geluidskwaliteit.

Zijn er nog meer verschillen?
- Portforwards lopen iets anders - http://www.alice.nl/suppo...alice5125_portforwarding/
- Het aansluiten van een printer/USB hd op de USB poort van de AVM5125 schijnt mogelijk te zijn, maar de instructies daarvoor moet ik even opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Mijn telefonie doet het ook niet, nadat mijn Internet eindelijk in orde is gemaakt. Misschien dat men mij al op het VOIP deel had gezet of iets dergelijks?
Vanavond maar weer eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:42:
Mijn telefonie doet het ook niet, nadat mijn Internet eindelijk in orde is gemaakt. Misschien dat men mij al op het VOIP deel had gezet of iets dergelijks?
Vanavond maar weer eens bellen...
Hij doet het ineens! Fijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Sinds eergisteren een modem dat het een weekend goed deed en nu om de haverklap gaat zitten trainen, dan 5 minuten, dan anderhalf uur en dan 16 minuten dat het weer goed werkt. Gisteren lekker lang aan de Alice lijn gehangen (Leuk voor je belbundel, godsamme :/) en er wordt een ander modem opgestuurd.

Toen ik mijn huidige modem ontving heb ik al een klacht ingediend over de kleur van dat ding; de oude eigenaar heeft aardig gerookt - waardoor het witte mooi cremegeel - en een wit kattenpluizebeest gehad. Er zal nu een nieuw modem gestuurd worden, iemand enig idee hoe lang dat zal duren?

Ik zit overigens op Haarlem-Santpoort aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd hoelang het opsturen van een nieuw modem duurt. Ik heb na een reset ineens geen internet meer. Het modem geeft de melding "without ISP account information"bij de status van de internetverbinding.

Volgens de helpdesk is dan het modem defect. Lijkt mij persoonlijk stug. Alle lampjes branden en ook kan ik bellen.

Zijn er andere gebruikers met dezelde problemen na een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:45:
Ben ook benieuwd hoelang het opsturen van een nieuw modem duurt. Ik heb na een reset ineens geen internet meer. Het modem geeft de melding "without ISP account information"bij de status van de internetverbinding.

Volgens de helpdesk is dan het modem defect. Lijkt mij persoonlijk stug. Alle lampjes branden en ook kan ik bellen.

Wat voor modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:45:
Quickstart met het Alice profiel (Menuutje links dus) al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wil_
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 23:08
Korte vraagjes:

Wij hebben recentelijk Alice Comfort besteld en we kregen vanmorgen de Alice Box met modem (Copperjet) e.d. binnen.

Nu zat er bij deze box echter een brief die begon met "Hierbij ontvang u de retourdoos voor het modem"..

Vraag 1: Mis ik nu door deze verkeerde brief mogelijk een brief met bijv. inloggegevens?!?

Had de modem en het hele gebeuren ook al even aan de telefoonlijn gehangen (Toch even benieuwd als techneut zijnde, o.a. naar het admin gedeelte v.d. modem ;) :P ):

Vraag 2: Alhoewel onze officiele overstapdatum ergens rond de 15e ligt, is het al een goed teken dat het DSL lampje al van oranje-knipperend naar oranje-stabiel gaat? ("waiting for connection..." in het modem)

We kwamen er namelijk achter dat ons ISRA punt bij de buren (een winkel) te vinden is. :') Toen hadden we even van "ok, hopelijk hoeven de geen bedrading aan te passen". Vandaar :p

(ADSL van Het Net heeft echter wel al jaren succesvol gewerkt, dus het is niet nieuw, ADSL in deze woning)
Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste