...
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 21:56 ]
@ Denan Volgensmij heeft de consumenten bond deze gegevens zelf vergaard via een programmatje wat consumenten uit het panel zelf moesten installeren.denan schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:37:
[...]
Ik gok erop dat ze hun gegevens basseren op dezelfde data als Iping... en dat is een oneerlijke vergelijking voor veel DSL providers. DSL leveranciers leveren namelijk een verbinding "tot" 20Mbit. Wat er in dit onderzoek (waarschijnlijk) gebeurt is dat men die 20Mbit als 'de beloofde snelheid' opneemt en de werkelijk behaalde snelheid daartegen afzet.
Gebruik je echter de 'u krijgt waarschijnlijk deze snelheid' meting die bijna alle DSL providers in hun orderstroom hebben verwerkt dan zullen de snelheden slechts lichtelijk van elkaar afwijken (positief en negatief). De meeste providers testen namelijk de gemiddelde snelheid in een reeds uitgeleverd gebied en bepalen op basis van die gegevens wat een nieuwe klant ongeveer kan halen. In de meeste gevallen is dat aardig in de buurt. Soms zie je tijdens het bestelproces dat je 8Mbit kunt halen maar je haalt 9, soms maar 7.
Punt 2: als ze dezelfde data als Iping gebruiken dan maken ze ook geen onderscheid tussen xdsl (max 8Mbit) en xdsl2+ (max 24Mbit)aansluitingen. Iping gooide eerst alle gegevens op één hoop waardoor alle xdsl klanten het gemiddelde van 20Mbit enorm omlaag trok. Aangezien de meeste providers (bvb Alice) geen onderscheid maken tussen xdsl en xdsl2+ aansluitingen (je krijgt altijd het maximaal haalbare) scoorden deze providers bij Iping erg slecht. Providers die wel onderscheid maakten scoorden weer beter.
Imho zou zo'n onderzoek pas "correct" zijn als de werkelijk beloofde snelheid afgezet werd tegen de geleverde snelheid. Met andere woorden: Wat kregen klanten tijdens het orderproces (tijdens de snelheidsmeting) als belofte van de provider en wat heeft men in werkelijkheid gekregen.
www.nlairsoft.com
laat VDSL2 maar snel komen .. dan zit bijna iedereen ineens een stuk dichter bijSlickAxe schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:43:
[...]
@ Denan Volgensmij heeft de consumenten bond deze gegevens zelf vergaard via een programmatje wat consumenten uit het panel zelf moesten installeren.
Opzich brengt Alice het er niet slecht van af, echter wel snelheid en klantenservice blijven een zwak punt voor Alice. Snelheid is overigens gelijk aan bijvoorbeeld Online.
Betreft mijn eigen snelheid, tijdens de postcode check is mij 16Mbit/s beloofd, dit helaas nooit gehaald omdat de lijn niet stabiel genoeg bleek. Ik snap hoe het zit en dat Alice ook adverteerd met "tot 20Mbit/s" maar toch knaagd er iets dat ik rond die 10Mbit/s blijf hangen....
404 Signature not found
Dan ga ik van 2400meter naar 25 meter! Oeffffff, ik kan er niet op wachten dat het werkelijk gaat gebeuren en dat gemeengoed wordt en betaalbaar is! De rol met glasvezel is er al naar toe gelegd een jaar geleden. Dus nog die kast aanpassen en alles aansluiten!SMSfreakie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:27:
[...]
laat VDSL2 maar snel komen .. dan zit bijna iedereen ineens een stuk dichter bij
[ Voor 24% gewijzigd door tHe_BiNk op 12-01-2010 03:21 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Mvg, Gijs
Dat is dan een foutje ergens. Je moet in de lounge kunnen tot 6 maanden na het opzeggen van je abonnement. Wel is een deel van de functionaliteit dan beperkt. Na de stopdatum van je abonnement mag je niet meer emailen e.d. Alleen de facturen zijn dan nog te bekijken.geiszzz schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 07:43:
Mijn eerste negatieve ervaring met Alice.
Ik heb mijn abo opgezegd per 4-2-2010 en ik merk nu, dat ik niet meer in de lounge kan inloggen, omdat mijn account niet meer actief is............lekker geregeld dus.
Blijkt van niet Denan. Ik heb nu een medewerker van Alice aan de lijn en die zegt, dat per direct mijn mailadres en de toegang tot de lounge vervalt, maar ik ben wel tot 4-2-2010 abonnee......denan schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:15:
[...]
Dat is dan een foutje ergens. Je moet in de lounge kunnen tot 6 maanden na het opzeggen van je abonnement. Wel is een deel van de functionaliteit dan beperkt. Na de stopdatum van je abonnement mag je niet meer emailen e.d. Alleen de facturen zijn dan nog te bekijken.
Mvg, Gijs
Verwijderd
Ja dat zei ik dus ook tegen die medewerker. Ik betaal, dus wil alles waar ik recht op heb. Ik vroeg of ik de laatste maand dan korting kreeg, omdat er nu al diensten weggevallen zijn.......ook dat was niet mogelijk. Het was heel gewoon dat direct wat dingen afgesloten werden.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:54:
Waar is Alice Webcare? Geiszzz heeft het probleem om 7.43 uur gemeld, maar de hele werkdag geen reactie van Alice Webcare! Ook al heeft geiszzz opgezegd, hij heeft betaald en daarom recht op een volwaardige dienstverlening door Alice tot 4 februari.
Ook de reactie van de helpdeskmedewerker slaat nergens op!
Mvg, Gijs
Lijkt me een nieuwe medewerker want wat hij zegt klopt niet.geiszzz schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:17:
Ja dat zei ik dus ook tegen die medewerker. Ik betaal, dus wil alles waar ik recht op heb. Ik vroeg of ik de laatste maand dan korting kreeg, omdat er nu al diensten weggevallen zijn.......ook dat was niet mogelijk. Het was heel gewoon dat direct wat dingen afgesloten werden.
Hij moest wel alles navragen trouwens. Misschien een nieuwe medewerker?
Zit je nog te wachten op je nummerportering? Wellicht dat je dan iets verkeerd aangesloten hebt.murata schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:50:
heb alica internet met telefonie, probleem is dat ik wel uit kan bellen maar niet gebeld kan worden
iemand suggesties?
De medewerkers van Alice webcare werken hier op eigen initiatief, het is geen officiële afdeling. Als ze het te druk hebben met hun eigen werkzaamheden kan het goed zijn dat ze hier niet kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:54:
Waar is Alice Webcare? Geiszzz heeft het probleem om 7.43 uur gemeld, maar de hele werkdag geen reactie van Alice Webcare! Ook al heeft geiszzz opgezegd, hij heeft betaald en daarom recht op een volwaardige dienstverlening door Alice tot 4 februari.
Offtopic: zijn dat niet die auto's die bij elke bocht onderdelen verliezen?robbvdb schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:48:
@Alfaman
Je rijdt de juiste auto maar dat is offtopic.
Je zit gewoon bij de meeste grote bedrijven met redelijk rigide processen voor betalingen. Als klanten op eigen houtje kosten in mindering brengen op een factuur en het bedrag zelf overmaken kan er van alles fout gaan. In plaats van een volledig automatisch proces moet een bedrijf dan overstappen op een handmatige check en in de geautomatiseerde database handmatig zaken gaan wijzigen. Het is een stuk lastiger dan bij de kruidenier op de hoek 20 cent korting krijgen omdat de verpakking kapot is van het product dat je koopt.Administratie is niet alleen bij Alice een grote rommel! T-mobile, Telfort en vele anderen kunnen er ook wat van.Redelijkheid kennen ze niet en het is altijd betalen, betalen en betalen! Met de belofte dat het verrekend zal worden.
Jaja, er zijn er zat die nog op geld wachten na meer dan een half jaar!
Zorg dat je berekeningen kloppen, dat ze echt GEEN CENT meer van je tegoed hebben. Stel ze schriftelijk op de hoogte van je berekening, ze moeten dan reageren als dat niet klopt.
Laat de incasso haar traject maar doen, uiteindelijk moet de 'vordering' die men denkt te hebben op jou door de kantonrechter worden toegewezen. Als jij alles op papier voor mekaar hebt dan wijst de kantonrechter de vordering NIET toe.
Het incasso-buro/Alice blijft dan met de kosten van rechtsgang zitten.
Als dat onterecht gebeurt kan Alice dat altijd intrekken bij de incassopartij die ze gebruiken.Let wel op dat Alice je niet aanmeldt als wanbetaler, dit kan nare gevolgen hebben bij het aangaan van een lening/hypotheek! Sja, in onze bureaucratie is alles mooi geregeld...pfffff.
[ Voor 61% gewijzigd door denan op 09-01-2010 16:09 ]
[ Voor 7% gewijzigd door murata op 09-01-2010 16:09 ]
Dan is er waarschijnlijk iets met de routering fout gegaan. Kijk even of het probleem blijft bestaan als je via andere providers naar je alice nummer belt (bvb vodafone en KPN). Daarna kun je het beste even contact opnemen met de helpdesk.murata schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:08:
Zit je nog te wachten op je nummerportering? Wellicht dat je dan iets verkeerd aangesloten hebt.
[/quote]
Nee heb een nummer gekregen van Alice, beginnend met 707
klantnummer is NL00201250
Ligt eraan wat het probleem exact is. Als het iets administratiefs is kan het binnen een dag opgelost zijn. Is er iets anders aan de hand dan kan het langer duren (bvb als een KPN monteur telfort bij de buren komt installeren en in de wijkcentrale niet de kruisdraden bij de buren verbind maar jouw kruisdraden aansluit.. dan heb je wel DSL maar kom je nooit bij BBNED/Alice uit)Maaster schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:43:
Ik heb nu ruim twee weken geen PPP verbinding... (en dus geen internet), nu lees ik hier en daar dat men dit de ene keer binnen een dag oplost, en de andere keer er weken over kan doen... Weet iemand wat er nu eigenlijk gedaan moet worden om de PPP verbinding weer tot stand te brengen? (En ik bedoel wat men bij Alice eraan moet doen, want als gebruiker is er niets aan te doen, heb ik begrepen!)
Dat zijn de kosten die Alice moet afdragen aan KPN om een monteur naar de wijkcentrale te sturen die de telefoonlijn aansluit op het juiste ADSL netwerk. Ik neem aan dat telfort dat goedkoper krijgt aangezien ze deel uitmaken van KPN.Joosie200 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:31:
Ik heb vandaag Alice Comfort aangevraagd voor mijn nieuwe woning. Er wordt 100 euro in rekening gebracht voor het activeren van een nieuwe telefoonlijn. Terwijl ik bijv. ook bij Telfort gekeken heb en die hebben dan weliswaar de tijdelijke actie dat dit gratis is, maar normaliter rekenen zij daar slechts 50 euro voor. Ik vroeg mij daarom af vanwaar dit prijsverschil? Want wat moet er precies gebeuren voordat er een actieve lijn ligt waarover ADSL het huis binnen kan komen? Moet het adres dan soms eerst in een database terecht komen, monteur kijken of het überhaupt mogelijk is o.i.d.?
Wat is je postcode?Raindeer schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:00:
There is more difference in the upload speeds it seems, but the tests probably aren't good enough to say much about it.
[ Voor 87% gewijzigd door denan op 14-01-2010 20:45 ]
Ik heb even wat testhuisnummers lopen invoeren maar het verschil in 'afstand tot de wijkcentrale' is enorm. lijkt me een lange straat ergens aan de rand van de stad? email anders je huisnummer eens naar denan@inter.nl.net.. ben wel nieuwsgierig waarom je bandbreedte zo laag uitvalt.
Verwijderd
Bij Alice is het modem ook in bruikleen en al helemaal voorgeconfigureerd. Dus je krijgt hoe dan ook een verse copperjet van Alice.vinom schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:28:
Goededag,
Ik zit momenteel bij Scarlet en ik wil graag overstappen naar Alice. Internet 20Mb + Onbeperkt bellen voor 29,90 per maand. Ze geven mij via de internet snelheidmeter een advies van 16 tot 20 Mb. Door dit topic te hebben gelezen is mij opgevallen dat Scarlet en Alice dezelfde modem gebruiken, namelijk: de Copperjet 1616. Ik ga nog informeren bij Scarlet of we die in bruikleen hebben, maar zo niet, dan hoef ik toch niet opnieuw weer dat materiaal te bestellen bij Alice?
Als de kabeltjes er al liggen.. zou ik zeker geen monteur bestellenvinom schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:37:
Maar werkt het aansluiten dan wel hetzelfde? Zo ja, dan scheelt dat mij mooi 70 euries voor een monteur
Meestal vragen ze alleen het modem terug te sturen, check dat even?vinom schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:48:
Ja, die liggen er voor nu wel, maar moet dat niet retour gestuurd worden met de moden van Scarlet?
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
[ Voor 15% gewijzigd door vinom op 20-01-2010 19:25 ]
Heel precies is deze check niet hoor, volgens mij is het hemelsbreed, dus een rechte lijn van jou naar de centrale. In de praktijk loopt de kabel natuurlijk via hoofdwegen. Het is slechts een indicatie.Tc-Chub schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:54:
Ja hoor. http://pcdb.bbned.nl/
Hier even je postcode invullen en je kan het precies zien
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Ah oke, bedankt. Resultaat: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1216 meter.Tc-Chub schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:54:
Ja hoor. http://pcdb.bbned.nl/
Hier even je postcode invullen en je kan het precies zien
goed voor een mbitje of 16 als de koperkwaliteit niet te beroerd isvinom schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:02:
[...]
Ah oke, bedankt. Resultaat: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1216 meter.
Gunstig of niet gunstig?
404 Signature not found
Verwijderd
Een lage snelheid ligt niet aan Alice, maar is vooral een kabelprobleem!Alper587 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:04:
Ik lees wel allemaal enge verhalen hier over de snelheid van Alice. 5mbit maar?? Ik haal nu met online 10mbit.... en heb vorige maand besloten om over te stappen naar Alice 20mb. Hoop dat ik dezelfde snelheid haal, want 5mbit is echt om te huilen!
Hmm... ik verhuis over 5 dagen naar een nieuwbouw woning. Misschien haal ik dan hogere snelheden omdat de kabels opnieuw zijn aangelegd?Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:28:
[...]
Een lage snelheid ligt niet aan Alice, maar is vooral een kabelprobleem!
Verwijderd
Dat zou in theorie best kunnen, maar het hangt ook af van de centrale.Alper587 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:30:
[...]
Hmm... ik verhuis over 5 dagen naar een nieuwbouw woning. Misschien haal ik dan hogere snelheden omdat de kabels opnieuw zijn aangelegd?
[ Voor 7% gewijzigd door Karrde op 26-01-2010 15:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 22:30 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Voor dit soort storingen kun je het beste even de helpdesk van Alice bellen. Webcare reageert hier in haar eigen tijd en als ze het te druk hebben met hun normale werkzaamheden bij Alice kan het best voorkomen dat ze dit niet lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:23:
aangesloten analoge telefoon, het lampje van Phone 2 doet het wel bij deze actie. Heb het modem al een paar keer gereset (aan/uit gedaan). Moet ik daaruit concluderen dat het modem het (na één dag) begeven heeft of kan het liggen aan het feit dat de portering nog niet (volledig) doorgevoerd is en moet ik nog even wachten? Intussen ben ik dan wel telefonisch onbereikbaar.
MIjn klantnummer is NL00202627.
B.v.b. dank.
Aangepast!grun93 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:15:
Als nieuwe subscriber op dit topic eerst maar even de startpost doorgenomen en daarin zag ik dat Talk4Free 500 minuten bellen per maand naar een aantal landen belooft. Ik meen te weten dat dat tegenwoordig maar 250 minuten per land per maand is, dus misschien kan dat aangepast worden, om misverstanden te voorkomen? Voor de rest alle respect voor de TS starter en zijn overige input in dit topic.
Kou/grondwaterstand/etc kunnen inderdaad van invloed zijn op de kwaliteit van de koperlijn van KPN.gjs schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:39:
Zijn er meer mensen met een snelheidsdrop sinds vrijdag/zaterdag ?
Mijn modem trained nu niet hoger dan 14.6 waar het voorheen altijd 15.9 was. Ik heb al een paar maal het modem herstart en aan de bekabeling is intern niets verandert.
Kan het te maken hebben met het weer ?
Als het maar bij een paar providers is hebben die hun nummerroutering nog niet geupdate. Het beste kun je de mensen die je proberen te bellen (en klant zijn bij de trage provider) even laten klagen bij hun provider. Uit ervaring weet ik dat dat de snelste methode is om dit op te lossen.RikTW schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:37:
Hier wel problemen met telefonie: we kunnen wel bellen maar niet gebeld worden (mensen krijgen een "telefoonnummer is niet in gebruik"-bericht en denken dat we zijn afgesloten geloof ik).
Het gekke is dat we door sommige mensen wel gebeld kunnen worden, het lijkt dus specifiek te zijn voor een of enkele providers
Thanks, klinkt logisch. Ik probeer eens uit te vissen welke providers dat dan zijn (als het nog niet is opgelost, dat zou ook goed kunnen natuurlijk)denan schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:30:
Als het maar bij een paar providers is hebben die hun nummerroutering nog niet geupdate. Het beste kun je de mensen die je proberen te bellen (en klant zijn bij de trage provider) even laten klagen bij hun provider. Uit ervaring weet ik dat dat de snelste methode is om dit op te lossen.
Verwijderd
Ik vond dat Mojo voorheen altijd heel alert reageerde, maar de laatste tijd verneem ik van zowel van Webcare als Mojo (die volgens mij in Webcare is opgegaan) bitter weinig. Alleen Denan is nog lekker actief voor Alice (terwijl hij niet eens bij de Alice-clan hoort).denan schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:30:
Voor dit soort storingen kun je het beste even de helpdesk van Alice bellen. Webcare reageert hier in haar eigen tijd en als ze het te druk hebben met hun normale werkzaamheden bij Alice kan het best voorkomen dat ze dit niet lezen.
Mojo werkt volgens mij niet meer bij Alice. En de mensen binnen webcare zijn (als alternatief) ook nog te bereiken via dat ferry@nl.alice.nl adres.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:43:
[...]
Ik vond dat Mojo voorheen altijd heel alert reageerde, maar de laatste tijd verneem ik van zowel van Webcare als Mojo (die volgens mij in Webcare is opgegaan) bitter weinig. Alleen Denan is nog lekker actief voor Alice (terwijl hij niet eens bij de Alice-clan hoort).
Mvg, Gijs
Bij een beeindiging? Rond diezelfde datum. Denk eraan dat je hem dan binnen 10 dagen na ontvangst van de doos terugstuurt.geiszzz schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:13:
Wie kan me vertellen wanneer de retourdoos toegestuurd wordt door Alice?
Een maand geleden heb ik opgezegd, vandaag is de datum dat Alice over en uit is voor mij, maar die doos heb ik nog niet mogen ontvangen. Wil best iets terugsturen, maar dan wel als de doos gestuurd wordt. Maar weer bellen, denk ik.grun93 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:16:
[...]
Bij een beeindiging? Rond diezelfde datum. Denk eraan dat je hem dan binnen 10 dagen na ontvangst van de doos terugstuurt.
Mvg, Gijs
Om de een of andere duistere reden wil die doos nog wel eens naar eventuele vorige adressen gestuurd worden, indien van toepassing. Zelfs als de klanten al jaren geleden verhuisd zijn naar het huidige adres. Geen idee waarom.geiszzz schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:21:
Een maand geleden heb ik opgezegd, vandaag is de datum dat Alice over en uit is voor mij, maar die doos heb ik nog niet mogen ontvangen. Wil best iets terugsturen, maar dan wel als de doos gestuurd wordt. Maar weer bellen, denk ik.
Ben al erachter wat het probleem is. Hij pakt enkel kabeltjes met twee koperen draadjes in de aansluiting, 2 pins zo je wilt. De kabels die in het pakket aanwezig zijn: 2 x 4 pins, 2 x 2 pins. Aan die 4 pins heb ik niets, want voor de telefoonstekker <> splitter heb je 1x 2 pins nodig. Voor splitter <> A/B ding 2x 2 pins. En A/B ding kan in de ADSL poort van de router. Dus ik kwam 1 kabeltje tekort, maar gelukkig had ik zelf nog 1x 2 pins kabeltje liggen.Joosie200 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:04:
Ik heb woensdag het installatiepakket ontvangen van Alice. Alles aangesloten maar ik heb wel 1 opmerking.
Ik ben ook overgestapt van IPB naar Alice destijds. Alice werd bij mij op het 2e aderpaar aangeboden en ik moest wel NLS betalen.ivo-nl schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:08:
Ik heb KPN IPB (dus geen analoge lijn), kun je dan zonder downtime overstappen naar Alice zonder ook 100 euro te betalen voor New Line Service?
Mvg, Gijs
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 13:26 ]
Verwijderd
hoe kom je aan 24 mbit ? Alice levert tot 20 MbitDekaasboer schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:17:
Precies het zelfde verhaal hier. Gelukkig komt er binnenkort glasvezel in de buurt. Momenteel haal ik 700kb/s van de 24 mbit.
Eerst werd ik geknepen tot 300 maar dat heb ik laten opheffen.
[ Voor 60% gewijzigd door Askjeeves op 21-02-2010 03:59 ]
Nou.. in principe levert Alice altijd een Wide-open profiel. Er zijn dus ook klanten die in de 20-24Mbit range intrainen.. maar bij de start van Alice heeft men een bewuste keuze gemaakt om hier niet mee te adverteren (aangezien de meerderheid max 20Mbit kan halen).Vhond schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:40:
[...]
hoe kom je aan 24 mbit ? Alice levert tot 20 Mbit
(heb je die M gezien trouwens)
Ik moet eigenlijk ook zeggen, in de krappe 2 jaar dat ik voor Alice heb gewerkt, heb ik nog nooit een modem op 24Mbit zien in trainen. Het hoogste wat ik ooit gezien heb is 23 Mbit en dat is met een modem dat door een monteur in de wijkcentrale aangesloten stond.denan schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:20:
[...]
Nou.. in principe levert Alice altijd een Wide-open profiel. Er zijn dus ook klanten die in de 20-24Mbit range intrainen.. maar bij de start van Alice heeft men een bewuste keuze gemaakt om hier niet mee te adverteren (aangezien de meerderheid max 20Mbit kan halen).
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik ken er toevallig twee met een 24Mbit intrain profiel. De werkelijk behaalde snelheid zit ergens rond de 22-23Mbit door de overhead.. maar ik zou het graag hebben thuisMojo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:43:
[...]
Ik moet eigenlijk ook zeggen, in de krappe 2 jaar dat ik voor Alice heb gewerkt, heb ik nog nooit een modem op 24Mbit zien in trainen. Het hoogste wat ik ooit gezien heb is 23 Mbit en dat is met een modem dat door een monteur in de wijkcentrale aangesloten stond.
Verwijderd
Hmmm alice is daarbij afhankelijk van BBNED.. dus zodra die het kunnen everen zal Alice vast ook wel aan nieuwe producten gaan werken.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:28:
Is er een soort roadmap bij Alice over upgrades en verbeteringen in de toekomst? Ik ben met name benieuwd over de uitrol van vdsl. De meeste wijkcentrales worden nu toch wel direct op glas aangesloten, waardoor de afstanden ook korter worden en vdsl dus ook haalbaar wordt.
De downloadsnelheid is ondanks dat ik maar een schamele 6Mbit haal voor mij zat. Ik zou alleen wel wat meer als die 1Mbit up willen hebben zodat het werken vanaf kantoor met bestanden thuis wat meer pit heeft.
Verwijderd
BBNED heeft (nog) geen VDSL/VDSL2 producten.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:00:
Ik heb begrepen dat BBNed VDSL2 al levert, en ik zit toevallig ook in een wijk waar al glas naar de wijkkast ligt. Dus dan is het nu dus nog wachten op Alice.
Verwijderd
Ik zie dat ze het op de eigen website inderdaad vrij 'verkapt' hebben neergezet. "Wij leveren VDSL diensten..... en dan op het einde nog even, maar we moeten nog wel even uitrollen".denan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:47:
BBNED heeft (nog) geen VDSL/VDSL2 producten.
Verwijderd
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Te hoge aansluitfactor? Elke telefoon heeft een aansluitfactor (hoe zwaar is hij?).. meestal staat dit op de onderkant van de telefoon. De copperjet heeft een maximale aansluitfactor van 3.0 en sommige oude (of buitenlandse) telefoons hebben zelf al een aansluitfactor van 3-4.0.groxgrox schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:55:
ik heb sinds ruim een jaar nu Alice Comfort. Goede internetverbinding, hier echt niets anders dan lof over, alleen de telefoon is vaak dramatisch. Ik moet vaak het modem helemaal van de stroom afhalen omdat ik dan niet gebeld kan worden. De beller hoort dan constant een in bezet toon. Weet iemand hoe dit kan??
Ik gebruik het witte (standaard) modem van Alice. Weet iemand trouwens of er een vervangbaar, draadloos modem is waarop je de telefoon en de internetverbinding op aan kunt sluiten? Het modem komt namelijk in de woonkamer binnen en ik wil niet nog weer een extra kastje erbij hebben staan als extra router.
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 25-02-2010 09:47 ]
Bij mij wel, maar zoals je weet kan dat nog wel eens verschillen doordat de afstand en kwaliteit van de telefoonkabel de kwaliteit en snelheid van de adsl-verbinding beïnvloeden.Twinks schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:46:
Okee computerleek hier en ik wil graag alleen maar weten of alice ondertussen een stabiele en snelle internetverbinding heeftMijn ouders hebben ziggo en dat ligt er heel vaak tijdelijk af, en daar zit ik niet zo op te wachten. Ik kan ook telfort nemen, maar dat is 5 euro per maand meer, dus dat is het me alleen maar waard als alice echt bagger is
Oh wilde gewoon die van 20 mb, zonder telefoon of televisie erin. En woon in Zwolle.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 26-02-2010 10:02 ]
Verwijderd
Iemand enig idee?Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:02:
Hey...
Ik heb nu sinds een week dat de verbinding weg valt bij ons in Den Haag. Is het aan de kant van ons of van de provider? Dit is vorig jaar ook al een paar keer gebeurd.
2545EJ is de postcode.
- Router + modem al een keer gereset.
- Gescanned of het een virus was of iets, geen aangetroffen.
- Het komt het meest voor in de avond uren.
Reset de volgende keer niet je modem maar je router.. dan weet je in ieder geval of het probleem in je eigen domein ligt of in het domein van de provider.
Verwijderd
Dat spreekt voor zich... Beide een reset gedaan ofc.denan schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:42:
[...]
Reset de volgende keer niet je modem maar je router.. dan weet je in ieder geval of het probleem in je eigen domein ligt of in het domein van de provider.
Dit ken ik helaas niet, mijn telefoon is een Philips CD135 DUO. Deze. Ik kan niet zeggen of hij een hoge aansluitfactor heeft. De telefoon doet het verder wel goed.denan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:45:
[...]
Te hoge aansluitfactor? Elke telefoon heeft een aansluitfactor (hoe zwaar is hij?).. meestal staat dit op de onderkant van de telefoon. De copperjet heeft een maximale aansluitfactor van 3.0 en sommige oude (of buitenlandse) telefoons hebben zelf al een aansluitfactor van 3-4.0.
Add; of je telefoon(bekabeling) is gewoon stuk
Aangezien de bezettoon alleen voor kan komen als er een 'busy' respons van de CJT is gekomen moet het voice deel gewoon 'up' zijn.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Ja maar dat moet je dus niet doen. De volgende keer alleen je router resetten. Als de verbinding dan weer up komt lag het niet aan de modem. Komt de verbinding dan niet op dan moet je even in je modem inloggen om te kijken wat de status van je verbinding is.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:49:
[...]
Dat spreekt voor zich... Beide een reset gedaan ofc.
[ Voor 20% gewijzigd door denan op 26-02-2010 20:14 ]
Verwijderd
Volgens mij maakt het helemaal niets uit. Als je eerste de ene test om het probleem te verhelpen, dat werkt niet, dan doe je daarna een andere optie. Is niet meer dan logisch. Kan moeilijk mijn eigen apparatuur de schuld alleen maar geven, terwijl het misschien wel aan dat van Alice ligt.denan schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:07:
[...]
Ja maar dat moet je dus niet doen. De volgende keer alleen je router resetten. Als de verbinding dan weer up komt lag het niet aan de modem. Komt de verbinding dan niet op dan moet je even in je modem inloggen om te kijken wat de status van je verbinding is.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq