• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Hoe is het tegenwoordig gesteld met de kwaliteit van Alice? Ik weet dat er in het begin erg veel problemen zijn geweest, maar nu lees ik dat ze een gedeelde eerste plaats hebben in de Providermonitor. Helaas kan ik dat artikel niet inzien omdat ik geen lid ben van de consumentenbond, en om nou even 58 eur neer te legen voor dat artikel vind ik ook wat teveel van het goede :P

Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar een nieuwe provider, ik zit nu bij KPN met telefonie en Tele2 over het KPN netwerk met ADSL. Nooit een probleem, maar ik kan echt ontzettend besparen op de prijs. Wilde eerst overstappen naar UPC, waar ik lang over getwijfeld heb, maar nu ze hun terugbelafspraak niet zijn nagekomen begin ik er weer zwaar aan te twijfelen :'(

Verwijderd

Tijd voor de Geschillencommissie!
Ik had begrepen dat als ik overstapte, Alice mijn KPN-lijn op zou zeggen. Dat is niet gebeurd en Alice heeft mij telefonisch en per mail bevestigd dat ik dat danzelf moest doen en een crediteringsverzoek in moest dienen voor de gemaakte kosten. Zo gezegd, zo gedaan. En verzoek afgewezen.
OK, brief twee opgestuurd met dezelfde drie punten argumentatie, maar beter uitgewerkt: 1) wat er op de Alice-site staat (in beste geval dubbelzinnig), 2) inhoud, tijd en datum van telefoongesprek, 3) kopie van e-mail. Vandaag antwoord gekregen, maar niet heus. Gaat alleen in op punt 1, maar niet op het argument dat ik daarin maakte. En over het telefoongesprek en de e-mail: helemaal niets! Kortom, antwoord van iemand die mijn brief niet goed heeft gelezen... |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:14:
Ik had begrepen dat als ik overstapte, Alice mijn KPN-lijn op zou zeggen. Dat is niet gebeurd en Alice heeft mij telefonisch en per mail bevestigd dat ik dat danzelf moest doen en een crediteringsverzoek in moest dienen voor de gemaakte kosten. Zo gezegd, zo gedaan. En verzoek afgewezen.
OK, brief twee opgestuurd met dezelfde drie punten argumentatie, maar beter uitgewerkt: 1) wat er op de Alice-site staat (in beste geval dubbelzinnig), 2) inhoud, tijd en datum van telefoongesprek, 3) kopie van e-mail. Vandaag antwoord gekregen, maar niet heus. Gaat alleen in op punt 1, maar niet op het argument dat ik daarin maakte. En over het telefoongesprek en de e-mail: helemaal niets! Kortom, antwoord van iemand die mijn brief niet goed heeft gelezen... |:(
En wat verwacht je hier met jouw bericht te bereiken?

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:34:
[...]

Wellicht dat hij een stukje frustratie/boosheid heeft kunnen "wegschrijven"? Binnen alle grote(re) organisaties worden brieven niet ( goed ) gelezen. Je mag blij zijn als je verbinding goed is en je product als zodanig werkt.

Misschien even een mailtje naar Ferry van het webcare-team en anders de juiste wegen bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:14:
Wellicht is de geschillencommissie een beetje vroeg :)

In de online order van alice staat trouwens:
"BELANGRIJK: zeg niet uw abonnement voor dit telefoonnummer op, voordat deze is verhuisd. Als u het abonnement eerder opzegt, dan bestaat het risico dat u het telefoonnummer kwijtraakt."... Daar lees ik niet in 'wij zeggen het abonnement voor u op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:34:
Wat frustratie kwijtraken en de andere tweakers informeren. Dat hoef je geen goede reden te vinden. ;)
denan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:01:
Wellicht is de geschillencommissie een beetje vroeg :)
Wat moet ik anders? Een derde brief sturen?
In de online order van alice staat trouwens:
"BELANGRIJK: zeg niet uw abonnement voor dit telefoonnummer op, voordat deze is verhuisd. Als u het abonnement eerder opzegt, dan bestaat het risico dat u het telefoonnummer kwijtraakt."... Daar lees ik niet in 'wij zeggen het abonnement voor u op'.
Daar lees ik daar inderdaad ook niet in. (Ik heb mijn telefoonnummer van mijn oude abonnement trouwens niet meegenomen.) Op de Alice-website staat:
Moet ik zelf mijn huidige internet en/of telefoonabonnement opzeggen?
Ja, u dient altijd uw abonnement(en) zelf op te zeggen. Let op, zeg uw abonnement(en) pas op wanneer Alice werkend is opgeleverd. Zo voorkomt u dat u dat u zonder internet- of telefoonverbinding komt te zitten. Als het gaat om een 'klassieke' KPN telefoonlijn (lees: analoge telefoonlijn (dus géén ISDN of InternetPlusBellen)) komt uw abonnement automatisch te vervallen. Wilt u uw telefoonnummer van een andere aanbieder dan KPN meenemen naar Alice? Zeg het abonnement pas op als uw telefoonnummer succesvol is overgezet naar Alice. Zo voorkomt u dat uw telefoonnummer verloren gaat. U wordt hier door Alice middels een brief over op de hoogte gesteld.
Die eerste zin lijkt duidelijk, maar daarna komen ze met "Als het gaat om een 'klassieke' KPN telefoonlijn (lees: analoge telefoonlijn (dus géén ISDN of InternetPlusBellen)) komt uw abonnement automatisch te vervallen." In mijn brief staat mijn interpretatie daarvan: Alice neemt mijn 'klassieke' KPN telefoonlijn over, mijn abonnement komt daarmee automatisch te vervallen. Die interpretatie hebben ze niet bevestigd of weerlegd. Enkel een opmerking over het meenemen van het nummer van je oude abonnement, wat ik dus niet heb gedaan.

Als ik alleen het bovenstaande zou hebben, zou ik inderdaad niet zo sterk staan. Alice heeft mij echter zowel telefonisch als per e-mail bevestigd dat zij mijn KPNlijn op hadden moeten zeggen, dat niet gedaan hebben, dat ik dat zelf moest doen en dan een crediteringsverzoek in mag dienen voor de kosten. Tijdens het telefoongesprek heb ik gezegd dat ik dacht dat Alice mijn KPNlijn op zou zeggen, maar dat dit niet gebeurd is en toen heb ik gevraagd hoe dat nu precies zat. De persoon van de klantendienst heeft dat toen uitgezocht en op dat moment had hij moeten zeggen dat ik fout was en dat ik zelf de KPNlijn had moeten opzeggen. Ik heb echter bovenstaand verhaal gekregen over het crediteringsverzoek. Zelfs als dat niet de normale procedure is, beloofd is beloofd.
En mocht Alice daar anders over denken, dat ze dat dan zeggen en met argumenten komen. Hun laatste brief geeft echter aan dat ze mijn verzoek niet serieus nemen, dus zie ik weinig reden hier verder rechtstreeks met Alice over te communiceren en dus: de geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:40:
Daar lees ik daar inderdaad ook niet in. (Ik heb mijn telefoonnummer van mijn oude abonnement trouwens niet meegenomen.) Op de Alice-website staat:
En daar zit de fout dan ook. Een telefoonlijn kan alleen beëindigd worden als:
- De oude lijn een analoge KPN lijn is
- Er een outporting request voor het nummer behorende bij die analoge KPN lijn bij KPN aankomt
- Er geen openstaande facturen zijn bij KPN (of andere conflicten)

ISP's zeggen de lijn ook niet op, KPN heeft als beleid dat een analoge KPN lijn automatisch komt te vervallen als er geen telefoonnummer aan vast zit.
Die eerste zin lijkt duidelijk, maar daarna komen ze met "Als het gaat om een 'klassieke' KPN telefoonlijn (lees: analoge telefoonlijn (dus géén ISDN of InternetPlusBellen)) komt uw abonnement automatisch te vervallen." In mijn brief staat mijn interpretatie daarvan: Alice neemt mijn 'klassieke' KPN telefoonlijn over, mijn abonnement komt daarmee automatisch te vervallen. Die interpretatie hebben ze niet bevestigd of weerlegd. Enkel een opmerking over het meenemen van het nummer van je oude abonnement, wat ik dus niet heb gedaan.

Als ik alleen het bovenstaande zou hebben, zou ik inderdaad niet zo sterk staan. Alice heeft mij echter zowel telefonisch als per e-mail bevestigd dat zij mijn KPNlijn op hadden moeten zeggen, dat niet gedaan hebben, dat ik dat zelf moest doen en dan een crediteringsverzoek in mag dienen voor de kosten. Tijdens het telefoongesprek heb ik gezegd dat ik dacht dat Alice mijn KPNlijn op zou zeggen, maar dat dit niet gebeurd is en toen heb ik gevraagd hoe dat nu precies zat. De persoon van de klantendienst heeft dat toen uitgezocht en op dat moment had hij moeten zeggen dat ik fout was en dat ik zelf de KPNlijn had moeten opzeggen. Ik heb echter bovenstaand verhaal gekregen over het crediteringsverzoek. Zelfs als dat niet de normale procedure is, beloofd is beloofd.
Dat is dan een onduidelijkheid op de website en een fout van de betrokken medewerker.

# Moet ik zelf mijn huidige internet en/of telefoonabonnement *opzeggen*?
<http://www.alice.nl/#>

Ja, u dient altijd uw abonnement(en) zelf op te zeggen. (overruled alles) Let op, zeg uw
abonnement(en) pas op wanneer Alice werkend is opgeleverd. Zo voorkomt u dat u dat u zonder internet- of telefoonverbinding komt te zitten. Als het gaat om een 'klassieke' KPN telefoonlijn (lees: analoge telefoonlijn (dus géén ISDN of InternetPlusBellen)) komt uw abonnement automatisch te vervallen **MITS u het telefoonnummer laat overzetten naar alice**. Wilt u uw telefoonnummer van een andere aanbieder dan KPN meenemen naar Alice? Zeg het abonnement pas op als uw telefoonnummer succesvol is overgezet naar Alice. Zo voorkomt u dat uw telefoonnummer verloren gaat. U wordt hier door Alice middels een brief over op de hoogte gesteld.

In het orderproces van Alice staat echter duidelijker dat je zelf je bestaande abonnementen moet stopzetten, daarbij maakt het orderproces onderscheid tussen je gekozen product en het wel/niet porteren van het nummer van de oude lijn.
En mocht Alice daar anders over denken, dat ze dat dan zeggen en met argumenten komen. Hun laatste brief geeft echter aan dat ze mijn verzoek niet serieus nemen, dus zie ik weinig reden hier verder rechtstreeks met Alice over te communiceren en dus: de geschillencommissie.
Je kunt ook gewoon alice webcare mailen.. dan kunnen zij nog een keer naar die brief kijken. In principe heb je gelijk wat betreft de onduidelijkheid in de FAQ maar tijdens het bestelproces zelf vertellen ze je toch echt heel duidelijk wat je moet doen. Ik zal in ieder geval vragen of ze de FAQ tekst aan kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:00:
En daar zit de fout dan ook. Een telefoonlijn kan alleen beëindigd worden als:
- De oude lijn een analoge KPN lijn is
- Er een outporting request voor het nummer behorende bij die analoge KPN lijn bij KPN aankomt
- Er geen openstaande facturen zijn bij KPN (of andere conflicten)

ISP's zeggen de lijn ook niet op, KPN heeft als beleid dat een analoge KPN lijn automatisch komt te vervallen als er geen telefoonnummer aan vast zit.
Bedankt. Da's duidelijk.
Dat is dan een onduidelijkheid op de website en een fout van de betrokken medewerker.
Leidt tot een interessante vraag (ook in het algemeen): hoeveel rechten zijn er te ontlenen aan zo'n fout van een medewerker?
Je kunt ook gewoon alice webcare mailen.. dan kunnen zij nog een keer naar die brief kijken.
Dan doe ik dat eerst nog. Is geen herhaling van zetten en voor iedereen eenvoudiger.
Ik zal in ieder geval vragen of ze de FAQ tekst aan kunnen passen.
Bedankt. Kijk evdm, ik heb iets bereikt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:48
@ Denan
als ik volgend week alice comfort aanvraag welke modem krijg ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
murata schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:32:
@ Denan
als ik volgend week alice comfort aanvraag welke modem krijg ik dan?
een copperjet 1616.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
PeterEs schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:27:
Hoe is het tegenwoordig gesteld met de kwaliteit van Alice? Ik weet dat er in het begin erg veel problemen zijn geweest, maar nu lees ik dat ze een gedeelde eerste plaats hebben in de Providermonitor. Helaas kan ik dat artikel niet inzien omdat ik geen lid ben van de consumentenbond, en om nou even 58 eur neer te legen voor dat artikel vind ik ook wat teveel van het goede :P

Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar een nieuwe provider, ik zit nu bij KPN met telefonie en Tele2 over het KPN netwerk met ADSL. Nooit een probleem, maar ik kan echt ontzettend besparen op de prijs. Wilde eerst overstappen naar UPC, waar ik lang over getwijfeld heb, maar nu ze hun terugbelafspraak niet zijn nagekomen begin ik er weer zwaar aan te twijfelen :'(
Alice bevalt prima zeker qua stabiliteit/prijs prima tevreden. Heb alleen 'slechts' 10/11MB ondanks dat ik paar honderd meter van wijkkast zit. Maar qua belkosten scheel echt knaken t.o.v. Tele2 die ik ook enkele jaren heb gehad. Tegenwoordig heeft UPC ook leuke pakket aanbieding (analoge tv, basis digitaal, internet 25MB en bellen standaard voor 45 euro) alleen dan moet je wel weer extra voor vast bellen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45

ThaDude

Hang Loose

Ik heb sinds gisteren Alice gekregen Hoera :D Werkt allemaal zonder problemen dat vind ik al super!

Maar ff kort, zal vast al wel tig x besproken zijn.. Moet de splitter ertussen zitten?
Ik heb Alice Comfort en kom van Compuserve af. Had daar ook bellen en internetten.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaDude schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:34:
Ik heb sinds gisteren Alice gekregen Hoera :D Werkt allemaal zonder problemen dat vind ik al super!

Maar ff kort, zal vast al wel tig x besproken zijn.. Moet de splitter ertussen zitten?
Ik heb Alice Comfort en kom van Compuserve af. Had daar ook bellen en internetten.
Als je nummer geporteerd is in principe niet. Maar de splitter kan goed zijn voor de behaalde snelheid.. gewoon even met en zonder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45

ThaDude

Hang Loose

denan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:50:
[...]

Als je nummer geporteerd is in principe niet. Maar de splitter kan goed zijn voor de behaalde snelheid.. gewoon even met en zonder proberen.
Dank voor snelle antwoord!

Met telfort trainde het modem in op 22Mbits met Compuserve op 19,9Mbits
Het Alice modem is ingetraind op 18 Mbits

zal vanavond eens ff kijken :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik krijg per 1-12 ook alica en heb nu compuserve nog.
Hun nemen mijn kpn nummer over tevens.

Moet ik nu vanaf 1-12 dan kpn bellen om het e.e.a door te geven?
Het verhaal hierboven wordt ik ook niet echt duidelijk van.. iedereen zegt wat anders.
Als ik niet zou hoeven doen, dan klopt er toch iets niet?
Dan kan iedereen mijn kpn nummer invullen bij een abbo van alice, en ben ik mijn nummer ineens kwijt terwijl het nummer van mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:30:
Hallo,

Ik krijg per 1-12 ook alica en heb nu compuserve nog.
Hun nemen mijn kpn nummer over tevens.

Moet ik nu vanaf 1-12 dan kpn bellen om het e.e.a door te geven?
Het verhaal hierboven wordt ik ook niet echt duidelijk van.. iedereen zegt wat anders.
Als ik niet zou hoeven doen, dan klopt er toch iets niet?
Dan kan iedereen mijn kpn nummer invullen bij een abbo van alice, en ben ik mijn nummer ineens kwijt terwijl het nummer van mij is.
Nee want je nummer is gekoppeld aan je postcode + huisnummer.. Voor de veiligheid is het altijd verstandig om bij je oude provider te kijken of alles is stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:40:
Wat frustratie kwijtraken en de andere tweakers informeren. Dat hoef je geen goede reden te vinden. ;)
Volgens mij heb ik het woord frustratie nooit gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, maar je had het ook kunnen bereiken door eerst dit forum door te lezen. Dan had je rechtstreeks contact met Denan, Mojo of Alice Webcare kunnen opnemen. Nu heb je iets bereikt door eerst Alice af te kraken!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:26:
Volgens mij heb ik het woord frustratie nooit gebruikt...
Dat was een verwijzing naar wat robbvdb zei. Het was niet mijn bedoeling je woorden in de mond te leggen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:30:
Jawel, maar je had het ook kunnen bereiken door eerst dit forum door te lezen. Dan had je rechtstreeks contact met Denan, Mojo of Alice Webcare kunnen opnemen. Nu heb je iets bereikt door eerst Alice af te kraken!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb op een duidelijke manier mijn ontevredenheid met de klantendienst van Alice geuit. Het is geen scheldtirade en ik beschrijf wat mijn probleem is. Denan had geen moeite hier inhoudelijk op in te gaan. Toegegeven, mijn frustratie met de hele kwestie is te merken in mijn post, maar dat lijkt me normaal. En ik beperk me tot het crediteringsverzoek. Ik roep niet dat ik Alice een k*t-bedrijf vind vanwege één ontoereikend antwoord op een brief. Kortom, ik vind niet dat ik Alice heb afgekraakt.
En als ik eerst dit forum had doorgelezen, had ik waarschijnlijk exact hetzelfde gepost, maar dan stond er 'Alice Webcare' waar er nu 'Geschillencommissie' staat. Vind je het nu echt onterecht dat ik van de klantendienst een adequaat antwoord verwachtte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:48:
Vind je het nu echt onterecht dat ik van de klantendienst een adequaat antwoord verwachtte?
Ik vind het alleen erg onterecht, dat je hier een negatief bericht over Alice plaatst, terwijl hier een aantal mensen zeer actief bezig zijn, zelfs in hun vrije tijd, problemen van Alice-klanten op te lossen. Als je de moeite had genomen dit forum door te lezen, had jij je negatieve bericht achterwege kunnen laten en meteen je probleem gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:26
denan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:00:
[...]

Alice blocked niets.. ook niet in de modem. Wellicht een probleempje met je firewall/antivirus?
Vraag me niet waarom Denan maar uiteraard zonder instellingen te veranderen werkt het wel weer.
Storing van de eerste minuutjes denk ik dan maar.

Verder kan ik melden dat de lijn na even geklapperd te hebben ( 2340m vanaf centrale ) nu mooi stabiel loopt op 6 Mb down( ADSL profiel ingesteld en een paar kleine aanpassingen in de CJ ), telefonie strak werkt zonder echo of wat dan ook en dat pagina`s op internet beduidend sneller laden dan bij Telfort waar ik vandaan kwam.

Als alles blijft draaien zoals het nu doet dan ben ik een tevreden klant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

Niets dan lof over Alice.

Ik heb ook geen enkel probleem met die standard copperjet, waarachter ik een 3Com Officeconnect switch heb zitten, waardoor mn 2 pc's, xbox, en siemens C450IP keuring een 172. ip krijgen.

betrouwbaarheid is echt 10+++, snelheid is minder, 10 megabit/sec, heb al eens gemailed maar daar destijds nooit antwoord opgehad. Dus ik laat 't lekker zo.
Helaas kan ik hier nog geen alice glas krijgen ;/

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik kom net om een uur of 15.00 thuis (Rotterdam-West) en merkte dat telefonie en internet onbeschikbaar zijn. Helaas blijkt Alice op zondag onbereikbaar. Ik heb al een paar keer m'n modem gereset, maar het mag niet baten. Ik pik nu af en toe een beetje internet van openstaande draadloze netwerkjes, maar dat is erg traag, nog onbetrouwbaarder en ik geloof ook nog illegaal.

Update:
Vanmorgen om 8.00 uur meteen even gebeld met de servicedesk. Ik zat weleenswaar al op mijn werk, maar goed.
De medewerker zag dat mijn modem al sinds gisterochtend offline was en concludeerde dat het modem defect was. Het zou me heel mooi uitkomen als morgenochtend de postbode voor de deur staat, maar zo snel zal het niet gaan ben ik bang :-)

[ Voor 32% gewijzigd door Vunzz op 16-11-2009 09:51 . Reden: Update ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

Wirehub

Blaat

meer mensen last met webmail ?

krijg al een paar uur , dus schiet niet echt op zo 8)7

Serverfout
Oeps!
Er is een fout opgetreden op de server:

"Internal Server Error"

Probeert u het later nog eens of
Maak een keuze uit het bovenstaande menu.

Dank u

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb ik ook, ze hebben vandaag heel veel nieuwe opties toegevoegd. Hoop dat ze het nog oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle Opties in Alice Lounge gaat weer prima. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:48
ik wil alice bestellen alleen wanneer ik op bestel klik gebeurt er niks!
kan iemand het proberen en kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Vanochtend een mail van Alice ontvangen dat er een lege doos onderweg is om m'n modem retour te sturen. Vreemd genoeg verder geen bevestiging ontvangen over het sturen van een nieuw modem.

Helaas nog geen postbode mogen verwelkomen vandaag. Aan de ene kant wel logisch, dat zou wel heel snel zijn. Aan de andere kant zit ik nu al drie dagen zonder internet. En ik ben nu thuis, dus ik had hem zo mooi in ontvangst kunnen nemen :'(

EDIT: Inmiddels vandaag ook een brief van Alice mogen ontvangen met dezelfde inhoud als de mail. Vanmiddag heb ik een modempje op de kop getikt, zodat ik in ieder geval weer online ben. Dat ding ondersteunt alleen geen VoDSL. Toch nog even wachten op de postbode dus :+

[ Voor 23% gewijzigd door Vunzz op 17-11-2009 21:40 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iphion IPTV pilot voor Alice klanten op het glasvezelnetwerk in Amsterdam (GNA)
Iphion (http://www.iphion.nl) is een bedrijf dat bezig is met een nieuw IPTV product dat werkt via een peer-assisted (een soort p2p) protocol. Om deze dienst te kunnen testen heeft men gevraagd of InterNLnet en Alice mee willen werken aan een pilot binnen het GNA gebied. Hiervoor hebben wij een aantal IPTV repeaters binnen ons netwerk opgehangen zodat wij de pilotdeelnemers kunnen "voeden" met het Iphion IPTV signaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphion.nl/images/iphion_concept1.png

Wat is de dienst?
Binnen de pilot zullen minimaal 35 kanalen (waaronder het standaard nederlandse pakket) digitaal doorgegeven worden en voorzien worden van EPG informatie. VideoOnDemand (bvb Uitzendinggemist) maakt nog geen deel uit van de dienst aangezien men vanuit Iphion eerst het 'netwerkgedrag' van de lineaire dienst wil testen.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphion.nl/images/illu1.jpg

Hoe lang duurt de pilot?
De pilot zal ongeveer 3 maanden in beslag nemen en natuurlijk zijn er geen kosten aan verbonden.

Wat zijn de voorwaarden voor deelname aan de pilot?
- De gebruiker zit op het glasvezelnetwerk in Amsterdam en is klant bij Alice of InterNLnet *
- Men heeft een router zodat men de Iphion settop-box en de computer tegelijk kan aansluiten.
- Men is bereid om een netwerkkabel te trekken vanaf de router naar de TV (of heeft deze al)
- Men is bereid om actief feedback te geven op de kwaliteit en beleving van de dienst (via een speciaal forum en korte klantonderzoeken)

* Vanwege de rechtenconstructie en de netwerkstructuur van GNA kunnen alleen InterNLnet en Alice klanten meedoen aan de pilot. Klanten van andere providers kunnen niet meedoen omdat de Iphion repeaters binnen het netwerk van de ISP moeten hangen. Aangezien Alice en InterNLnet op een aantal gebieden een overlap hebben in hun infrastructuur is het mogelijk om met de repeaters beide ISP's te voeden.

Aandachtspunten:
- De IPTV dienst van Iphion is geen product van InterNLnet of Alice, zij stellen hun netwerken alleen ter beschikking voor deze pilot.
- Support zal via Iphion lopen en niet via InterNLnet of Alice. Bel dus ook niet de helpdesk van een van deze providers met vragen over de dienst (of deze pilot) aangezien de helpdesk niet op de hoogte is van de pilot!
- Er zijn maximaal 40 pilot plekken beschikbaar.

Mocht je interesse hebben om mee te doen met de pilot dan kun je een email sturen naar:
iphionpilot@internl.net

Vermeld daarin:
- Je ISP (Alice of InterNLnet )
- NAW-gegevens (naam/adres/woonplaats)
- Je klantnummer

Ik zal de gegevens verzamelen en doorzetten naar Iphion. Over een aantal weken zal iedereen een bericht krijgen of men wel of niet ingeloot is voor de pilot.

(nogmaals: bel of email de helpdesk niet met vragen over deze pilot, zij zijn niet op de hoogte van de pilot!)

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 18-11-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

We zijn weer 'iets' verder. (zie vorige posts)

Na meerdere keren contact te hebben gehad met de klantenservice bleek afgelopen donderdag dat de nieuwe order nog steeds niet was ingeschoten. Ik was al wel een paar weken afgesloten maar de procedure was ergens blijven steken. Ik zou wederom weer 4 weken moeten wachten... Gelukkig kon ik deze helpdeskmedewerker er van overtuigen een 2e lijns in te schakelen die me beloofde dat ik binnen c.a. 3 dagen weer aangesloten zou moeten zijn. Helemaal goed dus zou je zeggen.

Nu heb ik echter te horen gekregen dat ik vrijdag al weer had moeten kunnen internetten. Dat ik 24,95 administratiekosten moet betalen en dat ik een nieuw telefoonnummer heb gekregen.. 8)7
Sterker nog, als ik mij eigen (oude) nummer bel, krijg ik vrolijk een andere plaatsgenoot aan de telefoon. :( Met andere woorden; mijn eigen nummer ben ik kwijt!

Daarnaast heb ik nog steeds geen internet. Als ik op het modem kijk zie ik dat de ADSL en ATM beiden UP zijn. Ik zie iets van een IP adres terugkomen maar er komt geen Gateway. Ook werkt telefonie niet. Iemand nog een suggestie? Of moet ik maar weer het hele verhaal gaan uitleggen aan de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het voor jou niet eens tijd je Alice-abonnement op te zeggen? Je hebt ze genoeg kansen gegeven...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:01:
[...]

Wordt het voor jou niet eens tijd je Alice-abonnement op te zeggen? Je hebt ze genoeg kansen gegeven...!!!
Ik kan tijdens een situatie als dit wel gaan overstappen maar daar maak ik de kans op een administratieve puinhoop alleen maar groter. En als het probleem is opgelost ben ik al lang blij dat mijn verbinding het weer doet en laat ik het liever zo. Mijn baas vergoed tot 50 euro voor een internetverbinding thuis dus ik hoef niet per see een budget provider als Alice te hebben. Ik had alleen weinig keus toen ik mijn verbinding moest aanvragen terwijl er al een ADSL verbinding bestond op ons adres. Alice rekende destijds als enige tijdelijk geen kosten voor een new-line-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 11:04

Jrz

––––––––––––

Ik wil wel glasvezel hoor... even in de weesperstraat doortrekken..

Mijn verbinding is weer brak als ene brakke nelis sinds een paar weken.
Ik wordt er ondertussen niet goed van, en zit erg te denken om over te stappen naar tele2.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu nog bij UPC en die gaan de prijzen verhogen waardoor ik op kan zeggen. Heb er veel internet problemen gehad en nu weer 8 dagen zonder telefoon (en nog niet opgelost). Nu is mijn vraag hoe de ervaringen bij Alice zijn. Ik zit volgens Alice 1528 meter van de centrale en de snelheid zal tussen de 16-20Mbit moeten liggen. Dit is vandaag nog eens telefonisch bevestigd. Klopt dit in de praktijk wel, of is jullie ervaring anders?

Ik ben op z'n tijd best een downloader en zag dat er een FUB actief is, is hier iemand over aangesproken, of wordt hier niet zo nauw mee omgegaan.

Ik heb best wat providers versleten en heb nu toch wel geleerd om eerst eens wat informatie te verzamelen, voordat ik weer overstap. Scheelt volgens mij een hoop gelazer achteraf. Zie alleen op tegen de nieuwe lijn van €99,90, maar goed als de rest top is dan wil ik het nog wel overwegen.

Alvast dank voor jullie reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jrz schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:26:
Mijn verbinding is weer brak als ene brakke nelis sinds een paar weken.
Ik wordt er ondertussen niet goed van, en zit erg te denken om over te stappen naar tele2.
Als je verbinding steeds zo brak is (ook na het resetten van je router) lijkt het me toch een probleem met je koper. Je zult dan bij tele2 dezelfde problemen hebben. Heb je al contact gezocht met de helpdesk voor een lijnmeting? Dan weet je in ieder geval zeker wat het probleem is.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:52:
Ik zit nu nog bij UPC en die gaan de prijzen verhogen waardoor ik op kan zeggen. Heb er veel internet problemen gehad en nu weer 8 dagen zonder telefoon (en nog niet opgelost). Nu is mijn vraag hoe de ervaringen bij Alice zijn. Ik zit volgens Alice 1528 meter van de centrale en de snelheid zal tussen de 16-20Mbit moeten liggen. Dit is vandaag nog eens telefonisch bevestigd. Klopt dit in de praktijk wel, of is jullie ervaring anders?

Ik ben op z'n tijd best een downloader en zag dat er een FUB actief is, is hier iemand over aangesproken, of wordt hier niet zo nauw mee omgegaan.

Ik heb best wat providers versleten en heb nu toch wel geleerd om eerst eens wat informatie te verzamelen, voordat ik weer overstap. Scheelt volgens mij een hoop gelazer achteraf. Zie alleen op tegen de nieuwe lijn van €99,90, maar goed als de rest top is dan wil ik het nog wel overwegen.

Alvast dank voor jullie reacties. :)
16-20Mbit is altijd een schatting. In de praktijk hangt het meer van de kwaliteit van de koperdraad af dan van de afstand en die kunnen ze vooraf bijna niet meten (al doen ze de gok tegenwoordig op basis van de gemiddeld behaalde snelheid binnen een specifiek gebied).

Wat betreft de FuP: nog nooit voor internet verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot januari heb ik Telfort gehad en die konden me toen 17 Mbit leveren. Maar omdat de telefooncentrale vol zit kunnen ze me nu nog maar 4-7 Mbit leveren. Ben bang als ik Alice heb dat ik ook nog maar 4-7Mbit overhoud en dat is me gewoon te weinig.

Uiteindelijk is het nog steeds dezelfde koperkabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:46:
Tot januari heb ik Telfort gehad en die konden me toen 17 Mbit leveren. Maar omdat de telefooncentrale vol zit kunnen ze me nu nog maar 4-7 Mbit leveren. Ben bang als ik Alice heb dat ik ook nog maar 4-7Mbit overhoud en dat is me gewoon te weinig.

Uiteindelijk is het nog steeds dezelfde koperkabel. :)
Dat is afhankelijk van de vrije poorten de op dsl1 en dsl2+ kaarten. Als Alice aangeeft dat ze meer kunnen leveren heeft Alice nog poorten vrij. Bij telfort zullen de DSL2+ poorten vol zitten op deze locatie en zul je dus moeten afwachten tot er een vrij komt of ze er kaarten bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok dank je voor de uitleg. Maar de snelheid die ze aangeven klopt die meestal ongeveer wel? Aangezien ik met Telfort ook goede snelheden haalde zou het met Alice ook goed moeten komen, toch?

Sorry voor de vragen maar ben al zo vaak op mn bek gegaan met een provider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52
Hey,

Ik wil mijn webserver aan het web knopen. Ik heb de coperjet modem en linksys router. Nu heb ik mijn modem in ZIPB modus gezet en mijn "Manual LAN IP address:' naar mijn router.

Het werkt helaas niet (kan van buiten niet mijn webserver benaderen; (146) Connection refused.

Wie heeft er tips of weet een plek te vinden op internet waar een beschrijving is te lezen 1) wat je aan de modem kant moet instellen en 2) aan de linksys kant moet instellen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Kone

[ Voor 3% gewijzigd door konehead op 25-11-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:48:
Aha ok dank je voor de uitleg. Maar de snelheid die ze aangeven klopt die meestal ongeveer wel? Aangezien ik met Telfort ook goede snelheden haalde zou het met Alice ook goed moeten komen, toch?
Meestal klopt het wel al zijn daar nooit garanties op af te geven. In de startpost staan wel wat tweaks waarmee je de snelheid kunt verhogen. Het belangrijkste is gewoon dat er op jouw locatie DSL2+ leverbaar is. Dan weet je in ieder geval zeker dat je boven de 8Mbit uitkomt.

@konehead: http://pelleke.blogspot.c...modem-in-zipb-zetten.html

[ Voor 19% gewijzigd door denan op 25-11-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Wat een gedoe zeg, eerst met 12 mbit een stabiele lijn en plotseling niet meer. Dus zetten ze het op 3 mbit en later weer op 8 mbit, en na een paar maanden heb ik dus weer een onstabiele lijn.

Lijn blijft gewoon stabiel in piekuren, maar nog steeds af en toe weer onstabiel voor een paar uur.

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52
denan schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:42:
[...]

Meestal klopt het wel al zijn daar nooit garanties op af te geven. In de startpost staan wel wat tweaks waarmee je de snelheid kunt verhogen. Het belangrijkste is gewoon dat er op jouw locatie DSL2+ leverbaar is. Dan weet je in ieder geval zeker dat je boven de 8Mbit uitkomt.

@konehead: http://pelleke.blogspot.c...modem-in-zipb-zetten.html
Dank!

Verwijderd

Bedankt Denan voor je reacties. Ik heb zojuist een order geplaatst. Laten we het maar eens gaan proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Alice persbericht:

Nijmegen - Internetprovider Alice scoort het hoogste van alle internetproviders in Nederland met zijn prijs-kwaliteitverhouding in de Providermonitor van de Consumentenbond. In de nieuwste Providermonitor van november staat Alice op plaats 1 samen met XS4ALL. De kwaliteit van internet en telefonie en de algemene tevredenheid wordt uitstekend beoordeeld. Alice heeft verbeteringen geboekt in het oplossen van storingen, hierover is de Consumentenbond positief.

In de zeer competitieve telecommarkt wordt duidelijkheid door consumenten gewaardeerd. Alice brengt bijvoorbeeld geen starttarief in rekening voor het bellen naar vaste nummers binnen Nederland.

De Providermonitor van de Consumentenbond vergelijkt internetproviders op de Nederlandse markt door middel van onafhankelijke tests onder consumenten, waarbij de kwaliteit van diensten (internet en bellen), storingen, service en de manier waarop providers met problemen omgaan centraal staan. Het Providermonitor onderzoek is gehouden onder het consumentenpanel dat ruim 7000 leden telt. Het panel heeft Alice als volgt beoordeeld:

Testoordeel - 7,8
Kwaliteit internet - 7,8
Kwaliteit telefonie - 8,1
Storingen oplossen - 6,2
Prijs/kwaliteit verhouding - 8,2
Algemene tevredenheid - 7,8
Klanten zonder storing (%) - 73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Qua storingen oplossen geef ik ze persoonlijk hoogstens een 3. Ze doen hun best maar ik moet er zelf constant achter aan bellen, het ene probleem volgt het andere op en niemand schijnt met elkaar te kunnen communiceren daar.

Eindelijk heb ik weer een Alice DSL verbinding maar nog steeds geen internet. Na zelf uitvoerig allerlei ping tests te hebben gedaan kan ik de technicus van Alice een stap verder helpen en hij is er achter: ik heb een WAN IP gekregen dat al in gebruik is. Hij checkt het nog even in een databaseje.. Ja het is echt zo, dat is het! "Eindelijk zijn we er uit", dacht ik!

Na weer 2 werkdagen niets te horen zelf maar weer bellen; blijkt dezelfde technicus in het rapport te hebben gezet dat ik mijn computer maar eens opnieuw moet installeren.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cs_Alpha schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:05:
[...]blijkt dezelfde technicus in het rapport te hebben gezet dat ik mijn computer maar eens opnieuw moet installeren.. |:(
Je herinnert je mijn advies van een week geleden nog? Lijkt mij dat dat toch de enige juiste oplossing is!
Hoewel Alice probeert problemen zo goed mogelijk op te lossen, gaat er bij jou steeds weer iets mis. Opzeggen die hap. Bij jou duurt het te lang!!!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:49:
[...]

Je herinnert je mijn advies van een week geleden nog? Lijkt mij dat dat toch de enige juiste oplossing is!
Hoewel Alice probeert problemen zo goed mogelijk op te lossen, gaat er bij jou steeds weer iets mis. Opzeggen die hap. Bij jou duurt het te lang!!!
En nogmaals; ik ga geen overstap in gang zetten als mijn verbinding nog niet werkt. Daarnaast heb ik inmiddels erg slechte ervaringen met 2 ADSL verbindingen in 1 huis aanvragen dus als het zometeen eindelijk naast elkaar werkt, laat ik het liever zo.

Ik heb gisteren het ultieme bewijs aan Alice geleverd dat ik het IP adres van een ander heb; Als ik vanaf mijn iPhone op het 3G netwerk mijn 'eigen' IP ping en vervolgens de stekker uit mijn modem trek, blijf ik ping replies krijgen.. van een ander modem dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Ok, ik ga toch toegeven.. ik ga opzeggen, ben het zat.
Ze blijven volhouden dat het in het klantdomein ligt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cs_Alpha schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:14:
Ok, ik ga toch toegeven.. ik ga opzeggen, ben het zat.
Ze blijven volhouden dat het in het klantdomein ligt... |:(
Ferry@ al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Ja al 2 keer. Maar nu net via een PM op alice.gebruikers.eu wel een reactie gekregen. Hij wil het eerst toch proberen met een nieuw modem.. het zal me benieuwen.. dat wordt dan het 3e modem... :/ Je moet toch toegeven dat het pingen van je eigen IP zonder dat het modem aan staat vrij opmerkelijk is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

De dns 217.149.196.6 ligt er uit ?
Ik kan hem wel pingen, maar traceroute doet het volgende:

traceroute to 217.149.196.6 (217.149.196.6), 30 hops max, 40 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 1.401 ms 2.351 ms 3.319 ms
2 78.40.192.2 (78.40.192.2) 43.474 ms 43.692 ms 43.900 ms
3 78.40.192.14 (78.40.192.14) 44.124 ms 44.340 ms 44.638 ms
4 vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net (78.40.192.114) 44.925 ms 45.148 ms 46.518 ms
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 *

InterNLnet heeft nog meer bruikbare dns servers:

217.149.196.6 resolve10.dns.internl.net (deze werkt nu even niet)
217.149.196.17 resolve11.dns.internl.net (deze werkt nu even niet)

217.149.192.6 resolve20.dns.internl.net
217.149.192.51 resolve21.dns.internl.net

[edit] 217.149.196.6 werkt nu weer wel...
[edit2] 217.149.196.17 werkt nu ook weer, tuuttuut dat is snel :)

De traceroute doet nog steeds het zelfe, met een traceroute -I (linux) gaat het wel goed, raar dat het ene netwerk (217.149.192.x) wel normaal de tracerouten is en het andere (217.149.196.x) met een ICMP tracroute moet.

[edit3] en nu doen de 217.149.196.x servers het weer niet.

[ Voor 42% gewijzigd door gjs op 04-12-2009 13:01 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cs_Alpha schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:24:
[...]

Ja al 2 keer. Maar nu net via een PM op alice.gebruikers.eu wel een reactie gekregen. Hij wil het eerst toch proberen met een nieuw modem.. het zal me benieuwen.. dat wordt dan het 3e modem... :/ Je moet toch toegeven dat het pingen van je eigen IP zonder dat het modem aan staat vrij opmerkelijk is? :)
Yup.. dat is niet mogelijk.. goede indicatie dat er qua provisioning iets mis loopt.

@gjs:
Niks aan de hand hiero hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:56:
@gjs:
Niks aan de hand hiero hoor :)
Op het tijdstip dat ik het probeerde werkte 217.149.196.6 echt niet. Lag er een paar maal achter elkaar uit. Nu werkt hij idd weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

It bloody works!

Na 42 dagen weer verbinding! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cs_Alpha schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:00:
It bloody works!

Na 42 dagen weer verbinding! :-)
Met het nieuwe modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik heel erg benieuwd naar. In ieder geval fijn dat het eindelijk weer werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:07:
[...]

Daar ben ik heel erg benieuwd naar. In ieder geval fijn dat het eindelijk weer werkt!!!
Nee, geen nieuw modem. En ook geen nieuw IP, wat mij dan weer verbaast..
Volgens Ferry van Alice zou het kunnen dat mijn 'versnelde oplevering' door BBNed niet goed is verwerkt bij Alice waardoor het alsnog weken duurde voordat zij zover waren.. of zoiets.. ik begrijp het niet meer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ik ook niet maar gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cs_Alpha schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:19:
[...]

Nee, geen nieuw modem. En ook geen nieuw IP, wat mij dan weer verbaast..
Volgens Ferry van Alice zou het kunnen dat mijn 'versnelde oplevering' door BBNed niet goed is verwerkt bij Alice waardoor het alsnog weken duurde voordat zij zover waren.. of zoiets.. ik begrijp het niet meer.. :)
Het belangrijkste is dat het nu werkt. Ik hoop dat je vanaf nu net zo veel plezier van Alice hebt als ik (en vele anderen)...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Vreemd.

Net Thunderbird 3 geinstalleerd (final release/non-beta dus), waarbij ik voor het versturen van mail niet met login en password hoef te connecten met de smtp server van Alice, (moest in de vorige versie 2.0.0.23 wel...)

ikke niet begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Vhond schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:59:
Vreemd.

Net Thunderbird 3 geinstalleerd (final release/non-beta dus), waarbij ik voor het versturen van mail niet met login en password hoef te connecten met de smtp server van Alice, (moest in de vorige versie 2.0.0.23 wel...)

ikke niet begrijpen...
Bij smtp.alice.nl hoef je ook niet te authentiseren, bij out.alice.nl wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34
Weet iemand of ik de snelheid van mijn lijn zelf kan instellen?
Voor de vakantie had ik namelijk ~15Mbit en nu heb ik 8Mbit.
De helpdesk zei dat dit het maximum was dat ik kon halen, alleen ik begrijp niet waarom dit vroeger wel wat sneller was. Kan iemand mij uitleggen of dit klopt? :)

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Kan iemand een lijnmeting doen op mijn aansluiting. Klantnummer: 00056249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of hun ook een ander modem hebben met meerdere ethernet aansluitingen?
die hun standaard meeleveren heeft maar 1 ethernetpoort.. beetje erg weinig hedendaags.
Draadloos ontbreekt ook nog eens...

Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Volgens mij niet, maar wat kost een hubje of switch tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
gjs schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:07:
[...]

Bij smtp.alice.nl hoef je ook niet te authentiseren, bij out.alice.nl wel.
ok, bedankt voor de info, maar zoals ik al schreef update ik allen mijn email client, niet mijn account-settings.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:11:
Weet iemand of hun ook een ander modem hebben met meerdere ethernet aansluitingen?
die hun standaard meeleveren heeft maar 1 ethernetpoort.. beetje erg weinig hedendaags.

Iemand die dit weet?
De mıjne heeft er 4 ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
Zijn er problemen met uitgaande nummerherkenning bekend?
De laatste dagen krijg ik klachten van mensen die ik bel, ze zien een onbekend nummer ipv het nummer wat ik normaal mee stuur.

Ik heb even als test naar mijn mobiel gebeld en zie daar wel het nummer?
Een storing ergens op het netwerk misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:28:
Zijn er problemen met uitgaande nummerherkenning bekend?
De laatste dagen krijg ik klachten van mensen die ik bel, ze zien een onbekend nummer ipv het nummer wat ik normaal mee stuur.

Ik heb even als test naar mijn mobiel gebeld en zie daar wel het nummer?
Een storing ergens op het netwerk misschien?
Hmmm er is mij niets bekend van storingen.. maar het kan natuurlijk ook binnen een ander domein liggen (bvb de partij waar je naar toe belt). Het beste kun je even bijhouden welke mensen je nummer wel/niet zien bij het bellen. Als het dan bij 1 partij ligt kunnen de beheerders het makkelijker troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
denan schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:36:
[...]

Hmmm er is mij niets bekend van storingen.. maar het kan natuurlijk ook binnen een ander domein liggen (bvb de partij waar je naar toe belt). Het beste kun je even bijhouden welke mensen je nummer wel/niet zien bij het bellen. Als het dan bij 1 partij ligt kunnen de beheerders het makkelijker troubleshooten.
Ik weet dat het in één geval is voorgekomen bij iemand die op het gewone vast KPN net zit.
Dus niet iemand die via internet belt. Die combinatie gaat dus blijkbaar de mist in.
Ik moet het nog verder uitzoeken, want dit zegt nog niet zoveel.

Als er ook geen verdere klachten bekend zijn is het misschien een incident geweest.

• Vunzz
Hmm, rare administratie bij Alice.
Eind november was m'n modem defect, maar is allemaal vlot opgelost (zie paar posts hoger).
Nieuw modem aangesloten, oude teruggestuurd naar BNS Data Logistics op 24-11. Krijg ik vandaag een brief dat ze m'n defecte modem nog niet retour hebben, met de gebruikelijke riedel over €75,-
Dus ik bel net Alice, krijg een aardige jongedame aan de lijn die zegt dat m'n modem 03-12 retour is ontvangen.
De komende weken maar even in de gaten houden dat er niet ineens €75,- van m'n rekening wordt afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26

Bjk

Ik heb sinds een paar dagen Alice Comfort, werkt prima. Mijn download snelheid is 1.02 MB/s bij alle speedtests. Het lijkt bijna of mijn modem het daarop speecapped? Is dit een bekend euvel bij de Alice modems of heb ik gewoon mijn max bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

Tsja, dat heb ik dus ook. Precies die snelheid van 1,02 MB waar ik volgens de verschillende postcodechecks 1,5 zou moeten halen. Met Tele2 (twee maanden geleden) was dat ook het geval, maar nu zit ik op 1 MB. Hoe? Waarom? Ik zou het niet weten. Maar als ik bel met de klantenservice krijg ik kennelijk te horen dat dit mijn maximale snelheid is, getuige de reacties hier. Goed om te weten dat ik niet de enige ben die teruggezet is. Een precieze overeenkomst kwa snelheid lijkt me geen toeval.
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:11:

Iemand die dit weet?
Zoals al aangegeven, er is een model met 4 poorten, de AVM5125 (zie hier, maar zijn deze voor slechts een beperkte groep klanten beschikbaar die geselecteerd zijn "op basis van specifieke criteria".

[ Voor 44% gewijzigd door RaJitsu op 19-12-2009 14:23 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaJitsu schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:10:
Tsja, dat heb ik dus ook. Precies die snelheid van 1,02 MB waar ik volgens de verschillende postcodechecks 1,5 zou moeten halen. Met Tele2 (twee maanden geleden) was dat ook het geval, maar nu zit ik op 1 MB. Hoe? Waarom? Ik zou het niet weten. Maar als ik bel met de klantenservice krijg ik kennelijk te horen dat dit mijn maximale snelheid is, getuige de reacties hier. Goed om te weten dat ik niet de enige ben die teruggezet is. Een precieze overeenkomst kwa snelheid lijkt me geen toeval.
Alice zet niet zomaar klanten terug in snelheid en de modem is niet gecapped. Wat wel het geval is: de modem trained zelf op een lagere snelheid in als blijkt dat de lijnsnelheid niet stabiel te halen is. Zelf kun je daar nog wel wat aan tweaken (zie startpost) maar Alice geeft op elk adres het maximaal haalbare.

Verder kan snelheid altijd inzakken als er sprake is van overspraak (teveel DSL lijnen actief in de gebundelde kabel van KPN waardoor de verbindingen minder stabiel worden) of door weersomstandigheden. Het kan dus goed dat je op andere tijdstippen of in het voorjaar weer een hogere snelheid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Weet er iemand hier iets af van wijzigingen, in het Alice Overzicht Radiozenders http://www.alice.nl/producten/zenderoverzicht/zenders_radio
Ik heb zo de indruk dat ze hun Overzicht Radiozenders niet meer bijwerken. Op de frequentie van City FM zit nu Decibel Radio. De frequentie van Arrow Classic Rock, lijkt te zijn gewijzigd van 94.6 naar 97,90. En Arrow Jazz FM en Caz! Lijken te zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:32:
[...]

Ik weet dat het in één geval is voorgekomen bij iemand die op het gewone vast KPN net zit.
Dus niet iemand die via internet belt. Die combinatie gaat dus blijkbaar de mist in.
Ik moet het nog verder uitzoeken, want dit zegt nog niet zoveel.

Als er ook geen verdere klachten bekend zijn is het misschien een incident geweest.
Heb precies het zelfde gehad, geen nummer herkenning als ik naar een vast KPN nummer belde, ik bevind me trouwens in de 010 regio (Vlaardingen), het probleem ((kuch) heeft zich na enkele dagen vanzelf opgelost… 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop1960 schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:27:
Weet er iemand hier iets af van wijzigingen, in het Alice Overzicht Radiozenders http://www.alice.nl/producten/zenderoverzicht/zenders_radio
Ik heb zo de indruk dat ze hun Overzicht Radiozenders niet meer bijwerken. Op de frequentie van City FM zit nu Decibel Radio. De frequentie van Arrow Classic Rock, lijkt te zijn gewijzigd van 94.6 naar 97,90. En Arrow Jazz FM en Caz! Lijken te zijn verdwenen.
Alice glasvezel neem ik aan? Ik zal Alice vragen om de zenderlijsten te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Over niet cappen durf ik nog wel een steentje bij te dragen. 's Weekends haal ik over FTP maximaal 512kbps, doordeweeks meestal zonder problemen de topsnelheid. Overboeking wil ik best een kleine impact geven, maar niet zo reproduceerbaar als nu ieder weekend... Daarbij haal ik vaak dan naast die 512kbps over een http link ook nog eens ~600kbps erbij, dus opzich totaal zou ik de snelheid dan wel halen. Alleen heel toevallig over ftp niet... juist ja...

Overigens ben ik intussen al aan m'n 4e verschillende modem en nog steeds is de lijn niet lekker stabiel te noemen. Bij de copperjets die ik heb gehad kan ik m'n TV niet aanzetten want dan vliegt ie eruit, en de speedtouch's (waaronder een die er nu tussenstaat) verbreekt soms zomaar de verbinding om deze vervolgens niet automatisch te herstellen.

Ik wil niet direct zeggen dat ik ontevreden ben over Alice, maar stabiel kan ik het _nooit_ noemen.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SantjeS schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:05:
Over niet cappen durf ik nog wel een steentje bij te dragen. 's Weekends haal ik over FTP maximaal 512kbps, doordeweeks meestal zonder problemen de topsnelheid. Overboeking wil ik best een kleine impact geven, maar niet zo reproduceerbaar als nu ieder weekend... Daarbij haal ik vaak dan naast die 512kbps over een http link ook nog eens ~600kbps erbij, dus opzich totaal zou ik de snelheid dan wel halen. Alleen heel toevallig over ftp niet... juist ja...
Alice capped niets.. en waarom zou alice juist FTP gaan cappen als het merendeel van het verkeer p2p is? :) Wat er waarschijnlijk aan de hand is is dat er te weinig capaciteit zit op de route van je alice verbinding naar de FTP server. Dat kan op alle punten op de route misgaan.. maar Alice zit qua bandbreedte verbruik nog lang niet aan de huidige max. Binnen dat domein kan het dus niet misgaan.
Overigens ben ik intussen al aan m'n 4e verschillende modem en nog steeds is de lijn niet lekker stabiel te noemen. Bij de copperjets die ik heb gehad kan ik m'n TV niet aanzetten want dan vliegt ie eruit, en de speedtouch's (waaronder een die er nu tussenstaat) verbreekt soms zomaar de verbinding om deze vervolgens niet automatisch te herstellen.

Ik wil niet direct zeggen dat ik ontevreden ben over Alice, maar stabiel kan ik het _nooit_ noemen.
Als jij je tv aanzet en daarbij zo'n enorme piek/dip genereert op je stroomnetwerk.... zou ik je tv/verdelerkast _nooit_ stabiel noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:08:
Alice capped niets.. en waarom zou alice juist FTP gaan cappen als het merendeel van het verkeer p2p is? :) Wat er waarschijnlijk aan de hand is is dat er te weinig capaciteit zit op de route van je alice verbinding naar de FTP server. Dat kan op alle punten op de route misgaan.. maar Alice zit qua bandbreedte verbruik nog lang niet aan de huidige max. Binnen dat domein kan het dus niet misgaan.
Heeft dit ook niet met overboeking te maken, ik neem aan dat Alice (BBNed) een 1:25 hanteert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:26:
[...]

Heeft dit ook niet met overboeking te maken, ik neem aan dat Alice (BBNed) een 1:25 hanteert ?
Hmmm 1 op 20 volgens mij. Maar die overboeking heeft er niets mee te maken aangezien hij met de 2e download wel gewoon op hogere snelheid kan downloaden. In de praktijk is er tegenwoordig trouwens voldoende bandbreedte beschikbaar om nooit last van een overboeking binnen een provider te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik betreed ergens halverwege januari mijn apartementje, en ik wil daar (tijdelijk) een alice Easy abbo nemen (todat Solcon daar glasvezel gereed heeft).

2 vraagjes.
- Hoe kom ik erachter of ik een actieve telefoon aansluiting heb? anders komt er 99euro bij? (heb wel een kpn kastje in de meterkast gezien)
- Wat is ongeveer de tijd tussen het aanvragen en de daadwerkelijke dag dat ik kan internetten thuis? Dan weet ik wanneer ik het moet aanvragen.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je kan natuurlijk KPN bellen en vragen of ze het kunnen controleren, lijkt me logisch...

Bij mij heeft het zo'n 4 weken geduurd voor ik kon internetten, voornamelijk omdat KPN er erg lang over deed om de lijn te activeren (mijn lijn was inactief). Toen de lijn actief was had ik ook meteen internet.

• TripleQ
  • Niet online
thx,
Heb net even met Alice gebeld,
en dat vrouwtje wist te vertellen dat als je op dit moment geen analoge telefonie abbo ergens hebt, dat je dan geen actieve lijn hebt...

Nou die heb ik dus niet.

aagh...wilde gewoon alice voor een maandje of 4...dan is die eenmalige 100euro aan extra kosten best veel.

Ik kan ook bij Solcon een adsl abbo afnemen, en dat over laten zetten naar glasvezel zodra het beschikbaar komt (zij leveren glasvezel bij ons).
Maar ook daar moet je 10euro per maand extra betalen voor het ontbreken van een analoge lijn.
en daarbij zijn die ook veel duurder (33 euro voor 4Mb (inclusief dat tientje))
:(

• funrider
TripleQ schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:30:
thx,
en dat vrouwtje wist te vertellen dat als je op dit moment geen analoge telefonie abbo ergens hebt, dat je dan geen actieve lijn hebt...

Nou die heb ik dus niet.

aagh...wilde gewoon alice voor een maandje of 4...dan is die eenmalige 100euro aan extra kosten best veel.
Klopt dat is wat vervelend als je geen analoge telefoon lijn hebt dat dit 100 euro kost. Het staat ook wel overzichtelijk op de site van Alice vermeld "Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze gemakkelijk tijdens het bestellen aanvragen, voor een eenmalig bedrag van € 99,90. U krijgt automatisch advies over een eventuele telefoonlijn zodra u de postcode check doet.".

Alice heeft weleens acties gehad dat je die aansluit kosten niet hoefde te betalen (heb ik gelukkig gehad) maar is inderdaad wel aardig bedrag klopt. Zeker als het een abo is voor 4 maanden niet de moeite om te nemen. Wellicht toch maar een paar maandjes inbellen? Of gewoon langer op ADSL van Alice blijven met bellen erbij.

Die 30 euro van Alice Comfort is echt voordeligste wat je kunt krijgen voor gratis vast-vast bellen en geen start tarief en ik ben er nu een jaar tevreden gebruiker van. Daar kan glasvezel, kabel, andere adsl aanbieders of analoge telefoon niet tegenop. Besef je wel dat glasvezel qua tv nog niet echt goed staat aangeschreven zie o.a. XMS topic. Waar ga je glasvezel nemen bij Solcon als ik het goed begrijp? TV kun je beter bij een kabelaar nemen dit is afhankelijk van je woonplaats. Dit kost vaak wel wat maar levert wel beste beeld op. Alles in één is niet altijd de beste oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 24-12-2009 15:34 ]

• TripleQ
  • Niet online
Mij hoef je de voor/nadelen van glasvezel niet op te noemen :) Ik zit zelf in het bewoners initiatief "Dronten op glasvezel". :+ En heb bij mijn huidige adres in Dronten ook al internet/televisie via glas. Overigens heb ik daar super strakke beeldkwaliteit. Dus ik wil deze gewoon nemen zodra het daar beschikbaar komt.

Telefonie hoef ikzelf helemaal niet, heb een mobiele telefoon waar ik genoeg mee kan bellen.

Vandaar dat ik Alice als tussenstop had gepland... Maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

denan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:08:
[...]

Ik wil best geloven dat er niks gecapped wordt, maar ik vind het zo toevallig dat het ieder weekend exact hetzelfde resultaat geeft.
Als jij je tv aanzet en daarbij zo'n enorme piek/dip genereert op je stroomnetwerk.... zou ik je tv/verdelerkast _nooit_ stabiel noemen :)
Tja, het is een nieuwe TV, wel een redelijk zwaar model maar dan nog, een stofzuiger zou meer impact moeten hebben... het is namelijk ook niet alleen de initiele spanningspiek, maar gewoon constant als de tv aanstaat. En of m'n spanningsverdeler in orde is, tja huis uit 1925 in hartje Eindhoven, binnen is al het kabelwerk wel nieuw (niet ouder dan 3 jaar) maar wat hier in de straat ligt weet ik niet.

Ik denk dat het KPN koperpaar wat binnenkomt gewoon niet 100% is, en dat ik met elke vorm van DSL problemen zou hebben. De KPN monteur die langs is geweest om te meten welk paar er actief gemaakt werd/kon worden wist me ook te vertellen dat 1 van de paren gewoon helemaal geen licht meer geeft in de verdeelkast... Dat zegt opzich ook al wel weer genoeg. Er zijn echter wat weinig alternatieven als je alleen internet wil afnemen. Het voordeel van Alice is dat het makkelijk op te zeggen is, alleen dat hebben de alternatieve media aanbieders nog niet, dus testen zit er niet echt in

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

TripleQ schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:30:
thx,

Nou die heb ik dus niet.

Ik kan ook bij Solcon een adsl abbo afnemen, en dat over laten zetten naar glasvezel zodra het beschikbaar komt (zij leveren glasvezel bij ons).
Maar ook daar moet je 10euro per maand extra betalen voor het ontbreken van een analoge lijn.
en daarbij zijn die ook veel duurder (33 euro voor 4Mb (inclusief dat tientje))
Volgens mij kost een nieuwe lijn aansluiten door KPN zelf 49 euro, dus dat scheelt wel even, er zal alleen weer langer tijd overheen gaan.
Maar heb je geen kabeltv in de buurt ? Die hebben tegenwoordig ook allemaal contractloze abonnenmenten.
Je kan ook nog even Telfort checken hoe het daar zit met een nieuwe aansluting.

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 25-12-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SantjeS schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:33:
Ik wil best geloven dat er niks gecapped wordt, maar ik vind het zo toevallig dat het ieder weekend exact hetzelfde resultaat geeft.
Waarschijnlijk een cap op die server dan. Probeer maar eens een tweede ftp sessie op te zetten naar een ander adres terwijl je met de eerste download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm mischien ben ik stom.. mischien ook niet.. maar als ik zipb aanzet, en de apply dan werkt het een tijdje, ook de config opgeslagen ( wel een keer of 10.. ) maar na een onbepaalde tijd gaat de CJ toch weer in Router mode draaien :?

en zipb staat volgens de webif van de CJ nog wel enabled naar de server.. maar die krijgt hoevaak je ook een dhcp renew doet steeds weer een adres van de CJ tot je zipb weer eens uit en weer aanzet..

tevens is de DHCP lease die we krijgen slechts 30 seconden? mischien heeft dit van invloed?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

denan schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:21:
[...]

Alice zet niet zomaar klanten terug in snelheid en de modem is niet gecapped. Wat wel het geval is: de modem trained zelf op een lagere snelheid in als blijkt dat de lijnsnelheid niet stabiel te halen is. Zelf kun je daar nog wel wat aan tweaken (zie startpost) maar Alice geeft op elk adres het maximaal haalbare.

Verder kan snelheid altijd inzakken als er sprake is van overspraak (teveel DSL lijnen actief in de gebundelde kabel van KPN waardoor de verbindingen minder stabiel worden) of door weersomstandigheden. Het kan dus goed dat je op andere tijdstippen of in het voorjaar weer een hogere snelheid krijgt.
Blijft een rare verklaring. Immers is al gebleken dat de snelheid stabiel te halen is. En niet alleen met andere providers. Of je moet stellen dat sinds november Alice opeens die snelheid niet meer stabiel kon leveren.
De tweak uit de openingspost heeft voor mij helaas maar weinig effect gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door RaJitsu op 01-01-2010 23:15 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
De afgelopen dagen heb ik een veel langzamere verbinding. Tot op heden was dit vrijwel altijd 10MB waar ik nu tussen 3-6 haal. Ik zie op de support pagina van Alice geen storingsmelding. Meer mensen die snelheid problemen hebben? Overigens heb ik het modem eerder al paar minuten van stroom gehaald. Ook de router (Linksys Cisco 160N) ook van stroom gehaald. Enkele maanden geleden daarvoor ook al laatste firmware binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
funrider schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:24:
De afgelopen dagen heb ik een veel langzamere verbinding. Tot op heden was dit vrijwel altijd 10MB waar ik nu tussen 3-6 haal. Ik zie op de support pagina van Alice geen storingsmelding. Meer mensen die snelheid problemen hebben? Overigens heb ik het modem eerder al paar minuten van stroom gehaald. Ook de router (Linksys Cisco 160N) ook van stroom gehaald. Enkele maanden geleden daarvoor ook al laatste firmware binnengehaald.
Yup herkenbaar.. :/ van 20mbit naar een krappe 17 met modem tweaks.. en dan ineens traint t ding weer in op 20 :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaJitsu schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:14:
[...]

Blijft een rare verklaring. Immers is al gebleken dat de snelheid stabiel te halen is. En niet alleen met andere providers. Of je moet stellen dat sinds november Alice opeens die snelheid niet meer stabiel kon leveren.
Aangezien weersomstandigheden de kwaliteit kunnen beinvloeden, of het zo kan zijn dat er meer mensen over dezelfde kabelbundel DSL hebben afgenomen (of hogere snelheden en dus meer frequentiegebieden gebruiken die overspraak kunnen veroorzaken), kan de snelheid altijd fluctueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wijzigingen zenderlijst Alice glasvezel

Alice gaat de zenderlijsten aanpassen. Het was inderdaad zo dat er bij de radiozenders aardig wat wijzigingen waren:

City FM vervangen door Radio Decibel.
(edits)
Caz en de beide Arrow zenders blijken naar AM te zijn gegaan dus deze zijn uit het aanbod verdwenen.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 05-01-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Sinds twee weken heb ik een slechte internetverbinding (koude weer?), het lijkt een kapperlijn (Copperjet 1616). 5 seconden en internet en telefoon verbinding, waarna de verbinding er gedurende 30 seconden uitlicht.

Ik heb de "Max Bits Per Bin waarde" van 15 verlaagd naar 14,13 etc. tot en met 8. Maar geen van deze instellingen werkte. Vervolgens ben ik teruggegaan naar ADSL door "Code Type" van ADSL2A in AnnexA veranderen. Dit werkt nu goed.

Het probleem is echter dat mijn download snelheid van 1500KB naar 850KB is teruggegaan, en dat is wel erg veel. :( Zijn er nog andere mogelijkheden die ik heb om weer een ADSL2 lijn werkend te krijgen? Op 12 of 14 mbit?

Achtergrond. Ik heb de afgelopen 4 jaar, tot 2 maanden geleden, InterNLnet gehad. De eerste 3 jaar 10 mbit op mijn Copperjet 1622, het laatste jaar 12 mbit, nooit 1 probleem gehad.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tHe_BiNk schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:40:
Sinds twee weken heb ik een slechte internetverbinding (koude weer?), het lijkt een kapperlijn (Copperjet 1616). 5 seconden en internet en telefoon verbinding, waarna de verbinding er gedurende 30 seconden uitlicht.

Ik heb de "Max Bits Per Bin waarde" van 15 verlaagd naar 14,13 etc. tot en met 8. Maar geen van deze instellingen werkte. Vervolgens ben ik teruggegaan naar ADSL door "Code Type" van ADSL2A in AnnexA veranderen. Dit werkt nu goed.

Het probleem is echter dat mijn download snelheid van 1500KB naar 850KB is teruggegaan, en dat is wel erg veel. :( Zijn er nog andere mogelijkheden die ik heb om weer een ADSL2 lijn werkend te krijgen? Op 12 of 14 mbit?
Probeer het eens met (of zonder) splitter en maak de kabel tussen je israpunt en de modem zo kort mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Alice scoort niet slecht in de recente test van de consumenten bond, je moet er alleen wel rekening mee houden dat het gemiddelde zo rond de 9-10Mbit/s ligt. Klanten service krijgt overigens ook terecht een magere 6,2.

Ik doe even mijn duid in het zakje met Alice Comfort 20Mbit/s:

10.43 Mbit/s down
0.86 Mbit/s up
ping: 17ms
packet loss: 0%
jitter: 2ms

Aldus speedtest.net ben ik dan nog boven het ISP gemiddelde, bizar ;( :?
Opzich wel een goede en stabiele verbinding al 1,5 jaar. En dat met een afstand van circa 1359 meter tot de wijkcentrale.

Zie bericht consumentenbond hier: nieuws: 'Adsl-providers halen amper helft van beloofde snelheid'

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok erop dat ze hun gegevens basseren op dezelfde data als Iping... en dat is een oneerlijke vergelijking voor veel DSL providers. DSL leveranciers leveren namelijk een verbinding "tot" 20Mbit. Wat er in dit onderzoek (waarschijnlijk) gebeurt is dat men die 20Mbit als 'de beloofde snelheid' opneemt en de werkelijk behaalde snelheid daartegen afzet.

Gebruik je echter de 'u krijgt waarschijnlijk deze snelheid' meting die bijna alle DSL providers in hun orderstroom hebben verwerkt dan zullen de snelheden slechts lichtelijk van elkaar afwijken (positief en negatief). De meeste providers testen namelijk de gemiddelde snelheid in een reeds uitgeleverd gebied en bepalen op basis van die gegevens wat een nieuwe klant ongeveer kan halen. In de meeste gevallen is dat aardig in de buurt. Soms zie je tijdens het bestelproces dat je 8Mbit kunt halen maar je haalt 9, soms maar 7.

Punt 2: als ze dezelfde data als Iping gebruiken dan maken ze ook geen onderscheid tussen xdsl (max 8Mbit) en xdsl2+ (max 24Mbit)aansluitingen. Iping gooide eerst alle gegevens op één hoop waardoor alle xdsl klanten het gemiddelde van 20Mbit enorm omlaag trok. Aangezien de meeste providers (bvb Alice) geen onderscheid maken tussen xdsl en xdsl2+ aansluitingen (je krijgt altijd het maximaal haalbare) scoorden deze providers bij Iping erg slecht. Providers die wel onderscheid maakten scoorden weer beter.

Imho zou zo'n onderzoek pas "correct" zijn als de werkelijk beloofde snelheid afgezet werd tegen de geleverde snelheid. Met andere woorden: Wat kregen klanten tijdens het orderproces (tijdens de snelheidsmeting) als belofte van de provider en wat heeft men in werkelijkheid gekregen.
Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste