Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er mogelijkheid om alice te bereiken zonder de Helpdesk te bellen?

Gezien ik iets wil weten of mijn verbinding met de server gerelateerd aan de MMO Aion.
Ik heb sinds hun laatste patch en wil zeker weten dat het niet mijn verbinding is!

de pings daar liggen tussen de 400-15.000 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:27:

Gezien ik iets wil weten of mijn verbinding met de server gerelateerd aan de MMO Aion.
Ik heb sinds hun laatste patch en wil zeker weten dat het niet mijn verbinding is!

anders probeer je met de hand de server te pingen? Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan aion ligt. De helpdesk bellen heeft in ieder geval geen zin, zij kunnen dit soort dingen niet supporten.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 02-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:27:

Alice doet inderdaad niet aan traffic shaping op de een of andere manier. De routering zou in principe ook gewoon in orde moeten zijn.

Zo ver ik heb kunnen googlen is de authenticatieserver 206.127.147.26. Maak daar eens een traceroute naar?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  waalbrug.office.internl.net [172.16.19.254]
  2   <1 ms   <1 ms   <1 ms  vlan2.xr1.mer-nm.internl.net [217.149.192.1]
  3     6 ms     6 ms     6 ms  vlan50.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.207.1
30]
  4     6 ms     6 ms     6 ms  te3-2.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.128.
133]
  5     6 ms     6 ms     6 ms  te7-4.mpd02.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.
61]
  6     6 ms     6 ms     6 ms  te2-1.mpd03.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.48
.62]
  7    36 ms    70 ms    58 ms  TenGE13-2.br02.ams01.pccwbtn.net [195.69.145.37]

Zo ziet hij er hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het resultaat wat ik van deze kant krijg...
1 <1 ms <1 ms <1 ms local.gateway [xxx.xxx.xxx.xxx]

2 7 ms 7 ms 7 ms 78.40.192.123

3 7 ms 7 ms 8 ms 78.40.192.86

4 8 ms 8 ms 8 ms vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]

5 8 ms 7 ms 8 ms te3-2.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.128.133]

6 8 ms 7 ms 8 ms te7-2.mpd04.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.49.13]

7 8 ms 8 ms * te2-2.mpd03.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.62]

8 9 ms 8 ms 8 ms TenGE13-2.br02.ams01.pccwbtn.net [195.69.145.37]

9 * * * Time-out bij opdracht.

10 * * * Time-out bij opdracht.

11 * * * Time-out bij opdracht.

12 * * * Time-out bij opdracht.

13 * * * Time-out bij opdracht.

14
============================
= Checking server connectivity
==================================================

206.127.155.5:7777 - connect succeeded

206.127.155.3:7777 - connect succeeded

206.127.155.2:7777 - connect succeeded

206.127.155.6:7777 - connect failed

206.127.155.7:7777 - connect failed

206.127.155.8:7777 - connect failed

206.127.156.146:7777 - connect succeeded

206.127.156.148:7777 - connect failed

206.127.156.151:7777 - connect failed

206.127.156.152:7777 - connect failed

206.127.156.153:7777 - connect failed

aion.patcher.ncsoft.com
206.127.148.84:80 - connect succeeded

216.107.254.111:2106 - connect failed

206.127.147.26:2106 - connect succeeded
Server IPs - Helft niet bereikbaar :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 19:53 . Reden: aion server ips added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er op dit moment meer mensen met problemen? Mijn lijn is sinds vanochtend niet echt stabiel. Ik heb geen packet loss en ping is goed. Echter internetten gaat niet echt goed, als ik een tracert doe ziet het er zo uit:

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms 1 ms local.gateway [192.168.1.1]
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 15 ms 18 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
6 11 ms 11 ms 10 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Als ik dit zo bekijk zou dit aan Alice moeten liggen, maar dan ben ik volgens mij de enige die er last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN

Nu Alice nog, of nog beter glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu bij Tele2 met internet en telefoon, heb nogal wat problemen en ben alvast aan het kijken voor een nieuwe provider. Vooral het feit dat het Tele2 modem helemaal is dicht getimmert en je geen ander modem kunt gebruiken zijn zeren punten.

Het volgende, hoe zit het mat dat Copperjet modem van Alice, is dat ook dicht getimmert en kun je een ander modem gebruiken? Ik wil een Wireless N modem en ik wil zo min mogelijk kastjes dus als ik ADSL MODEM, Wireless-N AP en VOIP coder in een kastjes kan hebben dan ben ik helemaal blij.

Voor de duidelijkheid ik wil gebruik maken van ADSL en VOIP.

Wat is de ervaring en kwaliteit in Regio Uden?

Als ik op de Telfort zite een psotcodecheck doe dan zeggen ze dat ik tussen de 10 en 13mb kan halen maar als ik op de Alice site een check doe dan zeggen ze dat ik tussen de 13 en 16mb kan halen. Hoe kan dit? Is dit gewoon een foutje in de website? Het is toch immers hetzelfde ADSL netwerk van KPN met een andere provider, toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een warrige set met vragen. Van de hak op de tak.

a) het modem is dichtgetimmerd, maar de alice accounts om voorbij de spijkers te komen zijn publiekelijk beschikbaar.

b) Het is een copperjet, geen wlan dus.

c) Alice maakt geeb gebruik van voip maar vodsl.

De rest heb ik geen antwoord op. Afstanden van centrales en kwaliteit in regio's zijn echt Alice vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hhhmmm, ik had echt het gevoel dat ik een goed gestructureerde uitleg had. Huidige situatie, vraag 1, vraag 2 en vraag 3. Maar goed.

Als ik het goed begrijp dan ben ik aan dat AD modem gebonden vanwege de VoDSL. Moet via het admin account de modem in bridge zetten en dan kan ik er een N router achter hangen.

Jammer dat Alice geen wireless modems heeft. Het is toch wel beter om alles in 1 kastje te hebben vanwege stroom verbruik en losse adapters enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:52:
Ik zit nu bij Tele2 met internet en telefoon, heb nogal wat problemen en ben alvast aan het kijken voor een nieuwe provider. Vooral het feit dat het Tele2 modem helemaal is dicht getimmert en je geen ander modem kunt gebruiken zijn zeren punten.

Het volgende, hoe zit het mat dat Copperjet modem van Alice, is dat ook dicht getimmert en kun je een ander modem gebruiken? Ik wil een Wireless N modem en ik wil zo min mogelijk kastjes dus als ik ADSL MODEM, Wireless-N AP en VOIP coder in een kastjes kan hebben dan ben ik helemaal blij.

Voor de duidelijkheid ik wil gebruik maken van ADSL en VOIP.

Wat is de ervaring en kwaliteit in Regio Uden?

Als ik op de Telfort zite een psotcodecheck doe dan zeggen ze dat ik tussen de 10 en 13mb kan halen maar als ik op de Alice site een check doe dan zeggen ze dat ik tussen de 13 en 16mb kan halen. Hoe kan dit? Is dit gewoon een foutje in de website? Het is toch immers hetzelfde ADSL netwerk van KPN met een andere provider, toch?
Alice gebruikt het BBNed netwerk, en niet het KPN netwerk. Overigens is de telefoonkabel als het goed is wel de zelfde vanaf de centrale. Grote kans dat er een verschil in de afstands meting oid zit.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb sinds dat ik Alice heb al vrij snel een Linksys Router, maar deze zorgt voor erg veel problemen.
De router staat nu alleen als Access Point ingesteld en internet is voor de bekabelde verbindingen simpelweg met een switchje gedeeld.

Nu heb ik bij Alice alleen internet en ben dus aan het denken aan een nieuw modem, router en access point in 1.
Hierbij dacht ik aan het Belkin N1 Vision modem/router. Deze heeft namelijk Gigabit poorten en WLAN n (draft helaas, maar iets anders is er nog niet).

Heeft er iemand toevallig ervaring met dit modem ipv het Alice modem (copperjet).

**Enige andere die ik zie met gigabit en modem in 1, is draytek, maar die is 2x zo duur en heeft alleen maar 1 Gb poort**

[ Voor 9% gewijzigd door SaiBork op 05-10-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodsl ondersteuning is vooral het probleem (het gebrek aan). Afaik zijn er niet veel modems die dat aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Zoals ik al zei, ik heb alleen internet, dus wat dat betreft maakt het me niet. Telefonie ga ik er toch niet bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 11:42

EMP

Krulloos!

Ik wil in mijn nieuwe woning graag Alice Comfort hebben. Als ik de snelheid laat checken zegt hij echter 1-4 MBit, terwijl de afstand tot de centrale 824 meter is.

Is deze snelheidscheck een goede indicatie, of zal ik, gezien de afstand, een hogere snelheid krijgen?

Edit: Lees nu dat er geen ADSL2+ beschikbaar is... zou dat de crux zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door EMP op 07-10-2009 10:29 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
EMP schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:20:
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Wie maakt eigenlijk uit of ADSL2+ beschikbaar is ?

KPN of kan een provider als Alice zelf ook de portemennee trekken om een centrale geschikt te maken ?

En bv. de overstap van ADSL2+ naar VDSL, zelfde vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het netwerk van BBned en KPN. De centrale is ADSL2+ geschikt of niet. Het hang puur aan de netwerkoperator af of die zin heeft er geld in te steken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
Mojo schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:42:
Het netwerk van BBned en KPN. De centrale is ADSL2+ geschikt of niet. Het hang puur aan de netwerkoperator af of die zin heeft er geld in te steken.
'De centrale' vanuit het oogpunt van de netwerkoperator, dus niet de fysieke centrale.
Zo heb ik hier in de wijkcentrale wel ADSL2+ van BBnet, maar alleen ADSL1 van KPN.
Niet leuk als je goedkope ISP (speedlinq) op BBNet wordt opvergenomen door Telfort (KPN). Ga je zondermeer terug van 16Mb ADSL2+ naar 8Mb ADSL, voor hetzelfde bedrag uiteraard :(

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 22:52
Inmiddels werkt mijn glasvezelinternet via Alice (ik haalde zondag 19 Mb/s download én upload via speedtest.net) en is m'n televisie inmiddels ook functioneel, het wachten is enkel nog op een werkende telefoonverbinding, dus dat schiet aardig op.

Wat ik niet snap is dat als ik mijn UTP kabel rechtstreeks op de modem en m'n laptop aansluit ik meldingen krijg van andere netwerkgebruikers die toegang tot mijn systeem kunnen krijgen. Het is toch niet zo dat ik met mijn eigen NTU (en dus unieke IP-adres) zomaar in een netwerk geplaatst kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.F.H. schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:37:
Inmiddels werkt mijn glasvezelinternet via Alice (ik haalde zondag 19 Mb/s download én upload via speedtest.net) en is m'n televisie inmiddels ook functioneel, het wachten is enkel nog op een werkende telefoonverbinding, dus dat schiet aardig op.

Wat ik niet snap is dat als ik mijn UTP kabel rechtstreeks op de modem en m'n laptop aansluit ik meldingen krijg van andere netwerkgebruikers die toegang tot mijn systeem kunnen krijgen. Het is toch niet zo dat ik met mijn eigen NTU (en dus unieke IP-adres) zomaar in een netwerk geplaatst kan worden?
Jawel, er zit geen filtering op de poorten dus je moet zelf alles afschermen (default vista firewall doet dit standaard volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de adresinformatie verstrekken waar het modem van Alice heen gestuurd dient te worden bij defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:21:
Kan iemand mij de adresinformatie verstrekken waar het modem van Alice heen gestuurd dient te worden bij defect?
Ik zou eerst maar is contact opnemen met de HellDesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piertje123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Hallo tweakers,

Een kort vraagje, ik woon in een studentenhuis in Nijmegen en heb nu internet via SurfSnel, we hebben een hoge snelheid, goede service en bijna nooit problemen. Het enige probleem is eigenlijk dat de prijs een beetje te hoog is. Door een beetje research ben ik er inmiddels achtergekomen dat SurfSnel en Alice beide het BBNed netwerk gebruiken.

Aangezien ik op internet lees dat bij heel veel abonnementen die tot 20 MB leveren de hoogste snelheid nooit wordt behaald vroeg ik me af of ik er wel vanuit kan gaan dat de verbinding in ieder geval op hetzelfde niveau blijft als we nu hebben, dit is ongeveer 18 Mbit. Hieronder heb ik de huidige gegevens uit de modem neergezet.

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 18865 kbps
Upstream Rate: 1103 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 22 db
Upstream Line Attenuation: 4 db
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik met een veilig gevoel over kan gaan stappen op Alice easy? Aangezien we met 12 man tegelijk op internet zitten (theoretisch maximum natuurlijk) is het nodig dat de snelheid gegarandeerd is. Telefoon via Alice hebben we niet nodig, want iedereen heeft toch een mobieltje hier in huis.
Tevens hebben we nog een actieve lijn van de KPN liggen voor 10.95 p/m, zodat we evt daar nog mee kunnen bellen.

Bij voorbaat dank, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik ben nu sinds een maandje of 6 Alice klant en heb tot dusverre geen klachten gehad qua stabiliteit. Ik werk regelmatig vanuit huis waarbij een aantal verbindingen constant openstaan en heb hier eigenlijk nooit problemen mee ervaren.

Inmiddels heb mijn steam account eens onder het stof weggetrokken en speel ik regelmatig een potje CS. Erg veel plezier heb ik er echter niet in, ik heb namelijk ingame constant packetloss en choke. Naar aanleiding hiervan ben ik in het modem gedoken en zag dat ik ruim 1 miljoen bad packets had ontvangen. Ik heb hierop de orginele modem instellingen weer toegepast (had de tweaks in de TS toegepast) maar dit lost helaas niets op en resulteerd in ingame pings van 300 bij vlagen wat onspeelbaar is.

Zijn er toevallig problemen in het netwerk wat dit kan verklaren?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sPENKMAN schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:12:
Inmiddels heb mijn steam account eens onder het stof weggetrokken en speel ik regelmatig een potje CS. Erg veel plezier heb ik er echter niet in, ik heb namelijk ingame constant packetloss en choke. Naar aanleiding hiervan ben ik in het modem gedoken en zag dat ik ruim 1 miljoen bad packets had ontvangen. Ik heb hierop de orginele modem instellingen weer toegepast (had de tweaks in de TS toegepast) maar dit lost helaas niets op en resulteerd in ingame pings van 300 bij vlagen wat onspeelbaar is.
Nope, anders hadden meer mensen daar last van gehad. Wellicht is men je aan het DDos'en?
Probeer anders eens je bad packet count bij te houden als je geen CS speelt, bvb tijdens het downloaden van grote bestanden (geen torrents, bestanden in één geheel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piertje123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Hey Denan,

Hoewel ik lees dat jij niet bij Alice werkt heb ik wel gezien dat je verstand van zaken hebt. Ik hoop dan ook dat jij mij eventueel een antwoord kunt geven. Het lijkt me logisch dat er geen verschillen zullen zijn als alleen het abonnement verandert. Echter zijn er altijd overal dingen die over het hoofd gezien kunnen worden en het is voor mij wel echt van belang om te weten of de snelheid soorte van gegarandeerd is.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45

ThaDude

Hang Loose

In het eerste draadje van Alice ben ik afgewezen als klant door code 58. Zie ook ThaDude in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring" Bjck legde mij uit dat dat kwam doordat Alice geen 2e koperpaar kon krijgen in ons huis. Alice voerde toen nog geen telco-telco uit. Doet Alice dit tegenwoordig wel?

Zit er over te denken om Compuserve te verlaten (wil niet weer terug naar Telfort) maar dan moet dit wel mogelijk zijn. De vorige keer heb ik 5-6 weken gewacht voor niks :'(

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
EMP schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:20:
Ik wil in mijn nieuwe woning graag Alice Comfort hebben. Als ik de snelheid laat checken zegt hij echter 1-4 MBit, terwijl de afstand tot de centrale 824 meter is.

Is deze snelheidscheck een goede indicatie, of zal ik, gezien de afstand, een hogere snelheid krijgen?

Ik zit 833 Meter van de centrale af (nijmegen dukenburg) en deze geeft ook aan 1-4 Mbit.

ik kan me ooit in het veleden herinneren dat ik een internl net verbinding heb gehad via BBned en daar haalde ik gewoon strak 830 Kb/s

Met die snelheid kan ik nog leven maar als het echt maar 400 kb/s is , kan ik net zo goed naar upc gaan en daar een 5 mb/s afsluiten met telefonie en digitale tv (en gaat digitenne eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:26
@ webcare: de volgende mail heb ik al naar jullie verstuurd, automatische mail retour dat door grote belangstelling voor Alice de behandeling langer gaat duren :(

Geachte medewerker van Alice,

Op 19-10 -2009 bestel ik bij Alice internet + telefonie, ingan zo spoedig
mogelijk, zie onderstaand.
Ik ontvang de bevestiging van de aanvraag zoals hieronder meegezonden.

21-10 Ontvang ik een PDF, met toch wel de heel vreemde volgende tekst:

Stornering van uw opdracht voor Alice Comfort
Klantnummer NL00198865 / Ordernummer 1-2T8Y9YA
Geachte heer van de O***************,
Wij bevestigen hierbij uw verzoek tot het opzeggen van uw abonnement op
Alice te hebben ontvangen. Wij
betreuren uw beslissing zeer.
Indien u ons opdracht hebt gegeven uw aansluiting bij uw huidige
netbeheerder op te zeggen, dan zullen
wij deze opdracht intrekken. U kunt verder telefoneren zoals u gewend bent.
Wij hopen u op een later tijdstip opnieuw als klant te mogen begroeten.
Alice blijft in beweging en met
steeds een uitgebreider productenaanbod. Actuele informatie kunt u vinden op
internet op www.alice.nl.
Met vriendelijke groet,
Het Alice-team

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen opzegging naar jullie verstuurd, en
ik heb niet geannuleerd.

Graag krijg ik van u de bevestiging of mijn order werkelijk geannuleerd is
en hoe deze annulering heeft plaatsgevonden.
Ook wil ik graag van u weten of deze ( foutieve ) annulering ongedaan kan
worden gemaakt in uw systeem of dat ik opnieuw
de order zal moeten doen met de aanvraag voor Internet+Telefonie bij Alice

Graag krijg ik zo spoedig mogelijk een antwoord van u,

Met vriendelijke groet,

edit: per brief t zelfde verhaal vandaag als in de pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbvdb schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:02:
@ webcare: de volgende mail heb ik al naar jullie verstuurd, automatische mail retour dat door grote belangstelling voor Alice de behandeling langer gaat duren :(
Beste robbvdb,

Zou je dit verhaal ook even kunnen mailen naar ferry@nl.alice.nl? Volgens mij heb je de mail naar de klantenservice gestuurd. Ik heb in ieder geval niets ontvangen.

Ik zie je mail graag tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
piertje123 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:20:
zijn als alleen het abonnement verandert. Echter zijn er altijd overal dingen die over het hoofd gezien kunnen worden en het is voor mij wel echt van belang om te weten of de snelheid soorte van gegarandeerd is.
Snelheid kan nooit gegarandeerd worden op DSL. Als er echter DSL2+ in je centrale aanwezig is zal de snelheid in 99% van de gevallen gelijk zijn aan (of hoger dan) je huidige abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Het zou vast al voorbij zijn gekomen, maar ondersteund Alice telefonie dubbelgesprekken?
Als ik al een gesprek heb hoor ik wel een ander gesprek binnen komen (piepjes op de achtergrond) maar ik kan deze niet opnemen of wat dan ook, ligt dit aan Alice of aan mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik heb sinds begin van de avond een dramatisch lage internet snelheid. Als ik speedtest.bbned.nl check fluctueert ie tussen de 1400 kbps > 6418.2 kbps
Woonplaats Zwijndrecht (33xx). Normaal gesproken haal ik gemiddeld 10MB met soms uitschieters tot 13/14 (ondanks dat ik zo'n 600 meter van wijkkast zit. Ik heb een Comfort abonnement. Heb verder geen torrent/nieuwsgroep of dergelijke draaien. Nu alleen internet open. Ook op Alice site zie ik niks staan. Sinds ik bij Alice zit (januari 2009) nog niet eerder problemen gehad.

Zijn er meer users met zeer trage verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38

13art

Moderator Mobile
Ik snap het prijzen systeem van Alice niet helemaal. Zit hier ook via mn mobiel op internet dus hele topic uitgebreid doorzoeken is ook verre van ideaal, dus misschien dat er iemand zo vriendelijk wil zijn mij even kort antwoord te geven. Compuserve gaat over naar Telfort. voor mij een reden om weer over te stappen van isp omdat ik juist net bij Telfort was weggegaan. Nu viel mijn oog op Alice maar hoe zit het nu precies met de kosten van dit internet? Ik wil alleen internet en geen bellen. heb nu dus internet van compuserve (kpn lijn) maar op deze lijn zit verder geen tel nr. verbonden omdat we geen gebruik maken van vaste telefonie. kost het me nu alleen ie 19,95 per maand of zijn er nog bijkomende kosten? Snap de TS niet helemaal wat daar verteld wordt over eventuele bijkomende kosten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:32:
Ik snap het prijzen systeem van Alice niet helemaal. Zit hier ook via mn mobiel op internet dus hele topic uitgebreid doorzoeken is ook verre van ideaal, dus misschien dat er iemand zo vriendelijk wil zijn mij even kort antwoord te geven. Compuserve gaat over naar Telfort. voor mij een reden om weer over te stappen van isp omdat ik juist net bij Telfort was weggegaan. Nu viel mijn oog op Alice maar hoe zit het nu precies met de kosten van dit internet? Ik wil alleen internet en geen bellen. heb nu dus internet van compuserve (kpn lijn) maar op deze lijn zit verder geen tel nr. verbonden omdat we geen gebruik maken van vaste telefonie. kost het me nu alleen ie 19,95 per maand of zijn er nog bijkomende kosten? Snap de TS niet helemaal wat daar verteld wordt over eventuele bijkomende kosten.
Daar komen nog lijnsharing kosten bij voor de kpn lijn a 10 euro, of je behoud gewoon je kpn abonnement, een belbudget abonnent is ook 10 euro per maand...
Tot begin van dit jaar kon je wel je telefoonlijn opzeggen zonder dat er extra kosten bij kwamen, dat kan nu niet meer.
Eigenlijk is het dus niet zinvol meer om een Alice Easy abonnement af te sluiten... Je betaalt uiteindelijk toch 30 euro, dus kan je beter Alice Comfort nemen, dan bel je ook gratis binnen NL. Eigenlijk alleen zinvol voor mensen die absoluut geen VODSL/VOIP willen.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:32:
Zoals ik het begrepen heb en zoals het er staat: bij alleen internet betaal je 19,95 voor je internet en 9,95 voor de lijnhuur die zij weer afdragen aan KPN, opgeteld.........JUIST!

Bij comfort, internet + telefonie betaal je 29,95 ( waar zag ik eerder een bedrag in die buurt? ) en betaal je niet die 9,95 voor de lijnhuur die naar KPN gaat.

Dus, jij mag kiezen; je betaalt die 9,95 en je belt er voor nop, zonder starttarief mee naar alle vaste nummer NLD, of je betaalt die 9,95 voor de huur van de lijn voor KPN en je kan niet bellen.

De keus is niet heel moeilijk! Ik heb me ingeschreven voor Comfort. Trouwens, jij ook al weg bij Telfort? Ik was ook bijna naar CS gegaan, blij achteraf dat ik het niet gedaan heb. Nu is Alice de kandidaat voor mij totdat KPN of Telfort haar overneemt :( alhoewel die kans klein is omdat ze op BBned draait )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eximius schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:17:
Het zou vast al voorbij zijn gekomen, maar ondersteund Alice telefonie dubbelgesprekken?
Als ik al een gesprek heb hoor ik wel een ander gesprek binnen komen (piepjes op de achtergrond) maar ik kan deze niet opnemen of wat dan ook, ligt dit aan Alice of aan mijn telefoon?
Bij de CJT's weet ik dat niet 100% zeker maar de AVM's (witte modems met ALice logo) ondersteunen het zeker.
funrider schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:23:
Ik heb sinds begin van de avond een dramatisch lage internet snelheid. Als ik speedtest.bbned.nl check fluctueert ie tussen de 1400 kbps > 6418.2 kbps
Reboot je router eens, dat helpt in 99.9% van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45

ThaDude

Hang Loose

Net Alice aangevraagt, mijn order van 2 jaar terug stond er nog in. Ze namen ook binnen 20 seconden op netjes hoor :)

1e aansluitdatum is per 12 november.. dus nog zat tijd om compuserve op te zeggen :D

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
denan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:00:
[...]

Reboot je router eens, dat helpt in 99.9% van de gevallen.
Eerst ook reset gedaan wel even iets beter maar nog steeds slecht 5/6MB.

Uiteindelijk net mijn firmware geupdate van mijn wireless router. Even op internet zitten neuzen en bleek dat mijn Cisco (Linksys) router WRT160N nog een oude firmware had (nov '08) die voor netwerk problemen kon zorgen. Het slechts 1x eerder netwerk problemen gehad toen was inderdaad een reset de oplossing. Nu firmware van versie 2.0.0.1 naar 2.0.0.3 gegaan van mijn V2 versie heb de VS versie gedownload. Na de reset ingedrukt te hebben en opnieuw ingesteld te hebben heb ik weer mooi 9.5-11.MB wireless internet.Al doet mijn Vista pc het ineens toch weer met 6MB. even instellingen nogmaals checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 14:24
Over het algemeen ben ik best tevreden over alice, maar vandaag keek ik eens goed naar wat recente afschriften van alice waarvan ik de bedragen niet kon plaatsen (was daar wat laat mee, maar beter laat dan nooit). Dus ik bellen met Alice, waarna ik er achter kom dat ik als bestaande abonnee na een verhuizing ineens ook lijnhuur ben gaan betalen. Dit gaat dus al een paar maanden zo en ik kwam hier nu pas achter door zelf mijn afschriften te bekijken.

Alice heeft me hier nooit over ingelicht en ik ben al lid sinds voordat de lijnhuur bovenop de kosten van Alice Easy komt. Met andere woorden betaal ik al maanden geld aan KPN voor "niets" waar ik met Comfort voor dezelfde prijs ook had kunnen bellen.

Nu is dat niet zo'n ramp, maar had Alice mij hiervan op de hoogte gesteld, dan had ik ook daadwerkelijk tijdig over kunnen stappen naar Comfort. Daar gaat Alice dan ook een klacht over krijgen.

Maar wat belangrijker is voor deze thread en ik nergens op de Alice website kan vinden:

Als je nu Alice Easy hebt en 19,90 betaald, dan ga je 29,80 betalen na je verhuizing.

en tevens betaal je de maanden zonder internet gewoon door bovenop de al niet magere verhuiskosten, maar daar was ik wel van op de hoogte

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark_vb schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:16:
Maar wat belangrijker is voor deze thread en ik nergens op de Alice website kan vinden:

Als je nu Alice Easy hebt en 19,90 betaald, dan ga je 29,80 betalen na je verhuizing.
Daar zou inderdaad iets van een waarschuwing aan vooraf moeten gaan, dat is wel zo netjes. Ik zal eens navragen hoe men dit momenteel doet bij Alice.

Op een meer positieve noot: http://www.consumentenbon.../oktober_daar_komt_alice/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18

PeaceNlove

Deugleuter

Dan kan je dus beter overstappen naar Online, waar de lijnhuur nog wel binnen de 20 euro zit. Enige nadeel daar is zo te zien dat je aan een jaarcontract vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Over het algemeen ben ik best tevreden over alice, maar vandaag keek ik eens goed naar wat recente afschriften van alice waarvan ik de bedragen niet kon plaatsen (was daar wat laat mee, maar beter laat dan nooit). Dus ik bellen met Alice, waarna ik er achter kom dat ik als bestaande abonnee na een verhuizing ineens ook lijnhuur ben gaan betalen. Dit gaat dus al een paar maanden zo en ik kwam hier nu pas achter door zelf mijn afschriften te bekijken.

Alice heeft me hier nooit over ingelicht en ik ben al lid sinds voordat de lijnhuur bovenop de kosten van Alice Easy komt. Met andere woorden betaal ik al maanden geld aan KPN voor "niets" waar ik met Comfort voor dezelfde prijs ook had kunnen bellen.

Nu is dat niet zo'n ramp, maar had Alice mij hiervan op de hoogte gesteld, dan had ik ook daadwerkelijk tijdig over kunnen stappen naar Comfort. Daar gaat Alice dan ook een klacht over krijgen.

en tevens betaal je de maanden zonder internet gewoon door bovenop de al niet magere verhuiskosten, maar daar was ik wel van op de hoogte
Een van de redenen waarom ik voor mijn verhuizing Alice heb opgezegd en naar Online ben overgegaan.

In principe lijkt mij de prijsstijging niet in de haak, omdat je niet van abonnement veranderd. Je gaat een contract aan met Alice voor een bepaalde prijs, en dit contract is in principe voor onbepaalde tijd.
Een verhuizing zou in principe niks mogen veranderen aan de prijs van het abonnement en de vorm van het contract.
Als Alice je niet compenseert in deze, denk ik dat je goede kans maakt in een zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
Bij mijn Alice Comfort Plus (glasvezel) abonnement is nu als laatste ook mijn telefoon opgeleverd (hoorde ik toevallig toen ik met de helpdesk aan de lijn zat; ik heb al 5 weken geen post meer gehad van Alice).

Nu is het alleen zo dat mijn Internet + TV prima werkten maar nu mijn telefoon actief is werkt mijn TV niet meer. Als ik de stekker uit de modem trek en ik hem opnieuw opstart dan brandt het lampje R/T en heb ik +/- 5 a 6 seconden beeld, maar daarna gaat het lampje uit en gaat het lampje T1 (telefoon) branden.

Ik heb dus sterk de indruk dat de activatie van mijn telefoonsignaal ervoor zorgt dat mijn televisiesignaal het niet meer doet :(. Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.F.H. schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:40:
Ik heb dus sterk de indruk dat de activatie van mijn telefoonsignaal ervoor zorgt dat mijn televisiesignaal het niet meer doet :(. Handig.
Dat kan niet, telefonie en RTV hebben niets met elkaar te maken bij glasvezel. Gewoon even de helpdesk bellen en een tv storing aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
denan schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:39:
[...]

Dat kan niet, telefonie en RTV hebben niets met elkaar te maken bij glasvezel. Gewoon even de helpdesk bellen en een tv storing aan laten maken.
Hmz, dat is dan toch wel toevallig, dat de beide zaken tegelijkertijd voorvallen. Ik zit nu nog even te wachten op de helpdesk, want inmiddels zit ik sinds donderdagmiddag zonder televisie-signaal. Ben benieuwd wat ze ermee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even dit verhaal gecontroleerd bij Alice en dit is waarschijnlijk een administratie foutje geweest. Controleer even of je nieuwe afschriften wel correct zijn (die van oktober) en dan kun je daarna de kosten die onterecht in rekening zijn gebracht bij Alice terugvragen.
M.F.H. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:10:
[...]
Hmz, dat is dan toch wel toevallig, dat de beide zaken tegelijkertijd voorvallen. Ik zit nu nog even te wachten op de helpdesk, want inmiddels zit ik sinds donderdagmiddag zonder televisie-signaal. Ben benieuwd wat ze ermee kunnen.
Stuur anders even een email naar Alice webcare als er aan het eind van de dag nog geen oplossing is.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 26-10-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit nu ook bij telfort en wil over naar of Alice of Online (gratis bellen door heel Nederland).
Wat vraagjes..

1.
Betaal je bij Alice wel of niet een starttarief betaald bij het comfort abbo?
Op de hoofdpagina staat van niet, maar in de PDF staat weer van wel.

2.
Wij hebben een kpn lijn naast de huidige lijn van telfort liggen met een belbudget abbo,
Hier worden wij opgebeld gewoon (010 nummer), uitgaand bellen wij via telfort.
Voor het kpn abbo betalen we 10 euro per maand gewoon.
Is het nu slimmer om bij Alice de kpn lijn over te laten nemen?
Betaal ik dan 34,95 en meer niet??? Ik wil wel gewoon mijn 010 nummer van kpn meenemen.
Kan dit gewoon?

Bedankt vast voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:40:
Hallo,

Ik zit nu ook bij telfort en wil over naar of Alice of Online (gratis bellen door heel Nederland).
Wat vraagjes..

1.
Betaal je bij Alice wel of niet een starttarief betaald bij het comfort abbo?
Op de hoofdpagina staat van niet, maar in de PDF staat weer van wel.
Er is geen starttarief... kun je aangeven waar dat in de PDF staat?
2.
Wij hebben een kpn lijn naast de huidige lijn van telfort liggen met een belbudget abbo,
Hier worden wij opgebeld gewoon (010 nummer), uitgaand bellen wij via telfort.
Voor het kpn abbo betalen we 10 euro per maand gewoon.
Is het nu slimmer om bij Alice de kpn lijn over te laten nemen?
Betaal ik dan 34,95 en meer niet??? Ik wil wel gewoon mijn 010 nummer van kpn meenemen.
Kan dit gewoon?
Gewoon comfort bestellen, dat kost 29.90 inclusief alles (ook het verhuizen van het oude nummer en het overnemen van de oude lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, moet ik dan kpn opzeggen?
kan dit gewoon?? of regelt alice dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

Weer ontzettend handig van al die vastgelegde procedures bij providers als Alice;

Ik heb Alice op het tweede aderpaar omdat een andere huisgenoot reeds ADSL heeft van KPN op de eerste lijn.
Huisgenoot verhuisd en zegt ADSL op, nieuwe huisgenoot vraag ADSL aan.. Deze provider verkloot het door deze verbinding op mijn aderpaar te realiseren.

Ik heb dus opeens geen verbinding meer en de enige manier waarop Alice het probleem kan oplossen is het abonnement opnieuw aanvragen, wat een wachttijd van c.a. 3 weken betekent.. Dat betekent dus zometeen in totaal 5 weken geen verbinding en geen telefoon!

En ik zie de bui al hangen als mijn verbinding het straks weer doet, en die van mijn huisgenoot niet meer.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cs_Alpha schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:43:
Ik heb Alice op het tweede aderpaar omdat een andere huisgenoot reeds ADSL heeft van KPN op de eerste lijn.
Huisgenoot verhuisd en zegt ADSL op, nieuwe huisgenoot vraag ADSL aan.. Deze provider verkloot het door deze verbinding op mijn aderpaar te realiseren.

Ik heb dus opeens geen verbinding meer en de enige manier waarop Alice het probleem kan oplossen is het abonnement opnieuw aanvragen, wat een wachttijd van c.a. 3 weken betekent.. Dat betekent dus zometeen in totaal 5 weken geen verbinding en geen telefoon!
Dat is gewoon een fout van KPN en met een repatching kunnen ze op het correcte aderpaar leveren. Bij het inschieten van een order geeft de ISP namelijk het aderpaar mee. Opnieuw aanvragen lijkt me in deze een beetje onzinnig.
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:51:
Oke, moet ik dan kpn opzeggen?
kan dit gewoon?? of regelt alice dit?
Ze hebben een website he :) (http://www.alice.nl/overstappen/info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
denan schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:34:
[...]

Stuur anders even een email naar Alice webcare als er aan het eind van de dag nog geen oplossing is.
Het werkt weer :-). 31 augustus het Alice Comfort Plus abonnement aangevraagd en vandaag 26/10 (een weekje later dan gepland) het complete pakket aan glasvezelinternet, televisie en telefoon opgeleverd. Werkt prima nu, Internetsnelheid ruim voldoende (het ligt een beetje aan de dag/tijd in hoeverre ik echt richting de 20 MB/s haal, maar gemiddeld is 't 13 MB/s), telefoon helder en televisiesignaal beter dan verwacht.

[ Voor 18% gewijzigd door M.F.H. op 26-10-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.F.H. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:31:
Het werkt weer :-). 31 augustus het Alice Comfort Plus abonnement aangevraagd en vandaag 26/10 (een weekje later dan gepland) het complete pakket aan glasvezelinternet, televisie en telefoon opgeleverd. Werkt prima nu, Internetsnelheid ruim voldoende (het ligt een beetje aan de dag/tijd in hoeverre ik echt richting de 20 MB/s haal, maar gemiddeld is 't 13 MB/s), telefoon helder en televisiesignaal beter dan verwacht.
Dan zou ik toch nog eens alles nakijken. Het is glasvezel dus de snelheid van 20/20Mbit is gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

denan schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:55:
[...]

Dat is gewoon een fout van KPN en met een repatching kunnen ze op het correcte aderpaar leveren. Bij het inschieten van een order geeft de ISP namelijk het aderpaar mee. Opnieuw aanvragen lijkt me in deze een beetje onzinnig.
Dat leek mij ook. Maar volgens de vriendelijke mevrouw van de helpdesk was er geen andere optie mogelijk. Zelfs mijn verzoek om dan bij de nieuwe aanvraag het te activeren op het eerste aderpaar (zodat de andere ADSL overeind blijft) werd weggewuifd. Het was volgens haar niet mogelijk om een voorkeur op te geven en moest maar afwachten wat er ging gebeuren.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cs_Alpha schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:23:
[...]

Dat leek mij ook. Maar volgens de vriendelijke mevrouw van de helpdesk was er geen andere optie mogelijk. Zelfs mijn verzoek om dan bij de nieuwe aanvraag het te activeren op het eerste aderpaar (zodat de andere ADSL overeind blijft) werd weggewuifd. Het was volgens haar niet mogelijk om een voorkeur op te geven en moest maar afwachten wat er ging gebeuren.. :/
Wellicht via webcare dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

denan schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:41:
[...]

Wellicht via webcare dan?
Heb ze zojuist een mail gestuurd, maar vrees dat deze omslachtige procedure al in werking is gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
denan schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:42:
[...]

Dan zou ik toch nog eens alles nakijken. Het is glasvezel dus de snelheid van 20/20Mbit is gegarandeerd.
Hmz. Ik heb via speedtest.net gecontroleerd, zowel in Firefox als IE8, en daar haalde ik (rechtstreekse kabel tussen de modem en m'n laptop) maximaal 18 MB/s. Nu heb ik tijdelijk een oude router ertussen zitten waarbij ik op mijn laptop en die van m'n vriendin 9 MB/s haal. Zondag installeer ik een draadloze router die niet zoveel verlies zou moeten hebben, dus dan kan ik beter inschatten wat de snelheid wordt met twee laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
denan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:00:
[...]

Bij de CJT's weet ik dat niet 100% zeker maar de AVM's (witte modems met ALice logo) ondersteunen het zeker.
Ik heb een CJT's maar omdat ik de piepjes van het wisselgesprek al hoor zou dat betekenen dat het zou moeten werken en dat ik dus een telefoon nodig heb om hier mee om te kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eximius schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

Ik heb een CJT's maar omdat ik de piepjes van het wisselgesprek al hoor zou dat betekenen dat het zou moeten werken en dat ik dus een telefoon nodig heb om hier mee om te kunnen gaan?
Gewoon tijdens een gesprek jezelf bellen met een mobiel en dan op r0 of r1 drukken op je telefoon. werkt dat niet dan kort (0.5 seconden) de 'ophangknop' op je telefoon indrukken (waar normaliter de hoorn op ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Heeft dit nog gevolgen voor het netwerk van BBNed ?

nieuws: KPN introduceert vdsl2 en hdtv in tweede kwartaal 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat het geval is zal dat in het nieuws komen via een statement van BBNED, niet via dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Toen ik vanmiddag thuis kwam deed mijn oude Internet (InterNLnet, SurfsnelADSL, BBned) het niet meer. Dus de Modem van Alice aangesloten, en de boel deed het weer. Dat was zeer mooi, niet zonder internet gezeten. :) Telefonie ging via KPN, en ik begrijp dat ik dat niet hoef op te zeggen. ADSL ging via InterNLnet, kan ik dit nu opzeggen of moet ik nog wachten op een brief, bvd? Of regelt Alice dit ook met InterNLnet?

@denan

Thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door tHe_BiNk op 28-10-2009 15:38 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
denan schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:46:
[...]

Gewoon tijdens een gesprek jezelf bellen met een mobiel en dan op r0 of r1 drukken op je telefoon. werkt dat niet dan kort (0.5 seconden) de 'ophangknop' op je telefoon indrukken (waar normaliter de hoorn op ligt).
Ik ga het is proberen vanavond, laat nog wel horen of het gelukt is :)
Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tHe_BiNk schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:48:
Toen ik vanmiddag thuis kwam deed mijn oude Internet (InterNLnet, SurfsnelADSL, BBned) het niet meer. Dus de Modem van Alice aangesloten, en de boel deed het weer. Dat was zeer mooi, niet zonder internet gezeten. :) Telefonie ging via KPN, en ik begrijp dat ik dat niet hoef op te zeggen. ADSL ging via InterNLnet, kan ik dit nu opzeggen of moet ik nog wachten op een brief, bvd? Of regelt Alice dit ook met InterNLnet?
Internet moet je altijd zelf opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Mijn modem (sitecom 300N) is gisteren gedeeltelijk overleden. Nu heb ik daar garantie op maar ik wil de copperjet en sitecom vervangen door 1 enkel modem.
Op de vraag aan de helpdesk van Alice welk modem inc. router daarvoor geschikt is (en uiteraard VOIP) dan verwijzen zij mij naar 'forums op internet'.
Ik zoek mij een breuk overal maar heb nog niets kunnen vinden, dus wie weet een geschikt modem en heeft goede ervaringen met een bepaald type modem voor vervanging van de Alice Copperjet 1616.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:44:
Hi,

Mijn modem (sitecom 300N) is gisteren gedeeltelijk overleden. Nu heb ik daar garantie op maar ik wil de copperjet en sitecom vervangen door 1 enkel modem.
Op de vraag aan de helpdesk van Alice welk modem inc. router daarvoor geschikt is (en uiteraard VOIP) dan verwijzen zij mij naar 'forums op internet'.
Ik zoek mij een breuk overal maar heb nog niets kunnen vinden, dus wie weet een geschikt modem en heeft goede ervaringen met een bepaald type modem voor vervanging van de Alice Copperjet 1616.

Bedankt.
Helaas kan dit niet bij Alice zie ook de > Aanvullende informatie > Veel gestelde vragen > Modem & Lijn

Quote Alice site "Kan ik een eigen ADSL-modem aansluiten?

Nee, dit is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om achter het modem eigen netwerkapparatuur (bijvoorbeeld een switch of wireless router) aan te sluiten. Het Alice modem is als router ingesteld. Dit betekent dat het modem niet alleen de verbinding maakt, maar ook als firewall fungeert en IP-adres uitgifte op uw lokale netwerk voor u regelt."

Je moet de modem van Alice blijven gebruiken en daaraan een eigen router hangen om draadloos te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Binnenkort wordt Alice hier opgeleverd als alles goed gaat. Wordt, om toch nog maar even bij de modems te blijven, op dit moment nog steeds de CJ1616 standaard uitgeleverd of is er inmiddels een ander modem?

De fritz zou niet meer uitgeleverd worden volgens de ene berichtgeving, maar in de andere berichtgeving staat juist dat ze vanaf 2009 fritz zouden gaan leveren. Wie heeft onlangs Alice opgeleverd gekregen?

Dan in het geval van de Copperjet, ik wil graag een 2de foon ( budgetphone ) gebruiken; ik heb me een breuk gezocht naar een draadloze router met voip maar vond geen alternatief ( ja, hele dure professionele ). Iemand goede ervaring?

Anders zal ik eerst maar eens experimenteren met mijn 780WL die ik via Telnet zo kan zetten dat hij deze functie`s kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:49:
Dan in het geval van de Copperjet, ik wil graag een 2de foon ( budgetphone ) gebruiken; ik heb me een breuk gezocht naar een draadloze router met voip maar vond geen alternatief ( ja, hele dure professionele ). Iemand goede ervaring?
De fritzen worden momenteel niet uitgeleverd dus je krijgt een CJT.
funrider schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:18:
[...]
Quote Alice site "Kan ik een eigen ADSL-modem aansluiten?

Nee, dit is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om achter het modem eigen netwerkapparatuur (bijvoorbeeld een switch of wireless router) aan te sluiten. Het Alice modem is als router ingesteld. Dit betekent dat het modem niet alleen de verbinding maakt, maar ook als firewall fungeert en IP-adres uitgifte op uw lokale netwerk voor u regelt."

Je moet de modem van Alice blijven gebruiken en daaraan een eigen router hangen om draadloos te gaan.
Je kunt ook een eigen modem aansluiten maar VoDSL configureren op een eigen modem (de telefoniedienst van Alice als je een copperjet modem hebt) is niet mogelijk. Beter is het je huidige CJT in zipb mode te zetten en er een goede router achter te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Ben ik weer.

Na wat wikken en wegen, heb ik nou toch het Belkin Vision N1 modem aangeschaft.
Mooi apparaat en het traint met hogere snelheden in dan het copperjet modem.

Met deze Belkin modem/router vervang ik het copperjet, een 5-poort switchje en mijn linksys router (welke na de switch hing als wifi ap). Qua netwerk gaat alles perfect, maar helaas heb ik toch een issue met internet.

Ik merk het voornamelijk met gamen. Met het copperjet had ik af en toe last van een disconnect of wat browse problemen. Met het nieuwe modem merk ik disconnects tijdens gamen (World of Warcraft).
Na de server disconnect kan ik direct weer verbinden, het lijkt wel een soort timeout, maar als ik naar de modem pagina ga heb ik wel verbinding. Dus als de verbinding weggeweest is, is hij er wel alweer voordat ik daar ben...

De MTU setting heb ik al eens aangepast, maar dit helpt niet.
In het modem staat deze standaard op 1454.
Deze heb ik in het modem geprobeerd op 1500 en 1492.
Dit heb ik ook in windows 7 gewijzigd en verschillende combinaties tussen beide.

Hebben jullie enig idee wat er fout kan gaan?

Down haal ik nu 2.0-2.1 MB/s eerst 1.9MB/s ;)
Up ongever 100kB/s eerst ongeveer 90

Helaas kan ik zo geen optie vinden om het modem langzamer te laten trainen.
Ik heb Alice Easy, dus gaat alleen om internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Even een update.
Inmiddels zelf nog verder ge-google-d en het lijkt opgelost :D
Lag aan het modem en zag er meer resultaten over.
Nieuwe firmware erop en hele weekend geen disconnects gehad en nog steeds zelfde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat Alice nog een keer een upgrade doen van het modem (copperjet) ? Zoja, count me in aub.

Ik heb toch best vaak dat het ding een schop nodig heeft, prik eraf en erop en het draait weer maar echt handig is het niet. En dat is dus op het standaard Alice profiel.

De belasting van het apparaat is echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:12:
Gaat Alice nog een keer een upgrade doen van het modem (copperjet) ? Zoja, count me in aub.

Ik heb toch best vaak dat het ding een schop nodig heeft, prik eraf en erop en het draait weer maar echt handig is het niet. En dat is dus op het standaard Alice profiel.

Dat kun je oplossen door deze guide te volgen: http://pelleke.blogspot.c...modem-in-zipb-zetten.html. Vooral het tweede deel is daarbij van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:28:
[...]

Dat kun je oplossen door deze guide te volgen: http://pelleke.blogspot.c...modem-in-zipb-zetten.html. Vooral het tweede deel is daarbij van belang.
Denan, ik draai met ZIPB. Bedoel je dus het voorgestelde alternatief op ZIPB in die posting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:42:
[...]
Denan, ik draai met ZIPB. Bedoel je dus het voorgestelde alternatief op ZIPB in die posting? :)
Yup. Het heeft bij mij ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

The soap continues..

Ondanks wat jij zei Denon, houden ze bij de helpdesk vol dat het opnieuw aanvragen van mijn abonnement de enige optie is. En dus kreeg ik vorige week een brief dat ik mijn abonnement had beeindigd en het modem moest terugsturen.. |:(

Een week later geen bericht gehad van 'welkom' of iets dergelijks dus maar weer bellen naar de helpdesk. Na twee mensen gesproken te hebben lijkt het erop dat de aanvraag nog niet is gedaan, en dat ik waarschijnlijk pas rond 24 januari weer internet en telefoon heb.. 8)7 Sorry? Zijn ze helemaal gek geworden ofzo? Je gaat toch niet iemand 3 maanden in de wachtrij zetten als hij daarvoor gewoon een tevreden klant was? :(

Kan iemand van de Alice webcare afdeling hier please naar kijken? Klantnummer is NL00157999.

[ Voor 0% gewijzigd door Cs_Alpha op 03-11-2009 13:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:47:
[...]

Dan ga ik dat ook maar eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cs_Alpha schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:05:

Kan iemand van de Alice webcare afdeling hier please naar kijken? Klantnummer is NL00157999.
Je kunt ze mailen op ferry@nl.alice.nl. (add: ook maar in de startpost gezet)

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 03-11-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 11:04

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:12:

idem!

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

denan schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:26:
[...]

Je kunt ze mailen op ferry@nl.alice.nl. (add: ook maar in de startpost gezet)
Dank je, heb ik een week geleden al gedaan maar geen reactie gekregen.. nog maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:47:
[...]

Nadeel is echter dat in je interne netwerk poort 80 altijd bij de copperjet uitkomt. Ik heb dus een site voor mijn zoontje op de nas draaien die je alleen extern dus kunt bezoeken. :)

Of mis ik nog iets wat ik kan finetunen om dit wel voor elkaar te krijgen?

Ik heb een reserved mapping toegevoegd naar 172.19.3.2 (linksys router) voor "all" van 0 naar 0 (0 tot 65535 is niet mogelijk schijnbaar).

Maar ik heb ook eens geprobeerd poort 80 en poort 5000 toe te voegen maar ze worden niet doorgezet naar de router.

[edit[
zie het al, nat loopback wordt niet ondersteund, dan is deze oplossing dus niet echt bruikbaar
[/edit]

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
denan schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:46:
[...]

R1 neemt het andere gesprek inderdaad op, alleen wordt de verbinding met het eerste gesprek wel gelijk verbroken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 07-10 12:09
Nadat ik wat opstartproblemen heb gehad wil ik toch even melden dat de afgelopen paar maanden mijn alice adsl lijn prima werkte. Gewoon stabiel .

Haal altijd netjes een download van 1,63MB per seconde. ( 14,8mbit )

Vandaag eens even met de coding gain gespeeld , en wat een verschil ! ik download nu met 1,91MB per seconde. Een vooruitgang dus van ongebeer 3mbit.

erg fijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 21:36
Ik ervaar op het moment erg rare problemen met m'n Alice lijn.
Helaas moest ik al mijn modem op Annex-A Code Type zetten om uberhaupt een stabiele lijn te hebben.
Op ADSL2 klapperde de lijn gigantisch.
Sinds het modem nu een half jaar op Annex-A staat geen problemen gehad.

Op dit moment ervaar ik dat mijn lijn erg stabiel is (klappert iig niet) maar wanneer ik begin met downloaden (het kijken van een YouTube video of een usenet download ) begint de verbinding netjes op zo'n 800 KB/s maar na ongeveer 2 sec schiet deze naar ± 30 KB/s en blijft dit dan zo volhouden. Andere websites laden op dat moment ook niet meer.

Hebben anderen hier op dit moment toevallig ook last van of is mijn verbinding plots weer een stuk slechter geworden?

edit:

Het lijkt al weer opgelost te zijn. Gelukkig maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Frag1le op 04-11-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 14:24
denan schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:34:
[...]

Ik heb even dit verhaal gecontroleerd bij Alice en dit is waarschijnlijk een administratie foutje geweest. Controleer even of je nieuwe afschriften wel correct zijn (die van oktober) en dan kun je daarna de kosten die onterecht in rekening zijn gebracht bij Alice terugvragen.
Ik bekijk net mijn afschriften, maar op de laatste is wederom 29,80E afgeschreven. Nu is dat bedrag per 27 Oktober afgeschreven, wellicht was dat te snel nadat je het nagevraagd hebt.

Dus wat adviseer jij? Nog een afschrift wachten, bellen met de helpdesk óf toch maar meteen een brief?

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark_vb schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:42:
[...]

Ik bekijk net mijn afschriften, maar op de laatste is wederom 29,80E afgeschreven. Nu is dat bedrag per 27 Oktober afgeschreven, wellicht was dat te snel nadat je het nagevraagd hebt.

Dus wat adviseer jij? Nog een afschrift wachten, bellen met de helpdesk óf toch maar meteen een brief?
hmmm volgens mij worden die facturen inderdaad op de 24e/25e al verwerkt. Houd het even in de gaten en kijk even of je het bedrag terug krijgt. Zo nee-> emailtje naar ferry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 09:53
Ik wil graag overstappen van Concepts-ICT naar Alice. Ik wil hiervoor het overstap plan van Alice gebruiken. Nu is me één ding onduidelijk.
Ik heb Concepts-ICT zojuist gebeld om te vragen wanneer mijn contract afloopt.
De medewerker wist mij te vertellen dat 29 mei j.l mijn contract verlengd was, en dat deze per maand opzegbaar is. Nu las ik het volgende op de Alice site:

“Per 1 juli 2009 wordt uw bestaande contract niet automatisch verlengd met een jaar. Dus, zit u al langer dan 1 jaar bij uw huidige provider, dan kunt u direct overstappen naar Alice.”

Wat moet ik nou precies aangegeven bij “Einddatum huidige contract” op Alice.nl?
29 mei 2009 of 29 november 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:52:
Ik wil graag overstappen van Concepts-ICT naar Alice. Ik wil hiervoor het overstap plan van Alice gebruiken. Nu is me één ding onduidelijk.
Ik heb Concepts-ICT zojuist gebeld om te vragen wanneer mijn contract afloopt.
De medewerker wist mij te vertellen dat 29 mei j.l mijn contract verlengd was, en dat deze per maand opzegbaar is. Nu las ik het volgende op de Alice site:

“Per 1 juli 2009 wordt uw bestaande contract niet automatisch verlengd met een jaar. Dus, zit u al langer dan 1 jaar bij uw huidige provider, dan kunt u direct overstappen naar Alice.”

Wat moet ik nou precies aangegeven bij “Einddatum huidige contract” op Alice.nl?
29 mei 2009 of 29 november 2009?
Je abonnement is per maand opzegbaar. Als je vandaag opzegt, loopt je contract af op 9 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 09:53
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:07:
[...]

Je abonnement is per maand opzegbaar. Als je vandaag opzegt, loopt je contract af op 9 december.
Bedankt voor je snelle reactie.
Dus stel dat ik het formulier vandaag invul, moet ik dus aangeven dat mijn contract op 9 december 2009 eindigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:01:
Bedankt voor je snelle reactie.
Dus stel dat ik het formulier vandaag invul, moet ik dus aangeven dat mijn contract op 9 december 2009 eindigt?
In principe wel, maar ik zou opzeggen per 1 januari en het nieuwe abonnement in laten gaan op 1 januari. Dan zit je wat ruimer in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:40
Let wel op: ik had precies hetzelfde gedaan, maar volgens de klantenservice van xs4all (mijn huidige provider) gaat je maand opzegtermijn pas in op het moment dat Alice aangeeft dat zij de lijn gaan overzetten. Dit gebeurd volgens Alice echter pas een paar dagen voordat ze je echt gaan overzetten, in jou geval dus bijvoorbeeld 5 december. Dan betaal je dus altijd nóg een maand aan je huidige provider.
Dit is in ieder geval zo bij xs4all, maar kan iemand mij vertellen of dit wel mag? Ik heb hier namelijk mijn twijfels over, als ik per 9 november opzeg, dan moet mijn contract toch gewoon 9 december aflopen, ongeacht wat Alice doet? Volgens xs4all zijn dit de regels, heb bijna een uur met ze aan de lijn gehangen, maar ze bleven volhouden. Kan iemand hier wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmm dat is niet waar. Dat is alleen zo bij providers die zich aangesloten hebben bij de groep die met een speciaal overstappen-proces werkt. Alice zit daar niet bij aangezien ze toch al maandcontracten hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:40
Dus wat xs4all nu doet mag / klopt niet? Want dan ga ik zo toch nog maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knopsje schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:25:
Dus wat xs4all nu doet mag / klopt niet? Want dan ga ik zo toch nog maar eens bellen...
Klopt.. de maand opzegtermijn gaat gewoon in op het moment dat jij je abonnement stopzet. Als alice de diensten overneemt zou (met eventuele overlap) hooguit 1-2 weken doorgefactureerd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Vandaag na tijden ellende met Telfort ( eigenlijk vanaf het moment dat Tiscali Telfort werd ) Alice opgeleverd gekregen! Niets dan lof over de snelle wijze van inschieten van de order, de lijn en de rest; alles op rolletjes!

Eerste ervaringen zijn goed, extreem lage ping via speedtest.net ( was op Telfort 35ms, op Alice 15ms ), download is maar een 300K ( ongeveer 6Mb) beter maar dat zit hem in de afstand naar centrale; upload is verdubbeld!

Pagina`s laden significant sneller dan bij Telfort! :9

Eén klein probleemje waar ik tegenaan liep en nog niet de oplossing hier voor zag; mijn G-mail haal ik binnen over outlook-express; die gaan afwijkend over SMTP poort 465 en POP3 poort 995. Outlook-express kan geen verbinding met de servers krijgen; blokt Alice de poorten of kan ik in de Copperjet nog het één en ander openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:58:
Eén klein probleemje waar ik tegenaan liep en nog niet de oplossing hier voor zag; mijn G-mail haal ik binnen over outlook-express; die gaan afwijkend over SMTP poort 465 en POP3 poort 995. Outlook-express kan geen verbinding met de servers krijgen; blokt Alice de poorten of kan ik in de Copperjet nog het één en ander openzetten.
Alice blocked niets.. ook niet in de modem. Wellicht een probleempje met je firewall/antivirus?
Grappig, waar vorige maand Alice de 2e plaats nog innam op de providermonitor van de consumentenbond.. staan ze nu op een gedeelde 1e plaats :)

http://www.nu.nl/internet/2121567/alice-evenaart-xs4all.html

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Bij mij thuis is al een aantal jaar geen telefoon gebruikt. Nu kan ik aannemen dat deze niet actief is?
Dan heb ik dus de volgende kosten bij alice?
99 euro lijn, 9.90 pm voor de lijn en 20 pm internet?
Blanco88 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:46:
Bij mij thuis is al een aantal jaar geen telefoon gebruikt. Nu kan ik aannemen dat deze niet actief is?
Dan heb ik dus de volgende kosten bij alice?
99 euro lijn, 9.90 pm voor de lijn en 20 pm internet?
Yup.. dus je kunt beter voor comfort gaan.. heb je in ieder geval een telefoonlijn erbij voor hetzelfde bedrag.

Verwijderd

denan schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:56:
Grappig, waar vorige maand Alice de 2e plaats nog innam op de providermonitor van de consumentenbond.. staan ze nu op een gedeelde 1e plaats :)
Alice, G E F E L I C I T E E R D ! ! !

Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt van @Home naar Alice. Toen waren hier veel klachten over Alice te lezen. Sinds die tijd is het aantal negatieve reacties op Tweakers sterk verminderd. Tot nul reduceren zal waarschijnlijk onmogelijk zijn, maar ook de andere providers zullen hier en daar steekjes laten vallen.

Ik ben altijd erg tevreden over Alice geweest en heb via de vriendenkortingactie diverse abonnees aangebracht. Als ik negatief over Alice zou zijn geweest, had ik dit nooit gedaan. Jammer, dat Alice met deze vriendendienst is gestopt.
Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste