Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 16:21
Hallo,

Zou iemand kunnen kijken naar mijn status van mijn internetverbinding. Sinds afgelopen woensdag is mijn verbinding traag en heb ik last van een klapperende verbinding. Het is na veel aandringen bij de technische dienst gelegd maar heb hier tot nu toe nog niets van vernomen. Om niet onnodig mijn zure 0,15 cent per minuut te zien opgaan in adviezen van eerste lijns mensen hoop ik dat hier iemand van alice mij mogelijk kan ondersteunen. Ik hoor het graag, ook via PM.

Klantgegevens:

Klantnummer NL00001973
Klapperende internetverbinding sinds afgelopen woensdag
Down: max 600kb/s (normaliter haalde ik 1,4Mbit)
Up : niet bekeken voor nu

Op dit moment zie ik dat mijn internetverbinding bijna geen probleempjes heeft met het opzoeken van een site (ondanks dat het ver beneden maat is betreft pagina weergeven) maar online gaming, nieuwsgroepen of iets in die trend wordt onmiddelijk beloond met een dood lijntje. Ook me telefonie is uitermate slecht (gekraak in de lijn en vaak geen kiestoon)

Heb mijn router meerdere malen gereset, stroom eraf etc etc. De opstelling bij mij thuis heeft bijna altijd vlekkeloos gewerkt.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutvw schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:35:
Heb mijn router meerdere malen gereset, stroom eraf etc etc. De opstelling bij mij thuis heeft bijna altijd vlekkeloos gewerkt.
Heb je de tips in de startpost al nagelopen? (denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" einde van de post)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:08:
[...]
Dat is inderdaad random, maar wat wel opvalt is dat het vaak met een 2de of 3de poging dan wel lukt. Alsof hij in standby/sleep staat oid en er eerst uit moet komen. :)
Hmmm klinkt als een modem wat niet helemaal goed meer is. Daarvoor moet je de helpdesk even bellen (als je dat al niet gedaan had).
Xanthium schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:18:
nu hoop ik dat de nummerportering goed gaat komen maar dat kan enkele weken duren begreep ik.
10 werkdagen, voornamelijk afhankelijk van de latende partij (en of zij het nummer zomaar vrijgeven).
Eximius schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 06:47:
[...]
En een dag downtime, als je net zoveel geluk hebt dan ik.
Standaard zit er hooguit een uurtje downtime in, het modem gaat even down in de periode dat de nummers ge-reprovisioned worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
denan schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:21:
[...]

Heb je de tips in de startpost al nagelopen? (denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" einde van de post)

[...]
Je bedoeld met het kopje klapperlijn ? Daar staat namelijk ook duidelijk in: 'Deze gegevens worden expres niet aan de klant gegeven...etcetc' en daar is een reden voor ;) Kan je dus iets specifieker zijn in welke punten je bedoeld die ik zou kunnen uitvoeren?

[ Voor 25% gewijzigd door arnoutvw op 04-08-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutvw schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:34:
Je bedoeld met het kopje klapperlijn ? Daar staat namelijk ook duidelijk in: 'Deze gegevens worden expres niet aan de klant gegeven...etcetc' en daar is een reden voor ;) Kan je dus iets specifieker zijn in welke punten je bedoeld die ik zou kunnen uitvoeren?
Alles onder het kopje klapperlijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
Ok. Ga ik dat vandaag even proberen. Probeer vanavond wel een update te geven.

Alvast bedankt voor de info.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
denan schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:21:
[...]

Standaard zit er hooguit een uurtje downtime in, het modem gaat even down in de periode dat de nummers ge-reprovisioned worden.
Alleen is mijn ervaring ondertussen dat niks standaard is bij Alice.

* 4 modems ontvangen (eerste 3 waren defect), 3 teruggestuurd, 3x een brief ontvangen dat ik mijn abbo heb opgezegd en modem moet retourneren.
* Nummerportatie binnen 2 weken, maak daar 4 van, 1uur downtime? maak daar maar 24uur van.
* bankrekeningnr wijzigen voor incasso, volgens de site kan dat via klantenservice@nl.alice.nl zolang je maar een scan van bankpas en een indentificatiebewijs meestuurt, oke gedaan.. 1dag later mail terug, we kunnen dit verzoek alleen telefonisch doen ivm wet bescherming persoons gegevens. (dus iemand die mijn postcode + geboortedatum opsomt kan het wel wijzigen, maar iemand die een kopie van MIJN ID + bankpas mailt niet??) En de website onder het kopje SUPPORT note bene, meld dat het wel via de mail kan.

Over de lijn ben ik overigens wel tevreden, maar de helpdesk (1ste lijns) en de administratieve chaos is echt onbgerijpelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Eximius op 04-08-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
Eximius schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:55:
[...]
Over de lijn ben ik overigens wel tevreden, maar de helpdesk (1ste lijns) en de administratieve chaos is echt onbgerijpelijk.
Agree _O-

Vooral die 1ste lijns n00bs zijn echt een ramp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
denan schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:02:
[...]

Alles onder het kopje klapperlijn :)
Toch zeer ongeduldig heb ik op mijn werk de support weer gebeld en gevraagd naar de status van mijn melding. Ze gaven mij het volgende antwoord:

'Er is een technische meting gedaan. Hieruit is gebleken dat de lijn schoon is en de snelheid gewoon volledig is. Echter beweert alice te kunnen meten tot aan mijn alice modem! Dus verder dan het ISRA-punt (wat ik overigens al heel bijzonder vindt). Nu wordt beweert dan de vertakkingen die plaats vinden na mijn ISRA-punt, het probleem zijn en dat alice niets verder voor mij kan betekenen. Ook is geconstateerd dat de lijn laag intraind (moeilijk) wat ook te maken zou hebben met deze vertakkingen'.

Wat een walgelijk politiek correct antwoord om je klanten niet te bedienen :( Ik weet dat ze vanuit alice zouden kunnen bekijken of er problemen op de lijn liggen. Uiteraard is het mogelijk te zien tot het ISRA-punt of er problemen optreden (waarschijnlijk kunnen ze het ook verder meten) maar het is toch nooit mogelijk precies te pin-pointen waar het probleem ligt?

Nu kom ik direct bij mijn tweede probleem. De lijn (vanaf buiten) die naar het ISRA-punt verbind en daarna naar het modem is tot nu toe ontvindbaar in het huis waar ik woon. Dit heeft te maken met het feit dat het een soort van 'studenten-appartement' is. Echter kan de huisbaas en of KPN mij niet vertellen waar het punt zich bevindt.

Kan iemand mij verder helpen? Iemand die wel het fatsoen heeft een discussie aan te gaan zonder zich te verschuilen achter dit politiek correcte antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je horen dan, ze hebben gelijk. Hoe hard het ook is.

Volgens mij moet jij zelf even bekijken hoelang de aftakking is, cq. waar het isra punt ligt. Het is algemeen bekend dat je signaalverlies oploopt naarmate je verder van een isra punt verwijderd bent en het is dus zeker met adsl belangrijk om zo dicht mogelijk bij het beste signaal te zitten. Bekijk of je je modem kunt verplaatsen, of dat je je bekabeling kunt inkorten, of dat je wellicht betere bekabeling kunt regelen als je niet dichter bij je isra punt kan komen.

Nu zat ik vroeger ook in een studentenhuis, waar met kroonsteentjes de centrale coax naar 10+ tv's werd gesplit met ruis als gevolg. De antenneversterker kon er nog iets van redden, maar het probleem lag wel bij ons en niet bij de leverancier.

Ik kan me ook zoiets voorstellen van de telefonie in jouw studentenhuis.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutvw schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:42:
'Er is een technische meting gedaan. Hieruit is gebleken dat de lijn schoon is en de snelheid gewoon volledig is. Echter beweert alice te kunnen meten tot aan mijn alice modem! Dus verder dan het ISRA-punt (wat ik overigens al heel bijzonder vindt).
Natuurlijk meten ze tot aan je modem, dat is namelijk het punt wat een respons stuurt op hun meting. Of daar een ISRA punt of een splitter tussen zit maakt weinig uit.

Wat betreft het antwoorde: Ze hebben toch echt wel een punt. Als jij 30 meter van je ISRA punt zit en met slechte kabels en bergen splitters de afstand overbrugt zal dat niet echt goed zijn voor de stabiliteit van je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
Ik ben ondertussen even verder wezen zoeken. Ik heb mezelf vergist in het ISRA punt. Het ISRA punt zit wel degelijk in huis en is zichtbaar. (dit noemde overigens een vriend van mij dat onderstaand plaatje een israpunt voorstelt. Ik heb de 3de van het plaatje en dan de bovenste)

Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.com/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Deze zit wel degelijk dicht bij mijn modem, dus mag ik dan gaan stellen dat het probleem toch wel voor Alice is en niet voor mij als consument. Echter wat ik raar vindt is dat de monteur die toendertijd eens is langsgeweest nooit heeft benoemd dat dit het isra punt is.

The story continues...

Ik heb ook al geprobeerd mijn wireless router er tussen weg te halen (linksys) om ook dat probleem uit te sluiten, maar nog steeds geen verbetering

[ Voor 21% gewijzigd door arnoutvw op 04-08-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutvw schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:59:
Ik heb ook al geprobeerd mijn wireless router er tussen weg te halen (linksys) om ook dat probleem uit te sluiten, maar nog steeds geen verbetering
Je wireless router heeft niets met de stabiliteit van je CJT te maken. Probeer anders eens de kabels tussen je CJT en je ISRA punt te vervangen. Hiervoor gaat altijd op: korter = beter.

Probeer het ook eens met of zonder splitter, ook dat kan veel verschil uitmaken.

Btw: als je zo stelling blijft melden dat je 100% zeker weet dat het probleem bij alice ligt.. ben je het er vast mee eens dat ze een monteur langssturen op de voorwaarde dat de rekening voor jouw is mocht het aan je kabels liggen (voorrijkosten + uurloon.. minimaal € 150,-). Ik heb je nu in een aantal posts conclusies zien trekken die kant noch wal raken.. dus ik moet ook eerlijk bekennen dat ik van je technische kennis geen hoge pet op heb :)
(op zich is dat geen probleem.. maar doe dan niet net alsof je exact weet waar het probleem zit.)

Verder maakt het denk ik weinig uit of je een "vrouwelijke" of "mannelijke" helpdeskmedewerker aan de lijn krijgt. Ik ken genoeg vrouwelijke helpdeskmedewerkers die beter presteren dan de mannelijke. De enige problemen die ze af en toe hebben zijn voornamelijk met klanten die liever een man willen spreken.

[ Voor 44% gewijzigd door denan op 04-08-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
Ik heb er geen splitters tussen zitten, maar ik kan niet met 100% garanderen dat dit mijn ISRA-punt is. Of is het niet mogelijk 2 maal zo'n punt te passeren voordat het daadwerkelijk in huis binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
arnoutvw schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:59:
Het ISRA punt zit wel degelijk in huis en is zichtbaar. (dit noemde overigens een vriend van mij dat onderstaand plaatje een israpunt voorstelt. Ik heb de 3de van het plaatje en dan de bovenste).
Ik betwijfel sterk of dat wel het juiste isra punt is. Je hebt alleen maar de bovenste helft, wat eruit ziet als een normale varkenssnuit wcd, en niet het bijbehorende onderste dubbele gedeelte? Die laatste kan wel een isra punt zijn. Je zei ook dat het een studentenhuis is. Het zou wel toevallig zijn dat uitgerekend in jouw kamer het isra punt voor het hele huis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
grun93 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

Ik betwijfel sterk of dat wel het juiste isra punt is. Je hebt alleen maar de bovenste helft, wat eruit ziet als een normale varkenssnuit wcd, en niet het bijbehorende onderste dubbele gedeelte? Die laatste kan wel een isra punt zijn. Je zei ook dat het een studentenhuis is. Het zou wel toevallig zijn dat uitgerekend in jouw kamer het isra punt voor het hele huis zit.
Ik woon op de eerste verdieping. Mijn onderburen hebben echter een eigen huishouden + voordeur. Mijn verstand zegt dat elk huishouden een eigen ISRA punt heeft maar zou het mogelijk kunnen zijn dat het ISRA punt zich wel bevindt bij de onderburen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
arnoutvw schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:22:
Ik woon op de eerste verdieping. Mijn onderburen hebben echter een eigen huishouden + voordeur. Mijn verstand zegt dat elk huishouden een eigen ISRA punt heeft maar zou het mogelijk kunnen zijn dat het ISRA punt zich wel bevindt bij de onderburen? :/
Dat denk ik niet, tenzij het oorspronkelijk 1 geheel was en er pas later aparte appartementen van gemaakt zijn. Het is me overigens niet duidelijk waarom je het dan een 'studenten appartement' noemt. In mijn ogen is een studentenhuis een vrij groot huis met 1 voordeur en verschillende kamers waarin meerdere studenten wonen met gebruik van gemeenschappelijke keuken en sanitair. Het zou kunnen dat ik daar een verkeerd beeld bij heb.
Heb je ook een eigen meterkast?

Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat wat jij een isra punt noemt, het dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
grun93 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Dat denk ik niet, tenzij het oorspronkelijk 1 geheel was en er pas later aparte appartementen van gemaakt zijn. Het is me overigens niet duidelijk waarom je het dan een 'studenten appartement' noemt. In mijn ogen is een studentenhuis een vrij groot huis met 1 voordeur en verschillende kamers waarin meerdere studenten wonen met gebruik van gemeenschappelijke keuken en sanitair. Het zou kunnen dat ik daar een verkeerd beeld bij heb.
Heb je ook een eigen meterkast?

Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat wat jij een isra punt noemt, het dat niet is.
Ik deel de voordeur met 3 andere mensen. Je zou dus kunnen zeggen dat het een studentenappartement is. Ik kan echter geen meterkast vinden....het onderste gedeelte hoort oorspronkelijk ook bij het huis maar heeft een eigen voordeur gekregen zodat er meer huur verdiend kan worden door de huisbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
arnoutvw schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:47:
Ik deel de voordeur met 3 andere mensen. Je zou dus kunnen zeggen dat het een studentenappartement is. Ik kan echter geen meterkast vinden....het onderste gedeelte hoort oorspronkelijk ook bij het huis maar heeft een eigen voordeur gekregen zodat er meer huur verdiend kan worden door de huisbaas.
Als die drie anderen ook geen meterkast hebben, dan zal hij wel bij de benedenburen zitten. Ik denk dat je daar moet zijn voor het echte isra punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
grun93 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:58:
[...]

Als die drie anderen ook geen meterkast hebben, dan zal hij wel bij de benedenburen zitten. Ik denk dat je daar moet zijn voor het echte isra punt.
Ga mijn onderbuurman nog wel eens lastig vallen maar de vorige keer kon ik hem toch echt niet vinden...Thnx for the input natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
denan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:22:
[...]

Klopt, maar daar lag natuurlijk al vanuit GNA een glasvezelnetwerk. Als de infra er ligt is het voor een consumentenprovider niet zo lastig om daar een product op aan te bieden.

[...]
Dat begrijp ik, maar welke weg vervolgt Alice tav snellere verbindingen dan ADSL 2+ aan te bieden als kabelaars hun snelheden wel gaan verhogen met meer dan 20 Mbps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:45:
Dat begrijp ik, maar welke weg vervolgt Alice tav snellere verbindingen dan ADSL 2+ aan te bieden als kabelaars hun snelheden wel gaan verhogen met meer dan 20 Mbps ?
De meest logische optie zou mij fiber lijken, eventueel in samenwerking met andere ISP's die nieuwe gebieden willen ontsluiten op een fibernetwerk. Maar over wat alice exact gaat doen in de toekomst kan ik alleen maar speculeren. We zullen de ontwikkelingen af moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:08:
[...]

Dat is inderdaad random, maar wat wel opvalt is dat het vaak met een 2de of 3de poging dan wel lukt. Alsof hij in standby/sleep staat oid en er eerst uit moet komen. :)
Hadden wij thuis ook. Het bleek dat het belsignaal maar 50Volt uit het modem komt en de telefoon rond de 70Volt verwacht. Eventueel opkrikken van het belsignaal met een paar condensatoren wil wel eens helpen.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
Heb de hoop opgegeven. Duidelijk is dat er iets mis is in de bekabeling hier in huis waar ik geen toegang tot heb. Om geen heksenjacht te starten ga ik een andere weg bewandelen. Anyways, bedankt voor de input!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:10:
[...]

De meest logische optie zou mij fiber lijken, eventueel in samenwerking met andere ISP's die nieuwe gebieden willen ontsluiten op een fibernetwerk. Maar over wat alice exact gaat doen in de toekomst kan ik alleen maar speculeren. We zullen de ontwikkelingen af moeten wachten.
En zelf dan gaat Alice te maken krijgen vermoed ik met vendor-lockin praktijken. Bij mij wordt momenteel glasvezel gelegd door KPN (helaas niet tot de voordeur) en voor zover ik weet hoeft KPN die lijn niet vrij te geven voor bijv. Alice.

KPN is door hun aanbod (hoge kosten, lage snelheden) totaal niet interessant, maar het zou mooi zijn dat ik als Alice klant tzt van ADSL naar Glazvezel zou kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheidsverhogingen?
Glasvezel?
Puh, ik zou al gelukkig zijn als ze de centrale waar ik op zit zouden ombouwen naar ADSL2.
Ik betaal voor m'n huidige lage snelheid immers net zo veel als ieder ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Sinds vandaag kan ik hier in Amsterdam Zeeburg geen e-mail meer ontvangen met mijn Alice Glasvezel Comfort Plus account. Mijn e-mail cliënt Evolution toont links onderaan de melding: Berichten aan het ontvangen. Na enige tijd verschijnt er de melding: Fout tijdens Berichten aan het ontvangen.

Om te checken of ik nog wel bij mijn e-mail kon komen, probeerde ik in te loggen op de Alice Lounge. Als ik dat doe zie ik de melding: Een moment alstublieft, Uw login wordt verwerkt ..

Verder gebeurt er niks. Die melding blijft dus gewoon staan. Op
http://www.alice.nl/support/overzicht zie ik dat er op dit moment geen onderhoudswerkzaamheden aan het Alice netwerk plaats vinden. En staan er geen storingen vermeldt. Er kan weliswaar op zaterdag worden gebeld met de Alice Klantenservice. Echter ik ga er vanuit dat ze er toch niks aan gaan doen in het weekend. Alice Klantenservice bel ik op zijn vroegst maandagavond, als het dan nog nodig is.

Blijkbaar kan ik nog wel op een andere PC inloggen op de Alice Lounge. Maar zie ik wel in het rechter kader de foutmelding: Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /var/www/pages/lounge/selfservice/home/imap.php on line 165

Als ik dan op Webmail klik, dan verschijnt de melding: Service Unavailable

Maar intussen zou ik willen weten of andere Alice klanten nog wel email kunnen ontvangen, de Alice Lounge nog wel kunnen bereiken en Webmail kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 21:36
Nee Joop, hier precies dezelfde problemen.
Een maatje van me heeft deze problemen ook, ligt dus aan alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

Wirehub

Blaat

Ik ben lid sinds October 2008, waarbij de oplevering redelijk verliep totdat er een klapperlijn onstond. Dit hebben ze binnen 3 dagen wel opgelost maar nooit een goed reden gehoord, tot afgelopen week.
Vorige week dindsdag begon DSL lijn zodanig te klapperen dat het niet meer bruikbaar was en dus maar een storing gemeld bij Alice HD, welke het probleem doorstuurde naar 2e lijns.

Woensdag gebeld daar je totaal geen storing nr krijgt wat de status was. > 2de lijns is er mee bezig
17:45 ... lijn weer op zonder problemen. Even gegeken naar de statistieken van de lijn.. ipv meer dan 16Mbit vorig jaar ... nu ietsje meer dan 12,5 Mbit. Grr dus ....

Dus vrijdag gebeld of er al wat bekend was , nee dus.

Vandaag zaterdag, lijn klappert weer.. daar er dus geen 2e lijns is gevraag of ze i.i.g port reset kunnen geven , sindsdien weer ok
HD medewerken kom me wel vertellen dan me lijn opnieuw lager is ingesteld , maar omdat de lijn alweer stuiterde de kans bestaat dat ie weer verlaagd word.

Nu weet ik dat ik bij Orange hiervoor zonder problemen 15 Mbit/s haalde , maar nu bij Alice e.e.a verslechterd.

lijnwaarders nu :

Local Tx Power 12.3 dB
Local Fast Channel Rx Rate 10234600
Local Fast Channel Tx Rate 1021200

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 10234600
Rx Attn DR 13860000
Code Type Status ADSL2A

Local End LOS 0
Local SNR Margin 12.0 dB
Local Line Attn 28.0 dB

Remote Line Attn 14.0 dB
Remote SNR Margin 9.0 dB

Volgens de postcode check is 3446DB /35

Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale: Wd-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1001 meter.

is me Copperjet modem nou zo slecht of is het volgens de Alice HD mederwerken zo druk op de kabel ?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Hier is de lijn sinds kort ook gaan klapperen, erg irritant.
Ik heb toen de Alice HD gebeld en deze bekwame helpdesker raadde me eerst aan om op het Alice gebruikers forum te zoeken naar klapperlijn en de tweaks die daar staan uit te voeren om m'n lijn stabieler te krijgen, uiteraard vertelde hij wel erbij dat Alice dit natuurlijk niet ondersteunt. Helaas hadden de ADSL2 tweaks weinig nut en ging het klapperen van de verbinding van 10sec stabiliteit voordat hij opnieuw ging intrainen naar 30sec stabiliteit. Dit met een 10mbit profiel wat al tijden goed werkt en nu ineens niet meer stabiel te krijgen is.
Omdat ik 2.3 km van de centrale af zit meldde deze medewerker mij tevens dat wanneer hij een opdracht zou plaatsen om dit klapperen op te lossen ze waarschijnlijk naar een 4mbit profiel zouden gaan. Hier zou ik natuurlijk niet zo blij van worden.

De 2e tweak die op het gebruikersforum stond heeft mij goed geholpen. Ik heb de modem nu geforceerd op ADSL1 gezet en nu is de lijn wel stabiel maar uiteraard op maximaal 8 Mbit. Tevens lijkt het wel of al mijn ping tijden in games en op irc een fractie ( 2~4ms) verbeterd zijn t.o.v. ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hoelang duurt het eigenlijk voor je de retourbox krijgt?

Een maand geleden heb ik m'n abo opgezegd en volgende week maandag is de opzegtermijn voorbij. Veertien dagen later willen ze de modem retour hebben maar ik heb (nog) geen retourbox gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Frag1le schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:58:
Nee Joop, hier precies dezelfde problemen.
Een maatje van me heeft deze problemen ook, ligt dus aan alice.
Dat denk ik ook. Het lijkt er zelf op dat ze er al mee bezig zijn het probleem op te lossen. Ineens ontvang ik hier in Evolution 3 e-mails van gisteren. Zoeven kon ik weer inloggen op de Alice Lounge. Alleen was er toen nog een Time-out op de Webmail. Nu kan ik weer wel bij mijn Webmail. Alleen als ik een test-mail verstuur vanaf mijn gmail account naar mijn Alice email account, zie ik 'm nog niet aankomen. Ik check dat maandag wel weer verder. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

pop3 mail werkt hier ook niet.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
gjs schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:58:
pop3 mail werkt hier ook niet.
Ik heb inmiddels weer via imap (wat ik altijd al gebruikte) m'n mail op kunnen halen aan het begin van de middag, maar het lijkt er nu weer uit te liggen.
Je kan inmiddels wel weer de Alice Lounge in, maar daarna op webmail klikken geeft een 'Webmail' error.
Ik vind dit toch wel erg slecht van Alice, ook omdat ze geen melding op de website zetten.
De mail ligt er nu toch al zeker sinds zaterdag ochtend 9:00 uur uit.

Zo zit ik bijv op een mailtje te wachten die waarschijnlijk ook niet afgeleverd kan worden bij de Alice mailservers omdat die mail, vanmiddag toen ik mail kon ophalen, er niet bij zat.

Erg fijn dit.

[ Voor 15% gewijzigd door Frag1le op 16-08-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Gezellig! heb ik vorige maand opgezegt, zou m'n laatste factuur van juli zijn...Toch? nu krijg ik dus plezierig een mailtje met"Uw factuur voor augustus staat klaar!"

Hoe kan dit nou? Ik heb wel de bevestiging van opzegging binnen en ik krijg geen ADSL sync meer op m'n modem, maar toch nog een factuur?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
TeGek schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:09:
Gezellig! heb ik vorige maand opgezegt, zou m'n laatste factuur van juli zijn...Toch? nu krijg ik dus plezierig een mailtje met"Uw factuur voor augustus staat klaar!"

Hoe kan dit nou? Ik heb wel de bevestiging van opzegging binnen en ik krijg geen ADSL sync meer op m'n modem, maar toch nog een factuur?
Eindafrekening Telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Nog nooit telefonie van Alice gehad, Ik had een Easy abbonment...ik wacht nu op reactie van de helpdesk maar verwacht dat ik deze nooit zal krijgen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
TeGek schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:09:

Welke einddaturm staat er in die bevestiging dan? Je hebt een maand opzegtermijn dus als je ergens in juli opzegt, dan loopt je abo door tot dezelfde datum in augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

grun93 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:25:
[...]

Welke einddaturm staat er in die bevestiging dan? Je hebt een maand opzegtermijn dus als je ergens in juli opzegt, dan loopt je abo door tot dezelfde datum in augustus.
Op de opzeg brief staat een einddatum van 29 juli, ik heb op 12 juni opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
TeGek schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:25:
Op de opzeg brief staat een einddatum van 29 juli, ik heb op 12 juni opgezegd.
Dat snap ik niet goed. Ik heb ook onlangs opgezegd en mijn einddatum lag gewoon een maand verder. Imho als je op 12 juli opzegt loopt je abo af op 12 augustus. Vandaar dus je factuur over augustus, een gedeelte althans.

Herstel: ik lees niet goed. >:) Je hebt in juni opgezegd. Dan zou je idd verwachten dat je abo eindigt in juli.

[ Voor 13% gewijzigd door grun93 op 24-08-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Vraagje: ik ga verhuizen en zou graag Alice op m'n nieuwe adres weer gebruiken. Nu is het alleen zo dat er geen actief werkende telefoonlijn op de nieuwe locatie aanwezig is. Bij een nieuwe aansluiting moet er dan €99,90 activeringskosten betaald worden. Bij een verhuizing moet er €59,-.betaald worden, maar wordt dan de telefoonlijn voor dit bedrag ook meteen geactiveerd en komt er dan geen €99,90 bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heineken schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:28:
Vraagje: ik ga verhuizen en zou graag Alice op m'n nieuwe adres weer gebruiken. Nu is het alleen zo dat er geen actief werkende telefoonlijn op de nieuwe locatie aanwezig is. Bij een nieuwe aansluiting moet er dan €99,90 activeringskosten betaald worden. Bij een verhuizing moet er €59,-.betaald worden, maar wordt dan de telefoonlijn voor dit bedrag ook meteen geactiveerd en komt er dan geen €99,90 bij?
volgens mij gaat dat verhuizen alleen naar een actieve lijn. Is er nog geen lijn actief op je nieuwe adres dan heb je die activeringskosten altijd. Dat zijn namelijk de kosten die Alice ook aan KPN moet afdragen om een lijn te activeren.

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb al een hele lange tijd geen problemen meer met Alice....in het begin vooral, maar dat is toen gefixt na een lange tijd. Maar vandaag...vooral vanavond is vreselijk slecht. De speed is ineens van 1,2MB/SEC naar 50KB/SEC gegaan.

Ook word ik soms zomaar ineens van internet gegooid...de timeouts lijken een beetje terug te komen.
En daar heb ik absoluut geen zin in...hoewel Xbox live er niet uitging, dus dat is dan weer raar. Heel raar.
Beter is dit morgen wel gefixt want 50KB/sec? Hallo zeg.
devilsnight schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:44:
Ik heb al een hele lange tijd geen problemen meer met Alice....in het begin vooral, maar dat is toen gefixt na een lange tijd. Maar vandaag...vooral vanavond is vreselijk slecht. De speed is ineens van 1,2MB/SEC naar 50KB/SEC gegaan.

Ook word ik soms zomaar ineens van internet gegooid...de timeouts lijken een beetje terug te komen.
En daar heb ik absoluut geen zin in...hoewel Xbox live er niet uitging, dus dat is dan weer raar. Heel raar.
Beter is dit morgen wel gefixt want 50KB/sec? Hallo zeg.
Je routers al een keer gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een jaar geleden hier veel rondgehangen, vanwege de keuze voor een provider. We hebben toen Alice gekozen. Naast wat opstartperikelen, die iedere provider wel kent, heb ik nu eene jaar naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van Alice.
Alleen sinds 3 weken werkt de telefonie de ene keer wel en de andere keer weer niet. Heel vervelend. Soms na een reboot van het modem werkt het weer. Senheid van internet wisselde op dat moment gigantisch. tussen de 140 KB/sec en de 980 KB/sec.
Normaal gesproken heb ik altijd een constante snelheid van 960KB/sec.

Ik heb met de helpdesk gebeld en die heeft het neergelegd bij de netbeheerder... Maar ik hoor maar niets. Ik zit nu al een week echt zonder telefoon en sinds gister ook zonder internet.
Het ASDL lampje op mijn modem brand niet eens meer.

Ik hoef niet uit te leggen dat dit heel vervelend is ;)

Maar goed, ik ga zo de helpdesk weer bellen, alleen dat is altijd zo duur doordat je lange tijd aan de telefoon zit (mobiel).

Ik weet nog dat hier een aantal forummers zaten die er veel verstand van hebben en ook connecties hadden. Ik weet niet of jullie er nog zitten, maar zouden jullie eens kunnen kijken naar mijn issue?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet nog dat hier een aantal forummers zaten die er veel verstand van hebben en ook connecties hadden. Ik weet niet of jullie er nog zitten, maar zouden jullie eens kunnen kijken naar mijn issue?
Stel je modem eens in op adsl1 ipv adsl2+, dat schijnt te werken bij een aantal locaties waarbij de lijnkwaliteit achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:43:
Ik heb een jaar geleden hier veel rondgehangen, vanwege de keuze voor een provider. We hebben toen Alice gekozen. Naast wat opstartperikelen, die iedere provider wel kent, heb ik nu eene jaar naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van Alice.
Alleen sinds 3 weken werkt de telefonie de ene keer wel en de andere keer weer niet. Heel vervelend. Soms na een reboot van het modem werkt het weer. Senheid van internet wisselde op dat moment gigantisch. tussen de 140 KB/sec en de 980 KB/sec.
Normaal gesproken heb ik altijd een constante snelheid van 960KB/sec.

Ik heb met de helpdesk gebeld en die heeft het neergelegd bij de netbeheerder... Maar ik hoor maar niets. Ik zit nu al een week echt zonder telefoon en sinds gister ook zonder internet.
Het ASDL lampje op mijn modem brand niet eens meer.

Ik hoef niet uit te leggen dat dit heel vervelend is ;)

Maar goed, ik ga zo de helpdesk weer bellen, alleen dat is altijd zo duur doordat je lange tijd aan de telefoon zit (mobiel).

Als er geen sync meer is (dus geen ADSL lampje) is er mogelijkerwijs wat meer aan de hand.

Ik begrijp dat het al bij Alice ligt en dat het is doorgegeven aan BBned. Als je een klantnummer zou kunnen achterlaten kan ik wel een statusupdate geven.

Nog een kleine toelichting:
Vanwege een wat langere afwezigheid van dit account heb ik op oudere berichten geen reactie gegeven. Ik wil graag vragen om, als er een vraag is, het klantnummer te melden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Laatst online: 28-09-2022
Lekker dan zit ik nu op 4mbit van 12mbit en zo te zien kan Alice er ook niks aan doen. Zo lang op 12mbit zonder problemen en dan nu opeens 4mbit om mijn lijn stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thr-.

Laat even een klantnummer achter, dan kan ik uitzoeken waarom precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
00056249

Zeker een slechte koper lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thr-,

Zoals ik je lijn nu uitlees staat die als volgt:
Line status: up
Line type: XDSL
Configured DMT profile: A2P-D4096-U1024
Trained downstream bitrate: 4092 kbps
Trained upstream bitrate: 1023 kbps
Downstream SNR margin: 15.5 dB
.

Een SNR van 15,5dB is erg hoog en de lijn kan denk ik wel sneller. Als hij eerst op 12 Mbit staat is een downgrade naar 4 wel erg rigoreus.. Ik zie dat er een lijnmeting is geweest. Er is toen 2730m afstand gemeten. Tussen de 2 en 3 km wordt 4Mbit minimaal gegarandeerd.

Wat ik zal doen is vragen of BBned wilt testen op 8/1. Als dat stabiel is zal de lijn daarop ingesteld worden. Zo niet, zal je het helaas met 4/1 moeten doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:09:
[...]

Als er geen sync meer is (dus geen ADSL lampje) is er mogelijkerwijs wat meer aan de hand.

Ik begrijp dat het al bij Alice ligt en dat het is doorgegeven aan BBned. Als je een klantnummer zou kunnen achterlaten kan ik wel een statusupdate geven.

Nog een kleine toelichting:
Vanwege een wat langere afwezigheid van dit account heb ik op oudere berichten geen reactie gegeven. Ik wil graag vragen om, als er een vraag is, het klantnummer te melden. :)
Ja ik begreep in eerste instantie van de technische helpdesk, dat dit geenszins het modem kon zijn. Dus ze gingen het doorgeven aan de netbeheerder. Maar ik dacht gister laat ik nog eens bellen.
En toen stond er in het ticket vermeld dat er een nieuw modem moest komen volgens de TD.

Gelukkig belde ik en kon er snel gehandeld worden en krijg ik hem als het goed is deze week binnen...

Hopen dat dit echt de oplossing is, want de eerste keer was de technische helpdesk ervan overtuigd dat het niet het modem was "hij had dit vaker gezien".

Mijn klantnummer is NL00126351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Mijn Alice internetabbo loopt tot 31 augustus, maar ik heb nog geen retourdoos ontvangen. Is dit normaal?

Kan ik het niet zelf terugsturen in een doos?

Iemand info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Ik ga Alice vandaag maar weer is bellen voor een nieuw modem (nummertje 5)
Deze begint te stinken en bruin te kleuren aan de bovenkant, meer mensen problemen met heet wordende Copperjets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:52:
Deze begint te stinken en bruin te kleuren aan de bovenkant, meer mensen problemen met heet wordende Copperjets?
Mijn modem stinkt een beetje, verkleurt en wordt handwarm, maar hij werkt al anderhalfjaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een nieuw modem ontvangen:

zijn modem was helemaal verkleurd (het modem was vaak overhit)

Als antwoord van de helpdesk had hij ook gehoord dat dat normaal was na meer dan een jaar in gebruik te zijn...

Dat wordt dan een dure grap voor Alice om iedereen na een jaar een ander modem te geven (het nieuw ontvangen modem was ook niet meer oranje maar meer rooiig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

De nieuwe modems zijn ook rood, en er staat Alice op. Heb hem hier ook hangen.

Zoals eerder gezegd ga ik verhuizen en zit er sterk aan te denken dit gewoon bij Alice door te geven ipv de boel op te zeggen en opnieuw aan te vragen. Dit laatste zou wel €59,- (heraansluitkosten) - €24,90 (administratiekosten nieuwe aansluiting) €24,10 schelen, maar zorgt er wel voor dat het behoud van telefoonnummer erg lastig wordt.

Heeft er iemand ervaring met het verhuizen van een Alice-abonnement, tips en trucks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klaaz Vaak schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:07:
Mijn Alice internetabbo loopt tot 31 augustus, maar ik heb nog geen retourdoos ontvangen. Is dit normaal?

Kan ik het niet zelf terugsturen in een doos?
Ik zou even bij webcare vragen of ze je retourorder kunnen checken. Zelf terugsturen is niet aan te raden: de kans is groot dat de distributiepartner van Alice de orders automatisch merkt en verwerkt. Als daar vanuit het niets een modem binnenkomt in een doos zonder hun retoursticker (vast met streepjescode) gaat ie vast op de stapel en krijg jij alsnog een rekening :)
Eximius schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:52:
Stinken doen ze altijd, modems worden warm en via de luchtingangen komt er aardig wat stof dat ding in dat langzaam zal verbranden. Waarom zou je een nieuw modem vragen als hij het verder nog prima doet?
Vhond schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:59:
Een vriend van mij heeft een nieuw modem ontvangen:

zijn modem was helemaal verkleurd (het modem was vaak overhit)
Een verkleuring van de kast lijkt me geen probleem. Ik heb meerdere CJT's jarenlang in gebruik gehad (een aantal waren ook erg verkleurd doordat ik ze netjes ingepakt had tussen de rest van de hardware en ze de hitte niet kwijt konden) maar dit had geen invloed op het functioneren. "Het modem is minder mooi geworden" lijkt me ook geen reden tot een retouropdracht :)
De nieuwe modems zijn ook rood, en er staat Alice op. Heb hem hier ook hangen.

Zoals eerder gezegd ga ik verhuizen en zit er sterk aan te denken dit gewoon bij Alice door te geven ipv de boel op te zeggen en opnieuw aan te vragen. Dit laatste zou wel €59,- (heraansluitkosten) - €24,90 (administratiekosten nieuwe aansluiting) €24,10 schelen, maar zorgt er wel voor dat het behoud van telefoonnummer erg lastig wordt.

Heeft er iemand ervaring met het verhuizen van een Alice-abonnement, tips en trucks?
Behoud van nummer zal toch erg lastig worden als je naar een gebied gaat verhuizen wat een ander netnummer heeft dan je oude woning. Persoonlijk zou ik (als dat het geval is) voor afsluiten/nieuw aanvragen kiezen.

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 31-08-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Het binnen hetzelfde netnummer, dat moet dus geen probleem zijn. Dat is ook de winst bij de verhuisoptie: behoud van nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
denan schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Ik zou even bij webcare vragen of ze je retourorder kunnen checken. Zelf terugsturen is niet aan te raden: de kans is groot dat de distributiepartner van Alice de orders automatisch merkt en verwerkt. Als daar vanuit het niets een modem binnenkomt in een doos zonder hun retoursticker (vast met streepjescode) gaat ie vast op de stapel en krijg jij alsnog een rekening :)

[...]

Stinken doen ze altijd, modems worden warm en via de luchtingangen komt er aardig wat stof dat ding in dat langzaam zal verbranden. Waarom zou je een nieuw modem vragen als hij het verder nog prima doet?

[...]

Een verkleuring van de kast lijkt me geen probleem. Ik heb meerdere CJT's jarenlang in gebruik gehad (een aantal waren ook erg verkleurd doordat ik ze netjes ingepakt had tussen de rest van de hardware en ze de hitte niet kwijt konden) maar dit had geen invloed op het functioneren. "Het modem is minder mooi geworden" lijkt me ook geen reden tot een retouropdracht :)

[...]

Behoud van nummer zal toch erg lastig worden als je naar een gebied gaat verhuizen wat een ander netnummer heeft dan je oude woning. Persoonlijk zou ik (als dat het geval is) voor afsluiten/nieuw aanvragen kiezen.
Alice webcare heeft haar Direct Message uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
denan schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:35:

[...]

Omdat hij zodanig heet wordt dat hij dagelijks er tussen uit klapt en hem dan eerst kan laten afkoelen voordat hij weer functioneert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 21:24

HeyDude

Blijven lachen!

Klaaz Vaak schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:15:
[...]
Alice webcare heeft haar Direct Message uit staan.
Ik heb toevallig eergisteren een terugkoppeling gehad: het account werd niet zo vaak gechecked blijkbaar.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is om ons even een mail te sturen (bijv. naar ferry@nl.alice.nl) in plaats van een Direct Message. Een mailtje zien wij gelijk zodra wij ons systeem op het werk opstarten, de Direct Message niet. Excuses naar iedereen die een late reactie heeft gehad op zijn/haar Direct Message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nu bliekt weer dat het modem weer niet verzonden is en gaat het nog 3 dagen duren...
Weet iemand waar ik kosten kan declareren bij Alice?

Zit nu al twee weken zonder telefoon en internet dus moet alles via de mobiel doen. Dat kost extra geld.
Daarbij moet ik iedere 3 dagen alice bellen, omdat er anders helemaal niets gebeurd....

• BlakHawk
dfrenner schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:31:
Nu bliekt weer dat het modem weer niet verzonden is en gaat het nog 3 dagen duren...
Weet iemand waar ik kosten kan declareren bij Alice?

Zit nu al twee weken zonder telefoon en internet dus moet alles via de mobiel doen. Dat kost extra geld.
Daarbij moet ik iedere 3 dagen alice bellen, omdat er anders helemaal niets gebeurd....
Nu is het modem toch wel gister binnengekomen.
Gelukkig!
Het werkt weer naar behoren, jammer dat dat altijd zo lang moet duren...

Heeft iemand ervaring met het declareren van kosten? Ik heb alles met de mobiel moeten doen, bellen, internetten... En ik heb het vrij snel aangegeven dat het waarschijnlijk het modem is. Hier was men het niet mee eens en twee weken later bleek het toch het modem te zijn...
Dus ik wil minimaal de belkosten met de helpdesk terug (ongeveer 2 uur totaal). Gewoon door hoe dit allemaal gelopen is... Plus dat je voor een abo betaalt, waar je niets voor terug krijgt gedurende 3 weken...

Iemand ervaring hiermee? Hoe ik dit kan doen?

dfrenner schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:27:
[...]
Briefje sturen met daarop je klantgegevens en de reden waarom jij denkt dat je recht heb op een creditering.

Verwijderd

Gisteravond wederom geen telefonie lijn. Geen beltoon, nada noppes nikkos :)

Toen de Copperjet maar even van de prik gehaald en de prik er weer op gezet. Toen kwam de telefonie lijn weer terug. Ik heb het vermoeden dat de ZIPB mode voor instabiliteit zorgt. Ik heb namelijk al geruime tijd geen torrent verkeer dus dichtslibben lijkt me ook out of the question.

Ik had nog even geprobeerd om via een portmapping te werken, maar dan komt het http verkeer (poort 80) helaas eerst uit op de copperjet. Eenmaal intern lijkt de copperjet alles te overrulen qua verkeer ondanks de portmappings. Als je extern dan gaat kijken kom je wel op de juiste machine uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:27:
[...]

Nu is het modem toch wel gister binnengekomen.
Gelukkig!
Het werkt weer naar behoren, jammer dat dat altijd zo lang moet duren...

Heeft iemand ervaring met het declareren van kosten? Ik heb alles met de mobiel moeten doen, bellen, internetten... En ik heb het vrij snel aangegeven dat het waarschijnlijk het modem is. Hier was men het niet mee eens en twee weken later bleek het toch het modem te zijn...
Dus ik wil minimaal de belkosten met de helpdesk terug (ongeveer 2 uur totaal). Gewoon door hoe dit allemaal gelopen is... Plus dat je voor een abo betaalt, waar je niets voor terug krijgt gedurende 3 weken...

Beste dfrenner,

Ik kan helaas je niet helpen met de creditering, daar dat niet onder webcare valt, maar ik kan je zeker een duwtje in de goede richting geven.

Stuur een brief naar de Alice Klantenservice:
Alice t.a.v. Klachtenafhandeling
Postbus 1404
6501 BK Nijmegen
Zet daarin de periode waarover geen diensten geleverd zijn en zet er in wat de oorzaak is geweest.

Maak daarnaast een melding van de gemaakte kosten en eventueel een overzicht daarvan.

Er zal vervolgens worden bekeken in hoeverre Alice je tegemoet kan komen. Over het algemeen worden, over de periode waar abonnementsgeld betaald is en geen dienst geleverd is én waar Alice in gebreke is gebleken, de kosten gecrediteerd.

Over jouw gemaakte kosten kan ik geen uitspraak doen.

Ik hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben.

Gordijnstok:

Heb je in de copperjet alle portforwardings uit staan? Die geven namelijk problemen met ZIPB.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb het op twee manieren geprobeerd. Eerst reset naar standaard Alice configuratie bestand, en ZIPB mode geactiveerd nadat ik het gechecked of echt alle port forward regels weg waren. Dan kan ik namelijk vanaf mijn NAS de ingebouwde webserver toepassen om de website van mijn zoontje te hosten.

Via portforwarding, alle poorten geforward naar de WRT54g. Maar dan lijkt een aanvraag op www.tomschopman.nl direct uit te komen op de Copperjet, en niet te worden geforward naar de WRT54g. Als ik via de iPhone buiten mijn eigen netwerk om het domein benader kom ik wel via de WRT54g op de NAS terecht. In deze modus had ik ook wederom eerst gereset naar de Alice configuratie, en daarna pas portforwarding ingesteld. ZIPB stond in deze modus dus uit.

Er wordt vrij weinig gebruik gemaakt van de volledige bandbreedte van de lijn. Meeste is toch surf, e-mailverkeer. Downloads worden vrij weinig gedaan dus erg druk kan de copperjet het niet hebben bij ons.

Voor zover ik weet staat ZIPB los van de telefonie functionaliteit, maar op de een of andere manier lijkt het soms in de weg te zitten. Maar zelfs dan is er geen patroon te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit de Alice webmailt stuur ik e-mail aan een niet-Alice e-mail adres, maar maak een typefout in het adres. De andere mailserver reageert met een permanente foutstatus:

554 Transaction Failed or Misspelled Address

Omdat het een permanente foutstatus betreft (5xx) zou ik verwachten dat de Alice mailserver dit terugkoppelt naar de afzender (mijn e-mail adres bij Alice dus), maar dat lijkt niet te gebeuren. Ogenschijnlijk is de e-mail dus goed verzonden, maar hij is nooit afgeleverd.

Zie ik iets over het hoofd? Of kan het een paar dagen duren voordat ik alsnog de foutmelding krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:58:
thr-,

Zoals ik je lijn nu uitlees staat die als volgt:

[...]
.

Een SNR van 15,5dB is erg hoog en de lijn kan denk ik wel sneller. Als hij eerst op 12 Mbit staat is een downgrade naar 4 wel erg rigoreus.. Ik zie dat er een lijnmeting is geweest. Er is toen 2730m afstand gemeten. Tussen de 2 en 3 km wordt 4Mbit minimaal gegarandeerd.

Wat ik zal doen is vragen of BBned wilt testen op 8/1. Als dat stabiel is zal de lijn daarop ingesteld worden. Zo niet, zal je het helaas met 4/1 moeten doen... :(
Zit nu zonder problemen op 8mbit, bedankt _/-\o_

Verwijderd

thr- schreef op woensdag 09 september 2009 @ 02:46:
[...]

Zit nu zonder problemen op 8mbit, bedankt _/-\o_
Ik zag het in ons systeem al staan inderdaad. Ik ben blij dat ik je tot dienst heb kunnen zijn! Ik verwacht in elk geval ook niet dat de lijn nog instabiel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Wanneer gaat Alice op IPv6 over en wat is de policy mbt DNSsec ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 15:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Meer mensen met mail problemen?

Ik kan nu al 2 dagen smtp.alice.nl niet meer bereiken??

En out.alice.nl doet super vaag....
Ik krijg daar de melding dat me mail-adres niet geldig is (wtf?) dus helemaal ingesteld om via me alice account te versturen (ik gebruik normaal me @alice niet maar me eigen domein)
Dan vraagt out.alice om een login? dus log ik in met me alice.nl credentials.. en dan krijg je dat de server niet meer reageert.. en soms na 100x proberen verstuurt ie wel email (eenmalig helaas) ?!
Dit is echt heel vervelend.
Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity.

Subject 'asd'
Server: 'out.alice.nl'
Windows Live Mail Error ID: 0x800CCC0F
Protocol: SMTP
Port: 25
Secure(SSL): No
dat is wat live mail zegt bij out.alice incl. login

[ Voor 24% gewijzigd door CT op 14-09-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bijzonder, ik dacht dat ik verplicht was om mezelf te authenticeren om mail te versturen.

Ik wilde vanaf mijn nas via smtp.alice.nl meldingen sturen als schijven eruit klappen etc en had hier dus alle informatie, wachtwoord, username ingevuld maar krijg de melding terug van Error 503 5.5.1 Authentication not enabled.

Ik zet mijn gebruikersnaam/wachtwoord dus uit en kan gewoon de smtp gebruiken. :? Ik krijg zonder authenticatie wel mail erdoorheen. Moet dit niet gewoon aan staan of checked alice op het IP adres oid?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:25:
Ook bijzonder, ik dacht dat ik verplicht was om mezelf te authenticeren om mail te versturen.

Ik wilde vanaf mijn nas via smtp.alice.nl meldingen sturen als schijven eruit klappen etc en had hier dus alle informatie, wachtwoord, username ingevuld maar krijg de melding terug van Error 503 5.5.1 Authentication not enabled.

Ik zet mijn gebruikersnaam/wachtwoord dus uit en kan gewoon de smtp gebruiken. :? Ik krijg zonder authenticatie wel mail erdoorheen. Moet dit niet gewoon aan staan of checked alice op het IP adres oid?
Bij smtp.alice.nl hoef je niet te authentiseren, bij out.alice.nl wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leoBO
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-01 12:10
hi guys,
ik heb op dit moment een surfsnel adsl abonnement bij interNLnet, en wil wellicht overstappen op alice. Aangezien alice en internlnet erg samenwerken, vroeg ik me af of het nodig is dat de verbinding wel fysiek moet worden afgesloten bij interNLnet, en niet slechts administratief. Heeft iemand hier een idee over?

Ik neem aan dat dit soort specifieke gevallen wel voor verwarring kunnen zorgen bij de klantenservice - misschien dat ik het maar gewoon in het midden moet laten.

cheers
lennard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leoBO schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:35:
hi guys,
ik heb op dit moment een surfsnel adsl abonnement bij interNLnet, en wil wellicht overstappen op alice. Aangezien alice en internlnet erg samenwerken, vroeg ik me af of het nodig is dat de verbinding wel fysiek moet worden afgesloten bij interNLnet, en niet slechts administratief. Heeft iemand hier een idee over?

Ik neem aan dat dit soort specifieke gevallen wel voor verwarring kunnen zorgen bij de klantenservice - misschien dat ik het maar gewoon in het midden moet laten.

cheers
lennard
Het is een bbned->bbned migratie.. dus hij zal bij BBNED administratief overgezet worden (isp->isp migratie). InterNLnet en Alice zijn wel 2 gescheiden bedrijven dus het is geen kwestie van ' even de gegevens in de klantenadministratie overzetten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nu las ik in de eerste post dat het aanvragen van Alice tot wel 4 a 5 weken kan duren.

Nu ben ik even benieuwd, en vergeef me als deze vraag al eerder is gesteld, hoelang duurt dit in de praktijk?

Mijn internet verbinding is wegens omstandigheden 18 september weg weg bij een andere provider (KPN), en nu wilde ik eigenlijk over naar Alice. Is het dan zo dat ik dus straks gewoon een maand lang zonder internet zit? Dat zou ik wel heel erg irritant vinden.

Graag zou ik wat ervaringen horen hier van een aantal van jullie.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
2 a 3 weken was mijn ervaring.
Maar is er geen onbeveiligd netwerkje in de buurt? of een Speedtouch beveiligd netwerk met onaangepaste SSID?
Dan kan je daar gewoon gebruik van maken tot die tijd toch ;)

Maar als je de 18e al zonder internet zit, is de enige oplossing om zo snel internet te krijgen KPN denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 22:52
Ik kreeg na mijn post hier van gebruiker denan even het advies om met Alice Webcare contact op te nemen.

Ik heb op 30 augustus Alice ComfortPlus aangevraagd en daarbij werd gemeld dat ik dan op 19 oktober Internet zou hebben; na overleg met de servicedesk (dat was al voordat ik het formulier daadwerkelijk verstuurde) werd mij medegedeeld dat deze termijn met enkele weken zeker verkort kon worden, omdat ik al de glasvezelmodem + bekabeling in mijn woonkamer heb zitten (dankzij de vorige huurder).

Nu krijg ik gisteren een E-mail van provisioning@comfortplus.alice.nl (met daaronder het telefoonnummer 024-7070707, wat uitkomt bij InterNLnet, maar daar kennen ze me helemaal niet) met de vraag of ik mijn huisnummer wil controleren. (Mijn officiële huisnummertoevoeging is -1 (dus 21-1 zegmaar), maar omdat het systeem van Alice dat niet accepteert is in overleg met de Alice servicedesk voor 21a gekozen). In de betreffende E-mail stond dat ze 21a niet konden vinden (logisch), dus of het dan niet wellicht 21-1 moest zijn. Gebeld naar Alice, die wisten weer van niets, dus maar gereageerd op de E-mail en het geheel wederom uitgelegd.

Vandaag geen reactie, dus gebeld naar Alice en daar krijg ik te horen dat de order verstuurd is. Ik bellen naar Glasvezel Amsterdam, die mij wel kunnen vertellen dat op 16 mei 2009 de bekabeling en NTU reeds zijn geinstalleerd (nog op naam van de vorige huurder), maar verder nog geen order hebben binnengekregen. Tevens meldt GVA mij dat de order van Alice dus éérst naar BBned gaat (die controleert of er uberhaupt Internet mogelijk is op mijn adres, terwijl ik dat vantevoren al lang met GVA had besproken en door had gegeven aan Alice) en vervolgens bij GVA terecht komt, die het geheel dan weer naar Alice zet. Gebeld naar BBned, maar die zeggen dat ik niet rechtstreeks terecht kan maar ik dat via Alice moet spelen.

Doorlooptijd van dit geheel: tussen de 3 en 4 weken, terwijl ik mijn NTU (glasvezelmodem) dus al in mijn woonkamer heb hangen. Kan iemand mij wellicht op dit punt wat verder helpen? 19 oktober vind ik veel te lang om zonder Internet te zitten, dan kan ik net zo goed UPC bestellen. Gezien het feit dat het AliceComfortPlus pakket zo compleet is, ik toch de glasvezelmodem al had hangen en Alice mij verzekerde dat ik daardoor niet tot 19 oktober hoefde te wachten heb ik voor Alice gekozen. Mijn klantnummer is NL00195438.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

leoBO schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:35:
hi guys,

Ik ben ook 1.5 jaar geleden van surfsnel adsl overgestapt (was gewoon te duur in verhouding).
Mijn lijn was gewoon op dezelfde dag omgezet naar Alice Easy, daarna ook mijn telefoonlijn opgezegd (dat kon toen nog). Nu moet je lijnshare kosten betalen.
Houd wel rekening met de opzegkosten bij surfsnel :(

Verwijderd

M.F.H. schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:26:
Ik kreeg na mijn post hier van gebruiker denan even het advies om met Alice Webcare contact op te nemen.

Ik heb op 30 augustus Alice ComfortPlus aangevraagd en daarbij werd gemeld dat ik dan op 19 oktober Internet zou hebben; na overleg met de servicedesk (dat was al voordat ik het formulier daadwerkelijk verstuurde) werd mij medegedeeld dat deze termijn met enkele weken zeker verkort kon worden, omdat ik al de glasvezelmodem + bekabeling in mijn woonkamer heb zitten (dankzij de vorige huurder).

Nu krijg ik gisteren een E-mail van provisioning@comfortplus.alice.nl (met daaronder het telefoonnummer 024-7070707, wat uitkomt bij InterNLnet, maar daar kennen ze me helemaal niet) met de vraag of ik mijn huisnummer wil controleren. (Mijn officiële huisnummertoevoeging is -1 (dus 21-1 zegmaar), maar omdat het systeem van Alice dat niet accepteert is in overleg met de Alice servicedesk voor 21a gekozen). In de betreffende E-mail stond dat ze 21a niet konden vinden (logisch), dus of het dan niet wellicht 21-1 moest zijn. Gebeld naar Alice, die wisten weer van niets, dus maar gereageerd op de E-mail en het geheel wederom uitgelegd.

Vandaag geen reactie, dus gebeld naar Alice en daar krijg ik te horen dat de order verstuurd is. Ik bellen naar Glasvezel Amsterdam, die mij wel kunnen vertellen dat op 16 mei 2009 de bekabeling en NTU reeds zijn geinstalleerd (nog op naam van de vorige huurder), maar verder nog geen order hebben binnengekregen. Tevens meldt GVA mij dat de order van Alice dus éérst naar BBned gaat (die controleert of er uberhaupt Internet mogelijk is op mijn adres, terwijl ik dat vantevoren al lang met GVA had besproken en door had gegeven aan Alice) en vervolgens bij GVA terecht komt, die het geheel dan weer naar Alice zet. Gebeld naar BBned, maar die zeggen dat ik niet rechtstreeks terecht kan maar ik dat via Alice moet spelen.

Doorlooptijd van dit geheel: tussen de 3 en 4 weken, terwijl ik mijn NTU (glasvezelmodem) dus al in mijn woonkamer heb hangen. Kan iemand mij wellicht op dit punt wat verder helpen? 19 oktober vind ik veel te lang om zonder Internet te zitten, dan kan ik net zo goed UPC bestellen. Gezien het feit dat het AliceComfortPlus pakket zo compleet is, ik toch de glasvezelmodem al had hangen en Alice mij verzekerde dat ik daardoor niet tot 19 oktober hoefde te wachten heb ik voor Alice gekozen. Mijn klantnummer is NL00195438.
Ik heb even nagekeken wat er precies gaande is. Adressen met toevoeging "-1" gaan niet even lekker. Om precies te zijn, "-" gaan niet lekker in het systeem. Aanvragen op 21a is inderdaad een logische keus geweest, maar dat gaat natuurlijk wel fout bij de aanvraag.

Wat ik inmiddels wel zie, is dat er een order is geconfigureerd op het adres "21 1" onder jouw naam. De geplande activeringsdatum staat op 19-10. Zo te zien lijkt de oplevering vanaf nu in elk geval wel goed te verlopen. De datum verkorten lijkt echter niet echt gelukt.

Ik heb een ticket richting provisioning gemaakt met daarin de melding dat er beloofd is om de order versneld op te leveren niks van terecht is gekomen en of ze dat alsnog recht kunnen zetten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een _/-\o_ richting de wijze waarop Alice in dit forum de servicedesk bemand. Er zouden meer bedrijven op deze manier moeten werken. Zeer constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 11:04

Jrz

––––––––––––

Help :(
Een tijdje geleden had ik wat internet problemen. Die waren na een paar belletjes gelukkig opgelost. Maar ik heb nu weer een ander probleem. Gelukkig geen klapper lijn (dsl blijft connected)
Maar na 5 minuten internetten wordt het super traag om verbindingen te maken.
Als ik op de copperjet de PPP disconnect en weer connect kan ik weer 5 minuten vooruit.

Is dit herkenbaar?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Jrz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:35:
Een tijdje geleden had ik wat internet problemen. Die waren na een paar belletjes gelukkig opgelost. Maar ik heb nu weer een ander probleem. Gelukkig geen klapper lijn (dsl blijft connected)
Als ik op de copperjet de PPP disconnect en weer connect kan ik weer 5 minuten vooruit.

Is dit herkenbaar?
Wel als je meerdere torrents tegelijkertijd download... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Vhond schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:18:
Wanneer gaat Alice op IPv6 over en wat is de policy mbt DNSsec ?
Schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPV6: Geen concrete plannen. Overgang zou niet veel werk moeten zijn aangezien veel werk al is voorbereid maar het wachten is op een definitieve noodzaak.

DNSsec: zodra het een volwassen standaard is.

Alice is een internetprovider die "het beste product voor een zo groot mogelijk publiek voor een zo laag mogelijk prijs" levert. Tweakers-achtige eisen vallen lichtelijk buiten die specificatie :)

Ik weet dat het een beetje Kip/Ei is maar Alice gaat waarschijnlijk pas op IPV6 over als de anderen dat ook doen. Tot die tijd zul je bij de 'techie'-isp's uitkomen voor IPV6.

add -Netwerkproblemen: het lijkt erop dat er 'ergens' netwerkproblemen zijn waardoor (zo op het oog voornamelijk internationaal) ip traffic trager is dan normaal. De netwerkbeheerders zijn een onderzoek gestart.

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 22-09-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Hebben meer mensen last dat webpagina's niet in 1 keer laden (leeg scherm) en het dan na een refresh wel doen ?
Eeen tijdje terug was dit ook het geval en toen bleek er een probleem te zijn bij AMS-IX.
Ik heb ondertussen m'n modem al een keer herstart, pc opnieuw geboot maar het probleem blijft en is ook random.
Bij een nslookup van www.nu.nl zie ik regelmatig dat het langer duurt voor er een antwoord komt, dit heb ik met verschillende dns servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

De boel is errug haperend hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Eximius schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:01:
[...]

Wel als je meerdere torrents tegelijkertijd download... :)
Ja, maar ik download 0 torrents :/

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netwerkprobleem is opgelost, het bleek een issue op de AMS-IX locatie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:24:
Netwerkprobleem is opgelost, het bleek een issue op de AMS-IX locatie te zijn.
Thanks, lijkt nu idd weer soepel te gaan. Jammer dat dit soort zaken nog steeds niet in een soort storing overzicht gelist wordt op Alice site. Het probleem was al sinds gisteravond aanwezig volgens mij...
Staan er uberhaupt wel eens meldingen bij "Onderhoudswerkzaamheden & meldingen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Jrz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:35:

Is dit herkenbaar?
Helpdesk gebeld. Wel een callscript muts aan de lijn maar ok. Uiteindelijk een "port-reset" gedaan, en alles lijkt weer in orde

Verwijderd

Hi,

Ik heb op het moment een klapperverbinding, dit in de Elst regio Overbetuwe.
Hoogst irritant!
Meer mensen er last van?
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:07:
Hi,

Ik heb op het moment een klapperverbinding, dit in de Elst regio Overbetuwe.
Hoogst irritant!
Meer mensen er last van?
Bel voor een klapperlijn gewoon even de helpdesk, zij kunnen de lijn uitmeten en direct zien of er een probleem speelt. Random "wie heeft hier ook last van" vragen zijn redelijk onzinnig.. de kans lijkt me minimaal dat iemand uit Elst toevallig vandaag op tweakers kijkt, alice heeft.. en last heeft van een klapperverbinding.

Verwijderd

denan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:25:
[...]

Bel voor een klapperlijn gewoon even de helpdesk, zij kunnen de lijn uitmeten en direct zien of er een probleem speelt. Random "wie heeft hier ook last van" vragen zijn redelijk onzinnig.. de kans lijkt me minimaal dat iemand uit Elst toevallig vandaag op tweakers kijkt, alice heeft.. en last heeft van een klapperverbinding.
Tja, wellicht heb je gelijk. Ik hang nu aan de telefoon met Alice....Alle medewerkers zijn in gesprek, wilt u.....

We merken het wel. ;)

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Wirehub schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:27:
Ik ben lid sinds October 2008, waarbij de oplevering redelijk verliep totdat er een klapperlijn onstond. Dit hebben ze binnen 3 dagen wel opgelost maar nooit een goed reden gehoord, tot afgelopen week.
Vorige week dindsdag begon DSL lijn zodanig te klapperen dat het niet meer bruikbaar was en dus maar een storing gemeld bij Alice HD, welke het probleem doorstuurde naar 2e lijns.

Woensdag gebeld daar je totaal geen storing nr krijgt wat de status was. > 2de lijns is er mee bezig
17:45 ... lijn weer op zonder problemen. Even gegeken naar de statistieken van de lijn.. ipv meer dan 16Mbit vorig jaar ... nu ietsje meer dan 12,5 Mbit. Grr dus ....

Dus vrijdag gebeld of er al wat bekend was , nee dus.

Vandaag zaterdag, lijn klappert weer.. daar er dus geen 2e lijns is gevraag of ze i.i.g port reset kunnen geven , sindsdien weer ok
HD medewerken kom me wel vertellen dan me lijn opnieuw lager is ingesteld , maar omdat de lijn alweer stuiterde de kans bestaat dat ie weer verlaagd word.

Nu weet ik dat ik bij Orange hiervoor zonder problemen 15 Mbit/s haalde , maar nu bij Alice e.e.a verslechterd.

lijnwaarders nu :

Local Tx Power 12.3 dB
Local Fast Channel Rx Rate 10234600
Local Fast Channel Tx Rate 1021200

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 10234600
Rx Attn DR 13860000
Code Type Status ADSL2A

Local End LOS 0
Local SNR Margin 12.0 dB
Local Line Attn 28.0 dB

Remote Line Attn 14.0 dB
Remote SNR Margin 9.0 dB

Volgens de postcode check is 3446DB /35

Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale: Wd-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1001 meter.

is me Copperjet modem nou zo slecht of is het volgens de Alice HD mederwerken zo druk op de kabel ?
==============================

na lang gesteggel en gezeik met de Alice HD is mijn lijn terug gezet naar 10 Mbit/s cap. Dus om een lang verhaal kort te maken, vorig jaar Oktober 18 Mbit/s > klapperlijn...terugezet naar ongeveer 16Mbit/s.
9 maanden later weer klapperlijn ....lijn meting is goed zeggen ze (totaal geen terugkoppeling gehad) en dan zonder ook maar iets concreets te doen teruggezet naar 10 Mbit omdat ik verder van de centrale zou wonen.

Echt totale onzin en HD heeft het afgedaan daar ze nooit terug gebeld hebben en domme opmerking maken . 'k Heb opgezegt voor mij geen Alice Ellende meer :+

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wirehub: I can feel your pain!

Klant bij Alice sinds december. Problemen met lijninstabiliteit gehad. Dus steeds trager internet (misschien helpt het), nieuwe modems (misschien helpt het) en God weet wat ze nog allemaal hebben uitgespookt. Mocht allemaal niet baten.
Werd ook nooit, maar dan ook helemaal nooit teruggebeld door Alice, als ze iets door hadden gezet naar de technische dienst. Vanavond dus maar weer eens zelf gebeld en het uiteindelijke verdict gekregen: het staat fout in de postcode-database (dus geen 6-10 Mb/s mogelijk), eigenlijk woont u 3,7 km van de adsl-centrale af en daarom is uw snelheid nu beperkt tot 1 Mb/s. En zelfs daar kunnen we de stabiliteit niet helemaal van garanderen. Kortom, ik heb al die maanden betaald en al die tijd en moeite erin gestoken voor een verbinding van niets. 8)7
Ik kan nog steeds niet geloven dat het ze zo lang heeft gekost om die verdomde lijn eens na te meten, dan was ik een half jaar geleden al van die knoeiers af geweest. Het lijkt wel het nieuwe motto bij internetproviders: wij willen alleen de klanten bij wie alles automatisch goed gaat; de rest negeren we wel tot ze vanzelf weer weg gaan.Vandaar mijn gouden tip aan alle Alice-klanten:
Het is een maand-contract, dus bij de eerste tekenen van problemen: heel hard wegrennen!

p.s.: En Alice was in december ook nog vergeten mijn KPN-lijn op te zeggen. Het enige goede wat ze doen is de automatische incasso elke maand en relatief snel de telefoon opnemen als ik ze bel...
p.p.s.: En mocht u het zich afvragen: ik woon niet in één of ander afgelegen gehucht, maar gewoon binnen de ring van Rotterdam.

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:45:
Wirehub: I can feel your pain!

Klant bij Alice sinds december. Problemen met lijninstabiliteit gehad. Dus steeds trager internet (misschien helpt het), nieuwe modems (misschien helpt het) en God weet wat ze nog allemaal hebben uitgespookt. Mocht allemaal niet baten.
Werd ook nooit, maar dan ook helemaal nooit teruggebeld door Alice, als ze iets door hadden gezet naar de technische dienst. Vanavond dus maar weer eens zelf gebeld en het uiteindelijke verdict gekregen: het staat fout in de postcode-database (dus geen 6-10 Mb/s mogelijk), eigenlijk woont u 3,7 km van de adsl-centrale af en daarom is uw snelheid nu beperkt tot 1 Mb/s. En zelfs daar kunnen we de stabiliteit niet helemaal van garanderen. Kortom, ik heb al die maanden betaald en al die tijd en moeite erin gestoken voor een verbinding van niets. 8)7
Ik kan nog steeds niet geloven dat het ze zo lang heeft gekost om die verdomde lijn eens na te meten, dan was ik een half jaar geleden al van die knoeiers af geweest. Het lijkt wel het nieuwe motto bij internetproviders: wij willen alleen de klanten bij wie alles automatisch goed gaat; de rest negeren we wel tot ze vanzelf weer weg gaan.Vandaar mijn gouden tip aan alle Alice-klanten:
Het is een maand-contract, dus bij de eerste tekenen van problemen: heel hard wegrennen!

p.s.: En Alice was in december ook nog vergeten mijn KPN-lijn op te zeggen. Het enige goede wat ze doen is de automatische incasso elke maand en relatief snel de telefoon opnemen als ik ze bel...
p.p.s.: En mocht u het zich afvragen: ik woon niet in één of ander afgelegen gehucht, maar gewoon binnen de ring van Rotterdam.
ik ben sinds gisteren overgestap naar Ziggo (ja ik weet het maar i.i.g meer verbinding , 2,46 MB/s) , nu maar hopen dat telnr portering goed gaat en dat de retour doos komt

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste