Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:47:
[...]

Hey AzzKickah,

Het beste is als je het betaald. Als je het niet terecht vind dat je het bedrag dient te betalen, wil ik zeker wel even voor je kijken of het terecht is of niet. Maar een aantekening bij BKR is geen pretje, vandaar dat het beter is om toch te betalen. Je kan je klantnummer mailen naar ferry@nl.alice.nl. Ik hoor van je!
Ik wil toch nogmaals hierop inhaken omdat deze reply niet treffender had kunnen zijn voor de handelswijze van het 'bedrijf' Alice.

Doe eens een beetje rustig?

[ Voor 36% gewijzigd door IEF op 09-07-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:52:
Mocht dit topic gelezen worden door mensen die zitten te denken in zee te gaan met Alice; DOE HET NIET !
En die mensen, die er WEL aan zitten te denken om met Alice in zee te gaan: Er zijn ook mensen, zoals ik, die zeer tevreden zijn over Alice!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hokkie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:34:
Ik moet dit even kwijt:

Zo blij ben ik om weer terug te zijn bij Ziggo!!! Eindelijk de snelheid die ze mij beloven!!!

Alice: "f*ck you very much"
Ik heb nu bij Alice dezelfde snelheid (ca. 12 MB) als destijds bij Ziggo, maar ik betaal nu wel ongeveer € 20,-/maand minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:14:
[...]

En die mensen, die er WEL aan zitten te denken om met Alice in zee te gaan: Er zijn ook mensen, zoals ik, die zeer tevreden zijn over Alice!!!
Dan mag je in je handen wrijven en jezelf gelukkig prijzen dat het allemaal zo is gegaan.
Ik hoop voor je dat het allemaal blijft werken want zogauw je wat gedaan moet hebben van Alice, kun je beter meteen op zoek gaan naar een andere provider. Ben je eerder klaar.

[EDIT]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1358827
Heeeyy wat toevallig! :D

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 08-07-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Azzkickah,

Ik heb nog geen mail van je gekregen met je klantnummer. Als je die nu even stuurt kan ik even kijken wat er allemaal bij je speelt en kan ik je beter adviseren wat je nu het beste kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:54:
[...]

Hey Azzkickah,

Ik heb nog geen mail van je gekregen met je klantnummer. Als je die nu even stuurt kan ik even kijken wat er allemaal bij je speelt en kan ik je beter adviseren wat je nu het beste kunt doen.
Laat maar. :Z :z

Ben al druk bezig met andere stappen tegen Alice.
Alice heeft kans genoeg gehad. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:56:
[...]

Laat maar. :Z :z

Ben al druk bezig met andere stappen tegen Alice.
Alice heeft kans genoeg gehad. :w
Is het nu echt nodig om dit hele topic vol te spammen over je probleem met Alice? Ik kan best begrip opbrengen voor je irritatie m.b.t. je klacht, maar misschien is de wijze waarop jij je opstelt [een blik werpend op je posts] ook niet echt bevorderend voor de totstandkoming van een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:10:
[...]

Is het nu echt nodig om dit hele topic vol te spammen over je probleem met Alice? Ik kan best begrip opbrengen voor je irritatie m.b.t. je klacht, maar misschien is de wijze waarop je je opstelt [een blik werpend op je posts] ook niet echt bevorderend voor de totstandkoming van een oplossing.
Ik antwoord gewoon op een post gericht aan mij hoor. Daarbij, dit topic gaat over Alice. Dus lijkt mij op zich toch redelijk de juiste plek hiervoor!

En ik heb zo'n beetje de indruk ( :') ) dat er n.a.v. dit topic geen oplossing gaat komen vanuit Alice. Zou wel helemaal een stunt zijn. Eerst een half jaar lang Alice aan het verstand proberen te brengen dat het niet goed gaat, zonder resultaat. En dan vervolgens de zaak binnen een week oplossen via een forum?

Tuulk.

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 08-07-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evdm schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:58:
[...]

Tsjonge, jonge, maar liefst twee mensen met een probleem met Alice!!! Nu moet Alice toch echt gaan vrezen voor haar voortbestaan. Dit zal nooit meer goed komen...

AzzKickah, get a life...!!!
Tweakers is een openbaar forum dus mensen mogen hier klagen wat ze willen. Ik kan me voorstellen dat Azz zich zwaar aan het irriteren is door de dingen die hij meemaakt.. ik heb hetzelfde bij UPC gehad in een ver verleden en dat voelde ook aan alsof ik 14 maanden lang met mijn hoofd tegen een betonnen muur aan het beuken was :).
Morgen zit ik toevallig bij wat mensen van Alice en dan zal ik voorbeeld eens aankaarten (niet het individuele geval maar het feit dat er schijnbaar een duidelijke 'fout' is gemaakt maar dat de procedures zo ridige zijn dat incasso verplicht is). Volgens mij zijn er intussen wel al aardig wat processen en procedures aangepast (vooral veel tussen feb-april) dus dit geval zou "oud zeer" kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:16:
[...]Wie, van degenen hier die er min of meer verstand van heeft, kan mij nu vertellen wat ik op dit moment het beste kan en/of moet doen?

Alle serieuze adviezen/tips meer dan welkom.
Dergelijke problemen zijn eigenlijk vrij simpel.
Als je gelijk en bewijzen hebt, voor je fatsoen een 2 tot hooguit 3 maal de schuldeiser schriftelijk uitleggen waarom je gelijk hebt.
Dat stelt ook een eventuele rechtbank wel zo op prijs.
Domweg niet reageren daar score je slecht mee.

Toch niet de gewenste correctie van de schuldeiser?
Verder alles en iedereen compleet negeren.
Uiteindelijk (als ze het lef hebben >:) ) komt je zaak voor de rechter.
Daar leg je zelf (dus zonder dure advocaat) opnieuw geduldig en duidelijk uit waar schuldeiser de fout ingegaan is.
Tegelijkertijd dien je een 'eis in reconventie' in.
Dat is een tegeneis t.b.v. schadevergoeding voor alle tijd, portokosten, opwinding enz. die je erin hebt moeten steken.
Meestal heeft de tegenpartij zodoende veel meer te verliezen, dan er te halen valt.
Dat laat ze vaak -voordat het tot een uitspraak komt- wel bakzeil halen.
In de kern is alles dus vrij simpel, als je maar de juiste stappen op het juiste moment neemt.
Sterkte.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist gesproken met een aantal mensen van Alice en het geval van Azz is inderdaad "oud zeer". In het nieuwe proces wat men sinds maart/april gebruikt zou dit niet meer mogen voorkomen (individuele foutjes nagelaten) maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de oude problemen nu opgelost zijn.

@azzkick: kun je jouw klantgegevens eens doorzetten naar denan@inter.nl.net dan zet ik dat door naar Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:28:
Ik heb zojuist gesproken met een aantal mensen van Alice en het geval van Azz is inderdaad "oud zeer". In het nieuwe proces wat men sinds maart/april gebruikt zou dit niet meer mogen voorkomen (individuele foutjes nagelaten) maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de oude problemen nu opgelost zijn.

@azzkick: kun je jouw klantgegevens eens doorzetten naar denan@inter.nl.net dan zet ik dat door naar Alice.
Wat voor relatie heb jij met Alice?
'Ken' je die mensen? Hoe zet jij dat door naar Alice dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:42:
[...]
Wat voor relatie heb jij met Alice?
'Ken' je die mensen? Hoe zet jij dat door naar Alice dan? :)
Ik heb af en toe projecten bij Alice dus je klantgegevens (alleen het klantnummer is voldoende) zijn in veilige handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:01:
[...]

Ik heb af en toe projecten bij Alice dus je klantgegevens (alleen het klantnummer is voldoende) zijn in veilige handen.
OK, gemaild.
Heb er wel even in het heel kort het verhaal bijgezet.

Ik zou het erg op prijs stellen als je het punt van de foutieve factuur en dat van die telefoonkosten allebei aan kunt kaarten bij Alice.

:*

[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 09-07-2009 16:07 . Reden: beter leesbaar maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:06:
[...]

OK, gemaild.
Heb er wel even in het heel kort het verhaal bijgezet.

Ik zou het erg op prijs stellen als je het punt van de foutieve factuur en dat van die telefoonkosten allebei aan kunt kaarten bij Alice.
Ik heb het doorgezet.. wellicht is het handig als je er ook wat contactgegevens bij zet? Over die telefoonkosten ga ik geen uitspraak doen, ik heb het er wel bij gezet maar of het terecht/onterecht is zal iets zijn dat Alice moet beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:10:
[...]

Ik heb het doorgezet.. wellicht is het handig als je er ook wat contactgegevens bij zet? Over die telefoonkosten ga ik geen uitspraak doen, ik heb het er wel bij gezet maar of het terecht/onterecht is zal iets zijn dat Alice moet beslissen :)
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de administratie bij Alice nog wel toereikend genoeg is om de contactgegevens bij een klantnummer te kunnen achterhalen..?
Alhoewel het me niet eens zou verbazen als dit onmogelijk blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:11:
[...]

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de administratie bij Alice nog wel toereikend genoeg is om de contactgegevens bij een klantnummer te kunnen achterhalen..?
Alhoewel het me niet eens zou verbazen als dit onmogelijk blijkt.
Ow vast wel.. maar ik heb daar geen inzicht in dus ik weet niet of ze ook je 06-gegevens hebben. Als je je Alice abonnement hebt stopgezet zal het lastig worden om je op je vaste lijn te bereiken.. toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:14:
[...]

Ow vast wel.. maar ik heb daar geen inzicht in dus ik weet niet of ze ook je 06-gegevens hebben. Als je je Alice abonnement hebt stopgezet zal het lastig worden om je op je vaste lijn te bereiken.. toch? 8)
Mijn mobiele nummer is wel bekend bij Alice. Ook in elk mailtje en brief naar Alice toe erbij vermeld. Toen werd mij steevast verteld dat Alice niet is ingericht voor telefonisch onderhoud met klanten.

Maar ik heb je mijn mobiele nummer even gemaild, dan kun je die er eventueel nog achteraan mailen.

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 09-07-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Beste Alice gebruikers,

Ik heb helaas niet de tijd om de topic door te nemen, maar ik wou toch gewoon het volgende mededelen..
Ik heb nu sinds anderhalve week een trage verbinding. Ik heb 3/4 jaar een stabiele verbinding gehad met een gemiddelde download snelheid van 1.35MB/s. Dat is vorige week gedropped naar kleine doch strakke 400KB/s. Ik kreeg het gevoel dat ik gecapped werd aangezien het behoorlijk strak rond de 400KB/s bleef.
Gisteren zakte het gemiddelde snelheid naar 300 en nu heb ik soms time-outs en nog geen snelheid boven de 100KB/s.
Ik heb natuurlijk gekeken of er niet iemand stiekem gebruik maakt van mijn verbinding maar daar was niks op te zien, op zich logisch aangezien ik er niet vanuit ga dat er iemand in mijn buurt WPA2/Mac filtering weet te omzeilen.
Ik heb zelf niet enorm veel technische kennis maar als BI'er weet ik wel de basis principes van netwerken e.d.

ik vroeg mij af of meer mensen er de laatste weken er last van hebben. Ik ga er morgen maar een melding van maken. Ik vind het op zich niet zo erg om tijdelijk ivm met storingen of dergelijke dingen rekening te houden maar als ik niet eens een standaard SD video stream kan bekijken gaat het me mateloos irriteren ...fiberpower van upc klinkt dan weer erg aanlokkelijk..

groetjes

[edit] de testjes die ik had ondernomen
Bedraad netwerk met PC1: trage verbinding
........... ....... PC2: trage verbinding
Draadloos met notebook: idem
Draadloos met netbook: idem
XBOX360 DLC download: idem
Instellingen gecheckt van modem, access point, beide ook gereset.
logs nagekeken,
telefoon verbinding is stabiel

wat kan ik nog meer doen alvorens ik de helpdesk opbel?

[ Voor 13% gewijzigd door rusteloos op 10-07-2009 15:00 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rusteloos schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:39:
Beste Alice gebruikers,
Ik heb helaas niet de tijd om de topic door te nemen, maar ik wou toch gewoon het volgende mededelen..
Tweakers verwacht toch een minimale inzet van de mensen die hier posten.. Als je alleen maar zaken wilt 'mededelen' is dit niet de goede plek :) (mocht dat wel zo zijn dan zou ik graag willen mededelen dat het regenachtig is in het oosten des landes.. bij jullie ook?)

Probeer in ieder geval eens je hardware te resetten en je netwerk goed na te kijken. Sluit anders eens je computer direct aan op je Alice modem zonder je wireless router ertussen. Er is genoeg te doen (check de startpost) voordat je de helpdesk gaat bellen of hier om support gaat vragen.. en als je het niet zo snel kunt vinden heeft tweakers nog de 'zoek in dit topic' functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Hoeveel tijd heeft Alice nodig voor een nummer portatie?
21juni is mijn verbindig "opgeleverd" een week later had ik dankzij gepruts van KPN pas internet.
Maar ik wacht nog steeds op mijn oude telefoonnummer, duurt 3 weken niet erg lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eximius schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:09:
Hoeveel tijd heeft Alice nodig voor een nummer portatie?
21juni is mijn verbindig "opgeleverd" een week later had ik dankzij gepruts van KPN pas internet.
Maar ik wacht nog steeds op mijn oude telefoonnummer, duurt 3 weken niet erg lang?
standaard 10 werkdagen.. maar het kan zijn dat de latende partij de portering tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 21:24

HeyDude

Blijven lachen!

De zoektocht naar een oplossing om mijn modem automatisch te resetten vanwege een vastlopend modem (aantal connecties of iets anders?) heeft resultaat gehad.

Ik heb hier: basduijn in "Automatisch telnet script"
op onze tweakers site een script gevonden om mijn Copperjet te restarten met een Cronjob onder linux, store dit met execute rights onder. /usr/sbin
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/usr/bin/perl -w
use Net::Telnet;
$telnet = new Net::Telnet ( Timeout=>10,
Errmode=>'die');
$telnet->open('192.168.1.1');
$telnet->waitfor('/Please login: $/i');
$telnet->print('admin');
$telnet->waitfor('/Password: $/i');
$telnet->print('HierHetBekendeWachtwoord');
$telnet->waitfor('/--> $/i');
$telnet->print('system restart');

en de crontab entry, dagelijks om 04:00
code:
1
2
# restart copperjet daily
0 4 * * *  /usr/sbin/restart_copperjet.sh

maar een goede oplossing is het eigenlijk niet. Met Tweakdsl in het verleden hoefde dat met dezelfde copperjet niet :|

[ Voor 3% gewijzigd door HeyDude op 11-07-2009 09:32 . Reden: link naar poster ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
denan schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:24:
[...]

standaard 10 werkdagen.. maar het kan zijn dat de latende partij de portering tegenhoud.
Als dit het geval zou zijn neem ik aan dat Alice mij hierover wel zou informeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eximius schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:38:
[...]

Als dit het geval zou zijn neem ik aan dat Alice mij hierover wel zou informeren toch?
Ja, maar dat doen ze pas nadat ze een weigeringsbericht van de latende provider krijgen. Hier kan best wat tijd overheen gaan en als je zelf belt kunnen ze de porteringsstatus checken. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Eximius schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:38:
[...]

Ik wacht ook al 10 werkdagen, maandag eens bellen...

10 dagen wachten valt in ieder geval vies tegen, zeker omdat het oude nummer niet doorgeschakeld kan worden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
denan schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:20:
[...]

Ja, maar dat doen ze pas nadat ze een weigeringsbericht van de latende provider krijgen. Hier kan best wat tijd overheen gaan en als je zelf belt kunnen ze de porteringsstatus checken. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
Zal Alice maandag is even een belletje geven :)
De latende provider is online, heb daar al de afrekening en alles van gehad, lijkt me stug dat ze de portatie tegen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is Alice al aan het experimenteren met ADSL 3 ?

Ik weet dat het geheel in beta stadium is, maar ik vroeg het me af:

Nu kabelaars hogere internetsnelheden gaan aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 19:46
Vhond schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:32:

Ik denk dat je eerder vdsl2 bedoelt?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Eximius schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:42:
[...]

Zal Alice maandag is even een belletje geven :)
Net voor mijn gevalletje gebeld, snel geholpen en vriendelijk. Bleek er een verkeerd vinkje gezet te zijn in het systeem... Kan gebeuren :') nu weer een paar dagen wachten helaas.

Ach ja een vriendelijk "Sorry" verzacht het wel:

@Alice hier_op_tweakers: is er nog een mogelijkheid om er meer prio aan te geven gezien de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyDude schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:49:
Net voor mijn gevalletje gebeld, snel geholpen en vriendelijk. Bleek er een verkeerd vinkje gezet te zijn in het systeem... Kan gebeuren :') nu weer een paar dagen wachten helaas.
Een paar dagen wachten op het veranderen van een vinkje? Dat is toch te gek voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VDSL zal in het begin vooral voor de zakelijke mark interessant zijn. Voor de consumentenmarkt zal het in het begin niet interessant zijn vanwege de hogere kosten voor de leveranciers. BBNED (netwerkleverancier van Alice) heeft wel een aantal pilots lopen met VDSL maar dat zou ik eerder bij een van de andere labels verwachten.
[...]
@Alice hier_op_tweakers: is er nog een mogelijkheid om er meer prio aan te geven gezien de situatie?
Voor die porteringen staat standaard 10 werkdagen en dat heeft voornamelijk te maken met de snelheid van de latende provider. Versnellen is niet mogelijk aangezien de vragende provider geen echte invloed kan uitoefenen op de latende provider (ook niet met de nieuwe wetgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ik overweeg momenteel over te stappen naar UPC omdat zij voor 30 euro een 30/3 verbinding bieden en voor 40 euro zelfs een een 60/3. Dat terwijl je bij Alice voor datzelfde bedrag een 20/1 krijg. Maar eigenlijk doe ik er niet zoveel mee dus na die overstap verandert er voor mij in de praktijk niets. Ja die enkele keer dat ik een dvd uit de nieuwsgroepen pluk heb ik het een paar minuten sneller binnen.

Denk dat ik voorlopig nog bij Alice blijf.

Update:
Ik zie net in het UPC topic dat nieuwsgroepen worden geknepen tot 400KB op bepaalde tijden. Ook wel een reden om voorlopig Alice aan te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Slashdotter op 13-07-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:48
Slashdotter schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Ik overweeg momenteel over te stappen naar UPC omdat zij voor 30 euro een 30/3 verbinding bieden en voor 40 euro zelfs een een 60/3. Dat terwijl je bij Alice voor datzelfde bedrag een 20/1 krijg. Maar eigenlijk doe ik er niet zoveel mee dus na die overstap verandert er voor mij in de praktijk niets. Ja die enkele keer dat ik een dvd uit de nieuwsgroepen pluk heb ik het een paar minuten sneller binnen.

Denk dat ik voorlopig nog bij Alice blijf.

Update:
Ik zie net in het UPC topic dat nieuwsgroepen worden geknepen tot 400KB op bepaalde tijden. Ook wel een reden om voorlopig Alice aan te houden.
en niet te vergeten is dat je upc analoog moet hebben om upc internet te kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ach ja een vriendelijk "Sorry" verzacht het wel:

Hoi Heydude,

Ik maak uit je posts in dit topic op dat je modem vast loopt door een overmaat aan lopende connecties? Als ik een beetje tussen de regels door lees heb je een modem aangevraagd met de helpdesk, of heb je in elk geval contact gehad?

De Copperjets kunnen namelijk op hun gat gaan als er veel torrent-verkeer overheen gaat. Je zou dit kunnen limiteren naar maximaal 25 connecties of iets dergelijks, in plaats van de standaard 200.

Mocht je nog vragen hebben, kan je terecht bij weijer@nl.alice.nl. Laat dan meteen je klantnummer even achter! (Of in dit topic natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Als het bekend is bij Alice dat de copperjets zo brak zijn, wordt het dan is geen tijd wat anders mee te leveren?

De Copperjet is hier ook om te huilen..

Zijn er mensen met goede ervaring met andere modems? Zit te overwegen een ADSL2+ modem aan te schaffen ter vervanging van de Copperjet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
murata schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:16:
[...]

en niet te vergeten is dat je upc analoog moet hebben om upc internet te kunnen aanvragen.
Je bedoelt dat ik ook nog eens het analoge tv pakket van upc a € 16,70 per maand moet afnemen?
Beuh, wat een koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:04:
Als het bekend is bij Alice dat de copperjets zo brak zijn, wordt het dan is geen tijd wat anders mee te leveren?
Waar lees jij dat de Copperjets brak zijn? Volgens mij schrijft Webcare dat de Copperjets teveel torrents-verkeer niet aan kan en NIET dat de Copperjets brak zijn!!!
Eximius schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:04:
Zijn er mensen met goede ervaring met andere modems?
Ik heb geen probleem met de Copperjet. Een heel enkele keer even resetten, that's all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:33
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:22:
[...]

Waar lees jij dat de Copperjets brak zijn? Volgens mij schrijft Webcare dat de Copperjets teveel torrents-verkeer niet aan kan en NIET dat de Copperjets brak zijn!!!

[...]

Ik heb geen probleem met de Copperjet. Een heel enkele keer even resetten, that's all!
Nou, vertel mij het verschil maar. Van een alledaags onderdeel van het internetten crasht je modem... lekkere dingen zijn het dan. Als mijn auto niet harder dan zestig kan, of geen scherpe bochten naar rechts kan maken, of geen knipperlicht heeft, of om de 20 kilometer naar de benzinepomp moet omdat er een hele kleine tank in zit, dan noem ik dat in alle gevallen brak. Mijn Copperjet valt dus absoluutin deze categorie en ik hoop ook dat Alice andere gaat gebruiken (hoewel je daar waarschijnlijk, als bestaande abonnee, weinig aan zult hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstblaauw schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:05:
[...]

Nou, vertel mij het verschil maar. Van een alledaags onderdeel van het internetten crasht je modem... lekkere dingen zijn het dan. Als mijn auto niet harder dan zestig kan, of geen scherpe bochten naar rechts kan maken, of geen knipperlicht heeft, of om de 20 kilometer naar de benzinepomp moet omdat er een hele kleine tank in zit, dan noem ik dat in alle gevallen brak. Mijn Copperjet valt dus absoluutin deze categorie en ik hoop ook dat Alice andere gaat gebruiken (hoewel je daar waarschijnlijk, als bestaande abonnee, weinig aan zult hebben).
Zijn wel meer modems die moeilijk doen met torrentverkeer hoor?

Ligt niet zozeer aan het verkeer, maar meer aan de gevolgen hiervan. Er blijven gewoon veel connecties open staan, waardoor het geheugen of CPU op een gegeven moment gewoon zoiets heeft van: "heb d'r geen zin meer in"... :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Slashdotter schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:14:
[...]

Je bedoelt dat ik ook nog eens het analoge tv pakket van upc a € 16,70 per maand moet afnemen?
klopt, volgende tekst heb ik van de upc website gekopierd

* Alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 p/m) en een jaarcontract. Prijswijzigingen voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
Slashdotter schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:14:
Dat is niks bijzonders, is bij Ziggo ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstblaauw schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:05:
[...]
Je vergelijking klopt niet.. maar om bij auto's te blijven:

Jouw auto is geschikt voor rijden op alle wegen en je legt zonder problemen 10k km af. Je buurman koopt dezelfde auto en hij rijd er ook mee, maar zijn auto gaat al na 1K km stuk. Vervolgens klaagt je buurman tegen iedereen dat zijn auto bij een alledaags onderdeel van het gebruik (rijden) stuk is gegaan en dat het een slechte auto is.
De volgende dag leen je jouw auto uit aan de buurman maar je gaat er wel naast zitten. Op het zijn reis vanaf huis naar zijn werk (4Km) trapt hij vol het gas in in de eerste versnelling, om vervolgens na 5 meter weer vol op de rem te trappen. Dit herhaalt zich de hele afstand zo.

In principe doe je met torrents exact hetzelfde. Het is 'normaal' gebruik van het internet (data transport) maar de wijze waarop je dit doet is wel van belang. Als jouw client 38204823904 requests naar buiten stuurt en al die connecties blijft pollen zonder ze netjes af te sluiten.. loopt je router vol. Ik heb het probleem op de CJT gehad, op al mijn linksysjes routers, op de SMC's.. en zelfs op de D-link router die ik nu thuis heb staan. Het geheugen van zo'n router is eindig en als jouw client het geheugen volstopt met threads die urenlang niets doen (ben je er nog? ja.. ok.. dan wacht ik nog even) is er geen ruimte meer voor andere zaken.

Het is simpel te verhelpen door het maximale aantal connecties terug te schroeven, of de maximale threads te beperken. Ook is het verstandig om de timeout laag te zetten. Niet alleen voor jouw verbinding maar ook voor het hele netwerk waarop je werkt, al is het maar vanuit een sociaal oogpunt. Als ik hier op kantoor (1Gbit netwerk) een torrentclient opengooi met een oneindig aantal connecties saturate ik ook het complete netwerk en kunnen mijn collega's niets meer (even ervan uitgaand dat er geen beperking op dit soort verkeer zit). Bij een aantal glasvezelnetwerken (gna/XMS) is er een soortgelijk probleem geweest op wijk/straatniveau doordat er geen beperking op het aantal threads per klantpoort zat. Klanten met een 100/100Mbit verbinding bleken plotseling aanzienlijk meer threads te kunnen openen (vooral als ze er geen router tussen geplaatst hadden) dan op hun DSL lijntje, met als gevolg dat zelfs het geheugen op de glasvezelrouters vol liep en de rest van de klantpoorten ook problemen kreeg.

[ Voor 0% gewijzigd door denan op 14-07-2009 11:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:22:
[...]

[...]

Dat lees ik niet, dat ervaar ik.
Heb ondertussen 4 (VIER!) Copperjets van Alice ontvangen..
Stuk voor stuk mankeert er iets mee.
Lees maar wat posts terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eximius schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:01:
[...]

Dat lees ik niet, dat ervaar ik.
Heb ondertussen 4 (VIER!) Copperjets van Alice ontvangen..
Stuk voor stuk mankeert er iets mee.
Lees maar wat posts terug..
Dat waren slecht gerefurbishde CJT's.. Als ze netjes gecontroleerd en geflashed waren had je geen problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
denan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:18:
[...]

Je vergelijking klopt niet.. maar om bij auto's te blijven:

Jouw auto is geschikt voor rijden op alle wegen en je legt zonder problemen 10k km af. Je buurman koopt dezelfde auto en hij rijd er ook mee, maar zijn auto gaat al na 1K km stuk. Vervolgens klaagt je buurman tegen iedereen dat zijn auto bij een alledaags onderdeel van het gebruik (rijden) stuk is gegaan en dat het een slechte auto is.
De volgende dag leen je jouw auto uit aan de buurman maar je gaat er wel naast zitten. Op het zijn reis vanaf huis naar zijn werk (4Km) trapt hij vol het gas in in de eerste versnelling, om vervolgens na 5 meter weer vol op de rem te trappen. Dit herhaalt zich de hele afstand zo.

In principe doe je met torrents exact hetzelfde. Het is 'normaal' gebruik van het internet (data transport) maar de wijze waarop je dit doet is wel van belang. Als jouw client 38204823904 requests naar buiten stuurt en al die connecties blijft pollen zonder ze netjes af te sluiten.. loopt je router vol. Ik heb het probleem op de CJT gehad, op al mijn linksysjes routers, op de SMC's.. en zelfs op de D-link router die ik nu thuis heb staan. Het geheugen van zo'n router is eindig en als jouw client het geheugen volstopt met threads die urenlang niets doen (ben je er nog? ja.. ok.. dan wacht ik nog even) is er geen ruimte meer voor andere zaken.
Maar dan moet de modem toch juist de connecties niet meer toestaan, in plaats van langzaam te crashen? Ik vind het prima dat de modem niet alles kan - maar door 'gewoon' te internetten (m.i. valt torrentverkeer daar toch wel onder) zou de modem niet op z'n bek moeten gaan, maar geen connecties meer moeten toestaan. Bij het ontwerp van de Copperjet is er geen rekening gehouden met enorme hoeveelheden verbindingen - terwijl er wel oplossingen voor het probleem zijn.
Uiteraard snap ik dat Alice voor de Copperjet kiest (goedkoop), maar dit ding hoort echt niet tot de uitblinkers onder de modems.

Mijn ervaring is verder dat mijn Linksys 54WRTGL een stuk stabieler is (icm Tomato 1.25), maar ik heb te weinig ervaring om er echt uitspraken over te doen. (En de Linksys ondersteunt natuurlijk geen VoDSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hi,

Nou weer een vreselijk Alice verhaal. Niet te geloven. Ik moet vooraf zeggen dat het voor afgelopen vrijdag perfect gewerkt heeft en de overstap ook bijzonder snel geregeld was.

Maar nu. Sinds vrijdag een klapperlijn van hier tot gunter. Een aantal vrienden bij mij in de buurt hadden ook last van instabiel internet, maar dat was na vrijdagavond verholpen, doet me denken aan de wijkcentrale.
Goed, hele weekend geen internet en maar een melding gemaakt afgelopen zaterdag. Maandag gebeld wat de status is, maar dat kon men niet vertellen. Alice zou mij bellen als de call was verwerkt.
Vandaag geen gehoord, net Alice gebeld. Ja hoor meneer het is net opgelost (waarom word ik niet gebeld, ik weet wel waarom). Oke, dankuwel mevrouw! Waarom was de lijn instabiel? Meneer even wachten! Ok. De technische dienst heeft uw lijn gemeten en deze blijk zeer slecht te zijn. OW? Waarom? Nou dat komt doordat de kabel erg oud is en dat u een eind van de wijkcentrale woont. Mevrouw, ik woon in een wijk die net 10jaar staat en een jaar lang bij Alice heb gezeten zonder problemen. Heeft u even een ogenblik! Ja hoor. Meneer, de lijn is instabiel en zo oud dat de technische dienst uw abonnement heeft gedowngrade! Wat? Waarom? Meneer omdat u een oude lijn heeft en die kan gaan roesten (uuhhhh) en omdat deze instabiel is, daarom is deze gedowngrade. Mevrouw daar heb ik niet om gevraagd en ik betwijfel of het probleem hiermee is opgelost. Meneer, even ogenblik. Ok! Meneer, Meneer omdat u een oude lijn heeft en die kan gaan roesten (uuhhhh) en omdat deze instabiel is en dat is het probleem van KPN, daarom is deze gedowngrade. Mevrouw, ik krijg nu tot tig keer toe hetzelfde antwoord wat niet klopt, ik heb ook verder niks te maken met KPN. Ik wil iemand van de technische dienst spreken die deze meting heeft uitgevoerd. Meneer dat kan niet. Dan wil ik het rapport opgestuurd krijgen. Meneer, dat kan niet alleen via de advocaat. Wat, u stuurt uw klant door naar een advocaat, serieus? Meneer ik kan niks voor u doen. Goed ik ga opzeggen.
Internet getest en nog steeds instabiel, opnieuw Alice gebeld. Melding opnieuw open gezet en medegedeelt dat ik een downgrade niet heb aangevraagd en niet acceptabel vind, aangezien het hier tot op heden goed gewerkt heeft. De andere mevrouw heeft mij netjes geholpen en de melding opnieuw uitgezet.

In the end.... toch maar weer terug naar Ziggo, inmiddels zijn die prijzen gelijk gekomen met Alice. Dit slaat echt alles. Koper roesten, jaja... KPN weer de schuld geven. Ik vind dit erg triest en jammer, want het was altijd een perfecte leverancier.

pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste RD,

Graag zou ik je even op de hoogte willen stellen van de situatie en waarom welke beslissing gemaakt is. Ik zal er persoonlijk even achteraan gaan waarom de lijn nou gedowngrade is en welke garanties er zijn met betrekking tot de lijnlengte.

Laat even je klantnummer achter op weijer@nl.alice.nl of op het forum.

Graag hoor ik van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:05:
Dat waren slecht gerefurbishde CJT's.. Als ze netjes gecontroleerd en geflashed waren had je geen problemen gehad :)
Tsja, dan kan ik het wel voor Alice opnemen, maar als refurbishbedrijven hun werk niet goed doen, kan ik hier wel mijn positieve ervaringen blijven spuien, maar zo heeft dat natuurlijk geen enkel effect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstblaauw schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:52:
[...]
Maar dan moet de modem toch juist de connecties niet meer toestaan, in plaats van langzaam te crashen?
En hoe wilde je scheiden welke connectie je wel en niet toe zou willen staan? Data is data en zolang je niet in het pakketje gaat kijken (het is een simpel routertje) kun je niet per type een thread wel of niet toestaan. Het modem crashed ook niet langzaam.. Het geheugen zit gewoon vol. Als je maar lang genoeg wacht en de timeouts van jouw slechte connecties aflopen is er weer genoeg ruimte vrij voor andere threads.
Ik vind het prima dat de modem niet alles kan - maar door 'gewoon' te internetten (m.i. valt torrentverkeer daar toch wel onder) zou de modem niet op z'n bek moeten gaan, maar geen connecties meer moeten toestaan. Bij het ontwerp van de Copperjet is er geen rekening gehouden met enorme hoeveelheden verbindingen - terwijl er wel oplossingen voor het probleem zijn.
Uiteraard snap ik dat Alice voor de Copperjet kiest (goedkoop), maar dit ding hoort echt niet tot de uitblinkers onder de modems.
Beter zou zijn "bij het ontwerp is geen rekening gehouden met software die enorme bergen rommel veroorzaakt (en vergeet netjes af te sluiten) en ook niet met klanten die niet staat zijn die software netjes te configureren" :)

Goede QoS (op basis van pakket-type) kom je in de meeste routers niet tegen. Dat het puur op basis van threads niet mogelijk is kun je hierboven lezen.. een thread is een thread.. of dat nou voor je torrent is of voor het downloaden van het plaatje aan de bovenkant van tweakers.

Verder is dit eigenlijk nog steeds een 'non-issue': Als je je p2p client netjes configged gaat er niks mis met de CJT.
Mijn ervaring is verder dat mijn Linksys 54WRTGL een stuk stabieler is (icm Tomato 1.25), maar ik heb te weinig ervaring om er echt uitspraken over te doen. (En de Linksys ondersteunt natuurlijk geen VoDSL).
En ook geen DSL.. En: ik heb zo'n linksys thuis gehad (3 zelfs) en die moesten per maand toch zeker 1 a 2x gereboot worden :)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:18:
[...]
Tsja, dan kan ik het wel voor Alice opnemen, maar als refurbishbedrijven hun werk niet goed doen, kan ik hier wel mijn positieve ervaringen blijven spuien, maar zo heeft dat natuurlijk geen enkel effect!!!
hehe.. klopt.. Ik heb ook de klantgegevens doorgezet en ze hebben het aangekaart bij de distributeur. Die is nu aan het uitzoeken hoe dit had kunnen gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 14-07-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
denan schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:27:
[...]

VDSL zal in het begin vooral voor de zakelijke mark interessant zijn. Voor de consumentenmarkt zal het in het begin niet interessant zijn vanwege de hogere kosten voor de leveranciers. BBNED (netwerkleverancier van Alice) heeft wel een aantal pilots lopen met VDSL maar dat zou ik eerder bij een van de andere labels verwachten.
Ja maar Alice zal toch niet gaan wachten tot elke kabelaar hogere snelheden biedt ??

Ik bedoel in Amsterdam in de stadsdelen Oost / Watergraafsmeer, Osdorp en Zeeburg kan je toch kiezen voor Alice via glasvezel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
denan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:19:
[...]

En hoe wilde je scheiden welke connectie je wel en niet toe zou willen staan? Data is data en zolang je niet in het pakketje gaat kijken (het is een simpel routertje) kun je niet per type een thread wel of niet toestaan. Het modem crashed ook niet langzaam.. Het geheugen zit gewoon vol. Als je maar lang genoeg wacht en de timeouts van jouw slechte connecties aflopen is er weer genoeg ruimte vrij voor andere threads.

[...]

Beter zou zijn "bij het ontwerp is geen rekening gehouden met software die enorme bergen rommel veroorzaakt (en vergeet netjes af te sluiten) en ook niet met klanten die niet staat zijn die software netjes te configureren" :)

Goede QoS (op basis van pakket-type) kom je in de meeste routers niet tegen. Dat het puur op basis van threads niet mogelijk is kun je hierboven lezen.. een thread is een thread.. of dat nou voor je torrent is of voor het downloaden van het plaatje aan de bovenkant van tweakers.

Verder is dit eigenlijk nog steeds een 'non-issue': Als je je p2p client netjes configged gaat er niks mis met de CJT.

[...]

En ook geen DSL.. En: ik heb zo'n linksys thuis gehad (3 zelfs) en die moesten per maand toch zeker 1 a 2x gereboot worden :)
Wat mij betreft weigert de modem inderdaad alle nieuwe threads (dus ook http-verkeer). Of het simpel zou zijn om op bepaalde porten te filteren, weet ik niet. Dan kan je gewoon de p2p poort, het waarschijnlijk eprobleemgeval, limiteren op bv 200 threads. Deze functie ben ik echter in geen enkel modem tegengekomen.

Waarschijnlijk moet je ik je dus gelijk geven: zo slecht is een (werkende) Copperjet niet: het heeft te maken met dezelfde problemen als andere routers. (Mijn ervaringen met andere routers zijn beter, maar daar staan bv jouw ervaringen tegenover.). Wat ik wel op prijs zou stellen, is dat kleine bugs (zoals dat ZIPB opnieuw moet worden ingesteld na een reset) worden gefixt in een fw update. Helaas is Allied Data niet zo scheutig met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
200 is nog steeds erg veel moet ik zeggen. Het probleem is vooral dat torrent zijn connecties uit laat timen en dus niet beëindigt, daardoor slipt het modem dicht. De ene eerder dan de andere natuurlijk. Ik raad eigenlijk altijd 25 of iets dergelijsk aan.

Mijn Zyxel heeft overigens een optie om het aantal connecties te limiteren, maar of het werkt... :X

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:35:
[...]
Ja maar Alice zal toch niet gaan wachten tot elke kabelaar hogere snelheden biedt ??

Ik bedoel in Amsterdam in de stadsdelen Oost / Watergraafsmeer, Osdorp en Zeeburg kan je toch kiezen voor Alice via glasvezel ??
Klopt, maar daar lag natuurlijk al vanuit GNA een glasvezelnetwerk. Als de infra er ligt is het voor een consumentenprovider niet zo lastig om daar een product op aan te bieden.
ernstblaauw schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:51:
[...]
Wat mij betreft weigert de modem inderdaad alle nieuwe threads (dus ook http-verkeer). Of het
1- Je kunt geen www pages meer openen doordat het geheugen vol zit met loze threads
2- je kunt geen www pages meer openen doordat je router geen nieuwe threads wil openen

Het eindresultaat is hetzelfde hoor ;)
simpel zou zijn om op bepaalde porten te filteren, weet ik niet. Dan kan je gewoon de p2p poort, het waarschijnlijk eprobleemgeval, limiteren op bv 200 threads. Deze functie ben ik echter in geen enkel modem tegengekomen.
Klopt.. in de duurdere routers kun je meestal wel QoS instellen maar dat is vaak voornamelijk voor VoIP traffic. Ook kun je op een aantal routers per poort een maximale bandbreedte of aantal threads instellen maar dat zijn meestal duurdere routers (of opensource firmware).
Waarschijnlijk moet je ik je dus gelijk geven: zo slecht is een (werkende) Copperjet niet: het heeft te maken met dezelfde problemen als andere routers. (Mijn ervaringen met andere routers zijn beter, maar daar staan bv jouw ervaringen tegenover.). Wat ik wel op prijs zou stellen, is dat kleine bugs (zoals dat ZIPB opnieuw moet worden ingesteld na een reset) worden gefixt in een fw update. Helaas is Allied Data niet zo scheutig met updates.
De CJT is niet de snelste router maar voor 'doorsnee' gebruik prima geschikt. in de praktijk zul je ook niet zo snel tegen een bottlenecks (cpu/geheugen) aanlopen doordat DSL gewoon niet sneller gaat dan 24Mbit down en 2Mbit up. Veel meer dan de basisfunctionaliteit hoef je echter niet te verwachten (en ja.. daar heb ik ook wel eens op lopen vloeken ;)).

Die ZIPB na een reset heb je al vaker aangegeven maar ik heb dat probleem nooit gehad. Aangezien ik regelmatig thuis aan het klooien ben met netwerkshares en portforwards reset ik de CJT (via de webinterface) toch wel 1 a 2x per maand. Sinds ik ZIPB ingesteld heb heb ik het nooit meer opnieuw hoeven configureren. Als mijn geheugen me niet in de steek laat was dat ergens in september vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
denan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:22:

1- Je kunt geen www pages meer openen doordat het geheugen vol zit met loze threads
2- je kunt geen www pages meer openen doordat je router geen nieuwe threads wil openen

Het eindresultaat is hetzelfde hoor ;)

[...]

Klopt.. in de duurdere routers kun je meestal wel QoS instellen maar dat is vaak voornamelijk voor VoIP traffic. Ook kun je op een aantal routers per poort een maximale bandbreedte of aantal threads instellen maar dat zijn meestal duurdere routers (of opensource firmware).

[...]

De CJT is niet de snelste router maar voor 'doorsnee' gebruik prima geschikt. in de praktijk zul je ook niet zo snel tegen een bottlenecks (cpu/geheugen) aanlopen doordat DSL gewoon niet sneller gaat dan 24Mbit down en 2Mbit up. Veel meer dan de basisfunctionaliteit hoef je echter niet te verwachten (en ja.. daar heb ik ook wel eens op lopen vloeken ;)).

Die ZIPB na een reset heb je al vaker aangegeven maar ik heb dat probleem nooit gehad. Aangezien ik regelmatig thuis aan het klooien ben met netwerkshares en portforwards reset ik de CJT (via de webinterface) toch wel 1 a 2x per maand. Sinds ik ZIPB ingesteld heb heb ik het nooit meer opnieuw hoeven configureren. Als mijn geheugen me niet in de steek laat was dat ergens in september vorig jaar :)
Volgens mij heb ik hier nooit eerder aangegeven dat ZIPB niet meer werkt na een reset, maar ik heb het wel ondervonden. Ik ben wel meldingen van anderen tegengekomen, maar misschien heeft niet iedereen er last van / alleen in combinatie met bepaalde routers. Ik heb het idee dat het een bekend probleemis, en niet alleen bij mij voorkomt.
Mijn WRT54GL met Tomato 1.25 verliest in ieder geval zijn 'externe' ip bij een reset van de Copperjet.

En over het blokkeren van nieuwe threads: als de threads uiteindelijk toch worden afgesloten (bv als torrent programma sluit), dan worden er weer nieuwe verbindingen toegestaan (itt een crashende modem). Als de threads niet goed worden afgesloten, dan kan je altijd nog via de webinterface een reset geven. Dit gebeurt niet als het geheugen vol zit: dan kan je de modem niet meer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b][message=32264881,noline]ernstblaauw schreef op woensdag 15 juli 2009 @ Volgens mij
Mijn WRT54GL met Tomato 1.25 verliest in ieder geval zijn 'externe' ip bij een reset van de Copperjet.
Reset via de webinterface? of aan/uit?
Probeer de volgende keer anders eens je wrt54gl te rebooten dan weet je in ieder geval waar het probleem zit. Is het anders geen oplossing om het externe (vanuit de WRT45GL) ip op static te zetten en gewoon in te voeren?
En over het blokkeren van nieuwe threads: als de threads uiteindelijk toch worden afgesloten (bv als torrent programma sluit), dan worden er weer nieuwe verbindingen toegestaan (itt een crashende modem). Als de threads niet goed worden afgesloten, dan kan je altijd nog via de webinterface een reset geven. Dit gebeurt niet als het geheugen vol zit: dan kan je de modem niet meer benaderen.
Hmmm daar heb je dan weer een punt :) Het zou inderdaad netter zijn als de CJT nog wel via de interne interface te benaderen is al ben ik dit persoonlijk nog niet tegengekomen. Wel ben ik (als ik weer eens een f*ckup maakte) sterkte vertragingen tegengekomen bij het benaderen van de webinterface maar meerdere 'reloads' binnen de browser zorgden er wel voor dat ik op de interface uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
wanneer gaat Alice de AVM 5125 modem standaard leveren?
wil over 2 maanden Alice aanvragen, voorkeur gaat uit naar de AVM 5125 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
murata schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:07:
wanneer gaat Alice de AVM 5125 modem standaard leveren?
wil over 2 maanden Alice aanvragen, voorkeur gaat uit naar de AVM 5125 modem.
Zoals in de startpost staat niet meer, er is een pilot geweest en daar blijft het voor nu bij.
Met een beetje geluk krijg je een rode ipv een oranje Copperjet ;)
Alice modems

Sinds November 2008 levert Alice aan een kleine groep gebruikers ook de AVM 5125 uit (Een eigen versie van de welbekende "fritzbox") . Dit modem levert meer mogelijkheden dan de CJT 1616 (oa: mogelijkheden tot het aansluiten van een USB printer/USB HD, 4 netwerkaansluitingen en een handige userinterface waarmee de meeste instellingen makkelijk te configureren zijn) maar Alice draait momenteel een pilot met dit modem. Het zal dus niet standaard uitgeleverd worden.
[Update] Momenteel is de pilotgroep groot genoeg en worden er geen AVM's meer uitgeleverd.

Tijdens je aanmelding kun je geen keuze maken tussen de modems en het is ook niet mogelijk om van modem te ruilen. De copperjet 1616 werkt namelijk op basis van VoiceOverDSL en de AVM 5125 werkt op basis van VoIP*.

* VoIP loopt in de AVM5125 over een voice PVC dus zwaar downloaden zal geen invloed hebben op de spraakkwaliteit. Het data-PVC en Voice-PVC zijn gescheiden.

[ Voor 54% gewijzigd door Eximius op 17-07-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Eximius schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:07:
[...]

Zoals in de startpost staat niet meer, er is een pilot geweest en daar blijft het voor nu bij.
Met een beetje geluk krijg je een rode ipv een oranje Copperjet ;)

[...]
op de website kwam ik deze tekst tegen.

Opmerking:
Deze supportpagina's zijn voor het AVM5125 Alice modem. Vanaf 1 november zal Alice dit modem aan een vooraf geselecteerde groep Alice klanten uitleveren. De planning is dat Alice dit modem in 2009 aan alle nieuwe Alice klanten zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 29-09 21:36
Ik ondervind op dit moment problemen met m'n alice lijn.
Elke 2min verliest m'n modem zijn DSL signaal.
Nu hoop ik dat ik niet ineens een klapperlijn heb, dit omdat in het verleden het modem z'n DSL signaal ook nog wel eens wilde verliezen. Altijd maar gehoopt dat het niet erger werd.

Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 37
Upstream Line Attenuation: 18
Downstream Transmit Power: 21
Upstream Transmit Power: 12
LOS Errors: 0

Zijn dit acceptabele waarden?

ps. ik ben de enige die op dit moment probeert gebruik te maken van de lijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Frag1le op 17-07-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Helluuup! @Alice hier op tweakers (of een ander uiteraard)

Ik ben weer telefonisch bereikbaar *O*
Maar nu ligt mijn ADSL eruit -O-
Wachten tot maandag zeggen ze bij Alice :X
Dat kan toch echt niet: kan ik er zelf iets aan doen?

De meldingen die ik zie:

PPPoA Status enabled, up, phase=Terminate
PPPoA Error Status Our PAP login failed, authentication rejected

Voor de duidelijkheid: ik heb niets aan de config verandert

/me lang leve Tethering

Edit: bedankt @Alice via Tweakers: we kunnen weer onze internetverslaving voeden _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door HeyDude op 19-07-2009 07:30 . Reden: bedankje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag1le,

Het zou kunnen dat u inderdaad een klapperlijn heeft. De SNR van 6 is niet denderend hoog. Het kan goed werken, maar helaas niet altijd. De andere waardes zien er goed uit, die hangen ook samen met de lijnlengte.

Om je verder te helpen wil ik u vragen om uw klantnummer achter te laten. Dat kan op dit forum of via de email. In dat geval, graag even mailen naar weijer@nl.alice.nl en jurre@nl.alice.nl. U kunt natuurlijk ook gewoon de servicedesk even bellen, die kunnen een instabiele lijn ook voor u oplossen.

Ik hoop u zo voldoende geinformeerd te hebben.

Heydude,

Graag gedaan. Ik hoop dat alles nou correct blijft werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Vandaag weer een dagje zonder Alice,
Telefonie werkt, maar daar is het ook bij gebleven.

PPPT connection komt niet op en krijg dus geen WAN ip...
Helpdesk zou het doorzetten naar 2e lijns, ben erg benieuwd hoe lang ik zonder blijf zitten..
De helpdesk is altijd direct berijkbaar, maar de snelheid van de 2e lijns support laat nog wel is te wensen over is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Eximius schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:18:
Vandaag weer een dagje zonder Alice,
Telefonie werkt, maar daar is het ook bij gebleven.
Hmm, ik hoop toch dat dit een incident is wat je nu meldt?
Bij het omzetten van een tel. nummer kan ik me er iets bij voorstellen, maar af en toe :/

Is het vaker voorgekomen (puur uit interesse)? Oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storing komt voort uit een bug bij nummerporteringen.

Op miraculeuze wijze zal Eximius' lijn morgen vannacht om 02:00 weer gaan werken... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:29:
De storing komt voort uit een bug bij nummerporteringen.

Op miraculeuze wijze zal Eximius' lijn morgen vannacht om 02:00 weer gaan werken... :z
Hmm laten we het hopen :)
Wel appart dat ik vanaf afgelopen donderdag al bereikbaar ben onder mijn oude telefoonnummer, en dan toch de portatie vandaag pas is uitgevoerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04

Jrz

––––––––––––

Even een goed woordje voor de mensen van alice die hier op got zitten.
Heel erg relax.
(mn verbinding is niet 100% nog, maar ik heb iig contact etc :))

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:48:
Frag1le,

Het zou kunnen dat u inderdaad een klapperlijn heeft. De SNR van 6 is niet denderend hoog. Het kan goed werken, maar helaas niet altijd. De andere waardes zien er goed uit, die hangen ook samen met de lijnlengte.

Om je verder te helpen wil ik u vragen om uw klantnummer achter te laten. Dat kan op dit forum of via de email. In dat geval, graag even mailen naar weijer@nl.alice.nl en jurre@nl.alice.nl. U kunt natuurlijk ook gewoon de servicedesk even bellen, die kunnen een instabiele lijn ook voor u oplossen.

Ik hoop u zo voldoende geinformeerd te hebben.

Heydude,

Graag gedaan. Ik hoop dat alles nou correct blijft werken! :)
Bedankt voor deze reactie. Goede service :)

Het vreemde is, 3 uur later was er niets meer aan de hand terwijl ik aan mijn kant niets qua kabels/aansluitingen veranderd heb. Ik zal als ik thuis kom vandaag even kijken of de SNR veranderd is. Kan ik er vanuit gaan dat een hogere waarde beter is?
Sinds dat moment heb ik ook geen problemen meer gehad.
Op welke manieren kunnen ze zo'n instabiele lijn oplossen? Heeft dit altijd een snelheidsverlaging tot gevolg?
Het komt nog wel eens voor dat m'n modem niet intrained op de standaard 10256 kbps maar op ±8500 kbps
Na opnieuw intrainen traint deze dan weer in op 10256 kbps
Behoort dit ook tot de kenmerken van een klapperlijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Frag1le op 21-07-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te geloven, Kafkaesk is een under statement :-(

Het verhaal:
3 maanden geleden aangemeld via de website van Alice voor overstap herinnering service. Ben opgebeld door de sales afdeling. Heb me aangemeld voor Alice Comfort, op te leveren op 1 juli 2009. Alles is opgenomen op band, etc. etc. U moet zelf uw bestaande abonnement opzeggen.

30 Juni doet mijn telefoon het niet meer. Oja, overstappen naar Alice. Oei, niks meer van ze gehoord. Contact ogenomen met Alice: "mag ik uw bankrekeningnummer. We kunnen u niet in het systeem vinden."
OK...

Nu na 3 weken zonder telefoon, 6 telefoontjes en 1 brief verder: "het spijt ons oprecht maar we kunnen niets voor u doen".

Er is me dus 5 keer beloofd dat het uitgezocht wordt en er contact met me wordt opgenomen. De bandopname opvragen blijkt onmogelijk te zijn, ondanks de wettelijke verplichting.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het opvragen van de bandopname?

Ik heb het opgegeven, weer een illusie armer, frustratie erbij en nog steeds zonder telefoon en internet.
Daar sta je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:30:

Het verhaal:
3 maanden geleden aangemeld via de website van Alice voor overstap herinnering service. Ben opgebeld door de sales afdeling. Heb me aangemeld voor Alice Comfort, op te leveren op 1 juli 2009. Alles is opgenomen op band, etc. etc. U moet zelf uw bestaande abonnement opzeggen.

30 Juni doet mijn telefoon het niet meer. Oja, overstappen naar Alice. Oei, niks meer van ze gehoord. Contact ogenomen met Alice: "mag ik uw bankrekeningnummer. We kunnen u niet in het systeem vinden."
OK...

Nu na 3 weken zonder telefoon, 6 telefoontjes en 1 brief verder: "het spijt ons oprecht maar we kunnen niets voor u doen".

Er is me dus 5 keer beloofd dat het uitgezocht wordt en er contact met me wordt opgenomen. De bandopname opvragen blijkt onmogelijk te zijn, ondanks de wettelijke verplichting.

Ik heb het opgegeven, weer een illusie armer, frustratie erbij en nog steeds zonder telefoon en internet.
Daar sta je dan.
En ook in dit geval weer niet even de moeite genomen deze draad door te lezen! Dan had je geweten bij wie je kon "aankloppen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:30:

Het verhaal:

OK...

Daar sta je dan.
Nadat je je aanmeldt bij alice krijg je enkele brieven thuis met daarin o.a. (indien ik het me goed herinner) de bevestiging van aanvraag en de bevestiging van oplevering.
Vond je het niet vreemd dat je waarschijnlijk een week voor juli nog geen correspondentie had ontvangen?
Bij die tijd had ik al lang gebeld om te vragen naar de status.
Dat je 30 juni pas tot de conclusie komt dat je nog niets gehoord hebt van Alice... iets met eigen schuld en een dikke bult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:27:
[...]

En ook in dit geval weer niet even de moeite genomen deze draad door te lezen! Dan had je geweten bij wie je kon "aankloppen"...
Even de moeite nemen? ca 4 x 50 bladzijden doornemen?

Als je dan toch reageert waarom zeg je dan niet gewoon bij wie ik kan aankloppen in plaats van de wijsneus lopen uithangen? Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag1le schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:42:
[...]

Nadat je je aanmeldt bij alice krijg je enkele brieven thuis met daarin o.a. (indien ik het me goed herinner) de bevestiging van aanvraag en de bevestiging van oplevering.
Vond je het niet vreemd dat je waarschijnlijk een week voor juli nog geen correspondentie had ontvangen?
Bij die tijd had ik al lang gebeld om te vragen naar de status.
Dat je 30 juni pas tot de conclusie komt dat je nog niets gehoord hebt van Alice... iets met eigen schuld en een dikke bult?
Joh, en jij hebt niets beters te doen dan dat soort zaken allemaal te gaan zitten bijhouden? Ik dacht dat Alice me een en ander uit handen zou nemen, namelijk zorgdragen voor een soepele overstap. Daar wordt mee geadverteerd per slot van rekening. Kijk, dat het misgaat, soit, maar hoe je vervolgens tegen een muur van desinteresse, arogantie en onbeschoftheid aanloopt, dat is niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:54:
[...]

Joh, en jij hebt niets beters te doen dan dat soort zaken allemaal te gaan zitten bijhouden? Ik dacht dat Alice me een en ander uit handen zou nemen, namelijk zorgdragen voor een soepele overstap. Daar wordt mee geadverteerd per slot van rekening. Kijk, dat het misgaat, soit, maar hoe je vervolgens tegen een muur van desinteresse, arogantie en onbeschoftheid aanloopt, dat is niet te geloven.
Nfi, maar als je op deze toon ook de servicedesk te woord hebt gestaan kan ik begrijpen dat ze er met jou waarschijnlijk niet uit zijn gekomen.
Ik ben in het verleden 3x van provider overgestapt en heb met Alice de minste moeite gehad. Binnen 2 weken een werkende actieve verbinding (zonder dat ik een KPN lijn had) 2 weken voor de datum van oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag1le schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:48:
[...]

Nfi, maar als je op deze toon ook de servicedesk te woord hebt gestaan kan ik begrijpen dat ze er met jou waarschijnlijk niet uit zijn gekomen.
Ik ben in het verleden 3x van provider overgestapt en heb met Alice de minste moeite gehad. Binnen 2 weken een werkende actieve verbinding (zonder dat ik een KPN lijn had) 2 weken voor de datum van oplevering.
Luister.
Ten eerste moeten zij mij te woord staan, niet ik hen.
Ten tweede vraag ik in mijn originele post gewoon iets en begin jij over schuld en bult.
Ten derde ben jij een bofferd dat je hele leven op rolletjes loopt, te beginnen met je geweldige overstap ervaringen.

Weer zo'n forum met verveelde betweters, ik had beter moeten weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:46:
[...]

Luister.
Ten eerste moeten zij mij te woord staan, niet ik hen.
Ten tweede vraag ik in mijn originele post gewoon iets en begin jij over schuld en bult.
Ten derde ben jij een bofferd dat je hele leven op rolletjes loopt, te beginnen met je geweldige overstap ervaringen.

Weer zo'n forum met verveelde betweters, ik had beter moeten weten...
Ik zal dan ook eens een opsomming maken:

Ten eerste hoef ik niet te luisteren, deze gebiedende wijs is helemaal niet gepast hier.
Ten tweede ging er een verhaal aan vooraf totdat ik met het slot kwam over 'eigen schuld en een bult'.
Ten derde, direct met een conclusie komen alsof jij enig idee hebt over mijn leven is compleet off-topic en slaat dus nergens op.

Ik zal vooral op zo'n arrogante manier verder gaan, dan kom je nog eens ergens.
Om nu gelijk heel GoT af te kraken als een forum met betweters is niet gepast, deze woorden wisseling heb je tenslotte met mij.

Nochtans wens ik je het beste m.b.t. je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:48:
[...]

Even de moeite nemen? ca 4 x 50 bladzijden doornemen?

Als je dan toch reageert waarom zeg je dan niet gewoon bij wie ik kan aankloppen in plaats van de wijsneus lopen uithangen? Bedankt voor de moeite!
Je mag best zelf ook wel een beetje initiatief tonen, hoor. En met die grote bek van jou, bereik je hier niet veel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59
Enkele dagen geleden het Alice modempakket binnengekregen en gisteren de brief thuis dat mijn lijn geactiveerd zou zijn... Ik alles netjes aangesloten, blijft het modem hangen op "Attempting to connect...". Het ADSL lampje brand wel gewoon, maar het WAN ip blijft op 0.0.0.0 staan en als ik de telefoon oppak krijg ik geen kiestoon. Ik naar de helpdesk gebeld, werd er eerst gemeld dat ik de aderparen bij het ISRA punt om moest zetten, maar zoals gewoonlijk bij Alice kreeg ik van een andere medewerker een totaal ander verhaal te horen dat dit dus niet nodig was. Ik heb wat rondgelezen en ik zie topics van mensen die meer dan een maand moeten wachten totdat hun soortgelijke probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik heb mijn abo opgezegd en kreeg onlangs de bevestiging. Daarin stond dat ik de modem, de adapter en alle kabels terug moet sturen en dat er anders 75 euro in rekening gebracht wordt.

Ik geloof dat ik 1 of 2 kabels 'verknipt' heb. Gaan ze daar moeilijk over doen? Ik kan me niet voorstellen dat ze dan het volledige bedrag in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Volgens mij wordt daar niet moeilijk over gedaan. Gaat er meer om dat je je modem met adapter en splitter terug stuurd. die ethernet of telefoon kabel kan niet echt een struikelblok zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Xanthium schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:16:
Enkele dagen geleden het Alice modempakket binnengekregen en gisteren de brief thuis dat mijn lijn geactiveerd zou zijn... Ik alles netjes aangesloten, blijft het modem hangen op "Attempting to connect...". Het ADSL lampje brand wel gewoon, maar het WAN ip blijft op 0.0.0.0 staan en als ik de telefoon oppak krijg ik geen kiestoon. Ik naar de helpdesk gebeld, werd er eerst gemeld dat ik de aderparen bij het ISRA punt om moest zetten, maar zoals gewoonlijk bij Alice kreeg ik van een andere medewerker een totaal ander verhaal te horen dat dit dus niet nodig was. Ik heb wat rondgelezen en ik zie topics van mensen die meer dan een maand moeten wachten totdat hun soortgelijke probleem is opgelost.
Heb hetzelgde geneuzel gehad met Alice.
Probleem zat bij mij de 1ste keer in het feit dat KPN had zitten prutsen in de wijkkast.
de 2e x waren ze bezig met nummerportatie.

Geef deze dingen is aan bij de helpdesk, misschien kom je dan wat verder.
Het niveau van de 1ste lijns is bedroevend namelijk ;(
Contact met Alice webcare hier op het forum heeft iig ook veel geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Xanthium schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:16:
[..]
Ik heb wat rondgelezen en ik zie topics van mensen die meer dan een maand moeten wachten totdat hun soortgelijke probleem is opgelost.
Zoek even hier in dit topic naar de email of usernames van de Alice medewerkers hier.
Werkt perfect is mijn ervaring en snel contact.

Niet dat de eerste lijn nou zo bar en boos is maar dat is wel een schakel extra en er zit nu ook nog een
weekend tussen helaas.

Vraag:
Ik heb nu Zipb ingesteld op de Copperjet naar mijn Linksys
De verbinding is echter minder stabiel en de ping tijden lopen op, heeft iemand ook die ervaringen?

[ Voor 14% gewijzigd door HeyDude op 25-07-2009 09:57 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
De eerstelijns is inderdaad echt niet om trots op te zijn, ik heb al meerdere malen loze beloftes van ze gekregen en slechte informatie die later weer door andere collega's werd tegengesproken, het is tot nu toe echt een lijdensweg dat overstappen van KPN naar Alice, ik krijg zo niet echt het idee dat ze op nieuwe klanten zitten te wachten. Als ik dan vraag naar de technische dienst of iemand van de tweede lijn word dit ook consistent geweigerd, ook al kunnen ze bij de eerstelijns geen antwoord geven op mn vragen. Dan moet ik het maar doen met een excuus en de mededeling dat hij/zij het ook heel vervelend vind. Ik vind het erg frustrerend om op te merken dat de eerstelijns medewerkers continu problemen wegschuiven en zich alleen aan hun belscripten kunnen houden.

Ik houd dan ook mijn hart vast als de 31ste mijn KPN abbo overgaat in de Alice lijn. Ik wil namelijk ook mijn vaste nummer behouden (die ik al 25 jaar heb) maar dat schijnt erg moeilijk te zijn. Ik heb al meerdere malen gebeld om te vragen of de nummerportering goed gaat komen en expres het pakket enkele maanden voor de opleverdatum besteld om te zorgen dat het goedgaat. Toch krijg ik steeds ontwijkende antwoorden en word ik er steeds op gewezen dat ik het zelf maar met KPN op moet lossen als de KPN zaken nalaat. Waarom adverteren met een overstapservice als hier totaal geen sprake van is? Enfin mijn boodschap is nu wel duidelijk denk ik.. :/

Ik houd jullie up to date hoe het is verlopen..

Ik heb inmiddels een webmedewerker die hier op GoT actief is gemaild en die heeft me een duidelijke status update gegeven; thumbs up daarvoor.

[ Voor 48% gewijzigd door Xanthium op 26-07-2009 21:31 . Reden: Tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:37
Bij de oplevering van mijn abonnement in okt/nov vorig jaar waren er problemen met de stabiliteit en ik trainde nooit harder in dan 5000/900. De lijn stabiliseerde zich uiteindelijk wel, maar in december kwam alsnog een KPN-monteur om de aansluiting te controleren.

Hij concludeerde dat op het tweede aderpaar, waar ik Alice op aan had laten sluiten, er geen ADSL mogelijk zou zijn. Alleen omdat het wel werkte zou er verder geen werk van worden gemaakt. Eigenlijk zou er een nieuw aderpaar getrokken moeten worden van de centrale naar hier.

De laatste dagen begint mijn verbinding echter te klapperen, niet regelmatig, maar wel vaak, vooral door de week. In het weekend lijkt het minder erg. De Downstream rate traint niet meer echt boven de 4000 in.

Mijn vraag dus, vooral aan de medewerkers die ik hier tegenwoordig rond zie hangen, is er nog een mogelijkheid dat ik een betere verbinding krijg. Op z'n minst dat-ie weer stabiel wordt, maar dan liever wel zonder nog meer snelheid in te hoeven leveren.

Mijn db waardes fluctueren zo mogelijk nog harder, vooral de margins. Die margins heb overigens ook al ruim onder de 6 zien zakken.

DSL Status:Connected
DSL Modulation Mode:ADSL2+
DSL Path Mode:Fast
Downstream Rate:4116 kbps
Upstream Rate:883 kbps
Downstream Margin:6 db
Upstream Margin:5 db
Downstream Line Attenuation:37 db
Upstream Line Attenuation:11.5 db
Downstream Transmit Power:12 db
Upstream Transmit Power:20 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiscBiker schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:57:
Bij de oplevering van mijn abonnement in okt/nov vorig jaar waren er problemen met de stabiliteit en ik trainde nooit harder in dan 5000/900. De lijn stabiliseerde zich uiteindelijk wel, maar in december kwam alsnog een KPN-monteur om de aansluiting te controleren.

Hij concludeerde dat op het tweede aderpaar, waar ik Alice op aan had laten sluiten, er geen ADSL mogelijk zou zijn. Alleen omdat het wel werkte zou er verder geen werk van worden gemaakt. Eigenlijk zou er een nieuw aderpaar getrokken moeten worden van de centrale naar hier.

De laatste dagen begint mijn verbinding echter te klapperen, niet regelmatig, maar wel vaak, vooral door de week. In het weekend lijkt het minder erg. De Downstream rate traint niet meer echt boven de 4000 in.

Mijn vraag dus, vooral aan de medewerkers die ik hier tegenwoordig rond zie hangen, is er nog een mogelijkheid dat ik een betere verbinding krijg. Op z'n minst dat-ie weer stabiel wordt, maar dan liever wel zonder nog meer snelheid in te hoeven leveren.

Mijn db waardes fluctueren zo mogelijk nog harder, vooral de margins. Die margins heb overigens ook al ruim onder de 6 zien zakken.

DSL Status:Connected
DSL Modulation Mode:ADSL2+
DSL Path Mode:Fast
Downstream Rate:4116 kbps
Upstream Rate:883 kbps
Downstream Margin:6 db
Upstream Margin:5 db
Downstream Line Attenuation:37 db
Upstream Line Attenuation:11.5 db
Downstream Transmit Power:12 db
Upstream Transmit Power:20 db
Hoi FiscBiker,

Er zijn wel een aantal dingen die getest kunnen worden om jou verbinding wat stabieler te krijgen zonder snelheid in te leveren. Maar in veel gevallen is het toch het ingestelde snelheidsprofiel wat de boosdoener is.
Heb je dit al gemeld bij de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiscBiker schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:57:
Als alternatief kun je ook nog even hier kijken:
denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meerdere mensen tegenwoordig last van wegvallende telefonie? Ik heb echt een behoorlijke tijd zonder problemen gedraaid met Alice, maar sinds kort is de telefonie om te janken zo erg.

Wat er gebeurt; er komt een gesprek binnen, dan pak je de telefoon op en dan hoor je dus niets. Vervolgens hang je op en even later gaat de telefoon weer en heb je wel een gesprek. De gesprekken worden ook zo opeens afgebroken. Ook probeert ze mij dan te bellen maar vervolgens krijgt ze geen gehoor.

Vanmiddag ook, ik bel mijn vrouw en het duurde even maar ze nam op. Wat blijkt, thuis was de telefoon over gegaan en nam ze op; geen lijn. Vervolgens legt ze neer en gaat meteen weer de telefoon en had ze mij aan de telefoon. Ik heb maar éénmaal het nummer gebeld.

Dus vanmiddag ging mijn vrouw zelf bellen met de Alice helpdesk om dit te melden, en krijgt ze jongen/man aan de lijn die vermeld dat de snelheid bij ons veel lager is dan hij behoort te zijn (:?) en geeft hij aan het modem te resetten omdat hij veel verkeer zag de afgelopen dagen op het modem. Dat laatste kan kloppen, er zijn wat torrents (+/- 16Gb) doorheen gegaan maar de telefonie problemen zijn niet van de afgelopen dagen.

Kom ik thuis, kijk ik zelf in de Copperjet, zie ik de uptime nog steeds op 8 dagen staan. Niet gereset dus (en maar gelukkig ook want dan had ik ZIPB ook weer kunnen instellen aangezien dit een bug is in de copperjet).

Lijkt me ook apart dat downloads (en ik haal maximaal 600kb/sec, vrij slecht maar voldoende) een effect hebben op de telefonie via het modem? Zelfs dan, op de momenten dat problemen optraden liep er geheel geen internetverkeer.

Meer mensen last van de telefonie laatste tijd? Als dit blijft aanhouden zal Alice hier niet lang meer de dienst uit maken :) Jammer want het heeft echt heel lang perfect gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:08:
Meer mensen last van de telefonie laatste tijd? Als dit blijft aanhouden zal Alice hier niet lang meer de dienst uit maken :) Jammer want het heeft echt heel lang perfect gedraaid.
Reset je modem dan in ieder geval zelf even. Dataverkeer heeft geen enkele invloed op het voiceverkeer aangezien dat over 2 gescheiden PVC's loopt bij Alice. Wat kan zijn is dat de modem door het vele torrentverkeer (open connecties/threads) problemen heeft gekregen maar een reset van de modem verhelp je dat meestal.
Als je telefoon overgaat werkt het telefonieplatform achter Alice in ieder geval goed, het signaal 'incomming call' komt namelijk goed door. Het berichtje terug 'pickup' komt de eerste keer niet goed door dus het zal een lokaal/modem probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
ik heb deze melding bij gidsvermelding. Maar ik heb geen nummerbehoud gedaan.
Het nummerbehoud voor uw telefoonnummer "0249999995" is nog niet afgerond. U kunt uw voorkeuren voor nummervermelding aanvragen nadat uw telefoonnummer is overgezet naar Alice. U ontvangt hierover schriftelijk bericht van Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:23:
Hallo
Email je klantgegevens + telefoonnummer (wat je voor gidsvermelding wilt gebruiken) even naar denan@inter.nl.net. Ik zit vanmiddag toevallig bij de developer die dat voor Alice gebouwd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:22:
Als je telefoon overgaat werkt het telefonieplatform achter Alice in ieder geval goed, het signaal 'incomming call' komt namelijk goed door. Het berichtje terug 'pickup' komt de eerste keer niet goed door dus het zal een lokaal/modem probleem zijn.
Het enige wat er recentelijk in het modem is gewijzigd is de activatie van ZIPB maar de telefonie issues waren daarvoor al begonnen. Ook na resets, want dan had ik zelf al een keer gedaan, blijven de problemen aanhouden. Kan het zijn dat mijn modem dan wellicht gewoon op zijn einde is? Bekabeling, apparatuur, etc is nooit iets aan veranderd. Ik ben bijlange na geen actieve downloader, maar ik heb eerder ook wel eens torrent verkeer gehad zonder problemen voor de telefonie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:47:
[...]

Het enige wat er recentelijk in het modem is gewijzigd is de activatie van ZIPB maar de telefonie issues waren daarvoor al begonnen. Ook na resets, want dan had ik zelf al een keer gedaan, blijven de problemen aanhouden. Kan het zijn dat mijn modem dan wellicht gewoon op zijn einde is? Bekabeling, apparatuur, etc is nooit iets aan veranderd. Ik ben bijlange na geen actieve downloader, maar ik heb eerder ook wel eens torrent verkeer gehad zonder problemen voor de telefonie.
Reset je modem dan eens naar de factory defaults en configureer zipb dan op een 'schone' omgeving. Wellicht dat er nog oude portforwards of vage zaken actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus de vorige keren inderdaad ook gedaan om eventueel eigen geklungel uit te sluiten.

Ik had in eerste instantie port forwarding ingesteld maar ik wilde de site van mijn pasgeboren zoontje erop plaatsen, dus ging over naar ZIPB. Kortom de complete standaard Alice configuratie gekozen waarna het modem deze ging heeft toegepast, en daarna ZIPB enabled.

Er zijn dus ook geen port forwards actief of andere configuratie wijzigingen. Enige wat dus afwijkt is dat ZIPB aan staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:23:
Hallo
Gefixxed. In een aantal cases bleek een "dummy" telefoonnummer verwerkt te zijn en daardoor dacht het systeem dat je al een nummerportering had. De developers hebben het aangepast en houden daar nu rekening mee. Je kunt nu dus weer gidsvermelding aanvragen.
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:43:
Dat heb ik dus de vorige keren inderdaad ook gedaan om eventueel eigen geklungel uit te sluiten.

Ik had in eerste instantie port forwarding ingesteld maar ik wilde de site van mijn pasgeboren zoontje erop plaatsen, dus ging over naar ZIPB. Kortom de complete standaard Alice configuratie gekozen waarna het modem deze ging heeft toegepast, en daarna ZIPB enabled.

Er zijn dus ook geen port forwards actief of andere configuratie wijzigingen. Enige wat dus afwijkt is dat ZIPB aan staat. :)
Hmmm zipb mag niet van invloed zijn op de Voice PVC.. Het klinkt dus alsof je copperjet niet 100% in orde is, maar het kan ook een probleem met je kabels zijn. Dat je er niets aan hebt gedaan wil niet zeggen dat de kabels niet slecht/stuk zijn :) komt het altijd voor dat de telefoon overgaat en je niets hoort? of is dat random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:17:
Gefixxed. In een aantal cases bleek een "dummy" telefoonnummer verwerkt te zijn en daardoor dacht het systeem dat je al een nummerportering had. De developers hebben het aangepast en houden daar nu rekening mee. Je kunt nu dus weer gidsvermelding aanvragen.
bedankt. Nu kan ik selecteren, als ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:56:
[...]

Hoi FiscBiker,

Er zijn wel een aantal dingen die getest kunnen worden om jou verbinding wat stabieler te krijgen zonder snelheid in te leveren. Maar in veel gevallen is het toch het ingestelde snelheidsprofiel wat de boosdoener is.
Heb je dit al gemeld bij de klantenservice?
Ik heb dinsdagavond contact gehad met de klantenservice, ze zou mijn lijn resetten en ik moest het even proberen met de originele copperjet (gebruik normaliter een linksys WAG200G).

De problemen deden zich ook voor met de copperjet en bij het tweede gesprek (nog net voor 22:00 uur) werd het probleem doorgezet naar de technische dienst die hopelijk met twee werkdagen zal reageren.

Ondertussen ben ik begonnen met het bijhouden van hoe slecht / goed de verbinding is (met de linksys). Hier de grafieken voor gisteren vanaf het punt van ingebruikname. Indien de lijn onder de x-as duikt is de waarde nul.

Meer en actuele grafieken beschikbaar, PM indien gewenst.

Edit:
De donderdag

[ Voor 4% gewijzigd door FiscBiker op 31-07-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:17:
komt het altijd voor dat de telefoon overgaat en je niets hoort? of is dat random?
Dat is inderdaad random, maar wat wel opvalt is dat het vaak met een 2de of 3de poging dan wel lukt. Alsof hij in standby/sleep staat oid en er eerst uit moet komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Tsuranim

There is only one

Hallo zouden jullie kunnen kijken naar mijn verbinding?
Heb het idee dat de snelheid wordt beperkt vanuit de centrale en dat er niet veel aan te doen is. Maar gezien de afstand rond 350 meter is en ik dus verwachte tussen 16 en 20 mbit uit te komen, hoop ik dat er een kleine verbetering toch nog mogelijk is.
Ik haal rond de 1,3 MB/s. Heb rood en groene draden verwisseld en coding gain op 7 gezet.
Zijn er toch nog opties dit te verbeteren?

Code Type Status ADSL2A
Local Tx Power 12.3 dB
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 18.0 dB
Remote Tx Power 18.5 dB
Remote Line Attn 9.0 dB

Tx Bit Rate 1101000
Rx Bit Rate 13482300
Rx Attn DR 13500000
Max Down Rate 16352000
Remote SNR Margin 6.0 dB

klantnummer NL00186695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
vandaag werkte m'n kpn internet/telefonie opeens niet meer, meteen alice apparatuur eraan gehangen en het werkte allemaal lekker, met een download van 1400 kbps mag ik niet klagen :)

nu hoop ik dat de nummerportering goed gaat komen maar dat kan enkele weken duren begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Xanthium schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:18:
vandaag werkte m'n kpn internet/telefonie opeens niet meer, meteen alice apparatuur eraan gehangen en het werkte allemaal lekker, met een download van 1400 kbps mag ik niet klagen :)

nu hoop ik dat de nummerportering goed gaat komen maar dat kan enkele weken duren begreep ik.
En een dag downtime, als je net zoveel geluk hebt dan ik.
Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste