Beste Alice gebruikers,
Ik heb helaas niet de tijd om de topic door te nemen, maar ik wou toch gewoon het volgende mededelen..
Ik heb nu sinds anderhalve week een trage verbinding. Ik heb 3/4 jaar een stabiele verbinding gehad met een gemiddelde download snelheid van 1.35MB/s. Dat is vorige week gedropped naar kleine doch strakke 400KB/s. Ik kreeg het gevoel dat ik gecapped werd aangezien het behoorlijk strak rond de 400KB/s bleef.
Gisteren zakte het gemiddelde snelheid naar 300 en nu heb ik soms time-outs en nog geen snelheid boven de 100KB/s.
Ik heb natuurlijk gekeken of er niet iemand stiekem gebruik maakt van mijn verbinding maar daar was niks op te zien, op zich logisch aangezien ik er niet vanuit ga dat er iemand in mijn buurt WPA2/Mac filtering weet te omzeilen.
Ik heb zelf niet enorm veel technische kennis maar als BI'er weet ik wel de basis principes van netwerken e.d.
ik vroeg mij af of meer mensen er de laatste weken er last van hebben. Ik ga er morgen maar een melding van maken. Ik vind het op zich niet zo erg om tijdelijk ivm met storingen of dergelijke dingen rekening te houden maar als ik niet eens een standaard SD video stream kan bekijken gaat het me mateloos irriteren ...fiberpower van upc klinkt dan weer erg aanlokkelijk..
groetjes
[edit] de testjes die ik had ondernomen
Bedraad netwerk met PC1: trage verbinding
........... ....... PC2: trage verbinding
Draadloos met notebook: idem
Draadloos met netbook: idem
XBOX360 DLC download: idem
Instellingen gecheckt van modem, access point, beide ook gereset.
logs nagekeken,
telefoon verbinding is stabiel
wat kan ik nog meer doen alvorens ik de helpdesk opbel?
[
Voor 13% gewijzigd door
rusteloos op 10-07-2009 15:00
]
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3