Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Veel ellende gehad van aanvraag tot 'oplevering'. (zie eerdere posts van mij in dit topic).
Toen heb ik dus in februari alles opgezegd, met 1 maand opzegtermijn.
Nu krijg ik aanmaningen(!) voor de factuur van April.................
Erheen gemaild dat dat niet klopt, krijg ik terug: "Verzoeken tot creditatie kunnen wij alleen schriftelijk in behandeling nemen."

Nog een keer gemaild, krijg ik terug: "U moet de factuur eerst voldoen voordat wij geld kunnen terugstorten."

Doe eens even normaal ja?

[ Voor 31% gewijzigd door IEF op 09-07-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Kom uurtje geleden thuis en van mijn trage 8mbps verbinding is nu helemaal niks meer over.
Modem ziet ADSL signaal maar krijgt geen WAN ip terug.

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/7386/alicet.jpg

Alice doet dit af als een defect modem
Hopelijk donderdag het modem binnen...

[ Voor 17% gewijzigd door Eximius op 22-06-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmpAtahualpa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11-2023
denan schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:42:
[...]

Die email is inderdaad wat 'kort door de bocht' maar in principe zeggen ze gewoon dat ze over de status van je storing niets te melden hebben. En dat je een klachtenbrief kunt schrijven om een deel van je abonnementsgeld terug te krijgen.
Nou Denan, in principe...snap jij dus helemaal niets van hoe een bedrijf met een klant hoort om te gaan! Als ze niets te melden hebben over mijn falende verbinding dan vraag ik mij 2 dingen af:

1: Waarom precies hebben ze dan niets te melden over mijn storing? Een kwestie van navragen bij de technische dienst, maar nee, daar zijn ze te lui voor.
2: Waarom zeggen ze niet met zoveel woorden dat ze niets te melden hebben? Als ik iets haat dan is het wel dat een bedrijf met mooie woorden om de waarheid heen gaat draaien. Nee, in plaats van mijn VRAGEN te beantwoorden bestempelen ze mijn vragen als KLACHT en mag ik een brief gaan sturen.

En waarom zou ik überhaupt geen klacht per e-mail kunnen indienen? Je wilt me toch niet zeggen dat de klachtenafdeling niet over e-mail beschikt? Ze zijn een internetPROVIDER nota bene! Een internetprovider waarbij het personeel geen internet heeft lijkt me ook zo ver gezocht, nietwaar?

Nee, ze kiezen er BEWUST voor om mij een brief te laten sturen. Waarom? Dat werpt een barrière op om ervoort te zorgen dat ontevreden klanten toch niet hun klacht gaan indienen en dat ze bakken met geld kwijt zijn aan abonnementsgeld wat ze terug moeten storten.

Het is nog eens in strijd met de wet ook, want correspondentie per e-mail is tegenwoordig even wetsgeldig als correspondentie per post.

Weet je wat, als Alice zo lastig gaat doen met correspondentie per post, dan zou ik eigenlijk precies hetzeflde terug moeten doen. Nee, sorry Alice, ik accepteer geen online facturen meer, sturen jullie mij maar een factuur (met acceptgiro i.p.v. automatisch incasso) per post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

Brons

Fail!

Ik ben het er mee eens dat Alice kut is. Mijn ouders hebben het en hadden altijd een mooie snelheid (~8mbit) echter een aantal maanden geleden hadden ze opeens last van een slechte verbinding. Na de helpdesk bellen was het een aantal dagen later weer goed te noemen. Echter hebben ze de verbinding nu op 4mbit gecapped. Na het bellen van de helpdesk zeggen ze dat dat is omdat veel buren ook een ADSL verbinding hebben en dat ze het daarom gecapped hebben. Ze willen de cap ook niet meer weg halen.

Is de enige manier om weer 8mbit+ te krijgen Alice op te zeggen en een andere provider te nemen? De helpdesk wil in ieder geval niet meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ze kiezen er BEWUST voor om mij een brief te laten sturen. Waarom? Dat werpt een barrière op om ervoort te zorgen dat ontevreden klanten toch niet hun klacht gaan indienen en dat ze bakken met geld kwijt zijn aan abonnementsgeld wat ze terug moeten storten.
Geen probleem, print je mailtje, handtekening er onder en stop het in een envelop.
Ooit dezelfde behandeling van mevrouw Alice gehad.
Eindresultaat: de verlangde schadevergoeding niet gehad, maar 1 maand gratis abo.
Het wordt echt tijd dat het verschrikkelijk slecht gaat met sommige bedrijven.
Dan (her)ontdekken ze wel weer wat aandacht en service voor een klant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

bdacier schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:44:
Ik moet zeggen dat ik het toch raar vind dat we allemaal bijna te weinig snelheid hebben. Bij mij is het niet zo schrijnend als bij anderen maar goed alsnog voor de volledigheid zal ik even mijn snelheden neerzetten.
afst: 1476m. tot centrale Maastricht-Amby (BBned site)
Line att. 24dB
SNR 6dB
voor coding gain 7:
1,41MBps ofwel: 11,28 mbps
Na coding gain 7:
1.61MBps ofwel: 12,88 mbps
Coding gain heeft dus daadwerkelijk geholpen en ik heb een rock-solid lijn. Dat is precies wat ik zo frappant vind. Als je kijkt naar de stabiliteit van m'n lijn, de attenuation en de SNR zou je verwachten dat ik toch wel ergens de 18mbps zou moeten halen. Helaas traint mijn modem altijd te laag in. Zou het iets opleveren als ik Alice eens een belletje geef met de vraag of ze mijn modem wat hoger in willen laten trainen (of is dit zelf te doen via de admin)?
Ik vind het best meevallen hoor, naar mijn idee heb jij best een snelle verbinding voor die afstand.
mijn gegevens:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 875 meter (volgens BBNed postcode check)
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
mijn modem (Zyxel) trained:15848 kbps / 1167 kbps
downloadsnelheid 1.61MB/s

Nee je kan je modem niet zelf hoger laten intrainen zeer waarschijnlijk heb je gewoon een wide-open profiel. Het modem beplaald zelf wat de maximale (betrouwbare) haalbare snelheid is. Het enige wat je kan doen is spelen met de coding gain, maar dat heb je al gedaan.
Probeer in ieder geval je modem zo dicht mogelijk op het ISRA punt aan te sluiten met een goede kabel en verwijder de splitter als je geen analoge telefonie meer hebt. Een ander modem doet soms ook wel eens wonderen, bij mij komt die copperjet ook niet boven de 14mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 22-06-2009 20:20 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 23:44

Tsuranim

There is only one

@Mojo
Tsuranim schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:17:
Hallo zouden jullie kunnen kijken naar mijn verbinding?
Heb het idee dat de snelheid wordt beperkt vanuit de centrale en dat er niet veel aan te doen is. Maar gezien de afstand rond 350 meter is en ik dus verwachte tussen 16 en 20 mbit uit te komen, hoop ik dat er een kleine verbetering toch nog mogelijk is.
Ik haal rond de 1,3 MB/s. Heb rood en groene draden verwisseld en coding gain op 7 gezet.
Zijn er toch nog opties dit te verbeteren?

Code Type Status ADSL2A
Local Tx Power 12.3 dB
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 18.0 dB
Remote Tx Power 18.5 dB
Remote Line Attn 9.0 dB

Tx Bit Rate 1101000
Rx Bit Rate 13482300
Rx Attn DR 13500000
Max Down Rate 16352000
Remote SNR Margin 6.0 dB

klantnummer NL00186695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EmpAtahualpa schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:47:
[...]

Nou Denan, in principe...snap jij dus helemaal niets van hoe een bedrijf met een klant hoort om te gaan! Als ze niets te melden hebben over mijn falende verbinding dan vraag ik mij 2 dingen af:

1: Waarom precies hebben ze dan niets te melden over mijn storing? Een kwestie van navragen bij de technische dienst, maar nee, daar zijn ze te lui voor.
2: Waarom zeggen ze niet met zoveel woorden dat ze niets te melden hebben? Als ik iets haat dan is het wel dat een bedrijf met mooie woorden om de waarheid heen gaat draaien. Nee, in plaats van mijn VRAGEN te beantwoorden bestempelen ze mijn vragen als KLACHT en mag ik een brief gaan sturen.

En waarom zou ik überhaupt geen klacht per e-mail kunnen indienen? Je wilt me toch niet zeggen dat de klachtenafdeling niet over e-mail beschikt? Ze zijn een internetPROVIDER nota bene! Een internetprovider waarbij het personeel geen internet heeft lijkt me ook zo ver gezocht, nietwaar?

Het is nog eens in strijd met de wet ook, want correspondentie per e-mail is tegenwoordig even wetsgeldig als correspondentie per post.

Weet je wat, als Alice zo lastig gaat doen met correspondentie per post, dan zou ik eigenlijk precies hetzeflde terug moeten doen. Nee, sorry Alice, ik accepteer geen online facturen meer, sturen jullie mij maar een factuur (met acceptgiro i.p.v. automatisch incasso) per post!
Serieus, get a life.. Of een vriendin... Waarom je zo opnaaien over dit soort zaken? Dit weet je als je naar een budgetprovider gaat zoals Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brons schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:03:
Ik ben het er mee eens dat Alice kut is. Mijn ouders hebben het en hadden altijd een mooie snelheid (~8mbit) echter een aantal maanden geleden hadden ze opeens last van een slechte verbinding. Na de helpdesk bellen was het een aantal dagen later weer goed te noemen. Echter hebben ze de verbinding nu op 4mbit gecapped. Na het bellen van de helpdesk zeggen ze dat dat is omdat veel buren ook een ADSL verbinding hebben en dat ze het daarom gecapped hebben. Ze willen de cap ook niet meer weg halen.

Is de enige manier om weer 8mbit+ te krijgen Alice op te zeggen en een andere provider te nemen? De helpdesk wil in ieder geval niet meewerken.
De kans is groot dat je dan dezelfde problemen krijgt. Dit zal waarschijnlijk ontstaan zijn door overspraak (Wikipedia: Overspraak) en dat is provideronafhankelijk.

Als ze die cap weghalen is de kans groot dat je verbinding weer onstabiel zal zijn doordat het ADSL signaal van de buren over een aderpaar van KPN loopt dat op jullie aderpaar instraalt.
EmpAtahualpa schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:47:
[...]
Ow dat snap ik prima hoor.. ik zou zo'n email nooit laten sturen en volgens mij zet ik nergens neer dat ik hun reactie 'goed' of 'correct' vind. Wat ik wel aangeef is dat ze gewoon een reactie hebben gegeven op je antwoorden.. of je het nou eens bent met die reactie of niet.
Alice is een budgetprovider en zal de hoogst mogelijke service voor de laagst mogelijke prijs leveren. Als je storing opgelost is is je case voor hun 1e lijn waarschijnlijk gewoon gesloten. Achterhalen wat er exact aan de hand is geweest kost ze waarschijnlijk veel tijd en die tijd steken ze vast liever in een nieuw provleem. Doen ze dat niet dan zouden ze meer medewerkers moeten hebben om alle vragen achteraf te beantwoorden.. en worden de maandtarieven weer hoger.
1-Moet je continu zo SCHREEUWEN in je reactie?
2-Dit is gewoon een standaard mail, dat zie je duidelijk aan de opzet van het emailbericht. Alleen het laatste zinnetje over de storing is erbij geplaatst. Nogmaals: ik ben het niet eens met de wijze waarop de mail opgezet is maar ipv jezelf op te winden over de reactie kun je je beter met nuttige dingen bezig houden.
- Ze geven aan dat ze zo niet kunnen achterhalen waarom je storing is opgelost.
- Je storing is opgelost.
- Wanneer je niet tevreden bent kun je een klachtenbrief sturen waardoor je een creditering van abonnementsgeld kunt krijgen.

Als je een worddocument opstelt met daarin je brief met je handtekening is hij inderdaad door Alice te verwerken. Een simpel emailtje daarintegen is niet rechtsgeldig aangezien de afzender te makkelijk te faken is. (handtekeningen in principe ook.. maar vooruit)
Alice zal (net zoals bijna alle andere bedrijven) een ondertekende klachtenbrief voor haar archief nodig hebben. Geld uitkeren moet je namelijk altijd verantwoorden aan de directie/investeerder.
Hmmm dat kan gewoon.. maar dan moet je er wel voor betalen (http://www.alice.nl/suppo...?search=papieren+factuur#) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:27:
Gigantisch veel ellende gehad van aanvraag tot 'oplevering'. (zie eerdere posts van mij in dit topic).
Krijg je geen eindfactuur na het afsluiten van een abonnement? Ik zou dat wel even checken.. Gezien de verrekening van telefoontikken komt dat volgens mij altijd een maand later. (feb stopzetting doorgegeven, maart abonnement stopgezet, april eindfactuur)

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 23-06-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmpAtahualpa
sander- schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:08:
[...]Serieus, get a life.. Of een vriendin... Waarom je zo opnaaien over dit soort zaken? Dit weet je als je naar een budgetprovider gaat zoals Alice.
Sander, ik vind het een beetje jammer van je dat je het nodig vindt om zomaar een persoonlijke aanval te maken. Laat ik maar niet hetzelfde doen, want daar sta ik boven.

In ieder geval ben ik nu net bezig met het schrijven van mijn scriptie voor mijn studie en als ik dan niet thuis kan werken op mijn computer is dat gewoon enorm vervelend. Als je tegenwoordig thuis geen internet meer hebt dan kun je haast niets meer. Internetbankieren, contact met vrienden en familie die ver weg wonen, etc...En als ik dan al zo'n 4 weken op Alice zit te wachten voordat mijn internet-verbinding hersteld wordt (hij werkt op dit moment nog steeds niet) en dan wordt ik zo door de klanten"service" afgeserveerd, dan vind ik het wel normaal om kwaad te worden. En dat heeft niets te maken met of het nou een budget-bedrijf is of niet. Ook een verbinding voor weinig geld hoort het gewoon altijd te doen en als ik een normale vraag aan de klantenservice stel wil ik ook een normaal antwoord krijgen. Dat zoiets jou niet zou kunnen schelen als het jou overkomt, dat is jouw probleem.
denan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:36:
[...]
Ow dat snap ik prima hoor.. ik zou zo'n email nooit laten sturen en volgens mij zet ik nergens neer dat ik hun reactie 'goed' of 'correct' vind. Wat ik wel aangeef is dat ze gewoon een reactie hebben gegeven op je antwoorden.. of je het nou eens bent met die reactie of niet.
Ik noem dat dus niet een reactie maar juist het ontwijken van een echte reactie.
Alice is een budgetprovider en zal de hoogst mogelijke service voor de laagst mogelijke prijs leveren. Als je storing opgelost is is je case voor hun 1e lijn waarschijnlijk gewoon gesloten. Achterhalen wat er exact aan de hand is geweest kost ze waarschijnlijk veel tijd en die tijd steken ze vast liever in een nieuw provleem. Doen ze dat niet dan zouden ze meer medewerkers moeten hebben om alle vragen achteraf te beantwoorden.. en worden de maandtarieven weer hoger.
Van mij mogen de maandtarieven best een paar euro's hoger als de verbinding maar werkt! En dat doet het al 4 weken niet. Zelfs voor een budgetprovider is dat beschamend.
1-Moet je continu zo SCHREEUWEN in je reactie?
Sorry het was niet mijn bedoeling om te schreeuwen maar juist om een paar woorden te benadrukken. En uiteraard was het niet de bedoeling om hiermee irritaties op te wekken.
2-Dit is gewoon een standaard mail, dat zie je duidelijk aan de opzet van het emailbericht. Alleen het laatste zinnetje over de storing is erbij geplaatst. Nogmaals: ik ben het niet eens met de wijze waarop de mail opgezet is maar ipv jezelf op te winden over de reactie kun je je beter met nuttige dingen bezig houden.
De reden waarom ik deze berichten schrijf in dit forum is omdat ik dit zo'n enorm slechte service vindt dat andere mensen hiervan moeten weten. We zijn hier toch om elkaars ervaringen met Alice te delen of niet? Nou, mijn ervaringen met Alice zijn dus enorm slecht en hoe meer negatieve publiciteit Alice krijgt, hoe beter ze zullen aanvoelen dat dit niet langer kan.
- Ze geven aan dat ze zo niet kunnen achterhalen waarom je storing is opgelost.
- Je storing is opgelost.
- Wanneer je niet tevreden bent kun je een klachtenbrief sturen waardoor je een creditering van abonnementsgeld kunt krijgen.
Hoe kom je erbij dat mijn storing is opgelost? Dat is het al 4 weken niet!
Als je een worddocument opstelt met daarin je brief met je handtekening is hij inderdaad door Alice te verwerken. Een simpel emailtje daarintegen is niet rechtsgeldig aangezien de afzender te makkelijk te faken is. (handtekeningen in principe ook.. maar vooruit)
Alice zal (net zoals bijna alle andere bedrijven) een ondertekende klachtenbrief voor haar archief nodig hebben. Geld uitkeren moet je namelijk altijd verantwoorden aan de directie/investeerder.
Ik heb zelf werkervaring bij een klantenservice (van een zorgverzekeraar) en wij accepteerden al jaren klachten per e-mail. Wat jij hier opschrijft is gewoon niet waar. De enige reden dat ze dit doen is om tijd en geld te besparen. En dat heeft verder niets met het verifiëren van mijn identiteit te maken want mijn e-mailadres is al sinds het begin bij hun bekend en ze sturen overigens ook hun e-mails en hun facturen naar hetzelfde e-mailadres. Bovendien zou ik desnoods van mijn persoonlijke e-mailadres van alice een klacht kunnen indienen. ;)
Hmmm dat kan gewoon.. maar dan moet je er wel voor betalen (http://www.alice.nl/suppo...?search=papieren+factuur#) :)
Ja voor 2,50 euro per factuur. Ook weer zo'n belachelijk hoog bedrag om het te ontmoedigen. Maar goed, dat was niet eens serieus bedoeld dat ik een papieren factuur wil ontvangen. Voor de duidelijkheid, ik ben er niet op uit om Alice te "pesten", ik wil gewoon als klant fatsoenlijk geholpen worden en het moge duidelijk zijn dat dat tot nu toe dus absoluut niet is gebeurd!

[ Voor 0% gewijzigd door EmpAtahualpa op 23-06-2009 13:24 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EmpAtahualpa schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:41:
[...]
Sander, ik vind het een beetje jammer van je dat je het nodig vindt om zomaar een persoonlijke aanval te maken. Laat ik maar niet hetzelfde doen, want daar sta ik boven.

In ieder geval ben ik nu net bezig met het schrijven van mijn scriptie voor mijn studie en als ik dan niet thuis kan werken op mijn computer is dat gewoon enorm vervelend. Als je tegenwoordig thuis geen internet meer hebt dan kun je haast niets meer. Internetbankieren, contact met vrienden en familie die ver weg wonen, etc...En als ik dan al zo'n 4 weken op Alice zit te wachten voordat mijn internet-verbinding hersteld wordt (hij klappert op dit moment nog steeds niet) en dan wordt ik zo door de klanten"service" afgeserveerd, dan vind ik het wel normaal om kwaad te worden. En dat heeft niets te maken met of het nou een budget-bedrijf is of niet. Ook een verbinding voor weinig geld hoort het gewoon altijd te doen en als ik een normale vraag aan de klantenservice stel wil ik ook een normaal antwoord krijgen. Dat zoiets jou niet zou kunnen schelen als het jou overkomt, dat is jouw probleem.
Excuses, maar ik kan me niet voorstellen dat jezelf zo opnaaien op een forum enige zin heeft. In je posts lijkt het erop alsof dit het enige is dat je de hele dag bezig houdt.

Tja, als je afhankelijk bent van je internetverbinding, dan had je misschien toch wat meer budget vrij moeten maken en bij XS4all of andere provider een lijn moeten nemen met bijv een SLA erop. Het probleem is dat mensen hier in de veronderstelling zijn dat ze betalen voor 100% uptime en dat wanneer het niet zo is dat de provider dan in gebreke is. Zo werkt het nou eenmaal niet... Ik ben thuis niet afhankelijk van mijn internet, alleen voor af en toe wat downloaden en online gamen en huis tuin en keuken dingen, als hij eruit ligt pak ik de Vodafone UMTS kaart en werk ik daar wel mee verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 23-06-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EmpAtahualpa schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:41:
De reden waarom ik deze berichten schrijf in dit forum is omdat ik dit zo'n enorm slechte service vindt dat andere mensen hiervan moeten weten. We zijn hier toch om elkaars ervaringen met Alice te delen of niet? Nou, mijn ervaringen met Alice zijn dus enorm slecht en hoe meer negatieve publiciteit Alice krijgt, hoe beter ze zullen aanvoelen dat dit niet langer kan.

Hoe kom je erbij dat mijn storing is opgelost? Dat is het al 4 weken niet!
Dat haalde ik niet uit je reacties, daar stond namelijk dat je er geen last van had. Als je een klapperlijn hebt kun je het beste zelf even de default checks nalopen die al vaker in dit topic genoemd zijn (zo dicht mogelijk op isra punt/splitter verwijderen/etc). Helpt dat niet dan zal Alice de verbindingssnelheid omlaag moeten draaien om de lijn stabiel te krijgen, waarschijnlijk heb je dan last van overspraak.
Ik heb zelf werkervaring bij een klantenservice (van een zorgverzekeraar) en wij accepteerden al jaren klachten per e-mail. Wat jij hier opschrijft is gewoon niet waar. De enige reden dat ze dit doen is om tijd en geld te besparen. En dat heeft verder niets met het verifiëren van mijn identiteit te maken want mijn e-mailadres is al sinds het begin bij hun bekend en ze sturen overigens ook hun e-mails en hun facturen naar hetzelfde e-mailadres. Bovendien zou ik desnoods van mijn persoonlijke e-mailadres van alice een klacht kunnen indienen. ;)
Dan heeft die zorgverzekeraar een waardeloze securitypolicy. Accepteren ze ook opzeggingen per email? ;) Anyway, zoals ik hierboven al aangaf zal Alice gemailde documenten met handtekening wel moeten accepteren.. het gaat voornamelijk over die handtekening aangezien emails gewoon te makkelijk te spoofen zijn.
Verder zijn er genoeg cases bekend waarbij een 1e lijns medewerker aan de telefoon of per email een klacht kon accepteren (toevallig laatst nog over gesproken met iemand van Alice) als de medewerker maar duidelijk kon achterhalen wat de klacht was. (bvb klant heeft modem al teruggezonden maar dat is gekruist met een incassoopdracht.. In dat geval kon een medewerker dat schijnbaar vaak zelf corrigeren op de volgende factuur. Dit is echter wel iets dat van de individuele medewerker af zal hangen, sommige mensen weten/kunnen nou eenmaal meer dan andere :)
Ja voor 2,50 euro per factuur. Ook weer zo'n belachelijk hoog bedrag om het te ontmoedigen. Maar goed, dat was niet eens serieus bedoeld dat ik een papieren factuur wil ontvangen. Voor de duidelijkheid, ik ben er niet op uit om Alice te "pesten", ik wil gewoon als klant fatsoenlijk geholpen worden en het moge duidelijk zijn dat dat tot nu toe dus absoluut niet is gebeurd!
Papieren facturen zijn nou eenmaal duur en onzinnig voor internetproviders. (waarom zou je een papieren factuur willen als je alle PDF's online hebt en zelf kunt downloaden)
Ik haalde uit je vorige email niet duidelijk dat je nog steeds problemen had maar ik kan kijken of ik dat ergens bij een Alice medewerker kan neerleggen. Stuur anders een email met je NAW-gegevens naar denan@inter.nl.net dan kan ik in ieder geval een statusupdate opvragen bij Alice. Zoals hierboven al aangegeven is de kans echter groot dat je last hebt van overspraak en dat ze je lijnsnelheid omlaag moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:50:
(waarom zou je een papieren factuur willen als je alle PDF's online hebt en zelf kunt downloaden)
Waarom zou je per post een brief willen hebben als het ook per email kan? :O
Verificatie van de afzender kan ook aan de hand van een IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:01:
[...]

Waarom zou je per post een brief willen hebben als het ook per email kan? :O
Verificatie van de afzender kan ook aan de hand van een IP-adres.
De doorsnee klant heeft zijn computer wide open staan.. ook dat is niet secure. Policy bij de meeste bedrijven is gewoon dat er een handtekening moet zijn voor een bepaald type klachten.. en je begrijpt dat een handtekening checken voor een administratief medewerker makkelijker is dan een header van een email checken. :)

Maar .. zoals ik al zei.. als je een handtekening onder je email plaatst of een brief inscanned en mailt zal de helpdesk het vast ook accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:27:
Alice is by far het allerergste kut bedrijf wat ik _ooit_ heb meegemaakt.

Gigantisch veel ellende gehad van aanvraag tot 'oplevering'. (zie eerdere posts van mij in dit topic).
Erheen gemaild dat dat niet klopt, krijg ik terug: "Verzoeken tot creditatie kunnen wij alleen schriftelijk in behandeling nemen."

Oh my god...
Nog een keer gemaild, krijg ik terug: "U moet de factuur eerst voldoen voordat wij geld kunnen terugstorten."

Dit is dus incident #623 tussen mij en Alice en ze WILLEN het gewoon niet begrijpen.
Ik heb het opgegeven. De brieven gaan de kast in en laat ze maar wat krijgen.

Hahaha wat een wan-toestand :D Laat de deurwaarder maar komen :')

Diepe diepe diepe diepe zucht....
Ik weet bijna 100% zeker dat op die factuur van april de kosten van maart staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

denan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:36:
[...]

De kans is groot dat je dan dezelfde problemen krijgt. Dit zal waarschijnlijk ontstaan zijn door overspraak (Wikipedia: Overspraak) en dat is provideronafhankelijk.

Als ze die cap weghalen is de kans groot dat je verbinding weer onstabiel zal zijn doordat het ADSL signaal van de buren over een aderpaar van KPN loopt dat op jullie aderpaar instraalt.
Zou allemaal wel kunnen. Ze hebben het echter zonder met mijn ouders te overleggen gecapped en ze willen het ook niet meer ongedaan maken. Oftewel: Alice is kut. Ik heb ze ondertussen ook aangeraden om het abonnement op te zeggen. Ze willen het echter nog niet doen want ze hebben de illusie dat ze er nog uit kunnen komen met de helpdesk.

Maar laat dit een waarschuwing zijn voor mensen: neem geen Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Brons schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:18:
[...]
Zou allemaal wel kunnen. Ze hebben het echter zonder met mijn ouders te overleggen gecapped en ze willen het ook niet meer ongedaan maken. Oftewel: Alice is kut.
8)7 Kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Zou allemaal wel kunnen. Ze hebben het echter zonder met mijn ouders te overleggen gecapped en ze willen het ook niet meer ongedaan maken. Oftewel: Alice is kut. Ik heb ze ondertussen ook aangeraden om het abonnement op te zeggen. Ze willen het echter nog niet doen want ze hebben de illusie dat ze er nog uit kunnen komen met de helpdesk.

Maar laat dit een waarschuwing zijn voor mensen: neem geen Alice.
geef maar aan dat je de 'cap' eraf wilt :) maar daarna nooit meer zeuren over een instabiele lijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:03:
en je begrijpt dat een handtekening checken voor een administratief medewerker makkelijker is dan een header van een email checken. :)
Nou nee.
Zo ver ik mij kan herinneren heb ik nooit een handtekening op bijv. een aanvraagformulier hoeven plaatsen.
Waarmee willen ze een handtekening in een brief dan verifiëren?
Sinds er vaste IP-adressen zijn, is de eis uitsluitend brieven te accepteren m.i. sterk achterhaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Is het normaal bij Alice dat het >48uur duurt voordat ze uberhaupt overwegen je probleem op te lossen?

Maandag zou de verbindig opgeleverd worden, heb toen wel 1,5uur signaal gehad.
Volgens de klantenservice is het signaal sinds 22-06 1300uur weggevallen en zou het modem wel defect zijn, donderdag een nieuw modem.

Echter is het modem niet defect! Sterker nog, de DSL verbinding komt gewoon op, PPP Connection blijft alleen attempting to connect staan.
zie screenshot hier: Eximius in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Heb afgelopen maandag avond toch maar is geprobeerd het Alice modem van mijn ouders aan te sluiten, want mijn modem is kapot aldus Alice, maar die van mijn ouders geeft het zelfde probleem.

Ze zou het probleem daarzetten naar de TD, echter is er nu bijna 2 dagen later nog helemaal niks aan gedaan en functioneert mijn verbinding voor geen hol.

Vandaag of morgen komt het nieuwe modem binnen, maar wat schiet ik er mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo krijgt hulp…

Niet dat hij het echt nodig heeft, maar vanaf vandaag zal Alice ook op “officiële” titel diverse fora betreden en ingrijpen waar nodig of gewenst.

Het webcareteam bestaat uit 5 Alice medewerkers, allen 2de lijns techneuten en allen goed beladen met technische kennis en kunde. Uiteraard kan Alice niet alles volgen wat er op Tweakers wordt gepost, dus een disclaimer is onvermijdelijk….

disclaimer

Ik ben als tweedelijns medewerker werkzaam bij Alice en heb van mijn manager toestemming gekregen om namens Alice te reageren op Tweakers. Ik zal problemen verhelpen en passend advies geven op gestelde vragen binnen dit forum maar ik doe dit wel op eigen verantwoordelijkheid. Wanneer er discussies ontstaan zal ik me dus terug moeten trekken.

Ik werk al sinds lange tijd voor Alice en heb in de tussentijd ervaring opgedaan met bijna alle aspecten van onze dienstverlening. Een 100% garantie geven dat ik een probleem op zal lossen is onmogelijk maar ik zal altijd mijn best doen om tot een oplossing te komen die voor beide partijen positief is.

Verder kunnen er geen rechten ontleend worden aan hetgeen ik hier post uit naam van Alice. Ik heb dan wel toestemming om hier te posten onder werktijd maar Alice kan niet al mijn posts bijhouden. Deze afspraak was ook één van de voorwaarden waaraan ik me moet houden als ik wil posten op tweakers.

Ik zal problemen op een open en eerlijke manier oppakken maar verwacht van mij geen ‘de klant is koning’ houding. Indien een probleem in het domein van Alice onstaat zal ik dat zeker toegeven en proberen een oplossing te vinden. Echter, indien het probleem in het domein van de klant ligt zal ik dat ook gewoon aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:41:
Is het normaal bij Alice dat het >48uur duurt voordat ze uberhaupt overwegen je probleem op te lossen?

Maandag zou de verbindig opgeleverd worden, heb toen wel 1,5uur signaal gehad.
Volgens de klantenservice is het signaal sinds 22-06 1300uur weggevallen en zou het modem wel defect zijn, donderdag een nieuw modem.

Echter is het modem niet defect! Sterker nog, de DSL verbinding komt gewoon op, PPP Connection blijft alleen attempting to connect staan.
zie screenshot hier: Eximius in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Heb afgelopen maandag avond toch maar is geprobeerd het Alice modem van mijn ouders aan te sluiten, want mijn modem is kapot aldus Alice, maar die van mijn ouders geeft het zelfde probleem.

Ze zou het probleem daarzetten naar de TD, echter is er nu bijna 2 dagen later nog helemaal niks aan gedaan en functioneert mijn verbinding voor geen hol.

Vandaag of morgen komt het nieuwe modem binnen, maar wat schiet ik er mee op?
Hey Eximius,

Zou je mij je klantnummer kunnen sturen? Deze kan je sturen naar: ferry@nl.alice.nl.
Dan kan ik even kijken of ik iets kan vinden waarmee we je probleem snel kunnen oplossen.
Goed dat je het modem van je ouders getest hebt! Dan kunnen we jou modem in ieder geval uitsluiten als oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Hey Eximius,

Zou je mij je klantnummer kunnen sturen? Deze kan je sturen naar: ferry@nl.alice.nl.
Dan kan ik even kijken of ik iets kan vinden waarmee we je probleem snel kunnen oplossen.
Goed dat je het modem van je ouders getest hebt! Dan kunnen we jou modem in ieder geval uitsluiten als oorzaak.
Je hebt mail, stel me niet teleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hoi Brons,

Is er geen reden opgegeven "waarom" er gecapped is? Je geeft aan dat er niet overlegd is met jou ouders, wat meestal wel gedaan wordt, vandaar dat ik hier wel benieuwd naar ben.

Als je wil kan ik ook nog even kijken of het ingestelde snelheidsprofiel wel past in de situatie van jou ouders.
Het gebeurt wel eens dat er te veel gecapped wordt, ik hoop dat dit het geval is zodat we het snelheidsprofiel iets hoger kunnen zetten dan nu het geval is.

Stuur me even een mailtje op: ferry@nl.alice.nl met daarin je klantnummer en gegevens, dan zal ik ff voor je kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Zojuist benaderd door iemand van BBned, morgenochtend komen ze een lijnmeting doen.
Hopelijk komen ze er dan achter wat er aan de hand is, alleen snap ik er de nut niet van in,
Verbinding mijn huis uit is goed (anders komt de DSL interface toch niet op).

Anyway we wachten we af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:27:
Is er geen reden opgegeven "waarom" er gecapped is? Je geeft aan dat er niet overlegd is met jou ouders, wat meestal wel gedaan wordt, vandaar dat ik hier wel benieuwd naar ben.
Als ik de Alice-draadjes zo doorlees, we zijn inmiddels bij deeltje 4, kan ik helaas de conclusie trekken, dat er bij de helpdesk een paar lomperiken zitten, die denken dat ze zich overal gemakkelijk vanaf kunnen maken. Dus 'overleg' is voor zo'n helpdesk een beetje een verboden woord, als ik dat zo inschat!
Vaak doken Mojo en Denan, en vanaf nu hopelijk ook jullie, in dit 'gat'.
Met de 'techniek' lijkt het bij Alice wel goed te zitten, maar het lijkt erop dat het bij de 'mensen' en vooral een schijnbaar incompetente helpdesk vaak fout gaat. Als Alice die helpdesk nu eens 'onder controle' krijgt, dan denk ik dat we aan Alice een hele leuke ip hebben. Volgens mij is Alice nu erg goed bezig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eximius schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:51:
Zojuist benaderd door iemand van BBned, morgenochtend komen ze een lijnmeting doen.
Hopelijk komen ze er dan achter wat er aan de hand is, alleen snap ik er de nut niet van in,
Verbinding mijn huis uit is goed (anders komt de DSL interface toch niet op).

Anyway we wachten we af...
Het kan goed dat er wel 'sync' is maar dat de draadjes in de centrale verkeer aangesloten zijn waardoor je op het verkeerde netwerk probeert te connecten.
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:47:
Volgens mij is Alice nu erg goed bezig!!!
Volgens de resultaten van het klantenonderzoek (http://www.alice.nl/nieuws/nieuws) is ook de meerderheid van de mensen tevreden tot zeer tevreden. Aandachtspunt volgens het onderzoek is inderdaad de helpdesk maar volgens mijn informatie is Alice daar momenteel strak op aan het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:44:
[...]

geef maar aan dat je de 'cap' eraf wilt :) maar daarna nooit meer zeuren over een instabiele lijn hoor
Als na het 'uncappen' de lijn instabiel is zou ik het geen probleem vinden om de lijn alsnog te cappen. Het is echter in dit geval zonder overleg gegaan en het is niet mogelijk om de cap eraf te halen (na communicatie met de helpdesk).
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:27:
[...]

Hoi Brons,

Als je wil kan ik ook nog even kijken of het ingestelde snelheidsprofiel wel past in de situatie van jou ouders.
Het gebeurt wel eens dat er te veel gecapped wordt, ik hoop dat dit het geval is zodat we het snelheidsprofiel iets hoger kunnen zetten dan nu het geval is.

Stuur me even een mailtje op: ferry@nl.alice.nl met daarin je klantnummer en gegevens, dan zal ik ff voor je kijken.
Mijn ouders zullen contact met je opnemen. Hopelijk gaat dit beter dan de communicatie met de helpdesk. Alvast bedankt.
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:47:
[...]

Als ik de Alice-draadjes zo doorlees, we zijn inmiddels bij deeltje 4, kan ik helaas de conclusie trekken, dat er bij de helpdesk een paar lomperiken zitten, die denken dat ze zich overal gemakkelijk vanaf kunnen maken. Dus 'overleg' is voor zo'n helpdesk een beetje een verboden woord, als ik dat zo inschat!
Vaak doken Mojo en Denan, en vanaf nu hopelijk ook jullie, in dit 'gat'.
Met de 'techniek' lijkt het bij Alice wel goed te zitten, maar het lijkt erop dat het bij de 'mensen' en vooral een schijnbaar incompetente helpdesk vaak fout gaat. Als Alice die helpdesk nu eens 'onder controle' krijgt, dan denk ik dat we aan Alice een hele leuke ip hebben. Volgens mij is Alice nu erg goed bezig!!!
Het ligt volgens mij inderdaad vooral bij de Helpdesk. Ik heb al eerder posts gezien van mensen die gecapped waren zonder overleg en zonder bewegingsruimte. En ik heb ook al een aantal posts gezien die opgelost zijn door Alice medewerkers op dit forum. Volgens mij is de organisatie achter Alice dus ook niet incompetent maar zijn er wat problemen bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Vanochtend iemand langsgeweest om de lijn door te meten,
Volgens hem waren er 2 ADSL verbindingen actief op de lijn.

KPN heeft blijkbaar zitten prutsen in de wijkcentrale.
Verwachting is dat vandaag er nog een monteur naar de wijkcentrale gaat.

Afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Waar ik eerst 15Mb/s per seconde haalde met Alice ligt de snelheid nu op 4.52Mb/s
De afstand van de centrale is 852 meter.
Ik hoop dat Alice Webcare me hier bij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Alice Webcare..is het mogelijk om via ISDN ADSL bij jullie te krijgen? Een ISDN modem heb ik zelf al (2 zelfs), dus dat is het issue niet. En ik ken mensen die ADSL hebben via jullie en dat geleverd hebben gekregen over ISDN..en op jullie website staat een vaag iets wat niet helemaal uitsluit dat het leverbaar is. Hoe gaat het in zijn werk als ik het aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beowulfx schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:36:
Waar ik eerst 15Mb/s per seconde haalde met Alice ligt de snelheid nu op 4.52Mb/s
Persoonlijk heb ik het vermoeden dat de mensen van alice (webcare/mojo) liever hebben dat je in ieder geval de 1e lijn hebt gebeld om een probleem aan te kaarten. Tweakers is een technisch forum en geen helpdesk/troubleshoot :)

Voordat je support vraagt zou ik eerst de standaard checks doorlopen (zie deze thread en startpost) en daarna contact zoeken met de Alice helpdesk.
Glacier schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:16:
Alice Webcare..is het mogelijk om via ISDN ADSL bij jullie te krijgen? Een ISDN modem heb ik zelf al (2 zelfs), dus dat is het issue niet. En ik ken mensen die ADSL hebben via jullie en dat geleverd hebben gekregen over ISDN..en op jullie website staat een vaag iets wat niet helemaal uitsluit dat het leverbaar is. Hoe gaat het in zijn werk als ik het aanvraag?
Nope, Alice heeft geen ISDN adsl in haar portfolio zitten. Er zijn wel eens (door opleverfoutjes) ISDN lijnen opgeleverd die via een handmatige config online zijn gekomen maar het is niet de bedoeling dat Alice dit als product gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:33
Gisteren en vandaag geprobeerd om de Copperjet in ZIPB-mode aan m'n Linksys wrt54gl (Tomato 1.25) aan te sluiten. Het lukt me niet om een stabiele verbinding te krijgen. Zodra ik ZIPB uitschakel en de kabel van de modem naar de Linksys in een LAN poort doe, gaat het wel goed.

Ik stel dus de modem in op ZIPB en koppel de Copperjet aan de WAN poort van de Linksys. Soms krijgt de Linksys het externe IP adres, en heb ik verbinding met internet (dan houdt de Linksys dit ook wel vast, het instellen werkt dus soms niet direct). Echter, vaak moet ik pagina's twee keer laden of en lijkt het of het internet constant wegvalt. In deze situatie kan ik de Copperjet ook niet benaderen.

Zodra ik de oude situatie herstel (kabel in LAN poort), kan ik weer bij de modem om ZIPB uit te schakelen, waarna internet weer perfect werkt.

Heeft iemand een idee hoe ik de Linksys stabiel met ZIPB kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beowulfx schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:36:
We hebben inderdaad liever dat je eerst contact opneemt met de klantenservice. Zij nemen namelijk altijd even een paar basis stappen met je door, op dit moment weet ik niet wat er allemaal getest en gedaan is.

Echter, we hadden dit nog niet gemeld, dus heb ik toch maar even gekeken en je terug gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstblaauw schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:40:
Ik had thuis aardig wat problemen met oude portforwards in combinatie met ZIPB. Heb je de CTJ wel eerst gereset naar de factory defaults voordat je ZIPB configureerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Prachtig dat Alice, :(

sinds vorige week vrijdag een klapper lijn, helpdesk bevestigde dit en maakt een 2de lijns call aan, Dus ik vandaag gebeld wanneer het opgelost wordt...
opmerking? Ergens in de week van 20 Juli ik zal dan dus langer als een maand zonder internet zitten omdat de 2lijns dan pas naar m'n klapper lijn gaat kijken... |:(

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeGek schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:08:

sinds vorige week vrijdag een klapper lijn, helpdesk bevestigde dit en maakt een 2de lijns call aan, Dus ik vandaag gebeld wanneer het opgelost wordt...
opmerking? Ergens in de week van 20 Juli ik zal dan dus langer als een maand zonder internet zitten omdat de 2lijns dan pas naar m'n klapper lijn gaat kijken... |:(
Dat lijkt me niet de bedoeling, ik zal even voor je kijken waarom dit gezegd is. Kan je je klantnummer mailen naar ferry@nl.alice.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:15:
[...]

Dat lijkt me niet de bedoeling, ik zal even voor je kijken waarom dit gezegd is. Kan je je klantnummer mailen naar ferry@nl.alice.nl?
Ik heb je gemailed, ik snap ook niet waar het vandaan kwam; ik ben er of course erg verbaasd over maar dacht dat het met de vakanties te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
gjs schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:18:
[...]

Ik vind het best meevallen hoor, naar mijn idee heb jij best een snelle verbinding voor die afstand.
mijn gegevens:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 875 meter (volgens BBNed postcode check)
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
mijn modem (Zyxel) trained:15848 kbps / 1167 kbps
downloadsnelheid 1.61MB/s

Nee je kan je modem niet zelf hoger laten intrainen zeer waarschijnlijk heb je gewoon een wide-open profiel. Het modem beplaald zelf wat de maximale (betrouwbare) haalbare snelheid is. Het enige wat je kan doen is spelen met de coding gain, maar dat heb je al gedaan.
Probeer in ieder geval je modem zo dicht mogelijk op het ISRA punt aan te sluiten met een goede kabel en verwijder de splitter als je geen analoge telefonie meer hebt. Een ander modem doet soms ook wel eens wonderen, bij mij komt die copperjet ook niet boven de 14mbps.
Als je kijkt naar de noise margin en de attenuation dan komen die ook behoorlijk overeen met wat ik hier ondervind. Wat dat betreft lijkt het erop dat bij jou de kabel naar de centrale van een lagere kwaliteit is (zelfde signaal maar de helft afstand bij jou). Ik ben ook niet geheel ontevreden aangezien bij mij de lijn zoals aangegeven rock-solid is. Ondanks dat vind ik het toch frappant dat bij deze margin en attenuation er maar 12Mbps door de lijn komt.

Ik ga later ook nog even de rood en groen wisselen, want al het andere (kabels korter, splitter er tussen uit enz.) heb ik al gedaan. Misschien dat ik nog iets omhoog kan en anders wordt het wachten totdat Ziggo met een goed prijs/kwaliteits abo komt.

Wat dat betreft even off-topic: Ik moet zeggen dat de prijs-kwaliteit van ADSL echt hoog ligt als je het vergelijkt met kabel. Ik snap dan ook niet waarom er geen concurrentie op de kabel behoeft te komen. Laat de OPTA in deze niet een mogelijkheid onbenut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmpAtahualpa
We zijn nu meer dan een maand verder en mijn internet-verbinding bij Alice klappert nog steeds. Ik ben sprakeloos. :X

Ik had ze een ultimatum gesteld van 1 week waarbij de verbinding hersteld moest zijn en die is nu verstreken. Dus heb ik zojuist gebeld met Alice om mijn abonnement per 31 juli op te zeggen!

Ik ga verder geen woorden meer vuil maken aan dit bedrijf, elke minuut die ik hier nog aan besteed is er eigenlijk een te veel. Laat ik het er maar op houden dat ik nog nooit zo slecht als klant behandeld ben door welk bedrijf dan ook! :(

(ik wil trouwens nog wel bij deze denan bedanken voor zijn hulp en inzet, aan hem heeft het helemaal niet gelegen)
TeGek schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:08:

Dat is in ieder geval nog eerlijk van ze dat je meteen te horen hebt gekregen dat het nog lang gaat duren voordat de verbinding hersteld wordt. Ik heb dus gedurende 4-5 weken een paar keer moeten bellen en telkens werd mij beloofd dat het binnen 5 werkdagen opgelost zou zijn en dat ik teruggebeld zou worden. Nou, na meer dan een maand werkt mijn verbinding nog steeds niet (ondanks hun belofte) en ben ik ook nog nooit teruggebeld (ondanks hun belofte).

Dus ik zou zeggen, bereid je voor op het ergste!

[ Voor 0% gewijzigd door EmpAtahualpa op 29-06-2009 13:05 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:33
denan schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:49:
[...]

Ik had thuis aardig wat problemen met oude portforwards in combinatie met ZIPB. Heb je de CTJ wel eerst gereset naar de factory defaults voordat je ZIPB configureerde?
Ik had de portforwards eruit gegooid, maar geen factory reset gedaan. Nu wel, en het lijkt erop alsof ik nu wel een stabiele verbinding heb :-). Een handige post hierover: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30838136. Misschien iets voor in de volgende topic start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ben wel benieuwd wie Alice de zak geeft aanstaande woensdag: http://www.dezak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmpAtahualpa schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:50:
We zijn nu meer dan een maand verder en mijn internet-verbinding bij Alice klappert nog steeds. Ik ben sprakeloos. :X
Hoi EmpAtahualpa,

Na een maand zou dit niet meer het geval mogen zijn, zou je jou klantnummer kunnen mailen naar: ferry@nl.alice.nl? Dan kan ik even kijken (als je wil) of ik nog iets kan betekenen in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Weet iemand de Alice proxyserver.nl?
> xs4all had altijd een gratis proxyserver voor klanten, neem aan dat Alice er ook
een heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iBurger schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:35:
Weet iemand de Alice proxyserver.nl?
> xs4all had altijd een gratis proxyserver voor klanten, neem aan dat Alice er ook
een heeft. :)
Alice heeft geen proxy.. en waarom zou je die nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
dank je voor de snelle reply.

wil iets 'safer' surfen. Als het kan, wil je niet onnodig opvallen. * paranoid on. i know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02
iBurger schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:29:
wil iets 'safer' surfen. Als het kan, wil je niet onnodig opvallen. * paranoid on. i know.
Waarom dan geen ssl gebruikt? Dan ziet je provider wel 'iets' langs komen, maar niet wat 'iets' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:15:
[...]

Is er nog hoop dat er vandaag of morgen na gekeken wordt of zal ik tot de 20ste zonder internet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeGek schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:07:
[...]

Is er nog hoop dat er vandaag of morgen na gekeken wordt of zal ik tot de 20ste zonder internet zitten?
Hoi TeGek,

Ik heb je terug gemaild met wat info.
Het is niet de bedoeling dat het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04

Jrz

––––––––––––

Ik heb de afgelopen weken enorm last van dat ik mijnmodem moet resetten om weer internet te krijgen.

Wat an ik hier aan doen?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
denan schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:21:
Nope, Alice heeft geen ISDN adsl in haar portfolio zitten. Er zijn wel eens (door opleverfoutjes) ISDN lijnen opgeleverd die via een handmatige config online zijn gekomen maar het is niet de bedoeling dat Alice dit als product gaat leveren.
Maar zit er dan zoveel verschil in? Ik kan zelf wel een modem fixen als dat nodig is..ik wil eigenlijk naar een bbned based provider toe waarbij ik rond de 20 euro moet betalen voor een 15-20mbit verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:54
Poeh, ik heb nu wel een lekker probleem.

Bij de overstap van alice ben ik van ISDN naar analoog gegaan. Dit ging gepaard met een verhuizing van het linker naar het rechter aderpaar op het ISRA punt.

Nu was ik nooit echt tevreden over de snelheid. (740 kb/s) maar ik wist dit toch enigsinds op te krikken door mijn "coding gain" op 7 te zetten. Zo haalde ik een 880kb/s. Nog niet echt veel aangezien onze buren 12mbit halen. Onze meterkasten liggen minder dan 8 meter bij elkaar vandaan :(

Nu kreeg ik een tijdje geleden last van een klapperlijn. Ik zette de coding gain weer terug en haalde nu nog maar 6 mbit! Niet echt veel aangezien ik op adsl1 6.3 mbit haalde |:(

Gister lag ineens het internet er compleet uit! Hij maakte een verbinding, maar na het opvragen van 1 of 2 websites lag de verbinding er weer uit. Een korte controle, de buren hadden het zelfde probleem.

Na een paar uur geen internet heb ik het modem op Annex A gezet. Nu weer wel verbinding, maar slechts 534kb/s. De buren hebben deze ochtend ook weer verbinding, maar nu nog maar 630kb/s.

Wat er nu precies aan de hand is? In eerste instantie wou ik vragen of ik naar het andere aderpaar gezet kon worden. Het koper bij de buren kan een veel hogere snelheid aan. (nu nog steeds trouwens) Maar ik heb nu ineens een dramatische achteruitgang in de snelheid. Zelf van 8.5 naar 5 mbit en de buren van 12 naar 6mbit.

Ik heb in de 7 jaar dat ik adsl heb heb ik nog nooit last van storingen of klapperlijnen gehad. Bij planet over ISDN heb ik een paar jaar een vaste 6.3mbit gehaald (was toen max van het abonnement.)

Misschien kan alice webcare helpen? Mijn klanten nr. is NL00128258

Ps. Het modem direct aansluiten op het ISRA helpt niks, ik gebruik geen splitters oid.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dekaasboer schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:43:
Ps. Het modem direct aansluiten op het ISRA helpt niks, ik gebruik geen splitters oid.
Gooi de splitter er dan eens wel tussen. Het is niet alleen een splitter maar ook een filter. In een aantal situaties kan het de snelheid/stabiliteit zelfs verbeteren (al zal een wegvallende lijn wel getroubleshoot moeten worden).
Glacier schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:05:
[...]
Maar zit er dan zoveel verschil in? Ik kan zelf wel een modem fixen als dat nodig is..ik wil eigenlijk naar een bbned based provider toe waarbij ik rond de 20 euro moet betalen voor een 15-20mbit verbinding..
Natuurlijk zit er verschil tussen een ISDN en een PSTN ADSL aansluiting. De CJT kan ze wel alletwee aan maar dan moet je de firmware aanpassen. Het probleem is gewoon dat Alice dit niet levert en via het orderproces geen ISDN orders in te schieten zijn. En al zou je het wel kunnen krijgen dan kan Alice geen support leveren op zo'n verbinding aangezien ze daar bij de helpdesk geen info over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:31:
[...]

Hoi TeGek,

Ik heb je terug gemaild met wat info.
Het is niet de bedoeling dat het zo lang duurd.
Hoi webcare,

Ik kreeg net een telefoontje van m'n vriendin dat het internet weer werkte...

Helaas was dit van korte duur want naar ongeveer 10 minuten ging het "poef" en had ik weer geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeGek schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:44:
[...]

Hoi webcare,

Ik kreeg net een telefoontje van m'n vriendin dat het internet weer werkte...

Helaas was dit van korte duur want naar ongeveer 10 minuten ging het "poef" en had ik weer geen verbinding.
Hey TeGek,

BBNed is op dit moment bezig met het monitoren van jouw lijn op een 8 Mb profiel.
Vanmorgen was die inderdaad even stabiel, maar nu zie ik dat de verbinding weer klappert.

Zodra ik meer informatie krijg van BBNed, breng ik je direct op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:57:
Hoi.

Zojuist is mijn Alice verbinding opgeleverd, tenminste, dit zou afgelopen donderdag al het geval zijn.
Alles aangesloten, lampjes op modem goed, web-interface van copperjet zegt ATM-DSL connected.

So far so good.
Echter krijg ik geen WAN IP.
Nu heb ik ook nog een Online ADSL abbonement die actief is, dus daar zal het wel aan liggen.
Vanochtend werkte mijn Online verbinding niet meer, dus Alice aangesloten.
Signaal... Mooi...

Echter is de snelheid die ik haal om te janken.
Met online haalde ik 17mbps.
Met Alice haal ik nu wel 8,96mpbs (de helft minder dus!)

Ik zit hier 705m van de wijkcentrale af, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand een idee hoe dit te verklaren valt?
Heb modem al rechtstreeks aan ISRA hangen dus zonder al die splittermeuk ertussen, resultaat blijft even slecht.
Heb ook de Coding GAIN op 7 gezet zoals in de startpost vermeld om wat snelheid winst te halen, dit haalt echter ook niks uit.

Alice zelf zegt te "zien" dat modem intrained op 15mbps, maar volgens mij zuigen ze dit dus uit de duim.

Update: Zojuist ook nog even de rode en groene draad bij ISRA omgewisseld, we zitten nu op de snelheid van wel 8,88mbps

Update2: Postcode ceck BBNED geeft aan dat ik op een ADSL2 aansluiting zit, daat ligt het dus niet aan

ADSL is beschikbaar +
Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
SDSL is beschikbaar +
SDSL bundeling is beschikbaar

Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale: Gv-Rwk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 704 meter.
De verbinding werkt weer op de volle 16 Mb. De oorzaak was het verkeerd aansluiten van de kruisdraden in de wijkcentrale, waardoor het verkeerde DSL signaal naar de verkeerde klant ging. Mocht er nog iets zijn, dan horen we het graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekaasboer schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:43:
Poeh, ik heb nu wel een lekker probleem.

Bij de overstap van alice ben ik van ISDN naar analoog gegaan. Dit ging gepaard met een verhuizing van het linker naar het rechter aderpaar op het ISRA punt.

Nu was ik nooit echt tevreden over de snelheid. (740 kb/s) maar ik wist dit toch enigsinds op te krikken door mijn "coding gain" op 7 te zetten. Zo haalde ik een 880kb/s. Nog niet echt veel aangezien onze buren 12mbit halen. Onze meterkasten liggen minder dan 8 meter bij elkaar vandaan :(

Nu kreeg ik een tijdje geleden last van een klapperlijn. Ik zette de coding gain weer terug en haalde nu nog maar 6 mbit! Niet echt veel aangezien ik op adsl1 6.3 mbit haalde |:(

Gister lag ineens het internet er compleet uit! Hij maakte een verbinding, maar na het opvragen van 1 of 2 websites lag de verbinding er weer uit. Een korte controle, de buren hadden het zelfde probleem.

Na een paar uur geen internet heb ik het modem op Annex A gezet. Nu weer wel verbinding, maar slechts 534kb/s. De buren hebben deze ochtend ook weer verbinding, maar nu nog maar 630kb/s.

Wat er nu precies aan de hand is? In eerste instantie wou ik vragen of ik naar het andere aderpaar gezet kon worden. Het koper bij de buren kan een veel hogere snelheid aan. (nu nog steeds trouwens) Maar ik heb nu ineens een dramatische achteruitgang in de snelheid. Zelf van 8.5 naar 5 mbit en de buren van 12 naar 6mbit.

Ik heb in de 7 jaar dat ik adsl heb heb ik nog nooit last van storingen of klapperlijnen gehad. Bij planet over ISDN heb ik een paar jaar een vaste 6.3mbit gehaald (was toen max van het abonnement.)

Misschien kan alice webcare helpen? Mijn klanten nr. is NL00128258

Hey “Dekaasboer”,

Ik heb even gekeken naar jou situatie. De lengte van de lijn ligt waarschijnlijk rond de 1500 meter, dus een 8 Mb profiel zou moeten kunnen. Ik heb een nieuw modem naar jou toegestuurd. Als je deze ontvangen hebt, zou je mij dan op de hoogte kunnen brengen op: ferry@nl.alice.nl ?

Even kijken of het daaraan ligt. Als dat niet het geval is, zal ik een storingsmelding richting BBNed aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:36:
Ik heb de afgelopen weken enorm last van dat ik mijnmodem moet resetten om weer internet te krijgen.

Wat an ik hier aan doen?
Hey Jrz,

Kun je een mail sturen naar ferry@nl.alice.nl met daarin een beschrijving van hoe je het modem aangesloten hebt? Heb je ook een router op het modem aangesloten?

Dan kan ik even kijken of ik iets kan doen voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
ernstblaauw schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:40:

# Security > Advanced NAT Configuration (ppp-0) > Add Reserved Mapping.
Global Internal Type Start End Start End
172.19.3.2 tcp 1 65535 1 65535 1 65535
172.19.3.2 upd 1 65535 1 65535 1 65535

# LAN connection
- ip address: 172.19.3.1
- mask: 255.255.0.0
- DHCP: false

# ZIPB:
* Choose which computer will use the public IP address:
'linksys'

* ZIPB advanced configuration
- ethernet-0
- ppp-0
- use PPP server adress
- 10.0.0.1
- natural
- 255.255.0.0
- 40
- 120

mijn setup ziet er zo uit:
Modem (172.19.3.1) <bridge> (172.19.3.2) Linksys (192.168.1.1)--- PC (192.168.1.100)

[ Voor 14% gewijzigd door iBurger op 30-06-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:54
Beste Ferry,

Bedankt voor je snelle respons, en natuurlijk voor het modem. :)

Zodra hij binnen is zal ik hem uittesten. Ik ben vandaag de hele dag weg geweest. Ik download nu even de 100mb van speedtest.bbned.nl Wat me daar nu opvalt is de grote fluctuatie in snelheid. iedere seconde geeft het download venster een andere snelheid aan. Het varieert momenteel tussen de 547kb/s en de 490 kb/s

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmpAtahualpa
Maandagochtend had ik Alice opgezegd en gisterenochtend (dinsdag) ontving ik al de bevestigingsbrief in de brievenbus! Dat is natuurlijk snel en daarom op zich ook goed, maar als ze nou ook zo snel waren met het repareren van mijn verbinding (want ja, die klappert nog steeds) dan had ik überhaupt niet op hoeven te zeggen! :( Als je ziet dat het meer dan een maand duurt om een klapperende ADSL-verbinding te herstellen, terwijl het maar één dag duurt om een abonnement op te zeggen, dan zou je denken dat Alice dringend klanten kwijt wil! :D

Wel een rare brief trouwens die ze me gestuurd hebben. Ten eerste heeft de bevestigingsbrief de datum 27 juni. Dat is toch knap, want ik had pas op 29 juni opgezegd! :P Zal wel een of andere tiep-miep zijn geweest die niet goed is in de kalender lezen. Verder staat er in de brief dat ik binnen 4 weken na 27 juni (dus voor 25 juli) de modem moet terugsturen, anders krijg ik een boete van 75 euro. En dat terwijl mijn abonnement pas afloopt op 1 augustus! Verwachten ze nou werkelijk dat ik de laatste week van mijn internet-abonnement moet gebruiken zonder modem?

Ik dacht dat Alice wilde scoren met de slagzin "Zo duidelijk is Alice". Nou, een duidelijke brief schrijven is blijkbaar teveel gevraagd. 8)7

Pff...Ik ga maar weer eens een e-mailtje naar ze sturen, voordat het gedonder weer begint en ik automatisch een boete op mijn dak krijg. :(

P.S.: Bij het terugsturen van de modem betalen zij de portokosten, dat vind ik dan wel weer netjes van ze.

[ Voor 10% gewijzigd door EmpAtahualpa op 01-07-2009 10:26 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:
[...]

Hey Jrz,

Kun je een mail sturen naar ferry@nl.alice.nl met daarin een beschrijving van hoe je het modem aangesloten hebt? Heb je ook een router op het modem aangesloten?

Dan kan ik even kijken of ik iets kan doen voor je!
Mooi! dat zal ik even doen.

Thanks alvast

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
EmpAtahualpa schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:09:
Maandagochtend had ik Alice opgezegd en gisterenochtend (dinsdag) ontving ik al de bevestigingsbrief in de brievenbus! Dat is natuurlijk snel en daarom op zich ook goed, maar als ze nou ook zo snel waren met het repareren van mijn verbinding (want ja, die klappert nog steeds) dan had ik überhaupt niet op hoeven te zeggen! :( Als je ziet dat het meer dan een maand duurt om een klapperende ADSL-verbinding te herstellen, terwijl het maar één dag duurt om een abonnement op te zeggen, dan zou je denken dat Alice dringend klanten kwijt wil! :D

Wel een rare brief trouwens die ze me gestuurd hebben. Ten eerste heeft de bevestigingsbrief de datum 27 juni. Dat is toch knap, want ik had pas op 29 juni opgezegd! :P Zal wel een of andere tiep-miep zijn geweest die niet goed is in de kalender lezen. Verder staat er in de brief dat ik binnen 4 weken na 27 juni (dus voor 25 juli) de modem moet terugsturen, anders krijg ik een boete van 75 euro. En dat terwijl mijn abonnement pas afloopt op 1 augustus! Verwachten ze nou werkelijk dat ik de laatste week van mijn internet-abonnement moet gebruiken zonder modem?

Ik dacht dat Alice wilde scoren met de slagzin "Zo duidelijk is Alice". Nou, een duidelijke brief schrijven is blijkbaar teveel gevraagd. 8)7

Pff...Ik ga maar weer eens een e-mailtje naar ze sturen, voordat het gedonder weer begint en ik automatisch een boete op mijn dak krijg. :(

P.S.: Bij het terugsturen van de modem betalen zij de portokosten, dat vind ik dan wel weer netjes van ze.
tientuizend smilies in 1 post, tiep miep was waarschijnlijk een beetje in de war.

imho - alice is een prima bedrijf, voor tweakers die geen support willen van een helpdesk nitwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Na 1 week zonder internet te hebben gezeten is Alice sinds maandag volledig actief.
(KPN had zitten prutsen in de wijkcentrale)

Alice valt verder dus niks te verwijten over het niet werken van mijn verbinding.

Wat ik wel erg slordig vind is dat ik ondertussen aan het 4e modem toe ben, eerste modem was volgens helpdesk "defect" wat niet het geval was, nieuwe gekregen.

Deze rammelde aan alle kanten (status lampjes waren afgebroken en de boel rammelde als een gek).

Via mail aan Alice Webcare een nieuw modem gevraagd, deze is netjes geleverd binnen 2 dagen, alleen is deze gewoon defect, DSL verbinding komt op, krijg een IP adress, maar het internet op? nee hoor.

Dus toch maar weer de rammelende aangesloten en wachten op modem no.4.

Waarom test Alice de modems niet eerst voordat ze ze opsturen naar een klant, het zijn (aan de schade te zien) allemaal al gebruikte modems die ze opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eximius schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 07:30:
Waarom test Alice de modems niet eerst voordat ze ze opsturen naar een klant, het zijn (aan de schade te zien) allemaal al gebruikte modems die ze opsturen.
Dat zou de partij die verantwoordelijk is voor storage en shipping ook moeten doen. Kun je anders je klantgegevens eens emailen naar denan@inter.nl.net dan kan ik dat neerleggen bij de persoon die dit voor Alice regelt. (of in ieder geval laten uitzoeken waarom ze niet getest zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als ze degelijk verpakt worden is er toch weinig kans op schade lijkt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Vhond schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:49:
Als ze degelijk verpakt worden is er toch weinig kans op schade lijkt mij ?
De verpakking is het probleem niet denk ik, ze komen defect binnen en worden defect weer naar andere gestuurd. Daar lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:34:
[...]

Krijg je geen eindfactuur na het afsluiten van een abonnement? Ik zou dat wel even checken.. Gezien de verrekening van telefoontikken komt dat volgens mij altijd een maand later. (feb stopzetting doorgegeven, maart abonnement stopgezet, april eindfactuur)
Jawel daar stonden dus de abbokosten voor April plus een klein beetje telefoonksoten naar de helpdesk van Alice (welke ik dus ook weiger te betalen).

Ik zie dat hier een AliceWebcare in het topic actief is??
Kan die niet eens in mijn 'zaak' kijken? Kan ik mijn klantnummer doorgeven oid?

Ik heb vandaag namelijk een brief ontvangen dat mijn abonnement is beeindigd ( :? ) en ik de modem retour moet sturen (heb ik al een verzendbewijs van) en dat er binnenkort contact met mij wordt opgenomen door een incassoburo.

Ik denk dat ik maandag mijn rechtsbijstand ga bellen... Of kan die AliceWebcare wellicht nog wat betekenen?

Het is zo ontzettend onnodig dat het op deze manier moet gaan... :'( Dat begrijp ik dus echt niet van Alice he....
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:10:
[...]

Ik weet bijna 100% zeker dat op die factuur van april de kosten van maart staan..
Nee ik heb een factuur ontvangen voor de kosten ván April.

EDIT:
By the way, ik heb uiteraard alle mail correspondentie nog, alle schriftelijke ook, ik heb een logboek bijgehouden sinds Maart met alles wat er gebeurd is, en ik heb namen van medewerkers waarvan 1 mij o.a. de opzegdatum van 27-2-'09 heeft bevestigd.
Dit even ter info. :+

[ Voor 19% gewijzigd door AzzKickah op 02-07-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:46:
en dat er binnenkort contact met mij wordt opgenomen door een incassoburo.
Incassobureau's daar lig ik altijd van in een deuk (niet dat ze bij mij dagelijks aan deur komen hoor).
Maar jij en ik mogen er morgen ook één beginnen als we dat zouden willen.
Status van een incassobureau is nul komma nul.
Ze zijn dan ook niet de moeite waard om er maar 1 woord aan te spenderen (mits je een sterke zaak hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:40:
[...]

Incassobureau's daar lig ik altijd van in een deuk (niet dat ze bij mij dagelijks aan deur komen hoor).
Maar jij en ik mogen er morgen ook één beginnen als we dat zouden willen.
Status van een incassobureau is nul komma nul.
Ze zijn dan ook niet de moeite waard om er maar 1 woord aan te spenderen (mits je een sterke zaak hebt).
Dat was ik ook niet van plan. :)
Maar ik heb momenteel al 'iemand ingeschakeld' die mij gaat helpen hiermee en diegene weet precies hoe te handelen in dit soort zaken. :)
(Op dit moment nog) geen rechtsbijstand dus.

Maar ze kunnen wat mij betreft helemaal het rambam krijgen daar bij Alice. Ik heb datums, namen van medewerkers, bevestigingen, verzendbewijs van retour sturen modem, etc.
Kom maar op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:52:
[...]
Dat was ik ook niet van plan. :)
Maar ik heb momenteel al 'iemand ingeschakeld' die mij gaat helpen hiermee en diegene weet precies hoe te handelen in dit soort zaken. :)
(Op dit moment nog) geen rechtsbijstand dus.

Maar ze kunnen wat mij betreft helemaal het rambam krijgen daar bij Alice. Ik heb datums, namen van medewerkers, bevestigingen, verzendbewijs van retour sturen modem, etc.
Kom maar op ;)
Zo'n incassoverhaal is een automatisch procedure waar je inkomt als je je betalingen laat storneren. Zolang jij niets "fout" doet hoef je daar ook niets van te vrezen.Rechtsbijstand lijkt me niet nodig, alice kan gewoon zien wanneer je abonnement is stopgezet en wat je wel of niet moet betalen.

Waar je wel mee moet uitkijken is het storneren van betalingen zonder dat je bij Alice aangeeft waarom je dat doet. Er gaan dan namelijk een aantal alarmbellen af en vervolgens worden er allemaal lastige procedures in gang gezet. Naast het feit dat het nooit prettig is als je bij een incassobureau bekend bent veroorzaakt dit ook altijd veel werk voor Alice medewerkers. Als je een duidelijke klacht hebt en een goede reden om te storneren kun je dit gewoon aangeven bij Alice. Ze gaan dan uitzoeken of je gelijk hebt en voorkomen dat de automatische processen gaan lopen waardoor je bij een incassobureau terecht komt.

Vraag anders even aan Alice Webcare of ze even in je case kijken dan is het waarschijnlijk zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

denan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:45:
[...]

Zo'n incassoverhaal is een automatisch procedure waar je inkomt als je je betalingen laat storneren. Zolang jij niets "fout" doet hoef je daar ook niets van te vrezen.Rechtsbijstand lijkt me niet nodig, alice kan gewoon zien wanneer je abonnement is stopgezet en wat je wel of niet moet betalen.

Waar je wel mee moet uitkijken is het storneren van betalingen zonder dat je bij Alice aangeeft waarom je dat doet. Er gaan dan namelijk een aantal alarmbellen af en vervolgens worden er allemaal lastige procedures in gang gezet. Naast het feit dat het nooit prettig is als je bij een incassobureau bekend bent veroorzaakt dit ook altijd veel werk voor Alice medewerkers. Als je een duidelijke klacht hebt en een goede reden om te storneren kun je dit gewoon aangeven bij Alice. Ze gaan dan uitzoeken of je gelijk hebt en voorkomen dat de automatische processen gaan lopen waardoor je bij een incassobureau terecht komt.

Vraag anders even aan Alice Webcare of ze even in je case kijken dan is het waarschijnlijk zo opgelost.
Als ik niet al 9 maanden met Alice bezig was op dit moment, had ik nog enig vertrouwen gehad in 'dan kijken ze even in je case en is het waarschijnlijk zo opgelost'....

Ik heb echt letterlijk al wel 15 keer in de mail uitgelegd wat het probleem is. Maar schijnbaar is het voor Alice gewoon gods onmogelijk om de foutieve factuur te corrigeren.
BIj het opzeggen van het abbo kreeg ik de bevestiging dat de afsluitdatum dus eind April zou zijn. Hier heb ik direct op gereageerd door te zeggen dat dit niet klopt, dat dit eind Maart moest zijn. Ook telefonisch en per mail contact over gehad, letterlijke bericht van Alice was: 'Wij kunnen de afsluitdatum niet veranderen. We kunnen wel de factuur crediteren als die toch komt.'
Nu komt die dus toch en schakelen ze gewoon een incasso-buro in.

Verder heb ik via dmv zo'n rode kaart de machtiging aan Alice ingetrokken een tijd geleden en per mail uitgegeld dat ik dit heb gedaan omdat ze mij voor de 2e keer achter elkaar (!) een bedrag van € 114,- hadden afgeschreven, wat ook al niet klopte! (Hier heb ik na het storneren ook niks meer over gehoord).
Na dit voorval heb ik Alice laten blokkeren bij mijn bank zodat ze niet meer af kunnen schrijven.

Met andere woorden: ik heb werkelijk op alle mogelijke manieren (mail, telefoon, schriftelijk) geprobeerd om Alice aan het verstand te krijgen dat het hier gewoon een 'simpel' administratief foutje betreft, maar ik krijg het er niet in.

Dan houdt het voor mij ook op.

PS.: Alice wou dus dat ik die factuur betaal en dat zij hem dan zouden crediteren. Maar ik ben niet gek. Het is ook onnodig. Ze kunnen ook die factuur laten vervallen, dan hoeft er niks gecrediteerd te worden. Maar neeee dat is niet mogelijk. Maar ik ga niet iets betalen wat niet klopt. Weiger ik pertinent.
Toen heb ik voorgesteld dat Alice mij eerst het factuur-bedrag overmaak en dat ik dan daarmee die factuur betaal. Maar helaas, ook dit kan niet.

[ Voor 28% gewijzigd door IEF op 09-07-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
AzzKickah schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:13:
PS.: Alice wou dus dat ik die factuur betaal en dat zij hem dan zouden crediteren. Maar ik ben niet gek. Het is ook onnodig. Ze kunnen ook die factuur laten vervallen, dan hoeft er niks gecrediteerd te worden. Maar neeee dat is niet mogelijk. Maar ik ga niet iets betalen wat niet klopt. Weiger ik pertinent.
Ik snap jou wel, en heb er ook op zich wel begrip voor. Natuurlijk is dit erg vervelend!

Toch denk ik dat je beter niet vanuit woede kunt handelen. Ik ga ervan uit dat de Alice medewerkers niet anders kunnen, omdat het proces waarin je zit de route bepaalt en niet de poppetjes. In ieder geval doen ze dit niet om je te pesten!

Waar ik eigenlijk naar toe wil is naar de gedachte dat je moet uitkijken dat je geen negatieve aantekening krijgt bij de BKR in Tiel. Dan ben je nog veel verder van huis. Er zijn gevallen bekend van mensen die om een luttel bedrag van een of twee tientjes geregistreerd werden in Tiel en twee jaar later geen hypotheek voor hun droomhuis konden krijgen, ook al konden ze die hypotheek makkelijk betalen. Voor dat allemaal glad gestreken was waren ze weken verder, de optie verlopen en het huis aan een ander verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
grun93 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:11:
[...]

Ik snap jou wel, en heb er ook op zich wel begrip voor. Natuurlijk is dit erg vervelend!

Toch denk ik dat je beter niet vanuit woede kunt handelen. Ik ga ervan uit dat de Alice medewerkers niet anders kunnen, omdat het proces waarin je zit de route bepaalt en niet de poppetjes. In ieder geval doen ze dit niet om je te pesten!

Waar ik eigenlijk naar toe wil is naar de gedachte dat je moet uitkijken dat je geen negatieve aantekening krijgt bij de BKR in Tiel. Dan ben je nog veel verder van huis. Er zijn gevallen bekend van mensen die om een luttel bedrag van een of twee tientjes geregistreerd werden in Tiel en twee jaar later geen hypotheek voor hun droomhuis konden krijgen, ook al konden ze die hypotheek makkelijk betalen. Voor dat allemaal glad gestreken was waren ze weken verder, de optie verlopen en het huis aan een ander verkocht.
Dat mag geen reden zijn om te tornen aan je principes. Te gek voor woorden dat het systeem zo werkt in Nederland. Toegeven noem ik dat.
Sterker nog, wat Alice hier maakt is onwettig! En ik zou me totaal niet laten intimideren door de onkunde van deze organisatie en haar medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

grun93 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:11:
[...]

Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar...
Klaaz Vaak schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:44:
[...]

Dat mag geen reden zijn om te tornen aan je principes. Te gek voor woorden dat het systeem zo werkt in Nederland. Toegeven noem ik dat.
Sterker nog, wat Alice hier maakt is onwettig! En ik zou me totaal niet laten intimideren door de onkunde van deze organisatie en haar medewerkers.
Wat hij zegt is dus ook precies wat ik erover denk.
Het is toch gvd te gek voor woorden dat er iets niet gedaan kan worden omdat 'de computer dat niet wil' ?!
Kom ff op met z'n allen.

Hoe vaak heb ik wel niet gevraagd of ik misschien doorverbonden kon worden met een soort afdeling 'Escalatie' of what the hell dan ook. Maar dat hebben ze dan ook weer niet.

Wat betreft die eventuele registratie bij het BKR, ik ga er toch vanuit dat als alles uiteindelijk is opgelost hiermee, ik dat zonder problemen kan laten terugdraaien. Ik heb verder een behoorlijk vlekkeloos 'financieel verleden' dus ach, daar maak ik me verder niet zo druk om.
En de komende 5 jaar ga ik toch nog geen hypotheek nemen ;) :+

Wou ik alleen nog zeggen dat het niet betalen van die factuur geen handelen vanuit woede is. Wat zou jij doen als je let's say een laptop koopt ergens en die winkel stuurt jou 2 facturen. Je zegt dat dat niet klopt, en dan krijg je het verzoek om die factuur toch eerst eventjes fijn dubbel te betalen, dan betalen zij eentje wel terug.
Uhm... 8)7 Maar ik denk dat we mekaar wel snappen :P

En oh ja het is inderdaad onwettig wat Alice flikt, want ze sturen me gewoon een factuur voor iets wat niet 'bestaat'. Mijn abonnement 'bestond al niet meer' na de laatste dag van Maart.
:w Alice

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 03-07-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
AzzKickah schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:43:
Wat betreft die eventuele registratie bij het BKR, ik ga er toch vanuit dat als alles uiteindelijk is opgelost hiermee, ik dat zonder problemen kan laten terugdraaien. Ik heb verder een behoorlijk vlekkeloos 'financieel verleden' dus ach, daar maak ik me verder niet zo druk om. En de komende 5 jaar ga ik toch nog geen hypotheek nemen ;) :+
Akkoord, zo zou ik waarschijnlijk ook denken. De mensen uit mijn voorbeeld in ieder geval wel, die dachten: ach, wat zijn nu een of twee tientjes op een hypotheek van een paar ton, we nemen ons verlies. Dus morgenvroeg betalen we die winkelier z'n (onterechte) geld terug, morgenmiddag kan hij dan met Tiel bellen en overmorgen halen ze daar de aantekening weg. Probleempje: het bedrijf bleek in de tussentijd opgeheven te zijn en de eigenaar met de noorderzon vertrokken. Toen hadden die mensen toch wel een redelijk serieus probleem.

Principes zijn wel leuk en aardig, maar ze kunnen ook als een molensteen om je nek hangen. Verder is gelijk hebben niet hetzelfde als gelijk krijgen. Vroeger dacht ik ook zo, maar inmiddels loop ik al aardig tegen de zestig en heb geleerd dat het soms het beste is om wat flexibeler te zijn. Het leven is te kort om je erg druk te maken.

Succes verder, wat je ook besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Vandaag het 4e modem ontvangen, ook deze keer weer een modem dat niet 100% functioneert.
De Ethernet interface komt wel gewoon op, ik kan op internet.

Log je in op het modem staat er bij de Ethernet interface dat deze not available is.
Wel grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

grun93 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:44:
[...]

Akkoord, zo zou ik waarschijnlijk ook denken. De mensen uit mijn voorbeeld in ieder geval wel, die dachten: ach, wat zijn nu een of twee tientjes op een hypotheek van een paar ton, we nemen ons verlies. Dus morgenvroeg betalen we die winkelier z'n (onterechte) geld terug, morgenmiddag kan hij dan met Tiel bellen en overmorgen halen ze daar de aantekening weg. Probleempje: het bedrijf bleek in de tussentijd opgeheven te zijn en de eigenaar met de noorderzon vertrokken. Toen hadden die mensen toch wel een redelijk serieus probleem.

Principes zijn wel leuk en aardig, maar ze kunnen ook als een molensteen om je nek hangen. Verder is gelijk hebben niet hetzelfde als gelijk krijgen. Vroeger dacht ik ook zo, maar inmiddels loop ik al aardig tegen de zestig en heb geleerd dat het soms het beste is om wat flexibeler te zijn. Het leven is te kort om je erg druk te maken.

Succes verder, wat je ook besluit.
Ook hier snap ik je 100% :) Ik ben nog vrij jong, maar al ruim oud genoeg om te weten dat je inderdaad soms maar beter even van je principes kan afstappen. Voor eigen bestwil.

Maar dit is gewoon iets wat ik weiger. 't Voelt een beetje alsof ik een bekeuring of zo moet betalen die niet klopt en dan nog moet hopen dat ik dat geld ooit terug zie..
Want stel ik betaal nu die factuur, dan durf ik er bijna gif op in te nemen dat het crediteren daarvan niet goed gaat.
En dan? Moet ik dan weer van mijn principes afstappen en niet allemaal moeite doen omdat het
maar om € 29,nogwat gaat?

Helaas, dat kan ik mezelf niet aan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:44:
[...]
Om het knoeiende bedrijven moeilijk te maken is tegenwoordig de Wet Oneerlijke Handelspraktijken van kracht.
Zie: http://www.consumentenaut...ktijken_vanaf_nu_verboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 21:24

HeyDude

Blijven lachen!

Ik heb gezocht maar niet meteen een antwoordt gevonden of een soortgelijk probleem:

Sinds een dikke week een tevreden Alice klant:
de Copperjet werkte meteen en de snelheid is OK voor de afstand tot de centrale.

Maar:
een keer per dag (min of meer) is de verbinding zo traag als stroop: time outs bij het oproepen van pagina's

Het lijkt erop alsof de Copperjet af en toe gereset moet worden: dus stroom er af en er weer aan en de verbinding draait weer als vanouds.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? De DNS instellingen of een andere setting in het modem?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeyDude schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:30:
Maar:
een keer per dag (min of meer) is de verbinding zo traag als stroop: time outs bij het oproepen van pagina's

Het lijkt erop alsof de Copperjet af en toe gereset moet worden: dus stroom er af en er weer aan en de verbinding draait weer als vanouds.
Heeft vaak te maken met het aantal open connecties in je p2p client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:41:
[...]
Waarschijnlijk staat de snelheid 'te hoog ingesteld' in je abbo bij Alice waardoor je een 'flappende lijn' krijgt.
Laat ik altijd gedacht hebben dat het een 'klapper(ende) lijn' was. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:25:
[...]

De technische mensen ( :') ) van Alice noemen het een flappende lijn.
Dus dan ga ik ervan uit dat jij gelijk hebt.
Dan heb je niet gesproken met een echte Alice techneut.. die noemen het namelijk allemaal 'klapperende' lijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
denan schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:07:
[...]

Heeft vaak te maken met het aantal open connecties in je p2p client.
Nier per definitie,
Had van het weekend soortgelijk probleem, en stond geen download client van wat voor smaak dan ook aan.
Puur alleen browsen.
Resetje van modem was voldoende.

Daarna geen last er meer van gehad, ook niet tijden het downloaden via bittorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Trouwens, het feit dat die Alice WebCare niet op mijn 'zaak' reageert hier, is dat toeval of zoek ik dan de dingen op?
Want hij reageerde op vorige pagina's in dit topic wel op heel veel andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

AzzKickah schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:25:
Trouwens, het feit dat die Alice WebCare niet op mijn 'zaak' reageert hier, is dat toeval of zoek ik dan de dingen op?
Want hij reageerde op vorige pagina's in dit topic wel op heel veel andere mensen.
Een DM doet wonderen in dit geval, een topic zoals dit groeit soms snel.
klapperlijn
Jammer dat er niet een reconnect of reboot scheduler op zit zoals op mijn router (Linksys wrt54gl) met Tomato.
Werkelijk perfecte opties, maar helaas zit er een Copperjet voor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:25:
Sssttt, ze zitten midden in een kloon-programma, dan kan binnenkort elke klant direct bij de helpdesk de service en aandacht krijgen waar ie recht op heeft.
Op voorhand mijn excuses aan de goedwillenden voor de scherpe ondertoon, maar ik vind het vreselijk irritant dat klanten tegen zoveel cent per minuut eerst het bos ingestuurd worden, om daarna tot de ontdekking te moeten komen dat ergens anders wél de verlangde hulp geboden wordt.
Is het niet veel handiger en prettiger dat helpdeskers een betere opleiding krijgen om problemen die boven hun pet gaan ter herkennen en direct door te verbinden naar een deskundige op dat gebied?
Alle lof voor de onbaatzuchtige hulpvaardigheid hier, maar zo voer je m.i. geen bedrijf als men serieus genomen wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

AzzKickah schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:39:
[...]

Sorry, help me out here... een DM? Of bedoel je een Direct Message? Ken ik als PM (Private Message) B)
Hey ik werk niet bij de Tweakers helpdesk 8)

Inderdaad een Direct Message zoals dat hier heet, en op andere plaatsen een Personal Message.

Effe weer terug naar mijn vraag:
Een dagelijkse reboot is wel vervelend, is het echt geen storing aan het Copperjet modem?

[ Voor 14% gewijzigd door HeyDude op 07-07-2009 08:52 . Reden: vraag erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Kan een Alice medewerker mij vertellen of er in de na bije toekomst een ADSL 2.0 centrale in omgeving winterswijk komt te staan? Zit nu met 700 KB/sec :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wijnbo schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:29:
Kan een Alice medewerker mij vertellen of er in de na bije toekomst een ADSL 2.0 centrale in omgeving winterswijk komt te staan? Zit nu met 700 KB/sec :')
Als die er nu nog niet staat.. nee. Er zijn nog geen plannen om het BBNED netwerk verder uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

denan schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:33:
[...]

Als die er nu nog niet staat.. nee. Er zijn nog geen plannen om het BBNED netwerk verder uit te breiden.
;(

Achja, zoveel download ik toch niet meer tegenwoordig. Dan kan ik ook wel een uurtje langer wachten op iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:48
vraagje voor de modem kenners, is het mogelijk om sip gegevens zelf in te voeren zodat ik een voip dienst kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
murata schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:36:
vraagje voor de modem kenners, is het mogelijk om sip gegevens zelf in te voeren zodat ik een voip dienst kan toevoegen?
Kan, moet je even je modem omflashen van VoDSL naar VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klaaz Vaak schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:25:
[...]

Kan, moet je even je modem omflashen van VoDSL naar VOIP.
En ja.. daar sloop je de garantie mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:43:
[...]

Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar...

[...]

Wat hij zegt is dus ook precies wat ik erover denk.
Het is toch gvd te gek voor woorden dat er iets niet gedaan kan worden omdat 'de computer dat niet wil' ?!
Kom ff op met z'n allen.

Hoe vaak heb ik wel niet gevraagd of ik misschien doorverbonden kon worden met een soort afdeling 'Escalatie' of what the hell dan ook. Maar dat hebben ze dan ook weer niet.

Wat betreft die eventuele registratie bij het BKR, ik ga er toch vanuit dat als alles uiteindelijk is opgelost hiermee, ik dat zonder problemen kan laten terugdraaien. Ik heb verder een behoorlijk vlekkeloos 'financieel verleden' dus ach, daar maak ik me verder niet zo druk om.
En de komende 5 jaar ga ik toch nog geen hypotheek nemen ;) :+

Wou ik alleen nog zeggen dat het niet betalen van die factuur geen handelen vanuit woede is. Wat zou jij doen als je let's say een laptop koopt ergens en die winkel stuurt jou 2 facturen. Je zegt dat dat niet klopt, en dan krijg je het verzoek om die factuur toch eerst eventjes fijn dubbel te betalen, dan betalen zij eentje wel terug.
Uhm... 8)7 Maar ik denk dat we mekaar wel snappen :P

En oh ja het is inderdaad onwettig wat Alice flikt, want ze sturen me gewoon een factuur voor iets wat niet 'bestaat'. Mijn abonnement 'bestond al niet meer' na de laatste dag van Maart.
:w Alice
(mezelf gequote om het verhaal een beetje bij elkaar te houden)

Nou, ik heb de brief + acceptgiro van het incassoburo binnen. Als ik niet binnen 5 dagen betaal wordt de juridische procedure in gang gezet.

Wie, van degenen hier die er min of meer verstand van heeft, kan mij nu vertellen wat ik op dit moment het beste kan en/of moet doen?

Alle serieuze adviezen/tips meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:16:
[...]

Nou, ik heb de brief + acceptgiro van het incassoburo binnen. Als ik niet binnen 5 dagen betaal wordt de juridische procedure in gang gezet.

Wie, van degenen hier die er min of meer verstand van heeft, kan mij nu vertellen wat ik op dit moment het beste kan en/of moet doen?

Hey AzzKickah,

Het beste is als je het betaald. Als je het niet terecht vind dat je het bedrag dient te betalen, wil ik zeker wel even voor je kijken of het terecht is of niet. Maar een aantekening bij BKR is geen pretje, vandaar dat het beter is om toch te betalen. Je kan je klantnummer mailen naar ferry@nl.alice.nl. Ik hoor van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12

Hokkie

Hello

Modbreak:Doe dit maar lekker ergens anders.

[ Voor 75% gewijzigd door IEF op 08-07-2009 17:23 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 19:46
Kan alice ook weinig aan doen, zoals overal staat, ligt aan koper kwaliteit en afstand centrale voornamelijk.
Ik vind presoonlijk dat alice goede services leent voor die prijs (Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Xentor op 07-07-2009 22:41 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:16:
[...]

Nou, ik heb 'een mannetje' ingeschakeld die mij hierbij gaat helpen/ondersteunen. Er is contact opgenomen met het incassoburo en aan de reactie van die mevrouw daar te merken is dit zeker niet de eerste keer dat dit vanuit Alice voorkomt.

Ik hoef in ieder geval op dit moment niets te doen. Het incassoburo zal nog weer contact opnemen als ze nog vragen hebben.

Ik heb in ieder geval alle spullen netjes in orde, ik heb hier de brief van Alice met de opzegdatum 28-2-09 waaruit dus automatisch blijkt dat de factuur voor maand 4 onterecht is.

Ik zie het met iets meer vertrouwen tegemoet nu! :D
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste