Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:34
Mojo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:11:

Bonzo:
Omdat je torrents wel snel werken zou het in het modem kunnen zitten. Heb je al een vervangende copperjet gehad? Het lijkt me niet dat het aan Alice-netwerk ligt, want de snelheid ís haalbaar.

Wel typisch, vaak heeft de broodtrommel moeite met torrents. :P
Halo mojo en bruno

voor de zekerheid nog een 4de modem getest deze gaf ook het zelfde probleem

wou melden dat het nu wel werkt met de linksyswag200g

Klopt het dat jullie mijn profiel vast gezet hebben op 16mbit ?
zo ja dan heeft dit tot de oplossing gezorgt
copperjet wil niet veranderen van adsl2auto maar deze trained ook in op 16mbit zag ik
http werkt dus ook weer
denk dat het probleem was dat die soms uitschoot naar 21/22/23 mbit en dat die dat niet echt leuk vond

maar mijn vraag is puur voor het testen zou een van jullie het profiel is vast kunnen zetten op 20mit ?

super bedankt alvast groeten
Frank/bonzo

MHI 3.5 ZSX-W Enphase IQ7+12x 400wp Zuid IQ7+ 4x 425wp Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwerver schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:50:
Oke, ik zeg het niet snel,maar ik raad iedereen ten stelligste AF om ook maar iets bij Alice af te nemen.
Oh? Ik heb geen enkel probleem met Alice! Lekker goedkoop en het werkt vrijwel altijd. Ik had destijds meer problemen met het veel duurdere @Home en daarvoor met Planet Internet. Je vindt het hopelijk niet erg als ik lekker bij Alice blijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:09:
Ter info: mijn niet-bellende DECT telefoon is een Philips DECT5252b/03. Ik heb net de helpdesk gebeld en zij sturen een filtertje op, ik laat nog wel ff weten of het probleem daarmee verholpen is.
Filter was snel binnen en werkt prima!

Ciao, Marc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2009
hmm het isra punt wat ik dacht dat het isra punt was blijkt het niet te zijn heb nu het echte isra punt gevonden en het modem hier op aangesloten <50cm
eerdere afstand isra was ruim 5 meter als het niet meer was

Kan je het toch is proberen hem weer vast te zetten om 20?
wil het toch graag testen als dat kan omdat het eerst altijd wel werkte..

adsl waardes naar het inkorten kabel

5+ meter kabel er tussen:
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 16379 kbps
Upstream Rate: 1023 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 20 db
Upstream Line Attenuation: 3.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 22 db

50CM kabel er tussen:

Downstream Rate: 16379 kbps
Downstream Margin: 12 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 19 db
Upstream Transmit Power: 21 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNR schiet wel omhoog. Je zal een stuk stabielere lijn hebben nou ;) Ik zal eens kijken vanavond!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2009
hallo mojo

mijn waardes zijn wel veranderd maar volgens mij niet echt goed.

Downstream Rate: 12283 kbps
Downstream Margin: 16 db
Upstream Margin: 11 db
Downstream Line Attenuation: 20 db

mvg Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:54:
[...]

Oh? Ik heb geen enkel probleem met Alice! Lekker goedkoop en het werkt vrijwel altijd. Ik had destijds meer problemen met het veel duurdere @Home en daarvoor met Planet Internet. Je vindt het hopelijk niet erg als ik lekker bij Alice blijf?
Ik ben ook zeer tevreden met Alice hier (Comfort).
Ik blijf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Mijn buren willen overstappen van Online naar Alice.
Volgens de helpdesk van Alice wordt er dan € 69,- in rekening gebracht om de KPN lijn aan te sluiten.

Maar de buren hebben al een KPN lijn die door Online wordt afgehuurd om de internet verbinding te verzorgen.
Ze hebben dus al ADSL.
Toch blijft Alice volhouden dat deze kosten betaald moet worden.

Ik snap het niet, de buren snappen het niet dus mijn vraag is: wie snapt het wel en kan mij uitleggen wat er aan de hand kan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

[quote]Mojo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:11:
Voor de webmail: Probeer out.alice.nl :)
Thalantis:
Alles terugsturen als je abonnement is afgelopen. Die brief zal wel niet kloppen

heb de algemene voorwaarden nog even doorgekeken maar alleen de modem is in bruikleen, dus die krijgt alice terug van me. de rest heb ik niet meer na de verhuizing

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 17:57
Heb vandaag mijn alice installatie pakket binnengekregen... pakje opengemaakt, modem eruit gehaalt, hoor ineens wat tikkent geluid :o schud modempje ff heen en weer en hoor het geluid weer. Ik heb zo het idee dat er een los schroefje er in zit. Krijg het idee dat het een refurbished model is ofzo.

Kan ik dat ding openmaken zonder hem kapot te maken? aan de modem te zien moet die op een bepaalde manier uit elkaar gehaald te worden. Weet iemand hoe?

[ Voor 20% gewijzigd door IseT op 26-05-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IseT,
De modem is in bruikleen van Alice, dus openmaken mag je in principe niet, als er iets rammelt en het ligt onderin, zal het geen sluiting maken dus kun je gewoon aansluiten. Maak je met geweld open of er breekt iets af, kan het zijn dat een rekening krijgt voor een nieuwe modem. :(
Blijkt dat ie het niet doet, moet je de helpdesk een andere modem vragen, dat kun je ook zonder aan te sluiten, maar dan moet je een dag of tien wachten op een andere modem.
Het kan ook een druppel soldeer zijn dat los ligt en heeft dan verder geen gevolgen.

Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb sinds gisteravond 23:30 een behoorlijk aantal disconnects gehad (postcode 1965), de laatste is van 8:40 vanmorgen.
Zijn er storingen/werkzaamheden ?

[edit]
Na een modem boot lijkt het allemaal weer stabiel

[ Voor 16% gewijzigd door gjs op 27-05-2009 20:42 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:53
Ik probeer nu al twee weken Alice aan te vragen op mijn nieuwe adres (koophuis) en het loopt steeds vast bij de lijncheck in hun systeem. KPN wil de lijn niet vrijgeven. De vorige bewoners hebben een analoge KPN lijn gehad met een telefoonnummer. Deze is in januari dit jaar al geporteerd naar hun nieuwe adres maar KPN houdt de lijn wel actief.

Gisteravond vier keer met de KPN klantenservice gebeld met de vraag of die lijn vrij gemaakt kan worden. Iedere keer werd er weer een lijncheck gedaan; volgens twee imcompetente callmiepjes is de lijn in hun systeem wel vrij, en volgens twee anderen is de lijn inderdaad nog actief. Uiteindelijk werd ik gewoon weggedrukt!

Toen maar weer contact gezocht met Alice en ze gaan nu op hogerhand contact opnemen met KPN om de aanvraag handmatig door te voeren. GVD zeg!

[ Voor 3% gewijzigd door sh4dow op 27-05-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik heb al geruime tijd last van een haperende Internet verbinding. Nadat ik het vorige week goed beu was heb ik contact opgenomen met de klantenservice.

Aangezien ik vandaag weer veel problemen ervaar ben ik aan de slag gegaan met de informatie in dit forum. Ik heb mijn Max Bits Per Bin gevarïeerd van 15 tot 2, met en zonder de Coding Gain aan te passen en met en zonder de splitter te gebruiken. Het enige zichtbare resultaat was een verhoging van 8-12ms naar 12-16ms bij een continue ping naar Google.nl (willekeurige keuze).

Onderstaande waarde zijn met een Max Bits Per Bin van 15 en Coding Gain op auto:
Local SNR Margin 5.5 dB
Local Line Attn 21.5 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Local Fast Channel Rx Rate 13678000
Local Fast Channel Tx Rate 1125100
Remote Tx Power 18.5 dB
Remote Line Attn 11.0 dB
Remote SNR Margin 6.0 dB

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de Code Type op AnnexA te zetten.

Kan iemand mij helpen?

Klantnummer NL00176219

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2009
sinds 3 dagen nog iets beter geworden...
niets veranderd aan de bekabeling profiel weer omlaag gezet ?

Downstream Rate: 10235 kbps
Downstream Margin: 21 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 19 db

Mvg Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
Ik zie de in op het woord intrainen staan. Hoe laat ik hem intrainen?

Heb sinds een paar dagen last van traag internet, komt dat probleem met het dichtlopen van de coppertjet door torrents nog voor?

[ Voor 48% gewijzigd door Coeluh op 27-05-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:24:
Ik zie de in op het woord intrainen staan. Hoe laat ik hem intrainen?

Heb sinds een paar dagen last van traag internet, komt dat probleem met het dichtlopen van de coppertjet door torrents nog voor?
Yup, dat is iets wat bij de meeste routers kan voorkomen. Reset je hardware eens en check dan of het weer sneller is. Persoonlijk heb ik de afgelopen tijd vooral veel problemen gehad met de phishing filter in IE (pagina's werden minutenlang gescanned zonder dat je de pagina te zien kreeg) en freeAVG (verbinding enorm traag, zelfs pings gaven 40-70% data loss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
denan schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Yup, dat is iets wat bij de meeste routers kan voorkomen. Reset je hardware eens en check dan of het weer sneller is. Persoonlijk heb ik de afgelopen tijd vooral veel problemen gehad met de phishing filter in IE (pagina's werden minutenlang gescanned zonder dat je de pagina te zien kreeg) en freeAVG (verbinding enorm traag, zelfs pings gaven 40-70% data loss).
Een simpele reset heeft het probleem opgelost. Wel vreemd, maar dat moet dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UberTweaker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 10:31
UberTweaker schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:34:
Sinds September 2008 heb ik Alice comfort. Ik heb altijd problemen met de verbinding in de avond, in de modem status pagina staat dan gewoon "cable disconnected".

Ik heb toen gebeld naar de helpdesk, de lijn was doorgemeten met goede resultaten. Dus besloten ze mij een nieuw modem op te sturen, een tijdje geleden heb ik die aangesloten.

Maar mijn verbinding blijft in de avond nog steeds instabiel.( na 2 minuten uitval verbind de modem weer ).
Met de Max Bits Per Bin spelen heeft geen zin gehad.
Als ik de modem op ADSL1 zet (in het advanced attributes menu) dan loopt mijn verbinding gewoon 24/7 stabiel.

De helpdesk heeft dit doorgezet naar de "technische afdeling" maar ze hebben nog niet teruggebeld in de beloofde tijd, dus ik heb er weinig vertrouwen in.

Zonder splitter gaat de verbinding ook in de soep. Ik woon 600 meter van de centrale.

Heeft iemand dit probleem ook en zijn er oplossingen voor?
Vandaag is er een monteur langsgeweest. Ze hebben de snelheid wat omlaag geschroefd, van 1,4 MB naar 1.1 MB.

Volgens zijn meting is de kabel naar de centrale maar liefst 2500 meter, en hij vond het knap dat ik 10 mbit haalde.
De monteur adviseerde ook om mijn accesspoint uit de meterkast te halen, aangezien dat het adsl signaal dempt/verstoort :? nooit van gehoord, wat vinden jullie daarvan?

Nu maar eens kijken of vanavond het internet stabiel blijft.

Gr Eddie

Edit: Vanmiddag viel om 13:30 weer de verbinding weg :( Terwijl hij al op AnnexA staat (ADSL1)
Misschien moet ik toch maar een duur kabel abbo nemen ivm de kabellengte naar de centrale
Edit2:
Het was moeilijk om dit bericht te posten, ik heb nu eerder 58 minuten downtime en 2 minuten uptime. het internet is hier nu helemaal stuk!
Ik ga Alice hierover morgen even bellen want dit is echt * niet normaal.

[ Voor 11% gewijzigd door UberTweaker op 28-05-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31973655,noline]
[...]

Volgens Alice betekend dit dat als je op de 14e mei opzegt je van op 31 juni van ze af bent. Dat ik het daar niet mee eens ben lijkt me logisch....
@Zwerver

In de nieuwsbrief van mei 2009:

Opzegtermijn nog korter.

Bij Alice kunt u elke maand opzeggen, u zit niet vast aan een langlopend contract en dat is wel zo prettig. De opzegtermijn is nu één kalendermaand (de overeenkomst loopt af na de 1e dag van de eerstvolgende hele maand), maar dit wordt per 1 juli teruggebracht naar exact één maand. Dit betekent dat als u op 10 september de overeenkomst opzegt, de overeenkomst op 11 oktober beëindigd dient te zijn, in plaats van 1 november.
Eén maand is dus daadwerkelijk één maand.
Als u hier nog vragen over hebt, dan kunt u op de 'Meer info' button klikken om de meest gestelde vragen over dit onderwerp te lezen.

Je hebt kennelijk wat losgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Kan ik gewoon de config saven van m'n CopperJet 1616-2P? Dit om m'n admin password op te slaan zodat die niet naar de default wordt terug gezet na stroomuitval...

Of vind Alice het niet cool als je je admin pw (die je eigenlijk niet hoort te weten?) wijzigt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Victorio schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:09:
Kan ik gewoon de config saven van m'n CopperJet 1616-2P? Dit om m'n admin password op te slaan zodat die niet naar de default wordt terug gezet na stroomuitval...

Of vind Alice het niet cool als je je admin pw (die je eigenlijk niet hoort te weten?) wijzigt? ;)
Volgens mij leest Alice je modem uit via SNMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan wel, van mij mag het, alleen of ze er zo blij mee zijn bij het callcenter weet ik zo niet. :P

Als je je modem sloopt zal je hem in elk geval moeten betalen. Maar waarom wil je hem wijzigen?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Mojo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:40:
Kan wel, van mij mag het, alleen of ze er zo blij mee zijn bij het callcenter weet ik zo niet. :P
Als je je modem sloopt zal je hem in elk geval moeten betalen. Maar waarom wil je hem wijzigen?
Omdat nu 'iedereen' die m'n IP weet en weet dat ik Alice heb m'n modem kan benaderen in admin mode toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me dat dit alleen via de LAN-side kan.

Vind het nogal vreemd overkomen dat ik jouw modem kan benaderen vanaf het internet. :P Lijkt me erg sterk als dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04

Jrz

––––––––––––

Ik heb sinds ongeveer een week enorm last van dat ik de copperjet moet restarten. Als ik dat niet doe, is het internet heel traag, en worden sommige verbindingen niet geopend. Lijkt alsof er een of ander buffertje volloopt ofzo.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is Alice trager vandaag (DNS problemen ??)

<<In de nacht van 19 op 20 mei 2009 worden er werkzaamheden uitgevoerd aan ons netwerk tussen 00:00 en 06:00. Hierdoor kan het zijn dat u problemen ondervindt met uw verbinding.

Mocht u tijdens of na deze werkzaamheden problemen ondervinden, dan raadt Alice u aan om de stekker van uw modem minimaal 1 minuut uit het stopcontact te halen. Heeft u hierna toch nog problemen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.>>

Edit: Probleem lijkt verholpen...

[ Voor 3% gewijzigd door Vhond op 01-06-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook zo traag als wat, zal de stroom er eens afhalen.
Vhond schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:41:
Is Alice trager vandaag (DNS problemen ??)

<<In de nacht van 19 op 20 mei 2009 worden er werkzaamheden uitgevoerd aan ons netwerk tussen 00:00 en 06:00. Hierdoor kan het zijn dat u problemen ondervindt met uw verbinding.

Mocht u tijdens of na deze werkzaamheden problemen ondervinden, dan raadt Alice u aan om de stekker van uw modem minimaal 1 minuut uit het stopcontact te halen. Heeft u hierna toch nog problemen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.>>

Edit: Probleem lijkt verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 13:43
Ik heb nu vanavond ook niets dan lag problemen voor het eerst sinds ik alice heb. Hopelijk is het weer snel voorbij....

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
het lukt me niet alice in te stellen op mijn Speedtouch 780wl... nu zit ik ff vast aan dat copperjet ding:(

Weet iemand mischien de instellingen voor een Speedtouch 780wl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Sinds vandaag zijn we overgestapt naar Alice en de verbinding werkt naar behoren, maar nu heb ik een erg vreemd probleem.

We hebben thuis meerdere pc's en laptops. Meeste zijn draadloos, dus deze hebben voorlopig nog geen internet. Maar nu heb ik een pc op zolder staan met een lan kabel (crossover), maar deze krijgt geen verbinding met het modem. Sluit ik dezelfde kabel aan op m'n laptop, dan krijgt ie wel verbinding...

De lan kaart van de pc werkt prima, zodra ik mn oude modem terug aansluit dan kan ik die bereiken via 192.168.1.254. Wanneer ik dan mn pc op het nieuwe modem aansluit, dan krijg ik "geen of beperkte verbindingsmogelijkheden", met de nadruk op "geen"...

Specs pc:
Win XP64
MSI K9A2 Platinum V1
Phenom 9850 BE
4gb DDR2.

Specs laptop:
Vista 32 bit
Core 2 Duo T5800
3GB Ram

Hebben mensen dit probleem eerder gehad? Ligt dit aan XP64? Vind het namelijk erg vreemd dat de laptop het wel kan en mn pc niet... :(

Edit: kabel -> Crossover Cat 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

Flowmo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:45:
Hebben mensen dit probleem eerder gehad? Ligt dit aan XP64? Vind het namelijk erg vreemd dat de laptop het wel kan en mn pc niet... :(
De kabel of het besturingssysteem zullen geen invloed hebben zoals je het probleem schetst.

Staan de netwerkinstellingen van je PC wel goed?
Wellicht heb je ooit handmatig een ip toegewezen, deze zal je nu op automatisch moeten zetten.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
Hebber er meer mensen last van dat de ping tussen 20:00 en 23:00 behoorlijk hoog oploopt?
Ik heb altijd WoW kunnen spelen met een ping van 70-80, er is niets veranderd aan de hardware maar tegenwoordig loopt hij op tot rond de 500, en dit is vooral tijdens het spelen van WoW erg vervelend. Ik weet haast zeker dat het niet aan mijn instellingen ligt, aangezien ik samen speel met o.a. 3 andere mensen ook met alice die exact dezelfde problemen ervaren. Modem resetten heeft geen invloed, hij blijft een paar uur bizar hoog en dan zakt hij weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 23:12
Flowmo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:45:
<...>
Edit: kabel -> Crossover Cat 5
Als eens met een straight kabel geprobeerd?
Crossover kabel is niet nodig tussen een terminal device (PC) en een switch/hub (modem).
GB lan zou auto ajusting moeten zijn, maar hangt ook weer af van de gebruikte netwerk chipset.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
fmb schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:36:
[...]

De kabel of het besturingssysteem zullen geen invloed hebben zoals je het probleem schetst.

Staan de netwerkinstellingen van je PC wel goed?
Wellicht heb je ooit handmatig een ip toegewezen, deze zal je nu op automatisch moeten zetten.
Ip toewijzen staat op automatisch, ook handmatig toewijzen in range 172.19.3.x helpt niet.
Nico Klus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:58:
[...]

Crossover kabel is niet nodig tussen een terminal device (PC) en een switch/hub (modem).
GB lan zou auto ajusting moeten zijn, maar hangt ook weer af van de gebruikte netwerk chipset.
Heb hier geen straight kabel liggen, is dezelfde kabel als van het oude modem en werkte prima met cross. Elk ander apparaat werkt met m'n pc behalve het Alice modem.

Had gister Alice nog aan de lijn en zij zeiden dat sommige Acer en Asus laptops (net als die van mij dus) zouden moeten werken met straight kabels, omdat het Alice modem verplicht een cross kabel nodig heeft en juist die laptops auto adjusting zouden zijn... Vond het een beetje een raar verhaal aangezien er tussen modem en pc normaal gesproken een straight kabel zou moeten zitten. Maar er komt vanavond toch nog een draadloze router tussen, hopelijk werkt het modem daar wel mee zodat ik m'n pc daar dan ook op aan kan sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe zit het nou precies met ADSL over ISDN? Waarom levert Alice dit niet en is er een mogelijkheid om met ISDN toch gebruik te maken van Alice? Want ik wil weg bij XS4ALL. ISDN opzeggen is geen optie aangezien het gebruikt wordt voor de praktijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJP80 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:50:
Hebber er meer mensen last van dat de ping tussen 20:00 en 23:00 behoorlijk hoog oploopt?
Ik heb altijd WoW kunnen spelen met een ping van 70-80, er is niets veranderd aan de hardware maar tegenwoordig loopt hij op tot rond de 500, en dit is vooral tijdens het spelen van WoW erg vervelend. Ik weet haast zeker dat het niet aan mijn instellingen ligt, aangezien ik samen speel met o.a. 3 andere mensen ook met alice die exact dezelfde problemen ervaren. Modem resetten heeft geen invloed, hij blijft een paar uur bizar hoog en dan zakt hij weer...
Jij wees mij volgens mij op jou post hier. Vandaar dat ik hier nog even een reactie geef zodat het hier misschien gelezen wordt door Alice zelf en er gezien wordt dat een aanpassing ergens een probleem is voor ons games.

Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 191[filter_keywords]=alice&data[boolean]=AND

Er zijn dus veel meer mensen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:12:
[...]

Jij wees mij volgens mij op jou post hier. Vandaar dat ik hier nog even een reactie geef zodat het hier misschien gelezen wordt door Alice zelf en er gezien wordt dat een aanpassing ergens een probleem is voor ons games.

Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 191[filter_keywords]=alice&data[boolean]=AND

Er zijn dus veel meer mensen met dit probleem.
Lijkt me eerder een probleem van de servers waarop je speelt. Ik zit zelf op Chamber of Aspects en heb 24/7 een ping van 40-60. Ik zal vanavond eens inloggen rond 22:00 om te kijken wat de pings zijn maar ik weet wel dat Alice de routering vorig jaar aangepast heeft om problemen te omzeilen die door cogentco/telia ruzies onstaan waren. Dat hebben ze specifiek gedaan voor het WoW verkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem met latency en WoW. Sinds afgelopen zondag / maandag schiet in de avonduren de latency omhoog met dc's tot gevolg en aldus geen speelmogelijkheden. Van te voren geen enkele last gehad en prima performance gehad.

Het is ook niet WoW-server gerelateerd. Enkel de guildies met Alice hebben er op dat moment collectief last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:39:
Hier hetzelfde probleem met latency en WoW. Sinds afgelopen zondag / maandag schiet in de avonduren de latency omhoog met dc's tot gevolg en aldus geen speelmogelijkheden. Van te voren geen enkele last gehad en prima performance gehad.

Het is ook niet WoW-server gerelateerd. Enkel de guildies met Alice hebben er op dat moment collectief last van.
Maar die guildies spelen toch op dezelfde server of subserver? :)
(add: het kan zijn dat ze binnen het bliz netwerk anders gerouteerd worden afhankelijk van hun afkomst/route en daardoor over een slecht netwerk lopen binnen het bliz netwerk.)

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 04-06-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die guildies spelen toch op dezelfde server of subserver?
Ja, dat klopt. Ik bedoel echter te zeggen dat er op dat moment geen WoW-server lagg is. Guildies met andere internet providers hebben er geen enkele last van en verbazen zich over de dc's die ze overal in de raid zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
Mja, het is best irritant als je ergens binnen 3 seconden weg moet lopen en vervolgens met 2 seconden lag zit. Ik speel trouwens op Trollbane EU en op het moment dat ik hoor dat 1 van de mede Alice gebruikers dced dan kan ik al vast vaarwel zeggen op TS omdat ik dan 5 seconden later ook DC. Zelfs al een UTP kabel geprobeerd ipv m'n wlan zelfde probleem. Het rare is dat het echt maanden perfect heeft gewerkt, maar ineens is het huilen in de avond uren terwijl dat nu net de tijden zijn waarop we raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem doet zich voornamelijk voor als er veel gegevens over de lijn gaan. Dit zijn niet zozeer grote pakketten maar vooral veel kleine pakketten. Mijn gevoel hierbij is dat er een soort van primetime throttle mechanisme wordt toegepast. Dit is uiteraard alleen maar gissen maar het is wel heel toevallig, *click* aan en later *click* uit. En voor alle wowende allicers.

Het alleen ingelogd zijn in IF geeft niet zozeer een latency probleem. Pas als je met 25 mensen in hetzelfde stukje spel veel acties tegelijkertijd over de lijn heen en weer pompt komen de problemen naar voren. Pas als we een encounter starten begin ik de disconnecten door de enorme timeouts die ontstaan.

Het is ook geen specifiek server gerelateerd probleem. En het heeft ook niet te maken met de routering naar de server toe. Tracert geeft gewoon een gezonde connectie weer. Dus het heeft te maken met iets van protocol / port verwerking en niet de algehele routering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat we het moment van verslechtering nog wat nader kunnen vaststellen:

Ik heb zondagavond een raid in Ulduar 25 gedaan zonder problemen. Maandagmiddag in Ulduar 10 ging ook prima, maar maandagavond in Ulduar 25 was een drama met herhaaldelijke dc's bij mij en medeguildies. Sindsdien is er 's avonds niet meer fatsoenlijk te spelen.

Mede-guildies die het betreft zitten trouwens verspreid door het land, dus ook niet een locaal probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:25:
Het probleem doet zich voornamelijk voor als er veel gegevens over de lijn gaan. Dit zijn niet zozeer grote pakketten maar vooral veel kleine pakketten. Mijn gevoel hierbij is dat er een soort van primetime throttle mechanisme wordt toegepast. Dit is uiteraard alleen maar gissen maar het is wel heel toevallig, *click* aan en later *click* uit. En voor alle wowende allicers.
Je gevoel is fout. Het verkeer voor wow-spelers heeft zelfs een betere route (Alice AMS-IX -> wow serverpark in parijs) dan het verkeer van alle andere gamers. Het kan zijn dat de route die vorig jaar door Alice ingesteld is momenteel voor problemen zorgt maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel is het zo dat de problemen voor WOW spelers vaak in het domein van de upstreamproviders liggen (bij Alice Cogentco en Telia) en aan die problemen is vaak weinig te doen. Vorig jaar stond er bvb een router van cogentco te klapperen waarover al het WOW verkeer ging wat Alice binnenkreeg. Die route is toen door Alice aangepast omdat cogentco niet echt wilde reageren op de klachten vanuit de verschillende ISP's die over die route liepen. Het was dus een workaround waarbij de cogentco routers omzeild werden maar het werkte wel.

Probeer anders eens een traceroute te krijgen op het moment dat jullie last hebben van zware lag op wow (cmd -> tracert eu.logon.worldofwarcraft.com) en post die hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nico Klus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:58:
[...]

Onzin, het Alice modem is NIET auto-sensing en er is een cross-cable nodig om het modem aan te sluiten een een PC of laptop. Het is een beetje vreemd, maar het is wel zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Je gevoel is fout. Het verkeer voor wow-spelers heeft zelfs een betere route (Alice AMS-IX -> wow serverpark in parijs) dan het verkeer van alle andere gamers. Het kan zijn dat de route die vorig jaar door Alice ingesteld is momenteel voor problemen zorgt maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel is het zo dat de problemen voor WOW spelers vaak in het domein van de upstreamproviders liggen (bij Alice Cogentco en Telia) en aan die problemen is vaak weinig te doen. Vorig jaar stond er bvb een router van cogentco te klapperen waarover al het WOW verkeer ging wat Alice binnenkreeg. Die route is toen door Alice aangepast omdat cogentco niet echt wilde reageren op de klachten vanuit de verschillende ISP's die over die route liepen. Het was dus een workaround waarbij de cogentco routers omzeild werden maar het werkte wel.

Probeer anders eens een traceroute te krijgen op het moment dat jullie last hebben van zware lag op wow (cmd -> tracert eu.logon.worldofwarcraft.com) en post die hier eens.
Wat ik aangaf is dat de tracert geen problemen laat zien en de getoonde latency goed is tot we bij de wow servers komen waarop interne tracerequests niet worden geretourneerd. Dit heb ik gisteravond getest. Ik heb deze resultaten niet opgeslagen (ik begrijp wat ik er in zie) en heb dus pas als er weer een lag moment de mogelijkheid een nieuwe te plaatsen. Als het zover is zal ik hier nogmaals replyen.

Het is wel een heel vast aan- en uitschakelmoment. Er is niets zichtbaar in de tracert die wij hebben uitgevoerd (op het moment dat er problemen waren). Dus het ligt niet aan de routering op tracert niveau. Maar ik weet ook niet precies hoe dat zit met wow-packets. Ik weet wel dat een Chello bijvoorbeeld in primetime tegenwoordig erkend dat ze newsgroup verkeerd throttlen. En dat hebben ze eerder ook al aangegeven voor torrentverkeer. Ik weet zo ook niet op welke poort wow zit en wat voor type packets het zijn. Maar als deze nou toevallig een een dergelijke mechaniek terechtkomen bij Alice (sinds kort) als wat chello heeft toegepast op zijn / haar netwerk? Dat is een beetje hoe ik zat te denken.Helemaal omdat het een landelijk probleem lijkt te zijn.

En een gevoel is nooit fout. Het is namelijk van mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Hoewel ik geen WoW speler ben en geen idee heb of er nu een zware lag is valt me wel op dat deze tracert naar de omgeving van Detroit leidt terwijl er eerder over Parijs werd gesproken. Parijs zie ik niet terug in de route:

Bezig met het traceren van de route naar eu.logon.wordofwarcraft.com [216.8.179.24]
via maximaal 30 hops:
1 6 ms 1 ms 7 ms LinkProof [192.168.42.228]
2 2 ms 8 ms 2 ms local.gateway [192.168.42.238]
3 9 ms 9 ms 9 ms 78.40.192.3
4 75 ms 18 ms 10 ms 78.40.192.58
5 9 ms 21 ms 9 ms vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]
6 9 ms 9 ms 9 ms vlan51.newxr2.nik-asd.internl.net [217.149.207.202]
7 15 ms 9 ms 42 ms K440.internlnet.ams1.nl.above.net [82.98.254.221]
8 12 ms 10 ms 9 ms PNI.Level3.mpr1.ams1.nl.above.net [62.4.95.214]
9 13 ms 9 ms 22 ms ae-33-51.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.129]
10 16 ms 16 ms 16 ms ae-2-2.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.133.90]
11 17 ms 26 ms 22 ms ae-1-100.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.141.149]
12 20 ms 39 ms 22 ms ae-2-2.ebr2.Frankfurt1.Level3.net [4.69.132.138]
13 104 ms 99 ms 99 ms ae-41-41.ebr2.Washington1.Level3.net [4.69.137.50]
14 123 ms 123 ms 124 ms ae-2-2.ebr2.Chicago2.Level3.net [4.69.132.69]
15 133 ms 123 ms 125 ms ae-5.ebr2.Chicago1.Level3.net [4.69.140.193]
16 133 ms 129 ms 130 ms ae-8-8.car1.Detroit1.Level3.net [4.69.133.241]
17 131 ms 129 ms 130 ms ae-11-11.car2.Detroit1.Level3.net [4.69.133.246]
18 130 ms 133 ms 129 ms MANAGED-NET.car2.Detroit1.Level3.net [64.152.144.78]
19 129 ms 136 ms 137 ms ndcolo-gw.win.mnsi.net [216.8.136.66]
20 140 ms 130 ms 130 ms ptr-216-8-179-24.ptr.nextdimensioninc.com [216.8.179.24]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:02:
[...]
Maar als deze nou toevallig een een dergelijke mechaniek terechtkomen bij Alice (sinds kort) als wat chello heeft toegepast op zijn / haar netwerk? Dat is een beetje hoe ik zat te denken.Helemaal omdat het een landelijk probleem lijkt te zijn.
Hmneee.. dan zou ik het wel weten. Verder zouden de netwerkbeheerders van Alice (zelf ook WoW spelers en de meesten met een Alice DSL lijn) nooit hun eigen glazen ingooien ;)
En een gevoel is nooit fout. Het is namelijk van mij :D
Ik kan ook het gevoel hebben dat gras paars is.. maar dat is dan wel fout :)
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:18:
[...]
Hoewel ik geen WoW speler ben en geen idee heb of er nu een zware lag is valt me wel op dat deze tracert naar de omgeving van Detroit leidt terwijl er eerder over Parijs werd gesproken. Parijs zie ik niet terug in de route:

Bezig met het traceren van de route naar eu.logon.wordofwarcraft.com [216.8.179.24]
via maximaal 30 hops:
8 12 ms 10 ms 9 ms PNI.Level3.mpr1.ams1.nl.above.net [62.4.95.214]
9 13 ms 9 ms 22 ms ae-33-51.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.129]
10 16 ms 16 ms 16 ms ae-2-2.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.133.90]
11 17 ms 26 ms 22 ms ae-1-100.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.141.149]
12 20 ms 39 ms 22 ms ae-2-2.ebr2.Frankfurt1.Level3.net [4.69.132.138]
13 104 ms 99 ms 99 ms ae-41-41.ebr2.Washington1.Level3.net [4.69.137.50]
14 123 ms 123 ms 124 ms ae-2-2.ebr2.Chicago2.Level3.net [4.69.132.69]
15 133 ms 123 ms 125 ms ae-5.ebr2.Chicago1.Level3.net [4.69.140.193]
16 133 ms 129 ms 130 ms ae-8-8.car1.Detroit1.Level3.net [4.69.133.241]
17 131 ms 129 ms 130 ms ae-11-11.car2.Detroit1.Level3.net [4.69.133.246]
18 130 ms 133 ms 129 ms MANAGED-NET.car2.Detroit1.Level3.net [64.152.144.78]
19 129 ms 136 ms 137 ms ndcolo-gw.win.mnsi.net [216.8.136.66]
20 140 ms 130 ms 130 ms ptr-216-8-179-24.ptr.nextdimensioninc.com [216.8.179.24]
Hmmm.. dat is wel vreemd. Mijn route verloopt namelijk compleet anders:

3 131 ms 49 ms 6 ms vlan50.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.207.1
0]
4 6 ms 6 ms 6 ms adm-tc1-i3-feth0-0.telia.net [195.69.144.46]
5 6 ms 6 ms 37 ms adm-bb2-link.telia.net [80.91.253.168]
6 15 ms 15 ms 16 ms prs-bb2-link.telia.net [80.91.252.39]
7 16 ms 15 ms 15 ms prs-b4-link.telia.net [80.91.251.45]
8 16 ms 16 ms 16 ms prs-nant-ks51-link.telia.net [80.91.249.62]

Kunnen de wow spelers eens tijdens de lag een tracert posten. Ik gok dat er weer een router van cogentco/telia op de route staat te klapperen zoals vorig jaar ook het geval was. Onze netwerkbeheerders kunnen dat dan bij Telia/Cogentco aanmelden of de route aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:18:
via maximaal 30 hops:
[...]

De trace is voltooid.
De lag op hop 4 en 7 is al vreemd te noemen imho. Binnen Nederland hoor je m.i. niet boven de 20ms uit te komen...

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:55:
Hmmm.. dat is wel vreemd. Mijn route verloopt namelijk compleet anders:

3 131 ms 49 ms 6 ms vlan50.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.207.1
0]
4 6 ms 6 ms 6 ms adm-tc1-i3-feth0-0.telia.net [195.69.144.46]
5 6 ms 6 ms 37 ms adm-bb2-link.telia.net [80.91.253.168]
6 15 ms 15 ms 16 ms prs-bb2-link.telia.net [80.91.252.39]
7 16 ms 15 ms 15 ms prs-b4-link.telia.net [80.91.251.45]
8 16 ms 16 ms 16 ms prs-nant-ks51-link.telia.net [80.91.249.62]

Kunnen de wow spelers eens tijdens de lag een tracert posten. Ik gok dat er weer een router van cogentco/telia op de route staat te klapperen zoals vorig jaar ook het geval was. Onze netwerkbeheerders kunnen dat dan bij Telia/Cogentco aanmelden of de route aanpassen.
Ik heb dus ook de lange route via Amsterdam, Dusseldorf, Frankfurt, Washington, Chicago, Detroit. Zal het er niet mee te maken hebben uit welk ip blok jouw eigen ip adres komt ? Ik zit in het 78.27.0.0/18 blok.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna 2 jaar: modem kapot.
Alice gebeld. Wachttijd 2 min.
Alice geeft een port-reset. Haalt niks uit. Modem reageert niet. Conclusie: modem defect.
Na twee dagen nieuw modem bezorgd. En het werkt weer.
Defecte modem moet retour op straffe van 75 euro kosten.

Naar mijn mening goed en snel afgehandeld door Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:50
Ik begin alice behoorlijk zat te raken.

Met mijn oude adsl1 verbinding bij planet haalde ik 637kb/s met een 6mbit aansluiting. Nooit storingen, haperingen en een geweldige ping.

Nu zit ik bij alice. Ik haalde een tijdje geleden "slechts" 700kb/s. Ik was hier niet erg tevreden over en begon een beetje met de instellingen te pielen. De coding gain omhoog en ik haalde 880kb/s. Prima!

Alleen begon de lijn na een tijdje te klapperen, dus ik weer terug naar standaard waarden.

Nu wordt de verbinding de laatste tijd steeds trager. Vandaag haalde ik nog maar 640kb/s :( . De afstand naar de centrale is volgens de postcodecheck 1048 meter.

Dit zijn de waardes uit het modem, ik ben nog op zoek naar de betekenis.
Local SNR Margin 6.5 dB
Local Line Attn 31.5 dB
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Remote Tx Power 20.5 dB
Remote Line Attn 17.0 dB
Remote SNR Margin 6.5 dB

Nu weet ik dat de buren een degelijke 1,5MB/s halen. Een andere vriend in het dorp heeft ook alice en hij haalt dezelfde snelheid als ik dus wij hebben het gevoel dat we genepen worden.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 06-10 19:46
jeej, ff start post opgevolgd met extra snelheid had eerst 13.1 mbit nu 15.0 :) haal 150 kb/s meer :) zit nu op 1,5 mb/s :D bijna 1,6 =p

[ Voor 5% gewijzigd door Xentor op 06-06-2009 16:37 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
@ Denan
Ik mag dan geen WoW-er zijn maar om jullie wellicht wat extra inzicht te kunnen geven kan ik wel even toegang geven tot mijn webserver waar een cgi script staat voor het uitvoeren van traceroutes. Mocht dat handig uitkomen dan zie ik het mailtje / DM wel tegemoet.

Ik krijg zelf het volgende resultaat op dit moment:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
traceroute to eu.logon.wordofwarcraft.com (216.8.179.24), 30 hops max, 40 byte packets
 4  vlan96.newxr2.nik-asd.internl.net (78.40.192.118)  23.350 ms  23.517 ms  23.845 ms
 5  K440.internlnet.ams1.nl.above.net (82.98.254.221)  24.656 ms  25.404 ms  26.653 ms
 6  PNI.Level3.mpr1.ams1.nl.above.net (62.4.95.214)  27.398 ms  24.860 ms  24.496 ms
 7  ae-33-51.ebr1.Amsterdam1.Level3.net (4.69.139.129)  31.575 ms  18.544 ms  17.404 ms
 8  ae-2-2.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net (4.69.133.90)  31.396 ms  23.917 ms  24.743 ms
 9  ae-1-100.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net (4.69.141.149)  25.659 ms  23.139 ms  23.392 ms
10  ae-2-2.ebr2.Frankfurt1.Level3.net (4.69.132.138)  23.366 ms  24.534 ms  24.892 ms
11  ae-42-42.ebr2.Washington1.Level3.net (4.69.137.54)  106.753 ms ae-43-43.ebr2.Washington1.Level3.net (4.69.137.58)  107.039 ms ae-42-42.ebr2.Washington1.
Level3.net (4.69.137.54)  107.086 ms
12  ae-2-2.ebr2.Chicago2.Level3.net (4.69.132.69)  131.330 ms  129.722 ms  132.225 ms
13  ae-5.ebr2.Chicago1.Level3.net (4.69.140.193)  147.056 ms  139.412 ms  138.379 ms
14  ae-8-8.car1.Detroit1.Level3.net (4.69.133.241)  130.394 ms  130.524 ms  132.811 ms
15  ae-11-11.car2.Detroit1.Level3.net (4.69.133.246)  132.773 ms  133.060 ms  134.978 ms
16  MANAGED-NET.car2.Detroit1.Level3.net (64.152.144.78)  136.072 ms  135.971 ms  132.544 ms
17  ndcolo-gw.win.mnsi.net (216.8.136.66)  137.934 ms  135.879 ms  137.874 ms
18  * * *

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
zit na al bijna een week aan alice... snelheid is bij mij goed te noemen. Altijd tussen 1,4 - 1,6 MB/s. Enige waar ik mee zit is die Copperjet. Heb al enkele keren geprobeerd mijn Speedtouch 780WL in te stellen maar het wil maar niet lukken. Bij Telfort lukte het wel... Kan iemand mij mischien helpen bij het instellen van mijn Speedtouch 780WL voor Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

IseT schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:10:
zit na al bijna een week aan alice... snelheid is bij mij goed te noemen. Altijd tussen 1,4 - 1,6 MB/s. Enige waar ik mee zit is die Copperjet. Heb al enkele keren geprobeerd mijn Speedtouch 780WL in te stellen maar het wil maar niet lukken. Bij Telfort lukte het wel... Kan iemand mij mischien helpen bij het instellen van mijn Speedtouch 780WL voor Alice?
Kijk eens naar deze post

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Het is me eindelijk gelukt... alleen is de verbinding wat instabiel en doet telefoon het niet. Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dekaasboer schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:00:
Ik begin alice behoorlijk zat te raken.

Met mijn oude adsl1 verbinding bij planet haalde ik 637kb/s met een 6mbit aansluiting. Nooit storingen, haperingen en een geweldige ping.

Nu zit ik bij alice. Ik haalde een tijdje geleden "slechts" 700kb/s. Ik was hier niet erg tevreden over en begon een beetje met de instellingen te pielen. De coding gain omhoog en ik haalde 880kb/s. Prima!

Alleen begon de lijn na een tijdje te klapperen, dus ik weer terug naar standaard waarden.

Nu wordt de verbinding de laatste tijd steeds trager. Vandaag haalde ik nog maar 640kb/s :( . De afstand naar de centrale is volgens de postcodecheck 1048 meter.

Dit zijn de waardes uit het modem, ik ben nog op zoek naar de betekenis.
Local SNR Margin 6.5 dB
Local Line Attn 31.5 dB
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Remote Tx Power 20.5 dB
Remote Line Attn 17.0 dB
Remote SNR Margin 6.5 dB

Nu weet ik dat de buren een degelijke 1,5MB/s halen. Een andere vriend in het dorp heeft ook alice en hij haalt dezelfde snelheid als ik dus wij hebben het gevoel dat we genepen worden.
SNR van 6,5dB. Attenuation van 30 dB.

Kortom: Lijn kan niet harder dan hij nou zit. Attenuation is vrij hoog, dus mogelijk een "kink in de kabel". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wow spelers
Het lijkt er sterk op dat de machine eu.logon.worldofwarcraft.com verplaatst is van Frankrijk naar Amerika. Daardoor is deze machine dus niet geschikt om tracerts naar uit te voeren. Wat Alice nodig heeft om de route te controleren is een traceroute naar je realm (instructies staan op http://eu.blizzard.com/su...ale=en_GB&articleId=18888)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:57:
@wow spelers
Het lijkt er sterk op dat de machine eu.logon.worldofwarcraft.com verplaatst is van Frankrijk naar Amerika. Daardoor is deze machine dus niet geschikt om tracerts naar uit te voeren. Wat Alice nodig heeft om de route te controleren is een traceroute naar je realm (instructies staan op http://eu.blizzard.com/su...ale=en_GB&articleId=18888)
Sorry voor de late reactie. Maar het euvel is niet meer. En in mijn traceroute naar de logon server op dat moment kwam gewoon uit op Telia en volgens mij dus Frankrijk. Dit waren niet heel veel hops. Een beetje wat jij ook liet zien in je eerdere post.

Wij hadden op het wow forum (radicor en ik) ook al meer instructies gekregen om eens het realm zelf te tracen. Maar hier hebben we geen gebruik meer van hoeven maken omdat het probleem zich niet meer voordoet.

Bedankt voor je hulp.

OT: Stel nou dat je nooit kleuren hebt gekend en je gevoel zegt dat gras paars is dan is jou gevoel zelf nog steeds niet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:49:
[...]
OT: Stel nou dat je nooit kleuren hebt gekend en je gevoel zegt dat gras paars is dan is jou gevoel zelf nog steeds niet fout.
ot2: Voor jezelf niet.. voor de rest van de wereld wel :)

Probeer anders die realm ip's te tracen als het weer voorkomt. Ik weet dat in het verleden wat upstreamproviders problemen hebben gehad en als dat weer voorkomt (of als Telia en cogentco weer eens ruzie maken) kan Alice de routering aanpassen zodat jullie daar geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
Werkt telefonie nog steeds als de CJT1616 op semi-bridge mode wordt gezet?
En wat wordt er precies bedoeld met "semi", is er dan iets anders dan de welbekende normale bridge mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
Heeft er niemand antwoord op mijn vraag hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur69
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09-2014
Sinds vandaag heb ik Alice Comfort. Gisteren had ik nog Tele2. De overdracht is prima verlopen, alleen werkt nummerportering nog niet. Maar daar gaat 't nu even niet om, al is het vreselijk lastig. :o Waar wel om? Mijn snelheid is drastisch naar beneden gegaan van gisteren op vandaag! :'( |:(
Mijn centrale is exact dezelfde gebleven (Hrl-C Heerlen Centrum) volgens de postcodecheck van BBned en de afstand zou 689m bedragen. Vreemd genoeg had ik voorheen (voor zover ik me herinner) ADSL2+ via Tele2 op die centrale, maar de BBned postcodecheck geeft aan dat die centrale alleen maar ADSL aan kan?!?!
Ik heb wat tests gedaan via speedtest.net en wat ik ook doe, ik kom zo rond de 5,5Mb/sec uit, waar ik met Tele2 toch rond de 12,5Mb/sec zat...
Als bewijs de "beste snelheids-plaatjes". Verschillende testservers maakte ook geen echt verschil.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/rank/1596221592.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/rank/1473316777.png
Na het aanpassen van de Coding Gain naar 7 trainde de CopperJet 1616-2P niet verder in dan op 8Mb/sec... Met of zonder splitter, het maakte allemaal niets uit. Wat me opviel, was dat de Code Type Status steeds terugviel op AnnexA, terwijl het Code Type op ADSL2A staat ingesteld. Wat ik ook deed, de verbinding viel steeds terug op AnnexA.
Wat is hier aan de hand en wat kan ik eraan doen? Ik moet een veel betere snelheid kunnen krijgen, aangezien er eigenlijk niks fysieks veranderd is aan mijn situatie! :?
NL00186528

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fiftyfive schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:31:
Heeft er niemand antwoord op mijn vraag hierboven?
Bij Semi Bridge werkt je VoDSL via het modem nog wel, maar je internet wordt gewoon gebridged naar je router toe.

Buur69:

Das wel apart. Je zit bij BBned op een ADSL1 centrale, terwijl je bij Tele2 op een ADSL2 centrale zit.

Sneller dan 8Mbit ga je helaas niet halen. :(
Line status: TRAINED
Line type: ADSL
Configured DMT profile: A-D8192_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
Trained downstream bitrate: 8064 kbps
Trained upstream bitrate: 1024 kbps
Downstream SNR margin: 8.5 dB
Upstream SNR margin: 11.5 dB
Downstream attenuation: 14 dB
Upstream attenuation: 7 dB
Downstream transmit power: 12.6 dBm
Upstream transmit power: 9.8 dBm
Ik ben bang dat er niet meer in zit :(.

Je had het vantevoren wel kunnen zien op de postcodecheck van BBned: pcdb.bbned.nl
Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2-8Mb/512Kb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

Voice over DSL is beschikbaar
SDSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2.3Mb/2.3Mb - Beschikbaar
2Mb/2Mb - Beschikbaar
1.5Mb/1.5Mb - Beschikbaar
1Mb/1Mb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar

ADSL2+ is niet beschikbaar
SDSL bundeling is niet beschikbaar

Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale: Hrl-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 689 meter.

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 09-06-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur69
@Mojo:

Maar de centrale is exact dezelfde gebleven, hoe kan dat dan??? Gebruikt Tele2 andere kaarten in die centrale dan Alice of zo? Of zit ik op een verkeerde kaart aangesloten? Het is dezelfde centrale vanwaaruit Tele2 dus wel ADSL2 leverde aan me, dat begrijp ik dus niet. :?
Ik had dat vantevoren idd uitgezocht, maar die info klopt sowieso niet. Want hoe kan mijn uploadsnelheid 1Mb/sec zijn, als die postcodecheck de helft als max. aangeeft? 2-8Mb/512Kb - Beschikbaar
Valt er door mij nog iets te doen? Of is het wachten totdat Alice/BBned in die centrale wel ADSL2-kaarten gaat gebruiken, net als Tele2 al jaren doet vanaf die locatie? Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat ik minstens dezelfde snelheid zou hebben als met Tele2, gezien dezelfde centrale... :'(

Hoelang gaat mijn nummerportering duren, kun jij dat ook zien (en positief beinvloeden) toevallig? >:)

[ Voor 90% gewijzigd door Buur69 op 10-06-2009 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 19:41
Bedankt voor de info over de CODING GAIN optie! Door hem op 7 te zetten, ipv op auto, gaat mijn RX bit rate, zoals gerapporteerd door het modem, van 16525100 naar 18723700. De lijn is nog steeds stabiel. Volgens de postcodecheck op pcdb.bbned.nl zit ik 490m van de centrale.

Het enige minpuntje aan Alice tot nu toe is de communicatie: Ik heb nooit een brief ontvangen over de activeringsdatum. Toen ik wel het modem had ontvangen, heb ik de klantenservice nog een mailtje gestuurd. Ik had gevraagd wanneer mijn activeringsdatum is en wanneer ik mijn huidige internetabo (bij internlnet) en telefoonabo (kpn belbudget) kan opzeggen.Daarop kreeg ik het onzin-antwoord dat ze dat niet via email konden vertellen en dat ik moest bellen. De volgende ochtend was ineens mijn verbinding omgezet.

Ik heb ook nog niets gehoord over mijn emailadres van Alice, en ook nog geen facturen ontvangen. Als Alice dus iets van m'n rekening afschrijft laat ik het terugboeken door de bank, zolang ik geen factuur heb ontvangen. Alice heeft dan tenslotte nooit gezegd waar het bedrag voor is.

Wat wel weer goed is, is dat ik geen dag zonder internet heb gezeten bij het overstappen. Ik heb er ook vertrouwen in dat m'n telefoonnummer netjes wordt overgezet: Nu heb ik zowel een kiestoon bij Alice als bij de KPN, en komen telefoontjes bij de KPN binnen, maar dat zal binnenkort wel overgezet worden zodat ik de KPN lijn ook kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
denan schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:33:
NLS - NewLineService
Om Alice te kunnen leveren is een actieve telefoonlijn nodig. Indien deze aanwezig is en je bestelt 'comfort' zal Alice de complete lijn overnemen. Je hebt dus geen kosten meer voor KPN. Als er geen actieve lijn aanwezig is, of als je Alice graag wilt laten opleveren op je tweede aderpaar (bijvoorbeeld om meerdere DSL aansluitingen naast elkaar te gebruiken) dan kun je tijdens het orderproces kiezen voor NewLineService. Dit kost eenmalig € 69,-.
Dit is blijkbaar veranderd, of ik kijk verkeerd.
Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze gemakkelijk tijdens het bestellen aanvragen, voor een eenmalig bedrag van € 99,90. U krijgt automatisch advies over een eventuele telefoonlijn zodra u de postcode check doet
Bron: http://www.alice.nl/producten/alice_comfort

Blijkbaar is dit dus met 30 eur verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
Mojo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:14:
[...]

SNR van 6,5dB. Attenuation van 30 dB.

Kortom: Lijn kan niet harder dan hij nou zit. Attenuation is vrij hoog, dus mogelijk een "kink in de kabel". :)
Jep, ik heb wat op deze waardes lopen googlen en het blijkt dat dit vrij slecht is ;( . Bedankt voor de info in ieder geval.

Ik ga nu als eerste maar eens proberen de boel anders aan te sluiten. :)

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 23:12
Buur69 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:07:
@Mojo:

Maar de centrale is exact dezelfde gebleven, hoe kan dat dan??? Gebruikt Tele2 andere kaarten in die centrale dan Alice of zo? Of zit ik op een verkeerde kaart aangesloten? Het is dezelfde centrale vanwaaruit Tele2 dus wel ADSL2 leverde aan me, dat begrijp ik dus niet. :?
Je zit niet op dezefde centrale, maar op een 'centrale' op dezelfde lokatie.
Tele2 doet ADSL via KPN netwerk en een KPN DSLAM die kennelijk ADSL2 ondersteund. Je bent overgestapt naar Alice dat het BBnetwerk gebruikt en een DSLAM heeft op die lokatie (Co-lokatie) die geen ADSL2 ondersteund.

Ik had een vergelijkbare situatie. Zat bij Speedlink met BBnet, Speedlink werd overgenomen door XS4All (KPN) en ben dus gemigreerd naar het KPN netwerk met als gevolg dat bij hetzelfde abonnement mijn DL van 16Mb terug ging naar 8Mb.
Mijn koperlijntje loopt ook nog steeds naar hetzelfde KPN gebouwtje.

Wel mooi balen :(

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:55:
[...]

Dit is blijkbaar veranderd, of ik kijk verkeerd.

[...]

Bron: http://www.alice.nl/producten/alice_comfort

Blijkbaar is dit dus met 30 eur verhoogd?
Schijnbaar.. ik zal het in de startpost aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur69
Nico Klus schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:27:
[...]

Je zit niet op dezefde centrale, maar op een 'centrale' op dezelfde lokatie.
Tele2 doet ADSL via KPN netwerk en een KPN DSLAM die kennelijk ADSL2 ondersteund. Je bent overgestapt naar Alice dat het BBnetwerk gebruikt en een DSLAM heeft op die lokatie (Co-lokatie) die geen ADSL2 ondersteund.

Ik had een vergelijkbare situatie. Zat bij Speedlink met BBnet, Speedlink werd overgenomen door XS4All (KPN) en ben dus gemigreerd naar het KPN netwerk met als gevolg dat bij hetzelfde abonnement mijn DL van 16Mb terug ging naar 8Mb.
Mijn koperlijntje loopt ook nog steeds naar hetzelfde KPN gebouwtje.

Wel mooi balen :(
Ja, dit is mooi balen, ja!!! :'(
OK, zoiets begon al een beetje te dagen bij me, de gebruikte hardware is dus anders, de lokatie en mijn koperlijn is dezelfde... Daar zat mijn verwarring, puur door onwetendheid hoe zo'n "centrale" dan in elkaar zit. Dan hoop ik dat BBned haar hardware aanpast in Hrl-C op zeer korte termijn! Anders overweg ik toch echt weer een andere provider die me wel mijn vorige snelheid (op zijn minst) waarborgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:14:
[...]

Schijnbaar.. ik zal het in de startpost aanpassen.
verzend- & administratiekosten zijn ook verhoogd.

van € 9,90 naar € 24,90

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:03:
[...]

verzend- & administratiekosten zijn ook verhoogd.

van € 9,90 naar € 24,90
Ook aangepast in de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Ik zit nu bijna anderhalf jaar bij Alice.
Sinds zaterdag (nu maandag) doet zowel mijn telefoon als internet niet meer.
Als ik de modem aansluit gaan alle lampjes knipperen (+-3x) en dan zie ik alleen het power lampje branden.
Vermoed dat modem overleden is?
Schijnt nogal een ellende te zijn om de Helpdesk daarvan te overtuigen hoor ik ook?

ps ik woon in Groningen en mijn zus woont 150 meter verderop en heeft ook Alice en daar werkt alles nog prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 15-06-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruil dan beide modems eens om. Als jij dan WEL internet hebt en je zus NIET, dan weet je zeker dat jouw modem defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harribo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:13:
Ik zit nu bijna anderhalf jaar bij Alice.
Sinds zaterdag (nu maandag) doet zowel mijn telefoon als internet niet meer.
Als ik de modem aansluit gaan alle lampjes knipperen (+-3x) en dan zie ik alleen het power lampje branden.
Vermoed dat modem overleden is?
Schijnt nogal een ellende te zijn om de Helpdesk daarvan te overtuigen hoor ik ook?

ps ik woon in Groningen en mijn zus woont 150 meter verderop en heeft ook Alice en daar werkt alles nog prima.
Aangezien de lampjes branden zou ik er niet van uitgaan dat je modem stuk is. Probeer em eens te resetten naar de factory defaults en doorloop met een van de helpdeskmedewerkers de standaard troubleshoot eens.
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:46:
Ruil dan beide modems eens om. Als jij dan WEL internet hebt en je zus NIET, dan weet je zeker dat jouw modem defect is.
Nee.. want dan kan er nog een configuratiefout zitten in de modem :) Het enige wat je hiermee uitsluit is dat het aan de lijn zelf ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door denan op 15-06-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nou ik heb net even gebeld en het blijkt dat de modem down is maar nog wel een signaal afgeeft dus.
Waarschijnlijk is 1 van mijn kabels niet meer goed.
Dat zou op zich ook niet zo verwonderlijk zijn want ik heb diezelfde middag nog met mijn stofzuiger ertegen aan geramd 8)7
Zal vanmiddag de boel nog even gaan controleren dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit : ik ben een noob, wordt morgen pas officieel geactiveerd, had me gewoon vergist in de datum |:( |:( |:(

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb even de modem van mijn zus gepakt en die werkt prima....ze sturen mij nu een nieuwe modem op.
Of het nu wel of niet een configuratiefout is...dat kunnen ze dan wel zien bij de Alice. Mijn modem bleef 'down', dat schiet natuurlijk dan niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb ook te maken met een enorme instabiele internetverbinding.. het lijkt wel steeds erger te worden.

Eerst viel internet zo 1x in de 2 dagen ongeveer uit, maar nu is dat zeker wel 5x op een dag!
en altijd sowieso precies om 22:00 uur !! :S

Heb al zonder en met splitter geprobeerd. en zonder/met router ook.
heb ook al de tweak in de startpost geprobeerd, de Max Bits Per Bin omlaag gezet (tot 13).
Maar dit heeft allemaal niet geholpen.

Ook haal ik maar max. 725 kb/s snelheid als ik iets download. (heb nog nooit hoger gezien)
De afstand tot de centrale is volgens de postcode check van bbned: 1961 meter.

Wij hebben alice nu vanaf maart 2008 (dus ruim een jaar).

Heb zojuist alice hier over gebeld, ze hebben er een ticket van aangemaakt, en word (als het goed is) binnen een paar werkdagen terug gebeld.

Hoop dat het opgelost kan worden.. vooral dat het internet steeds uitvalt!
(mss dat 'Mojo' hier ook is naar wilt kijken voor mij??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pspman
  • Laatst online: 19-03-2012
Ik ben een verse gebruiker van Alice Easy sinds afgelopen dinsdag

Ik heb wel paar opmerkingen.

Het is superrrrrtraaag pffff...
Ik woon volgens de postcodecheck van Bbned 3084 m van de centrale

Is de snelheid dan echt zoveel minder??

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 4221300
Rx Attn DR 4232000
Code Type Status ADSL2A
Tx Cell Rate 2408
Rx Cell Rate 9955

4 mb aan overgehouden 8)7

Nu heb ik bij Coding Gain op 7 gezet, alleen kan ik weinig internetten daarna.
Geen enkele pagina wordt geladen.
ADSL2 naar annex gezet idem weinig verschil.

Max Bits per bin helpt ook niet echt...

Een ander probleem wat ik meemaak is dat ik nog met mijn vaste aansluiting van KPN ineens ruis en digitale geluiden hoor op de achtergrond? Heeft iemand daar ooit last van gehad??

Ben namelijk na 1,5 uur aan de telefoon geweest bij Alice
En geen oplossing, ik werd helemaal gek hoe je je aansluiting moest controleren. Ik meende dat je altijd toch een splitter nodig hebt om data en telefoon verkeer te scheiden? Ik moest van hun het ineens tussenuit halen.

Kan iemand me helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pspman schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:02:
[...]

En geen oplossing, ik werd helemaal gek hoe je je aansluiting moest controleren. Ik meende dat je altijd toch een splitter nodig hebt om data en telefoon verkeer te scheiden? Ik moest van hun het ineens tussenuit halen.

Kan iemand me helpen??
De splitter heb je niet nodig. Jouw modem scheidt het data- en telefoonverkeer.
Als ik het me goed herinner heb je de splitter nodig zolang jouw telefoonnummer nog niet is geporteerd.

Met de trage snelheid kan ik je niet helpen, maar daarvoor zijn op dit forum gelukkig mensen, die jou wel verder kunnen helpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:01:
[...]
Met de trage snelheid kan ik je niet helpen, maar daarvoor zijn op dit forum gelukkig mensen, die jou wel verder kunnen helpen!!!
En daar komen er volgende week nog wat meer van bij. Ik hoorde van iemand bij Alice dat er nog een paar 2e lijns medewerkers toestemming hebben gekregen om op tweak te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pspman
  • Laatst online: 19-03-2012
Ik heb geen bellen van Alice. Wel van KPN. Dus dan houdt het wel in dat ik wel de splitter nodig heb. Want mijn toestel aan de modem hangen, resulteert tot geen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:40:
[...]

En daar komen er volgende week nog wat meer van bij. Ik hoorde van iemand bij Alice dat er nog een paar 2e lijns medewerkers toestemming hebben gekregen om op tweak te reageren!
Kijk, dat is goed nieuws! Denan en Mojo leveren hier voortreffelijk werk. Dankzij hun is het aantal klachten het afgelopen jaar sterk afgenomen. De meeste klachten gingen de laatste tijd vooral over een lakse helpdesk, hoewel dat ook steeds beter leek te gaan. Als deze 2e lijns mensen ook nog eens hun best doen, moet dat gewoon de genadeslag voor een slechte service zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
denan schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:40:
[...]
Goede zaak. _/-\o_ Ik heb veel aan Mojo gehad begin dit jaar. Ben een erg tevreden Alice gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
Hier in Groningen sinds 2 dagen ook een behoorlijk klapperende Alice adsl lijn. Het ADSL-lampje op de modem gaat steeds even knipperen, vervolgens voor een seconde of 10-20 branden en valt vervolgens weer weg, waarna het gedoe opnieuw begint. |:(

De ppp status in de modem wisselt ook om de paar seconde van connection established naar disconnected. Al een andere telefoonkabel geprobeerd, maar dat geeft precies hetzelfde resultaat. :|

Iemand een soortgelijk probleem (gehad)?

De modembehuizing is overigens een tikkie gesmolten, wordt ook lekker warm af en toe, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? :?

Heb een mailtje gestuurd naar de Alice helpdesk. Weet iemand of Alice überhaupt mailtjes leest? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 23:44

Tsuranim

There is only one

Hallo zouden jullie kunnen kijken naar mijn verbinding?
Heb het idee dat de snelheid wordt beperkt vanuit de centrale en dat er niet veel aan te doen is. Maar gezien de afstand rond 350 meter is en ik dus verwachte tussen 16 en 20 mbit uit te komen, hoop ik dat er een kleine verbetering toch nog mogelijk is.
Ik haal rond de 1,3 MB/s. Heb rood en groene draden verwisseld en coding gain op 7 gezet.
Zijn er toch nog opties dit te verbeteren?

Code Type Status ADSL2A
Local Tx Power 12.3 dB
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 18.0 dB
Remote Tx Power 18.5 dB
Remote Line Attn 9.0 dB

Tx Bit Rate 1101000
Rx Bit Rate 13482300
Rx Attn DR 13500000
Max Down Rate 16352000
Remote SNR Margin 6.0 dB

klantnummer NL00186695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josverweij schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:46:
Hier in Groningen sinds 2 dagen ook een behoorlijk klapperende Alice adsl lijn. Het ADSL-lampje op de modem gaat steeds even knipperen, vervolgens voor een seconde of 10-20 branden en valt vervolgens weer weg, waarna het gedoe opnieuw begint. |:(

De ppp status in de modem wisselt ook om de paar seconde van connection established naar disconnected. Al een andere telefoonkabel geprobeerd, maar dat geeft precies hetzelfde resultaat. :|

De modembehuizing is overigens een tikkie gesmolten, wordt ook lekker warm af en toe, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? :?

Heb een mailtje gestuurd naar de Alice helpdesk. Weet iemand of Alice überhaupt mailtjes leest? O-)
Mijn ervaring het afgelopen anderhalf jaar is dat Alice mailtjes beantwoordt, maar ik denk dat jouw probleem iets te moeilijk is om per e-mail af te handelen en zullen ze je waarschijnlijk vragen telefonisch contact met je op te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmpAtahualpa
  • Laatst online: 12-11-2023
josverweij schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:46:

Hoi Jos. Ik heb al een paar wekeen PRECIES hetzelfde probleem als jij. Ik woon in Leiden op 346 meter van de centrale (net gecheckt op bbned). Bij mij lijkt het probleem zich vooral in het weekend af te spelen. De verbinding vliegt er in een keer uit en na zo'n 15-20 seconden komt hij weer terug, om vervolgens na een paar seconden er weer uit te vliegen, enz., enz.. Ook hetzelfde met knipperende lampjes op het modem net zoals jij.

Ik heb Alice nu ongeveer een half jaar en was altijd uiterst tevreden. De verbinding was stabiel en bovendien best wel snel (mijn max. downloadsnelheid was iets meer dan 1,6 MB/s en max. upload ongeveer 100 kB/s). Maar sinds een paar weken is dat compleet omgeslagen naar uiterste ONtevredenheid!! Mijn verbinding begint regelmatig te klapperen (vooral in het weekend) en bovendien is de verbinding trager geworden!

Ik sta zelfs op het punt om mijn abonnement op te zeggen en over te stappen naar een andere provider (maar weet nog niet welke) want dit is compleet waardeloos!

Toen het een paar weken geleden voor het eerste keer gebeurde heb ik gebeld naar de Klantenservice (voor 1,30 euro per minuut vanaf mijn mobiel omdat ze zo'n kansloos 0900-nummer gebruiken). De jongen die ik aan de lijn had zij meteen het probleem te herkennen en hij zei dat hij er een monteur op af zou sturen en die moest ergens in een KPN-kastje iets vogelen (hij gaf geen details). Het zou allemaal binnen een paar dagen opgelost zijn en ik zou een telefoontje krijgen om me op de hoogte te houden. Nou, ik heb dus GEEN telefoontje gekregen en het probleem doet zich nog steeds voor!

Ondertussen had ik ook een mailtje hierover gestuurd en kreeg dit uiterst sumiere antwoord terug:
"Het door u gemelde probleem is momenteel in behandeling bij onze technische dienst. We willen u vriendelijk verzoeken de uitkomst van dit onderzoek af te wachten. Onze excuses voor het ongemak."
Toen deed mijn verbinding het ineens een hele dag weer zoals normaal dus ik dacht dat ze het probleem hadden opgelost. Ik stuur ze daar het volgende e-mailtje over:
"Het probleem is inmiddels al opgelost. Mijn internetverbinding werkt sinds woensdagmiddag gelukkig weer!

Ik heb toch nog twee vragen:

1: Waarom werkte mijn verbinding nou eigenlijk niet? De medewerker aan de telefoon kon het mij niet in detail uitleggen omdat hij niet over de kennis beschikte. Graag ontvang ik alsnog een gedetailleerde uitleg van u.
2: Kunt u mij garanderen dat dit probleem zich niet weer voordoet?"
Het antwoord wat ik hierop kreeg was nog triester:
"Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft klacht.

Alice streeft naar volledige tevredenheid van haar klanten. Wanneer u niet tevreden bent over onze dienstverlening kunt u een brief sturen naar het onderstaand adres, u komt dan mogelijk in aanmerking voor een vergoeding van het aantal dagen dat onze diensten niet werkten.

Alice
Postbus 1404
6501 BK Nijmegen

Uw klacht zal dan individueel in behandeling worden genomen.
Helaas is het niet mogelijk om u meer informatie te verschaffen wat betreft uw storing.
Onze excuses voor het eventuele ongemak."
Kortom: ik werd dus vriendelijk doch genadeloos de klantenservice uitgeflikkerd en ik mag lekker een brief gaan schrijven. Een BRIEF! Naar een INTERNETprovider!!

De klanten"service" van Alice is werkelijk om te janken! En ondertussen mag ik natuurlijk lekker door blijven betalen!

Ik heb ze nu een ultimatum gegeven van een week om mijn internetverbinding volledig te herstellen. Anders zeg ik mijn abonnement per direct op. Ik ben helemaal klaar met die lui. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDI Cabrio
  • Laatst online: 23-09 18:56
Ik ben een nieuwe klant van Alice en zoals afgegesproken is mijn lijn 18/6 gemigreerd van Online naar Alice. Tenminste dat denk ik want mijn Online werkt niet meer.

Dus ik wachtte 18/6 met smart op de postbode maar helaas geen pakketje met modem....:-(
Ik bellen met Alice en toen zou er een ticket aangemaakt worden....en mij kon niet verteld worden wanneer ik een modem krijg...

Ik baal hier behoorlijk van...hoe kan je nu een lijn migreren zonder modem te sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

TDI Cabrio schreef op zondag 21 juni 2009 @ 09:08:
Ik ben een nieuwe klant van Alice en zoals afgegesproken is mijn lijn 18/6 gemigreerd van Online naar Alice. Tenminste dat denk ik want mijn Online werkt niet meer.

Dus ik wachtte 18/6 met smart op de postbode maar helaas geen pakketje met modem....:-(
Ik bellen met Alice en toen zou er een ticket aangemaakt worden....en mij kon niet verteld worden wanneer ik een modem krijg...

Ik baal hier behoorlijk van...hoe kan je nu een lijn migreren zonder modem te sturen....
Dat is inderdaad wel slordig. Maar heb je zelf geen modem die je (tijdelijk) kunt aansluiten?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kortom: ik werd dus vriendelijk doch genadeloos de klantenservice uitgeflikkerd en ik mag lekker een brief gaan schrijven. Een BRIEF! Naar een INTERNETprovider!!

De klanten"service" van Alice is werkelijk om te janken! En ondertussen mag ik natuurlijk lekker door blijven betalen!

Ik heb ze nu een ultimatum gegeven van een week om mijn internetverbinding volledig te herstellen. Anders zeg ik mijn abonnement per direct op. Ik ben helemaal klaar met die lui. Wordt vervolgd...
Die email is inderdaad wat 'kort door de bocht' maar in principe zeggen ze gewoon dat ze over de status van je storing niets te melden hebben. En dat je een klachtenbrief kunt schrijven om een deel van je abonnementsgeld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Hoi.

Zojuist is mijn Alice verbinding opgeleverd, tenminste, dit zou afgelopen donderdag al het geval zijn.
Alles aangesloten, lampjes op modem goed, web-interface van copperjet zegt ATM-DSL connected.

So far so good.
Echter krijg ik geen WAN IP.
Nu heb ik ook nog een Online ADSL abbonement die actief is, dus daar zal het wel aan liggen.
Vanochtend werkte mijn Online verbinding niet meer, dus Alice aangesloten.
Signaal... Mooi...

Echter is de snelheid die ik haal om te janken.
Met online haalde ik 17mbps.
Met Alice haal ik nu wel 8,96mpbs (de helft minder dus!)

Ik zit hier 705m van de wijkcentrale af, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand een idee hoe dit te verklaren valt?
Heb modem al rechtstreeks aan ISRA hangen dus zonder al die splittermeuk ertussen, resultaat blijft even slecht.
Heb ook de Coding GAIN op 7 gezet zoals in de startpost vermeld om wat snelheid winst te halen, dit haalt echter ook niks uit.

Alice zelf zegt te "zien" dat modem intrained op 15mbps, maar volgens mij zuigen ze dit dus uit de duim.

Update: Zojuist ook nog even de rode en groene draad bij ISRA omgewisseld, we zitten nu op de snelheid van wel 8,88mbps

Update2: Postcode ceck BBNED geeft aan dat ik op een ADSL2 aansluiting zit, daat ligt het dus niet aan

ADSL is beschikbaar +
Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
SDSL is beschikbaar +
SDSL bundeling is beschikbaar

Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale: Gv-Rwk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 704 meter.

[ Voor 26% gewijzigd door Eximius op 22-06-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Hey iedereen,

Ik moet zeggen dat ik het toch raar vind dat we allemaal bijna te weinig snelheid hebben. Bij mij is het niet zo schrijnend als bij anderen maar goed alsnog voor de volledigheid zal ik even mijn snelheden neerzetten.

afst: 1476m. tot centrale Maastricht-Amby (BBned site)
Line att. 24dB
SNR 6dB

Voor coding gain 7:
1,41MBps ofwel: 11,28 mbps
Na coding gain 7:
1.61MBps ofwel: 12,88 mbps

Coding gain heeft dus daadwerkelijk geholpen en ik heb een rock-solid lijn. Dat is precies wat ik zo frappant vind. Als je kijkt naar de stabiliteit van m'n lijn, de attenuation en de SNR zou je verwachten dat ik toch wel ergens de 18mbps zou moeten halen. Helaas traint mijn modem altijd te laag in. Zou het iets opleveren als ik Alice eens een belletje geef met de vraag of ze mijn modem wat hoger in willen laten trainen (of is dit zelf te doen via de admin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
bdacier,
Wat gebeurd er bij jou als je de rode en groene draad omwisselt bij het ISRA punt?
Levert dat wat verbetering op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Beetje jammer.

Sinds kort nog geen 10mbps :(, nieuw modem, lijn reset etc. Niets heeft geholpen.

Beetje jammer 'kwaliteitsnetwerk' van BBned als je het mij vraagt.

Het hoger in laten trainen van het modem doen ze bij Alice overigens zeer moeilijk over ivm gevaar voor een klapper lijn :s

[ Voor 27% gewijzigd door SlickAxe op 22-06-2009 13:08 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Wij halen ook 11 Mbps ondanks dat we nog geen 400 meter van wijkkast zitten. Is niet zo'n probleem maar toch jammer had gehoopt op meer 18 ofzo. Wel tevreden over internet en bellen. Alleen een heel enkele keer weleens gehad dat telefoon verbinding ineens wegviel (eens per paar maanden). Bij mijn ouders op ander adres (2.3km) is het iets vaker voor gekomen maar lang niet zo erg als bij Telfort.
Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste