[ Voor 198% gewijzigd door barracuda2806 op 21-04-2009 23:24 ]
Ik heb Alice aangevraagd en gekozen voor nummerbehoud, ik stap over naar Alice Comfort en kom van Telfort.
So far so good.
Nu heb ik een vraag over het opzeggen van Telfort ivm met nummerbehoud:
Ik zie bij de faq van Alice staan dat je pas nadat ADSL van Alice is opgeleverd moet opzeggen.
Wie heeft dit eerder gedaan en kan me helpen?
Dit scenario ben ik nu van plan:
1. Alice is aangevraagd, bevestiging en datum is binnen
2. Opzeggen ADSL Telfort: ingangsdatum is een maand na omzetting Telfort/Alice
3. De lijn van Telfort is dan niet meer actief en Alice wel
Hopelijk kan ik dan na een dag of wat bellen...
Klopt dit? En zo nee wat moet ik anders regelen?
So far so good.
Nu heb ik een vraag over het opzeggen van Telfort ivm met nummerbehoud:
Ik zie bij de faq van Alice staan dat je pas nadat ADSL van Alice is opgeleverd moet opzeggen.
Wie heeft dit eerder gedaan en kan me helpen?
Dit scenario ben ik nu van plan:
1. Alice is aangevraagd, bevestiging en datum is binnen
2. Opzeggen ADSL Telfort: ingangsdatum is een maand na omzetting Telfort/Alice
3. De lijn van Telfort is dan niet meer actief en Alice wel
Hopelijk kan ik dan na een dag of wat bellen...
Klopt dit? En zo nee wat moet ik anders regelen?
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Je moet inderdaad zorgen dat Telfort en Alice allebei actief zijn, anders kan je nummer niet geporteerd worden. Dit is een proces wat ongeveer 2 weken duurt. Don't ask why. 
Je geeft aan dat je een maand overlap hebt. Dat lijkt me ook prima en ik zie geen problemen!
Je geeft aan dat je een maand overlap hebt. Dat lijkt me ook prima en ik zie geen problemen!
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Nou, na een nummerkruising van KPN was de lijn ongeveer een dag onstabiel.
reden voor Alice voor een lijntest. Op zich niets mis mee, ware het niet dat de downloadsnelheid nu toch gehalveerd is..
Hiervoor maanden lang stabiel het dubbele gehaald en de dag na de nummerkruising was het ook weer stabiel.
Had ik maar geen melding gemaakt bij de helpdesk.... Ben benieuwd wanneer ik iets over die lijntest hoor..
reden voor Alice voor een lijntest. Op zich niets mis mee, ware het niet dat de downloadsnelheid nu toch gehalveerd is..
Hiervoor maanden lang stabiel het dubbele gehaald en de dag na de nummerkruising was het ook weer stabiel.
Had ik maar geen melding gemaakt bij de helpdesk.... Ben benieuwd wanneer ik iets over die lijntest hoor..
Ik zou gisteren aangesloten worden op Alice, maar tot mijn verbazing zat ik gisteravond nog steeds via Telfort te internetten.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Goede kans dat je een NLS hebt.Zondagskindje schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:36:
Ik zou gisteren aangesloten worden op Alice, maar tot mijn verbazing zat ik gisteravond nog steeds via Telfort te internetten.
Je zal aangesloten zitten op het 2e aderpaar.
Je hoeft niet akkoord te gaan met een verlaging van de snelheid. Bel de helpdesk en zeg dat je hiermee niet akkoord bent gegaan.Petertjuh schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:05:
Nou, na een nummerkruising van KPN was de lijn ongeveer een dag onstabiel.
De kans is wel aanwezig dat het instabiel wordt...
[ Voor 51% gewijzigd door Mojo op 28-04-2009 15:52 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ja dat weet ik, echter is mij verteld dat ik na de lijntest gebeld zou worden en dan de keuze zou hebben.Mojo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:50:
[...]
Je hoeft niet akkoord te gaan met een verlaging van de snelheid. Bel de helpdesk en zeg dat je hiermee niet akkoord bent gegaan.
De kans is wel aanwezig dat het instabiel wordt...
echter duurt het nu a even
Normaal train ik altijd rond 14mbit in. Sinds vandaag rond 16mbit??
Is dit tijdelijk?
Hoe kan dit zo maar? Andere headend? Centrale Rt-C
Is dit tijdelijk?
Heerlijk dat Alice
Na een rommelige start van 2 maanden eindelijk internet. Dit is 2/3 maanden goed gedaan, met af en toe een disconnect van een online game en Radio538 via Winamp. Maar nu kan ik niet eens meer een website laden. Erg fijn als je rekeningen wilt betalen.
Ik heb de instellingen al aangepast in de modem die de lijn stabieler zouden moeten maken. Maar helaas. Toch maar weer de helpdesk bellen
. Blijkt het dat ze mijn lijn al naar beneden hebben gezet omdat ik een klapper lijn heb...... Dus ze weten dat ik een klapper lijn heb, zetten de verbinding naar beneden (reclame maken voor 20Mb en de helft nog niet eens halen en dan nog naar beneden moeten zetten
) en gaan na mijn belletje een lijn meting doen.
Waarom doen ze dat niet meteen als ze toch weten dat ik een klapper lijn heb.
Maar goed, ik kijk het aan tot het einde van de week. Dan geef ik echt de moet op met Alice.
Edit: Kost me 4x om dit te versturen

Na een rommelige start van 2 maanden eindelijk internet. Dit is 2/3 maanden goed gedaan, met af en toe een disconnect van een online game en Radio538 via Winamp. Maar nu kan ik niet eens meer een website laden. Erg fijn als je rekeningen wilt betalen.
Ik heb de instellingen al aangepast in de modem die de lijn stabieler zouden moeten maken. Maar helaas. Toch maar weer de helpdesk bellen

Maar goed, ik kijk het aan tot het einde van de week. Dan geef ik echt de moet op met Alice.
Edit: Kost me 4x om dit te versturen
Wat is de status van de uitlevering van de AVM modems / oftwel worden de nieuwe aansluitingen standaard voorzien van dit modem?
In de startpost staat dat deze vanaf april 2009 standaard geleverd gaan worden?
Klopt dat nog steeds?
Klopt dat nog steeds?
Is dit niet max 10 werkdagen? bronMojo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:22:
Je moet inderdaad zorgen dat Telfort en Alice allebei actief zijn, anders kan je nummer niet geporteerd worden. Dit is een proces wat ongeveer 2 weken duurt. Don't ask why.
Ik ben zelf al vanaf half maart bezig om een nummer portatie van online naar alice voor elkaar te krijgen. Echter de helpdesk snapt het niet helemaal. Ben een keer afgewezen omdat mijn NAW gegevens niet klopte. Daar zouden ze gelijk in hebben. Ik ben, noodgedwongen, overgestapt omdat online niet kon leveren op mijn nieuwe adres. Mijn nummer staat op dus nog oude adres. (gegevens online) Dit heb ik aangegeven bij de aanvraag van de portatie. Het advies van de helpdesk, na afwijzing van de portatie, was dat ik mijn NAW gegevens moest wijzigen bij online. Nou dat werd een drama bij online, dat zal ik jullie besparen

[ Voor 51% gewijzigd door h.henkie op 29-04-2009 00:28 . Reden: toevoeging ]
En hoeveel werkdagen heeft een week?
Consuwijzer kan wel vermelden dat de nieuwe provider de porteringsproblemen (ontstaan door onbekende/foutieve info bij de oude provider) moet oplossen.. maar dat zal alleen maar resulteren in een verzoek van de nieuwe provider naar de oude provider om het op te lossen. Mijn ervaring is dat het sneller werkt als een (ex)klant zelf gaat klagen bij de oude provider.wijzigen bij online. Nou dat werd een drama bij online, dat zal ik jullie besparen. Bij bestudering van de site van consuwijzer zag ik dat alice dit moest oplossen. Dit ook aangegeven bij alice. Werd me doodleuk vertelt dat ze dat wel wisten, maar er is een achterstand in de portaties. Konden ze ook niets aan doen. Ik kreeg indirekt de keus "take it of leave it". Tja, kijk ik ben tevreden met de snelheid. (woon 300m van de centrale) Maar dat telefoonnummer is me ook wat waard. Ik heb inmiddels een hoop correspondentie gehad met alice. Maar geen resultaat.
Nope, tekst aangepast->de maximale grootte van de pilotgroep is bereikt en er worden geen AVM's meer uitgeleverd.HeyDude schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:25:
Wat is de status van de uitlevering van de AVM modems / oftwel worden de nieuwe aansluitingen standaard voorzien van dit modem?
Klopt dat nog steeds?
Weersomstandigheden/grondwaterstand?Klaaz Vaak schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:56:
Normaal train ik altijd rond 14mbit in. Sinds vandaag rond 16mbit??
Is dit tijdelijk?
[ Voor 21% gewijzigd door denan op 29-04-2009 08:51 ]
Er kwam gisteren iemand langs van Glasvezel Amsterdam. Hij probeerde eerst tijdelijk een demper op het glasvezelmodem. Het Alice tv-beeld beeld zag er beter uit. De glasvezelmonteur heeft had glasvezelmodem opengemaakt om iets te veranderen. Wat weet ik niet precies. Maar het R/T lampje op het glasvezelmodem brand nu wel. En het Alice tv-beeld is nu acceptabel.joop1960 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:39:
[...] Mijn storing melding bij Alice over glasvezel televisie is dus daar terecht gekomen. Ze konden al vanaf 14 april komen. Ik heb de afspraak gemaakt voor dinsdag 28 april.
Dan blijft er nog één probleem over. Namelijk dat ik geen Alice email kan ophalen en verzenden via een email applicatie, zoals ik eerder melde in deze post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31791944
Ik heb het inmiddels ook nog op een andere PC geprobeerd met Outlook Expess 6. Maar ook dan kreeg ik een vergelijkbare foutmelding. Ik heb hier zojuist een email over gestuurd naar klantenservice@nl.alice.nl
Maar is er nog iets anders wat ik kan doen? Zijn er nog suggesties?
Heb je 'secure connection' aan staan in je mailclient?joop1960 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:06:
[...]
Maar is er nog iets anders wat ik kan doen? Zijn er nog suggesties?
Volgens de helpdesk is mijn verbinding nog niet opgeleverd.Mojo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:50:
[...]
Goede kans dat je een NLS hebt.
Je zal aangesloten zitten op het 2e aderpaar.
Ik hoop dat het vandaag wel gaat gebeuren.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Mijn ouders kunnen niet inloggen op hun alice e-mail omdat we gewoonweg geen wachtwoord hebben. Ik zelf gebruik de alice e-mail niet maar zit ook met zelfde probleem. We kunnen uiteraard wel inloggen op de Lounge maar daar is geen optie om je wachtwoord toe te laten sturen. Oplossing iemand?
Bij mij is het wachtwoord voor de lounge gelijk aan dat van de webmail.funrider schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:38:
Mijn ouders kunnen niet inloggen op hun alice e-mail omdat we gewoonweg geen wachtwoord hebben. Ik zelf gebruik de alice e-mail niet maar zit ook met zelfde probleem. We kunnen uiteraard wel inloggen op de Lounge maar daar is geen optie om je wachtwoord toe te laten sturen. Oplossing iemand?
Tenminste ik heb een initieel wachtwoord vervangen door een nieuw.
Wellicht geldt dat ook voor jouw?
funrider schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:38:
Of bedoel je inloggen met een mail-programma op de pop3 server?
Daar zat ik ook wat mee te stoeien, de oplossing was simpel: inloggen met je mailadres en wachtwoord voor pop3 is hetzelfde als het wachtwoord voor de Alice Lounge.
There is no place like 127.0.0.1
Zoals ik in mijn bericht van maandag 13 april zei, staan zowel bij E-mail ontvangen en -versturen de Beveiligde verbinding gebruiken op Geen versleuteling. En in Outlook Expess 6 had ik het geconfigureerd, zoals is beschreven op http://www.alice.nl/suppo...en/email/outlookexpress6/ Dus Aanmelden met beveiligde-wachtwoordverificatie Niet gevinkt. Want ik had gelezen dat Alice dit niet ondersteund.denan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:09:
[...]
Heb je 'secure connection' aan staan in je mailclient?
Dus wat zou er anders zijn met gebruikersnaam en wachtwoorden verificatie via een applicatie ten opzichte van webmail? Want in die instructies van Outlook Expess 6 staat toch dat de gebruikersnaam en wachtwoord dezelfde zijn, als die ik aangemaakt heb bij Alice Lounge.
Ah klopt.. ik scan meestal snel door de vragen in dit topic. Echt veel tijd om terug te scrollen in het verleden heb ik niet momenteel.joop1960 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:22:
[...]
Zoals ik in mijn bericht van maandag 13 april zei, staan zowel bij E-mail ontvangen en -versturen de Beveiligde verbinding gebruiken op Geen versleuteling. En in Outlook Expess 6 had ik het geconfigureerd, zoals is beschreven op http://www.alice.nl/suppo...en/email/outlookexpress6/ Dus Aanmelden met beveiligde-wachtwoordverificatie Niet gevinkt. Want ik had gelezen dat Alice dit niet ondersteund.
Zijn ze ook, maar ik maak uit je relaas op dat webmail wel gewoon werkt? Helaas vallen de logs van de mailserver van Alice net buiten mijn domein dus ik kan niet even kijken wat er exact mis gaat. Als het goed is heb je bij de login op de alice lounge wel een 'master account' gekregen. Als je dat even mailt naar denan@inter.nl.net kan ik laten kijken welke subaccounts + wachtwoorden daar aan hangen.Dus wat zou er anders zijn met gebruikersnaam en wachtwoorden verificatie via een applicatie ten opzichte van webmail? Want in die instructies van Outlook Expess 6 staat toch dat de gebruikersnaam en wachtwoord dezelfde zijn, als die ik aangemaakt heb bij Alice Lounge.
Ik weet niet direct wat je bedoelt. Volgens http://www.alice.nl/support/faq#internet ontvang je van Alice slechts één email-account. De gebruikersnaam kreeg ik per post toegestuurd. Het tijdelijke wachtwoord, was mijn geboortedatum. Op de Alice Lounge heb ik daarna een email-adres ingevoerd en geactiveerd. En het wachtwoord gewijzigd.quote: denanAls het goed is heb je bij de login op de alice lounge wel een 'master account' gekregen.
Klinkt alsof wij hetzelfde probleem hebben (zie mijn post van 20 april). Webpagina's laden mij soms in het geheel niet, een refresh doet dan wonderen. Downloads (usenet) gaan bij mij erg snel: 15 - 16 MBit/sec.
Laat je het weten als het bij jou opgelost is?
[ Voor 11% gewijzigd door fmb op 01-05-2009 09:54 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ook hier (en vergeef me als ik het al een keer heb verteldfmb schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:50:
[...]
Klinkt alsof wij hetzelfde probleem hebben (zie mijn post van 20 april). Webpagina's laden mij soms in het geheel niet, een refresh doet dan wonderen. Downloads (usenet) gaan bij mij erg snel: 15 - 16 MBit/sec.
Laat je het weten als het bij jou opgelost is?
Dit kan gewoon opgelost worden na contact met de helpdesk, of door de tips in de startpost even na te lopen!
Ik heb nog steeds geen verbinding. Volgens iemand van de helpdesk (29-04-09), moet een KPNmonteur iets omzetten in de telefooncentrale. Ik hoop dat die monteur actie gaat maken want dit is, op z'n zachtst gezegd, vervelend.
Ik wil niet lullig doen, maar een dag na jouw telefoontje was het Koninginnedag, dan werkt er (bijna) niemand. Vervolgens een mooi lang weekend en dan is het 4 & 5 mei. Voor veel mensen en waarschijnlijk ook voor KPN monteurs zijn dit dagen om vooral niet iets om te zetten, maar gewoon lekker met de pootjes omhoog in de zon te zitten.Zondagskindje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:18:
Ik heb nog steeds geen verbinding. Volgens iemand van de helpdesk (29-04-09), moet een KPNmonteur iets omzetten in de telefooncentrale. Ik hoop dat die monteur actie gaat maken want dit is, op z'n zachtst gezegd, vervelend.
Ik wil ook niet lullig doen, maar mijn lijn zou op 27 april opgeleverd zijn en dat is nog steeds niet het geval.TheMe schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:52:
[...]
Ik wil niet lullig doen, maar een dag na jouw telefoontje was het Koninginnedag, dan werkt er (bijna) niemand. Vervolgens een mooi lang weekend en dan is het 4 & 5 mei. Voor veel mensen en waarschijnlijk ook voor KPN monteurs zijn dit dagen om vooral niet iets om te zetten, maar gewoon lekker met de pootjes omhoog in de zon te zitten.
Heb je mijn eerdere post van 20 april gelezen?Mojo schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:01:
[...]
Ook hier (en vergeef me als ik het al een keer heb verteld) lijkt me dit een instabiele lijn.
Dit kan gewoon opgelost worden na contact met de helpdesk, of door de tips in de startpost even na te lopen!
Denk je dan nog steeds dat het een instabiele lijn betreft?
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Nope, maar het lijkt wel heel sterk op een probleem wat ik heel vaak heb met mijn virusscanner. Als ik dan alle beveiliging uitzet zijn internet pagina's plots wel volledig en speersnel.fmb schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:09:
[...]
Heb je mijn eerdere post van 20 april gelezen?
Hmm, overheen gelezen, excuus.fmb schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:09:
[...]
Heb je mijn eerdere post van 20 april gelezen?
Een beetje vreemd probleem inderdaad. Zou nog steeds wel een instabiele lijn kunnen zijn. Misschien dat je modem gaar is, of dat hij moeite heeft nieuwe connections open te zetten of iets dergelijks... Dat zie je vooral bij bittorrent verkeer, maar dat gebruik je niet echt...
Anyway, laat je klantnummer eens achter, dan kan ik het zo zien.
@Mojo: Zou jij eens kunnen kijken waarom er bij mijn moeder ook lijnhuur in rekening gebracht wordt? Er is geen nieuwe lijn geactiveerd, volgens mij zou er dan ook geen lijnhuur gerekend mogen worden.
Nog een aanvulling:
Klantnr is NL00177279."Wanneer u geen analoge KPN-lijn heeft, moet er een nieuwe lijn worden aangesloten. Alice noemt dit een NewLineService en deze kost eenmalig € 69,-. Bij Alice Easy betaalt u in dat geval bovendien de lijnhuur direct aan Alice (€ 9,90)."
Nog een aanvulling:
Alvast bedankt!De ontvangstbevestiging is van 14 februari. Daarin staat in het overzicht van de bestelling dat ik heb aangegeven dat ik wel een vaste telefoonlijn heb, maar die niet wil behouden. Er staat verder niets over NLS vermeld.
Verschillende keren gebeld met het Alice-team, maar eerst kon het niet veranderd worden omdat ik nog niet was opgenomen in de administratie. Toen het dan eindelijk lukte zei de medewerker (jammer genoeg natuurlijk geen naam genoteerd) dat het logisch was dat ik gewoon de vaste telefoonlijn hield omdat het alleen om Alice-Easy ging en dat dat automatisch goed zou komen. Ik was namelijk bang dat we misschien op een bepaald moment ook helemaal geen telefoon meer zouden hebben, maar dat gebeurde dus niet.
In de opdrachtbevestiging wordt niets meer vermeld over de telefoonlijn.
Volgens mij betaal je lijnhuur omdat je een nieuwe lijn hebt. Ik weet niet zeker of ik je helemaal begrijp, maar wat ik opmaak is het volgende:corny schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:06:
@Mojo: Zou jij eens kunnen kijken waarom er bij mijn moeder ook lijnhuur in rekening gebracht wordt? Er is geen nieuwe lijn geactiveerd, volgens mij zou er dan ook geen lijnhuur gerekend mogen worden.
[...]
Klantnr is NL00177279.
Nog een aanvulling:
[...]
Alvast bedankt!
Je had een vaste KPN lijn, maar die wilde je niet behouden. Alice zal wel opgeleverd zijn op die lijn. Vervolgens is je KPN abonnement beeïndigd. Dan ga je dus de lijnhuur aan KPN (Via Alice) betalen.
Je betaalt altijd lijnhuur voor een NLS, maar soms ook voor een normale lijn, als je KPN dus opzegt.
Mocht dit een verkeerde interpretatie zijn, beantwoord de volgende vragen dan even:
Heb je een NLS?
Heb je analoge KPN Telefonie?
Heb je eenmalig €69,- aansluitkosten moeten betalen?
Wat was je vorige provider?
Had je voorheen telefonie? Zo ja, waar?
Das een snel antwoord! Het lijkt erop dat er inderdaad sprake is van een NLS, maar dat was in ieder geval niet de bedoeling. Omdat mijn ouders nog met een KPN belbundel zitten tot juli, hebben ze eerst Alice Easy aangevraagd en moest telefonie gewoon via de analoge KPN lijn blijven gaan.
In de ontvangstbevestiging van de bestelling stond dus "dat ik heb aangegeven dat ik wel een vaste telefoonlijn heb, maar die niet wil behouden". Mijn moeder heeft daarop gebeld met de helpdesk en uiteindelijk kreeg ze te horen: "dat het logisch was dat ik gewoon de vaste telefoonlijn hield omdat het alleen om Alice-Easy ging en dat dat automatisch goed zou komen".
De antwoorden:
* Heb je een NLS?
Nee
* Heb je analoge KPN Telefonie?
Ja
* Heb je eenmalig €69,- aansluitkosten moeten betalen?
Nee
* Wat was je vorige provider?
Tweak
* Had je voorheen telefonie? Zo ja, waar?
KPN (nog steeds)
Alvast bedankt voor je reactie!
In de ontvangstbevestiging van de bestelling stond dus "dat ik heb aangegeven dat ik wel een vaste telefoonlijn heb, maar die niet wil behouden". Mijn moeder heeft daarop gebeld met de helpdesk en uiteindelijk kreeg ze te horen: "dat het logisch was dat ik gewoon de vaste telefoonlijn hield omdat het alleen om Alice-Easy ging en dat dat automatisch goed zou komen".
De antwoorden:
* Heb je een NLS?
Nee
* Heb je analoge KPN Telefonie?
Ja
* Heb je eenmalig €69,- aansluitkosten moeten betalen?
Nee
* Wat was je vorige provider?
Tweak
* Had je voorheen telefonie? Zo ja, waar?
KPN (nog steeds)
Alvast bedankt voor je reactie!
Aha, dat is inderdaad een beetje een vreemde situatie.
De Database van BBned geeft aan dat je inderdaad geen NLS hebt. Je zou dan ook geen lijnhuur hoeven te betalen.
Je lijn traint overigens prima en stabiel in.
De Database van BBned geeft aan dat je inderdaad geen NLS hebt. Je zou dan ook geen lijnhuur hoeven te betalen.
OK, bedankt. Zou dit 'vanzelf' gecorrigeerd gaan worden, of is het verstandig om dit via de helpdesk te regelen?Mojo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:24:
Jammer dat het niet mijn lijn is, maar die van mijn ouders... Ik denk dat ik jaloers ben op de snelheid daar.Je lijn traint overigens prima en stabiel in.
Bedankt. Maar het is al niet meer nodig. Want ik heb het gisteren toch maar gebeld naar de Alice helpdesk. Ze kennen daar overigens alleen email-cliënt Outlook (Express). Bij het nalopen van de email instellingen bleek, dat ik bij gebruikersnaam niet -zoals voor de hand liggend is- mijn gebruikersnaam moest intypen, maar mijn Alice emailadres. Dus het email ontvangen en verzenden via Outlook Express werkt nu. Ik heb de wijzigingen ook uitgevoerd in mijn email-cliënt Evolution in Ubuntu Linux. Zodat ik ook daarmee email kan ophalen en verzenden.denan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:28: Zijn ze ook, maar ik maak uit je relaas op dat webmail wel gewoon werkt? Helaas vallen de logs van de mailserver van Alice net buiten mijn domein dus ik kan niet even kijken wat er exact mis gaat. Als het goed is heb je bij de login op de alice lounge wel een 'master account' gekregen. Als je dat even mailt naar denan@inter.nl.net kan ik laten kijken welke subaccounts + wachtwoorden daar aan hangen.
Als test draai ik al een paar dagen zonder AVG, heb nog te weinig gesurft om er conclusies aan te verbinden. Zie ook deze post van mij.denan schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:59:
[...]
Nope, maar het lijkt wel heel sterk op een probleem wat ik heel vaak heb met mijn virusscanner. Als ik dan alle beveiliging uitzet zijn internet pagina's plots wel volledig en speersnel.
Ik heb dus ook AVG draaien en ik heb dit probleem af en toe. Zet AVG maar weer eens aan en wacht tot de problemen weer terugkomen. Gebeurt dat->reset dan niet je router maar schakel AVG even uit. Dan weet je direct of het probleem daar zit.fmb schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:29:
[...]
Als test draai ik al een paar dagen zonder AVG, heb nog te weinig gesurft om er conclusies aan te verbinden. Zie ook deze post van mij.
Ja, ik zag het toen ik de replay knop had ingedrukt. Slim

Tja dit zou een oplossing zijn. Maar de oude provider en alice wijzen dan naar elkaar. De ander moet het oplossen. En dan??? De consuwijzer (van de opta) vertaalt in dit geval de telecomwet en het besluit nummerportering naar begrijpbare tekst. Helaas ontslaat dit niet de plicht die alice heeft jegens de portering. Deze 2de portatie poging is gaande vanaf 2 april. Dit gaat nu wel alle termijnen te boven. Een klacht indienen heb ik al gedaan op 23 april. Zit nog steeds te wachten op antwoord. Bellen heeft geen zin. De helpdesk medewerkers kunnen geen antwoord geven. En aan doorverbinden doen ze niet.Consuwijzer kan wel vermelden dat de nieuwe provider de porteringsproblemen (ontstaan door onbekende/foutieve info bij de oude provider) moet oplossen.. maar dat zal alleen maar resulteren in een verzoek van de nieuwe provider naar de oude provider om het op te lossen. Mijn ervaring is dat het sneller werkt als een (ex)klant zelf gaat klagen bij de oude provider.
Het enige wat me nu te doen staat is naar de geschillencommissie of naar de rechter. Maar daar zit ik nou weer niet op te wachten, en ik denk alice ook niet.
Of zijn er nog andere mogelijkheden???
Stuur anders even een email naar denan@inter.nl.net met je telefoonnummer (het te porteren nummer) dan check ik waar het nu staat en wat de status is (of wat de weigeringsreden is).h.henkie schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:49:
[...]
Tja dit zou een oplossing zijn. Maar de oude provider en alice wijzen dan naar elkaar. De ander moet het oplossen. En dan??? De consuwijzer (van de opta) vertaalt in dit geval de telecomwet en het besluit nummerportering naar begrijpbare tekst. Helaas ontslaat dit niet de plicht die alice heeft jegens de portering. Deze 2de portatie poging is gaande vanaf 2 april. Dit gaat nu wel alle termijnen te boven. Een klacht indienen heb ik al gedaan op 23 april. Zit nog steeds te wachten op antwoord. Bellen heeft geen zin. De helpdesk medewerkers kunnen geen antwoord geven. En aan doorverbinden doen ze niet.
Het enige wat me nu te doen staat is naar de geschillencommissie of naar de rechter. Maar daar zit ik nou weer niet op te wachten, en ik denk alice ook niet.
Of zijn er nog andere mogelijkheden???
Vandaag kwam ik na een weekje vakantie weer thuis en had gehoopt nu toch wel verbinding te hebben.
Maar helaas, mijn verbinding is nog steeds niet actief. Hoelang zal het gaan duren?
Maar helaas, mijn verbinding is nog steeds niet actief. Hoelang zal het gaan duren?

Grmbl, modem nummer 2 is naar zijn grootje en daarnaast beweert men dan weer wel, dan weer niet dat ik een rekening niet betaald heb. Ik zit er sterk over na te denken om dinsdag (als het modem vast weer niet aangekomen is tegen alle afspraken in) op te zeggen.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Dank je voor de informatie. Ik ga er mee aan de slag.denan schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:02:
Stuur anders even een email naar denan@inter.nl.net met je telefoonnummer (het te porteren nummer) dan check ik waar het nu staat en wat de status is (of wat de weigeringsreden is).
Reden van weigering is incorrekte NAW gegevens. Dit is bij beide partijen bekend. Alice zou bij bbned mijn oude naw gegevens meesturen
[ Voor 16% gewijzigd door h.henkie op 08-05-2009 22:57 . Reden: aanvulling ]
@Mojo:
zou je eens kunnen kijken waardoor ik problemen heb met de aanmelding. Kreeg terug dat de aanmelding definitief geannuleerd is.
klantnummer: NL00186695
We hebben op dit moment internet van KPN. Het schijnt dat eerder (1 jaar geleden oid) omzetting naar internet plus bellen ook niet lukte.
zou je eens kunnen kijken waardoor ik problemen heb met de aanmelding. Kreeg terug dat de aanmelding definitief geannuleerd is.
klantnummer: NL00186695
We hebben op dit moment internet van KPN. Het schijnt dat eerder (1 jaar geleden oid) omzetting naar internet plus bellen ook niet lukte.
Mojo, is het aan te raden om contact op te nemen met de helpdesk, of gaat dit 'vanzelf' gecorrigeerd worden?Mojo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:24:
Daar zou ik wel even voor bellencorny schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:55:
[...]
Mojo, is het aan te raden om contact op te nemen met de helpdesk, of gaat dit 'vanzelf' gecorrigeerd worden?
AVG een week lang uit gehad, maar merkte eerlijk gezegd weinig verschil.denan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:06:
[...]
Ik heb dus ook AVG draaien en ik heb dit probleem af en toe. Zet AVG maar weer eens aan en wacht tot de problemen weer terugkomen. Gebeurt dat->reset dan niet je router maar schakel AVG even uit. Dan weet je direct of het probleem daar zit.
En ik heb helemaal over dit bericht van jou heen gelezen... ook excuus. Klantnr. krijg je apart.Mojo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:00:
[...]
Hmm, overheen gelezen, excuus.
Een beetje vreemd probleem inderdaad. Zou nog steeds wel een instabiele lijn kunnen zijn. Misschien dat je modem gaar is, of dat hij moeite heeft nieuwe connections open te zetten of iets dergelijks... Dat zie je vooral bij bittorrent verkeer, maar dat gebruik je niet echt...
Anyway, laat je klantnummer eens achter, dan kan ik het zo zien.
Heb je dan p2p programma's aan staan? Wellicht loopt de router vol en bereik je het maximale aantal connecties? Of heb je firefox/IE aangepast zodat ie meerdere threads tegelijk kan openen? Dat kan ook wel eens voor problemen zorgen.fmb schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:13:
[...]
AVG een week lang uit gehad, maar merkte eerlijk gezegd weinig verschil.
add: banner net even doorgegeven aan de mensen van Alice marketing.. dat is inderdaad een erg lelijke typo
[ Voor 11% gewijzigd door denan op 12-05-2009 15:16 ]
Verwijderd
Provider Alice trapt op de rem.
http://webwereld.nl/nieuw...lice-trapt-op-de-rem.html
Gefeliciteerd met deze verstandige beslissing.
Die helldesk was inderdaad een gruwel voor velen.
Om niet te zeggen: een bijna nutteloos instituut.
http://webwereld.nl/nieuw...lice-trapt-op-de-rem.html
Gefeliciteerd met deze verstandige beslissing.
Die helldesk was inderdaad een gruwel voor velen.
Om niet te zeggen: een bijna nutteloos instituut.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 15:40 ]
Sinds begin januari dit jaar maak ik gebruik van het Alice comfort pakket. Na diverse opstartproblemen draaide alles na een week tot volle tevredenheid. Gezien de afstand tot centrale van ruim 3 km was de snelheid van rond de 5Mbit goed te noemen. Helaas ging het een maand later verkeerd nadat de snelheid ineens terug was gevallen tot 2 Mbit. Bij navraag had ik volgens de helpdesk een instabiele lijn. Aangezien ik zelf geen enkele problemen had ervaren het verzoek gedaan de snelheid terug te zetten naar 8Mbit.
Om een lang verhaal kort te maken: Sindsdien problemen met het kasje en de muur tussen de technische dienst en de helpdesk om de huidige snelheid van 1Mbit omhoog te krijgen, en de lijn te laten controleren.
Aangezien het dit probleem al 3 maanden loopt heb ik momenteel een aantal vragen bij Mojo uit gezet in de hoop dat hij mij verder kan helpen. Afgezien van deze actie verbaas ik mij over de lijnverzwakking welke in mijn modem staat:
Local SNR Margin 5.5 dB
Local Line Attn 63.5 dB
Raw Attn 63.5 dB
Local Tx Power 11.7 dB
Remote Tx Power 17.1 dB
Remote Line Attn 31.5 dB
Remote SNR Margin 6 dB
Ik heb via de technische dienst van meneer KPN geinformeerd naar de verzwakking bij KPN adsl gebruikers in de straat, en volgens meneer KPN zitten deze op een verzwakking van rond de 40 dB. Bij mij ligt deze verzwakking dus ruim 20 dB hoger met alle gevolgen van dien.
- Is er iemand die aan kan geven wanneer een lijn als dusdanig slecht wordt beschouwd dat er een actie uitgezet wordt bij de beheerder om de lijn fysiek te controleren en waar nodig te repareren?
- Wat is de maximale verzwakking waarbij een adsl verbinding mogelijk is?
Alvast bedankt!
Om een lang verhaal kort te maken: Sindsdien problemen met het kasje en de muur tussen de technische dienst en de helpdesk om de huidige snelheid van 1Mbit omhoog te krijgen, en de lijn te laten controleren.
Aangezien het dit probleem al 3 maanden loopt heb ik momenteel een aantal vragen bij Mojo uit gezet in de hoop dat hij mij verder kan helpen. Afgezien van deze actie verbaas ik mij over de lijnverzwakking welke in mijn modem staat:
Local SNR Margin 5.5 dB
Local Line Attn 63.5 dB
Raw Attn 63.5 dB
Local Tx Power 11.7 dB
Remote Tx Power 17.1 dB
Remote Line Attn 31.5 dB
Remote SNR Margin 6 dB
Ik heb via de technische dienst van meneer KPN geinformeerd naar de verzwakking bij KPN adsl gebruikers in de straat, en volgens meneer KPN zitten deze op een verzwakking van rond de 40 dB. Bij mij ligt deze verzwakking dus ruim 20 dB hoger met alle gevolgen van dien.
- Is er iemand die aan kan geven wanneer een lijn als dusdanig slecht wordt beschouwd dat er een actie uitgezet wordt bij de beheerder om de lijn fysiek te controleren en waar nodig te repareren?
- Wat is de maximale verzwakking waarbij een adsl verbinding mogelijk is?
Alvast bedankt!
[ Voor 13% gewijzigd door iEase op 12-05-2009 16:02 ]
Gebruik amper p2p progs en heb geen speciale add-ons voor Firefox geïnstalleerd om e.e.a. sneller te laden.denan schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:02:
[...]
Heb je dan p2p programma's aan staan? Wellicht loopt de router vol en bereik je het maximale aantal connecties? Of heb je firefox/IE aangepast zodat ie meerdere threads tegelijk kan openen? Dat kan ook wel eens voor problemen zorgen.
add: banner net even doorgegeven aan de mensen van Alice marketing.. dat is inderdaad een erg lelijke typo
Verwijderd
Hi,
Ik zou per 1 mei overstappen naar Alice, maar heb nog steeds geen modem binnen ondanks herhaald bellen met de helpdesk. Wel op webwereld gezien dat het een organisatorische chaos is, maar ruim twee weken na het eerste telefoontje nog steeds geen modem is wel erg lang? Kan iemand hier checken hoe het daar mee staat?
Anyway, omdat de lijn wel overgezet is heb ik nu geen internet thuis, kan ik ergens instellingen vinden om met een oud modem toch vast gebruik te kunnen maken van die lijn?
Thanks, Marc.
[update: Zul je net zien, krijg ik net bericht dat-ie bezorgd is :)]
Ik zou per 1 mei overstappen naar Alice, maar heb nog steeds geen modem binnen ondanks herhaald bellen met de helpdesk. Wel op webwereld gezien dat het een organisatorische chaos is, maar ruim twee weken na het eerste telefoontje nog steeds geen modem is wel erg lang? Kan iemand hier checken hoe het daar mee staat?
Anyway, omdat de lijn wel overgezet is heb ik nu geen internet thuis, kan ik ergens instellingen vinden om met een oud modem toch vast gebruik te kunnen maken van die lijn?
Thanks, Marc.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 15:13 ]
Verwijderd
Stuur Mojo eens een PM. Ik denk dat hij jou wel verder kan helpen...Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:52:
Hi,
Thanks, Marc.
Mocht iemand die instellingen nodig hebben of een eigen modem willen gebruiken:Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:52:
Hi,
Thanks, Marc.
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR
VODSL:
VPI: 0
VCI: 37
PCR: 900 cells/s
CDVT: 2 cells
Coder LAW: ALAW
Signalling: BLES ELCP
Profile: ATM-Forum-9
Sinds September 2008 heb ik Alice comfort. Ik heb altijd problemen met de verbinding in de avond, in de modem status pagina staat dan gewoon "cable disconnected".
Ik heb toen gebeld naar de helpdesk, de lijn was doorgemeten met goede resultaten. Dus besloten ze mij een nieuw modem op te sturen, een tijdje geleden heb ik die aangesloten.
Maar mijn verbinding blijft in de avond nog steeds instabiel.( na 2 minuten uitval verbind de modem weer ).
Met de Max Bits Per Bin spelen heeft geen zin gehad.
Als ik de modem op ADSL1 zet (in het advanced attributes menu) dan loopt mijn verbinding gewoon 24/7 stabiel.
De helpdesk heeft dit doorgezet naar de "technische afdeling" maar ze hebben nog niet teruggebeld in de beloofde tijd, dus ik heb er weinig vertrouwen in.
Zonder splitter gaat de verbinding ook in de soep. Ik woon 600 meter van de centrale.
Heeft iemand dit probleem ook en zijn er oplossingen voor?
Ik heb toen gebeld naar de helpdesk, de lijn was doorgemeten met goede resultaten. Dus besloten ze mij een nieuw modem op te sturen, een tijdje geleden heb ik die aangesloten.
Maar mijn verbinding blijft in de avond nog steeds instabiel.( na 2 minuten uitval verbind de modem weer ).
Als ik de modem op ADSL1 zet (in het advanced attributes menu) dan loopt mijn verbinding gewoon 24/7 stabiel.
De helpdesk heeft dit doorgezet naar de "technische afdeling" maar ze hebben nog niet teruggebeld in de beloofde tijd, dus ik heb er weinig vertrouwen in.
Zonder splitter gaat de verbinding ook in de soep. Ik woon 600 meter van de centrale.
Laat je klantnummer even achter UberTweaker. Dan kan ik vanavond nog zien wat er aan de hand is...
Mijn klantnummer is NL00095882Mojo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:49:
Laat je klantnummer even achter UberTweaker. Dan kan ik vanavond nog zien wat er aan de hand is...
Ik had vandaag gebeld en ze zeiden dat ik de splitter moest verwijderen, terwijl ik zeg dat ik heb getest zonder en dat het geen verschil maakt! Maar dat kon ik de helpdesk medewerker helaas niet wijs maken. Nu moet ik terugbellen als ik zonder splitter nog steeds problemen heb.
Alvast bedankt voor de moeite Mojo!
Vandaag zijn eindelijk zowel de firma nacap als kpn langsgeweest om het probleem op te lossen. Na het opnieuw aansluiten en bedraden van het ISRA punt door meneer kpn is de lijn weer in orde, en traint het modem in op 4Mbit. Dit is het maximaal haalbare zoals de lijnmeting aan had gegeven
Een dikke pluim voor de firma nacap en kpn, helaas zijn alice en bbned de grote vertragingen geweest in dit verhaal.....
Een dikke pluim voor de firma nacap en kpn, helaas zijn alice en bbned de grote vertragingen geweest in dit verhaal.....
Argggghhhhhhhhhhhhhh.....
Zo nu was ik het zat. Ik kan nog steeds niet uitbellen met mijn vaste lijn via Alice, dus ik nogmaals bellen.
Alice: "Meneer er staat nog een bedrag open van 30 euro"
Ik: "Van wanneer mag dat dan zijn?"
Alice: "De factuur van januari meneer"
Ik: "*ZUCHT* wat is het factuurnummer?"
Alice: "Dat weet ik niet meneer, maar u heeft herinneringen en aanmaningen gehad daarover"
Ik: "*diepe zucht* Kijkt u eens in uw systeem of dat echt zo is?"
Alice: "Heej, wat raar er zijn helemaal geen herinneringen of aanmaningen gestuurd <stilte> <getyp> <nog meer stilte>"
Ik: "Kijkt u eens bij hetgene wat uw collega gister heeft ingevoerd?"
Alice: "Hmm, er staat nog een bedrag open van 30 cent"
Ik: "Uhu, en dat klopt ook niet..... <zucht>"
Alice: "Meneer zou u voor die factuur een betalingsbewijs willen opsturen?"
Ik: "Dat is goed, wat is het factuurnummer?"
Alice: "Uhhh, dat weet ik niet, heeft u een momentje?"
Ik: "Nee. Kunt u mij doorverbinding met de afdeling opzeggingen?"
Alice: "Ja dat ga ik doen, fijne dag nog verder <tuut><tuut><tuut><klik>"
Gewoon erop geflikkerd.... En toen ben ik even door het lint gegaan aan de telefoon en heb ik alles opgezegd wat ik daar had. Echt....
Zo nu was ik het zat. Ik kan nog steeds niet uitbellen met mijn vaste lijn via Alice, dus ik nogmaals bellen.
Alice: "Dat weet ik niet meneer, maar u heeft herinneringen en aanmaningen gehad daarover"
Alice: "Heej, wat raar er zijn helemaal geen herinneringen of aanmaningen gestuurd <stilte> <getyp> <nog meer stilte>"
Gewoon erop geflikkerd.... En toen ben ik even door het lint gegaan aan de telefoon en heb ik alles opgezegd wat ik daar had. Echt....
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
Net de Alice box aangesloten. Alles werkt, behalve dat we nu niet kunnen bellen (wel gebeld worden).
Toen ik de box net aangesloten had werkte het bellen goed, zowel binnenkomend (ook op het tijdelijke nummer tijdens portering) als uitgaand, lampjes gaan ook branden zoals verwacht.
Daarna met internet aan de slag gegaan, en dat was ook zo ingesteld.
Helaas werkt nu de uitgaande lijn niet meer, het lampje gaat ook niet branden.
Op het tijdelijke nummer kan ik gebeld worden, dan gaat het lampje wel branden. Op mijn bestaande nummer kan ik ook gebeld worden, maar dan gaat het lampje niet branden.
Als ik de lijn direct in het modem steek ipv via de splitter dan kan ik niet gebeld worden op het bestaande nummer (wel op het tijdelijke nummer).
Zit er nu dan iets in de portering niet goed of is er een andere reden dat ik zelf niet kan bellen?
Thanks, Marc.
(andere vraag, ik haal nu 10Mb op <600m van de centrale, dat moet beter kunnen toch?)
Toen ik de box net aangesloten had werkte het bellen goed, zowel binnenkomend (ook op het tijdelijke nummer tijdens portering) als uitgaand, lampjes gaan ook branden zoals verwacht.
Op het tijdelijke nummer kan ik gebeld worden, dan gaat het lampje wel branden. Op mijn bestaande nummer kan ik ook gebeld worden, maar dan gaat het lampje niet branden.
Als ik de lijn direct in het modem steek ipv via de splitter dan kan ik niet gebeld worden op het bestaande nummer (wel op het tijdelijke nummer).
Zit er nu dan iets in de portering niet goed of is er een andere reden dat ik zelf niet kan bellen?
Thanks, Marc.
(andere vraag, ik haal nu 10Mb op <600m van de centrale, dat moet beter kunnen toch?)
Ik hoop voor je dat de portering goed verlopen is. Bel even met de helpdesk. Alhoewel hun ook niet veel kunnen vertellen, is mijn ervaring.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:54:
Ik zit ook op <600m van de centrale en haal tussen de 19 en 20 Mb(andere vraag, ik haal nu 10Mb op <600m van de centrale, dat moet beter kunnen toch?)
Helaas gister niet aan toegekomen. Wordt vanavond!UberTweaker schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:21:
[...]
Mijn klantnummer is NL00095882
Ik had vandaag gebeld en ze zeiden dat ik de splitter moest verwijderen, terwijl ik zeg dat ik heb getest zonder en dat het geen verschil maakt! Maar dat kon ik de helpdesk medewerker helaas niet wijs maken. Nu moet ik terugbellen als ik zonder splitter nog steeds problemen heb.
Alvast bedankt voor de moeite Mojo!
Mooi dat alles goed werkt. Nacap is uiteindelijk door mij en BBned aangestuurd, dus je kan het de technische dienst en BBned niet volledig kwalijk nemen.psmaaswinkel schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:30:
Vandaag zijn eindelijk zowel de firma nacap als kpn langsgeweest om het probleem op te lossen. Na het opnieuw aansluiten en bedraden van het ISRA punt door meneer kpn is de lijn weer in orde, en traint het modem in op 4Mbit. Dit is het maximaal haalbare zoals de lijnmeting aan had gegeven
Kan je je klantnummer nog even PM'en? Dan check ik wel even hoe het zit, of er iets open staat en of die blokkade onterecht is.Zwerver schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:22:
Argggghhhhhhhhhhhhhh.....
Als je uitgaande lijn niet werkt, misschien geeft je telefoon (DECT?) dan een probleem met het modem. Er zijn daar filtertjes voor te krijgen. Het lijkt me in elk geval niet dat het aan de portering ligt.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:54:
Net de Alice box aangesloten. Alles werkt, behalve dat we nu niet kunnen bellen (wel gebeld worden).
Thanks, Marc.
10Mb op minder dan 600m is krap. Misschien zit je op een 10Mb profiel, je lijn is langer, of je thuisbekabeling is gaar.
Probeer in elk geval de tip in de startpost eens, dat kan zo 2-3 Mbit schelen. Heb je anders een klantnummer voor me?
Verwijderd
Het is idd een DECT telefoon. Enig idee hoe het komt dat-ie het de eerste 5 minuten na aansluiting wel deed?Mojo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:22:
Als je uitgaande lijn niet werkt, misschien geeft je telefoon (DECT?) dan een probleem met het modem. Er zijn daar filtertjes voor te krijgen. Het lijkt me in elk geval niet dat het aan de portering ligt.
Thuisbekabeling is wel wat lang tussen het punt waar het binnenkomt en waar de splitter/het modem kan komen. Dat ga ik binnenkort wel eens anders aanleggen zodat het modem direct naast het aansluitpunt staat.Mojo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:22:
10Mb op minder dan 600m is krap. Misschien zit je op een 10Mb profiel, je lijn is langer, of je thuisbekabeling is gaar.
Probeer in elk geval de tip in de startpost eens, dat kan zo 2-3 Mbit schelen. Heb je anders een klantnummer voor me?
Voor het geval je er nog wat mee kan: NL00183341 :-)
Thanks, Marc.
Is goed, meestal breekt de pleuris uit iets na 17.00 dan valt het uit om de 2 uur ong. de hele nacht lang.Mojo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:22:
[...]
Helaas gister niet aan toegekomen. Wordt vanavond!
Na 1 a 2 minuten maakt hij gewoon weer verbinding, en als hij verbonden is, is de snelheid altijd netjes rond de 1 MB/s met een ping van 9
Gr Eddie
Net weer een e-mail ontvangen van Alice waar ik niet blij van word.
Hier is mijn lange geschiedenis met Alice welke ik bijna uit het hoofd ken na de vele gesprekken met de helpdesk.
Vorig jaar September ben ik verhuisd en heb ik een Alice abonnement genomen.
Na ongeveer een maand gebruik te hebben gemaakt had ik een probleem met het modem.
Ik heb geprobeerd deze te vervangen met een eigen modem maar dit was geen optie omdat telefonie dan niet werkte. Toen heb ik contact opgenomen met Alice en snel een vervangend modem ontvangen en de defecte modem terug gestuurd met de doos die daarvoor was.
Daarmee begon mijn eerste probleem.
Ik ontving een paar weken later een brief met daarin het verzoek de modem terug te sturen en indien ik dit niet deed er 75 Euro in rekening zou worden gebracht. Toen heb ik Alice weer gebeld en werd mij gezegd dat de modem wel was aangekomen en kort hierna kreeg ik een bevestigings brief hiervan.
In december werd er plotseling een groot bedrag van mijn rekening afgeboekt met de toelichting "modem".
Dit bedrag heb ik gestorneerd waarna ik een brief ontving waarin stond dat het een intern foutje was maar of ik wel het hele bedrag wilde betalen omdat het betalingssysteem niet met stornering om kon gaan.
Wat er teveel betaald zou zijn zou verrekend worden met de volgende maand.
Ik heb voor de zekerheid gewacht tot de volgende afschrijving en hier werd het bedrag niet in verrekend.
Uiteindelijk heb ik de factuur van december voldaan op 26 maart o.v.v. het factuur nummer.
Ook had ik geen stabiele lijn vrijwel vanaf het begin. De oplossing hiervoor was de snelheid van de lijn met 75% omlaag te brengen. Om deze reden ben ik vanaf januari begonnen mijn abonnement op te zeggen.
Eerst telefonisch, maar omdat dit na meerdere keren proberen niet kon volgens de helpdesk, met als reden dat mijn account een verkeerde status had, uiteindelijk op aanraden van de helpdesk aangetekend schriftelijk met ingang van april. Uiteindelijk kreeg ik een brief met daarin de bevestiging van opzeggen met ingang van mei. Hier heb ik weer over gebeld maar kreeg toen het standaard antwoord dat er alleen telefonisch kon worden opgezegd. Het is dus mijn probleem dat het interne systeem bij Alice niet werkt.
Een maand geleden werd er zomaar 30,51 Euro van mijn rekening afgeboekt verder ontving ik een brief met daarin een onduidelijke onderbouwing van dit bedrag. Ik heb telefonisch en zowel per email gevraagd om toelichting maar deze niet gekregen ook heb ik toegelicht dat ik alle facturen netjes heb betaald.
Dus ben ik weer naar de bank gegaan om het bedrag te storneren.
Iets later ontving ik 1e en 2de herinnering brief waarna ik weer een brief en email heb gestuurd met daarin een toelichting van de betaalde facturen. Ook heb ik een rode kaart gestuurd om de machtiging in te trekken alhoewel ik geen verrouwen heb dat dit zal worden gedaan.
Vandaag kreeg ik een standaarad antwoord per e-mail, geen reactie op de inhoud van mijn email of brief maar alleen een nieuw bedrag van nu 60,91 Euro en dat ik voor toelichting contact moest opnemen met de helpdesk. Ik heb dus weer gebeld met de helpdesk en toelichting gevraagd.
Dit kon niet worden gegeven dus heb ik nu gevraagd of iemand van Alice contact met mij kan opnemen.
Hij ging dit doorgeven maar ik ben benieuwd of dit zal gebeuren. Ik denk dat ik weer een standaard brief krijg zonder toelichting. ik heb er ook maar weer een email achteraan gestuurd met het verzoek mij te bellen aangezien er alleen standaard emails en standaard brieven verstuurd worden.
Samenvattend ik wil het netjes afhandelen maar Alice niet want het blijft in rondjes gaan.
Na bijna een halfjaar problemen en vele telefoongesprekken en brieven ben ik er wel mee klaar.
Aan de ene kant hoop ik nu dat ze een deurwaarde sturen misschien is dat iemand waarmee ik wel kan praten en tot een oplossing kan komen........
NL00102585
Hier is mijn lange geschiedenis met Alice welke ik bijna uit het hoofd ken na de vele gesprekken met de helpdesk.
Vorig jaar September ben ik verhuisd en heb ik een Alice abonnement genomen.
Na ongeveer een maand gebruik te hebben gemaakt had ik een probleem met het modem.
Ik heb geprobeerd deze te vervangen met een eigen modem maar dit was geen optie omdat telefonie dan niet werkte. Toen heb ik contact opgenomen met Alice en snel een vervangend modem ontvangen en de defecte modem terug gestuurd met de doos die daarvoor was.
Daarmee begon mijn eerste probleem.
Ik ontving een paar weken later een brief met daarin het verzoek de modem terug te sturen en indien ik dit niet deed er 75 Euro in rekening zou worden gebracht. Toen heb ik Alice weer gebeld en werd mij gezegd dat de modem wel was aangekomen en kort hierna kreeg ik een bevestigings brief hiervan.
In december werd er plotseling een groot bedrag van mijn rekening afgeboekt met de toelichting "modem".
Dit bedrag heb ik gestorneerd waarna ik een brief ontving waarin stond dat het een intern foutje was maar of ik wel het hele bedrag wilde betalen omdat het betalingssysteem niet met stornering om kon gaan.
Wat er teveel betaald zou zijn zou verrekend worden met de volgende maand.
Ik heb voor de zekerheid gewacht tot de volgende afschrijving en hier werd het bedrag niet in verrekend.
Uiteindelijk heb ik de factuur van december voldaan op 26 maart o.v.v. het factuur nummer.
Ook had ik geen stabiele lijn vrijwel vanaf het begin. De oplossing hiervoor was de snelheid van de lijn met 75% omlaag te brengen. Om deze reden ben ik vanaf januari begonnen mijn abonnement op te zeggen.
Eerst telefonisch, maar omdat dit na meerdere keren proberen niet kon volgens de helpdesk, met als reden dat mijn account een verkeerde status had, uiteindelijk op aanraden van de helpdesk aangetekend schriftelijk met ingang van april. Uiteindelijk kreeg ik een brief met daarin de bevestiging van opzeggen met ingang van mei. Hier heb ik weer over gebeld maar kreeg toen het standaard antwoord dat er alleen telefonisch kon worden opgezegd. Het is dus mijn probleem dat het interne systeem bij Alice niet werkt.
Een maand geleden werd er zomaar 30,51 Euro van mijn rekening afgeboekt verder ontving ik een brief met daarin een onduidelijke onderbouwing van dit bedrag. Ik heb telefonisch en zowel per email gevraagd om toelichting maar deze niet gekregen ook heb ik toegelicht dat ik alle facturen netjes heb betaald.
Dus ben ik weer naar de bank gegaan om het bedrag te storneren.
Iets later ontving ik 1e en 2de herinnering brief waarna ik weer een brief en email heb gestuurd met daarin een toelichting van de betaalde facturen. Ook heb ik een rode kaart gestuurd om de machtiging in te trekken alhoewel ik geen verrouwen heb dat dit zal worden gedaan.
Vandaag kreeg ik een standaarad antwoord per e-mail, geen reactie op de inhoud van mijn email of brief maar alleen een nieuw bedrag van nu 60,91 Euro en dat ik voor toelichting contact moest opnemen met de helpdesk. Ik heb dus weer gebeld met de helpdesk en toelichting gevraagd.
Dit kon niet worden gegeven dus heb ik nu gevraagd of iemand van Alice contact met mij kan opnemen.
Hij ging dit doorgeven maar ik ben benieuwd of dit zal gebeuren. Ik denk dat ik weer een standaard brief krijg zonder toelichting. ik heb er ook maar weer een email achteraan gestuurd met het verzoek mij te bellen aangezien er alleen standaard emails en standaard brieven verstuurd worden.
Samenvattend ik wil het netjes afhandelen maar Alice niet want het blijft in rondjes gaan.
Na bijna een halfjaar problemen en vele telefoongesprekken en brieven ben ik er wel mee klaar.
Aan de ene kant hoop ik nu dat ze een deurwaarde sturen misschien is dat iemand waarmee ik wel kan praten en tot een oplossing kan komen........
NL00102585
Verwijderd
Ik heb m'n thuisbekabeling maar 's in orde gemaakt, het kabeltje van het aansluitpunt naar het modem is nu <1m ipv bijna 10 meter.
Qua resultaat maakt dat echter niets uit, nog steeds niet kunnen bellen, wel gebeld kunnen worden (na de bekabelingsoperatie kon ik wel weer even naar buiten bellen, maar na gebruik van internet niet meer...). Snelheid is ook gelijk gebleven, 10Mbit down. Up is wel laag trouwens, ik heb wel 's 800k gehaald maar het is nu 130k ofzo.
Vervolgens de tips uit de startpost gevolgd, ik heb nu 12Mbit down, dat klinkt al beter :-)
Volgens de bbned postcodecheck zou ik op 512 meter van de centrale zitten en aan de thuisbekabeling kan het nu ook niet meer liggen, dus ik hoop nog steeds meer te halen.
Kun je de intrain-waarde overigens ergens op het modem zien en zo ja, onder welk kopje (up- en/of down)?
Thanks, Marc (NL00183341)
Qua resultaat maakt dat echter niets uit, nog steeds niet kunnen bellen, wel gebeld kunnen worden (na de bekabelingsoperatie kon ik wel weer even naar buiten bellen, maar na gebruik van internet niet meer...). Snelheid is ook gelijk gebleven, 10Mbit down. Up is wel laag trouwens, ik heb wel 's 800k gehaald maar het is nu 130k ofzo.
Vervolgens de tips uit de startpost gevolgd, ik heb nu 12Mbit down, dat klinkt al beter :-)
Volgens de bbned postcodecheck zou ik op 512 meter van de centrale zitten en aan de thuisbekabeling kan het nu ook niet meer liggen, dus ik hoop nog steeds meer te halen.
Kun je de intrain-waarde overigens ergens op het modem zien en zo ja, onder welk kopje (up- en/of down)?
Thanks, Marc (NL00183341)
Je lijn is inderdaad instabiel. Ik heb een verzoek naar BBned gedaan of ze het kunnen fixxen. Zou volgende week opgelost moeten zijn.UberTweaker schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:34:
Sinds September 2008 heb ik Alice comfort. Ik heb altijd problemen met de verbinding in de avond, in de modem status pagina staat dan gewoon "cable disconnected".
Je traint prima in op net geen 14Mbit. Niks te klagen dus. Probeer de tip uit de startpost (Coding Gain).Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:45:
[...]
Het is idd een DECT telefoon. Enig idee hoe het komt dat-ie het de eerste 5 minuten na aansluiting wel deed?
[...]
Thuisbekabeling is wel wat lang tussen het punt waar het binnenkomt en waar de splitter/het modem kan komen. Dat ga ik binnenkort wel eens anders aanleggen zodat het modem direct naast het aansluitpunt staat.
Voor het geval je er nog wat mee kan: NL00183341 :-)
Thanks, Marc.
Alfaman:
Ik kan helaas wat opzeggingen niks voor je betekenen... sorry
hallo tweakers
Dit is mijn eerste post ben al een aantal topics doorgespit maar kom er niet uit.
Ik heb sinds december 2008 een adsl lijn bij alice werkte in het begin niet lekker met het copperjet modem
deze na 5 dagen vervangen voor een linksyswag200g haalde gelijk 1/3mbit meer hierdoor
downloade dus met een leuke snelheid (2.1 met uitschieters naar 2.3)
Maar sinds woensdag komt mijn internet snelheid niet boven de 60/100kbs uit
heb de setup
Isra>linksys>upt>switch>2pc's (1 xp 1vista)
als ik de switch er afhaal en de kabel in mijn vista pc doe merk ik geen verschil
verbind ik draadloos de vista pc met het linksys modem ook geen verschil
rechtstreeks op de xp pc ook geen verschil (los van elkaar getest)
geen p2p virusscanners geïnstalleerd
stop ik mijn @home verbinding in mijn pc trek ik makkelijk de snelheid op beide pc's met switch zonder switch rechtstreeks maakt niet uit
nu dacht ik misschien zit het probleem wel in de linksys dus heb daarom het copperjet modem er tussen geplaatst maar deze heeft het zelfde probleem precies op de zelfde manier getest alles
toen een ander modem getest een linksyswrt54g2 (even uit mijn hoofd)
deze heeft ook het zelfde probleem
isra kabels vervangen ingekort verlengd maakt geen verschil bij alle 3 modems
splitter zit er sinds het begin al niet meer tussen
3de pc er bij gehaald een laptop, komt ook niet boven de 60/100 uit
helpdesk gebeld hebben een poort reset gedaan en in het copperjet modem een easysetup maar het probleem blijft
copperjet komt er genoeg binnen
Tx Bit Rate 1153200
Rx Bit Rate 19063500
Rx Attn DR 19076000
de 2 linksys modems halen ook 19/21mbit
maar het komt niet op de pc's binnen
lijn klappert naar mijn mening niet het is gewoon traag
verschillende DNS geprobeerd ook geen nut
mijn vraag op dit moment is zie ik nog iets over het hoofd!?
Bedankt alvast voor reacties
NL00119058
Dit is mijn eerste post ben al een aantal topics doorgespit maar kom er niet uit.
Ik heb sinds december 2008 een adsl lijn bij alice werkte in het begin niet lekker met het copperjet modem
deze na 5 dagen vervangen voor een linksyswag200g haalde gelijk 1/3mbit meer hierdoor
downloade dus met een leuke snelheid (2.1 met uitschieters naar 2.3)
Maar sinds woensdag komt mijn internet snelheid niet boven de 60/100kbs uit
heb de setup
Isra>linksys>upt>switch>2pc's (1 xp 1vista)
als ik de switch er afhaal en de kabel in mijn vista pc doe merk ik geen verschil
verbind ik draadloos de vista pc met het linksys modem ook geen verschil
rechtstreeks op de xp pc ook geen verschil (los van elkaar getest)
geen p2p virusscanners geïnstalleerd
stop ik mijn @home verbinding in mijn pc trek ik makkelijk de snelheid op beide pc's met switch zonder switch rechtstreeks maakt niet uit
nu dacht ik misschien zit het probleem wel in de linksys dus heb daarom het copperjet modem er tussen geplaatst maar deze heeft het zelfde probleem precies op de zelfde manier getest alles
toen een ander modem getest een linksyswrt54g2 (even uit mijn hoofd)
deze heeft ook het zelfde probleem
isra kabels vervangen ingekort verlengd maakt geen verschil bij alle 3 modems
splitter zit er sinds het begin al niet meer tussen
3de pc er bij gehaald een laptop, komt ook niet boven de 60/100 uit
helpdesk gebeld hebben een poort reset gedaan en in het copperjet modem een easysetup maar het probleem blijft
copperjet komt er genoeg binnen
Tx Bit Rate 1153200
Rx Bit Rate 19063500
Rx Attn DR 19076000
de 2 linksys modems halen ook 19/21mbit
maar het komt niet op de pc's binnen
lijn klappert naar mijn mening niet het is gewoon traag
verschillende DNS geprobeerd ook geen nut
mijn vraag op dit moment is zie ik nog iets over het hoofd!?
Bedankt alvast voor reacties
MHI 3.5 ZSX-W Enphase IQ7+12x 400wp Zuid IQ7+ 4x 425wp Oost
Toch bedankt Mojo.
Ik kan het niet begrijpen dat service providers zo slecht met klanten kunnen omgaan.
Uiteindelijk zal een groot deel van de klanten weglopen en een slecht imago ontstaan.
Ik raad mijn collega's, vrienden en familie goed na te denken voordat ze een abonnement afsluiten bij Alice.
Ik kan het niet begrijpen dat service providers zo slecht met klanten kunnen omgaan.
Uiteindelijk zal een groot deel van de klanten weglopen en een slecht imago ontstaan.
Ik raad mijn collega's, vrienden en familie goed na te denken voordat ze een abonnement afsluiten bij Alice.
Bonzo:
Je traint inderdaad prima in. Het zou zomaar kunnen dat de lijnkaart niet goed werkt. Ik ga morgen even wat onderzoeken.
Bas
Je traint inderdaad prima in. Het zou zomaar kunnen dat de lijnkaart niet goed werkt. Ik ga morgen even wat onderzoeken.
Bas
ok Mojo bedankt alvast!!
Ik laat het copperjet modem er zolang tussen zitten ivm ondersteuning
edit:
Waneer ik nu via torrent of ftp meerdere lijntjes los zet schommelt de verbinding tussen 100/300kB/s
de verbindingen waar ik het op getest heb zijn 100mbit en 1000mbit
http blijft nogsteeds hangen op 60/100kB/s
edit:
Waneer ik nu via torrent of ftp meerdere lijntjes los zet schommelt de verbinding tussen 100/300kB/s
[ Voor 52% gewijzigd door Bonzo2009 op 16-05-2009 10:50 ]
Ok is goed, ik laat het wel weten als het opgelost is.Mojo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:26:
[...]
Je lijn is inderdaad instabiel. Ik heb een verzoek naar BBned gedaan of ze het kunnen fixxen. Zou volgende week opgelost moeten zijn.
Bedankt!
Eddie
Sinds vorige weekend heb ik problemen met m'n PS3 online te komen, naar wat googlen ben ik op de volgende pagina(s) gekomen:
Hier en Hier
Helaas heb ik alles geprobeert(OpenDNS gebruiken,Direct dns in PS3 invoeren) en niets werkt, soms heb ik wel even verbinding,Maar ik betaal niet om"even"verbinding te kunnen hebben.
We gebruiken thuis 2 PS3's die allebij op exact dezelfde manier en op dezelfde switch aangesloten zijn,Switch is een domme switch zonder enige settings...
Denan/Mojo; zou 1 van jullie naar mijn situatie willen kijken? want op het moment kan ik niet online gamen terwijl dit toch wel essentieel is en de hoofd reden waarom ik internet heb.
Hier en Hier
Helaas heb ik alles geprobeert(OpenDNS gebruiken,Direct dns in PS3 invoeren) en niets werkt, soms heb ik wel even verbinding,Maar ik betaal niet om"even"verbinding te kunnen hebben.
We gebruiken thuis 2 PS3's die allebij op exact dezelfde manier en op dezelfde switch aangesloten zijn,Switch is een domme switch zonder enige settings...
Denan/Mojo; zou 1 van jullie naar mijn situatie willen kijken? want op het moment kan ik niet online gamen terwijl dit toch wel essentieel is en de hoofd reden waarom ik internet heb.
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Bij mijn ouders ging de telefoon (draagbare Siemens DECT telefoon) lijn alleen maar over maar was niks te horen bij inbellen. Uitbellen werkte al helemaal niet. Een gratis DECT filter bij Alice telefonisch aangevraagd en dat loste het probleem op.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:54:
Wij zitten 400m van de wijkkast vandaan en halen slechts 11/12MB. Weliswaar werken we inhuis met nieuwe draadloze Linksys (Cisco) N router erachter die naast het modem beneden bij binnenkomst staat. De laptops (en desktop op 1e verdieping) halen slechts 11/12MB. Terwijl op vorige adres bij andere 20MB aanbieder (Tele2) we 2.3km van wijkkast zaten en 8MB haalden niet echt in verhouding dan die 'magere' 11/12.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:54:
Klantnr: NL00147773
Eeerhm.. nee.. want je geeft wel erg weinig info (ik heb een probleem)TeGek schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:34:
Sinds vorige weekend heb ik problemen met m'n PS3 online te komen, naar wat googlen ben ik op de volgende pagina(s) gekomen:
(snip)
Uhh, Nee en nee, bij beide sites gaat het over de 80710102 bug, en alle informatie die ik had hoeven geven staat in de links. de 80710102 bug is een probleem dat veroorzaakt wordt als b.v. STP uitgeschakeld staat, er geen verbinding met de DNS gemaakt kan worden, Of als er een probleem is met port-forwarding, in alle 3 de gevallen hier niet van toepassing.denan schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:25:
[...]
.. Verder gaat het in de sites waar jij naar verwijst specifiek over lokale configuratieproblemen en een bug in de PS3 firmware,
Ik heb het probleem gelukkig zelf kunnen oplossen door naar het modem te telnetten en wat DNS settings aan te passen.
[ Voor 0% gewijzigd door TeGek op 17-05-2009 14:41 . Reden: Typos. ]
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Wat heb je exact aangepast dan?TeGek schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:41:
[...]
Ik heb het probleem gelukkig zelf kunnen oplossen door naar het modem te telnetten en wat DNS settings aan te passen.
Mjoah, 11-12Mbit is ongeveer intrainen met 15-16Mbit, op ADSL zit nogal veel overhead. Op 2 KM train je in op 12Mbit met een goede lijn, op 1 KM met ongeveer 16Mbit. Op 500m haal je echter niet veel meer dan dat.funrider schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:59:
[...]
Bij mijn ouders ging de telefoon (draagbare Siemens DECT telefoon) lijn alleen maar over maar was niks te horen bij inbellen. Uitbellen werkte al helemaal niet. Een gratis DECT filter bij Alice telefonisch aangevraagd en dat loste het probleem op.
[...]
Wij zitten 400m van de wijkkast vandaan en halen slechts 11/12MB. Weliswaar werken we inhuis met nieuwe draadloze Linksys (Cisco) N router erachter die naast het modem beneden bij binnenkomst staat. De laptops (en desktop op 1e verdieping) halen slechts 11/12MB. Terwijl op vorige adres bij andere 20MB aanbieder (Tele2) we 2.3km van wijkkast zaten en 8MB haalden niet echt in verhouding dan die 'magere' 11/12.
Klantnr: NL00147773
Langer dan 2KM lijnlengte en het gaat snel achteruit.
Ik heb even gekeken, maar eigenlijk niks vreemds kunnen ontdekken... Vrijdag aanstaande heb ik wat meer tijd, zal ik nog eens goed kijken.Bonzo2009 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:09:
ok Mojo bedankt alvast!!
edit:
wel vreemd inderdaad ok nogmaals bedankt voor het kijken
heb ondertussen nog wat meer getest
3 verschillende lankabels
nog 2 andere pc's
probleem nogsteeds hetzelfde op alle 3 modems
helpdesk had een poort reset uitgevoerd modem 2 min spanningsloos gemaakt
geen effect
heb ondertussen nog wat meer getest
3 verschillende lankabels
nog 2 andere pc's
probleem nogsteeds hetzelfde op alle 3 modems
helpdesk had een poort reset uitgevoerd modem 2 min spanningsloos gemaakt
geen effect
net de splitter er tussen gezet nu haal ik 900k stabiel
bekabeling is verder het zelfde
modem waarden zijn wel anders nu
Tx Bit Rate 1057200
Rx Bit Rate 8420900
Rx Attn DR 8436000
ik test nog even verder vind het erg vreemd zonder splitter komt er wel 18/21 binnen
met splitter komt er 8/9 binnen maar werkt het wel
edit splitter er tussen uit gehaald verbinding trained nu weer in op 18/20 mbit in copperjet en linksys maar komt weer 100/300k binnen
splitter er op precies de zelfde manier er weer tussen nu haal ik geen 900k meer en zakt de verbinding weer in naar 100/300k op beide modems
copperjet en linksys trained nu ook weer in op 18mbit bovenstaande waardes krijg ik niet terug
ik pruts nog even door
edit 2
isra kabels voor de verveling nog maar een keer vervangen en verplaatst splitter zit er nog tussen
modems trainen nog in op 19/21
http blijft hangen op 100/180k meerdere sites streaming is bijna onmogelijk
op zowel internet explorer als firefox als 4 andere pc's los van elkaar getest weer
torrents gaat nu wel volle mep met 300connecties open 2.1mbps en uitschieters naar 2.2
vind het allemaal erg vreemd
weer bezig gegaan met de dns (open dns gebruikt) maar deze heeft tot nu toe geen verschil opgeleverd op beide modems
Denk dat de isra kabels niet echt lekker waren maar vind het wel raar dat die nu op http blijft haken net of de lijn eerst meer connecties\zwaarder belast moet worden voor dat die wat wil uitvoeren
upload heeft daar in tegen totaal geen problemen
modems nog een keer een herstart en een FD gegeven zonder dat er ook maar een torrent aanstond pc's herstart http blijft nog hangen op 100/180k
dit ook weer los van elkaar getest
FTP 100mbit zelfde probleem blijft ook haken op verschillende poorten 100/180k
wanneer er 2 keer ingelogd word gaat de snelheid weer omhoog
bekabeling is verder het zelfde
modem waarden zijn wel anders nu
Tx Bit Rate 1057200
Rx Bit Rate 8420900
Rx Attn DR 8436000
ik test nog even verder vind het erg vreemd zonder splitter komt er wel 18/21 binnen
met splitter komt er 8/9 binnen maar werkt het wel
edit splitter er tussen uit gehaald verbinding trained nu weer in op 18/20 mbit in copperjet en linksys maar komt weer 100/300k binnen
splitter er op precies de zelfde manier er weer tussen nu haal ik geen 900k meer en zakt de verbinding weer in naar 100/300k op beide modems
copperjet en linksys trained nu ook weer in op 18mbit bovenstaande waardes krijg ik niet terug
ik pruts nog even door
edit 2
isra kabels voor de verveling nog maar een keer vervangen en verplaatst splitter zit er nog tussen
modems trainen nog in op 19/21
http blijft hangen op 100/180k meerdere sites streaming is bijna onmogelijk
op zowel internet explorer als firefox als 4 andere pc's los van elkaar getest weer
torrents gaat nu wel volle mep met 300connecties open 2.1mbps en uitschieters naar 2.2
vind het allemaal erg vreemd
weer bezig gegaan met de dns (open dns gebruikt) maar deze heeft tot nu toe geen verschil opgeleverd op beide modems
Denk dat de isra kabels niet echt lekker waren maar vind het wel raar dat die nu op http blijft haken net of de lijn eerst meer connecties\zwaarder belast moet worden voor dat die wat wil uitvoeren
upload heeft daar in tegen totaal geen problemen
modems nog een keer een herstart en een FD gegeven zonder dat er ook maar een torrent aanstond pc's herstart http blijft nog hangen op 100/180k
dit ook weer los van elkaar getest
FTP 100mbit zelfde probleem blijft ook haken op verschillende poorten 100/180k
wanneer er 2 keer ingelogd word gaat de snelheid weer omhoog
[ Voor 79% gewijzigd door Bonzo2009 op 18-05-2009 16:22 ]
heb alice opgezegd en nu krijg ik een brief met een doos om de modem terug te sturen plus alle kabels, moet toch alleen de modem terug sturen?
in de brief staat ook dat zoals met mij overlegd dat er een nieuwe modem worden opgestuurd??
wat moet ik hiermee
in de brief staat ook dat zoals met mij overlegd dat er een nieuwe modem worden opgestuurd??
wat moet ik hiermee
Verwijderd
Coding Gain had ik al gedaan, vandaar de 14MbitMojo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:26:
Je traint prima in op net geen 14Mbit. Niks te klagen dus. Probeer de tip uit de startpost (Coding Gain).
Ter info: mijn niet-bellende DECT telefoon is een Philips DECT5252b/03. Ik heb net de helpdesk gebeld en zij sturen een filtertje op, ik laat nog wel ff weten of het probleem daarmee verholpen is. Tot die tijd zit er een ouderwetse telefoon aan
Ciao, Marc.
Webmail is leuk maar mn ouders willen graag gemak hebben dat mail binnenkomt in pop3 zoals gezegd.TheMe schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:18:
[...]
Als je inlogt in de Alice Lounge zit er toch gewoon een linkje naar de Webmail?
Of bedoel je inloggen met een mail-programma op de pop3 server?
Daar zat ik ook wat mee te stoeien, de oplossing was simpel: inloggen met je mailadres en wachtwoord voor pop3 is hetzelfde als het wachtwoord voor de Alice Lounge.
Het inloggen op het mailaccount via pop3 (outlookexpress) lukte helaas niet ondanks deze stappen te hebben gedaan.
Dus:
Uitgaand smtp.alice.nl
Inkomend in.alice.nl
"Open Outlook, kies Extra > E-mailaccounts > bestaande e-mailaccounts weergeven
of wijzigen. Selecteer het account dat je wilt veranderen en klik op wijzigen. Verander
de server voor uitgaande mail in smtp.alice.nl en laat de rest zoals het was. Bij Meer
instellingen > Server voor uitgaande e-mail mag het vakje bij Voor de server voor
uitgaande mail (SMTP) is verificatie vereist niet aangevinkt staan! Klik nu op
Accountinstellingen testen; als het goed is, blijkt het te werken."
Ik heb dit verhaal aangehouden. Ik gebruik zelf de Alice mail niet vandaar dat ik niet eerder bij mijzelf is voorgevallen.
De site waarvan je gequote hebt heeft als uitgaand adres ook: out.alice.nlfunrider schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:47:
[...]
Webmail is leuk maar mn ouders willen graag gemak hebben dat mail binnenkomt in pop3 zoals gezegd.
Het inloggen op het mailaccount via pop3 (outlookexpress) lukte helaas niet ondanks deze stappen te hebben gedaan.
Dus:
Uitgaand smtp.alice.nl
Inkomend in.alice.nl
"Open Outlook, kies Extra > E-mailaccounts > bestaande e-mailaccounts weergeven
of wijzigen. Selecteer het account dat je wilt veranderen en klik op wijzigen. Verander
de server voor uitgaande mail in smtp.alice.nl en laat de rest zoals het was. Bij Meer
instellingen > Server voor uitgaande e-mail mag het vakje bij Voor de server voor
uitgaande mail (SMTP) is verificatie vereist niet aangevinkt staan! Klik nu op
Accountinstellingen testen; als het goed is, blijkt het te werken."
Ik heb dit verhaal aangehouden. Ik gebruik zelf de Alice mail niet vandaar dat ik niet eerder bij mijzelf is voorgevallen.
Maar het gaat om inkomende mail. Je hebt de pop3 server (in.alice.nl) en je hebt je alice mailadres en het wachtwoord van de alice lounge. Lijkt me toch dat dat wel in te stellen is, zelfs in Outlook Express.
Heb je al eens geprobeerd om een telnet sessie naar pop3 server te doen van Alice? Om er zeker van te zijn dat je inloggegevens kloppen?
Is het al mogelijk om VOIP te gebruiken ipv VODSL?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Verwijderd
Als je bij je aansluiting een copperjet hebt gekregen, is het VoATM, heb je een Fritz, dan is het VOIP.
Het is je instelling bij Alice en die kan niet worden gewijzigd zonder een andere modem en een ander profiel, dat zal niet gebeuren. Wel kun je zelf een VOIP openen bij een SIP budgetvoip of voipbuster, die lopen dan via je ADSL verbinding en dan blijft daarnaast je Alice gewoon VoATM
Het is je instelling bij Alice en die kan niet worden gewijzigd zonder een andere modem en een ander profiel, dat zal niet gebeuren. Wel kun je zelf een VOIP openen bij een SIP budgetvoip of voipbuster, die lopen dan via je ADSL verbinding en dan blijft daarnaast je Alice gewoon VoATM
Hallo allemaal,
Sinds +/- 3 maanden heb ik nu alice. In het begin geen problemen ,maar de laatste weken begint me internet verbinding te klapperen. constant timeouts, ook met pings, traceroutes enz.Dan is het internet in 1 keer weer goed en werkt alles weer. Misschien tips waarop ik kan checken waarin dit het zou kunnen ziten?
Sinds +/- 3 maanden heb ik nu alice. In het begin geen problemen ,maar de laatste weken begint me internet verbinding te klapperen. constant timeouts, ook met pings, traceroutes enz.Dan is het internet in 1 keer weer goed en werkt alles weer. Misschien tips waarop ik kan checken waarin dit het zou kunnen ziten?
Oke, ik zeg het niet snel,maar ik raad iedereen ten stelligste AF om ook maar iets bij Alice af te nemen. Ik probeer van ze af te komen en men beroept zich op de volgende stelling in de AV:
Volgens Alice betekend dit dat als je op de 14e mei opzegt je van op 31 juni van ze af bent. Dat ik het daar niet mee eens ben lijkt me logisch....22.2 Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met een opzegtermijn van een kalendermaand.
22.3 De Eindgebruiker dient telefonisch op te zeggen met een opzegtermijn van 1 kalendermaand, tenzij Alice tijdig en duidelijk aangeeft dat slechts of ook op andere wijze kan worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
Voor de webmail: Probeer out.alice.nl 
Bonzo:
Omdat je torrents wel snel werken zou het in het modem kunnen zitten. Heb je al een vervangende copperjet gehad? Het lijkt me niet dat het aan Alice-netwerk ligt, want de snelheid ís haalbaar.
Wel typisch, vaak heeft de broodtrommel moeite met torrents.
Thalantis:
Alles terugsturen als je abonnement is afgelopen. Die brief zal wel niet kloppen
Newjersey:
Bel de helpdesk, daar kunnen ze je mee helpen. Laat desnoods even een klantnummer achter.
Zwerver:
Zover ik het begrijp wordt je abonnement stilzwijgend met een maand verlengd. Combineer dit met een opzegtermijn van 1 maand en je moet dus je maand afmaken én nog 1 maand opzegtermijn aanhouden.
In principe kan je Alice in gebreke stellen en zodoende het abonnement per nu opzeggen, alleen goede kans dat Alice daar niet akkoord mee gaat en het dus een civiel-rechterlijke procedure wordt. Je zal hiervoor bewijs in moeten zamelen. Je kan het abonnement dan per direct opzeggen.
Had je al wat gehoord van dat openstaande bedrag?
Bonzo:
Omdat je torrents wel snel werken zou het in het modem kunnen zitten. Heb je al een vervangende copperjet gehad? Het lijkt me niet dat het aan Alice-netwerk ligt, want de snelheid ís haalbaar.
Wel typisch, vaak heeft de broodtrommel moeite met torrents.
Thalantis:
Alles terugsturen als je abonnement is afgelopen. Die brief zal wel niet kloppen
Newjersey:
Bel de helpdesk, daar kunnen ze je mee helpen. Laat desnoods even een klantnummer achter.
Zwerver:
Zover ik het begrijp wordt je abonnement stilzwijgend met een maand verlengd. Combineer dit met een opzegtermijn van 1 maand en je moet dus je maand afmaken én nog 1 maand opzegtermijn aanhouden.
In principe kan je Alice in gebreke stellen en zodoende het abonnement per nu opzeggen, alleen goede kans dat Alice daar niet akkoord mee gaat en het dus een civiel-rechterlijke procedure wordt. Je zal hiervoor bewijs in moeten zamelen. Je kan het abonnement dan per direct opzeggen.
Ja daar was ik al bang voor. Ik ga geen civiel rechterlijke procedure aan voor een bedrag van 30 euro, de kans dat ze dat gaan lopen rekken tot st juttemus is me veel te groot. Het openstaande bedrag heb ik, uiteraard zou ik bijna zeggen, nog niks over gehoord en dus heb ik nog steeds geen uitgaande lijn.....Mojo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:11:
Zwerver:
Dat jij een contract bent aangegaan zonder je op de hoogte stellen van de algemene voorwaarden, kun je Alice m.i. niet aanrekenen toch; tenzij de term kalendermaand niet in de AV stond toen jij getekend hebt.Zwerver schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:50:
Oke, ik zeg het niet snel,maar ik raad iedereen ten stelligste AF om ook maar iets bij Alice af te nemen. Ik probeer van ze af te komen en men beroept zich op de volgende stelling in de AV:
[...]
Volgens Alice betekend dit dat als je op de 14e mei opzegt je van op 31 juni van ze af bent. Dat ik het daar niet mee eens ben lijkt me logisch....
Stay safe
Wat ik ze kan aanrekenen is dat ze al vanaf maart de service niet verlenen die ze dienen te verlen. On top off that, een kalender maand is ook gewoon 14 mei tot en met 14 juni.Master FX schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:26:
[...]
Dat jij een contract bent aangegaan zonder je op de hoogte stellen van de algemene voorwaarden, kun je Alice m.i. niet aanrekenen toch; tenzij de term kalendermaand niet in de AV stond toen jij getekend hebt.
Ik vind dat helemaal niet logisch. Je kunt imho Alice niet verwijten dat jij niet weet wat kalendermaand betekent.Zwerver schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:50:
Volgens Alice betekend dit dat als je op de 14e mei opzegt je van op 31 juni van ze af bent. Dat ik het daar niet mee eens ben lijkt me logisch....
Is het contract met een maand opzegbaar is het nog niet goedMaster FX schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:26:
[...]
Dat jij een contract bent aangegaan zonder je op de hoogte stellen van de algemene voorwaarden, kun je Alice m.i. niet aanrekenen toch; tenzij de term kalendermaand niet in de AV stond toen jij getekend hebt.
Als je geen diensten hebt kunnen gebruiken zal Alice daar vast een log van hebben. Gewoon een brief sturen dat het niet gewerkt heeft en je krijgt de kosten terug.
Geloof me, ik ben al maanden met ze in conclaaf daarover....denan schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:49:
[...]
Is het contract met een maand opzegbaar is het nog niet goed
Als je geen diensten hebt kunnen gebruiken zal Alice daar vast een log van hebben. Gewoon een brief sturen dat het niet gewerkt heeft en je krijgt de kosten terug.
Dan weten ze dat en kun je het gewoon opzeggen en een klacht sturen waardoor je je teveel in rekening gebrachte geld terug zult krijgen.Zwerver schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:54:
[...]
Geloof me, ik ben al maanden met ze in conclaaf daarover....
Ik was al op de hoogte Denan.
Ik heb al het e.e.a. in werking gesteld richting Finance toe, maar daar is nog geen reactie op gekomen helaas.
Komt erop neer dat een factuur betaald is, maar niet volgens de administratie van Alice. Ik heb het betalingsbewijs doorgezet naar Finance. Ik kan zo een lijn zelf niet deblokkeren, omdat Finance handmatig moet nakijken of de factuur echt voldaan is...
Komt erop neer dat een factuur betaald is, maar niet volgens de administratie van Alice. Ik heb het betalingsbewijs doorgezet naar Finance. Ik kan zo een lijn zelf niet deblokkeren, omdat Finance handmatig moet nakijken of de factuur echt voldaan is...