♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Vista of XP? Volgens mij zijn beiden nog een aardig stuk te tweaken op snelheidsgebied... maar dat zul je zelf even uit moeten zoekenVerwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:03:
[...]
Dank voor de tip!
Bij deze test zit ik consistent ergens tussen de 17 en 18.3mbit. Daarboven kom ik niet.
Ik zou verder ook niet weten wat er te configureren valt, want dat Genexis modem lijkt niet configureerbaar. En wat daar achter zit is natuurlijk voor mij ontoegankelijk. De routers doen hun werk prima, maar ik haal hetzelfde resultaat als ik m'n laptop direct aan de modem hang.
Verwijderd
Hallo MOJO hier nog even een uiteenzetting van mijn thuissituatie.Mojo schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:03:
[...]
Weet ik zo niet meer. Enige wat ik heb gedaan is het wat eerder opgepakt. Het proces was al in werking en stond al bij de technische dienst enzo.
[...]
In principe betaal je als je een nieuwe lijn nodig hebt gewoon de NLS. Misschien dat er nou een actie loopt ofzo.
Je ziet het vanzelf wel.
[...]
Je hebt een klapperlijn opgelopen (). Dit komt nogal eens voor dat de apparatuur in de centrale wat zwaardes belast wordt bij meer aansluitingen. Dan kan een lijn uit gaan vallen.
Dit wordt opgelost door je snelheid te cappen.
Ordernummer: 798301
Configured DMT profile: A2P-D4096-U1024 Geconfigureerd snelheidsprofiel
Trained downstream bitrate: 4089 kbps Maximaal haalbaar van je profiel
Trained upstream bitrate: 1021 kbps In orde
Downstream SNR margin: 17 dB Ideaal zit die ergens tussen de 6 en 10. Nou lever je veel in op snelheid
Upstream SNR margin: 7 dB prima
Downstream attenuation: 16 dB In orde
Upstream attenuation: 16 dB In orde
Downstream transmit power: 12.1 dBm In orde
Upstream transmit power: 18.8 dBm In orde
Je zit nou dus op 4Mbit met een torenhoge SNR van 17dB. Mogelijk is de lijn gaan klapperen op 8/1Mbit. (eerstvolgende profiel). Dan is er helaas niks aan te doen. Ik zal eens kijken vrijdag hoe de vork in de steel zit. PM even!
Allereerst hartelijk dank voor je moeite die je voor me wilt nemen.
Sinds sep 2007 tot verleden week heeft alles goed gedraait met de copperjet altijd 8mb (1000kb/s).
Tot verleden week de telefoonverbinding continue wegviel.
Ik woon in een huis van 1988 kabel pttt(dikke getwiste) zit in de meterkast er is een gewoon stekker doosje gemonteerd.
Modem hangt in de meterkast kabeltje van modem naar ptt aansluiting halve meter.
Alles binnen in huis na gekeken alles ok heb netwerkje via bedraade router alles ok.
Als ik de utp stekker uit het copperjet modem haalde bleef deze flipperen(adsl lampje aan/uit).
De telefoon draadloos die ik ook al vanaf het begin gebruik,geeft bij aanzetten geen strakke kiestoon.
Je hoort kraken en wat knalletjes op de lijn soms zo erg dat je het geluid hoort van en springend veertje (poing) en daarna begint de lijn keihard te ruisen.
De klantenservice van Aice gebeld en deze heeft een ticket gemaakt,ik werd snel geholpen daar mijn complimenten voor!
Op dit moment werkt internet weer goed maar de downloadsnelheid is meer dan gehalveerd (450kb's)
En dit blijft voor altijd zo zegt de helpdesk
Pardon,als je dit hoort knapt er echt iets in je #$&&***
Ik hoop dat e.e.a weer voor me rechtgezet kan worden m.b.t de snelheid.
Anders kan ik misschien beter een andere provider met lagere snelheid en prijs nemen.
Erik
vandaag is er een monteur van Alice gekomen, waarvoor mijn broer een halve dag vrij heeft genomen van zijn werk.
toen hij thuis kwam, kwam er toevallig net een monteur van tiscali naar buiten lopen van een van zijn boven buren (zelfde isra punt). blijkbaar had die ook problemen met de internet verbinding.
verder heeft mijn broer niet geinformeerd naar wat hij precies kwam doen.
de alice monteur kreeg het niet aan de gang, en heeft ook geen duidelijke oorzaak kunnen vinden.
mijn broer hoorde iets over een mogelijke kruis in de centrale, en dat het misschien kwam doordat 2 signalen op een lijn zaten.
Ik heb bij het aanvragen zeer duidelijk aangegeven bij alice dat er meerdere aansluitingen waren, en dat ze het signaal dus op een vrij kanaal moesten zetten.
dus.. nog steeds geen internet, en het begint nu echt geld en tijd te kosten..
de monteur ging naar de centrale en zou gaan terugbellen.
mvg
mattjeu
@Martkrui,Martkrui schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:43:
@Gdsur5all: Kan je dan ook via de normale hostname naar je webserver ?
Dat lukte mij niet met de copperjet. Daarom heb ik die vervangen door een speedtouch.
Wat bedoel je precies met normale hostname?
Via intern netwerk ?
of van het internet ?
Ik heb nl ook een win2008 server draaien met DNS, daar heb ik voor intern de hostnamen geredirect, zodat ik vanaf mijn eigen lan ook de gehele website kan surfen.
2 X ADSL (isdn Annex
Hiervan 1 x omgeruild voor een Alice Comfort lijn met nieuw telefoonnummer.
Deze Alice lijn (analoog Annex A ) is opgeleverd 26 maart 2009.
Vandaag kwam ik op de locatie om het modem (copperjet) aan te sluiten.
Wat schetst mijn verbazing beide NT1 kastjes geven nog lijn ok.
Toen van de telefoon kabel die naar de NT1 gaat waar GEEN ADSL meer opzit losgekoppeld en hier een RJ11 opgezet en in de copperjet gestopt maar krijg geen signaal binnen.
De helpdesk heeft het doorgezet naar de technische boys (ladys)..
Nou is mijn vraag (die de helpdesk niet kon beantwoorden): Als je een alicelijn op een NT1 aansluit is het dan mogelijk dat de NT1 een "lijn OK" melding geeft ?
Mojo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:14:
... 9/10 keer werkt een portreset of een powerflip van het modem prima en ben je weer terug op de originele snelheid.
^ second that: resets, resets, resets.MarElo schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:38:
**edit** opgelost,... even stekker van modem 20 sec. eruit gehad
kan ik een andere ADSL-modem gebruiken icm met Alice?
Hé Zondagskindje, ook al hier??Zondagskindje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:36:
Ik heb inmiddels bevestigingsbrief van Alice gekregen.
Als alles goed gaat en Telfort gewoon meewerkt, zit ik vanaf 25 april bij Alice.
Zoals ik al schreef bevalt Alice me wel goed.
Toevallig de laatste dagen een korte uitval gehad. Het bleek toch maar kort te zijn maar een verklaring heb ik er niet voor. Voor de rest is Alice opvallend stabiel. Constante downloadsnelheid en goede telefonie.
Aangezien er hier aardig wat naar vaste nummers gebeld wordt is het gratis bellen ook mooi meegenomen.
Ach, en de Copperjet modems zijn toch ook aardig betrouwbaar gebleken in al die jaren.
Ze zien er niet echt super gelikt uit maar het werkt wel.
Uiteraard, ik gebruik zelf een Linksys AM200 (met AM300) firmware en dit draait prima.iBurger schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:39:
[...]
[...]
^ second that: resets, resets, resets.
kan ik een andere ADSL-modem gebruiken icm met Alice?
AM300 firmware omdat deze een betere halfbridging heeft dan de AM200 firmware en deze dus wel de verschillende subnets met elkaar kan laten communiceren.
De copperjet kan dit ook in de ZIPB modus alleen is deze bij een verlies van signaal of stroom z'n instellingen kwijt en moet je dus de bridge opnieuw instellen, de am200 onthoudt dit wel.
http://www.wlug.org.nz/Half%20bridge%20with%20PPPoA
[ Voor 3% gewijzigd door Frag1le op 02-04-2009 08:35 ]
En kun je ook een ander modem instellen voor alice internet maar ook voor het voip gedeelte?
Na wat ik gelezen heb werkt VoIP volgens mij alleen via de Copperjet. Misschien dat een Draytek achter een ander modem nog wel de VoIP kan gebruiken. Geen ervaringen mee, heb geen VoIP afgenomenRubke schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:31:
Als ik de copperjet in die ZIPB modus zet, werkt het alice voip gedeelte dan nog wel? Weet iemand dat?
En kun je ook een ander modem instellen voor alice internet maar ook voor het voip gedeelte?
[ Voor 3% gewijzigd door Frag1le op 02-04-2009 08:38 ]
Zie de topicstart (short: ja)Rubke schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:31:
Als ik de copperjet in die ZIPB modus zet, werkt het alice voip gedeelte dan nog wel? Weet iemand dat?
Nee, als je een CJT hebt maak je gebruik van VoDSL, niet VoIP. Voor VoDSL heb je geen configuratiegegevens.En kun je ook een ander modem instellen voor alice internet maar ook voor het voip gedeelte?
Kan ik dan beter een KPN lijntje voor die 9,95 euro per maand nemen dan, en dan een eigen modem ervoor?
Nee hoor, dat kun je gewoon opslaan als default config. Werkt bij mij thuis al een maand of 10 primaRubke schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:31:
okee, en raakt de copperjet na een herstart zijn ZIPB instellingen weer kwijt dan?
Kan ik dan beter een KPN lijntje voor die 9,95 euro per maand nemen dan, en dan een eigen modem ervoor?
Verwijderd
Msn valt steeds weg, pagina's doen er jaren over om te laden en verliezen de connectie, in mn spelletje blijf ik ook steeds disconnecten
Niet echt een fijne start van de ochtend!
Ondanks je hem als default config opslaat zal zodra de stroom eraf is en/of de verbinding bij alice eruit ligt je opnieuw de ZIPB moeten 'apply-en'. Zodra de ZIPB goed werkt en er met de verbinding/stroom niets gebeurd blijft het ook goed werken. Helaas kwam het te vaak voor dat ik van afstand weer eens niet m'n DD-WRT config in kon omdat de Copperjet weer eens niet de ZIPB wilde doorzetten.denan schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:47:
[...]
Nee hoor, dat kun je gewoon opslaan als default config. Werkt bij mij thuis al een maand of 10 prima
Ik heb de Copperjet 3 maanden gebruikt en werd knettergek (en een maat van me ook) van het elke keer opnieuw ZIPB moeten instellen. (Al was alice toen nog wel aan het prutsen met dynamische ip's.)
Met de AM200 (fw AM300) heb ik dit nog nimmer hoeven doen, en draait dit ondertussen al sinds augustus 2008 zonder problemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Frag1le op 02-04-2009 10:28 ]
Zal wel een instabiele lijn zijn inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:08:
Ligt het aan mij al klapt de verbinding er om de haverklap uit?
Msn valt steeds weg, pagina's doen er jaren over om te laden en verliezen de connectie, in mn spelletje blijf ik ook steeds disconnecten
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
hebben hier nog meer mensen last van of is dit opgelost bij een nieuwe firmware o.i.d.?Frag1le schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:26:
[...]
Ondanks je hem als default config opslaat zal zodra de stroom eraf is en/of de verbinding bij alice eruit ligt je opnieuw de ZIPB moeten 'apply-en'. Zodra de ZIPB goed werkt en er met de verbinding/stroom niets gebeurd blijft het ook goed werken. Helaas kwam het te vaak voor dat ik van afstand weer eens niet m'n DD-WRT config in kon omdat de Copperjet weer eens niet de ZIPB wilde doorzetten.
Ik heb de Copperjet 3 maanden gebruikt en werd knettergek (en een maat van me ook) van het elke keer opnieuw ZIPB moeten instellen. (Al was alice toen nog wel aan het prutsen met dynamische ip's.)
Met de AM200 (fw AM300) heb ik dit nog nimmer hoeven doen, en draait dit ondertussen al sinds augustus 2008 zonder problemen.
Ik heb daar nooit last van gehad, en bij mij thuis gaat hij regelmatig van de stroom af. Wellicht omdat ik ingelogged was als admin toen ik het aanpaste?Rubke schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:41:
[...]
hebben hier nog meer mensen last van of is dit opgelost bij een nieuwe firmware o.i.d.?
Add: ik heb zo'n beetje de eerste uitgeleverde Alice CJT (klantnummer zit in de sub 00050 range volgens mij)... dus het lijkt me geen firmware issue.
[ Voor 17% gewijzigd door denan op 02-04-2009 11:01 ]
Weten jullie misschien of Alice in de (nabije) toekomst native ipv6 gaat ondersteunen?
Wat ik in ieder geval weet is dat de CJT geen ipv ondersteund

M'n copperjet reset ik vaak (via web interface), maar gaat eigenlijk altijd weer terug in ZIPB.Frag1le schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:26:
[...]
Ondanks je hem als default config opslaat zal zodra de stroom eraf is en/of de verbinding bij alice eruit ligt je opnieuw de ZIPB moeten 'apply-en'. Zodra de ZIPB goed werkt en er met de verbinding/stroom niets gebeurd blijft het ook goed werken.
Het is overigens enorm aan te raden om je werkende configurations te exporteren.
scheelt ergenis.
nb. m'n linksys router heeft een 'network ID'. misschien maakt dat iets uit voor ZIPB.

[ Voor 12% gewijzigd door iBurger op 02-04-2009 11:49 ]
Ooit.. maar dan moet het wel wereldwijd gebruikt worden.. momenteel is het daar (voor Alice) nog te vroeg voor.Klaaz Vaak schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:15:
Denan/ mojo,
Weten jullie misschien of Alice in de (nabije) toekomst native ipv6 gaat ondersteunen?
Wat ik in ieder geval weet is dat de CJT geen ipv ondersteund
Ik heb er gisteravond van ongeveer 21:00 tot 21:30 uit gelegen, postcode 1965. Zo te zien waren er geen werkzaamheden bij mij in de buurt.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:08:
Ligt het aan mij al klapt de verbinding er om de haverklap uit?
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Heej HoppyFHoppyF schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:47:
[...]
Hé Zondagskindje, ook al hier??![]()
Zoals ik al schreef bevalt Alice me wel goed.
Toevallig de laatste dagen een korte uitval gehad. Het bleek toch maar kort te zijn maar een verklaring heb ik er niet voor. Voor de rest is Alice opvallend stabiel. Constante downloadsnelheid en goede telefonie.
Aangezien er hier aardig wat naar vaste nummers gebeld wordt is het gratis bellen ook mooi meegenomen.
Ach, en de Copperjet modems zijn toch ook aardig betrouwbaar gebleken in al die jaren.
Ze zien er niet echt super gelikt uit maar het werkt wel.
Ik had gewoon naar je moeten luisteren en direct naar Alice moeten gaan ipv Telfort.
Fijn om te horen dat alles goed en stabiel werkt bij Alice.
Het belgedeelte interesseert me eigenlijk niet omdat ik daar geen gebruik van maak.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
kijk bij je ATM interface. Vraag advanced opties op, zoek nu de CODING GAIN op.
Deze zal op AUTO staan. zet je deze op een andere waarde, (7 schijnt het beste resultaat te geven) en laat je copperjet opnieuw intrainen.
Met een beetje geluk haal je er zo wat extra snelheid er uit.
Mijn down is van 1400 kb/s naar 1643 kb/s gegaan. Nog een lange weg te gaan naar 20-mbit, maar het begin is er zeker.
There is no place like 127.0.0.1
Tja lijkt me sterk. Ik was toen iig niet de enige met dat probleem, op het alice gebruikersforum had menigeen er ook last van, misschien is het opgelost in een latere firmware voor de Copperjet, ik gebruik het ding niet dus ben me ook niet bewust van de huidige veranderingen/verbeteringen voor de Copperjet.iBurger schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:45:
[...]
M'n copperjet reset ik vaak (via web interface), maar gaat eigenlijk altijd weer terug in ZIPB.
Het is overigens enorm aan te raden om je werkende configurations te exporteren.
scheelt ergenis.
nb. m'n linksys router heeft een 'network ID'. misschien maakt dat iets uit voor ZIPB.
[afbeelding]
kan jij mij alstublieft met spoed even bellen (mobiel graag).
Heb een brief binnen gekregen betreft omruilen alice box welke veel verwarring schept bij mij als bij de alice helpdesk. Brief heeft geen klantnummer als kenmerk.
De brief start met "zoals met U besproken" gevolgd door "U ontvangt van ons een compleet en getest nieuw modem". Ik weet hier (nog) niets van of het moet iets zijn wat wij in februari met elkaar hebben besproken.
Mijn oude modem is retour gegaan op 14-03-2009 om 11:10. Zending afgeleverd in postbus op 17-03-2009.
Kan jij dit bevestigen?
Ik hoor graag van je.
m.vr.grt. Barracuda
Zo werkt het natuurlijk niet. Ik lees toevallig de fora hier, dat wilt niet zeggen dat alle Alice medewerkers dat doen. Bovendien wordt er niet naar alles en iedereen gebeld, Alice heeft niet voor niets een callcenter!barracuda2806 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:59:
Koen,
kan jij mij alstublieft met spoed even bellen (mobiel graag).
Heb een brief binnen gekregen betreft omruilen alice box welke veel verwarring schept bij mij als bij de alice helpdesk. Brief heeft geen klantnummer als kenmerk.
De brief start met "zoals met U besproken" gevolgd door "U ontvangt van ons een compleet en getest nieuw modem". Ik weet hier (nog) niets van of het moet iets zijn wat wij in februari met elkaar hebben besproken.
Mijn oude modem is retour gegaan op 14-03-2009 om 11:10. Zending afgeleverd in postbus op 17-03-2009.
Kan jij dit bevestigen?
Ik hoor graag van je.
m.vr.grt. Barracuda
De 1e lijn moet je wat dit betreft gewoon te woord moeten kunnen staan, dit soort zaken staan (als het goed is) gewoon allemaal in het systeem.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Hoi MojoJe hebt een klapperlijn opgelopen (). Dit komt nogal eens voor dat de apparatuur in de centrale wat zwaardes belast wordt bij meer aansluitingen. Dan kan een lijn uit gaan vallen.
Dit wordt opgelost door je snelheid te cappen.
Ordernummer: 798301
Configured DMT profile: A2P-D4096-U1024 Geconfigureerd snelheidsprofiel
Trained downstream bitrate: 4089 kbps Maximaal haalbaar van je profiel
Trained upstream bitrate: 1021 kbps In orde
Downstream SNR margin: 17 dB Ideaal zit die ergens tussen de 6 en 10. Nou lever je veel in op snelheid
Upstream SNR margin: 7 dB prima
Downstream attenuation: 16 dB In orde
Upstream attenuation: 16 dB In orde
Downstream transmit power: 12.1 dBm In orde
Upstream transmit power: 18.8 dBm In orde
Je zit nou dus op 4Mbit met een torenhoge SNR van 17dB. Mogelijk is de lijn gaan klapperen op 8/1Mbit. (eerstvolgende profiel). Dan is er helaas niks aan te doen. Ik zal eens kijken vrijdag hoe de vork in de steel zit. PM even!
Ik heb een 8/1 profieltest aangevraagd bij de helpdesk zoals jij me adviseerde.
Ze wilde dit wel doen maar met een nieuwe modem.
Deze heb ik vandaag gekregen,maar het modem is echt niet nieuw
Anfin aangesloten en het modem werkt naar behoren
Nu moet ik tot dinsdag wachten,want dan is de betreffende helpdeskmedewerker weer aanwezig.
Wordt vervolgd............
Erik
Ik bestook je verder niet meer met p.m
Beste Mojo,Mojo schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:46:
[...]
Zo werkt het natuurlijk niet. Ik lees toevallig de fora hier, dat wilt niet zeggen dat alle Alice medewerkers dat doen. Bovendien wordt er niet naar alles en iedereen gebeld, Alice heeft niet voor niets een callcenter!
De 1e lijn moet je wat dit betreft gewoon te woord moeten kunnen staan, dit soort zaken staan (als het goed is) gewoon allemaal in het systeem.
waarschijnlijk begrijp je de situatie niet helemaal.
Overleg eerst even met Koen, dit alles gaat namelijk buiten het call center om.
In een PM heb ik je de situatie al eens uitgelegd.
Verbindings problemen of andere problemen met betrekking tot de alice verbinding worden door mij op normale wijze via het call center gemeld. Als die er al zijn !!!
Ik ben namelijk zeer tevreden met mijn nieuwe verbinding
Ik hoop dat je kunt begrijpen waarom dit op deze manier loopt.
m.vr.grt. Barracuda
Ik vind het best, maar wel een beetje vreemd.barracuda2806 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:12:
[...]
Beste Mojo,
waarschijnlijk begrijp je de situatie niet helemaal.
Overleg eerst even met Koen, dit alles gaat namelijk buiten het call center om.
In een PM heb ik je de situatie al eens uitgelegd.
Verbindings problemen of andere problemen met betrekking tot de alice verbinding worden door mij op normale wijze via het call center gemeld. Als die er al zijn !!!
Ik ben namelijk zeer tevreden met mijn nieuwe verbinding, er zijn welliswaar nog een aantal restpunten waarover ik een afspraak heb gemaakt met de direct betrokkenen.
Ik hoop dat je kunt begrijpen waarom dit op deze manier loopt.
m.vr.grt. Barracuda
Wollie:
Dat is geen PM.
Dat klopt dit is geen PMMojo schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:17:
[...]
Ik vind het best, maar wel een beetje vreemd.
Wollie:
Dat is geen PM.Die moet je waarschijnlijk eerst aanzetten in je voorkeuren ofzo.
Ik heb het topic even snel gescanned. Maar dit is bij mij ook het geval. Ik haalde makkelijk 8mbit+ maar nu haal ik nog maar 4mbit. Dat is wel een beetje 2002. Is het nog mogelijk om hier wat aan te doen? Heb niet zo veel zin om weer van provider te veranderen maar 4mbit is wel weinig.gravy schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:04:
@ Denan
Mijn Alice verbinding is 2 weken na aansluiting gecapped op 4mbit. Ik vind dit erg vreemd, aangezien internet en telefonie perfect werkte. Na verschillende antwoorden van de klantenservice werd mij uiteinderlijk verteld dat ik een klapperlijn zou hebben. Graag zou ik weer terug worden gezet op mijn oude profiel, want alles werkte prima.
klantnummer NL00135432
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Het gebruik wel, maar de dienst nietgroxgrox schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:42:
vreemde vraag misschien maar ondersteund Alice het gebruik van nieuwsgroepen niet? Misschien dat ik er overheen gelezen heb.....
Dit gebeurt natuurlijk bij wel meer bedrijven, dus het is niet zozeer een klacht als wel een melding van een stupiditeit.
Peace is not simply the absence of war.
Als ik het hier zo lees kan ik beter dus een AVM5125 modem vragen, maar is dat maar zeer de vraag of ik die dan ook zal krijgen en dan vraag ik mij af of ik niet beter naar een concurrent kan gaan (bv tele2/telfort/online)
Als je gegarandeerd internet wilt hebben op een bepaalde datum zou ik gaan voor ADSL van KPN met zo'n dongel tot het moment dat je echte verbinding is opgeleverd.robbertb schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:04:
Ik overweeg een abonnement bij Alice. Ik wil graag weten of ik 9 mei internet kan hebben in mijn nieuwe appartement (die 24 april opgeleverd wordt). Dus ik belde net de helpdesk, helaas namen ze met 4 minuten nog niet op vind ik wel lang voor nieuwe klanten (zeker als je daar ook 15ct per minuut voor moet betalen). Later maar weer proberen denk ik.
Als ik het hier zo lees kan ik beter dus een AVM5125 modem vragen, maar is dat maar zeer de vraag of ik die dan ook zal krijgen en dan vraag ik mij af of ik niet beter naar een concurrent kan gaan (bv tele2/telfort/online)
Zo'n Dongel werkt volgens mij gewoon met UMTS/HSDPA.sander- schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:57:
[...]
Als je gegarandeerd internet wilt hebben op een bepaalde datum zou ik gaan voor ADSL van KPN met zo'n dongel tot het moment dat je echte verbinding is opgeleverd.
Hallo,Beste Mojo,
graag zou ik u een vraag willen stellen over het overstappen naar Alice Comfort.
Ik zit nu bij Online met een Family abbonement met telefonie totaal.
Dit abbonement stopt per 30-06-2009 en ik moet dus uiterlijk per 30-05-2009 het abbonement beeindigd hebben.
Nu wil ik dus Internet en Telefonie van Alice hebben maar dan dus precies wanneer mijn Online abbonement afloopt. En daarbij mijn huidige telefoonnummer dus wel behouden a.u.b.
Ik zie op de Alice overstap webpage dat je zelf een aansluitdatum kan ingeven. Maar wat verstaat Alice onder Aansluitdatum?
Is dat de dag dat de verbinding het dus echt doet bij mij?
En wat raadt u mij dan aan om in te geven als aansluitdatum in de webpage van Alice?
Met vriendelijke groet,
mking
p.s. Ik wil dus -zo als niemand naar ik meen- niet met dubbele abbonementskosten zitten.
Bedankt voor uw tijd!
Je hebt sowieso dubbele abonnementskosten als je je telefoonnummer wilt behouden. Ik zou rekening houden met een maand. Vraag Alice aan met opleverdatum 01-06 (4 weken levertijd) en geef aan dat je geen Orange meer wilt op 30-06. Zodoende kan je nummer geporteerd worden (beide lijnen moeten dan actief zijn, anders kan het niet).
Bovendien voorkom je zo een periode dat je zonder internet zit. Dat scheelt al veel ergernis. Die (kleine) kans is altijd wel aanwezig.
De aansluitdatum is de dag dat de verbinding werkt. Mogelijk zelfs iets eerder.
N.B. Bovenstaande data zijn voorbeeld data, maar ik raad het zo aan.
Succes ermee.
Klopt, ideaal dingFrag1le schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:04:
[...]
Zo'n Dongel werkt volgens mij gewoon met UMTS/HSDPA.
Inmiddels heeft Glasvezel Amsterdam contact met me opgenomen via een voicemail. Dat was op 1 april. Mijn mobieltje stond echter uit. Ik heb gisteren die voicemail beluisterd, en vandaag Glasvezel Amsterdam gebeld. Mijn storing melding bij Alice over glasvezel televisie is dus daar terecht gekomen. Ze konden al vanaf 14 april komen. Ik heb de afspraak gemaakt voor dinsdag 28 april. Om er voor te zorgen dat dit goed verloopt, zijn er nog dingen die ik dan vooral niet moet vergeten te zeggen/vragen?denan schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:12:
[...]
Ze (de netwerkbeheerder, niet Alice) moeten gewoon op locatie langskomen om je lijn uit te meten.. Laat het even horen als het te lang gaat duren dan zal ik kijken of ik ergens een andere ingang kan vinden.
niet qua verbinding dat is ondertussen prima.
Met de facturering echter niet !!
Abbo afgesloten met een aktie namelijk het volgende :
3 maanden 19.90 per maand
Geen aansluitkosten oplevering nieuwe telefoonlijn
Geen installatie losten
Krijg ik de eerste factuur binnen met daarop
kosten alice feb 29.90
Kosten alice maar 29.90
Aansluitkosten kpn lijn 57.-
installatiekosten 50
installatiekosten -50
Nou ... installatiekosten heb ik terug.
maar niet de 10 E per maand korting en mijn 57 euro van de nieuwe lijn ook niet !
Volgende factuur werd het geregeld werd mij verteld.
Nou ..... volgende factuur binnen
gewoon weer 29.90
IK WEER klantservice bellen. Werd mij verteld dat ik maar een brief moest sturen .Met een kopie van de bevesteging van de aktie.
Nou prima , ik de brief gemaakt , kopie gemaakt. Alles dubbel gedaan . Eentje op woensdag op de post , en eentje op vrijdag op de post. ( 2x verstuurd dus , dus neem aan dat ze het hebben gehad )
Afin , nu ondertussen weer 2 weken verder , is het nog NIET geregeld.
Ik weer bellen naar alice , werd mij weer verteld om een brief te sturen met een klacht.
Jongens jongens jongens , ik heb hier geen woorden voor , en ben dan ook echt boos en teleurgesteld.
Iemand een idee om dit op te lossten ?
het gaat hier dus om 87 euro wat ik nog van ze tegoed heb.
Echter had ik op internet en MSN er vrijwel geen last van, tot gisteren....want sinds gisteren word ik echt om de 2 minuten van MSN geflikkerd en ook gewoon sites werken dan momenteel even niet. Op Xbox live word ik dus werkelijk om de twee minuten uit een party gegooid...dit gaat nergens meer over.
Mijn speed is 20Mbit,voor 20 euro. Volgens een vriend die bij Ziggo werkt zit er een addertje onder het gras...hij zegt dat het geen wonder is dat ik telkens timeouts krijg.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Geen idee, dat zei hij er niet bij. Maar ik weet wel dat ik weg ga bij Alice. Ik heb nu net verbinding gemaakt met iemand uit mijn straat en guess what...GEEN timeouts , niks .Zondagskindje schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:43:
En waarom is het geen wonder dan?
Op een andere forum proberen ze me ook te helpen en dit zegt iemand
ISRA = eerste (hoofd) aansluiting die binnenkomt in je huis. Ligt aan het huis of het in de meterkast of ergens anders is. Modem moet eigenlijk altijd op het ISRA punt aangesloten worden.
SNR waardes vind je als het goed is bij Config->Ports->DSL->Advanced Attributes (net ergens gevonden, iig bij advanced attributes)
Zoek daar Local SNR en Remote SNR op, hoe hoger deze cijfers hoe beter de verbinding. Lage cijfers (minder dan 8db) geven een matig tot slechte lijn aan, alhoewel je met die waardes nog steeds een stabiele verbinding *kan* hebben.
en de settings heb ik net even gezocht...en dat zijn -->
Local SNR Margin 6.0 dB
Remote SNR Margin 6.0 dB
[ Voor 70% gewijzigd door devilsnight op 08-04-2009 01:34 ]
Nope, gewoon aangeven dat TV moet gaan werkenjoop1960 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:39:
[...]
Inmiddels heeft Glasvezel Amsterdam contact met me opgenomen via een voicemail. Dat was op 1 april. Mijn mobieltje stond echter uit. Ik heb gisteren die voicemail beluisterd, en vandaag Glasvezel Amsterdam gebeld. Mijn storing melding bij Alice over glasvezel televisie is dus daar terecht gekomen. Ze konden al vanaf 14 april komen. Ik heb de afspraak gemaakt voor dinsdag 28 april. Om er voor te zorgen dat dit goed verloopt, zijn er nog dingen die ik dan vooral niet moet vergeten te zeggen/vragen?
Acties moeten gewoon nageleefd worden en daarvan hebben ze gewoon een log, daarvoor hoef je echt geen klachtenbrief te schrijven. Lijkt me dat iemand bij de helpdesk niet opgelet heeft dusGalaxis schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:10:
Jongens jongens jongens , ik heb hier geen woorden voor , en ben dan ook echt boos en teleurgesteld.
Iemand een idee om dit op te lossten ?
het gaat hier dus om 87 euro wat ik nog van ze tegoed heb.
Les 1: Vertrouw nooit vrienden die bij Ziggo werken, hun (sales?)helpdesk heeft standaard de instructie om te vermelden dat bij andere providers "een addertje onder het gras zit". (en ja.. ik ken ook iemand bij Ziggo) het feit dat hij niet eens kan onderbouwen wat "het addertje" is zegt al genoeg over zijn kennis/kundedevilsnight schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:02:
Ik begin aardig zat te worden van Alice. Al vanaf begin af aan timeouts op Xbox live. En geloof me , ik heb ALLES geprobeerd. Poorten openen, noem het maar op, ik heb het geprobeerd. Hielp NIKS! (Met ziggo hoefde dit noooooit )
Echter had ik op internet en MSN er vrijwel geen last van, tot gisteren....want sinds gisteren word ik echt om de 2 minuten van MSN geflikkerd en ook gewoon sites werken dan momenteel even niet. Op Xbox live word ik dus werkelijk om de twee minuten uit een party gegooid...dit gaat nergens meer over.
Mijn speed is 20Mbit,voor 20 euro. Volgens een vriend die bij Ziggo werkt zit er een addertje onder het gras...hij zegt dat het geen wonder is dat ik telkens timeouts krijg.
Zo te zien heb je een wide-open profiel gekregen op jouw locatie en trekt de lijn dat net niet. Hierdoor valt je verbinding af en toe weg, maar of dat werkelijk zo is kun je testen door een duurping op te zetten naar www.nu.nl. (bvb ping -n 5000 www.nu.nl). Als je verbinding af en toe wegvalt zul je om de zoveel minuten een reeks timeouts zien.
Wat je het beste kunt doen om je signaalkwaliteit te verbeteren:
- Je israpunt nakijken en alle kabeluiteinden netjes schoonmaken (die van mij waren wit uitgeslagen)
- De kabel tussen isra en modem controleren op breukjes (met de kabel op en neer bewegen en kijken of het DSL lampje op je modem uitvalt)
- De kabel tussen isra en modem zo ver mogelijk inkorten.
Als de uitval lang duurt kun je altijd nog kijken of tijdens de uitval je DSL lampje uitgaat of begint te knipperen. Is dat niet het geval dan kan het altijd nog een probleem in je lokale configuratie zijn (ethernet kabels/router/software).
Helpt dat allemaal niet dan is de enige oplossing het omlaag draaien van het profiel omdat je lijn niet stabiel genoeg is op 20Mbit.
[ Voor 0% gewijzigd door denan op 08-04-2009 09:44 . Reden: typo ]
Hangt het niet van de eventuele dealer af waar je het contract hebt afgesloten?Galaxis schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:10:
Ik ben het helemaal zat met alice.
...
3 maanden 19.90 per maand
Geen aansluitkosten oplevering nieuwe telefoonlijn
Geen installatie losten
Ikzelf had via adslwinkel.nl besteld en heb via hen (Nedconcepts) 30 euro gekregen; ik heb dus gewoon 30,- per maand aan Alice betaald.
Dat ligt eraan of de actie via een dealer verliep of via Alice zelf. De actie die hij noemde liep volgens mij bij Alice zelf, bij dealers krijg je meestal een dvd speler.Victorio schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:44:
[...]
Hangt het niet van de eventuele dealer af waar je het contract hebt afgesloten?
Ikzelf had via adslwinkel.nl besteld en heb via hen (Nedconcepts) 30 euro gekregen; ik heb dus gewoon 30,- per maand aan Alice betaald.
@ denan ik heb je een mailtje gedaan.
Bedankt alvast !
krijg ik de volgende melding in het bestelprocess.
Voor uw adres is er geen geschikte aansluiting gevonden waarop "Alice Comfort" kan worden geleverd. Hierdoor kunnen we uw bestelling niet afronden.
vraag me af hoe dat kan, het is weliswaar een nieuwbouwcomplex, maar de bbned postcodecheck geeft aan dat het daadwerkelijk leverbaar is, iemand een idee of aan bovenstaand wat te doen is of dat ik maar geen alice moet nemen?
Is mogelijk gewoon een onstabiele lijn. Kwestie van even de helpdesk bellen en het wordt opgelost.devilsnight schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:02:
Ik begin aardig zat te worden van Alice. Al vanaf begin af aan timeouts op Xbox live. En geloof me , ik heb ALLES geprobeerd. Poorten openen, noem het maar op, ik heb het geprobeerd. Hielp NIKS! (Met ziggo hoefde dit noooooit )
SNR van 6.0 is normaal en meestal ook wel stabiel. Iets hoger is vaak wel wat beter. Lager kan vooral bij korte lijnlengte's ook prima.
Hmm, ik heb het bedrag inmiddels wel op de maandfactuur van maart gezien, maar nog steeds geen geld op mijn rekening mogen ontvangen... Terwijl op de factuur toch echt wordt vermeld dat het bedrag 'zo spoedig mogelijk' zal worden bijgeschreven.denan schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:12:
@corny:
Je router is ontvangen en het geld is op een creditpost gezet. Dit zal binnen 7-9 dagen op je rekening staan.

Heb je tijd om nog eens te kijken (klantnr NL00121017)?
Daar zeggen ze dat als de website dat aangeeft dat het klopt, maar ik blijf het vreemd vinden, de bbned postcode check geeft aan dat er adsl beschikbaar is en de online check van alice ook, maar dan bij bestellen de melding dat het niet leverbaar is ivm telefoonlijn tekort o.i.d, het is wel een nieuwbouw complex, kan iemand misschien navragen wat het probleem mogen zijn?Heineken schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:44:
Ik zou even met Alice bellen, telefonisch zijn ze een stuk flexibeler dan de website.
Dat ding wordt ook zo warm, kan toch nooit goed zijn?
Is er al een ander bij Alice te bestellen?
Drie keer in de week moeten herstarten lijkt me inderdaad niet echt de bedoeling.. Die van mij wordt ook relatief warm, heb hem daarom ook maar van de router afgehaald die ook vrij warm wordt. Als je hem rechtop zet zijn er wat meer ventilatiemogelijkheden, misschien kun je dat proberen?dfrenner schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:29:
Hebben meerdere mensen last van dat je 3 keer per week het modem moet herstarten om weer te kunnen internetten?
Dat is inderdaad normaal. Herstarten echter niet.dfrenner schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:29:
Hebben meerdere mensen last van dat je 3 keer per week het modem moet herstarten om weer te kunnen internetten?
Onzin, hooguit een specifiek type NLS waar graafwerkzaamheden nodig zijn.Rubke schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:30:
Net nog een keer alice gebeld om telefonisch te bestellen, die vrouw gaf aan dat het om een algemeen technisch probleem gaat waardoor ze geen klanten kunnen aansluiten met een NLS ????
Als ik in het email programma klik op Versturen & ontvangen, dan verschijnt de melding:
Fout bij het verbinden met de POP-server op host in.alice.nl. Fout bij het versturen van het wachtwoord: ERR Logon failure: unknown user name or bad password.
Fout bij het aanmelden bij de SMPT-server. AUTH-opdracht mislukt: verbinding is weggevallen.
In email-cliënt Evolution Accountbeheer E-mail ontvangen staat Server-type op POP. Server op in.alice.nl Als gebruikersnaam gebruik ik dezelfde als voor Alice Webmail. Beveiligde verbinding gebruiken: Geen versleuteling. Type aanmeldingcontrole: Wachtwoord.
E-mail versturen. Server-type: SMTP. Server: out.alice.nl
Server eist aanmeldingscontrole gevinkt. Beveiligde verbinding gebruiken: Geen versleuteling.
Type aanmeldingcontrole: Login. Ook hier gebruik ik gebruikersnaam dezelfde als voor Alice Webmail.
En als wachtwoord voor beide, dezelfde als voor Alice Webmail. Om typefouten uit te sluiten, heb ik het meerdere keren geprobeerd. En de Caps Lock staat uit. Wat kan ik hier over het hoofd hebben gezien? Ik kan overigens wel bij mijn email komen via Alice Lounge > Webmail.
Ik heb onder meerdere accounts inmiddels kunnen bevestigen dat out.alice.nl alleen werkt buiten het alice netwerk, terwijl smtp alleen werkt binnen het alice netwerk.joop1960 schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:29:
...
E-mail versturen. Server-type: SMTP. Server: out.alice.nl
Server eist aanmeldingscontrole gevinkt. Beveiligde verbinding gebruiken: Geen versleuteling.
Type aanmeldingcontrole: Login. Ook hier gebruik ik gebruikersnaam dezelfde als voor Alice Webmail.
...
Dat lijkt me niet de bedoeling, dan ben je alsnog steeds je server opnieuw aan het instellen

Toch na een belletje na de klantenservice weer te horen gekregen dat ze interne dingen aan het doen zijn, waardoor er soms geen lijnen aangevraagd worden, gewoon later nog eens proberen zeggen ze....?Onzin, hooguit een specifiek type NLS waar graafwerkzaamheden nodig zijn.
Dat is een beetje vreemd...Rubke schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:24:
[...]
Toch na een belletje na de klantenservice weer te horen gekregen dat ze interne dingen aan het doen zijn, waardoor er soms geen lijnen aangevraagd worden, gewoon later nog eens proberen zeggen ze....?
Heb je een klantnummer ofzo? Ik kan vanaf thuis wel bekijken wat er gaande is denk ik...
Wordt anders vrijdag.
Verwijderd
Graag hoop ik een paar vragen te mogen stellen over mijn modem van Alice: Allied Data Copperjet 1616-2p. Deze modem werkt tot nu toe prima (4 weken in bezit), modem is wel erg warm en het nummerportering is nog steeds niet gelukt.
Aan dit modem zit maar 1 internet aansluiting, maar ik wil dus met 2 computers internetten. Ik heb begrepen dat ik een switchbox kan gebruiken, maar deze moet wel crossed aansluiting hebben anders lukt het niet, heeft u enig idee welke product van Sitcom of linksys ik moet gebruiken. Er is mij ook verteld dat ik een router moet aansluiten, maar dat ik dan niet meer kan belle..(PARADIGIT balie medewerker)
Zelf denk ik dat ik van een crossed aansluiting een straight aansluiting moet maken aan de aansluiting van het switchbox, hiermee maak ik misschien wel kans dat ik op meerdere pc’s kan internetten. Maar een switchbox/router kost al gauw 30 euro. Hierbij wil ik dus mensen vragen wat hun ervaringen zijn met routers en switchboxen, zodat ik nog wel kan internetten en bellen.
Mag ik uw advies/ervaring weten?
Ik dank u zeer voor uw genomen tijd en aandacht,
mvg,
Roy
Verwijderd
- [1]Over het algemeen kunnen switches zowel cross als straight aan. Even goed laten informeren in de winkel. Toevallig heb ik vanmiddag zelf een Icidu 5-poortsswitch voor net geen € 20,- gekocht.
- [2]Je hebt niet perse een router nodig als je ook een switch aanschaft. Je blijft het ADSL-modem van Alice gebruiken. Dus je kunt gewoon blijven bellen. Ik maak nu gebruik van de genoemde Icidu-switch en het originele Alice-modem.
Gewoon een switch aansluiten. Dan heb je een straightkabel nodig, gaat prima.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:49:
Goedendag, Ik hoop dat u mij wilt helpen want ik weet het niet meer.
Graag hoop ik een paar vragen te mogen stellen over mijn modem van Alice: Allied Data Copperjet 1616-2p. Deze modem werkt tot nu toe prima (4 weken in bezit), modem is wel erg warm en het nummerportering is nog steeds niet gelukt.
Aan dit modem zit maar 1 internet aansluiting, maar ik wil dus met 2 computers internetten. Ik heb begrepen dat ik een switchbox kan gebruiken, maar deze moet wel crossed aansluiting hebben anders lukt het niet, heeft u enig idee welke product van Sitcom of linksys ik moet gebruiken. Er is mij ook verteld dat ik een router moet aansluiten, maar dat ik dan niet meer kan belle..(PARADIGIT balie medewerker)
Zelf denk ik dat ik van een crossed aansluiting een straight aansluiting moet maken aan de aansluiting van het switchbox, hiermee maak ik misschien wel kans dat ik op meerdere pc’s kan internetten. Maar een switchbox/router kost al gauw 30 euro. Hierbij wil ik dus mensen vragen wat hun ervaringen zijn met routers en switchboxen, zodat ik nog wel kan internetten en bellen.
Mag ik uw advies/ervaring weten?
Ik dank u zeer voor uw genomen tijd en aandacht,
mvg,
Roy
Router heb je niet nodig en zou ik ook niet aanraden.
Btw, (slightly offtopic) het MotoGP seizoen is weer begonnen en als vanouds is Alice weer een van de hoofdsponsoren van één van de teams. Ze hebben nu ook een eigen twitter pagina gemaakt waarop het laatste nieuws te volgen is. www.twitter.com/alicett. Gezien het feit dat Alice op de motorbeurs een ducati monster weggegeven heeft in een prijsvraag kan het handig zijn om die twitterfeed voor prijsvragen in de gaten te houden
Dacht dat het misschien werkzaamheden zouden zijn. Maar vanmorgen was het nog hetzelfde verhaal... toch maar even een modem restart gedaan en toen werkte alles weer als een trein.
Dit uiteraard in het voordeel van Alice.
Onbeperkt bellen is voortaan niet meer onbeperkt.
Er wordt een Fair Use policy ingevoerd.
Het starttarief naar het buitenland bellen wordt aangepast (dus verhoogd).
Met dit laatste heb ik niet zo'n moeite met het eerste wel.
Waarom?
Alice heeft altijd gezegd dat je onbeperkt in Nederland mag bellen.
Nu niet meer.
Bovendien zeggen ze nu nog steeds dat bellen onbeperkt is (miv 1 jun).
Dat is onjuist. Onbeperkt is per definitie onbeperkt, zonder beperkingen wat dan ook.
Anders zou het geen onbeperkt heten, of ben ik nu gek???
Bij Alice is bellen naar vaste nummers in Nederland toch onbeperkt?
Dat klopt. Wanneer u de telefoondienst normaal gebruikt en niet langdurig boven het gemiddelde van alle klanten belt, kunt u onbeperkt bellen.
Alice specificeert niet wat bovengemiddeld bellen is.
Als je dan toch beperkingen wilt invoeren zeg dan HOEVEEL minuten/uren je per dag/week/maand mag bellen zonder extra kosten.
Dat is pas duidelijk, een fair use policy is iets uit de jaren 90.
Niet meer van deze tijd.
Van vinden jullie hiervan?
Verwijderd
Als je normaal van deze dienst gebruikt maak, merk je niks van de prijsverhogingen. Alleen het internationaal starttarief is iets verhoogd. Ik begrijp niet dat er over zo'n kleine prijsverhoging wordt geklaagd.
Ik klaag niet over de verhoging van het buitenlandse starttarief.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:53:
Ik heb er geen enkel probleem mee. Er zijn altijd mensen, die misbruik maken van een situatie en dan draaien de goedwillenden uiteindelijk voor de kosten op. Je moet uit jezelf netjes met dit soort diensten, waarvoor bovendien maar weinig voor wordt gevraagd, omgaan. Maar er zijn altijd mensen, die voor een kwartje op de eerste rij willen zitten en daar worden de goeden weer de dupe van.
Als je normaal van deze dienst gebruikt maak, merk je niks van de prijsverhogingen. Alleen het internationaal starttarief is iets verhoogd. Ik begrijp niet dat er over zo'n kleine prijsverhoging wordt geklaagd.
Ik klaag wel over het principe van onbeperkt bellen (in NL).
Dat staat namelijk expliciet vermeld op de website. En onbeperkt betekent zonder beperkingen bellen dus ook zonder fair use policy.
Of je nu fair use terecht vindt of niet doet er hier niet toe.
Nu kun je natuurlijk zeggen dat misbruik moet worden aangepakt. Prima!
DOE dat dan ook, en val de normale bellers niet lastig met het opleggen van een beperking dmv het aanpassen van de voorwaarden.
Misbruik aanpakken kan altijd, dat kun je in de voorwaarden zetten.
Koppel daaraan wat mij betreft ook een maximaal aantal uren bellen per maand, maar haal dan de tekst "onbeperkt" weg. Dat is misleidend.
Sterker nog, als men "onbeperkt bellen" als reclame uiting blijft noemen is dit ongeldig en kan hierover een klacht worden ingediend bij de reclame code commissie.
Zo duidelijk is Alice dus niet, al zeggen ze zelf van wel.
hoe kan ik je een PM sturen??Mojo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:39:
[...]
Dat is een beetje vreemd...
Heb je een klantnummer ofzo? Ik kan vanaf thuis wel bekijken wat er gaande is denk ik...
Wordt anders vrijdag.
Forum > myReact > Voorkeuren
PM aanzetten... dan kun je PM's sturen en ontvangen.
Dat is wel zo maar ik neem aan dat dit wel losloopt.HoppyF schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:32:
[...]
Ik klaag wel over het principe van onbeperkt bellen (in NL).
Dat staat namelijk expliciet vermeld op de website. En onbeperkt betekent zonder beperkingen bellen dus ook zonder fair use policy.
Het is geen zakelijke dienst dus als jij structureel 12 uur per dag aan het bellen bent vind ik het terecht dat ze hier vraagtekens bij zetten. Maar de vraag is inderdaad wat fair-use inhoudt in dit geval. Wat is de grens per dag/week/maand?
Een FairUsePolicy is geen hard datalimiet (tenminste.. niet bij Alice) maar een dynamisch gegeven dat gebaseerd is op het gemiddelde van het gebruik van alle aangesloten klanten. Wat de exacte berekening is weet ik niet, maar ga ervan uit dat de fairusepolicy in werking treed zodra je 4-5x meer verbelt dan de gemiddelde gebruiker op het netwerk (dat kan dus per week/maand verschillen). Indien je daaroverheen gaat zal Alice contact met je opnemen om dat verbruik te bespreken.Victorio schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:24:
[...]
Dat is wel zo maar ik neem aan dat dit wel losloopt.
Het is geen zakelijke dienst dus als jij structureel 12 uur per dag aan het bellen bent vind ik het terecht dat ze hier vraagtekens bij zetten. Maar de vraag is inderdaad wat fair-use inhoudt in dit geval. Wat is de grens per dag/week/maand?
Verder is de uitbreiding van de definitie van de FairUsePolicy nodig om misbruik tegen te gaan, zo ken ik uit andere telefonienetwerken cijfers waarbij 10-20 gebruikers 10-20% van het totale verkeer produceren. De FuP is meer een hulpmiddel om dit soort mensen aan te kunnen pakken, indien een provider dat niet doet zullen de tarieven voor alle gebruikers omhoog moeten om het misbruik van een zeer kleine groep te compenseren. En dat is niet eerlijk
Ik begrijp dat een Fair Use Policy geen harde limiet is maar gekoppeld is aan het gemiddelde gebruik + wat extra. Dat gegeven is echter nog steeds vaag want hoe kan ik weten wat het gemiddelde verbruik is?denan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:02:
[...]
Een FairUsePolicy is geen hard datalimiet (tenminste.. niet bij Alice) maar een dynamisch gegeven dat gebaseerd is op het gemiddelde van het gebruik van alle aangesloten klanten. Wat de exacte berekening is weet ik niet, maar ga ervan uit dat de fairusepolicy in werking treed zodra je 4-5x meer verbelt dan de gemiddelde gebruiker op het netwerk (dat kan dus per week/maand verschillen). Indien je daaroverheen gaat zal Alice contact met je opnemen om dat verbruik te bespreken.
Verder is de uitbreiding van de definitie van de FairUsePolicy nodig om misbruik tegen te gaan, zo ken ik uit andere telefonienetwerken cijfers waarbij 10-20 gebruikers 10-20% van het totale verkeer produceren. De FuP is meer een hulpmiddel om dit soort mensen aan te kunnen pakken, indien een provider dat niet doet zullen de tarieven voor alle gebruikers omhoog moeten om het misbruik van een zeer kleine groep te compenseren. En dat is niet eerlijk
Noem dat een richtlijn, bijvoorbeeld 2 uur per dag, of 20 uur in de week.
De notoire misbruikers zou je ook zonder FUP kunnen aanpakken door regels hierover in de voorwaarden op te nemen. Met een FUP val je alle gebruikers lastig met een opgelegde policy terwijl je maar een (klein) aantal gebruikers wilt aanpakken of extra wilt laten betalen.
Dat vind ik niet eerlijk.
En zoals ik al gezegd heb tast een FUP de kreet "onbeperkt bellen" aan, wat gevolgen heeft voor de marketing van een product. Die schade die hierdoor ontstaat kost volgens mij meer dan het aanpakken van die enkele misbruikers.
Keurig op tijd aangesloten. Bellen werkt, internet, dus geen problemen.
Alhoewel, we nemen ons kpn nummer mee(staat ook keurig in de brief)
dus ik zo lang de splitter er maar tussen, maar kan niet meer naar ons kpn nummer bellen.
Bel ik vanaf de telefoon die op de splitter op phone zit, dan verschijnt er ineens een ander nummer in de nummerweergave...
En dit nummer is dus niet het tijdelijke alice nummer...
vreemde zaak.
Iemand dit ook meegemaakt?
Exacte getallen noemen als gemiddelde gaat een beetje moeilijk. Dat gemiddelde ligt immers niet vast maar is dynamisch. Voorbeeldje: op 1 januari is er meer telefoonverkeer dan op andere dagen en dus is het gemiddelde ook hoger.HoppyF schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:30:
Dat gegeven is echter nog steeds vaag want hoe kan ik weten wat het gemiddelde verbruik is?Noem dat een richtlijn, bijvoorbeeld 2 uur per dag, of 20 uur in de week.
Alle lof voor deze eerste kennismaking

♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Inderdaad, dat getal is zeer dynamisch en kan van maand tot maand sterk verschillen. Maar zoals hierboven aangegeven is de FuP puur een "tool" om misbruik aan te kunnen pakken. Normale, bovenmodale en zeer actieve bellers zullen hier echt niets van merken.grun93 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:10:
[...]
Exacte getallen noemen als gemiddelde gaat een beetje moeilijk. Dat gemiddelde ligt immers niet vast maar is dynamisch. Voorbeeldje: op 1 januari is er meer telefoonverkeer dan op andere dagen en dus is het gemiddelde ook hoger.
Door een FuP in te voeren kan Alice haar klanten beschermen tegen die kleine groep gebruikers die 24/7 belt en daarmee Alice op kosten jaagt.. wat weer van invloed kan zijn op de abonnementsprijzen/actietarieven of speciale acties. Het lijkt wellicht mee te vallen, maar ik kan me nog een overzicht van 'top 20' users herinneren die (bij een niet nader te noemen VoIP leverancier) in één maand voor 48.000 euro gebeld hadden. En dat waren dan niet de gesprekskosten voor de klant maar de kosten die de provider moest afdragen voor het tot stand brengen van alle gesprekken van deze klanten. Als die kosten allemaal binnen het 'onbeperkt bellen'-pakket vallen (en dat was het geval) dan kun je je voorstellen dat dat voor een provider geen goede situatie is.
20x10,- voor onbeperkt bellen=200 euro.. is 47.800 euro verlies dat uit de abonnementsgelden van andere klanten terugverdiend moet worden.

Zelfde verhaal als op de vorige pagina, vanwege een storing nemen ze geen mensen aan zonder kpn-belbasis (oid) abbo. Over 2 weken moest ik het nog maar een keer proberen en voor de tussentijd hetnet nemen, want die zouden maand-abonnementen hebben...
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Ik wel.HoppyF schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:32:
[...]Ik klaag niet over de verhoging van het buitenlandse starttarief.
Belde ik bij Bel1601 altijd naar Australië voor 2 ct p/min., kost mij dat bij Alice al 20 ct. p/min.
Is al duur genoeg lijkt mij.
Verwijderd
Heineken schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:09:
Dat kan mogelijk nogsteeds via deze constructie: http://www.bel1601.nl/mobiel.php
Proost.
Verwijderd
Probeer het eens met @alice achter je inlognaam, dus inlognaam@alice.nl, en als dit niet lukt zonder @alice, dus alleen je inlognaam. In het verleden waren hiermee problemen en geldt dat nog steeds...KroeT schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:17:
Ik kan overigens niet in de Alice Lounge een nieuw (eerste!) mailadres aanmaken. Ik kan inloggen, maar zodra ik op Volgende druk nadat ik mijn gewenste emailadres heb ingetoetst krijg ik een Interne Serverfout #500. Bekend probleem?
Verwijderd
Nu vergelijk je appels met peren. We hadden het over de verhoging van het internationale starttarief bij Alice. Niet over de tarieven van verschillende providers...Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:19:
Belde ik bij Bel1601 altijd naar Australië voor 2 ct p/min., kost mij dat bij Alice al 20 ct. p/min.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 10:46 ]
Verwijderd
Ik vind van niet.
Als het al behoorlijk aan de prijs is om via Alice naar Australië te bellen, wat waarschijnlijk ook het geval is naar andere landen, zie ik niet in waarom het starttarief óók nog omhoog zou moeten.
Wat ik ook raar vind is dat ik bij het broertje of zusje van Alice, InterNLnet (via Optibel), voor hetzelfde gesprek 'slechts' 9 ct. p/min betaal i.p.v. 20 ct.
Daar ligt het starttarief dan wel op 7,5 ct., maar dat is in de eerste minuut van een gesprek al royaal terugverdiend.
Overigens, de tip van Heineken werkte niet.
Kreeg te horen dat Australië - ondanks de uitbundige reclame-uitingen - niet gebeld kan worden.
(Het was een momentopname, het is dus goed mogelijk dat het op een ander tijdstip wel kan werken.)
Ben toen uitgeweken naar www.spaartelecom.nl, dat werkte tegen 2ct. p/min. wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 16:03 ]
Het kan zelfs gratis naar Australie, via Voipbuster. Je betaalt dan alleen NL tarief als je belt met je mobiel naar het speciale accessnummer. Of helemaal gratis als je het via de Voipbuster client of een SIP telefoon doet.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:19:
[...]
Ik wel.
[ Voor 16% gewijzigd door gjs op 18-04-2009 16:38 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Als ik de user en admin wachtwoorden aanpas onder 'Authentication', kan ik dan via 'Save configuration' de boel opslaan zodat hij de wachtwoorden bewaard nadat de stroom even uitvalt? Of is dat af te raden?
Dat hadden m'n ouders vorige week donderdag ook in iets andere vorm. Kregen die dag bij inkomend gesprek geen nummer te zien terwijl het geen afgeschermd nummer was.Bel ik vanaf de telefoon die op de splitter op phone zit, dan verschijnt er ineens een ander nummer in de nummerweergave...
En dit nummer is dus niet het tijdelijke alice nummer...
Vreemder was dat als mensen 0182-xyzxyz belden (zowel vast als mobiel) je de mensen achter 0180-xyzxyz (!) aan de lijn kregen gedurende meer dan een uur.
Nou weet ik dat aan andere kant eventjes KPN en in 1 geval Bel1601 storende factor kunnen zijn, maar echt betrouwbaar is het bellen nog steeds niet te noemen
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Dat is echter maximaal 1 dag.
In zo'n geval zou ik de helpdesk even bellen.
Dankjewel. Ik kan echter wel inloggen, alleen na het invullen van het gewenste emailadres krijg ik de foutmelding (500, Internal server error). Ik log in zonder @alice.nl, als ik dat wel gebruik kom ik er niet in.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:41:
[...]
Probeer het eens met @alice achter je inlognaam, dus inlognaam@alice.nl, en als dit niet lukt zonder @alice, dus alleen je inlognaam. In het verleden waren hiermee problemen en geldt dat nog steeds...
Mits je van Alice naar een vast nummer in Australie belt zou je eens kunnen bellen via teledump (2 of 4,25cent p/minuut afhankelijk van tijdstip, 4,5 cent starttarief) of telediscount (2 of 4,25cent p/minuut afhankelijk van tijdstip en 4,5 cent starttarief).Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:23:
[...]
Ik vind van niet.
Als het al behoorlijk aan de prijs is om via Alice naar Australië te bellen, wat waarschijnlijk ook het geval is naar andere landen, zie ik niet in waarom het starttarief óók nog omhoog zou moeten.
Wat ik ook raar vind is dat ik bij het broertje of zusje van Alice, InterNLnet (via Optibel), voor hetzelfde gesprek 'slechts' 9 ct. p/min betaal i.p.v. 20 ct.
Daar ligt het starttarief dan wel op 7,5 ct., maar dat is in de eerste minuut van een gesprek al royaal terugverdiend.
Iets heel anders. Mijn ouders hadden problemen eerder met hun Siemens draagbare DECT telefoon daarom zaten ze al langere tijd te bellen met hun oude toestel. Nadat ik werd getipt om een gratis DECT filter aan te vragen bij Alice werkt de Siemens telefoon weer. Het type heb ik zo even niet bij de hand. Ik heb eerder hier al eens een lijst neergezet met toestellen die wel/niet standaard werken. Mijn Siemens 260 werkte namelijk wel gelijk zonder filter.
Misschien is het een kleine moeite om standaard in iedere doos een DECT filter te stoppen dat scheelt een hoop ergenis. Ook uiteraard de installatie omschrijving aanpassen. Anno 2009 gebruiken veel mensen een draagbaar toestel. Kan een hoop abonnees schelen die opzeggen door dit soort redenen.
Overigens nog steeds zeer tevreden na 4 maandjes gebruik. Weliswaar wel 'maar' 10MB ipv 20MB ondanks dat ik 400 meter van de wijkkast zit. Ik heb helaas hier om mijn werk niet onze klant code bij de hand. Het is niet erg hoor maar als je toch dicht bij de wijkkast zit
Bij mijn ouders was het voorheen met Telfort 4 MB en nu met Alice ook helaas weer. Ondanks dat bij Alice eerder door medewerker werd gezegd dat het zo'n 9/10MB bij hun genoteerd stond voor het adres van mijn ouders. Waar kan het in zo'n geval mis gaan? Alles is met kabels aangesloten.
[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 20-04-2009 13:25 ]
Als dit het enige was.... helaas, sinds 1december:
- Al eens afgesloten geweest, omdat Alice niet een factuur bij mij kon innen via Automagische incasso. Vreemde was dat nadat ik afgesloten werd er netjes twee facturen geincasseerd werden. Helpdesk wist niet waarom ik afgesloten werd, dus dat waren twee dagen extra afgesloten
- Ben laatst zomaar afgesloten. Verhaal was dat een andere aanbieder mijn lijn wilde porten. Excuses en een gratis maand netwerk
- Bij verhuizing in December paar dagen afgesloten geweest. Kreeg meerdere tegenstrijdige brieven en een tweede modem. Tweede modem teruggestuurd en toch 75 euro afgeschreven van mijn bankrekening. Nog niet geretourneerd.
Ik ga ze maar weer eens bellen... misschien kunnen ze me nu wle helpen. :-)
Ik heb echter wel flinke problemen met browsen; pagina's laden vaak niet helemaal (of soms helemaal niet). Geregeld moet ik een pagina herladen of het url invoerveld opnieuw selecteren en op <enter> drukken (dat laatste werkt vaak als refresh met <f5> niet werkt). Een enkele keer krijg ik daarna de html-code te zien.
Vaak heb ik het idee dat een tweede keer de pagina bezoeken beter werkt, zo kon ik deze post de eerste keer ook niet plaatsen (krijg een plaatje te zien als ik op <verstuur bericht> druk). De tweede keer zal echter probleemloos gaan.
Edit: de tweede keer ging inderdaad probleemloos, zelfs na toevoegen van deze alinea. Na het op <verstuur bericht> drukken na deze toevoeging krijg ik echter op een leeg wit scherm deze smiley te zien:

Het probleem doet zich zowel bij Firefox als IE voor en op meerdere pc's (1 pc, 3 laptops, 2 iPhone's). Helaas ben ik nog steeds niet achter wat het is. Zou het een DNS probleem zijn?
Ik heb nu die van InterNLnet ingesteld (resolve10.dns.internl.net 217.149.196.6 en resolve20.dns.internl.net 217.149.192.6).
Iemand tips/ideeën?
[ Voor 7% gewijzigd door fmb op 20-04-2009 21:06 . Reden: aangeven dat tweede keer op <verstuur bericht> drukken wel werkt ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Stay safe
Ik heb dit zojuist ingesteld, ben benieuwd.Master FX schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:23:
Je zou eens nameservers van Opendns kunnen proberen. Ik gebruik ze zelf ook. Werkt bij mij vlekkeloos.
Edit 1: Lijkt beter te werken, was bij een eerdere poging vergeten de DNS server bij de DHCP instellingen te wijzigen en om "Use local host address as DNS server" te deselecteren.
Edit 2 (5 dagen na 1e post): Browsen is een stuk verbeterd. Een pagina laadt af en toe wat traag, maar dit gaat over het algemeen prima.
Edit 3 (2 weken na 1e post): Probleem is helaas weer aanwezig... zojuist modem uit en aan gezet om te kijken of dat helpt. Tevens aan het kijken of AVG (Anti virusprogramma) de boosdoener kan zijn.
Edit 4 (2 weken + enkele dagen na 1e post): ipconfig /flushdns lijkt te hebben geholpen, AVG (Anti virusprogramma) staat ook nog steeds uit als test.
[ Voor 57% gewijzigd door fmb op 05-05-2009 21:34 . Reden: info update ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.