Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
k
Mojo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:57:
[...]

Wat is er nou weer mis met die reactie. Het is gewoon zo. Je kan hoog of laag springen, maar ik heb niks te doen met de opleverprocessen van Alice. Klaar.

[...]

Ticket is niet doorgekomen bij de 1e lijn :/ Excuses daarvoor.... Heb zelf een nieuwe aangemaakt, heb je probleem gelocaliseerd en gefixxed. Morgenochtend zou je weer een IP moeten krijgen. Tevens zal je ook teruggebeld worden.

Helaas werk ik volgende week vrijdag pas weer. Mocht je dan nog geen internet hebben, bel de helpdesk z.sm.
Zo ben inmiddels verhuisd, drie keer raden waar ik last van heb: Kan wel bellen maar niet op internet :(. Het modem geeft weer Attempting to connect... Mojo/Denan kunnen jullie hier iets mee doen? Mijn (oude) klantnummer is NL0009565. Heb uiteraard contact gezocht met de helpdesk, zelfde verhaal als de vorige keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Net Alice comfort aangevraagd en als ingangsdatum 7 april.
Hopelijk doet Vodafone niet moeilijk over mijn opzegtermijn van 1 maand. (de migratiebrief van quicknet naar vodafone klanten vermelde dat ik het contract bij vodafone per maand kon opzeggen. Mensen die niet gemigreerd zijn naar vodafone hebben een opzegtermijn van 3 maanden)
morgen de brief op de bus doen en ook hopen dat ze niet moeilijk doen dat de brief 4 weken minus 2 dagen voor de vermelde opzegtermijn aan is gekomen op hun kantoor.
En ik hoop ook dat ik binnen 7 werkdagen bevestiging krijg van Vodafone dat mijn abonnement per 7 april beëindigd is bij hen.

een hoop gehoop.

in ieder geval bedankt Denan. en je had gelijk. Geen aansluitkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:43
Goede morgen,

Ik heb een week of 7 terug Alice easy aangevraagd, het aanvragen hiervan verliep heel soepel. Hier in huis zit echter een niet standaard aansluiting waardoor ik zoiets had van ik wil er gewoon een monteur bij hebben. Dit heb ik in het eerste gesprek dus ook duidelijk aangegeven. In de order bevestiging die enkele dagen later kwam stond echter nergens iets vermeld over een monteur dus ik een week later eens bellen om te vragen of er wel echt een monteur kwam. Maar goed dat ik belde aangezien de order op doe het zelf bleek te staan. Ik had dus zoiets van blij dat ik gebeld heb! Ik kreeg te horen dat een monteur contact met me zou opnemen om een afspraak met me te maken. Kat in het bakkie zou je zeggen! Enkele dagen daarna ook nog mijn mobiele nummer doorgegeven aangezien ik dat in eerste instantie niet bij de hand had en nogmaals gecontroleerd dat het op monteur installatie stond wat dus ook het geval was.

Mijn lijn is opgeleverd op vrijdag 27-02-2009, de dag daarna ging de bel een koerier met een pakje waar getekend voor moest worden. 3x raden... een doet het zelf pakket! :P Ik kon er toen nog wel de humor van inzien maar had wel zoiets van oef dit gaat leuk worden. Ik ging er van uit dat ik dan wel snel iets van een monteur zou horen dus ik rustig wachten. Inmiddels wel het geheel aangesloten maar verre van optimaal en daarnaast staat alles in de huiskamer en niet zoals het hoort dicht bij het aansluitpunt in de meterkast. Maar goed ik het internet dus dat is in ieder geval iets. Echter na een week niets gehoord te hebben van een monteur toch maar eens naar Alice gebeld om te vragen waar mijn monteur blijft...

De eind conclusie was dat er administratief iets goed mis was gegaan aan de kant van Alice, hij moest er zelfs even zijn supervisor bij halen omdat hij er zelf ook niet helemaal uit kwam. Maar goed uiteindelijk is er me voor de 3e keer een monteur toegezegd die zo snel mogelijk contact met me op zou nemen. Dat was afgelopen zaterdag echter tot nu toe nog niets vernomen van een monteur.

Nu is dus mijn vraag: Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een monteur contact met je opneemt voor het maken van die afspraak? Tot nu toe wacht ik iedere keer een week voordat ik naar Alice bel. Maar mijn vertrouwen in de helpdesk neemt inmiddels wel wat af. Begrijp me niet verkeerd ik heb internet en dat werkt best goed voor iets wat verre van optimaal is aangesloten. Maar ik zou gewoon graag een monteur willen zodat het geheel de meterkast in kan. In het installatie pakket zat geen tang en pluggen dus ik kan het er echt niet zelf tussen hangen.

Mijn klant nummer is:

NL00172981

En dan ook nog eens een positief puntje als afsluiter:

Je hoeft niet lang te wachten voordat je iemand te spreken krijgt bij de helpdesk :)

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:21:
Ik heb ook Alice comfortplus in A'dam Oost sinds 16-02-2009 en mijn TV heeft nog nooit gewerkt.
Het lampje heeft nog nooit gebrand en er komt helemaal niets uit.
Hiervoor heb ik al minstens 10x gebeld en men lijkt er gewoon niets aan te doen...... :(
(NL00168456)
Gisteren is er na 3 weken zeuren eindelijk een monteur langs gekomen en het bleek dat de las in de glasvezelkabel voor tv niet goed was...
Heb nu tv, maar weet niet of ik het houd, alle 16:9 uitzendingen worden in letterbox uitgezonden en het uitzoomen van m'n tv maakt de kwaliteit niet beter...
Als ik naar discovery kijk is het beeld best goed, ik kijk dit in de 14:9 instelling en dan hoeft er bijna niks gezoomd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartman:

Discovery zend nogal gaar uit.. :P Het signaalkwaliteit is doorgaans wel oké, alleen dat hangt vooral af van je binnenhuisbekabeling en gebruikte TV.
konehead schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:06:
k
[...]

Zo ben inmiddels verhuisd, drie keer raden waar ik last van heb: Kan wel bellen maar niet op internet :(. Het modem geeft weer Attempting to connect... Mojo/Denan kunnen jullie hier iets mee doen? Mijn (oude) klantnummer is NL0009565. Heb uiteraard contact gezocht met de helpdesk, zelfde verhaal als de vorige keer...
PM even, ik check vrijdag :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:27
Het gaat ook wel "eens" goed. :)
10 feb online besteld. Vandaag modem binnen. Aangesloten in ik was ook al geactiveerd.
Snelheid is niet super (~4.7MBit) maar dat ligt natuurlijk aan de afstand.

Tijd om een vriendelijk opzeg briefje te sturen naar de UPC :)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 19:05
Jrz schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:33:
soms wordt ik echt chagrijnig van dat hele alice verhaal......

automatische incasso niet gelukt blijkbaar

willen geen code geven met de reden
zegen een brief gestuurd te hebben met een aanmaning.
Nooit ontvangen

In plaats dat ze nog een keer proberen te incasseren, of daadwerkelijk een brief sturen ipv alleen maar beweren dat ze dat gedaan hebben.
Hier plotseling niet meer kunnen uitbellen, inbellen en internet geen probleem..
Na contact met de helpdesk blijkt dat ik een openstaande factuur had, doordat incasso niet gelukt was.. Heel vreemd, rekening had meer dan voldoende saldo..
Geen herinnering of iets ontvangen, zowel via post als mail niet.
Algemene voorwaarden van hun gaven aan dat er ten alle tijde een herinnering wordt gestuurd, niet dus..

Jongen van de helpdesk vond dit ook nergens op slaan van Alice, had al meerdere personen aan de lijn gehad hierover, die zonder enige herinnering gedeeltelijk werden aangesloten..

Tot voor kort erg tevreden over Alice, maar dit moet niet nog een keer gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discovery zend nogal gaar uit.. :P Het signaalkwaliteit is doorgaans wel oké, alleen dat hangt vooral af van je binnenhuisbekabeling en gebruikte TV.

Mijn binnenbekabeling heb ik zelf aangelegd met coax c12(ex upc installateur) en m'n tv is net 4 maanden oud en is een panasonic plasma..
Discovery ziet er gek genoeg juist beter uit dan bijvoorbeeld nl1,2 en 3, waarschijnlijk komt dit door het wel of niet in-uitzoomen van het beeldformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Hier is inmiddels het glasvezelmodem vier weken geleden geïnstalleerd. Alleen heb ik nog steeds geen goed TV beeld via mijn Alice Comfort Plus abonnement. Ik heb dit zeker twee maal telefonisch doorgegeven via Alice support. De laatste keer was dat op dinsdag 3 maart.

Ik zet op een rij wat ik had geprobeerd. De op het Genexis glasvezelmodem meegeleverde korte coax kabel rechtstreeks op mijn TV kaart. Maar nu ook rechtstreeks op mijn televisie. Ofschoon het beeld via Alice op mijn ongeveer 20 jaar oude TV beter is dan op mijn veel minder oude TV kaart, is het nog steeds met ruis. Ook de Nederlandse zenders. En daardoor veel minder van kwaliteit dan UPC TV. Daarmee heb ik beter beeld, zelfs met een ongeveer 12 meter lange coaxkabel er tussen.

Ik heb ook nog even geprobeerd Alice TV met een Buco antenne versterker/splitter er tussen. Dan wordt het beeld zelfs slechter. Er komen dan gekronkelde strepen in het beeld. De antenne versterker/splitter werkt wel goed in combinatie met UPC. Dat met het Genexis glasvezelmodem meegeleverde coax kabel heb ik even los gehad, en gecheckt met een multimeter. Deze is in orde. Ook heb ik al enkele keren de voedingsadapter van het glasvezelmodem uit het stopcontact gehad. Het R/T lampje op het Genexis glasvezelmodem brand nog steeds niet. Alice Internet en telefoon werken nog wel.

Zijn er (nog) suggesties? Zal ik Alice support weer opnieuw bellen? Zijn er nog dingen die ik dan niet moet vergeten te vragen/zeggen? Kan het televisie probleem in het Genexis glasvezelmodem zelf zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:52:

Mijn binnenbekabeling heb ik zelf aangelegd met coax c12(ex upc installateur) en m'n tv is net 4 maanden oud en is een panasonic plasma..
Discovery ziet er gek genoeg juist beter uit dan bijvoorbeeld nl1,2 en 3, waarschijnlijk komt dit door het wel of niet in-uitzoomen van het beeldformaat.
Ik bedoel dat Discovery een nogal vreemde aspect ratio aanhoud.

Daarnaast hangt het af of ze letterboxed of Anamorf uitzenden. Discovery hanteerd een beetje een combinatie. Als je Anamorf inzoomt op discovery heb je maximale kwaliteit (je rekt immers je beelt alleen horizontaal op, je zoom niet in.

Bovenstaande heeft te maken met Aspect Ratio's enzo. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
Als toevoeging: Zou volgens deze info op het Ziggo forum kan ruis/strepen worden veroorzaakt door digitale ethertelevisie (DVB-T). Als dat zo is, waarom heeft de analoge UPC televisie daar vrijwel geen last van. Bovendien staat er in de InterNL_FlitsThuis_0802.pdf toch dat het R/T lampje geel/oranje behoort te branden, wanneer het glasvezelsignaal goed binnenkomt.

Weliswaar begrijp ik dat Alice comfort een digitaal televisie signaal meegestuurd. Ik heb heb echter geen digitale televisie of TV kaart. Volgens Wikipedia zou het IPTV zijn. Ik weet niet wat voor een televisie/TV kaart daarvoor is vereist. Digitale TV kaarten zijn meestal DVB-C, DVB-T of DVB-S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop1960 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:55:
Als toevoeging: Zou volgens deze info op het Ziggo forum kan ruis/strepen worden veroorzaakt door digitale ethertelevisie (DVB-T). Als dat zo is, waarom heeft de analoge UPC televisie daar vrijwel geen last van. Bovendien staat er in de InterNL_FlitsThuis_0802.pdf toch dat het R/T lampje geel/oranje behoort te branden, wanneer het glasvezelsignaal goed binnenkomt.

Weliswaar begrijp ik dat Alice comfort een digitaal televisie signaal meegestuurd. Ik heb heb echter geen digitale televisie of TV kaart. Volgens Wikipedia zou het IPTV zijn. Ik weet niet wat voor een televisie/TV kaart daarvoor is vereist. Digitale TV kaarten zijn meestal DVB-C, DVB-T of DVB-S.
Het Alice tv signaal in de GNA gebieden is gewoon analoog, niet digitaal. Als je last zou hebben van DVB-T storingen zou je dat niet op alle zenders hebben maar slechts op een paar. Gezien het feit dat je het over 'alle zenders' hebt ga ik ervan uit dat het een dempingsprobleem op jouw locatie is, wellicht een glasvezelsplitter of een vezel die niet goed gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het tv signaal bij GNA gaat digitaal je modem in, maar het modem converteert het naar een analoog signaal..
Ik hoop dat hier binnenkort verandering in komt, dat zou aanzienlijk schelen in de kwaliteit!

Het R/T lampje moet branden, dit geeft aan dat het modem ook daadwerkelijk een signaal ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
quote: denan
Het Alice tv signaal in de GNA gebieden is gewoon analoog, niet digitaal.
Tja, volgens de site van adslwinkel.nl is Alice Comfort ook geschikt voor digitale televisie. Een quote hieruit
Alice Comfort is ook geschikt voor digitale televisie. Bij uw Alice Comfort abonnement wordt namelijk een digitaal televisie signaal meegestuurd dat gewoon gebruikt kan worden op uw huidige televisie toestel. Via een decoder wordt het digitale signaal omgezet waardoor u met uw Alice Comfort abonnement kunt genieten van televisie in digitale beeld- en geluidskwaliteit.
Gezien het feit dat je het over 'alle zenders' hebt ga ik ervan uit dat het een dempingsprobleem op jouw locatie is, wellicht een glasvezelsplitter of een vezel die niet goed gemonteerd is.
Maar als een glasvezelsplitter of een vezel die niet goed gemonteerd is, hoe kan het dan dat glasvezel internet wel goed werkt? En hoe kan ik daar achter komen?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/428789512.png

Is het daarbij overigens gebruikelijk dat Alice internet herkent wordt als InterNLnet BV. Elke provider heeft toch zijn eigen IP reeks.
quote: dj-bartman
Het R/T lampje moet branden, dit geeft aan dat het modem ook daadwerkelijk een signaal ontvangt.
Dus als dat lampje niet brand, is het televisie/radio signaal te zwak. Maar kan dat wel als dat signaal in de glasvezelkabel digitaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop1960 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:02:
[...]
Tja, volgens de site van adslwinkel.nl is Alice Comfort ook geschikt voor digitale televisie. Een quote hieruit
Dat klopt dus niet :)
Maar als een glasvezelsplitter of een vezel die niet goed gemonteerd is, hoe kan het dan dat glasvezel internet wel goed werkt? En hoe kan ik daar achter komen?
Analoge tv gaat bij GNA over een tweede vezel, dus compleet gescheiden van je internet.
Is het daarbij overigens gebruikelijk dat Alice internet herkent wordt als InterNLnet BV. Elke provider heeft toch zijn eigen IP reeks.
Volgens mij vallen al die Alice IP's (net zoals de DNS) onder het blok van InterNLnet. Het is niet zo dat elke ISP perse zijn eigen IP blok heeft.
Dus als dat lampje niet brand, is het televisie/radio signaal te zwak. Maar kan dat wel als dat signaal in de glasvezelkabel digitaal is?
Yup, aan jouw kant zit een DA converter (digitaal-analoog converter) die het licht omzet in stroompjes. Als het licht niet sterk genoeg is zal de output ook slecht zijn.. en dus ruis/strepen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
Yup, aan jouw kant zit een DA converter (digitaal-analoog converter) die het licht omzet in stroompjes. Als het licht niet sterk genoeg is zal de output ook slecht zijn.. en dus ruis/strepen/etc
Maar zou ik daarvoor weer opnieuw Alice support moeten bellen? Of is dit meer een vraag voor Glasvezel Amsterdam? Of gaan vragen aan Glasvezel Amsterdam via Alice support? Ik heb nog wel de kopie van de oplevering van Glasvezel Amsterdam. De functionele test is uitgevoerd. Bij die functionele test staan nog twee hand geschreven aantekeningen. Namelijk:

Dig – 12.0
Ana – 5.9

Wat dat betekend, weet ik niet. Bij de Montage check staat alles gevinkt. Het enige wat hier wel ontbreek is de BBASP sticker. Op de plek waar die sticker geplakt zou moeten worden staat de volgende tekst.
Plak hier de meegeleverde BBned BBASP stickter. Als alle functionele testen zijn geslaagd.
Is die sticker echt belangrijk? En wat zou die te maken kunnen hebben met de signaal sterkte van Alice televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
De factuurtjes staan weer klaar mensen! :9~

Mijn eerste factuur klopt als een bus. _/-\o_
  • 2 maanden Comfort
  • verzendkosten
  • aansluitkosten (direct gecrediteerd)
Omdat ik sinds 03-02-2009 betaal en pas 18-02-2009 een werkende lijn had heb ik even een briefje geschreven om dat deel te crediteren. Ben benieuwd.

Kan nu m'n Philips lampje aanvragen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop1960 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:50:
[...]
Maar zou ik daarvoor weer opnieuw Alice support moeten bellen? Of is dit meer een vraag voor Glasvezel Amsterdam? Of gaan vragen aan Glasvezel Amsterdam via Alice support? Ik heb nog wel de kopie van de oplevering van Glasvezel Amsterdam. De functionele test is uitgevoerd. Bij die functionele test staan nog twee hand geschreven aantekeningen. Namelijk:

Dig – 12.0
Ana – 5.9

Wat dat betekend, weet ik niet. Bij de Montage check staat alles gevinkt. Het enige wat hier wel ontbreek is de BBASP sticker. Op de plek waar die sticker geplakt zou moeten worden staat de volgende tekst.

[...]
Is die sticker echt belangrijk? En wat zou die te maken kunnen hebben met de signaal sterkte van Alice televisie?
Ik weet niet meer wat de waarde voor dig (internet) is, maar voor ana (tv) heb ik nu 7,8
Bij mij geen strepen en het R/T lampje brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
quote: dj-bartman
maar voor ana (tv) heb ik nu 7,8 Bij mij geen strepen en het R/T lampje brand
Goed dat te weten. Ik heb vanmorgen weer Alice support gebeld, en de op mijn kopie van de oplevering van Glasvezel Amsterdam geschreven Dig – 12.0 & Ana – 5.9 doorgegeven. Er is notitie van gemaakt. Echter de medewerker van de supportlijn wist niet of dit goed of fout is. Er wordt nog aan gewerkt. En wanneer mijn Alice televisie probleem kan worden opgelost, is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop1960 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:05:
[...]
Goed dat te weten. Ik heb vanmorgen weer Alice support gebeld, en de op mijn kopie van de oplevering van Glasvezel Amsterdam geschreven Dig – 12.0 & Ana – 5.9 doorgegeven. Er is notitie van gemaakt. Echter de medewerker van de supportlijn wist niet of dit goed of fout is. Er wordt nog aan gewerkt. En wanneer mijn Alice televisie probleem kan worden opgelost, is nog niet bekend.
Ze (de netwerkbeheerder, niet Alice) moeten gewoon op locatie langskomen om je lijn uit te meten.. Laat het even horen als het te lang gaat duren dan zal ik kijken of ik ergens een andere ingang kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Denan,

op de 3 feb j.l hebben wij ons nieuwbouwhuis gekregen en we kunnen inmiddels internet aanvragen, dachten we. Ik doorloop netjes de bestelprocedure op de website, echter, kunnen ze geen gegevens over de telefoonlijn vinden (op zich logisch). Ik bel daarna naar de klantenservice, daar konden ze me vertellen dat waarschijnlijk de wiijkcentrale vol is ( ? ), betekend dit dat ik dus helemaal geen adsl kan aanvragen? Bij geen enkele provider? Ik heb ook sterk mijn twijfels of dat echt zo is, lijkt mij gewoon een administratie kwestie (althans dat hoop ik toch). Zou jij misschien kunnen uitzoeken hoe de vork in de steel zit :)? Alice is tot nu toe ook de enige die mij 20mbit kan aanbieden. Alle andere providers (xs4all, telfort etc) komen niet verder dan 8mbit, ook al zitten we 'maar' 1200 meter van de centrale.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:01:
? Alice is tot nu toe ook de enige die mij 20mbit kan aanbieden. Alle andere providers (xs4all, telfort etc) komen niet verder dan 8mbit, ook al zitten we 'maar' 1200 meter van de centrale.

Alvast bedankt!
MAXIMAAL 20mb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:01:
Hoi Denan,

op de 3 feb j.l hebben wij ons nieuwbouwhuis gekregen en we kunnen inmiddels internet aanvragen, dachten we. Ik doorloop netjes de bestelprocedure op de website, echter, kunnen ze geen gegevens over de telefoonlijn vinden (op zich logisch). Ik bel daarna naar de klantenservice, daar konden ze me vertellen dat waarschijnlijk de wiijkcentrale vol is ( ? ), betekend dit dat ik dus helemaal geen adsl kan aanvragen? Bij geen enkele provider? Ik heb ook sterk mijn twijfels of dat echt zo is, lijkt mij gewoon een administratie kwestie (althans dat hoop ik toch). Zou jij misschien kunnen uitzoeken hoe de vork in de steel zit :)? Alice is tot nu toe ook de enige die mij 20mbit kan aanbieden. Alle andere providers (xs4all, telfort etc) komen niet verder dan 8mbit, ook al zitten we 'maar' 1200 meter van de centrale.
Zie bovenstaande verhaal: waarschijnlijk lukt het wel als er eerst een KPN easy lijn actief is op die locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh :), hoef dat er toch niet bij te zetten hoop ik ;-). Noem het ook maar even 20 en 8mbit voor de beeldvorming om het grote verschil aan te geven.

@denan, ok thx. weet ik even genoeg. Wel lekker omslachtig :-). Waarom kan ik dan gewoon niet bij Alice een NewLineService aanvragen? Of kan dat ook weer niet als er nog nooit een actieve lijn is geweest? Al met al erg omslachtig en verwarrend.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 18:37
Mede gezien de snelle reacties van denan en Mojo ( _/-\o_ ) overweeg ik serieus over te stappen van Tele2 naar Alice.

Hoe zijn jullie ervaringen met de (max) te behalen snelheid? Wie benadert de 20mbit (& op welke afstand)?

Mijn locatie is namelijk zo'n 550-600m van de wijkcentrale, maar met Tele2 kom ik nooit boven de 12-13mb/s. Zonder er rechtstreeks voor uit te komen heeft Tele2 zo'n beetje aangegeven dat zij hier max op 15mbit zitten gezien de instellingen op de wijkcentrale (een flink gecapte 20mbit verbinding dus).

Nu lees ik dat het door Alice (bbned) gebruikte protocol zelfs een theoretisch maximum heeft van 24mbit.
Welke real world performance kan ik verwachten op mijn afstand? Is dit nog afhankelijk van de kwaliteit van de kabels tussen de centrale en het ISRA punt? Binnen heb ik al cat5/6 en het modem op <1m van de contactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

mijn ouders hebben alice en zitten op ong. 850m afstand van de centrale.
zij halen de 24MBit wel. Nooit snelheidsproblemen gehad op die lijn met vorige providers.

maar wat doen zij ermee? ik denk dat ze momenteel zo'n 8 a 9 sites kennen en regelmatig bezoeken en ze oefenen met emails sturen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

fmb schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:27:
[...]
En vandaag aangesloten conform planning. Alles werkt uitstekend!
En, om het succesverhaal af te ronden;
Eind vorige week heeft Alice (zoals eerder aangegeven; na 2 weken opleveren aansluiting) mijn oude nummer overgenomen. Sindsdien konden we bellen met ons oude nummer, tot dat moment konden we bellen met een afgeschermd nummer.
Gebeld worden werkte echter nog niet (dit is hier eerde al ter sprake gekomen). Vandaag kreeg ik echter een mail van de oude provider dat mijn nummer afgesloten zou worden, vanaf dat moment konden we ook op ons oude (nu huidige) nummer gebeld worden. Prima verlopen allemaal!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:12:
[...]

Ze (de netwerkbeheerder, niet Alice) moeten gewoon op locatie langskomen om je lijn uit te meten.. Laat het even horen als het te lang gaat duren dan zal ik kijken of ik ergens een andere ingang kan vinden.
Dit heeft bij mij 3 weken geduurd, bereid je maar vast voor..... :O (en nu ik eindelijk tv heb twijfel ik of ik het überhaupt houd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtr33 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:18:
Mede gezien de snelle reacties van denan en Mojo ( _/-\o_ ) overweeg ik serieus over te stappen van Tele2 naar Alice.

Hoe zijn jullie ervaringen met de (max) te behalen snelheid? Wie benadert de 20mbit (& op welke afstand)?

Mijn locatie is namelijk zo'n 550-600m van de wijkcentrale, maar met Tele2 kom ik nooit boven de 12-13mb/s. Zonder er rechtstreeks voor uit te komen heeft Tele2 zo'n beetje aangegeven dat zij hier max op 15mbit zitten gezien de instellingen op de wijkcentrale (een flink gecapte 20mbit verbinding dus).

Nu lees ik dat het door Alice (bbned) gebruikte protocol zelfs een theoretisch maximum heeft van 24mbit.
Welke real world performance kan ik verwachten op mijn afstand? Is dit nog afhankelijk van de kwaliteit van de kabels tussen de centrale en het ISRA punt? Binnen heb ik al cat5/6 en het modem op <1m van de contactdoos.
Je hebt het al goed bekeken, weinig aan toe te voegen. Het is inderdaad een geval van de centrale en het koper, daar heb je geen invloed op. Die 20 tot 24 Mb is erg leuk voor de verkoop, maar als het een oude wijk / oude centrale is, zal je waarschijnlijk 14 tot 16 trekken. De vraag is dan of je een copperjet krijgt met VoATM (prima telefoon verbinding) of een Fritz met Voip (hoor weinig klachten, maar Voip is altijd een vraagteken, hoewel Alice dit anders aanstuurt als een Tele2). Dat Tele2 indicatie van 15 Mb geeft lijkt een grens in de centrale of de lijn te zijn, dus verwacht niet dat Alice daar meer dan 10 pct van afwijkt.
succes met je keuze

Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 14:29
Heeft er nog iemand gemerkt dat alice soms de lijnen capt?

Ik woon in bergschenhoek. De buren hebben adsl via een andere provider en halen 12mbit thuis.
Nu zit ik op dezelfde wijkcentrale en haal via alice 715kb/s. Een vriend van mij die een paar blokken verderop woont en haalt EXACT dezelfde snelheid met alice.

En nu sinds een paar uur gaat de snelheid van het internet met geen mogelijkheid meer boven de 498kb/s :(

Wat is hier aan de hand? 8)7

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattjeu
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
@ denan en mojo

hallo,

mijn broer probeert al meer dan een maand internet van alice te krijgen, maar heeft nu nog steeds, zelfs met zijn 2e modem hetzelfde probleem: ppp attempting to connect.

klantnr nl00174549

op andere aanslutingen op het 10-voudige is/ra punt zit helemaal geen signaal, en alice kan hem zien, maar toch krijgt hij maar geen ip toegewezen.

communicatie gaat vooral over instellingen op zijn computer, maar wat hebben die nu te maken met de pppoe connectie van de modem? zijn computer krijgt een ip adres toegewezen en heeft (via straight of x-link) een goede verbinding met de modem, maar van daaruit dus geen pppoe connectie.

ook werd er gezegd dat een straight kabel niet werkt, en dat het modem daardoor in brand kan vliegen ?!

ik mis hier logica..

waarom MOET hij dat veel te korte rode kabeltje gebruiken? wat is daar zo speciaal aan?

een deel van de analoge pstn lijn loopt via een netwerkkabel (2 van de 8 aders gebruikt) vanaf het isra punt naar de modem, kan het dat zijn?

adsl lampje brand wel, knippert soms.

mvg

mattjeu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:41
mattjeu schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:43:
@ denan en mojo

hallo,

mijn broer probeert al meer dan een maand internet van alice te krijgen, maar heeft nu nog steeds, zelfs met zijn 2e modem hetzelfde probleem: ppp attempting to connect.

klantnr nl00174549

op andere aanslutingen op het 10-voudige is/ra punt zit helemaal geen signaal, en alice kan hem zien, maar toch krijgt hij maar geen ip toegewezen.

communicatie gaat vooral over instellingen op zijn computer, maar wat hebben die nu te maken met de pppoe connectie van de modem? zijn computer krijgt een ip adres toegewezen en heeft (via straight of x-link) een goede verbinding met de modem, maar van daaruit dus geen pppoe connectie.

ook werd er gezegd dat een straight kabel niet werkt, en dat het modem daardoor in brand kan vliegen ?!

ik mis hier logica..

waarom MOET hij dat veel te korte rode kabeltje gebruiken? wat is daar zo speciaal aan?

een deel van de analoge pstn lijn loopt via een netwerkkabel (2 van de 8 aders gebruikt) vanaf het isra punt naar de modem, kan het dat zijn?

mvg

mattjeu
Heb je internet met of zonder telefonie?

Als je met telefonie hebt: Probeer eens zonder splitter maar connect je modem direct met de grondkabel. Dit kan het probleem wellicht verhelpen.

En over die rode kabel, dit is gewoon een cross kabel, maar je hoeft hem niet per sé te gebruiken heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattjeu
ApexAlpha schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:16:
[...]

Als je met telefonie hebt: Probeer eens zonder splitter maar connect je modem direct met de grondkabel. Dit kan het probleem wellicht verhelpen.

En over die rode kabel, dit is gewoon een cross kabel, maar je hoeft hem niet per sé te gebruiken heb ik ook niet.
we hebben geen vaste telefonie, met en zonder splitter geprobeerd.
splitters zijn volgens mijn logica alleen nodig als je ook een vaste (dus ook met spanningsmeter meetbare) telefoonaansluting hebt die actief is en waar je dus met een gewone telefoon mee kunt bellen.

(anders maak je alleen maar een rondje :p eerst nl. splitten en dan weer bij elkaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Pech met de kabouters... vandaag zou de lijn actief moeten worden maar heb hier ook het schijnbaar bekende PPP Attempting to connect probleem.

Zojuist even met de HD gebeld (nemen echt lekker snel op!) en het is doorgezet naar de technische dienst. Ik hoop dat het snel wordt opgelost, bijna 1,5 maand op GPRS komt me wel de keel uit :+

Overigens niet zo chill als een medewerker begint met "ik zie dat het signaal niet zo goed is" :)

We zullen wel zien, hoewel telefonie wel zou moeten werken krijg ik hier ook geen kiestoon.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
randje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:41:
mijn ouders hebben alice en zitten op ong. 850m afstand van de centrale.
zij halen de 24MBit wel. Nooit snelheidsproblemen gehad op die lijn met vorige providers.
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:37:
Het is inderdaad een geval van de centrale en het koper, daar heb je geen invloed op. Die 20 tot 24 Mb is erg leuk voor de verkoop, maar als het een oude wijk / oude centrale is, zal je waarschijnlijk 14 tot 16 trekken.
Blijkbaar maakt het nogal uit hoe de centrale/buitenlijn is geconfigureerd. Anders lijkt het me sterk dat er zulke verschillen in snelheid op een beperkte kunnen optreden. De provider doet zelf volgend mij 'niets' in de centrale (fysiek). Of maakt het zo'n verschil of een netwerk KPN of BBNed is?

Is het mogelijk op de een of andere manier vaststellen hoe het met je wijkcentrale is gesteld (zonder er een buurtenquete van te maken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 08:48
Koen,

kan jij mij voorzien van een antwoord. Ik heb naar aanleiding van een mail van alice "betreft Uw openstaande opdracht bij alice" contact opgenomen met de helpdesk.

Ik vermoed dat het de call is waar wij elkaar vorige week over hebben gesproken daarintegen vraag ik mij af of deze vraag goed is overgekomen gezien het antwoord wat ik krijg van de helpdesk.

Het antwoord luidt als volgt :

U heeft een instabiele lijn en wilt dit onderzocht hebben, onze technishe dienst heeft u niet kunnen bereiken enz.

Mijn verzoek aan de helpdesk naar aanleiding van deze terugkoppeling is, mij mobiel terug te laten bellen door de technische dienst.
Ik ben er namelijk niet zeker van wat er nu getest danwel geconstateerd is. Mijn verbinding is stabiel (nooit anders geweest ;) de snelheid zou wel wat hoger kunnen, als blijkt dat dit problemen oplevert kunnen we eventueel gezamenlijk kijken naar waar het kantelpunt ligt.)

Ik hoop dat je hierin zou willen ondersteunen.

Alvast bedankt voor alle hulp. d:)b

m.vr.grt. Barracuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattjeu schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:43:

ik mis hier logica..

mvg

mattjeu
mattjeu,

ppp connect is met de netwerkserver van Alice, als je verbinding te slecht is krijg je geen IP.
De ideale afstand tot de ISRA is niet meer dan een meter, een langere kabel (UTP) heeft een hogere weerstand en geeft de copperjet te weinig signaal. Maak eens een provisorische opstelling met de copperjet gelijk bij de ISRA met een echte telefoonkabel, harde kern en iets meer diameter als de UTP.

Die straaljager wordt wel warm, maar dat is normaal, nog nooit van brand gehoord.

De rode cross is misschien te kort, koop een UTP blokje bij de elctrozaak of de bouwmarkt en verleng de cross naar je PC met een straight.

Je mag de copperjet niet met een straight op de PC zetten, dat werkt niet, op een switch of router maakt het niet uit, die zijn tegenwoordig auto sense, dus kun je die wel met een straight op de copperjet zetten.

Helpdesk loopt alles met je door en begint met de lengte van de kabel van ISRA naar copperjet, te lang = werkt niet. Ook als de helpdesk de copperjet ziet, betekent dat niet dat je voldoende door die UTP krijgt om te connecten.
Zoda de copperjet een IP krijgt weet je waar je fout zat, nog steds geen IP, andere copperjet.
Heb je geen telefoon, pak dan een willekeurige ADSL modem en zet de Alice instelling erin, inpluggen en gaan.

bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtr33 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:56:
[...]

[...]

Blijkbaar maakt het nogal uit hoe de centrale/buitenlijn is geconfigureerd. Anders lijkt het me sterk dat er zulke verschillen in snelheid op een beperkte kunnen optreden. De provider doet zelf volgend mij 'niets' in de centrale (fysiek). Of maakt het zo'n verschil of een netwerk KPN of BBNed is?

Is het mogelijk op de een of andere manier vaststellen hoe het met je wijkcentrale is gesteld (zonder er een buurtenquete van te maken)?
De wijkcentrale gebruikt kaarten voor de aansluitingen, als er oude kaarten inzitten, staat de hele centrale op een lage snelheid, dus ook voor andere ISP. Krijgt je buurman een veel hogere snelheid, moet je proberen rood en blauw van de ISRA te verwisselen.

Nee een andere provider komt niet in de centrale, dat is KPN en niemand anders.

KPN levert de connectie in de centrale en het koper naar je ISRA, Alice heeft hierop geen invloed, als je lijn voldoet voor de spraak van KPN en je hebt geen snelheid op ADSL van Alice, ligt KPN hier niet wakker van.
Als er een sluiting in de kabel zit en je hebt nog telefoon van KPN, kun je een storing melden bij KPN, dan moeten ze komen, zeg dat je lijn kraakt of dat je een echo hebt.

Copperjet met geweld resetten is een fractie van een seconde stroom onderbreken, dan is de cache leeg.
Neem een ander kabel tussen ISRA en copperjet, misschien een ader gekraakt.
Lees uit waarop de copperjet intraint, rx bitrate

Waar haal je die snelheid vandaan 100 mb bin file van bbned geeft een goede indicatie

bruno

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mattjeu:

Als er staat PPP connection down of weet ik veel wat, ligt dat 9/10 keer bij Alice. Dit is een config fout op de radius of mogelijk in het "datapad" bij BBned. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Mojo schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:33:
Mattjeu:

Als er staat PPP connection down of weet ik veel wat, ligt dat 9/10 keer bij Alice. Dit is een config fout op de radius of mogelijk in het "datapad" bij BBned. ;)
Hoi Mojo,

Ik heb dus hetzelfde en dit gisteren gemeld bij de servicedesk, heb jij enig idee van de gangbare doorlooptijd tot het oplossing van dit probleem (mits het idd het datapad is)?

NL00177386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:28
Ook hier het "PPP Connection: Attempting to connect..." probleem.

Gisteren de lijn overgezet van edpNet (was een BBned lijn van Telebyte) naar Alice (Easy). dus wel DSL, geen link.

Alicebox eropgezet, wel DSL, geen link, foutmeling onder de status van de PPoA is "Our PAP login failed, authentication rejected".

Zojuist de helpdesk gebeld, gelukkig een ter zake doende reactie toen ik duidelijk had gemaakt dat ik geen enkel probleem had om de modem te benaderen. Ze hebben een ticket aangemaakt, en ik hoop dat het snel wordt opgelost. Eerlijk gezegd vind ik het nogal typisch dat dit soort problemen (relatief vaak) voorkomen met een systeem van 1 username met 1 wachtwoord voor alle gebruikers.

Maar vooruit, mocht iemand meer weten over mijn status, dan hoor ik dat graag. Klantnummer NL00177416.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

spenkman en gilles de geus:

- ik had op een maandagmiddag gebeld voor hetzelfde probleem
- dinsdagochtend was het probleem verholpen
- donderdagmiddag werd ik gebeld door alice met de vraag of het probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ohw ja ik heb voor mijn eigen kamer ook Alice aangevraagd per 7 april 2009
Ik heb dus alvast mijn opzegbrief opgestuurd naar vodafone, maar ben nog in afwachting van de bevestiging dat deze ook daadwerkelijk 7 april mag/kan worden opgezegd.

Nu verloop de 7 werkdagen opzegtermijn van de aanvraag van alice op vrijdag...
wat is het verstandigst om te doen als ik voor die tijd nog geen bevestiging heb gehad van vodafone?

Optie1:
Vrijdag mijn aanvraag bij alice annuleren en wachten tot ik een bevestigingsbrief heb gehad met datum? (en het risico lopen dat ik even zonder internet sta vanwege de minimale aansluittijd)

Optie2:
De aansluiting laten doorgaan (met het risico dat ik twee abonnementen heb)

of is het mogelijk dat ik mijn aansluitdatum kan verzetten? Het is namelijk wel zeker dat ik Alice ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattjeu
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:38:
[...]

De wijkcentrale gebruikt kaarten voor de aansluitingen, als er oude kaarten inzitten, staat de hele centrale op een lage snelheid, dus ook voor andere ISP. Krijgt je buurman een veel hogere snelheid, moet je proberen rood en blauw van de ISRA te verwisselen.

Nee een andere provider komt niet in de centrale, dat is KPN en niemand anders.

KPN levert de connectie in de centrale en het koper naar je ISRA, Alice heeft hierop geen invloed, als je lijn voldoet voor de spraak van KPN en je hebt geen snelheid op ADSL van Alice, ligt KPN hier niet wakker van.
Als er een sluiting in de kabel zit en je hebt nog telefoon van KPN, kun je een storing melden bij KPN, dan moeten ze komen, zeg dat je lijn kraakt of dat je een echo hebt.

Copperjet met geweld resetten is een fractie van een seconde stroom onderbreken, dan is de cache leeg.
Neem een ander kabel tussen ISRA en copperjet, misschien een ader gekraakt.
Lees uit waarop de copperjet intraint, rx bitrate

Waar haal je die snelheid vandaan 100 mb bin file van bbned geeft een goede indicatie

bruno
Hey Bruno

iets wat ik even kwijt wil;

iedereen heeft het altijd over is/ra (InfraStructuur Randapparatuur)punten, ook de helpdesk en andere technische adviseurs, tot zelfbekroonde technische huisvrouwen aan toe.

http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

echter, dit isra punt is een veel belangrijkere koppeling dat het lijkt bij al deze verhalen.
mijn broer is eerst bezig geweest met een contactdoos in zijn kamer (die ook is/ra) word genoemd

Ik kom echter keer op keer op keer, bij vooral studenten en oude huizen iets heel anders tegen;

http://www.actw.nl/Randap...trook_10_lijnen_small.jpg

Dit is ook een is/ra punt! (kan groter of kleiner zijn)

die word echter nooit genoemd, maar is wel veel belangrijker voor je aansluting (als je er dus eentje hebt)
van hieruit word de verbinding gesplitst naar een volgend is/ra punt in je kamer.

en laat dit nu net het punt zijn waar studentenhuizen etc een leuke puinhoop van hebben gemaakt :)
hordes draden etc waarvan niemand weet hoeze zijn gesplitst, waar ze heen lopen, wat voor draden zijn gebruikt etc etc

bij mijn broer is deze lijn van twijfelachtige kwaliteit en meer dan 20 meter lang, en 4 keer onderling opniew vastgeknoopt.

waarom beginnen ze niet met het helpen van mensen op dit soort aanslutingen?
het heeft geen enkele zin om je aderpaar te veranderen naar wit/oranje als deze in het eerste is/ra punt niet eens zijn aangesloten..mag er dan wel heel mooi in zitten maarja..

Ik weet dan wel hoe ik dat moet doen en hoe ik kabels kan patchen, maar de meesten hebben geen patchtang en weten al helemaal niet op welke van de 10, soms 20 of meer aansluitingen het signaal zit.

kpn weet het niet en alice ook niet..
niemand die mij kan vertellen op welk aderpaar het signaal binnen komt (dat moet ik zelf uittesten)

dus.. meer aandachtvoor dit speciale is/ra punt!!

ik ben morgen bij mijn broer dan gaan we eea nog eens uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
denan schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:12:
[...]

Maar is dat op locatie langskomen om je lijn uit te meten, iets anders dan wat de glasvezel monteurs hadden gedaan? Die "Dig – 12.0 & Ana – 5.9" op de kopie van de oplevering van Glasvezel Amsterdam zijn toch ook afkomstig van metingen. Ik had van de supportlijn medewerker begrepen dat mijn Alice glasvezel televisie probleem gaat vanuit Alice support naar BBned en Glasvezel Amsterdam gaat. Wellicht worden eerst alle televisie problemen via glasvezel geïnventariseerd. Dus ik weet niet zeker welke wachttijd hiervoor redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Zo, mijn opzegging is een feit. Ik had er een hard hoofd in en inmiddels zijn is mn vermoeden bevestigd! Wederom een papieren factuur in rekening gebracht gekregen terwijl ik hier een duidelijk klacht over ingediend heb. Die klantenservice (Cendris) is niet alles...

Rest de vraag: hoelang duurt het voordat het welkomstkado binnen is? Iemand al de lamp gehad? Ik wacht er nu inmiddels al iets van ruim een maand op ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Oh, en ik vraag me af of mn lijn openblijft. De klantenservice kon alleen maar opzeggen.. met de mededeling /verzoek de lijn open laten staan voor telco-telco migratie konden ze niet veel doen :(

Gaat leuk worden, ik voorzie nu al problemen bij mn komende overstap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattjeu schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:33:
[...]

Hey Bruno

iedereen heeft het altijd over is/ra (InfraStructuur Randapparatuur)punten, ook de helpdesk en andere technische adviseurs, tot zelfbekroonde technische huisvrouwen aan toe.

echter, dit isra punt is een veel belangrijkere koppeling dat het lijkt bij al deze verhalen.
mijn broer is eerst bezig geweest met een contactdoos in zijn kamer (die ook is/ra) word genoemd

Ik kom echter keer op keer op keer, bij vooral studenten en oude huizen iets heel anders tegen;

die word echter nooit genoemd, maar is wel veel belangrijker voor je aansluting (als je er dus eentje hebt)
van hieruit word de verbinding gesplitst naar een volgend is/ra punt in je kamer.

en laat dit nu net het punt zijn waar studentenhuizen etc een leuke puinhoop van hebben gemaakt :)
hordes draden etc waarvan niemand weet hoeze zijn gesplitst, waar ze heen lopen, wat voor draden zijn gebruikt etc etc

bij mijn broer is deze lijn van twijfelachtige kwaliteit en meer dan 20 meter lang, en 4 keer onderling opniew vastgeknoopt.

het heeft geen enkele zin om je aderpaar te veranderen naar wit/oranje als deze in het eerste is/ra punt niet eens zijn aangesloten..mag er dan wel heel mooi in zitten maarja..

Ik weet dan wel hoe ik dat moet doen en hoe ik kabels kan patchen, maar de meesten hebben geen patchtang en weten al helemaal niet op welke van de 10, soms 20 of meer aansluitingen het signaal zit.

niemand die mij kan vertellen op welk aderpaar het signaal binnen komt (dat moet ik zelf uittesten)

Hi Mattjeu,
Je hebt gelijk wat betreft ISRA, een studentenhuis, omgebouwd kantoor of gesplitste woningen, waar de aansluitingen meestal door bewoners zijn gesplitst is natuurlijk niet vergelijkbaar, ook zijn er oude woningen waar de kabel door KPN niet in de meterkast is gelegd maar buitenom en door de buitenmuur geboord.
De nieuwste USRA zijn gegoten en verzegeld. In al die gevallen is er geen standaard oplossing en heb je vaak een monteur nodig. zeker als je een patchkast hebt, want dan weet je zonder de juiste meter echt niets te vinden. In principe is de ISRA van KPN en zelf sleutelen is voor eigen risico.
Toch zit er in veel woningen een gewone ronde doos met 4 aders in de meterkast, dat is dan je beste aansluitpunt, hoe verder daarvan verwijderd, des te meer kans dat het niet werkt, ook achter een splitsing naar een ander stopcontact waar nog een oude telefoon op zit, die moet je echt slopen.

Je kunt maar een beperkt aantal acties uitvoeren en daarna is het aan Alice of de monteur om het op te lossen, maar dan heb je al tien dagen tegen je frustraties lopen vechten.

succes
Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
Die tip met ATM gain van auto op 7 zetten werkt prima. Ik ging net van 620KB/s naar 800KB/s nog steeds lang niet de beloofde max. 20Mbit, maar toch aardige winst. nu nog ff kijgen of hij steady is met usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
weertenaar schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:28:
Die tip met ATM gain van auto op 7 zetten werkt prima. Ik ging net van 620KB/s naar 800KB/s nog steeds lang niet de beloofde max. 20Mbit, maar toch aardige winst. nu nog ff kijgen of hij steady is met usenet.
Inderdaad, hier dezelfde ervaring maar dan van 560 KB/ps naar 740 KB/ps. Ik had toch wel gehoopt wat hoger uit te komen aangezien de Alice website 16 - 20 Mbit aangeeft net zoals overige BBned/KPN dsl checks.

Het probleem met Attempting to connect was in ieder geval vandaag opgelost, schijnbaar was mijn lijn nog niet geactiveerd, kreeg vandaag ook de activatie mail binnen :?

Effin, nu telefonie nog werkend krijgen. Is daar echt geen andere optie voor dan ergens een oud analoog toestel met draad vandaan te toveren om de lijn te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

sPENKMAN schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:13:
[...]

Inderdaad, hier dezelfde ervaring maar dan van 560 KB/ps naar 740 KB/ps. Ik had toch wel gehoopt wat hoger uit te komen aangezien de Alice website 16 - 20 Mbit aangeeft net zoals overige BBned/KPN dsl checks.

Het probleem met Attempting to connect was in ieder geval vandaag opgelost, schijnbaar was mijn lijn nog niet geactiveerd, kreeg vandaag ook de activatie mail binnen :?

Effin, nu telefonie nog werkend krijgen. Is daar echt geen andere optie voor dan ergens een oud analoog toestel met draad vandaan te toveren om de lijn te activeren?
toevallig een DECT telefoon? je kan gratis een dect filter aanvragen, maar je kan ook een weerstandje zetten tussen de 2 meest uit elkaar staande pootjes van de telefoonstekker.

zo'n stekker bedoel ik
Afbeeldingslocatie: http://www.viabytes.nl/images/pttstekker.jpg

weerstand van 6800, 8000 of 10000 Ohm proberen.
Bij mij (en velen anderen die het op deze manier doen) doet 6800 het het best.

een weerstand kost je ong. 10 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
randje schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:12:
toevallig een DECT telefoon? je kan gratis een dect filter aanvragen, maar je kan ook een weerstandje zetten tussen de 2 meest uit elkaar staande pootjes van de telefoonstekker.

zo'n stekker bedoel ik
[afbeelding]

Jup is inderdaad een DECT telefoon :) Ik zal vanmiddag eens even kijken of we op het werk nog toevallig zo'n "ouderwetse" telefoon hebben liggen en anders maar even de bovenstaande oplossing toepassen, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
randje schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:12:
[...]

zo'n stekker bedoel ik
[afbeelding]

Mijn ouders hebben na navragen bij de helpdesk ook een (gratis) DECT filter aangevraagd omdat hun Siemens DECT toestel niet gelijk werkte de mijn overigens wel (ander type). Na telefonisch contact met Alice bleek ook dat bepaalde types niet worden ondersteund zoals eerder hier ook aangekaart. Mijn ouders moeten nog dect filter aansluiten en als dat niet lukt gaan ze ook met weerstanden aan de slag. Laatste optie is nieuwe telefoon aanschaffen. Nu tijdelijk ouderwetse telefoon staan werkt prima maar portable is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Gilles de Geus schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:04:
Ook hier het "PPP Connection: Attempting to connect..." probleem
....
Nou vanmiddag gebeld door Alice, al had deze Alice een mannenstem :+
Of mijn probleem verholpen was. Vol verwachting klopt mijn hart... Niks dus.

Bummer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sPENKMAN schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:17:
[...]

Hoi Mojo,

Ik heb dus hetzelfde en dit gisteren gemeld bij de servicedesk, heb jij enig idee van de gangbare doorlooptijd tot het oplossing van dit probleem (mits het idd het datapad is)?

NL00177386
Ik werk vandaag pas weer. :P

Probleem was opgelost!
Gilles de Geus schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:04:
Ook hier het "PPP Connection: Attempting to connect..." probleem.

Gisteren de lijn overgezet van edpNet (was een BBned lijn van Telebyte) naar Alice (Easy). dus wel DSL, geen link.

Alicebox eropgezet, wel DSL, geen link, foutmeling onder de status van de PPoA is "Our PAP login failed, authentication rejected".

Zojuist de helpdesk gebeld, gelukkig een ter zake doende reactie toen ik duidelijk had gemaakt dat ik geen enkel probleem had om de modem te benaderen. Ze hebben een ticket aangemaakt, en ik hoop dat het snel wordt opgelost. Eerlijk gezegd vind ik het nogal typisch dat dit soort problemen (relatief vaak) voorkomen met een systeem van 1 username met 1 wachtwoord voor alle gebruikers.

Maar vooruit, mocht iemand meer weten over mijn status, dan hoor ik dat graag. Klantnummer NL00177416.
Je bent inmiddels al teruggebeld. Er is geen WAN-IP config op deze lijn. Ik heb deze aangemaakt, het *zou* morgen moeten werken. Zo niet, bel dan even naar Alice.
randje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:21:
ohw ja ik heb voor mijn eigen kamer ook Alice aangevraagd per 7 april 2009
Ik heb dus alvast mijn opzegbrief opgestuurd naar vodafone, maar ben nog in afwachting van de bevestiging dat deze ook daadwerkelijk 7 april mag/kan worden opgezegd.

Nu verloop de 7 werkdagen opzegtermijn van de aanvraag van alice op vrijdag...
wat is het verstandigst om te doen als ik voor die tijd nog geen bevestiging heb gehad van vodafone?

Optie1:
Vrijdag mijn aanvraag bij alice annuleren en wachten tot ik een bevestigingsbrief heb gehad met datum? (en het risico lopen dat ik even zonder internet sta vanwege de minimale aansluittijd)

Optie2:
De aansluiting laten doorgaan (met het risico dat ik twee abonnementen heb)

of is het mogelijk dat ik mijn aansluitdatum kan verzetten? Het is namelijk wel zeker dat ik Alice ga nemen.
Zie het als een stukje risico analyse. Goede kans dat je een tijdje zonder internet komt te zitten als de boel niet helemaal duidelijk is. Anderzijds zit je mogelijk met dubbele kosten. Dat is een vraag die je zelf zal moeten beantwoorden :P Ik zie voor dubbele kosten gaan, mocht je ergens gezeik mee krijgen kan je altijd nog internetten oid. :)
mattjeu schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:33:
[...]

Hey Bruno

Bij zo een IS/RA (LSA-Strook) wordt niet van een klant verwacht dat hij het zelf aan kan sluiten. Dat gaat KPN doen. Bel de helpdesk, geef aan dat je meer dan 2 aderparen en je wordt zo geholpen.

Ik ben het met je eens dat ik het ook niet erg handig vind dat een klant aan zijn eigen IS/RA moet peuteren. (Let wel, dat is MIJN standpunt, niet die van Alice).
weertenaar schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:28:
Klopt, die werkt erg goed inderdaad. :P
sPENKMAN schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:13:
[...]

PPP-probleem is inderdaad gefix'ed. Met telefonie zal er inderdaad even getest moeten worden met een oud toestel. Het Alice modem heeft helaas problemen met sommige DECT telefoons. Hier is een filter voor te krijgen mocht dat nodig zijn.
Gilles de Geus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:45:
[...]

Nou vanmiddag gebeld door Alice, al had deze Alice een mannenstem :+
Of mijn probleem verholpen was. Vol verwachting klopt mijn hart... Niks dus.

Bummer :/
Zou morgen verholpen moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:16:
[...]

Mischhien kan je in je modem inloggen en controleren of de ATM settings correct zijn ?
DATA PVC is 0/35
Voice PVC is 0/37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Mojo schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:27:
PPP-probleem is inderdaad gefix'ed. Met telefonie zal er inderdaad even getest moeten worden met een oud toestel. Het Alice modem heeft helaas problemen met sommige DECT telefoons. Hier is een filter voor te krijgen mocht dat nodig zijn.
Ik heb gisteren een oude telefoon van het werk meegenomen maar krijg daarmee ook geen kiestoon te horen. Lampje op het modem gaat wel branden bij "tel 1" als ik de hoorn van de haak neem maar verder niets.

Ik heb gisteren Alice gebeld en er is een ticket bij de technische dienst neergelegd, ik wacht het eventjes rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sPENKMAN schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:02:
[...]

Ik heb gisteren een oude telefoon van het werk meegenomen maar krijg daarmee ook geen kiestoon te horen. Lampje op het modem gaat wel branden bij "tel 1" als ik de hoorn van de haak neem maar verder niets.

Ik heb gisteren Alice gebeld en er is een ticket bij de technische dienst neergelegd, ik wacht het eventjes rustig af :)
Oké prima! :)

Even afwachten :(
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:49:
[...]

Mischhien kan je in je modem inloggen en controleren of de ATM settings correct zijn ?
DATA PVC is 0/35
Voice PVC is 0/37
Dat is normaal. :)

Misschien heb ik een vorige post van je gemist :P Heb je een PPP-Probleem? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 21-03-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Mojo schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:27:
[...]

Zou morgen verholpen moeten zijn. :)
Helaas :X

Wat ik trouwens niet snap is dat de helpdesk kennelijk kan zien dat er geen link is, maar dat de TD dat niet kan (afgaande op het telefoontje wat ik kreeg) :?

Wel bedankt voor je feedback trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De TD kan dat prima zien. Maar ik twijfel of de TD je heeft teruggebeld, dat doen ze vrij weinig. :)

Bedoel je overigens Sync, of geen IP-adres? De 1e lijn kan (volgens mij) alleen zien of je sync hebt of niet.

Edit:

Ik weet wel zeker dat je de TD niet hebt gesproken, ik heb zelf namelijk jouw probleem behandeld en die teruggezet naar de 1e lijn met het verzoek je terug te bellen of alles op orde was. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Mojo op 23-03-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:38:
[...]De wijkcentrale gebruikt kaarten voor de aansluitingen, als er oude kaarten inzitten, staat de hele centrale op een lage snelheid, dus ook voor andere ISP.
Da's lekker, je weet dus pas waar je echt aan toe bent nadat je bent aangesloten (in geval van oude hardware in de wijkserver of onder de stoeptegels). Zit dus niets anders op dan even de buurt te enquêteren om te kijken of iemand in de buurt komt van die 20mbit.
Waar haal je die snelheid vandaan 100 mb bin file van bbned geeft een goede indicatie.
Ik check meestal op een aantal servers (bbned, Tele2, UTwente) en voor het gemak ook via speedtest.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtr33 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:51:
[...]

Da's lekker, je weet dus pas waar je echt aan toe bent nadat je bent aangesloten (in geval van oude hardware in de wijkserver of onder de stoeptegels). Zit dus niets anders op dan even de buurt te enquêteren om te kijken of iemand in de buurt komt van die 20mbit.
Dat is niet waar. Je kan op pcdb.bbned.nl zien of de wijkcentrale ADSL1 of ADSL2+ is. Sommige centrale's zijn ADSL1, maar hebben ADSL2 kaarten. Dit wordt gebruikt voor bijvoorbeeld IPTV van KPN.

Je zit natuurlijk wel met de lijnlengte, maar dat is een ander verhaal. Dit heeft niet te maken met de lijnkaarten in de centrale.
[...]

Ik check meestal op een aantal servers (bbned, Tele2, UTwente) en voor het gemak ook via speedtest.net.
Allemaal prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Mojo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:59:
Je kan op pcdb.bbned.nl zien of de wijkcentrale ADSL1 of ADSL2+ is. Sommige centrale's zijn ADSL1, maar hebben ADSL2 kaarten. Dit wordt gebruikt voor bijvoorbeeld IPTV van KPN.

Je zit natuurlijk wel met de lijnlengte, maar dat is een ander verhaal. Dit heeft niet te maken met de lijnkaarten in de centrale.
Ah, dat leek me ook wat logischer. Kun je ten minste van te voren het eindresultaat beter inschatten.
Volgens bbned is de centrale ADSL2+ geschikt. Op <600m zou dit toch grote kans op een goede verbinding moeten geven.
Blijft het vreemd dat Tele2 kan 'zien' dat de max te behalen snelheid 15mbit zou zijn (of ze hebben 'm misschien zelf gecapped).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Mojo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:49:
...
Bedoel je overigens Sync, of geen IP-adres? De 1e lijn kan (volgens mij) alleen zien of je sync hebt of niet.
...
Geen PPP verbinding, 1e lijn zei dat ze dat kon zien, misschien wilde ze spannend doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Mojo, houd Alice een andere overboeking erop na dan andere providers? Ik haalde deze morgen 800 KB/ps en nu trekt ik met moeite 200 KB/ps wat wel bizar weinig is imho?

Telefonie probleem is nog niet opgelost. Mocht je in de gelegenheid zijn de status even te bekijken dan graag :)
NL00177386

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sPENKMAN schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:43:
Mojo, houd Alice een andere overboeking erop na dan andere providers? Ik haalde deze morgen 800 KB/ps en nu trekt ik met moeite 200 KB/ps wat wel bizar weinig is imho?
Nope, zou juist ietsjes beter moeten zijn dus het probleem zal ergens anders zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:32

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Mojo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:59:
[...]
Dat is niet waar. Je kan op pcdb.bbned.nl zien of de wijkcentrale ADSL1 of ADSL2+ is. Sommige centrale's zijn ADSL1, maar hebben ADSL2 kaarten. Dit wordt gebruikt voor bijvoorbeeld IPTV van KPN.
[...]
Hmmm, op mijn postcode geeft hij aan dat de wijkcentrale GEEN ADSL2+ beschikbaar is. Maar met mijn huidige provider (Telfort) haal ik toch een nette 1,65 MB/s. (afstand tot centrale 1300 meter). Dat zijn toch geen ADSL1 snelheden?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Telfort werkt via het BabyXL dslnetwerk, Alice via BBned.
Blijkbaar vonden ze het bij BabyXL wel de moeite de centrale te upgraden en bij BBned niet. De informatie kan dus zeer goed kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Heineken schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:47:
Blijkbaar vonden ze het bij BabyXL wel de moeite de centrale te upgraden en bij BBned niet. De informatie kan dus zeer goed kloppen.
Hmmm, dat zou dus een eventuele overstap blokkeren. Want dat zou dan betekenen dat ik voor hetzelfde geldt een veel lagere downloadsnelheid krijgen. Trouwens, goede opmerking over dat telfort op het BabyXL netwerk zit. Heb het in de tijd van Tiscali wel uitgezocht maar had nu dus de verkeerde koppelingen in mijn achterhoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Online heeft een eigen netwerk, die kan je ook nog controleren op beschikbaarheid.
Compuserve biedt zijn diensten ook via BabyXL aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Correct, Online geeft ook max 8 aan, Compuserve geeft de Telfort snelheden. Ik wist niet dat Compuserve nog bestond trouwens. Zal mij daar eens wat verder in gaan verdiepen. Die 50 cent verhoging van Telfort vind ik niet zo'n ramp, maar dat ik naar de 9,95 per maand ook nog starttikken moet gaan betalen voor telefonie stuit mij tegen de borst. Of ik stap over óf ik laat telefonie via budgetphone lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Ik begrijp dat ik dit niet de Alice helpdesk is, maar na 8 dagen Alice met evenzoveel dagen geen verbinding hoop ik toch dat iemand mij kan vertellen wat er in vredesnaam zo lang moet duren om een PPP authenticatie probleem op te lossen als iedereen dezelfde account gebruikt. ;(

Klantenservice meldt alleen dat het bij de 2e lijn ligt.
Dus mocht iemand mij dat wel kunnen vertellen, graag. Klantnummer NL00177416.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
  • Laatst online: 13:43
Na wekelijks te hebben gebeld naar Alice om te vragen waar mijn installatie monteur bleef eindelijk een monteur weten los te peuteren :)

Deze is zojuist langs gekomen en alles hangt nu keurig in de meterkast. Doordat de boel nu een stuk dichter bij het isra punt hangt ook nog eens 2 Mbit aan snelheid gewonnen dus nu een gelukkige Alice klant hier.

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gilles de Geus schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:18:
[...]

Geen PPP verbinding, 1e lijn zei dat ze dat kon zien, misschien wilde ze spannend doen :?
Maakt eigenlijk ook niet uit. Ze kunnen het sowieso herleiden uit je modem. (Attempting to connect etc... :P) Mocht het vrijdag nog niet zijn opgelost check ik voor je!
ma9ma schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:41:
[...]

Hmmm, op mijn postcode geeft hij aan dat de wijkcentrale GEEN ADSL2+ beschikbaar is. Maar met mijn huidige provider (Telfort) haal ik toch een nette 1,65 MB/s. (afstand tot centrale 1300 meter). Dat zijn toch geen ADSL1 snelheden?
Dat zijn inderdaad geen ADSL1 snelheden. PM je postcode + huisnummer eens, dan zal ik eens kijken wat er daadwerkelijk zit. Er zal vast wel iemand anders op die wijkcentrale bij Alice zitten. :P
Heineken schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:47:
Zou kunnen inderdaad, maar ik vind het een beetje onwaarschijnlijk. :P Ik zal het nagaan.
GJP80 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:57:
Na wekelijks te hebben gebeld naar Alice om te vragen waar mijn installatie monteur bleef eindelijk een monteur weten los te peuteren :)

Deze is zojuist langs gekomen en alles hangt nu keurig in de meterkast. Doordat de boel nu een stuk dichter bij het isra punt hangt ook nog eens 2 Mbit aan snelheid gewonnen dus nu een gelukkige Alice klant hier.
Netjes. :)

Check ook de startpost even op de tip met Coding Gain die er staat. Kan zomaar nog eens 2Mbit schelen!

[ Voor 17% gewijzigd door Mojo op 25-03-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo Mojo,

hoe zijn de recente ervaringen met het niet werken van de telefonieverbinding?

Zijn toch geen Ziggo praktijken die je meemaakt met Alice?

Ik vraag één en ander omdat mijn Orange/Online Family contractsduur in mei 2009 wordt beeindigd en ik wel bij Alice zou willen komen omdat het minstens 10 euro per maand goedkoper is.

Ik moet wel zeggen dat ik nu een lijnsnelheid van 12418KB/s heb volgens de ADSL-statistieken van mijn LiveBox. Ik haal hiermee max. (in de praktijk dus) 1315KB/s. Dit vind ik wel netjes....maar ik zou dus niet willen dat ik bij Alice opeens een veel lagere downloadsnelheid krijg.

En moet ik nou eerst Alice aanvragen en dan pas een brief sturen naar Orange/Online?

Weet jij ook toevallig of Alice al de nieuwe Fritz AVM boxen levert bij nieuwe abbonementaanvragen op heden?

[ Voor 7% gewijzigd door mking op 25-03-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattjeu
sjongejonge wat een ellende..

nadat alice een nieuwe modem had verzonden "omdat daar het probleem zou liggen" hebben ze het "ticket" maar meteen geannuleerd omdat "met de nieuwe modem het probleem zou zijn opgelost"

natuurlijk ligt het niet aan de modem maar aan de internetverbinding in de centrale (raster) zoals eerder al is besproken en in het ticket zou moeten staan?
dit ticket is nu dus weg.. he lekker...

MAARRRRR nu werkt de td niet meer via een "3e partij" maar met maar 2 partijen en dus zouden problemen nu binnen 5 dagen zijn verholpen iv 2 weken..???? (wel effe weer nieuw "ticket" maken"

nieuw systeem?
betekent bij mij meestal "opstartproblemen" en dus nog een grotere ramp...

dat krijg je dus als je op grote schaal pr gaat voeren.. dan krijg je dus veel klanten DAT WEET JE TOCH
zorg er dan ook voor dat je de infrastructuur op orde hebt, en competente mensen in dienst hebt die iedereen kunnn helpen...

tickets, 1e lijn, 2e lijn, allemal onzin...
wat zou ik graag eens binnen wat medewerkers persoonlijk willen spreken.. niet op "telefooncentrale medewerkers in turkije" niveau, maar dan iets hoger...
kijken of die een opleiding hebben, en of die ook bonussen krijgen...

binnen 5 dagen opgelost?
yeah right

ik doe er een gelijktijdige aanvraag voor 3 andere poviders uit.
kijken wie het eerste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mking schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:48:
Hallo Mojo,

hoe zijn de recente ervaringen met het niet werken van de telefonieverbinding?

Zijn toch geen Ziggo praktijken die je meemaakt met Alice?

Ik vraag één en ander omdat mijn Orange/Online Family contractsduur in mei 2009 wordt beeindigd en ik wel bij Alice zou willen komen omdat het minstens 10 euro per maand goedkoper is.

Ik moet wel zeggen dat ik nu een lijnsnelheid van 12418KB/s heb volgens de ADSL-statistieken van mijn LiveBox. Ik haal hiermee max. (in de praktijk dus) 1315KB/s. Dit vind ik wel netjes....maar ik zou dus niet willen dat ik bij Alice opeens een veel lagere downloadsnelheid krijg.

En moet ik nou eerst Alice aanvragen en dan pas een brief sturen naar Orange/Online?

Weet jij ook toevallig of Alice al de nieuwe Fritz AVM boxen levert bij nieuwe abbonementaanvragen op heden?
Om de vragen te beantwoorden:

Telefonieverbinding werkt doorgaans prima. Enige echte problemen zijn soms met DECT telefoons, maar die zijn met een klein filtertje op te lossen.

De snelheid van Alice zal vergelijkbaar zijn. Je zit nou op 12Mb (dus niet MB!), bij Alice zal dat ook zoiets zijn lijkt me. Je lijn wordt niet ineens langer oid.

Alice levert soms een AVM, soms niet. Geen touw aan vast te knopen. :P
mattjeu schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:55:
sjongejonge wat een ellende..

nadat alice een nieuwe modem had verzonden "omdat daar het probleem zou liggen" hebben ze het "ticket" maar meteen geannuleerd omdat "met de nieuwe modem het probleem zou zijn opgelost"

natuurlijk ligt het niet aan de modem maar aan de internetverbinding in de centrale (raster) zoals eerder al is besproken en in het ticket zou moeten staan?
dit ticket is nu dus weg.. he lekker...

MAARRRRR nu werkt de td niet meer via een "3e partij" maar met maar 2 partijen en dus zouden problemen nu binnen 5 dagen zijn verholpen iv 2 weken..???? (wel effe weer nieuw "ticket" maken"

nieuw systeem?
betekent bij mij meestal "opstartproblemen" en dus nog een grotere ramp...

dat krijg je dus als je op grote schaal pr gaat voeren.. dan krijg je dus veel klanten DAT WEET JE TOCH
zorg er dan ook voor dat je de infrastructuur op orde hebt, en competente mensen in dienst hebt die iedereen kunnn helpen...

tickets, 1e lijn, 2e lijn, allemal onzin...
wat zou ik graag eens binnen wat medewerkers persoonlijk willen spreken.. niet op "telefooncentrale medewerkers in turkije" niveau, maar dan iets hoger...
kijken of die een opleiding hebben, en of die ook bonussen krijgen...

binnen 5 dagen opgelost?
yeah right

ik doe er een gelijktijdige aanvraag voor 3 andere poviders uit.
kijken wie het eerste is :)
Problemen kunnen aan het modem liggen. Ze worden inderdaad vrij snel verstuurd. Het is niet netjes om het probleem te sluiten terwijl het niet zeker is dat het aan het modem ligt. :(

Er is sinds kort inderdaad een wat andere werkwijze bij Alice. Dit komt neer op een snellere behandeling van problemen. (Gemiddeld). :)

Succes met 3 aanvragen tegelijk, goede kans dat je met 3x kosten en 0 werkende lijnen zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Ik wil graag weten hoe lang het duurt om het bestaande nummer te porteren van KPN slim bellen (voip +128kb internet) naar Alice comfort.
Omdat KPN slim bellen ook via adsl gaat, werkt het originele telefoonnummer natuurlijk niet meer na omzetting naar Alice. Als het net zo lang duurt als bij een analoge migratie dan ben je dus een tijd niet bereikbaar op je eigen telefoonnummer.
Of geldt er in dat geval toch al dat je een NLS moet nemen omdat er geen analoge lijn meer is ? Dan kan je Alice natuurlijk op het 2e aderpaar laten zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door gjs op 25-03-2009 17:50 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Woehoe :)

Eindelijk verbinding!

Mojo, bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mojo schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:44:
[...]
Alice levert soms een AVM, soms niet. Geen touw aan vast te knopen. :P
Dat had te maken met een handmatige selectie via het inbound callcentre. Afhankelijk van een aantal vragen werd je geselecteerd als AVM deelnemer. Aangezien de benodigde aantallen nu bereikt zijn worden sinds een aantal weken weer alleen copperjets uitgeleverd.

@GJS:
Een portering duurt altijd 10 werkdagen.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 26-03-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:44:
Ik wil graag weten hoe lang het duurt om het bestaande nummer te porteren van KPN slim bellen (voip +128kb internet) naar Alice comfort.
Omdat KPN slim bellen ook via adsl gaat, werkt het originele telefoonnummer natuurlijk niet meer na omzetting naar Alice. Als het net zo lang duurt als bij een analoge migratie dan ben je dus een tijd niet bereikbaar op je eigen telefoonnummer.
Of geldt er in dat geval toch al dat je een NLS moet nemen omdat er geen analoge lijn meer is ? Dan kan je Alice natuurlijk op het 2e aderpaar laten zetten.
Je moet inderdaad toch een NLS hebben. Dan is er ook geen enkel probleem. Vergeet ook niet dat je oude telefoonnummer nog actief moet zijn, anders kan je hem niet porteren!

Dus je zal sowieso een tijdje (1 maand oid) met dubbele kosten zitten. Dan kom je in elk geval sowieso niet zonder internet en daarnaast kan je nummer gewoon geporteerd worden en ben je altijd bereikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Is er iets aan de hand ergens ?
Normaal werk ik overdag, dus weet ik niet wat de snelheid overdag is (of valt het me niet op)
Maar dit is toch heel erg nu:

3/26/2009 11:53 AM GMT 1236 kb/s 408 kb/s 19 ms Amsterdam
3/26/2009 11:40 AM GMT 1231 kb/s 407 kb/s 25 ms Amsterdam
3/26/2009 11:33 AM GMT 1235 kb/s 410 kb/s 20 ms Amsterdam
3/26/2009 11:07 AM GMT 1242 kb/s 411 kb/s 24 ms Amsterdam
3/19/2009 3:43 PM GMT 6904 kb/s 874 kb/s 17 ms Amsterdam
3/18/2009 1:56 PM GMT 6930 kb/s 871 kb/s 14 ms Amsterdam
2/18/2009 9:31 PM GMT 6909 kb/s 874 kb/s 14 ms Amsterdam

Eerste is dl en 2e is ul.
Getest met Speedtest.net
Postcode 1082
Alice Comfort

**edit** opgelost,... even stekker van modem 20 sec. eruit gehad :)

[ Voor 21% gewijzigd door MarElo op 26-03-2009 14:01 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het komt wel eens voor dat een modem ineens slecht intraint. 9/10 keer werkt een portreset of een powerflip van het modem prima en ben je weer terug op de originele snelheid.

De praktijk leert dat de snelheid in de avond en overdag weinig uitmaakt. :) Er is wel overboeking natuurlijk, alleen dat ben ik echt nog nooit tegengekomen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattjeu
Mojo schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:44:
Problemen kunnen aan het modem liggen. Ze worden inderdaad vrij snel verstuurd. Het is niet netjes om het probleem te sluiten terwijl het niet zeker is dat het aan het modem ligt. :(

Er is sinds kort inderdaad een wat andere werkwijze bij Alice. Dit komt neer op een snellere behandeling van problemen. (Gemiddeld). :)

Succes met 3 aanvragen tegelijk, goede kans dat je met 3x kosten en 0 werkende lijnen zit. :P
update..: alice heeft alweer een nieuwe modem gestuurd lalalala....
ik vraag me nu toch echt af of we hier te maken hebben met een bedrijf of een groepje apen...
ik ga er ook maar vanuit dat het nieuwe "ticket" nu toch ook weer "afgehandeld" is..

mojo.. jij werkt daar bij de td klopt? ben jij de enige die weet wat service is?
ik denk dat jij in je eentje meer iq hebt dan de rest van alice, inclusief bestuur...

ik zou het op prijs stellen als je eens mijn broers probleem onder ogen zou kunnen nemen.
ik zit aan de andere kant van het land, kan niet elke keer naar hem toe.

zijn klantnr is nl00174549

dit begint te lijken op een achterstandsdorpje in romenie..
het is centrum van eindhoven en alice krijgt het niet voor elkaar om een internetverbinding te leveren..!!???

alvast bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb m'n Philips lampje vandaag ontvangen en heb ook een bevestiging gekregen dat ik de 2 weken dat ik zonder internet zat gecrediteerd krijg met m'n volgende faktuur. Prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mattjeu schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:43:
[...]

update..: alice heeft alweer een nieuwe modem gestuurd lalalala....
ik vraag me nu toch echt af of we hier te maken hebben met een bedrijf of een groepje apen...
ik ga er ook maar vanuit dat het nieuwe "ticket" nu toch ook weer "afgehandeld" is..

mojo.. jij werkt daar bij de td klopt? ben jij de enige die weet wat service is?
ik denk dat jij in je eentje meer iq hebt dan de rest van alice, inclusief bestuur...

ik zou het op prijs stellen als je eens mijn broers probleem onder ogen zou kunnen nemen.
ik zit aan de andere kant van het land, kan niet elke keer naar hem toe.

zijn klantnr is nl00174549

dit begint te lijken op een achterstandsdorpje in romenie..
het is centrum van eindhoven en alice krijgt het niet voor elkaar om een internetverbinding te leveren..!!???

alvast bedankt!! :)
De boel traint niet lekker in. Ik begrijp dat het nieuwe modem al binnen is, maar daar geen verandering mee. eens zien of we een monteur kunnen regelen. ;)

Ik heb je probleem gevonden, BBned op de hoogte gesteld. Ik denk dat ze een monteur zullen aansturen. Pin me er niet op vast, maar het lijkt me een logische stap. :P Zorg dat je iig bij je telefoon in de buurt blijft.

Succes ermee! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mojo op 27-03-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:09
Zijn er vandaag meer mensen met telefonie problemen (Alice ADSL)?
Internet werkt prima, maar als er iemand belt gaat de telefoon niet over.
Het lampje "Phone 1" gaat op de modem wel knipperen.

Als ik probeer te bellen krijg ik geen kiestoon en gaat het lampje "Phone 1" niet branden.

De DECT telefoon is goed, ik heb ipv daarvan een gewoon analoog toestel aangesloten, dit maakt echter geen verschil.

Iemand suggesties?

Edit:
Probleem is opgelost!
Er was blijkbaar iets mis in het modem zelf.
Ik had eerder de binnenkomende ADSL lijn al even uit het modem gehaald. Daarna gaat de modem opnieuw verbinding maken. Het probleem met de telefonie bleef bestaan.
Daarna heb ik de modem helemaal uit gezet, en even later weer aangezet.
Daarna werd er ook weer opnieuw verbinding gemaakt, maar werkte de telefonie ook weer.

Blijkbaar was de modem in een vreemde toestand blijven hangen.
Op zich kan dit omdat ik de modem normaal gesproken nooit uitzet.

[ Voor 38% gewijzigd door HoppyF op 29-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

...te late reactie van mijn kant, ik had de edit nog niet gezien.

[ Voor 78% gewijzigd door MarElo op 29-03-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattjeu
Mojo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:54:
De boel traint niet lekker in. Ik begrijp dat het nieuwe modem al binnen is, maar daar geen verandering mee. eens zien of we een monteur kunnen regelen. ;)

Ik heb je probleem gevonden, BBned op de hoogte gesteld. Ik denk dat ze een monteur zullen aansturen. Pin me er niet op vast, maar het lijkt me een logische stap. :P Zorg dat je iig bij je telefoon in de buurt blijft.

Succes ermee! :)
Hallo Mojo

bedankt voor de moeite!
kun je mij vertellen wat precies het probleem was, en waarom het niet eerder door alice is gezien?

mvg

mattjeu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop1960 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:56:
[...]
Glasvezelnet Amsterdam zal telefonisch contact met je opnemen. Althans zo ging dat bij mij. Ik woon ook in Amsterdam Zeeburg. Hoe het bij mij ging staat op bladzijde 17 van dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31428896 Bel eventueel Alice support voor info.
Nou, na veel administratief gezeur met Alice (Helpdesk kon me niet helpen, GNA wist van geen order af, Alice wist toch zeker dat ze al 3x een order hadden ingeschoten, blablabla), stonden er vanochtend -3 maanden na aanvraag- 4 (!) monteurs van GNA voor de deur. Nadat ze 5 en een half uur bezig waren geweest (goeie lui!), en twee maal een nieuwe vezel hadden doorgeblazen, deed de boel het eindelijk. Activatie was binnen het uur rond en nu... nu scoor ik een speedtest snelheid van tussen de 12 en 16mbit. Volgens bbned is de afstand tot de centrale circa 235 meter.

Telefoon werkt ook, alleen voor televisie moet nog eea gebeuren waarvoor de vereiste apparatuur niet voor handen was.

Al het administratieve gedoe is vergeten, het lijkt te werken. Als dat ook zo blijft, wordt ik toch nog een tevreden klant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:44:
[...]

Nou, na veel administratief gezeur met Alice (Helpdesk kon me niet helpen, GNA wist van geen order af, Alice wist toch zeker dat ze al 3x een order hadden ingeschoten, blablabla), stonden er vanochtend -3 maanden na aanvraag- 4 (!) monteurs van GNA voor de deur. Nadat ze 5 en een half uur bezig waren geweest (goeie lui!), en twee maal een nieuwe vezel hadden doorgeblazen, deed de boel het eindelijk. Activatie was binnen het uur rond en nu... nu scoor ik een speedtest snelheid van tussen de 12 en 16mbit. Volgens bbned is de afstand tot de centrale circa 235 meter.
Test het eens op http://speedtest.bbned.nl. Je moet gewoon 20Mbit halen.. haal je dat niet dan moet je je router eens nakijken (of je netwerkconfiguratie). Verder maakt het bij glasvezel niet uit hoever je van de centrale zit, de snelheid is gegarandeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

zo zojuist weer alice aangevraagd (eerste aanvraag is gewoon kwijtgeraakt, terwijl ik wel een bevestiginsemail had gekregen)

mijn huidige abonnement wordt per 30 april opgezegd, dus dat moet wel lukken toch? :)

overigens staat er echt 0 euro aansluitkosten in het overzicht, terwijl er al 3 verschillende mensen zeggen dat ze zeker weten dat ik die moet betalen, op denan na dan

[ Voor 30% gewijzigd door randje op 31-03-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal

Ik ben Alice gebruiker van het eerste uur (NL00001641) vanaf september 2007dus.

Tot afgelopen week constante verbinding (8 MB) totdat vanaf halve wege de vorige week de lijn begon te kraken en te knallen en de modem constant uitviel.

Ik heb in eerste instantie alles nagekeken en kabels vervangen maar gekraak en uitval modem bleef.
Met lood in de schoenen de klantenservice gebeld, er wordt en ticket voor aangemaakt....

Vanaf gisteren weer constante intenetverbinding,he he das snel ik blij....

Speedtest gedaan:(3MB !!!) :(

Net gebeld naar klantenservice we,doen hier niets meer aan! (zit waarschijnlijk bij kpn).

Dit kan toch niet waar zijn ????

Heeft iemand voor mij een suggestie of is dit einde Alice?

Alvast bedankt voor jullie moeite,

Erik. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mattjeu schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:08:
[...]

Hallo Mojo

bedankt voor de moeite!
kun je mij vertellen wat precies het probleem was, en waarom het niet eerder door alice is gezien?

mvg

mattjeu
Weet ik zo niet meer. Enige wat ik heb gedaan is het wat eerder opgepakt. Het proces was al in werking en stond al bij de technische dienst enzo. :)
randje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:00:
zo zojuist weer alice aangevraagd (eerste aanvraag is gewoon kwijtgeraakt, terwijl ik wel een bevestiginsemail had gekregen)

mijn huidige abonnement wordt per 30 april opgezegd, dus dat moet wel lukken toch? :)

overigens staat er echt 0 euro aansluitkosten in het overzicht, terwijl er al 3 verschillende mensen zeggen dat ze zeker weten dat ik die moet betalen, op denan na dan
In principe betaal je als je een nieuwe lijn nodig hebt gewoon de NLS. Misschien dat er nou een actie loopt ofzo.

Je ziet het vanzelf wel. :P
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:00:
Hallo Allemaal

Ik ben Alice gebruiker van het eerste uur (NL00001641) vanaf september 2007dus.

Tot afgelopen week constante verbinding (8 MB) totdat vanaf halve wege de vorige week de lijn begon te kraken en te knallen en de modem constant uitviel.

Ik heb in eerste instantie alles nagekeken en kabels vervangen maar gekraak en uitval modem bleef.
Met lood in de schoenen de klantenservice gebeld, er wordt en ticket voor aangemaakt....

Vanaf gisteren weer constante intenetverbinding,he he das snel ik blij....

Speedtest gedaan:(3MB !!!) :(

Net gebeld naar klantenservice we,doen hier niets meer aan! (zit waarschijnlijk bij kpn).

Dit kan toch niet waar zijn ????

Heeft iemand voor mij een suggestie of is dit einde Alice?

Alvast bedankt voor jullie moeite,

Erik. :'(
Je hebt een klapperlijn opgelopen (:P). Dit komt nogal eens voor dat de apparatuur in de centrale wat zwaardes belast wordt bij meer aansluitingen. Dan kan een lijn uit gaan vallen.

Dit wordt opgelost door je snelheid te cappen.

Ordernummer: 798301
Configured DMT profile: A2P-D4096-U1024 Geconfigureerd snelheidsprofiel
Trained downstream bitrate: 4089 kbps Maximaal haalbaar van je profiel
Trained upstream bitrate: 1021 kbps In orde
Downstream SNR margin: 17 dB Ideaal zit die ergens tussen de 6 en 10. Nou lever je veel in op snelheid
Upstream SNR margin: 7 dB prima
Downstream attenuation: 16 dB In orde
Upstream attenuation: 16 dB In orde
Downstream transmit power: 12.1 dBm In orde
Upstream transmit power: 18.8 dBm In orde

Je zit nou dus op 4Mbit met een torenhoge SNR van 17dB. Mogelijk is de lijn gaan klapperen op 8/1Mbit. (eerstvolgende profiel). Dan is er helaas niks aan te doen :(. Ik zal eens kijken vrijdag hoe de vork in de steel zit. PM even!

[ Voor 90% gewijzigd door Mojo op 31-03-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo

In ieder geval bedankt voor so far ...maar eigenlijk wist ik al dat dit bovenstaande mij zou gaan gebeuren als je dit forum een beetje volgt.
Ik vind het erg zuur.
Wat voor gegevens wil je zoal in je pm hebben?
Of bedoel je dat ik a.s vrijdag even contact met je opneem?

Tnx
Erik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdsur5all
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 12:39
Hallo medetweakers.

Graag wil ik wat postitiefs melden over Alice.
Na aanmelden in januari 2009 had ik zelfs voor de datum van oplevering alles al in huis, en werkte het gelijk goed.

Ik heb alice comfort met telefonie genomen.
modem copperjet 1616-2p
en daarachter smoothwall firewall.

Ook had ik wel iets waar ik nog niet goed uit was gekomen, dat was het portforwarding op de copperjet 1616-2p, in combinatie met de ZIPB functie.

Want ik draai namelijk mijn webserver en ftp server, daarom koos ik ook voor Alice ipv ziggo. mede door het vaste ip adres wat je krijgt.

Nu heb ik het toch eindelijk voor elkaar en dit wilde ik delen met iedereen:

hier mijn oplossing:

Gisteren is het me gelukt om mij portforwarding / zipb probleem op te lossen.

Ik heb:
Alice Comfort, met copperjet 1616-2p modem, met telefonie + internet.
Daarachter heb ik een smoothwall firewall staan waarin ik alle port+firewall rules regel.

Het wilde eerst niet lukken met Zipb.

Dus mijn oplossing:
Smoothwall:
Red IP (wan) hard ingesteld op 172.19.3.104 buiten dhcp van modem, met GW: 172.19.3.1 (alicemodem)

Alice modem:
Ik heb alles gereset, naar fabrieksinstellingen.
Toen het Alice PPPoA profiel geladen.
Toen via: configuration > security > advanced nat settings> add reserved mapping >
Daar ingevuld:
global: 0.0.0.0
internal: 172.19.3.104 (smoothwall RED)
transport type: ALL
Ext start port: 0
ext end port: 0
internal start port: 0
internal end port: 0

Dat ingesteld,
Daarna save config gedaan.

Getest en Webserver werkt !! en FTP server werkt !!!
succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:27:
Mojo

In ieder geval bedankt voor so far ...maar eigenlijk wist ik al dat dit bovenstaande mij zou gaan gebeuren als je dit forum een beetje volgt.
Ik vind het erg zuur.
Wat voor gegevens wil je zoal in je pm hebben?
Of bedoel je dat ik a.s vrijdag even contact met je opneem?

Tnx
Erik.
Toeval of niet, maar ik ben al een tijdje bij Alice aangesloten en ook een klant vanaf het begin.
Ik heb nooit problemen gehad met de techniek hooguit met administratieve zaken die niet goed liepen bij Alice. De laatste dagen is het me opgevallen dat er toch uitval van de lijn is.
Eerst had ik een uitval met telefonie, wat niet te lang geduurd heeft (gelukkig) en daarna is het me ook opgevallen dat de lijn af en toe weg valt. De ADSL link dus.
Die komt vanzelf weer terug maar normaal is het niet.

Met de snelheid is niks mis, en met de afstand tot de centrale ook niet want die is ongewijzigd!!! :)
Zo maar een klapperlijn kan dus niet.
Ik zal het even in de gaten houden het kan immers toeval zijn dat er even iets aan onderhoud ofzo gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:27
@Gdsur5all: Kan je dan ook via de normale hostname naar je webserver ?

Dat lukte mij niet met de copperjet. Daarom heb ik die vervangen door een speedtouch.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb inmiddels bevestigingsbrief van Alice gekregen.
Als alles goed gaat en Telfort gewoon meewerkt, zit ik vanaf 25 april bij Alice.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:40:
[...]

Test het eens op http://speedtest.bbned.nl. Je moet gewoon 20Mbit halen.. haal je dat niet dan moet je je router eens nakijken (of je netwerkconfiguratie). Verder maakt het bij glasvezel niet uit hoever je van de centrale zit, de snelheid is gegarandeerd :)
Dank voor de tip! :)

Bij deze test zit ik consistent ergens tussen de 17 en 18.3mbit. Daarboven kom ik niet.

Ik zou verder ook niet weten wat er te configureren valt, want dat Genexis modem lijkt niet configureerbaar. En wat daar achter zit is natuurlijk voor mij ontoegankelijk. De routers doen hun werk prima, maar ik haal hetzelfde resultaat als ik m'n laptop direct aan de modem hang.
Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste