Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaaz Vaak schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:47:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Hier ook niet mogelijk in te loggen.
net even gebeld met Alice op de een of andere manier hadden ze mijn account op non actief gezet sinds afgelopen zaterdag,. terwijl ik ze eerder had gebeld betreft mijn telefoon nummer dat ik die niet in de gids wil en ook niet op de online gids. dus iemand heeft er even zitten slapen en waarschijnlijk een keer teveel op de enter toets gedrukt kan gebeuren |:( is gelukkig weer hersteld nu. verder ben ik een tevreden Alice kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Victorio schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:13:
[...]

En waarom ga je opzeggen? Omdat er een paar euro onterecht is gefactureerd? 8)7
Stuur gewoon een briefje met de kosten die je gecrediteerd wil hebben en het komt vanzelf wel goed. Geduld is een schone zaak. ;)

Ik meen me ook te herinneren dat er op de site staat dat er op de eerste factuur onterechte kosten kunnen staan die met de tweede factuur verrekend worden. Klopt dat Mojo?

Ik moet ook nog een paar weken wachten op m'n eerste factuur maar ik zie het vanzelf wel. Ben tot nu toe erg tevreden over Alice. O+
Klopt inderdaad. :)
GuppieGup schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:49:
Ervaring Alice.
Maand geleden Alice Comfort besteld. Ik wachten op een bevestiging. Kan 4 weken duren.
Is de bestelling geannuleerd. De oude bewoners vanmijn nieuwe huis hadden KPN lijn nog niet omgezet.

Dus ik heb voor 4 weken voor niks zitten wachten. Geen brief van Alice.
Dus ik denk, misschien kunnen ze nu wel snel internet leveren. Ik heb eerst bij KPN gevraagd of de lijn vrij was.

Moet ik gewoon weer 4 weken wachten??
Is dit normaal?? Of willen ze geen nieuwe klanten??

Meer mensen hier ervaring mee??
Dat is helaas normaal.
B0MBACI schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:50:
Weer heb ik een probleem met Alice, bij het doen van mijn bestelling had ik talk4free international aangevraagd, bij het afleveren van de adsl hebben ze dit toch niet aangevinkt.

Dus heb ik gebeld om te vragen of ze het alsnog willen aanzetten, ja dit kon maar kostte 10 euro.
Heb het uitgelegd dat ik het vanaf begin wilde en dat dat Alice het was "vergeten", toen heeft ze het kosteloos erop gezet.

Nou heb ik paar dagen terug de rekening ontvangen en hier zie ik dat er alsnog 10 euro administratie kosten zijn verwerkt.

Ik weer bellen kreeg te horen dat ik een mail moet sturen. Ik mailen krijg ik als antwoord dat ik het schriftelijk moet doen......

Ik weet niet wie daar allemaal werken en of ze überhaupt iets van een administratie hebben, maar dit vind ik werkelijk slecht.

(tevens w8 ik al 8 weken op een telefoontje van de technische dienst vanwege de trage adsl verbinding...)
Die kosten zullen gecrediteerd worden. Stuur wel even een briefje. (Die 44 cent...)
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:40:
@denan en Mojo

kunnen jullie zien of er een nummer geblokkeerd word om een of andere reden?
vanaf een willekeurig Alice adres(nummer) is het niet mogelijk mijn vaste nummer te bellen
vanaf alle andere providers geen probleem ook naar andere nummers van mijn provider kan gegwoon gebeld worden vanaf Alice alleen naar mijn vast nummer niet
er komt een vriendelijke vrouwenstem die zegt onbekend nummer
b.v.d
Durf ik zo niet te zeggen. Zal wel een routeringsprobleem zijn binnen BBNed. Heb je er na 24u nog last van, laat het even weten via de helpdesk.

[ Voor 69% gewijzigd door Mojo op 23-02-2009 20:53 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Victorio schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:13:
[...]

En waarom ga je opzeggen? Omdat er een paar euro onterecht is gefactureerd? 8)7
Stuur gewoon een briefje met de kosten die je gecrediteerd wil hebben en het komt vanzelf wel goed. Geduld is een schone zaak. ;)

Ik meen me ook te herinneren dat er op de site staat dat er op de eerste factuur onterechte kosten kunnen staan die met de tweede factuur verrekend worden. Klopt dat Mojo?

Ik moet ook nog een paar weken wachten op m'n eerste factuur maar ik zie het vanzelf wel. Ben tot nu toe erg tevreden over Alice. O+
Omdat ik geen zin in gezeik heb.. en Alice toch niet zo duidelijk was als ze doen beweren. Dit soort dingen doet me altijd heel argwanend worden en daar heb ik gewoon geen zin in. De prijs zou zoveel per maand zijn, dan moeten ze niet opeens een paar andere dingen erbij declareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo, ondanks je inzet op dit forum, slaat deze reactie nergens op. De klant hoeft niet de dupe te worden van het klantonvriendelijke beleid van Alice.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:58
Mojo schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:32:

[...]

Dat is een zogenaamd PPP-probleem. Die zijn redelijk makkelijk op te lossen. Ik werk zelf toevallig een tijdje even niet, maar de gewone helpdesk en technische dienst is prima hoor. :)
Hey Mojo, ik wil niet flauw doen, ik zit nu tweeweken zonder internet. Ik krijg niet echt het gevoel dat Aliice wat aan het doen is :( Kan jij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mojo
bedankt
ik heb de helpdesk gebeld probleem zou binnen 10 werkdagen verholpen moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:32:
[...]

Mojo, ondanks je inzet op dit forum, slaat deze reactie nergens op. De klant hoeft niet de dupe te worden van het klantonvriendelijke beleid van Alice.
Wat is er nou weer mis met die reactie. Het is gewoon zo. Je kan hoog of laag springen, maar ik heb niks te doen met de opleverprocessen van Alice. Klaar.
konehead schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:42:
[...]

Hey Mojo, ik wil niet flauw doen, ik zit nu tweeweken zonder internet. Ik krijg niet echt het gevoel dat Aliice wat aan het doen is :( Kan jij helpen?
Ticket is niet doorgekomen bij de 1e lijn :/ Excuses daarvoor.... Heb zelf een nieuwe aangemaakt, heb je probleem gelocaliseerd en gefixxed. Morgenochtend zou je weer een IP moeten krijgen. Tevens zal je ook teruggebeld worden.

Helaas werk ik volgende week vrijdag pas weer. Mocht je dan nog geen internet hebben, bel de helpdesk z.sm.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grmbl, lekker is dat, ik had vanmiddag geen uitgaande telefoonlijn meer, nu helemaal geen lijn totdat ik het modem gereset heb en na een reset nog steeds geen uitgaande telefoonlijn. En natuurlijk moet dat naar de 2e lijns toe...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:58
Mojo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:57:
[...]

Wat is er nou weer mis met die reactie. Het is gewoon zo. Je kan hoog of laag springen, maar ik heb niks te doen met de opleverprocessen van Alice. Klaar.

[...]

Ticket is niet doorgekomen bij de 1e lijn :/ Excuses daarvoor.... Heb zelf een nieuwe aangemaakt, heb je probleem gelocaliseerd en gefixxed. Morgenochtend zou je weer een IP moeten krijgen. Tevens zal je ook teruggebeld worden.

Helaas werk ik volgende week vrijdag pas weer. Mocht je dan nog geen internet hebben, bel de helpdesk z.sm.
Super, ik ben benieuwd, ik zal het direct laten weten. Dank voor je (re)actie!

Edit: De volgende ochtend: Ik heb weer internet!!!! thx Mojo voor het fixen!

[ Voor 5% gewijzigd door konehead op 25-02-2009 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:32

corny

And his yellow flame

Mojo of Denan: Kun jij zien wat er aan de hand is met het zogenaamd niet teruggestuurde modem? Ik zie dat het nu op de factuur van februari is opgenomen als kosten tgv het niet terugsturen. Een paar weken geleden kreeg ik van iemand van de helpdesk te horen dat het modem wel was gearriveerd en dat ik de brief hierover als niet verzonden kon beschouwen.

Klantnr NL00121017

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Binnenkort kiezen uit een nieuwe internet/telefonie aansluiten. Als beste bij mijn wensen passend kwamen Online, Tele2 en Alice uit de bus.

Over Tele2 lees ik veel slechte verhalen. Online klinkt redelijk goed en over Alice heb ik nog mijn twijfels. De verhalen zijn redelijk verschillend (positief en negatief).
Het mooie van Alice is het onbeperkt bellen, dat trekt me wel. Ik heb namelijk geen idee hoeveel ik ga bellen aangezien ik altijd alleen een mobiel heb gehad :). Een ander voordeel is dat het geen contract duur heeft, dus als het tegenvalt kan ik altijd nog voor Online kiezen eventueel.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
thewizard2006 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:23:
Binnenkort kiezen uit een nieuwe internet/telefonie aansluiten. Als beste bij mijn wensen passend kwamen Online, Tele2 en Alice uit de bus.

Over Tele2 lees ik veel slechte verhalen. Online klinkt redelijk goed en over Alice heb ik nog mijn twijfels. De verhalen zijn redelijk verschillend (positief en negatief).
Je leest natuurlijk voornamelijk de slechte verhalen. Gebruikers bij wie de oplevering direct goed gaat hebben niets te klagen en spuwen hun tevredenheidsgal dus ook niet op fora. :+ Door de slechte verhalen van welke provider dan ook moet je nu en dan wel heen prikken vind ik. Er gaan altijd dingen fout.

Ik zat een week zonder internet maar zelfs ik kon daarmee leven. :) Ben sinds een week erg tevreden met Alice. Vandaag is m'n KPN nummer netjes geporteerd, helemaal zoals beloofd.

Nu de eerste factuur afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
quote: joop1960
Volgens de handleiding van het Genexis glasvezelmodem zou het geel/oranje R/T lampje moeten branden, als het radio en televisie goed binnenkomt op het glasvezelmodem. Dat lampje brandt dus niet. Ik heb de Alice support lijn erover gebeld. Het had al moeten werken. Er was nog iemand die hetzelfde meldde. Ze gaan er contact over opnemen met Glasvezel Amsterdam.
Hier wilde ik nog even op terugkomen. Ik had dit vrijdag 20 februari gemeld bij Alice support. Het geel/oranje R/T lampje lijkt zwak te branden. Ik krijg nu wel Alice televisie. Maar het beeld is zoals te verwachten was slecht. Dus met veel ruis erin. Dit is voor alle zenders het geval.
Ook dat heb ik gemeld aan Alice support. Deze gaf me een telefoonnummer. Alleen als ik die draai vanaf mijn UPC telefoon, krijg ik iemand anders aan de lijn. Dus mijn Alice telefoonnummer weet ik nog steeds niet.
Bij nader inzien is het telefoonnummer dat Alice support me gaf, toch mijn telefoonnummer. Ik heb met de Alice telefoon mijn GSM gebeld. Toen verscheen op het display ervan het telefoonnummer dat Alice support me gaf. Alleen als ik dat draai vanaf mijn GSM dan gaat deze niet (onmiddellijk) over. Wat kan er nu nog fout zijn.

Hetzelfde probleem had ik in 1998 ook met UPC telefoon. Die ging toen ook niet over. Dat werkte pas later.

Verwijderd

Gister alice weer gebeld, gedreigt met Rechtsbijstand kassa en dergelijke... uur later teruggebeld: Morgenvroeg komt er een KPN monteur!!!

WOW, alice die iets doet!!

hij heeft 16Mbit gemeten dus das ook wel lekker.

GrtZ
Sir DjiDji

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo (bijna-) tevreden Alicey klanten! Ik wil mij ook graag aansluiten in het koor van Alice-vragenstellers. Ik heb -nu 4 weken geleden- Alice Comfort Plus aangevraagd. Dat kan, want ik woon in A'dam Zeeburg en daar ligt, als ik het tenminste goed begrepen heb, al sinds 2007 glasvezel in de grond. Dat was tenminste ook wat de aanvraagbevestiging zei.

Wat die bevestiging nog meer zei was dat het 'twee tot vier weken' zou duren om de glasvezel op te leveren, en dat er 'binnenkort' een afspraak met mij gemaakt zou worden door Glasvezelnet Amsterdam (GNA). Tot dusver heb ik geen enkel teken van leven mogen ontvangen, van Alice noch van GNA. Nu moeten ze met die glasvezel een appartementencomplex in, dus ik snap dat dat even wat tijd kost. Toch zou tenminste een voortgangsbericht wel prettig zijn.

Kan iemand mij vertellen of dit standaard procedure is, of dat ik veel te lijdzaam toekijk? :-)

Alvast bedankt,

Zwizzle
NL00174001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
quote: Zwizzle
Wat die bevestiging nog meer zei was dat het 'twee tot vier weken' zou duren om de glasvezel op te leveren, en dat er 'binnenkort' een afspraak met mij gemaakt zou worden door Glasvezelnet Amsterdam (GNA).
Glasvezelnet Amsterdam zal telefonisch contact met je opnemen. Althans zo ging dat bij mij. Ik woon ook in Amsterdam Zeeburg. Hoe het bij mij ging staat op bladzijde 17 van dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31428896 Bel eventueel Alice support voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Wellicht nuttig voor in de TS:

Bij mijn aanvraag kon ik niet aangeven dat ik uitsluitend facturen per e-mail wilde.

In de opdrachtbevestiging zag ik later:
Wijze van factureren: Online en Papier :/

Heb dus voor de zekerheid even een mail naar klantenservice@nl.alice.nl gestuurd om aan te geven dat ik geen facturen op papier wil. Een dag later een mailtje terug:

Naar aanleiding van uw verzoek hebben wij de gegevens in onze administratie aangepast. In het vervolg ontvangt u geen papieren factuur meer en worden daarvoor dus ook geen kosten meer in rekening gebracht. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Prima. :)

Ik vind het op zich prima dat Alice een (absurd hoog) bedrag rekent voor het op papier verstrekken van facturen. Maar bij de aanvraag kijk je hier snel overheen. Je kan het dus maar beter geregeld hebben voordat je je eerste factuur ontvangt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
Bij nader inzien is het telefoonnummer dat Alice support me gaf, toch mijn telefoonnummer. Ik heb met de Alice telefoon mijn GSM gebeld. Toen verscheen op het display ervan het telefoonnummer dat Alice support me gaf. Alleen als ik dat draai vanaf mijn GSM dan gaat deze niet (onmiddellijk) over. Wat kan er nu nog fout zijn.
Dat is inmiddels opgelost.
Het geel/oranje R/T lampje lijkt zwak te branden. Ik krijg nu wel Alice televisie. Maar het beeld is zoals te verwachten was slecht. Dus met veel ruis erin. Dit is voor alle zenders het geval.
Voor beide problemen heb ik vandaag Alice support weer gebeld. Het eerste dus is opgelost. Het tweede wordt door Alice support aan gewerkt. Nadat ik eerst een aantal vragen had beantwoord over de coaxkabel en de F-connector. Ik had echter Alice televisie ook al rechtstreeks op het coaxkabel van het glasvezelmodem geprobeerd. Dat het geel/oranje R/T lampje zwak brand, zou niet het probleem moeten zijn. Dat zou het zijn als het helemaal niet zou branden.

Dus mijn vraag hier is, in afwachting van het in orde brengen van mijn televisie signaal door Alice support, of het zwak branden van het geel/oranje R/T lampje echt niks te maken zou kunnen hebben, met de signaal sterkte van het televisie signaal. Hebben andere Alice klanten wel goed televisiebeeld in Amsterdam Zeeburg?
quote: Victorio
Bij mijn aanvraag kon ik niet aangeven dat ik uitsluitend facturen per e-mail wilde.
Zover ik me herinner was dat bij mijn aanvraag van Alice Comfort Plus wel het geval, bij het bestellen via de Alice website vorig jaar december. Op mijn Overzicht van mijn bestelling staat. Wijze van factureren: Online. Alleen bij mij maakte ze een andere fout. Ik had via de Alice website geen monteur besteld. Op de ontvangstbevestiging stond wel een monteur. Dit heeft denan voor mij gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
joop1960 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:20:
[...]
Zover ik me herinner was dat bij mijn aanvraag van Alice Comfort Plus wel het geval, bij het bestellen via de Alice website vorig jaar december. Op mijn Overzicht van mijn bestelling staat. Wijze van factureren: Online.
Ok. Ik heb via een dealer m'n Alice abo besteld. Daar kon ik het niet aangeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

fmb schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:50:
[...]
Afgelopen week bevestigd gekregen dat 2 maart 2009 de aansluiting actief wordt.
Iemand enig idee hoe snel ik het welkomscadeau (draadloze router) kan verwachten?
Afgelopen week het ADSL modem ontvangen. So far so good!

Nu mijn welkomscadeau nog... ;)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met Alice:

gisteren is mijn lijn opgeleverd, echter geen ADSL lampje op het modem.
gisteravond contact gehad met alice. had snel iemand aan de telefoon en binnen 3 minuten was de conclusie dat er een monteur bij moest komen.

vreemd was dat de mevrouw van alice beweerde dat mijn verbinding actief was, zij zag een snelheid van 15 mbs. mijn klantnummer is NL00173009

Ik woon in een pand, waarin 18 zelfstandige kamers verhuurd worden. op de begane grond komt een dikke kpn kabel binnen. die gaat naar een verdeel doos en vanaf daar lopen er 18x2 lijnen naar de verschillende kamers.

Graag wil ik mijn modem bij die verdeel doos hebben en dan een utp kabel trekken (of ethernet over power gebruiken) om een verbinding naar mijn kamer te maken.

ik heb alleen geen flauw idee waar ik mijn modem moet aansluiten in die verdeel doos, er zitten 2 keer 3 rijen van die SLA (?) balkjes. ik kan wel de 18 lijnen naar de kamers onderscheiden. er zitten ook veel blauw witte draden in. die linken toch? ik weet dus niet welke lijnen er naar mijn kamer lopen en op welke lijn ADSL is opgeleverd. Hoe weet de KPN dat eigenlijk?

Wat denken jullie, klinkt dit als iets dat snel opgelost kan zijn of wordt dit een lange termijn project?
als ik de andere posts doorlees, zijn de ervaringen met de storingsdienst van alice heel wisselend.

Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuppieGup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 11:05
Mojo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:57:
[...]

Het gaat niet om opleverprocessen. het gaat gewoon om het bewuste om geen reactie te geven als ze niet kunnen leveren. En je 4 weken laten wachten.
Dat bewijst mij van onprofessioneel gedrag. Moet ik eens doen op me werk.
Dus mij zijn ze als nieuwe klant kwijt. en wie weet hoeveel meer nieuwe klanten. Mond op mond reclame blijft toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
GuppieGup schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:08:
[...]
Dus mij zijn ze als nieuwe klant kwijt. en wie weet hoeveel meer nieuwe klanten. Mond op mond reclame blijft toch het beste.
Precies. En als het bij 96,32% van de klanten prima verloopt blijft Alice als een dolle groeien. :9 Het is niet goed te praten dat een klant een maand zonder internet zit en Alice niets van zich laat horen; en daarom heel terecht als diegene direct weer wil opzeggen. Maar uiteindelijk is het een uitzondering op de massa... anders was dit topic nog véél heter geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Victorio schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:23:
Wellicht nuttig voor in de TS:

In de opdrachtbevestiging zag ik later:
Wijze van factureren: Online en Papier :/

Heb dus voor de zekerheid even een mail naar klantenservice@nl.alice.nl gestuurd om aan te geven dat ik geen facturen op papier wil. Een dag later een mailtje terug:

Naar aanleiding van uw verzoek hebben wij de gegevens in onze administratie aangepast. In het vervolg ontvangt u geen papieren factuur meer en worden daarvoor dus ook geen kosten meer in rekening gebracht. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Prima. :)

Ik vind het op zich prima dat Alice een (absurd hoog) bedrag rekent voor het op papier verstrekken van facturen. Maar bij de aanvraag kijk je hier snel overheen. Je kan het dus maar beter geregeld hebben voordat je je eerste factuur ontvangt. ;)
Zo duidelijk is Alice. Ik heb dus ook een papieren factuur in rekening gebracht gekregen waar ik volgens mij niet om gevraagd heb. Is ook niet genoemd dat dat 2.10 euro ex btw kost..

Ik heb hen een mail gestuurd (klantenservice@alice.nl geloof ik) maar heb na 8-9 dagen nog steeds geen reactie gekregen! Erg fijne klantenservice dus...heel veel service :(

Ik ga ze maar eens bellen, voor de tweede keer a 0,15ct per minuut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koektrommeltje schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:16:
[...]

Zo duidelijk is Alice. Ik heb dus ook een papieren factuur in rekening gebracht gekregen waar ik volgens mij niet om gevraagd heb. Is ook niet genoemd dat dat 2.10 euro ex btw kost..

Ik heb hen een mail gestuurd (klantenservice@alice.nl geloof ik) maar heb na 8-9 dagen nog steeds geen reactie gekregen! Erg fijne klantenservice dus...heel veel service :(

Ik ga ze maar eens bellen, voor de tweede keer a 0,15ct per minuut :(
Heb je direct via de Alice website besteld? Of via één van de resellers. Als het direct via de website is gegaan kan ik je oorspronkelijke bestelling namelijk wel ergens opsporen, dan is zo te zien wat je wel of niet aangevinkt hebt. Heb je het via één van de resellers gedaan.. dan ben ik bang dat je pech hebt. Er zijn zat webshops die de bestellingen handmatig verwerken, als die daar een foutje inmaken kun je dat Alice niet aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny

corny

And his yellow flame

schopje van mijn vraag aan Mojo en/of Denan
corny schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:36:
Mojo of Denan: Kun jij zien wat er aan de hand is met het zogenaamd niet teruggestuurde modem? Ik zie dat het nu op de factuur van februari is opgenomen als kosten tgv het niet terugsturen. Een paar weken geleden kreeg ik van iemand van de helpdesk te horen dat het modem wel was gearriveerd en dat ik de brief hierover als niet verzonden kon beschouwen.

Klantnr NL00121017

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corny schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:39:
schopje van mijn vraag aan Mojo en/of Denan

[...]
Goede kans dat het een maand later weer verrekend wordt. Ik kan vrijdag voor je kijken, wellicht Denan wat eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mojo schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:01:
[...]

Goede kans dat het een maand later weer verrekend wordt. Ik kan vrijdag voor je kijken, wellicht Denan wat eerder.
Nop.. druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

fmb schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:13:
[...]
Afgelopen week het ADSL modem ontvangen. So far so good!
Nu mijn welkomscadeau nog... ;)
En vandaag aangesloten conform planning. Alles werkt uitstekend!

Eén reden voor overstappen was: krakende telefoonlijn bij Online (Orange) en regelmatig uitvallen van de telefoonverbinding.
Nu: telefoonlijn kraakt niet meer.
Opvallend: helpdesk beweerde altijd dat het aan een te lange telefoonkabel lag (5 meter van telefoonaansluiting); die set-up is ongewijzigd.

Snelheid was in orde (1,5 mB/sec), dit is nu nog steeds 1,5 mB/sec.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
Dus mijn vraag hier is, in afwachting van het in orde brengen van mijn televisie signaal door Alice support, of het zwak branden van het geel/oranje R/T lampje echt niks te maken zou kunnen hebben, met de signaal sterkte van het televisie signaal. Hebben andere Alice klanten wel goed televisiebeeld in Amsterdam Zeeburg?
Ik heb dat R/T lampje nog eens nader bekeken. Ik dacht dat het geel/oranje R/T lampje zwak brandde. Maar nu heb ik via een vergrootglas dat R/T lampje bekeken, door de koelgleuven van het glasvezelmodem. Het R/T lampje is uit. Het lijkt alleen zwak te branden, door dat fel brandende WAN lampje ernaast. Ik vraag me af of zoiets wel op afstand kan worden verholpen door Alice support. Kan er niet iets mis zijn met het glasvezelmodem zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny

corny

And his yellow flame

OK, ik wacht wel ff tot Mojo vrijdag kans heeft. No problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
denan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:10:
[...]

Heb je direct via de Alice website besteld? Of via één van de resellers. Als het direct via de website is gegaan kan ik je oorspronkelijke bestelling namelijk wel ergens opsporen, dan is zo te zien wat je wel of niet aangevinkt hebt. Heb je het via één van de resellers gedaan.. dan ben ik bang dat je pech hebt. Er zijn zat webshops die de bestellingen handmatig verwerken, als die daar een foutje inmaken kun je dat Alice niet aanrekenen.
Besteld via adslwinkel, telefonisch. Daarvoor had ik alles nagekeken via de site van adslwinkel en ook daar werd niet over kosten voor een papieren rekening gerept. Bij het bestellen via een reseller, zouden die kosten ook duidelijk moeten zijn. Uiteindelijk ga ik met hen een contract aan, niet met adslwinkel volgens mij. Zij zijn slechts de intermediair.

Morgen ga ik mn abonnement opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 03:37:
[...]

Besteld via adslwinkel, telefonisch. Daarvoor had ik alles nagekeken via de site van adslwinkel en ook daar werd niet over kosten voor een papieren rekening gerept. Bij het bestellen via een reseller, zouden die kosten ook duidelijk moeten zijn. Uiteindelijk ga ik met hen een contract aan, niet met adslwinkel volgens mij. Zij zijn slechts de intermediair.

Morgen ga ik mn abonnement opzeggen.
Je kunt die papieren rekening toch alsnog opzeggen?

O, ik zie dat je hierover al via mail contact met Alice hebt gezocht. Ik zou ook opzeggen, als ze mijn mails zo traag zouden beantwoorden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Over een mail van Alice heengelezen, blijkt nu ;(

Alice heeft dus weldegelijk gereageerd op mn klacht, dus dat moet ik wel even rechtzetten. Ik moet mn klacht schriftelijk opsturen.
Lekker makkelijk toch? In plaats van dat ze 'm uitprinten en doorsturen naar de juiste afdeling.

Iemand trouwens een idee hoelang het duurt voor je welkomstgeschenk binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
koektrommeltje schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:05:
Over een mail van Alice heengelezen, blijkt nu ;(
8)7 Wie heeft z'n administratie nu niet op orde? :P
Alice heeft dus weldegelijk gereageerd op mn klacht, dus dat moet ik wel even rechtzetten. Ik moet mn klacht schriftelijk opsturen. Lekker makkelijk toch? In plaats van dat ze 'm uitprinten en doorsturen naar de juiste afdeling.
Bij welke instantie is dat niet zo? Vrij gebruikelijk dat je klachten 'schriftelijk' (met een ouderwetse handtekening) moet indienen.
Ik wacht nog op m'n eerste factuur maar ik neem aan dat ik m'n lampje na de aanvraag binnen een maand in huis heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Ik wacht er ook nog op. Heb in december de aanvraag gedaan, ben op 2 maart (op eigen verzoek) aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
Ik heb dat R/T lampje nog eens nader bekeken. Ik dacht dat het geel/oranje R/T lampje zwak brandde. Maar nu heb ik via een vergrootglas dat R/T lampje bekeken, door de koelgleuven van het glasvezelmodem. Het R/T lampje is uit.
Ik heb dit zojuist doorgegeven aan Alice support. Deze heeft mijn ticket geüpdatet. Er wordt aan gewerkt.

Maar hij zag nog wel via een poort-scan dat het glasvezel modem aan zijn 5de IP adres had gereserveerd in een vrij korte tijd. Dat zou storing kunnen veroorzaken in mijn Alice telefoon. Er klonken inderdaad haperingen in het telefoon gesprek. Hij adviseerde mijn router in bridge mode te zetten. Ik heb dit gecheckt in de configuratie van het modem. Ik logde in op mijn WRT54GL router, en liep door het menu heen. Maar het is me niet gelukt iets te vinden wat te maken zou kunnen hebben met bridge mode. In de WRT54GL PDF wordt bridge mode wel enkele keren genoemd. Maar ik weet nog niet wat te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Victorio schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:45:
[...]

8)7 Wie heeft z'n administratie nu niet op orde? :P

[...]

Bij welke instantie is dat niet zo? Vrij gebruikelijk dat je klachten 'schriftelijk' (met een ouderwetse handtekening) moet indienen.

[...]

Ik wacht nog op m'n eerste factuur maar ik neem aan dat ik m'n lampje na de aanvraag binnen een maand in huis heb. ;)
Als je een klantenservice hebt die je kan mailen, mag je er ook vanuit gaan dat je die met een klacht kan mailen. Of, dat klachtenmails automatisch naar de juiste personen doorgemaild worden. Denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:26:
[...]

Als je een klantenservice hebt die je kan mailen, mag je er ook vanuit gaan dat je die met een klacht kan mailen. Of, dat klachtenmails automatisch naar de juiste personen doorgemaild worden. Denk ik dan...
Ja, als alles bij Alice in 1 hand zou zijn wel. Ik begrijp dat de helpdesk een ingehuurde club is die op kontrakt deze "dienstverlening" uitvoert namens Alice. Dus gewoon een bedrijf dat er zit om geld te verdienen. Hoe goedkoper je abo, des te minder mag je verwachten van de helpdesk. Gelukkig zitten Denan en Mojo hier om bij te sturen en te helpen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ anders hadden alle tweakers al massaal opgezegd bij Alice. Af en toe lezen zelfs mensen van Alice dit forum. De helft van de gasten op dit forum zijn nog abonnee dankzij die hulp.
Schrijf gewoon een briefje aan Alice klantenservice in Nijmegen en het komt vanzelf goed. 8)

Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik las tot mijn verbazing dit bericht op broadbandtvnews een vooraanstaande website over tv nieuws. Ik moest eerst denken aan een vroege 1 april grap. Maar de site is altijd wel betrouwbaar geweest. Op de belgacom website wordt je doorverwezen naar een speciale tv site maar die werkt helaas nu niet. Op een belgisch tv forum en nieuwssite wordt er ook melding van gemaakt.

Quote "Belgacom voegt BBC zenders aan aanbod toe
Door Robert Briel | 3 maart 2009 | 16:42 NL

Belgacom TV voegt zeven BBC zenders aan aanbod toe. Met ingang van vandaag kunnen Belgacom TV Classic abonnees naast BBC World News ook BBC One en BBC Two zien.

Voor Belgacom TV Select abonnees komen naast BBC Prime ook de nationale zenders BBC3, BBC4, Cbeebies, CBBC en BBC HD beschikbaar. De overeenkomst is een doorbraak, want Belgacom is hiermee de eerste IPTV aanbieder in de Benelux die deze Britse zenders kan aanbieden.

BBC One en BBC Two zijn sinds de jaren zeventig in België analoog te bekijken via de kabel. Tot voor kort konden de klanten van Belgacom TV alleen BBC Prime volgen en BBC World. Sinds vandaag zijn in totaal 9 BBC-zenders beschikbaar op IPTV.

In Nederland zijn ook andere aanbieders dan de kabelbedrijven gïinteresseerd in het doorgeven van de nationale BBC zenders, zoals KPN en mogelijk ook Tele 2 Vision. "

Best een bizarre ontwikkeling te noemen.
Ben benieuwd of dit ook er ook voor gaat zorgen dat IPTV/Glasvezel spelers zoals KPN, Tele2 en Alice ook de BBC zenders alsnog kunnen gaan aanbieden |:( zou wel super mooi zijn dan ben ik des te sneller geswitcht naar Alice, Tele2 of KPN nu blijf ik bij UPC om de BBC zenders (1,2 en 3,4) te kunnen blijven zien.

Helemaal mooi om te zien dat ze meteen alle BBC zenders doorgeven inclusief Cbeebies en BBC HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:19:
[...]
Ja, als alles bij Alice in 1 hand zou zijn wel. Ik begrijp dat de helpdesk een ingehuurde club is die op kontrakt deze "dienstverlening" uitvoert namens Alice. Dus gewoon een bedrijf dat er zit om geld te verdienen. Hoe goedkoper je abo, des te minder mag je verwachten van de helpdesk. Gelukkig zitten Denan en Mojo hier om bij te sturen en te helpen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ anders hadden alle tweakers al massaal opgezegd bij Alice. Af en toe lezen zelfs mensen van Alice dit forum. De helft van de gasten op dit forum zijn nog abonnee dankzij die hulp.
Schrijf gewoon een briefje aan Alice klantenservice in Nijmegen en het komt vanzelf goed. 8)
Los daarvan is het natuurlijk een foutje van de reseller die je gebruikt hebt. Alice kan daar in principe weinig aan doen dus je zou ook gewoon je factuur om kunnen zetten naar 'alleen per email'. Dan zit je hooguit één maand met de kosten van die papieren factuur.
joop1960 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:05:
[...]
Ik heb dit zojuist doorgegeven aan Alice support. Deze heeft mijn ticket geüpdatet. Er wordt aan gewerkt.

Maar hij zag nog wel via een poort-scan dat het glasvezel modem aan zijn 5de IP adres had gereserveerd in een vrij korte tijd. Dat zou storing kunnen veroorzaken in mijn Alice telefoon. Er klonken inderdaad haperingen in het telefoon gesprek. Hij adviseerde mijn router in bridge mode te zetten. Ik heb dit gecheckt in de configuratie van het modem. Ik logde in op mijn WRT54GL router, en liep door het menu heen. Maar het is me niet gelukt iets te vinden wat te maken zou kunnen hebben met bridge mode. In de WRT54GL PDF wordt bridge mode wel enkele keren genoemd. Maar ik weet nog niet wat te wijzigen.
Waar om je router in bridge mode zetten? Je krijgt maar één IP dus je router in bridge mode zetten zal weinig helpen. Als je router defect is en daardoor meerdere keren per dag een nieuw DHCP request doet kun je beter je computer rechtstreeks aansluiten om wat zaken te testen.

@corny:
Je router is ontvangen en het geld is op een creditpost gezet. Dit zal binnen 7-9 dagen op je rekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny

corny

And his yellow flame

denan schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:12:
[...]
@corny:
Je router is ontvangen en het geld is op een creditpost gezet. Dit zal binnen 7-9 dagen op je rekening staan.
Dat is mooi. Thx voor het uitzoeken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Alice comfortplus in A'dam Oost sinds 16-02-2009 en mijn TV heeft nog nooit gewerkt.
Het lampje heeft nog nooit gebrand en er komt helemaal niets uit.
Hiervoor heb ik al minstens 10x gebeld en men lijkt er gewoon niets aan te doen...... :(
(NL00168456)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstarmans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
(klantnummer NL00168294)

Wij hebben sinds 2 weken ook Alice. Overgestapt van Tele2 aangezien de lijn constant uitviel (waarschijnlijk de router) en we niet tevrede waren over de service. De prijs/kwaliteitverhouding was met 40euro voor 8mbit ook niet echt geweldig te noemen.

We waren net 1 dag tevroeg met bestellen, dag later kwam op televisie de reclame van gratis wireless router.
Alice gebeld, geen probleem, kregen wij ook. Netjes dus.

alleen heb ik nu een klein probleem en dat is de snelheid. Welbekend probleem, 1001 oorzaken. Ik probeer bij mij thuis te achterhalen wat het kan zijn.

We zitten op 1900 meter. 16mbit zou dan mogelijk moeten zijn. Voor 12 zou ik al tekenen, maar we halen maar 7-8mbit (max 900kb/s)
Niet meer dan de vorige verbinding. Ik download met nieuwsgroepen wat 20mbit aankan, daar ligt het niet aan.
Modem 1,5 meter achter het ISRA punt geplaatst. Vanaf daar UTP tot de router.
Splitter ertussen of eruit maakt niets uit qua snelheid.

Diverse pc's geprobeerd, met of zonder virusscanner etc etc.
Gisterenmiddag gebeld door een huisgenoot en die maakte ze wijs dat ze 16.1mbit konden meten. Dit geloofde ik niet, toen ik s'avonds thuis kwam heb ik gekeken naar de intrain waarde van de modem (rond de 8mbit). toen ik vervolgens nog een belde zei een lief meisje( ;) ) aan de helpdesk dat ze idd zag dat we maar 8mbit hadden..

Ik weet niet of hier iets aan te doen is? Mensen een idee?

Tot nu toe nog wel tevreden met Alice, hoop alleen dat de snelheid hoger wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
Helaas zegt die afstand helemaal niks. Is puur indicatief. Ik zit volgens http://pcdb.bbned.nl op 1710 meter en ik kom niet verder dan 10mbit. Het gaat in die berekeningen altijd om een hemelsbrede afstand en dat zegt niks over de de daadwerkelijke lengte van de kabel. Die kan best een extra blokje om zijn. Tevens speelt de kwaliteit natuurlijk ook nog mee.
De voorspelling van Alice via de postcodecheck gaf mij ook een verwachting van 16-20Mbit (zie kleine lettertjes)
Ik zou zeggen leer er mee leven en wacht tot ze glasvezel gaan aanleggen. Doe ik ook en Alice is met een maandje opgezegd.
Verder uiterst tevreden met een stabiele lijn en goedwerkende VoDSL! Hulde aan Alice!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ok... nu meld ik me weer... :/

Zit ik net gewoon te internetten, kapt m'n verbinding opeens. Ik check de modem en zie dat alleen het power lampje nog brand. (Adsl en ethernet niet)

Stroom eraf gehaald en weer op... gebeurt niets. Kon hem dus ook niet benaderen.

Heb nu m'n oude Internlnet modem aangesloten waar ik - slim als ik ben - de goede instellingen op heb zitten. En hij werkt. Ik zal zo nog eens m'n Alice modem testen maar ik ben bang dat hij defect is. (M'n eerste modem was ook al DOA... :/ )

Morgen maar weer de helpdesk bellen en een nieuwe aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
denan schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:12: Waar om je router in bridge mode zetten? Je krijgt maar één IP dus je router in bridge mode zetten zal weinig helpen. Als je router defect is en daardoor meerdere keren per dag een nieuw DHCP request doet kun je beter je computer rechtstreeks aansluiten om wat zaken te testen.
Ik denk niet dat mijn router defect is. Alleen toen ik 'm voor het eerst overschakelde van UPC naar het Alice glasvezelmodem stond deze nog geconfigureerd op UPC. Dus logde ik in op mijn WRT54GL router tablad Status. Daar drukte ik eerst op DCHP release. Daarna op DCHP renew. Zodat de router het IP adres van Alice kreeg. Omdat het internetten op één van de aangesloten PC nog niet werkte, had ik die DCHP release > DCHP renew procedure een enkele keren herhaald. Toen het nog niet werkte sloot die PC weer rechtstreeks op het Alice glasvezelmodem aan. Toen dat weer werkte, sloot ik 'm weer terug aan via de router. Op dat moment had ik Alice internet via die WRT54GL router.

Ik heb daarbij wel het advies van de support medewerker opgevolgd na het telefoongesprek, het glasvezelmodem nogmaals te resetten door de stekker van het glasvezelmodem even uit het stopcontact te halen. Alleen stond op dat moment nog wel de de Host Name van chello bij de status. Maar ik zie dat deze inmiddels daar is verdwenen. Mogelijk is daarmee het probleem opgelost. Ik heb alvast een telefoongesprek kunnen voeren vandaag via de Alice telefoonlijn zonder die haperingen.

Het probleem met Alice televisie staat volgens de Alice support medewerker los van dat IP adressen probleem. Daar is nog niks aan veranderd. Het R/T lampje is nog uit en het Alice televisiebeeld is nog slecht. Maar zoals ik al eerder zei, wordt daar aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jstarmans schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:36:

Ik weet niet of hier iets aan te doen is? Mensen een idee?

Tot nu toe nog wel tevreden met Alice, hoop alleen dat de snelheid hoger wordt :)
Zie de startpost, staan wat handige tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik Alice Comfort probeer te bestellen krijg ik bij de postcodecheck de melding dat het beschikbaar is, ook krijg ik bij de check op http://pcdb.bbned.nl/ de melding: "Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar"
Wanneer ik echter de bestelling afrond komt er op het laatst de melding "Voor uw adres is er geen geschikte aansluiting gevonden waarop "Alice Comfort" kan worden geleverd"
Tijdens de bestelling is aangegeven "ik wil een nieuw abonneenummer van Alice" er is dus geen huidige (werkende) telefoonaansluiting, bekabeling is wel aanwezig.
Ook via 0900-1560 lukt het niet want de dame meld dat ze hetzelfde systeem gebruikt.

Iemand een idee hoe het wel aan te vragen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:40:
Wanneer ik Alice Comfort probeer te bestellen krijg ik bij de postcodecheck de melding dat het beschikbaar is, ook krijg ik bij de check op http://pcdb.bbned.nl/ de melding: "Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar"
Wanneer ik echter de bestelling afrond komt er op het laatst de melding "Voor uw adres is er geen geschikte aansluiting gevonden waarop "Alice Comfort" kan worden geleverd"
Tijdens de bestelling is aangegeven "ik wil een nieuw abonneenummer van Alice" er is dus geen huidige (werkende) telefoonaansluiting, bekabeling is wel aanwezig.
Ook via 0900-1560 lukt het niet want de dame meld dat ze hetzelfde systeem gebruikt.

Iemand een idee hoe het wel aan te vragen is?
Wellicht zijn alle aderparen al in gebruik? Kies dan tijdens het bestelproces voor 'ik wil dat Alice een nieuwe telefoonlijn aansluit (NLS)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:01:
[...]

Wellicht zijn alle aderparen al in gebruik? Kies dan tijdens het bestelproces voor 'ik wil dat Alice een nieuwe telefoonlijn aansluit (NLS)'
Tijdens het bestelproces kan ik bij de vraag over "Uw telefoonnummer" aangeven of ik een bestaand nummer wil porteren of "Nee, ik wil een nieuw abonneenummer van Alice" waarbij ik kies voor de laatste optie en dan krijg ik dus die melding dat het niet geleverd kan worden, andere opties zijn er niet tijdens het besteproces.
Daarnaast woon ik hier al 5 jaar en heb nog nooit een vaste telefoonaansluiting gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:40:
[...]

Tijdens het bestelproces kan ik bij de vraag over "Uw telefoonnummer" aangeven of ik een bestaand nummer wil porteren of "Nee, ik wil een nieuw abonneenummer van Alice" waarbij ik kies voor de laatste optie en dan krijg ik dus die melding dat het niet geleverd kan worden, andere opties zijn er niet tijdens het besteproces.
Daarnaast woon ik hier al 5 jaar en heb nog nooit een vaste telefoonaansluiting gehad.
Email je adresgegevens even naar denan@inter.nl.net dan zal ik kijken wat de respons exact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:42

junglebeast

hier staat iets

Ben ik weer. We kunnen weer bellen, alleen gebeld worden is niet mogelijk. Op een of andere manier wordt er geen contact gelegd met het Alice netwerk als ons nummer wordt gebeld. Mijn broer kan ons wel bellen want die heeft ook Alice.

Waar ligt nu de fout? Bij Alice of bij KPN de vorige provider? Iemand wellicht een antwoord of het zelfde meegemaakt?

NL00133770

PS: Inmiddels de 3de modem aangesloten die ons toegestuurd is.

[ Voor 8% gewijzigd door junglebeast op 05-03-2009 16:50 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zelf heb ik ongeveer sinds 2 weken Alice Comfort bij mn ouders en het werkte vanaf begin heel goed. Ze zitten ook ongeveer 800 meter van de centrale vandaan. Telefoongesprekken zijn helder en de internetsnelheid is boven de 20MBit.

alleen is er sinds een paar dagen een probleem:
het ADSL lampje brandt, maar ik krijg geen IP als ik bij de status van WAN kijk in de modem.

ik zag net dat meerdere mensen in het topic dit probleem hadden en dat Denan en/of Mojo dit probleem konden oplossen. Dus bij deze Denan of Mojo als jullie me kunnen helpen zou ik het erg veel waarderen :)

Klantnummer is NL00172597

Internet heeft trouwens wel gewerkt direct na het ontvangen van de modem en het bellen werkt wel zonder problemen. Alleen het internet dus.

nog een andere vraag: Ik heb momenteel Vodafone internetten en bellen en geen KPN abonnement, als ik wil overstappen naar Alice moet ik dan alsnog betalen voor aansluitkosten van de KPN? Voor mij is dit een beetje onduidelijk omdat ik niet heb kunnen vinden wat er precies wordt verstaan onder een 'actieve lijn'. Omdat ik over een lijn die in het beheer van KPN is momenteel wel gebruik maak van ADSL (wat dus 'activiteit' is). Maar iets zegt me dat een 'actieve lijn' een soort synoniem is voor 'vaste telefoonabonnement van KPN' . :+

Reden dat ik wil overstappen
randje in "[Vodafone] Vast Bellen & Internetten topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt erop dat op jouw locatie geen aderpaar vrij is en alice dus niet te leveren is (waarschijnlijk centrale vol?).
junglebeast schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:49:
Ben ik weer. We kunnen weer bellen, alleen gebeld worden is niet mogelijk. Op een of andere manier wordt er geen contact gelegd met het Alice netwerk als ons nummer wordt gebeld. Mijn broer kan ons wel bellen want die heeft ook Alice.

Waar ligt nu de fout? Bij Alice of bij KPN de vorige provider? Iemand wellicht een antwoord of het zelfde meegemaakt?
De vorige provider heeft dan het nummer nog in haar voiceswitch staan, laat klanten van die provider daar even klagen dat je nummer onbereikbaar is (en voor de rest van de wereld wel te bereiken is) en het is binnen een paar uur opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:00:
[...]
Het lijkt erop dat op jouw locatie geen aderpaar vrij is en alice dus niet te leveren is (waarschijnlijk centrale vol?).
[...]
Bedankt voor het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik heb sinds januari Alice Comfort zowel internet en telefoon werkt na ontvangen een werkende 2e modem prima. Daarachter ook Cisco router staan kan overal in huis perfect internetten. Maar nu had ik mijn ouders dan ook geadviseerd om eens Alice te proberen na de ellende met Telfort bellen. Alice kun je tenslotte iedere maand opzeggen en hoor lang niet zoveel klachten als bij telfort.

Bekabeling: crosscable essentieel zo blijkt
Nu komt het afgelopen maandag was het opgeleverd. Ik had zondag alles aangesloten. Met een normale UTP kabel die er al lag van meterkast (modem) naar desktop pc dezelfde kabel was eerder gebruikt met telfort en werkte prima. Nu ging het ethernet niet branden wat bleek na bellen met alice dat de rode bijgesloten crosscable essentieel is echter die is veel te kort. Uiteindelijk opgelost met de aanschaf van een (wireless) Sitelink router voor 30 euro die ik met diezelfde kabel heb aangesloten et voila :*) . Mijn ouders waren vergeten binnen een week op de router actie te reageren dus niet meer optie die gratis te krijgen afgezien van bezorgtijd.

Snelheid internet
ADSL,Power en Ethernet branden prima. Internet draait soepel al is het slechts 4MB ipv 20MB maar ditzelfde probleem was ook met Telfort 20MB abo. Ze zitten weliswaar 2.5km van wijkkast maar het dubbele zou in principe wel moeten kunnen. Uitlezen van Alice medewerker gaf woensdag aan dat toch 15MB doorkrijgt. Zou niet weten wat ik kan veranderen om dit op te krikken. Router staat op max ingesteld en nog qua snelheid aangepast maar had geen effect.

Telefonie
Maar daarmee werkte de telefonie nog niet.
Deze getest met een oude analoge PTT Telecom (KPN) telefoon welke prima werkte als ik deze op 'PHONE1' aansloot zowel in/uitbellen prima. Alleen nu met tijdelijk nummer geen nummerweergave als ik uitbel naar bijv. mijn mobiele telefoon mogelijk te maken met tijdelijk nummer. Over 2 weken weer oude nummer actief waarop ze hadden aangegeven vermeld te worden in telefoongids, nummerweergave e.d.

Maar hun huidige Siemens Gigaset C310 werkte helaas niet. Als ik die aansloot en naar hun toe belde ging ie wel over maar opnemen lukte gewoonweg niet en zorgde voor een bromtoon en gekraak. Een gesprek was niet te horen en telefoon bleef maar overgaan. Zelf heb ik thuis ook een Siemens die ik voorheen met KPN ADSL Direct en Tele2 Compleet digitaal bellen heb gebruikt die werkte daar en ook bij Alice. Het lijkt er dus op dat er DECT toestellen zijn die NIET werken met het modem van Alice. Iets wat ik na googlen en een vaag bericht op FAQ onder "Kan ik gebruik maken van mijn huidige toestel als ik ga bellen via Alice " op Alice ook las quote "Om te bellen via Alice kunt u gebruik maken van de gewone analoge toestellen. Helaas werken ISDN toestellen niet op het Alice modem. Mocht u DECT toestellen hebben dan kan het ook zijn dat deze niet werken. Mocht u hier problemen mee ondervinden kunt u contact opnemen met de servicedesk van Alice op 0900-1560 (€ 0,15 p.m.).".

Het lijkt me handig als dit ook vermeld wordt in de startpost hier op tweakers. Via de alice helpdesk medewerker vernam ik een lijst met Siemens toestellen die sowieso niet werkten. Wellicht handig deze ook hier in startpost te vermelden.

Volgens Alice helpdesk medewerker werken sowieso niet:
Siemens Gigaset C310
Siemens Gigaset CL100
Siemens A165
Siemens A100
Van de Philips toestellen of andere merken heb ik niet gevraagd.

Echter ik vond hier en hier wel berichten hierover online welke wel/niet werken.

Mijn ouders willen nu maar dezelfde Siemens kopen die wij gebruiken de Gigaset A260 die tenminste wel werkt maar kost toch ook weer 70 euro voor enkel toestel of twee voor 100 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 06-03-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrime
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:10
Hier is een mogelijke oplossing gegeven:
denan schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:45:
[...]

Met DECT telefoons kun je altijd problemen hebben maar volgens mij werken de meeste siemens toestellen zonder problemen. Mocht er nog iets 'vreemds' gebeuren bij het overgaan van de telefoon dan kun je bij de helpdesk een DECT-filter krijgen (gratis).

[...]

N

| MSI K7T266 Pro2 | 1800DLT3C 0309MPMW 1530@2040MHz(15x136 Vc@1,55) | 2x256MB Samsung PC2100 | ATI Radeon8500(OEM)@Retail (passief gekoeld) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
OptimusPrime schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:15:
Hier is een mogelijke oplossing gegeven:

denan schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:45:
[...]

Met DECT telefoons kun je altijd problemen hebben maar volgens mij werken de meeste siemens toestellen zonder problemen. Mocht er nog iets 'vreemds' gebeuren bij het overgaan van de telefoon dan kun je bij de helpdesk een DECT-filter krijgen (gratis).

[...]
Bedankt die post had ik gemist. Neemt niet weg dat de helpdesk medewerker daar wel even op had kunnen wijzen toen ik het probleem aangaf. En de vraag is nog of dat voor hun 'probleem' toestel oplost omdat het type specifiek bij alice op 'probleemlijst' staat. En qua aanvulling zou dit en probleem toestellen ook een goede aanvulling op startpost zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 06-03-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Nog een makkelijkere oplossing voor het DECT probleem;
koop weerstandjes van 6800, 8000 en 10.000K
en zet 1 van die drie tussen de twee pinnen die het verst van elkaar vandaan zitten (van zo'n grote telefoonstekker). Het is een beetje proberen welke weerstand het beste werkt bij de DECT, heb nu een 6800 ertussen en die werkt perfect, direct kiestoon.

een probleem waar je veel over lees maar wat Alice niet echt te verwijten valt (IMHO). Het is volgens mij gewoon de modem die niet goed overweg kan met de weerstand van DECT telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb sinds deze week ook een vreemd probleem met het internet van Alice.
De site hyves.nl laadt niet meer goed, sommige plaatjes worden niet geladen. Het ligt niet aan de pc/browser zelf, want op elke pc in dit huis komt dit probleem voor.
Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 21:36
XNightmare schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:36:
De site hyves.nl laadt niet meer goed, sommige plaatjes worden niet geladen. Het ligt niet aan de pc/browser zelf, want op elke pc in dit huis komt dit probleem voor.
Hoe kan dit?
De DNS servers van alice zijn niet veel soeps.
Waarschijnlijk is dit gewoon keihard een DNS probleem.
Probeer het eens met de dns adressen van opendns.com of van een andere provider zoals xs4all.
Dat loste een soort gelijk probleem hier ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Frag1le schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:03:
[...]
De DNS servers van alice zijn niet veel soeps.
Waarschijnlijk is dit gewoon keihard een DNS probleem.
Probeer het eens met de dns adressen van opendns.com of van een andere provider zoals xs4all.
Dat loste een soort gelijk probleem hier ook op.
Dat is onzin, sinds een tijdje worden de internl.net dns servers gebruikt ipv de brakke bbeyond servers.
Zie ook de starpost.
XS4all dns servers kan je niet gebruiken op het Alice netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 06-03-2009 20:13 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
gjs schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:12:
[...]

Dat is onzin, sinds een tijdje worden de internl.net dns servers gebruikt ipv de brakke bbeyond servers.
Zie ook de starpost.
XS4all dns servers kan je niet gebruiken op het Alice netwerk.
Hm....'t werkt idd ook niet...
Beetje jammer dit, niet dat ik zo aan hyves gehecht ben. Maar toch is het vreemd....
Iemand anders nog ideeën? Heb persoonlijk ook niet veel zin om weer 20 euro aan die helpdesk kwijt te zijn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13582
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe kan dit?
Mmm heel raar, ik heb dit ook sinds een paar dagen met Hyves in combinatie met Alice, ik heb ondertussen bijna alles al uitgesloten...

OS (vista/xp/iphone..) Browser (IE7, Firefox,Safari) en nu lees ik pas hier.. :( :(
heb ook al een mail naar Hyves gestuurd 8)7

Hyves is poepietraaaag en laadt maar de helft van de foto's, als ik dan naar een andere site surf, duurt het ook erg lang voordat deze wordt opgepakt..
Als ik via mn Iphone op 3G, dus niet via de router, de site bekijk, werkt alles wel normaal..

Iemand een idee??

[ Voor 7% gewijzigd door 13582 op 07-03-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

funrider schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:00:
(wireless) Sitelink router voor 30 euro die ik met diezelfde kabel heb aangesloten et voila :*) . Mijn ouders waren vergeten binnen een week op de router actie te reageren dus niet meer optie die gratis te krijgen afgezien van bezorgtijd.
Wat bedoel je met "binnen een week reageren"?
Hebben ze net niet meer in december hun abonnement afgesloten of moest je daarna nog iets doen (als dat laatste zo is heb ik dat niet gedaan |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kan dit?
Ik heb hier geen problemen en ik zit op een alice lijntje. Wellicht is het je virusscanner die iets ziet in de hyves javacode ofzoiets? Geef anders eens een traceroute naar www.hyves.nl dan kan ik in ieder geval zien of je op dezelfde server uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
denan schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:42:
[...]

Ik heb hier geen problemen en ik zit op een alice lijntje. Wellicht is het je virusscanner die iets ziet in de hyves javacode ofzoiets? Geef anders eens een traceroute naar www.hyves.nl dan kan ik in ieder geval zien of je op dezelfde server uitkomt.
Uhm...en hoe doe ik dit?:P
Sorry, maar heb verder weinig verstand van dat soort zaken;)
Denk overigens niet dat het de virusscanner is, ik gebruik op mijn kamer in een andere stad dezelfde, en daar werkt wel alles zoals het hoort.

Volgens mij heb ik 't toch gevonden ;)

Traceren van de route naar www.lb.hyves.nl [85.17.225.248]
via maximaal 30 hops:

1 3 ms 5 ms 4 ms 192.168.1.1
2 1 ms 1 ms 1 ms 172.19.3.1
3 10 ms 35 ms 13 ms 78.40.192.2
4 12 ms 10 ms 10 ms 78.40.192.18
5 11 ms 11 ms 26 ms vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]
6 13 ms 28 ms 22 ms 20ge-chnl.amsix.nkf.leaseweb.net [195.69.145.215]
7 13 ms 24 ms 14 ms po100.sr1.evo.leaseweb.net [85.17.100.226]
8 25 ms 19 ms 14 ms hyves.leaseweb.net [85.17.129.11]
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 11 ms 16 ms 23 ms 85.17.225.248

De trace is voltooid.

[ Voor 99% gewijzigd door XNightmare op 07-03-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13582
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:42:
[...]
Geef anders eens een traceroute naar www.hyves.nl dan kan ik in ieder geval zien of je op dezelfde server uitkomt.
Bij deze ook mijn trace route, ik heb wel echt : www.hyves.nl ingetikt, maar dit veranderd automatisch in: www.lb.hyves.nl :?

Tracing route to www.lb.hyves.nl [85.17.175.234]

over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 7 ms 6 ms 7 ms 78.40.192.3
3 37 ms 41 ms 10 ms 78.40.192.30
4 7 ms 7 ms 7 ms vlan96.newxr2.nik-asd.internl.net [78.40.192.118]
5 7 ms 7 ms 7 ms vlan51.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.207.201]
6 8 ms 8 ms 8 ms 20ge-chnl.amsix.nkf.leaseweb.net [195.69.145.215]
7 8 ms 8 ms 8 ms po100.sr1.evo.leaseweb.net [85.17.100.226]
8 8 ms 8 ms 8 ms hyves.leaseweb.net [85.17.129.11]
9 8 ms 8 ms 8 ms 85.17.175.234

Trace complete.

Dit lijkt me wel ok, terwijl hyves voor geen meter werkt.. :?

[ Voor 3% gewijzigd door 13582 op 07-03-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
Hm....dat ziet er wel heel anders uit dan de mijnes :P
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

Nvm, heb 't al. Zie paar posts naar boven.

[ Voor 19% gewijzigd door XNightmare op 07-03-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tracing route to hyves.nl [85.17.175.234]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 1 ms 1 ms 1 ms local.gateway [172.19.3.1]
3 7 ms 7 ms 7 ms 78.40.192.125
4 56 ms 132 ms 38 ms 78.40.192.78
5 8 ms 8 ms 7 ms vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]
6 9 ms 9 ms 9 ms 20ge-chnl.amsix.nkf.leaseweb.net [195.69.145.215]
7 8 ms 10 ms 9 ms po100.sr1.evo.leaseweb.net [85.17.100.226]
8 8 ms 9 ms 8 ms hyves.leaseweb.net [85.17.129.11]
9 11 ms 8 ms 10 ms 85.17.175.234

Trace complete.

copperjet als gateway

InterNL DNS server

Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13582
  • Niet online
XNightmare schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:49:
Hm....dat ziet er wel heel anders uit dan de mijnes :P
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

Nvm, heb 't al. Zie paar posts naar boven.
En werkt het nu ook?? bij mij nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
clio16v schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:30:
[...]

En werkt het nu ook?? bij mij nog steeds niet...
Nee, het werkt nog steeds niet, erg vreemd hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Hoe kan dit?
Ik heb ook even zitten puzzelen.
Het werk hier dus ook niet, het ligt aan oa de servers 94.100.113.38 die niet bereikbaar zijn vanaf Alice. Deze servers geven de foto's bv deze.
Het lijkt mij een routering/peering probleem voor 94.100.112.0/20 AS47344 vanaf het Alice netwerk.
Bij Leaseweb gaat het volgens mij fout.
traceroute to 94.100.114.198 (94.100.114.198), 30 hops max, 40 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 0.916 ms 1.241 ms 1.580 ms
2 78.40.192.2 (78.40.192.2) 33.010 ms 33.244 ms 33.499 ms
3 78.40.192.66 (78.40.192.66) 33.757 ms 34.004 ms 34.262 ms
4 vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net (78.40.192.114) 34.708 ms 35.022 ms 35. 281 ms
5 20ge-chnl.amsix.nkf.leaseweb.net (195.69.145.215) 35.532 ms 35.843 ms 36. 070 ms
6 te1-1.sr1.esy.leaseweb.net (85.17.100.150) 36.450 ms 34.120 ms 45.304 ms
7 hosted-by.leaseweb.com (85.17.96.42) 59.708 ms 28.725 ms 28.839 ms
8 * * *
9 * * *
Ik denk dat iemand van Alice/InterNLnet even een belletje richting Leaseweb moet doen...

[ Voor 28% gewijzigd door gjs op 08-03-2009 14:32 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 08:48
Koen,

heb nog een paar vragen voor je met betrekking tot mijn nieuwe aansluiting.
( ISDN -> PSTN )

Vragen hebben betrekking op de verbinding en het retourneren van het oude modem.

Kan ik het modem vooraf retour sturen naar onderstaand antwoordnummer of moet ik wachten op de retourbox. Het oude abonnement blijft doorlopen tot eind maart zag ik.

Alice Retouren
Antwoordnummer 53232
3454 ZV De Meern

Maandag ben ik mobiel bereikbaar.

Alvast bedankt,
met vriendelijke groet,

Barracuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Hoe kan dit?
Zelfde probleem hier ook alleen met hyves. pagina's laden niet goed en fot's ontbreken of laden zeer traag. Is dit niet een probleem bij hyves zelf? Alle andere sites die ik regelmatig bezoek werken snel en correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
funrider schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:08:
[...]

Zelfde probleem hier ook alleen met hyves. pagina's laden niet goed en fot's ontbreken of laden zeer traag. Is dit niet een probleem bij hyves zelf? Alle andere sites die ik regelmatig bezoek werken snel en correct.
Ik denk het persoonlijk niet, heb het nagevraagd bij anderen, bij hen werkt het wel gewoon (geen Alice).
Bij mij op mijn kamer in Nijmegen werkt het ook gewoon prima (ook geen Alice)....
Nja, even afwachten, wellicht komt de oplossing eraan ofzo.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
grappig heb hier ook al ongeveer een week problemen met het laden van hyves.

sterker nog, op het moment dat ik hyves wil bekijken ligt mijn verbinding helemaal plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Een tracert naar één van de servers in het Hyvesnetwerk waar ik problemen mee heb:

Tracing route to 94.100.115.74 over a maximum of 30 hops

1 28 ms 1 ms 1 ms local.gateway [172.19.3.1]
2 11 ms 7 ms 7 ms 78.40.192.2
3 8 ms 8 ms 9 ms 78.40.192.66
4 8 ms 8 ms 8 ms vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]
5 9 ms 8 ms 9 ms 20ge-chnl.amsix.nkf.leaseweb.net [195.69.145.215]
6 9 ms 8 ms 9 ms te1-1.sr1.esy.leaseweb.net [85.17.100.150]
7 9 ms 9 ms 9 ms hosted-by.leaseweb.com [85.17.96.42]
8 * * * Request timed out.
9 10 ms 10 ms 10 ms 94.100.112.50
10 10 ms 13 ms 10 ms 94.100.112.45
11 * * * Request timed out.
12 10 ms 10 ms 10 ms 94.100.115.74

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:41
Vanaf hier ook problemen met het laden van hyves :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gravy schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:19:
Vanaf hier ook problemen met het laden van hyves :S
geen enkel probleem ermee hier op Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Hier wel...........ook al een week. Andere sites geven geen problemen, voorzover ik in kan schatten.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geiszzz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 07:35:
Hier wel...........ook al een week. Andere sites geven geen problemen, voorzover ik in kan schatten.
Kun jij ook even een tracert posten? Ik heb namelijk nergens problemen mee op mijn Alice lijn. Aub een tracert naar de host van de images die je niet kunt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

randje schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:41:
zelf heb ik ongeveer sinds 2 weken Alice Comfort bij mn ouders en het werkte vanaf begin heel goed. Ze zitten ook ongeveer 800 meter van de centrale vandaan. Telefoongesprekken zijn helder en de internetsnelheid is boven de 20MBit.

alleen is er sinds een paar dagen een probleem:
het ADSL lampje brandt, maar ik krijg geen IP als ik bij de status van WAN kijk in de modem.

ik zag net dat meerdere mensen in het topic dit probleem hadden en dat Denan en/of Mojo dit probleem konden oplossen. Dus bij deze Denan of Mojo als jullie me kunnen helpen zou ik het erg veel waarderen :)

Klantnummer is NL00172597

Internet heeft trouwens wel gewerkt direct na het ontvangen van de modem en het bellen werkt wel zonder problemen. Alleen het internet dus.

nog een andere vraag: Ik heb momenteel Vodafone internetten en bellen en geen KPN abonnement, als ik wil overstappen naar Alice moet ik dan alsnog betalen voor aansluitkosten van de KPN? Voor mij is dit een beetje onduidelijk omdat ik niet heb kunnen vinden wat er precies wordt verstaan onder een 'actieve lijn'. Omdat ik over een lijn die in het beheer van KPN is momenteel wel gebruik maak van ADSL (wat dus 'activiteit' is). Maar iets zegt me dat een 'actieve lijn' een soort synoniem is voor 'vaste telefoonabonnement van KPN' . :+

Reden dat ik wil overstappen
randje in "[Vodafone] Vast Bellen & Internetten topic"
net gebeld met Alice klantenservice, gewoon geen wachttijd gehad na de 2 keuzemenu's _/-\o_ Ook goed en vriendelijk geholpen.
Alleen ben vergeten te vragen wat een 'actieve lijn' inhoudt. iemand die het weet? De aansluitkosten bepalen voor mij namelijk of ik overstap naar Alice of niet (ivm onzekerheid over hoe lang ik nog in mijn kamer blijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
randje schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:00:
[...]

net gebeld met Alice klantenservice, gewoon geen wachttijd gehad na de 2 keuzemenu's _/-\o_ Ook goed en vriendelijk geholpen.
Alleen ben vergeten te vragen wat een 'actieve lijn' inhoudt. iemand die het weet? De aansluitkosten bepalen voor mij namelijk of ik overstap naar Alice of niet (ivm onzekerheid over hoe lang ik nog in mijn kamer blijf)
Dat je een lijn hebt met daarop een DSL verbinding die door Alice over te nemen is (telco/telco of isp/isp migratie) of dat je een lijn hebt met een actief abonnement voor KPN analoge telefonie.

@hyves gedoe:
De problemen zijn te reproduceren maar waar het vandaan komt is nog onduidelijk. Vanuit alle netwerken zijn de servers namelijk te bereiken maar om de een of andere reden zijn de subdirs op de servers van Leaseweb door een aantal IP blokken niet te bereiken. Onze netwerkbeheerders zijn er mee bezig maar mijn eerste indruk zou zijn dat dit een probleem is op de server. Als je namelijk wel de server kunt bereiken maar vanaf een aantal IP's geen subdir's kunt openen->serverconfig foutje.

add:
De netwerkbeheerders hebben wat aanpassing in de peering gemaakt waardoor we via een andere route komen. Hiermee zijn de problemen met hyves/foto's verholpen maar de bron van het probleem zit waarschijnlijk wel ergens bij Leaseweb (policy based routing?).

[ Voor 37% gewijzigd door denan op 09-03-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barracuda2806 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:53:
Koen,

heb nog een paar vragen voor je met betrekking tot mijn nieuwe aansluiting.
( ISDN -> PSTN )

Vragen hebben betrekking op de verbinding en het retourneren van het oude modem.

Kan ik het modem vooraf retour sturen naar onderstaand antwoordnummer of moet ik wachten op de retourbox. Het oude abonnement blijft doorlopen tot eind maart zag ik.

Alice Retouren
Antwoordnummer 53232
3454 ZV De Meern

Maandag ben ik mobiel bereikbaar.

Alvast bedankt,
met vriendelijke groet,

Barracuda
Check! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
denan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:03:
[...]
add:
De netwerkbeheerders hebben wat aanpassing in de peering gemaakt waardoor we via een andere route komen. Hiermee zijn de problemen met hyves/foto's verholpen maar de bron van het probleem zit waarschijnlijk wel ergens bij Leaseweb (policy based routing?).
De Hyves foto's zijn inderdaad weer te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13582
  • Niet online
Brooky schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:46:
[...]

De Hyves foto's zijn inderdaad weer te zien. :)
Inderdaad, hier ook alles weer ok, leuk foutje dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hier werkt het ook weer, fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
denan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:00:
[...]

Kun jij ook even een tracert posten? Ik heb namelijk nergens problemen mee op mijn Alice lijn. Aub een tracert naar de host van de images die je niet kunt laden.
Ik las je berichten. Het werkt hier ook weer prima. Bedankt voor het oplossen weer! :)

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

denan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:03:
[...]

Dat je een lijn hebt met daarop een DSL verbinding die door Alice over te nemen is (telco/telco of isp/isp migratie) of dat je een lijn hebt met een actief abonnement voor KPN analoge telefonie.
ik heb voordat ik je reactie had gelezen al gebeld naar de Alice helpdesk en die zeiden mij dat ik wel kosten voor het aanleggen van een nieuwe lijn moest betalen?
misschien heb ik mijn situatie niet goed uitgelegd of heeft de beste man het niet goed begrepen?

in ieder geval:
van vodafone vast internet en bellen naar alice comfort zou dus geen NLS vereisen?
sorry voor het doorvragen terwijl het voor jou en anderen waarschijnlijk heel duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
randje schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:25:
[...]

ik heb voordat ik je reactie had gelezen al gebeld naar de Alice helpdesk en die zeiden mij dat ik wel kosten voor het aanleggen van een nieuwe lijn moest betalen?
misschien heb ik mijn situatie niet goed uitgelegd of heeft de beste man het niet goed begrepen?

in ieder geval:
van vodafone vast internet en bellen naar alice comfort zou dus geen NLS vereisen?
sorry voor het doorvragen terwijl het voor jou en anderen waarschijnlijk heel duidelijk is
In principe niet, maar gebruik gewoon de online order op www.alice.nl dan zie je direct of er extra kosten zijn of dat een migratie mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 16:31

Jrz

––––––––––––

soms wordt ik echt chagrijnig van dat hele alice verhaal......

automatische incasso niet gelukt blijkbaar

willen geen code geven met de reden
zegen een brief gestuurd te hebben met een aanmaning.
Nooit ontvangen

De andere 2 lijnen worden gewoon geincasseerd, en andere 2 facturen van die lijn ook.

Graag het nummer van hethoofdkantoor, want ik wil de foutcode van de incasso.

In plaats dat ze nog een keer proberen te incasseren, of daadwerkelijk een brief sturen ipv alleen maar beweren dat ze dat gedaan hebben. Net als de fout van de huisnummertoevoeging

klantnr NL00124574

[ Voor 34% gewijzigd door Jrz op 10-03-2009 10:26 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:35
denan schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:30:
[...]

Email je adresgegevens even naar denan@inter.nl.net dan zal ik kijken wat de respons exact is.
Ook mail van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde verhaal, geen aansluitmogelijkheden vrij. Het enige wat je hier kunt doen is een analoge KPN lijn laten activeren en daar (na activatie) Alice Comfort op bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
denan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:40:
[...]

Zelfde verhaal, geen aansluitmogelijkheden vrij. Het enige wat je hier kunt doen is een analoge KPN lijn laten activeren en daar (na activatie) Alice Comfort op bestellen.
Bedankt voor de hulp! Weet ik iig waar de fout ligt.
Zit ik met een analoge KPN niet gelijk aan een KPN-abbo vast? Ik wil eigenlijk zo ver mogelijk bij die lui vandaan blijven :)
Kan ik niet klagen bij KPN dat ze alsnog een lijntje laten activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red devil schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:46:
Zit ik met een analoge KPN niet gelijk aan een KPN-abbo vast?
Geen idee, dat moet je bij KPN vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
denan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:59:
[...]

Geen idee, dat moet je bij KPN vragen :)
Thanks, kom net van de phone.
De lijn ligt er gewoon, de buren stonden al in het systeem omdat die via KPN internet e.d. namen. Ook was er nog ruimte genoeg in de wijkcentrale en waren er nog vrij aderparen beschikbaar (het is een nieuwbouwhuis).
Volgens KPN komt het omdat niemand ooit op mijn adres een werkende lijn heeft gehad. Heb dit doorgebeld aan Alice, maar goed, die mensen gebruiken dezelfde web-interface als ik........
Ik kon natuurlijk een KPN bel-budget nemen, maar het voelt zo nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Red devil schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:52:
[...]

Thanks, kom net van de phone.
De lijn ligt er gewoon, de buren stonden al in het systeem omdat die via KPN internet e.d. namen. Ook was er nog ruimte genoeg in de wijkcentrale en waren er nog vrij aderparen beschikbaar (het is een nieuwbouwhuis).
Volgens KPN komt het omdat niemand ooit op mijn adres een werkende lijn heeft gehad. Heb dit doorgebeld aan Alice, maar goed, die mensen gebruiken dezelfde web-interface als ik........
Ik kon natuurlijk een KPN bel-budget nemen, maar het voelt zo nutteloos.
Never mind, ik was de lui van Alice helemaal zat. Nu voor 30 euro per maand 8Mbit bij Xs4all genomen. Was geen probleem om de verbinding daar te krijgen, gratis monteur indien noodzakelijk.
Paar knaken extra, maar dan heb je tenminste wat service.

Denan, bedankt voor de hulp, het heeft niet mogen baten.
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste