Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:46:
Even om op te sommen:

Je hebt gewoon Sync (Als je comfort hebt kan je wel gewoon bellen).
Je kreeg geen IP-Adres.
Je hebt gebeld, toen werd gezegd dat je moest wachten.
De volgende ochtend werkte internet weer, je kreeg toen een IP-adres. (zal 92.xx zijn geloof ik).
De avond hierop was internet weer down. Je krijgt geen IP-adres meer. (Anders is het echt waaazig :P)
We hebben Alice easy (dat was ik idd vergeten te vermelden :X ) Dus bellen doen we niet.
Op de dag dat het aangesloten werd heb ik savonds gebeld omdat het niet werkte. Toen werd gezegd dat ik moest wachten.

Dezelfde avond (later rond 0:00) werkte het wel. De ochtend daarop (deze ochtend) werkte het weer niet..

En ik heb de Copperjet 1616 (met afschuwelijk rood design :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen het niet meer werkte, had je nog een linesync, of kreeg je geen IP-adres meer? :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:08:
Toen het niet meer werkte, had je nog een linesync, of kreeg je geen IP-adres meer? :P
ikzelf of de modem? Ik heb er niet op gelet vanmorgen omdat ik naar mijn werk moest... maar dan weet ik in ieder geval waar ik morgenavond op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kan je zelf een linesync hebben? :P Het modem natuurlijk :) (ADSL lampje brand niet zonder sync.)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:14:
Hoe kan je zelf een linesync hebben? :P Het modem natuurlijk :) (ADSL lampje brand niet zonder sync.)
ja dan heb ik een sync ... adsl lampje brand maaaaaar: volgens mij knippert die afentoe.. en dan een tijdje weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:26:
[...]

Wellicht zware encryptie aangezet?
Hi Denan,

Bedankt voor je opmerking en ik ga er vanuit dat dat het geval is, welke encryptie zou ik dan het beste kunnen gebruiken?
Mojo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:28
Huh wat? :P
Ik ben zo vrij geweest jou een PM te sturen _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:14:
[...]

Hi Denan,

Bedankt voor je opmerking en ik ga er vanuit dat dat het geval is, welke encryptie zou ik dan het beste kunnen gebruiken?
Speel er even mee en kijk wat de beste snelheid is. WEP kun je negeren, dat is zo lek als een mandje. WPA is ook te kraken maar meestal wel voldoende in combinatie met MAC-filtering.. Als je alles secure wilt moet je gewoon geen wireless gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:28:
[...]

ja dan heb ik een sync ... adsl lampje brand maaaaaar: volgens mij knippert die afentoe.. en dan een tijdje weer niet.
Zou nog eens een klapperlijn kunnen zijn. Check in elk geval de volgende dingen:

- Heb je (altijd) sync?
- Heb je (als je sync hebt) een WAN-IP adres?

Bel dan even de helpdesk en geef bovenstaande even door. Test uiteraard even rechtstreeks op het IS/RA met een netjes kort kabeltje, etc. etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:33:
[...]

Zou nog eens een klapperlijn kunnen zijn. Check in elk geval de volgende dingen:

- Heb je (altijd) sync?
- Heb je (als je sync hebt) een WAN-IP adres?

Bel dan even de helpdesk en geef bovenstaande even door. Test uiteraard even rechtstreeks op het IS/RA met een netjes kort kabeltje, etc. etc. :)
Heb het direct op de modem getest (en daarna met router maar dat werkte (uiteraard) ook niet). Met jullie eigen korte kabeltje btw ;)

Even voor de duidelijkheid: altijd sync heb ik als het lampje continue brand ? geen geknipper etc? en Wan ip adres bedoel je de modem mee? dus 92.** ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Speel er even mee en kijk wat de beste snelheid is. WEP kun je negeren, dat is zo lek als een mandje. WPA is ook te kraken maar meestal wel voldoende in combinatie met MAC-filtering.. Als je alles secure wilt moet je gewoon geen wireless gebruiken.
Hi, ik heb 'm van WPA2 naar WPA gezet en dat scheelt alweer.
Wellicht als ik eens zin heb dan zal ik 'm WEPPEN en op MAC filteren.

Bedankt, nogeenkeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ik kom er niet uit. Ik heb ook een user aangemaakt in de modem maar ben het wachtwoord vergeten.

Hoe kan ik de modem helemaal resetten? Ik heb een CJT 1616 als modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
Cabo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:38:
Ik kom er niet uit. Ik heb ook een user aangemaakt in de modem maar ben het wachtwoord vergeten.

Stekker er uit deed het bij mij als reset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:38:

Copperjet:
Voor user: user en user

Voor advanced:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Ik weet niet of dit wel helemaal in de haak is, maar huh.... dan merk ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 10-09 08:26
Dacht toch echt dat ik admin eruit heb gegooid. Het werkt, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Niet echt netjes van Alice:

nieuws: Aanbieders hebben voip nog lang niet allemaal op orde

ZEKER niet netjes om helemaal geen reactie te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:57:
Niet echt netjes van Alice:

nieuws: Aanbieders hebben voip nog lang niet allemaal op orde

ZEKER niet netjes om helemaal geen reactie te geven...
Alice heeft al gereageerd op het oorspronkelijke artikel in het AD maar daarvan is in het artikel weinig terug te vinden. Dat journalisten van tweakers alice dan gaan bellen op dinsdag wil niet direct zeggen dat er iemand met technische kennis beschikbaar is om die mensen te woord te staan :)

Even de feiten op een rijtje:

- Het onderzoek is slecht uitgevoerd en test zaken die in de praktijk weinig te maken hebben met de kwaliteit en betrouwbaarheid van een telefonienetwerk:

- De belaantallen en testsituaties (locatie/gebruikte hardware/gebruikte telefoon) wijken sterk van elkaar af.

- Er is in het onderzoek geen rekening gehouden met het feit of belproblemen bij de ontvangende partij lagen. (persoon X onbereikbaar doordat zijn provider Y iets fout doet.. is niet de fout van de provider van de bellende partij). Ook liggen de aantallen "failed calls" bij andere providers hoger, maar krijgen ze een minder negatieve score. Kijk maar eens naar de aantallen bij Online, XS4all en telfort. Al deze partijen krijgen een significant hogere score terwijl de procentuele aantallen failed calls niet significant van Alice verschillen.

- Men legt sterk de focus op de tijd die het kost om een gesprek op te zetten->Net zoals andere VoDSL/VoIP diensten heeft Alice de optie om # in te toetsen na het draaien van het nummer. Die wachttijd is statistische waarde die een provider instelt als wachttijd om te kijken of een persoon klaar is met het draaien van een nummer. Met # zeg je "ik ben klaar" en begint de modem direct te bellen. Wachttijden zeggen dus niets over kwaliteit.

- Men heeft geen tests uitgevoerd met mos-waarden, lange gesprekken (30+ minuten), stabiliteit van de telefoonlijn, geluidskwaliteit tijdens zwaar downloaden, geluidskwaliteit tijdens TCP/IP/UDP traffic en of veel threads over de lijn, geluidskwaliteit tijdens bellen binnen nederland, geluidskwaliteit tijdens bellen naar het buitenland, foutieve calls bij bellen naar het buitenland en natuurlijk Echo/Jitter/Delay. Al deze zaken zeggen WEL iets over de kwaliteit.. en of een VoIP dienst goed/slecht is.

- Alice is geen VoIP maar VoDSL, een compleet andere techniek.. en dat hadden ze moeten weten.

- Bij de tests is geen rekening gehouden met eventuele DECT problemen, verbindingsproblemen.. hardwareproblemen.. etc.

- Scarlet komt beter uit de bus (vooral met de interconnect) en gebruikt exact dezelfde telefonieroutering bij BBNED als Alice! Dat is onmogelijk.. tenzij ze in beide cases andere nummers hebben gebeld bij andere providers. En dat zou weer wijzen op een slecht testscenario.

- Bij Scarlet staat een kanttekening dat ze waarschijnlijk hoger hadden gescoord maar dat er wellicht een probleem op de testlocatie was. Dan test je overnieuw nadat je die problemen oplost. Verder is het vreemd dat ze dat bij Scarlet vermelden maar bij de overige ISP's niet.

Al met al is het onderzoek van Iping een slecht uitgevoerd, slecht onderbouwd onderzoek met een slechte eindconclusie die weinig zegt over de werkelijke kwaliteit van een telefoniedienst. Mooi dat ze met TNO maatstaven schermen maar die zijn voor deze test wel erg oppervlakkig. Waarschijnlijk lopen er bij TNO genoeg kundige mensen rond die deze "test" volgens compleet andere maatstaven zouden uitvoeren. Men zou in ieder geval andere conclusies trekken!

Om het te vergelijken: Het is net of ze auto's vergelijken.. en de Citroen een 9 geven en de nieuwe renault een 2, omdat de citroen een mooiere knop op de versnellingspook heeft. Met werkelijke prestaties en kwaliteit heeft het niets te maken.

Add: gezien de tests, resultaten en uitingen van Iping heb ik sterk het vermoeden dat ze hun diensten aan sommige providers verkopen.. en laat Alice nou geen dienst van ze afnemen. Wellicht dat dat meespeelde in de eindconclusie (telecompaper doet zoiets ook vaak)? Gezien het waardeloze onderzoek kan ik me niet voorstellen dat dit geen opzet is... of ze moeten zich daar eens goed achter de oren gaan krabben bij Iping |:(

add2: sorry voor deze lange rant, maar ik kan me af en toe best druk maken over de kwaliteit van de berichtgeving in de media.. dat Tweakers dit dan 1 op 1 overneemt zonder inhoudelijk naar het artikel te kijken... tja.. missertje.. Dat verwacht je eerder van een webwereld of een nu.nl, niet van een site als tweak. Technisch en statistisch gezien heeft dit hele persbericht gewoon het niveau van een uitzending van SBS-6 shownieuws.. en laat ik nou een grafhekel hebben aan PB.. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 11-02-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Zo. Ben weer op m'n werk... kan ik weer even internetten... :)

Ik zou gister Alice moeten hebben maar kreeg m'n modem niet aan de praat.
Power lampje brand maar ADSL en Ethernet niet. :S Kabels zijn gewoon goed aangesloten en het gekke is dat het vorige week wel gewoon werkte toen ik de modem alvast testte. :/

Ik ga m'n Alice modem vanavond even bij m'n ma testen die ook Alice heeft en/of die van haar bij mij thuis. (Kan dat?)

Ik hoop dat Mojo (PM) kan bevestigen of m'n lijn nu echt actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me een dode modem. :P Je hebt een PM gehad.

Over dat telefonie onderzoek schaar ik me ook achter denan. Het is weinig oppervlakkig en veel negatieve punten die aangehaald worden zijn gebaseerd op slechte feiten en kromme redeneringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Ik ben ongeveer 6 maanden een zeer tevrede Alice klant en ik kijk af en toe op dit forum.

Sinds gisterochtend doet mijn internetverbinding het niet meer (telefoon wel). Het modem geeft aan: Attempting to connect...

Ik heb op advies van de helpdesk stroom en div. checks gedaan, geen resultaat. De Alice medewerker heeft een ticket aangemaakt (heb geen nummer, ging hij doen nadat hij mij had opgehangen). Hij gaf aan als ik vrijdag nog niets had vernomen dat ik weer moest bellen. Was niet zo blij met deze reactie.

Vraag:
- Wat moet ik doen om dit proces te versnellen? Het lijkt mij niet zo zinvol om de Helpdesk plat te spammen, ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Cheers, Konehead

Update mijn klantnummer is: NL00095650 (ik denk dat Mojo/Denan hier iets mee kunnen, als jullie ff willen kijken dan zou dat super zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door konehead op 11-02-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Ik heb nu een tijdje alice, en ik wil eigenlijk mijn eigen modem gebruiken, omdat ik gewoon niet meer zo veel vertrouwen heb ik die copperjet. Mijn andere modem ondersteund VOIP. Wat moet ik doen om VOIP te gebruiken ipv vodsl?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
@hierboven: een voip provider instellen in je modem. (zoals voipbuster en vele anderen)

Ik heb gisteren een Alice easy abo aanvraag opgestuurd.(incl nieuwe kpn lijn).

Omdat ik van UPC af wil/ga heb ik een tijdje zitten zoeken naar welke provider ik wil proberen. Alice was voor mij een van de goedkoopste (alhoewel ik waarsch niet boven de 4 mbit kan komen). Ook de duidelijkheid over wat je krijgt en prijzen vond ik heerlijk. En wat ik hier aan problemen lees vind ik niet zo heel erg zorgwekkend. Niet dat het niet vervelend is voor degene die het overkomt, maar overal gaat wel eens iets fout, en bij iedere aanbieder zijn wel ontevreden klanten.

Dat er op dit forum actieve Alice medewerkers zitten vind ik zeker een grote plus.

Ik zie m'n nieuwe Alice ADSL avontuur vol goede moed tegemoet

[ Voor 5% gewijzigd door Martkrui op 11-02-2009 13:10 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jrz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:58:
Ik heb nu een tijdje alice, en ik wil eigenlijk mijn eigen modem gebruiken, omdat ik gewoon niet meer zo veel vertrouwen heb ik die copperjet. Mijn andere modem ondersteund VOIP. Wat moet ik doen om VOIP te gebruiken ipv vodsl?
Eerst ergens een voip-accountje bestellen (bvb SIP-only bij budgetphone) en dat in je VoIP modem configureren. Je krijgt dan wel een nieuw nummer maar dat zal vast geen groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn klaagverhaal over Alice te completeren, de portering van mijn telefoon is rond :)
Alice heeft ruim zijn woord gehouden en nu hopen dat de KPN niet moeilijk doet met opzeggen, daar heb ik ook wisselende berichten van gelezen.

Pluim voor Alice.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:53:
[...]

Even voor de duidelijkheid: altijd sync heb ik als het lampje continue brand ? geen geknipper etc? en Wan ip adres bedoel je de modem mee? dus 92.** ?
Je hebt sync als het ADSL Lampje constant brandt. Of dat ding knippert bij dataverkeer weet ik eigenlijk zo niet. :P Bij een regelmatig geknipper is die aan het intrainen

Met WAN-IP bedoel ik uiteraard het modem. 92.** inderdaad.
konehead schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:50:
Ik ben ongeveer 6 maanden een zeer tevrede Alice klant en ik kijk af en toe op dit forum.

Sinds gisterochtend doet mijn internetverbinding het niet meer (telefoon wel). Het modem geeft aan: Attempting to connect...

Ik heb op advies van de helpdesk stroom en div. checks gedaan, geen resultaat. De Alice medewerker heeft een ticket aangemaakt (heb geen nummer, ging hij doen nadat hij mij had opgehangen). Hij gaf aan als ik vrijdag nog niets had vernomen dat ik weer moest bellen. Was niet zo blij met deze reactie.

Vraag:
- Wat moet ik doen om dit proces te versnellen? Het lijkt mij niet zo zinvol om de Helpdesk plat te spammen, ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Cheers, Konehead

Update mijn klantnummer is: NL00095650 (ik denk dat Mojo/Denan hier iets mee kunnen, als jullie ff willen kijken dan zou dat super zijn)
Dat is een zogenaamd PPP-probleem. Die zijn redelijk makkelijk op te lossen. Ik werk zelf toevallig een tijdje even niet, maar de gewone helpdesk en technische dienst is prima hoor. :)
Jrz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:58:
Dat kan niet. Je hebt VoDSL en geen VoIP. Die dienst is gewoon niet beschikbaar voor je. Sommige klanten krijgen VoIP, maar dat is willekeurig. Helaas.
Martkrui schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:10:
@hierboven: een voip provider instellen in je modem. (zoals voipbuster en vele anderen)

Ik heb gisteren een Alice easy abo aanvraag opgestuurd.(incl nieuwe kpn lijn).

Omdat ik van UPC af wil/ga heb ik een tijdje zitten zoeken naar welke provider ik wil proberen. Alice was voor mij een van de goedkoopste (alhoewel ik waarsch niet boven de 4 mbit kan komen). Ook de duidelijkheid over wat je krijgt en prijzen vond ik heerlijk. En wat ik hier aan problemen lees vind ik niet zo heel erg zorgwekkend. Niet dat het niet vervelend is voor degene die het overkomt, maar overal gaat wel eens iets fout, en bij iedere aanbieder zijn wel ontevreden klanten.

Dat er op dit forum actieve Alice medewerkers zitten vind ik zeker een grote plus.

Ik zie m'n nieuwe Alice ADSL avontuur vol goede moed tegemoet
Welkom bij Alice :+

[ Voor 9% gewijzigd door Mojo op 11-02-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Martkrui schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:10:
Ik bedoelde juist dat ik via alice via voip ging bellen :). Anders betaal ik 10 euro teveel natuurlijk :D

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jrz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:56:
[...]

Ik bedoelde juist dat ik via alice via voip ging bellen :). Anders betaal ik 10 euro teveel natuurlijk :D
Dat kan niet.. alice levert momenteel alleen VoDSL abonnementen uit en VoIP bij een aantal testlijnen. Daar zit een compleet managed systeem achter waar niet zomaar losse SIP-accounts voor vrij te geven zijn. Wil je gaan VoIP'en dan zul je een sip-only ergens moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
denan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:47:
[...]

Alice heeft al gereageerd op het oorspronkelijke artikel in het AD maar daarvan is in het artikel weinig terug te vinden. Dat journalisten van tweakers alice dan gaan bellen op dinsdag wil niet direct zeggen dat er iemand met technische kennis beschikbaar is om die mensen te woord te staan :)
@Denan: bedankt voor je uitvoerige antwoord: hopelijk komt AD met wat beters op de proppen...
hoor en wederhoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 20:01
EasyKill schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:43:
Ik heb het volgende probleem. Als ik gebeld word (inkomend gesprek), dan doet de de nummerweergave het vaak wel, maar soms/regelmatig ook niet, dan zie ik dat er een Extern nummer belt. Ik heb dit geprobeerd om met mn mobiele telefoon meerdere keren naar mn Alice nummer te bellen. Het meerendeel van de oproepen wordt keurig het nummer getoond, maar af en toe dus niet, maar Extern, terwijl ik met hetzelfde nummer bel. Ook bij mensen die mij bellen gebeurd dit.
:? :?

Mijn telefoontoestel is een Siemens e45, deze heb ik ook al is gereset(basis en handset) zonder resultaat.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Bump...
Niemand die dit ook heeft :? of hier een oplossing of een oorzaak van weet, anders ga ik ze maar is bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:21:
Eerst ergens een voip-accountje bestellen (bvb SIP-only bij budgetphone) en dat in je VoIP modem configureren. Je krijgt dan wel een nieuw nummer maar dat zal vast geen groot probleem zijn.
Budgetphone kan ook een nummerportering doen !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:35:
[...]

Budgetphone kan ook een nummerportering doen !
Klopt, maar ik weet niet zeker of bij een outporting direct het comfort abonnement afgesloten zal worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Mojo schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:32:
[...]

Dat is een zogenaamd PPP-probleem. Die zijn redelijk makkelijk op te lossen. Ik werk zelf toevallig een tijdje even niet, maar de gewone helpdesk en technische dienst is prima hoor. :)
Uhmm, toch nog maar ff contact gezocht met de TD, het staat idd als PPP issue in het systeem. Ik sprak nu iemand die wat concreter was: Het kan gewoon 10 werkdagen duren voordat het issue is opgelost. Toch best raar, alles werkt en in eens is er een issue.. en dan moet ik max 10 dagen wachten totdat het issue is opgelost -vreemd- :( Ik ben benieuwd hoelang het echt gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:47:
Klopt, maar ik weet niet zeker of bij een outporting direct het comfort abonnement afgesloten zal worden :)
Das een goeie O-) Ik spreek uit Alice Easy ervaring, toen dat nog zonder linesharing kosten kon worden afgesloten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Alice is alles zo verkeerd weergegeven en het enige waarom mensen zich aanmelden, is omdat ze denken dat ze binnenkort over kunnen stappen op glasvezel. Ik had laatst ook zo’n ziele piet in huis die dacht dat hij via Alice, want dat stond immers op de website, glasvezel kon krijgen voor een redelijke prijs. Schande ze moeten mensen gewoon goed informeren, maar laten express met koeien letters op de website zien dat ze ook glasvezel aanbieden. Ja, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid hoor ik dedan en andere zeggen, maar niks is minderwaar er zijn mensen die dat niet door hebben en daar maakt Alice vies gebruik van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:21:
Bij Alice is alles zo verkeerd weergegeven en het enige waarom mensen zich aanmelden, is omdat ze denken dat ze binnenkort over kunnen stappen op glasvezel. Ik had laatst ook zo’n ziele piet in huis die dacht dat hij via Alice, want dat stond immers op de website, glasvezel kon krijgen voor een redelijke prijs. Schande ze moeten mensen gewoon goed informeren, maar laten express met koeien letters op de website zien dat ze ook glasvezel aanbieden. Ja, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid hoor ik dedan en andere zeggen, maar niks is minderwaar er zijn mensen die dat niet door hebben en daar maakt Alice vies gebruik van.
Ik moet toch erg goed zoeken op de website van Alice, wil ik bij glasvezel van Alice uitkomen. En als ik het dan eindelijk heb gevonden, valt het nog niet meteen op, want het glasvezelproduct heet bij Alice Alice Comfort Plus. En dan staat er, weliswaar in kleine, grijze letters,
Let op: alleen beschikbaar in Amsterdam in de stadsdelen Oost / Watergraafsmeer, Osdorp en Zeeburg
Maar het valt erg op, omdat bij de andere producten ernaast op deze plek geen tekst staat. Pas als je de productomschrijving gaat lezen, kom je erachter dat het om glasvezel gaat!
Voorzover ik na kan gaan, raakt het bericht van versatel_speed kant noch wal...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 09:05 ]

Versatel_speed:

Gelukkig hebben we jouw objectieve mening om mensen niet naar Alice over te laten stappen. Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat Alice overal in Nederland glasvezel levert, want ik kan duidelijk op de mijn inziens zeer overzichtelijke en makkelijke site zijn of ik ADSL of glasvezel kan krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mojo op 12-02-2009 09:07 ]

• alders40
  • Laatst online: 03-03 22:28
Hallo,

Vorige week vrijdag heb ik mijn allice pakket ontvangen. Dezelfde dag zal de lijn geactiveerd worden. Die maandag daarop heb ik de verbinding getest met een sitecom router er tussen, alle juiste lampjes op de Copperjet brande constant. Mijn router had ik een IP laten krijgen van de Copperjet en de CJ kon ik bereiken via 172.19.3.1 Daar zag ik dat onder het WAN-ip gedeelte overal 0.0.0.0 stond. De PPP verbinding was in orde.

Nu kreeg ik gisteren een email met een activeringsbevestiging van mijn lijn. Vol goede hoop heb ik nog een keer alles gerest en de CJ rechtstreeks met de rode kabel en zonder splitters (Alice easy, dus geen telefoon) op mijn pc aangesloten, maar weer kreeg ik geen WAN-ip. Wat ik wel merkte is dat het een stuk langer duurde voordat het ADSL lampje ging branden.

Heeft iemand een idee waarom mijn CJ geen WAN-ip krijgt terwijl het ADSL lampje gewoon constant brand?
Dat is normaal. Je modem doet een PPP verzoek naar de Radius, maar op de een of andere manier wordt die niet geauthenticeerd. Dit is een probleem wat 9/10 keer bij Alice ligt. Je zal dus even de klantenservice moeten bellen. Je hebt dus een sync, adsl lampje brandt, (telefonie werkt dan ook al als je dat hebt) maar geen internet. :)

• alders40
  • Laatst online: 03-03 22:28
Ok bedankt. Hoop dat het snel op te lossen is, want ik zit al bijna 4 maanden zonder internet (ziggo was ook al een ramp)
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:21:
In het bestelproces staat duidelijk:
wat je krijgt
wat het kost

Anders loop je zelf eerst eens door de website voor je je ongezouten kritiek gaat leveren.. ik weet dat je dat om de zoveel tijd eens hier komt doen (verveling?).. maar onderbouw het dan tenminste :)
Denan zegt "dat is je eigen verantwoordelijkheid"? Waar dan?
Anderen zeggen "dat is je eigen verantwoordelijkheid".. Waar dan?
(note: ik zou het me wel kunnen voorstellen dat ik dat zeg.. als er boven een bestelformulier met koeienletters "taart 5 euro" staat ga ik ook niet klagen dat ik bij levering geen kilo appels krijg)

Maar om op je kritiek in te gaan->
Via de alice website staat glasvezel niet eens op de mainpage aangegeven, en als je een bestelling begint geeft de postcodecheck duidelijk aan of:
- Glas nu leverbaar is (alice kan glas leveren.. wilt u dat bestellen? of toch liever DSL?)
- Glas over een aantal weken leverbaar is (glas is leverbaar maar met een vertraging van een aantal weken, wilt u wachten op glasvezel? Of wilt u toch liever ADSL)
- Glas is pas over een paar maanden leverbaar (wilt u DSL afnmemen in de tussenperiode? Klik dan 'hier'. U stapt gratis over naar glas zodra het leverbaar is)
- Glas is niet leverbaar (Alice kan GEEN glas leveren op deze locatie, klik 'hier' als u ipv glasvezel ADSL wenst te bestellen)

Hoe duidelijk wil je het hebben? :)

Wel een vriendelijk verzoek: In de meeste posts ben je prima in staat om je mening met feiten en logische redenaties te onderbouwen. Af en toe schijn je wel de neiging te hebben om random zaken omver te trappen zonder echt te weten wat je doet. Dat is niet echt constructief en slecht voor de geloofwaardigheid :)

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:28:
[...]
Van mij hoef je op deze manier ook geen hulp meer te verwachten. Ik doe dit (deels) in m'n vrije tijd omdat ik het wel leuk vind mensen te helpen en omdat ik weet dat het gewaardeerd wordt. Gelukkig ben jij de uitzondering op deze regel en zal ik mensen helpen waarvan ze het wel waarderen als ik er extra moeite in steek.
Die opmerking was ook niet richting jouw, maar naar Alice als bedrijf zijnde...
Ik verwacht namelijk dat als iemand een maand lang belt dat er lampjes gaan branden, en dat gebeurt blijkbaar niet. En daar wordt ik boos om, niet op het personeel, niet op U maar op de bedrijfsvoering.

Sorry voor het misverstand want ik waardeer de hulp enorm omdat U de eerste was die wist waar hij het over had...

Verwijderd

denan schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:50:
[...]

In het bestelproces staat duidelijk:
wat je krijgt
wat het kost

Anders loop je zelf eerst eens door de website voor je je ongezouten kritiek gaat leveren.. ik weet dat je dat om de zoveel tijd eens hier komt doen (verveling?).. maar onderbouw het dan tenminste :)
Denan zegt "dat is je eigen verantwoordelijkheid"? Waar dan?
Anderen zeggen "dat is je eigen verantwoordelijkheid".. Waar dan?
(note: ik zou het me wel kunnen voorstellen dat ik dat zeg.. als er boven een bestelformulier met koeienletters "taart 5 euro" staat ga ik ook niet klagen dat ik bij levering geen kilo appels krijg)

Blah blah blah blah blah

Wel een vriendelijk verzoek: In de meeste posts ben je prima in staat om je mening met feiten en logische redenaties te onderbouwen. Af en toe schijn je wel de neiging te hebben om random zaken omver te trappen zonder echt te weten wat je doet. Dat is niet echt constructief en slecht voor de geloofwaardigheid :)
Denan ten eerste is dit echt voorgevallen! Een kamaard van me had het gelezen op de website van Alice. En was zo doende geïnteresseerd in de diensten van Alice. Ik en jij en andere Tweakers weten wel beter waar glasvezel. Meestal in de regio van Reggefiber ter wereld kwam, of steden die een sprong naar de toekomst maken. Maar in ieder geval niet in de regio Tilburg. Maar deze beste man, is niet op de hoogte van dit soort kleine weetjes om het zomaar te noemen. Vervolgens belt hij naar Alice om glasvezel te bestellen. Hij krijgt te horen dat het momenteel niet mogelijk is, maar dat glasvezel zeer binnenkort, en ik ga quoten "binnen een halfjaar is glasvezel in uw regio Tilburg te krijgen. En u kunt dan zonder problemen overstappen". Dit zijn dan de zogenaamde professionele helpdeskmedewerkers van Alice die klanten eerlijk moeten informeren?

Vandaar dat ik opsomde, dat jij en andere hier nooit in zullen trappen. Want wie een beetje Tweakers forum bijhoudt, weet dat het niet waar kan zijn. Maar je hebt nog steeds goed gelovige consumenten waar je ADSL verbinding als glasvezel kan verkopen. Het is voor sommige providers zeer lucratief om glasvezel op hun sites te vermeldenO-)

Dus vandaar dat ik letterlijk typte "dat is je eigen verantwoordelijkheid" om verder na te pluizen of het klopt wat men zegt. Dus eigenlijk algemeen bedoelt en niet specifiek op jouw gericht (of op Alice). Dus even recht zetten wat niet duidelijk naar voren is gekomen m.b.t. mijn post in de onderwerp.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Denan/Mojo kunnen willen jullie hier even naar kijken ?

Een vriend van mij heeft na een lange lijdensweg van Speedlinq/Telfort (mislukte migratie) sinds gisteren Alice op mijn aanraden, maar krijgt geen nu nog ip adres.
Telefonie werkt al wel, het modem ziet wel de dhcp server 78.40.192.3 maar het modem krijgt dus zelf geen ip adres. Het DSL deel lijkt in orde, alleen nog geen ip mogelijk. Het modem is een copperjet 1616. Klantnummer: NL00165572

ps ook in mail verstuurd aan Denan

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

En daar maakt Alice vies gebruik van.
Dus dit was niet specifiek op Alice bedoeld? :-)

Verwijderd

Cs_Alpha schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:52:
[...]

In dit geval wel Cs_Alpha 8)
Het had ook KPN kunnen zijn of Telfort, maakt eigenlijk niks uit. Als je verkoopt dan wil je ook echt verkopen nietwaar Cs_Alpha? Btw; wat een rare naam zeg die je als user naam hebt. Niet specifiek op jouw bedoeld Cs_Alpha :P
Cs_Alpha schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:52:
...]
Los daarvan: "Dus vandaar dat ik letterlijk typte "dat is je eigen verantwoordelijkheid" om verder na te pluizen of het klopt wat men zegt. Dus eigenlijk algemeen bedoelt en niet specifiek op jouw gericht (of op Alice). Dus even recht zetten wat niet duidelijk naar voren is gekomen m.b.t. mijn post in de onderwerp." gaat compleet voorbij aan het feit dat je in enorme Koeienletters in de onlineorder ziet wat je krijgt.. en wat niet. Kun je geen glasvezel krijgen. dan staat dat daar ook duidelijk.

Als nou een of andere helpdesk zegt 'in lutjebroek heeft alice over 4 maanden glasvezel' dan is dat onzin.. net zoals het onzin is als een helpdeskmedewerker zegt 'alice levert 40Mbit over dsl'. Gebeurt zoiets->noteer een naam en stuur een klacht naar Alice.

add: edit-onduidelijke quote

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 13-02-2009 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:56:
Denan/Mojo kunnen willen jullie hier even naar kijken ?

Een vriend van mij heeft na een lange lijdensweg van Speedlinq/Telfort (mislukte migratie) sinds gisteren Alice op mijn aanraden, maar krijgt geen nu nog ip adres.
Telefonie werkt al wel, het modem ziet wel de dhcp server 78.40.192.3 maar het modem krijgt dus zelf geen ip adres. Het DSL deel lijkt in orde, alleen nog geen ip mogelijk. Het modem is een copperjet 1616. Klantnummer: NL00165572

ps ook in mail verstuurd aan Denan
PPP-probleem (zijn er veel hier trouwens... :P) Klantenservice bellen. Relatief makkelijk op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Mojo schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:01:
[...]
PPP-probleem (zijn er veel hier trouwens... :P) Klantenservice bellen. Relatief makkelijk op te lossen. :)
Er is al 3 maal gebeld, pas na de 3e keer is het doorgezet naar de technische dienst. Zitten we dan op goede weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
De glasvezel monteurs zijn vandaag bij me langs geweest. Ze waren vroeg. Ongeveer kwart voor acht 's morgens. Ongeveer kwart over elf 's morgens was het klaar. Ik was hier blijkbaar de eerste op dit woonblok. Want op het trappenhuis moesten er nog kabels worden aangelegd. Er werd nog over gediscuteerd waar het glasvezel modem te plaatsen. Met een trekveer werd gecontroleerd of de KPN telefoon aansluiting op de meterkast in het trappenhuis uitkwam. Dat bleek niet het geval te zijn.

Uiteindelijk werd er gekozen voor een kabelgoot in de gang naar de huiskamer. Het glasvezel modem is gemonteerd in de buurt van de KPN telefoon aansluiting, naast een stopcontact. De monteurs meldden me nog wel, dat op dit moment waarschijnlijk alleen de internet verbinding zal werken. Die heb ik zojuist even getest. Eerst probeerde ik www.speedtest.nl Deze gaf sterk wisselende resultaten. Omdat ik onder andere alfa/bèta tester ben van verschillende Linux distributies, heb ik als test de zojuist uitgebrachte bèta vam Mandriva 2009.1 DVD gedownload. Deze is ongeveer 4,4 GB groot. Het downloaden duurde ongeveer 33 minuten en 46 seconden van een Nederlandse mirror. Gemiddelde snelheid: 2189052 bytes/seconden. Dus ongeveer 17,5 Megabit per seconden met mijn 20 Megabit Alice Comfort Plus abonnement.

Volgens www.speedtest.net is mijn Alice glasvezel download snelheid 16.429 Kilobit/seconden Upload 17.818 Kilobit/seconden. Ter vergelijking de snelheid van UPC Classic abonnement. Download snelheid 11.643 Kilobit/seconden en upload 1.155 Kilobit/seconden.

Omdat de glasvezel monteurs zeiden dat telefoon en televisie via het glasvezel modem nog niet direct zal werken, wilde ik vragen hoe dit dan in zijn werk gaat. Er werd geen handleiding bij het glasvezel modem meegeleverd. Ik zie alvast dat het glasvezel modem een andere telefoon aansluiting heeft dan de standaard KPN en UPC aansluiting. Wat voor een telefoonkabel zou ik daarvoor kunnen aanschaffen? En volgens deze info zou ik dat digitale TV signaal op een gewone televisie kunnen aansluiten. Klopt dit allemaal? Of kan ik beter alleen UPC internet en -telefoon opzeggen. Zodat ik dan nog wel UPC televisie heb. Heeft iemand hier al ervaring met digitale televisie op een gewone analoge TV? En moet ik er nog iets voor doen om Alice telefoon en televisie werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop1960 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:05:
Omdat de glasvezel monteurs zeiden dat telefoon en televisie via het glasvezel modem nog niet direct zal werken, wilde ik vragen hoe dit dan in zijn werk gaat. Er werd geen handleiding bij het glasvezel modem meegeleverd. Ik zie alvast dat het glasvezel modem een andere telefoon aansluiting heeft dan de standaard KPN en UPC aansluiting. Wat voor een telefoonkabel zou ik daarvoor kunnen aanschaffen?
Dat is een genexis CPS met een standaard telefoonaansluiting. Generieke telefoonkabels met een RJ11 aansluiting zijn prima (deze worden ook standaard bij alle telefoons meegeleverd)
En volgens deze info zou ik dat digitale TV signaal op een gewone televisie kunnen aansluiten. Klopt dit allemaal? Of kan ik beter alleen UPC internet en -telefoon opzeggen. Zodat ik dan nog wel UPC televisie heb. Heeft iemand hier al ervaring met digitale televisie op een gewone analoge TV?
Het televisiesignaal in Amsterdam is digitaal tot aan dat aansluitkastje. Vanaf daar is het gewoon analoog. Als je een F-connector (1,25 bij de gamma) op je COAX kabel draait kun je die gewoon op dit kastje aansluiten.
En moet ik er nog iets voor doen om Alice telefoon en televisie werkend te krijgen?
Aansluiten en maximaal 24 uur wachten totdat men alle diensten geactiveerd heeft. Wat betreft aansluiten kun je ook deze handleiding gebruiken: http://www2.internl.net/s...terNL_FlitsThuis_0802.pdf
Voor alle aansluitingen binnen het GNA gebied gelden voor alle providers exact dezelfde instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
@denan, bedankt voor de info en PDF handleiding. Volgens die handleiding hadden de glasvezel monteurs een sticker met daarop de volgorde van de aansluitpoorten op het glasvezel modem moeten plakken. Dat waren ze dus vergeten. Ze hadden het doosje van het Genexis glasvezel modem bij mij al in de prullenbak gedaan. Die sticker zat nog in dat doosje.

Alleen zit op mijn telefoon een 4 polige plug. Deze zitten ook op een oprolbare telefoon haspel verlengsnoer. Als ik enkel zo een F-connector aanschaf, kan ik die haspel niet meer gebruiken. Dan heb ik dus een RJ11 met een contra 4 polige KPN verloopkabel nodig. Ik heb al even gezocht via google. Maar nog geen resultaat. Zie onderstaande afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.telefoonsvoorsenioren.nl/images/accessoires/telefoon-haspel-tvb70.jpg

Voor de TV en Radio schaf ik dan wel zo een tv/radio splitter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop1960 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:06:
@denan, bedankt voor de info en PDF handleiding. Volgens die handleiding hadden de glasvezel monteurs een sticker met daarop de volgorde van de aansluitpoorten op het glasvezel modem moeten plakken. Dat waren ze dus vergeten. Ze hadden het doosje van het Genexis glasvezel modem bij mij al in de prullenbak gedaan. Die sticker zat nog in dat doosje.

Alleen zit op mijn telefoon een 4 polige plug. Deze zitten ook op een oprolbare telefoon haspel verlengsnoer. Als ik enkel zo een F-connector aanschaf, kan ik die haspel niet meer gebruiken. Dan heb ik dus een RJ11 met een contra 4 polige KPN verloopkabel nodig. Ik heb al even gezocht via google. Maar nog geen resultaat. Zie onderstaande afbeelding

[afbeelding]

Voor de TV en Radio schaf ik dan wel zo een tv/radio splitter aan.
Die f-connector is voor coax/tv, niet voor je telefoon. Bij de gamma kun je ook varkenssnuit->rj11 stekkers krijgen.. dan ben je al snel klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:25
Alice Internet

Afbeeldingslocatie: http://dvalot.chez-alice.fr/images/Alice_logo.gif
- 06/02/2009: Op 6 februari 2009 kreeg ik een aardige mevrouw te spreken. Ze liep met mij de standaard procedure door. Al de gegevens doorgegeven. Daarna volgens de regels op tape de gegevens opgenomen voor 'bewijs'. Hierin zijn onze gegevens opgenomen zoals bankgegevens, dat ik de eigenaar ben van de rekening etc. Uiteindelijk een bevestigingsbrief binnen gekregen.

Hierin stonden alle gegevens zoals besproken aan de telefoon. Er was een klein puntje op aan te merken. Volgens de brief ”U heeft een vaste telefoonlijn, maar aangegeven deze niet te willen houden”. Dit was uiteraard niet zoals gepland.

- 10/02/2009: Op het moment dat de bevestigingsbrief binnen kwam heb ik gelijk contact opgenomen met het servicenummer van Alice. 0900-1560. Ik heb toen gesproken met een aantal mensen. Na het nummer gedraaid te hebben kwam ik uit op de algemene afdeling. Hier heb ik mijn verhaal gedaan en het advies van Jaap H was om de hele aanmeld procedure opnieuw te doorlopen. Ik werd doorverbonden naar de afdeling Sales. Hier heb ik gesproken met ene Sylvie. Het begon netjes met de excuses voor het ongemak. Na de laatste woorden werd ik zonder pardoen in de wacht gegooid. Na 2 minuten stilte vond ik het wel welletjes en heb ik opgehangen. Na opnieuw het nummer gedraaid te hebben (en 15 minuten extra op de telefoonrekening) vroeg ik onmiddellijk om de afdeling Sales. Ik werd netjes doorverbonden. Ik heb toen eerst weer gevragen naar Sylvie. Volgens haar collega Nadia M zou ze op dat moment in haar pauze zitten. (Dit was dus nog geen 3 minuten later. Opvallend?). Nadia M bood haar excuses aan voor haar collega Sylvie, Altijd netjes. Na mijn verhaal te hebben verteld aan Nadia M zou ze opnieuw een registratie aanmaken. Ik hoefde niet de hele registratieprocedure te volgen, maar ik hoefde alleen even aan te geven of ik een monteur wilde om alles aan te sluiten of niet. Ik heb aangegeven dat ik dit niet wenste en ik zou binnen een aantal dagen een brief binnen krijgen waarin staat dat onze registratie ongedaan is gemaakt. Ook zou ik een nieuwe brief binnen krijgen waarin staat dat de bestelling opnieuw aangemaakt is. (Inmiddels zijn we dus weer 10 minuten verder, totaal: 25 minuten)

- 12/02/2009: Op 13 februari de brieven binnen gehad. Een brief waarin staat dat “Wij bevestigen hierbij uw verzoek tot het opzeggen van uw abonnement op Alice te hebben ontvangen Wij betreuren uw beslissing zeer.” In de andere brief staat de bevestiging dat wij een abonnement hebben aangevragen bij Alice. “Fijn dat u gekozen heeft voor internet van Alice. Wij hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen en in behandeling genomen. Alice heet u van harte welkom.” Mooi! Eindelijk van al het gezeur af. Echter toen ik op de 2de bladzijde keek viel me iets op: “U heeft een vaste telefoonlijn, maar aangegeven deze niet te willen houden”. Op dit moment sloegen zo'n beetje de stoppen door.

- 12/02/2009: Dus, weer contact opgenomen met Alice. Hierbij heb ik netjes gevragen om de afdeling 'Sales'. Ik was dus best benieuwd hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Ik werd netjes doorgeschakeld naar 'Sales'. Ik kreeg meteen iemand te pakken. Deze mevrouw vertelde mij dat dit inderdaad een foutje was, en ze zou me doorschakelen naar een afdeling die me meer kon vertellen. Best.

Ik kreeg mevrouw Jansen te pakken van de afdeling 'Opzeggingen'?. Nogmaals het hele verhaal uitgelegd en mevrouw Jansen vroeg mijn klantnummer. Na het opgeven van mijn klanten nummer (NL001754**) wist mevrouw Jansen mij te vertellen dat ik niet meer in het systeem stond. Waarschijnlijk onder een ander nummer. Na wat zoekwerk bleek het inderdaad dat ik een ander klantnummer had toegewezen. (NL001764**) Handig. Daarna vertelde mevrouw Jansen mij dat in het systeem helemaal niet aangegeven was dat ik mijn vaste telefoonlijn wilde opzeggen. Er zouden zogenaamd 'standaard brieven' verstuurd worden waarin dezelfde informatie staat. Alice zou dus al een tijdje bezig zijn deze 'standaard brieven' te vervangen voor wat meer dynamische brieven. Oké, dat schept duidelijkheid.

Ik heb overlegt met mevrouw Jansen wanneer mijn abonnement in zou gaan. Echter omdat ik opnieuw geregistreerd ben in het systeem zou over deze aanmelding weer 7 dagen bedenktijd ingaan, omdat dit een nieuwe registratie is. Ik vroeg wat de levertijd was en deze zou tussen de 3 en de 4 weken liggen. Omdat ik door al deze ongein nu dus in de problemen kom met mijn internet aansluiting (Mijn oude aansluiting verloopt op 28-02-2009. De nieuwe zou ingaan op 11-03-2009) had ik gevragen of het mogelijk was om de aansluit datum naar voren te plaatsen. Nee dit was niet mogelijk. Ik was zo brutaal om te vragen waarom daar zo'n lange levertijd opzat, mevrouw Jansen kon mij vertellen dat dat was om 'administratieve redenen'. Best.

De conclusie die ik nu kan trekken is dus, dat ik 2 weken zonder internet zit. Me vaste telefoonlijn word niet behouden, ons telefoonnummer raken we kwijt. 40 minuten van mijn leven verspild door onnodig in de wachtrij hangen en hoge kosten te maken voor het 0900 nummer.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Kan iemand mij helpen? Ik zoek namelijk een brief of formulier om Alice te vragen om een maand terug te storten vanwege het niet kunnen afnemen van hun diensten voor 1 maand. De helpdeskmedewerker had er over dat er iets te vinden zou zijn op de Alice site. Maar vooralsnog kan ik niks vinden.

Alvast bedankt!

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
gjs schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:14:
[...]

Er is al 3 maal gebeld, pas na de 3e keer is het doorgezet naar de technische dienst. Zitten we dan op goede weg ?
Ik heb ook een paar keer gebeld, helaas het heeft geen zin. Zit nu een week zonder internet. De Alice medewerker hefet een port reset gedaan, nul resultaat. Over twee weken moet mijn alice aansluiting overgezet worden naar mijn nieuwe woning, ik voel een klein drama op mij afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
Ik heb inmiddels een tv/radio splitter. En voor de telefoon heb ik ook al iets bruikbaars. Alleen wat ik nog niet weet welk nieuw telefoonnummer Alice mij heeft toegewezen. Ook weet ik nog niet mijn nieuwe e-mail adres. Ik heb wel begrepen dat er info te vinden is op de Alice Lounge Login. Ik heb echter nog geen Loginnaam en wachtwoord. Op die site staat dan wel
Heeft u nog geen Alice e-mailadres aangemaakt op deze pagina? Log dan in met de gegevens uit uw bevestigingsbrief.
Op de ontvangstbevestiging zie ik niks bruikbaars. En ik heb hier geen opdrachtbevestiging, waarop dat nieuwe telefoonnummer zou staan.
quote: denan
Aansluiten en maximaal 24 uur wachten totdat men alle diensten geactiveerd heeft.
Omdat het weekeinde er tussen, zou het kunnen dat het activeren van telefoon en televisie op maandag gebeurt? Want als ik met de telefoon op het Genexis glasvezelmodem uitprobeer hoor ik wel een kiestoon, maar als ik mijn UPC telefoon opbel gaat die niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

@Denan

Heb de laatste tijd erg veel problemen met de telefoon. Je hoort namelijk heel veel echo's en ook als of er een modem aanhangt die probeerd een verdinding te krijgen. Dat soort geluiden.

Dit gebeurt de laatste 3 weken en Alice heeft al een nieuw modem gestuurd, maar dat maakt dus niet uit.
Heb al van alles vervangen en ook de splitter er weet tussen gezet, maar dat maakt ook geen verschil.

Mensen klagen ook heel vaak dat ze ons niet meer horen of dat de verbinding lijkt weg te vallen.
Dit begint dus erg lastig te worden.
Iemand een idee....

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
junglebeast schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:52:
Kan iemand mij helpen? Ik zoek namelijk een brief of formulier om Alice te vragen om een maand terug te storten vanwege het niet kunnen afnemen van hun diensten voor 1 maand. De helpdeskmedewerker had er over dat er iets te vinden zou zijn op de Alice site. Maar vooralsnog kan ik niks vinden.
Dat is vast geen standaardbrief, ik gok erop dat hij doelde op de adresgegevens van de klachten-administratie. Als je in je brief duidelijk aangeeft:

- Wie je bent/wat je klantgegevens zijn
- Wat het probleem was
- Wat de looptijd was

Dan is dat hoogstwaarschijnlijk voldoende. Ik ken zelf geen providers die standaardbrieven hebben voor dergelijke problemen.
joop1960 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:30:
Ik heb inmiddels een tv/radio splitter. En voor de telefoon heb ik ook al iets bruikbaars. Alleen wat ik nog niet weet welk nieuw telefoonnummer Alice mij heeft toegewezen.
Als je een nummerportering aanvraagt bij je aanmelding krijg je een tijdelijk nummer dat niet in de brieven te vinden is, dat nummer geven ze namelijk na je portering direct aan iemand anders door. Ook is hierbij standaard callerID uitgezet zodat mensen je niet gaan terugbellen op dat tijdelijke nummer.
Ook weet ik nog niet mijn nieuwe e-mail adres. Ik heb wel begrepen dat er info te vinden is op de Alice Lounge Login. Ik heb echter nog geen Loginnaam en wachtwoord. Op die site staat dan wel

Op de ontvangstbevestiging zie ik niks bruikbaars. En ik heb hier geen opdrachtbevestiging, waarop dat nieuwe telefoonnummer zou staan.
De brief zou je eigenlijk al lang moeten hebben, inclusief de aanmeldingsgegevens voor het klantenportal.

Omdat het weekeinde er tussen, zou het kunnen dat het activeren van telefoon en televisie op maandag gebeurt? Want als ik met de telefoon op het Genexis glasvezelmodem uitprobeer hoor ik wel een kiestoon, maar als ik mijn UPC telefoon opbel gaat die niet over.
[/quote]

Hmmm er staat ongeveer 24-48 uur voordat alle telefonieproviders de routering aangepast moeten hebben om het nieuwe nummer te accepteren. Wellicht dat het nu wel werkt? Bel anders eens naar je GSM ipv UPC, dan sluit je direct uit of het een individueel probleem is.

@supernova:
Al een bedraad toestel getest? Ik merk wel eens dat wireless telefoons opeens 'vreemd' gedrag kunnen vertonen doordat er in de omgeving teveel wireless 'noise' aanwezig is.

[ Voor 53% gewijzigd door denan op 16-02-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

denan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:43:
[...]
@supernova:
Al een bedraad toestel getest? Ik merk wel eens dat wireless telefoons opeens 'vreemd' gedrag kunnen vertonen doordat er in de omgeving teveel wireless 'noise' aanwezig is.
Ehm... Dat zou kunnen, het is inderdaad een wireless toestel, maar dat het pas de laatste weken is.
Maar kan het proberen, alleen is het dan een tijdelijke oplossing, want het is bij ons niet echt handig een vast toestel.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supernova schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:51:
[...]

Ehm... Dat zou kunnen, het is inderdaad een wireless toestel, maar dat het pas de laatste weken is.
Maar kan het proberen, alleen is het dan een tijdelijke oplossing, want het is bij ons niet echt handig een vast toestel.
Wellicht hebben de buren ook een wireless toestel aangesloten? Of er staat iets anders in te stralen op je verbinding. Met een bedraad toestel sluit je dat in ieder geval uit.. Is je wireless toestel de bron van het probleem dan kun je gaan kijken naar mogelijkheden om andere frequenties te gebruiken of storingsbronnen te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

denan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:22:
[...]

Wellicht hebben de buren ook een wireless toestel aangesloten? Of er staat iets anders in te stralen op je verbinding. Met een bedraad toestel sluit je dat in ieder geval uit.. Is je wireless toestel de bron van het probleem dan kun je gaan kijken naar mogelijkheden om andere frequenties te gebruiken of storingsbronnen te verminderen.
Ok... moet toch iets proberen... Of anders een ander wireless setje.. Ben toch al niet zo tevreden over Siemens... Vroeger wel, maar tegenwoordig..

Ook weet ik dat de buren geen andere telefoons hebben gekocht cq, aangesloten.. ALleen zijn er een paar Wifi Access points er bij gekomen. ;-)

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

denan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:22:
[...]

Heb dus een vast toestel er aan staan en nog steeds problemen... Maakt dus niet uit of ik een wireless of een vast toestel gebruikt. Mensen die me bellen melden nog steeds dat het weg valt...
@Denan.. Heb jij misschien nog een idee wat het kan zijn..

MIjn klantnummer is : NL00001325

Ga al vast een ticket inschieten bij de helpdesk.... Al heb ik daar niet veel vertrouwen in.

[ Voor 6% gewijzigd door supernova op 16-02-2009 20:42 ]

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
Hmmm er staat ongeveer 24-48 uur voordat alle telefonieproviders de routering aangepast moeten hebben om het nieuwe nummer te accepteren. Wellicht dat het nu wel werkt? Bel anders eens naar je GSM ipv UPC, dan sluit je direct uit of het een individueel probleem is.
Dat heb ik zojuist geprobeerd. Die gaat ook niet over. Echter wel als ik mijn GSM bel vanaf de UPC telefoon. Wellicht wordt deze dan dinsdag 17 februari geactiveerd.
De brief zou je eigenlijk al lang moeten hebben, inclusief de aanmeldingsgegevens voor het klantenportal.
Ik heb hier zojuist een email over gestuurd naar info@nl.alice.nl Ik kreeg vrijwel onmiddellijk een ontvangst bevestigende email retour, met daarin een contactnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds eerder vanavond de hier eerder genoemde problemen. Modem geeft "Attempting to connect" en "Checking username and password". Helaas was ik zelf pas na 22.00 thuis, maar m'n vriendin kon al sinds half 8 niet internetten. Reset van modem helpt uiteraard niet. Postcodegebied is 4101, nog geen eerdere storingen gehad. Morgen maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
sander- schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:38:
Sinds eerder vanavond de hier eerder genoemde problemen. Modem geeft "Attempting to connect" en "Checking username and password". Helaas was ik zelf pas na 22.00 thuis, maar m'n vriendin kon al sinds half 8 niet internetten. Reset van modem helpt uiteraard niet. Postcodegebied is 4101, nog geen eerdere storingen gehad. Morgen maar eens bellen...
Inmiddels opgelost, lijkt er haast op alsof alice hier meeleest en on-demand fixed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander- schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:58:
[...]
Inmiddels opgelost, lijkt er haast op alsof alice hier meeleest en on-demand fixed :P
Naah :)
Ik zag wel een storingsmelding van BBNED dat er in jouw regio een DSL kaart in de centrale stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:20:
[...]

Naah :)
Ik zag wel een storingsmelding van BBNED dat er in jouw regio een DSL kaart in de centrale stuk was.
Heb je daar een URL van? Want ik heb op de supportpagina's van alice niks over een storing gevonden. We hadden eerder op de avond in onze wijk wel een stroompiek, waarbij ook de digitale tv het even af liet weten, misschien dat het daar wat mee te maken had.

Iig ben ik blij dat het opgelost is zonder erachteraan te hoeven bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander- schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:46:
[...]
Heb je daar een URL van? Want ik heb op de supportpagina's van alice niks over een storing gevonden. We hadden eerder op de avond in onze wijk wel een stroompiek, waarbij ook de digitale tv het even af liet weten, misschien dat het daar wat mee te maken had.

Iig ben ik blij dat het opgelost is zonder erachteraan te hoeven bellen.
Volgens mij worden de Alice storingspagina's niet automatisch geupdate met BBNED storingsmeldingen. Die melding waar ik het over had stond in mijn mailbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Bedankt voor alle hulp Mojo! _/-\o_ O+ :> :z :)

Na ruim 1 week zonder internet gezeten te hebben ( :/ ) werkt de boel opeens! :9 Ik begon eerlijk gezegd m'n twijfels te krijgen bij de helpdesk... ticket liep al 5 dagen en hoorde maar niets...
(modem bleek DOA en na een nieuwe gekregen te hebben kreeg ik maar geen WAN-IP toegewezen)

Maar nu merk ik net dat m'n verbinding (+ telefoon) dan eindelijk LEEFT! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 16:17

Zenda

goes milk!

Congretz Victorio :-)

Ik heb sinds juli 2008 Alice, altijd gewerkt, soms een dagje down maar dat schijnt te kunnen gebeuren..

Nu heb ik sinds 2 februari geen internet meer, 's ochtends werkte het, na de lunch niet meer.. Ik 2 dagen later bellen, stuurden ze het naar de technische dienst. Vorige week woensdag 3x gebeld, 3 mensen aan de telefoon gehad en de 3e wilde me wel een modem toesturen. Deze vandaag binnen gekregen, netjes nieuwe modem + nieuwe bekabeling gemonteerd, voor de zekerheid mijn wandcontactdoos eraf geschroefd en gechecked of alles nog vast zat en de stekker erin. Weer helemaal niks. Net weer gebeld en nu sturen ze het weer naar de technische dienst.

Service van Alice, kwalijke zaak, maar daar zijn de prijzen ook naar in vergelijking met UPC. Ik ben een heel vrolijk en aardig iemand, dus blijf erg beleefd aan de telefoon, maar ik baal er wel ontzettend van. Weet iemand wat nu de procedure is? Ik denk namelijk dat er gewoon simpelweg geen signaal binnenkomt en als ze het niet van afstand kunnen oplossen, wat ze dus al geprobeerd hebben, dan moeten ze toch gewoon een monteur sturen? Maar dat kost me 69EUR, tenzij zij vinden dat het nodig is.. Iemand advies? Ik wacht nog max. 10 dagen voordat ik het allemaal laat ophalen.

Zenda likes some milk every now and then..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Victorio schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:55:
Bedankt voor alle hulp Mojo! _/-\o_ O+ :> :z :)

Na ruim 1 week zonder internet gezeten te hebben ( :/ ) werkt de boel opeens! :9 Ik begon eerlijk gezegd m'n twijfels te krijgen bij de helpdesk... ticket liep al 5 dagen en hoorde maar niets...
(modem bleek DOA en na een nieuwe gekregen te hebben kreeg ik maar geen WAN-IP toegewezen)

Maar nu merk ik net dat m'n verbinding (+ telefoon) dan eindelijk LEEFT! :)
Ik heb zelf niet zo veel gedaan hoor. Maar gelukkig kan ik je wel vertellen wat de procedure is en hoe je daar het beste mee om kan gaan, om zelf zo snel mogelijk weer internet te hebben. (Met dat modem enzo..)

Mooi dat het weer werkt! :P
Zenda schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:08:
Congretz Victorio :-)

Ik heb sinds juli 2008 Alice, altijd gewerkt, soms een dagje down maar dat schijnt te kunnen gebeuren..

Nu heb ik sinds 2 februari geen internet meer, 's ochtends werkte het, na de lunch niet meer.. Ik 2 dagen later bellen, stuurden ze het naar de technische dienst. Vorige week woensdag 3x gebeld, 3 mensen aan de telefoon gehad en de 3e wilde me wel een modem toesturen. Deze vandaag binnen gekregen, netjes nieuwe modem + nieuwe bekabeling gemonteerd, voor de zekerheid mijn wandcontactdoos eraf geschroefd en gechecked of alles nog vast zat en de stekker erin. Weer helemaal niks. Net weer gebeld en nu sturen ze het weer naar de technische dienst.

Service van Alice, kwalijke zaak, maar daar zijn de prijzen ook naar in vergelijking met UPC. Ik ben een heel vrolijk en aardig iemand, dus blijf erg beleefd aan de telefoon, maar ik baal er wel ontzettend van. Weet iemand wat nu de procedure is? Ik denk namelijk dat er gewoon simpelweg geen signaal binnenkomt en als ze het niet van afstand kunnen oplossen, wat ze dus al geprobeerd hebben, dan moeten ze toch gewoon een monteur sturen? Maar dat kost me 69EUR, tenzij zij vinden dat het nodig is.. Iemand advies? Ik wacht nog max. 10 dagen voordat ik het allemaal laat ophalen.
Als er een monteur gestuurd wordt kost dat jou sowieso geen geld. :) Als het ooit heeft gewerkt zal je zelf ook weinig verkeerd hebben gedaan oid.

Laat je klantnummer even achter, ik kan je vrijdag een update geven met wat er precies gaande is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
quote: joop1960
Ik heb hier zojuist een email over gestuurd naar info@nl.alice.nl Ik kreeg vrijwel onmiddellijk een ontvangst bevestigende email retour met daarin een contactnummer.
Ik ontving gisteren een reactie de vraag nogmaals te sturen naar klantenservice@comfortplus.alice.nl Dat heb ik gisteren gedaan. Daarvan heb ik echter geen bevestigende email van retour gekregen. Intussen is drie werkdagen na het opleveren van het glasvezelmodem televisie en telefoon nog niet geactiveerd. Wat kan er fout gegaan zijn? Is het mogelijk dat televisie en telefoon wel geactiveerd is, maar om de één of andere reden niet werkt?

Ik heb nogmaals de topicstart bij gecheckt. Bij Handige "weetjes" staat wel Emailsupport: klantenservice@nl.alice.nl Naar net zoals op http://www.alice.nl/info/contact zie ik daar niet duidelijk genoeg, wanneer welk email adres te gebruiken. Ik heb de indruk dat Alice te veel email adressen heeft. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen klantenservice@comfortplus.alice.nl en klantenservice@nl.alice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Convirion schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:48:
....

Er zouden zogenaamd 'standaard brieven' verstuurd worden waarin dezelfde informatie staat. Alice zou dus al een tijdje bezig zijn deze 'standaard brieven' te vervangen voor wat meer dynamische brieven. Oké, dat schept duidelijkheid.

....
Ik kan inmiddels bevestigen dat Alice dus nog steeds geen script heeft om 'dynamische brieven' te fabriceren, en ik dus bij mijn Alice Easy Bestellingsoverzicht heb staan
U heeft een vaste telefoonlijn, maar aangegeven deze niet te willen houden.
Let op: eventuele openstaande contracten met andere partijen zult u zelf moeten beeindigen. wij raden u aan dit te doen nadat Alice op uw adres is opgeleverd.
Ja, nogal wiedes! Ik zal die opzegging doen lang nadat ik Alice heb opgeleverd gekregen, en dan wel heel lang daarna, zoals in nooit 8)7

Nog nooit zo'n irritante standaardbrief gehad! Hier wordt je toch doodongerust van als je dat even zo leest :X

Ik hoop toch dat Alice zich ervan buwust is dat hier toch heel simpel heel veel te verbeteren valt.

• Victorio
Sja qua correspondentie kan het beter. Aan de andere kant is de helpdesk wel ERG goed bereikbaar. Heb afgelopen week 4x gebeld en kreeg direct iemand aan de lijn (schrok me 2x lam, zo snel waren ze :o ).

Verwijderd

Het is ondertussen weer een week geleden dat Alice had belooft een monteur te regelen...
Nog steeds niks gehoord.

• joop1960
Toen ik vanmorgen mijn gmail checkte, ontving ik een Activeringsbevestiging PDF voor Alice Comfort Plus. De datum van de email was dinsdag 17 februari. Maar ik ontving 'm pas in mijn gmail account vandaag om ongeveer 1 uur 's nachts. Ik ontving dezelfde tekst nogmaals vandaag via de post. Daarin staat onder andere dat ik vanaf vandaag gebruik kan maken van Alice Comfort Plus.

Toen ik vandaag thuis kwam vanaf mijn werk, werkte de Alice telefoon nog niet. Totdat deze plotseling werkte. Alice telefoon werkt nu. Maar ik weet nog steeds niet mijn Alice telefoonnummer. In de Activeringsbevestiging brief stond ook nog hoe in te loggen op de Alice Lounge. Dat is gelukt. En ik heb met succes een email account kunnen aanmaken.

Maar wat bij mij nog steeds niet wil werken, is Alice televisie. Er lijkt helemaal geen signaal te komen uit die televisie aansluiting van het Genexis glasvezelmodem. Wat kan er mis gegaan zijn. Is er wellicht storing bij Alice?

Verwijderd

Mmm, zo duidelijk is alice! en toch snap ik het niet helemaal...

Heb nu een KPN Telefoonabonnement en internet via online. Dat KPN abo kost me maandelijks een X bedrag en dan nog 24,90 van Online erboven op, bovendien nog gesprekskosten en dat brengt m'n totaal op ongeveer 50 euro per maand.

Nu zie ik dat Alice Comfort 29,90 kost, gratis bellen en even snel internet. Dat scheelt dus nogal. Klopt het dat ik ook niet nog steeds 9,95 oid aan KPN moet betalen voor een belbudget lijn oid?

Ik zou dus voor 29,90 onbeperkt kunnen bellen en internetten? En bij die maandelijkse opzegtermijn zitten ook geen addertjes? (Dat vind ik een groot nadeel van Online, dat jaarcontract)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 21:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:02:
Nu zie ik dat Alice Comfort 29,90 kost, gratis bellen en even snel internet. Dat scheelt dus nogal. Klopt het dat ik ook niet nog steeds 9,95 oid aan KPN moet betalen voor een belbudget lijn oid?
Die € 29,90 zijn de enige maandelijkse kosten! Zo simpel is Alice!
Ik zou dus voor 29,90 onbeperkt kunnen bellen en internetten? En bij die maandelijkse opzegtermijn zitten ook geen addertjes? (Dat vind ik een groot nadeel van Online, dat jaarcontract)
Alice bevalt me zo goed, dat ik nog geen reden heb gehad, Alice op te zeggen. Over addertjes kan ik je dus niks vertellen. Maar je kunt volgens contract gewoon per maand opzeggen. En daar moet jij je aan houden, maar Alice ook!!! Ik ben op de Alice-forums hierover weinig negatiefs tegengekomen. Helaas gaan er bij Alice wel eens zaken de mist in, maar ook bij de andere providers gaat er van alles fout...

Alice klantnummer: NL00042991

Verwijderd

Mmm, zo duidelijk is alice! en toch snap ik het niet helemaal...

Heb nu een KPN Telefoonabonnement en internet via online. Dat KPN abo kost me maandelijks een X bedrag en dan nog 24,90 van Online erboven op, bovendien nog gesprekskosten en dat brengt m'n totaal op ongeveer 50 euro per maand.

Dat is juist, zo duidelijk is Alice 29,90 voor comfort en geen bijkomende kosten. je betaald altijd een maand vooruit en als je opzegt worden de gesprekskosten verrekend en wordt de rest terugbetaald. Je betaalt wel voor gesprekken naar betaalnummers en servicenummers.
De correspondentie laat te wensen over, foute standaardbrieven, daar moet je even doorbijten, maar je krijgt je signaal gewoon op je lijn en als je de instructies opvolgt ben je met een week of vier tot zes op Alice.
Heb je een probleem, dan wordt het lastig, maar daar is Alice geen uitzondering, de helpdesk is niet zo snugger, maar dat kun je niet verwachten voor een budgetprijs. Je hebt al een KPN lijn dus betaal je geen extra kosten voor een nieuwe lijn en je kan je KPN abo opzeggen, volg gewoon de instructies.
Je krijgt of een copperjet modem met voice over ATM (zeer goeie kwaliteit) of een Fritz met Voip, je kunt je oude nummer porteren als je dat direkt bij de aanmelding opgeeft. lees goed je bevestiging dat alles is zoals je wilt, bij een wijziging wordt de eerste aanmelding gestorneert en een nieuwe aangemaakt, dat kost dan extra tijd, let dar goed op bij het opzeggen van je huidige provider.
Bij het aanmelden kun je nog een vriendenkorting geven aan een Alicegebruiker mijn nummer is NL00124543
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
succes
Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:40:
[...]
Bij het aanmelden kun je nog een vriendenkorting geven aan een Alicegebruiker
Geven ze die vriendenkorting nog wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 16:17

Zenda

goes milk!

Als er een monteur gestuurd wordt kost dat jou sowieso geen geld. :) Als het ooit heeft gewerkt zal je zelf ook weinig verkeerd hebben gedaan oid.

Laat je klantnummer even achter, ik kan je vrijdag een update geven met wat er precies gaande is. :)
Tnx, maar er is net een monteur langs geweest. Koste me niks? Hij had een lijn meting gedaan en vanaf mijn huis loopt het signaal 1400 meter.. Dat is waar de KPN centrale zich bevindt.. Hij doet nu nog een lijn meting vanaf de BBnet ruimte die zich daar vlakbij bevindt en als dat rond de 80 meter zit, dan is er vermoedelijk een menselijke fout gemaakt bij KPN zei hij.. Citatie monteur: "Menselijke fout vermoedelijk.. Wellicht heeft iemand per ongelijk een draadje los gehaald en wist hij niet meer waar het draadje naar toe liep." Hopelijk in de loop van volgende week weer internet :) Lijn metingen ftw! 8)

Update: KPN belde me net, komen tussen 12:00 en 14:00 langs.. Mijn mening over de service van Alice trekt weer wat bij! Paar mindere gesprekken gehad maar de laatste week word ik erg goed geholpen.. Zit een kink in de kabel tussen KPN centrale en mijn huis en ze gaan nu alles doorlopen!

[ Voor 14% gewijzigd door Zenda op 20-02-2009 11:02 ]

Zenda likes some milk every now and then..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In oktober 2008 heb ik internet bij ze aangevraagd, en dat zou binnen 2 weken aangesloten worden. Modem thuisgestuurd gekregen, boel aangesloten, werkte niet. Dus ik belde vol goede moed naar de helpdesk, die me beloofde dat ik binnen 2 weken zou worden teruggebeld.

20(!) dagen later werd ik teruggebeld (na wederom een aantal telefoontjes van mijn kant, en op mijn kosten). De medewerker die me toen te woord stond kwam al binnen de recordtijd van 3 minuten tot de conclusie dat hij niet over de vaardigheden beschikte om klanten te helpen en beloofde me dat ik weer binnen 2 weken zou worden teruggebeld.

Toen ik een maand later nóg niet werd teruggebeld en wel zelf weer tientallen euro's had uitgegeven om in de wacht te staan bij hun incapabele helpdesk, besloot ik de boel maar op te zeggen. Maar ja, in de 2 maanden die er voorbij waren gegaan heb ik dus geen seconde een internetverbinding van ze gehad. Dus een brief erbij gestuurd, de boel uitgelegd en er nog even achteraan gebeld. Volgens de medewerker die ik aan de telefoon had was het in orde, ik kreeg excuses (en terecht) en ik hoefde niets te betalen. Eind december zou het zijn opgezegd.

Vervolgens sturen ze de ene factuur na de andere, zelfs over de maanden januari en februari! Dus stuur ik weer een brief, zonder reactie van hun kant, en nog maar een. Kreeg ik eergister een brief van een incassobureau, die namens Alice even geld wilde innen?!?!

Ik denk dat het tijd is om maar even met m'n rechtsbijstandsverzekering contact op te nemen, en wat brieven naar consumentenprogramma's te sturen. Wat een zooitje oplichters daar zeg.

Ik wil dus graag iedereen waarschuwen voor dit bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:18:
Ik denk dat het tijd is om maar even met m'n rechtsbijstandsverzekering contact op te nemen, en wat brieven naar consumentenprogramma's te sturen. Wat een zooitje oplichters daar zeg.

Ik wil dus graag iedereen waarschuwen voor dit bedrijf!
Zijn we niet al eens eerder op dit punt in deze discussie geweest(zie je vorige posts)? het is vervelend als mensen fouten maken bij een ISP maar ipv schelden/vloeken en tieren kun je ook proberen om het op een normale manier op te lossen. De rest van de mensen hier heeft niet de problemen waar jij mee te maken hebt (zie 3 posts naar boven op deze page) dus om nu te spreken over oplichterij als "standaard uitgangspunt van Alice" gaat een beetje ver. Hoe vervelend het ook voor je is, het is een individueel geval. Wat er waarschijnlijk gebeurt is, is dat je de eerste maanden de rekeningen gestorneerd hebt. Onafhankelijk van het storingsproces ga je dan een incassoprocedure in. Dat de helpdesk vervolgens aangeeft dat je niet hoeft te betalen is mooi, maar waarschijnlijk liggen je facturen dan al bij het incasso bureau.

De oplossing:
Negeer het incassobureau en bel de helpdesk even (of email ze). Geef hierbij aan dat je overeengekomen bent de abonnementsgelden niet te betalen en dat je de incasso zult negeren. Zeg ook dat ze de bevestiging hiertoe in het ticketingsysteem kunnen vinden. En presto.. tijd om
je bezig te houden met nuttige dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al meerdere brieven gestuurd waarin ik heb aangegeven niet te zullen betalen voor niet geleverde diensten (en dat zijn in dit geval dus alle beloofde diensten). Bij ieder telefonisch contact is me verzekerd dat ik niet zou hoeven betalen, en iedere keer stuurt Alice toch weer onterechte facturen. Deze keer zelfs via een incassobureau.

Oftewel: Alice liegt. En leugenaars en oplichters zitten nu eenmaal niet zo ver van elkaar af. Daarom post ik dit ook, om mensen te waarschuwen voor deze praktijken. Ze zullen heus niet iedere klant zo behandelen, maar het is behoorlijk irritant als je net de pech hebt wel zo behandeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:17:
Heb al meerdere brieven gestuurd waarin ik heb aangegeven niet te zullen betalen voor niet geleverde diensten (en dat zijn in dit geval dus alle beloofde diensten). Bij ieder telefonisch contact is me verzekerd dat ik niet zou hoeven betalen, en iedere keer stuurt Alice toch weer onterechte facturen. Deze keer zelfs via een incassobureau.

Oftewel: Alice liegt. En leugenaars en oplichters zitten nu eenmaal niet zo ver van elkaar af. Daarom post ik dit ook, om mensen te waarschuwen voor deze praktijken. Ze zullen heus niet iedere klant zo behandelen, maar het is behoorlijk irritant als je net de pech hebt wel zo behandeld te worden.
Lees het bovenstaande verhaal nog eens. Wellicht was ik niet helemaal duidelijk->
- De alice helpdesk heeft je de belofte gedaan dat je het abonnement niet hoefde te betalen maar de incassoopdracht was al voor die tijd doorgegeven aan het incassobureau. Vanaf dat moment ligt alles bij het incassobureau en is er geen direct contact meer met Alice. Dit zijn reguliere processen die bij elke dienstaanbieder actief zijn. Wat hier fout gaat is dat de Alice helpdesk een ticket aanmaakt dat het abonnement stopgezet moet worden maar nagelaten heeft te checken of er al een incassoprocedure liep. Om die te stoppen moet Alice zelf contact opnemen met het incassobureau.

Maw: stuur een email en je bent er vanaf. Met liegen/bedriegen heeft dit weinig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenda schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:55:
[...]

Tnx, maar er is net een monteur langs geweest. Koste me niks? Hij had een lijn meting gedaan en vanaf mijn huis loopt het signaal 1400 meter.. Dat is waar de KPN centrale zich bevindt.. Hij doet nu nog een lijn meting vanaf de BBnet ruimte die zich daar vlakbij bevindt en als dat rond de 80 meter zit, dan is er vermoedelijk een menselijke fout gemaakt bij KPN zei hij.. Citatie monteur: "Menselijke fout vermoedelijk.. Wellicht heeft iemand per ongelijk een draadje los gehaald en wist hij niet meer waar het draadje naar toe liep." Hopelijk in de loop van volgende week weer internet :) Lijn metingen ftw! 8)

Update: KPN belde me net, komen tussen 12:00 en 14:00 langs.. Mijn mening over de service van Alice trekt weer wat bij! Paar mindere gesprekken gehad maar de laatste week word ik erg goed geholpen.. Zit een kink in de kabel tussen KPN centrale en mijn huis en ze gaan nu alles doorlopen!
Mooi dat het opgelost wordt. Soms wil KPN nog wat lastig doen met contact opnemen, maar het gaat zo te zien allemaal prima.

Mocht je na vanmiddag na 17:00 nog geen internet hebben op de een of andere manier, bel de helpdesk gewoon even. Dat is verreweg het snelst, ze kunnen dan meteen je ticket even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Wanneer komen de fakturen online? Ik lees dat dit 'halverwege de maand' moet zijn maar het is inmiddels de 20ste. :) Als ik m'n eerste faktuur heb kan ik m'n lampje bestellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
Maar wat bij mij nog steeds niet wil werken, is Alice televisie. Er lijkt helemaal geen signaal te komen uit die televisie aansluiting van het Genexis glasvezelmodem.
Volgens de handleiding van het Genexis glasvezelmodem zou het geel/oranje R/T lampje moeten branden, als het radio en televisie goed binnenkomt op het glasvezelmodem. Dat lampje brandt dus niet. Ik heb de Alice support lijn erover gebeld. Het had al moeten werken. Er was nog iemand die hetzelfde meldde. Ze gaan er contact over opnemen met Glasvezel Amsterdam.
Alice telefoon werkt nu. Maar ik weet nog steeds niet mijn Alice telefoonnummer.
Ook dat heb ik gemeld aan Alice support. Deze gaf me een telefoonnummer. Alleen als ik die draai vanaf mijn UPC telefoon, krijg ik iemand anders aan de lijn. Dus mijn Alice telefoonnummer weet ik nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
Ligt het aan mij of valt bij jullie de ADSL (+telefonie) ook regelmatig uit?
(om ongeveer 23:35)

Het ADSL lampje op de modem gaat regelmatig uit en daarna ook weer aan.
Dit is geen normaal verschijnsel.

Edit:
In de status pagina van de modem zie je de DSL verbinding vervallen (down), een aantal seconden later gaat deze weer UP, en later weer DOWN.

Opgelost, het werkt nu weer allemaal goed.
Misschien een tijdelijk probleem.

[ Voor 173% gewijzigd door HoppyF op 21-02-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Victorio schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:11:
Wanneer komen de fakturen online? Ik lees dat dit 'halverwege de maand' moet zijn maar het is inmiddels de 20ste. :) Als ik m'n eerste faktuur heb kan ik m'n lampje bestellen. :9
Hmm, gezien m'n lijn 10-02 is opgeleverd krijg ik pas ~13-03 m'n eerste faktuur. Nog maar even wachten dan.

Ik merk dat m'n tijdelijke nummer (dat ik de komende dagen nog heb) een geheim nummer is. Kan ik dat ergens wijzigen?
Zal na m'n nummerportering m'n nummer weer gewoon zichtbaar zijn als ik iemand bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Victorio schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:59:
Ik merk dat m'n tijdelijke nummer (dat ik de komende dagen nog heb) een geheim nummer is. Kan ik dat ergens wijzigen?
Waarom zou je dat willen wijzigen? Dat is natuurlijk expres gedaan om te voorkomen dat je caller-id meegezonden wordt. Straks gaan de mensen die jij belt dat tijdelijke nummer ook nog in hun adreslijst en/of mobieltje opslaan... dat moet je niet willen. Het is immers maar tijdelijk, en daarna wordt hetzelfde nummer weer aan een ander voor een paar dagen uitgeleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
grun93 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:31:
[...]

Waarom zou je dat willen wijzigen? Dat is natuurlijk expres gedaan om te voorkomen dat je caller-id meegezonden wordt. Straks gaan de mensen die jij belt dat tijdelijke nummer ook nog in hun adreslijst en/of mobieltje opslaan... dat moet je niet willen. Het is immers maar tijdelijk, en daarna wordt hetzelfde nummer weer aan een ander voor een paar dagen uitgeleend.
Oh ok... sja da's waar ja. |:( Nouja zolang m'n nummer maar weer zichtbaar is na de portering vind ik het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Weer heb ik een probleem met Alice, bij het doen van mijn bestelling had ik talk4free international aangevraagd, bij het afleveren van de adsl hebben ze dit toch niet aangevinkt.

Dus heb ik gebeld om te vragen of ze het alsnog willen aanzetten, ja dit kon maar kostte 10 euro.
Heb het uitgelegd dat ik het vanaf begin wilde en dat dat Alice het was "vergeten", toen heeft ze het kosteloos erop gezet.

Nou heb ik paar dagen terug de rekening ontvangen en hier zie ik dat er alsnog 10 euro administratie kosten zijn verwerkt.

Ik weer bellen kreeg te horen dat ik een mail moet sturen. Ik mailen krijg ik als antwoord dat ik het schriftelijk moet doen......

Ik weet niet wie daar allemaal werken en of ze überhaupt iets van een administratie hebben, maar dit vind ik werkelijk slecht.

(tevens w8 ik al 8 weken op een telefoontje van de technische dienst vanwege de trage adsl verbinding...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook iets raars, sinds vandaag kan ik niet op de alice lounge inloggen ineens is mijn account niet meer actief ;( vreemd maar meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:26:
heb ook iets raars, sinds vandaag kan ik niet op de alice lounge inloggen ineens is mijn account niet meer actief ;( vreemd maar meer mensen hier last van ?
Nee, ik kan gewoon inloggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:55:
[...]

Nee, ik kan gewoon inloggen.

Vreemde zaak, want email ophalen kan ik wel gewoon met outlook, kost me weer een telefoontje morgen naar ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan en Mojo

kunnen jullie zien of er een nummer geblokkeerd word om een of andere reden?
vanaf een willekeurig Alice adres(nummer) is het niet mogelijk mijn vaste nummer te bellen
vanaf alle andere providers geen probleem ook naar andere nummers van mijn provider kan gegwoon gebeld worden vanaf Alice alleen naar mijn vast nummer niet
er komt een vriendelijke vrouwenstem die zegt onbekend nummer
b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:26:
Heb hetzelfde probleem. Hier ook niet mogelijk in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:32
'Zo duidelijk is Alice!'.

Misschien wel waar, maar dan wel pas nadat je de eerste rekening van ze hebt gezien, na anderhalve maand.

Ik heb hier dus eindelijk na een maand mn eerste factuur en wat wordt duidelijk daaruit:
-ik heb nu 2 telefoonnummers kennelijk (had nummerbehoud aangevraagd bij bestellen)
-er wordt 1x wijzigingskosten in rekening gebracht a 8,40 euro ex btw
-de maandelijkse papieren rekening kost 2,10 euro ex btw per maand.
Mn verbinding is goed, gelukkig. Maar over mn eerste factuur ben ik NIET te spreken!

1> Er staan wijzigingskosten op mn factuur. Waarom? Geen idee, maar misschien omdat k gebeld heb omdat adslwinkel nagelaten heeft om te zeggen dat ik niet in het telefoonboek wil??? In ieder geval wordt daar iets van 10 euro voor in rekening gebracht --> mn opzegging is dus gelijk met een klachtenmail verstuurd!

2>: kosten voor een papieren nota declareren, terwijl dat bij aanvragen best gezegd had mogen worden. Ruim 2,50 euro voor een rekening vind ik wel erg gortig! Was bovendien niet vermeld bij mn bestelling!

Klacht 3: Alice is helemaal niet zo duidelijk! Reactie op mn mail laat nu al 5 dagen op zich wachten en daarnaast brengen ze dus kosten in rekening waar ze je vooraf wel eens over mochten inlichten! Verre van duidelijk dus.

ALICE gaat opgezegd worden hier dus an 1.5 maand tevreden internetten... En nu maar hopen dat er niet nog meer onduidelijkheid komt en er weer opzegkosten verschijnen ofzo:( en dat mn lamp binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuppieGup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 08:58
Ervaring Alice.
Maand geleden Alice Comfort besteld. Ik wachten op een bevestiging. Kan 4 weken duren.
Is de bestelling geannuleerd. De oude bewoners vanmijn nieuwe huis hadden KPN lijn nog niet omgezet.

Dus ik heb voor 4 weken voor niks zitten wachten. Geen brief van Alice.
Dus ik denk, misschien kunnen ze nu wel snel internet leveren. Ik heb eerst bij KPN gevraagd of de lijn vrij was.

Moet ik gewoon weer 4 weken wachten??
Is dit normaal?? Of willen ze geen nieuwe klanten??

Meer mensen hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
koektrommeltje schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:16:
'Zo duidelijk is Alice!'.

...

ALICE gaat opgezegd worden hier dus an 1.5 maand tevreden internetten... En nu maar hopen dat er niet nog meer onduidelijkheid komt en er weer opzegkosten verschijnen ofzo:( en dat mn lamp binnenkomt.
En waarom ga je opzeggen? Omdat er een paar euro onterecht is gefactureerd? 8)7
Stuur gewoon een briefje met de kosten die je gecrediteerd wil hebben en het komt vanzelf wel goed. Geduld is een schone zaak. ;)

Ik meen me ook te herinneren dat er op de site staat dat er op de eerste factuur onterechte kosten kunnen staan die met de tweede factuur verrekend worden. Klopt dat Mojo?

Ik moet ook nog een paar weken wachten op m'n eerste factuur maar ik zie het vanzelf wel. Ben tot nu toe erg tevreden over Alice. O+

[ Voor 57% gewijzigd door Victorio op 23-02-2009 18:15 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste