Alice Internet
- 06/02/2009: Op 6 februari 2009 kreeg ik een aardige mevrouw te spreken. Ze liep met mij de standaard procedure door. Al de gegevens doorgegeven. Daarna volgens de regels op tape de gegevens opgenomen voor 'bewijs'. Hierin zijn onze gegevens opgenomen zoals bankgegevens, dat ik de eigenaar ben van de rekening etc. Uiteindelijk een bevestigingsbrief binnen gekregen.
Hierin stonden alle gegevens zoals besproken aan de telefoon. Er was een klein puntje op aan te merken. Volgens de brief
”U heeft een vaste telefoonlijn, maar aangegeven deze niet te willen houden”. Dit was uiteraard niet zoals gepland.
- 10/02/2009: Op het moment dat de bevestigingsbrief binnen kwam heb ik gelijk contact opgenomen met het servicenummer van Alice. 0900-1560. Ik heb toen gesproken met een aantal mensen. Na het nummer gedraaid te hebben kwam ik uit op de algemene afdeling. Hier heb ik mijn verhaal gedaan en het advies van
Jaap H was om de hele aanmeld procedure opnieuw te doorlopen. Ik werd doorverbonden naar de afdeling Sales. Hier heb ik gesproken met ene
Sylvie. Het begon netjes met de excuses voor het ongemak. Na de laatste woorden werd ik zonder pardoen in de wacht gegooid. Na 2 minuten stilte vond ik het wel welletjes en heb ik opgehangen. Na opnieuw het nummer gedraaid te hebben (en 15 minuten extra op de telefoonrekening) vroeg ik onmiddellijk om de afdeling Sales. Ik werd netjes doorverbonden. Ik heb toen eerst weer gevragen naar
Sylvie. Volgens haar collega
Nadia M zou ze op dat moment in haar pauze zitten. (Dit was dus nog geen 3 minuten later. Opvallend?).
Nadia M bood haar excuses aan voor haar collega
Sylvie, Altijd netjes. Na mijn verhaal te hebben verteld aan
Nadia M zou ze opnieuw een registratie aanmaken. Ik hoefde niet de hele registratieprocedure te volgen, maar ik hoefde alleen even aan te geven of ik een monteur wilde om alles aan te sluiten of niet. Ik heb aangegeven dat ik dit niet wenste en ik zou binnen een aantal dagen een brief binnen krijgen waarin staat dat onze registratie ongedaan is gemaakt. Ook zou ik een nieuwe brief binnen krijgen waarin staat dat de bestelling opnieuw aangemaakt is. (Inmiddels zijn we dus weer 10 minuten verder, totaal: 25 minuten)
- 12/02/2009: Op 13 februari de brieven binnen gehad. Een brief waarin staat dat
“Wij bevestigen hierbij uw verzoek tot het opzeggen van uw abonnement op Alice te hebben ontvangen Wij betreuren uw beslissing zeer.” In de andere brief staat de bevestiging dat wij een abonnement hebben aangevragen bij Alice.
“Fijn dat u gekozen heeft voor internet van Alice. Wij hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen en in behandeling genomen. Alice heet u van harte welkom.” Mooi! Eindelijk van al het gezeur af. Echter toen ik op de 2de bladzijde keek viel me iets op:
“U heeft een vaste telefoonlijn, maar aangegeven deze niet te willen houden”. Op dit moment sloegen zo'n beetje de stoppen door.
- 12/02/2009: Dus, weer contact opgenomen met Alice. Hierbij heb ik netjes gevragen om de afdeling 'Sales'. Ik was dus best benieuwd hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Ik werd netjes doorgeschakeld naar 'Sales'. Ik kreeg meteen iemand te pakken. Deze mevrouw vertelde mij dat dit inderdaad een foutje was, en ze zou me doorschakelen naar een afdeling die me meer kon vertellen. Best.
Ik kreeg
mevrouw Jansen te pakken van de afdeling
'Opzeggingen'?. Nogmaals het hele verhaal uitgelegd en
mevrouw Jansen vroeg mijn klantnummer. Na het opgeven van mijn klanten nummer (NL001754**) wist
mevrouw Jansen mij te vertellen dat ik niet meer in het systeem stond. Waarschijnlijk onder een ander nummer. Na wat zoekwerk bleek het inderdaad dat ik een ander klantnummer had toegewezen. (NL001764**) Handig. Daarna vertelde
mevrouw Jansen mij dat in het systeem helemaal niet aangegeven was dat ik mijn vaste telefoonlijn wilde opzeggen. Er zouden zogenaamd
'standaard brieven' verstuurd worden waarin dezelfde informatie staat. Alice zou dus al een tijdje bezig zijn deze
'standaard brieven' te vervangen voor wat meer dynamische brieven. Oké, dat schept duidelijkheid.
Ik heb overlegt met
mevrouw Jansen wanneer mijn abonnement in zou gaan. Echter omdat ik opnieuw geregistreerd ben in het systeem zou over deze aanmelding weer 7 dagen bedenktijd ingaan, omdat dit een nieuwe registratie is. Ik vroeg wat de levertijd was en deze zou tussen de 3 en de 4 weken liggen. Omdat ik door al deze ongein nu dus in de problemen kom met mijn internet aansluiting (Mijn oude aansluiting verloopt op 28-02-2009. De nieuwe zou ingaan op 11-03-2009) had ik gevragen of het mogelijk was om de aansluit datum naar voren te plaatsen. Nee dit was niet mogelijk. Ik was zo brutaal om te vragen waarom daar zo'n lange levertijd opzat, mevrouw Jansen kon mij vertellen dat dat was om
'administratieve redenen'. Best.
De conclusie die ik nu kan trekken is dus, dat ik 2 weken zonder internet zit. Me vaste telefoonlijn word niet behouden, ons telefoonnummer raken we kwijt. 40 minuten van mijn leven verspild door onnodig in de wachtrij hangen en hoge kosten te maken voor het 0900 nummer.
Wordt vervolgd.