Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 20:01
Ik heb het volgende probleem. Als ik gebeld word (inkomend gesprek), dan doet de de nummerweergave het vaak wel, maar soms/regelmatig ook niet, dan zie ik dat er een Extern nummer belt. Ik heb dit geprobeerd om met mn mobiele telefoon meerdere keren naar mn Alice nummer te bellen. Het meerendeel van de oproepen wordt keurig het nummer getoond, maar af en toe dus niet, maar Extern, terwijl ik met hetzelfde nummer bel. Ook bij mensen die mij bellen gebeurd dit.
:? :?

Mijn telefoontoestel is een Siemens e45, deze heb ik ook al is gereset(basis en handset) zonder resultaat.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

Verder ben ik overigens tevreden over de snelheid enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:31
Alpha-sphere schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:59:
Denan en Mojo, misschien kunnen jullie me helpen. Ik werd vanochtend wakker en m'n internet doet het niet.
Als ik naar de copermine webinterface ga dan staat er attempting to connect... Maar verder gebeurt er niks. M'n adsl lampje brand constant. Ik heb gebeld met de helpdesk maar ze kunnen me niet helpen. Ik moet hiervoor worden teruggebeld.
Het zelfde probleem hier, dsl status is up alleen geen wan ip-adres. Bij dsl-statistics staat een foutmelding 'received disconnect from peer, session terminated.', of iets in die geest. Vrijdag de helpdesk gebeld, ticket aangemaakt voor de technische dienst maar helaas tot op heden geen werkend internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
TeGek schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:57:
Vandaag al de hele tijd geen verbinding, Ik zit op me werk maar als ik m'n domein ping krijg ik gewoon niks terug,dinnetje gebeld en die zegt ook dat er maar 2 lampjes op de CJT branden,Hopelijk niet te veel problemen :(

@ hieronder: Klinkt als mij probleem, welk postcode gebied?

M'n klantnummer is trouwens :NL00066781
Klinkt inderdaad hetzelfde ja. Postcode is 2515LM
Werkt hier nog steeds niet :(

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:56:
Ik heb vanmiddag mijn Alice modem binnen gekregen. Ik heb nu Internetplusbellen van de KPN, voice over IP dus. Nu zit er in de box een splitter, maar die hoef je toch enkel aan te sluiten als je van een analoge lijn overgaat naar voice over IP, en dat heb ik al via KPN. Moet ik de splitter dan toch aansluiten of niet?

Bedankt.
Vervelend dat een hoop verbindingen het niet doen maar mijn vraag raakt daardoor ondergesneeuwd. Misschien kan iemand op bovenstaande nog antwoord geven?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:19:
[...]

Vervelend dat een hoop verbindingen het niet doen maar mijn vraag raakt daardoor ondergesneeuwd. Misschien kan iemand op bovenstaande nog antwoord geven?
Bedankt
Nee, ik heb de splitter er ook niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan,

ik heb ff zitten kijken maar er is nog steeds niets afgeschreven voor de maand januari. Wanneer zou dat volgens Alice dan worden afgeboekt? Ik begrijp uit jouw woorden dat dat moet zijn gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54
denan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:40:
[...]

Daar heb je een punt :) Ik las de zin inderdaad verkeerd. Wel is het zo dat die melding 'klant onbereikbaar' niet vanuit Alice komt maar vanuit KPN. Het is echt niet zo dat ze expres een klant in de kou laten staan om een paar euro te verdienen op een 0900 nummer, zo dom is geen enkel bedrijf.
Sorry, maar Alice is dus wel zo dom. KPN heeft niets te maken met het feit dat Alice niet naar mijn Alice-nummer heeft gebeld én niet naar mijn mobiele nummer.
En dat kost ze nu een klant, als ik een mail stuur met drie vragen en alledrie de vragen worden verkeerd beantwoord dan heb ik het gevoel dat ik de verkeerde provider heb gekozen. Zeker als ze me voor verdere vragen weer naar hun 0900 nummer verwijzen. Ik heb geen Alice comfort gekozen om dan door de leverancier zelf uitgezogen te worden, zo ga je niet met je klanten om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Inmiddels begint hier schot in de zaak te komen. De bestel datum van Alice glasvezel was dus 30 december 2008. Glasvezel Amsterdam had al geprobeerd contact met me op te nemen op donderdag 15 januari. Mijn mobiel stond uit, dus stuurde ze een voicemail. Ik had wat problemen om langs de persoonlijke instellingen te komen van voicemail. Ruim een week later kon ik de voicemail beluisteren. Er stonden er inmiddels al 4. Alle vier van Glasvezel Amsterdam.

Ik heb afgelopen maandag gebeld voor een afspraak. Het kon al vanaf maandag 2 februari. Ik heb er vrijdag 13 februari van gemaakt. Ik heb dan ATV. Ik heb deze afspraak om het glasvezel modem te laten aanbrengen vandaag schriftelijk bevestigd gekregen. Daarin staat al dat de installatie enkele uren in beslag kan nemen. Heeft iemand dit al meegemaakt? Hoe verliep dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudolfus schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:45:
[...]

Sorry, maar Alice is dus wel zo dom. KPN heeft niets te maken met het feit dat Alice niet naar mijn Alice-nummer heeft gebeld én niet naar mijn mobiele nummer.
En dat kost ze nu een klant, als ik een mail stuur met drie vragen en alledrie de vragen worden verkeerd beantwoord dan heb ik het gevoel dat ik de verkeerde provider heb gekozen. Zeker als ze me voor verdere vragen weer naar hun 0900 nummer verwijzen. Ik heb geen Alice comfort gekozen om dan door de leverancier zelf uitgezogen te worden, zo ga je niet met je klanten om...
Een niet al te snuggere helpdeskmedewerker is iets anders dan kwade opzet/bedrijfsstrategie :)
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:00:
Denan,

ik heb ff zitten kijken maar er is nog steeds niets afgeschreven voor de maand januari. Wanneer zou dat volgens Alice dan worden afgeboekt? Ik begrijp uit jouw woorden dat dat moet zijn gebeurd?
Volgens mij gaan alle bank-opdrachten rond de 23e-24e de deur uit bij Alice, afhankelijk van je bank kan het een aantal duren voor het van de rekening is afgeboekt.
joop1960 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:07:
Ik heb afgelopen maandag gebeld voor een afspraak. Het kon al vanaf maandag 2 februari. Ik heb er vrijdag 13 februari van gemaakt. Ik heb dan ATV. Ik heb deze afspraak om het glasvezel modem te laten aanbrengen vandaag schriftelijk bevestigd gekregen. Daarin staat al dat de installatie enkele uren in beslag kan nemen. Heeft iemand dit al meegemaakt? Hoe verliep dit?
Dit hangt puur af van de situatie ter plekke. Ik ken glasvezelinstallaties die binnen een uurtje klaar waren (vezel trekken/afmonteren genexis kastje/testen basisdiensten) en ik ken installaties waar men toch wel een halve dag zoet mee was. Dat laatste gebeurt eigenlijk alleen maar bij hoogbouw of zeer oude panden waar er problemen kunnen zijn om een glasvezelaansluitpunt te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

@Denan of Mojo,

Ik heb nu net een nieuwe rode alice modem gekregen, deze aangesloten en de situatie blijft gelijk. Ziet wel een DSL lijn maar geen verbinding met Alice (attempting to connect..)
Ik zit nog steeds via de KPN lijn te internetten (planet services) en is dus de aansluiting op Alice niet hersteld.
De Alice verbinding zat altijd al op het eerste aderpaar, voorheen gewoon analoge aansluiting gehad.
Ons alice nummer is NL00133770. Ik zou nog deze week door de technische dienst worden terug gebeld en die loopt bijna af.

Mijn verhaal is hier nog te lezen.. junglebeast in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Hopelijk kunnen jullie uitzoeken wat ze van plan zijn.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
quote: denan
Dat laatste gebeurt eigenlijk alleen maar bij hoogbouw of zeer oude panden waar er problemen kunnen zijn om een glasvezelaansluitpunt te monteren.
Ik zit hier in een huur woning uit het jaar 1987. Dit pand is slechts 4 etages hoog. Zit wel veel beton in verwerkt. Dus dan zou het toch geen halve dag moeten duren.

Er staat in de brief van Glasvezel Amsterdam nog wel, dat de lengte van de glasvezelkabel zo kort mogelijk wordt gehouden. Ik vraag me daarbij af wat de meest logische plaats moet worden van het aansluitkastje. In ieder geval niet in de meterkast. Want die is buiten de woning. Dan zou die in de huiskamer bij de TV of bij de computers moeten zijn. Als de glasvezelkabel vanaf de trap moet komen, dan staan de computers dichterbij dan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20

IkWilbert

Het is mij!

denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:59:
[...]

@ikwilbert:
Ik heb de mensen van Alice je facturen laten checken en er is geen factuur voor januari verzonden. Wat ik zo van ze terugkreeg was een laatste factuur voor 1-12 tot 31-12 met daarin inderdaad de abonnementskosten voor december en de variabele kosten (beltikken) van november. Dit heeft te maken met het feit dat vaste kosten altijd vooruit gefactureerd worden en variabele kosten altijd achteraf. Niet storneren dus en de betaling gewoon door laten gaan dan komt er automatisch een creditering zodra de eindafrekening klaar is.
ok, even een update. De stornering toch maar ongedaan gemaakt omdat ik eigenlijk geen zin had in incasso ellende. Zo rond 9 januari hebben ze dus alsnog het maandbedrag voor december geincasseerd. Ik ervanuit gaande dat ik het deze maand wel terug zou krijgen. Nou mooi niet dus!

Zojuist gebeld met Alice, "ja meneer ikwilbert u heeft helemaal gelijk, maar alice kan niet crediteren".

Moet ik een aangetekende brief gaan sturen naar Alice om mijn geld terug te krijgen.... Het is toch van de zotte!

Ik ga alsnog het bedrag storneren, kan als het goed is 30 dagen na afschrijven.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeGek schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:57:
Vandaag al de hele tijd geen verbinding, Ik zit op me werk maar als ik m'n domein ping krijg ik gewoon niks terug,dinnetje gebeld en die zegt ook dat er maar 2 lampjes op de CJT branden,Hopelijk niet te veel problemen :(

@ hieronder: Klinkt als mij probleem, welk postcode gebied?

M'n klantnummer is trouwens :NL00066781
Ik zie dat je lijn een beetje onstabiel werkt. Mocht die af en toe wegvallen, neem even contact op met de helpdesk, klapperlijn. Daar kunnen ze je wel mee helpen. :)
Alpha-sphere schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:59:
Denan en Mojo, misschien kunnen jullie me helpen. Ik werd vanochtend wakker en m'n internet doet het niet.
Als ik naar de copermine webinterface ga dan staat er attempting to connect... Maar verder gebeurt er niks. M'n adsl lampje brand constant. Ik heb gebeld met de helpdesk maar ze kunnen me niet helpen. Ik moet hiervoor worden teruggebeld.
Echt klote is dit. Ik heb nu net internet hard nodig voor school :(
Op m'n iPhone dit verhaal tikken is ook geen pretje.

M'n klanten nr is NL00061568
Ticket stond al bij de 2e lijn, heb het net gefixxed, je zou morgen weer internet moeten hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:56:
Ik heb vanmiddag mijn Alice modem binnen gekregen. Ik heb nu Internetplusbellen van de KPN, voice over IP dus. Nu zit er in de box een splitter, maar die hoef je toch enkel aan te sluiten als je van een analoge lijn overgaat naar voice over IP, en dat heb ik al via KPN. Moet ik de splitter dan toch aansluiten of niet?

Bedankt.
Nee, hoeft niet. :)
Erick81 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Het zelfde probleem hier, dsl status is up alleen geen wan ip-adres. Bij dsl-statistics staat een foutmelding 'received disconnect from peer, session terminated.', of iets in die geest. Vrijdag de helpdesk gebeld, ticket aangemaakt voor de technische dienst maar helaas tot op heden geen werkend internet :(
Was opgelost zag ik.
Alpha-sphere schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:10:
[...]

Klinkt inderdaad hetzelfde ja. Postcode is 2515LM
Werkt hier nog steeds niet :(
Zie hierboven :P
junglebeast schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:42:
@Denan of Mojo,

Ik heb nu net een nieuwe rode alice modem gekregen, deze aangesloten en de situatie blijft gelijk. Ziet wel een DSL lijn maar geen verbinding met Alice (attempting to connect..)
Ik zit nog steeds via de KPN lijn te internetten (planet services) en is dus de aansluiting op Alice niet hersteld.
De Alice verbinding zat altijd al op het eerste aderpaar, voorheen gewoon analoge aansluiting gehad.
Ons alice nummer is NL00133770. Ik zou nog deze week door de technische dienst worden terug gebeld en die loopt bijna af.

Mijn verhaal is hier nog te lezen.. junglebeast in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"

Hopelijk kunnen jullie uitzoeken wat ze van plan zijn.
Ik zie nog steeds een lijn down.

Ik begrijp dat je op planet zit te internetten. Dat betekend dus dat Alice op je 2e aderpaar zou moeten zitten in het geval van een NLS, of je planet lijn had gesloopt moeten zijn. De situatie is het tweede.

Ik zie in de DB van KPN dat je BBned lijn al lang actief had moeten zijn. Dat is dus niet het geval. Ik heb het in behandeling. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:21:
[...]
Volgens mij gaan alle bank-opdrachten rond de 23e-24e de deur uit bij Alice, afhankelijk van je bank kan het een aantal duren voor het van de rekening is afgeboekt.
Denan,

ik kan inmiddels bevestigen dat de maand Jan. inderdaad is afgeschreven, december heb ik zelf overgemaakt. Alles loopt nu weer zoals het moet.
Top!!! Thanks!!

Ennuh petje af voor jou en Mojo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

mojo zou je eens kunnen kijken wat de status
ik zit al sinds 14 januari op een dsl signaal te wachten

[ Voor 12% gewijzigd door thalantis op 04-02-2009 11:48 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je lijn is op de 27e eindelijk opgeleverd verklaard. Je hebt een NLS, dat wilt zeggen dat je lijn op het 2e aderpaar zit opgeleverd. Op je eerste aderpaar zit nog een (administratief?) actieve ADSL lijn van je oude provider (KPN netwerk zo te zien).

Maak je IS/RA even open, switch rood met oranje en blauw met wit. Je zou dan een Sync met Alice moeten hebben.

Lukt dat niet, of heb je geen sync. Bel dan even met de helpdesk.

Succes d'r mee. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 31-01-2009 10:57 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Mojo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:57:
Je lijn is op de 27e eindelijk opgeleverd verklaard. Je hebt een NLS, dat wilt zeggen dat je lijn op het 2e aderpaar zit opgeleverd. Op je eerste aderpaar zit nog een (administratief?) actieve ADSL lijn van je oude provider (KPN netwerk zo te zien).

Maak je IS/RA even open, switch rood met oranje en blauw met wit. Je zou dan een Sync met Alice moeten hebben.

Lukt dat niet, of heb je geen sync. Bel dan even met de helpdesk.

Succes d'r mee. :)
op de rode en de blauwe zit gelukkig nog een werkende adsl, ik heb van de week al gebeld met de helpdesk, maar ik weten wat de vervolg stappen nu zijn
alice modem zit al 2 weken op oranje en wit

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh op die fiets.. zeg dat dan.. :P

Bel de helpdesk even met de mededeling dat je volledig opgeleverd bent en dat je lijn door KPN hersteld dient te worden. Vervolgens wordt er voor dat probleem (weer wat anders dus, enige wat ik kon vinden was dat je oplevering niet doorliep) een ticket naar de 2e lijn gestuurd die KPN aan kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

nou gebeld ik hoop dat het duidelijk genoeg was. een ticket aangemaakt, en er weer bij gezegd over wit en oranje

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb nu een 1,5 maand internet via Alice, alleen ben ik niet zo blij met de snelheid. Ik haal net geen 8mbit terwijl op de speedtest op alice dr pagina: " Geschatte downloadsnelheid: Tussen de 16 en 20 Mbit/s" staat. Heb al gebeld met alice en ik zou door een technische medewerker gebeld worden, maar tevergeefs...

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
B0MBACI schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:48:
Ik heb nu een 1,5 maand internet via Alice, alleen ben ik niet zo blij met de snelheid. Ik haal net geen 8mbit terwijl op de speedtest op alice dr pagina: " Geschatte downloadsnelheid: Tussen de 16 en 20 Mbit/s" staat. Heb al gebeld met alice en ik zou door een technische medewerker gebeld worden, maar tevergeefs...

Meer mensen hier last van?
Nooit zien staan dat er aan die snelheidsmeting geen rechten kunnen worden ontleend? Ik zou nog maar eens kijken:
Deze snelheden kunnen in de praktijk lager liggen, afhankelijk van de exacte afstand van uw huis tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de koperlijn. Aan de geschatte snelheid kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
Ik zit overigens met precies hetzelfde. Heb me er maar bij neergelegd. Zit em gewoon in de afstand en het koper.

[ Voor 6% gewijzigd door Master FX op 31-01-2009 20:33 . Reden: toevoeging ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Thanks voor het nakijken mojo! :)

Sinds gister kan ik wel connectie krijgen MAAR ik kan geen sites bezoeken.
In de webinterface van de copermine modem staat connection established.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Master FX schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:33:
[...]

Nooit zien staan dat er aan die snelheidsmeting geen rechten kunnen worden ontleend? Ik zou nog maar eens kijken:
[...]
Da's wel een erg makkelijke manier om er vanaf te komen, aangezien de metingen van bv XS4ALL realistischer zijn (met dezelfde vermelding). Je kunt niet elke marketing truc gebruiken en dan zeggen: je kunt er geen rechten aan ontlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Edgarz schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:10:
Je kunt niet elke marketing truc gebruiken en dan zeggen: je kunt er geen rechten aan ontlenen.
Dat klopt, maar in dit geval wel. De snelheidscheck is gebaseerd op de hemelsbrede rechte lijn tussen postcode adres en centrale, terwijl de koperen draden veel langer kunnen zijn omdat ze niet in een rechte lijn liggen maar de wegen volgen. Daar kan de check echt geen rekening mee houden, bovendien speelt ook de kwaliteit van het koper, de temperatuur en het grondwaterpeil een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

grun93 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:01:
[...]

Dat klopt, maar in dit geval wel. De snelheidscheck is gebaseerd op de hemelsbrede rechte lijn tussen postcode adres en centrale, terwijl de koperen draden veel langer kunnen zijn omdat ze niet in een rechte lijn liggen maar de wegen volgen. Daar kan de check echt geen rekening mee houden, bovendien speelt ook de kwaliteit van het koper, de temperatuur en het grondwaterpeil een rol.
I know. Men haalt de cijfers uit de mooie theoretische grafieken

Afbeeldingslocatie: http://www.internode.on.net/media/images/internode-adsl2-dist07.jpg

Desalniettemin wordt de werkelijkheid (geen 1900m maar 2900m) aardig geweld aangedaan. Blijkbaar weet XS4ALL dat wel beter in te schatten met hun max. 8 Mbit indicatie. Dus het kan wel beter, maar uit marketingoogpunt doen ze het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat grafiekje is ook optimistisch hoor. Ik zit zelf op 12Mbit met een lijnlengte (4tel, dus correct) van 1911 meter. Sneller is echt vrijwel onmogelijk... :) Telfort trouwens, Alice zal niet veel anders zijn.

Ga uit van:
16Mbit op 1km
10Mbit op 2km
6-8Mbit op 3km
1-4Mbit op 3-5km
0-2Mbit op 5+ km

M'n ervaring leert dat het zo ongeveer werkt, met name bij lange lijnen speelt de koperkwaliteit mee. Ik heb wel eens een lijn van 7km(!!) op 0,5/0,5Mbit in zien trainen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 02-02-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Dat zelfs de theoretische kaders optimistisch zijn, dat weet ik uit ervaring. Vandaar dat het mij oprecht verbaast dat Alice/BBned er nog zo mee wegkomt om dat scenario nog iets positiever in te schatten. Kortom, ligt voor mij erg dicht op de rand van verkooptruc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Weet ook iemand wat het effect is als je de portforward per ongeluk zo instelt? (op de CJT 1616):

transport type:any
port range start: 0
port range end: 0

Hoe dat zo ingesteld raakte wil je niet weten :z . maar het punt is dat ik nu alles opnieuw heb moeten installeren vanwege een hele bult trojans+spyware. Sommigen waren pas twee dagen in de virus definities te vinden :/ . Ik zou graag willen uitsluiten of het door deze configuratie fout kwam of vanwege het brakke programma waarvoor ik in de eerste plaats de portforwards wilde regelen.
Nou zijn er nog regelmatig updates voor win2k-sp4, maar ik vertrouw het eigenlijk toch niet.

Forward deze instelling nou echt poort 0 naar poort 0 (zou dan niets aan de hand moeten zijn toch?) of doet het iets anders duisters >:) Voor zover ik weet is poort 0 helemaal geen geldig poort. Betekend het niet per ongeluk 'alles' ofzo?
Ik ben helemaal vanaf nul begonnen met een schoon image dus, maar ik wil dezelfde fout niet twee keer maken, dus zal ik erachter moeten komen wat het geweest is.

edit: type modem toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GemengdeDrop schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:32:
Weet ook iemand wat het effect is als je de portforward per ongeluk zo instelt? (op de CJT 1616):

transport type:any
port range start: 0
port range end: 0
Doet erg weinig zo, maar dit staat default zo of je hebt het zelf geconfigureerd. Er is geen spyware/trojan die je modem zal kunnen configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
2 februari 2009:
Er vinden op dit moment geen onderhoudswerkzaamheden aan het Alice netwerk plaats.

Staat er wel eens een andere melding te lezen op de Alice support pagina ?

Gisteravond (1 februari) was het in het midden van het land niet vooruit te branden (meerdere vrienden/kennissen haddden er last van), dus niet ik alleen ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:07:
2 februari 2009:
Er vinden op dit moment geen onderhoudswerkzaamheden aan het Alice netwerk plaats.

Staat er wel eens een andere melding te lezen op de Alice support pagina ?

Gisteravond (1 februari) was het in het midden van het land niet vooruit te branden (meerdere vrienden/kennissen haddden er last van), dus niet ik alleen ; )
Ja hoor, ik heb daar al vaker meldingen zien staan. Een AMS-IX storing ligt in ieder geval buiten het netwerk van Alice en zal niet zo snel op die pagina verschijnen... al helemaal niet als men bij Nikhef zelf al niet merkt dat er iets mis gaat en geen storingsmeldingen stuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Jammer dat dat niet de oorzaak is van mijn probleem. Modem zegt dat ik verbinding heb maar ik kan nog steeds helemaal niks :(
Het is dat ik geen geld heb voor een tweede inet lijn anders lag hier in huis een adsl en kabel internet lijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
denan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:28:
[...]

Ja hoor, ik heb daar al vaker meldingen zien staan. Een AMS-IX storing ligt in ieder geval buiten het netwerk van Alice en zal niet zo snel op die pagina verschijnen... al helemaal niet als men bij Nikhef zelf al niet merkt dat er iets mis gaat en geen storingsmeldingen stuurt :)
Hallo Denan,

Ik begrijp dat dat buiten het krachtenveld van Alice ligt, maar als service zou het wel het vermelden waard zijn (scheelt ook weer in de belasting van het Alice support telefoonteam ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:56:
[...]
Ik begrijp dat dat buiten het krachtenveld van Alice ligt, maar als service zou het wel het vermelden waard zijn (scheelt ook weer in de belasting van het Alice support telefoonteam ; )
Ik heb bij ons nog geen meldingen binnen zien komen van de AMS-IX dus ik vermoed dat ze dat bij Alice ook nog niet hebben gehad. Zonder die melding blijft het een beetje een vage storing, ik heb bvb zondag bijna geen problemen gehad. Het enige wat opviel was dat een paar sites in 'low traffic' mode gingen waardoor ze plain text waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm even een vraagje namens mn buren..

als je je CJ1616 in "semi" BRIDGE zet.. kan je dan nog wel gebruik maken van Telefonie?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
SMSfreakie schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:43:

als je je CJ1616 in "semi" BRIDGE zet.. kan je dan nog wel gebruik maken van Telefonie?
dat vraag ik mij idd ook af.. ga vanavond mijn cj1616 aansluiten, want heb sinds vandaag alice.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:43:

Ja hoor, dat werkt in de CJT1616 op basis van VoDSL. Zolang je maar van die instellingen af blijft blijft telefonie gewoon werken, dat gaat namelijk over een ander PVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linneman1991
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Hallo,

Per 27.01.09 zou onze Alice verbinding moeten werken.
Dit was echter niet het geval dus heb ik maar HD gebeld. Hier zij men dat ik nog maar even moest wachten tot na het weekend (6 dagen). Na het weekend deed de verbinding het nog steeds niet, dus maar weer gebeld. Hier kregen we de mededeling dat we de kabeltjes in het ISRA-punt moesten omwisselen omdat volgens de HD de verbinding wel opgeleverd is. Na het omwisselen van de draadjes werkte de Alice verbinding nog steeds niet.
HELP! wat moet ik nu doen?

mvg Ralf

Klantnummer: NL00161810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:05:
[...]

Ja hoor, dat werkt in de CJT1616 op basis van VoDSL. Zolang je maar van die instellingen af blijft blijft telefonie gewoon werken, dat gaat namelijk over een ander PVC.
zo`n vermoeden had ik al ;) alleen ik zocht even een bevestiging ;D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Master FX schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:33:
[...]

[...]

Ik zit overigens met precies hetzelfde. Heb me er maar bij neergelegd. Zit em gewoon in de afstand en het koper.
Tuurlijk, alleen vind ik het wel erg vreemd als ik de helft van de snelheid niet eens haal... Ik zit volgens diverse websites 550m van de centrale af...

Maar mijn vraag ging meer om het technische personeel die niet belt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Mojo, kan je nagaan of mijn lijn volledig is opgeleverd? (NL00160564)

Lampjes branden allemaal prima maar internetten/bellen (geen beltoon) lukt nog niet.
Ik denk dat het probleem is dat m'n 'oude' adsl aanbieder nog actief is (op lijn 1?).
Op het moment dat dat signaal weg is (over een week) wordt het alice signaal dan automatisch op lijn 1 gezet?

Ben te lui om met die draadjes te gaan prutsen. ;) Wat trouwens ook niet lukt...

[ Voor 89% gewijzigd door Victorio op 02-02-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hel van het overstappen.

Ik ben van KPN internetplusbellen overgestapt naar Alice. Gisteren is de lijn aangesloten.
Maar omdat de telefoonlijn geporteerd moet worden moet ik nog steeds aangesloten blijven bij KPN, dus dubbele abbo kosten á € 45,- KPN en € 30,- Alice.
Ik kan dus na de portering de KPN opzeggen en dan heb ik nog een maand extra KPN kosten.
Alice heeft mij aangesloten en ondanks de belofte dat ik mijn eigen nummer kon blijven gebruiken dat heeft helaas anders uitgepakt. Ik kan wel naar buiten bellen maar niet gebeld worden op mijn eigen nummer.
Alice laat weten daar niets aan te kunnen doen. Het enige wat ze kunnen doen is een versnelde portering laten plaatsvinden die eigenlijk al allang had moeten plaats vinden. Dit stond in de orderbevestiging vermeld van ca 1,5 mnd terug.
Het vezoek tot portering kan nu pas plaatsvinden op het moment dat ik een 3e brief van Alice krijg waarin staat:
Dat ik aangesloten ben bij Alice en gebruik kan maken van hun diensten
Dat ik aangesloten ben weet ik inmiddels wel, de lijn van de KPN, zowel telefoon alsmede internet is, is weggedrukt door de Alice verbinding. Die derde brief waar ik op moet wachten om de portering daadwerkelijk in gang te zetten is nodig omdat ik dan pas in het geautomatiseerde systeem zit. Die brief had ik vandaag moeten krijgen 8)7 Volgens de helpdesk van Alice krijg ik die brief zo snel mogelijk :?
Volgens de regels van de Opta moet Alice mij binnen 10 dagen porteren na ingaan van de overeenkomst, ik ben benieuwd. Ondertussen weet ik niet of ik via de KPN aan het bellen ben of via Alice, waarschijnlijk beide en worden er dubbele tikken geregistreerd en spek ik de kas van Alice en de KPN.

Ik ben niet blij, een illusie en wat ik aan geld wilde besparen verdien ik pas over 2 jaar terug!
Het enige lichtpuntje is dat ik de beloofde internet snelheid haal bij Alice, daar waren ze een keer duidelijk over. Zo gemakkelijk................................................................... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je betaald natuurlijk nooit telefoniekosten aan beide aanbieders tegelijk. Als je zegt dat Alice werkt, dan werkt je KPN lijn natuurlijk niet en daar bel je dan ook niet mee... :)

Althans, als ik het goed begrijp is je Alice lijn gewoon actief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:47:
...
Dat ik aangesloten ben weet ik inmiddels wel, de lijn van de KPN, zowel telefoon alsmede internet is, is weggedrukt door de Alice verbinding.
...
De snelheid en consistentie waarmee de brieven worden verzonden is soms niet helemaal ok. Ik heb 2 brieven nooit gehad en kreeg na een vraag per mail bevestigd dat mijn verbinding gisteren opgeleverd zou worden.

Maar goed... ik hoop dat mijn huidige adsl verbinding komende dagen wordt 'weggedrukt' door Alice en dat alles netjes werkt. Dat ik 1 of 2 weken dubbel betaal daar heb ik zelf voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eind November via alice.nl hebben wij ons aangemeld voor de comfort service (internet + bellen) volgens de bevestigings brief zouden we 30 december aangesloten worden en de week van te voren de modem met toebehoren krijgen.

We hebben inderdaad de week van te voren de modem gekregen die netjes aangesloten zoals het hoorde...

30 december: Het zou tussen 0800 en 2000 aangesloten worden (belachelijk, maarja het moet blijkbaar)

31 December: Geen internet/bellen, we bellen(mobiel) en zouden de lijn-paren moeten omdraaien... gedaan, modem reset... niks.
Er wordt voor ons een ticket aangemaakt en naar de technische dienst gestuurd, wij moeten geduld hebben is het laatste woord van de klantenservice.

Dit gaat zo weken door!!!!!!
Elke keer moeten we draden wisselen, ookal melden wij dat dit al tig keer is gebeurd.

Omdat ik er genoeg van heb ga ik naar een kennis van me die ook ADSL heeft... ik sluit onze modem daar aan en het ADSL-lampje op de modem gaat branden(wat het bij ons thuis niet doet).
Ik neem de modem van die kennis mee naar ons (zelfde type) en het ADSL-lampje blijft uit...
Nou heb ik me laten vertellen dat het ADSL lampje gaat branden zodra de modem een signaal krijgt, maar die brandt niet bij ons en toch meent alice contact met onze modem te hebben...

Vorige week weer gebeld met het dure 0900 nummer, we bellen immers mobiel, en gedreigt met opzegging van ons contract.
Nu komt de klanteservice aan dat de modem kapot moet zijn want van hun kant werkt alles (waarom doet mijn modem het dan bij die kennis? Klantenservice heeft daar geen antwoord op).

Een week later eindelijk de nieuwe modem binnen gekregen en aangesloten... wachten...
splitter er tussen uit.....
ander ader paar...
weer splitter er tussen uit...
Nada!

Klantenservice: wissel de draden van het ISRA punt...
Ik: Dat heb ik al tig keer gedaan.
Klantenservice: Het is toch nodig meneer! (ja ze verheft haar stem..)
|:(
ik: Done... wachten... nog niks mevrouw...
Klantenservice: Oh.. Ik maak een ticket voor U aan en de technische dienst neemt zsm contact met u op.

Mijn vraagje aan jullie, wat moet ik nu?
De klantenservice is mij meer tot last dan hulp, en het kost me klauwen vol geld.
Ik heb een vermoeden dat mijn lijn niet eens opgeleverd is, hoe kan ik dit checken?
Los van het contract opzeggen, wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:56:
Los van het contract opzeggen, wat kan ik doen?
Een keer deze draad goed doorlezen (desnoods deel 1, 2 en 3 ook)!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evdm:
Sorry voor mijn rant, het was niet de bedoeling om op iemands tenen te trappen maar ik hoop dat je begrijpt dat ik na een maand onduidelijkheid en ongeleverd product gefrusteerd ben.
Ik heb ondertussen alle pagina's van Deel 4 gelezen, en heb niet echt iets kunnen vinden wat mij verder helpt. Mocht je een bepaalde post in gedachte hebben zou ik graag de link willen hebben.
Verwijderd in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" ;
Deze bij mij thuis het signaal komen meten. Voordat hij weg ging bedacht de monteur zich nog en probeerde hij eens de ISDN module in zijn meet apparaat. En ja hoor, signaal! Hij vertelde me dus dat ik een ISDN modem moet krijgen van Alice anders gaat het absoluut niet werken. Hij zou het doorgeven en ik zou dus een ISDN modem krijgen opgestuurd
Misschien is het zoiets?
Ookal heb ik al (meerdere keren) gevraagd om een monteur waarop alice nee antwoorde.

Ik heb trouwens met mijn multimeter voltage gemeten op de 2 paren en krijg 0,001V (op de 2V stand) en als ik op frequentie ga meten (Hz stand) meet ik op de blauw/rode paar rond de 38KHz terwijl de wit/oranje paar dat niet heeft.
Volgens een ander forum;
http://alice.gebruikers.e...=979&rowstart=0#post_7753 :
Alleen als er een analoge telefonie verbinding zit op de lijn, meet je een spanning tussen de 48 en 54 volt. Voor dsl wordt er namelijk geen spanningsniveau aangebracht.
Dus het is geen ISDN lijn...

De modem is met de blauw/rode paar verbonden.

Heb net in de Copperjet gekeken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PPP Connection: Cable disconnected  
Connection Authentication: PPP Username/Password PPP Settings... 
PPP Dial-On-Demand: Disabled  

Port Connection Status 
Port Type Connected Line State 
DSL  atm    Down  
Ethernet  ethernet    Up

Wij zijn ten einde raad, alice blijft tickets aanmaken en verder merk ik weinig van alice der inzet om ons probleem te verhelpen.

Groeten Sir DjiDji

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN heeft je oplevering mogelijk niet correct uitgevoerd. Dat zou rechstreeks gefix'ed moeten zijn. Dat je modem niet stuk is moge duidelijk zijn.

Wat er is gebeurd:

- Getest op beide aders door jijzelf.
- KPN is in de centrale geweest, geen fout gevonden (standaard bij geen sync op beide aderparen),
- Na herstel testen op beide aders.
- Modem vervangen (standaard procedure),
- Weer even testen op beide aders.
- Monteur komt langs (zou binnenkort een afspraak gemaakt moeten worden.
- Probleem bekend, lijn wordt hersteld.

Als je wat meer wilt weten, PM je klantnummer even. (Dus niet mail!)

[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 03-02-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

IkWilbert schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:53:
[...]

ok, even een update. De stornering toch maar ongedaan gemaakt omdat ik eigenlijk geen zin had in incasso ellende. Zo rond 9 januari hebben ze dus alsnog het maandbedrag voor december geincasseerd. Ik ervanuit gaande dat ik het deze maand wel terug zou krijgen. Nou mooi niet dus!

Zojuist gebeld met Alice, "ja meneer ikwilbert u heeft helemaal gelijk, maar alice kan niet crediteren".

Moet ik een aangetekende brief gaan sturen naar Alice om mijn geld terug te krijgen.... Het is toch van de zotte!

Ik ga alsnog het bedrag storneren, kan als het goed is 30 dagen na afschrijven.
ik ben het zat, geld is gestorneerd en rekening van alice is geblokkeerd. Ik ga geen bedelbrief schrijven om mijn onterechte geincasseerde geld terug te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorio schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:55:
[...]

De snelheid en consistentie waarmee de brieven worden verzonden is soms niet helemaal ok. Ik heb 2 brieven nooit gehad en kreeg na een vraag per mail bevestigd dat mijn verbinding gisteren opgeleverd zou worden.

Maar goed... ik hoop dat mijn huidige adsl verbinding komende dagen wordt 'weggedrukt' door Alice en dat alles netjes werkt. Dat ik 1 of 2 weken dubbel betaal daar heb ik zelf voor gekozen.
Waar ik niet begrijp is het volgende, Ik heb een KPN internetplusbellen abbo.
1. De Opta heeft een regel vastgesteld dat een telefoonnummer binnen 10 dagen na ingaan abbo geporteerd moet zijn.
2. Ik kan mij KPN abbo niet opzeggen voordat Alice het nummer geporteerd heeft.
3. Alice heeft mij aangesloten op 2 februari.
4. Ik heb een maand opzegtermijn bij KPN
5. Dus als ik KPN 15 januari had op kunnen zeggen dan was ik 15 februari afgesloten van KPN en heeft Alice 13 dagen de tijd om mijn nummer te porteren, bovendien moet mijn telefoonnummer na afsluiten nog 1 maand de íjskast' in om de abonnee houder de gelegenheid te geven, indien hij niet tevereden is met zijn nieuwe provider, om alsnog naar een ander over te stappen.

Nu heb ik een lopend abbo bij KPN en die kan ik pas opzeggen als ik code 4 krijg van Alice en een verzoek tot portering kan ik pas doen als ik een brief krijg van Alice waarin staat dat ik gebruik kan maken van hun diensten. Want dan zit ik pas in hun geautomatiseerde systeem als de postbode hier de brief in de bus heeft gedeponeerd. 8)7

Alice heeft 1,5 maand geleden laten weten in de orderbevestiging dat de aanvraag voor portering in behandeling is genomen en dat blijkt achteraf niet gebeurt. Bovendien kan ik niet meer gebeld worden op mijn eigen nummer en dat kan pas weer na de portering. Die volgens Alice 2 tot 4 weken kan duren.
Wellicht nu wat sneller omdat ik nogal wat af heb gebeld met Alice de laatste dagen.

Nogmaals, het maakt het overstappen uiteindelijk behoorlijk lastig en qua kosten ben ik weinig tot niets opgeschoten. Ik vind het best om iets extra's te betalen maar dat moet niet oplopen. Nu kost het mij twee jaar abbo met Alice voordat ik iets terug verdien.

Even een update:
Op 2 februari door de helpdesk verteld:'morgen krijg u een brief met de bevestiging dat u aangesloten bent en dan kunt u bellen om de nummerportering in gang te zetten.
3 februari: geen brief; helpdesk: U krijgt de brief zo spoedig mogelijk.
4 februari: Zojuist is de post geweest en.....................................geen bevestigingsbrief }:O

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

mojo kan je weer even naar de status kijken van mijn adsl, gister deed de telefoon het niet meer op mijn adsl van telfort, dus de portering is in gang gezet.

ik wacht nog steeds op signaal

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolus:

PM je klantnummer eens + kleine samenvatting, ik kan je wel een statusupdate geven. :)
IkWilbert schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:08:
[...]

ik ben het zat, geld is gestorneerd en rekening van alice is geblokkeerd. Ik ga geen bedelbrief schrijven om mijn onterechte geincasseerde geld terug te vragen.
Ga je gezeik mee krijgen ivm automatisch systeem enzo...

[ Voor 12% gewijzigd door Mojo op 04-02-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Bij deze zou ik graag willen weten of meer mensen last hebben van het onderstaande:

We hebben Alice Comfort, en werkt prima (snelheid daargelaten).
Een paar keer per week gaat de telefoon, en staan er 10 nullen in het display (nummermelding).
Zal een afgeschermd nummer zijn maar dat terzijde.

Als er opgenomen word, hoor je een hoop ruis en gekraak met wat onverstaanbaar gebrabbel op de achtergrond.
Is dit soort van storing op de lijn waardoor de telefoon getriggerd word of wat ?
En wat is er tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mojo schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:21:
Bolus:

PM je klantnummer eens + kleine samenvatting, ik kan je wel een statusupdate geven. :)

[...]

Laat maar komen, ben al 2 maand geen klant meer. Ik zie het gezeik met vertrouwen tegemoet :*)
Ze hebben geen recht op het geld, bevestigd door de KS van Alice.

[ Voor 8% gewijzigd door IkWilbert op 04-02-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolus:

Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen maar hier is mijn klantennummer:
NL00151168
Vanochtend heb ik weer gebeld naar Alice en na veel woorden werd mij beloofd dat de portering daadwerkelijk in gang wordt gezet en ik binnen 10 dagen mijn telefoonnummer terug zou hebben.
Misschien dat je dat even wilt controleren.

Verder is Alice niet schuldig aan het feit dat ik nu even dubbele abbo kosten betaal, ik had de 'kleine lettertjes' moeten lezen die ergens verborgen op de site staan. Maar die kosten moeten niet onnodig oplopen.
Maar wat ik Alice wel verwijt is dat zij deden voorkomen dat ik nog steeds gebruik kon blijven maken van mijn 'oude' nummer terwijl dat achteraf niet zo blijkt te zijn.
En dat de porterings aanvraag niet in behandeling is genomen op het moment van de orderbevestiging terwijl Alice dat wel als zodanig aangaf in hun bevestigingsbrief.
De vraag is hoe het komt dat ik geen telefoons kan ontvangen op mijn te porteren nummer, wellicht door verschil in een overdracht protocol tussen de KPN voiceover IP en Alice.
Verder is het zeer storend dat iedere helpdesk medewerker een ander verhaal afsteekt inzake de portering. Daardoor begin ik de zaak steeds meer te wantrouwen.
Maar goed, ik heb een goede hoop dat de zaken spoedig opgelost zijn.

Hartelijk dank dat je even wilt kijken na mijn status.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hier heeft IkWilbert niks mee te maken. Ik heb zijn verhalen hier op het forum een beetje gevolgd en IkWilbert heeft zich, voorzover ik dat kan beoordelen, steeds netjes aan de afspraken gehouden. Ik heb het al vaker geschreven: technisch zit het bij Alice wel goed, maar als buitenstaander krijg ik steeds meer de indruk, dat de administratie bij Alice een grote amateuristische janboel is.

Het is dat ikzelf erg tevreden ben over Alice, want anders was ik allang overgestapt. En al zou ik overstappen: in welke puinhoop beland ik dan?
Alice, breng je amateuristische administratie eens op orde en probeer dit op hetzelfde professionele niveau te krijgen als de techniek!!!

Ik wens IkWilbert veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:20:
[...]

Hier heeft IkWilbert niks mee te maken. Ik heb zijn verhalen hier op het forum een beetje gevolgd en IkWilbert heeft zich, voorzover ik dat kan beoordelen, steeds netjes aan de afspraken gehouden. Ik heb het al vaker geschreven: technisch zit het bij Alice wel goed, maar als buitenstaander krijg ik steeds meer de indruk, dat de administratie bij Alice een grote amateuristische janboel is.

Het is dat ikzelf erg tevreden ben over Alice, want anders was ik allang overgestapt. En al zou ik overstappen: in welke puinhoop beland ik dan?
Alice, breng je amateuristische administratie eens op orde en probeer dit op hetzelfde professionele niveau te krijgen als de techniek!!!

Ik ben ook altijd super tevreden geweest hoor. Ben weg gegaan bij Alice omdat we glasvezel kregen. Echter ze moeten wel van mijn geld afblijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Ik zit net even m'n Alice rek. te bekijken en valt meteen wat op.
Eind Nov. begin Dec.2008 is Comfort bij ons opgeleverd.

Installatiekosten a 50,34 euro waren gratis, dat klopt wel, maar
aanvraag nieuwe telefoonlijn (aansluitkosten) 57,98 euro waren toen toch ook gratis ?

Ik weet vrijwel zeker dat dit zo was.
Wie kan dit bevestigen ? want dat geld wil ik wel terug hebben uiteraard.

Zie screenshot: http://www.marelo.demon.nl/images/Alice.19.1.2009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
MarElo schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:45:

aanvraag nieuwe telefoonlijn (aansluitkosten) 57,98 euro waren toen toch ook gratis ?

Die krijg je toch gecrediteerd op je 2e faktuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Laatst online: 13-07 08:48
Denan,

wil jij aan Koen doorgeven dat de omzetting volgende week dinsdag plaats gaat vinden.
Ik heb dit gisteren telefonisch te horen gekregen( nog in afwachting van de schriftelijke bevestiging).

Als alles goed gaat kunnen wij naa 10 Feb. aan de gang met de nieuwe order.

Wederom bedankt voor je hulp!
Groeten Barracuda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barracuda2806 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:58:
Denan,

wil jij aan Koen doorgeven dat de omzetting volgende week dinsdag plaats gaat vinden.
Ik heb dit gisteren telefonisch te horen gekregen( nog in afwachting van de schriftelijke bevestiging).

Als alles goed gaat kunnen wij naa 10 Feb. aan de gang met de nieuwe order.

Wederom bedankt voor je hulp!
Groeten Barracuda.
Eeerhm.. even denken.. jij was die persoon die opeens geen Alice meer had omdat een huisgenoot Online had aangevraagd op hetzelfde aderpaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:16:
[...]

Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen maar hier is mijn klantennummer:
NL00151168
Vanochtend heb ik weer gebeld naar Alice en na veel woorden werd mij beloofd dat de portering daadwerkelijk in gang wordt gezet en ik binnen 10 dagen mijn telefoonnummer terug zou hebben.
Misschien dat je dat even wilt controleren.

Verder is Alice niet schuldig aan het feit dat ik nu even dubbele abbo kosten betaal, ik had de 'kleine lettertjes' moeten lezen die ergens verborgen op de site staan. Maar die kosten moeten niet onnodig oplopen.
Maar wat ik Alice wel verwijt is dat zij deden voorkomen dat ik nog steeds gebruik kon blijven maken van mijn 'oude' nummer terwijl dat achteraf niet zo blijkt te zijn.
En dat de porterings aanvraag niet in behandeling is genomen op het moment van de orderbevestiging terwijl Alice dat wel als zodanig aangaf in hun bevestigingsbrief.
De vraag is hoe het komt dat ik geen telefoons kan ontvangen op mijn te porteren nummer, wellicht door verschil in een overdracht protocol tussen de KPN voiceover IP en Alice.
Verder is het zeer storend dat iedere helpdesk medewerker een ander verhaal afsteekt inzake de portering. Daardoor begin ik de zaak steeds meer te wantrouwen.
Maar goed, ik heb een goede hoop dat de zaken spoedig opgelost zijn.

Hartelijk dank dat je even wilt kijken na mijn status.
Normaal gesproken gaat dat ook wel goed, mits je alles correct aansluit. Vooral als je al VoIP hebt gaat dat nog al eens lastig.

Anderzijds kan er natuurlijk altijd wel wat mis lopen. Daar schiet je met de opta en diens regeltjes ook niks mee op. :)
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:20:
[...]

Je hoort me ook nergens zeggen dat het onterecht is dat IkWilbert het geld niet terug zou krijgen, ik geef alleen aan dat er mogelijk wat gezeik in de vorm van incassobrieven aan zou kunnen komen bijvoorbeeld (vanwege niet voldane betaling welke later gecrediteerd wordt) omdat het systeem nogal stug is. :) Of deze terecht zijn is natuurlijk iets anders! Daar ga ik geen uitspraken over doen.
Victorio schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:49:
[...]

Die krijg je toch gecrediteerd op je 2e faktuur?
Als het goed is wel ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:52

Normaal gesproken gaat dat ook wel goed, mits je alles correct aansluit. Vooral als je al VoIP hebt gaat dat nog al eens lastig.

Anderzijds kan er natuurlijk altijd wel wat mis lopen. Daar schiet je met de opta en diens regeltjes ook niks mee op. :)
Met alle respect Mojo.
Wat zou ik verkeerd hebben kunnen aansluiten?
Ik heb alles precies zoals op het schema staat aangesloten.
En ik ben geen onervaren technicus ik heb dit soort varkentjes véél vaker gewassen.

Of je bedoeld dat in de centrale de handel verkeerd is aangesloten, dan komen de zaken na portering waarschijnlijk ook niet goed.

Met het Opta verhaal daarmee heb ik proberen aan te geven dat het in feite onnodig is om een dubbel abbo aan te houden, het heeft enkel te maken met de overstap en niet als met Alice als zodanig.
Dat er iets mis gaat dat kan, maar dit was niet de enigste misser van Alice, ik moet zeggen dat de vorige misser wel goed is opgelost.

Verder ben ik wel benieuwd naar mijn status, misschien kun je mij die per mail laten weten via mijn profiel.

Bedankt :)

Edit: dankzij een latere opmerking in deze draad heb ik 'PM'aan kunnen zetten, wellicht dat je mij nog iets kunt laten horen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 23:43
@Mojo

Ik zou per 03 feb worden omgezet naar mijn nieuwe adres en zou worden afgesloten op de zelfde datum op mijn oude adres. Heb nog steeds internet en telefonie op mijn ouwe adres.
Heb ook geen bevestigings mail ontvangen van de omzetting.
Zou jij voor mij willen kijken of er ergens verkeerd is gegaan?
Mijn klantnr is nl00035303.
bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
denan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:48:
[...]

Eeerhm.. even denken.. jij was die persoon die opeens geen Alice meer had omdat een huisgenoot Online had aangevraagd op hetzelfde aderpaar?
Nee, ik ben diegene die 2 maanden Alice comfort over ISDN heeft gehad en gebruikt. :*)

Gr. Barracuda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42

Hier nu een bijna maandje tevreden gebruiker van zowel internet als telefonie.
Na ontvangen van nieuw modem hier nog niet dat soort vreemde telefoontjes ontvangen. Werkt prima net zoals bij Tele2 voorheen. Bij mijn ouders was het gisteren weer raak op Telfort telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 23:43
Hoe kan ik eigenlijk pm sturen naar Mojo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
cgok schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:23:
Hoe kan ik eigenlijk pm sturen naar Mojo?
Dan moet je eigen PM wel zelf aan zetten in je profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ze gemaild hierover. Kreeg ik bericht terug dat ik een brief, met factuur en een schrijven moest sturen naar een een of andere Alice postbus in Arnhem 8)7 Dat heb ik dus braaf gedaan. Ik heb ze gezegd dat ik er vanuit ga dat ze t op mn rekening terug storten of op de volgende factuur in mindering brengen. Heb van de week nog om de status gevraag, maar daar heb ik nog niks van gehoord |:(

edit: ze bevestigden trouwens wel per mail dat die aktie er op dat moment was

[ Voor 4% gewijzigd door EasyKill op 05-02-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

@Denan

Mischien kan jij me helpen.
Heb ruzie met de helpdesk. Maandag gebeld met problemen met het niet inleveren van een modem en tevens problemen met de telefoon lijn. :(
Vrouw aan de telefoon gaf aan dat modem ingeleverd was en dat eind februari het geld terug gestort wordt en tevens zou er een nieuw modem gestuurd worden.
Nu is er dus helemaal niets terug te vinden in het systeem zeggen ze via de mail, had ook daarvoor een mail gestuurd)
Werken ze daar altiijd langs elkaar heen.. Het is gewoon een zooitje en ze weten van elkaar niet wat ze doen.
Zou jij misschien kunnen kijken of er iets terug te vinden is of bij wie ik kan wezen.
NL00001325

Edit: Nou de helpdesk toch maar weer gebeld... Kan nu een ding zeggen.. VOlgens het systeem is hij op 4 december binnen gekomen... Dus ze hebben het en toch zeggen dat ik een bewijs moet geven dat ik hem verstuurd hebt... Nou dat hebben ze toch... Dit wordt dus voor bijna 99% zeker weer een klant weg... En dus ook geen aanbevelingen meer doen voor Alice... Wat een takke zooitje daar. :(

[ Voor 22% gewijzigd door supernova op 05-02-2009 21:04 ]

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supernova schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:55:
NL00001325

Edit: Nou de helpdesk toch maar weer gebeld... Kan nu een ding zeggen.. VOlgens het systeem is hij op 4 december binnen gekomen... Dus ze hebben het en toch zeggen dat ik een bewijs moet geven dat ik hem verstuurd hebt... Nou dat hebben ze toch... Dit wordt dus voor bijna 99% zeker weer een klant weg... En dus ook geen aanbevelingen meer doen voor Alice... Wat een takke zooitje daar. :(
hmmmm dat is inderdaad erg slordig. Als ze gewoon een ontvangstbevestiging in het systeem hebben staan (ik neem aan dat je hem naar BNS hebt verzonden?) kunnen ze daar de bevestiging krijgen. Dat jij nu een bewijs moet sturen van verzenden lijkt me de omgekeerde wereld (bewaart iemand die wel eens???). Ik zal kijken of ik dit bij iemand van Alice neer kan leggen.. ik beloof echter niets.

add: het is opgepikt, ze gaan het crediteren (vast ergens in Maart).

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 06-02-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb even een vraagje: ik heb dit topic even doorgelezen, maar het is mij niet duidelijk geworden hoe het nu zit met lijnhuur en andere bijkomende kosten als je Alice aanvraagt op het 2e aderpaar, terwijl er op het eerste aderpaar gewoon telefoon van KPN zit. Moet je dan nog die lijnhuur betalen? Want we zijn niet van plan de vaste telefonie van KPN de deur uit te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

denan schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:20:
[...]

hmmmm dat is inderdaad erg slordig. Als ze gewoon een ontvangstbevestiging in het systeem hebben staan (ik neem aan dat je hem naar BNS hebt verzonden?) kunnen ze daar de bevestiging krijgen. Dat jij nu een bewijs moet sturen van verzenden lijkt me de omgekeerde wereld (bewaart iemand die wel eens???). Ik zal kijken of ik dit bij iemand van Alice neer kan leggen.. ik beloof echter niets.

add: het is opgepikt, ze gaan het crediteren (vast ergens in Maart).
Bedankt Denan.. ben toch nog bezig met de vraag zal ik blijven of niet..
Is het nog handig dat ik de helpdesk ga bellen om te kijken wat er in het systeem van ze staat. OF...

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glacier schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:31:
Ik heb even een vraagje: ik heb dit topic even doorgelezen, maar het is mij niet duidelijk geworden hoe het nu zit met lijnhuur en andere bijkomende kosten als je Alice aanvraagt op het 2e aderpaar, terwijl er op het eerste aderpaar gewoon telefoon van KPN zit. Moet je dan nog die lijnhuur betalen? Want we zijn niet van plan de vaste telefonie van KPN de deur uit te doen..
Als je comfort neemt niet, als je easy neemt wel. Het is namelijk een ander aderpaar dus in de ogen van KPN een andere lijn.

@supernova: ik neem aan dat ze dat intern wel oppikken, bellen zal niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
EasyKill schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:31:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ze gemaild hierover. Kreeg ik bericht terug dat ik een brief, met factuur en een schrijven moest sturen naar een een of andere Alice postbus in Arnhem 8)7 Dat heb ik dus braaf gedaan. Ik heb ze gezegd dat ik er vanuit ga dat ze t op mn rekening terug storten of op de volgende factuur in mindering brengen. Heb van de week nog om de status gevraag, maar daar heb ik nog niks van gehoord |:(

edit: ze bevestigden trouwens wel per mail dat die aktie er op dat moment was
Update: net per post bericht terug gehad en krijg het terug met mijn volgende factuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:22:
[...]

Met alle respect Mojo.
Wat zou ik verkeerd hebben kunnen aansluiten?
Ik heb alles precies zoals op het schema staat aangesloten.
En ik ben geen onervaren technicus ik heb dit soort varkentjes véél vaker gewassen.

Of je bedoeld dat in de centrale de handel verkeerd is aangesloten, dan komen de zaken na portering waarschijnlijk ook niet goed.

Met het Opta verhaal daarmee heb ik proberen aan te geven dat het in feite onnodig is om een dubbel abbo aan te houden, het heeft enkel te maken met de overstap en niet als met Alice als zodanig.
Dat er iets mis gaat dat kan, maar dit was niet de enigste misser van Alice, ik moet zeggen dat de vorige misser wel goed is opgelost.

Verder ben ik wel benieuwd naar mijn status, misschien kun je mij die per mail laten weten via mijn profiel.

Bedankt :)

Edit: dankzij een latere opmerking in deze draad heb ik 'PM'aan kunnen zetten, wellicht dat je mij nog iets kunt laten horen.
Wat ik bedoel is dat er iets mis is gelopen en dat daardoor de regels van de OPTA niet meer echt opgaan. Ik heb niet bedoeld te impliceren dat je iets verkeerd hebt aangesloten.. Excuus. :P

Ik zal je later vandaag een PM sturen.
Glacier schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:31:
Als je Alice Easy neemt, hoef je KPN niet de deur uit te doen. Alice wordt dan opgeleverd op je KPN-aderpaar en vervolgens kan je een splitter gebruiken.

Je betaald dan geen Aansluitkosten (NLS) ter waarde van 69 euro. En je betaald geen lijnhuur.

Als je al ADSL hebt, heb je een simpele telco-telco migratie. :)
cgok schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:55:
@Mojo

Ik zou per 03 feb worden omgezet naar mijn nieuwe adres en zou worden afgesloten op de zelfde datum op mijn oude adres. Heb nog steeds internet en telefonie op mijn ouwe adres.
Heb ook geen bevestigings mail ontvangen van de omzetting.
Zou jij voor mij willen kijken of er ergens verkeerd is gegaan?
Mijn klantnr is nl00035303.
bedankt alvast.
Ik ga er vanuit dat je naar Almere bent verhuisd. Er is daar een sync.

Ik wil niet alles zo op het forum vertellen, dat gaat misschien wat te ver. Stuur even een PM als je nog vragen hebt. Als je het voor 17:00 vandaag doet, kan ik je nog helpen, anders wordt het pas over 2 weken. :)

@ Thalantis:

Graag gedaan hoor!

[ Voor 38% gewijzigd door Mojo op 07-02-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

bij deze nog even een dikke pluim voor mojo, bedankt voor het helpen, ook al had ik niet altijd het geduld :)

ik heb nu werkend dsl van alice na 3 1/2 week na oplever datum (12 december besteld)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

EasyKill schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:22:
[...]

Update: net per post bericht terug gehad en krijg het terug met mijn volgende factuur :)
Dan ga ik dat ook maar eens doen, ik heb overigens het volgende adres gekregen waar ik een brief naar moet sturen:

Alice
PB 1404
6501 BK te Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
ik kreeg deze:

Ons postadres: Alice
Postbus 1404
6501 BK Arnhem

:?
zelfde postcode en postbus dus zal wel goed komen.

[ Voor 4% gewijzigd door EasyKill op 08-02-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb al sinds vanmiddag geen verbinding meer. Inloggen op het modem geeft op de statuspagina steeds eerst Attempting to connect en daarna de melding Checking username and password. De verbinding viel plotseling weg en is niet meer teruggekomen.

Resetten helpt niet, ik heb zelf geen instellingen gewijzigd in het modem, en de telefoon werkt nog wel, alleen internet ligt er uit. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Edit: het werkt weer sinds vijf minuten (20:50 ofzo). Hopelijk blijft dat zo.

[ Voor 10% gewijzigd door LouisXV op 08-02-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
LouisXV schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:07:
Ik heb al sinds vanmiddag geen verbinding meer. Inloggen op het modem geeft op de statuspagina steeds eerst Attempting to connect en daarna de melding Checking username and password. De verbinding viel plotseling weg en is niet meer teruggekomen.

Resetten helpt niet, ik heb zelf geen instellingen gewijzigd in het modem, en de telefoon werkt nog wel, alleen internet ligt er uit. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb sinds 17:00 vanmiddag ditzelfde probleem. ADSL signaal is nog up alleen krijg ik sinds die tijd geen WAN IP meer. (Capelle a/d IJssel)

ps. stuur dit dus ook via m'n mobiele internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Nou het is niet te geloven, maar 10min nadat ik bovenstaande schreef is de verbinding weer up. Modem krijgt weer een WAN IP, en alles lijkt weer te werken. Ik hoop bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook rond 17:30 lag het er voor 15min uit postcode 3194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:09:
hier ook rond 17:30 lag het er voor 15min uit postcode 3194
Hier idem dito, maar storing heeft langer geduurd dan een kwartier. Exacte duur onbekend. Tilburg NW (postcode 5042).
Storing ontstond na dip in het electriciteitsnet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

Ik heb nu (na wat vertraging) al een paar weken een prima verbinding! Ik zit op 15 Mbit en haal strakke snelheden. Ook telefonie werk nu goed. Hier een tevreden klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat de radius er eventjes uit heeft gelegen ofzo... Mooi dat de boel in elk geval weer werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Rant]Het is een compleet zooitje bij Alice! :(:(
En sinds dat de klantenservice niks anders kan doen dan scripts volgen is er simpel weg geen persoon met bevoegdheid om te helpen.

Als we eind deze week geen nieuws hebben ga ik toch echt het contract ontbinden want Alice kan of wil niet voldoende inzetten om mijn probleem te verhelpen.

Eind November Aangevraagd
Eind December zou de lijn opgeleverd worden
1/3 Februari NOG STEEDS NIKS ANDERS DAN: "Sorry meneer, meer kan ik niet doen vanaf hier."
7(8)7
Vieze Kl*** T***** ****** Zooi!!!!
7(8)7
[/Rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:20:
[Rant]
En sinds dat de klantenservice niks anders kan doen dan scripts volgen is er simpel weg geen persoon met bevoegdheid om te helpen.
[/Rant]
Nou inderdaad, ik hoor niks anders dan dat ik alle kabels moet controleren en dat ze KPN voor me gaan bellen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,5 maand wachten om geholpen te worden maakt me echt pissig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:40:
Ik snap dat dit niet fijn is, ik zou zelf ook gek worden.
Maar ondanks al je sterretjes in je bovenstaande bericht vind ik dat je toch wat rustiger moet doen.

Ik heb de helpdesk tot nu toe 1x gebeld en ik ben toen professioneel en goed geholpen ( ik stelde direct mijn vraag en vroeg of ik doorverbonden kon worden naar iemand met kennis hierover). Die ene ervaring is beter dan elke ervaring met de helpdesk van ziggo of demon/xs4all die ik in het verleden sporadisch nodig had.

Ik kan me dus ook bijna niet voorstellen dat alice je geen reden kan geven voor de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag1le schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:29:
[...]

Ik snap dat dit niet fijn is, ik zou zelf ook gek worden.
Maar ondanks al je sterretjes in je bovenstaande bericht vind ik dat je toch wat rustiger moet doen.

Ik heb de helpdesk tot nu toe 1x gebeld en ik ben toen professioneel en goed geholpen ( ik stelde direct mijn vraag en vroeg of ik doorverbonden kon worden naar iemand met kennis hierover). Die ene ervaring is beter dan elke ervaring met de helpdesk van ziggo of demon/xs4all die ik in het verleden sporadisch nodig had.

Ik kan me dus ook bijna niet voorstellen dat alice je geen reden kan geven voor de vertraging.
Het hangt er misschien ook van af wie je aan de lijn krijgt. De één zal zijn/haar werk wat professioneler en gemotiveerder doen dan de ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft sinds gister Alice (gister opgeleverd tussen 8:00 en 20:00) ook al had ik het afgeraden (niks persoonlijks mojo en andere want jullie helpen erg goed) Maar na alle problemen die ik hier heb gevolgd en bij de Radar website heb gelezen was ik er bang voor.

Nou om 20:30 konden we nog niks doen .. adsl lampje brande maar er was geen internet.. heeeeel afentoe leek het alsof hij een pagina opende maar voor de rest niks...

Helpdesk gebeld(ja ben redelijk ongeduldig) en die namen snel op.. bleek ook al snel waarom: Ja uhm meneer u moet even wachten .. kan tot morgenvroeg 8:00 duren .. ok best ... ben niet te beroerd... (niet eens gevraagd naar klantennummer ofzo dus ze maakte zich er nogal makkelijk vanaf)

Savonds nog even geprobeerd: werkte redelijk 200 Kb/s down 100 Kb/s up... leek allemaal goed te komen maar vanmorgen was het weer weg .. een reset mocht ook niet baten ... zelfde probleem dus weer..ik wacht nog even tot woensdag avond maar het is niet zon beste start..

Nog niet zon tevreden klant dus ..

Ik wacht nog even tot morgenavond maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook héél wat forums afgestruind, Dit heeft bij de indruk achtergelaten dat er maar héél weinig providers zijn waar het echt goed gaat. Wie moet je nu kiezen?
Maar eerlijk gezegd zullen tevreden klanten niet zo snel berichten laten horen op de diverse fora's want de meeste mensen zullen pas iets laten horen als het niet goed gaat.
Bij mij is Alice ook niet zo denderend gestart, de portering is 'nog' niet rond en daardoor zit ik met dubbele abbo kosten en niet zo weinig ook.
Maar is Mojo op vakantie? Ik heb nog iets tegoed van hem :Y.

Verder heb ik de beloofde bandbreedte op de LAN, maar bij de Wifi is het het beduidend minder.
Het status symbool op mijn laptop geeft wel aan dat de connectie het aantal Mbs heeft waardoor het mogelijk zou zijn om dezelfde snelheden te halen als met LAN. Ik heb reeds met kanaal wisselingen geëxperimenteerd maar niets helpt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb overigens de Copperjet en daaraan een Sitecom 300N router, die gratis geleverd werd bij het abbo op Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
Denan,

Zou jij zo vriendelijk willen zijn om even aan Koen te vragen of hij mij nogmaals belt. Wij hebben vanmorgen reeds contact gehad over het versneld inschieten van de order. Echter wil ik hem nog iets meegeven m.b.t. nummerportering. Mijn hoofdnummer van ISDN is komen te vervallen.

Alvast bedankt,

Barracuda

PS. Koen als je dit zelf leest bel me dan nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:01:
Verder heb ik de beloofde bandbreedte op de LAN, maar bij de Wifi is het het beduidend minder.
Het status symbool op mijn laptop geeft wel aan dat de connectie het aantal Mbs heeft waardoor het mogelijk zou zijn om dezelfde snelheden te halen als met LAN. Ik heb reeds met kanaal wisselingen geëxperimenteerd maar niets helpt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb overigens de Copperjet en daaraan een Sitecom 300N router, die gratis geleverd werd bij het abbo op Alice.
Wellicht zware encryptie aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:07:
Mijn vriendin heeft sinds gister Alice (gister opgeleverd tussen 8:00 en 20:00) ook al had ik het afgeraden (niks persoonlijks mojo en andere want jullie helpen erg goed) Maar na alle problemen die ik hier heb gevolgd en bij de Radar website heb gelezen was ik er bang voor.

Nou om 20:30 konden we nog niks doen .. adsl lampje brande maar er was geen internet.. heeeeel afentoe leek het alsof hij een pagina opende maar voor de rest niks...

Helpdesk gebeld(ja ben redelijk ongeduldig) en die namen snel op.. bleek ook al snel waarom: Ja uhm meneer u moet even wachten .. kan tot morgenvroeg 8:00 duren .. ok best ... ben niet te beroerd... (niet eens gevraagd naar klantennummer ofzo dus ze maakte zich er nogal makkelijk vanaf)

Savonds nog even geprobeerd: werkte redelijk 200 Kb/s down 100 Kb/s up... leek allemaal goed te komen maar vanmorgen was het weer weg .. een reset mocht ook niet baten ... zelfde probleem dus weer..ik wacht nog even tot woensdag avond maar het is niet zon beste start..

Nog niet zon tevreden klant dus ..

Ik wacht nog even tot morgenavond maar
Bel voor de zekerheid nog een keer. Ik denk dat je een PPP probleem hebt. (Geen WAN-IP, no connection established in je modem). Echt duidelijk is je omschrijving niet... :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:01:
Ik heb ook héél wat forums afgestruind, Dit heeft bij de indruk achtergelaten dat er maar héél weinig providers zijn waar het echt goed gaat. Wie moet je nu kiezen?
Maar eerlijk gezegd zullen tevreden klanten niet zo snel berichten laten horen op de diverse fora's want de meeste mensen zullen pas iets laten horen als het niet goed gaat.
Bij mij is Alice ook niet zo denderend gestart, de portering is 'nog' niet rond en daardoor zit ik met dubbele abbo kosten en niet zo weinig ook.
Maar is Mojo op vakantie? Ik heb nog iets tegoed van hem :Y.

Huh wat? :P
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:40:
Van mij hoef je op deze manier ook geen hulp meer te verwachten. Ik doe dit (deels) in m'n vrije tijd omdat ik het wel leuk vind mensen te helpen en omdat ik weet dat het gewaardeerd wordt. Gelukkig ben jij de uitzondering op deze regel en zal ik mensen helpen waarvan ze het wel waarderen als ik er extra moeite in steek.

[ Voor 38% gewijzigd door Mojo op 10-02-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:28:
[...]

Bel voor de zekerheid nog een keer. Ik denk dat je een PPP probleem hebt. (Geen WAN-IP, no connection established in je modem). Echt duidelijk is je omschrijving niet... :)
Ik kom helaas pas morgen weer bij mijn vriendin en zal dan dus ook bellen ..

Veel duidelijker kan ik het niet maken tho .. Toen het savonds werkte ben ik even naar watismijnip.nl gegaan en die gaf een 94.** adres aan. Voor de rest kan ik weinig info geven (aangezien de helpdesk zei dat ik maar moest wachten). Mocht dat het probleem zijn wat jij zegt enig idee hoe ik dat moet / kan oplossen? Of is dat iets wat jullie echt moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even om op te sommen:

Je hebt gewoon Sync (Als je comfort hebt kan je wel gewoon bellen).
Je kreeg geen IP-Adres.
Je hebt gebeld, toen werd gezegd dat je moest wachten.
De volgende ochtend werkte internet weer, je kreeg toen een IP-adres. (zal 92.xx zijn geloof ik).
De avond hierop was internet weer down. Je krijgt geen IP-adres meer. (Anders is het echt waaazig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mojo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:46:
Even om op te sommen:

Je hebt gewoon Sync (Als je comfort hebt kan je wel gewoon bellen).
Je kreeg geen IP-Adres.
Je hebt gebeld, toen werd gezegd dat je moest wachten.
De volgende ochtend werkte internet weer, je kreeg toen een IP-adres. (zal 92.xx zijn geloof ik).
De avond hierop was internet weer down. Je krijgt geen IP-adres meer. (Anders is het echt waaazig :P)
Add: kun je ook nog even aangeven wat voor modem je hebt?
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste