eind November via alice.nl hebben wij ons aangemeld voor de comfort service (internet + bellen) volgens de bevestigings brief zouden we 30 december aangesloten worden en de week van te voren de modem met toebehoren krijgen.
We hebben inderdaad de week van te voren de modem gekregen die netjes aangesloten zoals het hoorde...
30 december: Het zou tussen 0800 en 2000 aangesloten worden (belachelijk, maarja het moet blijkbaar)
31 December: Geen internet/bellen, we bellen(mobiel) en zouden de lijn-paren moeten omdraaien... gedaan, modem reset... niks.
Er wordt voor ons een ticket aangemaakt en naar de technische dienst gestuurd, wij moeten geduld hebben is het laatste woord van de klantenservice.
Dit gaat zo weken door!!!!!!
Elke keer moeten we draden wisselen, ookal melden wij dat dit al tig keer is gebeurd.
Omdat ik er genoeg van heb ga ik naar een kennis van me die ook ADSL heeft... ik sluit onze modem daar aan en het ADSL-lampje op de modem gaat branden(wat het bij ons thuis niet doet).
Ik neem de modem van die kennis mee naar ons (zelfde type) en het ADSL-lampje blijft uit...
Nou heb ik me laten vertellen dat het ADSL lampje gaat branden zodra de modem een signaal krijgt, maar die brandt niet bij ons en toch meent alice contact met onze modem te hebben...
Vorige week weer gebeld met het dure 0900 nummer, we bellen immers mobiel, en gedreigt met opzegging van ons contract.
Nu komt de klanteservice aan dat de modem kapot moet zijn want van hun kant werkt alles (waarom doet mijn modem het dan bij die kennis? Klantenservice heeft daar geen antwoord op).
Een week later eindelijk de nieuwe modem binnen gekregen en aangesloten... wachten...
splitter er tussen uit.....
ander ader paar...
weer splitter er tussen uit...
Nada!
Klantenservice: wissel de draden van het ISRA punt...
Ik: Dat heb ik al tig keer gedaan.
Klantenservice: Het is toch nodig meneer! (ja ze verheft haar stem..)

ik: Done... wachten... nog niks mevrouw...
Klantenservice: Oh.. Ik maak een ticket voor U aan en de technische dienst neemt zsm contact met u op.
Mijn vraagje aan jullie, wat moet ik nu?
De klantenservice is mij meer tot last dan hulp, en het kost me klauwen vol geld.
Ik heb een vermoeden dat mijn lijn niet eens opgeleverd is, hoe kan ik dit checken?
Los van het contract opzeggen, wat kan ik doen?