Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
denan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:10:
[...]
Hmmm via wan zou je die pagina niet moeten kunnen zien, vooral niet in ZIPB mode. Heb je al geprobeerd om de modem opnieuw te configureren? (kale config, alleen zipb, geen portfowards)
Via zipb alleen had ik eerst, toen werkte dat wel, maar dat wilde niet helemaal lekker werken met mijn linksys router. Zal het vanavond ofzo nog maar eens proberen via zipb dan.

Als je buiten mijn eigen netwerk om naar mijn domein gaat (www.saibork.net) werkt het wel, alleen binnen mijn eigen netwerk niet.

[ Voor 12% gewijzigd door SaiBork op 19-01-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaiBork schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:00:
[...]

Via zipb alleen had ik eerst, toen werkte dat wel, maar dat wilde niet helemaal lekker werken met mijn linksys router. Zal het vanavond ofzo nog maar eens proberen via zipb dan.

Als je buiten mijn eigen netwerk om naar mijn domein gaat (www.saibork.net) werkt het wel, alleen binnen mijn eigen netwerk niet.
Ow maar dat is normaal.. dat wil je juist, anders kun je nooit meer je modem configureren :)

Gebruik dan een proxyserver om je website extern te testen dan heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met bellen.

Hopelijk zit ik bij het goed topic, zo niet sorry en verwijs me dan a.j.b. door.
Ik heb onlangs Alice Comfort aangeschaft en alles geïnstalleerd.
Met de internetverbinding gaat alles goed, maar het bellen stelt mij voor raadsels.
Als ik mijn "gewone" telefoon (een Siemens Gigaset 3000 Classic) verbind met het modem, dan duurt het vrij lang (ca. 10 seconden) totdat ik een kiestoon krijg en regelmatig krijg ik ook helemaal geen kiestoon (wel lastig bellen zo). Als ik gebeld wordt, gaat de telefoon wel gewoon over en krijg ik verbinding.
Verbind ik nu een hele oude telefoon (die zelfs nog standaard met pulsen werkt) met het modem, dan krijg ik meteen een kiestoon (maar heb ik het probleem dat ie niet overgaat als ik gebeld wordt).

Het Alice-modem is overigens de standaard Copperjet 1616-2p.

Heeft iemand een oplossing / moet ik iets anders instellen??
Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:38:
Bel de helpdesk en vraag om een DECT-filter, die sturen ze je dan gratis toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:51:
[...]

Volgens Alice staan al je betalingsgegevens correct maar is het niet gelukt om het geld af te boeken. Schijnbaar is er iets mis gegaan bij de transacties, maar men gaat het nogmaals afboeken rond de 16e.
Hey Denan,

ze hebben helaas nog steeds niets afgeschreven. Zou jij kunnen kijken wat er mis (blijft) gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42

Als ik mijn "gewone" telefoon (een Siemens Gigaset 3000 Classic) verbind met het modem, dan duurt het vrij lang..
Het Alice-modem is overigens de standaard Copperjet 1616-2p.
Gebruik zelf ook Siemens Gigaset (type zo niet bij de hand) nog geen problemen ondervonden met bellen maar heb dan ook pas dag of 2 modem/alice werkend staan. Zal het ook eens in de gaten houden. Gebruik ook de Copperjet 1616. Had eerder ook bel/internet problemen maar dat kwam omdat de modem kapot bleek te zijn. Wat denan zegt heb ik er nu niet tussen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:56:
[...]
ze hebben helaas nog steeds niets afgeschreven. Zou jij kunnen kijken wat er mis (blijft) gaan?
Dan zal het waarschijnlijk tussen de 20e en de 24e van je bank af gaan, zulke opdrachten gebeuren meestal in bulk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:06:
[...]

Dan zal het waarschijnlijk tussen de 20e en de 24e van je bank af gaan, zulke opdrachten gebeuren meestal in bulk.
Ok top thnx!! Ik wacht het weer ff af!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

Vandaag gebeld door Alice; Er wordt meteen een afspraak gemaakt bij KPN voor een gratis monteur.
Een uur later wordt ik terug gebeld door KPN dat er iemand dezelfde middag (tussen 4 en 6) nog kan langskomen.
Ben eerder weg gegaan van mijn werk, kom thuis, ik zie het ADSL lampje branden!

Helaas staat het modem alleen in 'Attempting to connect' te wachten. Ook na een herstart van het modem hetzelfde.. Nu maar hopen dat de monteur alsnog inderdaad langskomt en iets kan betekenen..

add: 18:10.. geen KPN monteur.. :-(

add: 18:30 maar gebeld naar klantenservice. DSL is actief maar internet is nog niet geactiveerd.. weer wachten op tickets en technische diensten... *zucht* Daarnaast blijkt het telefoonnummer dat ik van Alice gekregen heb van iemand anders te zijn. Als ik het bel krijg ik vrolijk iemand aan de lijn en ik ben het zelf niet... 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Cs_Alpha op 19-01-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Eindelijk internet! Het modem is verzonden naar een totaal ander adres dan ik opgegeven heb, maar het is daar gelukkig wel in ontvangst genomen. Erg vreemd hoe ze aan dat adres komen, maar ik ben al lang blij dat het modem er is.

Snelheid lijkt op dit moment in orde:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/393488238.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The story continues..
Nu ontving ik de factuur.. word mij een modem in rekening gebracht..
Werd mij zojuist bevestigd door Alice dat deze op 16 december in goede staat is ontvangen..
En toch de boel in rekening brengen..

Wat een janboel.. zucht.....

Ik word hier zo moe van.. |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Iemand nog gelukt de Voip firmware te flashen? Ga het dit weekend zelf doen, maar ben geïnteresseerd in meer gebruikerservaring... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met bellen.
Als ik mijn "gewone" telefoon (een Siemens Gigaset 3000 Classic) verbind met het modem, dan duurt het vrij lang (ca. 10 seconden) totdat ik een kiestoon krijg en regelmatig krijg ik ook helemaal geen kiestoon (wel lastig bellen zo). Als ik gebeld wordt, gaat de telefoon wel gewoon over en krijg ik verbinding.

Akar,
Heb een soortgelijk probleem gehad, nagevraagd bij Siemens ivm aansluitwaarde en alle Gigasets hebben 1,5 REN. De copperjet kan tot 2 REN hebben, dus moet werken. Heb zelf de volgende Siemens getest:
Gigaset 450, Gigaset 455, Gigaset 3000. Allen zonder enig probleem met bellen en gebeld worden. Of dat DECT doosje de oplossing is of een ander modem moet je dus afwachten.
Gezien de diverse reacties over de copperjet kan het firmware of copperjet zelf zijn, probeer niet te flashen, kans is groot dat je dan niets meer hebt en als je zelf de copperjet om zeep helpt, is het mogelijk eigen rekening. Totdat het probleem is opgelost kun je proberen met Voipbuster te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
denan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:26:
Ow maar dat is normaal.. dat wil je juist, anders kun je nooit meer je modem configureren :)

Gebruik dan een proxyserver om je website extern te testen dan heb je dit probleem niet.
Ja dat probleem had ik de eerste keer, maar kabeltje direct van pc naar modem loste dat gelukkig wel weer op :) Kan je me ook een proxy aanraden hiervoor? Heb nu gebruik gemaakt van Hide My IP 2008 en Hide IP NG, via deze werkt het ook goed en snel, maar moet ik extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaiBork schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:36:
[...]

Ja dat probleem had ik de eerste keer, maar kabeltje direct van pc naar modem loste dat gelukkig wel weer op :) Kan je me ook een proxy aanraden hiervoor? Heb nu gebruik gemaakt van Hide My IP 2008 en Hide IP NG, via deze werkt het ook goed en snel, maar moet ik extra voor betalen.
http://www.proxy4free.com/page1.html

Ik zou ze ook alleen maar aanzetten als je zaken wilt testen, je webserver kun je ook in je interne netwerk bereiken. Daarvoor hoef je niet via de domeinnaam binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Interne netwerk ip zal niet werken, ik heb meerdere webpagina's draaien. Kan natuurlijk wel, maar kost veel meer moeite. Thanks voor de tip en de hulp iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Ik werd vandaag weer gebeld door iemand van achter de Alice-schermen. Hij vertelde me dat ik binnenkort een ander telefoonnummer krijg die wel echt alleen van mij is.

Daarnaast zou internet inmiddels thuis moeten werken. Net thuisgekomen en het werkt helaas nog steeds niet. Wel een DSL sync, geen verbinding. Hij blijft nog steeds hangen op 'Attempting to connect...'.

Mojo / Denan, wat betekent dit nou en bij wie zit dit probleem?

[ Voor 0% gewijzigd door Cs_Alpha op 20-01-2009 18:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:26

IkWilbert

Het is mij!

Gisteren kreeg ik mail dat er rekeningen klaar staan de rekening van december en van januari... dit terwijl ik al sinds 30 nov. geen klant meer ben. Wil deze rekeningen dus graag inzien maar ik kan niet meer inloggen in de alice lounge. Gebeld en had binnen 5 sec. iemand aan de tel (erg netjes). Ze ging een passwordreset aanvragen en ik zou binnen enkele dagen teruggebeld worden... afwachten maar...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:11:
[...]
Heb zelf de volgende Siemens getest:
Gigaset 450, Gigaset 455, Gigaset 3000. Allen zonder enig probleem met bellen en gebeld worden.
Zal ik het lijstje even aanvullen:
Ik maak zonder problemen gebruik van Siemens Gigaset SL370.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cs_Alpha schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:38:
Ik werd vandaag weer gebeld door iemand van achter de Alice-schermen. Hij vertelde me dat ik binnenkort een ander telefoonnummer krijg die wel echt alleen van mij is.

Daarnaast zou internet inmiddels thuis moeten werken. Net thuisgekomen en het werkt helaas nog steeds niet. Wel een DSL sync, geen verbinding. Hij blijft nog steeds hangen op 'Attempting to connect...'.

Mojo / Denan, wat betekent dit nou en bij wie zit dit probleem?
Je oplevering hangt ergens bij BBNED volgens Alice. Ze gaan hem handmatig herbewerken om alles te activeren. Als alles goed gaat heb je vrijdag een werkende verbinding. (je hebt nu wel een sync naar bbned, maar daar is geen koppeling met Alice gemaakt.. je signaal valt dus dood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
Zijn er meer mensen die sinds vanmorgen problemen hebben met internet?
Ik krijg geen verbinding meer, dus geen WAN IP adres.
Mijn lijn is echter wel goed, status is UP. Telefonie werkt wel.

Resetten van de modem helpt niet.

PC: 3852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

HoppyF schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:03:

BBNed heeft wel wat problemen op dit moment. Volgens mij een landelijke storing.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ReCreator schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:05:
[...]

BBNed heeft wel wat problemen op dit moment. Volgens mij een landelijke storing.
Er staat niets op hun website!
Ik zou ook meer klachten verwachten als het een landelijk probleem is.
Missschien heeft nog niemand het in de gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05

Bel de helldesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Landelijke storing in het netwerk, ze zijn er al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022

Zojuist heb ik weer een IP gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
denan schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:10:
[...]

Landelijke storing in het netwerk, ze zijn er al mee bezig.
Dank! dan wacht ik gewoon even af.

(bellen naar de Helpdesk heeft weinig zin in dit soort gevallen met een landelijk karakter, een bericht hier plaatsen heeft meer effect)

EDIT:Heb hier ook weer een IP adres, het probleem is dus aardig snel opgelost.
(ik weet niet exact wanneer het probleem is ontstaan, ergens tussen gisterenavond laat en vanmorgen eind van de ochtend).

Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden (!) heel weinig problemen met de internet verbinding heb gehad. Volgens mij is het al maandenlang goed gegaan, en dat is netjes.

Ook netjes:
Alice heeft een melding op hun website gezet.

Onderhoudswerkzaamheden & meldingen
21 januari 2009:
Sinds ongeveer 11.00 uur vanochtend is er een netwerkstoring opgetreden waardoor veel van onze verbindingen momenteel problemen ondervinden. Er wordt hard gewerkt om dit probleem te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 53% gewijzigd door HoppyF op 21-01-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:14:
[...]
Onderhoudswerkzaamheden & meldingen
21 januari 2009:
Sinds ongeveer 11.00 uur vanochtend is er een netwerkstoring opgetreden waardoor veel van onze verbindingen momenteel problemen ondervinden. Er wordt hard gewerkt om dit probleem te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.
Ter info: het is weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

denan schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:41:
[...]

Je oplevering hangt ergens bij BBNED volgens Alice. Ze gaan hem handmatig herbewerken om alles te activeren. Als alles goed gaat heb je vrijdag een werkende verbinding. (je hebt nu wel een sync naar bbned, maar daar is geen koppeling met Alice gemaakt.. je signaal valt dus dood)
Bedankt voor de info Denan! Ik had het ook al van de helpdesk gehoord net, maar die hebben me al zo vaak termijnen en datums gegeven.. Hopelijk gaat het nu eindelijk eens werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Zo even mijn ervaring van ongeveer een maand hier noteren.

Half december: Eindelijk na veel telefoontjes het nummer kunnen porteren van KPN naar Alice, zo'n 3 weken te laat.

21 december: Brief van KPN gekregen dat ze blijkbaar ons een nieuw abbo hebben aangesmeerd á 50€. En dat het ingaat op de 31ste. (ehmm nummer overzetten=nieuw abbo?)

28 december: KPN weten te overtuigen dat we echt nu bij Alice zitten en alléén het nummer wilde overzetten. Alles wordt geannuleerd volgens KPN.

31 december: Geen inkomende gesprekken meer.

2 januari: Helemaal niks meer kunnen bellen.

3 t/m 16 januari: contact gehad met Alice om nu eens uit te zoeken wat erg mis is gegaan. En of KPN hier eventueel de schuld aan heeft.

19 januari: Monteur komt op bezoek en stelt vast dat KPN gewoon een lijn heeft geactiveerd terwijl alles was geannuleerd. Een ticket wordt aangemaakt om deze lijn weer goed te maken en aan te sluiten bij Alice.

21 januari: Nog geen gehoor gekregen van Alice of dit nu gelukt is of niet.

In het kort: Wat een grote klootzakken bij KPN. Blijkbaar willen ze niet kwijt en zitten ze andere providers goed dwars om ze zo in het kwade daglicht te brengen. Echt echt slecht van hun.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wie o Wie ?
Vhond schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:54:
Wie heeft er nog meer problemen met games hosten met Alice ?

Samen met een vriend probeerde ik gisteravond Age of Empires the Warchiefs te spelen, wat niet lukte...

We draaien allebei MacOs 10.5.6 en hebben allebei Alice als provider.

Mijn configuratie: zowel in Littlesnitch als MacOs X firewal rule/entry aangemaakt voor deze game.
in het modem/router een portforwarding gemaakt zoals beschreven op http://www.portforward.co...2P/Age_of_Empires_III.htm

maar als ik de game host ziet die vriend niet de door mij gehoste game als hij mijn ip nummer direct invult.

Omgekeerd geldt hetzelfde (als ik bij hem inlog met de voornoemde configuratie)...

Zowel mijn machine direct via ethernetkabel als via Airport Express geeft dit probleem...

Wie o wie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet toch in je beveiliging zitten. Of in je router / modem / firewall / virusscanner.
Anders zou jij hem kunnen zien en hij jou. Waar je dan moet zoeken zou ik ook niet weten.
Meestal zorg ik er dan voor dat ik alles terug zet naar fabrieks instellingen en loop ik alle opties door.
Qua software wordt het heel erg goed kijken wat wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 22:58
Sinds afgelopen dinsdag ben ik 'eruit gekickt' als klant van Alice. Waarom? Geen idee. Ik heb mijn abonnement niet opgezegd en er staan ook geen rekeningen open.

Twee maanden geleden had ik een storing waarvoor mijn modem moest worden omgeruild. Deze is op 5 november ontvangen door Alice. Wonderbaarlijk genoeg staat op de rekening van december 1 x Kosten modem (Wegens niet retourneren) berekend :?

Zou dat dan de reden zijn voor het onaangekondigd afsluiten...? Ik heb geen idee, maar weet wel dat de administratie daar een puinhoop is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U kunt uw Alice-abonnement Alice Comfort vanaf 21.01.2009 gebruiken

zaterdag 17 januari werkte het internet al
vanmiddag zoals vermeld in de brief telefoon geactiveerd

Alice chapeau _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:28:
U kunt uw Alice-abonnement Alice Comfort vanaf 21.01.2009 gebruiken

zaterdag 17 januari werkte het internet al
vanmiddag zoals vermeld in de brief telefoon geactiveerd

Alice chapeau _/-\o_
Ik hoop van ganze harte dat het bij mij ook zo gaat. gezien de berichten hier huiverig ik nu al.
Per 2 februari gaat mijn abbo in bij Alice, een gratis router heb ik al maar de modem nog niet, hoeveel dagen voor de aansluitdatum krijg je die binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:32:
[...]

Ik hoop van ganze harte dat het bij mij ook zo gaat. gezien de berichten hier huiverig ik nu al.
Per 2 februari gaat mijn abbo in bij Alice, een gratis router heb ik al maar de modem nog niet, hoeveel dagen voor de aansluitdatum krijg je die binnen?
dat weet ik niet precies meer ik dacht een week (mailbox niet bij de hand)
ik kreeg een mailtje met de leverdatum van Alice om 8 uur 's avonds kwam een koerier van tnt modem afleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:14:
[...]

Dit moet toch in je beveiliging zitten. Of in je router / modem / firewall / virusscanner.
Anders zou jij hem kunnen zien en hij jou. Waar je dan moet zoeken zou ik ook niet weten.
Meestal zorg ik er dan voor dat ik alles terug zet naar fabrieks instellingen en loop ik alle opties door.
Qua software wordt het heel erg goed kijken wat wel en niet mag.
Ik heb niet echt veel dingen in mijn modem qua configuratie aangepast, dus in die zin verwacht ik niet veel met het resetten naar fabrieksinstellingen en ik heb me al suf gezocht naar 'foutieve' instellingen in router en of firewall settings/rules...
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
Mojo en/of denan, zou een van jullie zo vriendelijk willen zijn om eens uit te zoeken wanneer ik in vredesnaam weer word aangesloten? Mijn klantnummer is NL0072615. Alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
Hoewel dit forum vaak wordt gebruikt om vooral negatieve ervaringen met Alice te delen, ook nog even een positief geluid.
Mijn ervaring met Alice begon ongeveer een maand eerder dan beoogd. In plaats de bestelde 12 januari 2009 had Alice het signaal van mijn vorige provider al een maand eerder overgenomen. Ik werd daarom vanaf 15 december 2008 al gefactureerd.
Na het schrijven van een klachtenbrief (op 19 december jl.) heb ik net de bevestiging gehad dat ze mij die ene maand gaan crediteren en dat het verrekend wordt met de volgende factuur.

Ik vind dat ze het op deze manier netjes hebben opgelost en binnen een redelijke termijn (niet meer dan logisch, maar toch).

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

nou ik zou 14 januari al alice krijgen met een nieuwe lijn, maar tot op heden nog niks, al een paar keer gebeld.
ligt nu bij de td, maar ik heb nog steeds geen signaal, misschien maar weer opzeggen, ben blij dat ik nog adsl heb.

mijn broer ook in sneek zou het nog een week eerder krijgen, ook niks, als je ze belt zeggen ze of alle ader paren al geprobeerd heb.
op rood en blauw zit al telfort bij mij, blijft oranje en wit over, lijkt me niet zo moeilijk

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Nou vandaag moet mijn grote dag worden waarop alles moet gaan werken.. ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Eergisten nog met Alice gebeld. Nadeel wel dat ik het hele verhaal met KPN opnieuw moest uitleggen (geen dossiers ofzo?) en ze zouden het doorgeven aan de technische dienst. Ik ga me nog echt afvragen of KPN het wel in de gaten heeft dat ze nog steeds een lijn op ons adress hebben aangesloten. Ik zit immers nog, met een ander modem welliswaar, te internetten via een planet ip adress. Zucht...

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Goed nieuws! Het werkt! Het internet in ieder geval. Nu de telefonie nog.. :-)

Maar hier in elk geval een weer voor 50% tevreden klant! Krijg van Alice netjes een halve maand abbo terug trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:54:
[...]

Nee, dan is het wel een 'klapperende verbinding'. Check de kabels en haal de splitter eens tussen je modem en het ISRA-punt uit.
Ik heb de splitter er tussenuit gehaald, probleem blijft aanhouden. Wat ik zo raar vind is dat het wegvallen van de verbinding met dezelfde intervallen gebeurd. 13 ping replies, 4 time-outs, 13 ping replies, 4 time-outs, etc, etc.

Ik bel liever pas na de helpdesk als ze ook echt iets kunnen doen, de vorige keer heeft het me 90 euro aan telefoonkosten gekost.

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/9162/22615640jt8.th.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 12:16 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
junglebeast schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:21:
Zo even mijn ervaring van ongeveer een maand hier noteren.

Half december: Eindelijk na veel telefoontjes het nummer kunnen porteren van KPN naar Alice, zo'n 3 weken te laat.

21 december: Brief van KPN gekregen dat ze blijkbaar ons een nieuw abbo hebben aangesmeerd á 50€. En dat het ingaat op de 31ste. (ehmm nummer overzetten=nieuw abbo?)

28 december: KPN weten te overtuigen dat we echt nu bij Alice zitten en alléén het nummer wilde overzetten. Alles wordt geannuleerd volgens KPN.

31 december: Geen inkomende gesprekken meer.

2 januari: Helemaal niks meer kunnen bellen.

3 t/m 16 januari: contact gehad met Alice om nu eens uit te zoeken wat erg mis is gegaan. En of KPN hier eventueel de schuld aan heeft.

19 januari: Monteur komt op bezoek en stelt vast dat KPN gewoon een lijn heeft geactiveerd terwijl alles was geannuleerd. Een ticket wordt aangemaakt om deze lijn weer goed te maken en aan te sluiten bij Alice.

21 januari: Nog geen gehoor gekregen van Alice of dit nu gelukt is of niet.

In het kort: Wat een grote klootzakken bij KPN. Blijkbaar willen ze niet kwijt en zitten ze andere providers goed dwars om ze zo in het kwade daglicht te brengen. Echt echt slecht van hun.
Zover ik het begrijp kan Alice hier ook niks aan doen... Als je je klantnummer even achterlaat kan wellicht wat voor je uitzoeken. :)
Sjnarruf schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:20:
Mojo en/of denan, zou een van jullie zo vriendelijk willen zijn om eens uit te zoeken wanneer ik in vredesnaam weer word aangesloten? Mijn klantnummer is NL0072615. Alvast hartelijk bedankt.
Ik zie dat er 09-01 een verzoek is gestart voor een telco telco migratie, maar volgens mij loopt daar iets mis. Ik kan er zelf niks over zeggen, dat is iets voor provisioning... sorry :(
junglebeast schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:00:
Eergisten nog met Alice gebeld. Nadeel wel dat ik het hele verhaal met KPN opnieuw moest uitleggen (geen dossiers ofzo?) en ze zouden het doorgeven aan de technische dienst. Ik ga me nog echt afvragen of KPN het wel in de gaten heeft dat ze nog steeds een lijn op ons adress hebben aangesloten. Ik zit immers nog, met een ander modem welliswaar, te internetten via een planet ip adress. Zucht...
Dat kan wel hoor. Je hebt een NLS, dus je Alice lijn zit op het 2e aderpaar. Mocht het daar niet correct op zijn opgeleverd moet het door KPN kostenloos worden hersteld. :) Dat gaat via Alice.
thalantis schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:35:
nou ik zou 14 januari al alice krijgen met een nieuwe lijn, maar tot op heden nog niks, al een paar keer gebeld.
ligt nu bij de td, maar ik heb nog steeds geen signaal, misschien maar weer opzeggen, ben blij dat ik nog adsl heb.

mijn broer ook in sneek zou het nog een week eerder krijgen, ook niks, als je ze belt zeggen ze of alle ader paren al geprobeerd heb.
op rood en blauw zit al telfort bij mij, blijft oranje en wit over, lijkt me niet zo moeilijk
Als je op Oranje/Wit geen sync hebt is je oplevering gewoon niet goed gedaan door KPN. Dat wordt kostenloos door Alice gerepareerd. Mogelijk ben je wat verkeerd op de hoogte gesteld door de 1e lijn, of heb je het verkeerd begrepen, maar als het bij de td ligt wordt het gewoon verholpen. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:12:
[...]

Ik heb de splitter er tussenuit gehaald, probleem blijft aanhouden. Wat ik zo raar vind is dat het wegvallen van de verbinding met dezelfde intervallen gebeurd. 13 ping replies, 4 time-outs, 13 ping replies, 4 time-outs, etc, etc.

Ik bel liever pas na de helpdesk als ze ook echt iets kunnen doen, de vorige keer heeft het me 90 euro aan telefoonkosten gekost.

[afbeelding]
Je kan op de admin login inloggen in je modem, onder advanced DSL de Max bits per bin optie wat lager zetten, config saven, rebooten en met wat trail en error zou het kunnen helpen. :)

PM anders je klantnummer even. :)

[ Voor 77% gewijzigd door Mojo op 24-01-2009 14:21 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren/dames

is het mogelijk om een backup-tpr file over te zetten op een ander copperjet modem
ik heb nl. nog een "oud" speedlinq modem voorzien van nieuwe firmware
kan ik vervolgens de im.conf uit de orginele tpr halen en in de tpr file van mijn speedlinq modem zetten zodat dit modem ook met alice werkt
misschien is er ergens een workaround (nog niet gevonden :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:20:
heren/dames

is het mogelijk om een backup-tpr file over te zetten op een ander copperjet modem
ik heb nl. nog een "oud" speedlinq modem voorzien van nieuwe firmware
kan ik vervolgens de im.conf uit de orginele tpr halen en in de tpr file van mijn speedlinq modem zetten zodat dit modem ook met alice werkt
misschien is er ergens een workaround (nog niet gevonden :( )
Waarom zo moeilijk doen, even handmatig opnieuw configureren is volgens mij sneller.
Deze settings staan hier,

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gjs

die instellingen heb ik ook gezien maar komen niet helemaal overeen met het config file van Alice
als ik binnekort tijd (zin) heb zal ik eens gaan prutsen

forum:
voor vodsl:
VPI: 0
VCI: 37
PCR: 900 cells/s
CDVT: 2 cells
Coder LAW: ALAW
Signalling: BLES ELCP
profile: ATM-Forum-9

tpr file Alice
A vpi 0
A vci 37
A pcr 900
A cdvt 2
A voDslProfileId 9
A voDslProfileSrc atmforum
A voDslCoder alaw
A voDslProto elcp

forum:
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

tpr file Alice
A txVci 35
A txVpi 0
A rxVci 35
A rxVpi 0
A class UBR
A port dsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:01:
@gjs

die instellingen heb ik ook gezien maar komen niet helemaal overeen met het config file van Alice
als ik binnekort tijd (zin) heb zal ik eens gaan prutsen
Wat zit er trouwens voor firmware in dat speedlinq modem, ik weet bijna wel zeker dat dat de voip variant is ipv vodsl. Dus die config file 1 op 1 overzetten gaat nooit lukken omdat een voip modem geen vodsl settings begrijpt.
Je zou eerst een vodsl firmware op dat modem moeten zetten, maar helemaal werken zal het niet, want Alice gebruikt volgens mij een custom firmware niet je niet bij Allied-data kan downloaden.
Als je bedoeling is om een beter/sneller/stabieler modem te krijgen dan moet je naar een andere merk uitwijken, er zijn alleen weinig vodsl modems op de markt. Als je telefonie hebt via Alice op de oude (Copperjet) manier dan ben je bijna wel gebonden aan de Copperjet. Nieuwe abonnees krijgen volgens mij nu een Fritz! gebasseerd op voip.
Ik draai zelf met een Zyxel 2602H-D1A, maar ik neem geen telefonie bij Alice af maar via voip bij Budgetphone. Dit modem geeft mij 100KB/sec extra.

[ Voor 25% gewijzigd door gjs op 25-01-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Wat is er nu weer mis (Groningen) Ik begin dit gezeik een beetje zat te worden zo langzamerhand. Ik moet morgen weer aan mijn baas uitleggen waarom ik mijn werk vanavond niet gedaan heb zoals ik had afgesproken en Alice / bbned willen niet eens toegeven dat zij het me onmogelijk gemaakt hebben.... tsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49
@ Denan

Mijn Alice verbinding is 2 weken na aansluiting gecapped op 4mbit. Ik vind dit erg vreemd, aangezien internet en telefonie perfect werkte. Na verschillende antwoorden van de klantenservice werd mij uiteinderlijk verteld dat ik een klapperlijn zou hebben. Graag zou ik weer terug worden gezet op mijn oude profiel, want alles werkte prima.

klantnummer Nlxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gjs

ik heb eerst vodsl firmware geinstalleerd natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wazzup105 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:11:
Wat is er nu weer mis (Groningen) Ik begin dit gezeik een beetje zat te worden zo langzamerhand. Ik moet morgen weer aan mijn baas uitleggen waarom ik mijn werk vanavond niet gedaan heb zoals ik had afgesproken en Alice / bbned willen niet eens toegeven dat zij het me onmogelijk gemaakt hebben.... tsss
Ik heb geen BBNED storingen gezien in Groningen, wellicht heb je gewoon een slechte verbinding?
gravy schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:04:
@ Denan

Mijn Alice verbinding is 2 weken na aansluiting gecapped op 4mbit. Ik vind dit erg vreemd, aangezien internet en telefonie perfect werkte. Na verschillende antwoorden van de klantenservice werd mij uiteinderlijk verteld dat ik een klapperlijn zou hebben. Graag zou ik weer terug worden gezet op mijn oude profiel, want alles werkte prima.

klantnummer Nlxxxx
Wellicht dat Mojo je kan helpen, anders moet je dat gewoon met de helpdesk kortsluiten. Ik werk namelijk niet bij Alice. Generieke issues kan ik doorgeven maar individuele problemen kun je het beste met de helpdesk regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:08:
[...]

Wat zit er trouwens voor firmware in dat speedlinq modem, ik weet bijna wel zeker dat dat de voip variant is ipv vodsl. Dus die config file 1 op 1 overzetten gaat nooit lukken omdat een voip modem geen vodsl settings begrijpt.
Je zou eerst een vodsl firmware op dat modem moeten zetten, maar helemaal werken zal het niet, want Alice gebruikt volgens mij een custom firmware niet je niet bij Allied-data kan downloaden.
Als je bedoeling is om een beter/sneller/stabieler modem te krijgen dan moet je naar een andere merk uitwijken, er zijn alleen weinig vodsl modems op de markt. Als je telefonie hebt via Alice op de oude (Copperjet) manier dan ben je bijna wel gebonden aan de Copperjet. Nieuwe abonnees krijgen volgens mij nu een Fritz! gebasseerd op voip.
Ik draai zelf met een Zyxel 2602H-D1A, maar ik neem geen telefonie bij Alice af maar via voip bij Budgetphone. Dit modem geeft mij 100KB/sec extra.
Op de site van Allied Data staan een aantal firmwares die je kan gebruiken. Je kan ze zelfs eventueel wel eventjes mailen. Ik denk niet dat ze er moeilijk over gaan doen.

Overigens gebruikt Alice gewoon de standaard firmware, alleen er zit een config voor Alice in en het Admin Password wordt niet verteld. Maar die is wel te vinden :P
gravy schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:04:
@ Denan

Stuur even een PM. :) Ik ga kijken wat ik voor je kan vinden. Je moet zelf altijd akkoord gaat met een downgrade voordat hij ingesteld mag worden. Dit is duidelijk niet gebeurd.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
denan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:28:
[...]

Ik heb geen BBNED storingen gezien in Groningen, wellicht heb je gewoon een slechte verbinding?
Een klapperende verbinding alleen op de zondagavond tussen 19:45 en 22:00 ? Althans dat zijn de momenten waarop ik de eerste en de laatste melding kreeg van de bewakings-software van het werk dat ik thuis niet meer te bereiken was. De daadwerkelijke onwerkbare vertraging van het netwerk begon iets eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:48:
[...]

Ok top thnx!! Ik wacht het weer ff af!!
Denan,

het is nu 26 januari en er is nog steeds niet afgeschreven. Wel heb ik inmiddels een tweede factuur in de lounge staan welke, net als de eerste, niet is afgeschreven.
Ik snap niet terwijl technische echt alles perfect werkt, het administratief zo moeilijk is om de incassering te doen. Kan jij even kijken? De helpdesk roept alleen maar, dan stort je het zelf, wat ik iv.m. mogelijke dubbele afschrijving liever niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wazzup105 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:07:
[...]

Een klapperende verbinding alleen op de zondagavond tussen 19:45 en 22:00 ? Althans dat zijn de momenten waarop ik de eerste en de laatste melding kreeg van de bewakings-software van het werk dat ik thuis niet meer te bereiken was. De daadwerkelijke onwerkbare vertraging van het netwerk begon iets eerder.
Aangezien er geen BBNED storingen zijn geweest heb ik eerder het vermoeden dat er iets lokaal is misgegaan, vooral aangezien je last had van een onwerkbare vertraging ipv een complete disconnect. Wellicht iets met de router van Alice? Was je eigenlijk thuis aanwezig toen het gebeurde? Probeer de volgende keer dan even je router te resetten, de time-out van tcp/ip connecties staat volgens mij default veels te hoog in die copperjets. Als je software gebruikt (bvb p2p) die veel loze connecties opzet kan zo'n modem snel 'vol' lopen en pas na een uur of anderhalf weer te gebruiken zijn. Laatst had ik dat thuis ook doordat mijn vriendin een vage emule client opengooide terwijl ik aan het werk was.. spontaan kon ik niet meer browsen doordat er geen extra connecties meer opengezet konden worden in de cjt :P
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:28:
het is nu 26 januari en er is nog steeds niet afgeschreven. Wel heb ik inmiddels een tweede factuur in de lounge staan welke, net als de eerste, niet is afgeschreven.
Ik snap niet terwijl technische echt alles perfect werkt, het administratief zo moeilijk is om de incassering te doen. Kan jij even kijken? De helpdesk roept alleen maar, dan stort je het zelf, wat ik iv.m. mogelijke dubbele afschrijving liever niet doe.
Mail even je klantnummer naar denan@inter.nl.net dan laat ik dat iemand checken bij de financiële administratie van Alice. Het had al lang afgeboekt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Ik weet niet of het al gevraagd is, maar die wireless modem die alice nu weggeeft, kan je die ook los kopen en dan de copperjet ermee vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00
8 januari de aanmeldbrief gekregen van Alice, helaas tot afgelopen vrijdag geen reactie.

Zelf gebeld en de medewerkster gaf aan dat BBned de aanmelding had afgewezen, waarom was onduidelijk. Ze gaan aan de TD doorgeven dat ik de lijn zo snel mogelijk actief wil hebben, omdat er nu helemaal geen internet is!

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad bij een nieuwe aansluiting? En kan hij/zij aangeven hoelang het dan nog duurt, het wordt behoorlijk irri zonder internetverbinding en telefoon. Ik ben namelijk (zonder op te zeggen) ook bij Internl.net afgesloten. Dit terwijl ik geen opzegging gedaan had!

Laten we hopen dat dit snel gerealiseerd zal zijn! Ik las dat er een medewerker van Alice hier meekijkt op het forum, kan hij of zij dit bevestigen en hoe kan het zijn dat BBned een aansluiting weigert??

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mazterroulz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:19:
Ik weet niet of het al gevraagd is, maar die wireless modem die alice nu weggeeft, kan je die ook los kopen en dan de copperjet ermee vervangen?
Dat kan vast wel, maar het is een routert, geen modem. :)
groxgrox schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:38:
8 januari de aanmeldbrief gekregen van Alice, helaas tot afgelopen vrijdag geen reactie.

Zelf gebeld en de medewerkster gaf aan dat BBned de aanmelding had afgewezen, waarom was onduidelijk. Ze gaan aan de TD doorgeven dat ik de lijn zo snel mogelijk actief wil hebben, omdat er nu helemaal geen internet is!

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad bij een nieuwe aansluiting? En kan hij/zij aangeven hoelang het dan nog duurt, het wordt behoorlijk irri zonder internetverbinding en telefoon. Ik ben namelijk (zonder op te zeggen) ook bij Internl.net afgesloten. Dit terwijl ik geen opzegging gedaan had!

Laten we hopen dat dit snel gerealiseerd zal zijn! Ik las dat er een medewerker van Alice hier meekijkt op het forum, kan hij of zij dit bevestigen en hoe kan het zijn dat BBned een aansluiting weigert??
Ja, present... :P

PM je klantnummer even.

[ Voor 60% gewijzigd door Mojo op 26-01-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mazterroulz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:19:
Nee, het is een router en geen modem. Voor de verbinding richting het internet zul je altijd een modem nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

denan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:10:

Handmatig is niet mogelijk, later in het orderproces (bvb bij bbned en bij KPN) worden dezelfde checks nog een keer gedaan op die MIP15 server en dan valt de order alsnog dood indien daar andere info uit terugkomt.
Vreemd allemaal. Ik heb inmiddels het Kanvas Serviced ID (opgevraagd bij mijn huidge proivder). Die beweren dat het bij KANVAS ook allemaal goed moet staan.

Nog eens met Alice gebeld. Komt er op neer dat als een aspirant klant bij een andere provider zit en ook voice heeft van die andere provider, dat Alice dan altijd die NLS in gang zet "om het goede signaal op de lijn te zetten". Daarna volgt een verhaal over monteurs bij KPN en dat raakt kant nog wal. Uitgangspunt bij Alice voor een overname van een nummer is kennelijk altijd dat er KPN voice op de lijn moet zitten. Dat weiger ik te geloven. Ik geloof jouw verhaal over KANVAS meer. Heb alleen nog niemand zo gek gekregen om het na te lopen in KANVAS. Volgens KPN moet mijn huidige provider dat doen. Ik zal je mijn KPN ServiceID toespelen en postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Vraagje: ben nu XS4All klant en mijn verbinding is max 8 Mbit (haal ik geheel zonder probleem, pre XS4ALL Only zonder voip haalde ik getweakt 12 -13 Mbit), maar de snelheidsmeters op Alice.nl en BBned.nl geven een haalbare snelheid van 16-20 Mbit aan. Wie is er nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieDee schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:20:
[...]
Nog eens met Alice gebeld. Komt er op neer dat als een aspirant klant bij een andere provider zit en ook voice heeft van die andere provider, dat Alice dan altijd die NLS in gang zet "om het goede signaal op de lijn te zetten". Daarna volgt een verhaal over monteurs bij KPN en dat raakt kant nog wal. Uitgangspunt bij Alice voor een overname van een nummer is kennelijk altijd dat er KPN voice op de lijn moet zitten. Dat weiger ik te geloven. Ik geloof jouw verhaal over KANVAS meer. Heb alleen nog niemand zo gek gekregen om het na te lopen in KANVAS. Volgens KPN moet mijn huidige provider dat doen. Ik zal je mijn KPN ServiceID toespelen en postcode.
Het probleem is alleen dat ik daar bar weinig aan kan doen. Ik kan wel eens kijken wat er terugkomt uit een MIP15a/z check, dan weet je in ieder geval zeker waar het probleem zit.
Edgarz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:26:
Vraagje: ben nu XS4All klant en mijn verbinding is max 8 Mbit (haal ik geheel zonder probleem, pre XS4ALL Only zonder voip haalde ik getweakt 12 -13 Mbit), maar de snelheidsmeters op Alice.nl en BBned.nl geven een haalbare snelheid van 16-20 Mbit aan. Wie is er nu gek?
XS4all levert op basis van KPN, Alice op basis van bbned. Check anders eens op http://pcdb.bbned.nl of je een ADSL of ADSL2+ centrale hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 26-01-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

denan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:41:

[...]

XS4all levert op basis van KPN, Alice op basis van bbned. Check anders eens op http://pcdb.bbned.nl of je een ADSL of ADSL2+ centrale hebt.
BBned heeft ADSL2+, maar KPN (dus) ook (zie voorheen gehaalde snelheden. Blijft dus nog steeds een vreemd verschil in indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:19:
[...]

BBned heeft ADSL2+, maar KPN (dus) ook (zie voorheen gehaalde snelheden. Blijft dus nog steeds een vreemd verschil in indicatie.
Het is en blijft een indicatie. Die klopt helaas niet altijd. Ga uit van rond de 13Mbit als je Alice zou bestellen, mogelijk wat lager.
RobbieDee schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:20:
[...]

Vreemd allemaal. Ik heb inmiddels het Kanvas Serviced ID (opgevraagd bij mijn huidge proivder). Die beweren dat het bij KANVAS ook allemaal goed moet staan.

Het is voor mij eigenlijk ook nooit volledig duidelijk geweest waarom een lijn als NLS wordt ingeschoten. Volgens mij als volgt:

Als je KPN telefonie hebt, kan die lijn door Alice worden overgenomen zonder extra kosten. Daarna kan KPN telefonie altijd van de lijn gesloopt worden als je Comfort neemt, of blijven als je Easy hebt. Het is niet mogelijk analoge KPN telefonie en VoDSL te krijgen op hetzelfde aderpaar. Dat laat KPN (volgens mij!) niet toe.

Daarom moet er dus een NLS worden aangevraagd als je KPN telefonie wilt behouden, maar ook Alice telefonie.

Daarnaast heb je het geval van geen KPN telefonie. Volgens mij is het daar gewoon vrij simpel. Alice mag die lijn niet slopen zonder een nieuwe administratieve lijn aan te vragen (de NLS dus). De lijn wordt dan gesloopt, of Alice komt op het 2e aderpaar (doorgaands). De meeste providers belasten de NLS-kosten niet door, maar omdat Alice een maandcontract heeft wordt het risico te groot.

Nogmaals, dit is mijn visie hierop, de werkelijkheid kan hiervan afwijken Ik zal eens navragen hoe dit precies zit.

[ Voor 72% gewijzigd door Mojo op 26-01-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

denan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:41:
Het probleem is alleen dat ik daar bar weinig aan kan doen. Ik kan wel eens kijken wat er terugkomt uit een MIP15a/z check, dan weet je in ieder geval zeker waar het probleem zit.
Heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Mojo schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:28:
De meeste providers belasten de NLS-kosten niet door
MMmh, toen ik naar mijn huidige provider ging had ik ADSL over ISDN2 van Demon/BBned. Mijn huidige provider was de enige (naast KPN) die ISDN deed samen met voice over IP. Ik wilde van ISDN af (te duur) en van de voice van KPN (te duur) en 1 rekening minder. Mijn KPN nummer werd geporteerd. De splitter kon er af (geen linesharing meer) en voor het kale koper wordt de provider door KPN aangeslagen. Die het netjes doorbelast. Het verschil met het belbudget abo is NUL. Voor nul toegvoegde waarde van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wat anders. Jij hebt het over lijnhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste ben ik over Alice tevreden
maar toch heb ik een raar probleem
ik kan met Alice alles bellen mobiel-ziggo-telfort-kpn-0900 etc.etc.
alleen naar 1 nummer op een vaste lijn krijg ik geen verbinding laat dat nou het nummer zijn waar het meeste naar gebeld word
een mevrouw zegt dit nummer is onjuist maar dat is helemaal niet van andere vaste en mobiele telefoons kan ik het nummer gewoon gebruiken
de oplossing die mijn collega voorstelt vind ik iets te rigoreus (huis verkopen) weet misschien iemand een andere oplossing
de enige oplossing die ik kan bedenken is dat het nummer geblokkeerd is bij Alice maar ik zou niet weten waarom
het enige wat ik niet geprobeerd heb is te bellen van een ander Alice account naar het betreffende nummer
ik ken nl. niemand die Alice heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:40:
Mail even je klantnummer naar denan@inter.nl.net dan laat ik dat iemand checken bij de financiële administratie van Alice. Het had al lang afgeboekt moeten zijn.
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stuur dan even je postcode+huisnummer+eventuele telefoonnummer van die lijn naar denan@inter.nl.net.

add: Check gedaan maar de MIP-check kan inderdaad geen actieve gegevens vinden op jouw postcode+huisnummer. Wellicht dat het onder een of andere vage toevoeging in canvas staat, maar met de gegevens die je me mailde zit je aan NLS vast.
Mojo schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:28:
Nogmaals, dit is mijn visie hierop, de werkelijkheid kan hiervan afwijken Ik zal eens navragen hoe dit precies zit.
Ik ben zelf een tijdje bezig geweest met een project mbt NLS logica op de Alice website:

Je krijgt NLS als:

- Je er zelf voor kiest
- Er op je postcode + huisnummer combinatie geen actieve analoge telefoonlijn ligt.
- Er op je postcode + huisnummer geen actieve DSL lijn ligt die te migreren is (isp-isp of telco-telco), logica hiervoor komt uit de MIP15 resultaten.
- Je kiest voor het bewaren van je bestaande KPN lijn als je comfort neemt.

In principe is de feedback uit de nieuwe orderinterface altijd correct, komt daar NLS uit dan zul je dat in de praktijk ook nodig hebben. Wel is het zo dat in een aantal afwijkende gevallen in een latere fase van het orderproces kan blijken dat NLS toch wel/niet nodig is. Dit zijn echter gevallen die niet vooraf te voorspellen zijn, je kunt daar dus geen rekening mee houden tijdens het orderproces. Mocht dit voorkomen dan zal Alice echter contact met je opnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 27-01-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
Lach en huiver.

Vandaag kreeg ik een email met daarin de kennisgeving van een brief die onderweg is (je kent het wel).
Deze email had het subject: "Uw afsluiting van Alice". Tranen stonden alweer in mijn ogen, zie nl. deze post van een weekje geleden.

Dus ik weer bellen met de vriendelijke meisjes van de klantenservice. Wat ik als antwoord kreeg op de vraag waarom ik werd afgesloten geloof je nooit. Maar ik ga het toch vertellen.

In mijn wijk (Regentessewijk, Den Haag, centrale: GV-Marnix) zijn alle koperlijnen gesloopt door KPN. Ja echt allemaal. Niemand heeft dus nog verbinging. Daarom worden alle contracten beëindigd. Alice mag wettelijk gezien geen nieuw orders 'inschieten' in deze situatie. Pas als alle koperleidingen weer hersteld zijn dan kan ik weer een abonnement bij Alice nemen. Bij de tweede keer in-de-wacht-zetten drukte de mevrouw helaas op een verkeerd knopje en werd de verbinding verbroken.

:'(

edit: zojuist weer gebeld met de klantenservice. het is gelukkig niet heel de wijk maar alleen mijn koperdraadje dat gesloopt is. Zo ver was ik ook al; ben vorige week gebeld door Alice (was jij dat, mojo?) dat de internetaanvraag van mijn buren ervoor heeft gezorgd dat mijn koperlijn is ingenomen door wanadoo :/ . Ik heb dus geen internet (want geen inloggegevens, er is wel linesync) en zij ook niet (draadje komt uit in de doos van alice). niemand kan me antwoord geven op de vraag waarom mijn contract wordt beëindigd. De klantenservicemedewerkster heeft me daarna doorverbonden met de aanvraag-service ("dan vraagt u toch een nieuwe lijn aan?") die me doorverwees naar een andere afdeling waar ik tien minuten in de wacht heb gestaan. Ik heb de verbinding maar verbroken; heb geen vertrouwen erin dat de problemen telefonisch worden opgelost. Ik stuur dus maar weer een brief.

[ Voor 30% gewijzigd door Sjnarruf op 27-01-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan de redder in nood :)

Denan zou jij met je Alice belaccount naar mijn vaste nummer willen bellen en kijken of het overgaat
bij mij werkt alles behalve dat ene nummer zie bovenstaande post

b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjnarruf schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:23:
Lach en huiver.

Vandaag kreeg ik een email met daarin de kennisgeving van een brief die onderweg is (je kent het wel).
Deze email had het subject: "Uw afsluiting van Alice". Tranen stonden alweer in mijn ogen, zie nl. deze post van een weekje geleden.

Dus ik weer bellen met de vriendelijke meisjes van de klantenservice. Wat ik als antwoord kreeg op de vraag waarom ik werd afgesloten geloof je nooit. Maar ik ga het toch vertellen.

In mijn wijk (Regentessewijk, Den Haag, centrale: GV-Marnix) zijn alle koperlijnen gesloopt door KPN. Ja echt allemaal. Niemand heeft dus nog verbinging. Daarom worden alle contracten beëindigd. Alice mag wettelijk gezien geen nieuw orders 'inschieten' in deze situatie. Pas als alle koperleidingen weer hersteld zijn dan kan ik weer een abonnement bij Alice nemen. Bij de tweede keer in-de-wacht-zetten drukte de mevrouw helaas op een verkeerd knopje en werd de verbinding verbroken.

:'(

edit: zojuist weer gebeld met de klantenservice. het is gelukkig niet heel de wijk maar alleen mijn koperdraadje dat gesloopt is. Zo ver was ik ook al; ben vorige week gebeld door Alice (was jij dat, mojo?) dat de internetaanvraag van mijn buren ervoor heeft gezorgd dat mijn koperlijn is ingenomen door wanadoo :/ . Ik heb dus geen internet (want geen inloggegevens, er is wel linesync) en zij ook niet (draadje komt uit in de doos van alice). niemand kan me antwoord geven op de vraag waarom mijn contract wordt beëindigd. De klantenservicemedewerkster heeft me daarna doorverbonden met de aanvraag-service ("dan vraagt u toch een nieuwe lijn aan?") die me doorverwees naar een andere afdeling waar ik tien minuten in de wacht heb gestaan. Ik heb de verbinding maar verbroken; heb geen vertrouwen erin dat de problemen telefonisch worden opgelost. Ik stuur dus maar weer een brief.
Ik heb niet gebeld hoor... :P

PM je klantnummer eens, dan kan ik je waarschijnlijk wel vertellen waarom je lijn gesloopt zou zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:03:
@denan de redder in nood :)

Denan zou jij met je Alice belaccount naar mijn vaste nummer willen bellen en kijken of het overgaat
bij mij werkt alles behalve dat ene nummer zie bovenstaande post

b.v.d
Wat zou dat voor nut hebben? Het probleem zit hem toch in het bellen van Alice naar dat specifieke vaste nummer, niet jouw nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

Sinds vandaag heb ik ook Alice Comfort.

Alles werkt naar behoren, zo'n 15 mbit haal ik hier, dikke pluim voor Alice + BBned. Ik heb alleen één raar probleem. Alles websites staan binnen een seconde in beeld, maar ik krijg geen connectie naar het gehele domein alice.nl.

Een tracert laat het volgende zien:
Traceren van de route naar alice.nl [62.177.128.156]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     7 ms     9 ms     7 ms  78.40.192.123
  3     8 ms     8 ms     8 ms  78.40.192.94
  4     8 ms     8 ms     8 ms  vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]
  5     9 ms     8 ms     9 ms  ASDTEL1CRT01.bbned.nl [195.69.144.157]
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.

Verder dan hop 5 komt ie dus niet. Waar kan dit aan liggen?

Overigens heb ik ook een klein probleempje met telefonie. Ik kan gewoon bellen, en daar komt ook mijn nieuwe nummer in beeld bij de ontvangende partij. Belt deze partij dit nummer terug, krijgt hij/zij de melding dat het nummer niet bestaat. Moet ik dat gewoon nog even te tijd geven?

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:05:
[...]

Wat zou dat voor nut hebben? Het probleem zit hem toch in het bellen van Alice naar dat specifieke vaste nummer, niet jouw nummer :)
dat is 't juist dat vaste nummer is van mij Het Alice nummer is ook onder mijn naam maar in gebruik bij mijn dochter die studeert zodat ze naar mij kan bellen en tekens haar 06 hoeft te gebruiken als ze mij wil spreken

misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest
ik heb alle mogelijke varianten geprobeerd wat ik alleen nog niet heb kunnen doen is van een ander Alice nummer
naar mijn vaste nummer (niet van Alice te bellen) en luisteren of de telefoon overgaat anders weet ik niet of het alleen vanaf 1 Alice nummer niet werkt of van meerdere Alice nummers

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

denan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:17:
[...]
add: Check gedaan maar de MIP-check kan inderdaad geen actieve gegevens vinden op jouw postcode+huisnummer. Wellicht dat het onder een of andere vage toevoeging in canvas staat, maar met de gegevens die je me mailde zit je aan NLS vast.
Dank. ga ik mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

mees schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:57:

Alles werkt naar behoren, zo'n 15 mbit haal ik hier, dikke pluim voor Alice + BBned. Ik heb alleen één raar probleem. Alles websites staan binnen een seconde in beeld, maar ik krijg geen connectie naar het gehele domein alice.nl.
Blijkbaar worden de pings (icmp verkeer) niet doorgelaten naar (www).alice.nl. Niets om je druk over te maken. Ik neem dat http://www.alice.nl het wel doet, dan is er wel tcp verkeer mpgelijk en daar heb je ook wat aan :+
Ping maar eens naar smtp.alice.nl die antwoord wel netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
voor wie wat meer bitjes uit de koperlijn wil trekken.

log in met de gegevens uit de topic start,

kijk bij je ATM interface. vraag advanced opties op, zoek nu de CODING GAIN op.

deze zal op AUTO staan. zet je deze op een andere waarde, ( 7 schijnt t beste resultaat te geven ) en laat je copperjet opnieuw intrainen.

met een beetje geluk haal je zo wat extra bits er uit :)

persoon waar ik het getest heb ging van een 16.9 mbit naar een 18.6mbit :D

mijn eigen (non Alice) lijntje met copperjetje doet van 16.1 naar 20.1 gaan :p

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 27-01-2009 23:57 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00
beetje offtopic: (heel stom misschien). kan iemand me zeggen waar ik de DM aan kan zetten? Ik wil PM-en maar kan niet vinden waar in de instellingen ik dit kan aanzetten...

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:56:
voor wie wat meer bitjes uit de koperlijn wil trekken.

log in met de gegevens uit de topic start,

kijk bij je ATM interface. vraag advanced opties op, zoek nu de CODING GAIN op.

deze zal op AUTO staan. zet je deze op een andere waarde, ( 7 schijnt t beste resultaat te geven ) en laat je copperjet opnieuw intrainen.

met een beetje geluk haal je zo wat extra bits er uit :)

persoon waar ik het getest heb ging van een 16.9 mbit naar een 18.6mbit :D

mijn eigen (non Alice) lijntje met copperjetje doet van 16.1 naar 20.1 gaan :p
Klopt, maar daardoor kan ie wel minder stabiel worden. Krijg je last van een instabiele lijn->zet hem dan weer op auto voordat je op hoge poten de helpdesk gaat bellen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:25:
[...]
misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest
ik heb alle mogelijke varianten geprobeerd wat ik alleen nog niet heb kunnen doen is van een ander Alice nummer
naar mijn vaste nummer (niet van Alice te bellen) en luisteren of de telefoon overgaat anders weet ik niet of het alleen vanaf 1 Alice nummer niet werkt of van meerdere Alice nummers
Dat haalde ik inderdaad niet uit je eerste post :) Email anders je Alice nummer eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik kijken wat ik kan doen (kan wel even duren, ik heb al een maand of twee geen telefoon meer aangesloten).

[ Voor 29% gewijzigd door denan op 28-01-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens heb ik ook een klein probleempje met telefonie. Ik kan gewoon bellen, en daar komt ook mijn nieuwe nummer in beeld bij de ontvangende partij. Belt deze partij dit nummer terug, krijgt hij/zij de melding dat het nummer niet bestaat. Moet ik dat gewoon nog even te tijd geven?
www.alice.nl blocked inderdaad pings. Wat betreft dat nummer, daar hebben externe partijen volgens mij 12-24 uur de tijd voor na een portering. In de praktijk is het meestal binnen 30 minuten al geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04-2024
The story continues...

Aangezien ik niet kon opzeggen voor ik mijn activatie brief zou hebben ontvangen, was het vanmorgen eindelijk mogelijk. En dan hebben ze er ineens wel verstand van! De medewerkers wisten me probleemloos door het systeem van opzegging te loodsen en zelfs de gegevens voor creditering wist de medewerkster uit het hoofd. Hopelijk loopt dit dan wel zonder problemen.

Overigens kreeg ik ook weer een mail met daarin de zin: "In verband met een openstaande opdracht bij onze technische dienst, hebben wij u meerdere malen getracht telefonisch te bereiken. Helaas is dit niet gelukt."
en vervolgens de vraag om daarom maar terug te bellen op hun 0900 nummer.
Het leuke is echter dat ik vanwege mijn eigen bedrijf (helaas) 24/7 bereikbaar moet zijn en dat ook ben.

Een vriend van mij is advocaat en die gaat kijken of er nog schadevergoeding te krijgen is. Als dat lukt laat ik wel even weten, dan kunnen meer gedupeerden gaan vorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woger schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:25:
Het leuke is echter dat ik vanwege mijn eigen bedrijf (helaas) 24/7 bereikbaar moet zijn en dat ook ben.
Alice is een consumentenISP waarop geen zakelijke SLA's afgesloten kunnen worden (net als Online/Tele2) dus bedrijfsschade kun je hierop niet verhalen. Waarschijnlijk is het maximale dat je kunt claimen iets van een teruggave van telefonieabonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een tracert laat het volgende zien:
Traceren van de route naar alice.nl [62.177.128.156]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     7 ms     9 ms     7 ms  78.40.192.123
  3     8 ms     8 ms     8 ms  78.40.192.94
  4     8 ms     8 ms     8 ms  vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]
  5     9 ms     8 ms     9 ms  ASDTEL1CRT01.bbned.nl [195.69.144.157]
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.

Verder dan hop 5 komt ie dus niet. Waar kan dit aan liggen?

Geef het inderdaad even de tijd. Zou mogelijk ook nog met de portering te maken kunnen hebben. Het nummer dat ze dan terugbellen, is dat ook bekend bij jou (je tijdelijke nummer?).
woger schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:25:
The story continues...

Aangezien ik niet kon opzeggen voor ik mijn activatie brief zou hebben ontvangen, was het vanmorgen eindelijk mogelijk. En dan hebben ze er ineens wel verstand van! De medewerkers wisten me probleemloos door het systeem van opzegging te loodsen en zelfs de gegevens voor creditering wist de medewerkster uit het hoofd. Hopelijk loopt dit dan wel zonder problemen.

Overigens kreeg ik ook weer een mail met daarin de zin: "In verband met een openstaande opdracht bij onze technische dienst, hebben wij u meerdere malen getracht telefonisch te bereiken. Helaas is dit niet gelukt."
en vervolgens de vraag om daarom maar terug te bellen op hun 0900 nummer.

Een vriend van mij is advocaat en die gaat kijken of er nog schadevergoeding te krijgen is. Als dat lukt laat ik wel even weten, dan kunnen meer gedupeerden gaan vorderen.
Klinkt ongelofelijk, maar het systeem kan geen opzeggingen automatisch doen als er nog andere dingen op het "to do" lijstje staan. Verschrikkelijk onhandig, dat moet allemaal handmatig gebeuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:26

IkWilbert

Het is mij!

IkWilbert schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:28:
Gisteren kreeg ik mail dat er rekeningen klaar staan de rekening van december en van januari... dit terwijl ik al sinds 30 nov. geen klant meer ben. Wil deze rekeningen dus graag inzien maar ik kan niet meer inloggen in de alice lounge. Gebeld en had binnen 5 sec. iemand aan de tel (erg netjes). Ze ging een passwordreset aanvragen en ik zou binnen enkele dagen teruggebeld worden... afwachten maar...
zucht... nog steeds niet teruggebeld... ik heb vermoeden dat dit ook niet gaat gebeuren. Kan ik weer bellen :(

Hoe moeilijk kan een password reset zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 28-01-2009 13:50 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
[...]

Aangezien er geen BBNED storingen zijn geweest heb ik eerder het vermoeden dat er iets lokaal is misgegaan, vooral aangezien je last had van een onwerkbare vertraging ipv een complete disconnect. Wellicht iets met de router van Alice? Was je eigenlijk thuis aanwezig toen het gebeurde? Probeer de volgende keer dan even je router te resetten, de time-out van tcp/ip connecties staat volgens mij default veels te hoog in die copperjets. Als je software gebruikt (bvb p2p) die veel loze connecties opzet kan zo'n modem snel 'vol' lopen en pas na een uur of anderhalf weer te gebruiken zijn. Laatst had ik dat thuis ook doordat mijn vriendin een vage emule client opengooide terwijl ik aan het werk was.. spontaan kon ik niet meer browsen doordat er geen extra connecties meer opengezet konden worden in de cjt :P
Bedankt.

Ik was thuis, en wellicht had ik utorrent draaien (zou kunnen al laat mijn geheugen me in de steek) ... hmmm... ik zal het binnenkort nog eens proberen kapot te krijgen en dan zien of een reset helpt Moet ik dan het modem van Alice (copperjet toch ?) resetten of mijn Linksys router ?. Misschien is het anders een optie om de time-outs omlaag te zetten in de copperjet dan wel router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is makkelijker om het aantal connecties in Utorrent te cappen. Waarschijnlijk is de Alice router resetten de beste test, de volgende keer dat je connectie zo traag is zou ik dat even doen. Je kunt het ook merken doordat de web-interface van de CJT dan bijna niet meer te bereiken is. Is de webinterface van je linksys speersnel maar die van je CJT enorm traag->probleem in de CJT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:45
denan schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:29:
[...]

Alice is een consumentenISP waarop geen zakelijke SLA's afgesloten kunnen worden (net als Online/Tele2) dus bedrijfsschade kun je hierop niet verhalen. Waarschijnlijk is het maximale dat je kunt claimen iets van een teruggave van telefonieabonnementskosten.
Moeilijk lezen hé. Hij meldt dat hij altijd bereikbaar is terwijl Alice meldt dat ze hem niet konden bereiken.
Dat hebben ze mij zelfs per brief gemeld zonder dat ze geprobeerd hebben te bellen. Lijkt erop dat ze graag aan dat 0900 nummer willen verdienen. Ik kan tenminste geen andere reden vinden voor deze leugens... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudolfus schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:38:
[...]
Moeilijk lezen hé. Hij meldt dat hij altijd bereikbaar is terwijl Alice meldt dat ze hem niet konden bereiken.
Dat hebben ze mij zelfs per brief gemeld zonder dat ze geprobeerd hebben te bellen. Lijkt erop dat ze graag aan dat 0900 nummer willen verdienen. Ik kan tenminste geen andere reden vinden voor deze leugens... 8)7
Daar heb je een punt :) Ik las de zin inderdaad verkeerd. Wel is het zo dat die melding 'klant onbereikbaar' niet vanuit Alice komt maar vanuit KPN. Het is echt niet zo dat ze expres een klant in de kou laten staan om een paar euro te verdienen op een 0900 nummer, zo dom is geen enkel bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, weet je toevallig inmiddels wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Vandaag al de hele tijd geen verbinding, Ik zit op me werk maar als ik m'n domein ping krijg ik gewoon niks terug,dinnetje gebeld en die zegt ook dat er maar 2 lampjes op de CJT branden,Hopelijk niet te veel problemen :(

@ hieronder: Klinkt als mij probleem, welk postcode gebied?

M'n klantnummer is trouwens :NL00066781

[ Voor 19% gewijzigd door TeGek op 29-01-2009 13:01 . Reden: klantnumer + addon ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Denan en Mojo, misschien kunnen jullie me helpen. Ik werd vanochtend wakker en m'n internet doet het niet.
Als ik naar de copermine webinterface ga dan staat er attempting to connect... Maar verder gebeurt er niks. M'n adsl lampje brand constant. Ik heb gebeld met de helpdesk maar ze kunnen me niet helpen. Ik moet hiervoor worden teruggebeld.
Echt klote is dit. Ik heb nu net internet hard nodig voor school :(
Op m'n iPhone dit verhaal tikken is ook geen pretje.

M'n klanten nr is NL00061568

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag mijn Alice modem binnen gekregen. Ik heb nu Internetplusbellen van de KPN, voice over IP dus. Nu zit er in de box een splitter, maar die hoef je toch enkel aan te sluiten als je van een analoge lijn overgaat naar voice over IP, en dat heb ik al via KPN. Moet ik de splitter dan toch aansluiten of niet?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

alice heeft nog steeds niet opgelevered, kan ik er nog van af, van mij hoeft het zo niet
klantnummer is NL00157463

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denan schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:08:
[...]

Klopt, maar daardoor kan ie wel minder stabiel worden. Krijg je last van een instabiele lijn->zet hem dan weer op auto voordat je op hoge poten de helpdesk gaat bellen :)

[...]
klopt, maar als je je copperjet niet boven op de kachel zet ;) en je interne bekabeling op orde hebt.. gaat dat prima!

mijn eigen Internlnet lijntje draait intussen al sinds half november stabiel :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:52:
[...]

Denan, weet je toevallig inmiddels wat meer?
Volgens de gegevens die ik kreeg is de factuur van Jan wel afgeboekt maar kan de factuur van december niet opnieuw afgeboekt worden. Het beste kun je dit overmaken (ovv klantnummer+factuurnummer) naar Postbankrekening 530.59.50 t.n.v. Alice in Hoofddorp. Het kan zijn dat er al een herinneringsbrief door Alice verzonden is maar als je de factuur van dec handmatig overmaakt kun je die negeren. Aangezien die van Jan. wel goed is gegaan vermoed ik dat het vanaf nu automatisch goed gaat.

@bolus:
Een splitter splitst niet alleen de kabel maar is ook een frequentiefilter. Het kan positief zijn voor de te behalen ADSL snelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 29-01-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:21:
[...]

Volgens de gegevens die ik kreeg is de factuur van Jan wel afgeboekt maar kan de factuur van december niet opnieuw afgeboekt worden. Het beste kun je dit overmaken (ovv klantnummer+factuurnummer) naar Postbankrekening 530.59.50 t.n.v. Alice in Hoofddorp. Het kan zijn dat er al een herinneringsbrief door Alice verzonden is maar als je de factuur van dec handmatig overmaakt kun je die negeren. Aangezien die van Jan. wel goed is gegaan vermoed ik dat het vanaf nu automatisch goed gaat.
ok vreemd. Volgens mij heb ik gisteren/eergisteren nog gekeken en toen was het nog niet afgeschreven (januari dan). Maar ik ga vanavond even kijken, ik laat het je nog ff weten. Thnx!!

dec. zal ik btw ff handmatig doen.
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste