Lach en huiver.
Vandaag kreeg ik een email met daarin de kennisgeving van een brief die onderweg is (je kent het wel).
Deze email had het subject: "Uw afsluiting van Alice". Tranen stonden alweer in mijn ogen, zie nl.
deze post van een weekje geleden.
Dus ik weer bellen met de vriendelijke meisjes van de klantenservice. Wat ik als antwoord kreeg op de vraag waarom ik werd afgesloten geloof je nooit. Maar ik ga het toch vertellen.
In mijn wijk (
Regentessewijk, Den Haag, centrale: GV-Marnix) zijn alle koperlijnen gesloopt door KPN. Ja echt allemaal. Niemand heeft dus nog verbinging. Daarom worden alle contracten beëindigd. Alice mag wettelijk gezien geen nieuw orders 'inschieten' in deze situatie. Pas als alle koperleidingen weer hersteld zijn dan kan ik weer een abonnement bij Alice nemen. Bij de tweede keer in-de-wacht-zetten drukte de mevrouw helaas op een verkeerd knopje en werd de verbinding verbroken.
edit: zojuist weer gebeld met de klantenservice. het is gelukkig niet heel de wijk maar alleen mijn koperdraadje dat gesloopt is. Zo ver was ik ook al; ben vorige week gebeld door Alice (was jij dat, mojo?) dat de internetaanvraag van mijn buren ervoor heeft gezorgd dat mijn koperlijn is ingenomen door wanadoo

. Ik heb dus geen internet (want geen inloggegevens, er is wel linesync) en zij ook niet (draadje komt uit in de doos van alice). niemand kan me antwoord geven op de vraag waarom mijn contract wordt beëindigd. De klantenservicemedewerkster heeft me daarna doorverbonden met de aanvraag-service ("dan vraagt u toch een nieuwe lijn aan?") die me doorverwees naar een andere afdeling waar ik tien minuten in de wacht heb gestaan. Ik heb de verbinding maar verbroken; heb geen vertrouwen erin dat de problemen telefonisch worden opgelost. Ik stuur dus maar weer een brief.
[
Voor 30% gewijzigd door
Sjnarruf op 27-01-2009 12:54
]