Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:25:
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit probleem/deze vraag. Maar hier zitten nogal wat experts, dus daarom probeer ik het hier eerst :) (Als ik een nieuw topic aan moet maken, laat het me dan a.u.b. weten)

Huidige situatie:
Ik heb ISDN2 met daarop TweakDSL (2 jaar abbo). TweakDSL loopt 5 februari af.

Nieuwe situatie:
NewLineService met daarop Alice Comfort (dus geen KPN meer).

Mijn vraag:
Hoe kan ik het zo regelen dat ik zo kort mogelijk zonder internet zit?

Mijn eigen idee:
- TweakDSL opzeggen
- ISDN2 opzeggen
- Alice Comfort aanvragen met NSL (New Line Service)

Mijn probleem:
- Volgens mij zit ik hierdoor ruim een maand zonder internet en ook nog eens een tijd zonder telefoon.
- Kan ik dan mijn huidige telefoonnummer nog wel houden? Dit omdat ik mijn ISDN2 lijn opzeg.
- Is het wel nodig om mijn ISDN2 op te zeggen? Kan Alice dit misschien omzetten (volgens mij niet, had ze aantal maanden geleden al gebelt)

Heeft iemand goede ideeën/tips voor mij?
Alvast superbedankt! _/-\o_
Hoi,

Om te beginnen, mensen die twijvelen over Alice, bedenk je nog eens goed, als je goeie service wilt, kijk dan maar verder voor een andere provider!
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou gehad! exact dezelfde situatie. Ik heb ISDN en had voorheen TweakDSL. Toen ik dit over heb gezet in begin November beloofde Alice dat ik op 28 November van de diensten van Alice gebruik kon maken.
Toen mijn TweakDSL op 28 Nov. 2008 afliep begon de ellende. Volgens iemand van de klanten service zou 9december 2008 de oplever datum zijn :? (niet volgens afspraak dus) Maar goed... gewacht tot 9 december, nog steeds niks.

In de tussentijd natuurlijk een aantal keren gebeld met de klantenservice (0,15cent per minuut) en je hangt makkelijk 10min aan de lijn. Uiteindelijk krijg je iemand aan de lijn en dan word je afgescheept met" we hebben een ticket aangemaakt, de technische dienst gaat er naar kijken. Meer kan ik niet doen. De technische dienst zal zo snel mogelijk contact met u opnemen." Ik heb na de eerste keer van de melding dat ik geen signaal had een nieuwe modem thuis gestuurd gekregen, opnieuw een analoge modem! :|
Niet dus, de technische dienst heeft me geen enkele keer gebeld!!! Ook kreeg ik te horen dat volgens de technische dienst alles ok hoort te zijn op mijn lijn.

Uiteindelijk had ik er genoeg van en heb ik gezegd dat ze per 31-01-2009 van mijn lijn moeten zijn en ik stop met Alice.

Ineens belde 07-01-2009 een medewerker van Nacap ofzoeits (een bedrijf wat metingen doet voor Alice) De volgende dag kon er iemand langs komen. Deze bij mij thuis het signaal komen meten. Voordat hij weg ging bedacht de monteur zich nog en probeerde hij eens de ISDN module in zijn meet apparaat. En ja hoor, signaal! Hij vertelde me dus dat ik een ISDN modem moet krijgen van Alice anders gaat het absoluut niet werken. Hij zou het doorgeven en ik zou dus een ISDN modem krijgen opgestuurd.

Toen de monteur weg was heb ik meteen met Alice gebeld, om te vragen of ze me een ISDN modem konden toesturen. Maar ik kreeg weer het andwoord dat ze geen ISDN modems hebben/leveren.

Ik heb zelf contact gezocht met het bedrijf www.allieddata.nl (zij leveren de modems) Ze hebben mij een firmware gestuurd voor de coperjet 1616. De firmware is dus voor een analoge modem naar ISDN modem te maken. De medewerker heeft me de firmware naar mijn email gestuurd en een korte beschrijving erbij gezet hoe ik de modem kan benaderen en kan updaten. :9
Ik ben dus aan de slag gegaan en uiteindelijk na de update werkten mijn modem en kreeg ik ADSL signaal binnen :) mijn internet werkt dus sinds 8 Januari 2009, i.p.v. 9 december 2008 :'(

Ik heb dus uiteindelijk mijn abo weer laten doorlopen i.p.v. afzeggen, om meer ellende te voorkomen.

Ik vind teleurstellend hoe slecht Alice met hun klanten om gaat. Naderhand heb ik spijt dat ik het vertrouwen heb gehad in Alice. Ik zou nog liever elke maand 10 euro meer betalen voor een top klanten service en medewerkers die weten waar ze over praten! Ook heb ik zelf moeten uitzoeken hoe ik mijn modem werkend moest krijgen. Schandalig dat ze bij Alice hier niks van weten!
Mensen die gaan voor service -> ga niet voor Alice! zeer slechte klanten service!, met medewerkers die niet weten waar ze over praten De korting van de eerste 2 maanden (totaal 20euro) heb ik al verbeld aan de klanten service! :/

Wel moet ik zeggen dat www.allieddata.nl (wat overigens niks met Alice te maken heeft, buiten dat ze modems voor hun leveren) een hele goeie klanten service heeft _/-\o_ . Het service nummer kost dan wel 50cent per minuut, maar ik werd zeer snel geholpen en kreeg netjes de informatie en het firmware bestandje naar mijn email gestuurd. Top! :*)

sorry voor de spelling, heb weinig tijd vandaar.

Succes mensen!

m.v.g. knoxville

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vandaag wordt dan eindelijk Telfort afgesloten. Einde van een ellendig tijdperk _/-\o_ _/-\o_
Tiscali was altijd 100 ok trouwens :)

Alice werkt hier goed

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/386938879.png

:)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:38:
[...]
Mensen die gaan voor service -> ga niet voor Alice! zeer slechte klanten service!, met medewerkers die niet weten waar ze over praten De korting van de eerste 2 maanden (totaal 20euro) heb ik al verbeld aan de klanten service! :/
Dus je hebt 20 euro aan de klantenservice verbeld. Kijk als je naar XS4All zou gaan betaal je elke maand voor de klantenservice. Ook als je em niet nodig hebt. Dus waar praten we over.
Ik zal niet ontkennen dat Alice dit wat professioneler had kunnen aanpakken. Maar bij een goedkope provider, betaal je nou eenmaal voor de klantenservice.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Ik heb zelf contact gezocht met het bedrijf www.allieddata.nl (zij leveren de modems) Ze hebben mij een firmware gestuurd voor de coperjet 1616. De firmware is dus voor een analoge modem naar ISDN modem te maken. De medewerker heeft me de firmware naar mijn email gestuurd en een korte beschrijving erbij gezet hoe ik de modem kan benaderen en kan updaten. :9
Ik ben dus aan de slag gegaan en uiteindelijk na de update werkten mijn modem en kreeg ik ADSL signaal binnen :) mijn internet werkt dus sinds 8 Januari 2009, i.p.v. 9 december 2008 :'(

Wel moet ik zeggen dat www.allieddata.nl (wat overigens niks met Alice te maken heeft, buiten dat ze modems voor hun leveren) een hele goeie klanten service heeft _/-\o_ . Het service nummer kost dan wel 50cent per minuut, maar ik werd zeer snel geholpen en kreeg netjes de informatie en het firmware bestandje naar mijn email gestuurd. Top! :*)
Hallo Knoxville,

Welke versie firmware heb je van Allieddata gehad en hoe heb je het eea geupdate (misschien wel vermeldingswaardig hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf gisteren is het weer helemaal mis.
Heb blijkbaar weer een klapperverbinding. In ieder geval zo slecht dat ik niet eens kan meten. Zo vaak valt de verbinding weg. Veel geduld hebben met laden van pagina's en maar hopen dat het lukt.
Toch maar gebeld....
U krijgt inderdaad signaal, maar dat is niet erg snel meneer. Heeft u er een router tussen?
Haalt u de router er eens tussenuit, dan wil ik meten hoe snel het dan is.
Haal het rode kabeltje (crossoverkabel heet het geloof ik) uit de router en verbind het eens rechtstreeks met uw laptop.
Zo gezegd zo gedaan. Toen had ik ineens helemaal geen signaal meer. Helemaal niks.......
Dat is toch vreemd, je sluit het modem rechtstreeks aan op je pc en er is helemaal geen signaal meer.
Gezocht met behulp van de dame van Alice (eindelijk iemand die mij wel serieus nam) naar een oplossing.
Die was er blijkbaar niet.
Nu is de monteur ingeschakeld door Alice. Maar hoelang dat nou gaat duren weet ik niet.
Wel heeft ze er spoed bij gezet. Maar of dat effect heeft??
Inmiddels een dag met een gehandicapt internet. Heb de router er maar weer tussen gezet.
Een ding scheelt, ze kunnen het nu niet weer gooien op een stroomstoring in Groningen. T ligt toch echt ergens anders aan.

Heb trouwens daarna een vaste verbinding gemaakt met de router en de pc.. Dat werkte dus wel, maar het modem rechtstreeks op de pc is geen optie.
Ik weet het niet meer ;(

Heb nog een paar dagen om na te denken of ik wel door wil gaan met Alice.
Iemand nog ideeën? Zelfde problemen en zo ja, hoe is dat opgelost??

Ook nog opvallend.. de dame van Alice zei dat ik een snelheid van 8 mb heb, terwijl ik zelf steeds rond de 6 mb kan meten bij Speedtest. En hoewel ik ruim 2 km van het knooppunt zit, vind zij 8 mb ook niet erg snel.
Ik hoop nu maar dat ze wonderen voor mij kan verrichten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Succes mensen!

m.v.g. knoxville
Knox: Alice levert GEEN adsl op basis van een ISDN lijn, daarvoor moet je NLS nemen of je oude lijn opzeggen en om laten zetten naar PSTN. Daar kan de helpdesk weinig aan doen. Dat jij nu via allieddata een onsupported firmware hebt kunnen krijgen wil niet zeggen dat Alice dit product kan leveren of support kan leveren. Dat je een ISDN signaal hebt gekregen wil alleen maar zeggen dat KPN of BBNED een fout hebben gemaakt bij de oplevering en het verkeerde product hebben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
denan schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:55:
[...]

Knox: Alice levert GEEN adsl op basis van een ISDN lijn, daarvoor moet je NLS nemen of je oude lijn opzeggen en om laten zetten naar PSTN. Daar kan de helpdesk weinig aan doen. Dat jij nu via allieddata een onsupported firmware hebt kunnen krijgen wil niet zeggen dat Alice dit product kan leveren of support kan leveren. Dat je een ISDN signaal hebt gekregen wil alleen maar zeggen dat KPN of BBNED een fout hebben gemaakt bij de oplevering en het verkeerde product hebben aangesloten.
Wat heeft Knox met KPN en/of BBNED te maken? Hij neemt toch een product af bij Alice?
Jij, (Alice) zou eens wat vaker verantwoording naar de klant toe moeten nemen i.p.v. te verschuilen achter subcontractors zoals BBNED en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
Klaaz Vaak schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:09:
[...]

Wat heeft Knox met KPN en/of BBNED te maken? Hij neemt toch een product af bij Alice?
Jij, (Alice) zou eens wat vaker verantwoording naar de klant toe moeten nemen i.p.v. te verschuilen achter subcontractors zoals BBNED en KPN.
Denan werkt niet bij Alice!! dus je mag best wat aardiger tegen hem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cgok schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:01:
[...]

Los daarvan gaat het hele verhaal over een verkeerd opgeleverd product waar de mensen van Alice zelf niets over weten (en niets mee kunnen). Dat ze de technische dienst langs laten komen is dan weer goed. Dat de beste man vervolgens ziet dat er een ISDN ADSL lijn is opgeleverd is mooi, jammer alleen dat hij de verkeerde info geeft aan de Alice klant. Hetzelfde gaat op voor allieddata, het is klantvriendelijk wat ze gedaan hebben maar in principe zijn dit workarounds om een foute oplevering te omzeilen. De fout/het probleem is niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgok schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:01:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan! Ik mopper op dit forum ook regelmatig op de klantenservice van Alice, als ik zie dat het bij anderen, schijnbaar door pure gemakzucht van de klantenservice, mis gaat. Dat het misgaat ligt niet aan Denan. Juist hij (en niet te vergeten Mojo, die ik de laatste tijd helaas niet zo vaak meer zie op dit forum) vangt deze Alice-problemen zoveel mogelijk op.
Ik erger mij vooral aan mensen, die hier hun gal spuien, zonder dat ze de moeite nemen even de tijd te nemen dit forum door te "bladeren", maar meteen Alice op de korrel nemen.
Ik heb geen enkel probleem met Alice en ook nog nooit gehad. Helaas anderen wel. Als mensen even de moeite nemen dit forum wat door te lezen, zullen ze zien dat hier toch veel problemen worden opgelost en dat mensen, die ten einde raad zijn en Alice willen opzeggen toch blijven en later toch melden dat ze nu tevreden zijn over Alice.
Inderdaad, je mag best een beetje aardig tegen Denan zijn. Hij heeft (samen met Mojo) op dit forum belangeloos veel werk voor Alice en haar leden verzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
SInds 8 januari Alice en vanaf 23 januari geen telfort meer. Vaak problemen bij telfort van een weg vallende verbinding. Mijn verbinding werd vastgezet op 700 kb/s. Nu dat ik Alice heb download ik met 1050 kb/s.

Ben echt tevreden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hallo allemaal,

Ben hier nieuw in dit topic maar heb wel alles een beetje door gelezen. Nu is mij natuurlijk al opgevallen dat er erg slechte ervaringen zijn, en dat mensen waarbij het wel goed werkt ook niet aan de 20 mb komen. Nu gaan wij dus dit jaar verhuizen, en wil ik dus ook een nieuwe internetprovider. Heb op dit moment Orange Adsl Extra maar die komt hier niet verder dan 8 mbit.

Heb dus ook al gelezen dat het Alice copperjet modem compleet prut is en dat je er niet veel mee kan. Nu wil ik dus in het nieuwe huis een compleet gigabit netwerk aan leggen en dus ook overal bestanden delen. Heb ook nog een linksys router die erachter moet staan. Ook wil ik, als ik 20 mbit bestel, ook echt 20 mbit vervangen.

Raden jullie mij Alice aan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:39
Zijn er ook andere modems die je in de winkel krijgt die je met Alice kan egbruiken? want van die copperjet word ik helemaal gek en ze willen geen draadloos modem verstrekken!

edit: snelheid erg bagger, 300 meter van de centrale!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/388186142.png

[ Voor 31% gewijzigd door ApexAlpha op 11-01-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh man ik woon in zeeburg en had al in midden december glasvezel van Alice aangevraagd maar nog steeds niks. Ze waren laatst gekomen toen ik niet thuis was maar er waren andere mensen thuis. Ze konden het niet aansluiten omdat er geen kabels in het appartement zijn. Maar na 1 week niks terug gehoord dus woensdag weer gebeld en de mevrouw aan de telefoon zei dat ze geen tickets open zag dus had ze eentje geopend maar na 4 dagen weer niks gehoord. Als ik deze week ook niks hoor ga ik het gewoon annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Maar waarom zou je in godsnaam glasvezel van Alice aanvragen? De enigste reden lijkt mij omdat het goedkoops is. Maar als je dan toch glasvezel hebt dan kan je toch net zo goed een veel hogere snelheid nemen voor een iets hogere prijs?

Want de snelheid die Alice levert op de glasvezelnetwerken is evenveel als ze leveren op het ADSL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:31:
Hallo allemaal,

Ben hier nieuw in dit topic maar heb wel alles een beetje door gelezen. Nu is mij natuurlijk al opgevallen dat er erg slechte ervaringen zijn, en dat mensen waarbij het wel goed werkt ook niet aan de 20 mb komen. Nu gaan wij dus dit jaar verhuizen, en wil ik dus ook een nieuwe internetprovider. Heb op dit moment Orange Adsl Extra maar die komt hier niet verder dan 8 mbit.

Heb dus ook al gelezen dat het Alice copperjet modem compleet prut is en dat je er niet veel mee kan. Nu wil ik dus in het nieuwe huis een compleet gigabit netwerk aan leggen en dus ook overal bestanden delen. Heb ook nog een linksys router die erachter moet staan. Ook wil ik, als ik 20 mbit bestel, ook echt 20 mbit vervangen.

Raden jullie mij Alice aan of niet?
Nee, als je echt gegarandeerd 20 mbit wilt, moet je niet bij Alice zijn. Maar ik denk dat geen enkele provider jou 20 mbit kan garanderen. Ik zou zeggen:probeer Alice eens. Je kunt immers per maand opzeggen. En je weet meteen of Alice aan jouw eisen voldoet.

Met het Copperjet modem heb ik alleen maar goede ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja maar dat is een heel gedoe dat proberen. Eerst wachten voordat je het hebt en dan na een maand weer opzeggen en nieuwe provider aanvragen etc. Dat gaat niet werken.

Maar met dat copperjet modem enzo kun je moeilijk instellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:32:
Maar waarom zou je in godsnaam glasvezel van Alice aanvragen? De enigste reden lijkt mij omdat het goedkoops is. Maar als je dan toch glasvezel hebt dan kan je toch net zo goed een veel hogere snelheid nemen voor een iets hogere prijs?

Want de snelheid die Alice levert op de glasvezelnetwerken is evenveel als ze leveren op het ADSL netwerk.
Ik heb voor alice zoals je zegt voor de prijs gekozen en ook omdat je per maand kan opzeggen. Ik weet nu hoe goed de glasvezel hier is dus per maand opzeggen is dan extra beter. Met adsl kon ik hier alleen 10 mbit halen en ik vind 20mbit down/up meer dan genoeg voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dan is het inderdaad een betere oplossing. Waar ik woon is met ADSL al 20 mbit te krijgen dus dan heeft zo'n glasvezel abbonoment voor mij geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:31:
[...] Heb dus ook al gelezen dat het Alice copperjet modem compleet prut is en dat je er niet veel mee kan. [...]
Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:43:
[...]
Onderbouwt u dan eens waarin het modem u tekort doet? Wat wilt u van zo'n modem, wat het u niet kan bieden?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:01:
Ja dan is het inderdaad een betere oplossing. Waar ik woon is met ADSL al 20 mbit te krijgen dus dan heeft zo'n glasvezel abbonoment voor mij geen nut.
Kijk eens op postcodecheck bij bbned en controleer de afstand tot de centrale, onder 500 mtr is reeel om tussen 16 en 20 Mb te halen, zite je verder weg kom je onder 16 Mb.
Signaal is ook afhankelijk van het koper, hoe oud, veel reparaties, lassen etc, dan heb je een klapperlijn en wordt je snelheid gereduceerd, dat geld voor elke ISP, dus ADSL is dan bij allen hetzelfde met een klein verschil voor de modem.
De check op de site geeft een theoretische snelheid die je praktisch nooit haalt. Dus is het wel degelijk zinvol om Alice te proberen, kun je altijd weg als het niet bevalt.
Neem je Easy, zonder telefoon, betaal je wel bijna hetzelfde als voor Comfort, maar je houdt wel een werkende telefoon en je kunt elk modem aansluiten, verder levert Alice ook de Fritz met Voip onder Comfort, maar dan neem je de gok dat je ellende met je telefoon krijgt. Geeft niet als je een goedkoop mobiel abo hebt, maar anders kost de helpdesk een fortuin.
Ik wacht inmiddels al 2 maanden op antwoord over de gemaakte kosten en berekend abo zonder dat Alice een werkende lijn heeft geleverd. |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04-2024
OK,

Alice had gezegd, dat het 5 tot 10 werkdagen ging duren voordat de TD iets ging ondernemen maar vrijdag belde de kpn al om een afspraak te maken om langs te komen. Dat was inderdaad wel lekker snel! Jammer dat alice het had gevraagd voor het oude adres (waar ik ondertussen al anderhalve maand niet meer woon). Nu moet de KPN het eerst weer terugkoppelen naar alice en dan weer een nieuwe afspraak maken. Kortom; er was bijna iets goed gegaan en dat is het meest positieve tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

Klaaz Vaak schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:09:
[...]
(Alice) zou eens wat vaker verantwoording naar de klant toe moeten nemen i.p.v. te verschuilen achter subcontractors zoals BBNED en KPN.
Dat vind ik nou ook. Ik bestel iets bij Alice en loop vervolgens constant tegen allerlei antwoorden aan die gaan over KPN en BBNED. Vervolgens kun je dan ook zelf KPN gaan bellen om je probleem op te lossen, terwijl je helemaal niet gevraagd hebt om die partij.

Ik begrijp dat Alice niet onafhankelijk kan zijn van derden om internet te leveren maar als ik een Senseo bij de Blokker koop en hij is kapot, dan ga ik naar de Blokker en regelen zij een nieuwe. Ik ga dan ook niet zelf bellen met het transportbedrijf dat hem naar de Blokker heeft gebracht, of Philips die hem gemaakt heeft.

En van het antwoord "Daar kunnen wij zelf niets aan doen" krijg ik ook jeuk. Als je je problemen zelf niet kunt oplossen moet je het product niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:38:
[...]
Ik wacht inmiddels al 2 maanden op antwoord over de gemaakte kosten en berekend abo zonder dat Alice een werkende lijn heeft geleverd. |:( |:( |:(
Iemand van Alice leest hier ook wel eens mee en hij stuurt me net een emailtje waarin staat dat die brief er op 17-12-2008 al is uitgegaan. Hij zal de brief vandaag nogmaals versturen, wellicht dat hij dit keer wel aankomt? :)

@CS:
Klaas doelt hier op mijn respons waarin ik uitleg waar een bepaald probleem vandaan komt. Dat zijn geen uitvluchten van Alice maar reacties van mij waarmee ik inzicht in de materie probeer te geven. Wat betreft de Alice reacties bij problemen: In alle gevallen is Alice natuurlijk het eerste aanspreekpunt en zij dienen alle problemen op te lossen, ook de problemen die door externe partijen veroorzaakt worden.

Een paar aandachtspuntjes:
- De technische dienst reageert binnen maximaal 5-10 werkdagen, dus niet standaard na 10 werkdagen. In de meeste gevallen heb je binnen 1-3 dagen al een telefoontje van KPN of BBNED gehad. Om de een of andere reden blijft de helpdesk roepen dat dat standaard 10 werkdagen duurt.. of de mensen die hier posten begrijpen de helpdesk verkeerd :)
- Ligt een verbindingsprobleem bij Alice dan is dat (afhankelijk van het probleem) binnen een aantal dagen op te lossen. Ligt een probleem bij BBNED dan is dat (afhankelijk van het probleem) binnen 3-5 werkdagen op te lossen. Ligt het bij KPN dan duurt dat meestal (maximaal) 5-10 werkdagen, afhankelijk van de drukte bij KPN.
- Alice moet support leveren op alle producten die zij op haar website heeft staan, alsook de OS'en die op de Alice website staan. Als medewerkers roepen dat ze vista niet kennen dan moeten ze hun eigen supportsite goed lezen.
- Echter: Alice kan geen support leveren op hardware/softwareproblemen in het klantdomein, dus niet op wireless routers of netwerkkaarten met problemen. Blijkt uit een lijntest dat de verbinding prima in orde is, en is de modem via remote acces te bereiken, dan moet een klant zelf uitzoeken wat er met zijn systeem aan de hand is.

[ Voor 63% gewijzigd door denan op 12-01-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Weet iemand of het mogelijk is om de webpagina van de copperjet op een andere poort in te stellen?
ik heb de zipb weer uitgezet/aangepast, maar als ik nu naar mijn externe ip/domein ga, krijg ik de webpagina van de copperjet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApexAlpha schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:04:
Zijn er ook andere modems die je in de winkel krijgt die je met Alice kan egbruiken? want van die copperjet word ik helemaal gek en ze willen geen draadloos modem verstrekken!

edit: snelheid erg bagger, 300 meter van de centrale!

[afbeelding]
Dat is niet goed. PM je klantnummer eens, dan zie ik wat ik voor je kan doen! :) Hier kan zeker wat aan gedaan worden. Mogelijk traint je lijn op 1 poot in, zoals dat mooi heet. :)
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:38:
[...]

Kijk eens op postcodecheck bij bbned en controleer de afstand tot de centrale, onder 500 mtr is reeel om tussen 16 en 20 Mb te halen, zite je verder weg kom je onder 16 Mb.
Signaal is ook afhankelijk van het koper, hoe oud, veel reparaties, lassen etc, dan heb je een klapperlijn en wordt je snelheid gereduceerd, dat geld voor elke ISP, dus ADSL is dan bij allen hetzelfde met een klein verschil voor de modem.
De check op de site geeft een theoretische snelheid die je praktisch nooit haalt. Dus is het wel degelijk zinvol om Alice te proberen, kun je altijd weg als het niet bevalt.
Neem je Easy, zonder telefoon, betaal je wel bijna hetzelfde als voor Comfort, maar je houdt wel een werkende telefoon en je kunt elk modem aansluiten, verder levert Alice ook de Fritz met Voip onder Comfort, maar dan neem je de gok dat je ellende met je telefoon krijgt. Geeft niet als je een goedkoop mobiel abo hebt, maar anders kost de helpdesk een fortuin.
Je betaald voor Alice Easy gewoon 20 euro als je een werkende KPN lijn hebt. Je betaald alleen 30 zonder KPN. :)

Snelheid is helaas nogal wisselend. Werkelijke lijnlengte is het beste met routenet te bepalen, plan een route van je huis naar de centrale. :)
Cs_Alpha schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:40:
[...]

Dat vind ik nou ook. Ik bestel iets bij Alice en loop vervolgens constant tegen allerlei antwoorden aan die gaan over KPN en BBNED. Vervolgens kun je dan ook zelf KPN gaan bellen om je probleem op te lossen, terwijl je helemaal niet gevraagd hebt om die partij.

Ik begrijp dat Alice niet onafhankelijk kan zijn van derden om internet te leveren maar als ik een Senseo bij de Blokker koop en hij is kapot, dan ga ik naar de Blokker en regelen zij een nieuwe. Ik ga dan ook niet zelf bellen met het transportbedrijf dat hem naar de Blokker heeft gebracht, of Philips die hem gemaakt heeft.

En van het antwoord "Daar kunnen wij zelf niets aan doen" krijg ik ook jeuk. Als je je problemen zelf niet kunt oplossen moet je het product niet aanbieden.
Dat is wel precies wat Alice door hoor. Jij neemt een product af bij Alice, die regelen het verder met KPN en BBned. In principe krijgt de klant van BBned en KPN ook altijd nee te horen als die gebeld worden.

De 1e lijn heeft mogelijk bedoeld met "daar kunnen wij niks aan doen" dat de 1e lijn er zelf niks aan kon doen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 23:51

bladebla

<Piéééép>

Denan, door je hulp ben ik een stuk verder gekomen.
Vanuit Alice ben ik telefonisch op een hele prettige manier benaderd. Bedankt beiden. Dat heeft veel goeds gedaan! :>

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:36:
[...]

Iemand van Alice leest hier ook wel eens mee en hij stuurt me net een emailtje waarin staat dat die brief er op 17-12-2008 al is uitgegaan. Hij zal de brief vandaag nogmaals versturen, wellicht dat hij dit keer wel aankomt? :)
@ denan,
Bedankt voor de update, ik hoop dat de brief aan mij geadresseerd is. Laat je wel weten als ik antwoord heb.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in aangezien ik tot nu toe heb gezien dat bijna alle claims redelijk zijn opgelost, dus daar hoop ik ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:55:
[...]

Je betaald voor Alice Easy gewoon 20 euro als je een werkende KPN lijn hebt. Je betaald alleen 30 zonder KPN. :)
Hi Mojo,
Correct dat bedoeld ik ook, als je je eigen KPN-lijn houdt, wordt het NLS en betaal je de extra lijnhuur voor Easy, dat heb ik toch wel juist gesnopen?
Is toch ook zo dat als je met drie zware jongens op 1 ADSL lijn gaat, dat je problemen kunt verwachten, dan is glas toch zekerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:02:
[...]

Hi Mojo,
Correct dat bedoeld ik ook, als je je eigen KPN-lijn houdt, wordt het NLS en betaal je de extra lijnhuur voor Easy, dat heb ik toch wel juist gesnopen?
Is toch ook zo dat als je met drie zware jongens op 1 ADSL lijn gaat, dat je problemen kunt verwachten, dan is glas toch zekerder?
Als je de kans hebt om glas te krijgen->Doen :)

Het scheelt enorm qua snelheid (20Mbit gegarandeerd) en de latency ligt een stuk lager dan bij DSL/Kabelnetwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb ook alice aangevraagd, ik heb de modem inmiddels binnen
ik heb het aangevraagd met een nieuwe lijn, ik heb een brief van alice dat het vanaf 14 januari moet werken.
maar komt de kpn ook nog langs om de nieuwe lijn aan te sluiten ?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thalantis schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:51:
maar komt de kpn ook nog langs om de nieuwe lijn aan te sluiten ?
Nope.. maar hoor jij niet level 80 te zijn ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ja alweer lvl 80

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar weer eens gebeld met Alice hoe het met mijn ticket staat.. Jullie hebben kunnen lezen dat ik geen goede verbinding met internet heb. Nu kwam eindelijk een goed advies van de klantenservice van Alice:

"Het lijkt mij verstandig als u een kabelverbinding neemt. Want wij kunnen u geen goede verbinding leveren."

Zo gezegd zo gedaan. Abo opgezegd bij Alice. Ineens kon er trouwens wel spoed achter gezet worden om mijn verbinding goed te krijgen. Maar dan moest mijn verbinding wel verder afgeknepen worden.
Ik zou nu 8 mb binnen krijgen en zij zouden het dan naar 6 mb zetten. Dus nog lager... en dan maar hopen voor mij dat ik een goede stabiele verbinding zou hebben.
Nu.. daar schiet ik niks mee op.
Ik vraag me af of deze verbinding nog gaat werken in de korte tijd voor mijn kabel (opnieuw) wordt opgeleverd.
Ik heb er niet veel vertrouwen in.

Het is een goede les geweest, en eigenlijk weet iedereen het wel: Goedkoop is duurkoop....

Ik vraag me alleen af... hoe slecht zal de verbinding zijn van de mensen die bij mij in de buurt wonen en (zeer waarschijnlijk) verder weg van het verdeelpunt. Die moeten toch ook last hebben van een relatief langzame verbinding? Of zullen mijn verwachtingen van Alice toch veel te hoog zijn geweest?

Afijn, over een dag of 10 hoop ik mijn kabelverbinding hersteld te hebben.

Om trouwens aan te geven hoe slecht de verbinding is: het laden van de pagina waar ik deze reactie op kan zetten duurde 13 minuten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:02:
[...]

Hi Mojo,
Als je glas kan krijgen, neem dan absoluut glasvezel. Je upload is veel beter en je hebt 20Mbit gegarandeerd.

Mocht je toch ADSL willen. Als je je eigen KPN lijn wilt houden, dan neem je GEEN NLS en betaal je dus de lijnhuur niet, omdat je een KPN lijn hebt, hoef je de lijn niet te huren, je hebt hem immers al. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:24:
Vandaag maar weer eens gebeld met Alice hoe het met mijn ticket staat.. Jullie hebben kunnen lezen dat ik geen goede verbinding met internet heb. Nu kwam eindelijk een goed advies van de klantenservice van Alice:

"Het lijkt mij verstandig als u een kabelverbinding neemt. Want wij kunnen u geen goede verbinding leveren."

Zo gezegd zo gedaan. Abo opgezegd bij Alice. Ineens kon er trouwens wel spoed achter gezet worden om mijn verbinding goed te krijgen. Maar dan moest mijn verbinding wel verder afgeknepen worden.
Ik zou nu 8 mb binnen krijgen en zij zouden het dan naar 6 mb zetten. Dus nog lager... en dan maar hopen voor mij dat ik een goede stabiele verbinding zou hebben.
Nu.. daar schiet ik niks mee op.
Ik vraag me af of deze verbinding nog gaat werken in de korte tijd voor mijn kabel (opnieuw) wordt opgeleverd.
Ik heb er niet veel vertrouwen in.

Het is een goede les geweest, en eigenlijk weet iedereen het wel: Goedkoop is duurkoop....

Ik vraag me alleen af... hoe slecht zal de verbinding zijn van de mensen die bij mij in de buurt wonen en (zeer waarschijnlijk) verder weg van het verdeelpunt. Die moeten toch ook last hebben van een relatief langzame verbinding? Of zullen mijn verwachtingen van Alice toch veel te hoog zijn geweest?

Afijn, over een dag of 10 hoop ik mijn kabelverbinding hersteld te hebben.

Om trouwens aan te geven hoe slecht de verbinding is: het laden van de pagina waar ik deze reactie op kan zetten duurde 13 minuten.......
Mensen bij je in de buurt zullen geen betere verbinding hebben.

Overigens bestaat 6Mbit niet, dan zal je zelfs naar 4 gaan... :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:22:
[...]

Dus je hebt 20 euro aan de klantenservice verbeld. Kijk als je naar XS4All zou gaan betaal je elke maand voor de klantenservice. Ook als je em niet nodig hebt. Dus waar praten we over.
Ik zal niet ontkennen dat Alice dit wat professioneler had kunnen aanpakken. Maar bij een goedkope provider, betaal je nou eenmaal voor de klantenservice.
Om precies te zijn 44euro! Ik kan goed begrijpen dat Alice de kosten ergens moet berekenen. Maar het is toch belachelijk dat ik meer dan 10x heb moeten bellen, en dan nog geen oplossing heb. Terwijl mijn probleem met 1 gesprek had kunnen worden opgelost mits ze kundig personeel in dienst hadden gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:55:
[...]

Denan, ben je soms van Alice?
De monteur zei dat het absoluut niet ging werken met de vorige configuratie (analoog modem) verder weet ik het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vhond schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:14:
[...]

Hallo Knoxville,

Welke versie firmware heb je van Allieddata gehad en hoe heb je het eea geupdate (misschien wel vermeldingswaardig hier)
bestandsnaam is: cjt-r6_routerplus_voatm_adsl2_isdn-061137sr.tbi
Deze firmware is te uploaden door in de webinterface te browsen naar system->update. versienummer weet ik niet exact. Bij Allieddata weten ze meteen waar je het over hebt als je vraagt naar de isdn firmware voor de coperjet 1616

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Denan, ben je soms van Alice?
De monteur zei dat het absoluut niet ging werken met de vorige configuratie (analoog modem) verder weet ik het ook niet
Wat Denan bedoelt is dat kennelijk de aansluiting al verkeerd is (ISDN ipv PSTN). Dan kan je dat wel gaan oplossen met een andere (unsupported) firmware (in een modem wat je in bruikleen hebt zelfs), maar het echte probleem is niet opgelost. Je aansluiting blijft "verkeerd" ook al werkt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Over flashen gesproken, is het iemand gelukt de VoATM firmware van Alice te flashen naar Voip firmware met behulp van deze site ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm ?

Of is dit een fysieke hardware beperking?

Is iemand het gelukt? Ik ga zelf uiteraard ook aan de slag, heb graag die 2 pots poortjes op Voip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 08:48
Het begint echt hopeloos te worden!

Na twee maanden nog steeds geen nummerportering, en nog steeds ADSL comfort (van Alice) over ISDN.

Calls worden zonder de problemen op te lossen en zonder contact op te nemen afgesloten. :(

Is er nog hoop ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barracuda2806 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:53:
Het begint echt hopeloos te worden!

Na twee maanden nog steeds geen nummerportering, en nog steeds ADSL comfort (van Alice) over ISDN.
Alice levert niet over ISDN, lees de posts hierboven maar eens door :)
add: als het goed is gaat vandaag/morgen iemand van Alice contact met je opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

@knox: zie sig.. nee dus :)

@klaaz: volgens mij is dat gewoon mogelijk, maar als je iets sloopt moet je een nieuw modem kopen, je hebt de modem in bruikleen.

[ Voor 30% gewijzigd door denan op 14-01-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:42:
[...]

Om precies te zijn 44euro! Ik kan goed begrijpen dat Alice de kosten ergens moet berekenen. Maar het is toch belachelijk dat ik meer dan 10x heb moeten bellen, en dan nog geen oplossing heb. Terwijl mijn probleem met 1 gesprek had kunnen worden opgelost mits ze kundig personeel in dienst hadden gehad
Tja, hier hetzelfde verhaal.. blijkbaar moet Alice de winst bij de klantenservice halen.. t is misschien lelijk wat ik zeg, maar dat creëren zij zelf. Mijn internet doet het weer.. nog niet echt geweldig.. denk dat ze de boel knijpen om de verbinding stabiel te houden. Nog een paar dagen en dan ga ik maar weer terug naar Ziggo. Bye bye Alice zeg ik dan.... :w :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 08:48
denan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:47:
[...]

Alice levert niet over ISDN, lees de posts hierboven maar eens door :)
add: als het goed is gaat vandaag/morgen iemand van Alice contact met je opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
@Denan,

Ik weet dat Alice niet levert over ISDN, helaas heeft KPN Alice comfort gewoon op mijn ISDN lijn geactiveerd.
Alice comfort over ISDN is technisch mogelijk zonder problemen, werkt bij mij alweer een maand :*).
Nadeel: omdat Alice het niet levert wordt het niet ondersteund en kan de helpdesk je niet verder helpen.

Bedankt voor je hulp in deze, ik ben inderdaad gebeld door Alice. Er wordt een nieuwe aanvraag gedaan voor Alice comfort op basis van new line sharing. Het is nu afwachten op een reactie van KPN.

Wordt vervolgd.

Gr. Barracuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

fmb

fmb schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:34:
Ik stap 1 maart 2009 over naar Alice Comfort, vanaf Orange Online. Werd Online een beetje zat, was erg
Afgelopen week bevestigd gekregen dat 2 maart 2009 de aansluiting actief wordt.

Iemand enig idee hoe snel ik het welkomscadeau (draadloze router) kan verwachten?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelen jullie precies met een klapperende verbinding? Ik heb last van het feit dat me verbinding continue wegvalt. Ik heb constant een ping lopen naar nu.nl. Ik krijg dan 10keer een request terug en dan 3keer een time-out. Dit blijft zich continue herhalen, met dezelfde aantallen met een marge van 1... :S

Is dit wat jullie noemen een klapperende verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:04:
Wat bedoelen jullie precies met een klapperende verbinding? Ik heb last van het feit dat me verbinding continue wegvalt. Ik heb constant een ping lopen naar nu.nl. Ik krijg dan 10keer een request terug en dan 3keer een time-out. Dit blijft zich continue herhalen, met dezelfde aantallen met een marge van 1... :S

Is dit wat jullie noemen een klapperende verbinding?
Nope.. je ping opdrachten worden waarschijnlijk gefilterd. Als je verbinding echt uit zou vallen zou je minimaal 60-120 seconden geen verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Uit dit topic is me nog steeds niet geheel duidelijk of je beter Open DNS ip nummers kan invullen of 62.177.144.11 en 82.204.127.40 zoals op de Alice support site te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Volgens mij is dat ook meer een kwestie van uitproberen en voor jezelf bepalen of je de een of de andere nameserver sneller vindt werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Master FX op 15-01-2009 14:01 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan Tweakers de snelste DnS ter wereld opzetten?

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
zo na bergen topics 'alice delen' nu de goede gevonden..

ik heb alice adsl sinds eind december, internet + draadloos werkten in 1 minuut dus top.
ik ben een regelmatige downloader en had in de eerst paar dagen dat ik ook in het huis woonde(tegelijk met oud en nieuw, de 4 vrije dagen) lekker gedownload met ~1,4mbps max

sinds vorige week heb ik opeens 300 kbps :S en dat is sindsdien niet veranderd. voor de rest download ik doordeweeks niet echt veel.. iets van 3-4 uur dat ik er ben na het werk laat ik de pc aanstaan en dan download ik niet altijd (70-90% vd tijd downloaden) dus dan zou ik op amper paar gb per dag hebben.

komt dit door de FUP dat ik alleen nog maar 300kbps download?of is er wat anders?want dit is wel klote en ik geloof niet dat dit echt extreem downloaden is, ik laat de pc nooit snachts aanstaan sowieso.

[ Voor 8% gewijzigd door ByteMe_ op 15-01-2009 16:04 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:43:

Ben vorige week verhuisd. Modem stond netjes te wachten. Lijn was al enkele dagen opgeleverd. De boel uiteindelijk afgelopen zaterdag aangesloten zowel beneden in woonkamer als boven op slaapkamer. Het werkte even paar minuten na t te hebben aangesloten zowel bel als internet daarna eruit en geen lampjes meer branden. Van begin af aan gekgenoeg ook geen 'power' lampje dat brandde. Wel dan een permanent lampje dat brandde van 'dsl' maar dat was vaak van korte duur. Na 4x bellen met Alice over enkele dagen verspreid uiteindelijk KPN monteur gisteren over vloer gehad.

Moet wel zeggen dat Alice had gezegd dat binnen 1-10 werkdagen langs zou komen. Nog de volgende dag werd ik 's morgens gebeld en monteur zelfde middag langs. Alles zat goed. Had ook op moment dat ik verbinding had gecheckt. Bleek ook gewoon Alice op de lijn te zitten met super snelle verbinding 19 MB (als t even werkte ;) zit dan ook zo'n 400m van wijkkast.

Uiteindelijk gisteren weer gebeld verhaal weer voorgelegd en krijg nu binnen 1-2 werkdagen nieuw modem. Hopelijk nog morgen of zaterdag binnen en hopen dat dat nieuwe modem beter doet. Ze raadde overigens ook aan voor zekerheid ook alle nieuwe kabels te gebruiken. To be continued. Heel irri om geen internet te hebben. Nu alleen op werk,school (2 avonden in de week) en bij schoonmoeder hehe :'(

Wat is dat copperjet 1616 modem overigens bijzonder licht is. Zit amper wat in. Lekker oranje kleurtje ook trouwens :X Mijn tele2 modem oogde een stuk degelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 20-01-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Master FX schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:00:
Volgens mij is dat ook meer een kwestie van uitproberen en voor jezelf bepalen of je de een of de andere nameserver sneller vindt werken.
Ik zou die van InterNLnet gebruiken *die ook standaard geconfigureerd staan sinds de laatste firmware update*:
1) 217.149.196.6
2) 217.149.192.6
RonaldDesigns schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:02:
komt dit door de FUP dat ik alleen nog maar 300kbps download?of is er wat anders?want dit is wel klote en ik geloof niet dat dit echt extreem downloaden is, ik laat de pc nooit snachts aanstaan sowieso.
Nope, naar mijn weten is de FUP nog nooit in werking getreden bij Alice klanten. Ik denk eerder dat je modem 'volgelopen is'.. reboot hem maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
denan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:25:

Nope, naar mijn weten is de FUP nog nooit in werking getreden bij Alice klanten. Ik denk eerder dat je modem 'volgelopen is'.. reboot hem maar eens.
ja dat ga ik maar eens doen als ik thuis ben, zou ook wel erg zijn voor amper 2-3 weken internetten terwijl ik fulltime werk :X

ik zit vaker in routers om de poorten te forwarden en wep in te stellen etc. maar wist niet dat je download compleet naar gemiddeld 300 kon lopen, alleen dat of je internet het doet of niet/erg langzaam.

[ Voor 20% gewijzigd door ByteMe_ op 15-01-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
dubbelpost, deze kan verwijderd worden.

[ Voor 90% gewijzigd door ByteMe_ op 15-01-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonaldDesigns schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:39:
[...]

ja dat ga ik maar eens doen als ik thuis ben, zou ook wel erg zijn voor amper 2-3 weken internetten terwijl ik fulltime werk :X

ik zit vaker in routers om de poorten te forwarden en wep in te stellen etc. maar wist niet dat je download compleet naar gemiddeld 300 kon lopen, alleen dat of je internet het doet of niet/erg langzaam.
Mijn verbinding zat laatst helemaal vol terwijl er geen data meer overheen ging.. en alles omdat er iemand op mijn wireless netwerk zat met een slechte torrentclient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
heb je geen beveiligde wireless dan?

of mac adres filteren?

torrents slurpen sowieso bandbreedte weg vooral met uploaden

maar speedtest kwam bij mij niet omhoog.. ik zal straks ook maar eens kijken toch voor extra gebruikers op het draadloos en direct internet testen(zonder wireless router derbij an t kabeltje)

[ Voor 8% gewijzigd door ByteMe_ op 15-01-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/390906293.png

Ik zeg maar niks... 8)7 |:( 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:38:
[...]

Nope.. je ping opdrachten worden waarschijnlijk gefilterd. Als je verbinding echt uit zou vallen zou je minimaal 60-120 seconden geen verbinding hebben.
Mijn verbinding valt ook weg, gedurende zo'n 20 seconden. In de modem staat ook cable disconnect...

Oftewel:

Me verbinding valt in bepaalde periodes continue weg...
Om dit te monitoren laat ik een ping -t request lopen naar nu.nl waarin ik dus constateer dat ik na ongeveer 10 replies 4 time-outs krijg.
Op het moment dat me verbinding wegvalt staat er ook in de modem: Cable disconnect.

Maar dit is dus iets anders dan een "klapperende verbinding"?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 22:26 . Reden: duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
t was de router dus

reset en nu is de snelheid bij speedtest:

4622.4 KByte/sec
(=36979 kbps)

te klein bestand om goed te testen maar het zegt al genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04-2024
Nou, gisteren weer even gebeld om te kijken hoe het er mee stond. Komen ze er achter (of eigenlijk ik zelf nadat ik maar even bij de kpn had geinformeerd) dat de adsl lijn op het oude adres is opgeleverd. Blijkbaar is 10 keer vragen en melden welk adres het moet zijn niet genoeg voor ze. Anyway, mijn advocaat heeft het nu overgenomen en ik heb kpn gevraagd of ze adsl willen aanleggen. Die ligt er hopelijk wel over 2 weken. plus een gratis dongle tot oplevering!
Vertrouwende op de wetten van Darwin en marktwerking denk (en hoop) ik, dat dit bedrijf snel van de markt verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
woger schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:17:
Nou, gisteren weer even gebeld om te kijken hoe het er mee stond. Komen ze er achter (of eigenlijk ik zelf nadat ik maar even bij de kpn had geinformeerd) dat de adsl lijn op het oude adres is opgeleverd. Blijkbaar is 10 keer vragen en melden welk adres het moet zijn niet genoeg voor ze. Anyway, mijn advocaat heeft het nu overgenomen en ik heb kpn gevraagd of ze adsl willen aanleggen. Die ligt er hopelijk wel over 2 weken. plus een gratis dongle tot oplevering!
Vertrouwende op de wetten van Darwin en marktwerking denk (en hoop) ik, dat dit bedrijf snel van de markt verdwijnt.
Ik hoop van niet, want bij mij doet ie namelijk wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, nog 2weken en ik ben er vanaf :)!! eindelijk pff al die ellende werd me veel te veel (goed dat ze een maand contract hebben! _/-\o_ ). We zijn nu alweer een tijdje verder maar alice doet er echt NIETS aan (zolang ze geen terug koppeling geven aan de klant weet de klant ook niet wat er gebeurd!), een kleine negatieve opsomming:
1) klacht brieven geschreven (2 stuks), geen reactie terug..
2) email naar de helpdesk, kort antwoord terug, je kunt beter bellen, dan kunnen we je een betere ondersteuning geven.*gaap* na 15 minuten aan de telefoon hebben gezeten met een helpdesk medewerkster zijn we tot conclusie gekomen dat er toch maar iemand anders naar moet kijken en dat ik terug gebeld zou worden binnen een aantal dagen..Nooit iemand gebeld.
3) unskilled helpdesk die doen alsof het ze helemaal niks interesseert en dat de klant altijd dom is.
4) Ze zetten men profiel naar 10mbit ipv de 19mbit wat ik haalde, en het probleem blijft zich voordoen (klapper). (bbnet netwerk, probleem met babyxs (xs4all) netwerk nooit gehad.) De lijn valt nu zelfs soms uit terwijl de sync blijft branden.Met een ander modem blijft het probleem zich voordoen.
5) Gebeld om men adsl lijn op te zeggen, zegt er een helpdesk medewerker, ok meneer, vanaf de 30ste kan een andere provider je overnemen en wordt de lijn vrijgegeven,omdat het op een zaterdag was oid. een weekje later bel ik nog is, nee hoor zoiets zeggen wij niet, het wordt de 31ste.

Een positieve opsomming:
1) Paar helpdesk medewerkers zijn super vriendelijk en hebben begrip voor je en laten je uitpraten.
2) Ben 2x gebeld door een persoon die de tickets allemaal volgde en die vond het abnormaal om zo snel al te downgraden en dat ze een alternatief hiervoor zouden zoeken, maar helaas ook niks meer van gehoord

Kort gezegd genoeg van! Wordt er zo ontiegelijk moe van! 8)7 (spellingsfouten niet opgelet, vlug getypt omdat ik nu op het werk zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:22:
[...]
Op het moment dat me verbinding wegvalt staat er ook in de modem: Cable disconnect.

Maar dit is dus iets anders dan een "klapperende verbinding"?
Nee, dan is het wel een 'klapperende verbinding'. Check de kabels en haal de splitter eens tussen je modem en het ISRA-punt uit.
woger schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:17:
Nou, gisteren weer even gebeld om te kijken hoe het er mee stond. Komen ze er achter (of eigenlijk ik zelf nadat ik maar even bij de kpn had geinformeerd) dat de adsl lijn op het oude adres is opgeleverd. Blijkbaar is 10 keer vragen en melden welk adres het moet zijn niet genoeg voor ze. Anyway, mijn advocaat heeft het nu overgenomen en ik heb kpn gevraagd of ze adsl willen aanleggen. Die ligt er
Je laat een advocaat een opzegging regelen??? Geld over? of gewoon grootspraak :P Normale mensen sturen een klacht en wachten op de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervaringen met Alice die niet zo positief zijn..

Ik had in september Alice besteld. Zou worden geleverd in november. In die tijd het modem aangesloten, het internet werkte niet. Heb ze opgebeld, en binnen 15 werkdagen(Dat is echt een lange tijd voor een ISP) zou het probleem worden opgelost.
Heb tijdens die 15 werkdagen 4 keer gebeld naar de status, steeds was de technische dienst het probleem aan het uitzoeken. 3 keer is mijn telefoonnummer bevestigd, dus die staat juist bij hen in het systeem.
De 13e werkdag weer contact gehad, zeiden ze dat KPN contact met me had gezocht, maar aan alice heeft doorgegeven dat mijn telefoonnummer niet in gebruik is. Dus die mevrouw zou het weer doorsturen naar de KPN, met het juiste telefoonnummer(het telefoonnummer wat dus in het systeem is vermeld). Na 15 werkdagen nog steeds niks vernomen van Alice of KPN. Heb toen weer contact gehad met Alice, volgens die werknemer was er helemaal geen log aangemaakt, 2 dagen ervoor. Die vent -héél arrogant trouwens- verbond mij door met de afdeling Retentie. Die vrouw daar beloofde mij dat ik een maand gratis internet zou krijgen, ben hier ook mee akkoord gegaan.
De volgende dag opgebeld, om mede te delen dat ik mijn abonnement toch wou beëindigen, dit is ook gebeurd.

Een maand later is er 130 euro van mijn rekening geïncasseerd(2 maand abo en de aansluitkosten) en kreeg ook een mail van alice dat ik mijn modem retour moest sturen met de opgestuurde doos. Heb deze doos nog nooit ontvangen. Heb hierover gebeld, die jongen die ik toen sprak zei tegen mij: ooh maar ik ga dit doorsturen naar de juiste afdeling, dat ze die 130 euro crediteren en dat er een doos naar u wordt toegestuurd om het modem retour te zenden.
Ik heb die doos wel ontvangen, maar heb hier verder niks van vernomen.
Ik heb dat modem de volgende dag naar hen verzonden, maar ik bleef mail van hen ontvangen(in totaal 5 mail) dat ik mijn modem retour moest sturen anders werd er 75 euro ingehouden op mijn rekening.
Heb hier toen 4 maal contact over gehad, al die personen, vertelden me dat ik een brief moest sturen met de TNT-pakketbon zodat deze melding uit het systeem kon worden verwijderd. De laatste keer dat ik belde, sprak ik weer met Retentie, die vertelden me dat zij dat ook gewoon uit het systeem konden verwijderen(die melding). En over die creditering van 130 euro; dat kon opeens niet meer(terwijl het ook al door 3 agents was beloofd) maar ze konden wel de aansluitkosten van 70 euro crediteren. Met tegenzin ben ik hiermee akkoord gegaan. Na 2 weken nog niks van die creditering te hebben gezien, nog maar wéér eens opgebeld, en een agent vertelde me dat die creditering was doorgevoerd, en dat ik het die week op mijn rekening kon verwachten.

Na een week nog niks op mijn rekening gezien, dus ik heb de 130 euro laten storneren door mijn bank. Nu ontving ik laatst een aanmaning van Alice, dat ik 130 euro moest betalen. Dus ik weer opgebeld, en die agent zou het weer doorsturen, ivm de creditering(dan zou het nog een bedrag van 60 euro zijn). Kreeg ik eergister weer een aanmaning, nu met een bedrag van 50 euro erbijop, om de dienst van alice "te heractiveren" en tegelijkertijd een mail ontvangen, dat de creditering is teruggetrokken omdat in september geen actie gold van 70 euro crediteren en dat mijn aanvraag bij de technische dienst nóg steeds openstond!
Dus ik weer contact gehad, was deze keer niet al te vriendelijk, maar die agent zou mijn verhaal doorsturen naar de juiste afdeling om het in behandeling te laten nemen(wat dus zeker weer niet gaat werken).
Ik heb daarom ook voor volgende week een afspraak bij het juridisch loket, zodat zij mij kunnen helpen om dit door te sturen naar de geschillencommissie.. Hopelijk kan ik daar nog wat bereiken.

Edit1: Net weer contact gehad met Alice, nu komt opeens het verhaal erbij dat ik in November de postcodeloterij en Alice heb opgebeld met mijn spook-huistelefoon. Op het moment dat het modem was aangesloten, had ik nog niet eens een huistelefoon!! Ik wou eerst wachten op line-sync(daarom was het ook doorgestuurd naar de Technische Dienst) Dus die spookfacturen en mijn spooktelefoon... Het verhaal word elke keer gekker als ik bel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:04:
juiste afdeling om het in behandeling te laten nemen(wat dus zeker weer niet gaat werken).
Ik heb daarom ook voor volgende week een afspraak bij het juridisch loket, zodat zij mij kunnen helpen om dit door te sturen naar de geschillencommissie.. Hopelijk kan ik daar nog wat bereiken.
Stuur je klantnummer met een duidelijk overzicht
(datum) .. wat er afgesproken is
(datum) .. toen gebeurde dit
(datum) .. toen werd dit afgesproken
etcetc

naar denan@inter.nl.net dan zal ik dat bij iemand van Alice neerleggen die er wellicht iets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
denan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:25:
[...]
Ik zou die van InterNLnet gebruiken *die ook standaard geconfigureerd staan sinds de laatste firmware update*:
1) 217.149.196.6
2) 217.149.192.6
[...]
Ok die ga ik eens gebruiken.

Die eerste hadik al ingesteld staan, maar waarom vermeld alice zelf andere ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:04:
Edit1: Net weer contact gehad met Alice, nu komt opeens het verhaal erbij dat ik in November de postcodeloterij en Alice heb opgebeld met mijn spook-huistelefoon. Op het moment dat het modem was aangesloten, had ik nog niet eens een huistelefoon!! Ik wou eerst wachten op line-sync(daarom was het ook doorgestuurd naar de Technische Dienst) Dus die spookfacturen en mijn spooktelefoon... Het verhaal word elke keer gekker als ik bel :P
Ik hoorde ook dat er voor ongeveer 17 euro was gebeld in november, maar als er daadwerkelijk gesprekken zijn geweest is dat redelijk eenvoudig te traceren op de CallDataRecords die Alice krijgt van de telefonieswitch. Daar staat namelijk exact in waar je heen belt, hoe lang, vanaf welk nummer.. etc

@vdhond: wellicht is bij de overgang naar de nieuwe site ergens een oude FAQ gebruikt. Ik zal hier maandag eens naar laten kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 16-01-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Mijn Alice verbinding met NLS zou gisteren actief moeten zijn maar helaas heb ik nog steeds niet het ADSL lampje zien branden.. :-(

Het probleem is dat ik een ir/ra aansluitkast aan de muur heb hangen waar 20 aderparen aangesloten kunnen worden. Voor zover ik kan zien is paar 1 t/m 12 ook daadwerkelijk naar buiten toe aangesloten. Die heb ik allemaal met en zonder splitter geprobeerd. Helaas kan Alice me niet vertellen op welk nummer de NLS is geactiveerd. Wel zeggen ze dat de lijn inmiddels actief zou moeten zijn..

Ik ben ook heel eigenwijs met een multimeter aan de slag gegaan en kwam tot de ontdekking dat er op paar nummer 1 zo'n 96 volt staat.. kan dat mijn Alice Box niet beschadigen?

Paar 3 is in gebruik door een andere bewoner van dit huis. Daar loopt al ADSL overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Nou ik heb ook iets raars met Alice.

Ik woon dus via Ad-Hoc in een oud bankgebouw, daar komt het signaal dus binnen in de server ruimte. Maar daar mag ik dus niet komen, moet ik met Ad-Hoc iets regelen, maar als je daar wat geregeld wilt krijgen moet je erg veel moeite doen, niet meer normaal.

Begin November Alice aangevraagd op dat adres, na 4 weken mooi alles gekregen, kreeg een telefoontje dat ze de lijn gingen activeren, nu kreeg ik dus geen signaal in dat gebouw omdat er geen analoge kastjes in de muur zitten en alles via die server ruimte wordt geregeld. Heb wel gewoon een signaal van een telefoon, maar daar werkt die copperjet modem niet op. Bij mij ook 100 euro afgeschreven, en nu laatst weer eens een praatje gemaakt met AD-Hoc hoe dat nu zat, kwestie van een monteur even laten komen met de eigenaar en het kastje installeren of een kabeltje omzetten, krijg ik te horen dat het langer duurt dan normaal. Zou in Januari als het goed is gemaakt moeten worden, loze beloftes dus.

Ik dus bellen met de klantenservice bij Alice, om te vragen of ik hem op pauze kan zetten of stop zetten, totdat wij toegang krijgen tot onze lijn. Omdat ik geen zin had om te betalen voor iets wat ik nog niet heb, zeg die gozer zo tegen mij; 'wij raden je het aan op je lijn stop te zetten, je moet dan wel nog een maand extra betalen want je hebt 1 maand opzeg termijn'. Ik zo van en als ik dan weer opnieuw aanvraag, krijg ik dat dan meteen internet?, zeg hij daarop weer 'nee, dan moet je weer opnieuw aansluitkosten betalen en krijg je de modem weer' .

Dat vond ik te gek voor woorden, dus heb ik even gezegd dat ik met een paar andere ging overleggen daarover. Dacht dat Alice wel fijn was (per maand opzeggen), tegendeel. Nu kan ik volgende week weer van alles gaan regelen wordt er nu al gek van.

Gelukkig had ik al vaker met de klantenservice gebeld, en een vriendelijke meneer zei dat ik gewoon een klacht bij Alice moest indienen en ik kreeg dan misschien wel een gedeelte van mijn geld terug. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:24:
Gelukkig had ik al vaker met de klantenservice gebeld, en een vriendelijke meneer zei dat ik gewoon een klacht bij Alice moest indienen en ik kreeg dan misschien wel een gedeelte van mijn geld terug. Iemand daar ervaring mee?
Ja wel ervaring mee, en nee niet met hetzelfde wat je mee gemaakt hebt.
Klachten moet je via de ouderwetse manier doen, een brief schrijven.
Ik had 2x een brief geschreven 0 reactie. 0,- euro geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:54:
[...]

Nee, dan is het wel een 'klapperende verbinding'. Check de kabels en haal de splitter eens tussen je modem en het ISRA-punt uit.

[...]

Je laat een advocaat een opzegging regelen??? Geld over? of gewoon grootspraak :P Normale mensen sturen een klacht en wachten op de reactie :)
Allright zal het binnenkort eens proberen als ik er weer last van heb. Het is namelijk niet altijd... Alvast bedankt en ik laat weten wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:36:
[...]

@Denan,
Tweede brief is dus aangekomen, ik hoop dat dezelfde persoon van Alice nog steeds meeleest, brief getekend door HK.
Adressering onjuist, naam niet correct, dus kan idd gebeuren dat een brief niet op het juiste adres aankomt.

Ik kan bevestigen dat Alice voor een zeer beperkt deel kosten vergoed en 60 pct afwijst op grond van de algemene voorwaarden. Ik heb het antwoord en de algemene voorwaarden voorgelegd aan een juridisch adviseur van de consumentenbond, alsmede de uitspraken van de commercieele medewerker (Gradus) van Alice en kom tot de conclusie dat de afwijzing onterecht is en dat een vergoeding volgens artikel 19.3 had moeten worden betaald.
Volgens de algemene voorwaarden van Alice 19.3 moeten de kosten gemaakt voor het vaststellen van de storing en dus ook kosten gemaakt op instructie van de helpdesk worden vergoed door Alice. Dat Alice probeert onder de aansprakelijkheid uit te komen bij zelfs kleine bedragen vind ik principieel fout, hier proef je de gedachte van "voor zo'n bedrag maakt een gebruiker zich niet druk". Alice maakt misbruik van de situatie.
In mijn situatie is Alice dus beslist niet duidelijk en ook niet eerlijk :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan: Op dat moment had ik geeneens een huistelefoon tot mijn beschikking. Ik heb op dit moment wel een huistelefoon, maar die is aangesloten op IPB van HetNet. (half-eind december 2008 aangeschaft, toen de "dienst" van alice allang was stopgezet)Die huistelefoon heb ik ook pas aangeschaft nadat de lijn van hetnet was aangesloten en werkend was. Met deze huistelefoon belt alleen mijn moeder naar familie-leden, ik heb er nog nooit mee naar alice of de postcodeloterij gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:15:

Ik kan bevestigen dat Alice voor een zeer beperkt deel kosten vergoed en 60 pct afwijst op grond van de algemene voorwaarden. Ik heb het antwoord en de algemene voorwaarden voorgelegd aan een juridisch adviseur van de consumentenbond, alsmede de uitspraken van de commercieele medewerker (Gradus) van Alice en kom tot de conclusie dat de afwijzing onterecht is en dat een vergoeding volgens artikel 19.3 had moeten worden betaald.
Volgens de algemene voorwaarden van Alice 19.3 moeten de kosten gemaakt voor het vaststellen van de storing en dus ook kosten gemaakt op instructie van de helpdesk worden vergoed door Alice. Dat Alice probeert onder de aansprakelijkheid uit te komen bij zelfs kleine bedragen vind ik principieel fout, hier proef je de gedachte van "voor zo'n bedrag maakt een gebruiker zich niet druk". Alice maakt misbruik van de situatie.
In mijn situatie is Alice dus beslist niet duidelijk en ook niet eerlijk :( :( :(
Ik twijfelde nog of ik een klachtbrief zou schrijven naar het domme blondje Alice. Maar ik lees het al. Het heeft weinig zin. Ik neem mijn verliezen maar en steek geen energie meer in Alice. Op 28 feb. is mijn contract afgelopen. Ik zal dan ook meteen mijn rekening voor Alice blokkeren. Volgens de factuur zou er op 24 dec. mijn eerste betaling afgeboekt zijn. Dit is nog niet gebeurd. Ik raad Alice aan om dit gewoon toch maar te doen. Want na februari is voor mij het boek Alice gesloten.
Want ik betaal toch in het voren... dus zouden ze in januari de maand februari moeten innen.
Maar eigenlijk zou ik geen cent meer moeten betalen aan Alice. Als je in mijn woordenboek het woord wanprestatie opzoekt staat er achter: Alice..... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aight! schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:24:
Nou ik heb ook iets raars met Alice.
Correctie: je hebt iets raars met de partij waarbij je huurt
gozer zo tegen mij; 'wij raden je het aan op je lijn stop te zetten, je moet dan wel nog een maand extra betalen want je hebt 1 maand opzeg termijn'. Ik zo van en als ik dan weer opnieuw aanvraag, krijg ik dat dan meteen internet?, zeg hij daarop weer 'nee, dan moet je weer opnieuw aansluitkosten betalen en krijg je de modem weer' .

Dat vond ik te gek voor woorden, dus heb ik even gezegd dat ik met een paar andere ging overleggen daarover. Dacht dat Alice wel fijn was (per maand opzeggen), tegendeel. Nu kan ik volgende week weer van alles gaan regelen wordt er nu al gek van.

Het is niet de fout van Alice dat jij geen internet hebt en daarvoor zullen ze niets crediteren (gok ik). Stel je koopt een nieuwe auto en vervolgens gooit de gemeente alle straten op de schop en sluiten ze alle wegen 2 maanden lang af.. dan krijg je de kosten van de dealer ook niet terug :)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 02:34:
@denan: Op dat moment had ik geeneens een huistelefoon tot mijn beschikking. Ik heb op dit moment wel een huistelefoon, maar die is aangesloten op IPB van HetNet. (half-eind december 2008 aangeschaft, toen de "dienst" van alice allang was stopgezet)Die huistelefoon heb ik ook pas aangeschaft nadat de lijn van hetnet was aangesloten en werkend was. Met deze huistelefoon belt alleen mijn moeder naar familie-leden, ik heb er nog nooit mee naar alice of de postcodeloterij gebeld.
Ik zal kijken of ik je Callrecords kan laten nalopen. Daaruit is heel simpel af te lijden of iemand heeft gebeld via die lijn of niet :) (maandag waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:58:
[...]

Ik twijfelde nog of ik een klachtbrief zou schrijven naar het domme blondje Alice. Maar ik lees het al. Het heeft weinig zin. Ik neem mijn verliezen maar en steek geen energie meer in Alice. Op 28 feb. is mijn contract
Waarmee zou je die klachtenbrief willen openen? "Hoi Alice.. ik had onder vista mijn netwerkkaart uitgezet en had daardoor geen verbinding" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Cs_Alpha schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:06:
Mijn Alice verbinding met NLS zou gisteren actief moeten zijn maar helaas heb ik nog steeds niet het ADSL lampje zien branden.. :-(

Het probleem is dat ik een ir/ra aansluitkast aan de muur heb hangen waar 20 aderparen aangesloten kunnen worden. Voor zover ik kan zien is paar 1 t/m 12 ook daadwerkelijk naar buiten toe aangesloten. Die heb ik allemaal met en zonder splitter geprobeerd. Helaas kan Alice me niet vertellen op welk nummer de NLS is geactiveerd. Wel zeggen ze dat de lijn inmiddels actief zou moeten zijn..

Ik ben ook heel eigenwijs met een multimeter aan de slag gegaan en kwam tot de ontdekking dat er op paar nummer 1 zo'n 96 volt staat.. kan dat mijn Alice Box niet beschadigen?

Paar 3 is in gebruik door een andere bewoner van dit huis. Daar loopt al ADSL overheen.
Hiervoor moet Alice een monteur laten komen. Is bij mij ook gebeurd. Alleen probeert Alice dit zo lang mogelijk uit te stellen omdat dit hun geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Cs_Alpha schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:06:

Een NLS kan je niet meten met een multimeter. Het is nl geen spraaklijn die wel op deze manier te meten is.
Als je een Alice NLS besteld dan heb je zowiezo de splitter niet nodig !
Houdt je er ook rekening mee dat het even duurt voordat het dsl lampje gaat branden ?

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 17-01-2009 20:16 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:33:
[...]

Waarmee zou je die klachtenbrief willen openen? "Hoi Alice.. ik had onder vista mijn netwerkkaart uitgezet en had daardoor geen verbinding" O-)
Ik had je iets netter ingeschat Denan, Als dat namelijk het enige was geweest dan had ik geen klagen gehad. Dan was ik hier waarschijnlijk niet eens terecht gekomen, want dan had Alice haar product goed aan mij geleverd. Maar blijkbaar is dat het enige wat je bijgebleven is. Ik had je al gelijk gegeven.. Niet gelezen zeker?
Maar je hebt blijkbaar ook de rest van mijn reacties niet gelezen. En kom nu niet aan zetten met de stroomstoring in Groningen. Die is al lang geleden en allang verholpen. Ik heb ongeveer 10 dagen moeten wachten voor ik weer een verbinding had. Alleen mijn verbinding sucks nog steeds. Hij is stabiel tja.. dat kan ook wel als je hem heel erg dichtknijpt.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/392411877.png

Ik vind dat Alice gewoon geen goed product levert bij mij. (Komt nu de opmerking dat Alice TOT 20 mb levert?) Ik vind ook dat Alice haar afspraken niet nakomt. Ik vind dat Alice niet adequaat reageert op de klachten. Of wil je soms alles op de netwerkadapter af wentelen Denan? Ja, ik ben een beetje zuur door dit hele gebeuren. En heb geprobeerd dit op een fatsoenlijke manier op te lossen.
Ik heb mijn verhaal willen doen, en kijken of er meer mensen ontevreden zijn met Alice. Of dat er mensen zijn die mij goede tips hadden kunnen geven over hoe om te gaan met Alice. Helaas is dat niet gebeurt. Wat ik gewoon jammer vind.
Gelukkig kun je bij Alice per maand opzeggen, wat dus inmiddels gebeurd is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Ik overweeg Alice en heb wat vragen.

Ik heb nu DSL van een andere provider. Ik heb geen abo en geen rekening van KPN.
De huur van de KPN koperdraadjes is verwerkt in de rekening van mijn provider.
Ik bel onbeperkt via het modem van mijn provider. Vast belbedrag per maand op rekening provider.
Ik heb geen splitter op de lijn.

1) Om met Alice Comfort te gaan bellen en internetten heb ik een KPN lijn nodig beweert men. Klopt mijn veronderstelling dat ik de NLS (NewLineService) moet meebestellen voor E 69,- ?
2) Kan iemand mij uitleggen wat ik krijg voor die E 69,- Krijg ik dan weer een KPN spraak abo (BelBudget o.i.d.) en tevens een rekening van KPN? En een nieuw nummer van KPN?
3) Is het niet mogelijk dat Alice mijn huidige nummer gewoon porteert van mijn huidige provider naar Alice? Dus zonder NLS.
4) Zit er op een Alice Comfort lijn een splitter?
5) In welk gebied wordt dat Fritz modem al ingezet? Klopt het dat de draadloze router waarmee geadverteerd wordt achter de Copperjet of achter de Fritz wordt geplaatst. M.a.w. de draadloze router heeft geen DSL ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
1) Om met Alice Comfort te gaan bellen en internetten heb ik een KPN lijn nodig beweert men. Klopt mijn veronderstelling dat ik de NLS (NewLineService) moet meebestellen voor E 69,- ?
2) Kan iemand mij uitleggen wat ik krijg voor die E 69,- Krijg ik dan weer een KPN spraak abo (BelBudget o.i.d.) en tevens een rekening van KPN? En een nieuw nummer van KPN?
3) Is het niet mogelijk dat Alice mijn huidige nummer gewoon porteert van mijn huidige provider naar Alice? Dus zonder zonder NLS.
4) Zit er op een Alice Comfort lijn een splitter?
5) In welk gebied wordt dat Fritz modem al ingezet? Klopt het dat de draadloze router waarmee geadverteerd wordt achter de Copperjet of achter de Fritz wordt geplaatst. M.a.w. de draadloze router heeft geen DSL ingang
1. Je huidige ADSL abo verloopt via een actieve lijn, dus volgens mij heb je die NewLineService niet nodig.
2. Voor 69 euro krijg je een actieve telefoonlijn naar je ISRA punt zodat er een verbinding via Alice gemaakt kan worden. Geen rekening van KPN, ook geen nieuw nummer van KPN, dat krijg je van Alice. En je kunt voor nog eens 69 euro een sexy monteur bij bestellen... :9
3. Alice porteert nummers, je kunt je huidige nummer mee nemen.
4. Lijnsplitter? Bedoel je om 2 telefoons aan te sluiten? Of twee pc's met internet te verbinden? Het Copperjet modem heeft de mogelijkheid meerdere telefoons aan te sluiten (2). DMV een router kun je de internetverbinding splitsen. Omdat Alice VoDSL levert kun je de telefoons alleen werkend "achter" je modem krijgen. Een splitter ervoor werkt dus niet.
5. Lees de topic start nog eens door.....
(Ik help je een beetje)
ds November 2008 levert Alice aan een kleine groep gebruikers ook de AVM 5125 uit (Een eigen versie van de welbekende "fritzbox") . Dit modem levert meer mogelijkheden dan de CJT 1616 (oa: mogelijkheden tot het aansluiten van een USB printer/USB HD, 4 netwerkaansluitingen en een handige userinterface waarmee de meeste instellingen makkelijk te configureren zijn) maar Alice zal dit modem naar verwachting pas vanaf April 2009 standaard aan alle nieuwe klanten uitleveren. Tot die tijd zal de uitrol van deze modems beperkt zijn en is de kans groot dat je een copperjet 1616 krijgt.
Mijn advies: Betaal je niet bizar te veel voor je huidige abonnement inclusief bellen (Let op: Alice Comfort is gratis naar nr's in NL, maar dus niet mobieltjes, niet naar service nummers en ook niet naar het almaar oprukkende 088 nummer. Blijkt uit mijn eigen rekeningen....) en is je internet verbinding op dit moment stabiel en snel genoeg. STAP NIET OVER.

Alleen als je van een gokje houdt, niet bang bent om je eigen ISRA punt te demonteren en om te bouwen, veel naar een helpdesk wilt bellen, kunt accepteren dat beloftes niet nagekomen worden en wanneer je het doorgronden van het Copperjet modem tot levensdoel hebt gemaakt, dan zou ik overstappen op Alice.

Ik ben (nu) best tevreden met Alice. Na een correcte levering heb ik mijn eigen klapperlijn moeten oplossen, mijn ISRA moeten hermonteren, uren/dagen tevergeefs gewacht op telefoontjes van de ALICE helpdesk en mijn Copperjet modem doorgrond. Maar ik heb internet (stabiel ik merk nauwelijks iets van downtimes en snel genoeg voor mij: 1600 kb/s) met een fixed IP adres (lang leve mijn teamspeak server hoera hoera!), telefonie en rekeningen die kloppen!

(En ben ik toe aan een nieuwe uitdaging :P )

edit: typo's

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

gjs schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:14:
[...]

Een NLS kan je niet meten met een multimeter. Het is nl geen spraaklijn die wel op deze manier te meten is.
Als je een Alice NLS besteld dan heb je zowiezo de splitter niet nodig !
Houdt je er ook rekening mee dat het even duurt voordat het dsl lampje gaat branden ?
Ik heb 12 aderparen en ik dacht als er 94 volt uitkomt kan ik die misschien juist uitsluiten.
Ja, ik wacht zo'n halve minuut per aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
funrider schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:19:
[...]
......

Uiteindelijk gisteren weer gebeld verhaal weer voorgelegd en krijg nu binnen 1-2 werkdagen nieuw modem. Hopelijk nog morgen of zaterdag binnen en hopen dat dat nieuwe modem beter doet. Ze raadde overigens ook aan voor zekerheid ook alle nieuwe kabels te gebruiken. To be continued. Heel irri om geen internet te hebben. Nu alleen op werk,school (2 avonden in de week) en bij schoonmoeder hehe :'(

Wat is dat copperjet 1616 modem overigens bijzonder ligt. Zit amper wat in. Lekker oranje kleurtje ook trouwens :X Mijn tele2 modem oogde een stuk degelijker.
Inmiddels sinds gisteren nieuwe modem en gehele probleem verholpen ditmaal wel een brandend power lampje en constante en snelle verbinding ook telefonie werkt prima. Erachter nu een Cisco router hangen en alle laptops (2) en desktop (1) werken wireless perfect. _/-\o_ Verbinding is ook stabiel. Oude kapotte modem gaat retour. Typische is overigens wel dat de voedingskabel van het nieuwe modem uit de doos verbogen was 8)7 . Dus die maar weer van de oude gepakt. Retourdoos staat klaar om verzonden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

TheMe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:21:
[...]
1. Je huidige ADSL abo verloopt via een actieve lijn, dus volgens mij heb je die NewLineService niet nodig.
Ik heb nog nooit een ADSL verbinding gezien die door de lucht liep. Volgens mij gaat een DSL verbinding altijd over een paar koperdraadjes. Die draadjes zijn in Nederland eigendom van KPN. Mag ik uit het voorgaande concluderen dat ik (in termen van Alice) "een actieve lijn" heb?
2. Voor 69 euro krijg je een actieve telefoonlijn naar je ISRA punt zodat er een verbinding via Alice gemaakt kan worden. Geen rekening van KPN, ook geen nieuw nummer van KPN, dat krijg je van Alice. En je kunt voor nog eens 69 euro een sexy monteur bij bestellen... :9
Dus de NLS is uitlsuitend om het tweede aderpaar dat bij mij ook aanwezig zal zijn (in het ISRApunt) te activeren en door Alice te laten gebruiken voor haar DLS diensten?
3. Alice porteert nummers, je kunt je huidige nummer mee nemen.
Dus Alice porteert ook nummers van andere ADSL providers?
4. Lijnsplitter? Bedoel je om 2 telefoons aan te sluiten? Of twee pc's met internet te verbinden? Het Copperjet modem heeft de mogelijkheid meerdere telefoons aan te sluiten (2). DMV een router kun je de internetverbinding splitsen. Omdat Alice VoDSL levert kun je de telefoons alleen werkend "achter" je modem krijgen. Een splitter ervoor werkt dus niet.
Een splitter is bedoeld om bij een 'line sharing lijn' het traditionele KPN telefoon signaal te scheiden van het DSL signaal. Hoe de voice van BBNed werkt weet ik al (VoDSL). En achter de Copperjet modem hang je dus normaal gesproken een router/switch (evt. draadloos) om meerdere PCs aan te sluiten.

Begrijp ik goed dat mijn uitgangssituatie 'DSL only lijn' (dus zonder splitter) een goed uitgangspunt is om naar Alice over te stappen?
5. Lees de topic start nog eens door.....
Dat had ik al gedaan. Ik wil weten in welk gebied Fritz al wordt uitgegeven. Of dat er een datum bekend is waarop het definitief volledig Fritz wordt.

Is hier bij Tweakers al "Fritz van Alice ervaring" aanwezig?
En is die beter dan de VoDLS? Is de VoDLS ervaring dan slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
@ RobbieDee:
Op elk antwoord weer een vraag :p

Lijkt me niet onverstandig om je vragen eens aan Alice zelf te stellen. Dan kun je op basis van hun antwoorden beoordelen of je wel of niet wilt overstappen.

Je kunt op de website ook je telefoonnummer achter laten, dan bellen ze je terug.

Maar het (naar mijn mening) belangrijkste doel van mijn reactie heb je over geslagen. Als je over stapt naar Alice kun je prima internet enz krijgen. Maar je kunt ook belanden in hel van foute porteringen, klapperlijnen, onbeantwoorde helpdesk vragen, foutieve incasso's. Is dat de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:42:
Ik had je iets netter ingeschat Denan, Als dat namelijk het enige was geweest dan had ik geen klagen gehad.
Open deurtjes zijn er om ingetrapt te worden :)
Dan was ik hier waarschijnlijk niet eens terecht gekomen, want dan had Alice haar product goed aan mij geleverd. Maar blijkbaar is dat het enige wat je bijgebleven is. Ik had je al gelijk gegeven.. Niet gelezen zeker?
Nope, zoals de meeste mensen blijven mij alleen de extremen bij tijdens het lezen van 23894230 posts.
Ik vind dat Alice gewoon geen goed product levert bij mij. (Komt nu de opmerking dat Alice TOT 20 mb levert?) Ik vind ook dat Alice haar afspraken niet nakomt. Ik vind dat Alice niet adequaat reageert op de klachten. Of wil je soms alles op de netwerkadapter af wentelen Denan? Ja, ik ben een beetje zuur door dit hele gebeuren. En heb geprobeerd dit op een fatsoenlijke manier op te lossen.
Ik heb mijn verhaal willen doen, en kijken of er meer mensen ontevreden zijn met Alice. Of dat er mensen zijn die mij goede tips hadden kunnen geven over hoe om te gaan met Alice. Helaas is dat niet gebeurt. Wat ik gewoon jammer vind.
Gelukkig kun je bij Alice per maand opzeggen, wat dus inmiddels gebeurd is.....
Je komt inderdaad vanaf de eerste post over als 'zuur', dus wellicht dat ik daardoor je reacties niet goed op waarde heb geschat. Verder probeer ik nergens Alice specifiek te verdedigen maar de zaken waar je in je eerste post over aan het klagen bent zijn dingen waarover je bij geen enkele ISP kan klagen. Hetzij dan de slechte reactie van de helpdesker die zegt dat ie vista niet kan supporten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Reden dat ik over NLS en porteren blijf doorzeuren is dat tijdens het bestelproces de volgende melding verschijnt nadat ik het nummer dat ik wil meenemen heb ingevoerd.

================================
Nieuwe telefoonaansluiting van Alice
Er is geen bestaande aansluiting gevonden waarop Alice Comfort kan worden geleverd. Voor het eenmalige bedrag van € 69,- kunt u een nieuwe aansluiting van Alice bestellen.

U kunt alleen verder wanneer u een nieuwe aansluiting accepteert.

Ook de telefonische belhelpers van Alice beweren dat ik NLS moet nemen....

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieDee op 18-01-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
@RobbieDee

Ik kan als niet-Alice-medewerker wel tegen je zeggen dat je geen NLS nodig hebt. Maar wat is daar dan de waarde van?
Mijn boerenlullen verstand zegt: Ik had geen telefoonlijn, dus ik moest NLS. Jij daarentegen hebt een actieve telefoonlijn met ADSL en dus lijkt NLS me overbodig.

Als Alice dan vindt dat je toch NLS moet, mag je gerust zeggen dat het volgens mij niet nodig is. Of Alice wil luisteren is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

TheMe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:54:
Maar het (naar mijn mening) belangrijkste doel van mijn reactie heb je over geslagen. Als je over stapt naar Alice kun je prima internet enz krijgen. Maar je kunt ook belanden in hel van foute porteringen, klapperlijnen, onbeantwoorde helpdesk vragen, foutieve incasso's. Is dat de moeite waard?
Ik ben gek op uitdagingen. Heb niet snel de neiging bij tegenslag zuur te worden. Ik weet dat hier ook mensen van Alice meelezen. Dus misschien willen die proberen mijn vraag te beantwoorden die in essentie neerkomt op de vraag heb ik NLS nodig. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Bestaat die kans niet bij elke internetprovider...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieDee schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:58:
Reden dat ik over NLS en porteren blijf doorzeuren is dat tijdens het bestelproces de volgende melding verschijnt nadat ik het nummer dat ik wil meenemen heb ingevoerd.

Nieuwe telefoonaansluiting van Alice
Er is geen bestaande aansluiting gevonden waarop Alice Comfort kan worden geleverd. Voor het eenmalige bedrag van € 69,- kunt u een nieuwe aansluiting van Alice bestellen.

U kunt alleen verder wanneer u een nieuwe aansluiting accepteert.

Ook de telefonische belhelpers van Alice beweren dat ik NLS moet nemen....
De online order werkt met een mip15 check en zou alles diensten die op een lijn actief zijn moeten kunnen meten. BIj afwijkende situaties (bvb adsl-only op het tweede aderpaar) kan een mip-check echter niets vinden. Als op jouw postcode+huisnummer combinatie geen DSL gevonden is zul je NLS moeten nemen, Alice kan dan ook geen telco-telco inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:53:
[...]

Bestaat die kans niet bij elke internetprovider...?
De kans is meestal niet 90% zoals bij Alice als ik mijne eigen en de andere reacties lees..
En bovendien zijn er ook nog zat mensen die slechte snelheid of klaplijn hebben maar die het niet op een forum posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:03:
[...]

De kans is meestal niet 90% zoals bij Alice als ik mijne eigen en de andere reacties lees..
En bovendien zijn er ook nog zat mensen die slechte snelheid of klaplijn hebben maar die het niet op een forum posten.
Ja en er zijn ook 90.000 mensen die tevreden zijn die ook niet op het forum posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:44:
[...]

Ja en er zijn ook 90.000 mensen die tevreden zijn die ook niet op het forum posten.
Bij deze nog maar 89.999 mensen! :)
Nu was ik wel een erg makkelijk geval: KPN-lijn was al in orde (Budgetbellen-abo) en overgestapt van Compuserve (internet en bellen) naar Alice Comfort, maar dan zonder nummerbehoud. Alles aangesloten op opleverdatum en alles werkte perfect. Geen uitvallende lijnen, geen klapperlijnen en een goede snelheid gezien de afstand tot de centrale.
Het lijkt alsof er maar twee mogelijkheden zijn (niet alleen bij Alice): in één keer goed of een lange lijdensweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

denan schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:58:
[...]

De online order werkt met een mip15 check en zou alles diensten die op een lijn actief zijn moeten kunnen meten. BIj afwijkende situaties (bvb adsl-only op het tweede aderpaar) kan een mip-check echter niets vinden. Als op jouw postcode+huisnummer combinatie geen DSL gevonden is zul je NLS moeten nemen, Alice kan dan ook geen telco-telco inzetten.
Elders bij Tweakers gevonden:
Ah, MIP15, da's een interessante. Als Orange die gebruikt (gebeurt dit tijdens registratie?), betekent dat dat ze je gegevens via een KPN interface, MIP15 genaamd, controleren met KPN gegevens. Deze KPN gegevens komen rechtstreeks uit Kanvas, de database van KPN waarin eigenlijk alle vaste lijnen (koper), de diensten daarover en IS/RA gegevens bewaard worden. Orange stuurt dan wat gegevens op, KPN controleert deze gegevens en geeft als antwoord of het type order dat jij wilt hebben ook mogelijk is. Orange interpreteert dit dan, en kan dan dus zeggen dat je verbinding niet mogelijk is.

Ik zal mijn vrienden bij KPN vragen Kanvas te corrigeren. Of kan Alice een order ook zonder MIP15 check inschieten. Handmatig dus. Want ik zit absoluut op het eerste aderpaar. Wel ben ik een paar keer van provider veranderd. Heb ook al eens BBNed gehad. Ben daarom niet bang voor Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Hmm, ook met een scope zie ik op geen van de 12 aderparen iets bijzonders..

Volgens de helpdesk zou ik echt aangesloten moeten zijn en als ik er niet zelf uitkom moet er een monteur voor 70 euro langskomen.

1. Ik heb 12 isra punten en Alice kan me niet vertellen welke het zou moeten zijn..
2. Op geen enkel aderpaar gaat mijn ADSL lampje branden.
3. Ik lig al 4 avonden op m'n knieën bij de voordeur draadjes te knopen..

Moet ik die 70 euro echt betalen als het niet aan mij ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
SaiBork schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:17:
Weet iemand of het mogelijk is om de webpagina van de copperjet op een andere poort in te stellen?
ik heb de zipb weer uitgezet/aangepast, maar als ik nu naar mijn externe ip/domein ga, krijg ik de webpagina van de copperjet :(
Klein bumpje, echt niemand die me dit kan vertellen? Of is zipb de enige manier om dit in orde te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaiBork schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:49:
[...]
Klein bumpje, echt niemand die me dit kan vertellen? Of is zipb de enige manier om dit in orde te krijgen?
Hmmm via wan zou je die pagina niet moeten kunnen zien, vooral niet in ZIPB mode. Heb je al geprobeerd om de modem opnieuw te configureren? (kale config, alleen zipb, geen portfowards)
Cs_Alpha schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:43:

Volgens de helpdesk zou ik echt aangesloten moeten zijn en als ik er niet zelf uitkom moet er een monteur voor 70 euro langskomen.

1. Ik heb 12 isra punten en Alice kan me niet vertellen welke het zou moeten zijn..

Nee, in dergelijke gevallen zijn de kosten gewoon voor Alice. Ze moeten namelijk geen installatiemonteur langssturen (a 69,95) maar een foutieve oplevering inschieten. Dan komt er een nacap of KPN monteur langs om alles in de centrale te checken.
RobbieDee schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:09:
[...]
Of kan Alice een order ook zonder MIP15 check inschieten. Handmatig dus. Want ik zit absoluut op het eerste aderpaar. Wel ben ik een paar keer van provider veranderd. Heb ook al eens BBNed gehad. Ben daarom niet bang voor Alice.
Handmatig is niet mogelijk, later in het orderproces (bvb bij bbned en bij KPN) worden dezelfde checks nog een keer gedaan op die MIP15 server en dan valt de order alsnog dood indien daar andere info uit terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cs_Alpha schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:43:

Bij mij werkte het eerst ook niet, maar toen bleek dat er nog een ISDN-kastje tussen zat. Dit is er door een monteur tussenuit gehaald en aansluitpunt opnieuw aangesloten. Geen kosten!
Ik denk dat monteur er voor moet zorgen dat jij een goed werkend isra-punt hebt zonder dat je er voor moet betalen. De monteur moet je alleen betalen als het je niet lukt het modem en/of computer goed aan te sluiten.
Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste