Hoi,Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:25:
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit probleem/deze vraag. Maar hier zitten nogal wat experts, dus daarom probeer ik het hier eerst(Als ik een nieuw topic aan moet maken, laat het me dan a.u.b. weten)
Huidige situatie:
Ik heb ISDN2 met daarop TweakDSL (2 jaar abbo). TweakDSL loopt 5 februari af.
Nieuwe situatie:
NewLineService met daarop Alice Comfort (dus geen KPN meer).
Mijn vraag:
Hoe kan ik het zo regelen dat ik zo kort mogelijk zonder internet zit?
Mijn eigen idee:
- TweakDSL opzeggen
- ISDN2 opzeggen
- Alice Comfort aanvragen met NSL (New Line Service)
Mijn probleem:
- Volgens mij zit ik hierdoor ruim een maand zonder internet en ook nog eens een tijd zonder telefoon.
- Kan ik dan mijn huidige telefoonnummer nog wel houden? Dit omdat ik mijn ISDN2 lijn opzeg.
- Is het wel nodig om mijn ISDN2 op te zeggen? Kan Alice dit misschien omzetten (volgens mij niet, had ze aantal maanden geleden al gebelt)
Heeft iemand goede ideeën/tips voor mij?
Alvast superbedankt!
Om te beginnen, mensen die twijvelen over Alice, bedenk je nog eens goed, als je goeie service wilt, kijk dan maar verder voor een andere provider!
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou gehad! exact dezelfde situatie. Ik heb ISDN en had voorheen TweakDSL. Toen ik dit over heb gezet in begin November beloofde Alice dat ik op 28 November van de diensten van Alice gebruik kon maken.
Toen mijn TweakDSL op 28 Nov. 2008 afliep begon de ellende. Volgens iemand van de klanten service zou 9december 2008 de oplever datum zijn
In de tussentijd natuurlijk een aantal keren gebeld met de klantenservice (0,15cent per minuut) en je hangt makkelijk 10min aan de lijn. Uiteindelijk krijg je iemand aan de lijn en dan word je afgescheept met" we hebben een ticket aangemaakt, de technische dienst gaat er naar kijken. Meer kan ik niet doen. De technische dienst zal zo snel mogelijk contact met u opnemen." Ik heb na de eerste keer van de melding dat ik geen signaal had een nieuwe modem thuis gestuurd gekregen, opnieuw een analoge modem!
Niet dus, de technische dienst heeft me geen enkele keer gebeld!!! Ook kreeg ik te horen dat volgens de technische dienst alles ok hoort te zijn op mijn lijn.
Uiteindelijk had ik er genoeg van en heb ik gezegd dat ze per 31-01-2009 van mijn lijn moeten zijn en ik stop met Alice.
Ineens belde 07-01-2009 een medewerker van Nacap ofzoeits (een bedrijf wat metingen doet voor Alice) De volgende dag kon er iemand langs komen. Deze bij mij thuis het signaal komen meten. Voordat hij weg ging bedacht de monteur zich nog en probeerde hij eens de ISDN module in zijn meet apparaat. En ja hoor, signaal! Hij vertelde me dus dat ik een ISDN modem moet krijgen van Alice anders gaat het absoluut niet werken. Hij zou het doorgeven en ik zou dus een ISDN modem krijgen opgestuurd.
Toen de monteur weg was heb ik meteen met Alice gebeld, om te vragen of ze me een ISDN modem konden toesturen. Maar ik kreeg weer het andwoord dat ze geen ISDN modems hebben/leveren.
Ik heb zelf contact gezocht met het bedrijf www.allieddata.nl (zij leveren de modems) Ze hebben mij een firmware gestuurd voor de coperjet 1616. De firmware is dus voor een analoge modem naar ISDN modem te maken. De medewerker heeft me de firmware naar mijn email gestuurd en een korte beschrijving erbij gezet hoe ik de modem kan benaderen en kan updaten.
Ik ben dus aan de slag gegaan en uiteindelijk na de update werkten mijn modem en kreeg ik ADSL signaal binnen
Ik heb dus uiteindelijk mijn abo weer laten doorlopen i.p.v. afzeggen, om meer ellende te voorkomen.
Ik vind teleurstellend hoe slecht Alice met hun klanten om gaat. Naderhand heb ik spijt dat ik het vertrouwen heb gehad in Alice. Ik zou nog liever elke maand 10 euro meer betalen voor een top klanten service en medewerkers die weten waar ze over praten! Ook heb ik zelf moeten uitzoeken hoe ik mijn modem werkend moest krijgen. Schandalig dat ze bij Alice hier niks van weten!
Mensen die gaan voor service -> ga niet voor Alice! zeer slechte klanten service!, met medewerkers die niet weten waar ze over praten De korting van de eerste 2 maanden (totaal 20euro) heb ik al verbeld aan de klanten service!

Wel moet ik zeggen dat www.allieddata.nl (wat overigens niks met Alice te maken heeft, buiten dat ze modems voor hun leveren) een hele goeie klanten service heeft
sorry voor de spelling, heb weinig tijd vandaar.
Succes mensen!
m.v.g. knoxville