Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
VonFoX schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:50:
@devilsknight:

Ik zit op Xbox live icm Alice, en dat werkt prima! Ik had bij Telfort altijd problemen om mijn NAT op open te krijgen, maar met het Copperjet 1616 modem van Alice ging dat meteen goed! Zonder poorten te openen oid.

Als ik iets voor je kan controleren, laat maar weten.
Met Ziggo had ik altijd alles op automatisch staan, ook op de 360....en altijd was de NAT open, nu ook als ik het op automatisch zet, toch word ik er de hele tijd uit gekegeld. Maar ik ga het eens proberen met een radiozender zoals iemand hier zegt.

Mijn vraag aan jou is

Jij hebt dus niks aan de setttings van de Copperjet veranded? En hoe staan je 360 network settings, automatisch of manual? En het kan niet meer aan de router echt liggen..want die was gisteren niet aangesloten toen ik aan het Xbox liven was, ik had een ethernet kabel direct van de Xbox 360 naar de Copperjet lopen. En nog steeds elke keer eruit gegooid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
http://www.alice.nl/producten/alice_comfort
In januari bij Alice Comfort een gratis draadloze router voor supersnel internet, overal in huis.

Weet iemand het typenummer en de specificaties van die router?
Ik neem aan dat het plaatje op de site niet zo veelzeggend is.

En is er iemand die weet hoe het nu met de kosten voor activatie, lijnhuur, en NLS zit?

EDIT1:
"Zijn er nog extra kosten die niet ergens vermeld staan?

U betaalt eenmalig de verzendkosten van het ADSL-modem à € 9,90. Wanneer u geen analoge KPN-lijn heeft, moet er een nieuwe lijn worden aangesloten. Alice noemt dit een NewLineService en deze kost eenmalig € 69,-. Bij Alice Easy betaalt u in dat geval bovendien de lijnhuur direct aan Alice (€ 9,90)."

Wij hebben een KPN belabbonnement. Ik dacht belbudget. Als we nu overstappen op Alice, hoeven we dan geen NLS te betalen? Het belabbonnement gaat eruit, dus de kans is zeker wel groot dat er lijnhuur bovenop komt? Gaan de maandelijkse kosten dan dus tegen de 40,- liggen?

[ Voor 47% gewijzigd door Thomzh op 02-01-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

devilsnight schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:30:
[...]

Mijn vraag aan jou is

Jij hebt dus niks aan de setttings van de Copperjet veranded? En hoe staan je 360 network settings, automatisch of manual? En het kan niet meer aan de router echt liggen..want die was gisteren niet aangesloten toen ik aan het Xbox liven was, ik had een ethernet kabel direct van de Xbox 360 naar de Copperjet lopen. En nog steeds elke keer eruit gegooid worden.
Ik heb niets aan het modem veranderd, xbox 360 settings zijn automatic, en ik ben nog wireless (via een dlink 655) verbonden ook. Geen netwerkproblemen!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73095

Even een kleine update.

Sinds november een werkende Alice lijn, wat problemen met telefonie maar dit was snel opgelost nadat ik een nieuwe modem heb gekregen.
Alle lof btw voor Mojo die mijn inziens perfect heeft geholpen hierin!!!

Nu blijken er wel wat adminstratieve problemen te zijn. Nadat ik maar geen factuur kreeg heb ik medio december eindelijk een factuur gekregen in de lounge waarin stond dat het bedrag op 24-12 zou worden afgeschreven. Nu is dit niet gebeurd waarna ik de helpdesk had gebeld. Deze gaf aan dat ik even tot na de kerst moest wachten omdat, als het om incassseren gaat, dit normaal gesproken wel goed gaat.
Na de kerst wederom niets afgeschreven waarna ik wederom had gebeld. Ditmaal gaf men aan dat door de feestdagen (ook geautomatiseerde processen hebben er blijkbaar last van) er vertraging zou kunnen zijn en ik moest wachten tot het nieuwe jaar.
Nu zijn we in het nieuwe jaar en is wederom niets afgeschreven. Nu geeft men aan dat ik het maar handmatig moet overmaken en dat als het fout gaat ik het bedrag wel gecrediteerd zou krijgen.

Ik begin het nu wel een beetje vervelend te vinden, ik ben absoluut geen lastige klant en heb wat dat betreft echt engelengeduld maar dit is absoluut niet nodig. Het kan mijn inziens niet moeilijk zijn om een factuur af te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
Anoniem: 73095 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:42:
Even een kleine update.

Sinds november een werkende Alice lijn, wat problemen met telefonie maar dit was snel opgelost nadat ik een nieuwe modem heb gekregen.
Alle lof btw voor Mojo die mijn inziens perfect heeft geholpen hierin!!!

Nu blijken er wel wat adminstratieve problemen te zijn. Nadat ik maar geen factuur kreeg heb ik medio december eindelijk een factuur gekregen in de lounge waarin stond dat het bedrag op 24-12 zou worden afgeschreven. Nu is dit niet gebeurd waarna ik de helpdesk had gebeld. Deze gaf aan dat ik even tot na de kerst moest wachten omdat, als het om incassseren gaat, dit normaal gesproken wel goed gaat.
Na de kerst wederom niets afgeschreven waarna ik wederom had gebeld. Ditmaal gaf men aan dat door de feestdagen (ook geautomatiseerde processen hebben er blijkbaar last van) er vertraging zou kunnen zijn en ik moest wachten tot het nieuwe jaar.
Nu zijn we in het nieuwe jaar en is wederom niets afgeschreven. Nu geeft men aan dat ik het maar handmatig moet overmaken en dat als het fout gaat ik het bedrag wel gecrediteerd zou krijgen.

Ik begin het nu wel een beetje vervelend te vinden, ik ben absoluut geen lastige klant en heb wat dat betreft echt engelengeduld maar dit is absoluut niet nodig. Het kan mijn inziens niet moeilijk zijn om een factuur af te schrijven?
Wat is hier erg aan? Zolang je internet en telefonie werkt is er toch niet aan de hand. Het is Alice haar probleem om haar geld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thomzh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:44:
[...]

Wat is hier erg aan? Zolang je internet en telefonie werkt is er toch niet aan de hand. Het is Alice haar probleem om haar geld te krijgen.
Wat hier erg aan is?? Ik betaal al mijn rekeningen netjes op tijd, loop met niets achter en weet precies welke rekening, wanneer komt. En ik heb weinig zin om ineens halverwege het jaar ineens voor een half jaar te moeten betalen omdat zij een fout hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 15:01

gjs

Scoobydoobydoo

Thomzh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:32:
http://www.alice.nl/producten/alice_comfort
"Zijn er nog extra kosten die niet ergens vermeld staan?

U betaalt eenmalig de verzendkosten van het ADSL-modem à € 9,90. Wanneer u geen analoge KPN-lijn heeft, moet er een nieuwe lijn worden aangesloten. Alice noemt dit een NewLineService en deze kost eenmalig € 69,-. Bij Alice Easy betaalt u in dat geval bovendien de lijnhuur direct aan Alice (€ 9,90)."

Wij hebben een KPN belabbonnement. Ik dacht belbudget. Als we nu overstappen op Alice, hoeven we dan geen NLS te betalen? Het belabbonnement gaat eruit, dus de kans is zeker wel groot dat er lijnhuur bovenop komt? Gaan de maandelijkse kosten dan dus tegen de 40,- liggen?
Als je een analoge kpn telefoonlijn hebt, dan heb je geen NLS nodig. Als je gewoon Alice comfort neemt dan zijn de maandelijkse kosten € 29.90. Op het moment is het aleen onduidelijk hoe het met Alice easy zit, daar lijk je nu ineens wel lijnkosten te moeten betalen. Zie hier.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
gjs schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:52:
[...]

Als je een analoge kpn telefoonlijn hebt, dan heb je geen NLS nodig. Als je gewoon Alice comfort neemt dan zijn de maandelijkse kosten € 29.90. Op het moment is het aleen onduidelijk hoe het met Alice easy zit, daar lijk je nu ineens wel lijnkosten te moeten betalen. Zie hier.
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik vind dit wel vreemd van Alice hoor, nu gaan weinig mensen nog Alice Easy nemen als het toch even duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
VonFoX schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:32:
[...]

Ik heb niets aan het modem veranderd, xbox 360 settings zijn automatic, en ik ben nog wireless (via een dlink 655) verbonden ook. Geen netwerkproblemen!
Wat raar zeg, ik weet niet wat een dlink precies is ,maar ik heb zelf een Linksys WRT54g router. Een vriend van me zegt dat ik een speciale ADSL router moet hebben aangezien de Linksys een kabel modem is. Maar dan nog...zelf zonder die router heb ik gedonder en ik snap er echt niks meer van.

Dus al zou ik de Linksys goed werkende krijgen, wellicht word ik er dan nog steeds uitgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 15:45
gjs schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:52:
[...]

Op het moment is het aleen onduidelijk hoe het met Alice easy zit, daar lijk je nu ineens wel lijnkosten te moeten betalen.
Reden dat ik Alice Easy (in november '08) heb genomen is omdat ik maar eenmalig die € 69,90 hoefde te betalen.

Zou dit beteken dat ik nu ook € 9,90 per maand extra moet betalen? Of zou het alleen gelden voor nieuwe abonnees?

Ik weet namelijk 100% zeker dat die regel tekst er eerst niet bij stond en dat de lijnhuur bij het vergelijken ook op € 0 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

devilsnight schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:42:
[...]

Wat raar zeg, ik weet niet wat een dlink precies is ,maar ik heb zelf een Linksys WRT54g router. Een vriend van me zegt dat ik een speciale ADSL router moet hebben aangezien de Linksys een kabel modem is. Maar dan nog...zelf zonder die router heb ik gedonder en ik snap er echt niks meer van.

Dus al zou ik de Linksys goed werkende krijgen, wellicht word ik er dan nog steeds uitgegooid.
De dlink 655 is een router net zoals jouw Linksys. Aangezien je zonder router hetzelfde probleem hebt lijkt me de Linksys niet het probleem.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

aaajeetee schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:42:
[...]
Reden dat ik Alice Easy (in november '08) heb genomen is omdat ik maar eenmalig die € 69,90 hoefde te betalen.
Zou dit beteken dat ik nu ook € 9,90 per maand extra moet betalen? Of zou het alleen gelden voor nieuwe abonnees?
Ik weet namelijk 100% zeker dat die regel tekst er eerst niet bij stond en dat de lijnhuur bij het vergelijken ook op € 0 stond.
Ik denk dat het alleen geldt voor nieuwe abonnees. Maar laten we maar even afwachten wat Denan/Mojo hier over te melden hebben. Ik neem ook aan dat ze niet ineens lijnkosten kunnen gaan rekenen bij bestaande abonees (dat was ook mijn reden om Alice te nemen). Misschien geldt het ook alleen maar voor NLS via Alice, als je al een analoge KPN lijn hebt kan je volgens mij nog steeds je lijn bij KPN opzeggen als deze een eenmaal Alice signaal heeft. Of dat dan ook doorberekent wordt ??? Een nieuwe lijn via de KPN kan natuurlijk ook en dan zeg je die na een maand weer op, het zal alleen meer tijd kosten en je moet zelf alles regelen, anders doet Alice dit voor jou.
Als er wel linesharing kosten moeten worden betaald voor Alice easy, dan begrijp ik ook niet meer waarom ze deze 2 varianten voeren die eigenlijk even duur zijn, maar de 1 heeft telefonie en de ander niet.

Allemaal speculaties dus. Wacht op antwoord van de insiders.

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 02-01-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
VonFoX schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:52:
[...]

De dlink 655 is een router net zoals jouw Linksys. Aangezien je zonder router hetzelfde probleem hebt lijkt me de Linksys niet het probleem.
Ja precies, ik heb de modem ook al naar zijn default settings gezet, maar zonder succes.
Dus ik denk dat de kans groot is dat ie nu precies staat zoals jij hem ook hebt....ik begrijp er echt niks meer van. Verder kan ik nog weinig veranderen.

Het rare is ook...vorige week bijv. speelde ik Gears of War 2 co-op op Live met broer......ben er geen enkele keer uitgegooid...maar ga ik COD5 doen of GTA IV met andere vrienden dan gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
Sinds vandaag mijn adsl lijn actief.

Bekabeld download ik met 1.7MB per seconde . ( 100mb testfile xs4all )
En zo`n 3 a 400 Kb/s van willekeurige sites . ( erg langzaam )

draadloos gaat het met zo`n 0.98MB per seconde ( xs4all testfile )
En zo`n 3 a 400Kb/s van andere sites.

heeft dit dus met het welbekende dns probleem te maken of niet ? ( ben er niet zo meer in thuis )

Edit

het gaat om alice comfort

Nieuwe lijn oplevering.

Zit aangesloten zoals het in het boekje staat.

Hoofdtelefoonstopcontact , daaraan zit mijn modem .

ISRA punt zit mooi weggewerkt in de meterkast ergens , vandaar loopt er een kabel van ongeveer 2 meter naar dat aansluitpunt toe.

moet toch geen probleem zijn ?

[ Voor 30% gewijzigd door Galaxis op 02-01-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Sinds vandaag op Alice overgegaan en vandaag al spijt 8)7

Lijn klappert als een idioot. Tot vanmorgen (Wanadoo/Online) nog nooit last van gehad.

Helpdesk meldt: De TD neemt binnen TWEE weken aktie!!!

|:( |:( |:(

Jammer, gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 23:01

fmb

Ik stap 1 maart 2009 over naar Alice Comfort, vanaf Orange Online. Werd Online een beetje zat, was erg vaak telefonisch onbereikbaar en heb de hoop opgegeven dat dat wordt opgelost (ben 2 jaar Online abonnee geweest). De downloadsnelheid bij Online (ook 20 Mbit aansluiting) is een vrij stabiele 1,5 Mb/s. Ik zal in maart mijn Alice ervaringen posten ;)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
bereid je maar voor , ik heb het nu 1 dag en heb er al spijt van.

Ondertussen is mijn lijn er echt al zo vaak uit gevlogen dat ik het nu al beu ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 11-06 23:01

fmb

In dat geval ben ik met een paar maanden weer over naar een ander... wil het risico wel nemen. Naast de negatieve berichten lees ik ook een hoop goede berichten.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hakuin schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:48:
[...]

Bij alice easy rekenen ze nu ook lijnkosten. Misschien kan dat ook in de startpost worden gezet. Dus geen alice voor mij in het nieuwe jaar.

abonnement informatie Heeft u nu geen KPN telefoon abonnement dan betaalt u eenmalig € 69,00 aansluitkosten en € 9,90 per maand extra.
Het lijkt me nogal stug dat je die €9,90 extra moet gaan betalen. Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, maar het komt me behoorlijk vreemd over dat je €29,80 zou moeten betalen voor Alice Easy en 29,90 voor Comfort. Ook gezien de concurrentie, waar je ook 20 euro betaald voor 20Mbit, lijkt me dit niet correct. :)

Als je KPN opzegt en dus geen analoge telefonie meer hebt, betaal je dus wél de €9,90 extra.
AzzKickah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:23:
Dat is nou juist het probleem, zoals ik al aangaf.
Ik heb blijkbaar iets ouderwets of iets dergelijks en ik heb dus geen oranje draad....
Dat is een STAP58 IS/RA. Wit en doorzichtig samen met zwart en doorzichtig zijn als het goed is de 2 aderparen in gebruik.

Test even daarop. :)
Galaxis schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:09:
bereid je maar voor , ik heb het nu 1 dag en heb er al spijt van.

Ondertussen is mijn lijn er echt al zo vaak uit gevlogen dat ik het nu al beu ben.
Bel de helpdesk even, of stuur me een PM'etje en het wordt gewoon nagelopen.

[ Voor 63% gewijzigd door Mojo op 03-01-2009 11:14 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat het alleen geldt voor nieuwe abonnees. Maar laten we maar even afwachten wat Denan/Mojo hier over te melden hebben. Ik neem ook aan dat ze niet ineens lijnkosten kunnen gaan rekenen bij bestaande abonees (dat was ook mijn reden om Alice te nemen). Misschien geldt het ook alleen maar voor NLS via Alice, als je al een analoge KPN lijn hebt kan je volgens mij nog steeds je lijn bij KPN opzeggen als deze een eenmaal Alice signaal heeft. Of dat dan ook doorberekent wordt ??? Een nieuwe lijn via de KPN kan natuurlijk ook en dan zeg je die na een maand weer op, het zal alleen meer tijd kosten en je moet zelf alles regelen, anders doet Alice dit voor jou.
Als er wel linesharing kosten moeten worden betaald voor Alice easy, dan begrijp ik ook niet meer waarom ze deze 2 varianten voeren die eigenlijk even duur zijn, maar de 1 heeft telefonie en de ander niet.

Allemaal speculaties dus. Wacht op antwoord van de insiders.
En ik had het er nog wel zo mooi onder gezet:
*1 Vanaf 1/1/2009 zullen alle nieuwe abonnementen 9,90 extra berekend krijgen als je je KPN lijn opzegt bij Easy. Doe je dat niet dan zijn de kosten € 19,90. Voor reeds bestaande abonnementen zal niets veranderen en voor Alice comfort zal dit ook niet gelden. Bij Alice Comfort zit de linesharing fee in de abonnementskosten inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
Oke, gelukkig maar dat het dan niet voor Comfort geldt. Heb je nog informatie over de router die je in Januari cadeau krijgt als je Alice aanvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:47:
[...]
En ik had het er nog wel zo mooi onder gezet:
*1 Vanaf 1/1/2009 zullen alle nieuwe abonnementen 9,90 extra berekend krijgen als je je KPN lijn opzegt bij Easy. Doe je dat niet dan zijn de kosten € 19,90. Voor reeds bestaande abonnementen zal niets veranderen en voor Alice comfort zal dit ook niet gelden. Bij Alice Comfort zit de linesharing fee in de abonnementskosten inbegrepen.
Zeker die *** even gemist dan waar staan dat op de site ?
Ik begrijp dus goed als je al Alice Easy hebt zonder linesharing voor 1-1-2009, je geen extra kosten krijgt ?
Wat ik alleen niet snap is de logica. Alice Easy komt hiermee net zo duur ( ik kijk niet op 10 cent ;) ) als Alice Comfort. Maw Alice wil eigenlijk geen Easy meer verkopen ?

@Mojo, Grappig dat jij heel wat anders verteld dan Denan, jij zit toch bij de helpdesk ?
Volgens jou moet je dus wel lineshare kosten betalen als je de kpn lijn opzegt ? Bedoel je in de nieuwe situatie of altijd al ? Ik kan je verzekeren dat ik alleen maar de 19.90 betaal en ik heb al meer dan een half jaar geen KPN lijn meer. En wil dit graag zo houden natuurlijk !

[ Voor 17% gewijzigd door gjs op 03-01-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denan en ik zeggen hetzelfde hoor. :)

Ik ga even kijken of ik er achter kan komen wat nou precies de bedoeling is. Vooralsnog lijkt het me dat je 9,90 extra betaald als je je analoge KPN lijn opzegt.

Dit alleen als je nieuwe abonnee bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Mojo op 03-01-2009 12:40 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomzh schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:09:
Oke, gelukkig maar dat het dan niet voor Comfort geldt. Heb je nog informatie over de router die je in Januari cadeau krijgt als je Alice aanvraagt?
Ik gok dat het dezelfde is als de vorige keer.. sitecomwl 312? Prima dingetje in ieder geval, voor een test in een glasvezelproject waarbij ik betrokken ben haalde hij 95/95Mbit tcp/ip en udp.

@gjs:
dat heb ik in de startpost geplaatst :)

Die 9.90 linesharing fee betaal je alleen als je een nieuw Alice Easy abonnement neemt en geen bestaande KPN lijn hebt (of je bestaande lijn opzegt).

@mojo:
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Mojo schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:38:

Bel de helpdesk even, of stuur me een PM'etje en het wordt gewoon nagelopen.
Ik heb dus de helpdesk gisteren gebeld, (dus op de dag dat ik aangesloten ben).
Medewerker wist te vertellen dat mijn lijn klappert (goh?)
Dat hij daar zelf niets aan kan doen begrijp ik, maar dat ik dan wellicht/misschien twee weken moet wachten voordat er een technicus kontakt opneemt voor een afspraak (joost mag weten welke termijn daar dan weer aanhangt), daar wordt ik niet vrolijk van.
Nogmaals, tot gisterenmorgen was mijn lijn rete-stabiel, om 10.30 uur omgezet naar Alice en nu ben ik per minuut 45 seconden off-line.
Als ik op een link wil klikken of een url intik moet ik steeds eerst kijken of mijn DSL-led wel brandt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudolfus schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:30:
[...]

Dat hij daar zelf niets aan kan doen begrijp ik, maar dat ik dan wellicht/misschien twee weken moet wachten voordat er een technicus kontakt opneemt voor een afspraak (joost mag weten welke termijn daar dan weer aanhangt), daar wordt ik niet vrolijk van.
Nogmaals, tot gisterenmorgen was mijn lijn rete-stabiel, om 10.30 uur omgezet naar Alice en nu ben ik per minuut 45 seconden off-line.
Als ik op een link wil klikken of een url intik moet ik steeds eerst kijken of mijn DSL-led wel brandt. :'(
Ticket wordt naar de technische dienst gestuurd. Als je een PM stuurt kan ik je wellicht wat sneller helpen ;) Of in elk geval wat meer inzage in de zaak als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Mojo schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:02:
[...]

Ticket wordt naar de technische dienst gestuurd. Als je een PM stuurt kan ik je wellicht wat sneller helpen ;) Of in elk geval wat meer inzage in de zaak als je dat wilt.
PM gestuurd
Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 16:53

IkWilbert

Het is mij!

IkWilbert schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:26:
Argh... ik dacht dat het bij mij allemaal goed zou gaan. Abonnement per 30 november j.l opgezegd. Hier netjes bevestiging van gehad dat het abonnement per 30-11-2008 afgelopen zou zijn. Nu schrijven ze toch opeens 29,90 euro af voor de maand januari (omdat ze van te voren innen). Ik laat dit morgen morgen meteen storneren...
Krijg onderstaande reactie terug op bovenstaande...

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft sornering laatste factuur.

Vriendelijk verzoeken wij u om alsnog het bedrag te voldoen. Reden hiervan is dat het betalingssysteem er op ingericht is, dat een betaling na beëindiging van het abonnement automatisch gecrediteerd wordt, maar dat voor een betaling die niet ontvangen is c.q. gestorneerd automatisch een aanmaning verzonden wordt. Onze excuses voor het ongemak.

Is dit normaal?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Thomzh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:44:
[...]

Dat zou je bij een normale provider wel verwachten. Zie andere onderwerpen van mij; Alice presteert het niet af te schrijven in anderhalve maand tijd (!) en je dan te dreigen met afsluiting als je niet binnen 3 dagen zelf overmaakt.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaktubbie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:23:
[...]

Dat zou je bij een normale provider wel verwachten. Zie andere onderwerpen van mij; Alice presteert het niet af te schrijven in anderhalve maand tijd (!) en je dan te dreigen met afsluiting als je niet binnen 3 dagen zelf overmaakt.
Klinkt inderdaad vervelend, bij mij heeft een (1e lijner) ook een mail beantwoord dat ik het desnoods zelf moet overmaken, maar dat is mijn inziens niet de bedoeling.
Anyhoew...het ligt nu ff mij Mojo, de laatste keer is ook alles perfect gegaan toen hij het e.e.a. had uitgezocht en ondanks alles, de verbinding (tel en internet) is tot nu toe perfect, geen klachten, dus ik wacht het ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-06 14:46
Rond 20.00 is mijn Alice verbinding eruit geklapt. Heb nog wel Linesync, maar de Copperjet blijft hangen op "Attempting to connect" en krijgt geen IP adres. Zojuist gebeld met de klantenservice en die gaf aan dat er een storing is in Groningen. Ze hadden echter geen idee wanneer het opgelost zou zijn, maar "men is er mee bezig". FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

IkWilbert schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:35:
[...]

Krijg onderstaande reactie terug op bovenstaande...

Vriendelijk verzoeken wij u om alsnog het bedrag te voldoen. Reden hiervan is dat het betalingssysteem er op ingericht is, dat een betaling na beëindiging van het abonnement automatisch gecrediteerd wordt, maar dat voor een betaling die niet ontvangen is c.q. gestorneerd automatisch een aanmaning verzonden wordt. Onze excuses voor het ongemak.

Is dit normaal?
Nee, natuurlijk niet. Je betaalt toch niet voor iets wat je eind november al hebt beëndigt? Het zou mij worst zijn hoe dat betalingssysteem bij hun werkt.
Je abonnement is per 30 november beëindigt, dan mogen ze toch niet zomaar weer voor januari afschrijven? Je contract is beëindigd. Er is geen overeenkomst meer tussen jou en Alice.
Helemaal belachelijk is het, dat je het bedrag alsnog moet voldoen. Zij hadden maatregelen moet nemen en niet jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Mijn provider is Alice en gebruik Planet als mijn emailadres (e-mail only account).

Nu blijkt dat de uitgaande mailserver (SMTP.ALICE NL) op een blacklist staat.
Sommige mailtjes komen ook niet bij de ontvanger aan en geen enkele melding.
Dit bericht komt terug als ik een mail naar mijn werkadres verstuur:

Your message

To: xxxxxxxx
Subject: test
Sent: Sun, 4 Jan 2009 11:37:59 +0100

did not reach the following recipient(s):

Gebruiker on Sun, 4 Jan 2009 11:32:26 +0100
There was a SMTP communication problem with the recipient's email
server. Please contact your system administrator.
<server.local #5.5.0 smtp;554 Mail from 217.149.195.8
refused, you are BlackListed>

Gebruik ik als uitgaande mailserver OUT.ALICE.NL krijg ik deze melding :

The message could not be sent because the server rejected the sender's e-mail address. The sender's e-mail address was 'xxxxx@planet.nl'. Subject 'dfsdg', Account: 'Mail Planet', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '454 5.7.3 Client does not have permission to Send As this sender.', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 454, Error Number: 0x800CCC78.

Mooi kl*te dus dat ik er geen mail uit krijg.. :(
Hebben hier meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26

bladebla

<Piéééép>

Onderstaand is een ervaring van mij met Alice van de afgelopen weken. Beslist niet uniek in de telecomwereld en niet als snelle rant bedoeld:
In de zomer was het volgens een Alice medewerker nodig dat ik een nieuw modem kreeg. Inkomend had ik dagelijks last van telefoontjes met onbekend nummer en niemand aan de lijn. Uitgaand pakte de telefoon op om te gaan bellen en hoorde soms aan de lijn op dat moment een andere gebruiker zijn dtmf tonen voorbij riedelen en kuchend wachten op verbinding. Voor anderen was ik moeilijk tot niet bereikbaar.
Ik, maar ook de medewerker, had niet het idee dat het nu zozeer aan mijn modem moest liggen maar zo moesten ze de 2e lijns support in de benen te krijgen.

Echter het modem kwam nooit bij mij aan. De herinneringen tot terugsturen van het oude modem wel. Gemailed, geschreven en gebeld om aan te geven dat hier iets mis zou gaan.
Er zat best nog wel wat tijd tussen voordat de factuur kwam waar het modem op stond, maar uiteindelijk stond hij erop a 75 euro. Ik heb weer geschreven en het factuurbedrag gestorneerd.

Intussen is de 2e herinnering gekomen. Ik heb er nog eens een half uur met een jongen van de klantenservice in geinvesteerd maar ons gesprek zat muurvast:
"U moet eerst betalen. Zo werkt dat gewoon. De financiele afdeling gaat eerst uitzoeken of u gelijk heeft."

"Maar ik heb zo'n 10 weken geleden al aangegeven geen modem te retourneren heb. Sterker nog, ik heb hem niet eens nodig, de problematiek is na enkele maanden nu toch opgelost. Is het heel normaal mij een credit te sturen en een correcte factuur?"

"Meneer, het is heel simpel, als u niet betaalt wordt u afgesloten en krijgt u straks weer aansluitkosten. Daarnaast belt u ook nu met mij, die kosten had u ook al kunnen besparen."

"Ik ben geen bank die Alice een voorschot levert."

"Zo werken deze zaken nu eenmaal, eerst betalen en dan zoeken wij het uit. U heeft ons daarvoor gemachtigd tot incasso."

Ik heb Alice sinds februari 2008. Dit is eentje van de lijst van problemen maar ik heb altijd veel geaccepteerd. Op jaarbasis heb ik zo ontzettend veel uren in brieven en telefoontjes gestoken. Je kan naar de Geschillencommissie volgens de AV, maar het vervelende is dat ze er niet bij zijn aangesloten. Maar nu is het over. De acceptatie is op :)

In het gesprek kwam overigens naar voren dat Alice alle gesprekken opneemt. Ik keek er van op. Het was mij niet bekend.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bladebla schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:15:
"Meneer, het is heel simpel, als u niet betaalt wordt u afgesloten en krijgt u straks weer aansluitkosten. Daarnaast belt u ook nu met mij, die kosten had u ook al kunnen besparen."

"Ik ben geen bank die Alice een voorschot levert."

"Zo werken deze zaken nu eenmaal, eerst betalen en dan zoeken wij het uit. U heeft ons daarvoor gemachtigd tot incasso."
Alice, technisch zit het bij jullie wel goed, maar doe alsjeblieft iets aan jullie administratieve puinhoop! Voor jullie wanbeleid hoeven jullie klanten niet op te draaien!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Alice sbonnement per 30 november j.l opgezegd. Hier netjes bevestiging van gehad dat het abonnement per 30-11-2008 afgelopen zou zijn. Nu schrijven ze op 23 december toch opeens 29,90 euro af voor de maand januari (omdat ze van te voren innen).

Ook maar even een maill gestuurd naar Alice met de melding dat ze onterecht geld hebben afgeschreven. Krijg ik onderstaande reactie terug van hen...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uit onze gegevens blijkt dat uw beëindiging per 30-11-2008 gerealiseerd is. Doordat de maandelijkse abonnementskosten altijd vooraf berekend worden, ontvangt u een factuur voor de kosten van de eerstvolgende maand. Vanzelfsprekend zal dit bedrag gecrediteerd worden. Dit zal op uw aankomende factuur zichtbaar zijn. De creditering zal plaats vinden na het betalen van uw laatste factuur en is exclusief eventueel gemaakte belkosten. Onze excuses voor het eventuele ongemak. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn vriendin had had de incasso in de tussentijd gestorneerd. Dit ook maar even gemaild naar Alice dat er niets gecrediteerd hoeft te worden. Krijg ik dit als reactie terug...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat moet ik hier nu mee? Gewoon betalen en dan hopen dat ik snel terug krijg? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te betalen omdat ze naar mijn mening gewoon het recht niet hebben om dit geld af te schrijven van mijn rekening. Het is niet mijn schuld dat ze de administratie niet op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-06 15:24
Ik zou inderdaad maar gewoon betalen. Dat soort betalingssystemen zijn inderdaad erg hardnekkig en flexibiliteit is niet een van de geimplementeerde functies. Bij gebrek aan betaling ziet het systeem je gewoon als wanbetaler en ook al zou je recht hebben op een creditering; dat tegen elkaar wegstrepen zit er vaak niet in.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Master FX schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:02:
Ik zou inderdaad maar gewoon betalen. Dat soort betalingssystemen zijn inderdaad erg hardnekkig en flexibiliteit is niet een van de geimplementeerde functies. Bij gebrek aan betaling ziet het systeem je gewoon als wanbetaler en ook al zou je recht hebben op een creditering; dat tegen elkaar wegstrepen zit er vaak niet in.
En wat houdt wanbetaler in? Eigenlijk grote onzin wat van wanbetaling is totaal geen sprake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iemand die mij uit kan leggen wat het verschil is in firmware 6.11.33 (heb ik) en 6.11.36 (heeft een andere Alice gebruiker) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
fotojunk schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:53:
Mijn provider is Alice en gebruik Planet als mijn emailadres (e-mail only account).

Your message

Gebruik ik als uitgaande mailserver OUT.ALICE.NL krijg ik deze melding :

The message could not be sent because the server rejected the sender's e-mail address. The sender's e-mail address was 'xxxxx@planet.nl'. Subject 'dfsdg', Account: 'Mail Planet', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '454 5.7.3 Client does not have permission to Send As this sender.', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 454, Error Number: 0x800CCC78.

Mooi kl*te dus dat ik er geen mail uit krijg.. :(
Hebben hier meer mensen last van ?
Waarschijnlijk wil de Alice SMTP server geen planet e-mailadressen verzenden. Probeer de SMTP server van planet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:12:
[...]

En wat houdt wanbetaler in? Eigenlijk grote onzin wat van wanbetaling is totaal geen sprake...
Even ter controle:
Je hebt een bevestiging gekregen dat je abonnement per 30-11-2008 stopt?

Dan zou de laatste factuur van 24-11 moeten zijn. Deze factuur is dan wel voor de maand december.(Zoals de meeste ISP's factureert namelijk een maand vooruit)

Of is je opzegging geaccepteerd per 30-11 en gaat je abonnement eind december pas uit? In dat geval zul je de rekening van de factuur van januari kunnen krijgen.
Anoniem: 247292 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:55:
[...]

Alice, technisch zit het bij jullie wel goed, maar doe alsjeblieft iets aan jullie administratieve puinhoop! Voor jullie wanbeleid hoeven jullie klanten niet op te draaien!!!
Alice direct aanspreken heeft geen zin in dit forum, dan zou ik het naar de helpdesk sturen of naar sales@nl.alice.nl. Naast mojo (die onofficieel op dit forum reageert) leest er namelijk niemand van Alice mee :)
Onderstaand is een ervaring van mij met Alice van de afgelopen weken. Beslist niet uniek in de telecomwereld en niet als snelle rant bedoeld:
Stuur je klantnummer + adresgegevens naar denan@inter.nl.net dan zal ik iemand bij Alice het verhaal laten nakijken.
Ik, maar ook de medewerker, had niet het idee dat het nu zozeer aan mijn modem moest liggen maar zo moesten ze de 2e lijns support in de benen te krijgen.
Het ligt iets genuanceerder dan dat: om een lokale storing uit te sluiten is de eerste stap een vervanging van de modem. Als dat niet gechecked is zal geen enkele isp iemand van 3e/4e-lijn naar een dergelijk probleem laten kijken :)
fotojunk schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:53:

Your message

Naar welk adres/domein verzend je dit? (stuur dit uit privacyoverwegingen maar naar denan@inter.nl.net) Als het goed is staat in de blacklist-melding ook nog de specifieke blacklist die de mailserver gebruikt.. kun je die ook doorgeven?
Vhond schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:41:
Iemand die mij uit kan leggen wat het verschil is in firmware 6.11.33 (heb ik) en 6.11.36 (heeft een andere Alice gebruiker) ?
Volgens mij zaten daar wat kleine fixes in, oa voor Dect en de default DNS servers.. maar in de praktijk zit er weinig verschil tussen die twee versies.

[ Voor 80% gewijzigd door denan op 05-01-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@Denan:

Kan ik die firmware ergens downloaden ? Zowel bij Alice als bij Allieddata kan ik deze firmware niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:53:
@Denan:

Kan ik die firmware ergens downloaden ? Zowel bij Alice als bij Allieddata kan ik deze firmware niet vinden...
Nope, maar het is ook niet nodig. Als alles goed werkt-> gewoon zo laten staan. Als er een 'critical'-release komt van een firmware zal deze gepushed worden naar alle copperjets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
ok, bedankt voor je snelle antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Ik hoor verhalen en lees op alice site bij faq bellen 'Kan ik gebruik maken van mijn huidige toestel als ik ga bellen via Alice? ' over mogelijke problemen met een dect telefoon en bellen van Alice. Ga deze week verhuizen en heb op nieuwe adres als het goed is modem klaar staan. Heb Siemens gigaset staan en werkt momenteel met Tele2 compleet prima. Zijn er problemen met de copperjet en dect toestellen in de laatste firmware? Wordt deze firmware ook automatisch gezet op nieuwe modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Laatst online: 01-02 08:33
Ik heb voor op het adres van een vriend van me Alice aangevraagd, dit zou per 1 januari geactiveerd worden. Omdat deze persoon nog helemaal geen telefoonlijn had moest er een nieuwe lijn worden aangelegd (gebruik gemaakt van de actie in november waarbij je die kosten niet hoeft te betalen).

Enfin, zou per 1/1 geactiveerd zijn dus hebben we de modem aangesloten en er is geen signaal. Alles gecontroleerd of het goed is aangesloten maar dat is zo. Ik heb gevraagd aan die persoon of hij even een telefoontoestel direct wil aansluiten om te kijken of dit wel werkt, dit gaat hij vanavond doen.
Gisteren en vandaag contact gehad met Alice, ze willen niks controleren/doorzetten naar KPN omdat dat geld zou kosten en in de plaats daarvan worden we doorverwezen naar een gebruikersforum zodat we "gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen" of aangeraden om aan het ISRA-punt te gaan knutselen.

Aan het ISRA-punt knutselen vind ik zelf niet zo'n goed idee ;-) en ook op dat forum staat niet echt een oplossing (alleen wat mensen die wel aan het ISRA-punt hebben gezeten en waarbij nu écht een KPN-monteur moet langskomen). Heeft iemand hier nog een idee wat wij zouden kunnen proberen/testen of hoe we Alice kunnen overtuigen om wel service aan ons te geven? (ik vermoed zelf dat de nieuwe lijn helemaal niet opgeleverd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
@denan

Ik heb afgelopen zaterdag schriftelijke bevestiging ontvangen van Alice op de wijziging, die je voor mij op 29 december had doorgegeven aan Alice. Het zijn twee enveloppen. In de eerste die ik opende stond een bevestiging tot opzeggen van mijn Alice abonnement. In de andere envelop zaten de ontvangstbevestiging voor Alice Comfort Plus deze keer met de correcte gegevens.

De vraag is of dat de gebruikelijke manier van werken is, voor wijzigingen in een Alice bestelling? Namelijk de oude bestelling annuleren en er een nieuwe bestelling ervan maken. Want daar worden toch papier en portokosten mee verspild. En bovendien die wachttijd van twee tot vier weken voor het opleveren van glasvezel, die wordt dan neem ik aan berekend vanaf de laatste bestel datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aangezien het hier toch vol staat met negatieve reacties dan vanaf hier maar eens een positieve :)

Ik heb begin december Alice aangevraagd voor in mijn nieuwe woning. Alleen internet, geen telefonie verder. Kreeg een brief met als leverdatum 2 januari (4 weken dus ipv 6, was al beter dan verwacht). Vervolgens ontving ik op 29 december het hele pakket met modem etc, direct aangesloten en gelijk internet zonder problemen. Keurig de verwachtte snelheid en tot nu toe geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:57
joop1960 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:07:
De vraag is of dat de gebruikelijke manier van werken is, voor wijzigingen in een Alice bestelling? Namelijk de oude bestelling annuleren en er een nieuwe bestelling ervan maken. Want daar worden toch papier en portokosten mee verspild.
Toen wij een wijziging wilden doorgeven (nummerportering was bij de aanvraag niet goed doorgekomen) vertelden ze ons inderdaad dat we een annulering en een bevestiging van een nieuwe bestelling zouden krijgen. Dat had te maken met het systeem waar ze mee werken.

Je kunt er iets van vinden, maar het is dus wel de "normale" manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190030

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit probleem/deze vraag. Maar hier zitten nogal wat experts, dus daarom probeer ik het hier eerst :) (Als ik een nieuw topic aan moet maken, laat het me dan a.u.b. weten)

Huidige situatie:
Ik heb ISDN2 met daarop TweakDSL (2 jaar abbo). TweakDSL loopt 5 februari af.

Nieuwe situatie:
NewLineService met daarop Alice Comfort (dus geen KPN meer).

Mijn vraag:
Hoe kan ik het zo regelen dat ik zo kort mogelijk zonder internet zit?

Mijn eigen idee:
- TweakDSL opzeggen
- ISDN2 opzeggen
- Alice Comfort aanvragen met NSL (New Line Service)

Mijn probleem:
- Volgens mij zit ik hierdoor ruim een maand zonder internet en ook nog eens een tijd zonder telefoon.
- Kan ik dan mijn huidige telefoonnummer nog wel houden? Dit omdat ik mijn ISDN2 lijn opzeg.
- Is het wel nodig om mijn ISDN2 op te zeggen? Kan Alice dit misschien omzetten (volgens mij niet, had ze aantal maanden geleden al gebelt)

Heeft iemand goede ideeën/tips voor mij?
Alvast superbedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Zojuist heb ik even gebruik gemaakt van de "Bel Mij"-functie op Alice.nl omdat ik een vraag had die niet over m'n account ging. Ik werd meteen gebeld en keurig te woord gestaan door een jonge die redelijk verstand van zaken had. Helaas kon hij niet in accountgegevens kijken zodat ik mijn huidige staat vab aanvraag niet weet. Hopelijk gaat dit goed.

Situatiebeschrijving: ik heb begin november Alice Easy aangevraagd ter vervanging van m'n huidige Online-abo. Ik heb hiervoor een KPN BelBudget-lijn liggen waar nu het dslsignaal op staat.

Vraag: Moet ik de 9,90 lijnhuur gaan betalen als ik na de aansluiting van Alice Easy mijn KPN-abo op zeg.
Antwoord: Nee, dit hoeft niet omdat mijn aanvraag voor 1 januari ingediend en bevestigd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funrider schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:17:
Ik hoor verhalen en lees op alice site bij faq bellen 'Kan ik gebruik maken van mijn huidige toestel als ik ga bellen via Alice? ' over mogelijke problemen met een dect telefoon en bellen van Alice. Ga deze week verhuizen en heb op nieuwe adres als het goed is modem klaar staan. Heb Siemens gigaset staan en werkt momenteel met Tele2 compleet prima. Zijn er problemen met de copperjet en dect toestellen in de laatste firmware? Wordt deze firmware ook automatisch gezet op nieuwe modems?
Met DECT telefoons kun je altijd problemen hebben maar volgens mij werken de meeste siemens toestellen zonder problemen. Mocht er nog iets 'vreemds' gebeuren bij het overgaan van de telefoon dan kun je bij de helpdesk een DECT-filter krijgen (gratis).
Leekah schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:38:

Aan het ISRA-punt knutselen vind ik zelf niet zo'n goed idee ;-) en ook op dat forum staat niet echt een oplossing (alleen wat mensen die wel aan het ISRA-punt hebben gezeten en waarbij nu écht een KPN-monteur moet langskomen). Heeft iemand hier nog een idee wat wij zouden kunnen proberen/testen of hoe we Alice kunnen overtuigen om wel service aan ons te geven? (ik vermoed zelf dat de nieuwe lijn helemaal niet opgeleverd is)
Naar een online forum verwijzen omdat 'we er samen uit moeten komen' is wel erg makkelijk. Alice heeft gewoon de handleiding online staan: http://www.alice.nl/support/instellingen/nls_ztl. Kom je er met die handleiding niet uit dan moeten ze een monteur langssturen.. Blijkt dat er dan gewoon signaal op je lijn staat dan zul je wel de kosten moeten betalen (gok ik).
joop1960 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:07:
@denan
De vraag is of dat de gebruikelijke manier van werken is, voor wijzigingen in een Alice bestelling? Namelijk de oude bestelling annuleren en er een nieuwe bestelling ervan maken. Want daar worden toch papier en portokosten mee verspild. En bovendien die wachttijd van twee tot vier weken voor het opleveren van glasvezel, die wordt dan neem ik aan berekend vanaf de laatste bestel datum.
Je order zat schijnbaar al diep in het orderproces en moest handmatig stopgezet worden. Daardoor kreeg je een opzegging en een nieuwe opleverbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 190030 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:25:
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit probleem/deze vraag. Maar hier zitten nogal wat experts, dus daarom probeer ik het hier eerst :) (Als ik een nieuw topic aan moet maken, laat het me dan a.u.b. weten)

Huidige situatie:

Nieuwe situatie:

Mijn vraag:

Mijn eigen idee:
- TweakDSL opzeggen
- ISDN2 opzeggen

Mijn probleem:
- Volgens mij zit ik hierdoor ruim een maand zonder internet en ook nog eens een tijd zonder telefoon.
- Kan ik dan mijn huidige telefoonnummer nog wel houden? Dit omdat ik mijn ISDN2 lijn opzeg.
- Is het wel nodig om mijn ISDN2 op te zeggen? Kan Alice dit misschien omzetten (volgens mij niet, had ze aantal maanden geleden al gebelt)

Als je NLS gebruikt dan wordt Alice geleverd op de 2e aderpaar, dus dan heb je even dubbel internet. Dit kan je zelf dan redelijk goed sturen zodat je zo kort mogelijk dubbel hoeft te betalen.
Ik weet alleen niet of je dan later nog je ISDN telefoonnummer naar Alice kan laten mirgreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 11:54
Kan iemand van Alice, mojo of Denan mij vertellen op welk aderpaar wordt opgeleverd. Ik zit op een groot ISRA punt, waar het onmogelijk is ieder aderpaar aan te sluiten/proberen....

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
sander- schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:14:
Aangezien het hier toch vol staat met negatieve reacties dan vanaf hier maar eens een positieve :)

Ik heb begin december Alice aangevraagd voor in mijn nieuwe woning. Alleen internet, geen telefonie verder. Kreeg een brief met als leverdatum 2 januari (4 weken dus ipv 6, was al beter dan verwacht). Vervolgens ontving ik op 29 december het hele pakket met modem etc, direct aangesloten en gelijk internet zonder problemen. Keurig de verwachtte snelheid en tot nu toe geen problemen gehad.
Bedankt voor je positieve reactie. Uiteraard gaat het bijna altijd probleemloos. Alleen als het fout loopt komen mensen hier voor tips en adviezen. Dat is mens eigen denk ik. Ik ga er ook van uit dat bijna alle problemen vroeg of laat verholpen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Het is allemaal goed gegaan! :D

Maarja, nu zit ik met portforwarding, dit wilt me echt niet lukken.
Ik ben als volgt verbonden (Alice Easy):
Muur/telefoonaansluiting ==>> CopperJet 1616-2P ==>> Linksys WRT160Nv2 ==>> PCs

Internet werkt lekker vlot en lijkt tot nu toe stabiel (met uitzonderingen van mijn eigen fouten :P)

Zoals in de startpost vermeld kan ik porten forwarden, maar hier gaat het fout.
Wat ik eigenlijk wil is het volgende; Ik wil al het inkomende verkeer forwarden naar de Linksys router, DMZ dus eigenlijk.

Nu heb ik via Advanced NAT Configuration... (Configuration -> Security) dit ingesteld op:
Same as interface address 172.19.3.2 all 0 0 0 0
--waar 172.19.3.2 het ip adres is wat het linksys router krijgt

Als ik dit instel veranderd er eigenlijk niets, als ik naar mijn nieuwe Alice ip ga, krijg ik het inlogprompt voor de copperjet en van buitenaf werkt het helemaal niet.

Nu heb ik het modem ook een paar keer proberen in te stellen op ZIPB. Op die manier krijg ik het soms wel lokaal werkend, maar dan ben ik voor de rest al mijn internet kwijt, dus daar gaat ook iets niet goed.

Kan iemand mij misschien makkelijk vertellen hoe ik "DMZ" naar de linksys goed in kan stellen, maar dat wel de copperjet, de linksys en het internet allemaal bereikbaar blijven? ;)

***edit***
Als ik ZIPB instel krijg ik wel het externe ip als ip in de linksys router ed. maar op de een of andere manier kan ik dan toch niet internet opkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door SaiBork op 05-01-2009 21:31 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

IkWilbert schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:26:
Argh... ik dacht dat het bij mij allemaal goed zou gaan. Abonnement per 30 november j.l opgezegd. Hier netjes bevestiging van gehad dat het abonnement per 30-11-2008 afgelopen zou zijn. Nu schrijven ze toch opeens 29,90 euro af voor de maand januari (omdat ze van te voren innen). Ik laat dit morgen morgen meteen storneren...
Na bovenstaande ellende krijg ik nu opeens een mailtje van Alice (member gets member) dat ik 20 euro korting krijg op de volgende factuur. Ik ben helemaal geen klant meer! :( Wat een zooitje daar zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 07:55:
[...]

Na bovenstaande ellende krijg ik nu opeens een mailtje van Alice (member gets member) dat ik 20 euro korting krijg op de volgende factuur. Ik ben helemaal geen klant meer! :( Wat een zooitje daar zeg!
anders reageer je even op mijn reactie :)

denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4"
SaiBork schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:08:

***edit***
Als ik ZIPB instel krijg ik wel het externe ip als ip in de linksys router ed. maar op de een of andere manier kan ik dan toch niet internet opkomen.
Je hebt toch wel al je portforwards gewist voordat je zipb mode aanzette?
Klaaz Vaak schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:39:
Kan iemand van Alice, mojo of Denan mij vertellen op welk aderpaar wordt opgeleverd. Ik zit op een groot ISRA punt, waar het onmogelijk is ieder aderpaar aan te sluiten/proberen....

Alvast bedankt.
Volgens mij beslist een KPN monteur dat ter plekke in zulke gevallen (40 kabeltjes beschikbaar.. dan maar op.. DIE)

[ Voor 49% gewijzigd door denan op 06-01-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
denan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:52:
Je hebt toch wel al je portforwards gewist voordat je zipb mode aanzette?
Jep, maar moet ik ook iets weghalen bij de advanced routing qua interface?
Ik heb daar de zelf gemaakte forwards weggehaald, herstart, toen zipb aangezet en nogmaals herstart.
Ik ging er vanuit dat ik geen interface weg hoefde te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaiBork schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:00:
[...]

Jep, maar moet ik ook iets weghalen bij de advanced routing qua interface?
Ik heb daar de zelf gemaakte forwards weggehaald, herstart, toen zipb aangezet en nogmaals herstart.
Ik ging er vanuit dat ik geen interface weg hoefde te halen?
Gewoon alles weghalen en schoon beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

denan schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:00:
[...]

Even ter controle:
Je hebt een bevestiging gekregen dat je abonnement per 30-11-2008 stopt?

Dan zou de laatste factuur van 24-11 moeten zijn. Deze factuur is dan wel voor de maand december.(Zoals de meeste ISP's factureert namelijk een maand vooruit)

Of is je opzegging geaccepteerd per 30-11 en gaat je abonnement eind december pas uit? In dat geval zul je de rekening van de factuur van januari kunnen krijgen.
Ja, heb een bevestiging per post en via de mail dat mijn abo per 30-11-2008 is beeindigd, sinds die datum dus geen verbinding meer, het telefoonnummer vervalt ook per die datum staat in de brief..
Op onderstaande data is het maandbedrag afgeschreven:
30-10
27-11
24-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:23:
[...]

Ja, heb een bevestiging per post en via de mail dat mijn abo per 30-11-2008 is beeindigd, sinds die datum dus geen verbinding meer, het telefoonnummer vervalt ook per die datum staat in de brief..
Op onderstaande data is het maandbedrag afgeschreven:
30-10
27-11
24-12
Hmmmm.. dat is wel heel vreemd.. Email mij je klantgegevens eens dan laat ik iemand van Alice daar even naar kijken (denan@inter.nl.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

denan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:25:
[...]

Hmmmm.. dat is wel heel vreemd.. Email mij je klantgegevens eens dan laat ik iemand van Alice daar even naar kijken (denan@inter.nl.net)
U heeft mail, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 11:54
denan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:52:
[...]

Volgens mij beslist een KPN monteur dat ter plekke in zulke gevallen (40 kabeltjes beschikbaar.. dan maar op.. DIE)
Het lijkt me logisch dat KPN/BBNED alles bijhoudt en toegang heeft tot het KANVAS systeem toch? En het lijkt me niet waarschijnlijk dat er zonder registratie (in KANVAS) zomaar een aderpaar wordt getrokken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro
  • Laatst online: 30-01 16:00

I4Pro

Powned!

In november alice aangevraagd om mijn Online abbo te vervangen.
Na het lezen van alle reacties op tweakers dacht ik bij mij zal het wel goed komen O-)
Per 3-1 zou de lijn actief zijn. Nu was dit niet het geval en werkte mijn Online nog.
Gisteren 5-1 is alles over gezet echter krijg ik geen WAN-IP :( en zit ik zonder internet. 8)7
Rustig opgebeld en de klantenservice heeft mij verteld dat dit 5 werkdagen kan duren. :'(
Wat ik dus hoop is dat dit het enigste probleem tussen mij en alice is.

Voordeel is wel : Volgende week tentamens en het inleveren van mijn scriptie :o

Hebben meer mensen dit probleem gehad ?

[ Voor 3% gewijzigd door I4Pro op 06-01-2009 10:35 ]

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klaaz Vaak schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:09:
[...]

Het lijkt me logisch dat KPN/BBNED alles bijhoudt en toegang heeft tot het KANVAS systeem toch? En het lijkt me niet waarschijnlijk dat er zonder registratie (in KANVAS) zomaar een aderpaar wordt getrokken??
KPN wel, maar BBNED pas na oplevering (en dan wil dat nog niet zeggen dat Alice daar toegang op heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190030

gjs schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:30:
[...]

Als je NLS gebruikt dan wordt Alice geleverd op de 2e aderpaar, dus dan heb je even dubbel internet. Dit kan je zelf dan redelijk goed sturen zodat je zo kort mogelijk dubbel hoeft te betalen.
Ik weet alleen niet of je dan later nog je ISDN telefoonnummer naar Alice kan laten mirgreren.
Never mind jongens! Ik heb met Alice gebelt en zij gaan me 6 feb omzetten naar Alice, dan heb ik max een aantal dagen downtime, ook gaan ze de ISDN2 voor mij afsluiten en mijn hoofdnummer hou ik ook!
Top Alice :) :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 190030 op 06-01-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Vooranderen wellicht nuttig, als er telefonieproblemen zijn; in het kader van het 'aansluitfactor' gebeuren heb ik bij Philips navraag gedaan ivm nieuwe DECT-set, en die geven aan
Voor alle Philips decttoestellen geldt een REN-waarde van 1.
Blijft dus vaag welke 'bouwmarktsets' en random electronicashop-sets beetje goed werken of niet... Heb nog nergens van andere goedbekendstaande producenten REN-lijstjes gezien. Van Siemens na 2 weken (!) nog geen reactie gemailed gehad, Panasonic moet ik nog checken. Heeft iemand daar al eens iets van uitgezocht of gelezen?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Laatst online: 01-02 08:33
Rudolfus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:47:
[...]

Bedankt voor je positieve reactie. Uiteraard gaat het bijna altijd probleemloos. Alleen als het fout loopt komen mensen hier voor tips en adviezen. Dat is mens eigen denk ik. Ik ga er ook van uit dat bijna alle problemen vroeg of laat verholpen worden. :)
Dat is inderdaad mens eigen ;-) Als je af en toe leest op een forum als dit (of nog erger, Tros Radar achtige dingen) dan lijkt het alsof er bij elk bedrijf enkel ellende is. Gelukkig is dit niet zo, het is wel erg fijn om ervaringen te kunnen delen en advies uit te kunnen wisselen.

@Denan
Bedankt voor je reactie. Het blijkt dat de klantenservice niet goed gekeken had, de activatie van mijn lijn was uitgesteld tot vandaag en niemand heeft dat laten weten of daarnaar gekeken. Vanavond maar weer testen of hij 't nu wel doet. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286195

Mijn belevenissen met Alice in een notendop.

Per 1 november 2008 heb ik een contract met Alice, dus kon ik op deze dag de boel aansluiten en uitproberen.
Verdikkeme, geen verbinding. Nog eens alles nalopen. Het lukt niet.
Bellen dan maar, misschien heb ik toch iets verkeerd gedaan. Antwoord: haal de splitter er maar tussen uit, u gebruikt toch geen telefoon.
Helaas, het hielp niet. Nog maar eens bellen.
Nu kreeg ik een jongeman aan de lijn. Hij wilde wel de instellingen met mij doorlopen.
Hij verteld mij dat ik ergens moet kijken, maar noemt daarbij andere dingen die ik op mijn pc heb staan. Ik vertel hem dus dat ik met Vista werk.
'Oh, dat weet ik niet meneer, ik ken Vista niet. Ik weet niet precies hoe dat werkt."
Afijn, we gingen op zoek, maar konden het euvel niet vinden. Aan het einde van het gesprek (ongeveer een half uur) zegt hij tegen mij: "Probeert u nog maar wat aan te klooien en anders moet u maar naar een hardware specialist gaan. Wij (helpdesk) zijn er alleen om te helpen dat het signaal bij u binnenkomt, die komt binnen en meer kan ik niet doen. "
Mijn mond viel open en zeg dat Alice mij gewoon internet moet leveren en dat ik dat nu niet heb.
Antwoord: "U hebt wel internet, dat kan ik hier zien."
Er was geen doorkomen aan bij deze jongeman |:( 8)7

Ik ben idd nog ff aan het klooien gegaan en het bleek later de netwerkadapter te zijn in Vista die opnieuw ingesteld moest worden.

Na verloop van tijd had ik toch het gevoel en de bewijzen via Speedtest dat mijn snelheid niet erg hoog was. Weer contact gezocht en er werd mij verteld dat mijn modem stuk was en dat ik een nieuwe zou ontvangen.
Allerlei mailtjes over ontvangen, ik zou een doos krijgen om de kapotte modem terug te sturen.
Ook ontving brieven met dezelfde tekst, maar geen lege doos en ook geen volle doos met een goedwerkend modem.
Na enige tijd toch maar weer eens gebeld. Bleek dat er geen modem verzonden was.
Hij zou nu toch echt verstuurd worden. Een week later nog geen modem ontvangen.
Weer bellen.. (tja, t mag wat kosten, zo een goedkope internetverbinding.) Antwoord: Uw modem is niet stuk, u hebt een klapperverbinding.Dat maken wij in orde. De monteur doet daar 1 tot 9 dagen over. :(

En de mailtjes over lege dozen bleven maar komen.

Na 3 dagen was het klapperprobleem opgelost. Nu gaan we zaken doen dacht ik nog.
Mooi niet.
Kreeg nu "dreigbrieven" omdat ik de modem niet teruggestuurd had. Als ik dat ding niet binnen 5 dagen terug zou sturen werd mij 75 euro in rekening gebracht.

Maar weer eens gebeld. Sorry meneer er zit een foutje in het systeem.
Intussen kreeg ik maar mailtjes en brieven over het retourneren van de modem.
Ineens.. de postbode.. met een andere modem. Waar die nu ineens vandaan kwam.
Nou ja, gelijk toch maar vervangen. En de oude teruggestuurd.

Volgende dag weer mailtjes, modem terugsturen of 75 euro kosten......

Ik heb maar eens teruggemaild, als ik nu nog eens zo een bericht van u krijg zal ik u (Alice, dus) 75 euro in kosten brengen voor gemaakte kosten en irritatie.

Maar de modem en de leveringen lijken nu redelijk.. tot begin januari.
Geen internet meer.
Bellen om 9 uur s avonds, Sorry meneer er is een storing in Groningen (waar ik dus woon). We weten niet hoelang dit gaat duren.

Ben Alice behoorlijk beu, en dan heb ik nog niet eens verteld over de mensen van de helpdesk. Wel vriendelijk hoor, maar totaal geen verstand van zaken.
Denk er nu hard over om over te stappen. Maar waarheen??
Toch maar Tele2 dan? Kan ik altijd dat zwarte schaap de schuld nog geven.

Maar duidelijk is dat ik niet echt vrolijk van Alice word, een leuk koppie, maar meer is het niet.
( Ik wilde mijn verhaal gewoon ff kwijt. 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Ik heb nooit echt problemen met Alice gehad. Niets meer dan af en toe was wisselende snelheid, maar niet noemenswaardig. Echter de laatste twee weken is het bar en boos, overdag soms wegvallende internetverbinding. Om 's avonds maar te zwijgen, na half 9 is het bar en boos, alsof ik weer in de modem tijdperk zit. Mijn mobile internet is soms nog sneller.
Is dit een ervaring die mensen delen? Ik zit in Alphen aan den Rijn. Morgen toch echt maar eens bellen met de helpdesk.

Gr. R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RD schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:39:
Ik heb nooit echt problemen met Alice gehad. Niets meer dan af en toe was wisselende snelheid, maar niet noemenswaardig. Echter de laatste twee weken is het bar en boos, overdag soms wegvallende internetverbinding. Om 's avonds maar te zwijgen, na half 9 is het bar en boos, alsof ik weer in de modem tijdperk zit. Mijn mobile internet is soms nog sneller.
Is dit een ervaring die mensen delen? Ik zit in Alphen aan den Rijn. Morgen toch echt maar eens bellen met de helpdesk.

Gr. R.
Ik heb hetzelfde enkele maanden geleden gehad. Op een gegeven moment werkte zelfs de telefoon niet meer, maar dit is opgelost, nadat ik de stekker er even had uitgetrokken. Probleem is na enkele dagen vanzelf overgegaan. Sindsdien nooit meer problemen met Alice gehad.
Vaak hielp het als ik de stekker van het modem er even uittrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 286195 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:27:
Mijn mond viel open en zeg dat Alice mij gewoon internet moet leveren en dat ik dat nu niet heb.
Antwoord: "U hebt wel internet, dat kan ik hier zien."
Er was geen doorkomen aan bij deze jongeman |:( 8)7

Ik ben idd nog ff aan het klooien gegaan en het bleek later de netwerkadapter te zijn in Vista die opnieuw ingesteld moest worden.
No offence.. maar hier zeg je eigenlijk mee dat hij gelijk had.. Ze zijn er om je internet te troubleshooten en support te leveren op de basisinstellingen in je computer.. niet om jouw software/hardware foutjes op te lossen.
Maar de modem en de leveringen lijken nu redelijk.. tot begin januari.
Geen internet meer.
Bellen om 9 uur s avonds, Sorry meneer er is een storing in Groningen (waar ik dus woon). We weten niet hoelang dit gaat duren.
Er was in Groningen een grote stroomstoring, wellicht heb je daar iets van gelezen in de krant? :)
Anoniem: 247292 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:58:
[...]
Ik heb hetzelfde enkele maanden geleden gehad. Op een gegeven moment werkte zelfs de telefoon niet meer, maar dit is opgelost, nadat ik de stekker er even had uitgetrokken. Probleem is na enkele dagen vanzelf overgegaan. Sindsdien nooit meer problemen met Alice gehad.
Vaak hielp het als ik de stekker van het modem er even uittrok.
Dat kan inderdaad gebeuren als je veel p2p verkeer over die cjt laat lopen.. Ik heb het vermoeden dat er ergens een memory leak zit waardoor het geheugen 'vol' loopt.. of je p2p client sluit de connecties niet netjes af. Meestal is een powercycle voldoende om dergelijke problemen op te lossen. (note: ik gebruik al sinds tijden utorrent en heb dit probleem nooit meer gehad)

@ikwilbert:
Ik heb de mensen van Alice je facturen laten checken en er is geen factuur voor januari verzonden. Wat ik zo van ze terugkreeg was een laatste factuur voor 1-12 tot 31-12 met daarin inderdaad de abonnementskosten voor december en de variabele kosten (beltikken) van november. Dit heeft te maken met het feit dat vaste kosten altijd vooruit gefactureerd worden en variabele kosten altijd achteraf. Niet storneren dus en de betaling gewoon door laten gaan dan komt er automatisch een creditering zodra de eindafrekening klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:59:
[...]

@ikwilbert:
Ik heb de mensen van Alice je facturen laten checken en er is geen factuur voor januari verzonden. Wat ik zo van ze terugkreeg was een laatste factuur voor 1-12 tot 31-12 met daarin inderdaad de abonnementskosten voor december en de variabele kosten (beltikken) van november. Dit heeft te maken met het feit dat vaste kosten altijd vooruit gefactureerd worden en variabele kosten altijd achteraf. Niet storneren dus en de betaling gewoon door laten gaan dan komt er automatisch een creditering zodra de eindafrekening klaar is.
Denan, dus de kosten die op 24-12 van mijn rekening zijn geschreven zijn de kosten van december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:20:
[...]

Denan, dus de kosten die op 24-12 van mijn rekening zijn geschreven zijn de kosten van december?
Yup, wat ik zo kan zien wel (heb een tiental facturen gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro

I4Pro

Powned!

@denan

Mijn modem krijgt geen WAN-IP maar heeft wel signaal.
Er is een ticket aangemaakt maar in mijn optiek moet men dat toch met een eenvoudige klik kunnen verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:21:
[...]

Yup, wat ik zo kan zien wel (heb een tiental facturen gekregen).
Denan,

Ik heb gereply-ed op je mail.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michelvdpol schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:47:
@denan

Mijn modem krijgt geen WAN-IP maar heeft wel signaal.
Er is een ticket aangemaakt maar in mijn optiek moet men dat toch met een eenvoudige klik kunnen verhelpen ?
Dat ligt eraan wat het probleem is.. Wellicht is dat signaal helemaal niet van Alice maar van een andere ISP (als KPN de verkeerde patching heeft gebruikt). Er zijn schijnbaar wel bij de distributiepartij wat leveringen misgegaan waardoor mensen die een AVM5125 zouden moeten krijgen een CJT hebben gekregen (het gaat om zo'n 20 gevallen). Aangezien de diensten op deze modems compleet anders zijn kan het voorkomen dat je wel sync hebt maar geen dienst. Volgens mijn info hebben ze een aantal dagen terug alle klanten met een foutief modem opgespoord en een nieuw modem + uitleg toegezonden.
Ik zag het al.. ik hoop dat ik vandaag ergens nog tijd kan vinden om dit bij Alice neer te leggen, ik ben natuurlijk ook afhankelijk van de beschikbare tijd van de mensen die ik daar ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:31:

Ik zag het al.. ik hoop dat ik vandaag ergens nog tijd kan vinden om dit bij Alice neer te leggen, ik ben natuurlijk ook afhankelijk van de beschikbare tijd van de mensen die ik daar ken.
Is goed, ik hoor het wel. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro

I4Pro

Powned!

Wellicht is dat signaal helemaal niet van Alice maar van een andere ISP
Men kon bij de helpdesk zien dat mijn modem intrainde en het tijdelijk telefoonnummer is actief.
Hoop niet dat het verstrekken van het modem ook bij mij het probleem is want anders zit ik nog zeker langer zonder internet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een actieve telefoonlijn hebt (kunt bellen via Alice) dan is de modem niet het probleem. Evenals de patching. Dan is er iets mis gegaan met je profiel bij BBNED en dat moeten ze dan bij de technische dienst uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro

I4Pro

Powned!

denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:52:
Als je een actieve telefoonlijn hebt (kunt bellen via Alice) dan is de modem niet het probleem. Evenals de patching. Dan is er iets mis gegaan met je profiel bij BBNED en dat moeten ze dan bij de technische dienst uitzoeken.
ok, dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echter het modem kwam nooit bij mij aan. De herinneringen tot terugsturen van het oude modem wel. Gemailed, geschreven en gebeld om aan te geven dat hier iets mis zou gaan.
Er zat best nog wel wat tijd tussen voordat de factuur kwam waar het modem op stond, maar uiteindelijk stond hij erop a 75 euro. Ik heb weer geschreven en het factuurbedrag gestorneerd.
Check je mail: volgens TNT hebben ze op 24-9 een modem + retourbox afgegeven op je thuisadres. Wellicht dat de buren nu je modem hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens Alice staan al je betalingsgegevens correct maar is het niet gelukt om het geld af te boeken. Schijnbaar is er iets mis gegaan bij de transacties, maar men gaat het nogmaals afboeken rond de 16e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:51:
[...]

Volgens Alice staan al je betalingsgegevens correct maar is het niet gelukt om het geld af te boeken. Schijnbaar is er iets mis gegaan bij de transacties, maar men gaat het nogmaals afboeken rond de 16e.
Super man!! Het is wel raar dat het niet gelukt is? Automatische incasso's van andere bedrijven gaan altijd goed....
Moet ik verder nog wat doen of hoor ik nog iets van Alice zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:08
Bij mij heeft Alice er ook uit gelegen. Ik woon in Groningen Zuid.
Afgezien van een enkele keer per maanden dat de telefoonlijn eruit ligt (gewoon ff resetten), ben ik zeer tevreden over Alice. Ook ondanks deze storing.

Vervelend vond ik alleen wel dat ik niet op de hoogte kon komen wat er nu precies aan de hand was, aangezien hun helpdesk niet werkte.
Ik vermoedde dan ook dat de hele Alice clan dan niet werkt het weekend? En dat dat de reden is dat het probleem maandagochtend opgelost was?
Dat zou zwaar matig zijn, je dupeert toch een grote groep mensen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:59:
[...]

No offence.. maar hier zeg je eigenlijk mee dat hij gelijk had.. Ze zijn er om je internet te troubleshooten en support te leveren op de basisinstellingen in je computer.. niet om jouw software/hardware foutjes op te lossen.

[...]
Je hebt op zich gelijk, maar ik mag van zo een groot bedrijf toch wel iets meer service verwachten? Maar waar het mij meer om ging is de tendens van een (in mijn ogen) slechte kennis van de systemen.

Er was in Groningen een grote stroomstoring, wellicht heb je daar iets van gelezen in de krant? :)
[...]
Ik heb toch internet? Geen krant dus, maar dan nog.. net even een test gedaan op Speedtest. Voor het eerst sinds dagen staat de piramide van Groningen weer op de kaart. Ik hoopte dus dat ik een goede (lees snellere) verbinding zou hebben dan afgelopen dagen.

http://www.speedtest.net/result/385786464.png

Helaas dus..

Moet ik nu weer gaan bellen?? Mijn telefoonkosten zijn inmiddels al vele malen hoger dan de 20 euro voor het internet. Blijkbaar moet Alice het hier van hebben. Ben het gewoon een beetje zat. Ik wil gewoon een goede verbinding, en ik vraag echt niet het onderste uit de kan.Stabiliteit en rond de 8 mb .. dan zou ik al heel tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UPDATE:

na het opnieuw resetten van mijn modem kreeg ik nu een snelheid waar ik blijer van werd. Eens zien hoe lang dit duurt......

http://www.speedtest.net/result/385820302.png

Ik vind het nog steeds niet echt geweldig, maar er zit beweging in. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26

bladebla

<Piéééép>

denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:51:
[...]

Check je mail: volgens TNT hebben ze op 24-9 een modem + retourbox afgegeven op je thuisadres. Wellicht dat de buren nu je modem hebben? :)
Ik heb de mail gelezen. Bedankt voor de actie! Ik kan nu zien dat dit het eenmalige afleveradres is waarnaar destijds het oorspronkelijke modem-pakket is gestuurd bij aangaan van de overeenkomst met Alice. (Dit omdat mijn destijds in aanbouw zijnde woning, waar Alice nu geleverd en op gefactureerd wordt, toen nog niet fulltime werd bewoond om de deur voor de postbode open te doen.)

Kennelijk heeft Alice een nieuw modem, zonder overleg, ook naar dit adres gestuurd. Intussen ben ik gewaar dat het op dat adres nog ligt. Eens kijken hoe ik dat bij Alice duidelijk kan maken.

[Update]
"Ja, haalt u het modem daar maar even op en stuur het even naar ons toe. Schrijft u daar een briefje bij waarom u het er niet mee eens bent waarom u het modem moet betalen."

"Kunt u anders even een ophaalopdracht maken voor dat adres? En in hoeverre heeft dat briefje zien gezien het uitblijven van reactie op eerdere correspondentie hierin?"
<Midden in mijn zin wordt de verbinding met de klantenservice plots verbroken.>

U moet eerst betalen, u moet dat modem gaan ophalen en terugsturen, u moet een brief schrijven. Sigh...

[ Voor 24% gewijzigd door bladebla op 07-01-2009 19:30 ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Rudolfus schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:30:
[...]

Lijn is nu gelukkig stabiel. Snelheid is +/- 1.5 Mb gekelderd en staat nu fixed maar ik ben tenminste langer dan 15 seconden online. Nog niet teruggebeld door helpdesk maar dat zal morgen wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 73095 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Super man!! Het is wel raar dat het niet gelukt is? Automatische incasso's van andere bedrijven gaan altijd goed....
Moet ik verder nog wat doen of hoor ik nog iets van Alice zelf?
Yup, was een foutje van de bank. het had niets met je rekening te maken.
Harribo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:34:
Bij mij heeft Alice er ook uit gelegen. Ik woon in Groningen Zuid.
Afgezien van een enkele keer per maanden dat de telefoonlijn eruit ligt (gewoon ff resetten), ben ik zeer tevreden over Alice. Ook ondanks deze storing.

Vervelend vond ik alleen wel dat ik niet op de hoogte kon komen wat er nu precies aan de hand was, aangezien hun helpdesk niet werkte.
Ik vermoedde dan ook dat de hele Alice clan dan niet werkt het weekend? En dat dat de reden is dat het probleem maandagochtend opgelost was?
Dat zou zwaar matig zijn, je dupeert toch een grote groep mensen dan.
De helpdesk is op zaterdag wel open, maar op zondag niet. De technische dienst staat natuurlijk los van de helpdesk en werkt gewoon wel 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Alles werkt :D Snelheid is ook lekker tot nu toe. 20MBit/s haal ik wel. Het 100MB bestand bij xs4all ging met 1,99MB/s :D

De portforwarding/semi-bridging werkt nu ook, maar klopt het (volgens mij wel) dat ik nu niet meer naar de copperjet kan, tenzij ik deze direct aansluit op mijn pc? Maarja, ik laat het zo, want het werkt nu allemaal ;)

Dus tot nu toe, erg positief. 16.12.2008 aangevraagd, 5-1-2008 werkend op volle snelheid :D
Portfwarding ook opgelost per de 6e, dankzij de info in de startpost en denan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Ongelooflijk bij Alice. Op kantoor al maanden lang prettig in gebruik, nu voor mijn nieuwe woning aangevraagd, maar Alice en huisnummer toevoegingen zijn een drama. Mijn huisnummer is 17-111 (dus 111 is de toevoeging).

Bestelling geplaatst via internet; blijkt dat mijn huisnummer toevoeging niet overgenomen is.
Telefonisch contact opgenomen en het kon niet meer aangepast worden dus werd er telefonisch een nieuwe bestelling geplaatst en werd de vorige geannuleerd.
Per e-mail kreeg ik een week later bevestiging; alles stond gelukkig goed en de verbinding zou op 31 december opgeleverd worden. Voor de zekerheid nog even telefonisch gecontroleerd of het aansluitadres absoluut 17-111 is; alles zou kloppen.
Op 29 december had ik nog geen modem ontvangen, dus contact gezocht. Het modem zou binnen 8 werkdagen verzonden worden naar het huisnummer met toevoeging.
Een week later nog niets ontvangen, per e-mail track&trace van TNT aangevraagd maar moest ik uiteraard weer voor bellen. Per telefoon kreeg ik de code en uiteraard gevraagd of het naar 17-111 gestuurd is. Volgens de medewerker wel.

Gedurende de dag het verloop van pakketje in de gaten gehouden, zou gister afgeleverd worden. 's Avonds nogmaals gekeken en tot mijn grote verbazing stond deze status in het scherm: Zending niet afgeleverd; geweigerd door geadresseerde. Retour afzender. :( Dus kreeg ik een sterk vermoeden dat het gewoon naar 17 is gestuurd. Volgende ochtend direct TNT gebeld, maar was helaas al te laat. Pakketje is onderweg terug naar Alice; die hadden het dus TOCH naar 17 gestuurd. Heb het maar liefst 5x doorgegeven, dit mag toch niet gebeuren :S

Contact opgenomen met Alice om dit te melden. Nu wordt er dus weer een nieuw modem gestuurd binnen 5 werkdagen. Ze hebben in het ticket een extra opmerking geplaatst dat de toevoeging erbij moet, maar ik heb er een hard hoofd in dat het nu wel goed gaat. Dit is toch ongelooflijk of niet?

Inmiddels zitten we al ruim 2,5 week zonder internet. Ik heb zelf op het werk gelukkig internet, maar mijn vriendin werkt thuis en heeft daarbij regelmatig internet nodig. Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04-2024
Bij mij ook mooi verhaal.
17 november aangevraagd voor de 11e december. Mooi per brief bevestigd gekregen. Op 11 december krijg ik een email om 2:00 's morgens dat de lijn de 29e december wordt opgeleverd. Vond de helpdesk erg vreemd, maar kon niet meer gewijzigd worden.
Op de 29e gebeld of ik een modem zou krijgen en of de lijn opgeleverd zou worden. Bleek de modem naar het oude adres gestuurd te zijn (had ik inderdaad maar 5 keer voor gewaarschuwd).
2,3,4,en 6 Januari weer gebeld nu bleek de modem verstuurd te zijn. Alleen weer naar het oude adres. Vanmorgen dan eindelijk het modem binnengekregen, is er wel een adsl signaal maar kan de modem niet inloggen. Op het andere aderpaar zit een werkende ISDN lijn dus wisselen heeft geen zin.
Ik denk dat Alice het enige bedrijf is wat meer kan laten mis gaan, dan ze eigenlijk hoeven te doen. Nu maar weer 2 weken wachten op de technische oplossing voor dit probleem. In de tussentijd loopt helaas wel mijn probeerperiode af voor de KPN dongel die ik afgelopen maand als backup heb gebruikt.

Denan als jij nog wat kan betekenen, graag,
mijn nummer is NL00146037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Wie heeft er nog meer problemen met games hosten met Alice ?

Samen met een vriend probeerde ik gisteravond Age of Empires the Warchiefs te spelen, wat niet lukte...

We draaien allebei MacOs 10.5.6 en hebben allebei Alice als provider.

Mijn configuratie: zowel in Littlesnitch als MacOs X firewal rule/entry aangemaakt voor deze game.
in het modem/router een portforwarding gemaakt zoals beschreven op http://www.portforward.co...2P/Age_of_Empires_III.htm

maar als ik de game host ziet die vriend niet de door mij gehoste game als hij mijn ip nummer direct invult.

Omgekeerd geldt hetzelfde (als ik bij hem inlog met de voornoemde configuratie)...

Zowel mijn machine direct via ethernetkabel als via Airport Express geeft dit probleem...

Wie o wie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/386452681.png

De snelheid van vandaag.... :( :(
Geduld zal wel een schone zaak zijn.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
In deze tutorial

http://support.xbox.com/s...ntrotohomenetworking.aspx

Zag ik dat in de netwerk settings van de Xbox 360 ook de PPPoE gegevens moet invoeren, ik heb alleen geen idee waar ik die moet vinden. Ik dacht juist dat PPPoE allang niet meer van toepassing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

devilsnight schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:47:
In deze tutorial

http://support.xbox.com/s...ntrotohomenetworking.aspx

Zag ik dat in de netwerk settings van de Xbox 360 ook de PPPoE gegevens moet invoeren, ik heb alleen geen idee waar ik die moet vinden. Ik dacht juist dat PPPoE allang niet meer van toepassing was.
niet van toepassing bij Alice.

[ Voor 88% gewijzigd door gjs op 08-01-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro

I4Pro

Powned!

@woger

Ik heb hetzelfde probleem. Resteert niets anders dan wachten op de TD :(
Jij hebt tenminste nog een telefoon die je kunt gebruiken :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122121

Anoniem: 190030 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:25:

Huidige situatie:

Nieuwe situatie:

Mijn vraag:

Mijn eigen idee:
- TweakDSL opzeggen
- ISDN2 opzeggen

Mijn probleem:

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste