Toon posts:

Alice ga nooit met haar in zee

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn verhaal:
• Op 28 januari zou Alice geactiveerd worden. Dit is niet gelukt.
• Alice zou voor de nummerportering zorgen volgens de brief van 15 december (uw kenmerk 10235949) is dit reeds in behandeling genomen.
• In een brief van 30 december (uw kenmerk 10245101) staat echter dat ik een nieuw telefoonnummer krijg. De helpdesk vermeldt dat nummerportering pas kan nadat Alice actief is en dat ik daarna zelf mijn abonnement bij KPN moet opzeggen. Ook wordt nu duidelijk dat ik een tijdje niet op mijn oude telefoonnummer bereikbaar zal zijn. Hier ben ik niet blij mee.
• De helpdesk geeft tegenstrijdige informatie want bij een volgend contact wordt mij verteld dat Alice mijn Kpn abonnement zal opzeggen na activering. Het blijft de hele tijd onduidelijk of ik dit nu zelf zal moeten doen of niet.
• Wat activering betekent volgens Alice is mij onduidelijk maar Alice doet het niet op 28 januari. Ook niet op 4 februari. (uw kenmerk 10268393)
• Aan mijn aansluiting kan het niet liggen want Kpn blijft het gewoon doen. Wanneer ik het KPN modem vervang door het Alice modem gebeurt er echter niets.
• Volgens de helpdesk kan de oorzaak hiervan gezocht worden in het feit dat Alice op twee andere draden levert. Ik heb vervolgens een tweede aansluiting in de meterkast gemaakt en Alice aangesloten op de andere twee draden. Ook dit levert niets op en de volgende persoon van de helpdesk vindt dat ik gewoon op het oude contact moet aansluiten.
• Ondertussen wordt het 18 februari. Wanneer ik mijn Kpn abonnement niet voor 19 februari opzeg zit ik weer een maand langer aan Kpn vast. De helpdesk van Alice zegt dat alles goed komt en dat ik vast mijn KPN abonnement kan opzeggen. De KPN helpdesk zegt dat als ik mijn KPN abonnement zelf opzeg ik mijn nummer niet kan meenemen en dus een ander telefoonnummer ga krijgen.
• Op 18 februari kom ik er naar weer een gesprekje met de helpdesk ( overigens allemaal even vriendelijk) dat haast betekent dat mijn aansluiting voor 24 februari behandeld wordt. Niet duidelijk is of ik al die tijd mijn Kpn modem moet ontkoppelen zodat Alice kan testen. Dit laatste betekent dat ik zonder internet en telefoon zit. Dit is teveel. Ik werk veel thuis en kan niet zonder internet of telefoon.
• Het is jammer want Alice zou goedkoper en sneller zijn maar ik besluit dat ik niet verder met haar wil.

Er wordt vervolgens €135 van mijn rekening afgeschreven.
Ik laat het terugboeken
Er wordt nogmaals afgeschreven en weer boek ik het terug.
Ik bel nogmaals om duidelijk te maken dat ik de rekening ook niet vindt kloppen want ik ben bij alice via de breedbandwinkel aangemeld en zou geen aansluitkosten voor KPn ( om weer een analoge lijn te krijgen) hoeven te betalen en per maand slechts 19,95
De breedbandwinkel bevestigd dit telefonisch.
Alcie zegt vandaag dat ik echter tussendoor ben afgemeld voor Alice en weer ben aangemeld en dat ik dus de volle pond moet betalen ?????

O ja en mijn verzoek voor creditering is afgewezen en daar valt niets meer aan te doen. betalen of incassobureau.
Wat gebeurt er als ze een incasso bureau op je afgestuurd wordt? Ik hoorde van iemand die geen hypotheek kan krijgen omdat hij nog een rekening van een mobiele telefoon had openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tijd om naar de bank te gaan en elke afschrijving van Alice te blokkeren en storneren, rechtsbijstand in te schakelen en te eisen dat Alice, die blijkbaar contractueel niet levert wat zij beloven, per direct stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:26
Welkom op tweakers! Speciaal een account gemaakt om ons te waarschuwen voor Alice? Maar er is al een speciaal topic over Alice, daar kun je je ervaringen prima kwijt. Ik begrijp dat je erg gefrustreerd bent, zelf heb ik ook teleurstellingen gehad, niet met Alice maar met UPC en in mindere mate met XS4ALL. Bij alle providers gaan dingen fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:48:
Mijn verhaal:

Knip enorme klaagzang op Alice
Beste margaH,

welkom op tweakers :) Het is mij persoonlijk een beetje onduidelijk wat jij wil met dit topic. Is het frustraties wegschrijven of een vraag stellen?

Met betrekking tot het terugboeken van die 135 euro, je snapt hopelijk zelf wel dat dat niet helemaal zo werkt toch? Jij bent een overeenkomst aangegaan met alice, zij leveren niet helmaal wat ze beloven (misschien wel helemaal niet, maar dat terzijde), en dan ga jij zonder te communiceren maar gewoon hun geld terugboeken? Je zal dan iig moeten melden dat je de overeenkomst ontbind, en op welke gronden.

Als ik jou was zou ik nog een keer met hun proberen te bellen, en te kijken of je dat bedrag niet wat kan verminderen, misschien heb je geluk.

Wat je zeker niet moet doen is het incassobureau negeren. Je kan wel proberen met alice eruit te komen, scheelt je kosten van een incasso

Sterkte iig,

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[edit]laat, maar je probleem is veel groter dan het stuk dat ik las

[ Voor 81% gewijzigd door Marzman op 08-07-2009 15:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Ik heb een tijd terug problemen gehad met Orange/Online (rond de overstap wilde ik weg, maar goed lang verhaal).
Ze bleven afschrijven terwijl ik nog geld van hun terug zou krijgen. Ook ik heb het gestorneerd en constant aan de lijn gehangen. Uiteindelijk heb ik meer geld terug gekregen dan ik dacht, dus dat is wel mooi.

Voor jou, zij komen niet na wat ze beloven. Ze hebben geen recht op geld. Als zij op eigen houtje je afmelden en weer aanmelden, dan is dat hun probleem.
Wat vaak werkt is ze vertellen dat je ze bij deze in gebreken stelt.
Of ze leveren en krijgen het bedrag wat je hoort te betalen (niet wat ze af proberen te schrijven omdat ze daar absoluut geen recht op hebben), of ze laten je gaan.
Maar neem in ieder geval rechtsbijstand in de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:48:
Mijn verhaal:
[...]
Alcie zegt vandaag dat ik echter tussendoor ben afgemeld voor Alice en weer ben aangemeld en dat ik dus de volle pond moet betalen ?????
[...]
Alice mag dat zeggen, maar jij bent degene die hier over gaat, zij hebben misschien nog net het recht om je af te melden op basis van hun contract, maar een nieuw contract aangaan kunnen zij niet met jou zonder jouw akkoord.

Je kunt ze nu voor een keuze zetten:
Of ze laten je meedoen voor de oude voorwaarden.
Of je gehele contract is niet rechtsgeldig aangezien jij daarmee nooit akkoord bent gegaan.

Als zij vasthouden dat jij een nieuw contract bent aangegaan, dan kunnen zij ook wel zeggen hoe dat gebeurd is, hoe zij jou daarvan op de hoogte hebben gebracht etc. etc.
Zien zij "alleen" in het systeem staan dat dat is gebeurd, dan kan hun systeem de rekening betalen :+, dat is immers degene die het contract is aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arunia schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:03:
Ik heb een tijd terug problemen gehad met Orange/Online (rond de overstap wilde ik weg, maar goed lang verhaal).
Ze bleven afschrijven terwijl ik nog geld van hun terug zou krijgen. Ook ik heb het gestorneerd en constant aan de lijn gehangen. Uiteindelijk heb ik meer geld terug gekregen dan ik dacht, dus dat is wel mooi.

Voor jou, zij komen niet na wat ze beloven. Ze hebben geen recht op geld. Als zij op eigen houtje je afmelden en weer aanmelden, dan is dat hun probleem.
Wat vaak werkt is ze vertellen dat je ze bij deze in gebreken stelt.
Of ze leveren en krijgen het bedrag wat je hoort te betalen (niet wat ze af proberen te schrijven omdat ze daar absoluut geen recht op hebben), of ze laten je gaan.
Maar neem in ieder geval rechtsbijstand in de arm.
Je kan de machtiging intrekken maar sommige bedrijven hebben dan nog sneaky truukjes dat ze onder andere bedrijfsnamen alsnog het bedrag proberen af te schrijven (Casema heeft dat een tijd gedaan).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

Kerel :$ Meid, als eerste: ontzettend veel succes met Alice en laat je niet gek maken.
Tweede: lees van dit topic de laatste 3 pagina's even door, vooral mijn posts.

Ik denk dat je ongeveer hetzelfde moet handelen als mij. Afkappen die shit bij Alice, andere provider nemen en je rechtsbijstand inschakelen hiervoor.

Van Alice hoef je echt niks te verwachten, de administratie daar is een regelrechte RAMP. Om je te kunnen helpen vragen ze je te bellen, maar die kosten krijg je niet terug. Dan stel je hun voor dat zij jou bellen, krijg je als antwoord dat ze niet ingericht zijn voor telefonisch contact.
Per mail kunnen ze al helemaal niks voor je betekenen.
Op brieven per post krijg je gewoon totaal geen reactie, niet eens een ontvangstbevestiging.

Maar nogmaals, lees mijn posts even door en neem de enige verstandige beslissing. Dump Alice want dit gaat een heeeeel lang staartje krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door AzzKickah op 08-07-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:16

IEF

Why so serious?

Welkom op GoT en in Internetproviders en Hosting.

Op GoT verwachten we een technische discussie op hoog niveau, plus dat indien je een nieuw topic
maakt, dat deze ook een doel heeft.

Op dit moment lijkt je topic op weinig meer dan een klacht.
Om die reden heeft je topic weinig bestaansrecht, wel kun je natuurlijk je ervaringen delen in het volgende topic: Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.