ISRA - IK heb m helemaal niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 99770

Topicstarter
2 februari, mun kpn lijntje is opgeleverd (ik had nog geen vaste telefoonaansluiting) en kak net naast de pot bij demon met hun aanbiedingen en moet dus 175 euro aansluit + modemkosten neerleggen... MAar goed toch maar gedaan omdat ik zo graag van dit kabelabbo af wil.

Vandaag mun modem binnen, nadat de 18de de lijn al opgeleverd was, blijk ik tijdens het aansluiten mun ISRA gewoon niét te kunnen vinden! Demon en KPN hebben beiden hun eerste factuur al op de bus gedaan, terwijl ik nog geen bitje verstuurd heb of kunnen ontvangen. Ik Demon bellen... 30 minuten gewacht in de rij, opgehangen uit frustratie en kosten plaatje (immers geen telefoon lijn die werkt dus mobiel bellen) En daarna nog ruim 20 minuten door KPN aan t lijntje gehouden. Conclusie over 8 dagen komt er een monteur langs. Ik vind dit zo schandalig, dan heb je er al een halve maand qua abbo's opzitten!

Maar goed, ik draaf door. Heeft iemand tips om een ISRA punt te vinden? ik heb voor de welwillenden een plaatje erbij gestopt:

de blauwe lijn is een draad die lijkt op een KPN telfoon lijn maar was afgemonteerd in een stopdoos, die dus daar gewoon stopte :p en de rode lijn is een lijn die binnenkomt onderin de rechterzijkant van de meterkast, die leid naar een versterker, en vanuit die versterker lopen er dan weer draden verder (ik meen naar telefoon wandcontactdozen, maar dat weet ik niet zeker.) Ik hoop dat iemand me kan helpen bij het zien van de foto

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dfstef/pics/ISRA%20002.jpg

KPN stuurt dus volgende week vrijdag iemand om de ISRA te zoeken, en vertelde me ook dat mocht ie niet aanwezig zijn, de bewoner aansprakelijk gesteld word. Hierbij vertelde ze me ook dat ik dat dan weer kon verhalen op de vorige bewoner, maar die lijkt van de wereld verdwenen te zijn (zijn post komt ie niet eens ophalen terwijl ik die wel ontvang).

Laatste poging die ik vandaag ondernomen heb is de 'telefoon inplug kijk of je toon heb test' Zonder succes op geen van de wandcontactdozen in het hele huis had ik een kiestoon, terwijl KPN zegt dat alles in orde is. Ook hier weer vertelde ze me doodleuk dat mocht er iets niet in orde zijn, dit op mijn kosten gemaakt zal worden als ik daarin toestem.

hellluuupppp

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
Als je een kruipkelder heb, kijk daar eens als er een blauwe kabel aanwezig is. Dat is namelijk je hoofdkabel. Als je die heb kan ik je wel verder helpen.

Vader van Tobias en Ylana \o/ GoT-Papa clublid

Anoniem: 103331

Als je net als ik in een appartement woont kan het best zijn (zoals bij mij) dat je ISRA punt zich niet in jouw appartement bevindt, maar in één of andere algemene kast. In dat geval zou ik je huisbaas/vve eens bellen...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:52

E-Vix

Nu met sneeuw!

Die draden daar rechtsonderin de foto... Welke kleur hebben die? Rood en blauw toevallig?
Zo ja, dan is dat hoogstwaarschijnlijk waar je telefoon binnenkomt.
Zo nee, kijk eens of je ergens in de meterkast een rode en een blauwe draad tegenkomt. Sluit deze eventueel rechtstreeks op een telefoon aan (bovenste twee aansluitingen op een telefoonstekker als ik het goed heb) en kijk eens of je een kiestoon krijgt...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Anoniem: 24202

Doosje rechts onderin is hoogstwaarschijnlijk je ISRA, daar zit een 1 x 4 en een aarde met een geel beschermhulsje ( althans het lijkt op het plaatje zo ) ??

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Idd rechtsonderin..... daar zit iets 'aan-elkaar-geknoopt' ..... dat mag dus niet :P

Maak daar eens een duidelijke foto van :)

En probeer daar eens of de blauw/rode combinatie op A & B in de WCD aan te sluiten, of de oranje/witte combinatie.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik had hier ook moeite met isra punt vinden,heb toen gewoon alles beneden aangesloten bij de enige telefoon wanddoos .Na bestuderen want boven hebben we er ook nog 1,maar die wordt dus doorgelust vanaf beneden,en aangezien ik geen zin had om moeilijkte doen heb ik ook boven nu een splitter tussen phone en contact gedaan en de storing was weg :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 20:12
alvast sorry voor het kicken!
maar ik vind het een beetje zonde om hier een los topic over te maken..

Ik moet bij iemand ADSL aansluiten op een ISDN lijntje, en heb een probleempje..
Er staat hier overal dat er een kabel vanaf ISRA punt naar het NT1 kastje moet worden omgeleid via de ADSL splitter. Het probleem is dat er in dit huis geen ISRA punt is? Er komt wel de dikke blauwe kabel het huis binnen, met daarop een bos plakband ofzo waar weer een los draadje uitkomt wat naar de NT1 gaat.. Is dit normaal?
Verder nog een vraagje. Wat kan ik het beste doen, het draadje uit de nt1 halen, en hier met een krimptang een stekkertje aanzetten, of met een een of ander lasdoosje gaan werken? (de draad wat vanaf de blauwe kabel komt, gaat rechtsteeks het NT1 kastje in, niet via een stekker ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar de vraag is of de verbinding onder 't plakband beetje netjes is en of je ADSL signaal daar niet enorm last van krijgt.

Je kan ook KPN bellen en melden dat je ISRA een bol plakband is en of ze het willen komen herstellen voor je. Ik zou de tweede optie kiezen, zeker als je geen problemen wilt hebben met je DSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43
bjck schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:58:
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar de vraag is of de verbinding onder 't plakband beetje netjes is en of je ADSL signaal daar niet enorm last van krijgt.

Je kan ook KPN bellen en melden dat je ISRA een bol plakband is en of ze het willen komen herstellen voor je. Ik zou de tweede optie kiezen, zeker als je geen problemen wilt hebben met je DSL lijn.
Ik zou ook voor optie 2 kiezen.... met name om het laatste argument. Ik weet niet welk type NT 1 je bent tegengekomen, maar ik geloof dat de S4 versie geen problemen kent met ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21

franssie

Save the albatross

Verder nog een vraagje. Wat kan ik het beste doen, het draadje uit de nt1 halen, en hier met een krimptang een stekkertje aanzetten, of met een een of ander lasdoosje gaan werken? (de draad wat vanaf de blauwe kabel komt, gaat rechtsteeks het NT1 kastje in, niet via een stekker ofzo)
Ik sluit liefst altijd een nieuw lasdoosje aan, modulair verdergaan vanaf daar dan. KPN werkt graag met taai plakband, dus voorzichtig aan met die blauwe kabel :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Ik heb het nu een beetje verkeerd gedaan, ik heb de kabel wat naar de splitter loopt in het NT1 kastje gedaan.. het werkt allemaal wel, en ik heb verder geen problemen het het ADSL gedeelte.. alleen als nu de pc aanstaat, kan er niet worden gebeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
en aangezien het nu af moet, is het bellen van de kpn ook niet echt een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben toch wel benieuwd wat uiteindelijk de uitkomst was voor SteffeR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43
tijntjethf schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:09:
alleen als nu de pc aanstaat, kan er niet worden gebeld..
Klinkt als terminatie probleem. Hoe ziet je S-bus eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

of schroef je NT1 los, knijp er een rj45 aan, splitter en nog een rj 45 naar lose draad waar je dan weer je NT1 op aansluit, laat je die blauwe kabel toch eerst even liggen?
desnoods sloop je een isdn kabeltje als je niet kan knijpen maar ik denk niet dat nog meer plakband je verbinding ten goede komt...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Foto's moeten we ook hebben hier natuurlijk, puur ter illustratie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
[late reactie]

Ik heb inderdaad het kabeltje uit de NT1 gehaald, en hier een stekkertje aan geknepen.. nu het wel goed via de splitter loopt, is het "ik kan niet bellen als ik internet" probleem ook opgelost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

zag net per toeval dit draadje op de FP voorbij schieten, raar toeval haha.
toch leuk te zien dat het werkt :)

Pagina: 1