Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270780

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/nl/residential/resources/images/alice_logo_top.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/nl/residential/resources/images/alice_claim.jpg

- Onbeperkt en supersnel internetten, met snelheden tot 20 Mb, afhankelijk van de beschikbaarheid op uw huisadres. Postcode check BBned

- Onbeperkt bellen naar alle Nederlandse vaste telefoonnummers (uitgezonderd betaalde persoonlijke nummers, service- en internetnummers). Het tarief is dus inclusief uw belkosten, en bij ons zonder starttarief! Dat scheelt u bij elk telefoontje een paar eurocent, wat kan oplopen tot wel 10 euro per maand.

- Er is geen telefoonaansluiting meer nodig, want dit is inbegrepen in uw Alice abonnement. Daarmee gaat u direct besparen op uw maandelijkse kosten!

- Gratis overzetten van uw bestaande telefoonnummer naar Alice of als u dat wilt een nieuw telefoonnummer.

- Een doe-het-zelf pakket met een gratis modem in bruikleen. (verzendkosten € 9,95).

- Een onbezorgde en betrouwbare verbinding: Alice maakt voor haar diensten gebruik van het kwaliteitsnetwerk van BBned.

- Vast ip adres

- Verzorging van uw vermelding in alle telefoongidsen (on en offline), indien u dit wilt.

- Een e-mailaccount met 1 e-mailadres eindigend op @alice.nl en een grote mailopslag van 10 gigabyte, inclusief gratis virusscanner en spamfilter op je account!

- Bereikbaarheid van uw e-mailaccount via webmail (Exchange server).

- Geen vast contract! U bepaalt dus elke maand zelf of u bij Alice wilt blijven of niet.

- Helpdesk 0900-1560 (25 cent per minuut, per 1 oktober 15 cent per minuut)

- Geen aansluitkosten.

- €19,90 per maand (incl. Linesharingskosten)
- €29.90 per maand (incl. Linesharingkosten en onbeperkt vaste nummers bellen in NL)

- Eenmalige korting via Alice vriendendienst, als je iemand kent die lid is van Alice dan kan je zijn of haar klantnummer invullen tijdens de bestelling. Hierdoor krijg jij 10 euro korting en "je vriend(in)" 20 euro eenmalig.

Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor € 69,-. (eenmalig).

Voor meer info zie de FAQ van Alice

Problemen met de standaard DNS server van BBned gebruik onderstaande opties:

InterNLnet:
resolve10.dns.internl.net 217.149.196.6 (5 hops)
resolve20.dns.internl.net 217.149.192.6 (7 hops)

Surfnet:
ns0.amsterdam1.surf.net 192.87.106.106 (9 hops)
ns0.tilburg1.surf.net 192.87.36.36 (8 hops)
ns0.nijmegen1.surf.net 195.169.124.124 (8 hops)

Opendns:
resolver1.opendns.com 208.67.222.222 (13 hops)
resolver2.opendns.com 208.67.220.220 (13 hops)

Deze waardes moet je invoegen in de CopperjetModem (kan zonder administratorbevoegdheid, user heeft voldoende rechten!).

Invullen bij: configuration --> dns relay (na herstart staan DNS Servers Alice als optie 3 en 4)
Invullen bij: status --> LAN Status --> DHCP Server settings (na herstart staat er nog een Alice server als laatste DNS server)

Inloggen als admin in het modem:

Username: admin
Wachtwoord: bb@l1cE322

Modem in semi bridge zetten:

Zet je modem in ZIPB mode en refresh het ip adres van het opgegeven device. Je netwerkkaart zal nu het externe ip adres gaan gebruiken.

- Onbeperkt bellen naar het buitenland met een extra pakket van 19,90 per maand:
Europa:
Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Engeland, Estland, Faroe Eilanden, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Israel, Italië, IJsland, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaan Stad, Zweden, Zwitserland.

Overige landen:
Australië, Canada, China (behalve Hongkong), Japan en Verenigde Staten (behalve Alaska en Hawai).

De volgende landen hebben per maand een maximum van 500 belminuten per land:
Nederlandse Antillen, Marokko en Suriname.

Uitleg over portforwarden van het Copperjet modem:
http://support.alice.nl/s...t1616_portforwarding.html

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 270780 op 23-09-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:14

Hu9o

Schokkend

Nieuw deeltje al weer. Nog even deel 2 door spitten hoe ik die poorten moet forwarden.

Dat admin pass helpt iig al een hele boel :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Misschien zoek ik niet goed, maar is het mogelijk om alice naast een bestaande ADSL van hetnet aan te schaffen door eenmalig 69,- euro te betalen? Zoja, levert dit dat geen gevaar op voor de bestaande lijn van HetNet?

Het zit namelijk zo:
Ik huur tijdelijk een huis nu zit daar een internet aansluiting in maar met 1,5Mbit/s, nu wil ik daar wel via blijven bellen en een aparte verbinding voor internet, die dus ook opzegbaar is per maand. Het bestaande telefoonnummer en internet moet dus actief blijven en on aangetast.

Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven...

[ Voor 7% gewijzigd door Oid op 16-08-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er op dit moment meer mensen die problemen hebben met de DNS-servers van Alice? Hier klapt al langere tijd om de zoveel minuten de DNS-server eruit, waardoor je dus moet omschakelen naar alternatieven....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Thijmen schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:25:
Misschien zoek ik niet goed, maar is het mogelijk om alice naast een bestaande ADSL van hetnet aan te schaffen door eenmalig 69,- euro te betalen? Zoja, levert dit dat geen gevaar op voor de bestaande lijn van HetNet?

Het zit namelijk zo:
Ik huur tijdelijk een huis nu zit daar een internet aansluiting in maar met 1,5Mbit/s, nu wil ik daar wel via blijven bellen en een aparte verbinding voor internet, die dus ook opzegbaar is per maand. Het bestaande telefoonnummer en internet moet dus actief blijven en on aangetast.

Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven...

spoiler: kan dit? Zoja
wie zijn klantnummer mag ik gebruiken voor de korting!?
Met een NLS is dat inderdaad mogelijk. :) Alice Easy lijntje ernaast is prima!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mojo schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:09:
[...]

Met een NLS is dat inderdaad mogelijk. :) Alice Easy lijntje ernaast is prima!
Mojo, ben jij aan het werk vandaag? Kan jij zien of er problemen zijn met de DNS-servers? Want ik word gillend gek de hele tijd, mijn verbinding is gewoon stabiel alleen de DNS-servers (62.177.144.11 en 82.204.127.40) klappen er de hele tijd uit...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
staat al in de oude thread, workaround staat in de startpost.

Wellicht is het een idee om de startpost te structureren en van de juist informatielinks te voorzien? (bvb naar support.alice.nl?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Zwerver schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:35:
[...]

Mojo, ben jij aan het werk vandaag? Kan jij zien of er problemen zijn met de DNS-servers? Want ik word gillend gek de hele tijd, mijn verbinding is gewoon stabiel alleen de DNS-servers (62.177.144.11 en 82.204.127.40) klappen er de hele tijd uit...
Zie de startpost daar staat mijn info omtrent andere (lees betere) dns servers in opgenomen zie ik net ;)

[edit] Ow dat zei Denan net ook al, ik moet beter lezen...

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 16-08-2008 17:09 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Laatst online: 21:11

Ankh

|true

Best slecht eigenlijk, maar in het begin bij Alice heb ik eens navraag gedaan via de telefoonmiepjes wanneer nou toch bij ons het mogelijk werd. Dit heeft ze moeten navragen en kwam er op terug dat ze druk bezig waren met de verschillende plaatsen met geen dekking te upgraden. Nu was dit dus gewoon valse hoop en zit ik lekker met een adsl1 verbinding of ziggo w00t :*)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Tja, BBned heeft gewoon geen 100% dekking. Daar kan Alice verder ook niks aan doen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
denan schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:48:
staat al in de oude thread, workaround staat in de startpost.

Wellicht is het een idee om de startpost te structureren en van de juist informatielinks te voorzien? (bvb naar support.alice.nl?)
Prima ga ik binnenkort even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hu9o schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:20:
Nieuw deeltje al weer. Nog even deel 2 door spitten hoe ik die poorten moet forwarden.

Dat admin pass helpt iig al een hele boel :)
Ja het blijft voor mij ook een raadsel waarom bepaalde games (AoE III) en diensten (Gizmo) niet te forwarden lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.adslshop.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.adslshop.nl/img/mio-left.jpg

Exclusief bij Adslshop.nl: GRATIS MIO MOOV 200 Europa navigatiesysteem
Full colour 3.5 “ touchscreen navigatiesysteem gratis bij Alice Comfort

3.5 “ full colour touchscreen, Nederlands gesproken aanwijzingen
Nieuwe gebruiksvriendelijke software – powered by Navman
GPS-positie vijf keer sneller bepalen met SiRF Instant Fix II
Kaarten van Europa & flitspalen reeds geïnstalleerd
Raamhouder, USB kabel, batterijlader voor de auto, DVD met software
Uniek: Local Search
Met Alice Comfort kunt u supersnel tot 20 Mbit/s internetten EN onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland. Natuurlijk zonder vast contract. En dat voor slechts €29,90 per maand.

Van E 179 nu GRATIS.

Alle specificaties MIO MOOV 200 E http://www.adslshop.nl/miospecificaties.php
Actievoorwaarden Mio actie adslshop.nl

Iemand al op deze actie ingegaan?
Bestel zelf altijd liever rechtstreeks bij de provider en niet een of andere ADSL shop?
ik hoor graag anderen hun ervaring! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270824

Ik zit nu al 14 dagen zonder internet en telefoon -> 4 augustus aangemeld.(heb een klapperlijn)
Vanmorgen maar weer eens gebeld en krijg je weer een lul verhaal .
Support medewerker : Oh dat is raar 14 dagen is inderdaad lang .. blah blah blah .
Ik ga opnieuw een melding erin zetten dan krijgen de engineers een herinnering .
Ik zeg : gaat dat nu weer 10 dagen duren ....
Support medewerker : nee maar het kan wel even duren ..
Ik zeg : wat is even ? 1 dag 2 dagen .
Support medewerker : dat kan ik echt niet zeggen .
Ik zeg : dat is fijn , maar je begrijpt toch wel als dit nog 10 dagen gaat duren dat ik het abbo stop gaat zetten en over gaat stappen .
Support medewerker : ja hoor dat begrijp ik ....
Ik zeg : nog een fijne maandag verder en sterkte daar met die engineers.
Support medewerker : lachend ja bedankt...fijne dag.

Ik weet niet wat ze allemaal zitten te K*tten daar.

Maar waarom duurt het onderzoeken naar een klapperlijn zolang ?
zonder de klant ook maar te berichten dat het langer gaat duren etc....
slechte zaak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Nieuwe topic nieuwe diensten :P

Is er al meer bekend over de mogelijkheid tot IPTV via Alice?

Overigens indien iemand een handleiding heeft/kan maken over portwarding voor een eigen server heel graag.

[ Voor 36% gewijzigd door SlickAxe op 18-08-2008 13:01 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SlickAxe schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:00:
Nieuwe topic nieuwe diensten :P

Is er al meer bekend over de mogelijkheid tot IPTV via Alice?
Nope.
Overigens indien iemand een handleiding heeft/kan maken over portwarding voor een eigen server heel graag.
Die staat toch al op de supportpagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Dit is hoe ik de poorten heb geforward, er zijn verschillende manieren bleek uit deel 2 maar werkte niet allemaal bij mij.

De router instellen zodat alle poorten worden geforward naar de wifi router en op de router forwarden naar je pc. Bij het modem even je externe IP 93.125.x.x instellen bij manual LAN IP. Dit zijn eigenlijk de enige instellingen die je veranderen moet.

instellingen copperjet
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/3482/copperjetzipb1af5.jpg

instellingen wifi router (dlink dir-655 in mijn geval)
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/1806/routerpoortenmr4.jpg

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heb sinds kort ook alice conford aangevraagt. Dit is alleen niet helemaal lekker gegaan. Heb aangegeven dat het per 28-09-2008 moet in gaan en dat ik mijn huidige telefoonnummer wil behouden.
Krijg ik een orderbevesteging, staat daar in dat het per 03-09-2008 in gaat en dat ons nieuwe telefoon nummer 0342****** wordt. WTF???
Ik bellen.... wachtrij van ±15min á 0,25 p/min.
Ik mailen, vrijdag middag, vrijdag avond antwoord, erg druk en kon nog wel even duren voordat ik antwoord krijg. Vandaag nogsteeds geen mail.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Hu9o schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:53:
Dit is hoe ik de poorten heb geforward, er zijn verschillende manieren bleek uit deel 2 maar werkte niet allemaal bij mij.

De router instellen zodat alle poorten worden geforward naar de wifi router en op de router forwarden naar je pc. Bij het modem even je externe IP 93.125.x.x instellen bij manual LAN IP. Dit zijn eigenlijk de enige instellingen die je veranderen moet.

instellingen copperjet
[afbeelding]

instellingen wifi router (dlink dir-655 in mijn geval)
[afbeelding]
Waarom een wifi router gebruiken als het modem ook al router is ?
Tip sluit je wifi router aan via de lan poort aan het modem, dan gedraagt hij zich gewoon een accespoint, dan hoef je ook geen dubbele forwards te maken wat het allemaal niet makkelijker maakt. Nat achter Nat is vragen om problemen. Zorg er ook voor dat dhcp op je wifi router uit staat.

Wat je nu doet met dat externe ip adres is ook niet erg fris, je krijgt van Alice een dhcp adres en deze wijzigt nog al eens, dit betekent dat je dat dus ook steeds in je modem moet aanpassen.
Hoe je portforwarding moet doen in het Copperslet modem staat hier.

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 18-08-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

gjs schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:05:
[...]

Waarom een wifi router gebruiken als het modem ook al router is ?
Tip sluit je wifi router aan via de lan poort aan het modem, dan gedraagt hij zich gewoon een accespoint, dan hoef je ook geen dubbele forwards te maken wat het allemaal niet makkelijker maakt. Nat achter Nat is vragen om problemen. Zorg er ook voor dat dhcp op je wifi router uit staat.

Wat je nu doet met dat externe ip adres is ook niet erg fris, je krijgt van Alice een dhcp adres en deze wijzigt nog al eens, dit betekent dat je dat dus ook steeds in je modem moet aanpassen.
Hoe je portforwarding moet doen in het Copperslet modem staat hier.
Ja dat heb ik wel geprobeerd, maar kon het niet voor elkaar krijgen.

Moet de kabel van het modem naar de router (in lan poort) trouwens een crossed zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Hu9o schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:50:
Moet de kabel van het modem naar de router (in lan poort) trouwens een crossed zijn of niet?
Ja dat denk ik wel of jouw wireless router moet auto mdix ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Wellicht een vraagje voor Denan/Mojo ?
Wat is de houding van Alice en spamblacklists, ik vermoed dat de helpdesk bellen weing zin heeft over dit onderwerp. Ik draai dus een eigen mailserver en net kreeg ik het volgende.
Heb mijn modem dus maar even een reset gegeven, en heb nu weer een non blacklisted ip.
Dit is wel vervelend, ik wacht met smart op die vaste ip adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
gjs schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:01:
Wellicht een vraagje voor Denan/Mojo ?
Wat is de houding van Alice en spamblacklists, ik vermoed dat de helpdesk bellen weing zin heeft over dit onderwerp. Ik draai dus een eigen mailserver en net kreeg ik het volgende.
Heb mijn modem dus maar even een reset gegeven, en heb nu weer een non blacklisted ip.
Dit is wel vervelend, ik wacht met smart op die vaste ip adressen.
Aangezien je een eigen mailserver draait moet je jezelf ook van die blacklist halen :)
Staan de Alice mailservers op een blacklist dan lossen de beheerders dat op, maar dit is een userissue die met de komst van statische IP's verholpen moet zijn.

Add: overmorgen heb je een static IP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Overmorgen heeft iedereen een static IP ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:37:
Overmorgen heeft iedereen een static IP ??
Yup, vanaf 20-08-2008 gaat de wijziging in, dus 21-08-2008 zit iedereen static.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

-ET-

Phone Home

Kijk dat is nog eens goed nieuws. Change is dan nog redelijk snel doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
<c&p uit Alice-news>

Alice over op Statische IP-adressen

Momenteel is het zo dat alle IP-adressen bij Alice dynamisch zijn. Dynamisch wil zeggen dat uw IP-adres op vaste tijdstippen vervangen kan worden voor een ander IP-adres. Ook als u uw modem van de stroom haalt, of de verbinding verbreekt, zult u een nieuw IP-adres krijgen.

Vanaf 21-08-2008 zal Alice echter overgaan op Statische IP-adressen. Er zal op die dag een IP-adres aan uw verbinding gekoppeld worden en het IP-adres zal dus niet meer veranderen. Deze statische IP-adressen zullen vooral een uitkomst zijn voor Alice klanten die eigen servers draaien, of regelmatig een VPN verbinding opzetten met het netwerk van hun werkgever.

U hoeft hiervoor niets te doen, de wijzigingen zullen automatisch actief worden in de loop van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214860

Waarom krijg je van alice het volgende antwoord als je een klacht stuurt:
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft klacht.

Wij hebben uw vraag omtrent uw klacht in goede orde ontvangen.

Helaas is het niet mogelijk om uw probleem via e-mail op te lossen. Wij vragen u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Één van onze medewerkers voert dan samen met u een storingsanalyse uit om uw probleem nader te bepalen en op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team
Ik stuur een klacht en wil een schriftelijk antwoord, ze draaien nu de boel om, zodat ik contact op moet nemen voor mijn eigen klacht. Ik stuur een klacht > Alice moet reageren, zo is de juiste wereld toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271578

Wat een ramp dat alice.

ik wordt er gek van dan je om de haverklap een ander e-mail adres hebt, dus het een eigen domein aangevraagd met zodat ik een eigen e-mail heb voor altijd. Ik heb je al enige jaren en werken onder XS4all super, onder orange moest ik versturen via smtp van organe, maar werkt dan ook goed, maar onder alice een GROTE DIKKE RAMP!!!

als ik invul in outlook:

Gebruikers gegevens
Naam: guus geluk
E-mailadress guus@geluk.eu (mijn eigen email die ik al jaren heb)

Servergegevens:
Inkomende email (pop3): post.strato-mail.net (pop3 van mijn .eu account)
Server voor uitgaande e-mail (SMPT): out.alice.nl

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: guus@geluk.eu (mijn .eu account om aantemelden op pop3 van .eu account)
Wachtwoord: xxxxx

Meer instellingen
Server voor uitgaande e-mail
Vinkje bij <voor de server is voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist>
Aanmelden met
Gebruikersnaam: guuske@alice.nl
Wachtwoord: xxxxxx

aanmelden via de smtp van alice met login en passwoord is niet genoeg, het wil niet werken. rara waarom.

na nog wat proberen is het geluk, je MOET percee het e-mail adres van alice gebruiken, ze vinden zichzelf wel heeeeeeel goed denk ik.

als ik het onderstaande gebruik:

Gebruikers gegevens
Naam: guus geluk
E-mailadress guuske@alice.nl (mijn domme alice email)

Servergegevens:
Inkomende email (pop3): post.strato-mail.net (pop3 van mijn .eu account)
Server voor uitgaande e-mail (SMPT): out.alice.nl

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: guus@geluk.eu (mijn .eu account om aantemelden op pop3 van .eu account)
Wachtwoord: xxxxx

Meer instellingen
Server voor uitgaande e-mail
Vinkje bij <voor de server is voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist>
Aanmelden met
Gebruikersnaam: guuske@alice.nl
Wachtwoord: xxxxxx

nu kan ik inloggen en mail versturen maar dan krijgt iedereen te zien dan ik ben overgestapt naar het domme alice en gaat iedereen mail sturen naar mijn alice acount. maar dit hele account gebruik ik niet, en wil ik ook niet gebruiken, ik heb mijn eigen e-mail op naam.

wie o wie kan mij helpen om toch mail te kunnen sturen via mijn .eu account ipv via .alice

groetjes Guuske die nu geen geluk heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 214860 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:26:
Waarom krijg je van alice het volgende antwoord als je een klacht stuurt:

[...]

Ik stuur een klacht en wil een schriftelijk antwoord, ze draaien nu de boel om, zodat ik contact op moet nemen voor mijn eigen klacht. Ik stuur een klacht > Alice moet reageren, zo is de juiste wereld toch...
Stuur die originele email eens naar mijn mailbox (dtvpilot@xmsnet.nl) dan zal ik het doorzetten naar de mensen die de mailafhandeling bij Alice doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271578 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:44:
Wat een ramp dat alice.

ik wordt er gek van dan je om de haverklap een ander e-mail adres hebt, dus het een eigen domein aangevraagd met zodat ik een eigen e-mail heb voor altijd. Ik heb je al enige jaren en werken onder XS4all super, onder orange moest ik versturen via smtp van organe, maar werkt dan ook goed, maar onder alice een GROTE DIKKE RAMP!!!

als ik invul in outlook:
Je hoeft niet te authentificeren voor de SMTP van Alice. Ik gebruik smtp.alice.nl als uitgaande server zonder verificatie en werkt goed...

Probeer eens de smtp: smtp.alice.nl werkt het dan wel? ZONDER authentication

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@guus/marvinh:
Klopt, ik ben net langs de Alice systeembeheerders gelopen die SMTP.alice.nl opgezet hebben en die geven aan dat je die server unauthenticated mag gebruiken zolang je een Alice IP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:59:
@guus/marvinh:
Klopt, ik ben net langs de Alice systeembeheerders gelopen die SMTP.alice.nl opgezet hebben en die geven aan dat je die server unauthenticated mag gebruiken zolang je een Alice IP hebt.
Kan ook wel bij Alice gaan werken haha :) lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 19:11
Hoe zit dat met die MIO actie? Alice profileert zich als provider zonder opzegtermijn.
Ik zit te wachten op glasvezel in rotterdam, maar heb sowieso op korte termijn een internetverbinding nodig in een nieuwbouwwoning. ADSLshop vraagt de kopieen van de eerste 3 maandfacturen.

Is het abbo daarna gewoon op te zeggen (in het optimistische geval dat er glasvezel beschikbaar komt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Als er alice glasvezel beschikbaar komt zul je gewoon over kunnen stappen op een glasvezelabonnement. Acties van een reseller staan los van de contractvoorwaarden van Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:29:
Aangezien je een eigen mailserver draait moet je jezelf ook van die blacklist halen :)
Staan de Alice mailservers op een blacklist dan lossen de beheerders dat op, maar dit is een userissue die met de komst van statische IP's verholpen moet zijn.

Add: overmorgen heb je een static IP :)
Volgens mij moet de eigenaar van het ip adres dat regelen, en dat ben ik niet.

Perfect die vaste adresen, heb je daar nog wat technische info over. Waar is de 'lease' aan gekoppeld en hoe lang is deze geldig. Ik mag toch hopen dat het niet administratief gebonden is aan het mac adres van het modem dat je van Alice hebt ontvangen (wat ik dus niet gebruik) ?

[ Voor 31% gewijzigd door gjs op 19-08-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
gjs schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:02:
[...]

Volgens mij moet de eigenaar van het ip adres dat regelen, en dat ben ik niet.

Perfect die vaste adresen, heb je daar nog wat technische info over. Waar is de 'lease' aan gekoppeld en hoe lang is deze geldig. Ik mag toch hopen dat het niet administratief gebonden is aan het mac adres van het modem dat je van Alice hebt ontvangen (wat ik dus niet gebruik) ?
Het is gekoppeld aan het lijn-ID bij de netwerkbeheerder. Het is dus een unlimited DHCP-lease met een vast IP. Zolang de netwerkbeheerder geen majeure netwerkwijzigingen uitvoert blijft je IP dus voor altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Modbreak:Beetje overdreven niet?

MEER dan een maand geleden heb ik Alice aangevraagd. 4 dagen voor de geplande opleverdatum had ik al linesync. Een maand later heb ik nog steeds geen internetverbinding, en ongeveer 100EUR verspilt door naar de Alice helpdesk te bellen.

Het zijn een stelletje incompetente kneusen die niets anders kunnen dan een installatie procedure doorlopen en tickets loggen&voorlezen.

Het is mij 1 keer gelukt om de 2e lijn aan de telefoon te krijgen, waardoor na 2 weken wachten mijn telefonie het deed. En nu wacht ik nog steeds op een internetverbinding. ( Geen IP adres doordat de authenticatie word geweigerd )
( Er is overigens niets mis met mijn lijn of modem )

Ik heb er gewoon geen woorden voor !

Bij deze meld ik dan ook te hopen dal Alice zo snel mogelijk naar de klote gaat!

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 20-08-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270757

denan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:41:
[...]

Hallo Denan,

Dit is het betere nieuws!! Ik zat hier al een tijdje op te wachten. Niet voor de nieuwe aansluiting van mijn vriendin, maar voor mijn eigen ADSL. Ik gebruik de lijn nl ook om mijn satelliet vrij te maken voor oa het Sky-pakket en tot nu toe moest ik steeds zaken aanpassen als mijn WAN ip adres wijzigde.

PS: Heb je mijn email voor mijn vriendin's telefoon probleem nog naar de 2e lijn nog kunnen forwarden?

Groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 270757 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:24:
[...]

PS: Heb je mijn email voor mijn vriendin's telefoon probleem nog naar de 2e lijn nog kunnen forwarden?
Yup, ik kreeg een reactie terug dat er blijkbaar iets verkeerd geconfigureerd is aan de netwerkzijde (buiten het alice domein). Ze gaan dit aankaarten.

@coretx:
Als telefonie (VoDSL) werkt zou internet geen probleem mogen zijn.. vreemd dat zoiets dan ook zo lang blijft hangen. Als je wilt kan ik het bij de 2e lijn van Alice neerleggen, wellicht dat het niet goed doorgekomen is.

(disclaimer: ik werk niet bij Alice :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:19

BramT

Rule #1

Nouja, mijn verhaaltje ook maar even.

Een paar dagen nadat het opgeleverd zou worden had ik nog steeds geen signaal, dus maar 's bellen met de helpdesk. Uitgelegd dat ik er wel verstand van had en echt geen signaal had, dus KPN zou bellen voor een afspraak.

Fijn, nu weer afhankelijk van KPN dacht ik dus. Klein weekje later belde KPN voor een afspraak: volgende ochtend al meteen. Handig. Er bleek iets niet goed te zitten tussen centrale en wijkkastje oid. Zonder bij me binnen geweest te zijn had monteur het gefixed in ieder geval. Ik had direct signaal en kon meteen internetten.

Heb nu eindelijk ook m'n telefoons binnen. Ik had hier gelezen dat er problemen konden ontstaan met DECT-telefoons en Alice, maar moet zeggen: het werkt als een zonnetje (Siemens A26). Nummerherkenning in/uit werkt, geluidskwaliteit is prima en verbinding stabiel.

Vandaag nog even gebeld door Alice om te vragen of alles inmiddels in orde was. Netjes.

Alleen jammer dat ik maar 10mbit/sec haal. Heb m'n modemwaardes in het vorige topic al 's laten controleren en er kan niet echt meer uit m'n lijntje helaas. Maar daar kan Alice dus niks aan doen.

Het enige probleem wat er was lag aan KPN. De paar keer dat ik naar de Alice helpdesk heb gebeld (om afspraak te bevestigen en opgegeven gegevens te controleren) moest ik hooguit een paar minuten wachten, of ik kreeg direct iemand aan de lijn.

Al met al prima dus! _/-\o_
Na al die mensen met slechte ervaringen hier mag dat ook wel een keer vermeld worden....

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 23:14

-d-

Zucht, ik heb er spijt van dat ik ooit voor Alice heb gekozen, ik heb echt nog nooit zo'n bedrijf meegemaakt. Ik wilde overstappen van Orange (Online) naar Alice. Per 1 augustus ging mijn Orange DSL de lucht uit. Heb al netjes in Juni aanvraag gedaan, kreeg de order/bevestigingsbrief en was in de veronderstelling dat alles goed zou gaan.
Half Juli nog maar even voor de zekerheid bellen naar Alice of alles inderdaad op 1 Augustus over gaat. Krijg ik als antwoord dat de order is geannuleerd, want ik had geen vrij aderpaar. Echter hebben ze me hier nooit van op de hoogte gebracht, terwijl ze in het bezit zijn van mijn Postadres,E-Mail-adres,Mobiel en Vast telefoonnummer. Helaas kon ik mijn Orange opzegging niet meer annuleren en ging mijn lijn dus echt op 1 Augustus de lucht uit, maar ik kon mijn Alice aanvraag pas weer na 1 augustus doen omdat mijn lijn niet vrij zou zijn. Ik heb na een aantal keer bellen eindelijk (helaas ook de enige keer) een aardige medewerker aan de lijn gehad, die aangaf dat als ik na 1 Augustus die aanvraag zal doen dat ze hem met spoed (en zonder de 7 dagen bedenktijd) in behandeling zouden nemen.

Ik netjes op 1 Augustus bellen naar Alice (dan maar even 2 weken zonder internet) om mijn aanvraag opnieuw te doen. Kwam allemaal in orde, etc, etc. Paar dagen later weer bevestigingsbrief op postadres en e-mail. Een aantal dagen later maar weer gebeld, gezien de eerdere misser van Alice om mij niet op de hoogte te stellen. Wat blijkt, mijn order was weer geannuleerd!
Ze gaven namelijk aan dat ik geen vaste lijn had om de lijn op aan te vragen (???) - deze heb ik wel (gewoon KPN belbudget abotje, zonder DSL signaal). Weer een annulering zonder dat Alice me op de hoogte brengt (en deze keer ook volledig onterecht).

Goed, ze zouden de aanvraag er nog een keer doorheen gooien. Weer een week later maar weer gebeld, kreeg ik de melding dat hij weer door alice was geannuleerd, ze wist niet precies waarom, dus ik zou hem maar weer opnieuw moeten aanvragen en 4 weken (!) wachten vanaf nu. Met de vraag of er iemand was die er voor kon zorgen om deze lijn sneller aan de praat te krijgen (of uberhaupt de aanvraag er doorheen te krijgen), kreeg ik als antwoord dat het niet kon - ik kon alleen de order doorvoeren.

Tot 3 maal toe mijn order annuleren, zonder mij er iets van te laten horen, en inmiddels al 3 weken zonder internet dankzij Alice, wat een prutsers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

denan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:41:
[...]

Dat is er mooi nieuws

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
coretx schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:17:
STAP NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT OVER NAAR ALICE !!!

MEER dan een maand geleden heb ik Alice aangevraagd. 4 dagen voor de geplande opleverdatum had ik al linesync. Een maand later heb ik nog steeds geen internetverbinding, en ongeveer 100EUR verspilt door naar de Alice helpdesk te bellen.

Het zijn een stelletje incompetente kneusen die niets anders kunnen dan een installatie procedure doorlopen en tickets loggen&voorlezen.

Het is mij 1 keer gelukt om de 2e lijn aan de telefoon te krijgen, waardoor na 2 weken wachten mijn telefonie het deed. En nu wacht ik nog steeds op een internetverbinding. ( Geen IP adres doordat de authenticatie word geweigerd )

Bij deze meld ik dan ook te hopen dal Alice zo snel mogelijk naar de klote gaat!
Als je nou duidelijk meldt wat je probleem is dan kan iemand je misschien helpen, maar met dit soort post...

Geen ip, krijg je een ppp error? Line sync brandt netjes en heb je ook telefoon aansluiting via alice en werkt die toevallig wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-d- schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:56:
Zucht, ik heb er spijt van dat ik ooit voor Alice heb gekozen, ik heb echt nog nooit zo'n bedrijf meegemaakt. Ik wilde overstappen van Orange (Online) naar Alice. Per 1 augustus ging mijn Orange DSL de lucht uit. Heb al netjes in Juni aanvraag gedaan, kreeg de order/bevestigingsbrief en was in de veronderstelling dat alles goed zou gaan.
Half Juli nog maar even voor de zekerheid bellen naar Alice of alles inderdaad op 1 Augustus over gaat. Krijg ik als antwoord dat de order is geannuleerd, want ik had geen vrij aderpaar. Echter hebben ze me hier nooit van op de hoogte gebracht, terwijl ze in het bezit zijn van mijn Postadres,E-Mail-adres,Mobiel en Vast telefoonnummer. Helaas kon ik mijn Orange opzegging niet meer annuleren en ging mijn lijn dus echt op 1 Augustus de lucht uit, maar ik kon mijn Alice aanvraag pas weer na 1 augustus doen omdat mijn lijn niet vrij zou zijn. Ik heb na een aantal keer bellen eindelijk (helaas ook de enige keer) een aardige medewerker aan de lijn gehad, die aangaf dat als ik na 1 Augustus die aanvraag zal doen dat ze hem met spoed (en zonder de 7 dagen bedenktijd) in behandeling zouden nemen.

Ik netjes op 1 Augustus bellen naar Alice (dan maar even 2 weken zonder internet) om mijn aanvraag opnieuw te doen. Kwam allemaal in orde, etc, etc. Paar dagen later weer bevestigingsbrief op postadres en e-mail. Een aantal dagen later maar weer gebeld, gezien de eerdere misser van Alice om mij niet op de hoogte te stellen. Wat blijkt, mijn order was weer geannuleerd!
Ze gaven namelijk aan dat ik geen vaste lijn had om de lijn op aan te vragen (???) - deze heb ik wel (gewoon KPN belbudget abotje, zonder DSL signaal). Weer een annulering zonder dat Alice me op de hoogte brengt (en deze keer ook volledig onterecht).

Goed, ze zouden de aanvraag er nog een keer doorheen gooien. Weer een week later maar weer gebeld, kreeg ik de melding dat hij weer door alice was geannuleerd, ze wist niet precies waarom, dus ik zou hem maar weer opnieuw moeten aanvragen en 4 weken (!) wachten vanaf nu. Met de vraag of er iemand was die er voor kon zorgen om deze lijn sneller aan de praat te krijgen (of uberhaupt de aanvraag er doorheen te krijgen), kreeg ik als antwoord dat het niet kon - ik kon alleen de order doorvoeren.

Tot 3 maal toe mijn order annuleren, zonder mij er iets van te laten horen, en inmiddels al 3 weken zonder internet dankzij Alice, wat een prutsers.....
Heb zelf ook het probleem gehad dat ik ben geannuleerd (14 isra's in 1 pand en ze wisten niet op welke aan te sluiten), ook niks gehoord over de annulering en dat is inderdaad niet erg netjes.

Samen met de helpdeskmedewerker zijn we door de order gelopen en is de order ingeschoten, je kan er dus aan de telefoon op wachten en krijgt dan de volgende dag netjes via de email een bevestiging. Als je dan ook nog eens vraagt om de cooldown periode van 1 week eraf te halen heb je binnen 3 weken een werkende verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
Heb eind mei opgezegd omdat Alice gewoon SIP verkeer blokkeert. Keurig bevestiging van gehad dat ik per eind juni er van af was. Ze blijven echter rustig incasseren en aanmaningen sturen. Als je er keurig per email op reageert, zeggen ze je maar te bellen. Dan stuur je een mail en dan zeg je hoe ze je kunnen bereiken als ze je echt willen spreken en dan krijg je ( letterlijk ) dit antwoord:

Bedankt voor uw e-mail.

Helaas is onze afdeling niet ingericht voor het telefonisch onderhouden van contacten met onze klanten. Wij willen u daarom vriendelijk verzoeken om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Onze excuses voor het ongemak.

Ik moet dus telefonisch contact opnemen met een afdeling die daar niet op ingericht is?.................. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Anoniem: 270780 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:34:
[...]

Heb zelf ook het probleem gehad dat ik ben geannuleerd (14 isra's in 1 pand en ze wisten niet op welke aan te sluiten), ook niks gehoord over de annulering en dat is inderdaad niet erg netjes.

Samen met de helpdeskmedewerker zijn we door de order gelopen en is de order ingeschoten, je kan er dus aan de telefoon op wachten en krijgt dan de volgende dag netjes via de email een bevestiging. Als je dan ook nog eens vraagt om de cooldown periode van 1 week eraf te halen heb je binnen 3 weken een werkende verbinding!
Heb dit dus al 3 x gedaan, elke keer een annulering zonder reden en niemand die even wil navragen hoe het precies zit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:39
hjm229 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:16:
Heb eind mei opgezegd omdat Alice gewoon SIP verkeer blokkeert.
Ik weet niet wat er bij jou mis gaat, maar ik heb al vanaf het begin VoIP/SIP over een Alice lijn. Ik neem VoIP af via Callvoip.
Eerst over een Alice Comfort lijn, nu over een Alice Easy lijn. En daarvoor Demon/XS4All. Afgezien van een modem die moeilijk deed heb ik nog nooit problemen gehad.
Ik gebruik de standaard modem van Alice in combinatie met een Siemens Gigaset C455 IP. De gigaset zit alleen via de netwerkkabel aangesloten op de modem.

SIP-verkeer wordt bij mij in ieder geval niet geblokkeerd.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270757

denan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:33:
[...]

Yup, ik kreeg een reactie terug dat er blijkbaar iets verkeerd geconfigureerd is aan de netwerkzijde (buiten het alice domein). Ze gaan dit aankaarten.

(disclaimer: ik werk niet bij Alice :))
Hoi Denan,

Wat een impact kan een enkele email naar jou hebben!!
Sinds vanmiddag werkt de telefoon via Alice na 4 weken stilte. Het is nu dus helemaal voor elkaar.
Internet werkt en de telefoon ook. :)

Bedankt voor je inspanningen _/-\o_ en dat geldt ook voor Mojo _/-\o_. Zoals ik al eerder geschreven heb denk ik dat jullie voor velen de laatste hoop zijn als het werkelijk fout gaat.

Bedankt en groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coretx schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:17:
STAP NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT OVER NAAR ALICE !!!

Als ik jou manier van communiceren zo bekijk zal het ook niet geheel aan alice liggen... er kunnen dingen fout gaan, en jou probleem ligt waarschijnlijk aan KPN zijde waardoor alice weinig kan doen, gezien het economy lijnen zijn en deze nou eenmaal bij KPN even duren...

Als je rustig aan de telefoon naar een teamleider of dergelijke vraagt zal je ongetwijfeld verder komen... niet tevreden? stap over, je heb toch maar één maand opzegtermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Half Juli nog maar even voor de zekerheid bellen naar Alice of alles inderdaad op 1 Augustus over gaat. Krijg ik als antwoord dat de order is geannuleerd, want ik had geen vrij aderpaar. Echter hebben ze me hier nooit van op de hoogte gebracht, terwijl ze in het bezit zijn van mijn Postadres,E-Mail-adres,Mobiel en Vast telefoonnummer. Helaas kon ik mijn Orange opzegging niet meer annuleren en ging mijn lijn dus echt op 1 Augustus de lucht uit, maar ik kon mijn Alice aanvraag pas weer na 1 augustus doen omdat mijn lijn niet vrij zou zijn. Ik heb na een aantal keer bellen eindelijk (helaas ook de enige keer) een aardige medewerker aan de lijn gehad, die aangaf dat als ik na 1 Augustus die aanvraag zal doen dat ze hem met spoed (en zonder de 7 dagen bedenktijd) in behandeling zouden nemen..................................................
Typisch geval van overstap problemen van de ene telco naar de andere telco... Mijn advies, (zoals ik ook ben overgestapt)... vraag eerst internet aan bij de nieuwe provider, laat de lijn overnemen.... en beëindig daarna je abonnement bij de oude, zo is de lijn altijd beschikbaar voor migratie... In de meeste gevallen wordt namelijk bij opzegging de lijn in een Cancel status gezet en kan deze niet meer worden overgenomen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zucht, ik heb er spijt van dat ik ooit voor Alice heb gekozen, ik heb echt nog nooit zo'n bedrijf meegemaakt. Ik wilde overstappen van Orange (Online) naar Alice. Per 1 augustus ging mijn Orange DSL de lucht uit. Heb al netjes in Juni aanvraag gedaan, kreeg de order/bevestigingsbrief en was in de veronderstelling dat alles goed zou gaan.<snip>
joh try UPC 8)7 maar ik wacht ook nog op een antwoord op een brief die ik aangetekend heb laten ontvangen door Alice (ook al bood Denan vriendelijk aan te helpen - maar zo werkt het nou eenmaal niet).
Als het niet goed gaat beter je rechtsbijstand verzekering inschakelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 00:18

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

@Denan: bedankt voor je (inside) info over de Fixed IP's. Daar zit ik al echt lang op te wachten! De Alice Site roept overigens nog rustig dat je adres Dynamic is...

Overigens heb ik na 2 weken ellende met de NS1.bbeyond.nl (NS2 trouwens ook) zonet een nieuwe lease geforceerd; en inderdaad een IP uit 93.125.*.* reeks gekregen. Ook een nieuwe DNS en voila!: mijn DNS ellende is meteen voorbij! 't heeft wel even geduurd zeg! Gelukkig heb ik zakelijk er geen last van gehad bij mijn klanten (op mijn werk zijn we BBeyond dealer); dus het moet ergens in het Alice-netwerk zitten/gezeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Heb ook een abbo genomen bij Alice, per 23-7 actief.
Maar je voelt em al: nog niet eens linesync!
En dat na een krappe maand!

Ik heb 2 aderparen in huis, 1 daarvan staat prik op dus heb die aangesloten (andere ook met connectortje beschikbaar gemaakt voor het geval het stiekum toch dat paartje is)

Maarja, geen sync na een maand is toch niet goed.......

Zou Denan/Mojo kunnen kijken wat het probleem is?
Misschien een KPN probleempje tussen centrale/wijkkast?

Klantnummer is 85773

Alvast bedankt!

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Hmm, wat een problemen allemaal. Gelukkig heb ik geen problemen meer gehad sinds het is opgeleverd. Alhoewel, wel DSN-probleem natuurlijk, maarja, OpenDNS had ik zelf ook al gevonden :-)
Morgen dus een vast IP. Op zich wel mooi, maar aan de andere kant met DynDNS niet echt nodig.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182947

Nou volgens mij is de ip toewijzing niet goed gegaan bij de Alice ip beheerders

<38> SysUpTime: 00:03:58 PPP PAP Authenticate Request sent
<38> SysUpTime: 00:03:58 PPP PAP Authenticate Ack received
<132> SysUpTime: 00:03:58 PPP link down (Internet) [0.0.0.0]

<131> SysUpTime: 00:03:58 PPP IPCP cannot determine local IP address (Internet)

<38> SysUpTime: 00:04:27 PPP PAP Authenticate Request sent
<38> SysUpTime: 00:04:27 PPP PAP Authenticate Ack received
<132> SysUpTime: 00:04:27 PPP link down (Internet) [0.0.0.0]

<131> SysUpTime: 00:04:27 PPP IPCP cannot determine local IP address (Internet)

<38> SysUpTime: 00:04:53 PPP PAP Authenticate Request sent
<38> SysUpTime: 00:04:53 PPP PAP Authenticate Ack received
<132> SysUpTime: 00:04:53 PPP link down (Internet) [0.0.0.0]

<131> SysUpTime: 00:04:53 PPP IPCP cannot determine local IP address (Internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik zit inmiddels al 3 weken zonder internet.

Begin deze maand was opeens de verbinding van het modem.
ADSL lampje brande nog wel, maar de helpdeskmedewerker kon geen verbinding krijgen met het modem.
Paar dagen later was ook het ADSL lampje uit.

Na 2 weken kreeg ik opeens een nieuw modem thuis gestuurd.
Dat heb ik inmiddels aangesloten en ook die werkt niet ( zelfs niet met ADSL lampje)
Wederom kreeg de helpdesk medewerker geen verbinding met het modem!

Wat kan het zijn?
Zit nu weer in de loop om over maximaal 10 :( dagen terug te worden gebeld.
Heb alles al vervangen tot aan het ISRA Punt ( waar die nu nog steeds direct op zit).

Input is welkom.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stinger_Ventura schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:44:
Ik zit inmiddels al 3 weken zonder internet.

Begin deze maand was opeens de verbinding van het modem.
ADSL lampje brande nog wel, maar de helpdeskmedewerker kon geen verbinding krijgen met het modem.
Paar dagen later was ook het ADSL lampje uit.

Na 2 weken kreeg ik opeens een nieuw modem thuis gestuurd.
Dat heb ik inmiddels aangesloten en ook die werkt niet ( zelfs niet met ADSL lampje)
Wederom kreeg de helpdesk medewerker geen verbinding met het modem!

Wat kan het zijn?
Zit nu weer in de loop om over maximaal 10 :( dagen terug te worden gebeld.
Heb alles al vervangen tot aan het ISRA Punt ( waar die nu nog steeds direct op zit).

Input is welkom.
Toen het lampje brandde was het signaal van Alice of had je nog een oude provider of iets dergelijks die werd overgenomen door alice? Hoe is je aansluiting op het israpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LastBoyScout schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:12:
@Denan: bedankt voor je (inside) info over de Fixed IP's. Daar zit ik al echt lang op te wachten! De Alice Site roept overigens nog rustig dat je adres Dynamic is...

Overigens heb ik na 2 weken ellende met de NS1.bbeyond.nl (NS2 trouwens ook) zonet een nieuwe lease geforceerd; en inderdaad een IP uit 93.125.*.* reeks gekregen. Ook een nieuwe DNS en voila!: mijn DNS ellende is meteen voorbij! 't heeft wel even geduurd zeg! Gelukkig heb ik zakelijk er geen last van gehad bij mijn klanten (op mijn werk zijn we BBeyond dealer); dus het moet ergens in het Alice-netwerk zitten/gezeten hebben.
Welke DNS heb je nu? Ik zie opeens standaard de internetnl dns staan in mijn modem, terwijl die daar eerst niet stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Weet iemand hoe het zit met het vaste IP? Op Alice.nl wordt hier nog niet over gesproken:
Krijg ik een vast IP-adres?
Nee, van Alice ontvangt u een dynamisch IP-adres

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Twinlife schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:56:
Weet iemand hoe het zit met het vaste IP? Op Alice.nl wordt hier nog niet over gesproken:

[...]
Dat weet iemand :)...
denan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:16:
<c&p uit Alice-news>

Alice over op Statische IP-adressen

Momenteel is het zo dat alle IP-adressen bij Alice dynamisch zijn. Dynamisch wil zeggen dat uw IP-adres op vaste tijdstippen vervangen kan worden voor een ander IP-adres. Ook als u uw modem van de stroom haalt, of de verbinding verbreekt, zult u een nieuw IP-adres krijgen.

Vanaf 21-08-2008 zal Alice echter overgaan op Statische IP-adressen. Er zal op die dag een IP-adres aan uw verbinding gekoppeld worden en het IP-adres zal dus niet meer veranderen. Deze statische IP-adressen zullen vooral een uitkomst zijn voor Alice klanten die eigen servers draaien, of regelmatig een VPN verbinding opzetten met het netwerk van hun werkgever.

U hoeft hiervoor niets te doen, de wijzigingen zullen automatisch actief worden in de loop van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Anoniem: 214860 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:47:
[...]

Als ik jou manier van communiceren zo bekijk zal het ook niet geheel aan alice liggen... er kunnen dingen fout gaan, en jou probleem ligt waarschijnlijk aan KPN zijde waardoor alice weinig kan doen, gezien het economy lijnen zijn en deze nou eenmaal bij KPN even duren...

Als je rustig aan de telefoon naar een teamleider of dergelijke vraagt zal je ongetwijfeld verder komen... niet tevreden? stap over, je heb toch maar één maand opzegtermijn
Dat mijn post niet "netjes" is, dat staat buiten de discussie.
Het is echter wel mijn ervaring, en dan eerlijk & emotioneel omschreven.

Spraken van een KPN probleem is overigens bull, want ik zit op een BBNED DSLAM.
En uit lijnmeting blijkt de lijn goed te zijn, en heb al meer dan een maand linesync.
"Als telefonie het doet blabla " is ook bull, want dat word direkt op ATM gezet.
Ook Alice medewerkers komen met dat verhaal, ze kennen blijkbaar het OSI model en hun eigen configuratie niet eens.

Ik heb simpel weg een PPP authentificatie failure.
"PAP Challenge rejected" En krijg dus geen DHCP Lease.

Voor mensen van alice die zich schamen voor hun collega's ( Die zullen er vast wel zijn ) En graag bewijs zien : 84379

Om het hele verhaal iets te "nuanceren" wil ik nog melden dat ik zelf in het grijze verleden voor een ISP heb gewerkt die zowel over KPN als BBNED dsl levert. En ook daar komen dit soort belachelijke zaken voor.

EDIT : omfg, Mijn ogen vliegen uit mijn hoofd van verbazing !
Deze post hier heeft zijn effect gehad, want ik heb nu verbinding ! Hartelijk bedankt !!!

[ Voor 17% gewijzigd door coretx op 20-08-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Danku :)

Als ik Alice was, zou ik dat er ook ff bij zetten 8)

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Zojuist mijn modem een aantal maal gereset, en het ip adres blijft gelijk.
De static ip change lijkt dus al actief ?
Gelukkig is 'mijn' ip ook niet gelist op de bekende spam blacklists.

[ Voor 28% gewijzigd door gjs op 20-08-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

coretx schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:28:
Ik heb simpel weg een PPP authentificatie failure.
"PAP Challenge rejected" En krijg dus geen DHCP Lease.
Alle Allice modems authentiseren met dezelfde username/password:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
Config foutje in jouw modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
coretx schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:28:
[...]

EDIT : omfg, Mijn ogen vliegen uit mijn hoofd van verbazing !
Deze post hier heeft zijn effect gehad, want ik heb nu verbinding ! Hartelijk bedankt !!!
Lijkt me sterk aangezien niemand hier weet wie je bent ;)
Add: volgens mij is mojo de enige Alice medewerker die hier meeleest.. en hij is op vakantie voor een paar weken.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 20-08-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
BusMastah schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 02:30:
Heb ook een abbo genomen bij Alice, per 23-7 actief.
Maar je voelt em al: nog niet eens linesync!
En dat na een krappe maand!

Ik heb 2 aderparen in huis, 1 daarvan staat prik op dus heb die aangesloten (andere ook met connectortje beschikbaar gemaakt voor het geval het stiekum toch dat paartje is)

Maarja, geen sync na een maand is toch niet goed.......

Zou Denan/Mojo kunnen kijken wat het probleem is?
Misschien een KPN probleempje tussen centrale/wijkkast?

Klantnummer is 85773

Alvast bedankt!
Denan zou je kunnen kijken naar mijn lijn?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
BusMastah schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:58:
[...]

Denan zou je kunnen kijken naar mijn lijn?
Scroll eens één post naar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LastBoyScout schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:12:

Wat voor invloed heb ik wel niet he?:P lol.... na aanleiding van mijn DNS melding en wat kennissen bij BBned werd het de volgende dag meteen opgepakt lol :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_G
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09-2022

R_G

Ook ik ben overgestapt naar een Alice-comfort-abbo met telefoonnummerbehoud. Vanwege eventuele problemen heb ik nog mijn xs4all-abbo met een maand overlap opgezegd, maar heb wel Alice toestemming gegeven om mijn vaste analoge KPN lijn op te zeggen.

Ik heb netjes de modem ontvangen.
Ik heb van Alice een brief ontvangen maar daarin staat dat ik een nieuw telefoonnummer krijg.
Hierop heb ik een email geschreven dat het toch de bedoeling was dat ik mijn oude nummer behoud.

Gisteren 18-08-2008 zou ik overgaan.
1e aderpaar waar eerst KPN op zat: geen linesync, niets...
2e aderpaar met xs4all: werkt gewoon nog.

Nu heb ik alleen nog een prepaid telefoon om de hulplijn te bellen à € 1,30 per minuut (voor vodaphone) en € 0,25 per minuut voor Alice.
Dus 30 minuten en € 46 :'( later krijg ik van de helpdesk te horen dat ik de volgende morgen moet afwachten. Ook kon de helpdeskmedewerker zien dat nummerbehoud niet "aangevinkt" was. "Hij kon verder ook niets doen..."

Ik heb nu nog steeds geen linesync.

Vervolgens een email geschreven dat ik nog niet verbonden was en nog niets over nummerbehoud heb mogen vernemen.

antwoord:
Helaas is het niet mogelijk om uw probleem via e-mail op te lossen. Wij vragen u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Één van onze medewerkers voert dan samen met u een storingsanalyse uit om uw probleem nader te bepalen en op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Toch een tweede email gestuurd met de extra boodschap dat het geen zin heeft om een storingsanalyse te doen (à nog eens € 46) als er geen verbinding is.

antwoord:
Het komt regelmatig voor dat, vanwege technische redenen, een aanvraag via het web niet goed doorgevoerd wordt. Zo is uw oplevering en aanvraag voor nummerbehoud. Helaas is het probleem niet via mail op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Geen idee waarom bovenstaande niet via email op te lossen is. :?

Voordat ik weer ga bellen hoop ik dat denan of mojo in iedergeval een linesync voor mij kunnen regelen.

klantnummer: 94570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
gjs schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:47:
Zojuist mijn modem een aantal maal gereset, en het ip adres blijft gelijk.
De static ip change lijkt dus al actief ?
Gelukkig is 'mijn' ip ook niet gelist op de bekende spam blacklists.
Ik mag hopen dat ik niet dit IP hou, ik kan nog maar 20% van de sites bezoeken die ik normaal bezoek :| Heb het al eerder gezegd, die 93.x range is echt beroerd^2

Edit: ik kan zelfs de Alice site niet eens bezoeken _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door J0YR1D3R op 20-08-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:27

bladebla

<Piéééép>

Anoniem: 182947 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 07:55:
Nou volgens mij is de ip toewijzing niet goed gegaan bij de Alice ip beheerders

[...]
<131> SysUpTime: 00:04:53 PPP IPCP cannot determine local IP address (Internet)
Hier hetzelfde vanaf 02:15 vannacht volgens logfiles.

En de klantenservices heeft op het moment een extra opmerking vooraangaande de standaard wachtriedel dat het heel druk is. Een voordeel dat ik ze niet kan bereiken; er kan mij niet gevraagd worden de kabel tussen het modem en het isra-punt te vervangen, daar ik even door de voorraad heen ben. :>
Kom op Alice, dit even oplossen, en dan weer verder met mijn portering aanvraag van 5 maanden geleden.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 270780 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:00:
[...]

Toen het lampje brandde was het signaal van Alice of had je nog een oude provider of iets dergelijks die werd overgenomen door alice? Hoe is je aansluiting op het israpunt?
Ik neem aan dat dat het signaal van Alice was.
Heeft daarvoor 10 maanden probleemloos gewerkt!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77068

Static ip weten ze bij bbned nog niks vanaf is alleen nog maar in test.

dus waar deze onzin vandaan komt??
Net iemand gesproken die op NMC werkt bij bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik kan anders refreshen en m'n modem rebooten wat ik wil, maar ik krijg toch echt steeds dat verrotte 93.x ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet mee eens.

NMC bbned geeft wat anders aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tsja, enig idee hoe ik er vanaf kom? 1 avondje met de helft aan je gebruikelijke pagina's beschikbaar (nu/google/alice/etc doen het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je modem resetten
als je nog niet de juiste dns server heb gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

@Mennog: Bij http://alice.gebruikers.e...id=854&pid=5859#post_5859 zit iemand ook dicht bij het BBned vuur; die roept wat anders. :|

Ik hoop stiekem dat je toch ongelijk hebt :P Ik wil echt wel een fixed IP!

Oh nog even terugkomend op de PPP Failures hierboven. Het klopt dat iedereen dezelfde PPP credentials gebruikt; de authenticatie gaat op basis van jouw Line-ID in de DSLAM. Nu word er met die Line-ID wel degelijk geauthenticeerd; namelijk daarachter op de Cisco-10000 ("Cisco-10K"). Mijn oplevering heeft 11 dagen vertraging opgelopen; alleen door het feit dat de config van mijn aansluiting niet in die Cisco-10K was geprogrammeerd. (Dit weet ik overigens uit eerste hand; maar kan niet zeggen wie, om de personen in kwestie niet in verlegenheid te brengen). Daarna was het overigens meteen in orde en had ik internet :P ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

Anoniem: 270780 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:07:
[...]
Welke DNS heb je nu? Ik zie opeens standaard de internetnl dns staan in mijn modem, terwijl die daar eerst niet stond..
Die van internl.net. Zie de specs in de beginpost :P

LastBoyScout schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:24:
@Mennog: Bij http://alice.gebruikers.e...id=854&pid=5859#post_5859 zit iemand ook dicht bij het BBned vuur; die roept wat anders. :|

Ik hoop stiekem dat je toch ongelijk hebt :P Ik wil echt wel een fixed IP!

Oh nog even terugkomend op de PPP Failures hierboven. Het klopt dat iedereen dezelfde PPP credentials gebruikt; de authenticatie gaat op basis van jouw Line-ID in de DSLAM. Nu word er met die Line-ID wel degelijk geauthenticeerd; namelijk daarachter op de Cisco-10000 ("Cisco-10K"). Mijn oplevering heeft 11 dagen vertraging opgelopen; alleen door het feit dat de config van mijn aansluiting niet in die Cisco-10K was geprogrammeerd. (Dit weet ik overigens uit eerste hand; maar kan niet zeggen wie, om de personen in kwestie niet in verlegenheid te brengen). Daarna was het overigens meteen in orde en had ik internet :P ...
Iedereen heeft dezelfde user credentials voor PPP verificatie...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 77068 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:54:
je modem resetten
als je nog niet de juiste dns server heb gekregen
Ik heb m'n modem al meerdere malen gereset/gereboot en ik krijg al de nieuwe dns-server. Ook als ik de xs4all dns servers gebruik (wat ik altijd al deed eigenlijk) heb ik gezeik. Vanavond nog maar eens opnieuw proberen. Heb er niet zo haast mee, ga toch op vakantie. Als het daarna niet gefixed is ga ik maar eens wat harder zeuren bij Alice zelf.

• denan
Anoniem: 77068 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:24:
Static ip weten ze bij bbned nog niks vanaf is alleen nog maar in test.

dus waar deze onzin vandaan komt??
Net iemand gesproken die op NMC werkt bij bbned
Deze info komt van bbned af, 30% van alle IP's waren al static. Sinds gisteren zijn ze allemaal overgegaan op static.

@joyrider:
Email je ip adres eens naar dtvpilot@xmsnet.nl, dan zal ik laten uitzoeken of dat 93.x.x.x blok rot is.

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 21-08-2008 09:03 ]

Topicstarter
denan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:00:
[...]

Deze info komt van bbned af, 30% van alle IP's waren al static. Sinds gisteren zijn ze allemaal overgegaan op static.

@joyrider:
Email je ip adres eens naar dtvpilot@xmsnet.nl, dan zal ik laten uitzoeken of dat 93.x.x.x blok rot is.
Ik had hetzelfde probleem remember. Modem was uit en ip was toch te pingen, dubbel ip of iets dergelijks. Overigens na een dag was of het probleem bij bbned opgelost of was het een kwestie van ip routes die niet lekker liepen en misschien niet constant worden geupdate in de cisco's..

Alles werkt nu trouwens perfect op die 93.x

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 270780 op 21-08-2008 09:20 ]

denan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:00:
[...]

@joyrider:
Hi Denan,

Zou je eens kunnen achterhalen waarom ik helemaal geen ip meer toegewezen krijg?

• denan
Anoniem: 182947 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:45:
[...]
Hi Denan,

Zou je eens kunnen achterhalen waarom ik helemaal geen ip meer toegewezen krijg?
Nope, ik werk niet bij Alice.. dit soort problemen kun je het beste bij de helpdesk aanmelden. Wat ik wel kan doen is problemen die voor meer dan 1-2 klanten gelden melden bij de contacten die ik binnen Alice heb. Zoals bijvoorbeeld dat 93.x.x.x blok dat mogelijk routeringsproblemen heeft.

Add: Static IP's
De mensen bij Alice hebben al een aantal webpagina's aangepast, zie bijvoorbeeld: http://support.alice.nl/support_faq.html -> (Krijg ik een vast IP-adres?)

Add2:
@ajaxlon: kun jij aan je startpost toevoegen dat Alice een gratis email virusscanner & spamfilter heeft?

[ Voor 23% gewijzigd door denan op 21-08-2008 10:12 ]

Dan ga ik maar eens kijken of ik nmc nummer van bbned kan achterhalen op mn werk :(
denan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:02:
[...]

Nope, ik werk niet bij Alice.. dit soort problemen kun je het beste bij de helpdesk aanmelden. Wat ik wel kan doen is problemen die voor meer dan 1-2 klanten gelden melden bij de contacten die ik binnen Alice heb. Zoals bijvoorbeeld dat 93.x.x.x blok dat mogelijk routeringsproblemen heeft.

Add: Static IP's
De mensen bij Alice hebben al een aantal webpagina's aangepast, zie bijvoorbeeld: http://support.alice.nl/support_faq.html -> (Krijg ik een vast IP-adres?)

Add2:
@ajaxlon: kun jij aan je startpost toevoegen dat Alice een gratis email virusscanner & spamfilter heeft?

Anoniem: 182947 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:26:
Dan ga ik maar eens kijken of ik nmc nummer van bbned kan achterhalen op mn werk :(

[...]
Die helpen je toch niet en zullen verwijzen naar Alice... Bel de alice helpdesk gewoon ff... of reset je copperjet naar fabrieksinstellingen, zodat er een nieuwe config opgehaald kan worden... misschien is het dan opgelost...

Anoniem: 214860 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:11:
[...]

Die helpen je toch niet en zullen verwijzen naar Alice... Bel de alice helpdesk gewoon ff... of reset je copperjet naar fabrieksinstellingen, zodat er een nieuwe config opgehaald kan worden... misschien is het dan opgelost...
Ik heb geen copperjet....

Kijk in dat geval of je eigen modem config wel goed is... dan kan je zowiezo niet aankloppen bij Alice of bbned gezien je een eigen modem gebruikt ;)...

• -d-

-d-

Anoniem: 214860 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Typisch geval van overstap problemen van de ene telco naar de andere telco... Mijn advies, (zoals ik ook ben overgestapt)... vraag eerst internet aan bij de nieuwe provider, laat de lijn overnemen.... en beëindig daarna je abonnement bij de oude, zo is de lijn altijd beschikbaar voor migratie... In de meeste gevallen wordt namelijk bij opzegging de lijn in een Cancel status gezet en kan deze niet meer worden overgenomen.... :)
Ik heb de hoop maar opgegeven dat Alice uberhaupt ooit nog in staat kan zijn een lijn op te leveren bij mij, dus maar een andere provider gekozen.

Anoniem: 270824

Zit nu al vanaf 4 augustus ineens zonder internet en telefoon. dat is dus 17 dagen!!
Klapperlijn. 6 maanden een perfecte verbinding gehad. nooit last gehad van uitvallende lijn.

Heb al genoeg berichten geplaatst op dit forum maar als het niet teveel is gevraagd Denan zou je kunnen kijken naar mijn probleem? en zo ja mag ik het dan mailen naar het @xmsnet.nl mailadres van je , Met de alice helpdesk kom ik er gewoon niet meer uit .Ik heb zeker al +1 maandabbo uitgegeven aan kosten.

Ik heb me WOW char verkocht want daar kan ik toch niets meer mee :-P.
Alice doe ik, als dit aanhoud tot het einde van de week ook in de verkoop.

TX.

Anoniem: 270824 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:56:
Zit nu al vanaf 4 augustus ineens zonder internet en telefoon. dat is dus 17 dagen!!
Klapperlijn. 6 maanden een perfecte verbinding gehad. nooit last gehad van uitvallende lijn.

Heb al genoeg berichten geplaatst op dit forum maar als het niet teveel is gevraagd Denan zou je kunnen kijken naar mijn probleem? en zo ja mag ik het dan mailen naar het @xmsnet.nl mailadres van je , Met de alice helpdesk kom ik er gewoon niet meer uit .Ik heb zeker al +1 maandabbo uitgegeven aan kosten.

TX.
Tip:.... Na oplossen van je storing een restutitie verzoek schriftelijk (dus per brief) indienen bij Alice, zo kan je in ieder geval je abonnementskosten en eventuele gemaakte helpdesk 0900 nummer kosten terug vragen. Het laatste terug vragen kan alleen als je gebelt heb en er elke keer geen oplossing is want dan is alice in gebreke :)

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Na mijn eerdere klaagzang nu toch een positief puntje.
Alice heeft mijn lijn ooit overgedragen zonder mij daar van op de hoogte te stellen en bij het opzeggen daarna ging het ook fout waardoor ik drie maanden betaald heb zonder een dienst te ontvangen. Na een paar telefoontjes en een mailtje naar support kreeg ik zonder hier iets over te horen opeens 90 euro over gemaakt. Erg netjes als je het mij vraagt :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Vhond
  • Niet online

• denan
Anoniem: 270824 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:56:

TX.
Ik kan er zelf niet naar kijken, ik werk niet bij alice! (ik weet het.. ik val in herhaling)... Heb je al een status update gevraagd bij Alice? Zo ja: wat zeggen ze dan?

@internetXS: Je krijgt bij Alice altijd een cjt1616 die correct geconfigged is.. sluit die anders gewoon eens aan.

• Bomberman
  • Laatst online: 06-06 03:33
Ik zit met hetzelfde probleem als Joyrider, ben vastgezet op een 93.x.x.x IP.

Voorheen als ik na het resetten van de modem een 93.x kreeg bleef ik resetten tot ik terug zat op 78.x.x.x, omdat ook toen de helft van de sites niet meer werkte, maar dat gaat nu dus niet meer ... behoorlijk balen.

Ik heb de nieuwe DNS'en al (ook alternatieve DNS'en werken niet).

PC Specs

Bomberman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:10:
Ik zit met hetzelfde probleem als Joyrider, ben vastgezet op een 93.x.x.x IP.

Voorheen als ik na het resetten van de modem een 93.x kreeg bleef ik resetten tot ik terug zat op 78.x.x.x, omdat ook toen de helft van de sites niet meer werkte, maar dat gaat nu dus niet meer ... behoorlijk balen.

Ik heb de nieuwe DNS'en al (ook alternatieve DNS'en werken niet).
Als je naar een site een tracert uitvoerd die het niet doet... wat krijg je dan te zien?
(In de prompt > tracert www.nu.nl bijvoorbeeld)

en wat doet een nslookup naar een site die je niet kan bekijken

• Bomberman
  • Laatst online: 06-06 03:33
Domme fout van me denk ik, de DNS'en in de router stonden nog op de automatisch verkregen adressen (router zit met ZIPB op de modem, geen idee of dat iets uitmaakt). Ik heb ook deze aangepast naar de twee OpenDNS adressen (208.67.222.222 en 208.67.220.220) en tot nu toe werkt alles weer.

Voorheen was het wel vaker zo dat de 93.x even werkte en daarna niet meer dus ik wacht even af, als sites weer onbereikbaar worden zal ik een tracert en nslookup doen.

PC Specs

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 214860 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:39:
[...]

Als je naar een site een tracert uitvoerd die het niet doet... wat krijg je dan te zien?
(In de prompt > tracert www.nu.nl bijvoorbeeld)

en wat doet een nslookup naar een site die je niet kan bekijken
Edit: never mind.. In m'n router alles nagekeken, in m'n modem..nergens problemen of fouten. Staat er bij m'n DNS instellingen van m'n pc nog wat mbt de oude DNS servers.. Foutje bedankt 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-08-2008 20:17 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.