Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.388 views

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

LastBoyScout schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:26:
[...]

Die van internl.net. Zie de specs in de beginpost :P
Toch wel grappig dat ik die InterNLnet dns servers eind topic deel 2 heb genoemd, en ze nu breed worden uitgerold 8).

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

J0YR1D3R schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:49:
Ik heb m'n modem al meerdere malen gereset/gereboot en ik krijg al de nieuwe dns-server. Ook als ik de xs4all dns servers gebruik (wat ik altijd al deed eigenlijk) heb ik gezeik.
Je kan niet zomaar de dns server van een willekeurige proivder gebruiken. Normaal staat zo'n server alleen queries toe afkomstig van clients in hun eigen netwerk.
InterNLnet doet echter redelijk wat zaken voor Alice (of moet ik zeggen alles ?) vandaar dat die servers ook openstaan voor de Alice ip blokken.
Waarom dat bij Surfnet ook zo is :? Ik vermoed een linkje met SurfsnelADSL dat ook weer door InterNLnet gedaan wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:52:
[...]

Je kan niet zomaar de dns server van een willekeurige proivder gebruiken. Normaal staat zo'n server alleen queries toe afkomstig van clients in hun eigen netwerk.
InterNLnet doet echter redelijk wat zaken voor Alice (of moet ik zeggen alles ?) vandaar dat die servers ook openstaan voor de Alice ip blokken.
Waarom dat bij Surfnet ook zo is :? Ik vermoed een linkje met SurfsnelADSL dat ook weer door InterNLnet gedaan wordt...
Ik weet het niet, maar BBned / BBeyond / Alice / *oude Pilmo* / en InterNLnet zijn allemaal van een en hetzelfde bedrijf... Telecom Italia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Een weekje geleden was m'n klapperlijn dus gefixed en kon ik eindelijk weer internetten maar sindsdien is m'n snelheid niet wat het geweest was. Voor de klapperlijn haalde ik makkelijk 1,3MByte maar nu haal ik niet eens de helft met 425KByte. Is mijn profiel lager gezet ofzo?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:31:
Een weekje geleden was m'n klapperlijn dus gefixed en kon ik eindelijk weer internetten maar sindsdien is m'n snelheid niet wat het geweest was. Voor de klapperlijn haalde ik makkelijk 1,3MByte maar nu haal ik niet eens de helft met 425KByte. Is mijn profiel lager gezet ofzo?
Waarschijnlijk zit je tever van de centrale... waardoor je lijn dus instabiel was met een 20mbit profiel. In dit soort gevallen zal het profiel worden aangepast Waarschijnlijk zal je profiel op 4Mbit staan. Dit zal je denk ik voor lief moeten nemen... een hogere snelheid kan vast wel, alleen kan je dan niet meer aankloppen bij Alice, want dat is dan je eigen keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik zeker weer, net het modem binnen gekregen aansluiten, alles ging goed en lampjes branden maar no-go

nu ja dat zou kunnen want pas op de 25e zou ik worden aangesloten.

ik denk nou dan kan ik mooi even in het modem kijken en wat veranderen, nou niet dus modem kan ik niet bereiken

heb ik een gaar modem of doe ik het verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:59:
Dat heb ik zeker weer, net het modem binnen gekregen aansluiten, alles ging goed en lampjes branden maar no-go

nu ja dat zou kunnen want pas op de 25e zou ik worden aangesloten.

ik denk nou dan kan ik mooi even in het modem kijken en wat veranderen, nou niet dus modem kan ik niet bereiken

heb ik een gaar modem of doe ik het verkeerd??
Als het goed is moet je een DHCP krijgen van de copperjet... Heb je wel een crosskabel tussen de modem en je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Alice en DECT problematiek
In de vorige thread had ik al gepost dat er een oplossing is voor het DECT probleem. Mensen die hun DECT telefoon niet goed aan de praat krijgen kunnen een speciale DECT filter krijgen vanuit de leverancier van de CJT1616. Heb je dus problemen, forward je klantnummer + naw gegevens naar dtvpilot@xmsnet.nl..Met als subject 'DECT probleem', dan zal ik zorgen dat het bij de mensen terecht komt die zich hiermee bezig houden binnen Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Denan, ik heb totaal geen problemen met/bij Alice, maar lees wel elke dag mee. Ik vind het echt geweldig, dat je dit allemaal doet voor de mensen. Een pluim voor jou!

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:47:
[...]

Waarschijnlijk zit je tever van de centrale... waardoor je lijn dus instabiel was met een 20mbit profiel. In dit soort gevallen zal het profiel worden aangepast Waarschijnlijk zal je profiel op 4Mbit staan. Dit zal je denk ik voor lief moeten nemen... een hogere snelheid kan vast wel, alleen kan je dan niet meer aankloppen bij Alice, want dat is dan je eigen keuze
Wat ik niet snap is waarom ik dan wel 1,5 maand gewoon stabiel 1,3MByte heb kunnen hebben. daarna ging ik op vakantie en toen ik thuis kwam was dat ding aan het klapperen alsof er geen morgen meer was.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:21:
[...]

Als het goed is moet je een DHCP krijgen van de copperjet... Heb je wel een crosskabel tussen de modem en je PC?
Ja die rode kabel zit er tussen, er ligt trouwens iets los in het modem lijkt erop dat ze een schroefje vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 00:11

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Deze info komt van bbned af, 30% van alle IP's waren al static. Sinds gisteren zijn ze allemaal overgegaan op static.
Heb dit van mijn cotntact bij Bbeyond dealersupport ook bevestigd gekregen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:43

Hu9o

Schokkend

Wat ik wel apart vindt is dat ik in de alice lounge niet mijn pdf rekeningen kan bekijken. Als ik er op klik dan krijg ik een 'unable to connect' melding... :|

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/3637/facturenmh7.jpg

Best wel raar niet?

Ik heb ook zo'n 93.125* ip, zou het daar mee te maken hebben?

[ Voor 1% gewijzigd door Hu9o op 22-08-2008 23:05 . Reden: resize ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Hu9o schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:04:
Wat ik wel apart vindt is dat ik in de alice lounge niet mijn pdf rekeningen kan bekijken. Als ik er op klik dan krijg ik een 'unable to connect' melding... :|

[afbeelding]

Best wel raar niet?

Ik heb ook zo'n 93.125* ip, zou het daar mee te maken hebben?
Nee dit betekent dat er nog nooit een pdf rekening voor je is gemaakt en daardoor krijg je deze (slordige) foutmelding te zien. Ik heb het zelf ook een hele tijd gehad. Het is volgens mij een foutmelding van de webpagina zelf die niet met z'n backend kan praten, of geen gevens ontvangt.
10.x.x.x adressen (rfc1918) zijn NIET routeerbaar via het adsl netwerk, dus pingen zul je hem nooit kunnen !

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 23-08-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Oh dat zou natuurlijk wel kunnen, heb Alice nog minder dan een maand.

Thanks, over een tijdje maar weer proberen :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:33

bladebla

<Piéééép>

Deze week lag dit onderdeel van 'de lounge' er ook even uit. Ik wilde al mijn facturen van de afgelopen maanden eens verzamelen maar kreeg ook deze melding.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:27
Hier voor de verandering een positieve ervaring van een nieuwe Alice gebruiker. Sinds 2 weken heb ik Alice comfort en het werkte gelijk goed. Ik moest nog wel de de juiste aansluitingen maken in mijn PTT box, omdat Alice op de 2de lijn is gezet. Vervolgens PTT stekker goed bedraad en het werkte gelijk!
Snelheid bij downen van payserver: 1500-1600 kbit/s constante snelheid. Verandert ook niet bij voeren van een telefoongesprek. So far so good!

Nu alleen nog Copperjet in bridge mode proberen te krijgen en dan ben ik helemaal gelukkig :)

Enige dat nu nog loopt is het overzetten van mijn KPN telefoonnummer naar Alice en dat geeft problemen, dankzij die incompetente medewerkers bij KPN.

Tot nu toe KPN-Alice: 0-1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:26:
Hier voor de verandering een positieve ervaring van een nieuwe Alice gebruiker. Sinds 2 weken heb ik Alice comfort en het werkte gelijk goed. Ik moest nog wel de de juiste aansluitingen maken in mijn PTT box, omdat Alice op de 2de lijn is gezet. Vervolgens PTT stekker goed bedraad en het werkte gelijk!
Snelheid bij downen van payserver: 1500-1600 kbit/s constante snelheid. Verandert ook niet bij voeren van een telefoongesprek. So far so good!

Nu alleen nog Copperjet in bridge mode proberen te krijgen en dan ben ik helemaal gelukkig :)

Enige dat nu nog loopt is het overzetten van mijn KPN telefoonnummer naar Alice en dat geeft problemen, dankzij die incompetente medewerkers bij KPN.

Tot nu toe KPN-Alice: 0-1 :)
Hoezo, "voor de verandering"? Over het algemeen zijn de ervaringen met Alice al vrij positief. De negatieve ervaringen komen van mensen, die te beroerd zijn de topics door te lezen of contact op te nemen met Denan of Mojo.
Ik ben in maart overgestapt naar Alice. Toen waren de meningen veel negatiever, maar heb toch de stap naar Alice durven zetten. En zonder spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:58:
[...]

Hoezo, "voor de verandering"? Over het algemeen zijn de ervaringen met Alice al vrij positief. De negatieve ervaringen komen van mensen, die te beroerd zijn de topics door te lezen of contact op te nemen met Denan of Mojo.
Ik ben in maart overgestapt naar Alice. Toen waren de meningen veel negatiever, maar heb toch de stap naar Alice durven zetten. En zonder spijt.
Hmm, de algemene tendens kwam toch niet positief op mij over. Veel geklaag over problemen met de snelheid, helpdesk of oplevering. Maar als het merendeel van de gebruikers positieve ervaringen hebben, is dat natuurlijk alleen maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Mensen zonder problemen melden dat meestal niet in dit forum he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 11:18
grhmpf schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:29:
Mensen zonder problemen melden dat meestal niet in dit forum he :)
Klopt, ook ong 1 maand alice comfort nu. Alles verliep vlekkeloos. had een mooie overgang op aderpaar. mijn snelheid ging met 600 kb/s omhoog.. zit nu op 1,4 mb/s! telefonie werd goed geregeld en werkt nu ook perfect. een dikke pluim voor alice dat het zo goed geregeld is!

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

segil schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:58:
[...]

Hmm, de algemene tendens kwam toch niet positief op mij over. Veel geklaag over problemen met de snelheid, helpdesk of oplevering. Maar als het merendeel van de gebruikers positieve ervaringen hebben, is dat natuurlijk alleen maar mooi.
Hier ook zonder spijt overgestapt op Alica,Over alles tevreden en nu pas 1 keer 20 minuten offline geweest vanwege de static IP change,ik belde de Helpdesk op en Poof, weer online,alice is een top provider.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:58:
Hmm, de algemene tendens kwam toch niet positief op mij over. Veel geklaag over problemen met de snelheid, helpdesk of oplevering.
Dit soort problemen vind je bij (bijna) alle providers. Mijn algemene indruk is, dat er geen echt goede provider is. En als je naar prijs/kwaliteit-verhouding kijkt, is Alice beslist niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:27:
[...]

Ik kan er zelf niet naar kijken, ik werk niet bij alice! (ik weet het.. ik val in herhaling)... Heb je al een status update gevraagd bij Alice? Zo ja: wat zeggen ze dan?

@internetXS: Je krijgt bij Alice altijd een cjt1616 die correct geconfigged is.. sluit die anders gewoon eens aan.
Oh, dacht dat je contacten had .. mijn excuses.
Als status update vorige week maandag , dinsdag , woensdag en donderdag wordt er gemeld dat het doorgestuurd is naar de lijnprovider. Maar ja 4 augustus aanmelden en dan pas 18 augustus doorsturen naar de lijnprovider en het is nu 25 augustus . Schandalig .... dat je er niks van hoort. Andere mensen kunnen zeggen dat alice niet slecht is .. Wacht maar tot je een keer problemen krijg die de eerste lijn niet kan oplossen .

Dag 21 zonder Internet en Telefoon. Zit 1260 meter van de centrale met 6 maanden een perfecte verbinding gehad en nu ineens een klapperlijn.

de orginele copperjet zit er aan.

Heb net nog een keer gebeld en je krijgt te horen ze zijn er mee bezig . dus ik heb vriendelijk tegen die vrouw gezegd : DAT ZIJN ZE AL 21 DAGEN ....... HALLO.... Hoor ik een telefoonbeantwoorder ..
we zijn er mee bezig we zijn er mee bezig. Heb gezegd dat ik net zolang blijf hangen tot ze mij een manager of teamleider geven . Nou volharding heb ik 20 minuten met haar aan de telefoon gehangen maar je krijgt echt niemand anders aan de telefoon. Zet maar in de call als er vandaag of morgen niks mee wordt gedaan je een opzegging kan verwachten van het abbo. Ben het zat Kl*T* Alice.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:04:
[...]

Oh, dacht dat je contacten had .. mijn excuses.
Als status update vorige week maandag , dinsdag , woensdag en donderdag wordt er gemeld dat het doorgestuurd is naar de lijnprovider. Maar ja 4 augustus aanmelden en dan pas 18 augustus doorsturen naar de lijnprovider en het is nu 25 augustus . Schandalig .... dat je er niks van hoort. Andere mensen kunnen zeggen dat alice niet slecht is .. Wacht maar tot je een keer problemen krijg die de eerste lijn niet kan oplossen .

Dag 21 zonder Internet en Telefoon. Zit 1260 meter van de centrale met 6 maanden een perfecte verbinding gehad en nu ineens een klapperlijn.
Ik heb wel contacten, maar ik kan niet zomaar een helpdesk probleem ergens neerleggen. Wat ik wel kan doen is generiek problemen (zoals bijvoorbeeld het bovenstaande factuur-lounge verhaal) aankaarten bij de juiste personen.

Wat betreft je storing: Het klinkt alsof er eerst een ticket aangemaakt is bij BBNED en dat deze het doorgezet hebben naar KPN. Wellicht een probleem in de wijkcentrale of in je ISRA punt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:48:
[...]

Ik heb wel contacten, maar ik kan niet zomaar een helpdesk probleem ergens neerleggen. Wat ik wel kan doen is generiek problemen (zoals bijvoorbeeld het bovenstaande factuur-lounge verhaal) aankaarten bij de juiste personen.

Wat betreft je storing: Het klinkt alsof er eerst een ticket aangemaakt is bij BBNED en dat deze het doorgezet hebben naar KPN. Wellicht een probleem in de wijkcentrale of in je ISRA punt dus?
Ik woon in Delft dus als het aan de wijkcentrale ligt dan ligt het aan mijn poortje daar...
Misschien dat andere mensen in Delft hetzelfde probleem hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:56:
[...]

Ik woon in Delft dus als het aan de wijkcentrale ligt dan ligt het aan mijn poortje daar...
Misschien dat andere mensen in Delft hetzelfde probleem hebben ?
Dat hoeft niet, het kan ook puur met je aansluiting in de wijkcentrale te maken.. dus alleen op jouw fysieke poort. Anyway.. als het een KPN probleem is.. ga je dan ook dat logo'tje in je avatar door een KPN logo vervangen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:19:
[...]

Dat hoeft niet, het kan ook puur met je aansluiting in de wijkcentrale te maken.. dus alleen op jouw fysieke poort. Anyway.. als het een KPN probleem is.. ga je dan ook dat logo'tje in je avatar door een KPN logo vervangen? O-)
Hehe yep dan worden het er 2 in 1 logo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

segil schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:26:
Dat klopt ook, omdat het geen VoIP is, maar VoDSL.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-09 18:13

s3.

Beste mensen.. ik wil vragen of de verbinding bij Alice wel stabiel is ter vergelijking met Telfort. Het gaat voornamelijk om de telefonie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:30
s3. schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:04:
Beste mensen.. ik wil vragen of de verbinding bij Alice wel stabiel is ter vergelijking met Telfort. Het gaat voornamelijk om de telefonie ;).
Dat ligt denk ik heel erg aan je persoonlijke situatie.

Hier hoor je veel mensen dat ze een goede verbinding hebben maar, wij zijn dus zo snel mogelijk (zo snel als dat kan bij alice) weer weggegaan. Telefoon gesprekken van <0.30 sec was "normaal".

Nu bij het opzeggen gaat het administratief weer niet goed en moeten we nog tot september doorbetalen terwijl we al in mei een schriftelijke bevestiging hebben ontvangen van alice dat het per juni stop gezet zal worden.

En dan krijgen we vorige week ook nog een brief dat we een nieuw modem zouden krijgen want daar zal het volgens hun aan liggen :?

Maar ja dat is maar 1 case ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgitmans
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 19:59
Mojo,
Ik zag dat jij al meerdere personen geholpen had, zou je ook eens naar mijn melding kunnen kijken?
Mijn klantnr: NL00026115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Als ik terug ben van vakantie, sure :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Mojo schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:46:
Als ik terug ben van vakantie, sure :P
Heej Mojo zou je mij een enorm plezier kunnen doen?
Zou je kunnen vragen aan een vriendelijke collega van je of ze naar mijn lijn willen kijken?

Probleem is dat er nog nooit signaal op heeft gestaan, terwijl ik op 22 Juli al had moeten kunnen internetten.
Heb echt al alles geprobeerd om de lijn aan de gang te krijgen, maar geen resultaat.
Lijkt erop dat er iets niet goed zit in de centrale of in de database bij Alice/BBNed/KPN.

Ik kan je eventueel wel de details per email sturen als dat mag.

Alvast hartelijk dank!

PS: Uiteraard kreeg ik als antwoord op m'n emails dat ik maar moest bellen met de helpdesk, maar ik ben bang dat dat geen oplossing op gaat leveren met zo'n 1e lijns......

[ Voor 11% gewijzigd door BusMastah op 26-08-2008 02:47 ]

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
BusMastah schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:45:
[...]

Heej Mojo zou je mij een enorm plezier kunnen doen?

Probleem is dat er nog nooit signaal op heeft gestaan, terwijl ik op 22 Juli al had moeten kunnen

PS: Uiteraard kreeg ik als antwoord op m'n emails dat ik maar moest bellen met de helpdesk, maar ik ben bang dat dat geen oplossing op gaat leveren met zo'n 1e lijns......
Eeerhm.. dus als ik het goed lees.. heb je sinds 22-7 een probleem.. maar weiger je de helpdesk te bellen omdat je daar het nut niet van in ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zit even op de Alice site te koekeloeren naar een mogelijkheid om de orderstatus op te vragen, maar kan het niet vinden. Is deze er of zoek ik voor niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cvheereveld schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:08:
Ik zit even op de Alice site te koekeloeren naar een mogelijkheid om de orderstatus op te vragen, maar kan het niet vinden. Is deze er of zoek ik voor niks?
Die is er (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Mojo alweer aanwezig ? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even een paar berichtjes omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah zag het :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
- niet meer nodig-

[ Voor 97% gewijzigd door L.N. op 26-08-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dat mag zeker: NL00027381
Je maakt er m'n moeder blij mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05-2011
Je mag de mijne ook wel nemen klantnummer NL00022182
maak je mij er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wat ik me nou afvraag bij het lezen van dit alles.... houdt Alice ergens een klachtendatabase bij? En dan vraag ik me daarna het volgende af... hoeveel van die klachten zijn werkelijk terecht? Ik kan dat nergens peilen...

* SgtStrider is nog steeds erg tevreden met Alice Easy...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Heineken schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:46:
Dat mag zeker: NL00027381
Je maakt er m'n moeder blij mee. ;)
Ik heb je moeder blij gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

LuukNouwen schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:00:
[...]

Dat klinkt heel erg fout :P
Zal zodra mijn alice geactiveerd is mijn nummer ook wel geven, kan ik toekomstige alice gebruikers 10 euro besparen en mij zelf 20 :D

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgitmans
  • Laatst online: 01-09 19:59
mojo Thx,

en geniet van je vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

LuukNouwen schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:00:
[...]

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
IK heb een vraagje, heb nu al een aantal weken alice, en ben er erg blij mij.
Alles werkt correct en het internet is een stuk sneller dan bij mijn andere provider Online. :*)

Wat ik als enige nog niet voor elkaar heb gekregen is de nummer weergava om mijn telefoon.
En als ik iemand belt, dat hij dan mijn nummer ziet.

Dit had ik altijd wel bij online maar niet bij Alice.
Is dit ergens in te stellen, verder gelukkig niks te klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elmo_1978 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 07:40:
Wat ik als enige nog niet voor elkaar heb gekregen is de nummer weergava om mijn telefoon.
En als ik iemand belt, dat hij dan mijn nummer ziet.
Is dit ergens in te stellen, verder gelukkig niks te klagen :+
Problemen met nummerweergave bij Alice bestaan al langer. Nummerweergave is bij Alice gewoon standaard en kan niet worden ingesteld.
Je kunt eens proberen om tijdens de kiestoon #31# te toetsen - zie deel2 over Alice. Eventueel eerst nummer intoetsen en dan de gesprektoets indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Heb ook vol goede moed Alice besteld en inmiddels na drie weken ook al weer vol goede moed opgezegd.

Mijn internet verbinding aangevraagd en alles was op tijd binnen en werkte ook! Hartstikke goed Alice. Van de 20 mbit bleef een slordige 14mbit over. Ook absoluut niets om over te mopperen.
De gehele configuratie was plug & play. Modem in de muur, router erachter, pc eraan en draaien maar.

Maar toch opgezegd, waarom?

Een week geleden begon het gezeik met een klapperende verbinding. Tijden Battlefield werd de verbinding gepauzeerd/verbroken. De verbinding met een server werd verbroken en mijn TeamSpeak hield ook even op. Geen verbroken verbinding, maar wel een onderbroken buffer. Alles wat ik zei in werd een paar seconden opgehouden.
Van kwaad tot erger. Eergisteren heb ik eindelijk een telefoon gekocht voor het vodsl deel van mijn
abonnement. En Mijn verbinding vloog er toen om de 20 seconden uit. was een paar seconden down en dan weer up.

De Eventlog in het modem sprak over PPP settings, die sprong op 0.0.0.0 en na een paar seconden weer op een andere setting.

Een 20 minuten durend telefoontje met de helpdesk van Alice leidde er toe dat de jongen aan de andere kant begon te wauwelen dat ik de ISRA open moest schroeven. Natuurlijk de wandcontactdoos.
Daar moest ik dan draden in omgaan wisselen. Toen ik vroeg welke maakte hij er een tweede lijn melding van. De Helpdesk belt mij terug omdat ik te weinig draadparen zou hebben? Binnen nu en 10 dagen neemt de Helpdesk contact op! Ik ga toch zeker niet 10 dagen met een klapperverbinding zitten? Vooral niet omdat ik net drie weken Alice misbruik.

Dus ik heb de 2e-lijn helpdesk besteld en mijn account opgezegd. Kijken wat er sneller is....
Bizar dat je via de telefoon wordt uitgelegd dat je je KPN aansluiting moet slopen. En niet eens iemand die je dan duidelijk kan vertellen wat je er mee moet gaan doen!

Ik heb inmiddels de contactdoos maar eens goed bekeken en ontbrekende aderparen aangesloten. Maar nog steeds blijft de verbinding wegvallen. Zonder telefoon op mijn modem aangesloten is het internet stabieler, maar valt nog steeds af en toe weg.

Ik ben er klaar mee. Alice was een leuk experiment, een mooie poging van een no-nonsense internetprovider.

Als de 2e-lijn helpdesk sneller is dan mijn opzegging is er nog hoop voor Alice. Want als het werkt, met internet en telefoon dan mag ze blijven. Anders kies ik een duurdere provider die misschien minder no-nonsense is, maar wel doet wat ie hoort te doen. Zonder je zelf met een schroevendraaier op pad te sturen.

edit: typo's

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27

Matis

Rubber Rocket

Voor mensen die problemen hebben met de Lounge van Alice:

Wanneer je niet kunt inloggen op de Lounge, moet je Internet Explorer gebruiken.

Ik was ten einde raad, en als laatste redmiddel IE geprobeerd.

Zonder problemen werd ik ingelogd.

Wel betaal ik dus 2,10 euro (Excl BTW) voor een papieren rekening die ik nog nooit gekregen heb.

Hebben hier meer mensen last van? Ik vind het schandalig om op zo'n manier extra geld binnen te schrapen.

Edit: Typo's en het bedrag aangepast!

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 27-08-2008 18:02 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die papieren rekening zal wel een fout zijn. Even Alice bellen, mailen of schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet, of je gemaakte telefoon kosten verhalen kunt.
Ik heb veel gebelt bij mijn moeder, naar de helpdesk van alice.

Dit omdat ik 2 maanden zonder internet heb gezeten
en dus veel gebelt heb op mijn moeders lijn !

Zou het mogelijk zijn om dit te verhalen bij Alice :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Is er vanmiddag een storing geweest, zo rond 14:00 had ik geen verbinding meer, net m'n modem gereset en nu werkt het weer prima (dsl lampje brandde ook niet). Regio 1965.

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 27-08-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Sinds een paar weken zijn mijn snelheiden over met bittorrent erg traag. Het blijft rond de 60 kB/s hangen. Downloadsnelheden via de browsers zijn wel normaal op snelheid. Ook erg vreemd is dat wanneer ik uTorrent opstart, ik meestal niet eens kan surfen. Iemand een soortgelijk probleem gehad?

B.S.U.R.

• denan
RaJitsu schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:22:
Sinds een paar weken zijn mijn snelheiden over met bittorrent erg traag. Het blijft rond de 60 kB/s hangen. Downloadsnelheden via de browsers zijn wel normaal op snelheid. Ook erg vreemd is dat wanneer ik uTorrent opstart, ik meestal niet eens kan surfen. Iemand een soortgelijk probleem gehad?
Je CJT1616 is "vol" gelopen.. reset hem maar eens.. en als dat niet helpt -> reset to factory defaults.
Het is sowieso verstandig om consumentenrouters 1x per 2-4 weken even een reset te geven.

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 08:33
denan schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:17:
[...]

Je CJT1616 is "vol" gelopen.. reset hem maar eens.. en als dat niet helpt -> reset to factory defaults.
Het is sowieso verstandig om consumentenrouters 1x per 2-4 weken even een reset te geven.
Aha! Ik had hetzelfde probleem (niet kunnen surfen i.c.m. bittorrent), ga het vanavond meteen proberen :9~

• denan
Ander aandachtspuntje is natuurlijk de 'allowed maximum connections/threads' niet op oneindig zetten. Begin met een lage waarde (bvb 10) en gooi het dan langzaam omhoog. Het probleem is dat de router standaard security 'aan' heeft staan en dus de states van alle connecties bij moet houden. Bij torents/p2p kan dat snel te veel werk worden door de enorme berg connecties.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik heb die max connections in utorrent op 100 gezet, is dit een goed aantal of is het veel te veel?

• HellStorm666

HellStorm666

Vandaag de alice box ed binnen gekregen. de 3e van sept eens aansluiten op het 1e aderpaar, want kpn zit op het 2e paar. en dan eens zien of alles werkt.
moet ik het op 3 sept 's ochtends al kunnen ontvangen of 's avonds pas?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Vaak ontvang je het signaal zelfs al eerder, tenminste was bij mij het geval...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

SlickAxe schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:31:
Vaak ontvang je het signaal zelfs al eerder, tenminste was bij mij het geval...
Hoeveel eerder had jij t signaal dan al? en kwam dit ook op het andere aderpaar?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HellStorm666 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:09:
[...]

Hoeveel eerder had jij t signaal dan al? en kwam dit ook op het andere aderpaar?
Meestal 1-3 dagen eerder... hangt een beetje van KPN af.. die kunnen soms wel eens voorlopen op hun planning. Het signaal komt alleen op een ander aderpaar als je tijdens het orderproces NLS (newlineservice a 69,-) hebt moeten kiezen. Sinds een maand heeft Alice echter ook de processen voor Telco/Telco aangescherpt waardoor NLS bijna niet meer zou moeten voorkomen.. (mits je al een ADSL signaal op je lijn hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik heb van kpn al een adsl signaal, we hebben, wegens nummerportering, 1 maand lang zowel kpn als alice.
ik heb in een ander tussen kastje al de lijnen gewisseld (bovenste gaatjes met de onderste) intern, zodat ik en kpn en alice tegelijk kan vangen. Ik zal de 31ste het weer eens aansluiten en dan elke dag eens controleren.

[ Voor 2% gewijzigd door HellStorm666 op 29-08-2008 10:04 . Reden: tiep vouden ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen.

Ik probeer op mijn copperjet een port te forwarden.
Niet moeilijk zo je denken, en dat is zo.. als het werkt tenminste!

Configuration > Security > Advanced Nat Configuration > Add Reversed mapping.
Laat eerste venster op 0.0.0.0
Tweede: IP van mijn router (niet copperjet)
type: UDP
and in de 4 port vensters, overal 27015.

alleen nu volgt het probleem, als ik hem toevoeg krijg ik deze error:
"webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0"

ik heb dit geprobeerd als user en als admin te doen en verschillende browsers gebruikt.
het probleem is ookal vaker genoemd in dit topic, maar zover heeft niemand een antwoord kunnen geven.

maar toch, heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:45:
Hey iedereen.

Ik probeer op mijn copperjet een port te forwarden.
Niet moeilijk zo je denken, en dat is zo.. als het werkt tenminste!

Configuration > Security > Advanced Nat Configuration > Add Reversed mapping.
Laat eerste venster op 0.0.0.0
Tweede: IP van mijn router (niet copperjet)
type: UDP
and in de 4 port vensters, overal 27015.

alleen nu volgt het probleem, als ik hem toevoeg krijg ik deze error:
"webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0"

ik heb dit geprobeerd als user en als admin te doen en verschillende browsers gebruikt.
het probleem is ookal vaker genoemd in dit topic, maar zover heeft niemand een antwoord kunnen geven.

maar toch, heeft iemand een idee?
Die melding krijg je als je je router laat forwarden naar een ip buiten het bereik van z'n eigen ip (subnet enzo).

Maar wat je veel makkelijker kunt doen is dit: Hu9o in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..." Werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.wishmasterclan.nl/files/DarkSilver/Untitled.jpg

Hiermee heb ik dus de problemen, enorm hoge pings in games en Teamspeak en rest v/d verbinding vliegt er soms uit, net aangesloten maarja. lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Darksilver:
Traceroute en ping werken met icmp en hebben daarom in de regel weinig te maken met gaming, http of andere protocollen. Het is een indicatie hoe de route geconfigureerd is voor icmp verkeer, niet voor tcp of udp. Het is mogelijk dat de twee routers van gbix het inderdaad druk hebben en daarom wat minder prioriteit geven aan icmp verkeer.
Ken jij trouwens die routering en waarom al het verkeer via hen (gbix) loopt? Zoals je zelf ziet aan de grafiek ligt daar de bottleneck, niet aan het begin of eind.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Ik heb gisteren mijn Alice installatiepakket gekregen. De inhoud van de doos ziet er erg ouderwets uit, d.w.z. de kleur van alle componenten is van dat lelijke grijs/bruin. Enfin, als het maar goed werkt :)

Op dit moment heb ik nog ADSL van KPN (analoge lijn). Moet er nu nog een monteur langskomen om de lijn om te zetten o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

flo_ schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:23:
Ik heb gisteren mijn Alice installatiepakket gekregen. De inhoud van de doos ziet er erg ouderwets uit, d.w.z. de kleur van alle componenten is van dat lelijke grijs/bruin. Enfin, als het maar goed werkt :)

Op dit moment heb ik nog ADSL van KPN (analoge lijn). Moet er nu nog een monteur langskomen om de lijn om te zetten o.i.d.?
Nee hoor. Dat hoeft niet.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Gelukkig :) Ben overdag nooit thuis, dus dat scheelt weer.
Nou zie je maar hoe helder ze zijn bij de klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle klagers van Alice moeten eens het verhaal op deze weblog lezen over het verhuizen van een KPN lijn: http://kpnadsl.blogspot.com/ Scroll even terug naar het begin en lees de soap helemaal af, briljant! Helaas niet voor de persoon in kwestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Morgen ga ik de 6de week in dat ik geen Alice meer heb, na 10 maanden goed werken.

Maar weer eens contact opnemen, want van hun kant is het al 2 weken stil.
Mocht het antwoord niet bevredigend zijn, dan stap ik direct over naar een andere aanbieder.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeBolle schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:50:
Darksilver:
Traceroute en ping werken met icmp en hebben daarom in de regel weinig te maken met gaming, http of andere protocollen. Het is een indicatie hoe de route geconfigureerd is voor icmp verkeer, niet voor tcp of udp. Het is mogelijk dat de twee routers van gbix het inderdaad druk hebben en daarom wat minder prioriteit geven aan icmp verkeer.
Ken jij trouwens die routering en waarom al het verkeer via hen (gbix) loopt? Zoals je zelf ziet aan de grafiek ligt daar de bottleneck, niet aan het begin of eind.
Ja oke, en ja ik ken routering, maar wat ik niet snapt dat ik overal uitgeknikkerd wordt. Game en TS , Xfire enz. rest werkt idd prima..

Wat moet ik er aan doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:05:
[...]

Ja oke, en ja ik ken routering, maar wat ik niet snapt dat ik overal uitgeknikkerd wordt. Game en TS , Xfire enz. rest werkt idd prima..

Wat moet ik er aan doen dan?
Wellicht is het gewoon een probleem bij een peering-partner.. stuur me die traceroutes eens op dtvpilot@xmsnet.nl, over een paar dagen ben ik weer in het land en dan zal ik kijken of ik iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:08:
Morgen ga ik de 6de week in dat ik geen Alice meer heb, na 10 maanden goed werken.

Maar weer eens contact opnemen, want van hun kant is het al 2 weken stil.
Mocht het antwoord niet bevredigend zijn, dan stap ik direct over naar een andere aanbieder.
Als ik dat lees ga ik zeker overstappen .
(week 5 ) dag 29 zonder internet en telefoon .(klapperlijn)

nog een mail gestuurd.

Geachte Helpdesk ,

Mijn klantnummer =......... Ik zit nu al vanaf 4 augustus zonder internet en telefoon.
Graag wil ik van jullie een status update wat het probleem/storing is en
wanneer jullie denken dat het opgelost wordt?
Ik ben het zat om elke keer te bellen en te horen dat jullie ermee bezig
zijn.Ik verwacht dan ook dat jullie mij nu een fatsoenlijk antwoord gaan geven
per mail of mij bellen op mijn mobiele telefoon.(06.........)
Dit duurt nu al een belachelijke 24 dagen! waar ik al een maandabonement
aan belkosten heb gespendeerd naar jullie.
Ik verwacht dan ook dat jullie mij nu niet gaan afschepen dat ik moet bellen
omdat dit niet per email beantwoord kan worden!

Het antwoord zucht :

Geachte heer ...... ,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft status ticket.
Het door u gemelde probleem is momenteel in behandeling bij onze technische dienst. We willen u vriendelijk verzoeken de uitkomst van dit onderzoek af te wachten. Onze excuses voor het ongemak.

Het Alice kan niks voor je doen Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:10:
[...]
Onze excuses voor het ongemak.

Tja, ben nu al weer 2 weken op aan het wachten zonder enige communicatie.

Hoe zit het met opzeggen?
Moet dat voor de laatste van de maand, of is het gewoon 30 dagen?

/edit:
Gebeld, modem moet aan staan.
Niet dat het DSL lampje gisteravond brande ofzo, maar dat willen ze graag.
Plug hem vanavond in, en als het morgen niets wordt dan is het exit.

[ Voor 20% gewijzigd door Stinger_Ventura op 01-09-2008 10:55 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Alice website staat een mooie opzegbrief die ik al heb gevonden :
http://www.alice.nl/nl/re...gdocs/Opzegbrief_ADSL.doc

Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met een opzegtermijn van een maand.
22.3 De Eindgebruiker dient telefonisch op te zeggen met een opzegtermijn van 1 kalendermaand, tenzij Alice tijdig en duidelijk aangeeft dat slechts of ook op andere wijze kan worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

Ik zou altijd opzeggen met een aangetekende brief! anders heb je toch geen bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Na een mislukte overstappen naar telfort gaan we hier waarschijnlijk ook naar alice. Alleen de vraag: Welke aanbieding moet je nemen :P?
Je kan een 8.2 MP camera krijgen, mp3 zonnebril of een MIO Navigatie dingetje. Weet iemand anders nog eentje?

De overstappen naar telfort mislukte vanaf speedlinq, zaten sinds 30 mei zonder internet, nu nogsteeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40

itarix

404 soul not found

Wil je graag fotos maken? of
Wil je graag naar muziek luisteren terwijl je in de zon zit? of
Wil je nietmeer verdwalen 8)7
waar krijg je eigenlijk al die kado's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
itarix schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:23:
Wil je graag fotos maken? of
Wil je graag naar muziek luisteren terwijl je in de zon zit? of
Wil je nietmeer verdwalen 8)7
waar krijg je eigenlijk al die kado's?
http://www.shopadsl.nl/alice/ Hier kan je de mp3 speler en fototoestel krijgen.
http://www.adslshop.nl/ Hier krijg je navigatiesysteem.

Nu verder:
Ik zie vanalles over de CJT1616. Ik neem aan dat dat het modem is wat je krijgt? Kan ik niet gewoon mijn linksys blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Coeluh schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:27:
[...]

http://www.shopadsl.nl/alice/ Hier kan je de mp3 speler en fototoestel krijgen.
http://www.adslshop.nl/ Hier krijg je navigatiesysteem.

Nu verder:
Ik zie vanalles over de CJT1616. Ik neem aan dat dat het modem is wat je krijgt? Kan ik niet gewoon mijn linksys blijven gebruiken?
Misschien kan het, maar je kunt hem sowieso achter je 1616 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARLENE.
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb ook even wat onderzoek gedaan,
Ik ben aangewezen op alice, snelst verkrijgbare aanbieding,

Mijn keuze is gevallen op de camera, goedkoopst verkrijgbaar is hij voor 79 euro (geen 69 euro aansluitkosten op kpn) bij adslcompany.nl
De Mio is al verkrijgbaar voor 122 euro (maar daar betaal je 69 euro extra bij als je nog geen kpn aansluiting hebt) dus voordeel 53 euro. bij adslshop.nl
Tevens is het mogenlijk 2 maanden korting te krijgen van 20 euro per maand voordeel dus 40 euro verder geen cadeau. (ook geen aansluitkosten voor kpn) bij adslwinkel.nl

en verder nog interesant om te weten dat:

Alice zoekt nieuwe vrienden

Bent u al klant en heeft u een vriend, vriendin of familielid die ook toe is aan een duidelijk aanbod? Meldt hem of haar dan aan bij Alice. Deze vriendendienst wordt beloond met een korting van €20,- op de factuur van de Alice klant en €10,- op het abonnement van de nieuwe vriend. Een mooie deal van Alice: telefonie en razendsnel internet voor het vaste bedrag van €29,90 per maand zonder vast contract. En voor u beide nu ook met een interessante korting.

Hoe werkt het? De nieuwe vriend bestelt zijn of haar lijn gewoon via deze website. In het bestelproces wordt om het klantnummer van de Alice-klant gevraagd. Daarna worden deze gegevens gecontroleerd, klopt alles, dan wordt de de korting voor u beide op de eerstvolgende factuur verrekend.

ik weet echter niet of dit ook mogelijk is als je je aanmeld via een online winkel.

net even contact gehad met alice en die zeggen dat het alleen geld als je jezelf aanmeld via alice.
Ze had nog wel een aanbieding sinds vandaag mocht ze een philips lamp aanbieden ter waarde van 109 euro een living colors lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik 4 maanden geleden ook met mijn schoonvader gedaan
Bent u al klant en heeft u een vriend, vriendin of familielid die ook toe is aan een duidelijk aanbod? Meldt hem of haar dan aan bij Alice. Deze vriendendienst wordt beloond met een korting van €20,- op de factuur van de Alice klant en €10,- op het abonnement van de nieuwe vriend. Een mooie deal van

Nou zit er nog op te wachten en niet alleen op die korting maar ook op mijn verbinding .
Ik ga overstappen ze zoeken het maar uit daar, Houd in je gedachten dat als je problemen krijgt met je verbinding je standaard 10 dagen moet wachten nu zit ik al sinds 4 augustus zonder internet en telefoon. Helpdesk kan je niet helpen alice team is het slechts omdat ze zelfs niet met de 2de lijns kunnen/willen bellen en status doorbellen of je op de hoogte brengen ho maar .

Ik zit zelf ook in de automatisering en heel wat adsl probleempjes met lijnen gehad ook particulier maar dit verslaat echt alle records die ik heb meegemaakt kapot over een bestaande lijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Laatst online: 05-08 19:41
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:10:
[...]

Als ik dat lees ga ik zeker overstappen .
(week 5 ) dag 29 zonder internet en telefoon .(klapperlijn)

nog een mail gestuurd.

Geachte Helpdesk ,

Mijn klantnummer =......... Ik zit nu al vanaf 4 augustus zonder internet en telefoon.
Graag wil ik van jullie een status update wat het probleem/storing is en
wanneer jullie denken dat het opgelost wordt?
Ik ben het zat om elke keer te bellen en te horen dat jullie ermee bezig
zijn.Ik verwacht dan ook dat jullie mij nu een fatsoenlijk antwoord gaan geven
per mail of mij bellen op mijn mobiele telefoon.(06.........)
Dit duurt nu al een belachelijke 24 dagen! waar ik al een maandabonement
aan belkosten heb gespendeerd naar jullie.
Ik verwacht dan ook dat jullie mij nu niet gaan afschepen dat ik moet bellen
omdat dit niet per email beantwoord kan worden!

Het antwoord zucht :

Geachte heer ...... ,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft status ticket.
Het door u gemelde probleem is momenteel in behandeling bij onze technische dienst. We willen u vriendelijk verzoeken de uitkomst van dit onderzoek af te wachten. Onze excuses voor het ongemak.

Wat een klote service die Alice. Ik zou ook sinds 14 aug. een nieuwe internetverbinding moeten hebben, maar tot op heden nog niets.
Al vele mailtjes richting Alice gestuurd, maar krijg je elke keer zo een standaard mailtje.
Elke keer maar aangeven dat de onderzoek in behandeling is.
Ik heb het idee dat ze het eerder te druk hebben om mijn problemen te behandelen, dan dat ze er echt mee bezig zijn om deze op te lossen.

Iemand een goed alternatief voor een andere provider?
En kan ik alle kosten trouwens terugvorderen? Bijv, Activatie telefoonlijn en Internet kosten?
Aangezien ik nog geen gebruik heb kunnen maken van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Figo112 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:26:
[...]

Wat een klote service die Alice. Ik zou ook sinds 14 aug. een nieuwe internetverbinding moeten hebben, maar tot op heden nog niets.
Al vele mailtjes richting Alice gestuurd, maar krijg je elke keer zo een standaard mailtje.
Elke keer maar aangeven dat de onderzoek in behandeling is.
Ik heb het idee dat ze het eerder te druk hebben om mijn problemen te behandelen, dan dat ze er echt mee bezig zijn om deze op te lossen.

Iemand een goed alternatief voor een andere provider?
En kan ik alle kosten trouwens terugvorderen? Bijv, Activatie telefoonlijn en Internet kosten?
Aangezien ik nog geen gebruik heb kunnen maken van het internet.
http://www.tele2.nl/shop/...ider-april-2008/index.htm
Consumentbond lijst take your pick .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
@nootgevallen,

Bedankt voor de lijst!
Tele2 lijkt mij wel een goede keuze. Welke ga jij trouwens nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Alice is niet getest, tsjah wat moet je dan met zo'n test in dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Vhond schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:14:
Alice is niet getest, tsjah wat moet je dan met zo'n test in dit topic ?
Dat zijn goede alternatieven voor Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is gelukkig alles goed gegaan na de overstap van kpn naar alice, zelfs een beter geluid door de telefoon.

Ben wel mijn oude nummer kwijt maar daar ga ik geen moeite voor doen.

Maar wat moet je nu met die lounge je kunt niets instellen of veranderen?

Tot nu toe een tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Figo112 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:09:
@nootgevallen,

Bedankt voor de lijst!
Tele2 lijkt mij wel een goede keuze. Welke ga jij trouwens nemen?
Ik denk dat ik me dit keer niet laat leiden door verhalen van andere en in ieder geval 1 kiest die lokaal kosten berekent voor de helpdesk en hoog in de lijst staat van de consumentenbond en niet te duur abbotje van 20mbit dan maar vingers op elkaar . Weet nog niet welke ik kies .

voor Vhond -> Alice was te slecht voor de lijst >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:21:
Bij mij is gelukkig alles goed gegaan na de overstap van kpn naar alice, zelfs een beter geluid door de telefoon.

Ben wel mijn oude nummer kwijt maar daar ga ik geen moeite voor doen.

Maar wat moet je nu met die lounge je kunt niets instellen of veranderen?

Tot nu toe een tevreden gebruiker
Men is momenteel druk bezig met de functionaliteit van de lounge en er gaan wat uitbreidingen komen de eerstvolgende maanden (meer info volgt).

@noot:
Eerder nog te klein denk ik. Ook bestond Alice pas net toen het onderzoek van de consumentenbond startte. InterNLnet (het bedrijf waar ik voor werk) stond verschillende keren in de top3 van dat onderzoek.. maar toen besloot men bij de consumentenbond dat de "kleinere" providers niet meer meegenomen werden in de tests :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Zo.. vandaag werkt Alice :D zoals de bedoeling was. echter haal ik maar 1460 kb/s terwijl de alice check zij 18 tot 20 en nu zegt ze 16 tot 20. dit zou (theoretisch) 16000/8= 2000kb/s moeten zijn. minimaal, in de practijk geld echter vaker /9 dus minimaal 1777kb/s. Dit is dus minimaal, en het is nog meer dan ik daadwerkelijk haal. waar ligt dit aan?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:24

Amiet01

Master_A

Gisteren is mijn Alice lijn opgeleverd. Was voorheen Orange/Online klant. Nou valt mijn verbinding alleen constant weg. Dan weer eventjes verbinding en daarna valt ie weer uit. De helpdesk zei dat er misschien iets in de wijkcentrale was, maar nadat ze een portreset had gedaan bleef de verbinding aardig stabiel zei ze. Hang ik de telefoon op ligt de verbinding er weer uit. Ze zei dat ze tot 22:00 gaat kijken of de verbinding niet elke keer uitvalt. Zo ja, dan laat ze iet met klaplijn ofzo doen??
Alleen was mijn ADSL snelheid ongeveer een jaar geleden 13-15 Mbits. De laatste tijd was dat bij Orange gedaalt naar 8-9 Mbits (daarom ben ik daar ook weggegaan). Nou heb ik afgezien van bovenstaand probleem ook nog steeds het snelheidsprobleem (dit terwijl ik ong 1,2 km van de wijkcentrale woon). Volgens de Alice medewerkster zou ik minimaal boven de 10 Mbit uit moeten komen.

Waar denken jullie dat het aan zou kunnen liggen? Ik vermoed dat er iets met de binnenkomende verbinding is of dat er iets met het ISRA-punt is. Ik hoop dat het iets bij de wijkcentrale is, zodat het snel gefixed kan worden.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag zou mijn Alice Easy worden opgeleverd, schijnbaar is het allemaal niet zo Easy.

Ik kreeg namelijk geen ADSL lampie op het modem. In het gesprek met de helpdesk werd gezegt dat ik even het verzegelde ISRA kastje open moest maken en de Wit met Rood en Blauw met Oranje moest wisselen.

Ik aan die jongen uitgelegd dat dat van KPN is en dat ik dat niet ging doen. Ja maar meneer dat moet echt even en wij hebben met KPN afgesproken dat dat mag. Tuurlijk, we doen het niet. Ik heb voorgesteld een KPN-monteur het te laten doen. Dat was allemaal moeilijk maar uiteindelijk kon het toch maar de kosten zouden voor mij zijn.

Ik zeg die beste man dat Alice voor €60 euro mijn aansluiting zou verzorgen en dat ik toch mocht aannemen dat dat een werkende aansluiting vanaf het ISRA punt naar het modem betrof. "Ja maar de draadjes zitten verkeerd". Dan zorgen jullie dus maar dat ze goed komen te zitten. Ik ga dat kastje niet openen en er in zitten schroeven. Nadat duidelijk werd dat ik er met die jongen niet uit ging komen om een leidinggevende gevraagd. Krijg je gewoon te horen dat die er wel zijn maar toch mij niet te woord willen staan. GVD moet toch niet gekker worden.

Ik heb per direct de hele handel geannuleerd. Ik ken dit soort van-het-kastje-naar-de-muur verhalen maar al te goed van de beginperiode van UPC. Ik begin er niet aan. Neem wel een internetaansluiting bij KPN. Mogen die lekker hun eigen kastje komen fixen.

Nu nog even een brief eruit dat ik het annuleer en dat ik verwacht dat er geen kosten in rekening worden gebracht.

Alice :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

Roy

Hobbies?

Zo, gisteravond toch maar voor Alice internet + bellen gekozen in m'n nieuwbouwhuis. Heb gisteren alles ingevuld, en aan het einde stond er dat er een bevestigingsmail verstuurd was. Maar ik heb nog steeds geen bevestiging binnen. Ook even in de Spam folder gekeken, maar ook niets. Hopelijk is de bestelling wel doorgekomen....

Inderdaad...

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
denan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:08:
[...]

Men is momenteel druk bezig met de functionaliteit van de lounge en er gaan wat uitbreidingen komen de eerstvolgende maanden (meer info volgt).
Kan je misschien een klein tipje van de sluier oplichten ?

Ik ben benieuwd, ik hoop dat ik dan eindelijk mijn emailadres kan wijzigen in het adres wat ik ooit had, maar dat kan op een of andere manier nu niet en wordt er verwezen naar servers in Italie waar dat goed gezet zou moeten worden...

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

HellStorm666 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:38:
Zo.. vandaag werkt Alice :D zoals de bedoeling was. echter haal ik maar 1460 kb/s terwijl de alice check zij 18 tot 20 en nu zegt ze 16 tot 20. dit zou (theoretisch) 16000/8= 2000kb/s moeten zijn. minimaal, in de practijk geld echter vaker /9 dus minimaal 1777kb/s. Dit is dus minimaal, en het is nog meer dan ik daadwerkelijk haal. waar ligt dit aan?
Tsja bij mij zegt de check ook 16-20mbit maar mijn modem trained ook 'maar' op 14593 kbps.
Als ik het goed heb begrepen werkt BBNed met een soort database waar men iedereen een dusdanige snelheid wil geven waarvan men ongeveer weet dat die werkt (bv. van je buren of een paar huizen/blokken verder op). De check op de site doet alleen maar een vergelijk met de afstand en die zal altijd hoger uitvallen.
Ik ben voor de rest tevreden met mijn snelheid, ik ben van zowat 50 euro in de maand (SurfsnelAdsl + KPN belbudget) naar 20 euro in de maand (Alice easy) gegaan en de snelheid is zelfs wat hoger geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 04-09-2008 10:30 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Zo, morgen is het zover. Dan neemt Alice de lijn over. Ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat. Hopelijk kunnen ze daarna nog mijn huidige nummer porteren. Maargoed, ik ga ze morgen ochtend voor de zekerheid maar even bellen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.