Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.390 views

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik ga helaas toch -met frisse tegenzin- overstappen naar Ziggo. Een lijn die tijden goed heeft gewerkt op ruim 4 MBit, haalt nu in het gunstigste geval 2,5MBit en meestal haal ik 1,5MBit. Een buurman van me is overgestapt naar Alice maar is weer terug bij Ziggo, omdat hij dezelfde problemen en performance had.

Het probleem ligt niet specifiek bij Alice, maar ligt meer het feit dat we qua ADSL ontsluiting ver van de "wijk"centrale zitten (> 3,5 km). Ondanks dat we in een nieuwbouwwijk zitten, is ADSL een digitaal karrenspoor. Er loopt een initiatief voor glasvezel, maar dat zal nog wel enige tijd gaan duren voordat we daar resultaat van zien. Tot die tijd wil ik toch wel wat meer qua internetverbinding (Alles-in-1 pakket met 8 Mbit down/1,5 Mbit up) dan de niet zo stabiele lijn die ik nu heb.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Ik heb vandaag Alice opgeleverd gekregen. KPN leverde vanaf 9 uur 's ochtends geen ADSL meer. Ik heb alles netjes aangesloten en zat binnen no-time op internet. Had alleen nog een probleempje met de telefoon, want die ging niet. Maar later kwam ik er achter dat ik het A/B-stekkertje niet nodig had, aangezien ik niet via Alice bel (hadden ze ook wel in de handleiding mogen zetten, want zoveel verstand heb ik er niet van).

Zit nu alleen nog met een vage brief van KPN... per 9 september zal mijn "ADSL-aansluiting" buiten dienst worden gesteld... komt daarmee het signaal te vervallen? Dus dan kan ik niet meer internetten via Alice? Huh? Dat is niet de bedoeling... Ik had btw Internet via Planet/KPN hiervoor.. Wie weet wat die brief betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het klopt wel die brief, die heb ik destijds ook gehad dacht ik. Je krijgt geen ADSL meer van hun, maar van Alice/BBNed.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, net Alice aan de lijn gehad (nouja, Maarten geloof ik ;) ).
In ieder geval moet de boel eerst overgezet zijn en dan kan ik mijn oude nummer van KPN overnemen. Hij zei er ook bij dat ik met de splitter nog normaal zou kunnen bellen; ik heb 'm maar uitgelegd dat ik denk van niet, omdat ik nu InternetPlusBellen heb en dus geen analoge verbinding.

Hopelijk gaat dat allemaal goed komen (dat oude nummer meenemen), al kon het wel 10 dagen duren... of korter.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Bij mij valt de verbinding regelmatig weg, en dan niet de internet verbinding, maar de verbinding tussen de alice box en mijn pc. want een x de box van de spanning af en er weer op en het werkt weer. maar dit moet ongeveer 2x per dag of soms zelfs vaker.

Wat is hier aan te doen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Devster schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:54:
Het klopt wel die brief, die heb ik destijds ook gehad dacht ik. Je krijgt geen ADSL meer van hun, maar van Alice/BBNed.
Oke, maar KPN blijft wel gewoon het signaal doorsturen he? ADSL komt via Alice/BBNed idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
HellStorm666 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:48:
Bij mij valt de verbinding regelmatig weg, en dan niet de internet verbinding, maar de verbinding tussen de alice box en mijn pc. want een x de box van de spanning af en er weer op en het werkt weer. maar dit moet ongeveer 2x per dag of soms zelfs vaker.

Wat is hier aan te doen?
Je p2p client niet op 'unlimited connections' zetten.. of je netwerkkabels eens goed nakijken. Reboot de volgende keer dat je dit ziet eerst eens je PC. Heb je dan geen verbinding, restart dan de CJT1616. Heb je dan wel een verbinding dan is het een probleem met het aantal connecties. De CJT1616 heeft security namelijk default 'on' staan dus als er 82134923849 p2p threads open staan moet de modem dat allemaal gaan bijhouden.

@Flo:
Die brief kun je negeren, Alice gebruikt het koper van KPN, niet het signaal van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:37:
[...]

Je p2p client niet op 'unlimited connections' zetten.. of je netwerkkabels eens goed nakijken. Reboot de volgende keer dat je dit ziet eerst eens je PC. Heb je dan geen verbinding, restart dan de CJT1616. Heb je dan wel een verbinding dan is het een probleem met het aantal connecties. De CJT1616 heeft security namelijk default 'on' staan dus als er 82134923849 p2p threads open staan moet de modem dat allemaal gaan bijhouden.
PC restart helpt niet, en een modemrestart wel. echter kom ik er nu helemaal niet meer in. waar zit de resetknop van dat ding?
en hoe doe ik dat p2p weizigen, dus waar. want admin gedeelte kan ik bij. en op welke waarden moet ik de p2p dan zetten? en wat houd het precies in. stel ik ga met 10 pc's het internet op, dan gebruikt het 10 p2p's? of als ik 3 app's heb op mijn pc die het internet op gaan, gebruik ik dan 3 p2p's?

[ Voor 12% gewijzigd door HellStorm666 op 05-09-2008 09:50 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:37:
@Flo:
Die brief kun je negeren, Alice gebruikt het koper van KPN, niet het signaal van KPN.
Oke, mooi om te horen :) Bedankt!
Op dit moment haal ik niet hoger dan 10,5Mbit. Valt dit nog op te lossen?
Ik heb gewoon de kabels gebruikt die ik van Alice heb gekregen..

Edit: upload ligt net onder de 1Mbit (dat is nog wel acceptabel dus).
Volgens de postcodecheck van BBned:
Geschatte snelheid: 16-20Mbit
Centrale: Asd-Kad
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1494 meter.

[ Voor 27% gewijzigd door flo_ op 05-09-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HellStorm666 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:40:
[...]

PC restart helpt niet, en een modemrestart wel. echter kom ik er nu helemaal niet meer in. waar zit de resetknop van dat ding?
en hoe doe ik dat p2p weizigen, dus waar. want admin gedeelte kan ik bij. en op welke waarden moet ik de p2p dan zetten? en wat houd het precies in. stel ik ga met 10 pc's het internet op, dan gebruikt het 10 p2p's? of als ik 3 app's heb op mijn pc die het internet op gaan, gebruik ik dan 3 p2p's?
p2p programma's aanpassen: alle mensen in je netwerk die bittorrent gebruiken om de oren slaan en zeggen dat ze maximaal 10 connecties mogen opzetten :)
p2p=peer to peer.. dus kazaa/emule/bittorrent etc.

Resetknop van de cjt1616 zit achterop, maar je kunt ook gewoon de stroom eraf halen.. Echter: als ik je reactie hierboven lees heb ik het vermoeden dat je een compleet netwerk hebt liggen met een aantal verschillende gebruikers.. Wellicht heb je er een router tussen zitten die rare dingen doet?

@flo:
Je zou de splitter er eens tussenuit kunnen halen, of je kabels kunnen checken. Bij mij scheelde dat 0.5-1.5Mbit :) (brak israpunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:48:
@flo:
Je zou de splitter er eens tussenuit kunnen halen, of je kabels kunnen checken. Bij mij scheelde dat 0.5-1.5Mbit :) (brak israpunt)
Die kabels zijn inderdaad erg lang... volgensmij 1.5 meter ofzo. Voorheen was de kabel van het IS/RA-punt naar de splitter 50cm... van de splitter naar het modem 30cm. Zal eens kijken wat ik er van kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:48:
[...]

p2p programma's aanpassen: alle mensen in je netwerk die bittorrent gebruiken om de oren slaan en zeggen dat ze maximaal 10 connecties mogen opzetten :)
p2p=peer to peer.. dus kazaa/emule/bittorrent etc.

Resetknop van de cjt1616 zit achterop, maar je kunt ook gewoon de stroom eraf halen.. Echter: als ik je reactie hierboven lees heb ik het vermoeden dat je een compleet netwerk hebt liggen met een aantal verschillende gebruikers.. Wellicht heb je er een router tussen zitten die rare dingen doet?

@flo:
Ik gebruik, en nieumand bij ons trouwens p2p. ik gebruik usenet en de rest gewoon internet explorer. kazaa of andere progs hebben we niet.

ik heb er idd een heel netwerk achter hangen, maar ook als ik test met alleen mijn pc direct aangesloten heb ik de problemen. (mijn 8poorts 3com gigaswitch begon zelfs helemaal te flippen van de alice box)

Achter op mijn coppjet zit geen reset knop, tenminste niet dat ik kan vinden.

en dit splitter heb ik er nooit tussen gedaan. en het heeft wel gewerkt (voor 1 dag).

maar mijn grootste probleem nu is: ik kan de router niet meer in. ik heb de spanning er 10 min vanaf gehad (alle stekkers) en toen weer alles aangesloten, alleen mijn pc op de lan poort. en ik krijg verbinding met een unidentified network. en vervolgens kan ik er niet meer in komen. had het ip ingesteld op 192.168.2.20 met dhcp aan.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
HellStorm666 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:55:
[...]
Achter op mijn coppjet zit geen reset knop, tenminste niet dat ik kan vinden.
Resetten kan via de admin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
en anders heeft allied data op hun website nog een resetttool staan dat je kunt downloaden. Moet je wel de CJT direct op een computer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

flo_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:56:
[...]

Resetten kan via de admin...
Ik kan de box niet in, dus resetten via admin is niet mogelijk

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:59:
en anders heeft allied data op hun website nog een resetttool staan dat je kunt downloaden. Moet je wel de CJT direct op een computer aansluiten.
Ik zal dit eens proberen, ben ik de alice instellingen dan niet kwijt?

EDIT: type modem van mij is: HLF-1616-2PNL88. type dat ik kan recoveren is HLF-1616-2PEU.
Ik heb het modem nu via de meegeleverde cross aangesloten op me pc, en dan geeft die recover tool de fout dat het niet supported is.

[ Voor 25% gewijzigd door HellStorm666 op 05-09-2008 11:25 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HellStorm666 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:04:
[...]

Ik zal dit eens proberen, ben ik de alice instellingen dan niet kwijt?
Nope, de factory defaults staan al op Alice ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Is het ook mogelijk om remote access te gebruiken zodat ik vanaf een andere internetaansluiting bij mijn modem-instellingen kan komen? Als ik erop klik, moet ik inloggen, maar dat mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:11:
[...]

Nope, de factory defaults staan al op Alice ingesteld.
Krijg de fout dat t modem niet wordt ondersteund. zoals hier boven vermeld. heb de 2PNL en de software is voor 2PEU

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:48:
Zo, gisteravond toch maar voor Alice internet + bellen gekozen in m'n nieuwbouwhuis. Heb gisteren alles ingevuld, en aan het einde stond er dat er een bevestigingsmail verstuurd was. Maar ik heb nog steeds geen bevestiging binnen. Ook even in de Spam folder gekeken, maar ook niets. Hopelijk is de bestelling wel doorgekomen....
Ik heb hetzelfde probleem met de aansluiting die ik voor mijn pa aangevraagd heb gisteren.
Ik wacht nog een dag of 2, 3 af en als ik dan nog geen brief of mail binnen heb ga ik ff bellen denk ik zo.

Heb overigens met de oplevering en het gebruik van mijn eigen Alice-aansluiting een maand ofzo geleden geen enkel probleem ondervonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

waar zit die reset knop normaal? tussen de ethernet en de adsl poort? zo ja, dan kan ik het intern ff doorverbinden om te resetten.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen, dat er op mijn Copperjet 1616 ook geen resetknop zit. Uberhaupt geen enkele knop. Wellicht verschillende revisies in omloop o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:07
Vraagje : Wat is jullie ervaring met levertijd van Alice easy?
Ik ga verhuizen en wil graag eind oktober Alice easy in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:24

Amiet01

Master_A

HellStorm666 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:48:

Wat is hier aan te doen?
Wat voor netwerkkabel gebruik je tussen je modem en je router (of modem en pc). Deze moet volgens Alice namelijk een crossed cable zijn. Dat wist ik ook niet, maar misschien dat het daaraan ligt. Als je de korte netwerkkabel van Alice gebruikt dan zal dat wel goed zitten.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Amiet01 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:59:
[...]

Wat voor netwerkkabel gebruik je tussen je modem en je router (of modem en pc). Deze moet volgens Alice namelijk een crossed cable zijn. Dat wist ik ook niet, maar misschien dat het daaraan ligt. Als je de korte netwerkkabel van Alice gebruikt dan zal dat wel goed zitten.
Klopt inderdaad. Had gisteren de 1616 meteen aan mijn linksys gehangen bij het installeren van Alice. Draadloos signaal was er wel, maar internet kwam niet door. Later eens met die oranje crossed utp-kabel geprobeerd, deed ie het wel ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
mr_density schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:51:
Vraagje : Wat is jullie ervaring met levertijd van Alice easy?
Ik ga verhuizen en wil graag eind oktober Alice easy in huis hebben.
Snel aanvragen dan komt het goed. Duurt vaak 3 weken, althans bij mij tenminste...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 09:28
Ik heb Alice comfort (dus met telefonie) eind augustus aangevraagd.
Gisteren bevestiging via email ontvangen met een mededeling dat adsl op 1-10-2008 tussen 0800 en 1800 opgeleverd zal worden.
M.a.w., reken op een 4 weken of iets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Amiet01 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:59:
[...]

Heb de door hun meegeleverde cross gebruikt, helpt net zo weinig als mijn eigen 20m normale cat5-e

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
IK heb al een tijdje Alice en dat bevalt goed.

Laats heb ik een Qnap NAS gekocht, werkt hartstike goed op het lokale netwerk.
en als file en print server.
Echte kan hij ook torrent, FTP en HTTP dingen downloaden.

Echter gaat er nu iets fouts bij het port forwarden want de torrens werken niet.
Als ik U torrent gebruik op de pc wel.

Wie heeft een linkje naar een duidelijke uitleg over port forwarding voor de copperjet.
Achter de copperjet staat bij mij een Netgear WNR 854T router
Copperjet zit in ethernet poortje 1
Computer zit op ethernet poortje 2
Qnap nas zit op ethernet poortje 3
Poortje 4 is nog vrij.
Upload poortje is ook nog vrij.
Gebruik de netgear router dus nu als gewone switch, en als access point.
DHCP is uitgeschakeld op de router.

Dus aan de netgear zou het niet moeten liggen.
De Netgear router heeft een vast ip adres, en de Qnap nas ook.
Mijn cp krijg een dynamisch adres.

Alvast bedankt voor de info

[ Voor 3% gewijzigd door elmo_1978 op 05-09-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Heeft je Qnap wel Upnp en dan vooral, communiceert dat ding wel met de copperjet? Anders moet je (volgens mij met de admin login) handmatig poorten open zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Mojo op 05-09-2008 19:34 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Mojo schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:34:
Heeft je Qnap wel Upnp en dan vooral, communiceert dat ding wel met de copperjet? Anders moet je (volgens mij met de admin login) handmatig poorten open zetten.
Qnap heeft wel een upnp mogelijkheid, maar ik weet van Orange dat ik altijd een paar poorten beter kon doorzetten wat dan werkt dan sneller en beter.

Dus poort nummers 6881 t/m 6899 wil ik doorzetten naar ip 172.19.1.XXX
Echter als ik dan in de copperjet kijg, dan zie ik de poortnummer niet meer staan
Er staan dan weer allemaal nullen....

Ik heb dit gedaan via configuration -> sequrity.
Advance nat configuratie enz
echter de poort nummer vallen er uit |:(
Voor type transport heb ik alle gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
@denan: heb hele korte kabeltjes gemaakt, maar de snelheid blijft hetzelfde.. Dus:

IS/RA --> Splitter: 30cm
Splitter --> Modem: 30cm

of

IS/RA --> Modem: 30cm

Beide opstellingen geven hetzelfde resultaat...

Nog een andere tip voordat ik naar Alice kan bellen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

flo_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:31:
@denan: heb hele korte kabeltjes gemaakt, maar de snelheid blijft hetzelfde.. Dus:

IS/RA --> Splitter: 30cm
Splitter --> Modem: 30cm

of

IS/RA --> Modem: 30cm

Beide opstellingen geven hetzelfde resultaat...

Nog een andere tip voordat ik naar Alice kan bellen? 8)
Volgens mij maakt het echt niet uit of je nu 30cm of 2meter aansluitkabel gebruikt vanaf het isra punt, dat is verwaarloosbaar tov de kpn kabel van de centrale tot het isra punt. De splitter zou iets kunnen uitmaken, helaas bij mij ook niets.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na aansluiting van de modem even goed online geweest, nu na 1 dag klapt de modem eruit bij aansluiten crosscable en willekeurig UTP kabel..

Bij het testen van de downspeed bleek ik 1,3 MB te halen, maar wel "klapperend".

Gister niet door de helpdesk heen gekomen, dure grap 25 ct p/m....

Vandaag nog maar weer proberen, valt niet mee te werken zo gelukkig nog een draadloze optie hier...
Kom niet in de modem zelf via de webinterface btw...
Zonder splitter aangesloten, geen telefonie aanwezig...

Edit:
Na eerst ontmoedigt te zijn door het bandje (het is erg druk, bel andere keer terug als u niet binnen enkele minuten geholpen word) bijna direct een medewerker aan de lijn.

Het probleem is volgens hen dat ik de 2 laptops niet rechtstreeks met een cross of UTP kabel op de modem aan kan sluiten, dan klapt Ethernet en ADSL eruit...

Dus verplicht een router ertussen anders werkt het niet :S
Is normaal andersom, vinden ze meestal niet leuk externe routers...

Nah ja, dit probeer ik nog pluk er wel ff een van marktplaats werkt dit niet dan maar weer bellen...

Had wel ff in
de handleiding gezet mogen worden....

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMFREAK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05-2023
Heb hier hetzelfde probleem als _flo.
Gebruik geen P2P heb wel een netwerk met VOIP centrale. Als ik die uitzet maakt dat geen verschil.
Om de 6 a 7 uur klapt de Internet verbinding eruit. VoATM werkt wel. Alleen het internet niet. Heb de splitters er al tussen uit gehaald, maar blijf zien dat mijn Local SNR Margins en Remote SNR margins respectievelijk 6db en 5.5 db zijn. Dit is volgens mij erg aan de lage kant.
Wat zou ik nog kunnen doen, of moet ik meteen maar de 2e lijns helpdesk vragen een call aan te maken ?

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Ik heb verder geen last van een klapperlijn ofzo, maar hij gaat gewoon niet harder dan ~11Mbit (1250kb/s). Heb dit getest via speedtest.nl, speedtest.net, een 1024mb.bin via IE en usenet (20Mbit-abbo). Heb deze tests zowel op een PC als een MAC gedaan, zelfde resultaten.

Nu kan ik daar mee leven, gezien het aantal problemen dat Alicegebruikers ondervinden (sommige dan). Het gaat in ieder geval vlotter dan mijn vorige 3Mbit-KPN-verbinding. Dus als er nog andere dingen zijn die ik kan proberen, dan hoor ik dat graag.

Ik kwam gisteren ook zomaar in de Alice Lounge.. Kon ik voorheen niet in komen, nu werkt ie perfect (behalve het factuuroverzicht). Heb twee keer mijn emailadres gewijzigd, nu lukt het niet meer voor de derde keer (foutmelding: Uw account is nog niet geactiveerd 8)7).

[ Voor 16% gewijzigd door flo_ op 06-09-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:01:

Het probleem is volgens hen dat ik de 2 laptops niet rechtstreeks met een cross of UTP kabel op de modem aan kan sluiten, dan klapt Ethernet en ADSL eruit...
Volgens mij mis ik iets? De CJT1616 heeft slechts 1 utp aansluiting, daar kun je maximaal 1 laptop op aansluiten. Wil je er meer aansluiten dan moet je een switch/router ertussen hangen. Als je alleen die laptop eraan hangt zou hij ook gewoon moeten werken met een cross/utp kabel btw.

@fmfreak:
Bel de helpdesk op het moment dat je data-connectie down is (maar VoATM up). ZIj kunnen de lijn uitmeten om te kijken of hij werkelijk down is, of dat je modem loopt te buggen.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 06-09-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Gister is Alice aangesloten en het werkt prima! Alleen deed de laptop een beetje moeilijk; deze moest even bedraad (aangezien de Experiabox van KPN eruit is) en Vista begon vrij snel te sputteren. Na een nieuwe driver van Intel geen probleem. En inmiddels heb ik een goedkope wireless router.

Enige punt is dat mijn oude nummer overgezet moet worden. Dit heb ik gisteravond aangevraagd; het is alleen jammer dat het nog al lang kan duren (tot drie weken). Er is hier zeker niet iemand die mij wat hoger op de stapel kan leggen bij die aanvraag.. ;) O-)

Het is gelukkig wel zo dat mijn oude nummer nu continu in gesprek is. Dat is op zich prettiger dan een niet-bestaand-nummer-toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]denan schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:04:
[...]

Volgens mij mis ik iets? De CJT1616 heeft slechts 1 utp aansluiting, daar kun je maximaal 1 laptop op aansluiten. Wil je er meer aansluiten dan moet je een switch/router ertussen hangen. Als je alleen die laptop eraan hangt zou hij ook gewoon moeten werken met een cross/utp kabel btw.

Dat was geheel mijn gedachte, aangezien ik gelijk een 2e laptop getest heb is dat de verwarring ;)

Ik snap helemaal niet dat ze beredeneren dat een HP laptop en een Dell laptop geen crosscable aankan, dus MOET er een router tussen volgens de dame die ik sprak.
aangegeven dat de normale splinternieuwe UTP kabel ook niet werkte.
Ze heeft het nog rond gevraagd, schiet mij maar lek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:41:
[...]
Ik snap helemaal niet dat ze beredeneren dat een HP laptop en een Dell laptop geen crosscable aankan, dus MOET er een router tussen volgens de dame die ik sprak.
Ik weet dat er aantal laptops zijn die inderdaad niet met cross overweg kunnen, dat zou het bovenstaande inderdaad kunnen verklaren. Straight werkt niet aangezien de CJT1616 een cross verbinding nodig heeft. Blijft echter wel een foutje van de laptop bouwer aangezien cross redelijk standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:41:

Dat was geheel mijn gedachte, aangezien ik gelijk een 2e laptop getest heb is dat de verwarring ;)

Ik zal er zowiezo geen router aanhangen maar een switch (of je moet eerst je modem in bridge mode zetten).

Dat een laptop geen crosscable aankan is naar mijn idee flauwekul. Die crosscable zorgt er juist voor dat het zou moeten werken :+
De poort van de een client (pc/laptop/server) is normaal gezien 'mdi' en de poort van een switch is 'mdi-x'.
De poort van de Copperjet is ook mdi, daardoor is er dus een crosscable nodig tussen Copperjet en pc. Normaal moet je een straightcable gebruiken tussen een mdi device en een mdi-x device.
Als je een switch gebruikt dan moet je dus straightcables gebruiken tussen zowel de Copperjet<->switch en de pc's<->switch. En om het nog complexer te maken er bestaan ook weer auto mdi-x switches (vaak niet bij de kleine desktop modelletjes).
Het kan echter zijn dat jouw laptop ook auto mdi-x doet, wellicht kan je dit uitzetten onder de advanced opties van de netwerkkaart. Je kan ook nog proberen de speed/duplex settings vast te zetten op 100 full ipv auto.

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 06-09-2008 17:41 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo kan jij niet eens je licht laten schijnen hierover ?? als je dat zou willen doen graag .. Laat maar berichtje achter dan laat ik me klantnummer achter.

Ze doen helemaal niks met die lijn. van alice krijg ik geen fatsoenlijk antwoord meer .
we zijn er mee bezig zegt zo'n helpdeskmedewerker. Waarop ik dan antwoord dat zeggen jullie al 25 dagen. Zoals u ook kan zien heb ik legio keren gebeld om jullie te kas te spekken .
nee meneer ik zie dat ze er echt mee bezig zijn we hebben 3 status meldingen queu 1 is voor tot 10 dagen en queu 2 is voor de engineers en queu 3 is sorry maar dit is niet op te lossen en momenteel zit u in queu 2 .
Ik zeg daar zit ik al 25 dagen in........... ik zeg zak er maar in met je verbinding . Zegt ze wilt u opzeggen dat kan telefonisch en dan bent u voor het eind van de maand afgesloten.
Zucht .. ..........laat maar dit is echt hopeloos.

Ik ben al een week aan het orienteren om te kijken om over te stappen maar ben wel nieuwsgierig geworden wat nu het probleem is dat het nu al sinds 4 augustus duurt dat ik een klapperlijn heb
dag 34 gaat in met 3 t/m 8 seconde internet en telefoon per minuut . wat mot je er nog mee. :'(
berichtje op een forum zetten is het enige wat me nog net lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb nu nog steeds een klapperlijn. Om de paar minuten ligt ie er weer uit, terwijl de lijn vrijdag bijna de hele dag werkte. Er valt niet meer te werken op deze manier.

Nog een vraagje over de ethernet kabels. Moet ik nou tussen de modem en de router een crossed-cable gebruiken, of alleen wanneer je de modem rechtstreeks op de pc aansluit?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:43

Hu9o

Schokkend

tussen modem en router een crossed gebruiken, rest gewoon straight.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Hoe kan je kijken hoever je van de centrale zit? Ik woon in Waalre, hoe kan ik checken hoeveel KM ik van de centrale zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Amiet01 schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:15:
Ik heb nu nog steeds een klapperlijn. Om de paar minuten ligt ie er weer uit, terwijl de lijn vrijdag bijna de hele dag werkte. Er valt niet meer te werken op deze manier.

Nog een vraagje over de ethernet kabels. Moet ik nou tussen de modem en de router een crossed-cable gebruiken, of alleen wanneer je de modem rechtstreeks op de pc aansluit?
Tussen modem en PC crossed, rest straight.

Wat hierboven gezegd wordt is incorrect.

PM je klantnummer even, dan check ik voor je. Het staat vast en zeker in de queue, maar het is helaas druk.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Dankjewel.

Is 1019 meter veel?

Gaat de aanvraag minder snel als je internet én telefonie wil ipv alleen internet?

[ Voor 18% gewijzigd door Coeluh op 07-09-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Coeluh schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:09:
[...]

Dankjewel.

Is 1019 meter veel?
Nope.. 10-20Mbit zou te halen moeten zijn.
Gaat de aanvraag minder snel als je internet én telefonie wil ipv alleen internet?
Dat maakt helemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
denan schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:40:
[...]

Nope.. 10-20Mbit zou te halen moeten zijn.

[...]

Dat maakt helemaal niets uit.
De site zegt dat ik 16-20mbit zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ga uit van ~12-16 Mbit op die afstand. :) De snelheidscheck op de site is opzich wel oké, alleen soms wat aan de hoge kant. De postcode check kan namelijk wel eens behoorlijk afwijken (in mijn geval 1111m --> 1990) en ik haal zelf 12 Mbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Mojo schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:00:
Ga uit van ~12-16 Mbit op die afstand. :) De snelheidscheck op de site is opzich wel oké, alleen soms wat aan de hoge kant. De postcode check kan namelijk wel eens behoorlijk afwijken (in mijn geval 1111m --> 1990) en ik haal zelf 12 Mbit. :)
Jammer dat het niet meer is :(. Had erg gehoopt op 2 MB, want we zaten bij speedlinq op 12mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Tering! (trekt wit weg ) ;(

Zit nu al 45 dagen zonder internet, en bekijk net mijn telefoonrekening van July!
één belletje met de helpdesk heeft me al 22 euro gekost! En daarna heb ik wekelijks gebeld.

Moet verplicht met de mobiel bellen, omdat de lijn er uit ligt.

De kosten voor eraf liggen zijn hoger dan de abbonementskosten 8)7

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

@ Mojo

Als het goed is heb ik een PM gestuurd, maar weet niet of het wel is gelukt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Mojo schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:00:
Huh ik zit op iets van 6 Mbit en heb dezelfde afstand...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Hu9o schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:23:
[...]

Heb je wireless internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ja, maar wel 802.11n dus moet toch sneller kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Hu9o schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:38:
ja, maar wel 802.11n dus moet toch sneller kunnen
Gooi m eens aan de draad. Ben benieuwd hoeveel dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Stinger_Ventura schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:30:
Tering! (trekt wit weg ) ;(

Zit nu al 45 dagen zonder internet, en bekijk net mijn telefoonrekening van July!
één belletje met de helpdesk heeft me al 22 euro gekost! En daarna heb ik wekelijks gebeld.

Moet verplicht met de mobiel bellen, omdat de lijn er uit ligt.

De kosten voor eraf liggen zijn hoger dan de abbonementskosten 8)7
Dat is al erg lang.

Wat is er gaande? :(
Hu9o schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:23:
[...]

Wat is je klantnummer? Dan check ik het even aan de BBned kant.

[ Voor 19% gewijzigd door Mojo op 08-09-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een aansluiting die 28-09-2008 opgeleverd diende te worden.En op 28-08-2008 geen linesync. Alle mogelijke combi's van aderparen geprobeerd maar helaas. Hier is al een ticket voor aangemaakt (28-08) en 04-08 nog maar eens gebeld. Ik zou die dag gebeld worden door KPN om een afspraak te maken want mogelijk zijn er geen kruisdraden getrokken in de wijkverdeler. Maar tot op heden ben ik dus nog niet gebeld voor een afspraak.
Dit grapje kost mij een mnd extra abbo bij mijn vorige isp omdat ik die dus nog niet kan opzeggenen met een beetje pech porteren ze mijn telefoonnummer volgende week uit naar Alice terwijl ik nog steeds geen signaal heb. Dat betekend dan dat ik vanaf dan ook totaal geen telefoon meer heb....

Het is nu maandag, en nog niks van alice gehoord. volgens de helpdesk zou er 04-09 gebeld worden door de Kpn om een afspraak te maken. Nou die moeten nog steeds bellen. En laat het nu zo zijn dat ik via via in de systemen van KPN kan kijken. Blijkt er bij KPN nog steeds geen opdracht te liggen om naar het linesync probleem te kijken (kruisdraden trekken). Dit betekent dat wanneer Alice het doorzet naar KPN het nog eens 10 werkdagen gaat duren voordat er echt een monteur komt. Resume opleverdatum 28-08-2008 betekent in mijn geval met een beetje geluk oplevering ergens tussen 25-09 en 5-10.
Net weer de hd gebeld en nu wordt er gezegd dat het probleem maandag is opgelost?? Hoe weet jij dat zo zeker??
Laat nu ook a.s. vrijdag mijn telnr bij ziggo uit geporteerd worden naar Alice. Betekent dit ook nog eens dat ik dan geen eens meer telefoon heb.

8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gezien alle negatieve berichten hier hield ik vandaag mijn hart vast... onze InterNLnet aansluiting zou vandaag overgaan in Alice (beide BBNED)...

De infrastructuur van het netwerkje thuis lag er al, en het modem van Alice is nagenoeg het zelfde (Copperjet), dus: Stroom eraf, nieuwe modem ipv het oude, stroom er op, en nog geen minuut later werkend internet van Alice, en dat zonder ook maar iets in te stellen. Dit om even aan te geven dat het niet een en al ellende is met Alice. :D Jeeeh!

* Chris klopt af en hoopt dat we geen klapperlijn verhalen gaan krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb nu iets mafs met de Alice Lounge. Tijdje geleden kreeg ik een brief dat ik alvast in kon loggen enzo; dat ook gedaan, ander emailadres gekozen en een nieuw wachtwoord.
Nu log ik gisteren in, krijg ik diezelfde keuze als eerst (dus welk emailadres en stap 2 is zo te zien ander wachtwoord kiezen).
Dat heb ik dus allemaal al gedaan. Punt is: mijn gekozen emailadres wordt niet geaccepteerd, want dat is al in gebruik; ja, door mij. Daarmee heb ik net ingelogd.. volgens mij een foutje dat ze dat gereset hebben, nadat de lijn geactiveerd is (denk dat dat ongeveer gelijktijdig is gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Mojo schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:44:
[...]

Dat is al erg lang.

Wat is er gaande?
Eind juli lag opeens het internet er af, uit het niets!

Na wat heen en weer gebel kreeg ik een nieuw modem.
Toen die de verbinding niet liet werken, zou er 10 dagen overheen gaan, en daarna niets meer actief van Alice gehoord.
Bel om de week, maar elke keer
"We zijn er mee bezig meneer, ik kan aan het ticket zien dat er aan gewerkt wordt"
"We informeren u als er iets veranderd"
Daarna wordt de hele verbinding gemeten. Heb alles vanaf de ISRA al vervangen en elk draadje geprobeert.

Totdat het fout ging, was ik zeer tevreden over de snelheid!

Heb je mijn klantnummer gemaild, misschien dat jij er wat over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:23
Ik heb de laatste 2 dagen iedere keer dat 's middags mijn verbinding er uit vliegt. Dit duurt dan 4 a 5 uur en dan om een uur of 5 doet alles het weer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb hier een paar maanden geleden ook al last van gehad, maar tot nu toe helemaal niet meer.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Mojo schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:44:
[...]

Dat is al erg lang.

[...]

Wat is je klantnummer? Dan check ik het even aan de BBned kant.
NL00095086

Ben benieuwd wat je kunt vinden :) :Y

Verwijderd

Ik heb zojuist een aanvraag de deur uitgedaan voor Alice, want ze hebben via internetten.nl nu een aanbieding dat je de 69e eenmalige kosten terug krijgt (ik heb geen vaste lijn).
Alleen nu las ik ergens dat je je eigen mail adres niet kan gebruiken via outlook, alleen maar via webmail (gebruik mail van m'n eigen domein) . Weet iemand of dit klopt?
(sorry, het zal ongetwijfeld ergens staan, maar er waren zoveel Alice topics, ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik die snel kan doorzoeken)

• R_G
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09-2022

R_G

Reeds 21 dagen geleden dat ik aangesloten zou worden.
R_G in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."

Ik zou binnen tien dagen gebeld worden door een monteur: dus niet.
Volgens alice zou het misschien ook zonder monteur kunnen.
Nu moet ik van alice maar afwachten of de linesync vanzelf opkomt 8)7

Ik wacht nog tot overmorgen en dan geef ik het op.
Ik ga vast op zoek naar een ander isp.

klantnummer: 00094570

• flo_
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:55:
Ik heb zojuist een aanvraag de deur uitgedaan voor Alice, want ze hebben via internetten.nl nu een aanbieding dat je de 69e eenmalige kosten terug krijgt (ik heb geen vaste lijn).
Alleen nu las ik ergens dat je je eigen mail adres niet kan gebruiken via outlook, alleen maar via webmail (gebruik mail van m'n eigen domein) . Weet iemand of dit klopt?
(sorry, het zal ongetwijfeld ergens staan, maar er waren zoveel Alice topics, ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik die snel kan doorzoeken)
Leuk bedacht, maar al mijn mailaccounts werken in Outlook (Epress). _/-\o_

Verwijderd

ik zie positieven en negatieven verhalen ik denk dat het bij elke provider fout kan gaan bij het overstappen. maar goed als ik sommige dingen hier lees durf ik nooit meer over te stappen
hahaha

Verwijderd

Nu ben ik een zeer tevreden klant van Alice, maar heb nog twee vragen.

1 Alice zou mijn oude provider opzeggen (kpn) nu heb ik nog steeds niets gehoort van kpn, reeds een maand bij Alice. Is dit wel goed gegaan en kan ik evt kosten op Alice verhalen?

2 Ik heb een defect Alice-modem, waarvoor ik keurig een retour box heb gehad maar moet ik daar nog een brief met NAW gegevens bij doen of heeft Alice (in tegenstelling tot multikabel) wel de serienummers aan de klant gekoppeld?

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:04:
Nu ben ik een zeer tevreden klant van Alice, maar heb nog twee vragen.

1 Alice zou mijn oude provider opzeggen (kpn) nu heb ik nog steeds niets gehoort van kpn, reeds een maand bij Alice. Is dit wel goed gegaan en kan ik evt kosten op Alice verhalen?

2 Ik heb een defect Alice-modem, waarvoor ik keurig een retour box heb gehad maar moet ik daar nog een brief met NAW gegevens bij doen of heeft Alice (in tegenstelling tot multikabel) wel de serienummers aan de klant gekoppeld?
1 - alice zegt je bestaande KPN telefonie op, mits je je nummer gaat porteren of als je Alice de lijn volledig laat overnemen. DSL abonnementen zul je echter zelf op moeten zeggen.

2 - Volgens mij is dat op serienummer, maar het kan nooit kwaad om je naw gegevens er op te zetten :)

Verwijderd

denan schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:22:
[...]

1 - alice zegt je bestaande KPN telefonie op, mits je je nummer gaat porteren of als je Alice de lijn volledig laat overnemen. DSL abonnementen zul je echter zelf op moeten zeggen.

2 - Volgens mij is dat op serienummer, maar het kan nooit kwaad om je naw gegevens er op te zetten :)
Nummer word niet geporteerd(wel aangegeven dat ik mijn oude nummer wilde behouden, foutje van Alice) bellen naar Alice "ja meneer kan er nu niets aan doen wacht maar op de tweede brief, dan hebben we een knop? om dat recht te zetten", niet dus, ga er verder maar niet meer achteraan, gaat teveel kosten.

Dus zelf maar aktie ondernemen, evt kosten ga ik wel op Alice verhalen, zij zouden opzeggen(navraag via tel: ja meneer wij zeggen uw oude provider op).

Bedankt voor de snelle reactie

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Jihoe, vandaag de brief gekregen dat ik 24-9-2008 wordt aangesloten.
Ik ben benieuwd of het allemaal in één keer gaat werken.
Nu heb ik nog @Home, maar die zeg ik pas op als alles werkt.
Niet dat ik Alice niet vertrouw, maar ik zou maar eens een dagje geen internet hebben, dan wordt ik gek :)

www.seesharp.nl

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:37:
[...]

Nummer word niet geporteerd(wel aangegeven dat ik mijn oude nummer wilde behouden, foutje van Alice) bellen naar Alice "ja meneer kan er nu niets aan doen wacht maar op de tweede brief, dan hebben we een knop? om dat recht te zetten", niet dus, ga er verder maar niet meer achteraan, gaat teveel kosten.
Bij mij schijnen ze dat in werking gezet te hebben, maar hoe lang dat gaat duren, geen idee. Zowel KPN als Alice beweerden dat de lijn actief moest zijn, dus heb ik mijn KPN-opzegging geannuleerd, maar er wel bij gezegd dat ik nog steeds opzegde, maar dit alleen deed vanwege de nummerportering.
Nou nog de vraag of KPN dat gaat snappen.

• Coeluh
SeeSharp.nl schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:18:
Jihoe, vandaag de brief gekregen dat ik 24-9-2008 wordt aangesloten.
Ik ben benieuwd of het allemaal in één keer gaat werken.
Nu heb ik nog @Home, maar die zeg ik pas op als alles werkt.
Niet dat ik Alice niet vertrouw, maar ik zou maar eens een dagje geen internet hebben, dan wordt ik gek :)
Wanneer had jij het aangevraagd?

Ik vraag me af waarom dat opzeggen van je oude provider zo belangrijk is. Wij hebben het gedaan, omdat we naar telfort moesten. Maar moet je ook daadwerkelijk de lijn "open" houden?

Verwijderd

flo_ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:46:
[...]

Leuk bedacht, maar al mijn mailaccounts werken in Outlook (Epress). _/-\o_
bedankt! Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen..als ik alles hier zo lees had ik misschien beter niet over kunnen stappen...maar 20 vs 1,5 Mb voor dezelfde prijs is toch wel aanlokkelijk

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:46:
[...]

bedankt! Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen..als ik alles hier zo lees had ik misschien beter niet over kunnen stappen...maar 20 vs 1,5 Mb voor dezelfde prijs is toch wel aanlokkelijk
Valt wel mee hoor, op een forum zie je meestal namelijk alleen de mensen die iets te melden hebben.. dus mensen met een probleem :)

• Coeluh
denan schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:52:
[...]

Valt wel mee hoor, op een forum zie je meestal namelijk alleen de mensen die iets te melden hebben.. dus mensen met een probleem :)
Inderdaad. Met elke provider zijn er problemen, dat is het hele punt.

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Coeluh schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:25:
[...]

Wanneer had jij het aangevraagd?

Ik vraag me af waarom dat opzeggen van je oude provider zo belangrijk is. Wij hebben het gedaan, omdat we naar telfort moesten. Maar moet je ook daadwerkelijk de lijn "open" houden?
Ik heb het 25 augustus aangevraagd.

Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met, of het opzeggen belangrijk is.
Voor mij is internet belangrijk, en aangezien ik nu @Home, dus de kabel heb heb ik geen hoge nood om mijn bestaande abonnement op te zeggen. Ik doe het wel als alles werkt. Ik betaal nu bij @Home 29,95 per maand en ga dadelijk 19,95 per maand betalen, dus dubbele kosten heb ik toch weer snel terug verdient.

www.seesharp.nl

• Stinger_Ventura
[...]

Mojo,

Ben jij in de gelegenheid om iets zinnigs te zeggen over de status van mijn probleem?
Zit inmiddels 48 dagen zonder internet!

Heb mijn klantnummer gePMed.

Verwijderd

[...]

dat klopt, als het goed gaat hoor je mensen niet :) Ondertussen heb ik het wel laten annuleren, ben namelijk toch voor een aanbieding van HetNet gegaan incl Interactieve tv!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hoe zijn de ervaringen met het static ip?

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:25

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik gebruik nu al een tijdje Alice en vind het tot nu toe super werken. Geen problemen ondervonden tot nog toe. Snel en stabiel bij mij.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Heineken schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:28:
Hoe zijn de ervaringen met het static ip?
M'n ip is steeds hetzelfde :)

• Coeluh
TiMMieJ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:33:
Ik gebruik nu al een tijdje Alice en vind het tot nu toe super werken. Geen problemen ondervonden tot nog toe. Snel en stabiel bij mij.
Hoe snel?

• denan
Daar kun je weinig uit aflezen, Alice levert het maximaal haalbare op elke locatie. En per adres/locatie kan dat verschillen. De ping responses zijn in ieder geval lekker vlot, al haalt Alice DSL het niet bij de 1ms van de Alice glasvezellijnen.

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
ik haal met mijn alicelijn max 16.5mbit (ongeveer 2mb per seconde) :D

de wijkcentrale staat twee straten verder :D

[ Voor 25% gewijzigd door steffex op 11-09-2008 17:16 ]

• flo_
stef-o schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:16:
ik haal met mijn alicelijn max 16.5mbit (ongeveer 2mb per seconde) :D

de wijkcentrale staat twee straten verder :D
Dat is dan nog slecht, maar wel beter dan dat van mij :P (1.5km => 10.5Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Inderdaad, toen ik overstapte naar kpn had ik ook alleen over problemen , via forums, gehoord toch maar de overstap gemaakt en geen problemen.

Nu naar Alice overgestapt en, op het kwijt raken van mijn oude nummer, een gaar modem en dat ze mijn oude provider niet hebben opgezegt geen probleem.

De snelheid is perfect, zit op bijna 16Mb en dat op 1.5 KM van de centrale!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:52:
[...]

Inderdaad, toen ik overstapte naar kpn had ik ook alleen over problemen , via forums, gehoord toch maar de overstap gemaakt en geen problemen.

Nu naar Alice overgestapt en, op het kwijt raken van mijn oude nummer, een gaar modem en dat ze mijn oude provider niet hebben opgezegt geen probleem.

De snelheid is perfect, zit op bijna 16Mb en dat op 1.5 KM van de centrale!!
Er is nog hoop voor mij:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Gisteren gebeld door Alice, 15 (of was het 16) september wordt mijn oude nummer geporteerd.
Als ze nou mijn emailinstellingen gewoon accepteren, dan ben ik helemaal blij.

Dan moet ik waarschijnlijk alleen nog ruzie maken met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier helaas nog een "het werkt niet" verhaal.

Alice Easy (dus zonder telefonie) aangevraagd, keurig via e-mail bevestiging e.d., opleveringsdatum ontvangen (10-9), modem ontvangen, modem aangesloten, wachten...

1. Op de dag zelf was ik niet thuis, gisteren had ik echter nog altijd geen verbinding: PPP status is "Attempting to connect...". DSL lampje brandt wel, op de status pagina van de Copperjet zie ik dat de DSL/atm verbinding up is (groen vinkje), Ethernet echter niet (wat vreemd is, want ik zit toch echt via Ethernet die pagina te bekijken).
2. Helpdesk gebeld: "meneer, u moet het andere aderpaar (oranje-wit) gebruiken". Even los van dat het van de gekke is om van een nietsvermoedende consument te verwachten dat hij aderparen gaat wisselen (over een monteur werd helemaal niet gesproken), heb ik het andere aderpaar aangesloten in de wandcontactdoos. Resultaat: helemaal geen signaal, DSL lampje blijft uit. Oranje en wit nog omgedraaid, check, dubbel-check, 10 minuten wachten, reset: nada.
3. Helpdesk gebeld: "KPN moet het gaan uitzoeken, duurt 5 - 10 werkdagen".
4. Vanmorgen een mailtje dat ze wel alvast beginnen met factureren...

Ik heb in een redelijk ver verleden (4-5 jaar terug) al eens ADSL van BBned gehad (via Cistron, dat later door XS4all is overgenomen). Dit zat gewoon op het eerste aderpaar. Ik heb nu al geruime tijd internet en telefonie via de (TV-)kabel, dus de telefoonlijn was helemaal vrij, ik heb het ook als nieuwe lijn aangevraagd bij Alice. Ik vermoed dus dat ik gewoon op het eerste (rood-blauw) aderpaar moet blijven, ik kan geen andere verklaring bedenken waarom het DSL lampje aan gaat op het eerste aderpaar en niet op het tweede. Als Alice/BBned intussen denkt dat ik op het tweede aderpaar zit, kan het natuurlijk lang duren voor ik verbinding heb...

Om zo veel mogelijk problemen uit te sluiten, heb ik de Copperjet rechtstreeks (zonder splitter, Y stukje of wat dan ook) aangesloten op de wandcontactdoos en zit ik met een laptop rechtstreeks via het bijgeleverde (cross-)kabeltje op de router. Ik heb al meerdere malen de Copperjet gereset, via de Quickstart het "Alice PPPoA" profiel opnieuw ingesteld, gechecked of het PPP username/wachtwoord klopt, etc.

Mocht iemand van de GoT Alice helpdesk ;) in de gelegenheid zijn hier buiten de normale kanalen om nog iets aan te doen, dan zou ik dat zeer op prijs stellen _/-\o_ . Mijn klantnr. is 102765.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Misschien dat jullie hier iets aan hebben?
http://www.0900alternatie...ord=Alice%20(via%20BBNed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Als ik het goed heb/lees kan je bij Alice maar één e-mail adres aanmaken, en niet meerdere mailboxen zoals bij xs4all :? Dat is wel spijtig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
De_Bastaard schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:48:
Als ik het goed heb/lees kan je bij Alice maar één e-mail adres aanmaken, en niet meerdere mailboxen zoals bij xs4all :? Dat is wel spijtig :/
Ik snap nogsteeds niet dat mensen een emailadres afhankelijk laten zijn van provider. Als je gewoon GMail neemt, heb je dat gezeur nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Nou zo erg is het nu ook weer nier hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dat zou ik zeker niet doen, dat is een direct nummer van iemand van de financiële administratie van BBNED :) Alice zit in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik Alice neem, kan ik dan een draadloze router in de meterskast kwakken?

Er zit al een soort Motorola kabelmodem in, die casema ook levert.

Weet iemand of ik op ADSL een draadloze modem kan installeren voor WiFi? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:55:
Hier helaas nog een "het werkt niet" verhaal.

Alice Easy (dus zonder telefonie) aangevraagd, keurig via e-mail bevestiging e.d., opleveringsdatum ontvangen (10-9), modem ontvangen, modem aangesloten, wachten...

1. Op de dag zelf was ik niet thuis, gisteren had ik echter nog altijd geen verbinding: PPP status is "Attempting to connect...". DSL lampje brandt wel, op de status pagina van de Copperjet zie ik dat de DSL/atm verbinding up is (groen vinkje), Ethernet echter niet (wat vreemd is, want ik zit toch echt via Ethernet die pagina te bekijken).
2. Helpdesk gebeld: "meneer, u moet het andere aderpaar (oranje-wit) gebruiken". Even los van dat het van de gekke is om van een nietsvermoedende consument te verwachten dat hij aderparen gaat wisselen (over een monteur werd helemaal niet gesproken), heb ik het andere aderpaar aangesloten in de wandcontactdoos. Resultaat: helemaal geen signaal, DSL lampje blijft uit. Oranje en wit nog omgedraaid, check, dubbel-check, 10 minuten wachten, reset: nada.
3. Helpdesk gebeld: "KPN moet het gaan uitzoeken, duurt 5 - 10 werkdagen".
4. Vanmorgen een mailtje dat ze wel alvast beginnen met factureren...

Ik heb in een redelijk ver verleden (4-5 jaar terug) al eens ADSL van BBned gehad (via Cistron, dat later door XS4all is overgenomen). Dit zat gewoon op het eerste aderpaar. Ik heb nu al geruime tijd internet en telefonie via de (TV-)kabel, dus de telefoonlijn was helemaal vrij, ik heb het ook als nieuwe lijn aangevraagd bij Alice. Ik vermoed dus dat ik gewoon op het eerste (rood-blauw) aderpaar moet blijven, ik kan geen andere verklaring bedenken waarom het DSL lampje aan gaat op het eerste aderpaar en niet op het tweede. Als Alice/BBned intussen denkt dat ik op het tweede aderpaar zit, kan het natuurlijk lang duren voor ik verbinding heb...

Om zo veel mogelijk problemen uit te sluiten, heb ik de Copperjet rechtstreeks (zonder splitter, Y stukje of wat dan ook) aangesloten op de wandcontactdoos en zit ik met een laptop rechtstreeks via het bijgeleverde (cross-)kabeltje op de router. Ik heb al meerdere malen de Copperjet gereset, via de Quickstart het "Alice PPPoA" profiel opnieuw ingesteld, gechecked of het PPP username/wachtwoord klopt, etc.

Mocht iemand van de GoT Alice helpdesk ;) in de gelegenheid zijn hier buiten de normale kanalen om nog iets aan te doen, dan zou ik dat zeer op prijs stellen _/-\o_ . Mijn klantnr. is 102765.
Je hebt aan de bbned kant geen sync. Op het modem wel... Gaat iets niet lekker :P Staat bij BBned.

Dat alternatieve nummer klopt inderdaad niet, dat heb ik eerder al eens aangegeven.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:02:
Wanneer ik Alice neem, kan ik dan een draadloze router in de meterskast kwakken?

Er zit al een soort Motorola kabelmodem in, die casema ook levert.

Weet iemand of ik op ADSL een draadloze modem kan installeren voor WiFi? :?
Je kan op de copperjet gewoon een draadloze router aansluiten. Gebruik dan gewoon een LAN-poort van het ding en stel hem in als DHCP client en laat hem zelf niks routeren maar gewoon als access point functioneren.

[ Voor 10% gewijzigd door Mojo op 12-09-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Mojo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:36:
[...]

Je kan op de copperjet gewoon een draadloze router aansluiten. Gebruik dan gewoon een LAN-poort van het ding en stel hem in als DHCP client en laat hem zelf niks routeren maar gewoon als access point functioneren.
Ik heb hier een Asus WL-520GC op de copperjet aangesloten. Copperjet zit aan de WAN-aansluiting en doet gewoon z'n routerwerk.

Net overigens de Alice helpdesk gebeld. Mijn lounge blijkt geblokkeerd te zijn, omdat de nummerportering in werking is gezet. Als ik mijn oude nummer weer heb, doet de lounge het ook weer.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.