Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.392 views

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mojo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:36:
[...]
Je hebt aan de bbned kant geen sync. Op het modem wel... Gaat iets niet lekker :P Staat bij BBned.
Bedankt voor de check! Ik wacht het wel af.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

MrSleeves schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:31:
[...]

Ik heb hier een Asus WL-520GC op de copperjet aangesloten. Copperjet zit aan de WAN-aansluiting en doet gewoon z'n routerwerk.

Net overigens de Alice helpdesk gebeld. Mijn lounge blijkt geblokkeerd te zijn, omdat de nummerportering in werking is gezet. Als ik mijn oude nummer weer heb, doet de lounge het ook weer.
Op de WAN aansluiting werkt inderdaad ook prima, alleen het nadeel is dan dat je gezeik kan krijgen met de portmappings e.d. omdat die dus 2x door een "firewall" gaan.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoXP
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 18:04

NeoXP

There are no dumb questions...

Op dit moment denk ik na over een overstap naar een nieuwe isp. Sinds 2005 zit ik (probleemloos) bij wanadoo/orange/online, destijds naar wanadoo gegaan om het gratis bellen naar alle vaste nummers. Inmiddels bel ik bij online al een tijd niet meer gratis, maar betaal ik een vast gesprekstarief.

Nu betaal ik maandelijks aan Online de kosten voor het abonnement en voor de gesprekskosten, daarnaast betaal ik aan KPN voor het BelBudget abonnement. Als ik het goed begrepen heb neemt Alice bij het overstappen mijn KPN abonnement over en betaal ik bij Alice geen gesprekskosten.

Als Alice mij niet bevalt dan kan ik maandelijks opzeggen, maar moet ik dan voor een overstap naar een volgende ISP eerst weer een nieuw KPN abonnement aanvragen of krijg ik mijn KPN abonnement dan weer terug van Alice???

Just learnin' to tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij je telefoonnummer porteert naar Alice, zal het daarna weer "teruggeporteerd" moeten worden naar KPN. kan zijn dat je wat eenmalige kosten daarvoor moet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:51:
Als jij je telefoonnummer porteert naar Alice, zal het daarna weer "teruggeporteerd" moeten worden naar KPN. kan zijn dat je wat eenmalige kosten daarvoor moet betalen
In de meeste gevallen zijn die gewoon opgenomen in de 'activeringskosten' van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:19:
[...]

In de meeste gevallen zijn die gewoon opgenomen in de 'activeringskosten' van KPN.
Dat zijn dus de eenmalige kosten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:05:
[...]

Dat zijn dus de eenmalige kosten.. ;)
Klopt, maar die zijn niet specifiek voor de nummerportering. Of je nou wel of geen nummer wilt laten porteren.. die kosten moet je betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethoxyethanol
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11-2019
Ik ben van plan om Alice Easy te halen, als iemand mij wilt tegenhouden laat me het weten. Zo niet, kan ik iemand mee gelukkig maken met 20 euro korting op je Alice door je op te geven als 'vriend'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15

IkWilbert

Het is mij!

Ethoxyethanol schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:38:
Ik ben van plan om Alice Easy te halen, als iemand mij wilt tegenhouden laat me het weten. Zo niet, kan ik iemand mee gelukkig maken met 20 euro korting op je Alice door je op te geven als 'vriend'?
Zou je de mijne willen gebruiken?

Nummer is: NL00045412

Ik ben trouwens zeer tevreden over alice :) Verbinding werkt goed en is ook lekker snel. Aansluiten ging ook goed, eigenlijk tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
meer mensen met verbindingsproblemen? mijn copperjet is om de minuut z'n ipadres kwijt, en de helpdesk is overbelast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Er zijn bij BBNED een 14-tal DSLAMS omgevallen waardoor ongeveer 300 BBNED lijnen er momenteel 'uit' liggen. Alice maakt natuurlijk ook gebruik van het BBNED netwerk, daar zijn ongeveer 150-200 lijnen uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:25
Dacht al zoiets inderdaad, maar het is nu sneller dan ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mickael schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:57:
Dacht al zoiets inderdaad, maar het is nu sneller dan ooit!
Werkt het weer dan? En wat is het snelheidsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Bij werkt het ook eindelijk weer. heb nu een nieuwe modem binnen. Haal echter maar 1,3 Mb/s dus 11 Mbit. Dit terwijl ik maar 1km van de centrale woon. en volgends de alice test hoor ik 16 tot 20Mbit te halen. Kan iemand hier even naar kijken waarom ik niet gewoon 16 of meer haal?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HellStorm666 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:05:
Bij werkt het ook eindelijk weer. heb nu een nieuwe modem binnen. Haal echter maar 1,3 Mb/s dus 11 Mbit. Dit terwijl ik maar 1km van de centrale woon. en volgends de alice test hoor ik 16 tot 20Mbit te halen. Kan iemand hier even naar kijken waarom ik niet gewoon 16 of meer haal?
Das wel heel makkelijk.. ;)

Wat haalde je met je oude modem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, Alice: d:)b

Gister hebben ze m'n oude nummer geporteerd en is het tijdelijke nummer nu "dit nummer is niet in gebruik...". Ofwel, álles werkt nu prima. (Moet overigens de snelheid nog testen aan de kabel; eigenlijk zit ik meestal draadloos te internetten. Maar merk wel dat het een stuk sneller is dan de 3 Mbit van KPN.)

Ik ben in ieder geval tevreden; nu kijken wat KPN gaat doen. Moet ze maar eens gaan bellen, denk ik.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
HellStorm666 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:05:
Ga nu echt twijfelen of dat modem wel geschikt is voor hogere snelheden. Ik zit 1.3km van de centrale en haal ook 11Mbit... heel toevallig steeds dat iedereen blijft haken in het gebied 10-11Mbit... Alle kabels vanaf het IS/RA-punt zijn heel kort bij mij... zowel draadloos/bekabeld haal ik niet sneller dan 10,5Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

denan schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:11:
[...]

Das wel heel makkelijk.. ;)

Wat haalde je met je oude modem dan?
Met het oude modem haalde ik ook maar 10 tot 11 mbit

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

flo_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:21:
[...]

Ga nu echt twijfelen of dat modem wel geschikt is voor hogere snelheden. Ik zit 1.3km van de centrale en haal ook 11Mbit... heel toevallig steeds dat iedereen blijft haken in het gebied 10-11Mbit... Alle kabels vanaf het IS/RA-punt zijn heel kort bij mij... zowel draadloos/bekabeld haal ik niet sneller dan 10,5Mbit.
Bij me het zelfde verhaal.
Die modems zijn zeker weten heel brak.
Loopt zeker 1x in de week vast. wordt erg heet. en de grootste fout. Geen RESET knop!!!
Word tijd dat een fatsoenlijk merk eens met vodsl kan werken.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HellStorm666 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:27:
[...]

Bij me het zelfde verhaal.
Die modems zijn zeker weten heel brak.
Loopt zeker 1x in de week vast. wordt erg heet. en de grootste fout. Geen RESET knop!!!
Word tijd dat een fatsoenlijk merk eens met vodsl kan werken.
Ze halen met gemak 20Mbit op andere locaties, dus aan de modem ligt het niet. Het heet worden maakt ook niets uit, de hardware kan de temperaturen zonder problemen aan. Als je op 11Mbit blijft steken zal het een kwestie van ISRA punt/koperkwaliteit zijn. InterNLnet heeft wel eens getest met andere hardware (siemens/avm/thompson/etc) maar in de praktijk bleken de meeste modems een verschil van 200-400Kbit (meer of minder) te hebben met de Copperjets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

denan schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:33:
[...]

Ze halen met gemak 20Mbit op andere locaties, dus aan de modem ligt het niet. Het heet worden maakt ook niets uit, de hardware kan de temperaturen zonder problemen aan. Als je op 11Mbit blijft steken zal het een kwestie van ISRA punt/koperkwaliteit zijn. InterNLnet heeft wel eens getest met andere hardware (siemens/avm/thompson/etc) maar in de praktijk bleken de meeste modems een verschil van 200-400Kbit (meer of minder) te hebben met de Copperjets.
Koper kwaliteit kan neem ik aan niet slecht zijn, woon in een wijk dat net 10 jaar oud is.
Isra punt is zeker weten goed, deze heb ik helemaal gekontroleerd tijdens de verbouwing.
Misschien dat het stuk van de centrale tot aan de wijk niet goed is, maar ook dat lijkt mij raar.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HellStorm666 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:37:
[...]

Koper kwaliteit kan neem ik aan niet slecht zijn, woon in een wijk dat net 10 jaar oud is.
Isra punt is zeker weten goed, deze heb ik helemaal gekontroleerd tijdens de verbouwing.
Misschien dat het stuk van de centrale tot aan de wijk niet goed is, maar ook dat lijkt mij raar.
De leeftijd van de wijk maakt niets uit, als er daar fouten zijn gemaakt bij de aanleg zul je dat merken in de snelheden die je haalt. Waar ik woon zijn relatief recent (8-10 jaar geleden) de KPN koperlijnen vervangen, maar ondanks het feit dat ik maar 600 meter van de centrale zit kom ik niet hoger dan 6.2-6.8Mbit op ADSL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het werkt hier ook weer als vanouds :)

Ik haal ook altijd al 11MBit, woon ook ~1km van de centrale.
Staan we niet gewoon met z'n allen op een 11mbit profiel o.i.d. om het maar stabiel te houden?
Ik ben hier toch eigenlijk best benieuwd naar, zou iemand eens willen kijken?
NL00018688

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
denan schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:41:
[...]

De leeftijd van de wijk maakt niets uit, als er daar fouten zijn gemaakt bij de aanleg zul je dat merken in de snelheden die je haalt. Waar ik woon zijn relatief recent (8-10 jaar geleden) de KPN koperlijnen vervangen, maar ondanks het feit dat ik maar 600 meter van de centrale zit kom ik niet hoger dan 6.2-6.8Mbit op ADSL1.
Is dat modem wat je krijgt een ADSL2 modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Coeluh schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:06:
[...]

Is dat modem wat je krijgt een ADSL2 modem?
De Copperjet 1616 2p is een ADSL/ADSL2/ADSL2+ combinatiemodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
flo_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:22:
[...]

De Copperjet 1616 2p is een ADSL/ADSL2/ADSL2+ combinatiemodem
Maar waarom moet je persé hun modem gebruiken? Zou er echt geen workaround zijn, zodat je je eigen linksys modem kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Coeluh schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:33:
[...]

Maar waarom moet je persé hun modem gebruiken? Zou er echt geen workaround zijn, zodat je je eigen linksys modem kan gebruiken?
Alice zegt dat alleen maar zodat ze makkelijk support kunnen geven als je hun modem gebruikt.
Er zijn wel degelijk andere modems die met Alice DSL overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

flo_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:59:
[...]

Alice zegt dat alleen maar zodat ze makkelijk support kunnen geven als je hun modem gebruikt.
Er zijn wel degelijk andere modems die met Alice DSL overweg kunnen.
Maar niet met de Compleet, omdat dat via VoDSL gaat. ik heb tenminste nog geen modems gevonden die vodsl kunnen

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
HellStorm666 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:09:
[...]

Maar niet met de Compleet, omdat dat via VoDSL gaat. ik heb tenminste nog geen modems gevonden die vodsl kunnen
Ik heb het inderdaad over Alice Easy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:30:
[...]

Bedankt voor de check! Ik wacht het wel af.
Inmiddels goed nieuws: het werkt :)

Vanmorgen is er een mannetje van KPN langs geweest. Hij zag het DSL lampje op het modem branden en wilde direct weer rechtsomkeert maken, maar dat heb ik weten te voorkomen door de situatie uit te leggen. Hij heeft het tweede aderpaar aangesloten en kon geen signaal vinden (ok, het lag dus niet aan mij :)). "Er kan in de centrale ook nog wel iets fout zitten." Hij sloot een trace-apparaatje aan en verdween naar de centrale. Even later een belletje: of ik het modem aan wilde sluiten. Gedaan en direct verbinding!

Dank in elk geval ook aan Mojo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zoals ik al had gezegd... Instructies waarschijnlijk maar half doorgegeven gekregen van BBned..

Mooi dat het weer werkt. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ik heb trouwens van de beste man vanmorgen een CCF nummer gekregen, dat heeft blijkbaar iets met de lijn/aansluiting te maken. Weet jij wat voor nummer dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dat is denk ik het service-ID. Jij kunt er geen ruk mee, daarmee kan KPN zien wat waarop is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mojo schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:18:
Dat is denk ik het service-ID. Jij kunt er geen ruk mee, daarmee kan KPN zien wat waarop is opgeleverd.
Wellicht handig om het wel bij te houden.. zo weet je in ieder geval wat je serviceID is als je ooit gaat migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Kan iemand ook even nachecken op wat voor profiel ik sta ingesteld? Volgensmij verklaart dat gewoon mijn lage downloadspeed... Klantnr. NL00083107

[ Voor 25% gewijzigd door flo_ op 16-09-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Coeluh schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:33:
[...]

Ik gebruik een Zyxel modem, andere modems zijn wel mogelijk, in het vorige deel vindt je wel meer info hoe te configureren. Het wordt echter niet gesupport, heb je een probleem dan is dat jouw probleem.
Mijn Zyxel trained een paar 100k hoger dan het copperjet modem, dat maakt allemaal niet veel uit.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09-2024
Hmz beetje tegenvaller. Ik werd net gebeld door Alice (uitstekende duidelijke en eerlijke dame overigens) en ze meldde mij dat mijn order geannuleerd was door KPN.

Blijkbaar kon KPN mij niet in hun systeem vinden vanwege de "bis" vermelding.
Ik heb met de dame mijn postcode doorgenomen en een meting gedaan van de afstand naar de ADSL centrale, deze is 867 meter. Ik zou dus theoretisch tussen de 12-20mbit moeten halen.

Kpn had Alice verteld dat ik maar 4mbit zou halen. Vermoedelijk komt dit doordat mijn woning van rond 1930 is. Ze vertelde mij dat de bekabeling in de grond hoogstwaarschijnlijk de boosdoener is en dat ik sowieso nooit hoger zou halen dan 4mbit bij welke provider dan ook.

Mijn vraag, is het werkelijk zo slecht gesteld met het onderhoud van kpn? De telefoonlijnen worden dus in de grond gegooid en vervolgens nooit meer naar gekeken... enfin, morgen maar eens met kpn bellen want dit schiet natuurlijk niet op.

Heeft iemand anders hier toevallig ook een hele oude woning en dan MET een adsl verbinding?

Ik woon in Utrecht dus er is op zich overal adsl beschikbaar (helaas geen glasvezel, het is een koopwoning namelijk en dan ligt de kabel er nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:20

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

HellStorm666 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:37:
[...]

Die verklaring is volgens mij dan toch het enige dat overblijft. Ik heb net deze week een 10 jaar oude woning betrokken in Rhenen, volgens bbned database op 1260 meter van de centrale. De check van Alice laat zien dat ik 16Mb zou kunnen verwachten en dat pakt nu in de praktijk uit als ruim 17Mbit. Copperjet traint op 17.3Mbit, Internet verbinding stabiel, telefoon doet het goed. Als ik er vanuit ga dat de apparatuur in de centrales overal gelijk is, dat de ISRA's van tien jaar geleden ook allemaal dezelfde kwaliteit hebben en alle Copperjets dezelfde instellingen hebben dan kan verschil met anderen alleen maar verklaard worden door verschillen met het stuk kabel dat in de grond ligt.
Een knik, een krappe bocht, grondwater, storende (hoog)spanningskabel, poreuze isolatie, er zijn vast nog meer invloeden op de signaalkwaliteit aan te wijzen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:07:
Afgelopen maandag zou mijn Alice Easy worden opgeleverd, schijnbaar is het allemaal niet zo Easy.

Ik kreeg namelijk geen ADSL lampie op het modem. In het gesprek met de helpdesk werd gezegt dat ik even het verzegelde ISRA kastje open moest maken en de Wit met Rood en Blauw met Oranje moest wisselen.

Ik aan die jongen uitgelegd dat dat van KPN is en dat ik dat niet ging doen. Ja maar meneer dat moet echt even en wij hebben met KPN afgesproken dat dat mag. Tuurlijk, we doen het niet. Ik heb voorgesteld een KPN-monteur het te laten doen. Dat was allemaal moeilijk maar uiteindelijk kon het toch maar de kosten zouden voor mij zijn.

Ik zeg die beste man dat Alice voor €60 euro mijn aansluiting zou verzorgen en dat ik toch mocht aannemen dat dat een werkende aansluiting vanaf het ISRA punt naar het modem betrof. "Ja maar de draadjes zitten verkeerd". Dan zorgen jullie dus maar dat ze goed komen te zitten. Ik ga dat kastje niet openen en er in zitten schroeven. Nadat duidelijk werd dat ik er met die jongen niet uit ging komen om een leidinggevende gevraagd. Krijg je gewoon te horen dat die er wel zijn maar toch mij niet te woord willen staan. GVD moet toch niet gekker worden.

Ik heb per direct de hele handel geannuleerd. Ik ken dit soort van-het-kastje-naar-de-muur verhalen maar al te goed van de beginperiode van UPC. Ik begin er niet aan. Neem wel een internetaansluiting bij KPN. Mogen die lekker hun eigen kastje komen fixen.

Nu nog even een brief eruit dat ik het annuleer en dat ik verwacht dat er geen kosten in rekening worden gebracht.

Alice :r
Bij deze wil ik míjn ervaring met Alice bijstellen.

Omdat ik na mijn brief niets meer van Alice vernomen had heb ik vorige week zelf gebeld om te vragen of de brief was aangekomen en per wanneer de annulering rond zou zijn. Ik kreeg na 3 zeer klantonvriendelijke medewerkers nu een zeer klantvriendelijke jongen. Edwin of Erwin was zijn naam. Deze vertelde dat het wel degelijk mogelijk was om een KPN-monteur langs te sturen op kosten van Alice omdat ik niet zelf aan het ISRA punt wilde schroeven. Na een goed gesprek met vertrouwen opgehangen dat er in elk geval een goede oplossing zou worden gezocht. De volgende dag al werd ik door KPN gebeld om een afspraak te maken. Dat kon dezelfde dag al, maar vandaag kwam mij beter uit. Vanochtend stond er een zeer geschikte KPN-monteur bij ons op de stoep, die in de wijkcentrale het een en andere heeft veranderd waarna mijn ADSL lampje wél ging branden. Het wisselen van de aderparen was dus helemaal niet nodig. Het internet deed het vanmorgen echter nog niet, het modem bleef staan op attempting to connect. Na hiervan een medling te hebben gemaakt deed het het allemaal toen ik vanavond thuis kwam van werk.

Al met al blijkt maar weer dat met een beetje goodwill vanuit de helpdesk er een hoop goed geregeld kan worden. Hulde voor degene die wel bereid zijn een oplossing te vinden die voor zowel klant als Alice goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilsink
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09-2014
Hallo Mojo of Denan,

kan je eens naar mijn probleem van mijn instabiele verbinding kijken
Een paar keer per uur kan ik niet internetten en bellen.

Mijn klant nummer is NL00084416

Met vriendelijke groeten
Arjen Jilsink

Event Log:
3 days, 23:21:21 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx
3 days, 23:23:30 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
3 days, 23:23:30 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx
3 days, 23:24:20 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
3 days, 23:24:30 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx
3 days, 23:27:13 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
3 days, 23:27:16 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx
3 days, 23:29:36 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
3 days, 23:30:10 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx
3 days, 23:33:00 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
3 days, 23:33:04 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx
3 days, 23:34:00 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
3 days, 23:34:12 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx
4 days, 01:17:17 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
4 days, 01:17:30 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx
4 days, 02:11:18 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
4 days, 02:11:19 im_backend:Changed ppp-0 IP address to xx.xx.xx.xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:30:
[...]

Bij deze wil ik míjn ervaring met Alice bijstellen.

Omdat ik na mijn brief niets meer van Alice vernomen had heb ik vorige week zelf gebeld om te vragen of de brief was aangekomen en per wanneer de annulering rond zou zijn. Ik kreeg na 3 zeer klantonvriendelijke medewerkers nu een zeer klantvriendelijke jongen. Edwin of Erwin was zijn naam. Deze vertelde dat het wel degelijk mogelijk was om een KPN-monteur langs te sturen op kosten van Alice omdat ik niet zelf aan het ISRA punt wilde schroeven. Na een goed gesprek met vertrouwen opgehangen dat er in elk geval een goede oplossing zou worden gezocht. De volgende dag al werd ik door KPN gebeld om een afspraak te maken. Dat kon dezelfde dag al, maar vandaag kwam mij beter uit. Vanochtend stond er een zeer geschikte KPN-monteur bij ons op de stoep, die in de wijkcentrale het een en andere heeft veranderd waarna mijn ADSL lampje wél ging branden. Het wisselen van de aderparen was dus helemaal niet nodig. Het internet deed het vanmorgen echter nog niet, het modem bleef staan op attempting to connect. Na hiervan een medling te hebben gemaakt deed het het allemaal toen ik vanavond thuis kwam van werk.

Al met al blijkt maar weer dat met een beetje goodwill vanuit de helpdesk er een hoop goed geregeld kan worden. Hulde voor degene die wel bereid zijn een oplossing te vinden die voor zowel klant als Alice goed uitpakt.
Soms heb ik ook het gevoel dat je met een Helpdesk ook geluk moet hebben: Je krijgt een nitwit met een FAQ voor zich, die je doorverwijst naar de technische dienst als je het over firmware hebt, of een jongen (het zijn nou eenmaal vaker jongens dan meisjes, statistieken ftw!) die het gewoon snapt. Bij dat laatste krijg je ook het beste resultaat.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Jilsink schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:46:
Hallo Mojo of Denan,

kan je eens naar mijn probleem van mijn instabiele verbinding kijken
Een paar keer per uur kan ik niet internetten en bellen.
Lijkt me, zoals al wel terug te vinden is in dit topic (of eerdere delen), een klapperlijn.

Overigens heeft KPN alles wat ik maar met ze had afgesloten of geblokkeerd: mail, "mijn gegevens.. Hopelijk snappen ze dat ik op het juiste moment heb opgezegd.

[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 17-09-2008 08:20 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn bevestigingsbrief ontvangen (heb mijn annulering ongedaan gemaakt, omdat interactive tv helaas niet werkt bij mij) Ben erg benieuwd, heb gevraagd om 1 november op te leveren..

• denan
Coeluh schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:57:
[...]

Soms heb ik ook het gevoel dat je met een Helpdesk ook geluk moet hebben: Je krijgt een nitwit met een FAQ voor zich, die je doorverwijst naar de technische dienst als je het over firmware hebt, of een jongen (het zijn nou eenmaal vaker jongens dan meisjes, statistieken ftw!) die het gewoon snapt. Bij dat laatste krijg je ook het beste resultaat.
Klopt, maar in dit geval is er schijnbaar onduidelijkheid geweest bij de 1e lijn. Als een klant bij activatie geen adsl-sync krijgt op zijn/haar ISRA punt is de handelswijze dat Alice een monteur langsstuurt. Ik heb Alice verzocht om dit nog een keer bij de Helpdesk-instructies te verduidelijken.

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

denan schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:53:
[...]

Klopt, maar in dit geval is er schijnbaar onduidelijkheid geweest bij de 1e lijn. Als een klant bij activatie geen adsl-sync krijgt op zijn/haar ISRA punt is de handelswijze dat Alice een monteur langsstuurt. Ik heb Alice verzocht om dit nog een keer bij de Helpdesk-instructies te verduidelijken.
Vandaag weer de rekening van Alice binnen, Krijg ik en 2,40 extra aan kosten voor papieren rekening!

Bel ik de helpdesk krijg ik de opmerking"Dit is normaal,iedereen krijt deze en u kunt het niet uitzetten!"
Denan of Mojo,Kunnen jullie dit nakijken/bevestigen?Bedankt.
Me klant nummer is:NLD00066781

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• denan
TeGek schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:40:
[...]

Vandaag weer de rekening van Alice binnen, Krijg ik en 2,40 extra aan kosten voor papieren rekening!

Bel ik de helpdesk krijg ik de opmerking"Dit is normaal,iedereen krijt deze en u kunt het niet uitzetten!"
Denan of Mojo,Kunnen jullie dit nakijken/bevestigen?Bedankt.
Me klant nummer is:NLD00066781
Hmmm als ik het me goed herinner kun je zelf aangeven bij de aanvraag of je een papieren factuur wilt hebben (a 2,40) of niet.. Als je er nu een krijgt moet je dat dus ook ergens aangegeven hebben. Volgens mij kun je het daarna uitzetten via de lounge, of via de telefonische helpdesk. De reactie van de helpdesk klopt in ieder geval niet, zij kunnen een vinkje plaatsen om die papieren factuur te verwijderen. :)

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
Vorige week heb ik het na 2 maanden proberen mn geld terug te krijgen opgezegt

wat een kleine wijziging moest zijn is een groot fiasco geworden, en je snapt wel wie hier de dupe van is,

heb al een brief geschreven en ik zou mn geld terug krijgen, factuur waar het ook op staat maar
vervolgens is die maand niks op mijn rekening bijgeschreven door alice,
heb vorige week 2x iemand aan de lijn gehad waarvan de eerste mij helemaal het gevoel gaf dat ik dik genaaid was
oke , de 2e was aardig en zou zorgen dat ik mn geld terug krijg, maar helaas nog niet gehad

sturen ze gvd vandaag een factuur waar ze gewoon weer verder mee gaan met cashen
en die administratie is zo onbereikbaar, jaaa die zit namelijk op een groot jacht erges op de maladiven

heb zojuist de bank gebeld dat alice internet niks meer van mn rekening mag afhalen
en die modems krijgen ze pas terug als ik me geld terug heb of als ze een deurwaarder langs sturen
vuile smeerlappen zijn het en ik raad iedereen aan om daar zo snel mogelijk te vertrekken

zodra je 1 wijziging in je abbonement doet beginnen de problemen, en zul je zien wat voor een tering bedrijf Alice internet is.

ik ga er dus ook mee naar de rechtswinkel en flikker heel de case bij de consumentenbond neer, ik moet iets doen om mn geld terug te krijgen,. en met normaal praten en een brief sturen kom je er dus bij Alice niet ~!

WEES GEWAARSCHUWD

Verwijderd

De Gesnaakte schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:03:
en ik raad iedereen aan om daar zo snel mogelijk te vertrekken
Dat bepaal ik zelf wel en zeker niet op advies van iemand waarbij het toevallig eens verkeerd gaat!!!

• R_G
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09-2022

R_G

Positieve afloop na startproblemen :)

Na 28 dagen geen oplevering was ik al op zoek naar een andere provider die mij wel kon aansluiten. Ik had de mobiel in de hand om tele2 te bellen en werd toen zelf gebeld: Alice n-de lijnsmedewerker.
Nadat ik van de verbazing weer was opgestaan bleek dat er geen linesync was en er zou alsnog een monteur worden gestuurd.

De monteur had het in 10 minuten gepiept. Het lag dus niet aan Alice, het lag ook niet aan KPN, maar aan het gloednieuwe telefoonkabeltje dat is meegeleverd met de copperjet. :$

Tja, als tweaker ben ik nu wel door de mand gezakt.

Verwijderd

Dankzij Mojo _/-\o_ heb ik nu weer een Internet Verbinding TX! . Na 36 dagen , maar ze hebben het gedowngrade van 15mbit naar 7mbit . :o en ze hebben me gebeld voor het eerst na 36 dagen.... 8)7 . Ze gaan nu kijken op mijn verzoek waarom dit zover is gedowngrade. Ik heb 6 maanden geen klapperlijn gehad ineens plotseling vreemd.

Finally i Can play Wow again :-)

• denan
De Gesnaakte schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:03:
Vorige week heb ik het na 2 maanden proberen mn geld terug te krijgen opgezegt

wat een kleine wijziging moest zijn is een groot fiasco geworden, en je snapt wel wie hier de dupe van is,

heb al een brief geschreven en ik zou mn geld terug krijgen, factuur waar het ook op staat maar
vervolgens is die maand niks op mijn rekening bijgeschreven door alice,
heb vorige week 2x iemand aan de lijn gehad waarvan de eerste mij helemaal het gevoel gaf dat ik dik genaaid was
oke , de 2e was aardig en zou zorgen dat ik mn geld terug krijg, maar helaas nog niet gehad

sturen ze gvd vandaag een factuur waar ze gewoon weer verder mee gaan met cashen
en die administratie is zo onbereikbaar, jaaa die zit namelijk op een groot jacht erges op de maladiven

heb zojuist de bank gebeld dat alice internet niks meer van mn rekening mag afhalen
en die modems krijgen ze pas terug als ik me geld terug heb of als ze een deurwaarder langs sturen
vuile smeerlappen zijn het en ik raad iedereen aan om daar zo snel mogelijk te vertrekken

zodra je 1 wijziging in je abbonement doet beginnen de problemen, en zul je zien wat voor een tering bedrijf Alice internet is.

ik ga er dus ook mee naar de rechtswinkel en flikker heel de case bij de consumentenbond neer, ik moet iets doen om mn geld terug te krijgen,. en met normaal praten en een brief sturen kom je er dus bij Alice niet ~!

WEES GEWAARSCHUWD
Mijn ervaring is dat Alice tegenwoordig juist zeer goed bij is met crediteringen, of de verwerking van klachten. Als je een klachtenbrief + reactie hebt zou de zaak al lang afgehandeld moeten zijn, dus ik vermoed dat er ergens "iets" fout is gegaan (wat natuurlijk altijd kan gebeuren bij een bedrijf:)).
Ipv roepen en schreeuwen is het wellicht handiger om even bij de klachtenadministratie te checken? Stuur je klantnummer + correspondentienummer(van de klachtenbrief) even naar denan@inter.nl.net, dan zal ik dat neerleggen bij Alice. Verder ben ik wel benieuwd wat de helpdesk bedoelde met 'je bent genaaid' .. of wat ze zeiden. De feedback van andere mensen in dit forum toont ook aan dat de Alice klachtenadministratie duidelijk is, maar wel coulant.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Sorry hoor, maar wees constructief. Deze post draagt niet echt bij aan een betere samenleving :'(

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Coeluh
Hoelang duurt het meestal voordat het modem binnenkomt?

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:56:
[...]

Mijn ervaring is dat Alice tegenwoordig juist zeer goed bij is met crediteringen, of de verwerking van klachten. Als je een klachtenbrief + reactie hebt zou de zaak al lang afgehandeld moeten zijn, dus ik vermoed dat er ergens "iets" fout is gegaan (wat natuurlijk altijd kan gebeuren bij een bedrijf:)).
Ipv roepen en schreeuwen is het wellicht handiger om even bij de klachtenadministratie te checken? Stuur je klantnummer + correspondentienummer(van de klachtenbrief) even naar denan@inter.nl.net, dan zal ik dat neerleggen bij Alice. Verder ben ik wel benieuwd wat de helpdesk bedoelde met 'je bent genaaid' .. of wat ze zeiden. De feedback van andere mensen in dit forum toont ook aan dat de Alice klachtenadministratie duidelijk is, maar wel coulant.
heb een klachtenbrief, een reactie, een factuur van augustus waar op staat dat ik het geld terug krijg en ze hebben het gewoon niet gestort, ik heb ondertussen daar al een aantal keer contact over gehad, en de toezegging dat het teruggestort wordt, maar dat is vooralsnog niet gebeurd

en ze gaan nu gewoon door met factureren
de helpdesk heeft niet gezegd dat ik genaaid ben, ik voel me genaaid

ik zal als ik thuis ben wel eens alles bij elkaar zoeken en naar dat email adres sturen. als jij er iets mee kan doen zou dat super zijn.

overigens moet ik zeggen dat ik niet de enige ben in mijn omgeving die nog geld terug krijgt van alice en nog niet ontvangen heeft.
Ipv roepen en schreeuwen is het wellicht handiger om even bij de klachtenadministratie te checken?
dit heb ik gedaan, ik kom steeds bij de helpdesk uit en ze willen met geen tel. of adres van klachten administratie geven.
overigens dat ik onder mijn post iets in hoofdletters type wil niet zeggen dat ik zit te schreeuwen, iedereen moet zelf weten wat ie er mee doet, het topic heet nieuwe provider, nieuwe ervaring, nou hier is de mijne, en voordat ik een wijziging in mn abbonement heb gehad was er ook niks aan de hand. dit duurt nu al sinds mei/juni..
Van een bedrijf wat zich zo in de markt zet als Alice, mag ik best verwachten dat ze een beetje meewerken, en als ik iets zeg, dan doe ik het ook, dat mag ik van hen ook verwachten.
als ze mn geld terugstorten horen ze niks meer van me, en gaat de blokkade van mn bankrekening af

• denan
Maar als ik het goed begrijp heb je dus je abonnement stopgezet?

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Heeft er iemand een abonneenummer die ik gelukkig kan maken? Ik wil een nieuw abonneenummer aanvragen :D

Edit: Done!

[ Voor 6% gewijzigd door Tjeerdtq op 18-09-2008 17:19 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb je gemaild :)

Verwijderd

De Gesnaakte schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:15:
Van een bedrijf wat zich zo in de markt zet als Alice, mag ik best verwachten dat ze een beetje meewerken, en als ik iets zeg, dan doe ik het ook, dat mag ik van hen ook verwachten.
als ze mn geld terugstorten horen ze niks meer van me, en gaat de blokkade van mn bankrekening af
Wat ik niet begrijp: je spuit hier op het forum wel je gal, maar volgens mij heb je amper een letter hier gelezen. Zou dat wel hebben gedaan, dat had je geweten dat je altijd Denan of Mojo kunt aanspreken als je er met de helpdesk niet uitkomt. Ok, het is niet helemaal zoals het hoort, maar Denan en Mojo hebben al heel wat problemen opgelost.
En je ziet het: Denan biedt je gelijk zijn hulp aan!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:53:
[...]
Het begint een beetje op Office Space en de TPS Reports te lijken, maar volgens mij moet er nog een memo de deur uit ;-) Ik zit in een soortgelijke situatie en had een Alice-medewerker aan de lijn die weigerde een monteur te sturen omdat (citaat) dat "te duur" werd. Ik moest dus zelf het ISRA-punt maar gaan openschroeven.

Dit na lange, lange, lange tijd in de wacht te hebben gestaan, en nadat ik de medewerker al had uitgelegd dat ik alles zelf al had geprobeerd (dat ik al bij het ISRA-punt stond, dat ik het met/zonder splitter en met div aderparen had geprobeerd, etc etc etc); dat het adsl-lampje niet ging branden maar het ethernet-lampje wel, en dat ik ook contact kreeg met het modem via m'n laptop.

Hem gevraagd of ie wou kijken of er een line sync was. Heeft ie niet gedaan. Hij zette me _weer_ een paar minuten in de wacht (om naar eigen zeggen een leidinggevende te consulteren - die lezen dus ook geen memo's? :-)) en melde me toen dat ik het ISRA-punt moest openschroeven.

Daar zitten in mijn huis helemaal geen schroeven aan - alleen een vrij forse waarschuwing dat je het ding niet mag openen. En als stok achter de deur staat er ook nog op dat ie eenmaal geopend niet meer dicht kan. Dat geloof ik wel, IBM had vroeger net zo'n constructie op monitoren.

Volgens "Harry" was dat sinds mei/juni 'veranderd' en mochten klanten sindsdien die kastjes wél openmaken.

Enfin, dat ging nog zo een paar keer heen en weer. "Harry" meldde mij tot slot dat hij mij niet ging helpen tenzij ik het ISRA-punt zou openschroeven. Toen hield het natuurlijk even op. Ik open niet de auto van Pietje op gezag van Henkie. Dat ding is niet van Alice, maar van KPN.

Toevoeging: een modern ISRA-kastje kan dus inderdaad niet ongestraft door niet-KPN'ers worden geopend: http://www.attema.nl/cgi-bin/attema/nf_isradoos_en.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 22:50 . Reden: link naar Attema toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Vooruitlopend op de activering van mijn Alice Easy abonnement wil ik een Draytek Vigor 2820Vn gaan aanschaffen. Nu heb ik altijd een kabel aansluiting gehad en dus nooit iets te maken gehad met een modem/router met Annex A of B.

Mijn vraag nu: Kan ik er altijd van uitgaan dat ik een Annex A aansluiting krijg?
Of kan ik het ergens controleren?

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

SeeSharp.nl schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:45:
Vooruitlopend op de activering van mijn Alice Easy abonnement wil ik een Draytek Vigor 2820Vn gaan aanschaffen. Nu heb ik altijd een kabel aansluiting gehad en dus nooit iets te maken gehad met een modem/router met Annex A of B.

Mijn vraag nu: Kan ik er altijd van uitgaan dat ik een Annex A aansluiting krijg?
Annex A is een analoge telefoon lijn en Annex B is een isdn lijn. Als je al een telefoon lijn hebt dan moet je denk ik wel weten wat dat is (in het geval van ISDN zal je een NT1 kastje in de meterkast moeten hebben). Als je een nieuwe lijn krijgt zal dat altijd een analoge lijn zijn (annex a).

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

gjs schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:55:
[...]

Annex A is een analoge telefoon lijn en Annex B is een isdn lijn. Als je al een telefoon lijn hebt dan moet je denk ik wel weten wat dat is (in het geval van ISDN zal je een NT1 kastje in de meterkast moeten hebben). Als je een nieuwe lijn krijgt zal dat altijd een analoge lijn zijn (annex a).
Sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn. Ik heb op dit moment geen telefoon aansluiting. Dit moet Alice dus voor me moeten regelen.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Ik ben nieuw hier en wil binnenkort overstappen. Op het ogenblik heb ik @Home voor zowel tv als internet en betaal samen 46 euro per maand. Downloadsnelheid bij @Home is 4k, dus 512 kb/s. Ik wil eigenlijk af van @Home (Ziggo) en daarvoor in de plaats naar Digitenne (heb ik inmiddels al) en een DSL provider maar twijfel nog tussen Alice en Telfort. Snelheid is voor mij minder belangrijk, ik ga ervan uit dat ik bij beide aanbieders erop vooruit ga. Ik zit op 1400 meter hemelsbreed van de centrale Reitemakersrijge in de stad Groningen, de postcodecheck geeft 16-20 Mb aan. Maar ook met de helft zou ik tevreden zijn en een verdubbeling van mijn huidige snelheid betekenen.

Daarentegen vind ik de prijs belangrijk en de betrouwbaarheid van de verbinding. Zowel bij Telfort als bij Alice lijken er nogal wat storingen te zijn. Komt dat nu echt vaak voor? Meerdere malen per week of per maand? Wie kan me een goede reden noemen waarom ik voor Alice zou moeten kiezen? Het gaat me puur alleen om de internetverbinding (Alice Easy), al het telefoonverkeer doe ik mobiel. Ik heb geen vaste telefoonlijn meer, vroeger ooit wel gehad, het israpunt is een varkenssnuit in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meer dan een jaar Alice internet en telefonie. Nooit meer problemen gehad. Echter vorige week maandag viel de internet verbinding ineens weg. Paar keer gereset en een paar dagen de tijd gegeven om zichzelf te repareren ;)

Vorige week woensdag toch maar gebelt. Kreeg na een tijdje wachten iemand aan de lijn en die controleerde het een en ander en zei dat hij niks kon doen. Hij dacht dat de modem stuk was maar dat moest gecontrolleerd worden door iemand van de 2de lijn. Ik zou binnen een aantal dagen teruggebelt worden. Maximaal 5 werkdagen. Inmiddels zijn we 1,5 week verder en ik heb nog steeds niks gehoord. De helpdesk is onbereikbaar. Ik heb al verschillende keren een half uur in de wacht gestaan tegen 0,25 cent per minuut en dan nog niemand aan de lijn gehad. Bel 's ochtends vroeg, midden op de dag, 's avonds laat maar ook dat helpt niet, de helpdesk is gewoon niet te bereiken.

Vind het echt schandalig dat ik gewoon niet wordt geholpen en niemand te spreken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:12:
Ik heb meer dan een jaar Alice internet en telefonie. Nooit meer problemen gehad. Echter vorige week maandag viel de internet verbinding ineens weg. Paar keer gereset en een paar dagen de tijd gegeven om zichzelf te repareren ;)

Vorige week woensdag toch maar gebelt. Kreeg na een tijdje wachten iemand aan de lijn en die controleerde het een en ander en zei dat hij niks kon doen. Hij dacht dat de modem stuk was maar dat moest gecontrolleerd worden door iemand van de 2de lijn. Ik zou binnen een aantal dagen teruggebelt worden. Maximaal 5 werkdagen. Inmiddels zijn we 1,5 week verder en ik heb nog steeds niks gehoord. De helpdesk is onbereikbaar. Ik heb al verschillende keren een half uur in de wacht gestaan tegen 0,25 cent per minuut en dan nog niemand aan de lijn gehad. Bel 's ochtends vroeg, midden op de dag, 's avonds laat maar ook dat helpt niet, de helpdesk is gewoon niet te bereiken.

Vind het echt schandalig dat ik gewoon niet wordt geholpen en niemand te spreken krijg.
Wellicht dat je case ergens is blijven hangen? Email anders je alice klantnummer naar denan@inter.nl.net dan zal ik het doorzetten naar iemand binnen de Alice helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:18:
[...]

Wellicht dat je case ergens is blijven hangen? Email anders je alice klantnummer naar denan@inter.nl.net dan zal ik het doorzetten naar iemand binnen de Alice helpdesk.
Je hebt mail, 1000maal thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:30:
[...]
Je hebt mail, 1000maal thanks in advance!
Volgens de Alice helpdesk is er gisteren een definitieve retouropdracht ingeschoten. Als het goed is krijg je de modem dus 1-3 dagen later binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:50:
[...]

Volgens de Alice helpdesk is er gisteren een definitieve retouropdracht ingeschoten. Als het goed is krijg je de modem dus 1-3 dagen later binnen.
Super, dank je wel dit was het antwoord waar ik naar op zoek was! Mucho Gratias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:28:
[...]

Het begint een beetje op Office Space en de TPS Reports te lijken, maar volgens mij moet er nog een memo de deur uit ;-) Ik zit in een soortgelijke situatie en had een Alice-medewerker aan de lijn die weigerde een monteur te sturen omdat (citaat) dat "te duur" werd. Ik moest dus zelf het ISRA-punt maar gaan openschroeven.
Dat verhaal klopte dus inderdaad maar ten dele. Ik heb alle info doorgezet naar de helpdeskmanager en die heeft zojuist een memo verzonden met alle info.

Wat de zaak schijnbaar wel lastig maakt is het feit dat er 5-7 verschillende typen ISRA punten zijn. Sommige kun je gewoon openklikken om alle aderparen te controleren, anderen hebben gewoon 2 uitgangen voor alle aderparen en er zijn inderdaad isra-points die alleen te openen zijn door KPN monteurs met een speciale sleutel. Voor alle typen heeft men nu een uitvoerige omschrijving met vervolgacties. Het kan dus nog steeds voorkomen dat een helpdeskmedewerker je vraagt om het isra punt open te maken indien het een van de typen is die je gewoon open kunt klikken. Daar is ook geen toestemming van KPN voor nodig schijnbaar.

Dit is nog los van de situaties waarbij het israpunt ergens in de muur verdwenen is.. dat schijnt ook wel eens voor te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Ik heb vandaag de brief binnen gekregen: 1 oktober gaat ons abbo in. Bij abboneenummer staat ons telefoonnummer. Is dat vreemd of normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Coeluh schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:45:
Ik heb vandaag de brief binnen gekregen: 1 oktober gaat ons abbo in. Bij abboneenummer staat ons telefoonnummer. Is dat vreemd of normaal?
Ik neem aan dat je hebt aangegeven dat je je huidige nummer wilt laten porteren naar Alice? Dan is dit normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:07:
[...]

Ik neem aan dat je hebt aangegeven dat je je huidige nummer wilt laten porteren naar Alice? Dan is dit normaal.
Bedankt voor de reactie. Heb ik inderdaad dat aangegeven. Krijg je het modem dan ook rond die datum binnen of duurt dat ff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Coeluh schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:19:
[...]

Bedankt voor de reactie. Heb ik inderdaad dat aangegeven. Krijg je het modem dan ook rond die datum binnen of duurt dat ff?
Die krijg je meestal iets eerder (bij mij iig wel).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

SeeSharp.nl schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:45:

Annex A. BTW, laat nog even weten wat je ervaringen zijn met de 2820Vn, ik wil d'r ook eentje gaan aanschaffen bij Routershop + 19" rackmount (om in de meterkast mooi systeempje van te maken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Coeluh schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:19:
[...]

Als het goed is krijg je de modem 1-2 dagen voor activatie van je abonnement binnen.

US ip traffic traag
Momenteel zijn er wat "hickups" met internationaal verkeer door problemen bij de partij verantwoordelijk voor de afhandeling van dit verkeer. Hierdoor kan het voorkomen dat een aantal .us sites niet goed werken of zeer traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

SgtStrider schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:26:
[...]

Annex A. BTW, laat nog even weten wat je ervaringen zijn met de 2820Vn, ik wil d'r ook eentje gaan aanschaffen bij Routershop + 19" rackmount (om in de meterkast mooi systeempje van te maken :))
Ik wou dat ik daar de ruimte ook voor had :'(
Ik laat je weten hoe hij bevalt., maar je zult nog wel even een week of 2 moeten wachten, want dan wordt Alice pas opgeleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door SeeSharp.nl op 19-09-2008 15:53 ]

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:55:
[...]

Dat verhaal klopte dus inderdaad maar ten dele. Ik heb alle info doorgezet naar de helpdeskmanager en die heeft zojuist een memo verzonden met alle info.

Wat de zaak schijnbaar wel lastig maakt is het feit dat er 5-7 verschillende typen ISRA punten zijn. Sommige kun je gewoon openklikken om alle aderparen te controleren, anderen hebben gewoon 2 uitgangen voor alle aderparen en er zijn inderdaad isra-points die alleen te openen zijn door KPN monteurs met een speciale sleutel. Voor alle typen heeft men nu een uitvoerige omschrijving met vervolgacties. Het kan dus nog steeds voorkomen dat een helpdeskmedewerker je vraagt om het isra punt open te maken indien het een van de typen is die je gewoon open kunt klikken. Daar is ook geen toestemming van KPN voor nodig schijnbaar.
Ik heb de helpdeskmedewerker gisteravond verteld wat er op die ISRA-doos stond en dat was vrij duidelijk. Heb hem ook uitgelegd wat voor type dit was, letterlijk gezegd dat het een nieuwbouwhuis was, vergeefs. "Sinds mei is dat anders." Maar in mei zat dat hele ISRA-punt er nog niet, want nieuwbouwhuis. Hielp ook niet. Ik moest dat ding openbreken of anders wou ie mij niet helpen... Vandaag trouwens gehoord dat er in die nieuwe dozen glasvezel schijnt te zitten en dat je er daarom vanaf moet blijven.

Dank voor het doorzetten in elk geval. Heb nog niets van Alice/KPN gehoord maar ik wacht geduldig af - nou ja, ik wacht in elk geval af ;-) Geduld maakt zo tegen het einde van de verhuizing vaak plaats voor nervositeit, want zonder internet kan ik straks (over een week) gewoon niet werken (kantoor aan huis).

Nogmaals dank iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:46:
huis was, vergeefs. "Sinds mei is dat anders." Maar in mei zat dat hele ISRA-punt er nog niet, want nieuwbouwhuis. Hielp ook niet. Ik moest dat ding openbreken of anders wou ie mij niet helpen... Vandaag trouwens gehoord dat er in die nieuwe dozen glasvezel schijnt te zitten en dat je er daarom vanaf moet blijven.
Dat is in ieder geval niet waar.. KPN is met een paar projecten bezig met FTTH, maar daar moet je je wel op inschrijven. Ze gaan niet zomaar een fiber-accespoint in je woning ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hallo Denan,

Even geleden meldde je dat er veranderingen zouden gaan plaatsvinden aan de Lounge.

Is er al wat meer duidelijk ?
denan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:08:
[...]

Men is momenteel druk bezig met de functionaliteit van de lounge en er gaan wat uitbreidingen komen de eerstvolgende maanden (meer info volgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:56:
[...]

Dat is in ieder geval niet waar.. KPN is met een paar projecten bezig met FTTH, maar daar moet je je wel op inschrijven. Ze gaan niet zomaar een fiber-accespoint in je woning ophangen.
OK. Dat zei een elektricien in ons nieuwbouwproject (Buskenblaser in Bos en Lommer). Dus als ik lieg, lieg ik in commissie. Hoe dan ook: ook hij zei dat ik er met m'n tengels vanaf moest blijven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:56:
[...]

@ verhaal De Gesnaakte en reactie daarop:

Mijn ervaring is anders nog steeds dat Alice mijn zaak niet netjes heeft afgehandeld.
(klantnr 1345) Voor uitgebreidere info check de link in mijn sig.

Op mijn aangetekende brief c.q. ingebrekestelling (met termijnbepaling van 2 weken voor antwoord) van januari dit jaar heb ik nooit antwoord gekregen.
Incassoblokkade erop gezet, aangezien ik geen vergoeding kreeg voor mijn onkosten omtrent de storing van 3 weken en ik sowieso geen rekeningen kreeg.

Vervolgens ben ik na 3 maanden ofzo 1x gebeld door de klachtenafdeling, ik hoefde de abonnements-kosten niet te betalen voor de maanden dat ik lid ben geweest (NB Dit hebben ze me ook beloofd in een brief). Intussen zou ik teruggebeld worden, en je raad al dat dat nooit gebeurd is. Makkelijke belofte gedaan dus, maar als puntje bij paaltje komt, gebeurt er nog steeds niets.

Intussen kreeg ik ook opeens hun incassoburo achter me aan, terwijl juist door de klachtenafdeling me verzekerd was dat de incassopogingen gestaakt zouden worden totdat ze het verder zouden afhandelen met mij. Incassoburo uitleg gegeven, en de brief getoond waarin Alice me e.e.a. beloofd heeft.

Spreekt voor zich dat Alice nooit meer wat van zich heeft laten horen :(
Alice:
Duidelijk? nee dus
Coulant? Als ze de belofte ooit nog eens nakomen: redelijk

-------
Dus voor de mensen hier in dit topic die alleen graag in slaap willen worden gesust met de zoete woordjes over hoe goed Alice het doet: slaap lekker!

p.s. Ik heb deels mijn eigen vergoeding geregeld, nl. een aantal rekeningen zijn nog steeds niet betaald, dit totaalbedrag is een redelijke vergoeding, maar eigenlijk wel te weinig ten opzichte van wat ze me beloofden.

offtopic:
@nootgevallen: origineel user-icon heb je daar ;)

@ Denan: ik waardeer je inspanningen voor iedereen hier.
Ik heb het zelf met de hele Alice klachtenafdeling wel gehad, eigenlijk geen zin om er verder nog energie in te steken, neem aan dat je dat ook begrijpt. Mocht je nog iets voor me kunnen betekenen dan zou dat natuurlijk fijn zijn, maar ik verwacht niks.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd vandaag gebeld dat mijn verbinding naar 16 Mbps was gezet ten behoeve van de stabiliteit van de lijn. Opzich maakt het me niet zo veel uit, maar is dit gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:46:
[...]

Ik heb de helpdeskmedewerker gisteravond verteld wat er op die ISRA-doos stond en dat was vrij duidelijk. Heb hem ook uitgelegd wat voor type dit was, letterlijk gezegd dat het een nieuwbouwhuis was, vergeefs. "Sinds mei is dat anders." Maar in mei zat dat hele ISRA-punt er nog niet, want nieuwbouwhuis. Hielp ook niet. Ik moest dat ding openbreken of anders wou ie mij niet helpen... Vandaag trouwens gehoord dat er in die nieuwe dozen glasvezel schijnt te zitten en dat je er daarom vanaf moet blijven.

Dank voor het doorzetten in elk geval. Heb nog niets van Alice/KPN gehoord maar ik wacht geduldig af - nou ja, ik wacht in elk geval af ;-) Geduld maakt zo tegen het einde van de verhuizing vaak plaats voor nervositeit, want zonder internet kan ik straks (over een week) gewoon niet werken (kantoor aan huis).

Nogmaals dank iig.
Ik heb een zelfde ISRA punt en kreeg de derde keer eindelijk iemand waar wel mee te praten viel en die inzag dat ik dat niet kon openen zonder schade.

Het probleem zat overigens niet in het ISRA punt maar in de wijkcentrale.

Nadat de hlpdsk medewerker het had doorgezet naar de technische dienst ging het allemaal heel snel, daar kan ik niks van zeggen, Werd een dag later gebeld door KPN en de monteur kon dezelfde dag in principe nog komen, 't was dat ik niet kon.

Succes in elk geval!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:28:
[...]

Ik heb een zelfde ISRA punt en kreeg de derde keer eindelijk iemand waar wel mee te praten viel en die inzag dat ik dat niet kon openen zonder schade.

Nadat de hlpdsk medewerker het had doorgezet naar de technische dienst ging het allemaal heel snel, daar kan ik niks van zeggen, Werd een dag later gebeld door KPN en de monteur kon dezelfde dag in principe nog komen, 't was dat ik niet kon.

Succes in elk geval!
Dank je! Ik heb ook het idee dat het met dat ISRA-punt wel goed zit, lijkt me meer iets dat ze willen/moeten uitsluiten. Heb in elk geval zelf de aderparen al omgedraaid, zonder resultaat. Daarbij hebben we in ons nieuwbouwproject eerder gemerkt dat er in de wijkcentrale zaken niet goed zaten. Zo zat op enig moment het hele blok zonder telefonie!

Denan is zo aardig geweest om rechtstreeks met Alice contact op te nemen. Dus ben benieuwd, fingers crossed :)

<offtopic> ik kan nauwelijks wachten totdat ik in m'n nieuwe huis woon, met name vanwege het plafond: http://www.isopeda.nl/IMG_1674.JPG en http://www.isopeda.nl/IMG_1670.JPG voor een idee van de hoogte. </offtopic> (met excuses voor deze Eigen Huis in Puin-interruptie :))

• denan
MaikelG schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:41:
[...]

@ Denan: ik waardeer je inspanningen voor iedereen hier.
Ik heb het zelf met de hele Alice klachtenafdeling wel gehad, eigenlijk geen zin om er verder nog energie in te steken, neem aan dat je dat ook begrijpt. Mocht je nog iets voor me kunnen betekenen dan zou dat natuurlijk fijn zijn, maar ik verwacht niks. [/offtopic]
Van de gesnaakte heb ik nog steeds niets gehoord.. dus schijnbaar heeft het geen haast :)

@maikel:
Volgens mij had ik ze al een keer naar je case laten kijken.. maar email anders je klantnummer naar denan@inter.nl.net.. dan zal ik maandag eens kijken hoe en wat.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:28:
[...]

Dit na lange, lange, lange tijd in de wacht te hebben gestaan, en nadat ik de medewerker al had uitgelegd dat ik alles zelf al had geprobeerd (dat ik al bij het ISRA-punt stond, dat ik het met/zonder splitter en met div aderparen had geprobeerd, etc etc etc); dat het adsl-lampje niet ging branden maar het ethernet-lampje wel, en dat ik ook contact kreeg met het modem via m'n laptop.

Hem gevraagd of ie wou kijken of er een line sync was. Heeft ie niet gedaan. Hij zette me _weer_ een paar minuten in de wacht (om naar eigen zeggen een leidinggevende te consulteren - die lezen dus ook geen memo's? :-)) en melde me toen dat ik het ISRA-punt moest openschroeven.

Daar zitten in mijn huis helemaal geen schroeven aan - alleen een vrij forse waarschuwing dat je het ding niet mag openen. En als stok achter de deur staat er ook nog op dat ie eenmaal geopend niet meer dicht kan. Dat geloof ik wel, IBM had vroeger net zo'n constructie op monitoren.

Volgens "Harry" was dat sinds mei/juni 'veranderd' en mochten klanten sindsdien die kastjes wél openmaken.

Enfin, dat ging nog zo een paar keer heen en weer. "Harry" meldde mij tot slot dat hij mij niet ging helpen tenzij ik het ISRA-punt zou openschroeven. Toen hield het natuurlijk even op. Ik open niet de auto van Pietje op gezag van Henkie. Dat ding is niet van Alice, maar van KPN.

Toevoeging: een modern ISRA-kastje kan dus inderdaad niet ongestraft door niet-KPN'ers worden geopend: http://www.attema.nl/cgi-bin/attema/nf_isradoos_en.html
Om het e.e.a. nog even toe te lichten.

Wat er waarschijnlijk gebeurd is is het volgende. Je hebt een Alice lijn besteld met een NLS. Een NLS wilt zeggen New Line Service. Tegenwoordig worden die door KPN als NLS-ZTL, oftewel Zonder Testen en Labellen aangeboden. Dat wilt zeggen dat de eindgebruiker zelf dient te testen op beide aderparen (rood, blauw en oranje, wit) en mocht daarop geen linesync zijn, kan KPN pas door ons aangestuurd worden.

Nou zijn er inderdaad (weinig) IS/RA's die een klant zelf niet kan openen. Daar ben je er zelf dus ook eentje van. In die gevallen moet KPN altijd door ons aangestuurd worden, daar je het IS/RA zelf dus niet kan openen zonder hem te slopen. Wellicht was de 1e lijner in kwestie daar niet volledig van op de hoogte.

Enfin, mocht het nog niet verholpen zijn, PM je klantnummer naar me en ik loop het voor je na. Ik zit zelf op de technische dienst en kan je er prima mee helpen ;)

Overigens moet je met glasvezel nooit zelf gaan kloten. Daar kan je een hoop mee naar de filistijnen helpen.

Het probleem met een NLS-ZTL is dat er dus wel of geen sync is op beide aderparen. Op het standaard aderpaar zit er vrijwel nooit sync, dus de klant zal altijd moeten switchen. Vaak is er dan op oranje, wit wel sync maar in andere gevallen niet. Dan zit het probleem in de kruisdraden in de wijkcentrale.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:28:
[...]

Succes in elk geval!
Zoals ik al had aangegeven is het probleem mogelijk in de wijkcentrale, maar vaak is de lijn prima opgeleverd op het 2e aderpaar. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:21:
Ik werd vandaag gebeld dat mijn verbinding naar 16 Mbps was gezet ten behoeve van de stabiliteit van de lijn. Opzich maakt het me niet zo veel uit, maar is dit gebruikelijk?
Komt wel voor inderdaad. Bij een klapper of instabiele lijn treden er (soms) te veel fouten op binnen een bepaalde tijd. Dit komt omdat de lijn te snel intraint. Door de lijn te limiteren met behulp van een wat lager profiel stop je dit probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door Mojo op 20-09-2008 10:52 ]

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:47:
[...]

Wat er waarschijnlijk gebeurd is is het volgende. Je hebt een Alice lijn besteld met een NLS. Een NLS wilt zeggen New Line Service. Tegenwoordig worden die door KPN als NLS-ZTL, oftewel Zonder Testen en Labellen aangeboden. Dat wilt zeggen dat de eindgebruiker zelf dient te testen op beide aderparen (rood, blauw en oranje, wit) en mocht daarop geen linesync zijn, kan KPN pas door ons aangestuurd worden.

Nou zijn er inderdaad (weinig) IS/RA's die een klant zelf niet kan openen. Daar ben je er zelf dus ook eentje van. In die gevallen moet KPN altijd door ons aangestuurd worden, daar je het IS/RA zelf dus niet kan openen zonder hem te slopen. Wellicht was de 1e lijner in kwestie daar niet volledig van op de hoogte.
Zeer verhelderend, dank voor deze toelichting! Ik heb de eerste-lijner verteld wat er op die box stond ('afsluitmechanisme wordt onherstelbaar beschadigd bij onbevoegd openen'), maar dat hielp niet veel 8)

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

denan schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:19:
[...]

Van de gesnaakte heb ik nog steeds niets gehoord.. dus schijnbaar heeft het geen haast :)

@maikel:
Volgens mij had ik ze al een keer naar je case laten kijken.. maar email anders je klantnummer naar denan@inter.nl.net.. dan zal ik maandag eens kijken hoe en wat.
Ik heb je weer een mail gestuurd, mijn dank voor je aanbod

Mocht de zaak goed onverwacht deze keer wel netjes worden afgehandeld dan zal ik dat ook hier melden

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Na ik blijf goede hoop houden maar het begint al veel belovend :P

Na twee weken niks gehoord te hebben krijg ik eergisteren telefoon dat "bij deze mijn bestelling geannuleerd was omdat mijn canvas gegeven niet klopten." Moest daarvoor zelf even de KPN bellen, hetgeen ik al erg raar vond eerlijk gezegd.

Het is echt een kwestie van "Hallo, wat zijn de canvas gegevens voor Vijverdalseweg 2, Maastricht?"..en die gegevens had Alice ook. Had het wel stukje service gevonden als ZIJ even zouden bellen voor zoiets simpels. Maargoed.. ik ff gebeld.. blijkt dat er een 'F' achter mijn huisnummer moet!!

Nah dat dus doorgegeven... maar nu moet er dus weer een hele nieuwe bestellling aangemaakt worden! SHIT! Ik heb internet voor school nodig.. en ik had het eigenlijk gewoon week 39 al gewoon nodig gehad en nu is mijn (verwachte) aansluitdatum pas 10 Oktober en dat is dus week 41!!!

Erg balen dus :(

Daarnaast is er een snelheid van 16 tot 20Mbit verwacht.. iemand ervaring uit Heer, Maastricht met Alice??

Een andere opmerking is dat het raar is dat er niet tegen een kleine eenmalige meerpijs gekozen kan worden voor een draadloos modem. Nu moet ik maar weer zien of die Copperjet dalijk uit te bouwen is met een draadloos geval.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Tja, als er een F achter je huisnummer moet, dan kan je lijn compleet niet opgeleverd worden. Het is voor Alice ook niet te doen om overal achterna te bellen. Daarnaast denk ik ook niet dat KPN zomaar NAW gegevens aan Alice mag verstrekken.

Voor de snelheid, check je lijnlengte. 0-1000m moet je 16Mbit wel makkelijk kunnen halen, op 1000-2000 haal je 16-10, en op 2000-3000 ergens tussen de 10-4.

Let wel, de lengte in http://pcdb.bbned.nl is hemelsbreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Oke, ik maak nu zo'n 20 dagen gebruik van Alice Easy en moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben. Vanaf de dag van oplevering heb ik plezier van de snelle verbinding (die eigenlijk wel sneller kan, maar 10,5Mbit is ook snel zat imho). Nog geen uitvallers gehad of een klapperlijn. Het is nog wachten op de eerste afschrijving, ben benieuwd of alleen de afgesproken kosten worden afgeschreven. Wordt vervolgd.. :9

Weet ook iemand wanneer het mogelijk wordt om die facturen online in te zien in de lounge? De eerste paar dagen was de pagina continu bezig met laden, nu krijg ik een foutmelding dat het om technische redenen niet mogelijk is om bla bla bla.... zit dus wel voortgang in zo te zien, maar wanneer is het af ;)? Krijg ik nu overigens wel een factuur per pdf naar mijn mailbox of voorlopig helemaal niets?

Ze mogen die lounge ook wel een beetje uitbreiden... bijvoorbeeld met statistieken en andere services, dus is het een mager paneeltje met zeer beperkte functies. Maarja, zo lang internet en mail het doet, hoor je mij niet klagen.

[ Voor 49% gewijzigd door flo_ op 21-09-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Mojo schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:59:
Tja, als er een F achter je huisnummer moet, dan kan je lijn compleet niet opgeleverd worden. Het is voor Alice ook niet te doen om overal achterna te bellen. Daarnaast denk ik ook niet dat KPN zomaar NAW gegevens aan Alice mag verstrekken.

Voor de snelheid, check je lijnlengte. 0-1000m moet je 16Mbit wel makkelijk kunnen halen, op 1000-2000 haal je 16-10, en op 2000-3000 ergens tussen de 10-4.

941 Meter.. dat laat niet erg veel ruimte over.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dan moet je 16 Mbit wel kunnen halen hoor. :) Ik zit op 1111m hemelsbreed, maar 1900m lijnlengte en haal nog 12Mbit. Mijn afwijking is nog eens behoorlijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Mojo schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:59:

nou is alice wel de enige die hier echt grote problemen mee heeft, demon kon het wel (en xs4all en telfort ook maar die zijn natuurlijk KPN). Zeker als er op een huisnummer maar één aansluiting is (zoals bij mij) zou het toch niet moeilijk moeten zijn.
Daarnaast is de communicatie ook niet echt je dat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
franssie schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:53:
[...]

nou is alice wel de enige die hier echt grote problemen mee heeft, demon kon het wel (en xs4all en telfort ook maar die zijn natuurlijk KPN). Zeker als er op een huisnummer maar één aansluiting is (zoals bij mij) zou het toch niet moeilijk moeten zijn.
Daarnaast is de communicatie ook niet echt je dat.
Het probleem is alleen dat Alice de check bij KPN doet op:
postcode
huisnummer
huisnummer toevoeging

Als een van die drie afwijkt van de werkelijke waarde zal Alice (en de meeste andere ISP's) dus niets kunnen vinden. Natuurlijk kun je huisnummer toevoegingen weglaten en de primaire lijn pakken, maar de kans bestaat dat je dan de lijn van de bovenbuurman sloopt.

Als een klant geen 100% correct informatie opgeeft bij zijn aanvraag.. is Alice dus machteloos. Maar dat lijkt me op zich logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

denan schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:57:
[...]

Het probleem is alleen dat Alice de check bij KPN doet op:
postcode
huisnummer
huisnummer toevoeging
inderdaad is dat het probleem bij Alice
Als een klant geen 100% correct informatie opgeeft bij zijn aanvraag.. is Alice dus machteloos. Maar dat lijkt me op zich logisch :)
nee - zoals ik al aangaf was het bij andere providers geen probleem. Misschien dat KPN Alice probeert tegen te werken maar ik heb nooit het gevoel gekregen dat Alice enigszins moeite heeft gedaan om eea werkend te krijgen - incasseren daarentegen. . .

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
franssie schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:36:
[...]

nee - zoals ik al aangaf was het bij andere providers geen probleem. Misschien dat KPN Alice probeert tegen te werken maar ik heb nooit het gevoel gekregen dat Alice enigszins moeite heeft gedaan om eea werkend te krijgen - incasseren daarentegen. . .
Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat er geen fouten worden gemaakt, maar ik vind deze conclusie toch een beetje vreemd. Als iemand incorrecte info geeft.. is het toch normaal dat een partij daar niets mee kan doen? Uit de oorspronkelijke post lees ik dat alice er mee bezig is geweest, maar toen men de correcte info niet kon vinden heeft men (twee weken later)contact met de klant opgenomen.

Stel je stuurt een pakketje naar huis en vermeld daarop alleen je postcode en je straatnaam, dan is het toch logisch dat ie retour afzender gaat omdat TNT post niet weet hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

denan schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:43:
[...]
<snip>

Stel je stuurt een pakketje naar huis en vermeld daarop alleen je postcode en je straatnaam, dan is het toch logisch dat ie retour afzender gaat omdat TNT post niet weet hoe en wat?
nee er is een afdeling bij tante post die dat soort zendingen alsnog laat bezorgen door onder andere in het telefoonboek na te kijken wat de geadresseerde had moeten zijn.
En als ie retour gaat gaat ie ook retour, niet in de vuilnisbak.

en twee weken op een bestel procedure van een week is wel wat veel?

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 21-09-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Nog maar een keertje
Vhond schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:09:
Hallo Denan,

Even geleden meldde je dat er veranderingen zouden gaan plaatsvinden aan de Lounge.

Is er al wat meer duidelijk ?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
franssie schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:04:
[...]

nee er is een afdeling bij tante post die dat soort zendingen alsnog laat bezorgen door onder andere in het telefoonboek na te kijken wat de geadresseerde had moeten zijn.
En als ie retour gaat gaat ie ook retour, niet in de vuilnisbak.
Hoe? Als je alleen een postcode en een straatnaam hebt.. en het pakketje niet mag openen? O-)

En.. hij is nu ook niet in de vuilnisbak gegaan.. Alice heeft contact opgenomen om te melden dat de informatie van de klant onvolledig was en dat hij de order opnieuw moest aanmelden met correct informatie.
en twee weken op een bestel procedure van een week is wel wat veel?
Een opleveringsproces is een gecompliceerd proces waarbij BBNED/Alice/KPN betrokken is.. en dat kost gewoon tijd. Hoe het exact in elkaar zit.. geen idee, ik werk niet voor Alice.. Maar ik ga ervan uit dat men eerst heeft proberen op te leveren op het hoofdadres (zonder huisnummertoevoeging) en dat er vanuit KPN een weigering is gekomen.

@vdhond:
Ik weet dat men bij Alice continu bezig is om bestaande tools als de website en de lounge te verbeteren en aan te passen, maar ik kan over de lounge momenteel niets concreets melden. Wel weet ik dat men bezig is geweest met de foutmelding van de facturen (als er nog geen factuur te vinden is) en met niet werkende lounge accounts. Beide zaken zouden verholpen moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 21-09-2008 21:14 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.