Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

denan schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:13:
[...]
<snip>
Een opleveringsproces is een gecompliceerd proces waarbij BBNED/Alice/KPN betrokken is.. en dat kost gewoon tijd. Hoe het exact in elkaar zit.. geen idee, ik werk niet voor Alice.. Maar ik ga ervan uit dat men eerst heeft proberen op te leveren op het hoofdadres (zonder huisnummertoevoeging) en dat er vanuit KPN een weigering is gekomen.
<snip>
En ik ga er vanuit dat een bedrijf dat kan oplossen - aangezien we allebei niet bij Alice werken stel ik voor dat we het daar maar bij laten en niet gaan discussiëren op basis van aannames, onverlet mijn mening dat twee weken lang is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( :'( :'(
Op 28-08 zou mijn Alice Comfort worden opgeleverd. Helaas geen linesync op die dag. Heeft het 2 weken moeten duren voordat er een KPN monteur kwam die in de centrale alles heeft gecheckt. En ja wel linesync. De snelheid was alleen teleurstellend zeker toen bleek dat de buurnam ook Alice heeft en een mooie 16 Mb haalt. Ik kwam niet boven de 8,5 Mb. Ook dit was van korte duur want precies een week na dat het is gaan werken heb ik tot op de dag van vandaag weer niks. Op een of andere manier is er wel signaal want de modem probeerd steeds verbinding te maken maar connect uiteindelijk niet. Telkens gaat de modem de handshack aan maar vervolgens gebeurt er niks. Ook niet met de modem van de buurman. Dus het licht echt aan de lijn of het account bij Alice. De modem is gewoon in orde. En ook nu mag ik weer afwachten tot Alice contact op gaat nemen met mij. Nu is het ook nog zo dat waarschijnlijk morgen mijn telefoonnummer van mijn oude provider wordt geporteerd naar Alice. De helpdesk heeft aan mij niet een ander nummer gevraagd dus ik denk zelfs dat wanneer ik zelf niet bel met Alice ik lang niks zal horen want ik ben niet meer bereikbaar.

Gelukkig heb ik nu nog internbet via de kabel maar hiervoor is wel al de opzegging de deur uit. Ik hoop maar dat Alice dit probleem snel en naar tevredenheid kan oplossen.

Ik hou de moet er nog even in en geef ze het voordeel van de twijfel...
Laat ik hopen op een snelle oplossing en niet een van een kluitje in het riet. Hoe kan het dat de buurman op de zelfde centrale wel 16 Mb haalt??

Hemelsbreed is de afstand 1061 meter, zou toch wel een 12 - 16 moeten kunnen lukken. Volgens de lijnmeting van BBned zou ik zelfs tussen de 16 en 20 moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

franssie schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:04:
[...]

nee er is een afdeling bij tante post die dat soort zendingen alsnog laat bezorgen door onder andere in het telefoonboek na te kijken wat de geadresseerde had moeten zijn.
En als ie retour gaat gaat ie ook retour, niet in de vuilnisbak.

en twee weken op een bestel procedure van een week is wel wat veel?
Het feit blijft dat jij iets verkeerd hebt ingevuld. Vervolgens kan je daarvan niet de schuld naar Alice afschuiven. Ze hebben wat dat betrefd hun werk gewoon goed gedaan. Je kan niet verwachten van een bedrijf om alles maar voor je na te zoeken. Dan zou je net zo goed alleen je telefoonnummer in kunnen vullen van je vaste lijn om het vervolgens maar na te zoeken.

Een ADSL oplevering kost altijd 4 weken. Je hebt een wettelijke cooloff van een week, die je niet weg kan halen. Vervolgens moet er administratief véél gebeuren door minstens 3 bedrijven (Alice, KPN en BBNed) alvorens je lijn wordt opgeleverd. Dan heb ik het nog niet eens over het sturen van een modem bijvoorbeeld.

Tuurlijk, het is jammer dat Alice niet meteen geleverd is, dat begrijp ik, maar ze hebben niks verkeerd gedaan. :)

Edma:

PM je klantnummer + mobiele telefoonnummer naar me, dan zorg ik dat het in orde komt. :) Misschien is je aderpaar een beetje gaar ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 22-09-2008 00:04 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Mojo schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:02:
[...]
Het feit blijft dat jij iets verkeerd hebt ingevuld. Vervolgens kan je daarvan niet de schuld naar Alice afschuiven. Ze hebben wat dat betrefd hun werk gewoon goed gedaan. <snip>
nee hoor, bij alle andere providers werkte het wel - dus niets verkeerds. Bij de vorige poster is misschien iets verkeerds ingevuld maar niet bij mij. Alleen Alice had bij mij denkbeeldige huisnummer-toevoegingen,
Ze hebben nooit wat geleverd maar wel 4 maanden geïncasseerd.

Jij werkt wel bij Alice? Gezien je toon en zo. . .

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 22-09-2008 01:01 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
nee hoor, bij alle andere providers werkte het wel - dus niets verkeerds. Bij de vorige poster is misschien iets verkeerds ingevuld maar niet bij mij. Alleen Alice had bij mij denkbeeldige huisnummer-toevoegingen,
Ze hebben nooit wat geleverd maar wel 4 maanden geïncasseerd.
Klopt, dat was een bug maar heeft weinig te maken met het bovenstaande probleem waarop we reageerden.
Jij werkt wel bij Alice? Gezien je toon en zo. . .
Hoe lang ben je nou al actief in dit topic.. en hoe vaak zie je mojo hier posten? Je kunt me niet vertellen dat je niet weet dat mojo bij Alice werkzaam is.
Wat bedoel je trouwens met 'je toon en zo. . . '? Ik ga ervan uit dat het iets negatiefs is.. maar hoe vaak ik de post van mojo ook lees.. ik kan er geen vervelende toon in bespeuren :)

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 22-09-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
denan schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:13:
[...]

@Vhond:
Ik weet dat men bij Alice continu bezig is om bestaande tools als de website en de lounge te verbeteren en aan te passen, maar ik kan over de lounge momenteel niets concreets melden. Wel weet ik dat men bezig is geweest met de foutmelding van de facturen (als er nog geen factuur te vinden is) en met niet werkende lounge accounts. Beide zaken zouden verholpen moeten zijn.
Bedankt voor het reageren Denan.
Ik kijk met smart uit naar de nieuwe features
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MaikelG schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:08:
[...]

Ik heb je weer een mail gestuurd, mijn dank voor je aanbod

Mocht de zaak goed onverwacht deze keer wel netjes worden afgehandeld dan zal ik dat ook hier melden
Eindresultaat na het opvragen van het Dossier :
Alle betalingen zijn correct verwerkt. Echter, omdat er nogal wat openstaande facturen waren (abonnementskosten van voorgaande maanden.. waarschijnlijk door een stornering) is van de 130-140 euro aan crediteringen slechts een paar euro overgebleven. Aan de ene kant begrijpelijk als je een dispuut hebt en je betalingen laat opschorten, maar hierdoor kon je dus niet duidelijk zien dat de crediteringen al uitgevoerd waren. Voor facturaties worden namelijk alle openstaande crediteringen verwerkt met eventuele openstaande kosten.

In je dossier vond ik btw wel een brief terug van 27-5 waarin de uiteindelijke crediteringen goedgekeurd werden en de vervolgstappen duidelijk weergegeven waren. Meer info staat in ieder geval in een email die ik je gezonden heb.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 22-09-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief te noemen.
Mijn abonnement gaat 24 september in, maar afgelopen donderdag had ik de spullen al in huis. Ik heb vrijdagavond de spullen eens uitgepakt en het één en ander al aangesloten. En wat schetste mijn verbazing, ik had verbinding op mijn router. Sindsdien werkt het internet bij mij prima.

Inmiddels heb ik er een Draytek Vigor 2820Vn inhangen ipv de bijgeleverde modem/router en die werkt tot nu toe ook prima (gelukkig).
Inmiddels al VPN draaien en ben nu met VOIP bezig. (heb Alice Easy namelijk, dus moet zelf iets regelen)

Nu alleen maar hopen dat alles na 24 september ook nog steeds blijft werken :)

[ Voor 8% gewijzigd door SeeSharp.nl op 22-09-2008 14:45 ]

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn Alice-easy abonnement wordt vandaag geactiveerd tussen 8:00 en 20:00 ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@hoppyF:
Het duurde even, maar als alles goed gaat zal ik je vandaag een nieuw account kunnen sturen waarmee je wel op de lounge kunt inloggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:35:
mijn Alice-easy abonnement wordt vandaag geactiveerd tussen 8:00 en 20:00 ik ben benieuwd :)
Tot nu toe nog geen problemen ondervonden met Alice.

Had wel wat probleempjes met de ISRA Punt maar heb dat zelf kunnen oplossen. De draadjes blauw/rood wilde niet werken, toen oranje/wit geprobeerd en heb tot nu toe een stabiele verbinding.

Ik zit 265 meter van de centrale af en haal maar 1500 kb(rechtstreeks). Jammer want ik had meer verwacht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Weet niet of het al gepost is, maar een quote uit de Alice nieuwsbrief:
Verlaging tarief Alice klantenservice
Vanaf 1 oktober zullen de telefoonkosten van de Alice klantenservice worden verlaagd van €0,25 naar €0,15 per minuut. De openingstijden blijven ongewijzigd: op werkdagen van 8:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 22:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:35:
[...]

Tot nu toe nog geen problemen ondervonden met Alice.

Had wel wat probleempjes met de ISRA Punt maar heb dat zelf kunnen oplossen. De draadjes blauw/rood wilde niet werken, toen oranje/wit geprobeerd en heb tot nu toe een stabiele verbinding.

Ik zit 265 meter van de centrale af en haal maar 1500 kb(rechtstreeks). Jammer want ik had meer verwacht :|
Dan zal je een NLS gehad hebben. :)

Jammer van je snelheid, wellicht dat je lijn wat omloopt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:31:
[...]

Sorry "NLS"? :D

Ben verder wel tevreden hoor met de snelheid. Sneller dan Ziggo in ieder geval en daar betaalde ik 30 euro meer voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
NewLineService

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05-2011
Kan iemand mij vertellen waarom als er een grote storing is van bijna 14 uur, er geen mededeling is op de site van alice, terwijl er wel medelingen staan bij andere providers van bbned?
Kon wel illegaal via de buren op het internet :) maar geen telefoon:(

Ik had dus afgelopen vrijdag geen verbinding omdat er wat aan de hand was in de telefooncentrale in Hengelo(Ov). terwijl ik dan lang in de wachtrij via mobiel sta bijna 30 minuten :( en dan binnen 2 minuten klaar.

Les voor mij: ik controleer eerst andere providers(zoals internl.net) van bbned

[ Voor 3% gewijzigd door Gerard-SP op 23-09-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
EN WEER ONLINE!!!

Vandaag monteur van BBned langs geweest, geen enkele sjoege op de lijn.
Terug in de centrale blijkt de lijn bij KPN er uit te liggen, om onbekende reden.

Kortom, geen fout van Alice.
Enige dat ik ze wel aanreken is dat het van eind july tot vandaag heeft geduurd om een monteur te sturen.
Nadat Mojo (many thanks!) zich er tegen aan heeft bemoeid, was ik snel weer online.

PS> Kan ik in de expert modus in het modem ook zien waarop hij nu intraint?

[ Voor 9% gewijzigd door Stinger_Ventura op 23-09-2008 20:57 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

SeeSharp.nl schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:13:
Mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief te noemen.
Mijn abonnement gaat 24 september in, maar afgelopen donderdag had ik de spullen al in huis. Ik heb vrijdagavond de spullen eens uitgepakt en het één en ander al aangesloten. En wat schetste mijn verbazing, ik had verbinding op mijn router. Sindsdien werkt het internet bij mij prima.

Inmiddels heb ik er een Draytek Vigor 2820Vn inhangen ipv de bijgeleverde modem/router en die werkt tot nu toe ook prima (gelukkig).
Inmiddels al VPN draaien en ben nu met VOIP bezig. (heb Alice Easy namelijk, dus moet zelf iets regelen)

Nu alleen maar hopen dat alles na 24 september ook nog steeds blijft werken :)
Nice!

Je zou voor de grap eens moeten kijken op welke waardes de Draytek intrained, en de Copperjet. Ik krijg hier met een D-Link 2740B (ADSL Wireless N), veel hogere intrainwaardes (2 Mbit meer) en een stabielere verbinding dan de Copperjet. Ik verwacht eigenlijk min of meer hetzelfde bij de Draytek ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 12:35
Mojo schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:31:
[...]

Wordt die NLS altijd op het tweede aderpaar gedaan?
Ik heb vandaag Alice Easy besteld op het het tweede aderpaar, omdat ISDN op het eerste gehandhaafd moet blijven.

Vingers kruisen dat dat goed gaat, maar als ik dit lees, ben ik alweer iets minder bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
FiscBiker schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:23:
[...]

Ik heb vandaag Alice Easy besteld op het het tweede aderpaar, omdat ISDN op het eerste gehandhaafd moet blijven.

Vingers kruisen dat dat goed gaat, maar als ik dit lees, ben ik alweer iets minder bang.
Ik overweeg ook om Alice te nemen, op 2e aderpaar. Op de 1e staat al DSL. Ik heb toen (2006) al 89 eur new-line-kosten voor betaald bij (toen) Speedlinq.

Als ik nu Alice neem voor t 2e aderpaar, moet ik dan weer die kosten rekenen of worden die kosten alleen gerekend voor het activeren van een israpunt? (in dat geval scheelt t me dus de nls kosten).

Bedoeling is dus dat ik straks 2x DSL heb. Uiteraard zal ik wel (iets) inleveren per lijn (overspraak) maar ik verwacht dat dat niet bijzonder veel zal zijn.

• denan
FiscBiker schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:23:
[...]

Als het NLS is gebruikt KPN altijd het vrije aderpaar (het 2e dus) van je lijn.
DJSmiley schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:54:
[...]
Als ik nu Alice neem voor t 2e aderpaar, moet ik dan weer die kosten rekenen of worden die kosten alleen gerekend voor het activeren van een israpunt? (in dat geval scheelt t me dus de nls kosten).
Helaas, de kosten zijn niet voor het activeren van het Isra punt. De NLS kosten zijn de kosten die Alice aan KPN moet betalen voor het ompatchen van DSL op een vrij aderpaar van je lijn. Als je kiest voor NLS moet je dus altijd betalen.

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

SgtStrider schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:15:
[...]

Nice!

Je zou voor de grap eens moeten kijken op welke waardes de Draytek intrained, en de Copperjet. Ik krijg hier met een D-Link 2740B (ADSL Wireless N), veel hogere intrainwaardes (2 Mbit meer) en een stabielere verbinding dan de Copperjet. Ik verwacht eigenlijk min of meer hetzelfde bij de Draytek ;)
Ik heb geen flauw idee wat intrained waardes zijn, sorry.
Dit zie ik wel in mijn draytek staan, bedoel je dit?

ADSL Status Mode: ADSL2+(G.992.5)
State: SHOWTIME
Up Speed: 1213000
Down Speed: 19039000
SNR Margin: 3
Loop Att.: 15

VOIP nu trouwens ook aan de praat, ik ben super tevreden tot nu toe.
Met Alice natuurlijk en met mijn Draytek :)

[ Voor 11% gewijzigd door SeeSharp.nl op 24-09-2008 15:28 ]

www.seesharp.nl

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Alice werkt hier super!!! alleen de copperjet hangt nog wel eens.

Heb alleen nog 2 vragen.
1. Kan iemand voor mij kijken of ik daadwerkelijk op het 20Mbit profiel sta en niet op 15Mbit bijv.
2. Ons nummer zou per 23-9-08 geporteerd worden. Dit is half gebeurd. Als we bellen via de alice verbinding ziet de ontvanger ons nummer. alleen als we gebeld worden komt dat nog op de oude lijn binnen. en als ik die er uit haal krijgt de bellende gewoon de overgang toon, alleen gaat hij bij ons nooit over. Hoe kan dit, en wat is hier aan te doen?

klant nr: NL00100770

ps. mij ip is: 93.125.246.1** is dit een fatsoenlijke range of is dit nu net die mindere range?

Alvast bedankt

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Wanneer kun je voor de eerste keer in de lounge inloggen?

Wanneer ik namelijk inlog, blijf ik het hetzelfde scherm en is de default jan.jansen weer ingevuld.
Wanneer ik een fout paswoord intik, krijg ik een melding dat ik niet de goede gebruikersnaam en/of wachtwoord heb ingetikt.

Is het verstandig om Alice te mailen?
(Mijn abonnement zou vandaag ingaan, maar werkt al 1 week)

www.seesharp.nl

• Stinger_Ventura
Ik heb continue een hoge ping op 78.40.192.42.
bij het surfen merk ik steeds de verbinding wat hapert

wat kan dit zijn?

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 1 ms 1 ms 1 ms local.gateway [172.19.3.1]
3 6 ms 8 ms 6 ms 78.40.192.126
4 54 ms 31 ms 27 ms 78.40.192.42
5 8 ms 7 ms 6 ms 78.40.192.114
6 7 ms 13 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
7 7 ms 7 ms 7 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

• Flabbergast
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-12-2024
SeeSharp.nl schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:26:
Wanneer kun je voor de eerste keer in de lounge inloggen?

Wanneer ik namelijk inlog, blijf ik het hetzelfde scherm en is de default jan.jansen weer ingevuld.
Wanneer ik een fout paswoord intik, krijg ik een melding dat ik niet de goede gebruikersnaam en/of wachtwoord heb ingetikt.

Is het verstandig om Alice te mailen?
(Mijn abonnement zou vandaag ingaan, maar werkt al 1 week)
Mijn abonnement zou op 17-09 ingaan, maar ik kon pas 23-09 in de lounge inloggen en heb nog steeds geen ADSL op de verschillende aderparen. Pas nadat ik bij elkaar 40 minuten tevergeefs had geprobeerd de klantenservice te bereiken kreeg ik, na enkele dagen, op een van mijn emailtjes het antwoord dat BBned de activatie "inderdaad" heeft uitgesteld vanwege benodigde laswerkzaamheden. Omdat ik vannacht een pdf ontving waarin me werd verteld dat ik "vanaf vandaag" gebruik kan maken van Alice Easy (en dat "vanaf vandaag" de facturering start) heb ik het net nog eens geprobeerd, maar nog steeds dode lijnen.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik kon direct inloggen op de lounge toen ik de gegevens binnen had. Ik moet zeggen dat ik dat Jan.Jansen en dat vooringevulde wachtwoord wel irritant vind.

Overigens kon ik tussen de aanvraag van mijn nummerportering en het daadwerkelijke invoeren weer niet de Lounge in (maar dat is geen bug, maar een feature volgens de helpdesk). Ik kreeg als ik inlogde weer de "instellingenwizard" waar ik dan m'n emailadres kon kiezen. Die kon ik dan niet wijzigen in degene die ik al gekozen had, want die was al bezet (ja, duh,.. door mij).

Maargoed, na de nummerportering werkte de Lounge weer.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik zie tot mijn verbazing dat mijn modem iets sneller trained op het moment. Downstream Speed: 15061 kbps, dit is nooit hoger geweest dan 14600 kps. Het is wel niet veel maar ik zie in Newsleecher nu 1.52MB/s en dat was 1.45MB/s. Alle beetjes zijn welkom _/-\o_ .
De grote vraag waarom is het ietsje sneller geworden (lijkt mij niet dat koperkwaliteit ineens beter wordt) ? Kan het zijn dat ik een iets sneller profiel heb gekregen ? Maybe een magic intrain moment.
Centrale: Bv-N
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 875 meter.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
Ik heb sinds gisteren Alice en wat me opvalt is dat de verbinding erg onstabiel is. Gemiddeld elk half uur valt de verbinding even weg. Daarnaast haal ik maximaal 8mbit. Ik zit op 1600m van de centrale (hemelsbreed inderdaad).

De 8mbit vind ik jammer, het wegvallen van de verbinding is vervelend. Zijn er tips om dit op te lossen en zo ja wat is het probleem? :)

Waar kan ik trouwens trained vinden in mijn copperjet 1616-2p?

• denan
HellStorm666 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:31:
Alice werkt hier super!!! alleen de copperjet hangt nog wel eens.

Heb alleen nog 2 vragen.
1. Kan iemand voor mij kijken of ik daadwerkelijk op het 20Mbit profiel sta en niet op 15Mbit bijv.
2. Ons nummer zou per 23-9-08 geporteerd worden. Dit is half gebeurd. Als we bellen via de alice verbinding ziet de ontvanger ons nummer. alleen als we gebeld worden komt dat nog op de oude lijn binnen. en als ik die er uit haal krijgt de bellende gewoon de overgang toon, alleen gaat hij bij ons nooit over. Hoe kan dit, en wat is hier aan te doen?
1) Als je op 15Mbit zit heb je gewoon wide-open... dan haal je het maximale wat je kunt halen.
2) Dan is je nummer gewoon niet geporteerd. Als het via de oude lijn binnen komt heeft je oude provider de portering afgeketst. In de praktijk zul je dat sneller merken dan Alice, vaak krijgen providers daar pas een paar dagen later een afmelding van. Het feit dat je uitbelt met je oude nummer heeft te maken met een workaround zodat je op je oude nummer te bereiken bent ten tijde van nummerporteringen.
Stinger_Ventura schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:00:
Weet je zeker dat je op het Alice netwerk zit? En niet op het wireless netwerk van de buren? Na je local gateway zou je namelijk nog een paar alice/internlnet routers moeten zien voordat je het internet op gaat... en dat is hier niet het geval.
MrSleeves schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:47:
Ik kon direct inloggen op de lounge toen ik de gegevens binnen had. Ik moet zeggen dat ik dat Jan.Jansen en dat vooringevulde wachtwoord wel irritant vind.

Overigens kon ik tussen de aanvraag van mijn nummerportering en het daadwerkelijke invoeren weer niet de Lounge in (maar dat is geen bug, maar een feature volgens de helpdesk). Ik kreeg als ik inlogde weer de "instellingenwizard" waar ik dan m'n emailadres kon kiezen. Die kon ik dan niet wijzigen in degene die ik al gekozen had, want die was al bezet (ja, duh,.. door mij).

Maargoed, na de nummerportering werkte de Lounge weer.
Klopt, de lounge koppelt de login gegevens aan je telefoonnummer, dus als dat anders is geworden krijg je ook een "schoon" account.
gjs schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:00:
Ik zie tot mijn verbazing dat mijn modem iets sneller trained op het moment. Downstream Speed: 15061 kbps, dit is nooit hoger geweest dan 14600 kps. Het is wel niet veel maar ik zie in Newsleecher nu 1.52MB/s en dat was 1.45MB/s. Alle beetjes zijn welkom _/-\o_ .
De grote vraag waarom is het ietsje sneller geworden (lijkt mij niet dat koperkwaliteit ineens beter wordt) ?
De kwaliteit kan afhankelijk zijn van bvb de grondwaterstand of de grondtemperatuur (afhankelijk van hoe diep KPN de kabels heeft gegraven).. dus per seizoen kun je inderdaad andere snelheden krijgen.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Stinger_Ventura schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:00:
Ik heb continue een hoge ping op 78.40.192.42.
bij het surfen merk ik steeds de verbinding wat hapert

wat kan dit zijn?

via maximaal 30 hops:

De trace is voltooid.
Ik heb hetzelfde gedaan
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 2 ms 192.168.1.1
2 8 ms 8 ms 8 ms 78.40.192.126
3 74 ms 65 ms 52 ms 78.40.192.38
4 8 ms 8 ms 8 ms 78.40.192.114
5 20 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
6 9 ms 9 ms 8 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.
Bizarre pings bij de derde :S

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Kan iemand bevestigen dat je bij de eerste keer aanloggen in de lounge je de Copperjet aangesloten moet hebben en niet een andere modem/router?

www.seesharp.nl

• denan
SeeSharp.nl schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:46:
Kan iemand bevestigen dat je bij de eerste keer aanloggen in de lounge je de Copperjet aangesloten moet hebben en niet een andere modem/router?
Das onzin :)

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Gelukkig :)

Ik heb Alice gemaild en dit zeggen ze:
Inloggen is mogelijk na de volledige oplevering van uw Alice abonnement. U zult hier een schriftelijke bevestiging van ontvangen.

Bedoelen ze hier de brief mee waarop staat wanneer het abonnement actief zou zijn?
Dus met de gegevens hoe je moet inloggen in de lounge

www.seesharp.nl

• denan
SeeSharp.nl schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:32:
[...]

Gelukkig :)

Ik heb Alice gemaild en dit zeggen ze:
Inloggen is mogelijk na de volledige oplevering van uw Alice abonnement. U zult hier een schriftelijke bevestiging van ontvangen.

Bedoelen ze hier de brief mee waarop staat wanneer het abonnement actief zou zijn?
Dus met de gegevens hoe je moet inloggen in de lounge
Activatie van de lounge login is inderdaad gekoppeld aan het correct doorlopen van alle opleveringsstappen, dus ook het verzenden van de modem :)

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

denan schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:25:
[...]

Activatie van de lounge login is inderdaad gekoppeld aan het correct doorlopen van alle opleveringsstappen, dus ook het verzenden van de modem :)
Het originele startpakket heb ik al meer dan een week in huis, de internet verbinding doet het al meer dan een week, en de brief dat het internet 24 september opgeleverd zou worden heb ik ook allang gehad.

Moet ik nog meer krijgen?

www.seesharp.nl

• denan
SeeSharp.nl schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:38:
[...]

Het originele startpakket heb ik al meer dan een week in huis, de internet verbinding doet het al meer dan een week, en de brief dat het internet 24 september opgeleverd zou worden heb ik ook allang gehad.

Moet ik nog meer krijgen?
Wellicht moet je nummer nog geporteerd worden?

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:01
Misschien dat hier iemand nog een tip voor me heeft:

Op 16 augustus heb ik Alice internet aangevraagd, waar ik 19 augustus een bevestiging van heb gehad. Op hun website, en de helpdesk heeft me dat ook verteld, kunnen ze de verbinding in 4 tot 6 weken leveren. Aangezien het toch in de vakantie was, had ik er niet veel problemen mee om een tijdje zonder internet te zitten (mijn vorige abonnement liep 25 augustus af).

Nu heb ik vorige week een bevestiging gehad, dat mijn verbinding 15 oktober!!! wordt aangesloten. Dit is veel langer dan de termijn die ze hebben aangegeven, en het is erg vervelend dat we nu met een heel studentenhuis zonder internet zitten. De helpdesk vertelde mij dat het probleem bij KPN lag, zij zouden de verbinding pas per 15 oktober vrijgeven (in plaats van wat 15 september had moeten zijn). Als KPN de lijn eerder vrij zou geven, kon Alice regelen dat ik eerder werd aangesloten.

Daarop heb ik natuurlijk contact opgenomen met KPN, waar ze mij konden vertellen dat de lijn gewoon volgens afspraak afgesloten is, en dat deze in principe aangesloten kan worden. Volgens heb ik weer contact gezocht met Alice (waar mijn telefoontje redelijk onbeschoft werd afgehandeld), waar mij werd verteld dat het NIET mogelijk is om de aansluitdatum naar voren te brengen, ook al is de lijn vrij.

Ik zit erover te denken om een klachtenbrief te sturen, maar heb zo het idee dat ze daar niet erg veel mee gaan doen. Heeft er iemand nog tips over hoe ik mogelijk sneller aangesloten zou kunnen worden?

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

denan schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:22:
[...]

Wellicht moet je nummer nog geporteerd worden?
Ik heb geen nummer, ik heb alleen Alice Easy :)

www.seesharp.nl

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Het nummer is noe goed geporteerd. alles werkt. Oude spul van planet er af gegooid, isra punt omgezet en weet je wat... haal nu 1697 kb/s constant ipv 13** kb/s dit is dus dubbel op goed nieuws.

Tot nu toe bevalt Alice prima. ze komen hun afspraken na, wat ik erg belangrijk vind!

ps. wat is er met de layout van tweakers? kan nu onder aan de pagina niet meer naar andere pagina's gaan, alleen nog maar boven op de pas :S

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

denan schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:22:
1) Als je op 15Mbit zit heb je gewoon wide-open... dan haal je het maximale wat je kunt halen.
Ah thanks, dit antwoord heb ik nog niet eerder gelezen, ik dacht dat iedereen een best practice profiel kreeg.

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb sinds vorige 15 sept Alice. Ik zit aangesloten op het 2de paar, want op het andere kreeg ik geen signaal.
(ben net verhuisd naar dit huis).

Mijn snelheid is alleen erguh laag. Bij de speedtest krijg ik de hele tijd dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/329081708.png

Mijn modem geeft dit aan:

Tx Bit Rate 1097100
Rx Bit Rate 12415700
Rx Attn DR 12432000

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 14.5 dB

Ik zit maar 650m van de centrale (pc: 4205hm) en via bbned postcode check wordt aangegeven dat ik tussen 16 en 20mb moet kunnen halen.

Wordt ik gecapped ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist bevestiging gekregen dat mijn verbinding 24 okt opgeleverd wordt, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Laatst online: 23:48
Begin deze maand heb ik Alice Easy aangevraagd. Onlangs bericht gehad dat per 30-09 mijn verbinding opgeleverd zou worden. Afgelopen woensdag heb ik het modem ontvangen en sinds gisteren is de lijn actief. Ik haal een snelheid van 2000 kB/s, prima dus.

Tot nu toe ben ik positief over Alice, netjes binnen de afgesproken tijd opgeleverd. Ook de snelheid van de verbinding is goed. Ik kan alleen nog niet inloggen in de loungje, maar wellicht wordt dat volgende week pas geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb gisteren Alice voor mijn moeder aangevraagd via internet. Bleek dat de nummerportering niet mee was genomen. Vandaag gebeld, zegt de helpdeskmedewerker: "Ja, dat vinkje wordt niet goed meegenomen...".
Toch weer 13 minuten moeten bellen met hun 0900 nummer.
Gelukkig krijg ik de Member gets Member korting, dus daarvan kan ik het betalen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
ernstblaauw schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:55:
Ik heb gisteren Alice voor mijn moeder aangevraagd via internet. Bleek dat de nummerportering niet mee was genomen. Vandaag gebeld, zegt de helpdeskmedewerker: "Ja, dat vinkje wordt niet goed meegenomen...".
Gelukkig krijg ik de Member gets Member korting, dus daarvan kan ik het betalen ;).
Heb ik ook gehad, het duurt erg lang voordat ze opnemen.
Ik heb omdat het te lang duurde in het keuze menu gekozen voor nieuw abbonee, dan nemen ze meteen op hahaha.
De medewerker verbindt je dan rechtstreeks door met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Kijk eens op 0900 alternatieven, misschien heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Coeluh schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:13:
[...]

Kijk eens op 0900 alternatieven, misschien heb je daar wat aan?
Doe dat nou niet, dan kom je uit bij een of andere secretaresse bij BBNED.. en die weet niets van Alice :)
Add: de nummers die op de vele 0900-alternatieven site staan kloppen namelijk niet.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 26-09-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
denan schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:07:
[...]

Doe dat nou niet, dan kom je uit bij een of andere secretaresse bij BBNED.. en die weet niets van Alice :)
Add: de nummers die op de vele 0900-alternatieven site staan kloppen namelijk niet.
Heb er zeker wat aan gehad met debitel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Coeluh schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:12:
[...]

Heb er zeker wat aan gehad met debitel hoor.
Daar wellicht wel, maar bij Alice hebben ze overal het verkeerde nummer staan.. lees maar eens terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Geef het goede gratis nummer eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Heineken schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:56:
Geef het goede gratis nummer eens. ;)
127001? ;)

• WaarAnders
Ik heb een mailtje gehad over een instabiele verbinding en of ik contact wil opnemen, dan kunnen we samen wat tests doen. Weet iemand watvoor test dit is?

Ik ben er via KPN achtergekomen dat ik signaal op aderpaar 5 heb, maar een IS/RA heb ik in mijn appartement niet gevonden. Ik heb wel deze gevonden: Afbeeldingslocatie: http://downloads.telfort.nl/telfort/screenshots/Installatie/u2.jpg
Ik kan de rondjes eraf schroeven en vervolgens het kastje eraf halen en dan zit het daadwerkelijke aansluitpunt er. Moet ik die er ook afschroeven?

Ik betwijfel alleen of dit mijn isra is. In de meterkast komt er bij mij geen kabel binnen en zie ik ook geen kpn/ptt kastje. Kan iemand iets bevestigen?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
WaarAnders schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:44:
Ik betwijfel alleen of dit mijn isra is. In de meterkast komt er bij mij geen kabel binnen en zie ik ook geen kpn/ptt kastje. Kan iemand iets bevestigen?
Ja, in mijn huis zit dezelfde aansluiting. Ik weet niet beter of dit is idd je isra punt. Jaren geleden, toen ik van analoog naar ISDN ging, kwam er ook een monteur en sloot het NT1 kastje op dit punt aan.

Kan ik nog iemand blij maken trouwens? Mail me je klantnummer maar op het adres in mijn profiel. [edit: And we have a winner! Als je niks hoort ben je niet in de prijzen gevallen.]

[ Voor 6% gewijzigd door grun93 op 28-09-2008 05:54 ]

• Stinger_Ventura
Kan iemand nog eens een tracert doen? Ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is.

Ik blijf nl. hoge pings hebben op de 3rde hop:

via maximaal 30 hops:

2 2 ms 2 ms 1 ms local.gateway [172.19.3.1]
3 8 ms 7 ms 7 ms 78.40.192.126
4 171 ms 101 ms 103 ms 78.40.192.42
5 32 ms 95 ms 7 ms 78.40.192.114
6 7 ms 15 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
7 8 ms 9 ms 7 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

via maximaal 30 hops:

3 7 ms 7 ms 6 ms 78.40.192.126
4 56 ms 41 ms 15 ms 78.40.192.42
5 8 ms 7 ms 7 ms 78.40.192.114
6 10 ms 18 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
7 9 ms 7 ms 8 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

• DeeJayV
  • Niet online
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 64 hops max, 40 byte packets
1 local.gateway (172.19.3.1) 1.678 ms 1.262 ms 1.318 ms
2 78.40.192.3 (78.40.192.3) 12.511 ms 13.447 ms 12.057 ms
3 78.40.192.58 (78.40.192.58) 79.058 ms 26.563 ms 28.078 ms
4 78.40.192.118 (78.40.192.118) 12.938 ms 12.664 ms 12.846 ms
5 vlan51.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.207.201) 13.142 ms 12.566 ms 12.541 ms
6 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl (195.69.144.171) 26.275 ms 17.816 ms 18.058 ms

• Mojo

Mojo

The Power Within

WaarAnders schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:44:
Ik heb een mailtje gehad over een instabiele verbinding en of ik contact wil opnemen, dan kunnen we samen wat tests doen. Weet iemand watvoor test dit is?

Ik ben er via KPN achtergekomen dat ik signaal op aderpaar 5 heb, maar een IS/RA heb ik in mijn appartement niet gevonden. Ik heb wel deze gevonden: [afbeelding]
Ik kan de rondjes eraf schroeven en vervolgens het kastje eraf halen en dan zit het daadwerkelijke aansluitpunt er. Moet ik die er ook afschroeven?

Dat is inderdaad je IS/RA. :) Kan je gewoon open schroeven.

Vanaf InterNLnet heb ik ook een slechte ping...
Pingen naar 78.40.192.42 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 78.40.192.42: bytes=32 tijd=21 ms TTL=251
Antwoord van 78.40.192.42: bytes=32 tijd=96 ms TTL=251
Antwoord van 78.40.192.42: bytes=32 tijd=86 ms TTL=251
Antwoord van 78.40.192.42: bytes=32 tijd=88 ms TTL=251

Ping-statistieken voor 78.40.192.42:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren
iseconden:
Minimum = 21ms, Maximum = 96ms, Gemiddelde = 72ms

[ Voor 44% gewijzigd door Mojo op 27-09-2008 09:48 ]

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 1.541 ms 2.230 ms 3.014 ms
2 78.40.192.2 (78.40.192.2) 11.343 ms 11.739 ms 12.080 ms
3 78.40.192.22 (78.40.192.22) 12.672 ms 13.122 ms 15.160 ms
4 78.40.192.118 (78.40.192.118) 15.450 ms 17.144 ms 17.536 ms
5 vlan51.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.207.201) 18.679 ms 18.901 ms 20.241 ms
6 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl (195.69.144.171) 27.023 ms 25.107 ms 25.759 ms
7 www.tweakers.net (213.239.154.35) 19.576 ms 10.800 ms 11.214 ms

Ik ga blijkbaar via andere apparatuur.

@Stinger_Ventura raar dat jij de hop vlan51.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.207.201) ook niet hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door gjs op 27-09-2008 11:25 ]

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Ik heb nergens last van:

Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 5 ms 2 ms 2 ms 192.168.0.1
2 3 ms 2 ms 2 ms local.gateway [172.19.3.1]
3 9 ms 9 ms 9 ms 78.40.192.2
4 9 ms 9 ms 9 ms 78.40.192.14
5 11 ms 9 ms 9 ms 78.40.192.118
6 9 ms 9 ms 9 ms vlan51.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.207.201]
7 16 ms 17 ms 16 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
8 9 ms 10 ms 18 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Van die bbnet postcodecheck klopt echt niets...
Heb sinds kort een nieuw huis en natuurlijk de postcode check gedaan, de afstand tot de centrale is 1201 meter terwijl de postcode een straat naast mijn huis ruim 2700 meter is volgens de check.
Beide op de zelfde centrales in DenBosch.
Wat kan ik nu vertrouwen ?
Tweakdsl, alice geven aan dat 20mbit mogelijk is terwijl online en telfort zeggen dat mijn maximale snelheid 6 tot 8 mbit zal zijn.
Is er een mogelijkheid om er achter te komen wat nu wel kan en wat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nogal raar dat wanneer je je aanmeldt als nieuwe klant voor Alice Easy via internet, dat je dan gevraagd wordt of je je oude nummer wilt behouden of een nieuw nummer wilt. Easy is immers juist alleen internet zonder telefoon. Zonder daar wat in te vullen loopt het script niet verder. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
grun93 schreef op zondag 28 september 2008 @ 07:14:
Nogal raar dat wanneer je je aanmeldt als nieuwe klant voor Alice Easy via internet, dat je dan gevraagd wordt of je je oude nummer wilt behouden of een nieuw nummer wilt. Easy is immers juist alleen internet zonder telefoon. Zonder daar wat in te vullen loopt het script niet verder. 8)7
Klopt helemaal.. vond het toen ook al link om het formulier nog verder in te vullen (je weet maar nooit wat ze er van maken), maar als je logisch nadenkt... zo lang je KPN-telefoonabbo loopt, kunnen ze er niet aan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Super Alice zeg. We zitten nu al aangesloten, terwijl we pas 1 oktober aansluiten zouden krijgen. Wel krijg ik maar 11MBit. Ik las iets over aderparen met overheaded ofzoiets (ik praat nu poep) maar hoe kan je de snelheid hoger krijgen? We hebben ons linksys modem erachter gezet. Maar is er iets waardoor je de snelheid nog hoger kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
flo_ schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:04:
... maar als je logisch nadenkt... zo lang je KPN-telefoonabbo loopt, kunnen ze er niet aan rommelen.
In mijn geval gaat het om een NLS, ik doe al jaren helemaal niks met KPN. Dat had ik er beter even bij kunnen vertellen idd, sorry.

[ Voor 16% gewijzigd door grun93 op 28-09-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Coeluh schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:16:
Super Alice zeg. We zitten nu al aangesloten, terwijl we pas 1 oktober aansluiten zouden krijgen. Wel krijg ik maar 11MBit. Ik las iets over aderparen met overheaded ofzoiets (ik praat nu poep) maar hoe kan je de snelheid hoger krijgen? We hebben ons linksys modem erachter gezet. Maar is er iets waardoor je de snelheid nog hoger kan krijgen?
Als je nou even de moeite had gedaan om het topic door te lezen, dan had je ook kunnen lezen dat je niet de enige bent hier. Zelf haal ik ook maximaal 10,5Mbit. Het kan aan verschillende dingen liggen, zoals slechte bekabeling, te lange bekabeling of slecht koper naar je wandcontactdoos. Je zou dit kunnen proberen (liefst op een schone PC met laag CPU-gebruik):
  • Kabel verkorten van je IS/RA naar het modem
  • Indien je van WiFi gebruik maakt, controleren hoe je signaalsterkte ervoor staat
Dan nog een vraagje..

Zijn er ook mogelijkheden om met de Copperjet gebruik te maken van SIP (Voipbuster)?

[ Voor 5% gewijzigd door flo_ op 28-09-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
flo_ schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:23:
[...]

Als je nou even de moeite had gedaan om het topic door te lezen, dan had je ook kunnen lezen dat je niet de enige bent hier. Zelf haal ik ook maximaal 10,5Mbit. Het kan aan verschillende dingen liggen, zoals slechte bekabeling, te lange bekabeling of slecht koper naar je wandcontactdoos. Je zou dit kunnen proberen (liefst op een schone PC met laag CPU-gebruik):
  • Kabel verkorten van je IS/RA naar het modem
  • Indien je van WiFi gebruik maakt, controleren hoe je signaalsterkte ervoor staat
Dan nog een vraagje..

Zijn er ook mogelijkheden om met de Copperjet gebruik te maken van SIP (Voipbuster)?
Ik heb het topic doorgelezen, en er zijn veel mensen die ook maar zoietshalen. Er zijn er echter ook die 16mbit halen. EN ik heb gelezen dat je allemaal dingetjes kan doen met draadjes naar je router ofzo. Ik weet er zelf niet veel vanaf, maar misschien dat dat de snelheid zou beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op zondag 28 september 2008 @ 01:22:
Van die bbnet postcodecheck klopt echt niets...
Heb sinds kort een nieuw huis en natuurlijk de postcode check gedaan, de afstand tot de centrale is 1201 meter terwijl de postcode een straat naast mijn huis ruim 2700 meter is volgens de check.
Beide op de zelfde centrales in DenBosch.
Wat kan ik nu vertrouwen ?
Tweakdsl, alice geven aan dat 20mbit mogelijk is terwijl online en telfort zeggen dat mijn maximale snelheid 6 tot 8 mbit zal zijn.
Is er een mogelijkheid om er achter te komen wat nu wel kan en wat niet ?
Hier precies het omgekeerde: met Telfort Internet haal ik zo'n 15 Mb/s en de postcodecheck van Alice voorspelt zo'n 4 Mb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Bij ons vliegt de verbinding er zo nu en dan uit. Is dat normaal in het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
denan schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:57:
[...]

Het probleem is alleen dat Alice de check bij KPN doet op:
postcode
huisnummer
huisnummer toevoeging

Als een van die drie afwijkt van de werkelijke waarde zal Alice (en de meeste andere ISP's) dus niets kunnen vinden. Natuurlijk kun je huisnummer toevoegingen weglaten en de primaire lijn pakken, maar de kans bestaat dat je dan de lijn van de bovenbuurman sloopt.

Als een klant geen 100% correct informatie opgeeft bij zijn aanvraag.. is Alice dus machteloos. Maar dat lijkt me op zich logisch :)
Ja maar ik kon er toch niks aan doen?
Mijn adres is gewoon Blablastraat 2 (de flat) en kamernummer 502. Mijn gegevens worden dan dus Blablastraat 2-502. Dat had ik opgegeven.. en toen moest er volgens KPN een F achter... maar hoe had ik dat moeten weten dan?

En hoe regelt alice het met het bezorgen van de modem?
Ik zit in een studentenappartementen flat... compleet bewoont door academici en vaak mensen met geld want zo'n appartement is dus niet goedkoop.. maar ik vind het dan alsnog erg vervelend als ze die doos gewoon bij de brievebussen zouden planten...

Ik heb namelijk geen persoonlijke deurbel (atm) en het lijkt me erg sterk dat het doosje door de brievenbus kan.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coeluh schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:44:
Bij ons vliegt de verbinding er zo nu en dan uit. Is dat normaal in het begin?
Waarschijnlijk een klapperlijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:45:
[...]

Waarschijnlijk een klapperlijn...
Kan Alice er iets aan doen of moet ik er iets aan doen? Hij heeft het vanmiddag de hele tijd gedaan. Want ik zag dat iemand hier er ook last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Coeluh schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:21:
[...]

Kan Alice er iets aan doen of moet ik er iets aan doen? Hij heeft het vanmiddag de hele tijd gedaan. Want ik zag dat iemand hier er ook last van had.
Daar kun je niets zelf aan doen. Je profiel in de wijkcentrale zal waarschijnlijk aangepast moeten worden. Het kan zijn dat als het structureel optreedt, dat het automatisch gewijzigd word, anders moet je even bellen met Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DutchManticore schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:46:
[...]

Ja maar ik kon er toch niks aan doen?
Mijn adres is gewoon Blablastraat 2 (de flat) en kamernummer 502. Mijn gegevens worden dan dus Blablastraat 2-502. Dat had ik opgegeven.. en toen moest er volgens KPN een F achter... maar hoe had ik dat moeten weten dan?
Als jij zelf al niet weet waar je woont.. hoe moet alice dat dan weten? ;)
Anyway, de discussie ging ook niet zozeer over wie de schuldige was hier.. maar voornamelijk over de procedure die Alice in zulke gevallen moet volgen.
En hoe regelt alice het met het bezorgen van de modem?
Ik zit in een studentenappartementen flat... compleet bewoont door academici en vaak mensen met geld want zo'n appartement is dus niet goedkoop.. maar ik vind het dan alsnog erg vervelend als ze die doos gewoon bij de brievebussen zouden planten...

Ik heb namelijk geen persoonlijke deurbel (atm) en het lijkt me erg sterk dat het doosje door de brievenbus kan.
Alice zal het doosje versturen naar blablastraat 2-502.. dus TNT post moet verder uitzoeken hoe ze dat pakketje bij je krijgen. Als je geen eigen deurbel hebt kan dat wel eens lastig worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

mazterroulz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:32:
Ik heb nergens last van:

Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 5 ms 2 ms 2 ms 192.168.0.1
2 3 ms 2 ms 2 ms local.gateway [172.19.3.1]
3 9 ms 9 ms 9 ms 78.40.192.2
4 9 ms 9 ms 9 ms 78.40.192.14
5 11 ms 9 ms 9 ms 78.40.192.118
6 9 ms 9 ms 9 ms vlan51.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.207.201]
7 16 ms 17 ms 16 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
8 9 ms 10 ms 18 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.
Klopt maar jij gaat ook niet via 38. 38 moet nodig gereset worden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
denan schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:49:
[...]

Als jij zelf al niet weet waar je woont.. hoe moet alice dat dan weten? ;)
Anyway, de discussie ging ook niet zozeer over wie de schuldige was hier.. maar voornamelijk over de procedure die Alice in zulke gevallen moet volgen.

[...]

Alice zal het doosje versturen naar blablastraat 2-502.. dus TNT post moet verder uitzoeken hoe ze dat pakketje bij je krijgen. Als je geen eigen deurbel hebt kan dat wel eens lastig worden..
Ja maar dat is mijn bezorgdheid ook. Voor de rest van de wereld is mijn adres wel blablastraat 2-502. Daarom snap ik ook niet dat alice die f erachter nodig had. Dat is mijn vraag :p ik bedoel ik ben niet op zoek naar een mogelijkheid een zwarte vinger naar alice te kunnen wijzen.ofzo :p

En ik hang gewoon briefje aan m'n brievenbus dat ze m'n mobiele nummer ff bellen. Zo maar oplossen. Kan moeilijk bij de brievenbussen slapen :p

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:36:
[...]

En ik hang gewoon briefje aan m'n brievenbus dat ze m'n mobiele nummer ff bellen. Zo maar oplossen. Kan moeilijk bij de brievenbussen slapen :p
Als TNT je twee keer niet thuis treft (of je beantwoordt de deurbel niet om wat voor reden dan ook), kun je het pakket op het postkantoor afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik overweeg van Casema kabel (ziggo dus, echt sinds het Ziggo is is het foute boel..) naar Alice DSL over te gaan. In mijn postcodegebied is de snelheid tussen de 1 en 4 mbit aldus de snelheidscheck van Alice. Hoe goed is die check? Andere postcode maakt er gelijk 18mbit van in het grafiekje. Kan ik aannemen dat die eerste postcode daadwerkelijk ruk is?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Hebben nog meer mensen problemen om in de lounge binnen te komen?
Ik had alice easy aangevraagd voor mijn moeder. De aansluiting zou
25-09-2008 zijn. De dag ervoor had ze wel al internet.
Uiteindelijk kon ik voor haar de 26 ste in de lounge komen en een mail adres met ww ingesteld.
Ben nu al twee dagen aan het proberen om erin te komen. maar hiij gaat telkens terug naar die Jan.janssen
en zegt vanwege techniesche redenen niet mogelijk.
Ben ik nu gek aan het worden of ligt het aan Alice?

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
En je zet wel @alice.nl achter de username tijdens het inloggen?
Dat vergat ik namelijk in het begin eventjes.

Het berichtje dat het wegens technische mogelijkheden niet lukt om op het moment in te loggen krijg zoals ik net zag altijd te zien als je een paar keer met verkeerde gegevens inlogt

[ Voor 45% gewijzigd door Fixer op 29-09-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Fixer schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:17:
En je zet wel @alice.nl achter de username tijdens het inloggen?
Dat vergat ik namelijk in het begin eventjes.
DAT was ik dus idd vergeten, 8)7
Is toch eigenlijk een beetje achterhaald he , dat je dat nog erachter moet zetten |:( . Maarja het zij zo.

iig bedankt, ik had me anders mss nog rotgezocht naar een oplossing of moeten bellen.

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DutchManticore schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:36:
[...]
Ja maar dat is mijn bezorgdheid ook. Voor de rest van de wereld is mijn adres wel blablastraat 2-502. Daarom snap ik ook niet dat alice die f erachter nodig had. Dat is mijn vraag :p ik bedoel ik ben niet op zoek naar een mogelijkheid een zwarte vinger naar alice te kunnen wijzen.ofzo :p
Alice had die F ook niet nodig, maar bij KPN sta je schijnbaar geregistreerd op 2-502F.
darmit schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:35:
[...]
DAT was ik dus idd vergeten, 8)7
Is toch eigenlijk een beetje achterhaald he , dat je dat nog erachter moet zetten |:( . Maarja het zij zo.

iig bedankt, ik had me anders mss nog rotgezocht naar een oplossing of moeten bellen.
Bij de eerste login op de lounge maak je ook een emailadres aan, wat vanaf dat moment je lounge account zal worden.. Momenteel staat dat wel ergens, maar niet duidelijk genoeg. Op de to-do list voor de lounge staat dan ook een popup met met het bericht "vanaf dit moment is XXXX.XXX@XXX uw loginnaam.. + 20 rode uitroeptekens :)

@mensen met die traceroutes/hickups:
Speelt dit nog steeds? Of is het iets tijdelijks geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Jazzper schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:16:
Ik overweeg van Casema kabel (ziggo dus, echt sinds het Ziggo is is het foute boel..) naar Alice DSL over te gaan. In mijn postcodegebied is de snelheid tussen de 1 en 4 mbit aldus de snelheidscheck van Alice. Hoe goed is die check? Andere postcode maakt er gelijk 18mbit van in het grafiekje. Kan ik aannemen dat die eerste postcode daadwerkelijk ruk is?
Dat was dus ook mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dat ligt eraan of het een ADSL of ADSL2+ locatie is. op http://pcdb.bbned.nl kun je dat controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

denan schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:52:
[...]

@mensen met die traceroutes/hickups:
Speelt dit nog steeds? Of is het iets tijdelijks geweest?
Dit speelt nog steeds. Wat is handig? Dit probleem bij de helpdesk te melden? Het gaat om 78.40.192.38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

denan schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:51:
[...]

Dat ligt eraan of het een ADSL of ADSL2+ locatie is. op http://pcdb.bbned.nl kun je dat controleren.
en
ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Zt-Nijh
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1857 meter.
geen ADSL2+ dus?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Als ik dat doe dan zegt ie dat de centrale Gn-C zowel ADSL als ADSL2+ biedt. De afstand is 1412 meter. Als ik het goed begrepen heb krijg je automatisch de laagste snelheid, als er kaarten van meerdere typen in een centrale zitten (om gezeur te voorkomen zetten ze iedereen op dezelfde snelheid, ook al zou in principe een hogere snelheid mogelijk zijn als je toevallig op een 2+ kaart zit). Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Klopt. Bij mij geeft hij aan:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar.

Dus helaas voor jou :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
[...]

Het is een adsl2+ locatie

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ht-Slg
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1201 meter.

[ Voor 44% gewijzigd door taz3d_nl op 29-09-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SgtStrider schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:48:
[...]

Dit speelt nog steeds. Wat is handig? Dit probleem bij de helpdesk te melden? Het gaat om 78.40.192.38.
Email mij wat traces op denan@inter.nl.net, dan zal ik dat verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Mijn verbinding valt wel erg vaak weg + 2 hickups:
Afbeeldingslocatie: http://www.101nieuws.nl/alice.jpg

Ze gingen me verbinding in de gaten houden, maar dat hebben ze nu al meerdere keren gezegd... Weet iemand wat ik zelf kan doen? Volgens de helpdesk staat mijn profiel al helemaal open. Hij had het over een train van 8.5mbit (laag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Coeluh schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:21:
[...]

Bel de helpdesk inderdaad even. Dat lijkt op een instabiele lijn. Je profiel wordt dan wat naar beneden bijgesteld en dat komt de stabiliteit ten goede, ten koste van een marginaal beetje snelheid.
Jazzper schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:16:
Die check wil nog wel eens afwijken. Het beste is door middel van routenet even de afstand te bepalen naar je huis vanaf de wijkcentrale. Aan de hand van die afstand kan je een aardige inschatting van de snelheid doen. 1-1000m is 16-20Mbit, 1000-2000 is 10-16 Mbit, 2000-3000 is 4-10Mbit en boven de 3km zit je onder of op de 4. :)

Bij ADSL1 kom je vanzelfsprekend niet hoger dan 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op mijn melding van een instabiele lijn en lagere snelheid heb ik nooit meer wat teruggehoord.

Ondertussen kan ik ook niet meer gebeld worden, uitbellen gaat nog wel. Na 30 minuten de helpdesk te pakken, die deden een portreset. Niet dat het hielp, want ze dachten dat ik helemaal niet meer kon bellen.

Zou het met mijn opzegging te maken hebben? Ik krijg blijkbaar geen bevestiging dat ik opgezegd heb. Vreemd allemaal hoor...

(Klantnr. 13909)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Alice wordt vandaag (Vanaf 9:00 - 12:00) bij mij geactiveerd. Echter, al 3 dagen lang heb ik een ADSL lichtje op mijn modem. Gisteren even proberen te connecten omdat ik internet via m'n telefoon beetje zat was, maar het werkte al!

Haal alleen een schrale 6-8 Mbit, terwijl afstandsmeting dit geeft :

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 320 meter.

Is het mogelijk dat je voor activatie een wat minder snel abbo hebt of heb ik gewoon pech? Zijn er nog modem settings om te tweaken o.i.d?

code:
1
2
3
Tx Bit Rate 1024000  
Rx Bit Rate 7616000  
Rx Attn DR 8908000

Via http://snelheidscheck.alice.nl/ krijg ik trouwens 4 Mbit uit de test.

Nja, ben voorlopig toch wel tevreden maar had toch wel stiekum op 12-16 Mbit gehoopt O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Wijnbo op 30-09-2008 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Wijnbo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 05:54:
Nja, ben voorlopig toch wel tevreden maar had toch wel stiekum op 12-16 Mbit gehoopt O-)
Ik had in jouw situatie minstens 17Mbit gehoopt, je zit immers zo dicht bij die wijkcentrale... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Blanex223 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:29:
Ik heb sinds vorige 15 sept Alice. Ik zit aangesloten op het 2de paar, want op het andere kreeg ik geen signaal.
(ben net verhuisd naar dit huis).

Mijn snelheid is alleen erguh laag. Bij de speedtest krijg ik de hele tijd dit te zien:

[afbeelding]

Mijn modem geeft dit aan:

Tx Bit Rate 1097100
Rx Bit Rate 12415700
Rx Attn DR 12432000

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 14.5 dB

Ik zit maar 650m van de centrale (pc: 4205hm) en via bbned postcode check wordt aangegeven dat ik tussen 16 en 20mb moet kunnen halen.

Wordt ik gecapped ofzo??
Inmiddels heb ik sinds zaterdag geen internet meer. Echt totaal geen signaal op 1e lijn of 2e lijn. Morgen komt NACAP, dus eens kijken wat dat gaat opleveren.

Mojo bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 10-09 10:21
Tsja, zojuist de orderbevestiging gehad van de tweede bestelling. Wat denk je? Geen 'Member gets member'-korting. Terwijl ik dat toch expliciet aan de helpdeskmedewerker had doorgegeven. Ik word hier wel wat moedeloos van, ik heb geen zin om weer een nieuwe bestelling te plaatsen en de opleverdatum weer een aantal dagen vooruit te schuiven.

Mojo, zou jij er misschien naar willen kijken? De order heeft klantnr NL00120930 / ordernr 8000061433. De member gets member zou naar NL00051645 moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Wijnbo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 05:54:
Haal alleen een schrale 6-8 Mbit, terwijl afstandsmeting dit geeft :

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 320 meter.

Via http://snelheidscheck.alice.nl/ krijg ik trouwens 4 Mbit uit de test.

Ik kon ook al een week voor de daadwerkelijke activatie internetten.
Ik zit 687 meter van de centrale en Alice gaf aan dat ik tussen de 16 en 20 zou moeten halen.
Vanaf het moment dat ik kon internetten, dus voor de officiele activatie, had ik deze snelheid al.

Het is dus niet zo dat je snelheid in het begin wordt geknepen lijkt me.

Dit lijkt me een leuke vraag voor Mojo :)

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Wat is die member gets member korting? Ik zit ook te denken om Alice te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Triple-D schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:35:
Wat is die member gets member korting? Ik zit ook te denken om Alice te bestellen.
Heel simpel. Als je je aanmeldt, geef je het klantnummer van "een vriend" op, bijv.. NL00101642 ;) . Jij krijgt dan (eenmalig) 10 euro korting, "de vriend" 20.. :)
info: http://www.alice.nl/nl/re...rces/product_friends.html

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 30-09-2008 14:35 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit, had ik dat maar iets eerder geweten, dan had ik iemand blij kunnen maken met die korting.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.